BIZIDAY: Luni, 26 ianuarie 2015

Publicat la data de de Moise

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

32 răspunsuri la BIZIDAY: Luni, 26 ianuarie 2015

  • Dumitru
    Ianuarie 28, 2015 la ora 10:18

    Moise, unde ai fost atunci cand bancile promovau creditele in franci, sa ne spui sa nu luam? Lacomia de care spui tu nu a fost a noastra, pt ca noua ni-i se oferea o alternativa de a lua credite mai usor in comparatie cu cele in lei sau eur. Dar vorba romanului: „Dupa razboi multi viteji se arata”. Sper ca vei echilibra declaratiile care le-ai facut la adresa romanilor care nu au luat credite in franci doar ca sa se simnta smecheri.

    Răspunde
     
  • ion
    Ianuarie 28, 2015 la ora 00:28

    O mentiune pentru comentariul ca „Mazare macar a dat ANL-urile saracilor”.

    Da, le-a dat saracilor, dar a facut asta pentru ca vechile lor locuinte, cladiri vechi din peninsula Constanta, sa fie retrocedate „prietenilor” fara locatari problema, cazuri sociale pe care nu ai cum sa le dai afara din casa.

    Adicatelea Mazare si-a tras zeci de locatii in peninsula si le-a golit de locatari-problema pe banii administratiei locale.

    Adicatelea am platit noi ca sa-si traga el proprietati in viitoarea (2-4 ani) zona zero a Constantei.

    Nu vad cum poti roti o asemenea situatie incat sa devina de laudat.

    Răspunde
     
    1. eee
      Ianuarie 28, 2015 la ora 18:55

      Domnule Ion daca tu preferi ca cetrul vechi al Constantei sa fie plin de ,,persoane defavorizate”, atunci ce a facut Mazare este o prostie !

      Răspunde
       
  • melania
    Ianuarie 27, 2015 la ora 21:15

    Cum 3.550 e mai mic decat 3.350?

    Răspunde
     
  • Blue
    Ianuarie 27, 2015 la ora 19:38

    Apropo de cursul valutar, scăderea pare a fi provocată de ultima decizie BCE.
    Se poate un mic studiu asupra acestui eveniment ?

    Răspunde
     
  • buzz
    Ianuarie 27, 2015 la ora 17:42

    despre grecia si usurinta de a eticheta drept extremisti si anti-europeni… pai daca vorbim de matematica e destul de simplu: ponderea cheltuielilor sociale in total venituri bugetare este uriasa deoarece veniturile sunt subdimensionate, adica contribuabilii nu isi achita impozitele printr-un exercitiu voit de evaziune. nu le achita deoarece cunosc iresponsabilitatea cu care acele sume au fost cheltuite de guvernanti si faptul ca mare parte din ele se duc direct spre plata dobanzilor catre creditorii externi. ori, mesajul politic, noua abordare economico-socialo-politica a syriza se adreseaza exact acestor cauze care afecteaza de fapt artificial exercitiul bugetar si economia greciei. o schimbare radicala de atitudine si abordare, a nu se confunda cu extremismul si comunismul, pot schimba fundamentele dupa care functioneaza actualul sistem paralizat din grecia. trebuie doar putina bunavointa si echitate, in locul automatismului confortabil. nu trebuie sa fii comunist ptr asta. daca vezi ca tainul tau nu se duce catre niste camatari cinici si indiferenti, si nici catre niste incompetenti fericiti ca au posturi caldute, ia sa vezi cum cresc si veniturile la stat. altfel, inchidem televiziuni, radiouri, spitale, scoli, taiem salarii, bagam taxe la greu etc… si?

    Răspunde
     
  • Alex
    Ianuarie 27, 2015 la ora 13:36

    Draga echipa biziday,
    Va rog mult, faceti publice video-urile pe vimeo pentru a putea fi vizualizate de pe dispozitivele mobile din aplicatie (si offline). Au mai existat cateva semnale similare din partea unor telespectatori- mai ales de cand tvr a taiat live streamul pt ip-uri din strainatate. Nu costa nimic afisarea publica pe vimeo, puteti introduce „sponsorii” de pe site in intro/outro daca sunt esentiali.

    Răspunde
     
  • Cosmin Moise
    Ianuarie 27, 2015 la ora 11:12

    Fara masini in oras??”…si marmota invelea ciocolata..” Pai noi cu ce mai cocalarim? Cu autobuzu’? Tramvaiu’? Las’ sa fie la ei acolo..!

    Răspunde
     
  • Time Team
    Ianuarie 27, 2015 la ora 11:08

    Eu as fi scos si bugetarii din statistici, ca sa vedem cat ar fi datele reale.

    Răspunde
     
  • nina
    Ianuarie 27, 2015 la ora 10:47

    cei care s-au imprumutat in franci elvetieni se asteapta acum ca restul populatiei sa le plateasca ratele pe casoaice. sunt niste nesimtiti care s-au obisnuit sa tot intinda mana pentru ajutoare. dar duduile sa-si vanda lantoaicele de aur, ba!

    Răspunde
     
    1. Bogdan
      Ianuarie 27, 2015 la ora 11:17

      Sunt de acord. Cei care au credite in franci elvetieni de regula au vile. iar noi restu mergem autobuzul si locuim la garsoniera..

      Răspunde
       
      1. Roxana I.
        Ianuarie 27, 2015 la ora 15:38

        Nu te pot contrazice…
        Nuantez: cel putin eu nu pot sa te contrazic…:)

        Răspunde
         
        1. Roxana I.
          Ianuarie 27, 2015 la ora 16:19

          Doar ca eu nu zic ca-s nesimtiti, nu pot spune asta…
          E problema lor cum au inteles sa-si gestioneze vietile, anumite riscuri si …deja platesc mai mult decat e cazul (poate) pentru inconstienta sau pentru dorinta de a avea mai mult decat isi pot permite sau pentru mai stiu eu ce alte motive…

          Răspunde
           
    2. lungu florin
      Ianuarie 27, 2015 la ora 11:55

      De ce au luat credit in franci elvetieni daca lucrau pe lei?Au simtit ca sunt mai destepti si evita instabilitatea leului,dar s-a dovedit a fi o prostie!Si cum domnia si prostia costa ,sunt buni de plata.Sa nu uitam ca Isarescu a recomandat rominilor care lucreaza in Romania sa imprumute lei!

      Răspunde
       
    3. Gaby
      Ianuarie 27, 2015 la ora 12:13

      Rautate la puterea n.NIMENI nu se asteapta sa se plateasca de la bugetul de stat nici un ban,ar fi ilogic si imoral.Se asteapta doar o reglementare legala a noii situatii financiare.Ca la razboi,partile sa se plieze noii situatii create.Atat.Creditorul sa poata plati in ratele,sa nu fie zugrumat de curs.Ce este atat de greu? pierd si bancile,pierde creditorul,pierd ambii,asta este.Atat!Dar rautatea din oameni transforma realitatea in altceva,acesti oameni abia asteapta sa loveasca in oricine,este pervers sa lovesti un om nu?

      Răspunde
       
      1. Dan
        Ianuarie 27, 2015 la ora 15:09

        Cei care s-au imprumutat in franci, prin faptul ca au realizat o cerere de locuinta mai mare decat putea economia sa suporte (cerere mare/ oferta mica), au ridicat pretul pietei. Astfel eu nu mi-am permis sa imi cumpar o locuinta. Acuma nu isi pot permite sa plateasca imprumutul si isi vor pierde locuintele (oferta mare/ cerere mica), iar eu o sa imi pot cumpara in sfarsit o locuinta. Nu este situatia mea, este un caz ipotetic. Eu nu am reusit sa imi iau o locuinta inca, dar preturile mari care au fost in 2008 (si care desi au scazut sunt inca marcate de acele cresteri) sunt si din cauza celor care s-au imprumutat in franc elvetieni.Da, nesimtire la puterea N, nesimtire sa te supraindatorezi si sa distorsonezi piata.

        Răspunde
         
        1. seby
          Ianuarie 27, 2015 la ora 18:53

          E aproape corect rationamentul tau. Doar ca in orasul meu oferta oricum exista si apoi nu toti care au imprumutat au luat locuinta. Unii au imprumutat pentru a incepe o afacere.
          In alta ordine de idei, daca cei imprumutati nu vorm mai plati si vor aparea locuinte executate silit, fereste-te sa iei. Sau inainte de asta consulta un avocat bun.

          Răspunde
           
        2. Danut
          Ianuarie 27, 2015 la ora 23:02

          Dane esti cumva bancher?
          Bancile ce au distorsionat? Nu ei au distorsionat piata? Cine a fost lacom? Nu confunda afaceristii care au luat in CHD cu cei care au vrut un acoperis? Da la cursul de atunci erau incadrati bine in credit.Exista un risc,asa cum este si la cursul euro,dar ce a ce este acum nu se numeste risc,e dincolo,este dezastru.Stii ce inseamna cuvantul?Nu analizezi problema ci incerci sa simplifici cu vecinul in Euro.Nu arunca cu bata,se va intoarce ca bumerang impotriva ta.

          Răspunde
           
    4. Time Team
      Ianuarie 27, 2015 la ora 12:26

      Nesimtite au fost bancile care atunci cand cei care au luat imprumut au simtit deja pericolul si au cerit reconversia impriumutului pe alta valuta si nu au acceptat decat refinantare , conditii la care cei creditati nu se incadrau deoarece se trata ca si un nou imprumut, alte acte alte ipoteci la care cu toate costurile suplimentare nu e sigur ca s-au incadrat.

      Răspunde
       
  • Paola
    Ianuarie 27, 2015 la ora 10:00

    Ziceati ca in Bihor sunt cele mai mici salarii ,si noi am intrebat Corporatia noastra de ce ne dau salarii atat de mici si nu acum ci in urma cu 8 ani , firma ne-a raspus ca ,atunci cand au venit sa investeasca la noi in judet au luat drept reper la salarii cea mai mare firma ,ca numar de angajati, din Bihor si aceasta era cea a fratilor Micula ,Transilvania export import …”insa ei isi desfasurau activitatea intr-o zona defavorizata si oamenii se multumeau cu putin pentru ca in zona rurala fiind ,mai faceau si ei un ban pe langa casa .Si cred ca toti investitorii veniti in judet au procedat la fel ,sau s-au luat unii dupa altii .Nedrept e ca acum fratii Micula au dat statul Roman in judecata si au si castigat ,dar ei sunt cei mai mari datornici din judetul Bihor ,au profitat de toate portitele existente in legislatie si s-au imbogatit peste masura ,salariile pe care le dau ei oamenilor sunt derizorii si au fost un exemplu prost pentru alte firme ,lor li se datoreaza salariile mici din judet ,da ce le pasa ,bine ca au ei elicoptere si masini scumpe .

    Răspunde
     
  • seby
    Ianuarie 27, 2015 la ora 07:12

    Moise, sincer m-au amuzat copios comentariile tale privind doamnele cu blanita :)) Sa le ia blanita dom’le daca altceva nu au ce sa le ia :))
    Acuma, serios vorbind, de ce se spune ca cei cu credite in franci au platit mai putin decqt cei cu euro? Este doar o manipulare, un mod de a imparti din nou opinia publica in doua si de a atrage antipaia celor cu euro fata de cei cu chf. La fel cum se spune ca nu bugetarii trebuie sa suporte lacomia noastra. Dar cand am luat acele credite banii s-au dus in economie, constuctii, salarii, impozite, etc si a fost bine, inclusiv pentu bugetari. Si a fost si motivul pentu care bnr si statul roman nu a luat masuri, pentru ca pe termen scurt era bine. Iar conducatorii nostrii nu gandesc niciodata pe termen lung.

    Răspunde
     
    1. Dan
      Ianuarie 27, 2015 la ora 12:38

      Am mai auzit raționamentul acesta și în cazul celor din diaspora care trimit banii în tara și contribuie la economia României. Ar contribui dacă ar fi impozitați ca orice venit. Mergând pe același raționament, și exagerand puțin, și banii pe care ii fura corupții tot în economie se întorc. Asta cu m-am împrumutat și nu mai am cum să-i dau înapoi și ar trebui să mă ajute statul sau banca nu este corecta pentru ceilalți care nu s-au împrumutat și nici pentru bănci. Cum ar fi ca vecinul pe care l-ai împrumutat cu 1000 euro să-ți spună ca nu mai are cum să-ți dea euro înapoi pentru ca a crescut cursul și-ți va da lei la cursul istori?

      Răspunde
       
      1. seby
        Ianuarie 27, 2015 la ora 18:28

        Frate, in primul rand sa fie clar, nici unul din cei cu credite in orice ar fi nu asteapta bani de la stat, deci din buget.
        Ei cer doar sa existe legi pentru bancheri, care sa ii faca sa raspunda in egala masura. Asta e treaba statului, asa poate sa ii ajute. Pana acum au gost ajutate doar bancile, din banii nostrii, ai romanilor, cu credite sau fara.
        In alta ordine de idei, chiar daca statul nu ii ajuta cu nimic, restul oamenilor vor plati intr-un fel: daca eu voi plati cu 3-600 ron mai mult la banca, se cheama ca voi munci mai mult pentu banca si mai putin pentru familia mea. Vom consuma mai putine produse, vom plati mai putine taxe, nu vom stimula consumul si deci nici economia romaneasca. Vom munci practic un pic mai mult pentru Elvetia. Daca economia noastra va scadea, vom avea toti de suferit.

        Răspunde
         
      2. seby
        Ianuarie 27, 2015 la ora 18:41

        Si apropo de diaspora, am fost plecat din tara patru ani. In timpul asta trimiteam lunar acasa cam 1000 euro. Din ei, familia mea a putut trai mai decent, cu banii respectivi cumparau produse din magazin, deci plateau tva, deci mergea ceva binisor si la statul roman. Si fiind valuta in tara, era o sustinere pentru cursul leului de atunci, investitii, etc,
        in ce priveste banii coruptilor, da, daca ar intra in economie si ar fi impozitati ar ajuta, insa fe cele mai multe ori sunt bani negrii, nu trec prin contabilitatea firmelor si de cele mai multe ori ajung in conturi din strainatate, tari gen „paradis fiscal” cum e si Elvetia. Pracic si din acest motiv creste francul. In aceste banci nu ti se verifica provenienta banilor ci doar trebuie sa dai o declaratie pe proprie raspundere. Si Europa stie despre asta, dar tolereaza cu buna stiinta pentu ca exista un gup de interese care profita din plin. Cam asta e…

        Răspunde
         
      3. Danut
        Ianuarie 27, 2015 la ora 23:11

        Simplu: Inainte de a da vecinului faci o analiza,si in functie de rezultate vezi cati euro dai.Bancile au gresit voi/involuntar analiza si acum se spala pe maini.|Vrei sa faci o specula ,adica el are nevoie de euro,tu ii vei spune sa nu ia euro direct ci inventez ceva la mijloc ce stii ca este acum ieftin,acel ceva era CHF ,dar peste un an va ajunge cu pret triplu ,si acum ceri inapoi in acel produs intermediar,na cum e cu vecinul? Ce zici a fost o idee buna? Ai dreptate nu? Desi tu ai propus,dar el este vinovatul nu? Nu simplifica, lucrurile sunt complexe,asa ca mai incet cu ajutorul de la stat,nu cere nimeni asa ceva…ci un cadru legal al normalitatii,stii ce este normalitatea?

        Răspunde
         
  • Dorin
    Ianuarie 27, 2015 la ora 03:27

    Domnul Guran, fostul județ Cahul este în componența Republicii Moldova astăzi, nu a Ucrainei.

    Răspunde
     
    1. claudiu
      Ianuarie 27, 2015 la ora 09:49

      Jumatate este in R.Moldova cu tot cu orasul Cahul si jumatate in Ucraina. Probabil a fost carioca lui Stalin f groasa.

      Răspunde
       
  • Cristian Tudorache
    Ianuarie 27, 2015 la ora 01:40

    Problema, domnule Guran, este ca nu doar datornicul pierde casa si bunurile ci toata familia lui! Da, el probabil o va lua singur de la capat, dar copiii lui? Sotia/sotul care nu are serviciu? In conditiile in care nu au neamuri vor ajunge in strada doar cu hainele pe ei? Asta nu este executarea silita, care deja se practica? Trebuie bine gandita legea…

    Falimentul asta personal este oarecum diferit de cel al firmelor. Pentru ca deja se umbla la baza piramidei nevoilor: la adapost, la hrana…

    Răspunde
     
    1. Zoltan
      Ianuarie 27, 2015 la ora 08:40

      Dar de ce sa ajunga pe strada? Va locui in chirie. Nu este nimic rau in asta. (Si in Germania cei mai multi traiesc in chirii.) Daca are familie, atunci ar fi trebuit sa gandeasca la ei inainte sa-si ia un credit. Intradevar n-ar fi o experienta placuta, dar totodata ar fi o invatatura si pentru copii lui.
      In orice caz este mult mai buna decat executarea silita: iti iau locuinta si daca esti executat silit. Diferenta majora consta in faptul ca daca nu-ti poti plati datoria nici dupa vanzarea locuintei in cazul falimentului datoria ti se sterge, dar in cazul executarii silite nu ti se sterge. Vei muncii ca un sclav si dupa pierderea locuintei dar nu pentru tine, ci pentru creditorii tai.

      Răspunde
       
      1. Dan
        Ianuarie 27, 2015 la ora 09:56

        Zoltan un prieten a gasit solutia ! Emigreaza si isi baga picioare ca nu au ce sa ii faca ! 🙂

        Răspunde
         
  • mihaela
    Ianuarie 26, 2015 la ora 23:28

    in legatura cu ultimul subiect dezbatut in emisiunea din 26.01. – daca titlul pe ecran era legat de economic mi-ar fi placut sa prezentati cifre legate de investitiile in cele trei mari regiuni; tot timpul se spune ca moldovenii trag cifrele economice din Romania in jos insa cat s-a investit in drumuri de exemplu in Moldova, oare de autostrazi (putine si proaste cate sunt) avem nevoie numai catre vest si desigur plecand neaparat din capitala? daca tot vrem descentralizare de ce capitala cu Ilfov cu tot nu da unda verde aeroportului din Brasov, fie chiar si numai pentru marfuri; daca legile sunt date pentru toti cetatenii si investitiile si interesul trebuie sa fie acelasi pentru toate zonele, regiunile tarii. In Moldova drumuri mai bune probabil ar insemna turism mai mult.

    Răspunde
     
  • ccc
    Ianuarie 26, 2015 la ora 23:13

    Moise, nu poti face o analiza corecta pe regiuni eliminand din statistica aprox 15%din populatia tarii si 20-25% din economia tarii.Dezvoltarea zonei Bucuresti-Ilfov se face cu ajutorul populatiei din imediata vecinatate(in general).De exemplu Petrom (cea mai mare companie din Romania) nu prea se regaseste in aceasta analiza ptr ca sediul social in Buc ,dar rafinariile si angajatii sint in mare parte in alte judete.Statistica din final cu forta de munca este tot o eroare ptr ca din toate liceele bune din judetele apropiate de Bucuresti 50% din elevi ajung sa se angajeze in capitala.Poate ne prezinti si o statistica care sa cuprinda toti cetatenii respectiv economia tarii.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase