BIZIDAY: Miercuri, 18 februarie 2015

Publicat la data de de Moise

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

41 răspunsuri la BIZIDAY: Miercuri, 18 februarie 2015

  • Giany Grande
    Septembrie 2, 2015 la ora 21:19

    Ideea e in felul urmator: Sunt persoana fizica atorizata Taxi, am un angajat(pe care probabil o sa il dau afara daca se bublica in monitor aberatia asta) iar in momentul de fata suntem angajati amandoi la 4 ore (comform legii) si platesc 280 lei pe luna cas-ul. Încasariile lunare daca fac o medie ar fi de 7000 de lei pe luna pentru amandoi, din care am 1200 lei rata pe auto(ptr ca mai un pic si ne cer mercedesuri ca la nemti dar cu tarif de somalia)-120 dispecerat-200 lei asigurare auto pe luna-aprox 2000 lei combustibil- arox 900 lei salar angajat+ multe altele ce ni se impun lunar(impozite,analize,agreare,metrologie,vize,piese auto etc etc) care ajung impartite la 12 luni la aprox 400 lei/luna. Toate acesta ajung la aprox 6000 lei/luna, asa ca va rog dl.Ponta mai luati-mi si din cei 1000 de lei ramasi ptr sal. meu ca doar asa pot sa-mi bag piciorul in toate sacrificiile pe care le-am facut împreuna cu fam. mea si sa arunc aceasta cupola blestemata de taxi( ca si majoritatea poporului asta) si sa plec afara din tara asta nenorocita unde vad cu ochii. Multumesc.

    Răspunde
     
  • Dorel.
    Februarie 25, 2015 la ora 10:03

    Eu unul nu sunt de acord cu masura cu impozitul forfetar pe firmele fara angajati care este la fel ca cea din timpul guvernarii Boc si nu sunt de acord pentru ca eu am 2 firma una platitoare de TVA pentru clientii platitori de TVA si una neplatitoare de TVA pentru clientii neplatitori de TVA. Pe vremea guvernarii Boc am suspendat activitatea unei firme (cea neplatitoare de TVA) acum as inchide una dintre firme dar problema este ca este mult mai complicat asa ca o sa mut un angajat de pe firma platitoar de TVA pe firma neplatitoare de TVA si deci numarul de angajati nu va creste doar costurile mele vor creste.

    Răspunde
     
  • marius
    Februarie 24, 2015 la ora 08:12

    Buna ziua,

    Dupa cum vad mai toata lumea este nemultumita de cele prezentate in aceasta emisiune difuzata de domunul Moise Guran. De modul in care au fost prezentate si eu as fi nemultumit datorita faptului ca detin un PFA am si angajati, iar domunul moderator baga toate PFA-urile in aceeasi oala ca fiind masini de spalat bani. Aceleasi probleme semnalate la un PFA pot fi intalnite si prin diferite firme. Nu este corect sa impui un forfetar in detrimentul unui procent de impozitare din venitul realizat. Avem experienta unui forfetar anterior ce a durat nici un an. Dar, in fine, dupa cum am spus toata lumea este nemultumita de ce s-a prezentat in emisiune, dar se pare ca foarte multi nu au citit de pe site-ul ministerului de finante propunerea legislativa facuta in acest sens unde nu se spune ceva legat de 800 lei sau 4000 lei impozit pentru PFA-uri, II sai IF. Iar, tot pe site-ul ministerului de finante fiecare dintre noi suntem invitati sa venim cu propuneri sau sa ne spunem oful.
    Asadar, va invit sa faceti o analiza a propuneri de modificare legislativa si sa scriem cu toti de ce ne doare de care sper sa tina contin cineva.
    Toate cele bune tuturor si sper sa se aplice solutia cea mai sanataoasa pentru toata lumea.

    Răspunde
     
  • Jilaveanu Mircea
    Februarie 23, 2015 la ora 16:11

    ASA,dupa primul pas(furtul din bugetul statului),acum se trece la al doilea pas(legalizarea averilor furate)
    DECI:deoarece legea prin care sa se confiste toate averile furate, pana la gradul 3 de rudenie,boierii(hoti)platesc cate o amenda de pana la un milion,fac nitica puscarie(in apartamente bune-sciu carti-acolo)si raman cu zecile de miliarde legalizate.Destept ROMANUL-HOT.

    Răspunde
     
  • Un contabil
    Februarie 23, 2015 la ora 09:36

    Buna ziua

    In primul rand, nu ati analizat foarte bine „marile masuri liberale” pe care le laudati cu atata ardoare. Impozitul pe dividende nu va fi zero decat pentru dividendele platite intre persoane juridice.

    Cota pentru persoane fizice va fi in continuare de 16% (art 105 proiect – Art. 105. – (1) Veniturile sub formă de dividende, inclusiv câştigul obţinut ca urmare a deţinerii de titluri de participare definite de legislaţia în materie la organisme de plasament colectiv se impun cu o cotă de 16% din suma acestora, impozitul fiind final)!!!

    Marea concluzie a modificarilor este impozitarea suplimentara a clasei medii formata din PFA si micro pentru ca este inca o data imposibila impozitarea celor 4 milioane de oameni care nu contribuie cu nimic la buget!!!

    Cu aceste masuri, multi o sa regrele hulitul impozit minim venit tot pentru ca nu se pot creste altfel veniturile bugetului de stat.

    Asadar, va astept data viitoare cu o emisiune mai bine documentata, nu de alta, dat ne-ati obisnuit in ultimii ani cu emisiuni foarte bune!

    Răspunde
     
    1. Cosmin Moise
      Februarie 23, 2015 la ora 11:13

      In proiectul de cod fiscal de pe site-ul mfinante.ro Art. 105 se refera la stabilirea venitului anual din activitati agricole pe baza de norme de venit!

      Răspunde
       
      1. un contabil
        Februarie 23, 2015 la ora 12:34

        Asa este, m-am uitat gresit pe un proiect vechi, sunt scutite in cel nou

        Răspunde
         
  • MM
    Februarie 20, 2015 la ora 16:35

    In primul rand, cred ca nu s-a dat destula importanta unei modificari foarte importante din Codul Fiscal si anume art. 4, alin (1) care prevede ca: Prezentul cod se modifică şi se completează numai prin lege, promovată, DE REGULA, cu 6 luni înainte de data intrării în vigoare a acesteia. In noul proiect s-a scos sintagma DE REGULA, lucru care obliga legiuitorul sa faca orice modificare fiscala cu minim 6 luni inainte de intrarea in vigoare. Acest mic detaliu va duce la o crestere foarte mare a predictibilitatii fiscale in Romania si cred ca va stimula foarte mult investitiile straine.

    In al doilea rand, NU MAI FITI TOTI ATAT DE HATERI! Cand cresc taxele nu va convine, cand scad nici atat. Initiativa de Cod Fiscal e foarte buna si ca un expert in fiscalitate consider ca va aduce prosperitate pe termen lung in Romania. Si eu sunt PFI (consultant fiscal) si nu am nicio problema sa platesc mai mult impozit atata timp cat scade pretul la benzina, la bere, la carne, la lactate, etc. In plus, ganditi-va ca o femeie de serviciu care castiga maxim 1080 RON/luna net, de la un brut de 1500 RON nu comenteaza ca da ca salariat 420 RON (40% din venitul net) la stat, dar un PFA care castiga un salariu mediu sa zicem (care momentan e cam 2400 RON) nu vrea sa plateasca un minim de 800 RON (adica 30% din venit, procent care scade substantial odata cu cresterea venitului si deducerea cheltuielilor).
    Iar pentru cei care zic ca 800RON reprezinta 50% din venitul lor de PFA, aveti oricand optiunea sa va angajati si cu siguranta veti castiga mai mult daca sunteti cat de cat buni la ceea ce faceti. Una e sa lucrezi pe PFA in facultate sa faci un ban lucrand 2-4 ore pe zi si alta e ajungi la 30 de ani lucrand tot 3-4 ore pe zi, cu acelasi PFA. Asta inseamna ca te plafonezi si nu vrei sa te dezvolti sau ti-e lene sa lucrezi 8 ore ca restul lumii. In acest caz, cred ca venitul net ar trebui sa reflecte cu orele efectiv lucrate si gradul de specializare al muncii.

    Răspunde
     
    1. contra
      Februarie 20, 2015 la ora 17:33

      Si daca PFA este o mama care face bijuterii (cat timp doarme copilul) pe care ii vinde printr-un magazin online?

      Sau si ea este lenesa si ar face bine sa se angajeze!!!!!!!!

      Sunt situatii si situatii si nu cred ca trebuie sa judecam pe nimeni!

      Răspunde
       
      1. abordi
        Februarie 23, 2015 la ora 21:37

        Sunt tot felul de situații la PFA-uri. Eu sunt salariată și am și un PFA cu care lucrez aprox. 2-3 ore pe zi.Asta se numește lene în accepțiunea dumneavoastră? Daca trebuie să plătesc 800 de lei/lună pentru CAS,numai la PFA mai bine mă las de lucru, pentru că în unele luni trebuie să aduc bani de acasă să-mi plătesc dările. Pe lângă acești bani eu mai plătesc CAS și după venitul de angajat. Și cred că în situația mea sunt mulți alții.

        Răspunde
         
    2. julian
      Martie 26, 2015 la ora 10:41

      Stimate domnule MM. Dumneavoastra scrieti „Iar pentru cei care zic ca 800RON reprezinta 50% din venitul lor de PFA, aveti oricand optiunea sa va angajati si cu siguranta veti castiga mai mult daca sunteti cat de cat buni la ceea ce faceti.”
      Cu siguranta va duceti traiul in Bucuresti sau intr-un oras cu posibilitati. Din pacate, cel putin 70% din populatie nu locuieste in Bucuresti si nu are locuri de munca vacante la un click distanta. iar in ceea ce priveste salariile, v-as ruga sa nu mai fiti „bucurestean ingamfat” si sa observati ca in tara sunt salarii foarte mici (in afara de functionarii de la stat). Un PFA care isi plateste datoriile si munceste cinstit, de abia daca face in provincie bani ca sa traisca si nu pentru ca este prost sau puturos, ci pentru ca este singura solutie pe care o are in afara de a merge la marele Bucuresti unde orice prost castiga 2300 lei pe luna pe cartea de munca.

      Răspunde
       
  • Mioara
    Februarie 20, 2015 la ora 14:21

    1. Detin un PFA pe care desfasor o activitate sezoniera (1,5 luni) pe an – deci obtin venituri/ profit doar in acel interval. Trebuie sa platesc contrbutiile prevazute in noul cod fiscal pt toate cele 12 luni?

    2. Veniturile pe care le obtin cuprind contravaloarea unor produse pe care le realizeaza un S.R.L. + adaosul meu (reprezentand valoarea manoperei mele). Este corect ca baza de calcul pentru CASS sa fie veniturile (adica inclusiv valoarea de achizitie a materiilor prime) ?

    3. CASS-ul este pt. PFA o cheltuiala deductibila?

    Răspunde
     
  • naidin cristian
    Februarie 19, 2015 la ora 23:28

    Buna seara, domnule Moise.
    In toate comentarile nimeni nu pune problema optimizari costurilor. Eu consider ca daca s-ar avea in vedere renuntarea la impozitarea profitului si in locul acestuia am introduce un impozit fix pe intrarile de materii prime, materiale, combustibil, energie, etc. precum si pe iesirile de produse finite sau servicii, agenti economici, inregistrati sub orice forma, ar optimiza costurile si ar duce la o productivitate mai buna prin dorinta fiecaruia de a avea tehnologie cu imputuri cat mai mici.
    Adica de ce sa ma incarc cu tot felul de cheltuieli daca voi fi nevoit sa platesc un impzit fix (de sa spunem 2.5%), dar daca tot o fac atunci sa castige si statul nu numai eu prin diminuarea profitului. Iesirile (vanzarile, prestatile)de produse si servici vor fi si ele impozitate fix cu aceasi valoare (2.5%).
    Consider totodata ca varianta de a tine seama de numarul de angajati (ca daca nu are angajati sa platesti…, daca are unu…, daca are doi …) nu este oportuna, deoarece se confunda persoana juridica cu cea fizica si cu calitatea de salariat, care in fata legi au tratamente distincte unele fata de altele, obligatile de cas si cass sunt numai in cazul in care ai angajati indiferent de numarul lor iar aceste trebuie platite la veniturile realizate (cat platesti atata vei primi).

    Răspunde
     
  • victor
    Februarie 19, 2015 la ora 22:06

    D-le GURAN, va rog sa comentati situatia de mai jos.
    Srl, venit net 15000 ron pe luna (distributie, adaos com 20 % ), platitor tva,cheltuieli reale 2500 ron/luna(combustibil, taxe salarii, contabil, etc), profit net 500 ron/luna.
    In loc de 100ron/luna impozit 16% ,de 2ani platesc 500 ron/luna.
    Lucrez numai pe factura
    CAT ESTE IMPOZITUL IN ROMANIA ?
    Daca ai o firma mica si lucrezi corect dai faliment
    Sa nu-mi spuneti ca ar trebui sa fac altceva pt ca dupa 20 de ani nu po-ti schimba multe dar nicidecum asa cum se schimba legile la noi.
    Vi se pare corect acest sistem de impozitare?

    Răspunde
     
    1. DanT
      Februarie 22, 2015 la ora 21:42

      In plus, nu se iau in considerare si urmatoarele lucruri:
      1.contabila ta te-ar taxa mai mult cand vei avea angajati (depinde de contabila sau firma de conta)
      2. Toate celelalte „TAXE” care tre sa la dai la tot felul de institutii si firme PENTRU PROTECTIA MUNCII, MEDICINA MUNCII,, ETC
      cheltuieli mai mici, dar se aduna

      Răspunde
       
  • SAM
    Februarie 19, 2015 la ora 19:21

    Asa , asa … e bine sa mai fi si echilibrat in taxe , ca nu mai stiu ce sa faca cu banii nostri ia adus si pe ei la concluzia ca au tras cam mult din buzunarele contribuabililor.Iar cu bancile e un inceput f. bun daca s-ar putea la nivel mondial sa se echilibreze lupta intre creditat si creditor. Adica sumele alea enorme acumulate ar trebui reutilizate din cand in cand pentru formarea de noi locuri de munca. Aici este gauna din sistemul asta economic capitalist.Si nu ma refer aici la ideea ca nu s-ar face deloc , ci la cea in care sa zicem “un guvern mondial” s-ar implica in mod decisiv in controlul acumularii aberante de sume fabuloase ( tari cu imense datorii /PIB) Dar sa incepem cu noi mai intai.Ideile bune trebbuiesc raspandite.

    Răspunde
     
  • DanT
    Februarie 19, 2015 la ora 17:04

    Cam aproape la toate chestiuniile negativ subscriu si eu.
    Moise, ia spune-ne tu de unde s-au inspirat domnii si doamnele din Minister si Dl Ministru? De la ce tara? Si sa ne spui ce salarii au dansii in tara aceea. Apoi sa ne spui cat de dezvoltata este!!

    Eu am o Microinterprindere infiintata in 2008 – de cand eram in facultate, unde suntem 2 asociati. Asociatul meu are o firma de 200 de ori mai mare ca a mea (de la parinti), si se descurca. Eu sunt singurul care trag.
    Nu am angajati (chiar dc as avea nevoie sa angajez pe cineva fiindca uneori este mai mult de lucru, si in ideea sa ne dezvoltam). Nici eu nu sunt angajat in propria firma. Dece? Fiindca nu imi permit.
    Cifra de afaceri a scazut in ultimii 3-4ani – intre 25 si 35.000 EUR/an.
    Dezvoltam si promovam niste sporturi noi, facem distributie de echipamente pentru acele sporturi, magazin online + showroom real, evenimente pt persoane fizice si firme.
    Cand au venit cu forfetarul acela acum cativa ani, ne-au cam omorat. Munceam numai sa acopar impozitul ala. Am supravietuit.
    Facturez tot. Folosesc casa de marcat. Refuz sa lucrez la negru. Platesc 1-2+mii LEI/luna TVA, si destul de mult si impozitul. Din 2008 pana in 2013 am incheiat in fiecare an cu profit modic. Pe 2014, de cand am trecut la 3%/venit, am incheiat cu 6000+ lei pe MINUS. M-am mai extins in 2014 si pe alte servicii, am scazut cheltuielile aiurea, am mers mai mult cu bicicleta decat cu masina, si tot nu am reusit dpdv contabil sa ies pe plus – in ideea ca totusi cand voi pune mana pe niste Fonduri UE sau ceva.

    Mai baga si forfetarul ala, va trebui sa muncesc la negru sa ii pot plati. De angajat pe cineva NICI GAND.
    Ce facem noi zbarnaie pe afara/Lume&Europa. Afacerile lor cresc in fiecare an. Reinvestesc in echipamente noi tot la cateva luni.
    In conditiile in care ar CRESTE ECONOMIA si apoi si SALARILE, eu as face fata la modificarile astea si sigur as angaja – am nevoie de minim 1om, chiar 2, ca sa pot pleca si eu in concediu – ca nu am fost niciodata.
    Explicatii:(1)nu avem aceleasi preturi ca afara (mai ales la servicii) => veniturile noastre sunt mult mai mici, la fel si cifra de afaceri, profitul, etc. Nu putem cere mai mult, fiindca economia nu e la fel de puternica. Si (2)Romania nu are asa mare putere de cumparare (salarii mici, taxe mari, nema infrastructura). Si (3) pe langa astea noi ne mai luptam si cu mentalitatea oamenilor si cultura.

    Chiar mam luat la hartza cu un furnizor din Portugalia, ca dece nu facem comenzi mai mari(?), si mai des(?), si dece nu reinvestim in echipamente(?) si dece nu schimbam si noi tehnologia – ca au oferte.
    Da fix. Investim 25.000 EUR in echipamente noi, cu bani care nu ii avem, si bani care nu ni da nimeni, ca si cu fondurile EU doar dc platesti „comisioane” ajungi la ele, si apoi toti de „mulg” intr-un fel sau altul… si sa taxez pe oameni de 10ori mai putin decat la ei – ca sa imi scot investitia in 100 de ani.

    Răspunde
     
    1. DanT
      Februarie 19, 2015 la ora 17:26

      Intentia nu este rea, doar motivatia!!

      Ca si o chestiune generala: Nu judeca un lucru dupa abuzul lui… ma refer la lucrurile bune (cele rele sunt rele din start).

      PFA-urile, MicroInterprinderile, etc sunt lucruri bune. Unii abuzeaza de ele si legislatia ce tin de ele.
      Unii abuzeaza la PFA de portitele care sunt lasate de o legislatie incompleta, si de faptul ca legiutorul zice una dar nu vine peste tine sa se asigura ca faci lucurile cum trebuie.
      Ei judeca lucrurile doar dupa abuzul care il faci unii, si in loc sa mai vina cu niste specificatii in plus si sa reglementeze acele portitze, ei sanctioneaz toate PFAurile.

      Asa ii si cu Politia: e acolo sa dea amenzi, si atat. Nu sa se asigure traficul fluent, in siguranta, si sa ofere incredere. Sa te opreasca un politist este ultimul lucru care til doresti-ca fara amenda nu scapi.

      Garda financiara in Europa are rolul de garda, nu de politie. Vine la tine, te verifica, te invata, te indruma, te iarta prima oara.

      Răspunde
       
  • cris
    Februarie 19, 2015 la ora 14:26

    halal cod fiscal apa de ploaie.. sa reduca tva-ul serios accize si sa creasca nivelul de trai in 5 ani si nu cu pasi mici si mai mult rai decat buni in 5000 de ani..

    Răspunde
     
  • cris
    Februarie 19, 2015 la ora 14:20

    codul asta fiscal va reduce veniturile la buget cand oi fi io popa si masurile pt cresterea consumului sunt ignorante doar patronii vor vedea diferenta si pensionarii care cumpara in functie de cate frimituri are painea si de unde 300 de mii de noi locuri de munca vor sa zica ca 300 de mii de trecuti de la negru la normal dar hai sa zicem ca sunt noi locuri de munca ca suna mai sexy mama lui de sexy.

    Răspunde
     
  • relu
    Februarie 19, 2015 la ora 14:09

    Smecheria este urmatoarea: fostul primar de zlatina, ex sustinator al lui basescu si mare sef la pdl-ul judetean, ar vrea sa schimbe , din nou, barca. Cred ca vrea sa le arate liberalilor, ca in adancul sufletului, EL tot de dreapta a ramas.

    Răspunde
     
  • Vali
    Februarie 19, 2015 la ora 13:49

    Cu alte cuvinte, Moise spune aici, in repetate randuri, „dati-le in cap PFA-urilor, mama lor de gunoaie”.
    Estimez 500.000 de someri noi in primul trimestru in care va intra in vigoare viitorul cod fiscal.

    Răspunde
     
  • Crisoyi
    Februarie 19, 2015 la ora 12:38

    Cea mai mare aberatie pe care am auzit-o in emisiunea de aseara, dar cea mai mare este ca vor exploda locurile de munca.

    Hai sa le luam pe rand:

    Microintreprinderile nu vor angaja oameni noi. Banii in plus platiti la fondul de salarii depasesc cu mult reducerea de la 3% la 1% la venituri pentru ca vanzarile sunt oricum la pamant.

    Taxele babane pe cladiri si terenuri… Impact grav la buzunarul firmelor si PFA-urilor

    Forfetar la firmele fara salariati – inchiderea acestor firme ca profit oricum nu faceau, ii mai ramanea si patronului de-o ciorba din firma.

    CAS fara limita minima la PFA-uri – inchiderea imediata a acestora, foarte multi aveau venituri sub plafon si nu plateau CAS, acum vor fi obligati sa plateasca o suma minima si la CAS si la CASS indiferent de cati bani reusesc sa faca – desfiintarea a mii de PFA-uri.

    Renuntarea la deducerea CASS din impozitul pe venit – cresterea artificiala a bazei de impozitare – bani mai multi la stat din buzunarul salariatului – TZEAPA CLARA.

    Taxe si impozite locale babane, pe cladiri si ternui, majorate. Bani mai putini pentru consum – locuri de munca mai putine.

    In concluzie. Pe ce ne bazam cand aberam ca va creste numarul de locuri de munca in Romania atata timp cat impactul acestor masuri in buzunarul oamenilor al firmelor si al PFA-urilor este catastrofal ???

    Răspunde
     
  • Sandru T.
    Februarie 19, 2015 la ora 12:31

    Am vazut emisiunea ta de aseara. Zici ca ar fi bine sa ne concentram pe propunere si mai putin pe comentariile politice atasate propunerii. In princpiu si in general sunt de accord.
    Dar in aceasta cauza iti pierzi timpul de pomana. Nu poti sa nu consideri si implicatiile politice stiind de unde vin aceste propuneri. Acelasi guvern care mai anul trecut zicea ca vor trece la cota proportionala de impozitare acum zic ca o scad pe cea unica. Cit de credibili sint? Mai degraba penibili. Nu-mi mai pierd timpul sa-ti arat si alte contradictii si schimbari de opinii ale acestui guvern fata de ce zicea anul trecut. Sint niste clovni si iti pierzi timpul de pomana daca-i iei in seama.
    Si eu cred ca adevarul e ca sintem martorii altei fumigene care sa ascunda scandalul de coruptie care se apropie de ponta.

    Răspunde
     
  • Crisoyi
    Februarie 19, 2015 la ora 12:26

    In noul Cod Fiscal cresc aberant taxele pe terenuri si cladiri. O sa aveti o surpiza! O carutza de bani de dat la primarii. O sa vedeti.

    Răspunde
     
  • George
    Februarie 19, 2015 la ora 12:15

    Fara indoiala ca masurile sunt bune si vor avea efecte extrem de pozitive pe termen mediu si lung. Problema este daca vor fi lasati sa le si puna in aplicare. Dupa cum stiu tipicul, vor fi tocati dur de cei interesati sa nu se schimbe nimic. Imi aduc aminte de masura reducerii CAS (o masura excelenta de sustinere a muncii, sustinuta si de aceasta emisiune ani in sir). Cum a fost atunci ? Toti au sarit pe guvern ca o face electoral si mai grav, toti au dat ca sigur faptul ca o anuleaza de la 1 ianuarie. Culmea, s-au gasit multi care sa comenteze ca este o masura foarte daunatoare economiei 🙂 . S-a atins limita cand reprezentantii investitorilor straini s-au declarat (in urma campaniei de presa) impotriva desi, culmea, masura ii ajuta ! Toti ne-am amuzat ca Ponta nu stie ce-l ala MTO – si deci cei care stiu si cred ca masuta CAS este gresita au dreptate….
    Este important sa sustinem masurile bune si sa criticam dur masurile rele. Daca exista 2 tabere, una care lauda tot si una care demoleaza tot – nu facem nimic !

    Răspunde
     
    1. George
      Februarie 19, 2015 la ora 22:26

      Din pacate am fost confirmat in totalitate 🙂
      Asta seara la Realitatea un „analist financiar” spunea ca Ponta vrea sa reduca TVA doar ca sa fure si deci TVA e bine sa ramana acolo :-). Mare e gradina ta, Doamne….

      Răspunde
       
  • crs
    Februarie 19, 2015 la ora 10:12

    domnule Moise cu tot respectul, as vrea sa comentati la un ex concret : venit brut 2300 ron din activitati economice pe un PFA !! SE SCAD ASA :
    -350 ron chirie
    -200 ron alte cheltuieli deductibile (incalzire, internet etc. )
    -230 ron contrib. la pensie
    -80 ron sanatate
    ramas 1440 la care se aplica 16% impozit adica 230 ron.
    ramai si asa cu aprox 1200 ron !! va intreb, de ma obliga acest stat sa le mai dau si 800 ron pensie pe luna CE MAI MANANC DOMNULE MOISE DE ZICETI CA PFA URILE NU PLATESC ?? VA MULTUMESC

    Răspunde
     
    1. Crisoyi
      Februarie 19, 2015 la ora 12:29

      Nu numai ca nu mai ramai cu nimic dar va trebui sa vii si cu bani de acasa, pentru ca sediul social, in care ai intregistrat PFA-ul se va impozita altfel (vei plati mai mult) daca deduci utilitatile. In final vei lua o TZEAPA si vei renunta la PFA.

      Răspunde
       
    2. CC
      Februarie 19, 2015 la ora 12:34

      CRS, esti nemultumit, te cred si nu te judec! Insa ma asteptam din partea ta, ca persoana direct afectata de aceste masuri, sa fi foarte atent la cele prezentate si sa verifici si codul fiscal publicat etc. etc. Cu alte cuvinte ma asteptam sa te documentezi.

      800 RON contributia minima (aici este incus si CAS si CASS si cei 16% impozit pe venit)

      Cati din tara asta nu ar da sa aibe brutul 2300…

      Eu(ca si salariat) nu pot sa trec chiria la cheltuieli(ca sa platesc ma putin impozit pe venit), nu imi sunt deduse cheltuielile (incalzirea, internetul, etc.).

      Nu mai zic ca nu am luxul care sa-mi permita daca, Doamne fereste, s-a intamplat ceva si am absoluta nevoie de bani, sa nu imi platesc taxele ca sa imi pot rezolva problemele iar in perioada urmatoare sa platesc ce nu am platit acum. Eu trebuie sa ma descurc cumva, stiu tu vorba „Sa fac pe dracu-n 10”, „Din pamant din apa chioara sa scot bani”.

      Esti afectat negativ de o astfel de masura? Cel mai probabil da, cu cat exact … sigur nu 800 RON. Ai dreptul sa fi nemultumit? Da. Ai alternative? Da pe care tu poti sa le calculezi si estimezi cel mai bine (exemplu: treci la microintreprindere).

      Răspunde
       
      1. Valentin Dobre
        Februarie 23, 2015 la ora 11:12

        Dar tu salariatule, beneficiezi de o deducere personala cu care poti acoperi partea ta de intretinere si lumina. Citeste-ti mai bine fluturasul de salariu. Deducerile noastre ale PFA-urilor sunt echivalentele deducerilor pe care le au salariatii.

        Răspunde
         
      2. Valentin Dobre
        Februarie 23, 2015 la ora 11:17

        Si inca ceva. EU scot in lunile bune 2400 ron incasari. (adica martie, mai, august, octombrie si noiembrie). In rest scot putine peste 1000, si daca ma zbat scot 2000 pe luna in alte doua luni pe lange cele mentionate. Dau meditatii. Acest cod fiscal imi va alunga clientii ca nu voi mai avea bani, sau voi trece e negru de unde am iesit candva, si voi accepta o plata mai mica. Evaziunea se va umfla ca Siretul cand inunda Moldova.

        Răspunde
         
  • Sorin
    Februarie 19, 2015 la ora 09:24

    De ce nu mai merg videoclipurile pe mobil. Îmi spune „because of its privacy settings the video can not be played here”.

    Răspunde
     
  • alexnicolae
    Februarie 19, 2015 la ora 08:52

    Creste si plafonul pentru Indemnizatia pentru concediul de maternitate ?

    Răspunde
     
  • pop victor
    Februarie 19, 2015 la ora 08:50

    Foarte buna idee taxarea pfa-urilor, cand cea mai mare parte de firme fac contract pentru minimul pe economie si restul pe pfa. De ce unii sa plateasca taxe pe cartea de munca si altii care fac acelasi lucru sa fie scutiti prin plata pe pfa.

    Răspunde
     
    1. crs
      Februarie 19, 2015 la ora 09:34

      auzi domnule eu am pfa si platesc si acum .. dar dupa mintea lor am sa aduc bani de acasa pt a plati contributiile sociale !! macar nu vorbi de nu stii

      Răspunde
       
    2. Vali
      Februarie 19, 2015 la ora 13:56

      Impotriva institutiilor care fenteaza legea prin contracte divizate (minim pe carte de munca si restul pe PFA sau DDA) ar trebui sa existe masuri in justitie. Controlul ANAF de ce nu isi face treaba?
      Nu poti sa omori sute de mii de oameni care castiga printr-un PFA pentru ca vrei sa elimini evaziunea unor companii.

      Răspunde
       
    3. Amdrei
      Februarie 19, 2015 la ora 16:01

      Nu – nu este deloc buna ideea. Pentru ca in tara asta mai exista si PFA-uri si intreprinderi care nu au fost infiintate pentru a eluda statul… oameni care se lupta din greu la limita supravietuirii. Unii dintre ei nu fac 800 lei pe luna. Sa ii trantesti pe toti la gramada e o abordare gresita – in loc ca institutiile statului, pe care in mod ironic le vom plati cu banii astia, sa iasa pe teren si sa vada cine incalca legea si sa taxeze punctual exact cazurile alea.

      Răspunde
       
  • Al
    Februarie 19, 2015 la ora 01:23

    Bine c-am apucat sa-mi fac investitiile. Daca prindeam noile reglementari pentru PFA-uri ciuciu investitii.
    Carevasazica cum mai scoatem noi la suprafata meditatiile profesorilor? Isi fac profesorii firme de meditatii? Ii lasam sa performeze mai departe la negru?
    Nu sint specialist in economie dar cred ca la partea aia cu PFA-aurile ar mai trebui sa ne gindim. Multi specialisti precum profesorii si programatorii lucreaza prin PFA.
    Poate gresesc, chiar nu stiu dar sint sigur c-o sa aflu.

    Răspunde
     
    1. Crisoyi
      Februarie 19, 2015 la ora 12:30

      PFA-urile sunt terminate cu noul Cod Fiscal. Vor plati de se vor kka pe ele…

      Răspunde
       
  • SN.Razvan
    Februarie 19, 2015 la ora 00:24

    Sunteti sigur despre informatia legata de TVA-ul la lapte? Parca acu cateva saptamani aparuse stire conform careia mai multi producatori mari din Romania vor importa laptele de la vecini datorita tocmai acestui TVA…

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase