Să spună clar, toţi candidaţii, dacă vor graţia fapte de corupție

Publicat la data de de Moise

DNA Parlament

de Moise Guran

Ca un tată de familie ce nu mai are timp de familie, Victor Ponta a împărțit pedepse în PSD – Şova şi Vanghelie au fost suspendaţi din funcţiile de vicepreşedinţi din partid, iar Sebi Ghiţă a fost şi el suspendat, nu se ştie clar din ce funcţie.

Aparent, cel mai întărit din această tevatură a ieşit Liviu Dragnea, încă neinterceptat sau, cel puţin, nepublicat. Cel mai lovit, în ciuda aparentelor pălmi împărţite în stânga şi în dreapta, a ieşit Victor Ponta, pe care acest scandal l-a devoalat ca fiind, în continuare, linia de frontieră a diferitelor grupuri de interese.

Nu prea îl mai crede nimeni, acum, pe Ponta Autoritarul, iar asta cu tatăl de familie – cum singur s-a numit – nici nu-l prea prinde. Pur şi simplu, Ponta vorbeşte prea mult, spre deosebire de un Dragnea, suficient de inteligent cât să spună – cu referire la complotul lui Şova împotriva lui – că din fericire prostia nu este infracţiune.

Aceste lucruri ne interesează mai puţin, dar sunt importante pentru evoluţia ulterioară a ţării noastre. De acum, şansele lui Dragnea de a deveni premier au crescut. Indiferent dacă Ponta câştigă sau nu alegerile, dar asta dacă şi numai dacă Dragnea nu cade cumva în plasa Justiţiei. De acum, doar DNA-ul mai poate sta între Dragnea şi Palatul Victoria.

Aşa cum candidatul Ponta este în continuare prins şi din ce în ce mai presat între cei care aşteaptă de la el un control politic asupra Justiţiei, care să le readucă starea de confort şi un electorat care nu-i va da votul, dacă nu o scaldă în continuare pe această temă. Ponta nu poate deveni preşedinte fără o parte a acestui electorat. Pomenile electorale sunt bune pentru electoratul tradiţional al PSD, dar nu sunt suficiente pentru a obţine peste 50% din voturi.

Degeaba spune Ponta că, prin demisia sa, Hrebenciuc a scos Justiţia din campania electorală, Cristian Tudor Popescu este cel care are dreptate – toată această campanie este despre Justiţie, despre corupţie, pe de o parte, şi despre aşteptările de amnistii şi desfiinţarea de facto a DNA, de partea cealaltă.

Ponta n-a reuşit să-i convingă nici pe baroni că nu se foloseşte de acţiunile DNA împotriva lor, dar n-a reuşit – nici pe mine şi pe alţii ca mine – să mă convingă că, de exemplu, Antena 3 nu-l sprijină, acum, la schimb pe graţierea lui Voiculescu.

Ponta, dar şi ceilalţi candidaţi la Preşedinţie, ar trebui să facă o declaraţie clară în care să se angajeze ferm că nu vor acorda şi nu vor aproba graţieri pentru fapte de corupţie, ba chiar, noi toţi, cred că ar trebui să ne gândim la amendarea Constituţiei, astfel încât nici Parlamentul şi nici Preşedintele Republicii să nu mai aibă posibilitatea de a acorda amnistii şi graţieri pentru acest tip de ciumă care ţine ţara pe loc de 25 de ani.

Comentarii prin facebook

54 răspunsuri la Să spună clar, toţi candidaţii, dacă vor graţia fapte de corupție

  • Anti Moise
    Octombrie 27, 2014 la ora 16:11

    E normal ca cei vinovati sa plateasca. Dar de ce in campanie electorala , cand datele erau de 2-3 ani ?
    Pentru ca lui Basescu ii place scandalul, ura isi spune cuvantul iar dorinta de razbunare este trasatura lui de caracter cea mai pregnanta. Fara ura si scandal el nu poate trai.
    Cu taierea salariilor: cei care scriu sa traiasca ei cu cateva sute de lei. Sunt trogloditii cu facultati facute intre doua trenuri sau autobuze. Daca ati fi facut facultate in vremea lui Ceausecu , cand se invata , nu ca acum, si ati avea o pensie de salar minim pe economie ce ati zice ?
    Voi sunteti viitorii dr Mengele care vreti sa dispara toti ceilalati si sa traiti doar voi.Cu ce am gresit ca am lucrat zi si noapte la o firma , am fost platiti ca vai de lume si la pensie nu avem cu ce trai ?
    De ce trebuie sa am eu pensie ca unul cu scoala profesionala dar cu grupa I de munca.
    Pentru ca asa a vrut Basescu.
    Il urasc din tot sufletul pe el si pe Boc.

    Răspunde
     
  • Alexandru Mocioi
    Octombrie 25, 2014 la ora 09:17

    Obiectivele partidului România-XXI:
    „…
    Abrogarea prin Constituție a oricărui termen de prescripție pentru fapte cum ar fi frauda fiscală instituționalizată, rețelele de distribuție droguri, furtul din domeniul public, încheierea de contracte, tratate sau înțelegeri internaționale în dauna interesului național.
    …”

    Răspunde
     
  • Marian
    Octombrie 24, 2014 la ora 17:27

    Peste o luna uita toti ce au promis.

    Răspunde
     
  • Ioana
    Octombrie 23, 2014 la ora 14:58

    Moise esti un journalist bun, dar mi se pare ca aceasta cerere este ireala pt ca:
    1. In general, politica inseamna promisiuni false deci orice ar spune politicienii sunt sanse mari ca vor fi minciuni.
    2. Avand in vedere experientele pe care le avem cu unii politicieni stim sigur ca promisiunile lor chiar nu au nicio valore. Ponta o sa ne spuna azi ca nu va gratia pe nimeni, iar dupa ce ajunge presedinte o sa ne spuna ca el ca si premier nu vroia sa gratieze, dar ca si presedinte isi va schimba parerea si doar ii permite legea ne va spune.
    Deci ne ramane noua sa intuim care presedinte nu va gratia. Raspunsul la cererea ta nu poate veni de la candidate, ci e un pariu pe care noi trebuie sa il facem pe caracterul, trecutul/realizarile candidatului si conjunctura/partidul fiecaruia.
    Eu cred ca cel/cea care nu are prieteni si rude dupa gratii nu va avea de ce sa gratieze infractori, pe cei care au prieteni si rude dupa gratii ii cred in stare de gratierea lor.

    Si pentru ca tot suntem la acest subiect am o intrebare pentru domnul Ponta si cei de la conducere, poate le-o adresezi tu.
    Pentru cine se mai aplica legea in Romania? Pentru ca vedem clar pentru cine NU se aplica: pentru orice om politic, pentru interlopi, pentru cei care fura si sunt fie politicieni fie rude/prieteni ai lor, pentru cei care copiaza la bac si la doctorate, pentru bugetari, pentru pensionari, pentru mame, pentru cei care isi acorda tot felul de sporuri fara sa aiba consecinte greselile lor (macar sa fie dati afara din slujbe si sa nu mai aiba voie sa lucreze pentru stat).

    Răspunde
     
  • Radu
    Octombrie 23, 2014 la ora 09:35

    Domnule Mosneagu Catalin nu va bateti capul sa comentati pentru ca Moise e ocupat cu lucrul operativ de a denigra candidati, parca emisiunea se numea biziday si era despre economie, dar a uitat si de asta pt ca are ordine.

    Răspunde
     
  • octavian capatina
    Octombrie 22, 2014 la ora 21:48

    Imi povestea avocatul I.S.Pop, prieten cu trezorierul PSD (2004), ca: 1))) intr-o sedinta PSD Plumb zice nu stiu ce sa ma fac cu baiatul ca nu se mai aseaza! Pai sa-l privatizam zice un foat prim ministru. N-ar f rau zice Plumb ca s-ar putea sa se aseze! Si s-a privatizat tanarul Plumb, adica i s-a dat Farmec Cluj! si 2))) I s-a facut si nunta tanarului Plumb in insulele Baleare; s-au dus psd-isti cu chartere; au mancat, au baut s-au cazat si s-au intors acasa. Trezorieului PSD i s-a dat nota de plata – sa plateasca el, adica partidul. INTELEGETI in ce tara traim?

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Octombrie 22, 2014 la ora 18:56

    De ce nu-l ingite lumea pe BASESCU? Pentru ca a taiat salariile la bugetari si pensiile.
    Acum intreb asa:
    Cum Poate trai un bugetar cu 900lei?
    Simplu, Iohannis este exempl la profesori, face meditatii, pentru ca la scoala nu preda nimic.
    La medici, nu cerem noi spaga, da omul o atentie.
    Dar de unde ai avut domnu doctor 1 milion de euro sa-ti faci cabinet particular? Din cei 900 salariu? Sau 3000?
    Politistu la fel. Vrei sa furi, imi faci parte ca sa inchid ochii, iar furtul la tara este major toamna cand te duci sa-ti culegi RECOLTA.
    IAR IN DOSARUL FLOTA, MINISTRU era BASESCU, dar seful ministrului adica mai mare in semnatura era PRIM MINISTRU, adica ADRIAN NASTASE, iar seful primul ministru era presedintele statului, ADICA CRIMINALUL DE ION ILIESCU, care are imunitate pe viata.
    asa ca stiii raspunsul Doamna VICTORITA.

    Răspunde
     
    1. tonibrag
      Octombrie 23, 2014 la ora 13:10

      Imi pare rau sa va spun, ca nu ati inteles nimic, daca dupa 10 ani de domnie ii atribuiti doar taierea salariilor(care ar putea fi acceptata daca s-ar fi actionat cu buna credinta). Cat priveste dosarul Flota , sunteti intr-o mare eroare. El in cardasie cu sefii NAVROM au facut o societate mixta de capul lor si au acceptat sa fie minoritari in firma. Si asa s-au vandut toate navele. Societatea infiintata ar fi trebuit infiintata de un HG care nu s-a dat niciodata. Acest HG ar fi stabilit participatia statului, activele pasivele.

      Răspunde
       
      1. zar zar
        Octombrie 24, 2014 la ora 17:55

        bine de stiut.

        Răspunde
         
  • Serban Duca
    Octombrie 22, 2014 la ora 18:11

    Daca ar fi corect si ar raspunde la intrebare, in acest moment Ponta ar fi in pielea lui Ulise, între Scilla si Caribda: are de ales între doua alternative, oricare din acestea insemnand o pierdere pentru el.
    Mă indoiesc ca va răspunde, iar faptul ca nu este corect nu este o noutate.

    Răspunde
     
  • daniel
    Octombrie 22, 2014 la ora 17:41

    blabla , ciuma rosie :)) tot sistemul si toti politicienii sunt o ciuma , romanul s-a nascut hot si o sa ramana hot asa ca nu va mai agitati , astia trebuie exterminati nu schimbati

    Răspunde
     
  • Vasile
    Octombrie 22, 2014 la ora 16:53

    Domnule Guran, incerc sa va scriu dar nu am cum fiindca ati creat o pagina de net in care ati EVITAT ID de mail unde sa va scriu, nu este frumos dar totusi ati facuta asta. Exista draptul la replica si asta activ personal DVS. Nu doream decit sa dau citeva sugestii si nu scriu nici de pe face… fiindca nu sint adeptul celor de la nsa asa caci incerc aici intr-un fel sau modalitate sa imi da-ti un id sa va dau un mesaj, sincer nu o sa regretati, este o solutie la situatia actuala de cenzura din tvr. Ati devenit incomod si asta dovedeste caci ati luat directia buna unde iii atacati bine si subiectiv si moral, dar decideti DVS daca solutia mea este buna. ID meu de mail este la mesaj deci il vedeti DVS fiindca sinteti si admininstratorul mesajelor. Va multumesc foarte mult.

    Răspunde
     
  • ion
    Octombrie 22, 2014 la ora 16:08

    Cu EADS-ul a fost mare hotie: au cumparat masini de teren-Iveco Massif -de o calitate „made in china”,sau chiar pe vapor, cam toate au avut probleme tehnice si aproape 50% sunt indisponibile acum,masina afost considerata mai buna decat Toyota Land Cruise;
    -calculatoarele si retelistica se misca cu viteza din anii 1995,pica semnalul,!
    daca o firma gsm oferea astfel de serviciii intra rapid in faliment!

    Răspunde
     
  • bogdan
    Octombrie 22, 2014 la ora 14:42

    Ma intreb unde or sa se duca inca 1400 MW in conditiile in care Romania are excedent de energie electrica… Spre export nu, ca nu ar avea nevoie de pret inghetat… probabil inseamna inchidere a jumatate din minele Romania, daca nu punem la socoteala si noile capacitati din eolian/fotovoltaic… Si ce va zice UE de un pret inghetat la energia electrica?

    Răspunde
     
  • raul marius
    Octombrie 22, 2014 la ora 13:53

    Trebuie ,intradevar distrusa aceasta ciuma rosie,pentru asta trebuieste taiat capul derbedeului iresponsabil ponta,capul in acest moment al ciumei,restul se vor preda statului de drept !

    Răspunde
     
  • tudor
    Octombrie 22, 2014 la ora 13:44

    Mai mult sau mai putin toti aveti dreptate , dar nu este suficient (sa ai dreptate) , pentru ca poti sa mori cu dreptatea in mana .Putem insa sa ne facem singuri dreptate . HAI LA VOT ! dreptatea e in mainile noastre , mai ales in turul II .Eu am o varsta , dar cu tot sufletul sunt alaturi de voi , cei tineri .

    Răspunde
     
  • dorel
    Octombrie 22, 2014 la ora 12:49

    Si daca Ponta ii baga in fata, ca sa ii gratieze cand ajunge el presedinte? raman cu ce au, fac 2-3 zile de inchisoare de maxim lux…partidu’ e curat ca nufaru’

    Răspunde
     
  • Ion Cojocaru.
    Octombrie 22, 2014 la ora 12:13

    Fraților.afacerile cu chinezii sînt foarte bune,dacă știi să faci contracte cu ei.problema e că ăștia nici nu primesc,nicici nu dau mită.Italia a încheiat contracte in valoare de peste 300 miliarde euro.noi de ce nu am putea să contractăm autostrăzile cu chinezii?au făcut 1000km

    Răspunde
     
  • Mosneagu Catalin
    Octombrie 22, 2014 la ora 11:21

    Domnule Moise Guran,
    Vă rog să abordaţi ca subiect şi legea salarizării unitare a personalului plătit din fonduri publice(L.284/2010 care a înlocuit Legea 330/2009), lege în baza căreia sunt plătiţi milioane de bugetari dar care este de 5 ani neaplicabilă, cel puţin în partea de stabilire a salariului de bază. A fost lansată cu surle şi trâmbiţe ca lege de reformare a sistemului de salarizare, suntem la al treilea prim-ministru de atunci şi probabil nimeni nu ştie cum se va finaliza povestea asta. Problema e că de la an la an gluma se îngroaşă, legea devenind dificil de aplicat de către cei care au această obligaţie. În condiţiile în care situaţia personală a fiecărui salariat se schimbă, pentru că anii trec, mai sunt mişcări de personal, o instituţie publică trebuie să calculeze salariul de bază unui astfel de salariat după vechile legi sectoriale abrogate de Legea 330/2009. Dacă consideraţi subiectul de interes, sper ca prin demersul dumneavoastră jurnalistic să schimbaţi cumva situaţia.

    Răspunde
     
  • Meleaca
    Octombrie 22, 2014 la ora 11:13

    toti candidatii la o functie publica ar trebui sa jure nu pe biblia hazlie, ci pe admirabila carte a lui acemoglu,why nations fail.

    Răspunde
     
  • Mihail Dragotoiu
    Octombrie 22, 2014 la ora 10:15

    Cel mai bun lucru ar fi cu revizuirea Constitutiei in asa fel incat nici Presedintele nici Parlamentul sa nu aiba posibilitatea de a acorda amnistii si gratieri pentru fapte de coruptie!Probabil ca doar prin referendum s-ar putea impune un astfel de amendament.Din partea politicienilor slabe sperante sa aiba o astfel de initiativa.

    Răspunde
     
    1. zar zar
      Octombrie 24, 2014 la ora 18:02

      Dar in caz de coruptie sunt doi, cel care da si cel care primeste – amindoi sa fie condamnati egali, autohton sau strain. Vi se pare corect. In alte tari se aplica pedeapsa capitala pentru detinere de droguri, indiferent ce pasaport ai.

      Răspunde
       
  • PUIU DE CHIABUR
    Octombrie 22, 2014 la ora 09:44

    Păna la urma nu candidatii pentru institutia prezidentiala sunt preblema principala .Deduc asta din faptul ca discursul electoral graviteaza in jurul oamenilor din parlament sau guvern Ex:
    GUZGANUL CINEGETIC, GUZGANUL CALTABOȘ, GUZGHY ȘPAGA, FELIX GUZGANUL, ,GUZGANUL ACOPERIT SI COMPLET,GUZGANUL ROZALIU, GUZGANUL TUCIURIU (CARE ESTE ) , MISS GUZGANCA CVORUM si binenteles ”cu voia dvs. ult….” MARELE SPIRIT GUZGAN .
    In loc sa ne vedem de vietile noastre , suntem obligati sa suportam, pana la limita icterului, un scandal periodic.Pretextul alegerilor pentru o funcție care aduce mai mult scandal si pierderi de bani din bugetul public ,poate sa dispara foarte usor.
    Monarhia aduce mai multa stabilitate si echilibru politic precum si o societate mai putin dezbinata .NICI MACAR NU E NECESAR UN REFERENDUM.

    Răspunde
     
    1. adni
      Octombrie 22, 2014 la ora 12:35

      monarhia? pai ca sa platesti si sa intretii casa regala iti trebuie mai multi bani decat sa platesti guvernul si presedintia la un loc. Si pna la urma la ce ne-ar folosii monarhul daca in monaarhia constitutionala el nu are nici o putere?

      Răspunde
       
      1. zar zar
        Octombrie 24, 2014 la ora 18:08

        am citit ca pentru inceput, nu stiu care guvern i-a dat o padure. Inca n-a tocat-o? Ca medalii a impartit, sau asta nu intra la coruptie?

        Răspunde
         
  • Alexandru
    Octombrie 22, 2014 la ora 09:40

    Stimabile,
    Am sesizat din ce în ce mai tare politizarea emisiunii pe care, cu drag, o urmăresc și referitor la articolul de baza, cred ca ar trebui sa fii puțin mai deschis(vestic) spre uneltele unei societăți democrate în care exista și condamnări dar și amnistieri. Iar influentele exsovietice cu carcera grea și lung încă se resimt în mentalitatea populației. Ar trebui sa înțelegem ca nu pedepsele lungi sunt răspunsurile la neajunsurile ce s-au creat în societate ci mentalitatea colectiva ce împinge ca faptele de corupție sa fie prezente și sa fie tolerate de noi toți. Raportul comisiei UE pe probleme carcerale a arătat nu numai ca avem locuri insuficiente și ca sunt condiții efectiv inumane dar și faptul ca media europeana pentru pedepse aplicate este ~1an/detinut iar în România este ~2.5 ani/deținut. De aici și atenționarea către pornirile de răzbunare, crezând ca „e bine ca i-a dat atât, sa vadă el ce înseamnă să furi”, nu rezolva nimic la nivel de cauza. Totuși cred ca o lege a răspunderii magistraților ar face mai multa dreptate și ar fi cu mult mai efectiva decât o lege a amnistiei.

    Cu respect, ma înclin!

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Octombrie 22, 2014 la ora 11:01

      UcaSi eu cred la fel, domnule Alexandru, aveti dreptate, ar trebui sa li se explice cetatenilor ca nu este frumos sa fure. Infractorii sunt si ei oameni,pe de alta parte, au si ei familii, sunt bolnavi si nu pot sa se trateze in sistemul medical penitenciar si nici locuri prea multe nu sunt in puscarii. Ar trebui sa le desfiintam, ca suedezii chiar daca motivele ar putea sa fie altele. Si nici nu cred ca este crestineste sa limitezi libertatile cetatenilor, sau sa furi. Mentalitatea colectiva ar trebui sa se indrepte catre legea morala din noi in tim ce privim prin cerul instelat catre Dumnezeu care, iata, a permis existenta pe Pamant a Ispitei pentru oamenii slabi din functiile publice. Oameni fiind, sunt slabi si nu potrezista…Cu siguranta atrebui lucrat pe latura aceasta educativa. Ar putea spre exemplu, ca in loc de pedepse privative de libertate, sa promita ca nu mai fac.

      Răspunde
       
      1. Vidinei Valentin
        Octombrie 22, 2014 la ora 14:35

        Dl Constantin chiar credeti ce spuneti ”sa spuna ca le pare rau”? O astfel de justitie poate face numai Dumnezeu pt ca numai El poate citi in inimile oamenilor, sa vada daca parerea de rau chiar exista. Justitia umana trebuie sa se faca cu pedepse, nu numai pt constientizarea celui pedepsit – care va constientiza sau nu fapta sa- ci si pt cei din societate. Pt cei ispititi sa vada exemplul celui pedepsit, ca macar de frica justitiei sa se abtina, daca nu au o constiinta sa ii opreasca. Si pt cei nedreptatiti sa vada fructificarea dreptatii, caci altfel in sufletul lor ar putea creste ura si deznadejdea. Deci dupa cum vezi pedepsele justitiei omenesti nu sunt in principal pt constientizarea inculpatului ci pt ceilalti.

        Răspunde
         
        1. zar zar
          Octombrie 24, 2014 la ora 18:20

          Totusi, domnu Alexandru are dreptate – pedeapsa este o solutionare a efectului, conditiile social-economice precare sunt cauza, care persistind, nu se va scapa de excrocherii niciodata. Raul trebuie taiat de la radacina. Din experienta unuia prins invata altul sa nu fie prins. Se poate mai clar de atita?

          Răspunde
           
  • Vidinei Valentin
    Octombrie 22, 2014 la ora 09:23

    Cred ca dupa alegeri, este clar pt toata lumea ce se va intampla daca iese un anumit candidat. Si anume ca justitia va fi din nou subordonata politic. Nici acuma dupa cum se vede justitia nu isi poate urma cursul firesc deoarece politicienii se acopera unii pe altii sa nu fie deserviti justitiei. De aceea eu propun daca procurorii tot se lovesc de bariera parlamentului, sa aiba posibilitatea sa se adreseze direct poporului si anume sa poata cere cetatenilor acestei tari prin referendum sa ii demita pe deputatii si senatorii care se ascund in spatele imunitatii acestor functii pt a putea fi cercetati ca orice cetatean. Si inca un lucru nu inteleg, de ce presedintele nu poate fi cercetat, el nu este egal cu noi toti? Nu isi poate desfasura mandatul daca este cercetat? E ca si cum ar fi deasupra legii.

    Răspunde
     
  • anca
    Octombrie 22, 2014 la ora 09:15

    Poporul s-a invatat sa fie mintit de 25 de ani si nu e in stare sa reactioneze-analfabetismul la noi e in crestere-.
    Dragnea asta nu trebuia sa fie la puscarie,cat timp se lungeste procesul lui,vor sa-l scoata nevinovat?

    Răspunde
     
  • Mediere penal
    Octombrie 22, 2014 la ora 09:02

    Si daca spun iar apoi vor motiva ca ” acelea erau declaratii politice de campanie” asa cum am vazut si la case mai mari, la ce bun ?

    Răspunde
     
  • QCK
    Octombrie 22, 2014 la ora 08:05

    Exista un mare semn de intrebare legat de investitiile chinezilor. Nu vorbim despre calitatea lucrarii ci despre dezavantajul economic creat de o astfel de investitie. Chinezu’ n-o sa angajeze mana de lucru locala, vor mentine colaborarea cu firmele autohtone la un minim necesar. S-a intamplat in Polonia, unde au fost obligati sa renunte la proiect, prin 2011, dupa ce patronatele poloneze in materie de constructii au facut scandal, multe firme fiind in pragul falimentului datorita investitorilor chinezi, care au venit cu mana de lucru, utilaje, materiale, din China, astfel n-au avut nevoie de parteneri polonezi.

    Răspunde
     
    1. zar zar
      Octombrie 24, 2014 la ora 18:33

      Intrebarea este: un roman o sa faca ce i se cere unui chinez? Nu sunt multi romani care se descurca cu cerintele unui german, si asta se intimpla frecvent. Iar, in general, nu credeti ca o economie poate evolua si in trepte mici si sigur, decit in trepte mari (investitii mari) si riscante?

      Răspunde
       
  • SCENARIU
    Octombrie 21, 2014 la ora 23:42

    SCENARIU
    -parlamentul voteaza legea amnistii si o trimite la presedinte spre aprobare
    -presedintele o intoarce la parlament
    -parlamentul o reintoarce la presedinte …

    Ce mai poate face presedintele ?
    De ce sa se jure candidatii ca nu aproba legea amnistii?!?!?…… nu sta in puterea lor sa se tina de juramant.

    restul sunt vorbe ……..

    Răspunde
     
    1. Moise
      Octombrie 22, 2014 la ora 00:51

      daca nu vrea si nu vrea, Presedintele poate demisiona. Sunt lucruri care trec dincolo de pragmatic. Eu nu as accepta sa fiu presedintele unei tari in care coruptia este dezincriminata. Si nici un om sanatos la cap nu ar vrea. Coruptia este antisociala. Cum sa semnezi asa ceva?

      Răspunde
       
      1. Mister Chew Chew
        Octombrie 22, 2014 la ora 09:24

        Puteti anula alegerile si sa desfiintati functia de presedinte, ca oricum coruptia va fi dezincriminata. Poate indeplini functia reprezentativa Zgonea, sau Tariceanu, sau seful partidului cel mai important cum a fost in tarile socialiste.

        Răspunde
         
      2. walter
        Octombrie 22, 2014 la ora 15:12

        Pai Moise, hai sa amendam constitutia asa cum concluzionezi! M-as apuca eu, dar nu am vizibilitatea ta (muncita, pentru care te felicit, de altfel). M-am saturat sa dau din gura/degete si sa regret ca nu am plecat la timp din aceasta tara. Vreau sa fac ceva concret (mai mult decat sa-mi fac bine treaba la locul meu), si nu am pe cine urma. Si sunt multi ca mine. Astept personalitatea care sa doreasca sa coaguleze nemultumirile noastre, si ea nu mai apare….

        Răspunde
         
        1. alex
          Octombrie 22, 2014 la ora 15:48

          Daca vrei sa faci ceva, instiga la violenta impotriva clasei politice corupte. Chiar a clasei politice in general. 30 de ani temnita grea plus confiscarea averii cu soldati in camioane militare. Ce daca suntem in UE. Pai astia au furat suficient cat sa-si faca dinastie si vor clementa la standarde europene? Paru’ pe ei, fir-ar mama lor a dracu …

          Răspunde
           
          1. zar zar
            Octombrie 24, 2014 la ora 18:48

            „Paru’ pe ei, fir-ar mama lor a dracu”, grozava chestie. La fel faceti si cu copilul dvs? Sau credeti ca este o diferenta? Ca este de 10 ani sau de 40, tot al dvs este. Eu cred ca vinovata este societatea in care a crescut. Nu schimbati societatea, nimic nu se schimba – totul se perfectioneaza, hotul dupa lege si legea dupa hot.

             
      3. zar zar
        Octombrie 24, 2014 la ora 18:57

        „Sunt lucruri care trec dincolo de pragmatic” – in cazul de fata, cum vine chestia asta? Puteti detalia?
        „Eu nu as accepta sa fiu presedintele unei tari in care coruptia este dezincriminata” – parerea mea este ca nu trebuie sa va faceti probleme, cum nici eu nu-mi fac. Atita doar ca eu sunt nitel mai entuziast, mai optimist, mai increzator in ce este bun in fiecare. As accepta sa fiu presedinte si sa desfiintez cauzele care genereaza sau intretin coruptia.

        Răspunde
         
  • mihai
    Octombrie 21, 2014 la ora 20:53

    dupa cate stiu eu, Motanul a primit o pedeapsa mai mare decat maxima care poate fi gratiata. nu sunt speccialist, posibil sa gresesc.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Octombrie 22, 2014 la ora 00:52

      Limita este intr-adevar de 10 ani.

      Răspunde
       
    2. alex
      Octombrie 22, 2014 la ora 16:01

      Ii doare pe ei in cot de „maxima care poate fi gratiata”. Schimba Constitutia, daca e necesar si tot o vor face. Nu exista niciun mecanism de control al legislativului/executivului. Le e frica doar de miscari de strada. Si poate nici atunci, ca Jandarmeria e de partea lor, inarmata pana in dinti si ar trage fara remuscari. Doar ca sa restabileasca „ordinea”. Si Europa nu va face nimic. Cand s-a protestat in 2012 IMPOTRIVA CLASEI POLITICE( protest confiscat de catre USL) stiti ce au scris jurnalele occidentale ? „Austerity protests”. Chiar si REUTERS. Si cu totii stim ca nu despre austeritatea era vorbea.

      Răspunde
       
      1. zar zar
        Octombrie 24, 2014 la ora 19:09

        Deci sunteti un sceptic sau cum se foloseste mai nou, un sustinator al optimismului in declin privind conceptul de UE?

        Răspunde
         
      2. alex
        Octombrie 27, 2014 la ora 09:59

        Sunt eurosceptic de cand am vazut ca nu exista uniune reala si colaborare intre tari. Sunt eurosceptic de cand Iliescu a scos minerii sa bata studentii si apoi diplomatii si demnitarii occidentali se plimbau cu el la brat felicitandu-l pt. „democratia originala”. Europa si USA nu stie sa faca altceva decat sa dea din gura, sa acuze coruptia( ca si cum nea Gheorghe din Adunati e cel mai corupt) si apoi fac poze si merg la dineuri cu cei mai mari corupti. Daca aceste aliante erau pe bune, in momentul cand populatia se ravratea, cerand model occidental, insurgentii ar fi fost inarmati si relicvele comuniste ar fi fost epurate. Si referitor la sintagma „paru pe pe ei”, nu imi bat copii dar consider ca atunci cand gresesc trebuie sa suporte niste consecinte. Asa daca vom condamna jegurile de forma, dar copii lor vor avea conducta in buget si se vor plimba sfidator cu limuzine, dand interviuri de business la tv, despre ce model mai vorbim. Ce scocietate sa mai schimbam ?

        Răspunde
         
  • Falco
    Octombrie 21, 2014 la ora 20:29

    In orice stat de drept la cite cazuri penale a avut acest parlament, guvernul in frunte cu premieru trebuia sa isi dea demisia si sa ceara alegeri anticipate odata cu prezidentialele

    Răspunde
     
    1. zar zar
      Octombrie 24, 2014 la ora 19:13

      La fel si presedintele respins de aproape jumatate de electorat. Curata nesimtire la politicienii astia sa se lipeasca de scaune.

      Răspunde
       
  • mecanica mintii
    Octombrie 21, 2014 la ora 19:31

    Hrebenciuc a stiut ca este acultat, in concluzie s-a jucat cu Sova pt a-l elimina din cursa. Dragnea este guzganul cel mare care este capabil sa-i scoata pe toti din inchisoare, sa desfinteze DNA, etc., Sova este doar prost, ceva de genul lui Geoana, Boc, Ponta, …etc

    Răspunde
     
    1. daniel
      Octombrie 21, 2014 la ora 20:47

      mecanica mintii tale nu functioneaza la parametri normali daca neuronii tai te-au adus in starea de a-l pune pe Boc intre Geoana si Ponta. Vei ajunge tu sa ai mentalitatea si educatia lui Boc cand malurile Dambovitei pe care te scalzi se vor transforma in Sena Parisului.

      Răspunde
       
      1. Moise
        Octombrie 22, 2014 la ora 00:54

        nu puteti comenta in acest fel pe acest site. Cel mai probabil Hrebenciuc a crezut ca ii este interceptat telefonul si a vorbit intre patru ochi cu Sova, crezand ca e sigur. S-au dovedit a fi patru ochi si cinci urechi.

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase