Poză cu boii din spatele carului

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

  • Conform estimării flash, PIB-ul a scăzut cu un ritm trimestrial de 1% în trimestrul II.
  • Surpriza negativă a provenit de la componenta investiţii productive (…) evoluţie nefavorabil influenţată de contracţia investiţiilor publice, deteriorarea percepţiei de risc investiţional, în contextul tensiunilor geopolitice din regiune (Ucraina), dar şi a anului electoral

  • Distorsiuni temporare pentru planurile investiţionale ale companiilor au fost introduse şi de măsurile fiscal-bugetare implementate în prima jumătate a anului: acciza la carburanţi şi taxele pe construcţii speciale.

  • Componenta consum privat a avut o contribuţie favorabilă la formarea dinamicii PIB în trimestrul II, fapt reflectat de performanţa comerţului cu amănuntul (ritm anual de peste 8%)

  • Cererea externă netă a avut o contribuţie negativă la dinamica PIB, dat fiind că importurile au crescut cu un ritm mai rapid decât exporturile

Sursa BT MacroFocus

Domnu Voinea, a crescut consumul, sunteţi mulţumit? Domnu’ Şova, cum e dom’le cu planurile de autostrăzi? De ce nu ne mai explicaţi dumneavoastră cum a crescut acciza la benzină ca să cheltuim neapărat, dar neapărat, 50 de milioane de euro pe hârţogăraie care expiră oricum până vă apucaţi de treabă?

Domnu Voinea, cum e dom’le cu taxa aia pe infrastructură? Cum e dom’le cu taxarea investiţiilor în infrastructură într-o ţară care nu are nici investiţii, nici infrastructură?

A crescut consumul... mamă, da‘ ce a mai crescut! Direct în importuri s-a dus creşterea! Speraţi să finanţaţi creşterea alocaţiilor sociale din creşterea TVA-ului cauzat de creşterea consumului. Numai că la TVA nu se vede mai nimic, căci la noi consumul creşte pe evaziune fiscală. Iar acum chiar că nu vă mai aprobă nici dracu’ scăderea CAS, deşi exact stimularea  muncii este cea care lipseşte din această poză.

De aia zic… nu e caru’ de vină, boii sunt.

UPDATE: Statistica a ajustat pe minus şi datele din trimestrul I, ceea ce înseamnă că, fiind două trimestre consecutive de scădere, România a reintrat în recesiune. Interesant este faptul că INSSE nu a comunicat rectificarea. Sau, cel puţin, nu a comunicat-o public în România, ci doar în datele transmise Comisiei Europene.

Comentarii prin facebook

31 răspunsuri la Poză cu boii din spatele carului

  • VictorL
    August 17, 2014 la ora 19:46

    @Abas.Aceleasi aiureli si iarasi s-a schimbat ID-ul.
    In Romania se,, arde” benzina produsa din titei romanesc dar si importat.Benzina e produsa in Romania.Motorina este la fel dar motorina se mai si importa de catre Petrom care nu produce suficienta din petrolul romanesc.Firmele fac schimb de produse intre ele si nu transpotra pe ditante lungi.La o statie MOL gasesti benzina de Petrom si invers.E doar un exemplu si aceleasi cisterne transporta la mai multe benzinarii,nu conteaza cun se numesc.Benzinariile daca vor sa benzina mai buna o aditiveaza dupa cum le cere compania respectiva.
    Gazele sunt romanesti si nu se exporta insa se produce tranzitul spre alte tari pe acelesi comducte in sistem integrat.Se suplimenteaza cu gaz de la rusi dar din ce in ce mai putin.
    Preturile sunt similare si internationale,doar la pompa difera.
    Modalitatea de transfer este o ,,buba” mare…Nimeni nu vrea spaga in cont bancar decit daca are si un contract,,de consultanta”sub care sa se acopere.Acum nu mai tine nici cu asta si procurorii au de lucru ,,la greu”.
    In alte tari cu cash se lucreaza putin spre deloc.Cind va fi si Romania asa vom scapa de hoti in mare parte.Binenteles ca politicienii nu vor asa ceva.
    Pe marfa importata Statul aplica TVA.Pe cea exporta nu dar aplica celalalt stat.
    Afara de asta Statul cistiga la export plata salariilor si resurselor de catre altii de peste granita,orice dar nu TVA.
    Mai nou,cablurile trebuiesc ingropate.Cu timpul si cele vechi tot in pamint vor ajunge iar stilpii vor disparea.Nu toate drumurile au tevi de gaze si la unele sunt sub partea carosabila si nu in santuri.
    Nu toti ,,boii”sunt la fel.Unii au investit banii si in altceva decit in Campania electorala.Nu toate investitiile se fac in ce exista.Sunt si investitii ,,greenfield”.

    Răspunde
     
  • ion
    August 16, 2014 la ora 10:34

    A păi… dacă boii-s devină domnișorule Moise, nu-i așa ca tare fain ar fi să-i schimbăm și să mutam caruța la alți boi.Vedeți m-neavoastră domnișorule dragă di ce sunt mulți în Ardeal care ar da boi de Dâmbovița pă hăi de Dunăre. Atît de mare-i ofu că neam face și de rușine să ne întoarcem in vremuri doar ,doar am vedea si noi caru asta scos din tină. Mare năcaz păntru copii noștrii.

    Răspunde
     
  • cumman
    August 15, 2014 la ora 13:23

    Ne tot intrebam de ce nu este bine in tara noastra…care tara?
    -cea care a inregistrat un decalaj (tehnic si social)enorm fata de vest, intre anii 1945-1989?
    -cea care a devenit o vaca de muls „la greu” dupa 1989?
    -cea care si-a distrus baza economica pentru a face loc importurilor straine?
    -cea care isi „toaca” banii plubici iar dupa ce trec de licitatiile cu dedicatie, ii vedem rasarind in vile luxoase si conturi bancare „grase” de aici sau de aiurea???
    -cea in care „boii” alesi prin vot democratic sunt marionete in mana „boilor” principali, iar in schimbul „devotamentului” pentru „stapan” isi pot face si interesele lor pe plan local???
    -cea in care sistemul democratic a devenit „scut” ce protejeaza jaful din bani publici??
    O fi bine, pentru cei 1% care au reusit sa „puna mana” pe resursele naturale ale tarii si pentru inca 10% care si-au gasit de lucru pe langa ei.Caci acesta e viitorul tarii:izvor de materii prime pentru Europa si importator de produse finite.(si cele second-hand sunt tot produse finite).In aceste conditii ne miram de marimea evaziunii fiscale???Mi se pare o reactie fireasca a celor care(inca) mai muncesc.

    Răspunde
     
  • Bogdan
    August 15, 2014 la ora 02:56

    Nimeni nu a înţeles nimic.
    – (minus) şi cu – (minus) dă + plus, aşa am învăţat eu la şcoală.

    Deci, Victor Ponta Preşedinte! Pen’că merită în subtilitatea lui. :)))

    Răspunde
     
  • AndreiM
    August 14, 2014 la ora 17:29

    Pai daca tot e carul inaintea boilor, ce a fost mai intai consumul sau productia? La asta ar trebui sa raspunda marii ideologi ai economiei din pix, acum mari vice pe la BNR. Ca doar si-au indeplint misiunea, toata lumea e multumita. Ne vedem la toamna, in acceasi formatie.

    Răspunde
     
  • zizu
    August 14, 2014 la ora 16:55

    Dl Cosmin depinde ce creste si de unde scade,dar vedem ca deja tii cu lupul,cum adica trebuia sa ne taxeze mai demult pt stalpi?in Germania bugetul e facut cu cap si o eventuala scadere a economiei nu i afecteaza si au lasat o marja de eroare.La noi daca e scadere o umple cu taxe si impozite sau dau comanda de amenzi in cuantum de cat au nevoie .Singura solutie este ajustarea salariilor bugetarilor o schema de genul 1 la 5-6 maxim.

    Răspunde
     
  • camione
    August 14, 2014 la ora 16:15

    ponta presedinte… la antena3

    Răspunde
     
  • Maracine Dumitru
    August 14, 2014 la ora 16:09

    Toohhh ,Gurane te faceam mai inteligent nu vezi ca e totul o montatura de CAMPANIA ELECTORALA.totul e o montatura cu scopul de a alinea cei doi pretendenti la presedentie ,

    Răspunde
     
  • johndoe
    August 14, 2014 la ora 15:42

    Ponta vad ca se face ca ploua; bine, el a intrat deja in campanie si il cam doare in c.r de economie; rectific, l-a durut de la inceput acolo

    Răspunde
     
  • Ronin
    August 14, 2014 la ora 15:03

    Sper sa deschida romanul ochii si sa ia atitudine la alegerile care bat la usa. Indiferenta, lipsa implicarii „ucide” si naste bastarzi!

    Răspunde
     
  • Cosmin
    August 14, 2014 la ora 14:51

    Cand creste nu e bine, cand stagneaza nu e bine.
    Erati mai pozitiv dl. Moise pe vremea cand economia se prabusea.

    Economia Germaniei a scazut in acest trimestru. Sunt convins ca ei nu dramatizeaza is stilul acesta.

    Exista o gramade de „internauti” cu zero cunostiinte de economie care dau like la astfel de ineptii doar pentru ca corespund cu perceptia lor politica.

    O crestere de 8% a consumului este foarte importanta.
    Acciza pe carburant a reprezentat o crestere infima a pretului (aprox 0,4lei). In 2008 un litru de motorina era aprox 3,3 lei. Pretul sa dublat pana in prezent in conditiile in care EUR a fost in mare parte stabil iar pretul unui baril de petrol a fost in marje normale. Dar binenteles ne plangem de 0.4 lei.
    Taxarea stalpilor trebuia facuta de mult. Majoritatea liniilor de curent/cablu/telefonie trebuie ingropate cum se face de mult in tarile occidentale.

    Va doresc succes si multe altfel de articole pentru publicul „intelectual”.

    Răspunde
     
    1. Noi
      August 14, 2014 la ora 15:27

      Bravo Cosmin, esti bun de presedinte. Candva era un banc cu militieni in care morala era: „prost si hotarat” adica astia erau promovati de aia te vreau eu de presedinte.

      Răspunde
       
    2. Calin
      August 14, 2014 la ora 16:02

      Cosmin, comentariul tau nu e deloc contructiv si nu pare ca iei in considerare toti factorii. Da, consumul e un indicator economic bun si o crestere de 8% e semnificativa. Insa asociat acest consum cu o scadere a economiei, chiar si de 1% 2 trimestre la rand (in cazul Germaniei, economia a scazut doar in acest trimestru daca nu ma insel) nu prea da bine. Creste consumul, sunt bani, dar unde se duc? Aceeasi problema si cu acciza pentru carburant. Problema cel putin pentru mine nu e cresterea de 0,4 lei. Poate as fi de acord si cu o crestere mai mare. Problema e ca sunt bani care nu sunt justificati in realitate. Cineva imi ia bani doar asa, fara sa imi dea ceva la schimb ma deranjeaza. Ni s-au promis autostrazi din banii aia. Nu se vor face.
      Ideea de taxare a stalpilor ar fi buna intr-un alt context. In cazul nostru nu, tocmai pentru ca nu sunt investitii si aceasta masura e un alt lucru care dezcurajeaza investitorii. Daca alte aspecte ar functiona bine, ar incuraja investitiile, nimeni nu s-ar supara pe taxa pe stalp si ar putea sa o considere logica si de bun simt. Dar nu suntem acolo si ne intoarcem la ideea de cineva a gasit un motiv sa imi ia banii din buzunar dar nu imi da nimic la schimb.
      Iti doresc succes si mai multa rabdare in a explica si educa oamenii care poate chiar nu educatia necesara pentru a intelege cum functioneaza unele lucruri.

      Răspunde
       
      1. Cosmin
        August 14, 2014 la ora 16:30

        Calin, sunt de acord ca intr-un stat normal este nevoie de mult mai multa transparenta in cheltuielile publice. Mi-as dori foarte mult sa vad si eu asta.

        Mi-as dori sa vad si eu promisiunile electorale indeplinite intr-o proportie mai mare de 80%.

        Mi-as dori sa pot vedea online si sa platesc online taxele si impozitele catre stat.

        etc etc

        Sunt multe lucruri pe care le doresc eu de la tara noastra.

        Dar un astfel de articol nu serveste la nimic, decat la a inflama si mai mult opinia anumitor oameni. Nu poti nici sa il tratezi ca un „cancan”.

        Taxa pe constructii speciale si acciza suplimentara sunt doua taxe indirecte, cu impact mic/neglijabil. DAR sunt ambele folosite pentru a descrie „avalansa” de noi taxe si impozite, cu scopul de a speria populatia si a crea o stare de ingrijorare. Este o forma de manipulare ieftina si e trist ca M.G se preteaza la asa ceva.

        Răspunde
         
      2. Mihai
        August 14, 2014 la ora 16:31

        Da Calin. Ai dreptate. Cosmin habar nu ai. Am si eu un prieten economist mare se crede tot Cosmin il cheama si aceleasi aberatii cu taxe mari pe proprietate, stalp etc spune. Dar nu are nimic de aia cere taxe mai mari. Problema este felul in care se cheltuisc banii si, si mai grav felul in care se incaseaza baniu aia putini care ar trebui sa se incaseze. NU AVEM NEVOIE DE TAXE SI IMPOZITE MAI MARI CA NE DUCEM DRACULUI. ne face statul roman sa nu fim competitivi fata de cei de afara.

        Răspunde
         
    3. judit
      August 14, 2014 la ora 16:36

      intr-adevar, benzina, energia, mancarea s-a scumpit, deci eu am consumat cu 8% mai mult, nu in kilograme ci in lei…nu mi-a ajuns „cresterea” de pensie dar m-am atins de putina economie pentru zile negre. Mie mi se pare ca articolul lui d-l Guran explica clar ce mi se intampla. Or ce mi se intampla mie, se intampla si economiei. Du-te in alta parte cu explicatia adevarului vostru, cum e 2×2=5, cred ca locul potrivit e abteba 3 cea confiscata.

      Răspunde
       
    4. Dan
      August 14, 2014 la ora 18:40

      Cosmin, daca tu crezi ca aceste taxe sunt infime si nu au impact asupra economiei, nu te intrebi de ce s-au introdus? Din contra, aceste taxe sunt f mari si descurajeaza activitatea economica. Pe langa taxa pe combustibil, taxa pe „stalp” este o taxa menita sa descurajeze orice investitie: hale de productie, baraje, drumuri, orice fel de constructie prin care ai putea produce ceva, adica o taxa pe exact de ce are nevoie Romania mai mult: investitii. Si toate astea pentru ce? Pentru a putea da pomeni, pensii, cresterea salariilor bugetare, castigarea alegerilor, incurajarea nemuncii. Guvernare pentru un grup restrans, nu pentru oamneni. Fara viziune!

      Răspunde
       
  • Eugen
    August 14, 2014 la ora 14:48

    Singura solutie ar fi sa scada TVA la 9-10% ,sa scoata economia subterana la suprafata dar acest lucru nu se vrea pentru ca de acolo sunt finantate partidele politice

    Răspunde
     
    1. Stelica
      August 14, 2014 la ora 15:23

      @Eugen: economia subterana va fi eliminata cand banul va deveni exclusiv electronic.

      Transferuri bancare, plata cu cardul PESTE TOT!

      Evaziune 0.

      Răspunde
       
      1. Lasermarket.ro
        August 14, 2014 la ora 16:16

        Transfer bancar ok. Eu sunt de acord dar nu prin băncile din România. În Italia nu exista comision de transfer și nici la retragerea banilor din cont. Atâta timp cât mi se va lua comision eu nu cred ca voi face totul prin bănci.

        Răspunde
         
  • Mihail Dragotoiu
    August 14, 2014 la ora 13:49

    De data asta chiar nu le-a iesit guvernantilor nostri!!! Avem motorina mai scumpa ca in Austria si Germania, iar taxele pe care le-au introdus au afectat negativ economia. Insa cel mai grav lucru il reprezinta scaderea drastica, dramatica a investiilor. Atat publice, cat si cele directe, ale investitorilor. Acestea erau singurelele care puteau crea locuri de munca si implicit cresterea sanatoasa a consumului. Cat despre evaziune, aceasta pare chiar mai mare decat anii trecuti.

    Răspunde
     
  • Noi
    August 14, 2014 la ora 13:40

    Ponta a vrut sa spuna ca nu mai mergem cu caruta cu doi cai, am revenit la carul cu vaca injugata. Doamne oare chiar de ce lasi atatia ticalosi pe pamant?

    Răspunde
     
    1. pentru ca
      August 14, 2014 la ora 14:45

      nu exista
      nu poate
      nu il intereseaza

      alege tu 😉

      Răspunde
       
      1. Chris
        August 15, 2014 la ora 10:20

        D-zeu lucreaza prin oameni, daca vroia niste bolovani facea bolovani, dar a ales sa ne dea liber arbitru de care fugim intreaga viata.

        Răspunde
         
  • timbo
    August 14, 2014 la ora 13:21

    eu cred ca 1% asta e ceva mai mare, adica s-a rotunjit spre 1%, ca e an electoral. sub pres e mult gunoi, la fel ca in capul guvernantilor. o lipsa de viziune cancerigena.
    chiar asa, moise, crezi in acuratetea cifrelor ins? crezi ca e posibil ca ele sa fie putin ”ajutate” cum facea grecia pe vremuri sau acest lucru nu mai e posibil acum, cu toata monitorizarea? e doar o pura curiozitate si ma gandesc ca ai ceva informatii in acest sens.

    Răspunde
     
  • Joker
    August 14, 2014 la ora 13:12

    Nu stiu cum se vede tara de la Bucuresti, dar va spun – e tristete mare!

    Răspunde
     
  • bogdan
    August 14, 2014 la ora 13:08

    Pai nu spune VVPonta ca nici nu stia cei PIB-ul pana prin 2011? Ce-a scris pe FB e o prostie imenesa: nu mai mergem cu 130km pe ora ci cu 100. Inca o fraza „geniala” marca Ponta.

    Răspunde
     
    1. Claudiu
      August 15, 2014 la ora 10:39

      Pai la indoctrinatii de la a3 da bine… Incredibil ce debit de minciuni pe zi poate sa scoata acest incompetent

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase