Va cădea Arafat? Păi, la câţi oameni a enervat …

Publicat la data de de Moise

blog-smurd

de Moise Guran

Mă cam îngrijorează isteria chioară a opiniei publice după accidentul de la Constanţa, căci ştiu cât de uşor poate fi manipulată o astfel de stare de spirit şi cât de meschine pot fi satisfacţiile ascunse ale celor care o montează.

Ştiu sigur că, la viaţa lui, Raed Arafat a enervat multă lume… De la preşedintele Ţării şi până la diferiţi şefi de spitale, staţii de salvare, salvamontişti şi salvamarişti şi, nu în ultimul rând, şefi de consilii judeţene. Toţi au interacţionat, la un moment dat, mai mult sau mai puţin plăcut cu doctorul Arafat, un om care a pus, cândva, atât de bine la punct un serviciu de urgenţă la Târgu Mureş, încât a ajuns să îl francizeze la nivel naţional, devenind ceea ce este astăzi SMURD-ul, instituţie a statului român.

Bineînţeles că Arafat i-a enervat. Ideea, în cazul unui astfel de serviciu de urgenţă, este buna coordonare şi disciplina de nivel militar. Bineînţeles că modul în care doctorul Arafat a organizat, concentric, în jurul SMURD-ului toate aceste autorităţi, a enervat oameni obişnuiţi să-şi cheltuiască liniştiţi bugetele, să-şi mai aranjeze şi şpăguţe unii dintre ei, sau, în cazul lui Nicuşor Constantinescu de la Constanţa, să-şi achiziţioneze un aerotaxi pe bani publici, sub pretextul intervenţiilor de urgenţă.

Nu e nici o lună de când Centrul de Investigaţii Media dezvăluia corespondenţa prin care Arafat îi cerea lui Constantinescu să predea elicopterul pentru dotarea şi operarea gratuită în sistemul SMURD, iar Constantinescu refuza, căci autoritatea sa făcuse un contract de 800 000 de euro pentru întreţinerea aparatului care era nou. Tot aceeaşi sursă dezvăluia faptul că elicopterul, ce avea să se prăbuşească pe 15 decembrie, a făcut, într-un an de la achiziţie, 600 de zboruri, dar niciunul în scopuri medicale de urgenţă. Azi DNA-ul investighează această achiziţie a lui Nicuşor şi, fatalitate, înţeleg că ieri elicopterul respectiv era la primul zbor în coordonarea SMURD.

Aşa că, iertaţi-mă că nu sunt de acord cu demiterea lui Raed Arafat. Omul ăsta, criticat acum de toată lumea, chiar are mulţi duşmani, dar şi un mare merit…

SMURDDeparte de a fi perfect, SMURD-ul chiar funcţionează mult mai bine decât oricare altă instituţie a statului român. Mi-ar plăcea să avem o poliţie sau o justiţie atât de performante ca SMURD-ul, mi-ar plăcea ca Fiscul sau orice instituţie subordonată unui consiliu judeţean, oricare, să fie atât de bine organizate.

Iertaţi-mă dacă nu pic în isteria generalizată şi vă spun că o plecare a lui Raed Arafat ar da prilej de mult prea multe ticăloase satisfacţii, de la baroni penali, la şefuţi frustraţi, şi până la jurnalişti care nu văd interesul naţional dincolo de audienţele jurnalelor de azi.

Şi este păcat, căci pretextul acestor răzbunări meschine îl reprezintă patru vieţi pierdute, ale unor oameni de la SMURD.

vitime SMURD Siutghiol

Comentarii prin facebook

138 răspunsuri la Va cădea Arafat? Păi, la câţi oameni a enervat …

  • adrian
    Ianuarie 20, 2015 la ora 17:39

    Cand a refuzat smurd cazul de spui si a fost ambulanta in locul lui? nu este zi in care smurd craiova sa nu aiba cel putin 30 de misiuni d-nu vasile cel care stie ce e la craiova!! sa va fie rusine ca nu stiti ce vorbiti!!

    Răspunde
     
  • Dan
    Decembrie 29, 2014 la ora 10:53

    TOT RESPECTUL DOCTORLUI RAED!!!!!

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Decembrie 29, 2014 la ora 21:07

      Intr-adevar, domnule Dan. Este impresionant experimentul cu scafandrii scufundati in lacul Siutghiol, pusi sa strige dupa ajutor si care nu au reusit din cauza frigului. Singurul amanunt asupra caruia indraznesc sa fac o observatie este ca domnii scafandri echipati corespunzator si asistati de colegi au avut o sedere in apa cam scurta dupa parerea mea. Ar fi trebuit sa fie lasati asa, ceva mai mult, pana isi dadeau duhul inghetati, ca in “Reconstituirea” lui Pintilie, sa vedem daca simtind moartea aproape nu ar fi strigat mai tare, astfel incat sa fie auziti de pe mal…Traim momente pentru care Kafka sau E Ionescu ne-ar invidia. OUG emisa de dl Ponta pentru modificarea Legii educatiei, lege organica, pentru ca domnia sa sa poata renunta la titlul de doctor in stiinte, se incadreaza in aceeasi categorie de “noaptea mintii”.

      Răspunde
       
  • vasile
    Decembrie 21, 2014 la ora 00:53

    fratilor ginditiva ca la tv se spune vreun eveniment SMURD dar in poze sau in filmari e tot AMBULANTA , oare cit o se mai reziste AMBULANTA ,pe care toata lumea o injura ca ajunge cu intirziere la solicitari din cauza lipsei de personal esit la pensie sau plecat peste hotare , si numarului mare de solicitari pe care domnul ARAFAT a spus populatiei prin intermediul televiziunilor ” ca o taetura la deget poate fi fatala ” oare de ce ??? care servicu ajunge la usa oamenilor de rind in CRAIOVA . la verificarea eficacitati AMBULANTEI si SMURD de catre ARAFAT echipajul SMURD a refuzat o solicitare pe motiv ca este ” BETIVAN “, cine sa dus ??? AMBULANTA judecati de ce nu are AMBULANTA echipaje de ce are SMURDUL echipaje ??????? AUTOSANITARELE SMURD sint achizitionate pe bani publici ( MINISTERUL SANATATI )nu de domnul ARAFAT , AMBULANTELE SMURD au ordin sa foloseasca semnalele ACUSTICE si LUMINOASE si noaptea , de ce ????????? cred ca vati dat sema ce imsena RECLAMA si va rog frumos verificati la CRAIOVA .

    Răspunde
     
  • vasile
    Decembrie 18, 2014 la ora 23:35

    Domnule GURAN nui mai tineti palma arabului astuia veniti la CRAIOVA sa vedeti “cit de mult munceste SMURD-ul “aproape de ZERO , refuza solicitari pe motiv ca nu sint liberi , in scimb unde e rost de televiziune sint primi si nu azita sa dea interviu ,verificati nr. de solicitari pe 24 de ore ,apropo acele echipaje de PARAMEDICI nu au voie sa faca nimic decit te inpacheteaza si te duc la spital ,si domnul ARAFAT stie situatiu de la CRAIOVA , deci tot pe umeri BULANTEI cade greu care nu mai fec fata numarului mare de solicitari si lipsei de personal pe care ii injura lumea ca ajung cu intirziere la solicitari ,va intreb este CORECT ???.

    Răspunde
     
    1. ctalin
      Decembrie 19, 2014 la ora 22:46

      bai …vasile… nu mai vorbi tu lucruri dinastea ca nu se stie niciodata cand ai nevoie de smurd. cel putin la govora bai smurdul trece cam de 3 ori pe zi iar serviciul de ambulanta mai deloc asa ca nu mai invinovati oamenii ca stau sau ca nu raspund. esti un prost sa spui asa ceva rusine tie huuuuuuuuuuuuuu

      Răspunde
       
      1. vasile
        Decembrie 21, 2014 la ora 01:03

        daca ai verifica si ai gindi fara sa fi orb tiai da seama ” MAIMUTOIULE”din pacate lucrez la SMURD “”din pacate “” ..
        ……

        Răspunde
         
  • Muresanul
    Decembrie 18, 2014 la ora 23:33

    Tot respectul pt dl Raed Arafat.Daca ar pleca, nu s-ar rezolva nimic, mai degraba s-ar strica.
    Nu poti da da vina pe un administrator al unui sistem, daca multi oameni din subordinea lui nu sunt interesati sa faca lucrurile sa mearga bine si lucreaza doar pentru o zi din luna, cand isi primesc leafa. Nu ii poate schimba pe toti dintr-o data, pleaca ei de bunavoie cand isi dau seama, ca li se cere mai mult decat ofera.
    Cu atata greseli la carma guvernului, Ponta de ce nu-si da demisia? Ori Basescu pt tot ce a facut rau pt tara?
    Din pct meu de vedere, in Romanica noastra doar SMURD si DNA functioneaza eficient.

    Răspunde
     
  • Pingback: Este Raed Arafat cu adevărat vinovat pentru ceea ce s-a întâmplat? - ShareThis | ShareThis
  • Carcotasul de serviciu
    Decembrie 18, 2014 la ora 11:42

    Domnilor ziaristi, uneori imi lasati impresia unei haite de hiene insistente si obraznice aparute in cele mai nepotrivite momente. Si va rog sa ma credeti ca DETEST aceste creaturi desi sunt constient de rolul lor in natura. Nu contest ca multe lucruri merg rau in tara, ca faceti destule pentru a le indrepta, si de cele mai multe ori aveti dreptate, dar cand calcati omul pe batatura exact cand este deja lovit, este normal sa-si iasa din fire. In situatii de acest fel nu va asteptati sa fiti mangaiati pe crestet. Da, ceva a mers prost acolo, au murit cu zile patru oameni pentru ca nimeni n-a intuit pana unde poate sa mearga hazardul. La 112 sunt probleme, la SMURD Constanta si nu numai la ei, sunt probleme care trebuiesc rezolvate. Nu uitati totusi ca Arafat are de luptat ca si noi cu un Stat corupt care ne calca pe toti in picioare si de multe ori NU POATE face mai mult.

    Răspunde
     
    1. man diesel
      Decembrie 18, 2014 la ora 12:19

      subscriu, pro Arafat

      Răspunde
       
    2. Mister Chew Chew
      Decembrie 18, 2014 la ora 14:54

      pana unde poate sa mearga hazardul . Adica oamenii au murit pentru ca au avut ghinion la fel ca aia din Apuseni?

      Răspunde
       
  • Adrienne
    Decembrie 18, 2014 la ora 09:45

    Daca se intampla un accident,unde victimele nu pot fi salvate,este scos de fiecare data de la naftalina, subiectul “pai Arafat e de vina,ca nu s-a intervenit in timp util”. Mai oameni buni, fiti seriosi si ganditi putin,punand deoparte incarcatura sentimentala: Dr. Arafat, nu este un robot,sau nu a inventat teleportarea,ca in 5 minute de la alertare sa se prezinte la locul accidentului si sa scoata victimele, raspunde de un sistem, insa nu poate sa mearga personal, si sa verifice fiecare surub si sfoara din dotare. Daca la randul lui,fiecare subordonat, institutie isi face treaba,probabil se pot evita unele lucruri,insa nu trebuie uitat,ca exista ACCIDENTE.

    Răspunde
     
  • Raul
    Decembrie 18, 2014 la ora 00:33

    D-le Guran, citesc din articolul dumneavoastra ca Arafat dupa eforturi de preluare a elicopterului in custodie a facut din colegii sai carne de tun. Se pare ca nix training/coordonare/managementul riscului… zbor desupra unui lac fara echipare adevata…praf…constientizare a riscurilor praf si pulbere. In Germania un proaspat sofer (carnet de 2 ani) care incalca leagea rutiera trebuie sa urmeze un curs de sensibilizare la riscuri alaturi de un psiholog autorizat. La fel imi doresc ca staff-ul SMURD (incl. Arafat) sa fie obligat la un asemenea curs. Imi aminteste de acidentul aviatic de la Balotesti unde piloti TAROM nu erau instruiti indeajuns pe noile aparate de zbor…! Degeaba conduci Dacia o viata intreaga si mori imediat ce apesi ca ghiolbanul pe acceleratia unui Porsche. Oricum consider ca rata mare de mortalitate in trafic in Romania se datoreaza si incompetentei Politistilor care testeaza viitorii soferi. La fel si cu elicopterele. Prefer sa stea la sol SMURD-ul inainte sa moara pacienti impreuna cu personalul… in accidente aviatice…

    Răspunde
     
    1. Cris
      Decembrie 18, 2014 la ora 11:47

      Mi-a placut asta cu “zbor deasupra unui lac, fara echipare adecvata”… Te-ai gandit mult?

      Răspunde
       
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Decembrie 17, 2014 la ora 21:33

    Arafat a inceput sa se creada Superman si vrea sa faca el singur tot si peste tot.
    Stiu Moise ca si tu vrei sa gandesti altfel fata de restu, dar ai grija sa nu cazi in aceasta plasa a lui superman.
    Sa nu uite nici ARAFAT si nici tu MOISE, ca sunteti doar niste oameni.

    Pe discoery este un documentar cu piloti de elicopter. La un exercitiu pilotul opreste motoarele intentionat si aterizeaza pe pamant, brusc si neeegant dar in siguranta. Cum este posibil ca acesti oameni sa faca sa ceva, iar la noi nu putem salva oamenii dupa ce supravetuiesc prabusiriii? ????????

    Răspunde
     
  • Cris
    Decembrie 17, 2014 la ora 21:08

    Interventia a reusit, a fost un succes, dar pacientul e mort. A murit cu glorie, a apucat chiar sa strige, personal, dupa ajutor, inainte de a muri. Daca nu pica in apa inghetata, putea chiar sa sune, personal, la 112.

    Aici nu e vorba nuami de accidentul de la Constanta ci de starea Romaniei ca tara. Despre noi, cum suntem ca oameni… Ne batem cu caramida in piept la tot felul de parade ca avem mijloace, apoi, cand nu e nicio parada nu gasim cheia de la barca cu motor.

    Răspunde
     
  • Dragos
    Decembrie 17, 2014 la ora 20:58

    Din cei care ar putea lua o astfel de hotarare nu e nimeni mai competent.

    Răspunde
     
  • szilagyi eniko
    Decembrie 17, 2014 la ora 20:57

    Toti suntem buni in a gasi greseli in ce fac altii, comentam ; este usor, gasim defecte, ………Dr.Arafat din 1990, avea o idee, pentru oameni saraci , desigur, care au nevoie de ajutor, saraci, cu un venit minim, bolnavi vaj de capul lor, la un serviciu medical de URGENTA! Respectatil! Jos cu pālāria!

    Răspunde
     
  • Constantin
    Decembrie 17, 2014 la ora 20:31

    “Va cădea Arafat? ” _ Este posibil, desi improbabil. Sper, insa, sa cada pentru ca-si asuma responsabilitatea pentru erorile comise in departamentul pe care nu a reusit sa-l administreze suficient de bine, nu pentru ca a enervat oameni. Abordarea in acest fel a chestiunii se aseamana cu ceea ce fac indeobste minoritarii nostri . Atunci cand refuza sa-si asume cu responsabilitate consecintele greselilor reclama ca sunt persecutati ori discriminati, motivele fiind de natura etnica, religioasa s.a.m.d. Pentru ceea ce a facut bine dl. Arafat (si nu ma consider in masura sa evaluez), merita recunostinta; pentru erori (inclusiv de management, prin urmare fapte ale subordonatilor, pe care de asemenea nu le pot evalua) este de asteptat sa plece din functia de conducere pe care o ocupa vremelnic.

    Răspunde
     
    1. Alina
      Decembrie 19, 2014 la ora 15:16

      Eu zic in felul urmator. Prima data sa isi dea demisia Ponta ca a facut rele de nu mai ducem si nu a facut nimic bun si dupa sa isi dea demisia Arafat care a facut cateva greseli dar a facut si enorm de mult bine. Ce ziceti? Nu va convine mai bine ordinea asta in functie de valoare?

      Răspunde
       
  • MARIA
    Decembrie 17, 2014 la ora 20:12

    si care e rezolavarea prin demisia dlui ARAFAT?De ce nu vedeti ca nu functioneaza nimic in tara asta.Acestui om nu o sa-i luati prin demisie meseria de medic nici recunoasterea pentru ce a facut SMURD Pacat ca nu am invatat nimic in 25 ani

    Răspunde
     
  • vai de voi
    Decembrie 17, 2014 la ora 20:08

    Sunteti spalati de televizini pe creier! Dati search si vedeti cat a costat elicopterul prabusit! Contract doar de intretinere de 800.000 euro! Plus costuri plus lipsa flotoare, plus truse de alte sute de mii de euro!!! Sirianul face bani grei si voi il admirati!
    Stiti cat este “comisionul” pe ambulantele masinile mercedes cumparate din banii de 2% al prostilor???
    Stiti cate fundatii SMURD inscrise pe el sunt? 2 !!! Adica SMURDul de stat cu controalele si SMURD-ul privat cu banii vostrii!

    Răspunde
     
    1. Marcel
      Decembrie 18, 2014 la ora 13:07

      Nicușor Constantin este cel ce a achiziționat elicopterul. Tot el a încheiat contractul de 800000 de euro. Mai citeste.

      Răspunde
       
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Decembrie 17, 2014 la ora 20:01

    Smurd-ul este singurul serviciu care functioneaza, dar cand a venit examenul a ramas corigent iar a doua oara repetent. Asta este realitatea.
    Iar bolnavul asa grav care a fost transportat cu elicopterul, adica ceva grav, dadea de zor interviuri la tv.
    sa-mi fie cu iertare, dar cred ca risipim banii si personalul cu acesti asa zisi bolnavi gravi. Poate gresesc, asa e MOISE?

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Decembrie 17, 2014 la ora 19:57

    Ambulanta si SMURD sunt acelasi serviciu platit de doua ori.
    Singura diferenta este ca smurd este militarizat.
    Domnule GURAN, am o intrebare? CUM francizat, adica noi statul, contribuabilii ii platim franciza domnului Arafat?
    Pai hai sa desfiintam ambulanta si sa investim in smurd, sau invers.
    Platim 2 servicii pentru acelasi scop.
    IIar cu ideea de la europa fm sa facem serviciu privat cu bara pe fiecare balta etse o tampenie, cum este si cu serviciile de paza.
    Pentru ce dracu mai platim, politie, politie locala, jandarmerie daca avem nevoie de firme de paza. Hai sa desfiintam politia locala si jandarmeria, ca sunt niste bani aruncati si cine are bani isi angajeaza bodyguard ca suntem in evul mediu. RUSINE.

    Răspunde
     
  • miska
    Decembrie 17, 2014 la ora 19:27

    Cu siguranta a fost o lipsa de coordonare…dar vazand stirile si inregistrarile mi-am pus unele intrebari: Daca a fost la 200m sau 500m dupa cum s-a spus si de la primul telefon pana la prima barca intrata in apa au trecut cel putin 20 minute iar lacul fiind inconjurat de case oare nu avea nimeni din cei ce locuiau pe malul lacului o barca in apa la acel moment cu care sa mearga pana la victime? La ora 16:10 dupa masa se putea vedea destul de bine. Din inregistrari se vede ca vizibilitatea era destul de buna. Este o zona populata acolo , chiar se pot vedea multi oameni pe malul lacului. Daca datele d-lui Arafat sant corecte atunci in 10 minute ar fi ajuns primul echipaj pe malul lacului.Sa zicem ca a fost 15 sau 20 minute totusi…tot nu este un timp dezastruos. In apa daca nu stii sa inoti mori in 5 minute! Ma gandesc totusi ca cei patru au suferit leziuni grave in cadere si de aceea nu s-au mai putut salva singuri. Erau resturi de elicopter la suprafata de care ma gandesc ca se puteau prinde.

    Răspunde
     
    1. Cris
      Decembrie 17, 2014 la ora 21:03

      Chiar daca mureau in 5 minute in apa rece, tzaranii de la ISU Constanta trebuiau sa intervina ca la carte. Asta e rostul lor. Daca interveneau cum trebuie dar ii gaseau pe toti morti era altceva. Asa s-au facut de kkt si au aratat lumii intregi in ce tara de kkt traim (daca mai era nevoie).

      Răspunde
       
  • Cris
    Decembrie 17, 2014 la ora 19:25

    Interventia in situatii de urgenta presupune, in primul rand sa salvezi vieti si mai apoi sa aduni cadavrele din apa.

    Maine daca se face simularea unui accident aviatic, in apa, pun pariu ca gasesc o barca care sa functioneze. Daca insa, va aparea un cutremur mare (si acesta sigur va veni) se va lasa cu o puzderie de cadavre in urma interventiei improprii in situatii de urgenta. Ala e momentul adevarului.

    Răspunde
     
  • stelian szana
    Decembrie 17, 2014 la ora 18:43

    Asta insa nu justifica aroganta,lipsa preocuparii,sau a delegarii unor atributii strict legate de aspecte nespecifice serviciului medical. Si anume:organizare si control tehnic al mijloacelor de deplasare in situatii de urgenta.

    Răspunde
     
  • Pingback: Moise Guran : Va cădea Arafat? Păi, la câţi oameni a enervat … | AM Press
  • Marian Androne
    Decembrie 17, 2014 la ora 17:25

    SMURD este singurul serviciu public care functioneaza, respect celor ce muncesc acolo. Numai un oligofren si sunt milioane, poate crede ca Arafat e responsabil pentru inactiunea de la Siutghiol. Nesperat prilej pentru politruci sa-l demita!

    Răspunde
     
    1. unu analfabetul si fara bun simt
      Decembrie 17, 2014 la ora 21:01

      Cred ca DNA este singurul serviciu care functioneaza si are rezultate la examen.
      SMURD la examen a picat, si in Apuseni si acum.

      Răspunde
       
  • adrian
    Decembrie 17, 2014 la ora 17:20

    Domnule Moise G. la dumneata in studio pare bine organizat dar NU este asa …sunt lucratori la ISU – SMURD angajati direct in acest sistem perfect coordonat de domnul Arafat care nu stiu sa acorde primul ajutor …deorece ieri era taximetrist si azi s-a trezit la SMURD…mai bine sa nu ai nevoie de ei…

    Răspunde
     
  • Paul
    Decembrie 17, 2014 la ora 16:13

    De ce va dati cu parerea fara a avea toate datele.
    Nu mai bine asteptam un raport oficial si definitiv cu privire la cauzele accidentului.
    Nu am auzit pe nimeni sa se planga cand a fost construita arena nationala in Bucuresti, sali de sport, malluri bisericesti, cand consilii judetene sponsorizeaza echipe de fotbal locale,sali de sport, centre de informare turistica, etc.
    Asa e la noi, imi iau smartphone dar casa imi pica in cap, gardu e subred si in curte poate ma infasca un crocodil din mocirla.

    Răspunde
     
  • in fine
    Decembrie 17, 2014 la ora 16:10

    Cine se leaga de Raed sa’i de’a D-nul SMURDU IN CURTE…. IDIOTILOR

    Răspunde
     
    1. cristin
      Decembrie 17, 2014 la ora 19:04

      Nu vin nici când sânt chemați ,darâmite la dorință unui prost…..))))

      Răspunde
       
  • mArcu
    Decembrie 17, 2014 la ora 16:08

    SMURD lucreaza in Romania nu in New York (cum compara unii).
    Romania e departe de a fi ‘tara lucrului bine facut’, e tara lui ‘lasa ca merge si asa’.
    Nu e vina lui Arafat ca sistemul de intretinere a ambulantelor, salupelor, elicopterelor, avioanelor e romanesc.

    Răspunde
     
  • infart
    Decembrie 17, 2014 la ora 16:01

    am solicitat in mod legal un elicopter ptr. un infart, pe vremea cand nu era inca la departamentul ISU. Daca nu-si dadea acordul PERSONAL Arafat nu ridica nici un comandant ISU aparatul de la sol!?? Si daca nu te duceai la spitalele la care te trimitea el si unde in acel moment nu era decat 1 singur cardiolog si ala besinos, nu mi-a dat acordul ptr zbor. Am intrebat ce se intampla daca ma duc totusi acolo. Mi s-a spus ca daca sunt 2 bolnavi nu va fi operat decat unul, iar celalalt moare cu yile. Vroia sa le-o traga celor de la spitalul pentru care optasem, era la fel de aproape, aveau doctori exceptionali, pentru ca nu intra in hora lui! pe viata mea! Asa ca, subminare nationala scrie pe fruntea lui !D. Guran, mai sapati

    Răspunde
     
  • tirgumuresanul
    Decembrie 17, 2014 la ora 14:54

    Sunt unul dintre cei care l-a sustinut pe Arafat, cand incerca sa faca medicina de urgenta cu masina personala. L-am sustinut si cand a facut cheta publica sa cumpere prima ambulanta la parametrii normali, in alte tari, care era unica in Romania.
    Am doar trei intrebari pentru dansul:
    1) De la infiintarea SMURD cate elicoptere SMURD s-au prabusit si cati oameni au murit?
    2) Cate elicoptere s-au prabusit in New York in acelasi interval de timp (fara sa mai socotim frecventa si densitatea traficului aerian RO vs NY)
    3) Daca ar cadea un elicopter NYPD ar fi normal ca seful politiei sa-si dea demisia?

    Răspunde
     
  • Cris
    Decembrie 17, 2014 la ora 14:47

    Asta e drama Romaniei – toti escrocii s-au imbogatit din tot felul de contracte pe bani publici, suntem extrem de buni si de dotati la defilari de 1 decembrie, dar cand e sa intervenim nu gasim o simpla barca cu motor.

    Poza cu Ponta si cu “fa Doina” trasi de iobagi cu barca prin inundatii este edificatoare pentru starea de kkt in care se afla aceasta tara, despre care noi credem si spunem ca e europeana.

    Răspunde
     
  • baba novac
    Decembrie 17, 2014 la ora 14:14

    Domnule Guran am auzit si comentariile din emisiunea de azi de la ora 1.30.Vreau sa va mentionez ca gresiti in aprecierea interventiei in cazul accidentului de elicopter.Va precizez ca aprecierea dumneavoastra ca s-a intervenit in 15 minute este un lucru bun este eronata.Degeaba esti acolo in 5 minute si stai si te uiti de pe malul lacului la cei ce mor in fata ta.Pe apa nu se poate intervenii cu autosalvari. punct.Este o eroare enorma.Amerizarea in apa presupune alt gen de interventie, la munte alt gen, pe uscat alt gen si asa mai departe.Ei trebuiau laudati daca erau sfinti si puteau umbla pe apa.De unde stiti ca cei din elicopter erau morti? Interventia cu o salupa cu scafandrii in 15 minute puteau salva vietile celor 4 persoane, mai ales la o adancime a apei de 6 m.Asa cum spunea un clasic in viata iarna nu e ca vara si apa nu ca desertul.

    Răspunde
     
    1. anamaria
      Decembrie 17, 2014 la ora 16:47

      Domnul meu, scafandrii nu se arunca in apa, fie si la sase metri. Se echipeaza dupa ce in prealabil li se face un control medical minim. Apoi sunt asigurati de alti colegi, din punct de vedere medical. Au voie sa stea in apa timp limitat, in functie de mai multi parametri. Daca nu procedeaza asa risca sa devina ei insasi victime.

      Răspunde
       
      1. unu analfabetul si fara bun simt
        Decembrie 17, 2014 la ora 21:28

        Anamaria, ca sa salvezi un om din apa sau de la inec nu ai nevoie de scafandri.
        Scafandrii intervin in momentul in care omul este deja inecat.

        Răspunde
         
  • V.D.TOT
    Decembrie 17, 2014 la ora 14:08

    INAINTE de a se face comentarii , trebuie vazuta si evaluata Procedura de interventie in cazul respectiv si pentru situatia respectiva ! Daca EXISTA ! Apoi putem comenta la nesfarsit ….

    Răspunde
     
  • Cris
    Decembrie 17, 2014 la ora 14:01

    Mi se pare cat se poate de firesc ca a inceput urmarirea penala pentru ucidere din culpa in aceasta catastrofa.

    Suntem tara sully daca nu avem o barca cu motor sa intervenim intr-o situatie de urgenta in care mor oameni.

    Sfatuiesc sincer pe toti romanii sa nu mai plateasca nicio taxa statului roman si de banii respectivi sa-si incheie niste asigurari de viata serioase in strainatate.

    Cei de la ISU, ba au intervenit cu carutza in muntii Apuseni, ba au intervenit cu barca de agrement (plimbare) intr-un accident aviatic pe apa.

    Ce poate fi mai tembel de atat ???

    Răspunde
     
    1. cristin
      Decembrie 17, 2014 la ora 19:11

      …….pai exista militar mai tembel decât pompierul ?!!

      Răspunde
       
      1. al3x
        Decembrie 17, 2014 la ora 22:46

        Cat timp exista panarame de oameni gen “CRISTIN” care judeca totul la cald dupa ce au fost manipulati de unele televiziuni, care la randul lor cauta doar audiente, indiferent de mizeriile pe care pe arata “oilor” din tara asta care nu au inteligenta de a avea opinii proprii obiective, atunci cu siguranta nu ne mai salveaza nimeni.
        CRISTIN tati – nu stiu cate clase ai, dar in momentul cand vei rezista macar o luna in meseria asta de “lucrator ISU” atunci ma voi inclina in fata ta. Pana atunci stai in banca ta si nu mai comenta tu munca altora, care in majoritatea cazurilor salveaza si nu invers cum crede o nulitate ca tine.
        Intr-adevar, in cazul acestui tragic accident ISU

        Răspunde
         
        1. al3x
          Decembrie 17, 2014 la ora 22:54

          Intr-adevar, in acest tragic accident ISU a gafat, li se pot imputa mai multe, dar fratilor, de ce trebuie sa denigram acum tot numele ISU?
          Una dintre explicatii pentru unele gafe este data de societatea romaneasca si de incompetentii care ne conduc, care se imbogatesc din contracte cu banii publici in loc sa bage bani in echipamente de urgenta si in dezvoltarea sistemului pentru situatii de urgenta de oric fel.
          Fiti destepti inainte sa aruncati cu acuze.

          Răspunde
           
  • cosoianu doina
    Decembrie 17, 2014 la ora 13:39

    numai dati vina pe Arafat ca nu el detine puterea in Romania, el face cat poate, cat are buget, ce merge bine in tara asta de hoti si talhari?! bugetul ptr sanatate ca si ptr restul sunt ffff limitate ptr ca se fura prea mult. cu ce este el de vina?! era cumva acolo si nu i-a salvat?’ de ce nu isi da demisia guvernul cei 50 de secretari de stat care oricum ocupa niste posturi care nu am avea nevoie de ei, dar cu banii care ii dam lor se pot aloca in alte institutii , sau trebuie sa alt Hot de-al vostru?! nimeni nu va face ce a facut Arafat ptr tara asta ptr ca nu este roman daca eta roman nu facea nici 10% din ce a facut omul asta dar stiti de ce ? ptr ca se gandea numai la el , se gandea doar cum sa fure, ptr ca romanul cand se vede la putere numai este om. Sa il ajute Dumnezeu pe Arafat sa ii dea sanatate si minte limpede sa nu se puna cu prostii ca atunci va fi rau de el.

    Răspunde
     
  • anamaria
    Decembrie 17, 2014 la ora 12:28

    Imi pare nespus de rau pentru vietile pierdute ale salvatorilor in cauza. In acelasi timp sunt surprinsa de parerile eronate in ce priveste interventia I.S.U. Nu spun ca nu exista si erori insa nu cred ca cunoasteti devotamentul celor de la pompieri, nu cred ca aveti idee despre pregatirea efectiva a acestora,despre timpii de raspuns.Exista si erori, toti suntem oameni insa in opinia mea nu cred ca exista multe persoane care sa se daruiasca trup si suflet salvarii oamenilor, asa cum o fac pompierii, pompierii SMURD. De cati pompieri morti n.ati auzit? Lasandu.si familiile in suferinta, ca si in cazul celor patru eroi….Sunt convinsa ca cei de la interventie au facut tot ce se putea face. Acolo, in apa erau colegii lor. Referitor la statistici, fiecare ISUJ are un site oficial. Acolo veti gasi detaliat, pe trimestre, numarul de interventii la care participa pompierii, respectiv pompierii smurd. E usor de aratat cu degetul, e greu insa sa fii in pielea celui/celor judecat/judecati.

    Răspunde
     
    1. mee
      Decembrie 17, 2014 la ora 13:14

      sa lamurim ceva…
      nimeni nu critica pompierii…
      prin critica la adresa ISU si arafat nu se critica oamenii individuali ci pregatirea lor (ma refer antrenamente pentur situatii de urgenta mai mari), organizarea lor , dotarea, s.a.m.d.
      aici e buba… nici un om normal cand are de salvat niste vieti nu da tot ce poate el mai bun…
      organizarea consider ca e defectuoasa! d-aia si multi (printre care ma includ) arata cu degetul si catre arafat)

      Răspunde
       
      1. anamaria
        Decembrie 17, 2014 la ora 16:14

        Domnul meu, am inteles ideea inca de la inceput, insa, ma repet, nu cred ca aveti idee despre ce inseamna pregatirea unui pompier, fie el la stingere, la SMURD sau scafandru. Pregatire pentru interventie se face zilnic, obligatoriu. Se dau testari in acest sens. Timpii de interventie se socotesc din momentul in care s.a dat alarma pana la momentul sosirii la fata locului. Se ia in calcul distanta, traficul, conditiile meteo, etc. Ce vi s.a parut haotic? Ca nu a pornit barca? O poti verifica acum si in urmatorul minut sa nu porneasca. Au pornit la vasle, ca sa faca ceva. L.am auzit pe dl. Arafat spunand de interventia scafandrilor( tot pompieri) ca, in alta tara, interventia lor nu era permisa, fiind noapte, apa f. rece, respectandu.se principiul sigurantei salvatorului. Va rog, luati in calcul si aceste aspecte.Cu respect

        Răspunde
         
      2. anamaria
        Decembrie 17, 2014 la ora 16:34

        Vroiam sa mai emit o judecata, fara a avea pretentia ca este cea mai buna, legata de sistemul de interventie. Eu cred ca sistemul functioneaza, desigur, ca orice sistem, fiind perfectibil. Realitatea este diferita pentru noi, cei din sistem fata de cei care vad sistemul, prin ochii presei, in situatii de felul acesta. Abateri si esecuri sunt in orice sistem, in orice domeniu. Dar luati in calcul numarul vietilor salvate in decursul unui an raportand la numarul accidentelor nefericite. Ne pare rau tuturor insa nu a fost dezorganizare, interventie haotica, etc. S.au facut eforturi ca colegii nostri sa fie salvati.

        Răspunde
         
  • aurelio
    Decembrie 17, 2014 la ora 11:27

    Concluziile pe care le tragem in urma acestor accidente sant foarte clare:
    – sistemul de alarmare defectos in sensul ca nu culeg suficiente date si informatii despre evenimentul produs;
    – personalul de interventie neinstruit;
    – dotarile specifice unor asemenea categorii de interventii sunt insuficiente si de prosta calitate;
    – o slaba cooperare cu alte forte si mijloace care pot concura la bunul mers al actiunilor de salvare;
    Personal cred ca la nivel Guvernamental si MAI trebuiesc luate urmatoarele masuri:
    1. Desfintarea acestor ISU-ri care sunt o struto- camila in cadrul carora personalul face de toate si nimic calificat.Separarea ISU in: unitati de pompieri;
    unitati de salvare persoane;
    Separarea sa se faca prin conduceri separate,personal diferit si dotari diferite;
    2. Demilitarizarea ISU si trecerea in subordinea Consiliilor Judetene;
    3 Constituirea la nivel national a unor scoli civile specializate pe asemenea categorii de interventii.

    Răspunde
     
    1. saba
      Decembrie 17, 2014 la ora 11:52

      Citeam mai jos ca nu a aparut un raport oficial al accidentului di dvs ati trecut la masuri? Dar “trecerea in subordinea Consiliilor Judetene” si cum credeti ca s-ar descurca in cazul unor inundatii regionale, cind va fi nevoie de mai multe ajutoare iar fiecare judet si-i va pastra pentru el, la o adica?

      Răspunde
       
  • Mihai
    Decembrie 17, 2014 la ora 10:47

    Domnule Guran, mai cereți și părerea medicilor de specialitate(altele decât medicina de urgență și medicina generală) înainte să susțineți că Raed Arafat este un salvator al sistemului de sănătate. Cereți în special părerea celor din teritoriu, din centrele non-universitare, veți fi surprins de rezultat!

    Răspunde
     
    1. mca
      Decembrie 17, 2014 la ora 23:45

      Eram student la UMF Tg. Mures, cand s-a infiintat SMURD-ul. Arafat a facut un lucru minunat acolo. Acum sunt medic, intr-un spital de provincie. De cand e secretar de stat, Arafat facut un talmes-balmes din serviciile de urgenta, SMURD si UPU. E ca si diferenta intre un microsistem si un macrosistem. Regulile de functionare sunt diferite si, daca nu intelegi asta, dai chix.

      Răspunde
       
  • mee
    Decembrie 17, 2014 la ora 10:44

    va rog sa imi permiteti sa NU fiu de acord cu acest articol.
    nu acuza nimeni SMURD… oamenii acuza ISU… Arafat este sef si peste ISU…
    Sa nu uitam de accidentul din Apuseni cu care prezinta niste asemanari triste: localizare defectuoasa, interventie stangace, dezorganizare, lipsa de coordonare, culminand evident cu oameni care probabil puteau fi salvati (sau macar aveau o sansa in plus) s.a.m.d.

    Arafat are multi dusmani, mai trist pentru el este ca oamenii care l-au aparat de Basescu acum ceva timp sunt acum impotriva lui… si nu pentru ca suntem usor de manipulat (text pe care il consider putin jignitor).
    Nu declaratia lui Nicusor cum il cheama p-ala m-a facut sa consider ca ar trebui sa plece Arafat, nici cea a lui Basescu, nici macar interventia defectuoasa (pentru a 2a oara -> deci nu s-a invatat nimic din accidentul din apuseni), Stiti ce m-a facut sa-mi schimb radical opinia despre Arafat? PROPRIA LUI DECLARATIE !!! Este a 2-a oara cand vorbeste aiurea din carti! “timpii de interveniti au fost in parametrii normali” Exact acelasi tip de interventie dupa dezastul din Apuseni… Este o interventie in situatii de urgenta, nu este o statistica! Fiecare situatie este diferita! In orice statistica trebuie sa te uiti la date nu sa te uiti orbeste (cum aparent face Arafat)daca se incadreaza sau nu in parametrii! Daca avem 9 interventii in 2 minute si una in 5 ore statistic o sa iasa 31 minute… care nu e relevanta pentur nici unul dintre cazuri… da este un exemplu exagerat, dar cam asta e statistica urmarita orbeste!
    Stau si ma intreb, cum poate arafat imbunatatii sistemul ISU daca el nu vede o problema?! Asta ma sperie de fapt! Daca el considera ca sa nu localizezi dum trebuie o aeronava, da intarzii ca nu ai elicopter pentru vizibilitate reduca, ca nu-ti porneste barca din prima, s.a.m.d. e ok, atunci omul asta nu are ce cauta pe o asemenea functie!

    Răspunde
     
  • corina
    Decembrie 17, 2014 la ora 10:37

    Pentru toti cei care au scris in comentariile de mai sus ca se intreaba ce lagatura are Arafat cu dispeceratul 112 si cu barca de la ISU, va spun eu, care lucrez in sistem ca, in situatii exceptionale ca aceasta, nu ia nimeni din dipecerat nici o decizie pana cand guru Arafat nu cuvanta. Si ce se intampla daca nu raspunde imediat la telefon Arafat? Asta inseamna o gramada de minute pierdute. Nu sunt de acord cu centralizarea acestor servicii. Pe plan local fiecare isi stie cel mai bine terenul,( a se vedea ca la fata locului la fiecare accident aviatic din acest an au ajuns localnicii). Cei din dispecerat trebuie instruiti sa fie capabili sa ia singuri decizii,pe loc in functie de situatie, chiar daca dupa aceea intervine si domnul Arafat in chestiunea cu pricina.
    Iar despre exercitii de simulare…lasati-o balta.
    Lucrez intr-un judet cu munte si lacuri . Mi-au pus sub nas sa semnez in fisa postului ca la nevoie voi interveni cu barca pentru a salva vieti. In 18 ani de serviciu nici macar o data nu s-a pus problema sa fim instruiti in acest sens. Asa ca scutiti-ma cu neprihanitul Arafat.
    Si da, recunosc ca Arafat a facut un seviciu de urgenta foarte bun in Romania, dar cu ce a facut in ultimii 3-4 ani nu mai sunt absolut deloc de acord.

    Răspunde
     
    1. Alin
      Februarie 22, 2015 la ora 10:30

      Din ce scri este clar ca dezinformezi cu desavarsire. Si eu lucrez in sistem si nu am dat niciodata telefon lui Arafat sa-l cer permisiunea sa salvez o viata. Ba mai mult, deciziile sunt la noi dei care suntem pe teren. Trimiterea elicopterelor, a ambulantelor si tot restul este la noi. Normal ca in situatiile complexe el este informat si poate interveni dar nu asteptam deciziile lui cum insinuezi si niciodata nu ne-a solicitat asa ceva. Sa- ti fie rusine!

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Website
Comentariul*
 caractere rămase