Noi, presa…

Publicat la data de de Moise

Moise Guran

UPDATE: O a doua întâlnire a celor doi va avea loc azi la B1TV, de la ora 20.00

Nu voi comenta prestaţia candidaţilor la dezbaterea directă. A fost o întâlnire ratată, din punct de vedere al interesului public şi îmi pare la fel de rău că cei doi nu s-au întâlnit la TVR, pe cât îmi pare rău că TVR n-a înţeles că e datoria sa să preia Realitatea, aşa cum au făcut-o B1, Antena 3, Digi şi RTV. Însumată, audienţa celor cinci posturi de ştiri a atins, după ora 21.00, cam 3,5 milioane de telespectatori, dintre care peste două milione în oraşele medii şi mari.

DAR!

Simt nevoia să aduc o critică dură breslei din care, îmi place sau nu, şi eu fac parte. Campaniile electorale separă naţiunea, o polarizează, se nasc pasiuni incredibile şi, de multe ori, nejustificate, toată lumea îşi pierde raţiunea şi mai toţi devenim, inexplicabil, soldaţi de o parte sau de alta a baricadei.

Şi dacă, până la un punct, acest lucru este de înţeles în lumea politică sau în societate, pentru noi jurnaliştii, este inadmisibil. Noi avem alegeri în fiecare zi, prezenţa seara în faţa televizorului este mai mare decât prezenţa la urne, iar telecomanda funcţionează ca o ştampilă de vot.

De aici şi tentaţia politicienilor de a pune mâna pe posturi precum Antena 3 şi RTV, de a transforma prestatorii de acolo în politicieni acoperiţi în jurnalişti.

Aceea este o presă de partid şi nu mai trebuie comentate prestaţiile protagoniştilor. Audienţa lor o reprezintă un public captiv, care da, acum este un public numeros, dar asta e conjunctura politică. Nu e deloc de mirare faptul că Victor Ponta, candidatul lor, se simte precum gâsca în apă la aceste posturi, sau că îşi permite să îi facă semn Corinei Drăgotescu (probabil să-l întrebe de icoana din buzunar), mustrând-o din ochi.

Sunt, însă, foarte dezamăgit de celelalte posturi. La B1, doar Sorina Matei ţine cât poate şi ea steagul sus. Alţi moderatori sunt, pur şi simplu, nepregătiţi, fac şuete televizate, evitând întrebări grele pentru candidaţi.

La Digi, marele Emil Hurezeanu, pentru care aveam toată admiraţia, face un blat călduţ cu Klaus Johannis, blocându-l şi pe mult mai incisivul Prelipceanu să facă un interviu cinstit, în interesul publicului. La fel ca şi mine, Preli are o mare admiraţie pentru Hurezeanu, dar noi, jurnaliştii, suntem datori să ne dărâmăm barierele, aşa cum, aseară, la Realitatea, a reuşit să o facă mult mai tânăra Denise Rifai. Toată stima pentru ea, chiar dacă intervenţia ei la Ponta l-a ajutat pe un Johannis inexistent pe teme economice!

Rareş Bogdan a jucat toată campania cu Klaus Johannis, reuşind să-l enerveze şi pe Cristoiu, dar aseară a făcut totuşi un serviciu publicului, preluând dezbaterea (pe tema votului în Diaspora), chiar dacă astfel tot pe Johannis l-a ajutat. Deşi a fost părtinitor toată campania, Rareş pare că a înţeles aseară importanţa presei ca vector imparţial în astfel de momente, reproşându-i Laviniei Şandru intrarea cu bocancii la Johannis.

Într-adevăr, Şandru a fost sub orice critică, nu numai aseară, toată campania – a jucat cu Udrea până la primul tur şi s-a repoziţionat cu Ponta după turul doi. Lavinia n-a reuşit niciodată să devină jurnalist, a rămas politician, nici măcar un politician acoperit în jurnalist, ci doar un politician cu emisiune la tv. Prezenţa ei pe Realitatea face mult rău acestui post. Nici Gabi Firea, acum purtător de cuvânt al lui Ponta, dar care este totuşi jurnalist la origine, n-ar fi intervenit atât de bădăran în dezbatere sub pretextul unei întrebări.

În fine, patronul de facto al postului, Cozmin Guşă, este la origine jurnalist, a devenit apoi politician, pentru a redeveni apoi patron-jurnalist. Ceea ce e cam dubios. Analizele lui Guşă sunt interesante, dar nu pot să nu-l suspectez că n-a acceptat acest joc complex cu Şandru la un capăt şi Rareş la alt capăt, pentru a-şi lăsa portiţe de negociere cu politicul, în orice variantă câştigătoare. Realitatea are, totuşi, înfiorătoare probleme financiare şi juridice.

În fine, postul public de televiziune, cel la care prestez şi eu, a fost măcinat de o contraproductivă luptă internă exact pentru emisiunea talk-show care avea să reflecte campania electorală. Asta i-a afectat consistenţa, audienţa, importanţa şi, în final, TVR n-a înţeles de ce ar trebui să spargă orice emisie pentru a prelua probabil singura întâlnire directă dintre cei doi candidaţi intraţi în turul doi. Nu am de făcut reproşuri de imparţialitate colegilor mei (cu excepţia invitaţiei ilegale făcute candidatului Ponta, la emisiunea Viaţa Satului).

Postul Public a ieşit în evidenţă în această campanie doar cu întrebarea pusă de Monica Ghiurco Elenei Udrea, cea vizând o eventuală relaţie intimă între aceasta şi Traian Băsescu. Şi chiar dacă nu mi-a plăcut să o văd pe Mona la protestele de la Cotroceni de după condamnarea lui Dan Voiculescu, întrebarea respectivă era una de interes public şi trebuia pusă. (Poate nu pe tonul Danei Grecu, totuşi.)

În final, TVR a găzduit şi interviuri călduţe, făcute în deplasare, cu Victor Ponta, TVR a fost cât a putut fi el de imparţial, dar nu a reuşit decât să devină incosistent. A reuşit să fie ignorat de toată lumea, în ciuda apelului public făcut de Stelian Tănase pe TVR1 către candidaţi pentru organizarea dezbaterii finale. Candidaţii l-au tratat cu ignore.

În concluzie, prin acest material încerc să atrag, tuturor colegilor, atenţia că polarizarea mediei româneşti şi partizanatul politic nu ne ajută pe noi ca societate. Candidaţii s-au perindat numai prin studiouri prietenoase, evitând întrebări necesare. Jucând cu candidaţii, nu mai putem juca cu publicul.

Ponta a reuşit astfel să ajungă înaintea votului final fără să dea explicaţii despre evoluţia încâlcită a economiei în cei doi ani de când conduce guvernul, iar Johannis fără să mă convingă că ştie ceva, orice, despre economie, sau că, măcar, ştie ceva despre Constituţie.

P.S. Şi-au făcut totuşi meseria jurnaliştii de la Gândul şi Hotnews, precum şi colegii mei de la Europa FM, dar media digitală şi radioul au un impact mult mai mic în serviciul cetăţeanului decât televiziunile.

P.P.S. Peste toţi şi toate, CNA-ul se poate şi desfiinţa după această campanie electorală. Această instituţie, de facto, nu a existat. Mi-a trimis însă mie o somaţie, din care am înţeles că CNA-ul a stat să numere intervenţiile telefonice, în direct, ale ascultătorilor şi a ajuns la concluzia că dacă lumea e mai nemulţumită de Ponta, eu n-aş fi făcut o dezbatere echilibrată.

De parcă aş putea să controlez aceste telefoane. Noaptea minţii!

Comentarii prin facebook

53 răspunsuri la Noi, presa…

  • Mariana Trifa
    Noiembrie 14, 2014 la ora 12:24

    In Biblie, e de citit un verset din Psalmii lui David:”Cand ajung sus oamenii de nimic, nelegiuitii misuna pretutindeni!”.Asta e, sunt prea multi ne-legiuiti in tara asta, asa ca va ajunge presedinte cine (nu)trebuie. Ce poate face orice nemultumit? Sa inceapa cu el! De ce ne uitam la acelasi lucru, si vede fiecare altceva? Pt ca exista legea similitudinii si a sinergiei.”Omul bun va scoate cele bune din visteria cea buna a inimii lui iar omul rau va scoate cele rele din visteria cea rea a inimii sale.”Vrem un presedinte bun, sa-l creem ca prototip, in noi”sa fiu eu moral, drept, onest,lipsit de ego, iubitor(authentic) de tara si de neam.”Cui are i se va mai da, de la cine nu are, i se va lua si ce are.”Greu cuvant! Dar nu vedem cat e da adevarat? Atata campanie negativa,focusata pe ce Nu este, nu e bun, incat asta vom atrage: lipsuri,ne-atingerea dorintelor si solutiilor constructive. As fi vrut sa aflu, ce poate fiecare, ce calitati are, pe care, sprijinindu-le toti, impreuna sa facm ceva.Traim vremuri in care toti sunt convinsi ca detin adevarul. Ce naivi! Cine nu stie ca adevarul se arata doar celor buni cu inima, modesti, cinstiti,iubitori de aproapele? Pt ca Iisus a spus: Eu sunt Calea, ADEVARUL si Viata! Cum poate sa fie in Adevar, omul mandru, trufas, egoist, mincinos, fariseu?
    Ma raportez la adevarul biblic pur si simplu pt ca nu mai am alte repere.Trebuie in furtuna, sa te sustii de ceva solid. Dar cred ca iubesc sincer aceasta tara si neam, pe fiecare om al ei,ca pot sa iert pe toti care n-au putut altfel si sa sper, ca istoria de ieri, prezentul de azi ,vrem nu vrem, prin dragoste, chiar pe cai ocolite si uneori dureroase ne va conduce spre un maine in care vom fi in sfarsit, mandri ca suntem romani! Ca vom exista ca neam,asumandu-ne istoria, greselile, lichelele dar si martirii! Va iubesc pe toti!

    Răspunde
     
  • brendy
    Noiembrie 13, 2014 la ora 12:48

    Nenorocul romanilor e ca vin dupa 10 ani de domnie Basescu.Sunt deja obisnuiti cu stilul de presedinte jucator care le stie pe toate:el centreaza,el da cu capul,el respinge.Poate de aceea a prins Ponta si e greu de obisnuit cu o altfel de politica,din pacate.

    Răspunde
     
  • Ovidiu
    Noiembrie 13, 2014 la ora 12:12

    Scrisoare deschisa!
    In atentia lui Moise Guran!
    Suntem slabi! Eu refuz de ceva vreme sa ma uit la Televizor. Mi s-a luat de scarbele astea care ne conduc tara! Mi s-a luat sa ii vad atat de prosti. Fura cu stanga si cu dreapta si au ajuns sa se creada invincibili pentru ca nimeni nu i-a deranjat pana acum. De ce? Pentru ca suntem slabi si ii lasam. Iesim in strada cand ne aduc partidele cu autobuzul. Halal proteste! Restul preferam sa stam la caldurica si sa protestam online. Pe tine Moise te vad online si te apreciez ca fiind obiectiv si onest! Din cand in cand mai apare cate unul ca tine si de fiecare data declara ca nu intra in politica. Nu vreau sa intre nimeni in politica pentru ca imi e scarba de politica asa cum am cunoscut-o eu. Vreau sa facem o organizatie a romanilor care vor sa transforme Romania intr-o tara NORMALA! O asociatie, o fundatie, un cartel – cum vreti sa-i spuneti. Vreau ca experti sa conduca guvernul si nu o gasca de golani in costume! Vreau copii care sa stie cand sa scrie copii sau copiii, tineri care sa stie ca nu e cool sa fii somer si firme care sa nu fie obligate sa „arda” statul doar ca sa supravietuiasca. Si vreau autostrazi. Si nu mai vreau sa ma duc la noi la mare …in Bulgaria. Ar fi dragut nu-i asa?!
    Moise, ajungi in milioane de case si stiu ca poti schimba perceptii si opinii invechite. Vreau sa faci mai mult decat o emisiune. Vreau sa te implici! Vreau sa ne organizezi! Suntem multi cei care suntem de acord cu tine si iti impartasim opinile. Nu spun ca ne esti dator. Dar iti spun ca poti sa o faci! Fa-o pana nu plecam toti 😉

    Răspunde
     
  • catalin
    Noiembrie 13, 2014 la ora 12:01

    Lavinia Şandru este casatorita cu un membru PSD. cum se poate sa medieze o intalnire intre cei doi? e un fel de conflict de interese, nu?
    nu a pomenit nimeni chestia asta public???

    Răspunde
     
  • cornel
    Noiembrie 13, 2014 la ora 05:42

    Pentru mine e greu de inteles urmatorul aspect: cum sa numesti un Premier liberal pana in maduva oaselor intr-un regim socialist? Asta imi dovedeste doar ca este o numire de fatada a dl Tariceanu pentru a arata prostimii ca se va face orice compromis „pentru binele acestei tari” . In acest scenariu meschin dupa maxim 1 an de zile o sa urmeze un divort pe motiv de „nepotrivire de caracter”. Imi cer scuze dl Ponta pentru ca nu am folosit nici o virgula dar am absolvit liceul pe vremea dnei Ecaterina.

    Răspunde
     
  • euclaudiu
    Noiembrie 13, 2014 la ora 02:54

    Regele mihai de hohenzollern si sigmaringen este roman?, ca vorbeste doamne iarta-ma , mai rau ca johannis romaneshte. O fi un bun roman, l-ar accepta preafericitul daniel? Oare shtie care e pensia minima in ro, cat costa cartela de metrou sau cum se face o adoptie? Oare daniel shtie ca promoveaza un che guevara de romanie fals comunist socialist, fals creshtin-ortodox

    Răspunde
     
  • all
    Noiembrie 12, 2014 la ora 23:30

    Numai Romania si Germania sunt pe excedent bugetar … asta a fost tare. Ponta se lauda si prostii aplauda.
    Poate le explici si pontilor care e „diferenta” dintre excedentul lor si excedentul nostru

    Răspunde
     
  • sorin
    Noiembrie 12, 2014 la ora 20:00

    Vad ca ești supărat rău Moise.
    Eh, asta-i capitalismul si democrația pe care le iubești tu
    Problema capitalismului democratic este INEGALITATEA cetățenilor.
    Iar pentru a nu avea revoluții dese in SUA si Europa de Vest, se plătesc angajații din propriile țari mult mai mult decât merită iar bogăția bogaților capitaliști vine din exploatarea țărilor slabe cum este România de azi.
    De-aia vom trai noi prost mereu, nu pentru ca am lucra mai puțin sau mai prost ca vesticii.
    Cât privește alegerile prezidențiale, într-adevăr avem candidati din ce in ce mai slabi. Dar supărarea ta, recunoaște Moise, vine din faptul ca Johannescu a parut penibil comparativ cu Pontescu.
    Ufff, am mai avut un prim-ministru ardelean pur, Emil Boc un tip iubit in Napoca si urât in restul României.
    Apropo Moise reține–> intre 1700 si 1800 austriecii au demolat in Ardeal 90% dintre bisericile si mănăstirile românești ortodoxe. Multi călugări și preoți au fost UCIȘI sau forțați sa treacă munții in Muntenia si Moldova.
    Teroarea s-a oprit abia dupa ce Napoleon din Franța revoluționară atee cu toate bisericile catolice închise, i-a zdrobit militar pe austrieci.

    Răspunde
     
  • costel hriscu
    Noiembrie 12, 2014 la ora 19:34

    Dacă hățurile sînt în vest atunci orice-am vota noi!-iese Iohanis.Dacă iese Ponta mai reflectăm!????

    Răspunde
     
  • Vasile Diaconu
    Noiembrie 12, 2014 la ora 18:24

    Stimate domnule Guran, nu vreau sa comentez articolul despre dezbaterea „pe persoana fizica, care (nu) este). Pentru ca va urmaresc atent, ma raliez altor comentatori: faceti, in continuare, emisiuni ECONOMICE cat mai bune. Pentru ca de rest, are cine sa se ocupe. La emisiunile dvs nu ne uitam „din lipsa de ceva mai bun”, ci din interes adevarat. Cat despre tacerea TVR, va mai aduceti aminte cand „era ceatza”? Chiar au ramas aceeasi oameni? In aceasta „companie”, parerile angajatilor mai conteaza?
    Toate cele bune!

    Răspunde
     
  • 12nov
    Noiembrie 12, 2014 la ora 17:58

    Din cate inteleg, dupa parerea ta si-au facut meseria numai jurnalistii care i-au suflat Monicai Macovei in panze (tu,Petreanu,Tapalaga,Pantazi,Sorina Matei).

    Adica este ok sa faci propaganda (mai sofisticata decat fac Gadea, Radu Tudor, Ciutacu si restul, e adevarat), cu conditia sa fie pentru cine trebuie.Sau poate voi numiti asta jurnalism de opinie.

    Sunt putini cei care si-au facut meseria, printre ei sunt Tolontan, Buscu si CTP-ul.Astia n-au uitat ca „everyone is entitled to his own opinion, but not his own facts”.

    Multi dintre voi ati uitat.

    Răspunde
     
  • Cruc
    Noiembrie 12, 2014 la ora 17:23

    Aseara am vazut un PM penibil, care urma sa-l intrebe pe contracandidatul sau ,,
    PM: Dvs stiti ca in 1907 au murit 11 mii de oameni?
    CC:Da stiu, dar nu stiu exact.
    PM: Va spun eu sigur…. Stiu cat sunt cu nume de Vasile si cati Ion. Am eu in hartii aici.
    Penibil, Penibil sa te prezinti cu copiute si cand trebuie sa discuti despre linii,idei si concepte pentru viitor.
    Mințile luminate discută idei; mințile mediocre discută evenimente; mințile mici discută oamenii…este cea ce eu am vazut la dl PM aseara.
    Tot ce a fost aseara la Realitatea TV o a fost o mizerie..asta e parerea mea

    Răspunde
     
  • Bogdan
    Noiembrie 12, 2014 la ora 17:07

    Domnilor, fara indoiala dl Iohannis a avut o multime de ocazii prin care putea sa castige teren in dezbaterea de aseara, insa nu „vorbea aceeasi limba” cu dl Ponta. Adica, cel din urma era extrem de agresiv si nu avea nici cea mai mica urma de respect fata de interlocutorul sau (aceleasi gesturi le-am observat in discursul acela cu actualul presedinte privind MTO-ul). Imi pare rau ca dl Iohannis si-a pierdut cumpatul la un moment dat si a intrat in „cocina” construita de dl Ponta. Cei doi sunt situati la niveluri diferite de cultura, educatie, seriozitate, bun simt, etc. Dintre cei doi este clar ca dl Ponta si-ar merita mai putin pozitia…insa ca si apartenenta si sprijin politic, amandoi sunt in cumetrie cu cine nu trebuie. Pacat…mai avem de asteptat nistr ani buni.

    Răspunde
     
  • Iancu Nicolae
    Noiembrie 12, 2014 la ora 16:16

    Cu adevarat usor ca ursul primavara ne trzim din amorteala..inca 25 de ani (sper eu)ca sa ajungem acolo unde altii sunt de 2000 mii de ani..democratia made in China se perinda pe la noi.Invitatia rectorului Universitatii din Timisoara a refuzat-o d-ul Ponta pe motiv ca o dezbatere se poate face si in alta parte..prima greseala ca in plina campanie sa iti bagi picioarele indirect asa in educatie..d-ul Iohannis bravooo..nota 2 stai jos! Cine iti sopteste de la spate o face prost sau te bazezi prea mult pe fler..va sa fim seriosi e mai putin necioplit decat celalalt chiar si cu temele nefacute..sa stau acasa,sa votez raul cel mai mic..pe cuvant ma simt mai retardat ca ieri..De Luni poate ating apogeul si ma bag in politica ca e loc de ridicol acolo..ok devenim constienti de pericolul care ne asteapta..poate o sa si facem ceva in legatura cu asta cine stie? Cert e ca ma doare undeva de aia care ne privesc,dar ce crezi…cam suntem la mana lor..poate sa platim o Merkel sa ne fac ordine 🙂 hazliu gand nu? Nota de constatare: avem nevoie de un bun manager al tarii nu de o vanzatori de prost gust al pomenilor si promisiunilor facute din banii nostri! This is not the end

    Răspunde
     
  • camione
    Noiembrie 12, 2014 la ora 16:09

    Iohannis a zis clar ca vrea stil occidental, pe teren neutru, la o universitate unde sa aiba acces toata presa.
    n-am vazut vreun jurnalist sa critice vehement pe Ponta, de ce nu vrea nici un ruptul capului asa ceva.
    acum, ca sa nu mai tot zica unii ca e las, s-a dus Iohannis la tv (bine ca nu la antena3)
    se pare ca o mare parte a publicului (mai ales bucurestean) credea ca va fi ceva ca motociclistul care sa i-o traga lui mircea badea.
    intrebarea e, vor romanii (jurnalisti si telespectatori) schimbare, sau mai departe spart linistit seminte, si in viitorul cincinal, cu pesedeul in toti si in toate.
    PS: cum ar fi ca Bush jr (ca Obama e mai finut, ca Iohannis) sa tipe la Putin ca un descreierat, ati omarat oameni nevinovati, criminalule, si dai, si injura-l, si Putin sa zambeasca ca Ponta? cred ca americanii l-ar trimite la doctor urgent pe al lor candidat, la noi ar fi cel mai tare din parcare (ai vazut ce i-a zis, nu poate sa-i faca nimic, da’ mi-a placut ce l-a mai mojmolit)
    PPS: PSD-ul vrea puterea absoluta, isi vor tara inapoi (de la DNA si alte institutii care mergeau cat de cat, ba mai mult au bagat si BOR in PSD), cui ii mai trebuie dezbateri pt asta, ori a fost in coma, ori nu-l intereseaza politica de nicio culoare, doar bucatari si romanii au talent.

    Răspunde
     
  • Cezar
    Noiembrie 12, 2014 la ora 15:49

    In general, genul de fani ai emisiunii tale, au inclinatii catre partea liberala a politicului si economiei. De asta oamenii il critica pe Ponta mai mult. Daca erau ascultarori ai Radio Oltenia si Viata Satului, sa fii sigur ca situatia se prezenta cu totul altfel. Dar cum CNA-ul nu-i DNA-ul, se intelege mai bine situatia!

    Răspunde
     
  • Cris
    Noiembrie 12, 2014 la ora 15:02

    Prestatia Realitatea TV a fost una penibila pana la urma.

    Desi s-au straduit din rasputeri sa mentina o linie moderata, echidistanta (cunoscut fiind ca sunt lingai basisti cu totii) au dat-o de gard pana la urma:

    -fufa de Lavinia Sandru a pus o intrebare tota inoportuna, in favoarea lui Ponta, uitand unde lucreaza;

    – Rares Bogdan l-a rugat pe premier sa mai ramana la o cafea si niste intrebari, dupa discutia oficiala, uitand ca nu se face;

    -toti au stat ca niste babe (fetele+Rares Bogdan +Cosmin Gusa) si si-au lins ranile pana la 1 noaptea incercand sa salveze aparentele unui demers normal de presa.

    Dilema fundamentala a Realitatea TV in acest moment este: „Noi cu cine Puii Mei votam?” dandu-si seama si ei ca Iohannis e o papusa de paie si in curand Ponta va fi tatucul tuturor televiziunilor obediente si propagandiste din Romania si ca atitiudinea anti-Ponta va deveni neproductiva.

    Astept cu nerabdare discutia de la B1 – si aia, oricat de tampiti si indoctrinati ar fi si-au dat seama ca Iohannis e varza.

    Despre TVR ce sa spun? Dormiti linistiti, baieti! Sa nu cumva sa deranjati pe cineva daca va faceti treaba.

    Răspunde
     
  • Tibi
    Noiembrie 12, 2014 la ora 14:53

    Da, Moise ai mare dreptate….parerea mea a fost ca amndoi au fost cam penibili, fara a clarifica ceva la modul concret. Si apropo in legatura cu Lavinia Sandru, se pare ca nimeni nu vrea sa stie cum si-a „istalat” cumnatica de la Targu Mures, de peste un si jumatate in functia de director al Directiei pt Sport si Tineret Mures, unde din cauza imcompetentei crase si lipsei de experienta, este contestata si reclamata in permanenta de catre toti angajatii. Pacat ca d-na ministru a Tineretului si Sportului, Gabriela Szabo, se face ca ploua…deh…ca la noi la nimenea!

    Răspunde
     
  • Nicoleta
    Noiembrie 12, 2014 la ora 14:47

    Electoratul lui Ponta poate fi asemanat cu bunicuta careia nepotelul nazdravan ii fura bastonul si dupa o zi i-l aduce imbracat cu folie de aluminiu, cerandu-i bani ca deh! i-a cumparat unul nou si stralucitor. Bunicuta saraca isi da seama ca iar e pacalita de poznas, dar ii da banii si in sineaei zice: „Cum sa nu-i dau, ca tare descurcaret mai e?!” Oare asa mult ne plac smecherasii, ca le dam de buna voie portofelul pt inca cinci ani?

    Răspunde
     
  • Cris
    Noiembrie 12, 2014 la ora 14:47

    Un om normal la cap si consecvent cu sine si cu cei din jur, nu poate pune stampila pe Iohannis, pur si simplu, cu inima deschisa, pentru a-l anihila pe Ponta.

    Pentru ca nu se face? Democratie inseamna sa pui stampila pe cine te reprezinta nu sa votezi pentru a baga strambe.

    Răspunde
     
    1. Lia
      Noiembrie 12, 2014 la ora 15:44

      Problema noastra de ani de zile, a alegatorilor, este ca nu ne reprezinta niciunul dintre candidati.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Noiembrie 12, 2014 la ora 14:43

    Uneori sunt tentat sa cred ca nu este suficient de evident ca ne aflam in mijlocul unui experiment ai carui subiecti suntem si in cadrul caruia presa reprezinta principalul instrument de lucru. Argumentele contrare sunt preponderente. „Confectionarea” europarlamentarului G Becali a fost un prim experiment, la scara redusa, infaptuit pentru a fi observat modul de reactie a organismului social si pentru a fi calibrate instrumentele operationale. In fine, astazi suntem in plin 1984, cand impotriva binelui public real, pe care il negam convinsi ca Big Brother ne va indruma catre victoria suprema, alegem sa fim condusi de stapanii ai caror sclavi suntem fericiti sa fim. Cete autiste vor porni curand cu creierele prespalate si imbibate cu lozinci transmise non-stop de mass-media, pentru a vota candidatul Unic si Suprem. Suntem dovada vie ca presa este o forta cumplita, care poate, prin profesionista manipulare, sa impuna intocmai vointa celor care platesc. Banii cu care este rasplatita mass-media, cainii turbati ai kleptocratiei, provin din munca sclavilor care voteaza sa fie stapaniti de acelasi sistem corupt. NU este noaptea mintii, este un briliant sistem de tip mafiot perfectionat, in care serviciile utilizeaza un instrument eficient precum este presa pentru a mentine clica de politicieni-hoti la putere si la adapost de efectele legii. Viitorul presedinte, oricare ar fi numele lui, este rezultatul acestui experiment. Ceausescu nici nu putea visa la asa ceva; secretul este cel enuntat de mii de ani de inaintasii nostri: putina paine si mult circ. Emisiunile cretinoide de la TV creeaza dependenta celor ale caror creiere pot fi apoi spalate si programate sa reactioneze la stimului in modul dorit. Functioneaza! Omul nou exista, chiar daca creatorul lui nu a trait sa-si admire opera.

    Răspunde
     
    1. Cosmin
      Noiembrie 12, 2014 la ora 17:48

      Perfect adevarat.
      Desi imposibil, as vrea sa traiesc acele zile in care campania electorala sa fie interzisa in mass-media, legea sa valideze alegerile doar daca au votat peste 75%, iar campaniile electorale sa fie finantate exclusiv de catre partide 🙂

      P.S: sustin ideea dlui Iohannis de a impune un format unic pt pliante si bannere… de asemenea si pt numarul acestora 🙂

      Răspunde
       
  • m
    Noiembrie 12, 2014 la ora 14:29

    Mie mi se pare Ponta o nereușită copie a lui Basescu după confruntarea de aseară. Klaus pare din alt film. Si mi se pare ca e mai ok asa. Dacă vrem schimbare… Surpriza azi a fost ca am întâlnit 2 oameni care il vor vota pe Klaus duminica, deși in primul tur si-au anulat voturile. După emisiunea de aseară. Poate fi un caz singular, dar miza intr-adevăr ei sunt. Cei care n-au fost la vot sau au fost si si-au anulat votul. Știm sigur ca ei asta vor sa vadă? Cifre de pe fițuici ? Replici acide? Jumatati de adevăr? Noi care avem deja conturata optiunea la vot probabil. Dar poate cei care nu merg la vot sunt sătui de asa ceva. Poate de-aia nu merg. Sunt sătui de tupeu, glumite si cifre reci care lor nu le aduc bunăstare ci saracie. Poate Ponta ii face o favoare lui Klaus cu comportamentul asta de baietas tupeist si nesimțit, poate ar fi bine ca Werner sa nu- i întoarcă favorul:)

    Răspunde
     
  • Cris
    Noiembrie 12, 2014 la ora 13:57

    Adevarata drama a acestor alegeri este ca oamenii anti-Ponta chiar nu au cu cine vota si trebuie sa se transforme in maimutze si sa puna stampila, nemeritat, pe Iohannis.

    Iar pentru aceasta drama principalul vinovat e escrocul de la Cotroceni – Traian Basescu, om total dereglat cu capul, care putea sa gaseasca un candidat mai de Doamne Ajuta, care sa poata reprezenta demn politica de dreapta din Romania.

    Cred ca, dupa alegeri, toti sustinatorii de drepata ar trebui sa iasa masiv in strada, impotriva acestor asa-zisi lideri de dreapta care au pus in opera aceasta drama – respectiv sa nu ai cu cine sa votezi decat cu mortaciunea de Iohannis, ca sa-l sanctionezi pe Ponta.

    Răspunde
     
    1. simion stefana
      Noiembrie 12, 2014 la ora 18:53

      Sunt de acord cu Cris….nu si cu calificativul atribuit d-lui Iohannis.

      Răspunde
       
  • COSTI
    Noiembrie 12, 2014 la ora 13:55

    DRAGA MOISE GURAN, EU VREAU SA SPUNA CANDIDATII CE FAC SAU CE AU FACUT PENTRU STUDENTI. HAI SA ADUCEM IN CENTRUL ATENTIEI VIITORUL TARII(TINERII) SI SA MAI LASAM POVESTEA CU PENSIONARII. AU PENSII, AU TRANSPORT PUBLIC GRATUIT SAU SUBVENTIONAT, AU RETETE GRATUITE SI MULTE ALTE BENEFICII, DAR STUDENTII? ABANDONEAZA SCOALA DIN CAUZA BANILOR. VIITORUL TARII STA IN TINERI, NU IN PENSIONARI CARE SUNT CUMPARATI CU O PLASA DE PRODUSE IEFTINE SI PROASTE.

    Răspunde
     
  • xulescu
    Noiembrie 12, 2014 la ora 13:52

    Aseara a fost o dezbatere penibilia intre doi penibili. Nu contest ca dl Iohannis nu are cele mai bune intentii, dar totusi sa nu fi in stare sa il contra-ataci pe Ponta, in conditiile in care toata campania lui s-a bazat pe minciuna si furt din bugetul public? Chiar asa sa vi fara sa ia habar macar de atributiile presedintelui?

    Cat despre dl Ponta, nimic altceva decat un cretin penibil, parca era la examenul de bacalaureat si ii spunea profesorului ca nu a invatat altceva decat „o scrisoare pierduta”, desi lui ii picase altceva pe subiect. Tot o tinea pe a lui ca a facut si a dres cu niste cifre pe care nimeni nu le poate verifica cat de adevarate sunt … nimic despre ce ar trebui sa faca in calitate de presedinte. Si in plus de asta moderatorul a fost de toata jena, un amator de 2 lei vechi, cred ca oricine putea sa modereze mai bine acea emisiune, chiar si femeia de serviciu.

    Răspunde
     
  • Cristian
    Noiembrie 12, 2014 la ora 13:25

    Moise, lansaseaza TU un apel ptr o confruntare pe teme economice si sa vedem cine are curaj sa vina.
    Cred cu tarie ca nici unul nu se va prezenta pentru ca nu au ce sa spuna! Sunt niste nulitati!

    Răspunde
     
  • Ioana
    Noiembrie 12, 2014 la ora 13:17

    Eu, sincer, mi as dori sa existe o astfel de dezbatere la postul public, unde toata lumea are acces, inclusiv bunica care locuieste in varf de deal, si tu sa fii cel care sa modereze aceasta discutie. Imi doresc intrebari pertinente, raspunsuri pe masura, respectarea timpului de raspuns si respectarea celulilalt in momentul in care isi sustine crezul si argumentele. Nu sa interviNa unul peste celallalt constant si in felul acesta, eu fiind deja confuza, sa imi adanceasca si mai tare nehotararea. Vreau sa pot vota in cunostinta de cauza, dar nu cred ca mai exista vreo sansa. Chiar nu se poate sa avem si noi ceva decent? Sa fie obligati sa participe la o dezbatere unde sa primeze bunul simt si respectul si cine va modera dezbaterea sa fie un om capabil si sa reuseasca sa se impuna in fata celor doi candidati. Offf….sunt foarte dezamagita

    Răspunde
     
  • Adriann R.
    Noiembrie 12, 2014 la ora 13:17

    Poate gresesc! Nu sunt un specialist in domeniu dar ca simplu cetatean eu vad lucrurile altfel. Nu stiu daca exista politician „curat”, toti baga mana in borcanul cu miere si din acest motiv pe mine nu ma intereseaza daca ala este mut sau cersetor sau mai stiu eu ce calitati ascunse are dar eu vreau sa votez programul candidatului la presidentie, nu neaparat personajul in sine. In presa si televiziune se duce o lupta impotriva unuia sau altuia, nimeni nu discuta CONCRET despre programul candidatului.
    Consider ca asta este cel mai important lucru dar nu ne oprim aici, fiecare dintre ei trebuie sa-si asume acest program si sa raspunda in fata cetatenilor daca nu il poate indeplini, sa-l semneze ca pe un contract cu aceasta tara si sa aiba clauze clare in cazul in care nu il duce la bun sfarsit. Trebuie gasita o forma legala prin care sa fie trasi la raspundere fara tot felul de imunitati sau mai stiu eu ce.
    Nu ma intereseaza scuzele pentru proasta administrare, eu te-am ales pentru ceea ce ai prezentat ca sti sa faci si poti sa faci. Pentru asta iti dau o gramada de bani prin taxe si impozite si sunt de acord sa ai un salariu decent iar dupa ce nu mai esti presedinte sunt de acord sa ai un pachet de beneficii pentru faptul ca ai muncit pentru mine, pentru cetatenii acestei tari.
    Daca tara asta o sa aiba stabilitate economica, autostrazi si multe alte lucruri care trebuia sa le aiba deja o sa mai avem o problema de felul in care arata sau vorbeste presedintele!

    Răspunde
     
  • Aurelian
    Noiembrie 12, 2014 la ora 12:40

    @Iancu Nicolae: exact asta voiam si as fi asteptat si eu in campania asta, o dezbatere la televiziunea nationala (TVR) care sa poata fi vazuta de catre toti romanii si cu un moderator cu adevarat impartial gen Moise Guran, iar temele dezbaterilor sa fie cu adevarat teme care tin de atributiile presedintelui Romaniei, nu discutii care au ca si baza atributii ale guvernului, cum s-au purtat in mare parte pana in acest moment.

    @Moise Guran: total in afara temei de astazi, am o „problema” legata de modul in care putem lua legatura cu tine sau cu echipa ta: nu gasesc niciunde in acest site o adresa de E-mail de exemplu. Stiu ca exista „varianta” Facebook prin care se poate ajunge la voi, insa crede-ma pe cuvant, desi lucrez in domeniul IT de multi ani, NU VREAU sa aud de Facebook sau alt site de socializare. Sunt „old timer” ca sa spun asa si mi se pare ca „scrisoarea” electronica este un element de baza pentru comunicare in secolul nostru si ar trebui sa existe ca si element de legatura in orice site cat de cat public. Voiam de 2 saptamani sa-ti spun dorinta mea (si nu doar a mea) de a vedea o dezbatere cu tine moderator, insa nu am gasit niciunde o adresa de E-mail pentru a face acest lucru. Sper ca in urma acestui mesaj sa va ganditi si la o astfel de metoda prin care sa puteti fi contactati de catre cei care va urmaresc.

    Răspunde
     
  • Cosmin
    Noiembrie 12, 2014 la ora 12:35

    Mie sincer imi pare rau ca romanii inca apreciaza show-urile electorale de acest gen. Faptul ca pui fata in fata doi candidati cu personalitati diferite si te astepti la altceva decat la patarea imaginii amandurora este o prostie. Campaniile celor doi si „dezbaterea” de aseara, scot in evidenta segmentul de populatie caruia se adreseaza fiecare dintre ei:
    – Ponta: electoratului inca indoctrinat cu ideea ca, sub conducerea socialistilor, poporul o duce mai bine. Isi joaca foarte bine rolul de negustor insa marfa pe care o vinde e de calitate proasta, dar ambalata frumos. Pacat, pentru ca in ochii multora a ramas acelasi vanzator de gogosi.
    – Iohannis: electoratului care e capabil sa gandeasca optimist pe termen mediu si lung, dar nu si celor care se gandesc la ziua de maine. Nu are stofa de negustor si nici nu este amator de meciuri ieftine cu vorbe goale. Pacat pentru electoratul indecis sa marga la vot pana acum… cu siguranta n-o vor face pe 16.
    Reactia presei, a tuturor celor care s-au aratat dupa „razboi” arata foarte clar ce-si doresc romanii de la clasa politica: show de 2 lei.

    In 16 noiembrie, poporul roman v-a angaja directorul general la S.C. Romania SRL. Pentru mine ca alegator, sloganurile, dezbaterile, aburelile pe langa subiect, partidele care-i sustin si campania murdara vor fi egale cu zero. Va conta portofoliul si rezultatele fiecaruia…

    Mult succes amandurora… desi nu-l merita.

    Răspunde
     
    1. Cosmin
      Noiembrie 12, 2014 la ora 12:39

      scuze pentru eventualele erori gramaticale (ex. v-a in loc de va)… viteza

      Răspunde
       
  • Anamaria
    Noiembrie 12, 2014 la ora 12:25

    Domnule Guran, vă rog, să nu încetați vreodată să fiți ceea ce sunteți. Îndrăzniți de multe ori să dați dovadă de mai mult bun simț decât alții, socotind și poziția pe care v-o asumați. Eu apreciez felul în care puneți punctul pe i.
    Mult succes!

    Răspunde
     
  • Mira
    Noiembrie 12, 2014 la ora 12:19

    Si eu mi-as fi dorit ca acea dezbatere sa fi avut loc la o televiziune impartiala, cum este TVR, si cu tine ca moderator, Moise. Am tot scris asta pe Facebook, atat eu, cat si altii pe diferite pagini, dar degeaba, am fost ignorati. Asta e, nu e pentru prima data, cand vocea noastra, a telespectatorilor,e ignorata.

    Poate puteti relansa, din nou, invitatia, iar cei doi candidati va vor raspunde pozitiv invitatiei lansate.

    Răspunde
     
    1. Mira
      Noiembrie 12, 2014 la ora 12:20

      *va vor raspunde, poate, pozitiv invitatiei lansate

      Răspunde
       
  • Burebista
    Noiembrie 12, 2014 la ora 12:05

    Cu tot respectul, candidatul Klaus Iohannis pe care sincer nu-l cunosc a venit degeaba la dezbatere domnule Guran! Vad ca o bagati pe Lavinia in randul fotbalistilor,nu merita asa ceva, a fost de departe cea mai lucida de acolo. Toata saptamana s-a vorbit de diaspora si cum nu au putut vota cei din vest, ei doamna Sandru a pus cireasa de pe tort taindu-i toate sansele lui Iohannis sa mai discute despre votul din diaspora! Nu este posibil ca un candidat la presedentia tarii sa ignore sutele de mii de romani din Moldova si Ucraina!Parerea mea e ca nu mai are ce cauta la alta dezbatere! Traiasca Romania Mare!

    Răspunde
     
    1. @Burebista
      Noiembrie 12, 2014 la ora 13:27

      @Burebista: Esti un prost. Cu M MARE. Cand ai un intreg buget al unei tari, iti permiti sa te plimbi peste tot in lume, sub diferite pretexte, iar apoi sa le arunci in campania electorala ca fiind vizite in comunitatile de romani. Ia du-te mataluta in plimbare prin Europa, nu zic mai departe, vezi cam cat poti calatori dintr-un salariu? Ah, am uitat, poate primesti si „indemnizatii” de partid… Mars la comunistii tai! Fii demn si fii macar impartial daca vrei sa comentezi!

      Răspunde
       
      1. Alex
        Noiembrie 12, 2014 la ora 18:02

        Toti neica nimeni au devenit ziaristi si lideri de opinie. Ne prostesc in fata ori cu o tabara ori cu alta.

        Răspunde
         
  • adrian
    Noiembrie 12, 2014 la ora 12:05

    Moise de ce nu vorbesti in emisiunea ta de Complexul Energetic Oltenia care a inregistrat pierderi anul asta(numai pana acum) de 2000 de miliarde?

    Răspunde
     
  • cristi
    Noiembrie 12, 2014 la ora 12:03

    Moise, la TVR au dat amândoi ignore pentru că le e frică de tine! :))
    La ce enciclopedie ambulantă ești, poate să-și aducă ponta 3 bibliorafturi cu el că tot cunoști mai multe cifre ca el!
    Și Ponta s-a fript deja cu tine atunci cu Roșia Montană, când l-ai încolțit cu întrebări pertinente și a folosit eschivări ordinare.
    Cât despre Iohannis probabil că penalii din spatele lui nu-i dau voie că le e frică de propriile lor fapte…
    DAR! Moise, invită-i tu pe rând sau deodată la BIZIDAY! Măcar jumătate de oră fiecare… Insistă! 🙂

    Răspunde
     
  • dan capitan de plai
    Noiembrie 12, 2014 la ora 12:02

    Moise,eu si multi altii,avem asteptari mai mari de la tine..Esti un jurnalist f bun ,dar eu te vreau mai sus,in guvern.Vreau sa te vad intr o functie politica mult mai impoartanta decat doar cea de jurnalist f bun.

    Răspunde
     
    1. Calin
      Noiembrie 12, 2014 la ora 12:35

      Ba, lasa-l pe Guran unde ii. Politica nu e buna, ea corupe, ea constrange pe om sa faca ce nu vrea.

      Răspunde
       
  • Emil Diacov
    Noiembrie 12, 2014 la ora 11:46

    Dle M.Guran imi permit sa va Recomand sa faceti doar Emisiuni ECONOMICE – facand si Politica se VEDE CLAR in ce Tabara Sunteti – Pacat va Descalificati si sincer mi-ar pare rau pentru ca Emisiunea Dvs Consacrata ne e Necesara Tuturor ! Doar atat ! Va Multunesc pentru intelegere ! si nu uitati lasati politica si nu mai incercati sa dregeti busuiocul pt TVR – care ia BANI de la Noi Cetatenii care NU AVEM CE VEDEA LA TVR–E DOAR CU NUMELE – PUBLICA -! SI in plus au si salarii Nesimtit de MARI si din Banii Nostri ! o Televiziune PROST gestionata – ii trebuie un Maneger Profesionist !Toate cele Bune !

    Răspunde
     
  • micutu de la 7
    Noiembrie 12, 2014 la ora 11:44

    Imi pare rau. Denis Rifai? Care a pus o intrebare cu un preambul de juma de ora cu teorii ieftine despre inflatie somaj dezastru laudandu-se neintrebata ca e singura jurnalista pe economic care se ocupa de FMI? Adica ce stie sa faca, descarca pdfuri de pe site sau ce? Erau atatea intrebari pe economic pe care le putea lua numai din iesirile lui Basescu si cu care putea sa-l incuie pe Ponta incat e greu sa mai zici ceva. Deci nu, n-avem profesonisti in tv. Nicaieri. Numa guralivi si parerologi fara meserie. Hurezeanu are valoarea lui prin cate stie si ce experienta are, iar faptul ca are afinitati e altceva. Dar un om care are creier cat de cat stie sa decanteze spusele lui. E adevarat e printre greii din tv. Ca si Luca Niculescu. In rest, patzakine pretioase. Uitati-va afara la BBC sau CNN sau Bloomberg ce intrebari au aia. Doar ca acolo aia stiu scoala sau vin din privat. La noi e invers.

    Răspunde
     
  • Flaviu
    Noiembrie 12, 2014 la ora 11:43

    Cel mai slab presedinte pe care Romania l-a avut in istoria ei, va fi ales Duminica.

    Răspunde
     
  • cosmin hardut
    Noiembrie 12, 2014 la ora 11:30

    Moise nu stiu de ce nu te-a luat dl Iohanis ca si consilier! Ponta nu avea nici o șansă cu tine in spatele dl Iohanis!!

    Răspunde
     
  • Florin
    Noiembrie 12, 2014 la ora 11:27

    Buna ziua domnule Moise,
    Am urmarit dezbaterea, initial cu foarte mult interes si multe asteptari, dezamagirea a fost pe masura.
    O sa merg duminica la vot, dar cat se poate de sincer va intreb, nu vreti sa candidati si dumneavoastra la viitoarele alegeri?
    Sunteti cu cel putin 10 clase peste oricare dintre candidadatii de acum. Aveti garantat un vot din partea mea si nu cred ca ar fi singurul.
    Sanatate!

    Răspunde
     
    1. Mda
      Noiembrie 12, 2014 la ora 13:54

      lasa-l mai bine pe dl. Guran sa faca ce stie el mai bine. Sincer astept sa se termine odata cu campania sa revina la emisiunile lui normale.

      Asta mai lipseste sa intre in politica si sa apara scandaluri ca a copiat la teza in clasa a 7-a sau ca are un sopron nedeclarat nustiu pe unde. In Romania, atunci cand intri in politica ai nevoie de costum de piele groasa de porc.

      Ori esti politician si vorbesti aceeasi limba cu ei, ori esti ceva animal mitologic si nu ai nicio parghie de actiune pentru ca politicienii te izoleaza.

      Răspunde
       
  • Mihai
    Noiembrie 12, 2014 la ora 11:22

    Ce-am vazut aseara, „mutulica vs ortodoxu'”, nu se poate numi nicicum dezbatere ci o emisiune cu doi invitati penibili.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase