BIZIDAY: Marţi, 16 decembrie 2014

Publicat la data de de Moise

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

17 răspunsuri la BIZIDAY: Marţi, 16 decembrie 2014

  • sorin
    Decembrie 18, 2014 la ora 22:00

    Nu vreau sa iau apararea nimanui ,dar ar trebui sa ne gindim ca acest, hai sa-i spunem,serviciu de urgenta este relativ tinar la noi in tara si e normal sa aibe si esecuri din pacate pretul e prea mare . Alte tari poate opereaza de mai multi ani un astfel de sistem de salvare si ar trebui sa invatam cite ceva .Un sistem centralizat de comanda care sa fie compus din reprezentanti ai armatei politiei jandarmeriei pompierilor salvamar salvamont etc cu putere de decizie ca la nevoie si in cel mai scurt timp sa miste oameni si tehnica pentru salvarea de vieti omenesti ar trebui sa fie activ 24 din 24 respectiv 7 zile din 7 .In cazul in care se intimpla un necaz sa poata fi trimis din cel mai apropiat loc ajutoare .Dupa accidentul din Apuseni una din cauzele care au dus la pierderea de vieti omenesti a fost, dupa cite am inteles, hipotermia . Cred ca ar trebui regindit echipamentul din dotarea celor din SMURD in special al celor care zboara echipament care sa-i protejeze de apa, foc si frig astfel in cit sa-si poata desfasura activitatea in cele mai vitrege conditii pentru ca ei ar putea fi primii care ajung la locul unui accident dar sint din pacate ultimii la care se ajunge .Sint tot felul de materiale si solutii care ar putea fi folosite in acest scop iar cresterea sanselor de supravietuire si cu 0,1 la suta ar merita efortul financiar . Cred ca organismul medicului resuscitat in urma accidentului de pe lac nu ar fi cedat in cele din urma daca nu ar fi avut de luptat si cu frigul.Se vorbeste de flotoare, veste de salvare dar dupa cite am inteles nu zbura regulat peste mare iar peste lacuri cite elicoptere zboara fara flotoare ? Mai trebuie avut in vedere ca aceste flotoare despre care am vorbit determina scaderea vitezei ,razei de actiune si modificarea altor parametri de zbor. Nu trebuie aruncat cu piatra ci mai de graba sa-i lasam pe cei care ancheteaza sa-si faca datoria si daca se intimpla sa ne intilnim pe drum cu cei ce alearga sa ne salveze semenii sa le facem loc . Cu tot respectul pentru oamenii care pun mai presus viata altora de cit cea personala Sorin

    Răspunde
     
  • Constantin
    Decembrie 17, 2014 la ora 21:19

    „Noi romanii suntem extrem de atasati de ideea de pret” _ Este una dintre cele mai anticoncurentiale propozitii pe care am auzit-o vreodata. Orice decizie de cumparare se ia dupa estimarea costului de oportunitate. „Lupta producatorilor de a da cat mai mult in preturi …ne falimenteaza ca tara” ! Producatorii dau laptele drept hrana porcilor, pentru ca nu mai este achizitionat de procesatori nici macar cu 0,80LEI/l, ca pana acum. In emisiunea Ora de business am vazut un cetatean care a imprastiat (cam teatral, ce-i drept) o cisterna de lapte pe ogor. Taranii nu-si recupereaza cheltuielile cu hrana vacilor. Procesatorii fac cumva presiuni, lobby si alte de-astea pentru scaderea pretului de achizitie?! Inseamna ca ptobabil ei „ne falimenteaza tara”. Pentru ca nu sunt capabili sa obtina prin procesare produse de inalta calitate care sa poata fi comercializate la un pret mai ridicat. Eu, bunaoara, citesc ce scrie pe cutie, dar mai mult decat asta ma intereseaza ce gust are apa alba din interiorul cutiei. Pe piata din patria noastra chiar si laptele care costa 6-7 lei litrul este la fel de insipid. Este de vina UE ca cere procesatorilor sa respecte standarde unice? Pai, de abia astept ca laptele cumparat in Romania cu 1,5EUR sa aiba acelasi gust cu cel din Franta. Nu mai vorbesc despre cel pe care il pot cumpara direct de la tarani cu 2,5 LEI (0,6EUR). Iata, deci, ca nici UE nu „ne falimenteaza tara”. Sa fie oare cei la care ajunge diferenta dintre 0,8LEI la achizitie si 4-7LEI la vanzare?! Eu cred ca asa s-ar putea sa fie. Ah, sa nu uit: pretul este stabilit de piata si NU de apartenenta etnica, sa fim seriosi. Desigur, programele TV pot influenta pe termen scurt cererea, sau oferta, dar se ajunge repede la echilibru.

    Răspunde
     
  • Adrian
    Decembrie 17, 2014 la ora 20:58

    Domnule Guran, va urmaresc emisiunea cu drag si apreciez munca dumneavoastra, dar va rog sa acordati mai multa atentie informatiilor pe care le prezentati. Carlsberg si Tuborg sunt marci straine de bere ce se produce si se imbuteliaza in Romania, alaturi de alte sub-branuri precum Holsten si Skol.
    Ati mai facut odata greseala, in cadrul emisiunii din 17 februarie 2012, de a prezenta o propunere de boicotare a produselor olandeze, iar printre aceste produse se aflau si marcile Carlsberg si Tuborg. Aceste marci nu sunt olandeze, ci sunt de origine daneza. Iar cele disponibile pe piata din Romania, sunt produse, imbuteliate si ambalate in Romania, folosind forta de munca locala.

    Răspunde
     
  • Dorel.
    Decembrie 17, 2014 la ora 20:35

    Moise tu esti mai tanar dar eu am prins rubla de pe vremea lui Ceasca si in cadrul C.A.E.R. (un fel de UE al tarilor comuniste) li mai spunea si ruble convertibile si la cursul oficial era aproape de valoarea dolarului dar pe piata neagra in 1989 o rubla era in jur de 10 lei si un dolar american era in jur de 52 de lei.

    Răspunde
     
  • vasile
    Decembrie 17, 2014 la ora 14:12

    Domnule Guran,

    Orice aparat de zbor, inainte de decolare, prezinta un plan de zbor. Este in comunicare permanenta cu aeroportul de unde a decolat, apoi cu aeroportul de destinatie si informeaza in legatura cu conditia zborului.
    Orice aparat de zbor este echipat cu EPIRB-Emergency Position Indicating Radio Beacon, care se activeaza automat, trasmitand pozitia.
    Aeroportul cunostea ca s-a produs o catastrofa si pozitia aparatului, precum si problemele aparute si transmise de pilot.
    Nu a fost o incercare de aterizare, pentru ca pilotul nu mai controla anumite sisteme, ci pilotul a indepartat elicopterul din zona de obstacole si a incercat sa puna elicoperul pe apa, diminuind forta impactului la care se astepta.

    Cu stima,

    Vasile Ciochina.

    Răspunde
     
  • arcn
    Decembrie 17, 2014 la ora 13:18

    Rusia e victima directa a scaderii pretului petrolului, iar Venezuela e victima colaterala. Stiu, Venezuela e departe, dar este tot o dictatura sensibila la petrol, iar situatia cetatenilor e dramatica (cam ca in anii ’80 din epoca Ceausescu plus mituirea populatiei sarace cu ajutoare sociale).

    Răspunde
     
  • Florin Draica
    Decembrie 17, 2014 la ora 13:10

    De acord sa nu ne grabim cu demiterea. Insa nu sunt deloc de accord ca SMURD e etalon de cum ar trebui sa mearga institutiile statului. De ce nu era dotat elocopterul macar cu echipament su veste de salvare pt echipaj? De ce a zburat fara flotoare, devreme ce zbura peste apa? De ce (dupa pescari aflati la fata locului) echipajul SMURD nu avea NICI MACAR LANTERNE sa vada in propria barca? Care barca avea motor cu pornire cu fir, iar echipajul de interventie nu avea fir, tot pescarii au gasit, dupa multe minute? De accord sa nu ne grabim cu demiteri etc. Dar nici nu sunt de accord cu cecuri in alb pentru merite anterioare. SMuRd are 5 elicoptere prabusite in 12 ani, cu 12 victime.

    Răspunde
     
  • Pingback: Stiri #19 | Blog de farmacista
  • Munteanu Vasile
    Decembrie 17, 2014 la ora 10:50

    Nimeni nu-i contesta calitatile .A facut enorm pt. institutie ,dar nu cumva revenim la ,,cultul personslitatii” ,cum a fost si cu Basescu . Cert este ,ca acolo , lucrurile nu mai merg normal.

    Răspunde
     
  • AlGore
    Decembrie 17, 2014 la ora 10:43

    La comparația Lei vs. Rubla de după revolutie ați comparat mere cu pere. Comparația ar fi fost corectă doar cu Lei vechi.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Decembrie 17, 2014 la ora 13:01

      Pai n-a fost comparat leul nou cu rubla veche, ci leul nou cu rubla noua.
      Ia uitati ce spune Wikipedia:
      „Re-denominarea din 1922 a fost făcută la o rată de 1 rublă nouă=10.000 ruble vechi.”

      Răspunde
       
      1. Jeni
        Decembrie 17, 2014 la ora 22:11

        N-are a face redenominarea din 1922 cu discutia. Rusii au taiat doar 3 zerouri in 1998. Eu nu sunt inginerul Ursu, sa ma deranjeze daca se schimba raportul X / dolar, cata vreme eu cumpar paine in X si nu sunt pasionat de innoirea aifonului.

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Decembrie 18, 2014 la ora 09:45

          Denominarea din ’92 era un exemplu ca nici rubla nu este astazi cea veche, din ’89. Gore spusese ca numai cu lei vechi comparatia ar fi fost corecta. De ce ar fi fost corecta comparatia rublei noi de astazi, cu leul vechi din ’89?

          Răspunde
           
  • Jilaveanu Mircea
    Decembrie 17, 2014 la ora 09:19

    Asa cum ne-a explicat domnul ARAFAT,inteleg ca sistemul smurd este perfect organizat si procedurile sunt strict respectate.Atunci ce cautau cei doi(arafat si oprea)la marginea lacului?In zilele informaticii actuale,din birou ,domnul viceprimministru oprea dispunea ca un elicopter militar sa ajunga si sa-i scoata din apa pe cei cazuti cu elicopterul.Aseara,la antena 3 se cauta (parca)sa se dea vina pe cei lasati sa moara.DUMNEZEU SA-I IERTE PE EI si pe noi toti.

    Răspunde
     
  • Titi
    Decembrie 17, 2014 la ora 08:21

    Zilele trecute am mers in Istanbul, pentru ca ma incerca o raceala am intrat intr-o farmacie si am cumparat o cutie de nurofonen, pentru 20 de tablete am platit 2 lire adica 5 ron!

    Răspunde
     
  • Daniel
    Decembrie 17, 2014 la ora 04:03

    In opinia mea problema cu preturile prea mici din magazine ar putea fi data de puterea prea mica de cumparare a populatiei. Poate ca inainte de cresterea preturilor ar trebui adus TVA la un nivel comparabil cu al tarilor vecine si incurajarea cresterii eficientei in productia produselor respective.

    Răspunde
     
  • Daniel
    Decembrie 17, 2014 la ora 03:25

    Sunt de aceeasi parere. Consider ca plecarea lui Arafat ar fi o pierdere pentru Romania.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase