Cunoaşterea istoriei ne poate face mai deştepţi

Publicat la data de de Moise

ponta alba iulia

de Moise Guran

Am recitit declaraţia lui Victor Ponta de la Alba Iulia, precum şi reacţia imediată a Rusiei. Ponta a zis aşa:

„Vreau să ne asumăm cu toții un angajament: în 1918, aici, la Alba Iulia, după ce sute de mii români și-au dat viața în primul Război Mondial, am obținut cel mai important obiectiv național: Marea Unire. Vreau și vă rog să fiți alături de mine pentru ca, la o sută de ani, să fim acea țară mândră, puternică, respectată, pe care strămoșii noștri aflați aici în urmă cu 96 de ani și-au dorit-o. Acesta e angajamentul meu, acesta e apelul meu către toți românii, să facem împreună a doua oară Marea Unire a României”

iar apoi, ministerul rus de Externe a zis aşa:

Moscova „este îngrijorată pentru declarațiile premierului Victor Ponta legate de viitorul Republicii Moldova, făcute în cadrul unei întâlniri cu activiștii Partidului Social Democrat la Alba-Iulia, în 14 septembrie. Așa cum rezultă din declarațiile deschise ale candidatului român la alegerile prezidențiale legate de încheierea unei a ‘a doua mari unificări’ în 2018, unele medii politice din București concep încă planuri de anexare legate de o țară vecină suverană”. Rusia consideră „iresponsabile și inacceptabile astfel de declarații făcute din exterior, în contextul campaniei electorale în curs din Republica Moldova. Ne așteptăm ca autoritățile de la Chișinău să evalueze corect aceste afirmații. Sperăm, de asemenea, reacții corespunzătoare din partea Bruxelles-ului și a capitalelor europene”, a mai afirmat ministerul de Externe al Rusiei.

Realist vorbind:

  1. 1. Moldova nu se poate uni cu România decât dacă vrea ea sau/şi în urma unui război în care Rusia ar avea cu totul şi cu totul alte probleme mai urgente de rezolvat decât Moldova. Aşa s-a întâmplat în 1916-1918. Moldova a cerut protecția României față de grupele de soldați ruși în retragere, iar Unirea s-a făcut din cauza presiunilor expansioniste ale noului stat Ucraina, cea aflată azi în mare dificultate. Doamne-fereşte de repetarea condițiilor istorice de atunci! Azi Moldova este o ţară liberă, chiar dacă una extrem de vulnerabilă.
  2. 2. Economic vorbind, Moldova poate atinge pragul de coeziune necesar integrării în UE mai uşor în afara României, decât unită cu ţara. Pur şi simplu este mai uşor de administrat/reformat o ţară mai mică, decât una mai mare. Unită cu România acum, Moldova ar intra în topul sărăciei, alături de Oltenia şi Moldova de dincoace de Prut, cerşind bani de la București. Da! Ajutorul României este necesar și România îl va da, indiferent cine e președinte în România, indiferent cine conduce Moldova. Dar…
  3. 3. Economia Moldovei, de la sistemul bancar la infrastructură energetică, de transport sau de alt fel, este dominată de capital rusesc. Cercurile de interese economice fac antijoc la integrare europeană. Fondurile de coeziune vor veni, dar nu vor fi accesate. Sărăcia și dependența economică de Rusia se susțin reciproc, cu bătaie imediată în lupta politică. Primarii localităților din Moldova sunt cumpărați la bucată pentru a-i susține pe comuniști în alegerile din noiembrie. Dacă știu eu asta, Ponta nu are cum să nu o știe.
  4. 4. La fel ca în cazul României, Moldova ar avea mai multe șanse să intre mai curând în NATO, decât în Uniunea Europeană. Desigur, doar renunțând la Transnistria. Atâta doar că, spre deosebire de România, liderii moldoveni (proeuropeni, altfel) au declarat recent că nu vor Moldova în NATO. Sunt speriați de haosul creat de Rusia în Ucraina și, conștienți de faptul că au o minoritate prorusă numeroasă, speră naiv că scenariul nu se va repeta și în ţara lor. Au dreptate să fie speriați, Ucraina tocmai și-a recunoscut înfrângerea, amână UE, iar estul țării este de facto sub ocupație, la fel ca și Crimeea. Ceea ce nu va potoli Rusia, dar asta e altă discuție. Reîntregirea Țării (obiectiv național proclamat la un moment dat de Traian Băsescu) trebuie rezumată deocamdată în integrarea Moldovei în UE, obiectiv cu care şi moldovenii sunt de acord.

În concluzie… de ce să spui la Alba Iulia că în următorii patru ani ne vom uni cu Moldova? Ca să le arăţi ardelenilor (mai naţionalişti, poate) că eşti patriot? Ca să obții voturile românilor din Republica Moldova?

Nu că n-aş vrea asta, dar depinde mai mult de moldoveni decât de noi, românii.

Dar tu, responsabilul care faci declarații publice… Ești conștient că astfel le-ai ridicat ruşilor mingea la fileu? Care e efectul declarației tale pe care presa de la Chişinău o va cita în cheia “anexării” din reacţia ministerului rus de Externe? 

Ce o să mai discuți cu Moldova după ce comuniștii vor reveni la putere peste două luni, cu ajutorul tău? Dar știi măcar faptul că în 1916 au fost mai mulţi cei care voiau intrarea României în război alături de Puterile Centrale împotriva Rusiei şi pentru eliberarea Moldovei, decât cei care doreau războiul cu Austro-Ungaria pentru cucerirea Ardealului? Hai să spargem, cu toate riscurile, niște șabloane pe care poate le avem din școală… Germanofilii din România (cum îi numește Lucian Boia) visau o reîntregire națională sub o construcție transnațională, cum era atunci imperiul austriac şi cum, într-un alt fel, este azi Uniunea Europeană. Ştii că Marea Unire a fost, până la urmă, rezultatul unui joc al coincidențelor istorice și al șansei, decât al deciziilor politice de la București? Ştii cât au contat antantismul genetic al Reginei Maria (era englezoaică), relația ei foarte apropiată de premierul Ionel Brătianu și influența asupra acestuia, slăbiciunea Regelui Ferdinand, știi că toate astea au ținut loc de calcul politic rațional şi că, în final, doar Dumnezeu și dorința românilor de a fi o nație liberă au dus la Marea Unire?

Deci, ştii aceste lucruri înainte să faci declarații prostești de campanie electorală? Sau faci conștient jocurile perverse ale Rusiei, distrugând și idealul moldovenilor de a scăpa de blestematul imperiu de la răsărit? Politrucule! Cu astfel de lucruri chiar nu ne jucăm!

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

66 răspunsuri la Cunoaşterea istoriei ne poate face mai deştepţi

  • M
    Octombrie 2, 2014 la ora 12:41

    Razboiul se duce acum pe alte cai ca acum 100 de ani.
    Pe oricine ati alege nu stiti daca serveste intereselor Romaniei si ii este cam greu unei tari sa se descurce singura.
    Pacat ca oamenii se cearta intre ei cand ar putea sa traiasca in buna pace si intelegere. Oare de ce nu vad si aceasta alternativa?

    Răspunde
     
  • David diaspora
    Septembrie 22, 2014 la ora 10:43

    ponta de etnie e roman ?

    Răspunde
     
  • Daniel
    Septembrie 21, 2014 la ora 23:04

    Ponta mi-a lasat impresia prin afirmatile facute de-a lungul timpului ca nu intelege absolut deloc politica externa. Chestia asta mi se pare extrem de grava pentru un candidat la presidentie.

    Răspunde
     
  • Mercha
    Septembrie 21, 2014 la ora 08:08

    Salut Moise!
    Iti propun sa mai adaugi un buton alaturi de „Adauga comentariul”, ce va de genul: „Esti sigur ca vrei sa adaugi comentariul?”. Cred ca in felul asta multi vor realiza ca o idee care la prima vedere pare desteapta, nu este altceva decat o prostie care nu merita postata. Ar fi in avantajul tuturor.

    Răspunde
     
  • A.
    Septembrie 18, 2014 la ora 21:28

    Foarte multa bafta si emisiunii viata lunga, pentru noi toti cei care, desi am ajuns sa avem reflexe corecte de gandire economica fara a fi de specialitate, AVEM NEVOIE!

    Răspunde
     
  • mihai
    Septembrie 18, 2014 la ora 20:31

    Articolul are argumente pertinente, dar si chestii scrise pe genunchi, cum e punctul 2. Din acest punct inteleg ca Germania a facut prost in 90 ca s-a reintregit, trebuia ca vestul sa ajute estul peste gard.

    In continuare folosind exemplul reunificarii Germaniei: Rusia vrea sau nu vrea Romania unita… cui ii pasa atat de mult de Rusia? Rusia nu a vrut o Germanie unita, nici Anglia, nici Franta si totusi iata-i uniti, bogati si prosperi.

    Ce nu a avut Romania si Moldova? Poate un Kohl! Noi am avut Iliescu, Basescu. Despre Ponta inca nu stiu, ca nu a fost presedinte, da nici fata de Kohl nu are!

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Septembrie 18, 2014 la ora 19:25

    Si Victor L
    lui TEO TRANDAFIR nu i-a platit Sarbu interventia la VIENA, ci toti contribuabilii la CAS. Pentru cultura ta generala.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Septembrie 19, 2014 la ora 19:29

      @Unu… Asta nu-i de cultura generala dar daca a ajutat-o si CAS-ul chiar e bine.Si Teo plateste CAS asa ca e normal sa beneficieze.Ma bucur s-o vad la TV si-i urez sanatate.
      Tot sanatate iti urez si daca vrei sa dai la sapa vei avea nevoie.Totusi te sfatuiesc sa-ti folosesti creierul ca e mai usor si cistigi mai bine.Valabil pentru oricine…

      Răspunde
       
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Septembrie 18, 2014 la ora 19:23

    Pamantul este parloaga. A hranit toti taranii din romania si nimeni nu a fost somer. Somerii sunt puturosiiiiiiiii.
    In viata mea nu voi fi somer, atata timp cat a 2 maini si imi curge sangele prin vene.
    Nu am nevoie de pomana de la nimeni, dar nici nu vreau sa da pomana la altiiiiiii.
    Puturosii nu au avut nici pe timpul regilor, nici pe timpul comunistilor, nici pe timpul asa zisilor capitalisti(neocomunisti).
    Cu o sapa si 3 hectare de pamant bunicu a hranit 8 copiii cand a venit ranit din al doilea razboi mondial.

    Răspunde
     
  • radu
    Septembrie 18, 2014 la ora 17:20

    Bine scris domnule Guran , un singur amendament , la punctul 3 nu m-as baza ca Ponta stie mai multe decat tine si decat multi dintre noi. Se pare ca ne meritam conducatorii pe care ii avem. O sa aiba o surpriza la alegeri.

    Răspunde
     
  • Cezar
    Septembrie 18, 2014 la ora 16:35

    Ponta chiar este cunoscut ca un politician iresponsabil, dovada si alianta cu poate cel mai iresponsabil prim ministru al Romaniei…Tariceanu. Se vede iresponsabilitatea lui si din modul in care conduce economia si modul in care risca soarta noastra pentru partidul care-l pastoreste si functia pe care o viseaza cu atata suspin. Este un om slab, oportunist si demagog. Daca era Vadim ii credeam declaratiile si acceptarea riscului prezentarii lor, iar asta pentru ca el asa cum e, macar credea in ele. Ponta nu….el doar cauta avantaje electorale, nu are nici cea mai mica idee sa miste ceva in acest sens. Daca ar fii avut-o, nu ar fi reactionat atat de violent la obligatia NATO de a aloca 2% din PIB armatei. Daca chiar aveai de gand sa faci ceva in sensul asta, te pregatea de ce este mai rau, nu de acum, ci de cand a ajund prim ministru! Shalom…

    Răspunde
     
  • cristi
    Septembrie 17, 2014 la ora 23:33

    George Costache si Caron, aveti dreptate; o fi idiotul cum e, se incurca in propriile ..scutecele-i neschimbate, pe care el le crede declaratii politice..

    Răspunde
     
    1. cristi
      Septembrie 17, 2014 la ora 23:37

      ..dar nu ar fi avut el curajul sa pomeneasca de o Unire cu Basarabia, caci nu e in stare nici macar sa-i provoace pe rusi, daramite sa-i si infrunte..ca si astia cu comunicatul, l-au interpretat intre 2 stacane de vodca..

      Răspunde
       
  • Georgescu
    Septembrie 17, 2014 la ora 23:05

    Nenorocitii de rusi s-au infiltrat in Anglia si i-au zgandarit pe rusofonii de acolo,numiti scotieni, sa se separe de Tara mama !!

    Răspunde
     
  • Elena Stefanescu
    Septembrie 17, 2014 la ora 21:31

    Aseara, intr-un alt comentariu, spuneam ca-mi place sa citesc ce scriu oamenii care au cultura generala!…
    Ei bine, daca aveti rabdare sa cititi textul, dar si comentariile (toate!) o sa observati ca, in general, textul este contestat de cei care vad actiunea ca strategie militara! Problema e ca in primul rand, toate razboaiele trebuie tratate din punct de vedere politic si diplomatic (ca la sah, pe o tabla imaginara, nu pe campul de lupta!) Strategia militara conteaza prea putin. In schimb, cea politica, conduce orice front! Din pacate, pe generalul Antonescu tocmai asta l-a pierdut! A pus pe primul plan strategia militara si a lasat in plan secund strategia politica (sau cel putin n-a stapanit-o asa cum credea!)… Altfel, impartasesc aceleasi opinii cu ale autorului textului!

    Răspunde
     
  • pro_fan
    Septembrie 17, 2014 la ora 21:10

    @ Un cetățean
    poate ca Buc. primeste doar 14% la bugetul local, dar cat haleshte direct din bugetul central ?

    Răspunde
     
  • Andrei Bunea
    Septembrie 17, 2014 la ora 20:28

    1. Nu este adevarat ca in 1916 opinia publica sau elita Romaniei era germanofila; Boia pune reflectoarele in mod interesant pe acea elita germanofila, aflam multe lucuri intereante despre acei oameni, politicieni si oameni de cultura (Cosbuc, Maiorescu, Marghiloman, Carp etc) insa de cealalta parte a baricadei erau oameni politici si de cultura antantisti, si nu nume mici: Take Ionescu, Nicu Filipescu, Bratienii, Iorga, etc. Calculul politic nu a fost o plesneala, a fost atent cantarit. Bratianu nu s-a aruncat intr-o alianta sau alta ci a asteptat, a crutat romanilor 2 ani de macel si a cautat momentul prielnic: Ofensiva Brusilov si vlaguirea ofensivei de la Verdun au parut fi acel moment. A ales tabara corect, la final, prognozand corect ca forte mondiale pe mare precum Anglia si continentale precum Rusia nu au cum sa fie infrante. A calculat corect, si desi Rusia a pierdut razboiul, putin a lipsit sa reziste, iar fara Rusia Antanta nu putea face fata anilor 1914-1917. Ma surprinde analiza superficiala pe care o faceti, asadar. Nu ar trebui ca valtoarea evenimentelor cotidiene sa va grabeasca analizele.
    2. Cum Republica Moldova are sanse mai mari sa recupereze decalajul economic in afara Romaniei decat reunita, cand tot dvs spuneti ca Oltenia si alte regiuni sunt abonate la ajutor economic de la Bucuresti? Va contraziceti. Romania ar putea cu atat mai mult ajuta Republica Moldova daca nu ne-ar impiedica granita sa facem investitii, sa acordam ajutoare, donatii. Nu am mai pierde timp la vama si formalitatile ar fi reduse la 0. Ba mai mult, euforia reunificarii ar crea un climat de optimism si incredere favorabil investitiilor si consumului. S-a vazut si in Germania, sau in Franta in 1998 … la cupa mondiala. Fericirea si increderea se traduc in economie. Moldova, racordata la Romania, si-ar putea trage din plin seva economica, dar si cultural-identitara, de care a fost atata timp privata. Iar noi la fel, am redescoperi si reintegra mult mai rapid acele locuri si acei oameni, pur si simplu mergand acolo in vacante sau weekenduri fara pasaport.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Septembrie 17, 2014 la ora 19:37

    GEORGE POMUT, este mai mult ungur decat roman.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Septembrie 17, 2014 la ora 19:24

    Atunci VICTOR L, de ce avem deficit la pensiii?
    De ce avem deficit la cas?
    Platesti somaj?
    NU, platesti doar impozit la casa si teren.
    Da banii trimisi se vad in TURISM, ca a crescut foarte mult.
    Banii trimisi ii cheltui in supermarket, nu te duci la tara sa cumperi rosii sa faci bulion.
    NU condUCI LOGAN, conduci BMW.
    OCCDIDENTALII se bucura ca scapa de reziduri iar romanii se bucura ca au Pc, masina, la mana a doua.
    Stii cat costa in occident sa recicleziPC, frigidere si masini, dar este mai usor sa vinzi prostilor si ei sa se bucure.
    Peste timp imi vei da dreptate, vorbim prin 2025.
    Si ai sa spui ca analfabetul a avut dreptate.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Septembrie 17, 2014 la ora 20:48

      @Unu…Cum zice olteanul,,nici nu ai mincat cap de peste si te-ai desteptat”.Trebuia sa te destepti la 20 mai 1990 dar nu-i tirziu niciodata.Ai dreptate dar degeaba ca burta nu are geam…
      Deficit la pensii va fi intotdeauna si este acoperit din bugetul de stat.Eu ti-am platit si somaj si CAS dar n-am saturat de stat degeaba si ma opresc.Banii veniti de afara sunt cash.Trebuie sa te bucuri…Daca romanii se intorc acasa vei ramine somer.
      Stiu bine ce-i afara si cum e cu rablele dar daca nu stie si Rovana Plumb romanii poarta rable.Acum e buna ca mareste pensiile,tot din buget,binenteles.Vor fi BMW-uri pentru toti pensionarii fara buletin.Doar ca autobuzul e gratis si votam cu primarul. Teo si-a platit operatia cu ajutorul lui Sirbu.Statul ti-arata destu’ si te lasa sa mori…De capul tau ti-ai negociat salariul.

      Răspunde
       
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Septembrie 17, 2014 la ora 19:18

    Acum platim si Greselile lui Iliescu.
    Unii au castigat la CEDO, dreptatea din timpul mineriadelor.
    NIciodata nu am avut curaj noi romanii sa stam drepti, mereu am stat in genunchi.
    Cedo l-a condamnat pe criminalul de ION ILIESCU, fiul risipitor, iar acum elevul sau VICTOR VIOREL PONTA, are sansa de a ajunge presedinte si a ingropa pentru totdeauna mineriadele.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Septembrie 17, 2014 la ora 19:10

    Doamna TEO TRANDAFIR s-a operat la VIENA, iar eu trebuie sa platesc pentru ea? Pentru copilul meu nu se gaseste un vaccin, nici macar sa-l cumpar eu.
    UNde este egalitatea? Fraternitatea?
    Unii vor doar drepturi, iar altii doar sa munceasca si sa le plateasca boacanele senatorilor si deputatilor.
    Dar omul de rand? Cel care munceste si plateste taxe, nu este ziarist, om de televiziune, artist, cand v-a fi tratat ca un om si nu ca un sclav?
    UNde este egalitatea in fata legii?
    Unu cu facultate nu este egal cu unul cu o meserie si doar liceu, in fata legii? De ce?
    De ce unii castiga salariu minim, iar altul de 1000 de ori , in aceeasi intreprindere de stat?
    Ce are celalalt in plus? O facultate? Dar daca taranul nu ar produce mancare, ce ar manca intelectualul?
    Sunt deacord sa castigi dublu, poate triplu, dar nu de sute de ori mai mult.
    Vrem solutii?

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Septembrie 17, 2014 la ora 19:03

    Statul suntem noi domnule GURAN. Reprezentantii statului, gen PONTA, nu vin de acasa cu banii lor.
    Nu mai suntem pe Timpul lui Ludovic”statul sunt eu”.
    Statul suntem noi, toti contribuabilii, iar Voiculescu a furat din banii nostrii, nu din banii lui Ponta sau Basescu.
    Toti guvernantii cheltuiesc banii nostrii, nu banii lor, de la parintiilor.
    Banii furati de VOICULESCU, BECALI, GICA POPESCU si altii sunt banii de pensii ai parintilor Nostri, sunt banii de alocatii ai copiilor nostri, sunt banii de abecedare ai copiilor nostri, banii de medicamente .
    Din cauza hotiilor facute de acesti TRADATORI, mor alti romani care au muncit 40 de ani pentru ROMANIA, iar toate partidele politice le-au furat si ultima bucata de paine.
    IAR ACUM PONTA este patriot?
    Sa murim noi pe front, pentru ce?
    Pentru ce sa-l votam pe PONTA? Ce a facut ca premier? NIMIC A dat amnistii. CE va face ca presedinte, v-a gratia pe hotii romanilor ca NASTASE, VOICULESCU, BECALI, GICA POPESCU si altii

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Septembrie 17, 2014 la ora 20:30

      In teorie, noi suntem statul. In practica, ei sunt statul.

      Răspunde
       
  • VictorL
    Septembrie 17, 2014 la ora 18:53

    @Moise.Ponta a confiscat toate simbolurile nationale in campania lui pentru Cotroceni.,,Fara mama, fara tata, fara patrie adorata…” Nu cred ca realizeaza implicatiile dar niciodata nu a facut ceva gindind la consecinte.El face ce i se cere de catre cei care-l trag de sfori si incearca sa astupe gura celor care-l trag de mineca.
    Asa este, daca vrem sa fim destepti trebuie sa invatam istorie; sau macar cit de putina , sa nu mai fim luati prosti…

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Septembrie 17, 2014 la ora 18:52

    Ce Unire, Ponta nu este in stare sa asigure pensiile si niste abecedare. De unde acest vis de UNIRE?
    Si da, romanii sunt dezbinati.
    Tradatorii de tara si neam, plecati la munca afara, doresc acum ca statul Roman sa plateasca interventiile medicale facute in alte state, dar ei nu contribuie cu un leu, la sintemul romananesc de asigurare medicala.
    Pai cat sa muncesc si cate taxe sa platesc eu ca roman patriot ramas acasa sa sustin economia.
    Cheltim bani cu educatia, apoi muncim in alte tari, platim taxe pe munca in alte tari, iar cand venim acasa dorim drepturi, pentru noi, entru parinti, dar ati platit taxe pe munca in Romania? Mars inapoi unde ati platit taxe tradatorilor.
    Un roman, nu poate plati pensia si pentru parintii tradatorilor de tara.
    Vreti ca sa va educati copiii, dar nu vreti sa platiti taxe, lasa ca platesc prostii ramasi acasa, ca noi muncim pe euro, venim acasa ca si „turisti” apoi ne punem palma in cur si plecam. Apoi incepem sa strigam ca vrem ca Romania sa ne sustina financar.
    VAND genunchiere si untura.
    Ne asteapta vremuri grele. Uniti vom trece peste ele, alfel vom avea iar un picior pe grumaz. Fie sub rusi, fie sub UE, fie sub americani.
    Suntem in Europa, platim taxe in euro, dar muncim pe lei. NOUL MOSIER MUGUR ISARESCU.
    Hai la munca ca ne vede noul presedinte PONTA.hahahahahaha production

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Septembrie 17, 2014 la ora 19:01

      @Unu…Romanii care lucreaza afara platesc taxe si in tara si contribuie la sanatate.Doar cei emigrati definitiv nu mai platesc. Nu ai de unde sa stii daca nu ai fost in stare sa pleci nicaieri.Totusi poti sa-l auzi pe Isarescu cind anunta citi bani primeste Romania anual de la cei care lucreaza afara.Sunt citeva miliarde bune…

      Răspunde
       
    2. mircea
      Septembrie 18, 2014 la ora 12:41

      In viata sunt momente cand trebuie sa ne facem timp sa explicam punctual si unora mai putin intelegatori. Asa cu liniuta ca in scoala primara aia care mi-au platit-o taxele PARINTILOR MEI

      1. Reportajul se refera la facturile pentru tratamentele romanilor ASIGURATI. Pentru stiinta ta, a fi asigurat inseamna ca platesti CASS statului roman. Adica esti angajat in romania, studentelev sau pensionar.
      2. Cine a emigrat si plateste sanatate altui stat e asigurat de acel stat nu de cel roman .

      3. Banii pe care statul i-a cheltuit cu educatia mea au venit din niste taxe platite de parintii mei, sau de compania unde munca lor a adus valoare.(La fel si pt dvs )statul nu produce bani ci doar aduna taxe.

      4. Tu patesti contributie la pensii nu din marinimie pentru parintii mei ci pentru a avea pensie la batranete Tu. Ca eu plecand scade un contributor e real dar asta nu schimba sistemul si dreptul cu nimic. Militeaza pentru desfiintarea pensiilor de stat, tine banii pentru tine si ura… nu ii mai dai bani mamei

      5. „vreti sa va sustina Romania”. Cati bani trimite Romania in alte tari pentru emigranti si cat trimit ei in Romania.

      6. In romania am platit timp de 6 ani de zile taxe pe salariu casa masina aproape de 100.000 lei (pana in 2005-2011) si era sa dau coltu in spital in Bucuresti.

      7.mai usor cu tradarea de tara si neam. ar trebui sa stii ce sunt alea, care sunt alternativele si sa fii incercat sa schimbi ceva mai intai pana sa dai lectii si sa arunci cu r…t pe clanta. Dar… unde nu e nici Dumnezeu nu cere

      Răspunde
       
  • Rodica
    Septembrie 17, 2014 la ora 17:19

    Eu nu vreau să țin partea candidatului, dar citind textele observ ca el vorbeste de unire si latrov de anexare. Este o diferenta mare intre cele doua concepte pe care rusii nu vor s-o vada. Oricum ei nu au facut altceva decat sa anexeze, sa anexeze…si o singura data au vandut si plang si acum in pumni.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Septembrie 17, 2014 la ora 18:22

      @Rodica.Au tot dreptul sa plinga si sa faca maruntel din buze…Vinzarea Alaska-i un roman a intermediat-o.
      Pe de alta parte nu cred ca va invata Rusia vreodata sa stea la ea acasa decit cind va fi distrusa economic si militar.Asta e mai posibil decit crede Putin.In 2014 lumea e globalizata si merge inainte impreuna.Oricine e scos in afara sistemului capoteaza iar de speriat nu se sperie nimeni decit rusii cind le vin acasa baietii in lazi zincate si sunt nevoiti sa-i inmorminteze noaptea pe furis.

      Răspunde
       
  • Sorin
    Septembrie 17, 2014 la ora 15:38

    Ehe… Ce ne mai distram cu declaratiile politice. Adevarul este ca sunt romani care sufera si carora li s au furat elitele prin deportari. De atunci au ramas fara echilibru si fara identitate. in balti daca nu vorbesti rusa esti luat de prost. …. Sincer eu as musca si din Ucraina, si daca nu reusesc nordul basarabiei si al bucovinei macar pentru herta… Sau reni…

    Răspunde
     
  • Robert Oprea
    Septembrie 17, 2014 la ora 14:53

    Scuze, ati afirmat la puctul 2 urmatoarele: „… Moldova ar intra în topul sărăciei, alături de Oltenia şi Moldova de dincoace de Prut, cerşind bani de la București…” As dori sa intreb la ce fel de saracie va referiti? Romania a ajuns o tara saraca din cauza ca avem capitala la Bucuresti si defapt Bucurestiul consuma aiurea o mare parte din bugetul tarii. Stiati ca oricare din cele 6 sectoare ale bucurestiului consuma mai mult decat orice alt mare oras din tara? Stiati ca niciuna dintre aceste sectoare nu are mai putin de 10.000 de angajati? De aia e atata saracie peste tot prin tara si la Bucuresti nu pare a fi, pentru ca bugetul este furat, impartit in mod clientelar si nu in ultima instanta ca e …mic. Moldova de dincoace sau de dincolo de Prut, Oltenia sau alte zone pe care le vedem mai napastuite de saracie, au ajuns asa din cauza proastei administrari in general. O alta problema ar fi faptul ca in Romania s-a permis … politicienii au permis, ca IMM urile sa fie compuse si din firme cu o cifra de afaceri mai mica sau egala de 50 milioane €.[mai puţine cerinţe sau perceperea unor taxe mai reduse] Asa exemplu, au aparut supermarketurile si s-a distrus intiativa locala in acest domeniu. Asa s-a intamplat si in celelalte domenii, nemaipunand la socoteala, marele jaf ce a inceput din ’89 si nu a incetat nici in ziua de azi.

    Răspunde
     
    1. Un cetățean
      Septembrie 17, 2014 la ora 15:00

      Dragă domnule Robert Oprea,

      Uitați-vă pe datele de la ANAF să vedeți cât primește Bucureștiul înapoi de la stat. Vă zic eu, aproximativ 14%. Caută altceva pe care să dai vina, domnule.

      Răspunde
       
    2. Lollekay
      Septembrie 17, 2014 la ora 15:24

      D-nule Robert Oprea nu mai transmiteti informatii false, nu din cauza Bucurestiului nu se dezvolta restul tarii . Gandul Campania ZIUA MUNCII :” Bucureştiul este polul românesc al afacerilor, aici avându-şi sediile multe dintre cele mai mari companii din ţară. Printre acestea se numără Petrom – cea mai mare companie din România, după cifra de afaceri, Rompetrol Downstream – divizia de retail a grupului petrolier kazah Rompetrol, producătorul de ţigarete British American Tabacco, operatori de telefonie mobilă ca Orange şi Vodafone, dar şi subsidiare ale unor giganţi IT ca Microsoft, Oracle sau Adobe.
      Drept urmare, rata şomajului înregistrată la nivelul Capitalei este una dintre cele mai scăzute din ţară, respectiv de 2,1%.”

      Răspunde
       
  • Buzamet George
    Septembrie 17, 2014 la ora 14:46

    Transilvania a ajuns să aparțină României pe o cu totul altă cale decât: 1) Varianta ungurească: Tratatul de la Trianon ( 4 Iunie 1920), deci un aranjament artificial și eronat, la masa verde, aranjament care poate fi oricând răsturnat cu un lobby iscusit. 2) Varianta românească: Adunarea populară plebiscitară de la Alba Iulia din 1 Decembrie 1918. Nici o adunare populară, oricât de plebiscitară ar fi, nu mută granițele. La data susamintită, cetățenii altui stat (Regatul Ungariei), aflați pe teritoriul altui stat (Regatul Ungariei) proclamă unirea cu Regatul României, câtă vreme la data respectivă Regatul României, stat independent, exista! Pentru a muta granițele a fost nevoie de un nou război, un război regional (precum a fost și acela între Grecia și Turcia) izbucnit după terminarea Primului Război Mondial, în 1919. Doar victoria militară a Armatei Regale a României împotriva armatei Republicii Sovietelor Maghiare, cu ocuparea Budapestei, au convins și constrâns! Deci, nu Tratatul de la Trianon și nici Adunarea Populară de la Alba Iulia! Ci manu militari, bărbătește, așa cum a făcut și Tuhutum!

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Septembrie 17, 2014 la ora 14:43

    Exceptional articol.

    Ultimul paragraf descrie personalitatea ambigua a lui Ponta. Se inmultesc declaratiile asa zis pro-americane ale candidatului PSD in incercarea de a repara ce? Raspuns: imaginea sa DELOC pe placul unchiului Sam. Ponta stie ca pe parcela americanilor el nu poate sa faca ce vrea in materie de DEMOCRATIE si STAT de DREPT.
    Sa nu uitam ce a spus Joe Biden la Bucuresti:
    „Trebuie să consolidaţi statul de drept, SUA vor fi alături de români, mai angajaţi ca niciodată, în acest proces”

    Răspunde
     
  • SerbescuCatalin
    Septembrie 17, 2014 la ora 14:19

    Ar fi fantastic sa ne intoarcem la 30 noiembrie 1918 si anume o Transilvanie independenta fata de Romania. Sa lasam oltenii si moldovenii si pe cine mai vreas a se uneasca cu Basarabia si sa ne facem noi o transilvanie independenta (ATENTIE – NIMENI NU VREA UNIREA CU UNGARIA CI INDEPENDENTA). Acum ca avem modelul scotian speram sa se poata.

    Răspunde
     
    1. Un cetățean
      Septembrie 17, 2014 la ora 15:03

      Domnul Cătălina,

      De ce nu faceți ceva în privința asta dacă sunteți atât de tari?

      Cu tot respectul, dacă ați analiza mai atent situația politică din Europa, Uniunea Europeană și toate consecințele economice și v-ați informa mai puternic ce ar presupune asta (deși e doar o iluzie pentru dumneavoastră), v-ar cam trece ideea asta și mândria regională aiurită cu care sunteți îndoctrinați de mici și care nu face decât să aducă dezbinare între noi, iar politicienii stau și râd de prostia noastră.

      Răspunde
       
      1. Un cetățean
        Septembrie 17, 2014 la ora 15:04

        Îmi cer scuze, am vrut să scriu ”Domnule Cătălin”. E doar o greșeală de tipar.

        Răspunde
         
      2. SerbescuCatalin
        Septembrie 18, 2014 la ora 15:18

        Aici te inseli, nu suntem indoctrinati de mici ci asa simtim noi. Ne simtim marginalizati si folositi de aceasta mareata capitala a noastra. Nu am nimic cu nimeni dar noi asta dorim. TRANSILVANIA INDEPENDENTA.

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Septembrie 18, 2014 la ora 16:27

          Adica pentru romani nu mai e valabila „unde-s doi puterea creste”?
          Dar e valabila in SUA, in Europa, pana si in Rusia.
          Corect spuneti, de ce sa nu fie Transilvania mai desteapta decat SUA, Europa, Rusia…

          Răspunde
           
        2. Stelian
          Septembrie 18, 2014 la ora 16:29

          Tare banuiesc eu ca asta nu e ideea dvs. Poate a lui Putin…

          Răspunde
           
        3. Stelian
          Septembrie 18, 2014 la ora 16:32

          Transmite-tii va rog, ca l-o duce pe el mintea la din astea, dar nici noi parca nu mai suntem asa de prosti.

          Răspunde
           
        4. Stelian
          Septembrie 18, 2014 la ora 16:34

          Daca n-ati fi scris cu litere mari, poate as fi crezut ca este ideea dvs. 🙂

          Răspunde
           
        5. Stelian
          Septembrie 18, 2014 la ora 16:36

          S-ar putea totusi ca ideile astea mai mult sa-i uneasca pe romani. Deci poate va vom multumi in viitor.

          Răspunde
           
        6. Stelian
          Septembrie 18, 2014 la ora 17:14

          Cu toate ca ati invocat poate cel mai slab motiv posibil, cred ca aveti pregatite si alte motive mai serioase. Culturale, economice…
          Faptul ca spuneti „nimeni nu vrea unirea cu Ungaria ci independenta” si „noi asta dorim”, ma face sa cred ca vreti sa spuneti ca vorbiti in numele unei mari majoritati a romanilor din Ardeal. Ceea ce nu poate fi adevarat, caci este imposibil sa stiti cum gandesc majoritatea romanilor de acolo,;fara cel putin un sondaj ceva.
          Deci dvs vorbiti pentru majoritatea romanilor de acolo si nu in numele lor. Spuneti toate acestea pentru ca ei sa va auda si sa creeati acest curent pe care vi-l doriti, si nu pentru ca acest curent ar exista si dvs ati fi glasul lui aici.
          Nu cred ca exista motive credibile ca romanii nascuti in Romania sa vrea sa traiasca acolo unde s-au nascut, sa vrea sa vorbeasca romaneste acolo unde traiesc, dar tara sa nu se mai numeasca Romania. Ca nu-i suferim pe cei ce ne conduc si pe cei ce dau legi in tara asta, cred ca e valabil pentru toti romanii, dar asta nu inseamna ca romanii sa-si doreasca fiecare independenta tinutului, judetului, sau localitatii unde traieste. Cand nu ne-a mai convenit de conducerea de la Bucuresti de obicei i-am schimbat.

          Răspunde
           
    2. Veve
      Septembrie 17, 2014 la ora 15:31

      De acord….

      Răspunde
       
    3. Baabardys
      Septembrie 17, 2014 la ora 15:55

      …pai da, dar atunci , cu o Transilvanie independenta, am rezolva si cu ….” Bucurestiul centrul banilor „, o parte din marile TRANSNATIONALE isi vor face noi sedii in capitala Transilvaniei …la Cluj , sa zicem, si Bucurestiul ar „scuti” o groaza de bani care-i cheltuieste cu Ardealul, i-ar tine pentru ei ca ei sunt primii la afaceri…, ar noi, Ardelenii, promitem sa nu ne suparam….

      Răspunde
       
  • Georgescu
    Septembrie 17, 2014 la ora 13:48

    Intrun articol dl Rotar aprecia just situatia moldovenilor di Basarabia : ‘moldovenii de acolo nu concep sa se uneasca cu niste sarantoci ci sa intre in alte tarI europene’.

    Răspunde
     
  • Elena Alistar
    Septembrie 17, 2014 la ora 13:08

    Este firească abordarea premierului Ponta și a oricărui alt politician din România față de tematica Unirii, aceasta suscită interesul întregii populații și nu doar pe malul drept al Prutului. Cele mai recente sondaje din România indică o majoritate covârșitoare în favoarea reîntregirii naționale, iar în Republica Moldova, peste 52% dintre cetățeni se declară pentru Unire. Astfel, fie în campanie electorală, fie în afara ei, subiectul Unirii este unul viu, dinamic și contextul geopolitic actual nu poate decât favoriza îndeplinirea acestui deziderat. Rusia a acționat în dauna poporului român dintotdeauna, astfel că am fi mai înțelepți dacă i-am acorda mai puțină atenție ei și mai multă intereselor românești.

    Răspunde
     
  • aurelian
    Septembrie 17, 2014 la ora 12:50

    Pe moldoveni ii putem ajuta numai pe cai diplomatice … Rusia sa isi retraga trupele si armamentul din Moldova iar Romania sa renunte la asa-zisa independenta energetica oprind exploatarea gazelor sale

    Răspunde
     
  • cen
    Septembrie 17, 2014 la ora 12:27

    Mai bine analizati asta: „Eu nu cred că este treaba Guvernului să creeze locuri de muncă.” Ministrul Finanţelor Ioana Petrescu 34 de ani.Va doresc din suflet sa nu mai ramana picior de roman in tara aia pe care n-o meritati.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Septembrie 17, 2014 la ora 18:42

      @Cen.Daca ai plecat departe nu trebuie sa dai cu pietre inapoi spre casa.
      Oricit este de bleaga aici are dreptate.Guvernul nu creaza locuri de munca decit pentru bugetari si de restul trebuie sa se ocupe investitorii privati.De asta vorbim de licitatii,iar panglicile trebuie sa le taie cei care au muncit acolo nu politicienii de la Bucuresti.E dereglare de creiere produsa in Comunism si mentinuta interesat.Inca mai vrem Stat patriarhal si cascam gura dupa pere malaiete.

      Răspunde
       
  • Cristian
    Septembrie 17, 2014 la ora 11:26

    Nu cred ca declaratiile lui Ponta sunt de natura sa faca jocurile rusilor, care spera ce, de fapt? Sa prosteasca lumea cu aceeasi propaganda de tip sovietic, cu „eliberatorii” de la rasarit??? Orice om rational din Rep. Moldova ar trebui sa constientizeze ca formeaza acelasi popor cu cel de dincolo de Prut, nu cu cei de dincolo de Nistru! Decizia Curtii Constitutionale care a spulberat mitul penibil al limbii „moldovenesti” ar trebui sa-i ajute sa-si faca o parere de bun-simt. Daca ei inca nu stiu lucrurile astea, atunci imi pare rau pt ei, isi merita soarta, sa-i mai voteze inca o data pe comunisti (apropo, cum e posibil sa mai existe acest partid, legal vorbind?) si sa zaca in saracia oferita de Moscova „eliberatoare”.

    Răspunde
     
    1. Livia
      Septembrie 17, 2014 la ora 11:57

      domnule Cristian nici pe moldoveni nu cred ca-i prosteste Ponta asa cum vrea pentru ca mare parte din ei se simt mai atrasi de ideea de a fi afiliati Rusiei decat Romaniei, am intalnit mai multe persoane din republica si multi sunt pro-rusia, pe strada si la magazine unii refuza sa vorbeasca in moldoveneste. Cat despre ce a zis cred ca a mizat pe atragerea batranilor, ei mai fiind cei care mai cred in ideea asta, fara sa-i intereseze consecintele.

      Răspunde
       
  • valentin
    Septembrie 17, 2014 la ora 11:23

    politicienii romani, si ponta in mod special, ar declara si ar face orice pt accesul la putere. daca maine ar considera ca ar obtine mai multe voturi daca ar da dobrogea turcilor, ar oferi dobrogea turcilor. nu-i intereseaza situatia externa, reactiile altor state si cu atat mai putin nu-i intereseaza daca ce spun este corect din punct de vedere istoric sau nu.

    Răspunde
     
  • Peter
    Septembrie 17, 2014 la ora 11:14

    Ce a vrut el sa zica si ce a iesit sunt 2 lucruri complet diferite. Ce sa ii faci lu asta daca dupa 4 ani de Facultate de Drept, un master oarecare se inscrie el la Doctorat si nu e capabil sa scrie 200 de pagini fara sa copieze. Daca dupa 20-25 de ani de scoala si stiudiu nu esti capabil sa iti scrii lucrarea de incoronare a cunostinetelor tale singur si platesti sau plagiezi pentru ea dai dovada de lipsa de respect fata de tine si toata munca depusa.

    Răspunde
     
  • Georgescu
    Septembrie 17, 2014 la ora 10:55

    Nu cred că domnul Ponta cunoaște prea multă istorie, mai bine spus a fost o greșeală, nu cred că ar putea să se gândească la așa ceva, chiar dacă ar încerca să manipuleze lumea în campania electorală.

    Răspunde
     
  • Eddy
    Septembrie 17, 2014 la ora 10:40

    Din pacate, citind memoriile oamenilor politici de la 1916 -1918 e usor sa vezi ca si atunci clasa politica era dominata de un patriotism gaunos, de parada.
    Sau in loc de memorii putem citi „Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi” a lui Camil Petrescu – autorul a luptat in razboi si face un tablou destul de realist al incompetentei politicienilor romani.
    Cat despre regina Maria cred ca foarte putini mai stiu cat de mult ii datoreaza Romania. Sunt o multime de ignoranti care trambiteaza ca Hohenzollern-ii au venit in Romania sa se imbogateasca pe spinarea noastra. Oricum, e bine ca ati punctat o realitate: Marea Unire a fost in mare parte rodul unui context extrem de favorabil, fara totusi ca asta sa stirbeasca in vreun fel sacrificiul soldatilor romani care au luptat in primul razboi mondial.
    Cat despre domnul Ponta, este complet iresponsabil si nu pot decat sa-mi doresc disparitia domniei sale de la varful clasei politice, de preferinta inainte sa mai faca multe gafe.

    Răspunde
     
    1. Ion
      Septembrie 19, 2014 la ora 12:35

      Subscriu . Cu completarea, ca nu am crezut ca tara asta va ajunge pe mana impostorilor consacrati, an mitomanilor si apenalilor .
      Poanta le are pe toate. Gafele juridice, il descalifica profesional, plagiatul si furia institutionala din jurul plagiatului intareste convingerea de plagiat. Iar MTO si inregistrarea, ne-au aratat adevarata nulitate politoca si profesionala. Si acesta vrea sa fie presedinte ? Asa cum Ceausescu patru clase a ajuns presedinte, asa a fost impins iresponsabilul vesel in fata, ca altii sa traga de sfori linistiti .

      Răspunde
       
  • Vlad Noghi
    Septembrie 17, 2014 la ora 10:39

    Ma intreb daca se refera la o unire sau o „unire” a noastra a tuturor romanilor dezbinati pe fondul problemelor economice si politice. Pun pariu ca dupa ce isi va da seama de gafa facuta, daca va fi intrebat la ce se referea va incerca sa o dreaga. Ca si multele celelalte cazuri. In orice caz dpdv diplomatic pe viitor prevad un dezastru, un posibil presedinte care ar fi un esec mai mare decat Constantinescu. O zi buna!

    Răspunde
     
  • mircea
    Septembrie 17, 2014 la ora 10:36

    Moise, ce naste din Iliescu rusi pupa in cot. sau mai jos…

    Răspunde
     
  • George Costache
    Septembrie 17, 2014 la ora 10:29

    Eu am vazut declaratia plagiatorului intamplator si, cateva minute (cat am vazut eu), se referea si la unirea romanilor dupa dezbinarea intre romani promovata de Basescu.

    Răspunde
     
  • Caron
    Septembrie 17, 2014 la ora 10:19

    Idiotul vroia se referea la „unirea” cu autostrazi, dar fiind prost nativ (daca i-a scris altul discursul ala e si mai prost) uite ce a iesit…

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase