Românii au o relaţie specială cu munca: prea mulţi n-au nicio treabă

Publicat la data de de Moise

romani someri

de Moise Guran

Statistica oficială a reaşezat datele referitoare la ocuparea populaţiei pe noile realităţi şi, deşi recomandarea celor de la Statistică este să nu le comparăm cu datele anterioare, eu o să cad în acest păcat, nu de alta, dar diferenţele sunt înfiorătoare.

După ce a strigat catalogul românilor care mai sunt prin România, statistica oficială a fost nevoită să recunoască faptul că, faţă de anul trecut, lipsesc la apel peste 700 000 de persoane active, adică cetăţeni cu vârste cuprinse între 15 şi 64 de ani. Să nu credeţi că au dispărut peste noapte, pur şi simplu altele sunt datele de raportare. Da’ chiar şi aşa, e rău.

populatie garf blogAtenţie, nu vorbim azi de şomeri. Sunt 650 000 de oameni în ţara asta care îşi caută de lucru, indiferent că beneficiază sau nu de indemnizaţia de şomaj. De asemenea, nu vorbim azi de muncitorii la negru, aceia îi socotim de salariaţi, deşi trebuie să remarc faptul că şi numărul lor a scăzut cu un semnificativ 300 000. A crescut, în schimb, numărul persoanelor inactive, a celor care nu sunt nici copii, nici pensionari, nici şomeri şi care, dacă am calculat eu bine, bate în patru milioane. Dacă mai luăm în calcul cinci milioane de pensionari şi trei milioane de copii, rezultă pe total un raport de dependenţă de patru inactivi la trei oameni care fac ceva, chiar dacă unii dintre ei mai fac şi la negru.

Nu am nimic cu nimeni şi nici nu am cifre suficiente cât să speculez, poate fi o coincidenţă sau nu, dar, în ultimii doi ani, numărul asistaţilor social a crescut cam cu acelaşi număr cu care a scăzut cel al persoanelor active.

Rezumând cifrele oficiale, îmi vine să cred că 100 000 de şomeri au devenit inactivi, adică nici nu şi-au mai căutat de muncă, aproximativ 300 000 de oameni care munceau la negru în România, cel mai probabil au emigrat în străinătate şi încă vreo câteva sute de mii de absolvenţi de liceu, cu sau fără bacalaureat, nici n-au reuşit să îşi găsească de lucru, dar nici nu îşi mai caută la modul serios.

Una peste alta… e de bine… doi ani de socialism democratic au cam anulat şi partea pozitivă de influenţă pe care patru ani de criză o adusese asupra mentalităţilor românilor, pe relaţia lor cu munca.

Comentarii prin facebook

42 răspunsuri la Românii au o relaţie specială cu munca: prea mulţi n-au nicio treabă

  • andrei_andrei
    Iunie 28, 2014 la ora 22:29

    „un rol esenţial in acest sens avându-l politica de integrare europeană promovată de J.C. Juncker.” – serios??? Chiar asa??? Adica gapul o sa se reduca, cum s-a redus in Grecia, de cand s-a ocupat Juncker de ea???
    Sau poate vorbim despre gapul dintre paharul gol de whisky si paharul plin de whisky, Herr Juncker avand aceiasi pasiune pentru alcool ca si dl Basescu…
    Hai sa fim seriosi.
    Cu Juncker si PPE-ul la putere, gapul nu se va reduce decat daca Juncker va izbuti sa distruga si economiile tarilor occidentale, dupa modellul PIIGS.
    Oricum, dupa un luxemburghez corrupt si mafiot (dl Santer), acum o sa avem presedinte la CE un luxemburghez alcoholic si imbecil.
    Da, adevarul ca daca ma uit la presedintii romaniei, intr-adevar, e posibil sa se reduca din gap.

    Răspunde
     
  • ciobanu
    Iunie 28, 2014 la ora 13:25

    O prezentare justa a rolului bursei in economie o face dl Rotar in alta pagina (dar ca o gluma ca dl Moise intra IN bursa pt 100 zile).Daca ai 100 lei pe o bursa care oscileaza azi (+10%), maine (-9%) , poimaine (+10%) ,samd.Dupa 100 zile pierzi banii !!
    Remarcabila observatie.

    Răspunde
     
  • emilly
    Iunie 28, 2014 la ora 00:34

    Absolut de acord cu dl Rotar referitor la ziaristi si la afirmatii gresite ale unora ca : ‘o nemtoaica si un american au NOTIUNI DIFERITE DESPRE CORUPTIE’.Corect era ‘nu au aceeasi definitie pentru NOTIUNEA CORUPTIE.Nestiind gramatica pot intelege restul ?
    Cred ca dl Rotar are 2 puncte rating.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Iunie 28, 2014 la ora 00:22

    Patria noastră este tara din UE cu cea mai mare proporţie de cetăţeni care au un loc de muncă, din totalul populaţiei apte de muncă, care trăiesc la limita sau sub limita sărăciei, castigand mai puţin de 50% din venitul mediu din tara in care trăiesc. Graba de a propune soluţii precum reconversia profesională, ori pripeala in a trage concluzii cu referire la lipsa apetitului pentru muncă a romanilor fac să fie ignorate cauzele care au determinat situaţia descrisă de dl. Moise si care sunt de natură sistemică. Economia insuficient reformată, slab concurenţială si dominată de relaţii viciate de corupţia endemică a făcut ca lipsa locurilor de muncă să devină o problemă cronică. Excedentul de forţă de muncă din România a fost exportat, sumele provenite din aceasta depăşind investiţiile străine directe, intr-un mediu de afaceri lipsit de atractivitate. Romanii „casnici” trăiesc prost, la fel ca o cincime (peste 19%) dintre cei care sunt cuprinşi in statistici ca având un loc de muncă si fiind totuşi săraci. Ei „se descurcă”. Desfăşoară diverse activităţi economice ocazionale in cele mai variate forme si domenii, adesea combinându-le, in tară si/sau in străinătate, legale si/sau ilegale. Ori sunt ajutaţi de familii. Pur si simplu ei supravieţuiesc, irosindu-si energia pe care o economie ineficientă nu este capabilă să o mobilizeze si să o exploateze in scopul creării bunăstării. De ce ? Pentru că politicienii noştri nu sunt preocupaţi de eficienta utilizării resurselor (naturale, financiare, a resurselor reprezentate de forta de muncă, a capitalului uman) in vederea consolidării creşterii economice. Scopul ajungerii la putere a majorităţii politicienilor romani este drenarea unei părţi cat mai mari din aceste resurse (publice ori, după caz, private) in averea personală.

    Răspunde
     
  • haralambie
    Iunie 27, 2014 la ora 10:00

    Sunt de acord cu Dl Rotar care spunea,cu mult umor, ca in ziaristica,acum,poti veni ‘de ori-unde’.Asa e daca nu te pricepi la nimic te faci ziarist si ii inveti pe ceilalti.
    Si intradevar trebuie o scolarizare intensa a patronilor ca sa priceapa cat-de-cat ce e cu economia.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Iunie 27, 2014 la ora 20:55

      Batrinii ne-au invatat ca coibanul si morarul trebuie sa-si vada de meseriile lor si nu sa aibe impresia ca celalalt freaca menta.Daca Moise nu stia nimic avea rating cam citi iepuri sunt la biserica si nu putea plati salariile la oameni.

      Răspunde
       
  • BALSOI
    Iunie 26, 2014 la ora 21:37

    Nu va agitati atat de tare ca viata-i scurta!!Va spun eu unde sant cei cateva milioane pe care voi ii vedeti stand la televizor.Majoritatea au teren agricol din care isi duc viata chiar daca nu la standarde foarte mari.Altii se ocupa cu micul trafic de tigari ,alcool,sau cu alte marfuri mai mult sau mai putin traficabile.Si nu putini sant cei care lucreaza in ateliere incropite acasa sau in constructii ca meseriasi independenti.Si eu tot ca astia imi duc traiul dar facand un fel de mix intre cele 3 categorii de mai sus.Adica am cateva hectare de teren pe care-l lucrez,Mai lucrez si pe santier ca meserias independent si ptr a nu ramane fara bani in perioada cand n-am ce face plimb si eu ca tot omul cateva mii de pachete de tigari intre ucraina si alte zone ale tarii.Oricum in Romanika trebuie sa fii prost facut gramada ca sa muncesti la firma unui balos nespalat pe un salariu de rahat.Asa ca in momentul in care te misti putin e imposibil sa nu te faci cu cativa firfirei.Daca nu cade tot pica si in consecinta e mai bine decat nimic sau un salariu minim pe economie.Nu mai spun ca nimeni nu te streseaza cu plata taxelor si a impozitelor.Eu dau impozit doar pe teren si pe tractoras.Adica foarte putin din ce castig eu intr-un an.

    Răspunde
     
  • haralambie
    Iunie 26, 2014 la ora 18:48

    1.Cei
    ce aveti salariul minim de ce va tot plangeti si nu va schimbati
    meseria-indiferent de varsta. De exemplu faceti-va realizarori de
    emisiuni TV ca Moise si Guran (nu va trebuie studii de
    filologie,ziaristica,economie…) si veti avea 20000 euro lunar,sau
    corespondenti de razboi in Libia .. ce-i asa greu ?2.O declaratie a lu
    Basescu T. ca parlamantul s-a asociat cu clanul Bercea (sa il santajeze
    pe fra’su ?) si legea ne obliga sa-l credem ca TBare dosare penale
    nefinalizate deci si PREZUMTIA DE NEVINOVATIE adica e cinstit,nu
    minte.

    Răspunde
     
    1. Kristina
      Iunie 26, 2014 la ora 19:44

      20,000 euro /luna este putin la pretentiile unui realizator de emsiune in televiziunea publica.
      Bine,raportat la Romania poate sa para foarte mult.

      un administrator la un hotel 5* de prin Austria,
      castiga tot cam atat.
      e doar o remarca,sper sa fie tratata ca atare.
      vacanta placuta,
      odihna si
      sa auzim de bine la toamna!

      Răspunde
       
  • Babardiss
    Iunie 26, 2014 la ora 17:07

    ….vedeti cit de destept este Tiberiu C, a gasit el o explicatie, el si gindurile lui pretioase, vedeti ca nu ii este teama sa se faca de ris cu prostia mintii lui ? cind locuiesti in orase cu o populatie de peste 250.000 -450.000 de locuitori este posibil sa incerci si la alte firme, dar cind orasul in care traiesti are cu totul 11.000 de locuitori situatia este alta. Hai fa pe desteptul si da-mi solutia de a-mi lua familia si sa ma mut intr-un oras mare…, vorbeste-mi de flexibilitatea muncitorului care in occident face si 100 km naveta pe zi, afunda-te in prostia de a-mi da explicatii fara sa cunosti nimic dar doresti sa ai o …parere.
    Aduna romani cu nemti si fa o medie impartind la 2.

    Răspunde
     
    1. Cosmin Moise
      Iunie 27, 2014 la ora 08:45

      Vorbeste frustrarea din tine! N-a zis nimeni sa te muti cu catel si cu purcel, ci doar tu sa pleci sa-ti cauti de munca prin alte parti! De pe vremea comunismului maramuresenii plecau prin tara sa-si caute de lucru, de exemplu erau echipe de taietori de pomi care lucrau la fermele din Prahova! Acum au plecat in strainatate! Decat sa stai sa-ti plangi de mila in oraselul tau ia-ti coada la spinare si cauta-ti, cu adevarat, de treaba!

      Răspunde
       
  • Cris
    Iunie 26, 2014 la ora 11:59

    Domnule Guran,

    Lumea nu freaca duda, se descurca, cum se descurca si in timpul lui Ceasca cand au inceput aberatiile.

    Toata lumea se invartea si isi rezolva problemele. La fel se intampla acum.

    Nimeni nu mai pune botul la o economie oficiala din care iesi in pierdere.

    Răspunde
     
  • Cris
    Iunie 26, 2014 la ora 11:56

    Pana inainte de criza lumea mai avea un PFA, un butic, ceva acolo. Toate s-au inchis. Oamenii si-au dat seama ca nu renteaza. Platesti enspe mii de hangarale si cand tragi linie constati ca nu-ti ajung banii nici de mancare.

    Daca statul roman chiar doreste ca aceasta zona de economie gri sau neagara sa iasa la suprafata sa reduca TOATE impozitele aferente unui venit mai mic ca venitul MEDIU pe economie. Da nici nicio taxa sub 2400 de lei net pe luna, doar TVA incasat din acesti bani cand merg oamenii la cumparaturi (ca doar n-or ingropa banii in fundul curtii).

    Sa vedeti voi cati ar iesi in economia reala, in acest caz.

    Răspunde
     
  • Mihai
    Iunie 26, 2014 la ora 09:24

    Cum nu stiti cu ce se ocupa cei care nu va ies la numar? Pe ce lume traiti? Pe toti pomii, pe toate gardurile gasiti afise cu: reparatii masini spalat, frigidere, aer conditionat, tapiterie, termopane, foraj puturi, mutari mobilier, caram nisip, montez parchet, faianta…, in toate ziarele si pe internet gasesti numai „meseriasi” la negru (sa va fereasca sa chemati unul din asta!), sute de autoturisme cu numere straine pentru vanzare, pe trotuare in fata benzinariilor, in intersectii (OMW Iancului, Dna. Ghica, s.a.) si o gramada de alte activitati nefiscalizate. Statului ii este greu sa contacteze/investigheze aceste persoane si sa le oblige la plata impozitului. Functionarul public este obisnuit sa stea la birou, pe scaun si cu capul in pamant, ca strutul. De ce sa se complice, nu are proceduri pentru asa ceva! O persoana care vinde 50 de autoturisme pe an, nu este depistata de ANAF! Complicat, nu?! Si asa apare concurenta neloiala. Un importator corect de autoturisme second, da faliment (plateste N taxe, salarii, tva…)inchide firma si devine vanzator nefiscalizat. Un reparator de frigidere, aer cond. masini spalat va inchide firma sau Pfa-ul si va ajunge „particular” fara taxe si impozite, pt. ca nimeni nu se intereseaza de el, lucreaza fara probleme la negru, pe bani putini. Si asa se vor mai inchide N firme care lucrau corect, si vor mai disparea N salariati!! Pe ce lume traiti D-le. Guran? Probabil pe lumea in care traieste cu capul in nori si ministrul de finante, cel care se face ca nu vede, nu aude… dar are o deviza de la partid: voturi multe pentru noi!

    Răspunde
     
  • adrian
    Iunie 25, 2014 la ora 23:47

    somaj?!! ce este ala??
    stiu ca multi o sa sara de cur in sus, dar din totalul celor care sunt declarati ca nu au loc de munca 3/4 dintre ei nici nu vor sa munceasca.
    pe bani mai multi sau mai putini, cert este ca nu vor fiindca si-au gasit alte surse ilicite de venit si s-au constitui in tot felul de retele de trafic cu te miri ce, numai bani sa iasa.
    nu conteaza cum si de unde vin banii, principalul sa nu mergi la munca si sa nu fi unul dintre „fraierii” de astazi.
    paradoxul face sa am nevoie de doi oameni si sa ma chinui sa gasesc pe cineva dornic sa munceasca in meseria de muncitor, tamplar mobila,pe un salariu mediu.
    in trei luni de zile de anunt la fortele de munca (intr-un oras cu somaj declarat de peste 10% si intrat recent pe harta saraciei din Romania – Rm.Valcea)au venit 6 indivizi total nepregatiti, dar cu veleitati de mari meseriasi, cu pretentii de salarii de parca trebuia sa vand droguri nu mobila sa pot plati si pe deasupra si ciubucari care muncesc la negru dupa cele 8 ore regulamentare de program
    am angajat pana la urma un singur om, unul care nu stie deloc meserie, dar care are un mare atuu, vrea sa munceasca – tocmai ce s-a intors din Italia dupa o sedere de 2 ani cu familia acolo.
    o alta mentalitate si o alta perspectiva de a vedea lucrurile.
    celor care carcotesc si injura patronii sau angajatorii (intradevar sunt unii care chiar exagereaza si isi bat joc de angajati, dar sunt putini fata de restul si nu stau sa explic acuma de ce afirm asta), deci acea categorie de vesnic nemultumiti, nu le spun decat sa incerce sa faca singuri ceva lucrativ sa isi plateasca singuri salariul pe care cred ca il merita comparativ cu nivelul lor de pregatire, cunostinte si experienta pe care o au.
    mai simplu spus, sunteti nemultumiti de salariul si conditiile de munca pe care le aveti?! sunteti liberi sa munciti la propia firma si sa castigati……enorm, dar ….MUNCITI !

    Răspunde
     
  • TiberiuC
    Iunie 25, 2014 la ora 23:20

    Atata vreme cat „mori de foame” cu salariul minim din Romania nu vad nici o rezolvare cu asistatii sociali. Nu poti sa supravietuiesti cu venitul minim. Daca nu ai o mica gradina si gaini prin curte degeaba primesti ajutorul social. Poate sa vine cel mai tare guvern de dreapta din lume ca nu rezolva problema Romaniei… atata vreme cat suntem vazuti ca o tara de mana a 3a la mana de lucru.
    Greu scoti romanul la munca pe un salariu de mizerie. Este un cerc vicios…

    Răspunde
     
  • casandra
    Iunie 25, 2014 la ora 22:46

    Moise Guran, mă tem că a început să vorbească gura fără tine.
    Este presa română plină de legiuni de proști. Tu nu faci parte. De aceea mă întristează deformarea realității din emisiunile tale de ultimă oră. De ce vorbești fără documentare serioasă?

    În ultimii ani a crescut alarmant numărul SALARIATILOR foarte săraci și care trebuie să primească și asistență socială pentru a supraviețui. Mai ales dacă au familii. Rata salariaților sub pragul de sărăcie a depășit 20% și este de departe cel mai mare din Europa.
    Numarul asistaților care primesc alocații sociale fără să facă nimic este mult mai mic. Cam 217.000 beneficiari lunari de ”Venit minim garantat”. Atât.Ceilalți ”asistați” sunt fie copii, fie mame în concediu maternal, fie persoane cu handicap, fie copii părăsiți și dați în plasament. Dar, mai ales, SALARIAȚI SĂRACI. Care primesc alocații familiale ca să nu crape de foame. Cu salarii de rahat pentru munci dificile, dar – bineînțeles! – cu cultul muncii. Evident, de partea cealaltă se află plătitorii salariilor de rahat, cei cu cultul banilor.

    http://www.mmuncii.ro/j33/index.php/ro/transparenta/statistici/buletin-statistic?id=3276:buletin-statistic-anul-2013&catid=29:domenii

    Din cate cunosc, în afara celor 5,7 milioane salariati din statistici, cam 540.000 români erau PFA la finele anului trecut. Mai adaugă intreprinderi individuale și familiale, mai adauga drepturi de autor, mai adaugă pe micii agricultori care muncesc propriul pământ. Că nimeni nu le oferă un loc de muncă plătit decent, să acopere măcar costul abonamentului de transport la locul de muncă….

    Nu da cinstea de până azi pe rușinea de mâine. Chiar dacă te-a lovit cu leuca anti-socialismul. Vorbeste doar după o documentare serioasă.

    Răspunde
     
    1. bugsy
      Iunie 26, 2014 la ora 09:57

      Raspuns tipic de asistat social!

      Răspunde
       
      1. casandra
        Iunie 26, 2014 la ora 11:11

        Nu fii prost crescut! Aș putea spune și eu că este un răspuns tipic de mocofan lipsit de exercițiul învățării, dar… nu spun. Eu deja am un dispreț gros pentru toate specimenele semialfabetizate, care au convingeri ferme bazate pe nimic. Indivizi dotați cu o lene intelectuală monumentală, care-și iau propria ignoranță drept virtute. De obicei, aceștia sunt niște infractori in nuce, niște timizi cu mațul gros hipertrofiat și creier nedezvoltat. Tare ar vrea ei să încalce legile, mai ales cele fiscale, dar le este teamă. Și își ascund natura beteagă în spatele ideologiei. Își spun libertarieni. Sau liberali clasici.

        Răspunde
         
        1. Florentina
          Iunie 26, 2014 la ora 12:29

          Prea multa ura! Si multe, multe complexe de superioritate…urat.

          Răspunde
           
        2. bugsy
          Iunie 27, 2014 la ora 10:18

          doare nu-I asa? frustrarea e fireasca pentru asistatii sociali….

          Răspunde
           
        3. bugsy
          Iunie 27, 2014 la ora 22:55

          @tree4me: era pentru casandra, nu pentru dvs, scuze daca s-a inteles gresit!

          Răspunde
           
    2. Cosmin Moise
      Iunie 26, 2014 la ora 14:18

      Doar 217000??? Un oras cat Ploiestiul plin de asistati? E mult sau putin? Si de vina sunt patronii, nu-i asa? Nu statul si slujbasii de la stat. Pot sa va spun ca la cei 217000 de asistati mai puteti pune inca 500000 de angajati la stat platiti degeaba, doar sa aiba si ei un venit caci altfel nu se pricep la nimic! Toate resturile schimbarilor politice care si-au gasit un post caldut de unde vitupereaza impotriva patronilor, fara sa aiba habar ce inseamna sa platesti tu un salariu altuia (chiar si la negru) si nu sa primesti pomana de la altii! Si se mai dau si destepti!

      Răspunde
       
  • radu b
    Iunie 25, 2014 la ora 22:41

    Este adevărat că nr șomerilor nu corespunde cu realitatea și că mulți români,deobicei extremele -tinerii și bătrânii-ieșiți din șomaj de mult nefiind angajați, că ori nu știu meserie, ori sunt supra calificați și „îndrăznesc„ să aibă pretenții financiare,se descurcă cum pot de azi pe mâine și nu sunt, ATENȚIE în plata statului sau asistați sociali.

    Răspunde
     
  • Babardiss
    Iunie 25, 2014 la ora 22:26

    …esti chiar de comedie, EDUCATIA muncii la tineri,hahahahahaha, cind i-am zis lui fimiu` ca este vremea sa se apuce de o meserie sa se angajeze, mi-a replicat:….” ca nu doreste ca dupa 28 de ani de munca cum am eu, cu o categorie destul de mare profesionala, calificare aproape de maxim ,…sa vin acasa cu salariul minim pe economie…., asista zi de zi la discutiile din casa pe tema banilor, pe lipsa acestora pentru plata utilitatilor, cit si pentru restul cheltuielilor…
    Fiul meu mi-a replicat ca mai bine fura si sta zi de zi in CLUB „traindu-si viata, decit sa munceasca ca mine ,…ca o sluga, 11 -12 ore pe zi pentru 700 Ron. Salariul pe care il aduc acasa este mai mic decit minimul pe economie daca il impart la 11-12 ore pe zi.
    Dl. Guran, viitorul Romaniei este sumbru, iar eu si colegii mei de serviciu deja ne consolom cu ideea ca fatele noastre vor ajunge „pitipoance” sau prostituate sau baietii nostri delicventii de miine, clienti ai puscariilor.
    Statul mizeaza ca noi ,parintii, vom face eforturi DISPERATE sa nu ne lasam copiii prada activitatilor delivente,….ei uite ca nu-i asa, nu mai putem sa lucram 11-12 ore pe zi si sa ne „supraveghem” si odraslele.
    Statul are nevoie de cit mai multe „mere stricate” care sa le strice si pe cele…putine,… bune. pentru a c0ontrola populatia prin sclavia moderna.

    Răspunde
     
    1. TiberiuC
      Iunie 25, 2014 la ora 23:28

      Imi pare rau, dar un meserias (cum va autointitulati) cu 28 de ani de munca/experienta nu are cum sa vina acasa cu salariul minim… Daca sunteti meserias adevarat v-ati descurca pe cont propriu la experienta care o aveti… dar, asa, am impresia ca nu prea sunteti meserias ^^, imi pare rau. S-au faceti parte din categoria angajatilor intr-o companie de stat si nu ati mai cautat in viata dvs un alt loc de munca si va plangeti ca nu castigati decent…

      Răspunde
       
      1. TiberiuC
        Iunie 25, 2014 la ora 23:33

        scuze de greselile gramaticale… un buton de edit ar fi de mare ajutor :)) (stiu ca asta se poate doar cand accesul la comentarii se poate face doar prin logare)
        „”SAU faceti parte…””

        Răspunde
         
      2. Stelian
        Iunie 26, 2014 la ora 00:37

        Cam aveti dreptate. N-am muncit niciodata mai mult de cativa ani pe salariul minim chiar daca era anii ’90, cand era mult mai greu ca acum si cu salariile dar si cu locurile de munca. Intotdeauna mi-am facut bine treaba si aveam o marire de salariu (de cele mai multe ori ceruta de mine) la 1-2 ani. In 1995 m-am angajat pe salariul foarte mic, de cateodata nici nu-mi venea sa ies din casa, ca in 2004 cand am parasit firma sa am cel mai mare salariu din acea firma. Depinde intr-o oarecare masura si cat se dezvolta compania in cativa ani, dar cel mai mult depinde de cat de mult sicat de bine iti faci tu ca angajat treaba, de cat de mult te implici in a aduce ceva bun in fiecare zi in companie. Multi cred ca isi urasc salariul, locul de munca, angajatorul si astea se vad foarte usor la un angajat. Culmea e ca si eu eram mai implicat in tot ce faceam, atunci cand aveam un salariu mic, decat atunci cand aveam un salariu mare. Nu pot sa nu recunosc asta :(. Acum imi pare rau si dupa experienta de a avea o afacere propie din 2005 pana in 2009, vad cu totul altfel lucrurile. Iar acum muncesc in UK intr-o companie, ca si cum ar fi a mea.

        Răspunde
         
  • barbu
    Iunie 25, 2014 la ora 22:16

    Mai apare cate un tembel care se ia aici de pensionari si bugetari.
    Probabil ar trebui ca pensionarii sa munceasca pana mor. Iar , noi, fiind o tara civilizata , nu avem nevoie de politie, armata, profesori etc
    Trecand peste postarile retarzilor, sa ajungem la subiect: in Romania nu exista locuri de munca si nici nu se incurajeaza investitiile. Daca in statistica apareau toti romanii fara ocupatie ca fiind someri, asta schimba cu ceva realitatea??
    Lumea muceste la negru. Adica PUNCT. Lasati chestia asta cu romanul e puturos, pentru ca sunt cei mai apreciati angajati peste hotare si cei mai exploatati aici. Nu veti vedea un englez sau un neamt ca face ore suplimentare neplatit si amenintat. La noi se practica de la banci la santiere.
    Statistica asta nu spune nimic, e doar o manipulare a puterii. Asta facea Boc, asta face si Ponta.

    Răspunde
     
    1. mandea
      Iunie 25, 2014 la ora 23:20

      Sunt destui romani fara chef de munca dar pretentii cat cuprinde.
      Un procent mai mare decit in alte natii.

      Răspunde
       
    2. eugenie
      Iunie 26, 2014 la ora 14:14

      Romanii nu sunt cei mai apreciati peste hotare.Ar trebui sa mergi pana in Viena si sa spui roman.Ai vedea cum omul care te aude isi pune mana,aproape involuntar,pe buzunar sa vada daca mai are portofelul.O alta chestie e ca peste hotare se duc in general,2 tipuri de romani:cei care oricum si in tara „se descurcau” si aici vad doar un mod,sau o oportunitate de ” a se descurca si mai bine”.A doua categorie e a acelora care nu vin cu complexe de genul „romanii sunt apreciati peste tot,la noi painea creste singura daca e lasata la soarele nostru,noi suntem alfa si omega sumerienilor,voi nu ati fi existat fara noi”.Oameni satui si de smechereala,si de „descurcat” si care nu vor decat sa o ia de la capat intr-un loc normal.Si astia,din a doua categorie,ar sterge amintirea notiunii de roman din capul capitalistilor.Ca tare multe greutati or avut din cauza ei.

      Răspunde
       
    3. Cosmin Moise
      Iunie 26, 2014 la ora 14:29

      Asa se baga in seama bugetarii! Tot spunandu-si ca e nevoie de ei ajung sa o si creada! Cu 50% daca se reduce numarul lor si tot sunt prea multi! Numai soferii din institutii si sunt cateva zeci de mii, in conditiile in care toata lumea are carnet!

      Răspunde
       
  • Kristina
    Iunie 25, 2014 la ora 21:48

    Va citez:”După ce a strigat catalogul românilor care mai sunt prin România, statistica oficială a fost nevoită să recunoască faptul că, faţă de anul trecut, lipsesc la apel peste 700 000 de persoane active, adică cetăţeni cu vârste cuprinse între 15 şi 64 de ani. Să nu credeţi că au dispărut peste noapte, pur şi simplu altele sunt datele de raportare….”
    si va raspund astfel:
    ERA NORMALA O ASTFEL DE STATISTICA AVAND IN VEDERE APROPIATELE ALEGERI.
    Cum spuneati azi pe le radio:”Fiecare candidat are propriul mesaj pentru electorat…”
    Problema este ca nici unul,dar absolut nici unul nu iese sa strige sus si tare ca vrea sa creeze noi locuri de munca in Romania,sau cel putin sa faciliteze munca.
    Aratati-mi o platforma program actuala care incurajeaza clasa de mijloc in Romania si munca.
    Si voi sustine acel politician.
    UNUL SINGUR,DOAR UNUL SINGUR VREAU SA NOMINALIZATI.

    Răspunde
     
  • tree4me
    Iunie 25, 2014 la ora 21:47

    Vad ca voi reveni la un comentariu recent facut si ma voi referi la „in the European sense, of „social class” in American society”, accentuind criteriile de clasificare considerate: ” Most definitions of class structure group people according to wealth, income, education, type of occupation, and membership in a specific subculture or social network”.
    Deci, definirea claselor sociale este rezultatul unei combinatii complicate a carei mobilitate urca si coboara familii, de la o clasa la alta. Intr-un fel ar parea ca este un fenomen pozitiv, dar il vad ca o instabilitate sociala. Deci, ceva pe care nu se poate planifica o economie nationala – piata libera isi are, probabil, avantajele ei (printre care si adaptabilitatea la fluctuatiile sociale – pe care de altfel le si provoaca), dar stabilitatea economica (ceruta ca o conditie, in ultima instanta, chiar si de sustinatorii economiei capitaliste), suportata numai de o stabilitate sociala, poate asigura sistemul de asigurari sociale (inclusiv planul de pensii), sistemul de asigurare a sanatatii, sistemul educational. Fara acestea trei, toata economia este … varza.
    Vad ca si americanii, pentru a se desprinde de posibila politizare a temei, sugereaza clasificarea pe „cincimi”: Top fifth, Upper middle, Middle, Lower middle si Bottom fifth.
    Scala ocupatiei: intre Low prestige si High prestige;
    Scala educatiei: No schooling completed, 10th grade, High School graduated, Some colege, Bachelor-Master-Doctorate degree;
    Scala veniturilor: 10-20, 20-30, 30-40, 40-60, si peste 60 (chiar peste 200), in mii USD pe an;
    Scala starii/belsugului, este considerat venitul pe familie si nu este tocmai reprezentativ, cerintele individuale ale membrilor difera de la caz la altul, dar: sub 5, sub 50, peste 50, peste 100 si peste 500, in mii USD pe an.
    Este de inteles ca mobilitatea veniturilor poate aduce pe oricine in clasa de jos, a somerilor, indiferent de criteriile considerate. Temporar, o indemnizatie de somaj te poate mentine intr-o categorie sau alta.
    „nici nu am cifre suficiente cât să speculez” – nimeni nu are asemenea cifre, si esenta unei societati civilizate nu sta in aceste cifre. Lipsa persoanelor active (virsta trebuie inteleasa prin prisma nivelului educational si al experientei in munca), numarul persoanelor inactive – nu mi se par niste parametri viabili (lasa loc la fel si fel de interpretari fara sfirsit) intr-o evaluare sociala, ca baza pentru o sustinere economica. Populatia ocupata si somerii, da, prin aceiasi prisma, a educatiei si a experientei in munca.
    Aici vreau sa fiu foarte clar: pentru o evaluare a potentialului intr-o economie, conteaza daca vorbim de un somer cu 10 clase sau unul cu Master, conteaza daca vorbim de o persoana ocupata in conducere cu 10 clase sau de productie cu Master – valoarea pierderii (intr-o situatie, somaj) sau valoarea cistigului (in situatia ocupata), difera substantial. O economie capitalista nu tine cont de asa ceva. Pregatirea inferioara va sustine permanent un sistem care sa o avantajeze, opus unei pregatiri superioare care doreste (in marea majoritate a cazurilor) o recunoastere mai mult decit o compensare materiala (care de fapt revine oricum). Aici actioneaza forta de manipulare politica, unde masa este mai numeroasa – numarul voturilor.
    Sunt curios, cum se va discuta ideia unor voturi valorice (precum bancnotele). Valoare dupa numarul de ani cheltuiti in educatie. Atunci sigur, si sitemul electoral va avea alta valoare si credibilitate. Nici o ofensa, dar cum este posibil ca cineva cu 10 clase sa aprecieze la justa (sau aproape de justa) valoare un ministru cu Master fata de un ministru cu colegiu? De fapt cum poti pune un avocat, ministru la drumuri? Sau cum poti pune Procuror grneral un absolvent mediocru? Cum poti pune presedinte un capitan de vapor? Exceptia confirma intotdeauna regula (un actor presedinte), dar regula trebuie sa ramiie (sunt senatori actori si treaba nu merge bine). Abia acuma, am sa-mi permit un joc de cuvinte: presedinte jucator – bascalie, parca am fi in Brazilia de astazi.
    Constitutia este a poporului si trebuie facuta sa functioneze in interesul poporului. Nu cred in opozitia electoratului majoritar al celor cu … numai liceu, daca conducerea alesa va aduce nivelul de trai general peste … sa zicem, media europeana.
    Asistati sociali, munca la negru, furt, coruptie, trafic de influenta, inselaciune, si cite si mai cite sunt efecte ale unei economii prost gindite. Cauza este … electoratul. Sigur, sunt si destule mediocritati cu diploma care se complac si beneficiaza de o situatie pe care o manipuleaza in interes personal. Acest tip de educatie (sociala, cetateneasca) va lua ceva mai mult timp si justitia nu poate avea nici un rol (cu puscaria nu se corecteaza asemenea … anomalii), opinia publica – absolut sigur ca DA.

    Răspunde
     
    1. Kristina
      Iunie 26, 2014 la ora 11:39

      @tree4me v_am citit commentul.
      Aseara spuneati ceva metaforic de genul:”pestii care inoat dusi de curent in rau,au sanse mult mai mari la viata decat cei care inoata contra raului…”(era o referirea simpla,comparativa)
      Si va raspund la fel de simplu:
      La noi spre ex.STURIONII traiesc in cea mai mare parte a timpului in Marea Neagra,migrand in susul Dunarii si a altor rauri pt.reproducere.
      Acum revenind la noi,oamenii fara doar si poate munca este factorul promotor al oricarei societati.
      Bineinteles,cine nu gandeste astfel e liber sa actioneze pe cale de consecinta

      Răspunde
       
  • N!ck
    Iunie 25, 2014 la ora 19:57

    Este stiut ca asa castiga socialistii voturi! O masa de asistati social cat mai mare asigura voturile si mentinerea la putere.

    Răspunde
     
  • Vasilica
    Iunie 25, 2014 la ora 19:12

    Da’ din ce traiesc astia fara ocupatie?

    Răspunde
     
    1. Bluehand
      Iunie 25, 2014 la ora 20:08

      Cine Vasilica? Bacalaureatii? Pensionarii? Asistatii social? Handicapatii? Tiganii? Hotii? Bugetarii?
      Din taxele mele pe care i le platesc lui puie monta. In schimb primesc autostrazi, scoli, spitale si beneficii ca dezvolt o afacere in romanika.
      Sincer? Eu cred ca sunt undeva la maxim, maxim 15 mil de romansi pe aici, cei care mai sunt legali sunt fie ca nu au incotro si inca mai fac bani, fie de forma, iar o mate parte din afaceri le fac la negru si ma referela firmele autohtone.
      Iar ceilalti? Sincer dintre apropiatii mei, 2 din 4 nu muncesc ca nu au unde si automat ii ti e mama tata, bunicii sotia sotul etc.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase