BIZIDAY: Joi, 15 ianuarie 2015

Publicat la data de de Moise

Comentarii prin facebook

40 răspunsuri la BIZIDAY: Joi, 15 ianuarie 2015

  • pina perescu
    Ianuarie 23, 2015 la ora 23:10

    eu sunt la munca in strainatate si nu vad la tvri emisiunea „bizyday.
    vreau sa va reamintesc ca Romania prin 2007-2008 era o tara care trebuia sa consume produse bancare.
    Creditele se dadeau cu putina analiza de bonitate a clientului ,era perioada promovarilor de la ofiter de credite pina la actionar .
    Atunci au incasat actionarii sume mari {valuta} ptr ce ??!1
    pentru ca dadeau credite .
    ptr nevoi personale erau 2 conditii;
    sa ai vechime 3 luni la locul de munca si carte de identitate valabila
    oamenii primeau oferte pe e-mail,telefon,posta .
    era o campanie ptr stimularea consumului de bani .
    cautati si gasiti ca a fost ca o „cerinta ,
    a UE.
    sa facem o comparatie.
    in epoca ceausista puteai sa cumperi un apartament in rate {30 ani}si in interiorul acestei perioade mai venea o nota de plata de 27000 lei care era esalonata pina la finalul creditului.
    cu tot respectul dar era seriozitate in acordarea creditelor si nu lacomie ca acum.
    Lacomia din partea bancilor ptr bonificatii uriase
    asta a fost oameni buni;
    politica de consum de credite .

    Răspunde
     
  • un Ionescu
    Ianuarie 21, 2015 la ora 12:02

    In perioada de boom imobiliar mi-am permis sa visez si mi am cumparat o locuinta cu cu ajutorul unui credit in CHF (era promovat ca cea mai stabila moneda de pe piata… si nu era doar o tactica de vanzare…acum am aflat ca toti functionarii din acea sucursala a bancii au cate un credit in CHF… si sunt la fel de ingroziti ca si noi creduluii). Deci dezinformarea a fost de la bun inceput…iar elucidarea misterului nu stiu prin ce an s-a produs. Cert este ca am luat 92000CHF. Timp de 8 ani am achitat 42000 CHF, iar acum potrivit scadentarului mai am de achitat pe vreo 20 si ceva de ani inca 87000 CHF. Inca stau si ma intreb… cat profit scoate banca doar de pe urma mea?
    Acum la vreme de grea incercare, eu un IONESCU nu cer ca statul sau ceilalti romani fericiti sa plateasca diferenta de credit, prin reducerea francului la valoarea de la data acordarii creditului.
    Ceea ce ar fi echitabil este ca BNR sau orice alta institutie abilitata sa impuna reguli, sa impuna bancilor care au atras in mreje clienti pt CHF, sa recalculeze cam cat profit reiese la sfarsitul achitarii creditului iar din acel profit sa imparta riscul valutar cu clientul. In momentul de fata doar noi suntem cei care supotam aprecierea CHF.
    PS. din nefericire pt mine nu am studii fin-bancare si nu stiu cat este de fezabila o astfel de solutie.

    Răspunde
     
  • Mihai
    Ianuarie 20, 2015 la ora 10:01

    Eu te sustin in continuare si afirm ca ai cea mai buna emisiune din Romania.

    Răspunde
     
  • Alex
    Ianuarie 19, 2015 la ora 19:22

    Stau si ma minunez de criticile aduse lui Moise.
    Imi pare rau sa vad asa ceva. Sunt un fan al emisiunii insa din lipsa de timp vad cam o editie pe saptamana in schimb in fiecare zi la ora 13:00 ascult Europa FM.
    In 2011 m-am casatorit iar dupa ce am stat timp de 6 ani in chirie dupa nunta am spus ca trebuie sa iau o casuta. Niciodata pana atunci nu am avut de a face cu banca.

    In 2011 stateam intr-o garsoniera seara nu pierdeam nici o emisiune a lui Moise. Nestiind foarte multe despre credite urmarindu-l pe Moise cand am mers la banci am stiut si eu despre ce sa intreb. La fel toate bancile m-au incurajat sa iau credit in Euro ca ii dobanda cea mai buna de franci m-am ferit ca „nu stiam ce’s aia” nu i-am vazut niciodata. Am umblat pe la 6 banci. La una dintre banci au venit cu calcule la mine ca euro trebuie sa ajunga la 6 lei ca sa ajung sa platesc o rata ca la creditul in lei.

    Atunci Moise spunea clar. Mai oameni buni luati credit in lei ca doar in lei sunteti platiti. Vorba asta mi-a intrat in cap si asa am facut creditul in lei.
    Nu pot decat sa ii multumesc lui Moise pentru ca la graficul de atunci cand ROBORUl era 4,86 aveam calculata o rata de 1150 lunar. Atunci am spus ca strang cureaua si platesc mai mult dar sunt sigur de banii aia ca ii primesc lunar. Spre fericirea mea Roborul a scazut la 2.04 si acum in loc de 1150 lei am 960 lei.
    Spuneam la inceput, ca acum nu mai vad decat odata pe saptamana emisiunea deoarece nu sunt abonat la cablu tv. Nu este o prioritate pentru mine. Radioul este cu mult mai frumos.

    Moise sunt curios cati dintre cei care te-au criticat astazi si-au luat credit doar pentru cumpararea casei si cati dintre ei si-au luat creditul si pentru renovarea lui si un nelipsit LCD in sufragerie.
    Fiecare isi alege prioritatile. Daca doream sa imi si renovez apartamentul sa il pun la punct din prima cum au facut foarte multi dintre ei ca si-au mobilat casa trebuia sa imi iau in franci sa ma incadrez dar nu am facut-o.

    Oare de ce BNR nu ajuta pe toata lumea.

    Oare ma voi simti discriminat?

    Oare noi romanii stim ce inseamna cuvantul responsabilitate???

    „Rusine” Moise!
    Dar oare putem avea asa ceva?

    Moise tu esti de vina deoarece nu ai o rubrica: Ce este responsabilitatea!

    Răspunde
     
  • Stelian
    Ianuarie 19, 2015 la ora 15:09

    Nu stiu da ce, dar cred ca in seara asta la emisiunea Biziday veti vedea cat a cheltuit in ultimii 8 ani cineva care a stat cu chirie intr-un ap cu 2 camere, in paralel cu cineva care a cumparat acelasi apartament cu imprumut in franci elvetieni. Cine o fi in avantaj astazi?

    Răspunde
     
  • msa
    Ianuarie 18, 2015 la ora 15:06

    Trei luni am amanat vanzatorul mostenitorul stranepot al varsnicilor la sute de km distanta ce nu a avut ocazia sa ii cunoasca in viata. Trei luni am simulat credite fara exceptie la toate sucursalele din localitate parandumi-se strigator de banal motivul CRB cat si fapta comisa dac o pot numi FAPTA. O singura banca a ingaduit sa ofere credit iar moneda CHF era singulara varianta desi refuzam. Invocau ca in backoffice se face analiza si nu se ofera motive. Am meditat dar nu avam variante. Si ei stiau ca nu am variante. Refuzam usor in meditatie incat ma gandeam la comisioane de schimb atat la retragere lei dar si la cumparare franci la ulterioare plati de rate. Refuzam cu semnale puternice in meditatie gandindu-ma la fluctuatiile cursului amintindu-mi de un apropiat al mamei plangandu-se “Sunt falit!” incat avuse economii in valuta iar o depreciere mare peste noapte il afectase. Functionarii bancii ma incurajau incat spuneau ca este posibila o crestere sau scadere dar sunt foarte mici incat francul avea stabilitate de ani buni iar daca creste asta e; totusi o sa am o casa “Nu vezi cum sau scumpit apartamentele!” Inradevar urcase mult piata imobiliara in ultimile trei luni; timp in care eu bateam campii. Fara sa ii specific vanzatorului scumpirile din piata am precizat la telefon ca dispun de creditare specificand pretul deja stabilit. Am sabilit data retrageri cu o zi inainte de efectuarea actelor notariale. La notar s-a prezentat spunandu-mi ca un alt vecin i-a prezentat ziarele locale. Crescuse valoarea cu 30%. La fel si pretentiile sale. Cu suma retrasa nu ma puteam atinge nici de o garsoniera. Am cumparat un teren. Din 2009 il am la vanzare. Totusi am “cultivat” ciulini; am platit chirie; am platit si platesc franci gratie masurilor BNR privind sistemul de preventie aparare CRB. Sistemul apara bancherii de unii ca mine. Pe mine cine ma apara de ei?

    Răspunde
     
  • msa
    Ianuarie 18, 2015 la ora 15:05

    Student in alta localitate am fost bursier pentru o scurta perioada de timp, motiv pentru care am deschis un cont la o banca oarecare atasand card. Refuzasem sa primesc extrasul la domiciliul parintlor incat bursa nu doream sa fie cu vizibilitate in o perioada in care veniturile lor de acasa suferisera datorita somajului cauzat de privatizarea Petrotel. Dupa un timp cardul expirase, contul era pe 0, nu am fost informat de taxa de administrare cont si ca se impune inchidere de cont. Cardul l-am aruncat fiind expirat.
    Dupa cativa ani in 2007 fiind angajat cu un venit in acele vremuri ce starneste invidia chiar si pentru un corporatist in 2015 am vrut sa cumpar un apartament deasupra celui al parintilor intrucat decedase fostii vecini varsnici pe care mama ii ingrijise. Aveam sa aflu ce inseamna CRB si motivul pentru care sunt raportat dar si despre o datorie ce depasea usor costul uni pachet de tigari cumulata in mai mult de 90 de zile pe fondul taxei de administrare cont al cardului de bursa.

    Răspunde
     
  • Maria
    Ianuarie 17, 2015 la ora 20:54

    Vreau sa va spun ca si eu am luat un credit in CHF in 2007 dar cand CHF a inceput sa creasca ca nebunul la sfatul unora mai destepti ca mine nu am mai platit am strans banii pe care trbuia sa-i duc la banca si am luat alt apartament la preturile de acum pe numele parintilor .Nu asteptati ajutor de la BNR sau guvern nu-l veti primi aici nu suntem in Franta nimeni nu va va ajuta calculati din nou si gasiti solutii sa va salvati singuri numai bancile le salveaza BNR-ul pentru salvarea bancilor sunt bani pentru cetatenii inselati niciodata.

    Răspunde
     
  • Andy
    Ianuarie 17, 2015 la ora 16:00

    Are perfect dreptate Guran! Nu am avut un credit in viata mea si nici nu voi avea vreodata! Am 35 de ani si acum imi termin de construit o casa in Sibiu. Ideea e ca ne-am apucat de casa (impreuna cu sotia) doar cand am reusit sa strangem toti banii, astfel incat sa nu fim nevoiti sa ne imprumutam. Pana acum am stat impreuna cu parintii sau in chirie(Asta timp de 11 ani). In schimb majoritatea prietenilor nostrii au luat credite sa isi cumpere apartamente la care vor platii pana la adanci batraneti. Binenteles ca atunci cand le-au cumparat nu le mai puteai ajunge la nas…Dor nah…, ei sunt la casa lor, iar noi stateam la parinti. Si ca treaba sa fie complecta si-au mai luat si cate o masina noua in rate, si mobila si o plasma etc etc. Fitele, impresiile si prostia se platesc ! Ar fii cazul ca romanii sa revina cu picioarele pe pamant si sa cheltuiasca atat cat isi permit !

    Răspunde
     
  • Dana m
    Ianuarie 17, 2015 la ora 15:14

    Daca eu am un credit in lei, luat la data cand au fost luat creditele in CHF, iar astazi s-ar decide reconversia creditelor in CHF la paritatea CHF/RON dela data semnarii creditului, eu m-as simti jefuita si as cere sa mi se restituie si mie diferenta dintre dobanda platita de mine si dobanda platita de cei cu credite in CHF.
    In plus, nu poate nici unul sa spuna ca nu stie ce a semnat, pentru ca inainte de a semna contractul de credit a primit pe hartie oferta bancii cu toate informatiile despre creditul pe care urma sa il contracteze.

    Răspunde
     
    1. Catalin
      Ianuarie 19, 2015 la ora 18:36

      Stimata doamna, Dana m. Stim cu totii de la vine litera „m”. Va inselati cand spuneti „pentru ca inainte de a semna contractul de credit a primit pe hartie oferta bancii cu toate informatiile despre creditul pe care urma sa il contracteze”. O sa va rog sa inghititi tot si sa va stergeti la gura.

      Răspunde
       
  • Sorin Dinu
    Ianuarie 17, 2015 la ora 11:11

    Eu cand m-am dus la banca am cerut imprumut de 1 MLD (lei vechi) pentru a-mi cumpara o casa. Cum as fi putut sa cer ca acest credit sa fie facut intr-o moneda pe care nu am vazut-o nicioata (CHF)…? decat daca am fost indrumat si convins de oamenii bancii, agentii lor de vanzari, ca doar in CHF pot lua aceasta suma/credit.
    Este si vina lor, a bancilor, drept pentru care i-am actionat in judecata. P.S. cresterea CHF-ului este ca si o calamitate naturala, dar romanii nu se ajuta unii pe ceilalti cand e greu. Asta e! Ne portam ura desi calcam acelasi pamant si vorbim aceeasi limba.. Pacat!

    Răspunde
     
  • Chiru Daniel
    Ianuarie 16, 2015 la ora 21:08

    Punctul meu de vedere Domnule Moise este urmatorul
    Cea ce nu intelegeti dumneavoastra este faptul ca undeva in subconstientul dumneavoastra, spuneti ca ,cumva toti acesti oameni or sa gaseasca o solutie, si or sa-si plateasca ratele la banca.GRESIT.Trebuie sa intelegeti ca pur si simplu nu mai au cum ,si mai bine le-ati spune concret, conform legi ce se intampla cand un om nu mai poate sa-si plateasca ratele.
    Asa cum ati spus ca au fost lacomi ca si-au luat un credit in franci, si sa-si asume riscul,tot la fel si dumneavoastra ar trebui sa va asumati riscul cresteri ratelor pe care le aveti din cauza celor care nu isi mai pot plati ratele in franci.Este exact acelasi lucru de care i-ati acuzat pe iei ca nu s-au gandit inainte cand si-au luat creditul.
    Bag mana in foc ca nici dumneavoastra care aveti experienta si studi in domeniu, nu v-ati gandit ca s-ar putea sa va creasca ratele in viitor datorita unora care nu vor mai avea cum sa si le plateasca pe ale lor datorita faptului ca bancile pun pe spatele celor care au rate toate riscurile,fara ca bancile sa-si asume si ele cota parte.
    Oare trebuie sa ajungem iar la sinucideri (cazul pensionarilor care nu au suportat stresul) ca BNR sa se ia masuri pentru limitarea dezastrului pe care il fac bancile in tara asta.
    Ce credeti ca s-ar intampla daca maine nu si-ar mai plati ratele cei cu creditele in franci,ar creste ratele la cei care platesc, ok.Si ce va faceti sa credeti ca si aceia isi vor plati toti incontinuare ratele.Binenteles ca NU , si exact ca intr-un joc de domino ,ce credeti ca se va intampla pana la urma……?
    Va disparea sistemul bancar …..:)
    sau v-a disparea omenirea ….:)
    NU,NU VA DISPARE, dar sistemul va fi obligat sa se reformeze sau va da faliment si v-a apare inevitabil o alta structura care sa ii ia locul indiferent sub ce forma sau denumire, dar care sa respecte anumite reguli.
    Ca un lucru sa se schimbe ,oriunde in lumea asta, nu se intampla doar rugandu-te la Dumnezeu ca sa ia alti masuri in numele TAU.
    Un HOT nu poate sa supravietuiasca intre HOTI e impoptriva firi,
    asa si cei care ne conduc au nevoie de oameni ascultatori,creduli si prosti pentru ai prosti cat mai usor, ca ei sa fure si sa traiasca ca niste paraziti.
    Asta sunt cei mai multi”DAR NU TOTI” cei care ne conduc si iau decizi care ne afecteaza pe toti intr-un fel sau altul,mai devreme sau mai tarziu.
    Cel mai rau,nociv si otravitor lucru petru FIREA UMANA este INDIFERENTA.

    Răspunde
     
  • Simona
    Ianuarie 16, 2015 la ora 20:05

    Buna seara

    Am ascultat mereu cu incredere emisiunile si comentariile dvs. dar acum ne-ati dezamagit…Cu ce drep puteti dvs. sa afirmati „Prostia se plateste…”??? Stiti oare ca in 2007 creditul in franci era vandut ca cel mai bun produs bancar si ca fracul este cea mai stabila moneda??? Unde erati atunci sau ce ati afirmat atunci despre franci atat dvs. cat si cei de la BNR??? Am fost prosti ca ne-am dorit o casa pe care parintii nu ne-au dat-o???In 2007 nimeni nici nu pomenea nimic de „capcana” care a aparut ulterior cand aneam rata de 1450lei azi ajungand la 3357 Lei(~).Oare e corect?????

    Răspunde
     
  • Nicu SURDU
    Ianuarie 16, 2015 la ora 17:40

    GURANE, AZI AI FACUT TRAFIC DAR AI OIERDUT SI AUDIENTA!–….

    SI EU CARE VROIAM SA I RECOMAND SI LU SOACRAMEA SA LASE ANTENA SI SE SE MUTE LA BIZY …NUMAI APUCI VREMURILE ALEA!

    Daianu mi a dat apa la moara, sunt unii care tipa ca de ce s ai ajutam pe prostii/smecherii astia cu credite in CHF, la fel de bine pot tipa si eu de ce eu nu beneficiez de cond ca la prima casa? eu am luat cu 6.9 DAE si astia intra pe 4.5??? pt ca eram cu 1/2 ani mai invarsta..si chiar daca aveam o casa…de ce nu am avut posibilitatea de refinnantare la cond de prima casa, caci era si este prima casa!?????

    Răspunde
     
  • Ion
    Ianuarie 16, 2015 la ora 16:19

    Cu ceva timp in urma am decis sa cumpar niste actiuni pe bursa. Cei de la banca mi-au aratat cateva analize, pentru diverse companii, si am decis sa cumpar niste actiuni cotate la 23 lei, pentru care target price-ul, la 12 luni, era 28 lei. Dupa 1 an pretul actiunii a fost 21 lei. Vreau ca banca sa imi acopere macar o parte din pierdere ( pentru alte actiuni, pe care am facut profit, nu ma gandesc sa impart profitul cu banca).

    Răspunde
     
  • Nicu SURDU
    Ianuarie 16, 2015 la ora 14:39

    creditul ala l am luat in 2008, cand eram in ue si BNR avea cam 18 ani de existenta in economia privata si specialisti numai unu si unu…..creditul in CHf si nu numai la Vb dar si la altii era plin de clauze abuzive….hai sa mai almurim odata roll BNR, va rog! + BNR a avizat atat modalitatea de business dar si contrqactele de credit!!!! (cand VB ascundea CR ul – comision de risc = 25 %DAE doar ca sa arunce bani mai multi in piata si sa califice consumatorul la sume mai mari) !!!! ..ce a facut BNR? ce a supravegheat? cum a promovat creditele in ron???….+ haideti sa vedem conventiile standard la creditele ipotecare aprobate in vest si sa intelegem diferentele, altfel de teorie suntem satui in 25 de ani, …au cazut banci si nu una ci mai multe, sau facut praf/MEBO diverse intreprinderi, s-au vandut resursee si nimeni nu este de vina in tara asta, doar fraierul care nu avea experienta in pietele internationale de capital si in finante……credeti ca aia de afara sunt toti super educati?? iau ce li se ofera pe o piata supravegheata si reglementata la nivel de bun simt profi…. de ce profitul ani dea randul era mai mare aici decat in tara bancilor mama????ala declarat numai zic de ala sifonat…deci mai lasati ma cu educatia financiara…..o parte din piat,e pe un trend f optimist, incurajati de la varf de bnr si nu numai a muscat momeala asta lansata de banci in frunte cu bnr, acum bnr s delimiteaza, prin 2010 fcea jocul bancilor clar nerespectand directivele UE sau amanandu le…..asa afce si ASF ul sasmd……tara asta este plina de specialisti dar nimeni nu face treaba sau nu raspunde, fiecare epentru aia a masii…..emigrez in ungaria!..macar aia au avut sange cu creditele si cu OMW ul……

    Răspunde
     
    1. vladut
      Ianuarie 16, 2015 la ora 15:50

      Nu stii in ce tara traiesti?!

      Răspunde
       
  • vladut
    Ianuarie 16, 2015 la ora 14:30

    M-am saturat sa se plateasca toate prostiile altora din banii nostri. Cine a facut un credit si-a asumat un risc; daca nu s-a informat e tot pe barba lui. Este un contract intre banca si client; sa-si rezolve intre ei problema si sa nu ne puna tot pe noi astia fara credite sa platim. Adica platesc tot cei care se intind cat le e plapuma. Banii contribuabililor trebuie sa mearga in servicii si bunuri de care beneficiaza toata lumea nu doar unii mai smecheri.

    Răspunde
     
    1. Dzeu
      Ianuarie 16, 2015 la ora 21:19

      EU CARE SUNT IMPRUMUTAT IN CHF NU CER PROTECTIE GUVERNULUI astfel incat sa fie altii discriminati!
      Discriminare e ca eu muncesc si platesc taxe si impozite! Daca tot e neoliberalism( adica fiecare isi poarta crucea si scapa cine poate) sa-l ducem pana la capat, adica: sa se taie toate ajutoarele sociale, sa se colecteze toate taxele si impozitele de la toate firmele SA SE MAREASCA REDEVENTELE, astfel taxele si impozitele pe salarii si dividende, profit, venit vor scadea si noi, cei care muncim vom avea banii necesari sa ne platim ratele. e corect ce spun ?

      Răspunde
       
    2. Iulian
      Ianuarie 19, 2015 la ora 14:17

      Eu sunt in situatia dezastruoasa de a avea de platit un credit in CHF. Nu doresc sa primesc ajutor de stat, nu sunt de acord ca altii sa plateasca pentru mine.
      Situatia asta trebuie rezolvata de mine si de banca, insa, statul trebuie sa ia masuri ca astfel de situatii sa nu se mai intample: cei responsabili, in special oficialitatile BNR, sa fie trasi la raspundere.
      In plus, as vrea ca toate medicamentele compensate sa fie scoase de pe lista, nu inteleg de ce trebuie eu sa platesc pentru ele avand in vedere ca nu le folosesc. Toate subventiile de la stat sa fie sistate. Toate ajutoarele, inclusiv venitul minum garantat, sa fie sistat. Programul „Prima Casa” sa fie anulat iar cei care au beneficiat de el sa plateasca din urma. Aceeasi regula sa se aplice si celorlalti care au beneficiat de orice fel de sprijin de la stat, sa plateasca din urma tot.
      Dupa cum vedeti, sunt de acord cu dumneavoastra domnule Danut.
      Respectele mele.

      Răspunde
       
  • m
    Ianuarie 16, 2015 la ora 14:08

    „nu ti-ai dori sa traiesti in ungaria” 🙂 da ce, in ungaria se impusca oamenii pe strada sau care-i treaba? da, nimeni nu si-ar dori sa traiasca in ungaria, unde toate preturile sunt mai mici ca in romania si salariile cu 50% mai mari.

    Răspunde
     
  • Marius
    Ianuarie 16, 2015 la ora 11:52

    Cu ANL-ul e gresita expunerea. Falsa. Proiectul ANL (initiat de CDR) prevedea vanzarea locuintelor, dupa 5 ani de chirie sau chiar imediat. O parte mica din proiect prevedea si constructia spre inchiriere cu vanzzare ulterioara! Foarte important.

    Cu banii obtinuti din vanzare se construiau alte locuinte. ANL-ul nu era pentru protectie sociala, de acest lucru se ocupa primariile.

    Din pacate PSD-ul a deturnat acest proiect spre inchiriere pe termen nedefinit. Drept urmare proiectul ANL a murit din lipsa de finantare. Dvs. stiti doar partea cu PSD-ul, nu stiti de fapt de unde si cum a pornit proiectul.

    Modeul ANL era programul similar din Polonia unde s-au construit peste un milion de locuinte in acest mod. Ca rezultat direct Polonia nu a trecut prin criza locuintelor, economia lor a crescut si nu a existat specula si lipsa de locuinte civilizate atat de prezenta la noi.

    ANL-ul este un exemplu de scoala de deturnare de obiective si de fraudare. Ce la altii a fost un succes imens la noi a devenit o gaura neagra.

    Răspunde
     
  • lache
    Ianuarie 16, 2015 la ora 11:48

    dupa razboi multi destepoti se arata…..de BNR nu zice nimeni nimica, cand zice ca bancile ingenuncheaza dc ajutam clientii cu un 20% din marja de profit/crestere rata cand zice ca expunerea pe chf e de 5% si e ceve insignifiant pt piata…..daca sunteti asa de destepti poate analizati un pin bnr de la bancorez incoace+ de ce dracu a bagat base 20 mild euor/dolarii, ultima transa de la fmi? in banci pe timp de criza??? bani platiti de noi, banci straine, care oricum a generat criza si au supt de la sanul statului 25 de ani???…cumva bancile au generat locuri de munca??? profitul bancilor a romas in tara????…..SA MI RASPUNDA SI MIE CINEVA CA VAD MULTI DESTEPTI PE AICI!!!!

    Răspunde
     
  • valentin
    Ianuarie 16, 2015 la ora 11:09

    Binenteles ca nu a fost vorba de lacomie, a fi tanar si a-ti dori o amarata de casa de 2 camere comunista nu reprezinta lacomie, ci normalitate…CUM PUTETI SA SPUNETI CA ESTE O LACOMIE SA ITI DORESTI SA AI SI TU UN APARTAMENT DE 2 CAMERE DE 50 MP????
    adica ce, sa stai cu parintii toate viata????

    Cine dracu a stiut de creditele in CHF ca vor fi asa de paguboase??? Nici dracu nu a stiut.
    E foarte usor sa vi si sa dai din gura dupa ce vezi prezentul…
    Creditul in CHF era cea mai buna optiune din acel moment, de unde dracu sa stii viitorul si ce s-a intamplat acum???

    Răspunde
     
  • Calin
    Ianuarie 16, 2015 la ora 10:31

    Daca prima parte a emisiuni a vrut sa fie o lectie din care sa invatam ceva ati esuta. Nu a fost o lectie ci mai degraba „o tragere de urechi” care nu are nici un efect pozitiv. Aveti dreptate ca cei care au luat credit in franci au gresit insa solutia prezentata de dv. in emisiunea cu pricina este: „MURITI!” si sa nu ne cereti nou (tuturor) romanilor bani sa va ingropam.
    Ma-ti pierdut ca telespectator.

    Răspunde
     
  • Alin
    Ianuarie 16, 2015 la ora 10:16

    ce legatura are caritasul si fni cu creditul in chf? se vede satisfactia si bucuria pe fata ta pentru necazul altora…pacat, ca nu este normal ..
    ma incadram si la lei si euro cu coplatitor dar unde este lacomia cand rata la un credit in lei era mai mare cu 1500 lei pe luna si asta in primele 6 luni(fara sa iti spuna nimeni cat va fi dupa cele 6 luni ) si in euro era mai mare cu 1100 lei pe primele 6 luni.

    Răspunde
     
  • lucian
    Ianuarie 16, 2015 la ora 09:06

    Lacomi????
    Domnule Moise Guran, eu si ca mine majoritatea celor care am luat credite in CHF nu au luat din lacomie si va spun de ce. In perioada 2007 2008 eu am luat aprox. 50000 chf (echivalent a 30000 euro) si vreau sa va zic ca pt. a putea sa accesez acest bani aveam nevoie de un salar brut stiti cat?? habar nu aveti, dar va spun eu 4000 ron brut adica 2780 ron net. Acum intrebarea mea din cei 150000 cu credite in chf cati au avut asemnea salarii de 2780 ron net si aici vorbesc de un amarat de apartament cu 2 camere intr-o comuna lipita de un oras.Nu am fost lacom sa-mi iau bani pt. o casa. Stiti ca sunt destui cu acesta problema care si-ai luat initial in creditul ron si care dupa 1 an din cauza dobanzilor nu mai reuseau sa-si plateasca rata si ca banca le-a spus stati linisti ca va ajutam sa treceti la un credit in CHF cu dobanda mult mai mica respectiv cu o rata injumatatita??????? va spun eu habar nu aveti. Aveam un repsect fata de dumneavoastra si nu sunt genul de om care sa ameninte, dar prea va ia gura pe dinainte si acuzati si ne faceti idioti pe 150000 de oameni. Sa va fie rusine

    Răspunde
     
    1. doctor gila
      Ianuarie 16, 2015 la ora 11:36

      Daca nu ti-ai permis un credit in lei, ca era prea scump, inseamna ca nu iti permiteai un apartament. Chiar si un amarat de apartament. Nu toata lumea isi permite.

      Era mai ieftin pentru ca era un risc. Unii nu si-au permis sa riste, unii da. S-ar fi putut sa nu creasca si atunci cei in franci ar fi fost mai avantajati cu cine stie cat fata de cei in lei, care n-au vrut sa riste.

      Pana la urma orice fel de credit poate avea urcusuri si coborasuri.

      Răspunde
       
    2. mariana
      Ianuarie 17, 2015 la ora 08:18

      Eu nu inteleg un lucru:cei care au contractat credite in CHF nu au citit si semnat un contract ??? Despre ce vorbim ???

      Răspunde
       
  • Radule, ce conteaza?!
    Ianuarie 16, 2015 la ora 09:01

    Tot inutil e…

    Răspunde
     
    1. Radu
      Ianuarie 16, 2015 la ora 10:26

      Mentionez ca nu am nici un fel de credit si urmaresc cursul dintr-o alta perspectiva!

      Răspunde
       
  • Radule, ce conteaza?!
    Ianuarie 16, 2015 la ora 09:01

    La ce te ajuta?

    Răspunde
     
  • Radule, ce conteaza?!
    Ianuarie 16, 2015 la ora 09:00

    Tot nu te ajuta la ceva……….

    Răspunde
     
  • Radule, ce conteaza?!
    Ianuarie 16, 2015 la ora 09:00

    Tot nu te ajuta cu ceva!

    Răspunde
     
  • Mihai V
    Ianuarie 16, 2015 la ora 08:51

    Ma tot uit a treia oara la aceasta parte aEmisiunii cu explicatiile dumneavoastra despre dobanzi si despre banca nationala…si incerc sa vad din punctul dumneavoastra de vedere , a celor fara credit sau cu unn credit in lei sau alta valuta; SI nu inteleg de ce acest punct de vedere cu asa o mare frica. Alta data si pe alte subiecte sunteti mult mai impartial, apoi cand este vorba de angajatii statului nu este nici o problema sa platim toti ceilalti ca ei sa recupereze . Cred in primul rand ca statul este primul vinovat pt. ca trebuià sa stie si sa reglementeze clar aceste situatii si sa nu fi lasat acum acesti oameni sa se zbata singuri , ba mai mult sa-i mai si apese tinand parte bancilor .Iata ca azi se lauda ca stiau ca se poate intampla si ca au „zis ” dar nu au facut NIMIC. Ziceti CARITAS !? adica Bancile au devenit un Caritas ?? totusi ce analiza este asta ? cum sa invatam noi care nu avem cum, cand Statul nu invata SI cu asta se ocupa !! In concluzie ca si alte dati va prezentati la emisiune cu variante de bun simt , dar in seara asta tot ce ati spus este ca va este frica sa nu cumva statul sa ia de la voi sa ne dea noua sau asa ceva inteleg eu … Cred ca statul cine o fii sa se ocupe ar trebui in 13 ceas sa reglementeze transferul creditelor in alta valuta sau Lei si nu cred ca asta insemna foarte mare lucru, dar normal poate insemna un castig mai mic pentru banci care poate de acum ar trebui sa le numim altfel (FNI , FNA sau CARITAS) . Vreau sa va anunt inca un lucru despre mine si probalil majoritatea care au un credit : daca nu economiseam si nu mi faceam un calcul nu luam niciodata un credit, daca nu aveam in acel moment speranta ca in viitor va fi un pic mai bine , nu luam un credit , daca credeti ca noi impreuna cu DVS. ne batem joc de noi si nu am muncit in toata aceasta perioada de criza si am platit taxe si impozite si din salar prima data am dat rata creditul si apoi am facut altceva , atunci vreau sa va spun ca (faravirgula) comentariul dumneavoastra a fost de 2 CHF pe un post national.

    Răspunde
     
  • Alex
    Ianuarie 16, 2015 la ora 01:21

    O emisiune foarte buna si foarte obiectiva ! Bravo !

    Răspunde
     
  • Bogdan
    Ianuarie 16, 2015 la ora 00:24

    Radu, banuiesc ca e vorba de emisiunea de la EuropaFM de la ora 13

    Răspunde
     
  • curea
    Ianuarie 15, 2015 la ora 23:47

    Perfecta Dreptate !!! Domnule Guran !!! Felicitari !!!

    Răspunde
     
  • Radu
    Ianuarie 15, 2015 la ora 23:44

    Va rog frumos sa informati la ce post de radio, in ce emisiune, si in care interval orar se difuzeaza emisiunea in care veti mai estima evolutia cursului valutar. Ati mentionat in emisiune ca pana luni ne mai auzim la radio si nu stiu cand si unde sa va urmaresc. Multumesc!

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase