Monica, cu vreo cinci miracole în urma lui Iisus

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

Vă spun din capul locului că acest articol nu este unul de publicitate electorală şi că Biziday.ro nu se implică în campanie, nu vinde spaţii de publicitate electorală şi nu are niciun fel de înţelegere comercială, politică sau de alt fel, cu niciunul dintre candidaţi, partide, etc. Pur şi simplu mi-a venit să scriu despre un fenomen interesant. La finalul articolului o să înţelegeţi de ce e inutil să o votezi pe doamna Macovei. Şi tot atunci veţi afla limitele, dar şi frumuseţea democraţiei.

Abia a început campania, a trecut doar o săptămână, dacă n-ar fi fost un Lukoil sau dacă Johannis ar avea copii, aş zice că lucrurile merg destul de anost şi oarecum nesperat de civilizat. Însă, în oraşe cel puţin, se petrece o chestie interesantă. Şi pe care eu nu am mai văzut-o de mult.

Deşi nu are o prezenţă prea vizibilă nici pe teren, nici pe televiziuni, doamna Macovei reuşeşte, mai ales cu ajutorul internetului să producă o oarecare polarizare, dar numai în mediul intelectual al marilor oraşe.

Nu e cine ştie ce, căci naţia noastră nu este condusă de aceste elite, iar intelectual în România nu înseamnă nici măcar persoană cu studii superioare (aprox 20% din populaţie). Dar fenomenul este interesant. Ţineţi cont că acest tip de elită este mult mai subţire în oraşele mai mici (cele fără centre universitare importante, dar şi fără corporaţii) şi aproape inexistentă în mediul rural. Fenomenul este cu atât mai interesant, cu cât, prin definiţie, acest tip de elită ar trebui să fie mai repede de stânga (dar e clar de ce în România nu are ce să aleagă din stânga), iar Monica este un om de dreapta.

Nici oferta electorală a doamnei Macovei nu este de natură de a fi surprins prin originalitate sau creativitate. Ceea ce reuşeşte, totuşi, să o facă pe Monica (surprinzător de repede) opţiunea acestor elite intelectuale este, în primul rând, credibilitatea pe care o inspiră tocmai lipsa apartenenţei politice, ba chiar şi neajutorarea doamnei Macovei, respinsă de pe televiziuni şi, în mod evident, fără cine ştie ce bani de campanie.

Într-un fel ciudat, fără a fi ea însăşi foarte consistentă ca şi candidat, reuşeşte să fie Alternativa, votul împotriva celorlalţi, a candidaţilor de partid.
Barată ostentativ aproape pe toate posturile de ştiri, refuzată superior de Tăriceanu în dezbaterea de la TVR, inexistentă la sate (că na! n-are primari, n-are partid, n-are nici măcar afişe acolo) doamna Macovei are şansa de a-i fi suflat, până acum cel puţin, cinci procente lui Klaus Johannis. Cum acces la electoratul lui Ponta nu are (şi, la drept vorbind, şi dacă ar avea nici nu prea ar avea ce să-i ofere), Monica canibalizează destul de rapid din cota unui Johannis care şi-a făcut drept strategie de campanie din lipsa de comunicare.

Eu înţeleg că domnul Johannis încearcă astfel să se contrapună gălăgioşilor regăţeni, dar parcă deja campania asta de mutulică merge prea departe. Macovei reuşeşte să fie ceea ce un Ponta n-are cum într-o bătălie directă cu misteriosul herr (Santa) Klaus. Ca spectator al acestei campanii n-ai cum să nu te întrebi de ce domnul Johannis nu apare decât la prietenosul Rareş Bogdan de la Realitatea, la fel cum Ponta nu merge decât la Antena 3 şi RTV. Nu cumva se îmbată cu apă chioară presupunând că va ajunge în turul doi la fel ca W Ponta (dar fără să o declare explicit), mâncând pop corn şi privindu-se pe sine însuşi la tv în câteva interviuri aranjate? Căci în acest caz domnul Johannis are o mare problemă – electoratul domniei sale nici nu e atât de captiv ca cel al domnului Ponta şi, uite!, mai are şi alternativă. (Cu adevărat trist este că dl. Johannis vorbeşte foarte bine atunci când o face, eu l-am intervievat o dată şi mi s-a părut că n-am reuşit să îl pun în dificultate)

Dar acum haideţi să o ducem pe Monica Macovei până la absurd şi să o reducem acolo, deşi voi face asta doar ca pe un joc de imaginaţie (tehnic îi trebuie cel puţin 15 procente ca să îl poată ameninţa pe Johannis). Haideţi să presupunem că doamna Macovei reuşeşte să intre în turul doi cu domnul Ponta. Să acceptăm faptul că Dumnezeu are şi El ironiile Sale, iar acestea se numesc miracole.

Prima întrebare este… s-ar coaliza dreapta în spatele doamnei Macovei? Eu zic că nu. Nu 100%. Dar hai să zicem încă o dată că DA. (Ar fi al doilea miracol consecutiv, număraţi-le!) Să zicem că opoziţia lui Johannis şi herr Santa însuşi şi-ar îndemna electoratul să meargă şi să dea cel puţin un vot contra lui Ponta sau chiar un vot pentru Macovei.

Şi ce, asta ar face-o dintr-o dată mai cunoscută pe Monica la sate? N-am zis populară, n-am zis apreciată, n-am zis simpatizată, ci doar cunoscută! În acest moment pur şi simplu oamenii ţării nu au auzit de ea. Să introducem în calcul al treilea miracol – să presupunem că DA, într-un mod inexplicabil doamna Macovei ar deveni preferata unei părţi a electoratului rural şi, cu tot cu urban (unde atenţie! tot Ponta stă cel mai bine), ar reuşi să ia ceva mai multe voturi decât actualul premier.

Aşa şi? Are oameni în secţiile de votare? Are cineva grijă să nu i se fure voturile? Deja ar fi nevoie de un al patrulea miracol care să-l facă pe Dragnea indisponibil în ziua alegerilor, de un al cincilea care să-i păzească voturile… mai număraţi? Nici Iisus nu cred că a avut parte de atâtea miracole într-un timp atât de scurt.
pontaPractic, prezenţa Monicăi Macovei în turul al doilea al scrutinului prezidenţial l-ar face pe Victor Ponta câştigător fără greţuri.

Şi totuşi…

 

Şi totuşi, chestia asta care se întâmplă acum, să-i zicem fenomenul Monica, e pe ansamblu mişto. Nu putem spera să revitalizeze dezbaterea electorală (şi Johannis, şi Ponta preferă să o ignore), nu putem spera să schimbe rezultatul final şi cu atât mai puţin soarta României, dar, într-un fel ciudat, candidatura doamnei Macovei e ca o beţie veselă (just for fun, lipsită de orice urmă de pragmatism) pentru cei care încă mai cred că votul democratic este manifestarea libertăţii lor de opţiune.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

138 răspunsuri la Monica, cu vreo cinci miracole în urma lui Iisus

  • Cornel
    Octombrie 29, 2014 la ora 17:22

    Mai exact, extras din Constituţia României:

    Alegerea Preşedintelui ARTICOLUL 81
    (1) Preşedintele României este ales prin vot universal, egal, direct, secret şi liber exprimat.
    (2) Este declarat ales candidatul care a întrunit, în primul tur de scrutin, majoritatea de voturi ale alegătorilor înscrişi în listele electorale.

    (3) În cazul în care nici unul dintre candidaţi nu a întrunit această majoritate, se organizează al doilea tur de scrutin, între primii doi candidaţi stabiliţi în ordinea numărului de voturi obţinute în primul tur. Este declarat ales candidatul care a obţinut cel mai mare număr de voturi.

    (4) Nici o persoană nu poate îndeplini funcţia de Preşedinte al României decât pentru cel mult două mandate. Acestea pot fi şi succesive.

    Răspunde
     
  • Cornel
    Octombrie 29, 2014 la ora 17:21

    Domnule Guran, vă rog să nu mai manipulaţi opinia publică, spunând că Ponta poate câştiga alegerile dintr-un singur tur.

    Ca să se întâmple asta, ar trebui să primească 50%+1 din numărul votanţilor înscrişi pe listele de votare, deci să ia aproximativ 8 milioane de voturi. Lucrul ăsta e imposibil în condiţiile în care prezenţa la vot va fi undeva la 60%.

    Înţeleg că vreţi să-l susţineţi pe Iohannis să ajungă în turul 2 (denaturând un pic adevărul şi atacând-o pe doamna Macovei), dar nu influenţaţi opinia publică, e foarte lume care vă urmăreşte (mai ales subsemnatul, nu ratez nici o emisiunea de dumneavoastră) şi nu e corect ce faceţi.

    Răspunde
     
  • RaduL
    Octombrie 27, 2014 la ora 04:21

    Eu cred ca prezentul articol are alt sens. E un test 🙂

    Răspunde
     
  • Maria
    Octombrie 20, 2014 la ora 22:40

    Prima data in viata am pe cine vota, deci votez Monica Macovei, iar firul logic al acestui articol, ma face sa cred ca ne este frica de a ne manifesta democratic, pentru ca oricum nu avem sanse… pai atunci mai bine sa ne sinucidem acum, ca tot murim, sau cum? Decat sa stau sa contemplez lipsa de posibilitati din tara mai bine ma duc sa fiu voluntar in sectia de votare de oriunde din tara sa supraveghez voturile MM. Sa facem asa sau sa demonstram cum un om integru nu are nicio sansa in tara asta, mai taindu-i astfel din sanse?

    Răspunde
     
  • Dragos Dorobantu
    Octombrie 15, 2014 la ora 17:05

    Mare dreptate aveti domnule Guran, castigarea alegerilor de catre doamna Macovei este de domeniul stiintifico-fantastic caci eu unul in miracole nu cred. Totusi spre surprinderea multora va avea un procent semnificativ mai mare decat estimarile dansei sau sondajelor. Insa ceea ce ma deranjeaza cel mai mult este faptul ca viitorul tarii si implicit al copiilor nostri este decis, din pacate, de oameni care nu stiu in ce tara traiesc. Pe cand un sistem cu electori asemanator celui din Statele Unite? Raspund tot eu: Niciodata pentru nu este realizabil, in opinia mea, decat in doua moduri. 1. Actualii alesi sa promulge o lege, pe care n-au s-o faca. Asta ar insemna sa-si taie craca singuri. 2. Referendum, pe care-l vom pierde deoarece cei fara studii ” e multi rau”, ne coplesesc ca numar.

    Răspunde
     
  • Alexa
    Octombrie 15, 2014 la ora 10:30

    Felicitari pentru ce-a facut aceasta doamna, dar nu inteleg de ce nu a ramas pe functia la care se princepe cel mai bine. M-am uitat pe site-ul acestei doamne si pare o poveste fantezista de adormit copii, un vis frumos si total nerealist. Nu a vorbit despre infrastructura, despre cresterea economica, despre atragerea investitorilor, despre cum sa facem bani. Daca m-ai fi intrebat pe mine ce as face pentru Romania, ca un om nestiutor si nepriceput as fi zis la fel. Nu mai furam, dam bani la batrani, la sanatate, la educatie, suntem patrioti, eliminam imunitatea parlamentarilor, etc. Par vorbe smulse din sufletul fiecarui cetatean roman , un vis al multor generatii. As vrea sa te cred doamna Macovei, as vrea sa vad medicii romani competenti in tara si multumiti de salariu lor, as vrea sa vad profesori competenti care ne educa copii sa poata reusi in viata, as vrea sa vad taranii romani care-si vand produsele peste tot in lume, as vrea sa vad autostrazile care cresc economia si incurajeaza turismul, as vrea sa vad o Romanie schimbata. Si totusi nu va vad in postura de cavaler, care taie capetele coruptilor si care va schimba Romania. M-am uitat si la programul domnului Tariceanu, chiar daca face parte din vechea cloaca politica si mi se pare un program mai elaborat , prezentat de un om mult mai bine pregatit in domneiu, care cunoaste situatia si care cunoaste limitele, nevoile, bugetul, etc..Ma rog la Dumnezeu sa ma lumineze sa fac alegerea corecta pentru Romania.

    Răspunde
     
    1. Razvan Ilisanu
      Octombrie 31, 2014 la ora 12:50

      Alexa, tot il arunci pe Tariceanu in fata, pe care singura il incadrezi in cloaca actualei clase „politice”.

      Il promovezi pentru programul sau, frumos. Eu unul nu mai cred in programe ce nu sunt niciodata realizate ba mai mult, complet schimbate pe durata mandatelor, fara reactie sau tragere la raspundere din partea electoratului.

      Nu stiu cati dintre noi mai cred in vorbe mestesugite (ca deh, la asta se pricep demagogii politichiei de oriunde) iar un plan frumos pe hartie nu reprezinta o garantie suficienta. Nu suntem acolo, inca. Cu pasi mici, devenim si noi o natiune guvernata de o politica demna si cinstita.

      Primul pas, il facem Duminica, pe 2 Noiembrie cand o vom vota pe Monica, si ne va deveni Presedintele care ne va elibera de sistemul hotilor. Atunci vor fi si bani pentru a sustine programul Monicai.

      Răspunde
       
  • tudor
    Octombrie 14, 2014 la ora 16:46

    ion cristoiu spunea dupa declaratia de presa a lui basescu de la ora 18.30 de ieri ( 13.10.2014) ca atacul impotriva celor doi, ponta si iohanis, nu-i foloseste elenei udrea. sunt perfect de acord dansul. si chiar mai mult nici deconspirearea lui ponta nu-i prea foloseste elenei udrea. tinta deconspirarii lui ponta a fost indubitabil scoaterea din joc a lui melescanu. cred ca beneficiarul acestor atacuri/dezvaluiri foloseste altcuiva. cui oare ? cred ca o sa vedem.

    Răspunde
     
    1. tudor
      Octombrie 14, 2014 la ora 16:49

      daca asa cum spui, printr-o minune doua, monica macovei ajunge in turul doi si basescu iese public si o sustine ( ceea ce va face atunci si udre ) ? tot nu mai are sanse ????

      Răspunde
       
  • dan
    Octombrie 14, 2014 la ora 15:28

    Votez Monica Macovei pentru lupta anticoruptie si pentru o justitie independenta.Si in turul doi cu ORICINE e impotriva plagiatorului;as adauga doar DOAMNE FERESTE sa fie …blonda ca m-ar aduce in situatia de a-mi fi RUSINE de MINE!!

    Răspunde
     
  • anca
    Octombrie 14, 2014 la ora 00:07

    A spus cuiva macovei ce vrea sa puna in locul”sistemului”care vrea sa-l dea jos?
    E total lipsita de caracter,afacerile ei cu soros,grija ei pentru inarmarea noastra sa-i imbogateasca pe papusari….
    Ce ofera aceasta femeie ,nou si bun pentru amaratii de romani?,NIMIC.Sa se duca sa-si vada de avutiile ei.HAI PA!

    Răspunde
     
  • florin
    Octombrie 13, 2014 la ora 19:40

    Gurane, am urmarit declaratia lui Base, acest personaj nu mai merita respectul cuvenit unui presedinte de tara, si imediat mi-am adus aminte de articolul tau, pe care il citisem aseara. Acum cred ca iti dai si tu seama ca, de fapt candidatura Monicai Macovei e menita sa ii aduca un scor rusinos metresei presedintelui, care l-ar scoate definitiv din orice calcul politic. Declaratia agresiva peste masura a acestuia arata disperarea lui si prevesteste un 3% obtinut de Udrea care ingroapa partidul pe care il reprezinta.

    Răspunde
     
  • Cezar
    Octombrie 13, 2014 la ora 18:47

    Am mai spus-o si o mai spun inca odata….Romania are nevoie de un suflet blajin strans intr-un pumn de fier, acoperita de o manusa de catifea. Poporul asta trebuie sa se CRESTINEZE, dar va faceasta doar daca inainte va accepta sa se lepede de paganismul clasei politice actuale!

    Răspunde
     
  • francezu
    Octombrie 13, 2014 la ora 16:59

    Vom vota Macovei! si stii de ce? e simplu: toti politicienii sunt impotriva ei… ca sunt de dreapta sau de stinga! iar noi „internetu’ „, astia care mai citim una si alta sau vedem mai mult decit l’atrina 3, votam impotriva politicienilor; a celor ce mint si n au facut decit sa fure tara asta. si pentru ca ne am saturat.

    Răspunde
     
  • francezu
    Octombrie 13, 2014 la ora 16:54

    Apropo de ce spune autorul:
    s-ar coaliza dreapta în spatele doamnei Macovei?
    RASPUNS Da si nu. daca nu va fi tradata de diverse aranjamente dreapta (liderii) vor

    Răspunde
     
  • Catalin Mihaita
    Octombrie 13, 2014 la ora 12:01

    Eu am fost un sustinator neconditionat al lui Basescu si PDL dar de data asta voi vota Monica Macovei.
    Nu am fost niciodata inregimentat politic .. doar convingerile proprii informate m-au facut sa decid pe cine votez.

    Votez cu constiinta curata ca am votat un candidat care poate nu acum dar peste cativa ani poate aduce o schimbare in bine Romaniei.

    Daca Macovei ajunge in turul 2 si pierde peste 5 ani sigur este favorita
    Daca Johanis ajunge in turul 2 si pierde .. pe acelasi rationament ca lumea de la tara nu il cunoaste plus „Nu e Ortodox,E strain, Nu ne vindem tara” va pierde. Votez MM pentru ca simt in sfarsit ca un candidat ma reprezinta.

    Răspunde
     
  • Eroul Bula
    Octombrie 13, 2014 la ora 11:16

    Pentru mine Macovei inseamna DNA, ANI, Daniel Morar, Codruta Kovesi, directiva confiscarii extinse si, in general, justitie si anticoruptie.
    Pentru asta o votam (familia mea), chiar daca nu am sperante ca va intra in turul 2.
    In plus, este o buna ocazie pentru a face un recensamant sa vedem cati mai suntem normali in tara asta.
    Nu-ti face griji in privinta electoratului rural pentru ca acolo nu prea e nimic de facut. Miza, pentru Monica Macovei, va fi scoaterea la vot a electoratului urban tanar si educat, scarbit de ce s-a intamplat pana acum.
    Chiar daca nu intra in turul 2, o clasare pe locul trei ar putea constitui un inceput bun pentru demararea unei noi miscari politice pentru 2016.
    O ultima observatie: Monica Macovei nu-i mananca electoratul lui Johannis. Johannis a sprijinit circul din 2012 si nu s-a delimitat de martea neagra.
    In turul doi, o parte din votantii Monicai Macovei il vor vota pe Johannis, cu multe injuraturi, iar altii nu se vor duce la vot.

    Răspunde
     
    1. Daniel
      Octombrie 13, 2014 la ora 16:48

      Deci DNA inseamna justitie si anticouptie? Rad.

      Răspunde
       
      1. francezu
        Octombrie 13, 2014 la ora 17:01

        da ce inseamna prietene? in nici un caz Dana Nastase! prietenii stiu de ce…

        Răspunde
         
  • camione
    Octombrie 13, 2014 la ora 11:01

    oameni inteligenti il ataca pe Iohannis (unii cica nici nu se duc in turul 2 pt el), in loc sa se plimbe la tara (aer curat, 3 weekeduri), unde le-ar explica oamenilor care stiu de MM ca e procuroare comunista (basista, nazista si ce mai aud la Antene), ca Ponta e de fapt procurorul comunist, de care sa le fie frica.
    poate vor sa le taie la anu’ Ponta internetul (Erdogan like), ca oricum pierd prea mult timp acolo, si nici de investitori nu e nevoie.
    miraculos, paradoxal? doar constat

    Răspunde
     
  • Disneyland
    Octombrie 13, 2014 la ora 10:18

    Nu trebuie sa castige doamna Macovei. Dar macar o sa ne permita si noua sa ne numaram, sa vedem cati suntem. La 10% ne putem gandi la un partid, care in 2017, daca vor mai fi alegeri dupa 3 ani de regim Ponta, sa ia 20-25% la parlamentare. Problema este ca nu sunt sigur ca doamna Macovei este gata de o lupta din asta de durata, in care populatia trebuie educata si valorile schimbate…

    Răspunde
     
  • unurt
    Octombrie 13, 2014 la ora 09:22

    Omiteti ceva foarte important: Basescu a devenit presedinte castigand la sate si pierzand orasele! Deci, important pentru doamna Macovei este sa isi schimbe targetul si sa lase elitele care oricum nu ies la vot si sa se duca la sate cu pomeni!

    Răspunde
     
  • silviu stoian
    Octombrie 13, 2014 la ora 08:47

    Eu vreau inapoi regatul româniei mari furat de republica comunistilor perpetuata si întretinută de securistii instalati prin furt dupa 1989. Eu vreau sa fiu cetatean european din regatul romanilor.Monica poate ar putea fi cel mult gardian la puscaria de nebuni(14 + …).

    Răspunde
     
  • kyko
    Octombrie 12, 2014 la ora 22:13

    Foarte adevărat ce spuneți in articol. Macovei mănâncă o parte din voturile lui Klaus. Dar nu toți candidații speră sa si câștige. Macovei e cea mai credibilă dintre toți candidații. Chiar dacă nu intră in turul 2, devine mai cunoscută. Nicusor Dan nu avea nici o șansă in fața lui Oprescu dar la următoarele alegeri o sa ia peste 30%, chiar e posibil să câștige.

    Cred că Monica Macovei va mobiliza la aceste alegeri cel puțin 10% din electoratul care ar fi stat acasă in ziua votului, in lipsa unei opțiuni ca dumneaei.

    Eu zic că face foarte bine candidând. Logica dumneaei este foarte corectă „eu sunt singura opțiune ” altfel””. Din pacate nu toți alegătorii sunt capabili sa folosească logica.

    Răspunde
     
  • Aurel
    Octombrie 12, 2014 la ora 18:24

    Sunteti un profesionist in domeniul dumneavoastra.

    Ideal ar fi ca, cel putin in primul tur, sa votezi cu cine iti place, lasand calculele pentru turul doi.

    Răspunde
     
    1. Cris
      Octombrie 12, 2014 la ora 18:33

      Avand in vedere oferta, merg pe William Branza.

      Răspunde
       
  • George Moga
    Octombrie 12, 2014 la ora 12:07

    Mesia macovei nu este decat o procuroare comunista care a facut numai rau de cand este in politica, este o tradatoare care a alergat mereu dupa functiii, tradand pe toti cei care au ajutat-o. Si mai are si o tenta de Poanta in ea. Iar articolul are cert legatura cu cele „10 porunci pt. Romania” pe care le propune ea. CHiar se crede un fel de Mesia, salvatoarea ROmaniei.

    Răspunde
     
  • saba
    Octombrie 12, 2014 la ora 04:13

    Din tot articolul, asta mi s-a parut cel mai interesant: „iar intelectual în România nu înseamnă nici măcar persoană cu studii superioare”. Adica, numai daca ai studii superioare te numesti intelectual? Am gasit o definitie: persoană care aparține intelectualității, om de carte, cu o pregătire de specialitate temeinică și lucrează în domeniul artei, al științei, tehnicii etc. Eu cred ca in definitia gasita de mine se incadreaza o puzderie de bogatasi ai lumii, plus cohortele de bisnitari din jurul lor. Sa mai amintesc de armatele de sefi si sefuleti din diversele firme private apartinind unor norocosi intreprinzatori, si care tes continuu o plasa contra celor cu studii .. superioare – si daca este sa tinem cont de diplome si certificate obtinute .. asa si pe dincolo, plus pasarelele pe care le scot cind li se lasa ocazia sa se afirme, mai putem sa-i condamnam pe cei care din sapa si surubelnita au ajuns sa-si proiecteze singuri sistemele de irigatii sau masinile unelte? Poate ca exagerez, dar nu sunt departe de adevarata clasa intelectuala din lume si probabil ca si din Romania.
    Monica Macovei, o fi buna ca procuror (cel putin inainte de 1989 nici nu era greu daca te mentineai pe „linie”), dar nici macar la curtea europeana sau parlament european nu a dovedit decit ca este o umila servitoare a intereselor celor tari si mari. Nu este un conducator. Daca a cistigat procese este pentru ca s-a lasat dusa de curentul european (care intimplator nu era tocmai interesat de reusita noilor state membre). Daca altii reusesc sa fie mirlani cu tine, simpatia miloasa pe care o obtii poate fi o garantie a capacitatii tale da a apara ceva, o tara sau o justitie? Nu sunt convins. Iar daca o asemenea persoana trebuie sa ma convinga ca imi iubesc tara si poporul, vai de mine. „Cea mai buna solutie este ocuparea sectiilor de votare”, rezonabil, altfel nu poti vota. Dar daca asta ar insemna sa nu-i lasi nici pe altii sa voteze, fara sa le dai o alternativa viabila, incepe sa sune a anarhie – proteste gen Hong Kong unde o sleahta a fost finantata cu 640,000 dolari si nici nu au inteles ce au de facut. De fapt a fost o reactie ca au fost fortate reinceperea cercetarilor pentru zborul MH 3700 – CNN a comunicat, o singura data (ca de obicei cind isi permite o .. greseala) ca in apropierea tarmului australian a fost gasita o persoana cu masca de oxigen. Cu citeva zile inainte, expertii sugerau ca la bord ar fi avut loc o defectiune si n-a mai functionat .. ventilatia. De atunci iarasi n-au mai spus nimic – voi ne lasati cu avionul si noi va lasam cu HK-ul. Asta este adevarata sau reala justitie.
    Nu numai pentru ca si eu, dar in diaspora romanii il simpatizeaza pe Ponta pentru ca-l antipatizeaza pe Basescu, iar pe ceilalti nu-i prea stiu (n-au pierdut nimic). Cind spun diaspora, am in vedere numaI patru tari unde am cunostinte. Acuma ca nu vor mai apare alti candidati … Ponta presedinte.

    Răspunde
     
    1. Razvan
      Octombrie 12, 2014 la ora 11:54

      Nu mai bine iti vinzi tu gogosile in alta parte, unor oameni dispusi sa le inghita?

      Răspunde
       
    2. francezu
      Octombrie 13, 2014 la ora 17:04

      Diaspora il simpatizeaza pe Ponta? pe ce lume esti prietene? Niciodata diaspora nu a votat cu stinga! Si stii de ce? pentru ca este asimilata la comunisti, Iliescu, mineriade, coruptie.

      Răspunde
       
  • Cris
    Octombrie 11, 2014 la ora 21:38

    Astazi, tembelul, laudarosul si mincinosul de Ponta a spus ca Pitesti-Sibiu va fi autostrada, contrazicandu-l astfel pe personajul penibil si abject numit Ioan Rus care a spus clar ca in masterplanul de transport scrie „drum express”…

    Pentru ca acesti doi impostori si Pacalici refuza sa-si dea, din proprie initiativa, demisia, cea mai buna solutie este ocuparea sectiilor de votare.

    Răspunde
     
  • gigi
    Octombrie 11, 2014 la ora 20:08

    moise faci emisiuni economice foarte bune însă acum trebuie sa te contrazic

    nu oare principiul acesta „pragmatism politic” de care vorbești mai sus ne-a adus în situația în care suntem noi acum?
    și știm cu toții cauze, sunt multe… dar când am vrut sa schimbam ceva de ce nu s-a schimbat nimic?

    Răspunde
     
  • Alex
    Octombrie 11, 2014 la ora 16:42

    Si daca ar ajunge in turul 2, Macovei nu are nici o sansa. Is prea multi misogini pe plaiurile mioritice.

    Răspunde
     
  • costi
    Octombrie 11, 2014 la ora 16:11

    Daca ar fi sa o votez pe Monica Macovei as face-o doar pentru faptul ca a invins statul roman in zeci de procese la curtea europeana.Va puteti interesa pe site-ul dansei despre astea, ce procese si ce despagubiri a obtinut pentru cei nedreptatiti de al nostru stat. Deci pe justitie femeia e doxa. Dar ca presedinte ea nu va putea influenta justitia… deci, ce-am avut si ce-am pierdut?

    Răspunde
     
  • defrag
    Octombrie 11, 2014 la ora 14:15

    „demagocia” sau demagogia poate fi CRASA, dar niciodata „grasa”. Geometria asta ne omoara !

    Răspunde
     
  • Stelian
    Octombrie 11, 2014 la ora 14:09

    Pai si cati din cei ce n-au auzit de Monica, crezi ca au auzit de Iohanis? Cei care n-au auzit de ei, îi atiu bine pe Ponta, pe Udrea si pe DD.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Octombrie 11, 2014 la ora 14:33

      *stiu
      Deci conform teoriei tale, Ponta nu poate pierde alegerile.

      Răspunde
       
  • Alexa
    Octombrie 11, 2014 la ora 12:29

    Eu nu inteleg de ce se aduce in discutie mereu triada Ponta, Iohannis si Macovei. E o strategie cumva sa nu se vorbeasca si de Tariceanu? Indiferent de ce pareri au unii despre el, are totusi experienta politica si are sanse la presedintie. Nu-i lipseste diplomatia si nici sprijinul politic. De ce e respins din start? Si totusi din presa nu reiasa ca ar fi atat de corupt precum Ponta sau Iohannis. Nu stiu cum ar fi ca presedinte, dar oricare din acestia 3 ar fi o tragedie pentru Romania.

    Răspunde
     
    1. Marian Ionescu
      Octombrie 11, 2014 la ora 14:47

      Tariceanu va intra cat de curand in atentzia DNA-ului, asa ca n-a indraznit sa se confrunte in idei cu dna Macovei

      Răspunde
       
      1. Alexa
        Octombrie 11, 2014 la ora 23:16

        Pai cine l-a dat in gat? Domnisoara incoruptibila Udrea:). Oare de ce n-a facut asta mai demult, daca era asa de corecta?Si discutam de un act care s-a intamplat in 2007. Nu-i nimic, pe el l-au prins si-l pedepsesc, pe ceilalti ori i-au prins si nu le face nimeni nimic, ori inca nu i-au prins. Pe domnisoara Udrea n-o prinde nimeni, oare de ce? Raspunsul e simplu, e protejata. Si cred ca a savarsit mai multe acte de coruptie decat un simplu biletel.

        Răspunde
         
  • eugen
    Octombrie 11, 2014 la ora 12:26

    Mie mi se pare foarte simplu…am cu cine vota….Monica Macovei…
    Nu inteleg totusi de ce atata efort de a-i gasi nod in papura? Nu o fi ea un candidat consistent cum spuneti dvs.,dar ceilalti sunt? E singurul candidat dintre toti asupra caruia nu planeaza semne de intrebare sau suspiciuni de dosare,afaceri ilicite,etc…etc….NU vreau sa insir aici motivele pentru care o votez pentru ca oricum fiecare vede si intelege altfel democratia …Pot spune doar ca pana la a dovedi ceva ce ar fi facut nu gasesc vreo fapta care sa ma impiedice sa o votez…ceea ce nu pot spune despre ceilalti candidati….
    Una e sa fii subiectiv,sa ai preferati(desi nu e cazul,…nu e Eurovision 2014) si una e sa deosebesti un om integru si fara polite de platit cum sunt ceilalti 13 candidati…Nu sunt nici analist politic,poate nu am nici cultura sau capacitatile dvs. de analiza,nu sunt nici Atotstiutor ca dna Gabriela Firea(pe langa care dna Tatoiu e mic copil),dar cred ca pot distinge un pic ce se intampla pe scena politica…Cu sau fara miracole stiu clar cui acord un vot si stiu si de ce…Problema e ca 90% nu stiu si vrând – nevrând se lasa manipulati…Si uite nisa pe care o ataca Dragnea…

    Răspunde
     
  • Mihaela
    Octombrie 11, 2014 la ora 12:15

    Pentru ca noi sa putem vota, sa ne exprimam opiniile, niste copii s-au transformat in martiri. Haideti sa votam, fiecare dupa cum ii dicteaza connstiinta si simpatia fata de politicieni. Numai mergand la vot dam dovada ca suntem cetateni ai acestei tari. Doar votand vom putea trage un semnal si vom putea demonstra ca Revolutia a adus ceva bun romanilor. Haideti sa devenim constienti de drepturile noastre (indiferent de natura acestora), sa le cerem si sa ni le exercitam cand e cazul.

    Răspunde
     
  • Daniel Ilie
    Octombrie 11, 2014 la ora 11:37

    Desi v-am mai adresat vreo cateva intrebari la care asteptam un raspuns (referitoare la situatia cu LUK OIL), mai incerc totusi, cu speranta ca poate aveti timp si pt asa ceva (adica sa raspundeti la chestii care poate nu va convin). Intrebarea este : ce parere aveti d.p.d.v. economic despre varianta propusa de tandemul Funar-Cojocaru, doi domni care nu se bucura de atentia presei nici macar cat Monica Macovei, un candidat dupa opinia mea descalificat de o culpa inscrisa in Codul Penal: tradarea de tara (subliniez inca o data ca spun asta fara sa fiu inregimentat politic sau partizan al nu stiu carei alte cauze straine de interesul cetateanului roman normal, saturat de circul, impostura, hotia, demagogia, etc politicienilor romani)? Vreau sa votez candidatul care ma va convinge ca iubeste poporul si tara asta si care stie, in contextul mondial complicat al zilelor noastre, ce sa faca pentru a le apara interesele. Deocamdata am dificultati in a-l identifica printre cei 14.

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Octombrie 11, 2014 la ora 11:32

    Votez Monica, singura garantie a independentei Justitiei. Punct.
    Autorul subestimeaza uriasul bazin electoral al celor ce vor ALTERNATIVA si care nu dau doar vot negativ.
    Minim 5 milioane de absenti si 200000 de anulati.

    Răspunde
     
  • lavi
    Octombrie 11, 2014 la ora 10:10

    Adevarul e ca ce am observat eu din aceasta campanie electorala cu atatia candidati e ca s-a instalat confuzia. Pe Ponta NU il vreau! Dar ce e drept, oricat m-ar tenta sa merg cu Macovei realizez ca nu are „putere” printre cetateni.gandul care ma sperie pe mine e ca din lipsa de candidati demni sa schimbe in bine fata Romaniei nu sunt,si ca majoritatea care NU vor ponta se disperseaza la altii. Concluzia…sunt confuza!

    Răspunde
     
  • Mediere penal
    Octombrie 11, 2014 la ora 10:09

    Ce ma mira este ca nu ati remarcat ultimul slogan al doamnei Macovei 🙂 care vrea sa o surclaseze pe doamna Udrea. Cu o indrazneala fantastica doamna Macovei vine cu slganul: ” Macovei, mai buna ca ei ” verificati !

    Răspunde
     
  • narcis
    Octombrie 11, 2014 la ora 09:36

    Stiu teoria votului util. Am tot votat raul cel mic. Pana sa se anunte candidatura Monicai Macovei,convingerea mea era sa nu mai votez. Pentru ca a vota raul cel mic, intro democratie,nu e o optiune adevarata. Daca romanii si-l doresc pe ponta, sa-l aiba! Cat despre opozitia care doarme si pare blat ce sa mai vorbesc? Iar liderul opozitiei (de azi si de maine) Basescu face zgomot care ii ajuta aceluiasi ponta(un mare blat si asta). In marea mocirla politica, MM e singura sansa pentru o tara cu adevarat europeana!

    Răspunde
     
    1. Buzamet George
      Octombrie 12, 2014 la ora 02:23

      Cum poate să nu-ți placă carisma Monicăi Macovei, donquișotismul ei, aerul de sinceritate netrucată, naturalețea, autocontrolul, consistența logică a discursului ei, percutanța, prezența de spirit, toate într-o apariție fragilă și autoritară în același timp. Și mai presus de orice, generozitatea, noblețea de caracter, modestia, devotamentul civic probat atât în România cât și în Europa. Este imposibil ca Dl Moise Guran să nu fi remarcat diferența astronomică ce o separă pe Monica Macovei de toți ceilalți candidați, prezentând ca într-o doară, oferta ei just for fun! Tratamentul mârlănesc, obstructiv, la care a fost supusă la TVR1 a avut darul de a-i fi sporit vizibilitatea și simpatia.

      Răspunde
       
  • dan k
    Octombrie 11, 2014 la ora 09:32

    Domnule Guran, recomand Dv. si cititorilor Dv. articolul lui Cristi Ghinea pe tema prezidentialilor: http://dilemaveche.ro/sectiune/editoriale-opinii/articol/perspective-alegeri-ponta-iohannis-macovei
    Mai ales finalul e interesant: „Din multe puncte de vedere, efervescenţa produsă de Macovei e similară celei din jurul lui Nicuşor Dan la alegerile din Bucureşti. Dan a beneficiat şi de faptul că electoratul din Bucureşti este statistic mai educat, mai informat şi mai avut decît media electoratului naţional, deci Macovei are o sarcină mai dificilă.”[…] Monica Macovei trebuie să înveţe din acest eşec: această candidatură (şi dacă o va duce în turul 2, şi dacă nu) trebuie să ofere, de pe acum, susţinătorilor o continuare clară într-un proiect permanent, iar temele trendy trebuie tratate ca ceea ce sînt: baloane de săpun pe Facebook. Monica Macovei a devenit un fenomen – este primul pas spre succes. Următoarele presupun organizare şi concentrare şi sînt mai grele.”

    Răspunde
     
  • Ovidiu Ivanov
    Octombrie 11, 2014 la ora 09:10

    Probabil analiza dumneavoastra este corecta, domnule Guran. Rational, asa stau lucrurile.

    Insa, fortand putin comparatia, cimitirele sunt pline de oameni pragmatici care au facut alegeri si compromisuri rationale, calculand dupa sanse si probabilitati si anuland alte variante, poate si din teama. Pe aceia nu-i mai tine minte azi nimeni si doar ei stiu cate regrete si neimpliniri au dus cu ei in mormant. Pe de alta parte, istoria e plina de idealisti care au crezut in binele si in sansa lor si au mers pana la capat orice-ar fi, in pofida rationamentelor lumii din jur: nu se poate, e putin probabil, e prea riscant…

    Cum spunea doamna Macovei: daca m-ar vota toti cei care ar vrea sa ma voteze dar n-o fac, crezand ca n-am sanse, atunci as avea sanse mari.

    Am vazut 25 de ani incotro duce drumul batatorit si alegerea mereu a raului cel mai mic. Acum am o sansa, ca bucurestenii la ultimele alegeri locale cu Nicusor Dan, sa votez un candidat diferit. De data asta, am pe cine vota.

    Asa ca eu voi vota cu doamna Macovei, indiferent de ce spun sondajele de opinie, pentru ca asa cred eu ca se poate schimba ceva in bine. Rezultatul se va vedea dupa numaratoarea voturilor.

    Răspunde
     
    1. val
      Octombrie 11, 2014 la ora 12:52

      Eu n-o votez pentruca nu cred in ea….n-o vad in postura de presedinte al tarii…

      Răspunde
       
    2. tomas
      Octombrie 11, 2014 la ora 14:19

      Vom vota in concordanta cu propriul discurs. Submisivii, arivistii si indoctrinabilii vor alege ponta, hipsterii si snobii vor vota cu udrea, pedantii care au nostalgii liberale cu iohannis, iar cei care au cochetat macar o data in viata cu un fel de idealism nu doar de conjunctura si cu fronda fata de sistem – in general acestia sunt oamenii care pun intrebarile si in locul celorlalte 3 categorii – se vor revendica programului politic al monicai macovei – acesta femeie devenita intr-un interval incredibil de scurt simbol al rezistente de mentalitate, al celor care spun NU, esentiala pentru istoria oricarui popor care-si imagineaza ca vrea sa dureze.

      Răspunde
       
    3. Constantin
      Octombrie 11, 2014 la ora 18:07

      Stimate domn, opinia mea este ca aveti dreptate si rationamentul dumneavoastra, daca niciun candidat nu va fi impiedicat de procurori, este corect. Doar ca sondajele de opinie indica aproximativ 40-42% preferinte pentru dl. Ponta, 23-28% pentru dl. Iohannis, 8-11% pentru dl. Tariceanu, 5-6% d-na Udrea (cam cati hipsteri sunt in patria noastra, d-le tomas, dar nu acestia o voteaza), 4-5% d-na Macovei. Asadar, d-na Macovei nu pare capabila sa atraga electorat nici macar cat nucleul dur al PSD pentru dl. Ponta (estimat la peste 20%). Divizarea (nivelarea) voturilor pentru „dreapta” determina reducerea preferintelor pentru reprezentantul cel mai bine clasat, aflat actualmente pe locul al doilea in privinta intentiei de vot, dl. Iohannis, deschizand astfel drumul pentru candidatul plasat pe locul al treilea, dl. Tariceanu. Prin urmare, sustinerea pentru d-na Macovei, inclusiv din partea simpatizantilor Partidului Liberal Reformator (!) il trimite in turul al doilea pe dl. Tariceanu. Minunate alegeri prezidentiale vom avea, cand, la fel ca in cazul dilemei Iliescu/Tudor, vom avea de decis daca viitorul nostru presedinte va fi dl. Ponta sau dl. Tariceanu! *** _ P.S. D-na Macovei reprezinta un proiect deosebit de interesant, daca va avea forta si tenacitatea de pana acum, pentru viitoarele alegeri. Actuala campanie este o excelenta rampa de lansare, iar in patru ani poate coagula o forta/formatiune politica cu o sustinere populara reala indiferent daca presedintele se va numi Ponta (cel mai probabil, dar nu sigur), sau Iohannis.

      Răspunde
       
  • Ida
    Octombrie 11, 2014 la ora 08:56

    Nu e nicio betie. Prin definitie, „jocul democratiei” nu permite decat reprezentarea categoriilor mainstream: esti reprezentat numai daca apartii unei categorii suficient de numeroase; restul raman nereprezentati pe veci si au 2 variante: sa stea acasa sau sa dea un vot-semnal atunci cand au ocazia; candidatura MM este o astfel de ocazie.

    Nu e nicio iluzie; nu cred ca sunt prea multi dintre votantii Macovei care-si imagineaza ca va ajunge presedinte; tot ce putem spera este sa dam un semnal ca existam si noi in societate si ca semnalul va fi suficient de puternic pt. ca mainstreamul sa-l ia in calcul;

    Simplu vorbind: intr-o tara in care cateva sute de golani mituiesc electoral cateva milioane de milogi sa faca „jocul democratiei” noi restul ce putem sa facem? sa stam acasa iluzionandu-ne ca suntem pragmatici & lucizi sau sa dam un „vot inutil” sperand ca intr-un fel vom fi bagati in seama? nu stiu care dintre cele 2 categorii se imbata mai mult cu apa rece.

    Răspunde
     
  • CITRO
    Octombrie 11, 2014 la ora 08:45

    Eu sunt si mai optimist in miracole decat tine. Sa zicem ca ajunge presedinte. Sa zicem ca se intampla inca o minune si cei din mediul rural nu voteaza deloc iar cei din urban cu inclinatie de stanga se imbolnavesc si provoaca o criza majora in spitalele din Romania. Iese Macovei presedinte. Va avea parte de o opozitie intarita si de stanga si de dreapta si de iesiri in strada. Se va crampona de scaun ca si actualul. Asa…Si? Iti spun eu ca romanul masochist fiind din fire va fi incantat. La urma urmei tendinta este sa dam din lac in put. Va fi nasol inca 5 ani. Mare smecherie. Trecem noi si prin asta 🙂

    Răspunde
     
  • Eduart
    Octombrie 11, 2014 la ora 08:42

    Sa ateptam primul tur ….. un proverb spune „BUTURUGA MICA RASTOARNA CARUL MARE” . La aceste alegeri am 3 optiuni , astept sa vad confruntararile directe intre CANDIDATI la TRV sau alta televiziune mai ptin implicata politic.
    NU VREAU SA VAD CONFRUNTAREA INTRE UN CANDIDAT SI UN PURTATOR DE CUVANT

    O zi buna va doresc

    Răspunde
     
  • ioan
    Octombrie 11, 2014 la ora 03:36

    Deoarece nu ne-am nascut cititori in stele, tot ceea ce se discuta acum sunt doar pure speculatii asa de dragul de a ne afla in treaba. Important este ca toti cei cu drept de vot, din interiorul RO dar si din diaspora sa-si exercite dreptul fundamental de a-si da cu stampila pe buletinul de vot. Dupa primul tur vor avea grija candidatii sa faca tot felul de jocuri de culise si tatonari.

    Răspunde
     
  • anca
    Octombrie 11, 2014 la ora 02:21

    Romanii chiar nu au nici un dram de minte?,l-ar vota pe mincinosul,megalomanul,bolnavul mintal…..ponta?
    In acest caz ne meritam soarta.
    Anulati buletinul si scrieti MERITOCRATIA si evident CONSTITUTIA MERITOCRATA acceptata prin referendum.

    Răspunde
     
  • Tudor
    Octombrie 11, 2014 la ora 02:21

    Moise, excelente analize. Dacă toți jurnaliștii și-ar face treaba ca tine, am fi la ani lumină de unde suntem acum ca dezvoltare.

    În ceea ce privește alegerile, sunt perfect de acord, Monica Macovei are șanse zero să ajungă măcar în turul doi, dar știi de ce o votez? E poate puțin pueril, dar o votez ca să văd câți suntem. Câți suntem cei cu puterea să închidă televizorul când apar știrile de la ora 5, cei care ocolim în loc să o luăm pe sens interzis, cei care încă mai luptăm. Așa cum ai indicat și tu și câțiva comentatori, acest vot poate da semnalul unei coagulări foarte interesante în perioada următoare.

    Iar în turul doi, nu vreau să anticipez, dar dacă iese Ponta fie se va lăsa cu mișcări de stradă, fie o să rămână doar el și ignoranții lui în această țară atât de frumoasă, dar din păcate atât de locuită.

    Răspunde
     
    1. Iulia
      Octombrie 11, 2014 la ora 13:26

      Bravo, Tudor!
      Exact parca mi-ai citit gandurile.
      Si eu sper sa aratam lumii ca nu suntem asa putini cei ce vrem o viata mai buna in tara noastra. Sa votam pentru a ne arata noua insine ca nu suntem singuri in lupta impotriva promovarii oportunistilor si a „descurcaretilor” zilelor noastre!
      E pentru prima data in ultimii 10 ani in care vreau sa votez, pentru ca simt ca mai avem o sansa si cred ca nu sunt singura.
      Dumnezeu sa ne ajute!

      Răspunde
       
    2. Maria
      Octombrie 20, 2014 la ora 22:42

      asa-i cum zici, Tudor

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase