O soluţie simplă pentru marile problemele ale TVR

Publicat la data de de Moise

tvr_blog

de Moise Guran

De patru ani de când lucrez în TVR, asist la aceleaşi discuţii interminabile între unii care vor să dea oameni afară şi alţii care cer o taxă mai mare, pe ideea că aşa nu mai trebuie nimeni dat afară. Cam la asta se rezumă toate discuţiile legate de restructurarea TVR, indiferent că ele se poartă la etajele superioare ale Turnului, sau prin curte, între angajaţi.

Ca în orice reformă făcută de statul român, totul pleacă de la tăierea cheltuielilor, urmând să vedem noi după aia ce mai rămâne şi ce mai băgăm pe post. TVR-ul încă mai are un număr de emisiuni care supravieţuiesc miraculos, având în vedere resursele (şi nu, nu mă refer la a mea), făcând şi performanţă… atâta câtă se poate. De acum, e clar pentru toată lumea că taxa tv e prea mică pentru o televiziune publică europeană, dar nici nu o va mări nimeni într-un viitor apropiat, dintr-o raţiune simplă – populaţia nu o vrea şi mulţi nici nu o mai plătesc. În afară de cererile de creştere ale taxei şi/sau de ştergere ale datoriilor, managerii TVR n-au prea avut alte soluţii.

Pe de altă parte, legea TVR este atât de prost făcută, încât ea a distrus şi audienţe, şi publicitate, şi orice altă sursă de finanţare a televiziunii publice. Sigur, e deranjant să-ţi întrerupă filmul sau meciul cu publicitate, dar îngrămădirea publicităţii pe capete de emisiuni le condamnă inevitabil pe acestea să plece din audienţe foarte mici, din cauza pauzelor de aproximativ 10-15 minute dintre ele. Dacă mai pui la socoteală şi promo-urile (necesare), cam un sfert dintr-o oră de emisie, e ceea ce noi numim o uriaşă burtă de audienţă, adică o perioadă în care toată lumea mută pe alt canal şi, de regulă, rămâne acolo.

Şi totuşi, adevărata problemă a TVR tot taxa rămâne, în fapt milioanele de euro care sunt totuşi anual de cheltuit şi care, în mod inevitabil, atrag interesul politrucilor la fel ca la orice achiziţie pe bani publici. Pe de altă parte, trebuie să recunoaştem cu toţii că nu toate lucrurile difuzate de TVR sunt de interes public. Şi atunci, întreb şi eu, aşa… de ce nu se finanţează din taxă decât cele considerate de interes public?

A ieşit mare scandal când s-a închis TVR Cultural… Ok! Poate cultura este de inters naţional şi trebuie finanţată din taxă. Cât? X emisiuni! Poate sportul este de interes naţional, că fără TVR n-aţi mai vedea UEFA Champions League, nici pe Digi, nici pe Dolce… Doar a avut-o ProTV-ul şi nici el n-a prea făcut profit cu ea, chiar dacă audienţele erau mult mai mari.. OK! Sportul trebuie finanţat din taxă. Cât sport? X emisiuni, cutare campionat mondial sau naţional, olimpiada nu ştiu care…

Ce mai e de interes naţional şi nu se poate finanţa altfel? Categoric ştirile! Producţia de ştiri e cea mai scumpă din tv. Acesta este motivul real pentru care televiziunile numite “de ştiri“ sunt, de fapt, interminabile talkshouri. Bun! Să finanţăm X emisiuni de ştiri, o reţea de corespondenţi, hai şi X emisiuni de publicistică. Buun! Un talkshou vrem? Păi e obligatoriu prin lege în perioadele electorale, de exemplu. BUN! Să-l finanţăm şi pe ăla! Să finanţăm Viaţa Satului că nimeni altcineva nu mai e interesat de sate (şi are şi audienţe bune apropo), să stabilim ce mai vrem să finanţăm din taxă şi care altfel nu se poate finanţa şi nici pe la alte tv nu găsim!

Gata? Bun! Tragem linie şi adunăm! O să vedeţi că rezultă o importantă diminuare a cheltuielilor, atât de serioasă, încât TVR-ul ar putea, la modul serios, să îşi achite datoriile la stat şi pe la bănci, ar putea să funcţioneze fără jena de a fi pe locul trei între marii datornici, ba chiar ar rezulta, finanţate din taxă, nişte producţii respectabile, aşa cum îi şade bine unei televiziuni publice să facă.

Bine-bine, o să întrebaţi…. dar, cu restul producţiilor ce facem? Că doar sunt şase canale pe care trebuie să dăm ceva… din taxă… Păi nu, nu trebuie, că nu e taxa noastră. E a oamenilor şi trebuie să le dăm în schimb chestii care chiar sunt de interes naţional.

Ceea ce NU înseamnă că restul producţiilor trebuie să dispară!

Dacă nu sunt de interes naţional (aşa cum nici emisiunea mea nu este), se pot finanţa singure, în parteneriat public-privat. Împarţi costurile şi publicitatea cu postul, acesta îţi pune la dispoziţie uriaşa sa infrastructură care, până una-alta, este o resursă foarte puţin folosită şi care în general se cam degradează cel puţin moral iar, mai departe… dacă vinzi publicitate trăieşti, dacă nu, te duci acasă. Poate nu ştiţi că, după Ordonanţa Voiculescu, veniturile din publicitate ale TVR au scăzut la jumătate, iar încărcarea staţiei este oricum mică.

Deci, ce are TVR de pierdut dacă împarte un spaţiu pe care nu reuşeşte să îl vândă sau pe care îl dă mult prea ieftin?

Sunt convins că ar fi o grămadă de producători independenţi care ar dori să facă acest tip de asociere cu TVR, un parteneriat care limitează foarte mult costurile staţiilor publice (practic doar la funcţionarea infrastructurii), stimulează calitatea programelor (că nu poţi să vinzi publicitate, dacă n-ai audienţă), lăsând, însă, TVR-ului posibilitatea de a alege ce vrea să pună în grile şi la ce oră.

Din ce ştiu eu (sper să nu mă înşel) şi marile lovituri de audienţă pe care TVR le făcea, acum zece ani, cu Surprize-Surprize sau alte şouri marca Valeriu Lazarov, tot parteneriate public-private erau.

Vi se pare complicat? Mie nu mi se pare complicat deloc şi cred că astfel se rezolvă un milion de probleme, inclusiv cele legate de taxă, ştergerea datoriilor (care nu cred că va veni, decât eventual odată cu închiderea TVR), se creează spaţiu bugetar de achiziţii pentru filme noi şi bune, pentru retehnologizare că pică toate pe noi de vechi ce sunt, dar mai important decât toate, se rezolvă problema credibilităţii televiziunii publice şi cea a ataşamentului telespectatorului faţă de TVR.

Cum poţi altfel să aştepţi ataşament de la un public care te urăşte pentru că i-ai băgat în factura de curent o taxă pe care nu o poate evita? Cu ce îl încălzeşte pe omul de acasă, dacă tu îi spui că nu-ţi ajung banii din taxa respectivă? Te face mai simpatic? Restructurarea şi reabilitarea TVR este, până la urmă, o chestiune de prioritizare. 

P.S. Public doar pe blog opinii legate de TVR, pentru că nu cred că ele sunt de un mare interes pentru publicul emisiunilor pe care le fac la radio şi la tv.
P.P.S. În mod evident, sistemul descris de mine mă avantajează. Aşa funcţionez eu, dar să o luăm altfel, dacă nu funcţionam aşa, nu înţelegeam nici eu sistemul…

P.P.P.S. Nu sunt interesat de niciun fel de funcţie administrativă în TVR, în altă structură publică sau privată. Pur şi simplu îmi place prea mult meseria mea. N-am scris această postare pentru a atrage atenţia asupra mea, ci uite mă pronunţ şi eu asupra unei probleme despre care tac de patru ani. Şi nu îmi stă în obicei să tac.

Comentarii prin facebook

32 răspunsuri la O soluţie simplă pentru marile problemele ale TVR

  • zoli
    Martie 13, 2016 la ora 18:35

    iertatima ca intervin si eu aici am si eu o solutie per amsablu pt o anumita perioada de a plati o parte din datorii, de ce nu chemati la masa negocierilor toate televiziunlie pt a face o reclama agresiva macar pt o perioada de un an de zile gen „SALVEAZA TVR” si sa va spun de ce daca nu ar exista TVR nu ar mai exista si alte televiziuni plus acele televiziuni var salva de la faliment daca vati uita la statistici plus avet drepturi de autor sa va dau un exemplu: romania tv detine 5% din informatiile tvr zic si eu asa nu am de unde sa stiu si macar sa va deie 2.5% din cistiguri.

    Răspunde
     
  • andrei
    Martie 13, 2016 la ora 11:57

    vin cu o ideie pt a salva TVR-ul chiar daca ii nevoie de un compromis sa fie o singura categorie TVR 1 iar celelalte trebuie sacrificate pt a salva tvr pt o anumita perioada si va dau citeva idei pt rating: bagati filme orice gen pe la ora 20.00 nu cum se intimpla la ore tirzii, solutii sint destule, eu sincer nu am mai vazut un film japonez de ceva timp poate ma insel eu si sint nevoit sa ma uit pe protv sau antena 1. va doresc numai bine.

    Răspunde
     
  • Aurel
    Septembrie 28, 2014 la ora 19:34

    In multe privinte sunt de acord cu dumneavoastra. TVR este unul din putinele domenii in care am o cu totul alta parere.
    Stiu ca poate fi condusa mai bine sau mai prost si nu am habar de structura sa de venituri si cheltuieli.
    In schimb, cred ca trebuie folosit un alt cadru de referinta.
    Audienta unei emisiuni nu este direct proportionala cu calitatea emisiunii. Din pacate, mai des este invers. Emisiunile de barfa au audiente mai mari decat cele instructiv-educative.
    Televiziunea nationala trebuie sa aiba si o functie instructiv-educativa pentru care sunt de acord sa platim.
    Probabil ca este corecta opinia lui Michel Albert conform careia nu toate domeniile vietii sociale trebuie sa fie lasate la jocul pietei.

    Răspunde
     
  • cezar
    Septembrie 27, 2014 la ora 08:52

    Domnule Saba
    Va multumesc pentru incurajare. Mai am 2 ani si 2 luni pana la pensie si sper sa fie bine. Zic sper caci la instanta de fond nici macar nu au citit dosarul. Sa vedem in apel. In privinta asocierii, asta era valabil in anii 90. Acum cei care au condus TVR au reusit ceva incredibil: sa sadeasca intre noi URA. I-au apreciat pe cei care isi cantau colegii la sefi si pe cei carora le era frica sa-si ceara drepturile. Vad printre cei care erau prin instante ca unii s-au reintors in 2014 si nu au continuat procesele. De ce? Au facut diverse intelegeri cu sefi. Este o idee buna sa facem ceva cu experienta noastra, sa deschidem ceva, dar cu ce? Eu unul am vrut sa fac dar din salariul sotiei abia traim. Statul nu ne ajuta cu nimic. In Romania sa sadit prea multa ura. Cu ura si dezbinare nu vom ajunge nicaieri. Daca as fi avut niste sefi care sa gandeasca ca Moise Guran, acum poate lucram in continuare si poate imi aduceam micul aport la salvarea TVR. Dar oameni ca el, cu viziune si dorinta de mai bine pentru toti nu au avut loc in TVR.

    Răspunde
     
  • cezar
    Septembrie 26, 2014 la ora 21:54

    Am venit in TVR in 1978. Eram mandru ca lucram la TVR. Era un brand. In martie 2013 dupa 35 de ani in TVR sefii au spus ca trebuie sa plec, si au facut un spectacol numit SELECTIE, si odata cu mine au fost nevoiti sa plece vre-o 650 de oameni, marea majoritate cu peste 20 – 30 de ani in TVR. Acum suntem prin salile de judecata. La citeva luni au inceput angajari fara concurs. Te intreb Moise, ca om de afaceri: Ce firma isi da afara oamenii fideli pe care i-a format in ani de zile. Multi care am fost dati afara am deranjat ca nu am acceptat sa fim sclavii nimanui. Am facut cariera prn munca si dragaste fata de TVR. Acum in prag de pensie stam prin instante si suntem la mila sotiilor, copiilor cei care ii au, caci la varsta de 58 de ani pe care ii am nu ma angajaza nimeni. Oare este bine ceea ce a facut TVR cu oamenii care i-au fost fideli zeci de ani? Sunt convins ca daca in TVR se va reveni la a aprecia omul dupa munca lui, TVR isi va reveni. Sal;ariatul TVR nu are voie sa faca politica , dar conducerea este numita politic. Fostii presedinti care au aruncat cu banii pe geam sunt bine mersi in loc sa fie anchetati si pusi sa plateasca. Ei sunt liberi si noi salariatii platim. Pacat ca unii ca mine isi incheie cariera in felul acesta, adica UMILITI. Sa stii ca si eu ma uit la TVR la emisiunea ta si alui Patraru. In rest prefer sa vad din arhiva TVR din vremea cand se lansau marii actori si la TVR era o familie care facea TELEVIZIUNE. Pacat.

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Septembrie 26, 2014 la ora 22:36

      Apreciez mesajul dvs, decent si corect spus si munca de zeci de ani la TVR. Aveti dreptate, datoriile sunt ale celor care au condus TVR-ul. Asa cum vina falimentului multor altor societati de stat, a fost a directorilor acelor societati. Din nestiinta sau cu rea vointa. Eu unul as da o lege ca cine greseste sa plateasca. Chiar cu riscul sa ramanem fara functionari la stat. M-a uimit cum Ponta a rezolvat-o simplu cu cei ce au primit bani de la stat, din greseala unora. Nici eu nu le-as fi luat banii inapoi oamenilor, dar le-as fi imputat acesti bani celor care au gresit si au dat acesti bani. A fost chiar comic Ponta si cu Dragnea, zicand ca de acum gata, cine greseste plateste.

      Răspunde
       
  • Un coleg din TVR
    Septembrie 26, 2014 la ora 09:43

    Stirile sunt cele mai scumpe? Gresiti domnule Guran! Va spun eu ca stiu vreo doi corespondenti ai TVR care fac munca de sofer, cameraman si reporter (3 in 1) si au salarii in jur de 1600 lei. E mult? Ganditi-va ca oamenii astia nu merg la servici de la 9 la 17, opt ore pe zi. Ei poate sunt nopti in care nici nu apuca sa doarma. Ca sunt tot felul de duplexuri care costa… asta da. Ca sunt fete care apar sa citeasca un text de jumatate de pagina la prim plan si ca in spatele lor mai este o echipa de oameni… echipament costisitor, releee si asta da… De fapt nu stirile costa. Live-urile costa!

    Răspunde
     
  • m
    Septembrie 26, 2014 la ora 08:14

    ca de obicei solutiile simple propuse de dvs. nu sunt asa de simple. zici ca vrei sa pastrezi pe buget toate emisiunile de interes public. atunci trebuie sa concediezi restul de angajati care nu lucreaza la emisiunile de interes public. TVR are 3000 de angajati pe care nu-i poate da nimeni afara pentru ca ei sunt inca in comunism, anii 80. PROTV are 400 de angajati – asta inseamna o televiziune din secolul 21 in romania. solutia simpla este asta – privatizare totala ori desfiintarea totala. cum poti sa justifici datorii de sute de milioane de euro? daca erai biziday srl te executa pentru 20 de lei, iar astia fac sute de milioane de euro datorii si nu-i intreaba nimeni nimic, de puscarie nu mai vorbesc.

    Răspunde
     
  • Daniel
    Septembrie 25, 2014 la ora 22:58

    Pai suna bine,dar politrucul o fi de acord,atata timp cat ii scade bugetul din care fura?

    Răspunde
     
  • ionescu
    Septembrie 25, 2014 la ora 12:42

    TVR-UL e populat cu politruci cum este domnul Guran.Probabil Domnul Guran o sa se supere si o sa stearga acest post ptr ca il critic.Nu ati raspuns inca ce RATING AVETI DUMNEAVOSTRA LA TVR?

    Răspunde
     
    1. daniel
      Septembrie 25, 2014 la ora 16:45

      Moise e politruc?
      Tovarasul ionescu termenul re „politruc” il utilizati pentru o persoana inregimentata politic.
      Ceea ce la Moise nu e cazul din cate stiu.
      Sau ati postat doar ca asa va cere cineva … poate un „politruc”?

      Răspunde
       
      1. ionescu
        Septembrie 27, 2014 la ora 15:41

        Si Moise Guran nu este inregimentat politic?Am pus o intrebare legitima ce Rating are dansul la TVR?Ar putea sa ne prezinte in emisiunea de luni.

        Răspunde
         
  • Filotin
    Septembrie 25, 2014 la ora 10:11

    TVR e o institutie fara identitate, nu spune nimic important pentru ca nu e credibila si prea putini tin la ea (in afara de cei care cistiga un banut…sau mai multi de acolo). E o cloaca in care interesele politice ineaca orice speranta de performanta. Vinderea TVR ar fi cel mai mare cistig pentru natie, nu inchidere lui. Asta ramine cea mai buna solutie.

    Răspunde
     
  • Boris Leonida
    Septembrie 25, 2014 la ora 00:29

    Dl Moise, va apreciez modul „capitalist” de gandire, insa televiziunea nationala trebuie sa fie un exemplu pentru populatie si in nici-un caz nu trebuie sa ne gandim la profit.
    In TVR este necesara o curatenie generala, prin care trebuie inlaturati cei care „bat mingea pe maidan” aiurea si scoase absolut toate reclamele. Nu este nevoie de filme (adica fara costuri nejustificate), ci este mare nevoie de emisiuni culturale, educationale, etc.
    Eu chiar sunt complet dezamagit sa vad ca televiziunea nationala se transforma catre una de duzina (reclame + emisiuni comerciale + prezentatori cu limbaj de cartier (inclusiv dvs uneori)).
    Unii se intreaba „de ce sa platesc o taxa obligatorie? oricum nu ma uit la TVR!”. Cred ca ei au nevoie sa vada niste promo-uri prin care sa inteleaga la ce ar fi necesara o televiziune curata, civilizata si ai carei prezentatori sa detina un grad ridicat de profesionalism si bun simt. Poate ei nu vor intelege, insa copii lor mai au o sansa.

    Televiziunea publica trebuie inclusa in aceeasi categorie cu scolile publice, spitalele, armata, politia, pompierii, etc.

    TVR1 trebuie sa produca local emisiuni. Nu are nevoie de nimic importat. In acest fel reduce costurile si poate supravietui lejer cu o taxa de 5-6 lei/luna / gospodarie + alte ajutoare de la stat.

    Va sfatuiesc sa va uitati la orice ora doriti pe BBC si veti intelege ceea ce doresc sa transmit.

    Va multumesc.

    Răspunde
     
    1. Elena
      Septembrie 25, 2014 la ora 08:29

      Hai ca ai zis-o.. cum sa spui ca nu trebuie sa se gandeasca la profit? pai jurnalistii din ce or sa fie platiti ?? Normal ca trebuie sa fie si reclame ca din asta supravietuiesc televiziunile si pana la urma daca postul nu e in stare sa le dea salarii bunicele angajatilor acestia pot migra la alte posturi

      Răspunde
       
      1. Boris Leonida
        Septembrie 25, 2014 la ora 10:38

        Cand citim printre randuri avem sanse mari sa intelegem gresit mesajul.

        Răspunde
         
  • lacroix
    Septembrie 24, 2014 la ora 23:03

    Domnule Guran, cred ca dvs. aveti niste probleme in a percepe realitatea. TVR ia bani din taxa, mai ia bani si de la buget, si mai ia bani si din publicitate. Pe cand Antena 3, RTV, PRO TV si celelalte posturi au doar unul, sau doua surse de venit. Cea principala e din publicitate, a doua, in unele cazuri, vezi grupul PRO, de la cablisti. Asadar, daca TVR-ul nu poate supravietui din acea taxa de 5-10 lei lunar pe care o incaseaza in mod abuziv de la fiecare gospodarie care detine un tv, plus cei 50 de lei pe care-i incaseaza intr-un mod ticalos de la firme private, desi multe nu detin un aparat TV in cadrul firmei, ei bine, ar trebui sa se inchida. Mi se pare ca traim intr-o tara care nu e zdravana la cap, unde pentru televiziune esti obligat prin lege sa platesti, fie ca esti anfajat sau nu, dar pentru sanatate, o chestiune mult mai vitala decat televiziunea, nu. Mi se pare ca avem niste prioritati date peste cap. Desi avem zeci de televiziuni, ne lamentam pentru TVR, care nu e decat o gaura neagra care genereaza datorii si nu livreaza inspre telespectatori absolut nimic. Si cifrele de audienta o arata. TVR-ul mananca bani cat aproape toate televiziunile la un loc, si livreaza audiente de vreo 5-6 ori mai mici decat Antena 3, un post de nisa cu resurse limitate. Post, care de altfel, v-a lansat pana si pe dvs. pe piata. Dvs. ati ajuns in TVR de la Antena 3, Patraru de la RTV, cand TVR ar trebui sa fie tocmai televiziunea care sa investeasca in tineri si sa lanseze noi oameni de televiziune. Si totusi n-o fac. Asa ca explicati-mi si mie de ce ar trebui sa platesc pentru un produs care nu ma intereseaza si pe care nu-l consum? De ce drepturile mele sunt calcate in picioare, si o lege ma obliga sa platesc doar pentru ca niste mii de oameni sa aiba un loc de munca si sa genereze niste datorii uriase? Platesc 10 lei pentru 3 posturi de calitate, HBO, HBO Comedy si Cinemax. Posturi care n-au deloc publicitate si care difuzeaza filme de calitate, Iar dvs, veniti si-mi spuneti ca problema e ca TVR-ul nu poate da publicitate in timpul emisiunilor?! POFTIM!?! TVR-ul n-ar trebui sa aiba publicitate deloc! Primeste indeajuns de multi bani din taxa TV. In 2013 TVR a incasat 63 de milioane de euro din taxa TV, in conditiile in care piata de publicitate pentru TV se invarte pe undeva pe la 200 de milioane. La ce mai are nevoie TVR de bani din publicitate? Zeci de televiziuni care dau si seriale bune, si filme bune, si emisiuni bune, si show-uri de televiziune care au niste costuri colosale, supravietuiesc din cei 200 de milioane anual. Iar celor din TVR nu le ajung 63 de milioane pe care-i incaseaza cu forta de la cei care nu se uita niciodata la ei! Pai e bataie de joc! Si maine TVR-ul ar trebui sa-si inceteze activitatea. Cum sa ajungi sa aduci datorii de sute de milioane de euro, tu avand un buget asigurat de 60-80 de milioane de euro anual?! E o bataie de joc la adresa tuturor celor care platesc obligati fiind acea taxa. O bataie de joc care ar trebui sa inceteze urgent prin inchiderea imediata a TVR-ului.

    Răspunde
     
  • Ta
    Septembrie 24, 2014 la ora 21:38

    Bun. Multe din argumente sunt OK. Doar ca, dupa ce „Tragem linie şi adunăm!” cum ati spus, raman „fara obiectul muncii” o gramada de angajati. Ei ce fac ? Isi deschid SRL-uri sau PF-uri si realizeaza emisiuni in parteneriat public-privat ? Sindicatele ce spun ? Si, asta-i doar o problema. O alta ar fi modul de lucru cu acesti „externi”. Un singur exemplu: emisiunea BiziDay a fost cand seara, cand noaptea, cand pe TVR2 cand pe TVR1, scuze, dar, un format nou de emisiune, lipsit de notorietatea emisiunii dumneavoastra, n-ar rezista prea mult ! Un portofoliu de clienti de publicitate nu se face peste noapte si nu stiu cati dintre actualii realizatori TVR ar porni un asemenea demers „sinucigas”. Cine da „vrabia din mana pe cioara de pe gard” ? Ar fi prea lung comentariul sa mai adaug si alte aspecte pentru care „solutia simpla” pe care o propuneti ar fi complicata. Am sa ma rezum la a spune ca e singura de bun simt si care ar putea asigura functionarea, pe viitor, a TVR. Dintre toate „versiunile” oficiale sau neoficiale pe care le-am auzit pana acum.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Septembrie 24, 2014 la ora 21:31

    „…tot parteneriate public-private erau” _ Si acest sistem de lucru ar elimina nepotismul si ar promova competenta in TVR?! Adica, nu s-a mai putea angaja rudele ori clientii politici (eventual reali sau falsi ofiteri sub acoperire)?! Ar fi, carevasazica, pastrati doar adevaratii profesionisti [care nu lipssesc, de altfel, in TVR]?! Atunci, mersi, raspunsul este NU! Ne-am obisnuit atat de mult sa vedem prostioare si ne-am deprins intr-atat sa vedem periodic reluarea reluarilor vechilor programe, incat ne-ar tulbura nespus introducerea criteriilor de competenta in selectia personaluluji TVR.

    Răspunde
     
  • dc
    Septembrie 24, 2014 la ora 21:17

    ERATA: sunt vreo doua greseli de gramatica in comentariul meu anterior, au fost cauzate de revenirile asupra textului; cer scuze, n-am optiunea de a le corecta odata postate.

    Răspunde
     
  • dc
    Septembrie 24, 2014 la ora 21:14

    Lucrez de peste 15 ani in IT, tot timpul pentru firme particulare, la acest moment pentru una care este corporatie la nivel european (chiar daca sucursala din RO nu e foarte mare). La acest moment sunt implicat intr-un proiect al carui client este o alta corporatie iar proiectul este intr-o zona catalogata de toata lumea competenta in domeniu ca fiind strategica (generic se numeste „business intelligence”).
    Concluzia mea este ca ideile bune sunt distruse de politica. Atunci cand sunt multe interese politice ca ceva sa nu se intample (motivele pot fi diverse ca forma, dar tot timpul legate de interes, personal sau de grup), poti ingropa orice, chiar si o teorie evidenta ca principiile mecanice ale lui Newton.
    Atat timp cat factorul politic decide (fac o paranteza: nu cunosc motivele reale ale ramanerii tale in grila dupa ultimele evenimente, dar sunt gata sa pariez ca doza de politic a fost insemnata), efortul necesar promovarii unei idei bune se mareste considerabil. Deci ramanem in zona politicului. Iar problema grava este ideea de transparenta la noi (nici macar totala, ci doar a unor chestiuni de interes national, de genul cheltuielilor publice) este doar o utopie atat timp cat impiedica derularea afacerilor personale ale politicului. Partea si mai gava este ca politicienii nostri sunt atat de incompetenti (absolut TOTI) incat nu trec de stadiul de hoti la drumul mare, fara nici un fel de viziune dincolo de momentul actual. Oricare dintre conducerile politice ale ultimilor 25 de ani nu a reusit sa realizeze ca daca vor face lucrurile merg si economia functioneaza vor avea de unde fura si mai mult (la pachet cu voturile care le-ar asigura accesul la cascaval), toti s-au comportat ca lacustele, ca unii care au ajuns in visteria si incearca sa baga in buzunare cat mai mult.
    Iar Victoras e departe de a avea vreun plan, singura sa propunere de viitor a fost ‘jos Basescu’ (lucru care se va intampla oricum la finalul mandatului curent), fara propuneri pentru partea perioada de dupa.

    Răspunde
     
    1. Boris Leonida
      Septembrie 25, 2014 la ora 00:44

      Nu te ingrijora…se vor mai adauga cateva zeci de ani si tot despre incompetenta celor din trecut vom discuta.

      Răspunde
       
  • Camelia Onciu
    Septembrie 24, 2014 la ora 21:13

    „de ce nu se finanţează din taxă DECÂT”? Hm…

    Răspunde
     
  • ps
    Septembrie 24, 2014 la ora 20:28

    Dacă ați candida la preșidenție v-aș vota cu toată încrederea (presupunând ca „vi s-ar da voie” să și aplicați ceea ce doriți)

    Răspunde
     
  • Kristina
    Septembrie 24, 2014 la ora 19:33

    Am scris-o si pe un alt blog:
    DACA premierul sterge din datoriile TVR_ului,
    Este ca si cand veti lucra pentru ANTENA 4.

    Răspunde
     
  • bogdan
    Septembrie 24, 2014 la ora 19:28

    „Împarţi costurile şi publicitatea cu postul, acesta îţi pune la dispoziţie uriaşa sa infrastructură care, până una-alta, este o resursă foarte puţin folosită şi care în general se cam degradează cel puţin moral”

    Suna bine. Un fel de cloud-computing la nivel de televiziune: cloud-broadcasting.

    😀

    Răspunde
     
  • Paul Melinte
    Septembrie 24, 2014 la ora 18:40

    „Sunt convins că ar fi o grămadă de producători independenţi care ar dori să facă acest tip de asociere cu TVR.”

    Pa si…? Daca tu ai facut lucrul asta, pe acesti producatori ce-i retine?

    Răspunde
     
    1. Mihai Papuc
      Septembrie 24, 2014 la ora 19:25

      Păi cine s-ar risca în condițiile actuale să investească într-o emisiune, ca la câteva săptămâni să se trezească fără spațiu de emisie? Așa era să o pățească și Biziday zilele trecute…

      Răspunde
       
      1. Stelian
        Septembrie 24, 2014 la ora 19:55

        Cred ca vorbele lui Paul se refereau si la trecut, nu numai la prezent. De ce n-au facut si altii ca Moise, atunci cand lucrurile nu erau asa incurcate ca acum. De fapt niciodata n-au fost lucrurile prea clare in TVR. Moise cred ca a riscat putin venind la TVR. Intrebarea era, de ce nu risca si altii?

        Răspunde
         
        1. Spectator
          Septembrie 24, 2014 la ora 22:08

          Pentru ca putini gandesc ca Moise. „Eu sunt bun la ceea ce fac si orice s-ar intampla nu o sa mor de foame”

          Nu e usor sa ajungi la nivelul lui Moise. Oricum … omul a si muncit … face emisiunea asta de ani buni … si sincer abia dupa ce a trecut la TVR pare ca a inteles cum merge business-ul asta.

          Nu mai tin minte cum a fost in 2012 la alegeri … dar sigur nu parea asa de „nervos” la TV cum e acum.

          Răspunde
           
          1. Boris Leonida
            Septembrie 25, 2014 la ora 00:35

            Tocmai aici este problema, in ultima vreme a devenit mult prea agresiv si aluneca usor spre o incadrare in alte tipuri de televiziuni (ex. cele de scandal). Sunt dezamagit ca dedica tot mai mult spatiu pentru domeniul politic. Emisiunea la origine se dorea una economica, educativa, etc.

             
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase