Planuri pentru duminica asta. Şi pentru Basarabia

Publicat la data de de Moise

Marsul pentru Basarabia

de Moise Guran

Acu’ vreo două zile au venit la mine doi puşti ca să mă întrebe dacă ştiu că duminică e un marş pro Basarabia în Bucureşti. Nu vreau să vin şi eu, m-au întrebat? Dar de ce să facem un astfel de marş acum, le-am zis eu? 

În Republica Moldova sunt alegeri în noiembrie, umblă ruşii cu sacoşa de bani din sat în sat şi cumpără primarii, la bucată, ca să-i scoată pe proeuropeni de la guvernare.

Sunteţi siguri că dacă noi ieşim în stradă la Bucureşti o să-i ajutăm pe moldoveni? i-am întrebat. Nu cumva un astfel de marş le-ar da frisoane acelora dintre alegătorii moldoveni care nu sunt decişi dacă ţara lor ar trebui să meargă spre Uniunea Europeană sau Uniunea Eurasiatică? Nu cumva imaginile cu mii de oameni în stradă la Bucureşti i-ar putea face pe moldoveni să creadă că România vrea să-şi alipească pur şi simplu Moldova?

Nu, mi-au răspuns tinerii (care apropo, erau din România, nu din Moldova). Nici vorbă. Acum, în Republica Moldova există o mare tensiune. Lumea se teme de ceea ce s-a întâmplat în Ucraina şi toţi se aşteaptă ca odată lămurite lucrurile acolo în favoarea Rusiei, să se întâmple ceva similar şi în Republica Moldova. Deşi puţini, găgăuzii autonomi din sudul Republicii au un mare potenţial de destabilizare, iar oraşele republicii Moldova sunt dominate de rusofoni.

Ok, şi ce ar rezolva un marş pro Basarabia la Bucureşti? Păi le-ar întări lor, moldovenilor, încrederea că aici, în România sunt suficienţi oameni cărora le pasă de ei. Ar fi ca şi cum ai avea un frate în dificultate şi i-ai da un telefon ca să îi spui că eşti alături de el.

Dar, măcar sunteţi siguri că acest lucru este adevărat, i-am mai întrebat? Sunteţi siguri că în România sunt suficienţi oameni cărora le pasă de Republica Moldova? Sunteţi siguri că sunt suficienţi români conştienţi de faptul că Basarabia este parte din ţara noastră şi că România a rămas datoare acelei părţi abandonate de două ori în faţa tăvălugului rusesc, iar apoi sovietic şi încă o dată, a treia în 1991, când România lui Iliescu a fost prea laşă ca să răspundă pozitiv valului unionist venit de peste Prut?

Mă uit la puştii din faţa mea şi îmi dau seama că ori nu erau născuţi în 1991, ori erau prea mici ca să îşi amintească acele vremuri.

Nu, nu suntem siguri nici de asta, mi-au răspuns tinerii, dar trebuie să recunoaşteţi că un astfel de marş va avea un efect de reamintire şi asupra românilor care poate au uitat că au această datorie.

Ce să le mai spun? Că sâmbătă mă duc la o nuntă şi că duminică voi fi prea obosit ca să mai mărşăluiesc pe străzile din Bucureşti? Nesiguranţa calmă a acestor tineri m-a dezarmat. Mi-au arătat, apoi, un fel de marş făcut de tinerii moldovei la Chişinău, special ca să ne cheme pe noi românii la un marş de solidaritate, duminica asta, la Bucureşti.

În filmul de mai jos este Corina, o româncă de la Chişinău. Pare de asemenea foarte tânără, nu a trăit sentimentul de frustrare pe care l-au avut părinţii ei acum 25 de ani, când România a respins de facto Moldova. E o altă generaţie care nu înţelege nici răceala de după aceea a moldovenilor faţă de români, nici nepăsarea ignorantă a românilor faţă de moldoveni. Şi dacă aş mai fi avut un dubiu măcar, nu l-aş mai fi avut după ce am văzut filmul .

Aşa că duminică mă duc, n-am cum să nu mă duc.

Comentarii prin facebook

75 răspunsuri la Planuri pentru duminica asta. Şi pentru Basarabia

  • Pingback: VIDEO. Moise Guran: „Basarabia este parte din ţara noastră” – 7est.ro – 2016 Stiri iasi, stiri locale, nationale si internationale
  • Bogdan
    Octombrie 17, 2014 la ora 06:31

    Si eu sunt din Republica Moldova,am crescut cu visul de a ne uni cu „Tara Mamă”, am stat in piaţa cu tricolorul aşteptând Unirea, am invăţat grafia latină pe ascuns până a fost introdusă oficial, am fost la podul de flori, am întâmpinat bucuros TVR cand a fost difuzat prima dată la noi, am plâns când ascultam cântece patriotice, mi-a fost ruşine când am vazut ce fac basarabenii noştri prin cămine şi tot timpul am încercat să arăt că nu suntem aşa. Dacă cred în Unire acum? Nu, nu mai cred, dar sper şi vreau ca să vă daţi seama că dincolo de Prut sunt Oameni care speră, visează şi suferă alături de poporul român.

    Răspunde
     
  • GNChicago
    Octombrie 14, 2014 la ora 02:38

    Ca cetatean american de origine romana, consider rapirea Basarabiei de catre rusi in acelasi mod in care cineva mi-ar fi luat jumatate din gradina mea sau confiscarea apartamentului proprietate personala din Bucuresti si toate acestea trebuiesc reparate.Prin anii 1980’s la un Congres al romanilor de pretutindeni din Cleveland, Ohio, am primit o insigna cu inscriptia si harta desenata „Basarabia Pamint Romanesc”….Deasemenea am gasit pe internet o poza istorica care arata lumea ingenucheata pe Calea Victoriei (nu-i stiu numele actual)si circulatia oprita in ziua in care Basarabia a fost anexata=rapita in Junie 1940 si consider ca aceasta poza reprezinta simtamintele romanilor fata de rapirea Basarabiei de catre rusi. Moise, as vrea sa-ti trimit aceste poze dar actualul site nu are facilitatea de a accepta poze, dar tot le pun undeva pe facebook. Poze am trimis in anii trecuti si la Monica Macovei si mi-a confrmat primirea lor.

    Răspunde
     
  • Cris
    Octombrie 13, 2014 la ora 15:40

    In timp ce grosul romanilor se pregatesc de o noua tzeapa – alegerile prezidentiale, se vorbeste tot mai putin de un lucru grav:

    munca nu mai garantează satisfacerea nevoilor de bază. Unul din cinci angajaţi, adică 19% din adulţii care au un loc de muncă, nu câştigă suficient pentru a-şi acoperi cheltuielile lunare, situaţia din ţara noastră fiind cea mai gravă din UE, arată un raport al Comisiei Europene, publicat la începutul acestui an.

    Practic banii obtinuti prin munca nu ajung nici de mancare.

    Răspunde
     
  • Stefan RADOVEANU GENEVE
    Octombrie 13, 2014 la ora 12:29

    ROMANII sunt LASI asteapta sacosa cu litrul de ulei si Kg de zahar, isi vand copii si parintii.

    Răspunde
     
  • Cris
    Octombrie 13, 2014 la ora 12:14

    Aceste manifestari de simpatie dau bine la imagine dar sunt EGALE CU ZERO in plan practic. Romania e tara UE, iar Moldova, din pacate e total iesita din carti pentru UE si pasibila sa fie anexata la noul Imperiu Sovietic, condus de Putin. Sa fim realisti, cu toata simpatia noastra fata de Moldova, daca Putin vrea sa intre cu tancurile acolo, in 2 ore a ajuns la Chisinau si pune pe cine vrea muschii lui presedinte.

    Cred ca prioritatea zero a tuturor romanilor este sa rezolve problema tradatorilor de tara din interior… Unirea cu Moldova e un deziderat pe termen lung.

    Răspunde
     
  • xulescu
    Octombrie 13, 2014 la ora 11:29

    Moise, mai lasa-ne frate cu Republica Moldova ca nu ne intereseaza. Din punctul meu de vedere poate sa se uneasca cu Romania, dar stim bine ca aceasta unire nu va fi niciodata posibila, atat timp cat nici macar UE nu va aproba asa ceva, nu mai zic de aprobarea politrucilor pusi de rusi sa conduca tara aia. E un subiect mort din start.

    Răspunde
     
  • Divort Notar
    Octombrie 13, 2014 la ora 10:53

    Am fost acolo alaturi de romanii de aici se de cei de dincolo de Prut. Am fost fericit si mandru ca sunt roman !

    Răspunde
     
  • Valentin Hanganu
    Octombrie 13, 2014 la ora 10:30

    Domnule Guran, sunt uimit ca toata lumea vorbeste de Transnistria si nimeni nu ridica problema celor doua judete, Chilia si Cetatea Alba aflate intre gura de varsare a Nistrului si Bratul nordic al Deltei Dunarii, care au fost pamant romanesc inca de pe timpul lui Stefan cel Mare, si Rusia l-a daruit Ucrainei, chiar daca acolo populatia romaneasca nu o mai fi majoritara., si nu cred ca o analiza a situatiei de acolo ar prinde rau, asta pana sa fim iar vecini cu rusii la gurile Dunarii, asa cum vor ei.
    Mechanical Commissioning Eng.
    Valentin Hanganu

    Răspunde
     
  • micutu de la 7
    Octombrie 13, 2014 la ora 09:53

    Ai fost ca te-am vazut. Dar problema e, oare moldovenii vor sa se uneasca cu noi? Adica noi am facut destul de multe pentru ei si facem dar ei simt ca am fi frati? Ca din declaratiile publice conducatorii lor nu prea dau semne si nici populatia nu se prea manifesta vizibil. Nici nu stii care sunt rusofoni si care nu. O mana de tineri nu inseamna Moldova cu tot entuziasmul lor. Plus ca e o mare diferenta de exemplu intre atitudinea UDMR fata de Ungaria si invers privind Tinutul Secuiesc comparativ cu noi si Moldova. La aia chiar se vede dorinta si atasamentul, sprijinul reciproc, sustinerea reciproca, adica sunt 2 sensuri egale ca forta, se vede ca sunt frati si ca vorbesc aceeasi limba chiar fara sa vorbeasca. La noi pare doar sensul de la vest la est.

    Răspunde
     
  • Darco Turcu
    Octombrie 13, 2014 la ora 00:21

    Citind articolul si comentariile, am realizat ca scopul acestuia nu este de loc constrcutiv, aviz amatorilor care doresc sa isi descarce refularile nationaliste sau separatiste. Orice fel de unire se realizeaza prin oameni si printr-o gandire libera. Am auzit si eu povesti de la prieteni moldoveni, imediat dupa izbucnirea conflictului ucrainean (sa ne intelegem, conflict pornit de catre SUA, si nici de cum Rusia, ei actionand la niste provocari sa isi apere zonele de infleunta – pe undeva mi se pare normal ca pentru orice natiune care isi respeca valorile si istoria) ca propanganda ruseasca este in floare la Chisinau. Acuma tine de Rep. Moldova si de scoietatea ei sa treaca peste aceasta propaganda si sa constientizeze ce isi doreste cu adevarat. (alipire la Rusia, alipire la Romania sau un scop individual). Acuma eu stau si ma intreb, unirea este data de granite sau de sentiment? Mi se pare o intrebare mai mult filozofica, dar ce vreau sa scot in evidenta, romanii, sau europenii in general, cat de mult le mai pasa de curtea vecinului?! Sa nu uitam si de propaganda vestica, care se confunda din ce in ce mai mult cu viata noastra cotidiana incat nici nu o mai percepem. Am uitat sa gandim problemele obiectiv, in interes national. Lasati fratilor timpul sa decida daca aceasta alipire va veni sau nu. Normal ca este nevoie si de vointa, dar cu masura si asta ca sa aratam o anumita maturitate

    Răspunde
     
  • Miruna
    Octombrie 12, 2014 la ora 20:51

    De ce acum, Moise? Cam pute treaba asta, Ponta isi spune pe afise ” Presedintele care uneste”. Nu ii legitimati aberatia cu miscari de strada in aceasta directie. Nu acum. Plus ca, daca ei nu ne vor, e inutil.

    Răspunde
     
  • un turist
    Octombrie 12, 2014 la ora 14:46

    Moise: Sa stabilim un lucru,Germanul este in general pentru el insusi si nu il prea doare ce are vecinul si asta se manifesta si in Romania adica la populatia Romana.Nu il mai doare de cel care este vecinul lui de aproape apoi de cel peste granita si cum spunea cineva COSTURILE sint enorme daca luam in considerare situatia Romaniei-actuala-.Vorbind cu Romanii de aici putini sint cei care vor o unire toti vor un trai mai bun si sa aiba de lucru acasa linga parinti sau copii. Toate acestea sint niste iluzii politice si fac parte din fiecare perioada electorala dupa cum im-i amintesc.Sa nu uitam ca Germania a fost reintregita cu acordul Americii si Rusiei in egala masura. La conflictele actuale nu se poate spune de o apropiere cind propaganda din ambele parti nu inceteaza. Sa avem totusi putina sinceritate,Moldovenii cum spuneti d-voastra sint interesati de plecarea in Occident nu de fratia Romana,dupa cum au aratat unele sondaje ONG.si cu unirea s-a rezolvat aceasta tema.Nu te supara Moise este o parere nu numai a mea!!!!

    Răspunde
     
  • Ing. Teodor I.
    Octombrie 12, 2014 la ora 07:22

    F.S.N.-ul si-a activat pacalicii 🙂 M. Guran, hai las-o balta ca macane …

    Răspunde
     
  • saba
    Octombrie 12, 2014 la ora 06:52

    saba
    Octombrie 12, 2014 la ora 06:51
    Gresit sau superficial pdv aveti.

    Răspunde
     
  • saba
    Octombrie 12, 2014 la ora 04:41

    „au venit la mine doi puşti” fara … pusti…
    Ce dorim mai mult, reintregirea Romaniei (ca unirea s-a facut mai de mult) si care include si retrocedarea teritoriilor detinute de Ucraina sau integrarea R. Moldova in UE? Parerea mea este ca UE are interes sa inghita „estul” pe bucatele mici (federalizari, autonomii), numai ei, din UE sa ramina mari si tari. La Externe, Romania are nevoie de un NEGOCIATOR, roman si independent de orice influente. Interesul Romaniei, pazit dealungul istorieie, a fost sa ramina intreaga si independenta. Si asta nu vine in conflict cu buna vecinatate.
    „E o altă generaţie care nu înţelege…”, ba intelege ce au inteles si romanii la inceput: ca in UE curge lapte si miere. Vor marsalui pentru „integrare” nu pentru „reintregire”. Ii va primi UE cu bratele deschise sau ii vor carota romanii invidiosi – mergeti, mergeti, sa va moara si voua capra, rusnacilor…

    Răspunde
     
  • NEAMT AUREL
    Octombrie 11, 2014 la ora 09:28

    SA AJUTE DUMNEZEU SA FIM OTARA MARE SI FRUMOASA.

    Răspunde
     
  • Cipy
    Octombrie 10, 2014 la ora 22:18

    Bravo Moise. Esti un roman adevărat cu suflet mare, cu simt civic , si nu in ultimul rând cu cohones .

    Răspunde
     
    1. saba
      Octombrie 12, 2014 la ora 04:48

      Backwards for cohones grande, which means big nuts, the user kept using this for cheap access into unexplainable content.

      Răspunde
       
  • Marian Androne
    Octombrie 10, 2014 la ora 20:12

    Eu ma unesc cu oricine daca asta nu implica sa suport costurile distractiei.
    Nu uitati, RFG a platit 100 miliarde marci la valoarea din 1990, pt unificare.
    Restul e cancan!

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Octombrie 10, 2014 la ora 19:12

    Intai trebuie sa facem curatenie la noi in curte, apoi mergem la fratele nostru sa-l ajutam.
    Si multumesc MOISE, pentru ca ma cenzurezi .
    Unde este libertatea de exprimare?

    Răspunde
     
    1. Moise
      Octombrie 11, 2014 la ora 19:32

      Prietene, libertate de exprimare au doar cei cu bun simt. cel putin aici, in curtea mea, unde eu fac regulile.

      Răspunde
       
      1. Stelian
        Octombrie 11, 2014 la ora 20:57

        Oricum l-ati lasat cam mult…

        Răspunde
         
  • Catalin
    Octombrie 10, 2014 la ora 16:27

    Eu nu-i consider pe moldoveni ca fratii nostri insa consider teritoriul Republicii Moldova ca teritoriu romanesc, stiu ca pare o prostie dar va voi explica imediat de ce. Cunosc istoria romanilor destul de bine ca sa imi dau seama ca teritoriul dintre Prut si Nistru este al nostru al romanilor, dar impactul ocupatiei sovietice a schimbat masiv structura etnica si sociala a populatiei de acolo, moldovenii se considera jumatate rusi jumatate romani, ei cand merg la Moscova spun ca sunt rusi iar atunci cand vin la Bucuresti spun ca sunt romani. Politica dusa de populatia Rep. Moldova in acesti 23 ani de la dezmembrarea URSS a fost mereu ambigua si neclara si nu din cauza politicienilor cat din cauza lor, a locuitorilor acestui teritoriu, politicienii sunt oglinda populatiei indiferent de tara. Moldovenii umbla in doua luntrii, nu poti avea incredere in ei niciodata pentru ca ei actionaeaza cum bate vantul si se dau „romani” doar atunci cand au nevoie. Dac s-ar face acum un referendum pentru unire in Rep. Moldova nu cred ca ar vota pentru unire mai mult de 30% din populatie. Moldovenii sa ne lase cu sentimentalismele astea venite de undeva din anii ’90 de pe vremea lui Aldea Teodorovici. Ar trebui sa ne luam gandul de la utopica unire, in momentul de fata Rep. Moldova este o tara independenta cu politica si economie proprie si chiar nu inteleg de ce ar trebui ca noi sa incercam sa le facem pomeni si sa-i ajutam, cu ce este mai presus in fata noastra aceasta tara fata de Serbia spre exemplu. Nu stiu cine organizeaza manifestatiile astea, dar sigur sunt niste ONG-uri din astea care sifoneaza niste bani pe acolo.

    Răspunde
     
    1. Alex
      Octombrie 10, 2014 la ora 18:17

      Pai generatia tânără a asistat indiferenta la confiscarea veniturilor părintilor si bunicilor lor si spui ca ei vor lupta pentru Basarabia ?? E cel putin amuzant ….

      Răspunde
       
    2. saba
      Octombrie 12, 2014 la ora 05:06

      „consider teritoriul Republicii Moldova ca teritoriu romanesc” si nu-i suficient?
      In Dacia au venit legiunile romane, in Muntenia au venit fanariotii, in Transilvania au venit maghiari si sasi, si … Romania este romaneasca, cu pamint cu tot.
      Nu conteaza ce vor cei de acolo ci ce vor cei de aici. Dar daca nu se vrea, se va traduce altundeva ca slabiciune, asa ca indiferent de costuri, ce-i al meu ramine al meu. Costurile pot fi mai mici cu un NEGOCIATOR cum nu cred ca a mai fost altul dupa Iorga.

      Răspunde
       
  • Cezar
    Octombrie 10, 2014 la ora 15:34

    Un astfel de mars ii face inclusiv pe conducatorii Romaniei sa inteleaga ca generatia tanara nu a uitat de Basarabia si nu este dispusa sa accepte aceleasi compromisuri pe care le-au tolerat parintii nostri si pe care Ilici&CO le-au pus in practica vis a vis de Basarabia. Trebuie inteles ca Traian Basescu, chiar si Victor Ponta, nu sunt chiar acelas lucru cu ion Iliescu sau Stolojan/Petre Roman. Generatia tanara de pe ambele maluri ale prutului au alte valori fata de cea din 1991, dar mai presus de toate….ii leaga un lucru important….si anume, desteptarea nationala si cunoasterea trecutului comun asa cum este el, cu bune si cu rele. Tanara generatie de basarabeni nu mai este rusificata si nici contaminata de sindromul moldovenismului voronian, iar cea din Romania mica, nu mai este nici ea atat de naiva incat sa accepte cu seninatate acceptarea ratarii unei sanse istorice care apare poate odata la 100 sau 200 de ani. Iata ca acum e posibil ca ea sa apara odata la 25 – 30 de ani. Ce surprize ne va aduce anul 2018 numai Dumnezeu stie, insa noi stim cu siguranta ce vrem! PS Unire prin integrare, sau integrare prin unire? Aproape ca nici nu mai conteaza, important e ca ea va veni…iar pare-se ca din ce in ce mai multa lume este constienta de asta! 🙂 Unirea face puterea!!!

    Răspunde
     
  • Daniel
    Octombrie 10, 2014 la ora 14:15

    Clipul imi aduce aminte de cel ucrainian.
    E bine cu unirea si daca evolutia evenimentelor ne mai aduce in fata unei astfel de posibilitatti am face bine sa profitam.
    Nu m-as grabi sa il acuz pe Iliescu pentru ca daca nu gresesc pe vremea aceea erau niste trupe Rusesti stationate in Rep. Moldova,nu incepuse inca razboiul din Rep. Moldova si tot asa.Nu sunt foarte sigur ca Romania ar mai fi fost astazi in NATO si UE daca unirea s-ar fi petrecut atunci si categoric Romania este datoare fata de Rep.Modova!
    Problema este ca astfel de manifestari indiferent de ce parte a Prutului, dau apa la moara propagandei Sovietice/Rusesti si va fi folosita cu varf si indesat.
    Spun Sovietice pentru ca in Rusia nu toata populatia impartaseste ideologia si viziunea sistemului politic prezent la putere in Rusia de azi,practic o mostenire a razboiului rece.
    Si in final o intrebare pentru Moise. Daca Rep. Moldova s-ar uni cu Romania,in Romania minoritatea maghiara ar mai fi majoritara, sau cea reseasca ori ucrainiana ar deveni cea mai numeroasa?

    Răspunde
     
  • Morar Razvan.
    Octombrie 10, 2014 la ora 14:01

    Unirea celor doua state romanesti trebuie sa se infaptuiasca. Ce a fost in trecut nu trebuie nascocit. Altfel riscam sa ne pierdem in prea multe detalii si sa ratam prezentul.

    Răspunde
     
    1. saba
      Octombrie 12, 2014 la ora 05:14

      Nu sunt doua state ci doua teritorii ale aceluias stat. Daca noi ne exprimam gresit, strainii vor intelege ce vor ei, si noi nu vrem ce vor ei, nu-i asa?

      Răspunde
       
  • Alex
    Octombrie 10, 2014 la ora 13:14

    Am citit o buna parte din comentariile pe marginea acestui subiect si am incercat sa cantaresc argumentele pro si contra.
    Cele mai multe opinii sunt cat se poate de pertinente asa ca balanta nu s-a inclinat in nici o parte, din pacate…
    Spun din pacate, pentru ca in jurul unui astfel de subiect, de importanta nationala, m-as fi asteptat la un numitor comun al raspunsului, care sa fie impartasit de marea majoritate si care sa starneasca un entuziasm general !!
    Nu poate insa sa fie asa, pentru ca avem prea multe probleme nerezolvate acasa, in propria ograda, ca sa ne dorim sa mai rezolvam si altele, pe care nici nu le cunoastem si nici nu dorim sa o facem…
    Societatea romaneasca in prezent este una dezbinata, fara valori reale, dar mai ales fara valori comune, valori care sa ne poata uni in jurul unui proiect comun de tara… Mostenirea lasata de comunisti a fost si este in continuare reinvestita de fostii si actualii conducatori. Acestia ne-au deconectat de la Istorie, de la Valori si de la dorinta de a face ceva impreuna, de a gandi in perspectiva si de a avea constiinta unei natiuni !

    Vor fi destui probabil cei care vor merge la miting, dar totusi de ce ar face-o ??….

    Răspunde
     
    1. Mircea St
      Octombrie 10, 2014 la ora 13:29

      Pai.. ti-ai raspuns singur.

      Răspunde
       
    2. Petrinel
      Octombrie 10, 2014 la ora 14:09

      sa reparam noi cei de acum greselile facute in trecut, sa ne luam ceea ce este al nostru inapoi de la rusi-BASARABIA- , sa o facem pentru cei care au murit atunci in razboi, pentru romanii ce au fost deportati in Siberia, pentru cei ce sunt acum acolo si vor unirea, pentru toti ROMANII….DACA ESTI ROMAN…VINO SI TU

      Răspunde
       
  • petrinel
    Octombrie 10, 2014 la ora 10:44

    MERGE-TI LA MARS….VALAH, MOLDOVEAN, ARDELEAN…E MOMENTUL PENTRU UNIRE…NU VA LASATI INFLUENTATI DE RUSI, CEI CARE VORBESC DE RAU ROMANII NU SUNT DECAT COMUNISTI RUSI….HAI LA UNIRE CU TOTII

    Răspunde
     
  • petrinel
    Octombrie 10, 2014 la ora 10:41

    Sunt roman din Dambovita sau „valah” cum spune-ti voi…dar sunt frate cu ardeleanul si moldoveanul atat din Moldova cat si din R.Moldova, vorbim aceasi limba, ne tragem cu totii din daci si romani nu din slavi, turci, barbari si alte natii….si acum spun ROMANI DE PESTE TOT….UNITI-VA…BASARABIA E ROMANIA CA SI ARDEALUL, MOLDOVA, BANATUL SI ORICE ALTA REGIUNE…AVEM ACELASI SANGE

    Răspunde
     
    1. saba
      Octombrie 12, 2014 la ora 05:20

      Marsul acesta este bun pentru viitorul Presedinte, sa simta si sa-i intelega pe romani. Pacat ca sunt departe, ca as marsalui si la Chisinau.

      Răspunde
       
  • Robert
    Octombrie 10, 2014 la ora 10:07

    Comentariile celor care „vad doar viitorul” sunt in momentul de fata de prisos….doar fiindca ignoranta va obliga sa va opuneti unei idei de reintregire a teritoriului romanesc istoric,asta nu inseamna ca trebuie sa-i criticati si sa proferati injurii la adresa celor care-si cunosc istoria si vor sa traiasca in acelasi stat cu fratii de dincolo de prut(si da,ii numesc pe basrabeni frati pe buna dreptate),de care am fost separati in ’41 si ’45 de nebunia liderului ideologiei socialiste extremiste,ideologie pe care multi dintre voi nu pareti gata sa o renegati si de care sa va distantati,asa cum ar fi normal….continuati sa traiti sub teroarea monotoniei,fie-va frica sa schimbati ceva,e dreptul vostru.dar lasati-ne pe noi sa schimbam prezentul intr-unul mai bun..

    Răspunde
     
    1. saba
      Octombrie 12, 2014 la ora 05:24

      „dar lasati-ne pe noi sa schimbam prezentul intr-unul mai bun” – nu cereti voie, schimbati-l.

      Răspunde
       
  • ion
    Octombrie 10, 2014 la ora 06:03

    CERETI „UNIREA” NU CU R.MOLDOVA, DAR CU ADEVARATA BASARABIE, adica cu fostele judete Cetatea Alba, Izmail si Bolgrad, azi regiunea Odesa a Ucrainei, teritoriul cu iesire la mare pentru care Valahia si Tara Moldovei s-au dusmanit aproape 500 de ani. Pana la 1878 valahii (romani) n-au avut o alta iesire la mare decat prin aceasta Basarabie/Bugeac timp de vreo doua decenii pana la cotropirea Despotatului bulgaresc al lui Dobrote (Dobrogea) de catre turci si alipirea sa la Tara Moldovei.

    Răspunde
     
  • ion
    Octombrie 10, 2014 la ora 05:29

    Celor din Romania le-ar placea ca la Budapesta, Belgrad, Sofia, Kiev, Moscova sau untr-o alta tara sa se declare ca Romania nu mai are de stat pe harta decat pana in 2018, cand vreuna din tarile vecine va „uni” Romania la regiunile lor si nu va mai exista in lume si istorie nici urma de romani si Romania, toti vor fi unguri sau sarbi, sau bulgari, sau ucraineni, sau rusi etc.? De ce oare trebuie sa moara tara voastra draga Romania? Iar noi ne intrebam la fel – de ce trebuie sa moara R.Moldova? Doar Romania in 1991 a recunoscut Independenta Nationala a R.Moldova – oare acum nu o mai recunoaste? Prin ce Romania se deosebeste de Rusia? Rusia vrea „unirea” fostei Novorossii din trecut la regiunile Rusiei, nerecunoscand dreptul Ucrainei de a fi stat independent si cel al ucrainenilor de a avea propria limba si identitate nationala ucraineana. Oare Romania nu face la fel „poftind” „unirea” R.Moldova la judetele Romaniei si nerespectand dreptul R.Moldova de a fi stat independent si cel al moldovenilor de a avea propria natiune cu nume proprii nationale de identitate, limba, istorie, cultura, patriotism etc.? Numele de Basarabia si basarabeni e tot atat de umilitor si discriminant pentru cetatenii R.Moldova ca cel de „Malorossia”, „Novorossia”, „malorusi” si”novorusi” pentru ucraineni.

    Răspunde
     
    1. Mircea St
      Octombrie 10, 2014 la ora 13:04

      Ion nimeni nu vrea sa moara R Moldova. Unirea de care se vorbeste este in cadrul UE nu gen Crimeea cu rusia. Romania a recunoscut independenta si o va recunoaste in continuare cu toate ca istoric,lingvistic si national e o aberatie. Asta a fost dorinta voastra in 91 noi am respectat-o.
      Eu sunt roman cu origini in Orhei. Ma rog am avut pana in ’40 cand Stalin a avut grija sa nu mai am. Bunicul meu a ajuns pana la Cotul Donului pentru chestia asta (a avut 7 SAPTE frati deportati de care nu a mai aflat nimic) pentru a indrepta abuzul urss din 40. Macar in memoria lui ma duc la marsul asta .

      Mai e o problema care vad ca nu o pune nimeni pe tapet. Dreptul la autodeterminare (care noi il respectam, l-am respectat, si il vom respecta) in cadrul fostelor republici din urss e o PROSTIE. Asta deoarece populatia de acolo a fost sistematic deportata, stramutata si inlocuita cu rusi sau mai rau. Acolo nu e Scotia . Exact ca acum in Crimeea. Asa ca nu mai bate campii ca nimeni nu invadeaza sau doreste distrugerea R Moldova. Cu exceptia rusiei desigur…

      Răspunde
       
    2. saba
      Octombrie 12, 2014 la ora 06:42

      „Doar Romania in 1991 a recunoscut Independenta Nationala a R.Moldova – oare acum nu o mai recunoaste?” – nu este o aberatie, este o greseala, si nu este nimic de respectat in asta, ci doar de iertat. Iar basarabenii sunt acelasi lucru cu oltenii, banatenii, ardelenii. Si cu totii doar romani.
      Nu stiu despre ce lupte de 500 de ani intre Tara Romaneasca si Tara Moldovei vorbiti. Tara Romaneasca era su Basarab I in 1310 si Tara Moldovei sub Dragos in 1352. Intre 1859 si 1878 Imperiul Otoman se intindea in toata Peninsula Balcanica, inclusiv pe malul marii pina la Cetatea Alba. Dobrutscha nu a apartinut niciodata Tarii Moldovei, ci Tarii Romanesti. Mihai Viteazu a domnit in Tara Romaneasca (1593-1601), in Transilvania (1599-1600) si in Tara Moldovei (1600). In 1775 Imperiul Austriac a luat Transilvania si Bucovina, iar Imperiul Rus a luat Basarabia. In perioada 1918-1940 au fost anii in care romanii au reusit sa-si tina teritoriul nestirbit.

      Răspunde
       
      1. saba
        Octombrie 12, 2014 la ora 06:48

        Basarabia a fost luata de rusi in 1812. Am omis anul.

        Răspunde
         
  • Andrei
    Octombrie 10, 2014 la ora 00:31

    Ma asteptam de la Moise sa puna in balanta aspectele sociale si mai ales cele economice.
    In situatia actuala(in care Romania e oaia neagra a UE din aproape toate pctele de vedere) o eventuala unire cu un stat atat de sarac si corupt ar insemna colaps
    Apoi 90% dintre sustinatorii unirii o fac din orgoliu si prostie, cred ca daca traiesc intr-o tara cu 35.000 de km mai mare vor fi mai importanti, mai respectati in lume, lumea ii va baga mai mult in seama si vor trece peste complexul de inferioritate romanesc

    Răspunde
     
    1. saba
      Octombrie 12, 2014 la ora 06:51

      Gresit sau superficial pdv aveti.

      Răspunde
       
  • Damian
    Octombrie 9, 2014 la ora 23:55

    Daca un roman are nevoie de ajutor nu cred ca mai trebuie sa punem intrebari de ce si cum. Eu voi fi acolo si nu uitati ca suntem de multe secole aici si cred ca va fi greu de rasuns la interbari pe care le vor pune nepoti de ce nu am facut nimic cand am fost mari si tari???

    Răspunde
     
  • Rosianu Alex
    Octombrie 9, 2014 la ora 22:57

    Sincere felicitari, presupun ca esti prea bine informat despre cauza incat sa nu pui la suflet comentariile oamenilor care nu au apreciat faptul ca ai comentat marsul de duminica, uniti indepartam si parerile rele, tine-o tot asa!

    Răspunde
     
  • Cris
    Octombrie 9, 2014 la ora 21:45

    Gestul e patriotic, e national, e sublim, dar e egal cu ZERO in termeni practici. Cei de la Chisinau sunt mult mai realisti si stiu ca, daca se hotaraste Putin sa intre cu tancurile in Moldova, nici UE nici NATO nu vor interveni. Cu atat mai putin Romania – o tara saraca, aflata la periferia civilizatiei europene.

    Răspunde
     
  • marius
    Octombrie 9, 2014 la ora 21:21

    Moldovenii pe care ii cunosc de la facultate sunt niste nesimtiti toti,plini de ei si insuportabili !!!Chiar nu vreau asa ceva !

    Răspunde
     
    1. Grig
      Octombrie 9, 2014 la ora 21:44

      da stiu, si romanii care se duc in Franta sunt niste tigani cersetori! … Pe bune? te-ai uitat putin in jurul tau ca sa faci o astfel de afirmatie? Si eu am avut colegi basarabeni si pot spune cu mana pe inima ca te trateaza exact la fel cum ii tratezi si tu pe ei!

      Răspunde
       
      1. marius
        Octombrie 10, 2014 la ora 02:40

        Si ce trebuia sa le pup picioarele? Pe langa factul ca vorbesc doar in rusa itre ei x(( ,asculta filmele doar in rusa !!!Nu inteleg ce cauta aici.

        Răspunde
         
    2. Andrei
      Octombrie 10, 2014 la ora 09:38

      Confirm cele spuse de Marius .Sunt niste parveniti si niste egoisti.Au in cap doar ca sunt cei mai buni cand defapt nu sunt chiar asa destepti pe cat se dau.Pana sa ii cunosc eram ca voi ,vroiam sa se realizeze vreodata o unire sau sa le vizitez tara ,insa dupa ce i-am cunoscut pot spune ca nu au nicio treaba cu Romania.Sunt mult mai primitivi ca noi ,la gesturi ,limbaj ,caracter 0 .E doar ce am observat eu 🙂

      Răspunde
       
      1. bogdan
        Octombrie 10, 2014 la ora 20:50

        Subscriu la ce ai zis. Asa am observat si eu, sunt mai necizelati, mai neevoluati in comportament si comunicare. De asemenea si la facultate erau cei mai agresivi comportamental si pana la urma si fizic daca o luau pe ulei.

        Răspunde
         
      2. Ana-Maria
        Octombrie 11, 2014 la ora 12:54

        Să fim serioși,eu sunt moldoveancă și vă asigur că nu trăim indiferenți ,nu jucăm în două jocuri,suntem și noi oameni,oameni cărora ne pasă,vrem și noi să scăpăm de ruși ,dar nu depinde de noi.Atîta timp cît și fața țării vorbește în rusă,ce vreți voi de la niște sărmani simpli?.Ei nu înțeleg toate astea,ei se gîndesc doar la un trai mai bun.Noi nu suntem informați,la noi toată televiziunea este cumpărată,iar ceia ce privește de internet,ei bine,tineretul îl folosește pentru site-urile de socializare,cum ar fi:odnoklassniki,vkontakte,de altfel tot ruse.Ei preferă prostitul pe internet,decît să se informeze despre ce se petrece cu țara lor.Oamenii adulți puțini se folosesc de interneți,pentru-că nici măcar nu știu al folosi.Noi chiar avem nevoie de ajutor,nu să ne plîngeți de milă,dar să ne ajutați să îi motivăm pe toți!

        Răspunde
         
      3. Ana-Maria
        Octombrie 11, 2014 la ora 13:02

        Egoiști?de ce nu te informezi ce înmseamnă „a fi egoist”?Nu cred că ți-e ți-ar plăcea să te numească cineva așa,mai ales fără să-i dai vre-un motiv.Și de ce mă rog suntem primitivi?
        -PRIMITÍV, -Ă, primitivi, -e, adj. 1. Din perioada de la începutul societății umane; străvechi. ♦ Care se află pe treapta cea mai de jos a dezvoltării (sociale).
        Ne aflăm oare noi pe treapta cea mai joasă de dezvoltare?și chiar de ar fi așa,e vina noastră oare?tu știi cît muncește un țăran moldovean?și pentru ce?pentru ai lua în rîs roada,pentru ai badjocori munca cei de la conducere?.Vorbești fără să știi,dînd un exemplu rău oamenilor.Știi,înainte de a vorbi să te încalți în încălțămintea noastră,să treci prin ce trecem noi,apoi de ve-i putea să vorbești,s-o faci!

        Răspunde
         
        1. saba
          Octombrie 12, 2014 la ora 06:58

          BRAVO!

          Răspunde
           
      4. sergiu
        Octombrie 12, 2014 la ora 08:35

        sunt nascut in anul 1977 de ROMANIA am auzit prima data in 1989 (decembrie) grafiea latina am invatato in clasa a 9, istoria uniunii sovetice am invatat la scoala, limba rusa obligatorie din clasa 1, pai cum sa nu artam noi romanii basarabeni ca exstraterestrii da este adevarat ca majoritatea basarabenilor nu vor o eventuala unire cu ROMANIA stiti oare de ce? penru ca un razboi civil TRANSNISTREAN poate rabufni oricand si va trebui sa ne descurcam singuri ca intodeauna,pentru ca noi am fost vanduti ca un sac de cartofi uniunii sovetice de voi cei care va credeti romani adevarati, pentru ca credeti ca ne oferiti numai favoruri iar noi trebue sa va si multumim pentru ca am redobandit buletine RO desi e dreptul nostru care nea fost luat canda si pentru ca noi recunoastem ca santem lasi si curve dar tresarim la vazul tricolorului si ne adunam 100 de mii iar voua va e tarsa sa esiti…. sa nu esiti….

        Răspunde
         
  • Dan
    Octombrie 9, 2014 la ora 21:19

    Rog să nu vă uitați la acțiunile politicienilor . De exemplu cum Filat Vlad în calitate de prim-ministru a vândut Banca de Economii și Aeroportul Internațional rușilor . Adevărații patrioți și persoanele care cunosc istoria își dau seamă că BASARABIA E ROMÂNIA . De ce cele 2 Germanii au putut să se reunifice , iar noi nu putem ?

    Răspunde
     
  • marius
    Octombrie 9, 2014 la ora 21:18

    Nu vrem Moldoveniii, doar moldovencele :))

    Răspunde
     
  • Tudose
    Octombrie 9, 2014 la ora 21:03

    Stiu ca intereseaza f. putin, dar nu ma pot abtine: pe 3 August 1919 Banatul s-a unit cu Romania si nu a fost bine. A fost din ce in ce mai rau. La fel va fi si cu Moldova. Asa va fi intotdeauna cand oamenii nu pricep ca nu sunt egali intre ei si nu isi recunosc conditia si locul in ierarhia natiunilor. De cand cu drepturile omului, cei care o duc bine cheltuie bani pt. a ii ajuta pe cei saraci. Asa se vad lucrurile din Timisoara timisorenilor, adica cei care au Banatul in sufelete si nu doar in buletin!

    Răspunde
     
  • Andrei
    Octombrie 9, 2014 la ora 21:01

    Chiar daca mi-ar place sa aiba loc unirea dintre Romania si Moldova, ma gandesc, pentru ce? Ce le putem oferi? Politicieni corupti… au si ei… . Aici nu vezi decat coruptie, oameni suparati, mincinosi, hoti, manipulatori, oameni degradati morali, iar daca vrei sa ii gasesti adunati, poti merge la guvern, la parlament, in primari, la prefecturi, in politie in justitie etc. Chiar mi-ar place ca ei sa se uneasca cu noi, dar daca vine cineva la mine acasa, imi place sa am ceva sa ii ofer, sa fiu ospitalier, noi nu avem decat non-valori, conducatorii nostri sunt mai nocivi ca cianura.

    Răspunde
     
  • Mihai
    Octombrie 9, 2014 la ora 20:29

    Domnule Vadim imi pare rau ca trebuie sa va spun dar toti din Republica Moldova cu care am intrat in contact m-au inselat sau au incercat sa ma insele. Nu au pic de bun simt. Si atunci vreti sa-i iubesc si sa-i consider frati? Nu as putea, imi pare rau.

    Răspunde
     
    1. Flo
      Octombrie 9, 2014 la ora 21:03

      Eu am trait sentimentul asta de fiecare data cand am mers la mare, prin Constanta si imprejurimi. De vreo 20 de ani. Asa ca….

      Răspunde
       
  • CIneva
    Octombrie 9, 2014 la ora 20:28

    La unele capitole – si anume servicii medicale in mijlocul turcilor din regiunea autonoma gagauzia si functionari publici, Moldova este inaintea Romaniei.
    I-am cunoscut pe functionarii moldoveni, avand nevoie sa inchei niste acte, atat pe cei din raion, cat si pe cei din Chisinau. Nu am avut sentimentul tipic de scarba pe care il am cand fac acelasi lucru in Romania. Functionarii publici din Moldova s-au comportat frumos, profesional, de nota 10. Si cu toate ca am ajuns la 13.59 iar la 14.00 se inchidea, tot m-au ajutat, , cu toate ca a durat 20 minute.

    La fel si cu serviciile medicale: pai hai sa o punem asa; ce alegi, sa te duci in gagauzia mijlocul turcilor, si vezi ca oamenii aia se comporta frumos, nu au ideea spagii, isi fac treaba, ninemi nu vorbeste romana si ai impresia de siguranta serviciului sau sa te duci in mijlocul romanilor unde fara spaga nu fac nimic si mai ai dubii referitor la competenta si serviciile medicale care le ofera ?

    Romanii au impresia ca in Romania e mai bine decat in Moldova insa realitatea e alta. Unele sunt mai bine la noi, altele sunt mai bine in Moldova si tot asa.

    Răspunde
     
  • Mihai
    Octombrie 9, 2014 la ora 20:25

    Domnule Vadim imi pare rau ca trebuie sa va spun dar toti din Republica Moldova cu care am intrat in contact m-au inselat sau au incercat sa ma insele. Nu au pic de bun simt. Si atunci vreti sa-i iubesc si sa-i consider frati?

    Răspunde
     
  • Vadim
    Octombrie 9, 2014 la ora 18:40

    10 motive pentru Unire:

    1. Basarabia este parte a spaţiului locuit dintotdeauna de români. Circa 3 milioane de români din Republica Moldova sunt separaţi de noi, ca urmare a ocupaţiei sovietice. Această nedreptate trebuie reparată.

    2. Multe dintre urmele lui Ştefan cel Mare pot fi găsite peste Prut, în cetăţi şi mănăstiri, dovezi ale identităţii neamului nostru.

    3. Sute de mii de ostaşi români şi-au dat viaţa pentru unitatea, libertatea şi integritatea spaţiului românesc. A ascunde această realitate ar însemna să ne minţim pe noi înşine

    4. Pentru simplul fapt că erau români şi pentru că şi-au dorit să rămână ai României, basarabenii au fost deportaţi, înfometaţi, închişi, torturaţi, ucişi, o treime din populaţia Basarabiei fiind exterminată de Stalin. În pofida acestui fapt, dorinţa de reunire cu Patria-Mamă a rămas în minţile şi inimile multora dintre basarabeni.

    5. Zecile de mii de tineri curajoşi care au scandat lozinci pentru unire şi au arborat tricolorul românesc în aprilie 2009, la Chişinău, reprezintă o generaţie care nu mai tolerează să-i fie călcată în picioare identitatea românească.

    6. Realizarea unificării celor două state româneşti va însemna restaurarea unităţii de limbă, etnie, religie, cultură.

    7. Numeroase personalităţi culturale, ştiinţifice şi politice ale României sunt originare din Basarabia: scriitorii Alecu Russo, Bogdan Petriceicu Haşdeu, Alexei Mateevici, Constantin Stere, Paul Goma, Grigore Vieru, Adrian Păunescu, mareşalul Alexandru Averescu, lingvistul Eugen Coşeriu, actorii Colea Răutu, Iurie Darie, Stela Popescu şi mulţi alţii;

    8. O Românie reîntregită ar fi mai diversă socio-cultural prin contactul cu mai multe comunităţi etnice. În acelaşi timp, partidele politice menţinute pe criterii etnice şi-ar pierde din influenţă, procentul minorităţii maghiare scăzând considerabil, iar a celei ruse nedepăşind 1% din totalul populaţiei de 25 milioane de locuitori.

    9. Oamenii de stiinţă susţin că mărimea populaţiei şi a teritoriului sunt cele mai importante caracteristici care influenţează potenţialul unei ţări pe termen lung. Prin unificarea cu Republica Moldova, România ar câştiga la capitole precum forţa de muncă, investiţii, industrie textilă şi alimentară, suprafaţă agricolă şi potenţialul turistic.

    10. Un stat mai mare este unul mai puternic din punct de vedere politic şi economic. După unificare, importanţa României pe plan european şi mondial ar creşte substanţial.

    Este anul 2014 şi e timpul să reintrăm în normal.

    Primul pas: ceea ce ne-a fost luat în mod nedrept să revină acasă prin unirea Republicii Moldova cu România.

    Este datoria noastră morală să facem presiuni asupra clasei politice. Este timpul ca NOI să cerem să se facă dreptate, altfel lucrurile nu se vor schimba niciodată.

    BASARABIA e ROMÂNIA!

    Răspunde
     
    1. traian m
      Octombrie 10, 2014 la ora 00:05

      discutia e la nivel de stela popescu si paunescu
      in loc sa fie la nivel de celibidache sau kogalniceanu
      e plin de postaci teleghidati de la moscova care ii vorbesc de rau cand pe basarabeni, cand pe romani doar doar or semana zazanie
      sute de mii de valahi si volohi au murit pt transilvania,banat,basarabia. sa le cinstim memoria

      Răspunde
       
  • adrian
    Octombrie 9, 2014 la ora 18:28

    fac parte din cei care au trait acele vremuri din 1991, eram un tanar entuziast si inca mai credeam in „revolutia” noastra, iar atuncea sincer nu am inteles absolut nimic din ceea ce s-a intamplat cu adevarat
    acuma sunt unul din cei carora nu le pasa de Republica Moldova (atentie, am spus Republica Modova, nu Basarabia) !
    de ce ar trebui sa imi pese de cineva care nu ma iubeste si nu ma vrea?!!
    de ce ar trebui sa imi pese de cineva care nu vede la mine decat o vaca buna de muls si atat?!
    imi pare rau sa o spun, dar daca vecinul meu vrea sa imi pese cu adevarat de el, de siguranta, viata si bunastarea lui, atuncea chiar trebuie sa vina si sa imi faca dovada ca isi doreste cu adevarat acest lucru si nu doar la nivel declarativ, nu doar dand din gura, spunand una si facand alta defapt !
    daca ei nu vor, noi de ce sa vrem?!
    sau doar ne trezim ca suntem patrioti la nivel de declaratii sforaitoare facute de politicieni, cand le mai arata Putin batul printre zabrele?!!

    Răspunde
     
    1. dana
      Octombrie 9, 2014 la ora 18:50

      Cam ai dreptate…..sustin tot ceea ce ai scris.

      Răspunde
       
    2. Vadim
      Octombrie 9, 2014 la ora 18:50

      Domnule Adrian, să stiți că noi, românii de peste Prut iubim România și pe românii ca Dvs. Nu am uitat cine suntem și ce trebuie să facem.

      Vă rugăm, nu ne abandonați!

      Răspunde
       
    3. Grig
      Octombrie 9, 2014 la ora 19:20

      Prejudecati, prejudecati si iar prejudecti … Si daca ar fi macar in parte adevarate din toate cate ati expus eu atat am a va intreba: Basarabenii au trecut prin 200 de ani de rusificare fortata, cu deportari in masa depopulari de sate de romani si repopulari cu rusi, prin inchisori si masacre, prin teroarea sovietica si cate si mai cate, dar tu si ceilalti ca tine ce scuza aveti?

      Răspunde
       
      1. adrian
        Octombrie 9, 2014 la ora 21:07

        domnule, Grig,
        scuza?!! pt ce?!sau de ce?!
        de ce trebuie sa am o scuza pt ceva ce nu am facut eu si pt care nu am nici o vina?!
        nu ma intereseaza istoria celor 200 ani asa cum spuneti dumneavoastra (daca ma gandesc bine cred ca nici Romania nu are 200 ani de existenta ca stat unitar), dar sunt foarte interesat de ziua de ieri, astazi si cea de maine, mai ales de viitor si sincer va spun ca nu ma vad sustinand o cauza de acest gen.
        altfel ar sta situatia daca ar fi vorba de ardeal si de oamenii de acolo, oare de ce?!!!

        Răspunde
         
        1. Grig
          Octombrie 9, 2014 la ora 21:34

          fa-ma sa inteleg, de ce ar fi mai important Ardealul decat Basarabia? De ce ar fi mai important Banatul decat Oltenia? dar romanii din Dobrogea de ce ar fi mai importanti decat cei din Moldova? Dar Eminescu de ar fi si poetul timisorenilor sau Brancusi de ce ar si artistul ardelenilor? Fratele meu, fie ca-ti place fie ca nu adevarul e unul singur iar el spune ca romani sunt peste tot si ar trebui sa ne pese in egala masura de fiecare din ei indiferent de ce parte a Carpatilor, a Prutului sau a Muresului se afla! D-alde tine vad peste tot in jurul meu si nu am decat un sentiment de mila pentru ei si pentru ignoranta in care traiesc.

          Răspunde
           
          1. Nistor Mihai
            Octombrie 13, 2014 la ora 10:04

            Îmi voi atrage mulți opozanți la aceasta afirmație, dar DA: Ardealul e mai important pentru Romania decât ar fi vreodată Basarabia. Fără Ardeal ar fi vai si amar de Romania daca ti cont de câți bani ajung la bugetul statului. Cu Basarabia in locul Ardealului Romania di-ar declara falimentul in maxim 2 ani.
            Si încă un lucru: daca vor Basarabenii sa se unească cu romanii sa o facă in cadrul UE. Acolo ei vor trebui sa facă eforturi si depinde doar de ei.
            Noțiunea de natiune aparține secolului XIX. Acum se merge spre unitate si bunăstare economică bazată pe similitudini între nații si nu diferențe.
            Așa ca hai sa nu mai punem accent pe diferențe si sa căutam un mod sa o ducem mai bine. Si daca Basarabia va vrea sa se alăture noua bine, daca nu nu. Depinde doar de ei ce valori aleg…

             
    4. oana
      Octombrie 10, 2014 la ora 14:19

      Adriane draga tu nu ai vreo vina ci ai mai degraba noroc ca te-ai nascut in tara ta fara sa fii prigonit, asuprit si chiar torturat ca romanii din Basarabia. Pentru fiecare provincie romaneasca, inclusiv pentru Basarabia, bunicii si strabunicii nostri au luptat pana la ultima picatura de sange, au lasat in urma copii orfani si multa durere si nu au tinut cont o clipa ca sunt moldoveni sau munteni si mor pentru Ardeal; ori sa stea sa socoteasca ca-s din Ardeal si trebuie sa treaca Prutul…Vezi tu, asta e taria unui neam: unitatea chiar daca inseamna sacrificiul suprem. Acum 3-4 generatii in urma barbatii mergeau la razboi fara sa cragneasca iar noi facem atat caz pentru un meeting…

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase