(P) Premieră naţională: Macaraua uriaşă fabricată în Timişoara lucrează în şantierul naval din Tulcea

Publicat la data de de Moise

O macara gigant proiectată şi executată în premieră naţională de grupul PROMPT-UMT lucrează deja la construcţia navelor în şantierul Vard Tulcea. Macaraua uriaşă de 120 de tone a implicat munca a peste 40 de specialişti şi 200 de muncitori va fi utilizată în tandem cu sora ei geamănă, astfel încât împreună vor putea manevra 240 de tone.

Înălţimea acesteia este de 96 de metri, cu 6 metri mai mare decât Catedrala Mitropolitană din Timişoara, cea mai înaltă biserică din România şi poate ridica în acelaşi timp circa 100 de autoturisme până la înălţimea unui bloc de 15 de etaje.

“Cel mai spectaculos lucru la acest proiect este conceptul, gândirea, performanţa utilajului; sunt mai apoi materialele care se regăsesc, toate acestea reprezetând o gândire românească, un concept românesc.”, spune Mihai Olariu, preşedinte Prompt-UMT.

Acest concept nou este un rezultat al colaborării interdisciplinare: proiectare, construcţii metalice, mecanisme, instalaţie electrică, acționată cu echipamente moderne, conform ultimelor noutaţi mondiale şi europene în materie de instalaţii de ridicat de acest tip. Utilizarea unor oţeluri speciale corelate cu soluţii inovatoare ale construcţiei metalice, dar şi a mecanismelor, este noutatea absolută pe care o aduce aceast echipament deosebit.

Despre PROMPT-UMT

Lider tradiţional românesc în domeniul utilajelor de ridicat de orice capacitate, al construcţiilor metalice şi industriale, PROMPT-UMT oferă soluţii complete, moderne, permanent adaptate la nevoile clienţilor. Grupul face parte din noua elită a industriaşilor români care se formează după anii ’90, reuşind să renască industria românească de profil prin menţinerea şi întărirea unui brand naţional şi regional. Istoria grupului se întinde pe parcursul a peste 65 de ani, anul 1949 fiind anul înfiinţării institutului de cercetare-proiectare (părintele spiritual al PROMPT), urmat de 1960 când s-a născut UMT, prin comasarea Întreprinderii Metalurgice Bănăţene cu Atelierele „Pădurea Verde”, din cadrul Atelierelor C.F.R. Timişoara. Au fost create aici de-a lungul timpului mii de locuri de muncă (8100 oameni lucrau în 1989 în companie), iar în prezent aici lucrează 550 de angajaţi a căror poveşti de viaţă sunt legate de una din cele mai mari companii din România, împreună reuşind să colaboreze pentru crearea unui jucător activ pe piaţa internaţională.

Comentarii prin facebook

10 răspunsuri la (P) Premieră naţională: Macaraua uriaşă fabricată în Timişoara lucrează în şantierul naval din Tulcea

  • VARD-ist
    Noiembrie 12, 2015 la ora 07:37

    Cele doua macarale lucreaza fara probleme in prezent. Au fost probleme cu prima macara, s-a „rupt” o imbinare. Dar a fost refacuta. Acum lucreaza ambele, si iti este mai mare dragul sa le privesti. Pentru cei care nu stiu, s-a ales intre producatori din China, Germania si Romania. Faptul ca au fost alesi romanii sa le construiasca este un lucru bun, s-a dat de lucru timisorenilor. Carcotasii sa se abtina, eu lucrez in acest santier.

    Răspunde
     
  • Adrian
    Iunie 30, 2014 la ora 15:56

    Am un prieten care lucreaza la CTC in cadrul santierului naval din Tulcea. Aceste macarale nu sunt atat de bune pe cat se spune ca ar fi. Au suduri foarte proaste la intarituri. Una din ele „s-a rupt”(nu stiu sa reproduc exact ce piesa anume). Asa ca atunci cand trebuia sa vina macaraua nr.2, aceasta a devenit de fapt macaraua nr.1 pana cand cealalta a fost remediata. Eu nu stiu ce fel fac aia controlul tehnic al calitatii ca la Tulcea numai BUBE au fost gasite.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Iunie 30, 2014 la ora 17:26

      Nu e frumos sa facem contrareclama.Asa e ,mai bine decit nimic…Totusi Tiriac ne invata in 1990 ca cel care fabrica 10 cuie trebuie sa fie platit pentru 10 cuie.Cel care face 2 cuie nu trebuie platit deloc si trebuie sa lase pe calalalt sa faca treaba.
      Cind vorbim de ,,macara uriasa” poate ne gindim la 3800 t LIEBHERR,ALE,SARENS…SARENS a fost si pe la Mangalia.Number one e MAMMOET.E si in RO .

      Răspunde
       
  • Daniel
    Iunie 26, 2014 la ora 01:13

    M-a bucurat stirea!As vrea sa vad mai des stiri,realizari de genul asta!

    Răspunde
     
  • radu b
    Iunie 25, 2014 la ora 22:47

    încet,încet începem să revigorăm industria distrusă,cam târziu dar tot e bine decât deloc.

    Răspunde
     
  • Dan
    Iunie 25, 2014 la ora 22:21

    E chiar sarcina nominala de 120t la deschiderea de 45m fata de ax !!! Deci nu e gluma.

    Răspunde
     
  • marius
    Iunie 25, 2014 la ora 12:36

    Poate ar trebuie sa se vorbeasca mai mult si despre santierul naval de la Tulcea. La televizor am vazut in ultima vreme mai multe reportaje despre lansari de nave de la Galati. Dar acelasi lucru se intampla si la Tulcea si chiar la Braila.

    Răspunde
     
  • Dragotoiu Mihail
    Iunie 25, 2014 la ora 10:09

    Important ca acest concept nou este de provenienta 100% romaneasca. Dar cred ca si mai important este ca un astfel de utilaj sa aiba piata de desfacere, sa aiba cerere mare pe pietele internationale. Ar aduce venituri importante in tara plus recunoastere internationala a calitatii ingineriei romanesti.

    Răspunde
     
    1. nedumeritu
      Iulie 3, 2014 la ora 00:37

      nici nu stiu; sa ma bucur sau sa pling de ciuda.sintem ca in filmul ala coreean cind le-a venit alora tractorul in sat:au sarit toti pe el sa-l pupe.macarale care au capacitatea de a ridica sute de tone ,gasesti pe toate drumurile intr-o tara europeana.mai lasati-ma cu colectivele voastre de specialisti.nu sintem in stare sa trasam doua linii drepte,daramite si paralele.

      Răspunde
       
  • VictorL
    Iunie 25, 2014 la ora 09:35

    @Moise.Frumoasa reclama dar nu te ambala…120T e sarcina nominala.De la ea in jos intervin diagramele de sarcina sau programele de calculator,in caz ca are.La raza maxima din sutele alea de masini sar putea sa mai ramina doar una sau nici macar…
    E bine ca fabrica aia nu a ajuns fier vechi dar sper ca asa ceva sa nici nu fabrice.La mai mare!

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase