Ceva tot alegi: ori eşti pop-corn, ori mămăligă…

Publicat la data de de Moise

mamaliga-popcorn-blog

de Moise Guran

O ştiţi pe aia cu candidatul care, în turul întâi, stă la televizor şi mănâncă pop-corn? Sau Ponta-Corn. A fost multă aroganţă în declaraţia respectivă, o aroganţă bazată pe minciunelele sondajelor de opinie.

Dar ştiţi care e diferenţa dintre pop-corn şi mămăligă, că doar amândouă se fac din porumb, nu?

Mâine-poimâine se încheie campania electorală şi n-am avut şi noi prilejul să-i vedem pe candidaţii la preşedinţie într-o dezbatere. Să-i fi auzit pe vorbăreţul Ponta şi pe tăcutul Johannis, cum se ascultă unul pe celălalt, sau să le fi văzut pe doamnele Udrea şi Macovei împreună, ca să ne dăm seama care-i mai bună şi care-i mai competentă… Nimic, toată campania s-a desfăşurat anul acesta pe bază de zâmbete tâmpe din afişe, plus două-trei interviuri aranjate, fiecare numai la televiziunea prietenă.

S-au străduit cei de la Institutul de Politici Publice să-i aducă măcar pe principalii candidaţi la o masă. Ponta a zis pas. Apoi, ca să nu spună nimeni că fuge de contracandidaţi a zis dom’le vin, dar numai dacă vin toţi 14 candidaţi.

Bineînţeles că un iepure de fugă, precum Tăriceanu, un Diaconescu, un Kelemen sau un Vadim, n-au nicio treabă reală cu această cursă prezidenţială. Şi, bineînţeles că Ponta ştia asta atunci când a pus condiţia participării tuturor celor 14, ca să renunţe şi el la pop-corn şi să se mişte din faţa televizorului. Aşa că nu s-a mai făcut nicio dezbatere.

Ceea ce nu înţeleg, este de ce nimeni n-a mers totuşi mai departe, organizând o întâlnire chiar şi fără Ponta. N-aţi fi vrut să îi vedeţi împreună, într-o dezbatere în contradictoriu, măcar pe Johannis, Udrea şi Macovei? Sau, cel puţin, pe Johannis şi Macovei? De ce nu s-a mai făcut nici măcar aşa ceva? De ce au intrat toţi candidaţii în capcana lui Ponta, care s-a autodeclarat atât de câştigătorul primului tur, încât nici n-a mai catadicsit să încerce să demonstreze cuiva că ar şi merita peste 40% din voturi cât îi dau sondajele de opinie.

Haideţi să vă spun ceva despre sondajele astea. Nu comentăm ale cui sunt dar … sondajele se fac, acum, prin telefon. Numerele de telefon le alege un calculator, DAR – dacă vrei să ai o bună acoperire a tuturor regiunilor ţării, trebuie să le faci pe telefoanele fixe. Din păcate, mai puţin de 10% din populaţia ţării mai este abonată la telefonia fixă diferenţiată cu un cod diferit, în funcţie de judeţ.

Până şi părinţii mei pensionari au renunţat la telefonul fix, aşa că vă întreb… câţi oameni ştiţi, fiecare dintre dumneavoastră, utilizatori de telefonie fixă? Şi cum arată ei? Sunt tineri, bătrâni? Bogaţi? Săraci? Orăşeni? Săteni? Deci, cât de relevant este sondajul? Să presupunem că în metoda asta s-au introdus şi telefoanele mobile… Acum toată lumea are mobil … Atâta doar că acolo nu ştii pe unde este respondentul… deci, nici măcar nu poţi spune cu siguranţă că, din 1000 de intervievaţi, nu erau jumătate din Teleorman

Aşa că singura utilitate a sondajelor a rămas aceea de a fi difuzate la televizor, de a manipula opinia publică, de a te convinge pe tine, cititorule, că n-are rost să vii la vot, fie pentru că favoritul tău va câştiga şi fără tine, fie pentru că favoritul tău nu are, oricum, nicio şansă şi, deci, de ce te-ai mai deranja?

Iar eu sunt de acord cu tine… E decizia ta, până la urmă, ce faci. Nu te obligă nimeni, nici să dai un vot idealist, doar ca să simţi că ţi-ai spus şi tu opţiunea (indiferent că a contat sau nu), la fel cum nu te obligă nimeni nici să nu stai în faţa televizorului cu o pungă de pop-corn, făcându-ţi iluzia că, astfel, te-ai ajuns şi trăieşti ca un american.

În fond, diferenţa dintre tine şi un american adevărat (care chiar merge la vot) este fix aceeaşi ca cea dintre pop-corn şi mămăligă – unul a explodat, pe celălalt l-au fiert până s-a muiat.

Comentarii prin facebook

48 răspunsuri la Ceva tot alegi: ori eşti pop-corn, ori mămăligă…

  • Pingback: Ceva tot alegi: ori eşti pop-corn, ori mămăligă… | Realitatea Dorohoiana
  • Gina Potorocea
    Noiembrie 3, 2014 la ora 16:01

    Abia acum in 2014, Digi24 a filmat intr-o comuna ceva ce se-ntampla de zeci de ani in Romania in toate comunele si satele. Daca ar fi filmat si alte televiziuni de acum 25 de ani, nu v-ar fi mirat sa aflati de exemplu ca de fapt PSD a furat la vot intotdeauna in procente incredibile: 30-40%, nu 3% cum probabil ati banui. De asta n-au mai continuat investigatiile atunci cand acuzau ca Basescu l-ar fi furat pe Geoana. Investigatiile au inceput, s-au verificat doar 5% din voturi si a reiesit ca 20% din voturi erau in mod fals in favoarea lui Geoana, si atunci cererea de investigare a fost retrasa. Acum imaginati-va ca PSD-ul fiind organizatorii, n-au mai avut nici o limita, frauda atingand probabil 50%. Avand in vedere ca s-au prezentat 50% la vot, doar 20% din populatie il sustin, si asta fiindca sunt pensionari si cei extrem-extrem de saraci care accepta sa voteze multiplu pentru 20 Roni votul. Sa presupunem ca 50% sunt pensionari si doar 50% au acceptat bani. Asta inseamna 10% din voturi la care au participat votand multiplu doar 1% din populatie, care a votat de 10 ori. Deci cate 5 euro la 1,8 milioane inseamna 8 milioane de euro. Deci pentru a fi presedinte in Romania, indiferent ce-ai facut, ca ai mintit, omorat, plagiat, furat, etc,… e suficient sa platesti (din banii platitorilor de taxe) 8 milioane de euro ca sa ajungi presedinte. Va dati seama ce invitatie este asta pentru toti impostorii si escrocii de pe planeta ?

    Răspunde
     
  • mihai
    Noiembrie 1, 2014 la ora 01:11

    in alte tari sunt interzise sondajele.
    La ce sunt bune ? Geoană le-a dat crezare și a țopăit degeaba. La noi influențează votul și transmite mesajul: că mergi sau nu la vot tot X iasă președinte așa că stai acasă.

    Ponta e un laș știe că în afara antenelor n-are șansă.

    Răspunde
     
  • saba
    Octombrie 31, 2014 la ora 00:29

    14

    Răspunde
     
  • Ioan Alexandru
    Octombrie 30, 2014 la ora 17:11

    Am o oarecare completare la partea cu posibilitatea mea de a-mi acorda votul sau de a-mi realiza datoria civica. Consider ca rezultatul alegerilor va fi iarasi unul neclar, cel putin aceasta e parerea mea. Sunt student in orasul Aalborg, regiunea Nordjylland, din Danemarca si din nefericire nu imi voi putea exprima votul desi as dori sa fac acest lucru pentru ca in aceasta tara sunt doar doua sectii de votare: orasul Ikast si Copenhaga care sunt la cateva sute de kilometrii departare. Avand in vedere ca in orasul in care studiez exista un numar destul de mare de romani, cateva mii daca nu ma insel si exista si un consul onorific, este oportunitatea perfecta de a ,,uita” de ,,cateva” voturi. Am incercat si metoda unei convorbiri amiabile cu ambasada in vederea punerii la dispozitie a unei urne mobile, dar fara succes. In concluzie, desi comunitatea de romani este una mai numeroasa in alte tari, consider ca nu este corect din punct de vedere moral si etic sa procedezi in acest mod. Si daca eu, ca si un simplu student gandesc problema in acest fel, stau si analizez ca probabil nu sunt singurul si ca probabil situatia se repeta si in alte tari/zone.

    Răspunde
     
    1. saba
      Octombrie 31, 2014 la ora 02:13

      Asta este o problema si nu cred ca este unica, deci foarte serioasa. Votul electronic ar fi putut fi o solutie, dar cu hijaker-ii astia nu poti fi sigur de rezultat (in nici o tara nu s-a recurs la vot electronic), deci nici cu urna mobila nu sunt convins de autenticitate. Singura obtie, cu adevarat valabila, ar fi un vot deschis pe o lista cu toate datele si semnaturile, copii si scrisoare inregistrata (adica cu confirmare de primire) – acuma este cam tirziu, dar pentru viitor … Alo! Este careva care mai si noteaza in carnetel chestiile astea? Sau scrim pe pereti?
      Domnu Alexandru, Ikast este la 150 km de Aalborg, probabil ca vreo 15-20$ autobuzul. Vad ca aveti tot felul de linii de transport, chiar si autobuze ieftine. Puteti calatori cu vaporasul pina la Compenhaga – cu totii si studenti, organizat poate iesi chiar ieftin. Ati vizitat Copenhaga? aveti ocazia. Poate va aranjati si de o decontare (macar partiala) de la ambasada. Spuneti ca ar fi vorba de citeva mii – unde sa fi fost eu student si in Danemarka? Nu mai vorbesc de etica. Vorbesc de tinerete, ce piper, ardei iute, singe fierbinte si navalnic. Cu bicicleta as face, 5 ore dus si 5 intors. Ma rog, bicicleta costa vreo 100$, dar o ai si pentru alte ocazii, in 5 ani isi scoate banii (daca rezista). Dar serios (si pina acuma tot serios am fost), uitati pe site-ul:
      http://www.portofaalborg.com/Services.237.aspx
      gasiti servicii de transport la cerere cu boat Busswe sau tugboat Alba. Pina la Copenhaga .. un vis…

      Răspunde
       
  • m
    Octombrie 30, 2014 la ora 13:05

    Moise, am o intrebare, am tot citit tot mai des in ultima perioada despre asta : Presedintele ar trebui sa fie „arbitrul echilibrat de care societatea noastră are atâta nevoie.”
    Multi o folosesc,chiar si tu, putini explica 🙂
    Arbitru intre care parti ar trebui sa fie? Prin ce tip de actiuni ar fi arbitru si prin ce tip n-ar fi? Intreb serios, pentru ca mi-e neclar, scuze de off topic 🙂

    Răspunde
     
    1. anonim
      Octombrie 30, 2014 la ora 19:01

      Si eu m-am tot intrebat asta. Am auzi-o si pe Macovei spunand ceva de genu: „presedinte albitru care va ridica cartonasul rosu cand se incalca legea”. Cred ca se refera la faptul ca trebuie sa fie un albitru intr-e puteri si partide. In ciuda faptului ca presedintele nu are voie sa fie intr-un partid pe durata mandatului, in Romania s-au vazut intotdeauna preferintele si antipatiile presedintelui.

      Răspunde
       
    2. saba
      Octombrie 31, 2014 la ora 01:09

      Chestia cu arbitrul este o gogorita care sugereaza o schimbare: Basescu a fost jucator, urmatorul vrea sa fie arbitru. Societatea nu are nevoie nici de unul nici de altul, are nevoie de un presedinte in republica prezidentiale, un om care sa tie friiele, sa conduca, sa poata fi tras la raspundere. Va amintiti de Basescu: Nu ma pot amesteca (cind nu-i convenea) sau venea la microfon sa agite spiritele (cind nu-i convenea) si trimetea securistii – deci se juca functie de ce-i convenea. Arbitrul (echilibrat sau ne-echilibrat) fluiera si doineste, adica nici cit un jucator. Ati vazut ce spune Macovei: daca nu ma iau in seama, la anul voi sa-i schimbati. Pai daca esti presedinte, da-i cu capul de pereti, tu sa-i schimbi, cere-le sa schimbe Constitutia, ca nu te-ai cocotat acolo sa stai la taifas. Macovei? Neh!

      Răspunde
       
      1. Mircea St
        Octombrie 31, 2014 la ora 13:50

        Constitutia noastra minunata a fost scrisa de unu’ (Iorgovan) si revizuita (tot de el ) in 2000 cand PSD-ul nu isi imagina ca pierde puterea. Mai exact cu dedicatie. Intre timp dedicatia s-a intors. Oricum cat timp primul ministru nu e ales sau presedintele devine si prim ministru nu au sens discutiile despre republica prezidentiala

        Răspunde
         
  • oana
    Octombrie 30, 2014 la ora 12:49

    si eu ies la vot chear daca sunt in Dublin si am inteles ca e mai complicat de votat aici.trebuie facut ceva cat se mai poate pana nu si sapa adanc radacinile EXCROCII care ne vad ca pe niste NEINSEMNATI.Ar trebui sa inteleaga ca:NOI NEINSEMNATII NE JUCAM CU EI DE DATA ASTA ,CUM EI SE JOACA MEREU CU NOI.

    Răspunde
     
  • Sorin Aradean
    Octombrie 30, 2014 la ora 11:35

    Moise, pop-corn-ul incalzit peste masura intr-adevar explodeaza, dar in privinta mamaligii n-ai dreptate, orice om care a pregatit vreodata o mamaliga stie ca mamaliga fiarta indelungat se intareste. Se intareste, Moise, deci se intareste, nu se inmoaie… Ma gindesc c-am reusit sa pastrez stacheta de subtilitate pe care ne-ai propus-o…
    In rest, sint de acord ca initiativa IPP trebuia dusa mai departe, chiar daca unul dntre cei 2 finalisti a refuzat sa participe.

    Răspunde
     
    1. saba
      Octombrie 31, 2014 la ora 00:50

      De curiozitate, ati pregatit vreo-data un bulz? Se coace pe jar, face o crusta tare dar inauntru este moale.

      Răspunde
       
      1. Mircea St
        Octombrie 31, 2014 la ora 13:51

        mamaliga simpla e una (fara branza) bulz e alta

        Răspunde
         
  • Andrey
    Octombrie 30, 2014 la ora 09:52

    Haha, Poanta la dezbatere, as fi ras cu lacrimi. Unde e frate Antonescu, regele confruntarilor face 2 face? Pai ala stergea pe jos cu toti.

    Răspunde
     
  • Cris
    Octombrie 30, 2014 la ora 08:37

    Numai pentru simpla prezenta a fufei de Elena Udrea pe buletinul de vot, ar trebui sa iasa lumea in strada si sa ocupe sectiile de votare.

    Răspunde
     
  • Cris
    Octombrie 30, 2014 la ora 08:06

    Inlocuirea lui Basescu cu Ponta, este un viol la adresa democratiei, o revenire la epoca Adrian Nastase.

    Acesti teoristi care ne conduc nu au avut nici macar bunul simt sa prezinte niste idei, niste programe. Niste pomanagii.

    Răspunde
     
  • Otilia
    Octombrie 30, 2014 la ora 07:15

    Sondajele bune, de calitate, se fac pe baza unei liste in care sunt atat telefoane fixe, cat si mobile, care acopera toate retelele. Daca numerele sunt alese aleator nu se poate intampla ca jumatate dintre ele sa fie dintr-un singur judet. In plus, judetul si localitatea pot fi aflate intrebandu-l pe respondent.
    Pe langa numerele de telefon, exista si alte criterii pe baza carora se poate evalua reprezentativitatea unui esantion.

    Răspunde
     
    1. saba
      Octombrie 31, 2014 la ora 00:43

      De fapt, pe cine intereseaza aceste sondaje?

      Răspunde
       
  • Inspirescu
    Octombrie 29, 2014 la ora 23:43

    Dom’ne si eu lacrimam ca nu e dezbatere, ca media e polarizata-gashcalizata, dar, stii cum e treaba: spui ceva, doar ca sa realizezi imediat ce ai inchis gura ca lucrurile fie stau la fel, fie s-au schimbat si ce ai spus nu mai are valoare.

    Cum am talent sa ma fac de ris, zic ca nu e nici un dezastru daca nu se implica in dezbaterea electorala nici macar candidatii (electorii avind depresie). Pai ce ar avea de spus, care sa aibe si valoare? Ce pot ei schimba, fie ca-s de dreapta, fie ca-s de stinga? Sunt clar doua cai care s-au batut deja: o poteca numita „austeritate”, pe care te pierzi in final de foame cam juma de secol daca ai economia slaba si faci parte din zona EUR (nu e cazul Romaniei). Celalt drum, la fel de bine pavat cu bune intentii, e drumul „spre bula”, unde printezi bani si incingi economia, pe datorie.

    Nici in vajnica lume occidental-dezvoltata politicienii nu au solutii miracol. Solutia e sa te dai pe linga al mai vinos, si sa vezi cum poti profita de muschii lui. Par example, cind Romania vine inapoi pleostita ca nu renunta Licuriciul si Beaverul la vize, Romania ar trebui sa ii scarpine putin pe burtica. Vreti sa ratificam Tratatul UE de liber schimb cu voi? Ia faceti loc pe rafturi la produse romanesti, ca nu vedem decit poloneze, unguresti si bulgaresti. Si mai faceti niste favoruri si oamenilor de afaceri romani – aia care nu-s la pirnaie inca – care vor sa investeasca acolo, sau sa aduca personal sa lucre din Romania. Sa vezi ce o sa se mai lumineze Licuriciu…

    Răspunde
     
  • callina maxim
    Octombrie 29, 2014 la ora 23:20

    Dle Ponta, ati auzit de sloganul asta: ,, tutut si cu banii luati.. ?,, dar de… ,, aflarea in treaba !,, ati auzit ?

    Răspunde
     
  • Andrei
    Octombrie 29, 2014 la ora 22:45

    O astfel de dezbatere intre ei o consider ca si un interviu datcu noi. Si eu as vrea sa ma angajez undeva fara sa spun nimic, pare lipsa de respect…

    Răspunde
     
  • Mihail
    Octombrie 29, 2014 la ora 22:31

    PSD a intrat in fibrilatii in momentul in care Mircea Diaconu a castigat 7% la europarlamentare.
    Desigur, multi „analisti” au inceput sa-si dea cu parerea c-o fi, c-o pati! ca Antena 3, ca a fost jocul PSD-ului. Aiurea! Daca era jocul PSD, nu se mai speriau ei de scorul luat in alegerile pt Parlamentul European.
    Eu am votat cu Diaconu pentru ca am sperat ca un independent sa ia cat mai multe voturi, astfel incat sa intre in discutie legitimitatea altor europarlamentari. Ce s-ar fi intamplat daca un independent lua 10%? Sau 15?
    Diaconu nu a fost constructia PSD si a antenelor. Asta e explicatia celor care nu inteleg ce se petrece si scuza PSD. Dar cine are ochi, sa ia la comparat cifrele PSD de-a lungul timpului si veti trage niste concluzii. Scorul lui Mircea Diaconu (nu discut omul, ci scorul lui) a pus PSD pe jar si a aprins scanteia sperantei. Daca PSD avea 40% la europarlamentare acum nu aveam ce discuta. Iar daca Diaconu s-ar numara la ei, ar trece de cei 40%. Dar totusi ei au inceput sa transpire? De ce? Pentru ca si-au dat seama ca pot pierde.
    PSD isi mai ia curaj pentru ca exista Basescu si Macovei. Basescu e marele noroc al PSD. El a dezbinat opozitia.
    Atitudinea lui pro-Basescu si a acolitilor e ca in melodia aia a lui Pearl Jam: „Better Man”. Romanii cred in omul providential. Garantul! Daca intr-un om a stat puterea noastra… Daca intr-un om a stat justitia noastra… Atat de mult ne dispretuim si ne subestimam?

    Răspunde
     
    1. gigi contra
      Octombrie 29, 2014 la ora 23:02

      Ok. 8 mil au fost impotriva lui base. A venit psd.ul. spune tu om anafabet si fara creier daca dupa guvernul boc, guvernul lui mikey mouse a facut ceva bun in tara asta. Numeste un lucru. Si nu-mi veni cu cresterea ecoomica pe care poate doar buzunarul lui ponta o simte…

      Răspunde
       
      1. gigi contra
        Octombrie 29, 2014 la ora 23:03

        Ah si sa specific. E pentru Andrei, de mai jos. 🙂

        Răspunde
         
  • Andrei
    Octombrie 29, 2014 la ora 22:18

    Nu va chinuiti ca tot Ponta iese, tin la el . E tanar promitator, are capul pe umeri, stie sa vorbeasca, nu ne-a ponegrit tara in lung si-n lat. Ce aveti cu el mai sudistilor? Nu v-ati saturat de pnl-istii tradatori si de PDL-istii cu o alta haina? Pana acum ati vrut sa scapati de Base si clica lui, 8 mil au votat si atunci nu ne-a bagat in seama. Sunteti scurti la mine. Asta e!

    Răspunde
     
    1. oana
      Octombrie 30, 2014 la ora 13:00

      Mai Andrei,tu semeni cu ei?!Probabil de vreme ce iti plac asa de mult.As vrea ca Romania sa aiba mai multi oameni onesti ,nu ca tine.Daca iese ponta sau Johannis inseamna ca marea majoritate dintre romani sunt excroci si le plac oamenii asemenea lor (si ce voturi se fura si cati voteaza iese ce va place voua).DACA INSA VI SE FACE RUSINE DE STRAMOSII CARE SE INVART IN MORMANT SI DE COPIII VOSTRI CARE AU NEVOIE DE SIGURANTA SI DEMNITATE,ATUNCI SI VOI ,CEI CE BOMBANITI A NAIVITATE SI LIPSA DE DISCERNAMANT,O SA VOTATI ,MACAR DE DATA ASTA CU INTELEPCIUNE.DACA AVETI ASA CEVA……

      Răspunde
       
      1. saba
        Octombrie 31, 2014 la ora 00:36

        Vorbiti frumos, oameni onesti si ne-excroci..
        Pe cine ati vota si de ce?

        Răspunde
         
  • Cris
    Octombrie 29, 2014 la ora 21:46

    Aceste alegeri sunt un viol la adresa democratiei, o insulta la adresa inteligentei si a bunului simt.

    Faptul ca nu s-a realizat nici macar o confruntare a candidatilor arata clar ca am fost luati de prosti, considerati un popor de babuini…

    Din pacate, democratia in Romania a ajuns la un nivel janlic, in care actul de vot nu mai reprezinta nimic.

    Răspunde
     
  • Kristina
    Octombrie 29, 2014 la ora 20:55

    „Superba emisiunea de azi” de la EUROPA FM?!
    O singura voce feminina as fi vrut sa aud si eu,afara de cea a Marcelei,bineinteles______
    Ok.
    Cenzuram
    Dupa care ne plangem ca e rau in ROMANIA.
    INCA NU SUNTEM MORTI,STIMATE „JURNALIST”
    inca nu .
    nu va grabiti ,”mergeti atent”cu presa dv.:(

    Răspunde
     
  • Daniel
    Octombrie 29, 2014 la ora 20:52

    Cred ca nivelul scazut al profesinalismului candidatilor din aceasta campanie electorala indica nivelul de degradare al societatii romanesti pe ansamblul ei.

    Răspunde
     
  • Al
    Octombrie 29, 2014 la ora 20:52

    Nici popcorn, nici mamaliga. Hrean va rog – Monica Macovei.

    Răspunde
     
  • Mihai
    Octombrie 29, 2014 la ora 20:26

    Nu stiu sigur daca poti compara votul in Romania cu votul in SUA.

    In SUA oameni se nasc in familii care sunt democratice sau republicane.
    Votul binar inseamna ca trebuie sa faci parte dintr-o tabara si inseamna ca daca nu mergi la vot ii dai votul taberei adverse. Acolo trebuie sa iti alegi tabara.
    Din cate am inteles, la fel este si in Malta. Exista doar 2 partide si divizeaza chiar prieteni sau familii.

    Acolo miza este mult mai mare decat la noi. Uite, eu fiind de dreapta din cei 14 candidati as putea spune ca vreo 3 dintre ei ar fi cat de cat ok. Nu mi-ar placea sa iasa cineva de stanga.
    Dar pentru ca sunt mai multi candidati exista sanse mai mari sa iasa unul de dreapta si poate ai imbold mai mic sa votezi.
    (eu oricum votez, dar asta cred ca ar fi o parte din explicatia nevotantilor).

    Parerea mea, este ca votul binar dezbina si aduce multa ura intre taberele opozante.
    De aceea ma bucur ca avem pluralitate in alegeri macar in turul 1 (sunt de acord ca 14 sunt prea multi totusi).
    Adu-ti aminte cum a fost in 2012 la alegerile pentru demiterea lui Basescu.
    Societatea era foarte divizata intre basisti si anti-basisti.
    …parca trebuia sa iti alegi tabara.

    Răspunde
     
  • Adi
    Octombrie 29, 2014 la ora 20:24

    Maine seara de la ora 21, in cadrul emisiunii „Presedinte pentru Romania” pe Romania 1, apar Monica Macovei si Elena Udrea. Fix inaintea emisiunii Biziday. In saptamana aceasta au mai fost si alti candidati, ce e drept nu Ponta sau Iohannis.

    Răspunde
     
    1. Mara
      Octombrie 29, 2014 la ora 22:14

      Iohannis a fost zilele trecute la Tvr. Dupa el urma Ponta insa acesta nu a venit. Moderatorul s-a oferit sa ii ofere lui Iohannis timpul ramas liber din cauza neprezentei lui Ponta si sa profite de inca o ora insa acesta nu a dorit.

      Răspunde
       
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Octombrie 29, 2014 la ora 19:49

    Pai mergem la vot cu Doamna Monica Macovei, iar in turul Doi iesim in strada daca raman in cursa Ponta cu Iohannis.
    Cu Ponta nu merg decat o parte din pensionarii, asistatii social si membrii de partid(hotii cu acte).
    Cu Iohhanis, o parte din liberali, sibienii si etnicii germani.
    DACA MACOVEI nu este macar in primii 3 sigur alegerile sunt masluite.
    Oare o sa fim mamaligari toata viata?

    Răspunde
     
    1. ortansa
      Octombrie 29, 2014 la ora 21:07

      din pacate psd a facut o tara preponderent asistata social pentru a-si asigura votul.eu tot mai sper ca ponta nu va iesi presedinte,vad o multime de oameni care sunt contra,dar am ajuns sa ne conduca cei care primesc o galeata si 50 lei pentru ca sunt multi.

      Răspunde
       
      1. @ortansa
        Octombrie 29, 2014 la ora 22:15

        o fi facut PSD-ul milioane de asistati social, dar nici ceilalti n-au facut nimic pentru a-i mai rari, ba din contra, s-au mai adaugat si pe vremea acestora. Eu cred ca ar fi fost o carte castigatoare; daca tot se spune ca sunt votantii PSD-ului, inseamna ca n-ar fi pierdut voturi, ci ar fi castigat din cei care s-au saturat sa tina in spate asistati social. Se prea poate sa nu fie numai ai PSD-ului?

        Răspunde
         
  • Ana
    Octombrie 29, 2014 la ora 19:43

    Total de acord ca avem cea mai buna oferta electorala pentru alegeri anul asta!
    Ponta stie ce face (sau consilierii/strategii lui stiu ce fac). Are o campanie buna: stie care e publicul lui tinta, stie cum sa se adreseze, ce sa faca si ce sa nu faca.
    Tocmai pentru ca nu are un program si o oferta electorala, el ar pierde dintr-o confruntare publica cu Iohannis, Udrea si Macovei.

    Din pacate doamnele Udrea si Macovei mi se pare ca au avut cate unul sau mai multe evenimente can can pentru cea mai inalta functie din stat. …parca de Udrea nu m-am mirat foarte tare, dar de la Macovei parca ma asteptam la mai mult. Macovei este un candidat bun, dar campania ei nu este congruenta cu oferta ei. Cati intelectuali de seama lui Gabriel Liiceanu au fost convinsi sa voteze dupa intrarea pe motoreta in emisiune? …eu ma indoiesc de succesul acestui eveniment. Din alte tipuri de electorat iar nu sunt convinsa ca a castigat. Tocmai stilul can can nu este congruent cu ea ca persoana si cu oferta ei prezidentiala si o fac putin ridicola.

    Eu vad campania asta ca pe o campanie de marketing a unui produs. Trebuie sa stii ce produs ai (candidatul), calitatile lui (oferta electorala), cine va cumpara produsul (profilul omului care il va vota), si cum te adresezi cumparatorului/votantului (canale si mijloace, de ex: online, tv, local, pungile cu faina).
    Din aceasta prisma Ponta stie ce face. Macovei a dat-o putin in bara la faza cu motoreta.

    Ce legatura are parasutismul sau intrarea cu motocicleta intr-un platou de televiziune cu functia de presedinte? Nu ai pune asa ceva pe CV-ul pentru o slujba de doctor sau inginer, deci nu vad de ce ar pune in “CV-ul” de candidat la presedintie.
    Ca si femeie, sunt dezamagita de prestatia doamnelor in campanile.
    Lumea nu o sa ia viitoarele candidate in serios, ci se vor astepta de la ele la show si can can 🙁

    Răspunde
     
  • m
    Octombrie 29, 2014 la ora 19:19

    mie mi se pare ca Macovei va fi marea surpriza.
    Asta din cauza sondajelor 🙂
    Cred ca sondajele sunt facute nu doar pentru a dezinforma si descuraja, ele au rolul mult mai important de a acoperi si ulterior justifica frauda.
    Desi sunt convins ca au planuri foarte mari anul asta la fraudat, sunt la fel de convins ca nu vor reusi ce si-au propus. CU tot cu sondajele astea de cacao. Cu tot cu primarii mutati rapid sub drapel. Nu pot ei fura cat vom vota noi 🙂

    Răspunde
     
  • Tibi
    Octombrie 29, 2014 la ora 19:15

    Ati spus, citez: „Bineînţeles că un iepure de fugă, precum Tăriceanu, un Diaconescu, un Kelemen sau un Vadim, n-au nicio treabă reală cu această cursă prezidenţială.”
    Eu cred ca au o treaba foarte reala cu aceasta campanie. Voturile unui Tariceanu sau ale unui Kelemen vor face diferenta in al doilea tur. De-asta trebuie luati in considerare; de-altfel nu degeaba a anuntat Ponta ca il va pune pe Tariceanu premier…

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Octombrie 29, 2014 la ora 19:14

    Superba emisiunea de astazi de la EUROPA FM. Are multa dreptate domnul VLAD, 200.000 de oameni iesiti in strada inseamna 1% din populatia Romaniei, au fost mai multi oameni la Mare.
    Fara 5 .000.000 de romani in strada nu avem nici macar o sansa, iar speranta va muri in primavara 2015. (25% din populatie)
    Avem un test in aceasta toamna si iarna, daca nu-l trecem vom disparea ca natie in urmatorii ani.
    Fuga nu este solutia.
    Capul plecat nu mai este o solutie.

    Răspunde
     
    1. Da
      Octombrie 29, 2014 la ora 20:00

      Romanii si asa nu merita o natie.

      Răspunde
       
      1. oana
        Octombrie 30, 2014 la ora 13:30

        MAI,NU CRED!MERITAM SI NOI CEVA,BUN ,RAU ,CUM E ;NICI CHEAR SA NU EXISTAM.SA VEZI IN AFARA CUM NU AU MAI NIMIC DAR STIU SA SE PUNA IN EVIDENTA .NOI SUNTEM LASI ,INGAMFATI DAR LASI .ASTA E MAREA NOASTRA PROBLEMA .RESTUL S AR REZOLVA .CHEAR SI CUM SUNTEM PRIVITI DE STRAINI.SA STII CA CINE E INTELEPT ,APRECIAZA SI RECUNOASTE VALOAREA UNUI ROMAN;INSA SUNTEM DESCONSIDERATI CA SUNTEM SLABI SI NU NE PUNEM FRUMOS IN VALOARE.OMUL DE CALITATE E RESPECTAT ORIUNDE .NU E IMPOSIBIL SA NE EDUCAM,INSA TREBUIE SA INCEPEM CU RESPECTUL DE SINE.E IMPORTANT SI CU ALEGEREA UNUI PRESEDINTE ,PARLAMENT ETC,CARE SA NE REPREZINTE SI SA NE IA IN CONSIDERARE DORINTELE.NU CEREM,NU TREBUIE SA CEREM MULT ,CA NU SE POATE,DAR DREPTUL LA O VIATA DECENTA SI FRUMOASA ,AVEM DREPTUL SA CEREM ,IAR CEI PE CARE I AM PUS SA NE CONDUCA -SUNT OBLIGATI SA NI L DEA-.DACA NU AU FOST IN STARE PANA ACUM ,DEGEABA INCEARCA SA NE PACALEASCA .NU MAI SUNT CAPABILI SA NI L DEA.TREBUIE ALESI OAMENI NOI CARORA SA LE DAM DREPTUL SA NE OFERE SIGURANTA SI DEMNITATE.GANDITIVA BINE SI NU RATATI DIN NOU ACEASTA OPORTUNITATE DE A ALEGE.SA NU AJUNGEM SA NU NE MAI DEA POSIBILITATEA SA ALEGEM SI O SA NE PLANGEM DE MILA ATUNCI ABIA

        Răspunde
         
  • unu analfabetul
    Octombrie 29, 2014 la ora 19:10

    Pai toti evita dezbaterile pentru ca vor da afara din casa toate secretele.
    Toti se acopera unii pe altiii.
    Ex: Tu spui ceva despre mine, iar eu despre tine.
    Iar sondajele nu sunt relevante din cauza numarului celor chestionati.
    Daca erau 100.000, era plauzibil asa.
    1000 inseamna nimic din total votantilor.
    Si din noroc ii poti nimeri pe toti care sa voteze cu PONTA, da-i pe post ca PONTA castiga cu 100%?
    NU.
    O firma serioasa care ar face un sondaj relevant, ar avea un numar foarte mare de chestionati. Corect?

    Răspunde
     
  • RazvanD
    Octombrie 29, 2014 la ora 19:06

    Da, este interesant cum contra-candidatii lui Ponta, cu sanse mari de a-l intrece in turul II electoral (Iohannis in speta), nu au recurs la o dezbatere TV in care ar fi avut sansa sa il atace pe premier pe promisiunile domniei sale neindeplinite. In cazul lui Iohannis, in opinia mea, ar fi doua explicatii: Sloganul prost ales cu „Tace si face” ii da un fel de conduita in campanie lui Iohannis si, de asemenea, il pune subtil in antiteza cu Ponta (care nu tace si nu face). Programul de campanie e solid, noi trebuie sa il votam, sa asteptam sa ajunga presedinte si va „face”. A doua varianta, mai sumbra, este ca programul prezidential are lacune si acestea ar fi mai usor vizibile intr-un tir de foc la TV.

    Răspunde
     
  • Nicolae
    Octombrie 29, 2014 la ora 18:43

    Sunt total de acord cu observatia ca sondajele sunt intentionat eronat calculate. Pararea mea este ca sunt doua optiuni pe care majoritatea populatiei cu ceva minte le cauta:
    1.Una ultra-nationalista si aici castiga Vadim Tudor.
    2.Una de razmerita impotriva clasei politice per total si declansarea unei revolutii din Bucuresti. Sunt destule dovezi pentru a vedea efectul de „snowball” pe care oamenii ajunsi la limita rabdarii: fara bani de hrana si fara cei dragi aproape il vor declansa.
    PS: A nu se intelege ca ii fac reclama lui Vadim, eu ca tinar nu as alege pe nimeni din cei pe afise dar totul se va reduce la uniune sau disparatie ca natie.

    Răspunde
     
  • Iustin Negru
    Octombrie 29, 2014 la ora 18:40

    Exact! Când am ajuns prin America am văzut că responsabilitatea socială este mult mai mare decât la noi. Și te întrebi de ce trăiesc așa cum trăiesc. Ei sunt mult mai interesați decât noi de ceea ce se întâmplă în viața publică, din păcate (pentru noi).

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase