De la Resemnare la Speranţă, de la Încredere la Înfăptuire…

Publicat la data de de Moise

CTP halep
de Moise Guran

Când CTP se enervează, începe să semene cu bunicul meu, un om fără carte, dar cu o personalitate extrem de puternică, ce impunea respect, inclusiv inginerilor agronomi. Nu prea vorbea, dar când vorbea ţi-era clar ce vrea, ce-l mulţumeşte sau ce nu îl mulţumeşte.

Cristian Tudor Popescu îşi intră uşor, uşor, în rolul de patriarh, de bunic al opiniei publice din România, are de spus câteva lucruri, le spune, nu-i place să fie întrerupt, iar când termină, se ridică şi pleacă (sau îşi ia la revedere şi închide telefonul, dacă e prin telefon), frizând, de multe ori, impoliteţea. Mie mi-e simpatic chiar şi aşa. În fond omul e anti-tvmaraton, anti-oținemlanga, anti-pierdemtimpullatv.

Trec peste comentariul său absolut simplu şi clar despre jocul Simonei Halep. CTP o simpatizează, dar comentează foarte cinstit şi pertinent jocul ei.

Mi-au atras atenţia mai mult remarcile legate de faptul că Simona nu poate să facă autostrăzi şi nici să desfunde străzile fără canalizare, Simona nu poate reduce gradul de corupţie… Simona e o iluzie de schimbare a României (la minutul 23), spune CTP, sugerând că Simona nu duce Naţia mai departe, iar Naţia nu progresează nici cu un milimetru în urma acestei săptămâni căci Simona nu ţine loc de politicieni.

CTP pleaca

Cu toată simpatia pentru opiniile ferme ale lui Cristian Tudor Popescu (inclusiv pentru cele scrâşnite), mie mi-a plăcut enorm această săptămână şi nu atât pentru că România a reuşit, prin Simona Halep, o performanţă, într-adevăr răsunătoare în tenis, cât mai ales pentru că simpatica Simona, prin efortul şi ambiţia ei, ne-a reunit pe noi toţi într-un gând şi o speranţă. Exemplul Simonei trece dincolo de tenis, excede sportului, iar povestea ei simplă – a copilului ambiţios care nici nu vine dintr-o familie bogată, nici nu este favorizată de un fizic extraordinar (s-a văzut clar, exact în meciul cu Sharapova), dar compensează prin muncă şi caracter – are o putere inspiraţională senzaţională. Asupra noastră, a tuturor.

De aia zic… Trebuie să-l contrazic pe CTP, trebuie să-i contrazic şi pe amatorii de antagonisme de pe net (care o sfătuiesc pe Simona să lase în urmă România, căci nu i-a oferit nimic)…

În această săptămână, exemplul Simonei ne-a reunit pe toţi în valori comune, în care, poate, nu mai credeam toţi. Simona a împins naţiunea înainte, nu cu un milimetru, ci cu un deceniu, căci ea ne-a readus speranţa în noi înşine.

Simona ne-a făcut mândri că suntem români, tocmai pentru că ea îşi asumă românismul. Simona ne-a schimbat, chiar dacă nu ne-a făcut autostrăzi, căci, urmându-i exemplul, aspirând la valorile ei, noi înşine ne-am schimbat, noi înşine resuscităm un fel de romanian dream în care vom face lucruri, ne vom alege altfel de lideri, vom reduce corupţia, vom desfunda străzile sau vom contrui autostrăzi (şi nu numai) pentru a oferi un cap de pod acestei noi generaţii (Simona are doar 22 de ani), care nu mai acceptă compromisul, care nu crede în şpagă, care nu vrea ajutoare, nici de la stat, nici de la altcineva şi care va definitiva o Românie la care, până mai ieri, poate mulţi dintre noi încetasem să mai visăm.

Fiecare generaţie are eroii săi, dar şi lichelele de rigoare, fiecare generaţie are, însă, un set de valori, un grad de succes şi o amprentă istorică.

La cei 58 de ani ai săi, Cristian Tudor Popescu este, pentru mine, bătrân. Domnia sa speră, dar se teme să o spună. Tot e, şi ăsta, un progres faţă de generaţia resemnată a bunicului meu (a murit acum 15 ani, azi ar fi avut peste 80 de ani). Eu am 40 de ani şi cred că se poate, iar generaţia Simonei Halep (22 de ani) deja face.

Aceste patru generaţii, fiecare cu câte aproximativ 20-25 de ani între ele (a bunicului meu, a lui CTP, a mea şi a Simonei Halep) arată şi vor arăta progresul şi schimbarea Românie, scuturarea ei de înfiorătoarele tare ale comunismului şi renaşterea cu alte mentalităţi şi o altă rată a succesului. De la resemnare, la speranţă, apoi la încredere şi în sfârşit, la realizare…

Incredibil câte lucruri se pot întâmpla după o săptămână în care n-am făcut decât să ne uităm la tenis! Şi totuşi, nu e niciun miracol. Este pură evoluţie!

Această săptămână doar a pus-o în evidenţă mai bine. Eu lucrez cu oameni de 20 de ani, îi cunosc, ştiu ce spun, din puterea lor se hrăneşte pozitivismul meu, iar această săptămână mi-a dat doar curajul să vă mărturisesc acest optimism care, altfel, poate părea exaltat.

P.S. Vă rog să mă iertaţi că m-am băgat pe mine în această poveste. Am exprimat un punct de vedere subiectiv, referindu-mă la generaţia mea, o generaţie care, absolut întâmplător, acum conduce România. Din păcate? Habar-n-am. Nici nu contează.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

48 răspunsuri la De la Resemnare la Speranţă, de la Încredere la Înfăptuire…

  • Pingback: Țară defectă – Curtea Constituțională îngroapă Justiția. Aliluia! | Biziday
  • defrag
    Iunie 12, 2014 la ora 11:32

    Ne uitam toti la Simona Halep (si suntem mandri de ea si mandri ca suntem romani) asa cum ne uitam la TV la o emisiune culinara si dupa aceea ne simtim satui. Poate ar trebui ca fiecare dintre noi sa incerce la nivel personal sa evolueze un pic, sa luam o farama din exemplul ei.

    Răspunde
     
  • rotar
    Iunie 10, 2014 la ora 22:11

    Coruptia e ‘apanajul’ societatii capitaliste …. uita-te la franta,germania,anglia,suania.Dece ? Simplu : daca moise guran e producator de prune mult mai capabil ca mine-presupunem prin reducere la absurd-atunci eu nu dau faliment ca apelez la coruptie,ma asociez cu altii si-l impiedic sa vanda…etc,asa ca trebuie inlocuit capitalismul cum simplist ziceau pe vremuri aia de la europa libera..Cati muritori de foame sunt in tarile capitaliste ?

    Răspunde
     
    1. Lucian
      Iunie 11, 2014 la ora 16:02

      N-am vazut muritori de foame in capitalismul occidental.
      Am vazut insa saraci obezi pentru ca nu isi pot permite o mincare mai sanatoasa, nu isi pot permite activitati sportive, o viata sanatoasa in general.
      Cind comentam hai sa ne mai si informam.

      Răspunde
       
  • Adrian
    Iunie 10, 2014 la ora 13:18

    Exista totusi un argument pentru care trebuie luata in foarte serios opinia lui CTP: politicienii tineri (generatia Simonei) cresc la umbra javrelor care ne conduc acum, si tind sa-i copieze, asa cum javrele de astazi (Ponta, Dragnea, Antonescu, Udrea, etc) au crescut la umbra monstrilor de ieri si de alaltaieri (Nastase, Basescu, Tariceanu, Iliescu, Vacaroiu, etc).
    Si generatiile anterioare au avut oamenii lor de bine (cum este Simona de astazi), dar…

    Răspunde
     
  • tree4me
    Iunie 9, 2014 la ora 21:09

    ” he graduated Politehnica University in 1981, majoring in Computer Science. Popescu began writing fiction during the communist regime” – cel putin ciudata evolutie. „focusing on his journalistic career after the Romanian Revolution of 1989” – asta nu mai mira.
    „fusese dat afară şi din locuinţă şi de la serviciu de către foştii săi colegi la Revoluţie din cauza comportamentului abuziv pe care şi-l permitea în calitate de “nepot” al lui Iulian Vlad, şeful Securităţii ceauşiste. Iar pseudonimul şi l-a luat spre a nu fi recunoscut de ei” – biografia neromantata.
    http://ioncoja.ro/textele-altora/cristian-tudor-popescu-biografia-neromantata/
    „Popescu Cristian, pe numele său real, a lucrat la Întreprinderea de Prospecţiuni şi Foraje “Geofizica”, unitate controlată strict de Securitate, personal de Iulian Vlad, cu sediul în str. Caransebeş nr. 1 (aproape de Piaţa Chibrit) şi cu punctul de lucru unde era angajat Popescu în str. Coralilor nr. 4 (în Dămăroaia)”
    „Puțini mai știu astăzi că I.P.G.G. (Prospecțiuni de astăzi) a avut o secție de foraj” – spune Nicolae Dobrescu care spune ca ar fi lucrat la Geofizica (IGG) ca … radiofonist (?).
    Nu cunosc nici un Popescu Cristian la Geofizica (IGG). Poate sa fi venit cam cind eu paraseam tara. In orice caz, la aceiasi adresa de pe Caransebes (Chibrit) erau trei intreprinderi distincte: IGPSMS, IGG si IFLGS. Daca toate aveau un singur securist sau unul din ei era Iulian Vlad, n-am habar. Peste tot se lucra cu harti topografice, un motiv in plus pentru serviciile securitatii. Probabil ca dupa 1989 s-a infiintat IPGG ( Institut de Prospectiuni Geologice si Geofizice) care sa le fi unit pe toate, dar IPGG a fost Institutul de Petrol Gaze si Geologie pe care l-am absolvit eu.
    Despre Cristian Tudor Popescu, care „îşi intră uşor, uşor, în rolul de patriarh, de bunic al opiniei publice din România”, dupa parerea lui domnu Guran, citeva opinii razlete:
    acest personaj ar trebui sa deschida un wc ultramodern in inima capitalei
    bolșevic capitalist, că crede că e de suces și prostește masele
    Sa-ti fie rusine : HOTULE SI EXCROCULE….
    nu are calitati morale
    Si toate astea fara legatura cu Simona Halep – o performanta a tenisului. Nu romanesc, pentru ca astazi cine reuseste cu adevarat, este pentru ca are calitati proprii. Poate ca singura, totusi, conexiune intre CTP si tenismena, este sa se agate de succesele altora si sa incerce sa iasa de unde este.
    ” Universitatea: 1975 – 1981, Politehnica Bucureşti, Automatică şi Calculatoare (incluzând un an de armată)” – incluzind un an de armata, este din burta. Cine termina facultatea facea 6 luni stagiul militar. Si asta numai dupa ce se prezenta la post, prin repartitie de la universitate. Sa inteleg ca n-a terminat. Asta explica lipsa experientei profesionale si amestecul cu diverse servicii.
    Nu-mi este clar cum si cind ” Cristian Tudor Popescu este filmolog, doctor în cinematografie al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică I.L. Caragiale, unde susține un curs de Tehnici de Manipulare și Propagandă în Cinematografie și Televiziune.[11] Membru al Uniunii Cineaștilor din România (UCIN)”, dupa atita jurnalism …

    Răspunde
     
    1. Moise
      Iunie 10, 2014 la ora 01:09

      ion coja este un legionar declarat si un om plin de ura. iar dvs, domnule, sunteti doar un prost. eu l-am contrazis politicos pe dl CTP. cei care folositi acest site ca sa-l jigniti sunteti doar niste maracini ai lumii in care traim. inutili, tristi in rautatea dvs sterila, incapabili in a intelege un lider indiferent de generatia din care face parte, indiferent de limitarile si de calitatile ei. jenant!

      Răspunde
       
  • rotar
    Iunie 9, 2014 la ora 20:35

    @Mandea,
    de acord in mare masura.Dar pe vremea lui Ceausescu oamenii munceau-in draci-pentru ei,adica beneficiau de roadele muncii lor :spitale,statiuni,sosele ..etc.Acum muncesti pentru un patron-de regula slab pregatit-care , la randul lui trebuie sa ‘stea’ drepti in fata strainilor…

    Răspunde
     
    1. mandea
      Iunie 10, 2014 la ora 14:58

      As incepe sa explic insa in cazul dumitale are lua mult prea mult.
      Ca tema de gandire … va aduceti aminte de paradisul comunist?
      Eu foarte bine si sper sa nu mai traiesc acel cosmar.
      Patronii si politicienii romani trebuie sa ‘faca drepti’ pentru ca normele europene de corectitudine sunt aproape imposibil de urmat de corupti ca ei.
      Europa incearca sa educe Romania cu forta. Daca o sa dea rezultate … ramine de vazut.
      Dupa 25 de ani de la revolutie, in materie de morala Romania sta mult mai prost decit in comunism.

      Răspunde
       
  • Kristina
    Iunie 9, 2014 la ora 20:12

    „Simona ne-a făcut mândri că suntem români, tocmai pentru că ea îşi asumă românismul. Simona ne-a schimbat…”
    CU TOT RESPECTUL PENTRU PRESA ILUMINATA A ROMANIEI CONTEMPORANE:
    Cum adica :”..isi asuma romanismul?”
    ARE DUBLA CETATENIE?NU S-A NASCUT IN ROMANIA?
    LA VREMEA EI GABRIELA SZABO a fost in aceeasi situatie?HELMUTH DUCKADAM ..,etc.
    niciunul nu s-a dat altceva decat roman.
    nu prea inteleg ce trebuie sa inteleg prin :”Simona ne-a făcut mândri că suntem români, tocmai pentru că ea îşi asumă românismul.”???

    Răspunde
     
  • Mandea
    Iunie 9, 2014 la ora 18:03

    Si inca ceva.
    Eu cred ca suntem un popor complexat.
    De ce avem continuu nevoie sa ne faca alti conationali mandri?
    Nu putem fi mandri de ceea ce suntem fiecare, de ceea ce facem, cum ne comportam, cum respectam legea, cum muncim?
    Nu inteleg constanta nevoie de a gasi pe altii care sa ne faca mandri.
    Trebuie sa fim mindri de ceea ce sintem noi insine.
    Da sa ne bucuram de succesele conationalilor dar asta nu ne face individual mai buni.

    Răspunde
     
  • Mandea
    Iunie 9, 2014 la ora 17:50

    „ne-a reunit pe noi toţi într-un gând şi o speranţă”
    Pe cind ceva care sa ne reuneasca pe toti in munca si in cinste nu doar in sperante de pahar?
    Ceausescu a fost un monstru al istoriei.
    Insa singurul care i-a pus pe romani la munca. Ma refer la majoritatea romanilor care nu indragesc munca.

    Răspunde
     
  • Mediator Bucuresti
    Iunie 9, 2014 la ora 15:23

    Simona ne face sa fim mandri ca suntem romani. Intrebarea este, cum o facem noi, romanii pe Simona sa se simta ?

    Răspunde
     
  • rotar
    Iunie 9, 2014 la ora 14:46

    Am sa va iluminez cu detalii tehnice sa intelegeti ce a fost cu finala.In meciurile cu competitori apropiati valoric fiecare alege un moment-ghem-de totul sau nimic.Asa si Simona , dupa egalarea la seturi-fiind pe val psinic-a incercat in setul trei la 2-1,sa castige ghemul pe serviciul Sharapovei,care a durat 10 min….daca ii reusea castiga finala asa a pierdut.Aceea a fost batalia care a decis razboiul.E clar ?

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Iunie 9, 2014 la ora 21:20

      probabil ca este ceva si in „momentul” pe care si-l alege fiecare, dar cel mai popular la tenis este sa nu pierzi pe serviciul tau si sa faci totul sa cistigi pe serviciul advers.

      Răspunde
       
  • Natafletz
    Iunie 9, 2014 la ora 14:07

    ca si in economie, vorbesti speculativ si le ‘potrivesti’ ca sa sune bine. nu ca ar avea dreptate ctp, poate sa si nu aiba. Ideea e ca ce sustii dumneata e vrajeala pe paine: TE CITEZ
    Simona ne-a schimbat, chiar dacă nu ne-a făcut autostrăzi, căci, urmându-i exemplul, aspirând la valorile ei, noi înşine ne-am schimbat, noi înşine resuscităm un fel de romanian dream în care vom face lucruri, ne vom alege altfel de lideri, vom reduce corupţia, vom desfunda străzile sau vom contrui autostrăzi (şi nu numai) pentru a oferi un cap de pod acestei noi generaţii (Simona are doar 22 de ani), care nu mai acceptă compromisul, care nu crede în şpagă, care nu vrea ajutoare, nici de la stat, nici de la altcineva şi care va definitiva o Românie la care, până mai ieri, poate mulţi dintre noi încetasem să mai visăm.
    Era suficient doar acest pargraf ca sa te confirmi: UN MILION DE CLISEE fara sens. Pe dumneata cum te’a schimbat de’ti asumi acest ‘ne’a schimbat’. Ai schimbat cumva politicianul pe care’l votezi? Ai decis cumva sa i’o tai sefului de maine daca va abera? Ai iesit cumv din casa sa te duci sa iei un om de pe strada sa’l ajuti? …unul care nu asteapta ajutoare, ca vad ca si aici ai continuat sa’ti bagi peachul politic… Te’ai gandit cumva cum sa rezolvi problema alora care asteapta, sistemic? Ca banuiesc ca n’ai sa pretinzi c’o sa le schimbe Simona mentalitatea… Aiurea, ai stat cu fundul pe scaun, LA FEL CUM AI FACUT SI SAPTAMANA TRECUTA si ai pus o postare pe blog ca sa umpli ceva conform rutinei dumitale personale… ok, poti replica ca dumneata deja ai mentalitatea simonei halep. Treaca de la mine, dar daca la dumneata nu s’a schimbat nimic FAPTIC, pe ce te bazezi cand pretinzi ca la altul o schimba… Teama mi’e ca cu stilul nostru de a ne entuziasma pe floricelele de le vedem la alții nu vom face decat sa o distrugem si pe fata asta. Pana acum ea a crescut treapta cu treapta scrisnind din dinti (cum ai spus) si fara s’o adore nimeni. Acuma o cauta televiziunile, acu prostimea o aduleaza, ACU ARE O PRESIUNE PE EA, si poate sa’i faca mai mult rau…poate, nu spun sigur. Sper sa fie ea suficient de matura sa nu muste din dulceata otravita… am mai vazut oameni adulati de pulime, fara niciun efect social major…care n’au facut altceva decat sa sucumbe in propria glorie și scuipati sau, in cel mai fericit caz, uitati, de aceeasi pulime…ma tem ca ctp’ul a grait adevar… si dumneata esti un argument pentru asta…

    Răspunde
     
  • adi
    Iunie 9, 2014 la ora 13:56

    O intrebare pentru romani… Nu v-ati saturat sa il toti vedeti pe acest Cristian Tudor Popescu dandu-si cu parerea,ba chiar mai mult explodand daca este contrazis, in orice domeniu. Eu unu m-a saturat sa il tot vad vorbind despre football,tenis,politica,filme,muzica,showbizz si multe alte domenii.Inteleg ca este un om citit,dar stimate domn mai lasa si pe altii ca doar nu esti cel atotstiutor.Inteleg sa „te bagi in seama” in cateva domenii care au legatura unul cu celalalt,dar dumneata stimate exagerezi.Crede-ma cand iti spun NU LE STII PE TOATE. Numai Ceausescu aparea la televizor cu sau voia populatiei. Mai lasa-ne domnule sa auzim si parerea altora mai tineri,mai in tema,mai bine pregatiti fiecare pe domeniul sau.

    Răspunde
     
  • Zagura
    Iunie 9, 2014 la ora 10:48

    E unul care cântă mai dulce decât mine?
    Cu-atât mai bine ţării şi lui cu-atât mai bine!
    Apuce înainte ş-ajungă cât mai sus,
    La răsăritu-i falnic se-nchină al meu apus…
    (Alecsandri despre Eminescu)

    Răspunde
     
  • maximus
    Iunie 9, 2014 la ora 09:32

    As vrea sa pot fi asa optimist. Nu stiu cu ce tineri lucrezi tu, probabil sunt oameni fantastici, dar eu ce vad in jurul meu sunt tineri de o superficialitate crasa, pe care nu ii interseaza nimic, nu participa in niciun fel la „viata cetatii”, sunt complet in lumea lor. Sper sa fie asa cum spui tu si sa ma insel eu.
    In ce-o priveste pe Simina: Respect!

    Răspunde
     
  • Iulian
    Iunie 9, 2014 la ora 08:00

    Cum sa nu te bucuri pentru Simona Halep ?

    Simona e un exemplu excelent pentru toti tinerii din Romania.
    Astia bosorogi, peste 40 ani, sa ma iertati dar ati crescut intr-o tara care va luat visele, va luat puterea de munca si va adus hotia si coruptia in minte !
    Noi vrem o tara frumoasa, vrem o viata linistita in cel mai frumos loc din lume … si cand zic VREM … chiar suntem multi !!!

    Răspunde
     
    1. un turist
      Iunie 9, 2014 la ora 08:29

      Iulian: Nu vreau sa va jignesc dar sinteti foarte increzator dar sa comparati odata in Romania si in restul Europei care este procentajul din forta de lucru PLUS 40 si MINUS 40.Tot ce aveti acuma nu a picat din cer ca Sfintul Duh ci acei +40 au muncit si au realizat ce este acuma.Daca politicienii sint corupti nu puneti in aceeasi oala toate lumea ca nu sint toti prosti puturosi sau hoti SAU este exemplul d-voastra???? Dintre Romani pe care ii cunosc aici in Germania si care lucreaza bine si sint harnici si NU sint hoti majoritatea este +40.Deci cum raminem.Nu vreau sa defaimez tinerii ei sint viitorul dar toti sint in aceeasi situatie fie + sau- 40.

      Răspunde
       
    2. VictorL
      Iunie 9, 2014 la ora 10:11

      @Moise.Nu am citit nimic scris de CTP care sa nu ma faca sa conchid apoi ca am pierdut timpul.Parere personala.
      Poate ai dreptate ca Simona a reusit sa ne uneasca pentru o zi.E ceva si asta…
      Totusi,anul asta RG a fost cistigat de alte doua pustoaice la juniori,tot din Romania si nu am vazut-o pe Gabi Szabo sa le bage in seama.Ele nu unesc pe nimeni?
      Toata povestea e doar un subiect de presa.Simona va avea viitor in functie de munca si de norocul ei.O felicitam si-i uram succes in continuare.
      Mai sunt si alte fetite care muncesc,spre exemplu gimnastele,sau cele care s-au batut la box…Nu stie Gabi Szabo nici de ele.Ar iesi anticampanie electorala ca nu le ajuta nimeni cu nimic…
      Simona a fost ajutata de parinti.Citesc acum ca ar fi imoral…De ce?Ce rost au parintii daca nu-si ajuta copilul?Se cistiga bani din tenis…Normal.Anormal ar fi sa se cistige puncte de vedere si laude pe gazeta din perete.
      Asa este,tarele comunismului ne tin pe loc.Pustii de azi sunt mai putin ,,poluati”dar si beneficiaza de o tara libera.Pina la urma asta s-a dorit…Ce nu s-a dorit a fost ca odata cu tara sa primeasca si datorii de plata de vreo 40% din PIB.

      Răspunde
       
    3. Sorin Camner
      Iunie 10, 2014 la ora 10:55

      Sunt un „bosorog” de 50 de ani. Cred ca tu esti un prost de 20….. Nu pot raspunde altfel cuiva care n-are minte cat o gaina proaspat decapitata. Si, ca sa fiu in acelasi plan ideatic cu tine, am sa-ti mai spun ceva. Poate inveti. Caracterizarea globala a ceva – generatie, grup social, locuitor al unei localitati, al unei tari, etc, este caracteristica a societatii aleia pe care o cred unii revolute. Uite ca nu e chiar asa. Ea subzista in mintile infierbantate ale unor tineri (UNOR) care habar n-au pe ce lume traiesc.
      Cat despre Simona, s-ar putea ca Moise sa aiba dreptate. Mai repede nu. Insa ceea ce ma mira este ca, romani madrii sau nu, lumea a descoperit-o peste noapte. Acum o luna tot ce se discuta era problema ei fizica si rezolvarea ei chirurgicala. Unde erati, tovarasi, cand castiga la New Haven, ca sa nu merg prea departe, in fata Kvitovei?

      Răspunde
       
  • Barna Mircea
    Iunie 9, 2014 la ora 07:29

    Si Simona,nu uita:in cca 2 ani poti ajunge nr 1 mondial,daca echipa ta va actiona corect

    Răspunde
     
  • Barna Mircea
    Iunie 9, 2014 la ora 07:27

    Felicitari Moise pentru exceptionala analiza a comentariului lui CTP;si eu sunt absolut convins ca prestatia Simonei a contribuit cu cca 10-12 ani in scurtarea drumului pe care Romania il are de parcurs pentru atingerea din urma,si de ce nu?chiar depasirea unor tari dezvoltate din Europa si din lume;ca unul care mi-am petrecut cca 20 de ani in tenisul de mare performanta ii transmit,atat ei cat si staff-ului ei caurmeaza o perioada grea de cca 2-3 luni in care rezultatele ei vor fi mai slabe si toti din jurul ei trebuie sa gestioneze foarte atent aceasta perioada care va urma;de altfel,inaintea acestui meci cu Sarapova am si declarat ca Simona poate castiga doar daca o face in 2 seturi,daca vor fi 3 seturi va pierde fiindca la Rolland Garros nu a trait experienta meciurilor de 3 seturi,lucru pe care Sarapova l-a experimentat;oricum un mare Bravo pentru Simona,familia si echipa ei

    Răspunde
     
  • MihaiN
    Iunie 9, 2014 la ora 04:58

    Ce mare branza a facut Simona Halep? Fara ajutorul sustinut al tuturor oamenilor politici care au sprijinit prin toate mijloacele sportul romanesc in ultimii 25 de ani nu ar fi ajuns niciodata la performanta asta. Sa facem poze, sa zambim, sa glumim, doar suntem politicieni si mereu am ajutat sportul, ce naiba. Si sa nu uitam mica contributie facuta de tatal Simonei care si-a lasat casa (sau afacerea, nu am retinut) gaj la banca, probabil sa ii cumpere o racheta mai buna decat cea de 25000 de euro care cred ca i-a fost furnizata de ministerul sprostului. hmm, mofturi, dom’le.

    Deci sa le oferim si lor (politicienilor) respectul meritat, va rog. Credeti ca e usor sa faci poze zilnic cu nenumaratii sportivi de succes ai Romaniei? Eu zic sa nu mai profite sportivii astia de imaginea politicienilor pentru propria notorietate, deja e ridicol.

    Iar intr-o nota mai serioasa si eu va impartasesc entuziasmul si cred ca ceva se schimba in Romania. Tanara generatie cred ca are totusi alte preocupari decat implicarea sociala, orice forma ar imbraca ea in zilele noastre.

    Pentru a putea schimba ceva trebuie ca o masa critica de indivizi sa preia cumva puterea de la vechea garda corupta si sa impuna noi reguli si valori. Extrem de dificil, pentru ca noii veniti vor intra rand pe rand in sistem si se vor forma alaturi de veterani. Anturajul e totul la urma urmei…

    De exemplu, un tanar promitator, cu principii si valori sa zicem, care alege sa intre in politica va avea obligatoriu un mentor sau chiar mai multi, oameni cu vasta experienta in schimbarea mentalitatilor. Si daca nu vor reusi… te vor da afara sau vei imparti pliante pana pleci singur. Cu ce te vor ajuta principiile si valorile atunci?

    Putem extrapola pentru tot aparatul de stat, de jos nu poti schimba nimic, ai scos capul un pic si imediat iti va fi retezat. Iar tinerii pornesc automat de jos. Nu e suficient sa vrei, trebuie sa si poti.

    Si totusi sunt optimist pentru ca se pare ca se intampla lucruri interesante in varful piramidei. Si de aceea poate ca tanara generatie, lasand deoparte mobilul si cancanul, va fi lasata sa arate ce are de oferit.

    Bravo Simona.

    Nici nu stiu daca sa ma bucur pentru ce reprezinta ea, sau sa plang cand ma gandesc ca de fapt e printre putinele motive de mandrie ale noastre ca romani… Probabil ca o sa le fac pe amandoua.

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Iunie 9, 2014 la ora 21:32

      indiferent de ajutorul financiar al politicienilor, sportivul este singur pe teren si cistiga cu abilitatile individuale.

      Răspunde
       
  • ioan
    Iunie 9, 2014 la ora 03:06

    incer si eu aici o opinie si sper sa nu ma rastigniti:
    ceea ce am observat in sportul romanesc (mai ales fotbal) se poate porta insa si spre alte ramuri spotive:
    Cluburile de fotbal in Champions League/Europa League: se trage la sorti, vedem „dusmanul” si inainte de a pica primul fluier, ne vedem deja in finala. Trecem de tururile preliminare, ajungerea in grupe se serbeaza ce parca cine stie ce perfomranta am realizat. Din nou ne vedem calificati si ajunsi in finala…dupa care invinsi ne trezim la realitate.
    Nationala de fotbal: in grupe ne vedem deja in Brazilia ( ca sa raman la editia actuala). Ne chinuim la ajungem la baraj, ne si vedem cum invingem grecia si suntem pe CopaCabana. Din nou suntem invinsi si ne trezim la realitate.
    Tenis – Simona Halep – Fara a fi urmarit parcursul acesteia la RG, am urmarit cateva declaratii inainte finalei. Da este o performanta pe care a realizat-o, insa n-ar fi mai bine sa aruncam cu lauri si sa ne laudam cu ea doar daca ar fi reusit sa castige RG-u de anul acesta?

    Intreaga isterie iscata in jurul acestei performante este deplasata.
    Nu avem dorinta in sange de a lupta pana pica ultimul fluier, de a da tot pe teren, de oricare natura ar fi acesta. Ne lamentam si gasim scuze in orice (caldura, arbitraj, adversar, soare in ochi, lipsa suporterilor) etc, ne insusim succese ale unor sportivi (daca sunt) fara a le oferi conditii materiale/financiare/logisitice si visam frumos la vistorii rasunatoare care se afla 20-30 de ani in urma.

    Din pacate sportul ca si in cazul olimpicilor sau inventatorilor, va aduce la lumina doar tineri care vor fi sustinuti in tacere de cei dragi pt a fi ulterior recompensati doar cu o medalie si aia de blech reciclat.

    Respect totusi tuturo celor care isi dedica tot timpul liber pasiunii urmate.

    Răspunde
     
  • rotar
    Iunie 9, 2014 la ora 01:27

    De acord cu un ante-tastator…pentru a elimina orice urma de discriminare in societate trebuie sa facem impartirea pe generatii-25,30,40..-pe categorii asistate-bugetari,someri-pe categoria celor din economia reala cu bani de la buget…Ca sa ne fie clar cine pe cine tine in spinare.

    Răspunde
     
  • Mariana Cruceru
    Iunie 9, 2014 la ora 01:09

    Ai perfecta dreptate, Moise Guran! Simona face parte din generatia care face! Ea este doar un exponent al acestei generatii, de care noi, natia pe care cu cinste o reprezinta, am aflat mai usor date fiind succesele ei in tenis. Dar trebuie sa fii orb ca sa nu vezi ca roiesc in jurul nostru o multime de componenti ai generatiei ei, care au caracter, care au minte, care nu mai acceptă compromisul, dar care – culmea! – nu se multumesc, asa ca altii, sa se lamenteze sau sa critice fara sa faca nimic concret! Ei chiar vor sa faca!… Sau poate ca nu trebuie sa fii orb, poate ca este suficient sa fii, asa precum CTP, depasit de situatie, incapabil sa crezi in schimbare, incapabil sa intrevezi o alternativa viabila, dar cramponandu-te, cu toate acestea, sa dai verdicte care deja miros a acru si a mucegai! Tu zici ca asta ar fi din cauza ca, la varsta lui, el ar fi deja batran! Nu sunt de acord cu asta! Din trei motive. Primul motiv ar fi acela ca varsta nu e data de cifra inscrisa in cartea de identitate (si sunt sigura ca toata lumea intelege ce am vrut sa spun si nu mai trebuie sa adaug nimic!). Al doilea motiv ar fi ca „batranetea” ar trebui sa fie, in marea majoritate a cazurilor, asociata cu „intelepciunea” (si nu e cazul nostru!). Si al treilea motiv ar fi acela ca sunt oameni care s-au nascut (nu au devenit) batrani, dar in sensul peiorativ al cuvantului! Si aici nu e vina lor (care atata pot!), ci a celor care ii acrediteaza ca purtatori de cuvant ai unei natii! Si atunci cum sa faci un cap de pod intre generatii?! Generatia care vine, care poate si care vrea sa faca si… cine? Generatia care spera (dar care e inca invizibila)? Sau generatia care, in loc sa se retraga cu decenta la cimitirul elefantilor nostalgici, se cramponeaza, cu ultimii dinti ramasi, de „NU”?

    Răspunde
     
  • Radu Alexandru Vasilescu
    Iunie 8, 2014 la ora 23:16

    Modelele inspirationale nu tin loc de infrastructura (de toate felurile).

    Performantele Simonei Halep ii apartin – ele nu se datoreaza Romaniei.

    Insa nici Simona Halep nu este un model de urmat in turma asa cum mai toti comentatorii prohovaduiesc astazi.

    Imi permit – cu riscurile de rigoare – sa pun cateva intrebari si sa fac niste observatii:

    1 – legat de meci.
    Circula acum o mare – imensa – plangoceala comuna si anume: Halep nu a pierdut pentru ca Sharapova a fost mai buna ci pentru ca tipa si pentru ca „a tras de timp”.

    Cine a vazut meciul si chiar s-a uitat la el a observat ca:
    a)Halep nu a prea reusit sa-si castige servele
    b)Majoritatea punctelor castigate de Sharapova au fost pe mingi la care Simona nu a mai putut ajunge
    c)Majoritatea punctelor castigate de Simona au fost nu mingi la care Sharapova nu a mai ajuns ci mingi la care Sharapova a ajuns insa le-a dat afara sau in fileu
    d)Cand Sharapova a servit rapid si-a castigat servele cu mare usurinta (a se vedea meciul – repet!)
    e)Cine s-a uitat la meci a vazut un aspect ingrijorator pentru viitor: Simona, pe retur, nu a reusit sa dea prea multe mingi pe „coltul” opus pozitiei unde era Sharapova ci majoritatea au fost fix pe pozitia unde Sharapova era
    f)Tipetele mult invocate nu reprezinta un subiect atunci cand esti jucator profesionist

    Mie mi-a placut meciul insa nu impartasesc opinia ca Sharapova nu a meritat victoria. Sharapova a dominat tehnic iar Simona Halep, din punct de vedere al talentului si inovatiei tehnice, cu parere de rau, nu este un nou Ilie Nastase, ci, mai curand, este tipul de jucator extrem de dedicat si bine pregatit fizic.

    2- legat de cariera si exemplul Simonei Halep
    Din secunda in care a inceput sa fie discutat si prezentat public modul in care Simona Halep a ajuns o mare campioana au inceput si intrebarile. Daca inainte multe puteau fi privite ca intrebari de natura strict personala, acum, dupa tot circul cu exemplul pe care il confera Simona Halep, aceste intrebari devin de interes public. Am sa formulez doar cateva:

    a)Parintii au urmarit din start/de la o varsta extrem de frageda sa dezvolte si exploateze, in scopuri financiare, talentul copiilor sau parintii pur si simplu au sprijinit o pasiune a copiilor?

    Intrebarea este extrem de importanta deoarece, printre corul de laude, a iesit la iveala si informatia ca fratele mai mare al Simonei a fost trimis la tenis de mic insa a fost retras in favoarea Simonei la varsta de 11 ani – pentru ca antrenorii au spus ca nu putea ajunge foarte sus in tenisul de performanta.

    Daca informatia este reala – iar sursa au fost din ce se pare chiar parintii – atunci aici nu discutam despre niste parinti extrem de dedicati si care si-au iubit si sprijinit copiii, ci despre niste investitori cu sange rece si extrem de calculati care au facut o investitie pentru profit pe termen lung.

    Ori daca asta e un model de urmat si promovat public atunci avem o uriasa problema morala – cel putin eu unul nu cred ca parintii trebuie sa-si trieze si sprijine copiii in functie de potentialul retur financiar. Dar ma rog poate ca eu nu sunt suficient de capitalist …

    b)Tinand cont de „modelul” promovat – al unui copil pentru care parintii si-au vandut/ipotecat etc „fabricuta” – se pune intrebarea corecta pentru informarea publicului: cat a costat pregatirea Simonei Halep pana la varsta de 14-15 ani? Adica pana in momentul in care a putut sa inceapa sa concureze.

    Costurile sunt extrem de relevante pentru ca Ilie Nastase spre exemplu nu a beneficiat de acelas sistem capitalisto-privat de sustinere in copilarie si totusi a ajuns in elita mondiala. De aici putem sa incepem sa discutam cu adevarat daca modelul de dezvoltare „Simona Halep” este unul benefic pentru societate sau daca nu cumva statul ar trebuii sa fie cel care pune la punct infrastructura necesara …

    c) Cu riscul de a-mi atrage oprobiul public eu vreau sa intreb daca este justificata premierea IN BANI – nu cu medalii etc – a performantei Simonei Halep de catre stat?

    Intrebarea este logica deoarece castigurile din tenis sunt uriase iar sumele – oricum derizorii – oferite de stat ar putea poate sa fie mai de folos pentru sprijinirea unor sporturi ceva mai putin banoase …

    _____________

    Eu vreau sa atrag atentia asupra faptului ca daca Simona Halep nu avea o familie extrem de determinata ca ea sa faca performanta si MAI ALES o familie care sa-si permita sa o sustina financiar atunci Simona Halep ca tenismen nu ar fi existat.

    Cati copii extrem de talentati nu dispun de un minim de conditii pentru a-si descoperii si sustine pasiunea pentru tenis si nu numai? Nu cumva noi promovam modelul Simona Halep urmand ca singurii beneficiari sa fie scolile private de tenis in loc sa discutam concert ce dracu se face cu bugetul Ministerului Sportului?

    In final: DA! Simona Halep ca om este un model de urmat – pentru ambitia si munca sa. NU! Simona Halep ca model de dezvoltare nu este unul corect sau onest. Nu de alte familii Halep are nevoie Romania ci de infrastructura necesara ca orice copil care are talentul necesar sa-si poata urma, macar pana la un punct, visul.

    Răspunde
     
    1. Marian
      Iunie 8, 2014 la ora 23:58

      Tehnic s-a observat ca Sharapova nu a fost pusa in dificultate sa nu ajuga la mingi, ci doar sa le greseasca. S-a observat ca loveste si mai puternic iar pt faptul ca este mai inalta ajunge mai rapid la mingi decat Simona, un avantaj din start.

      Despre sportul de performanta foarte multi care au incercat stiu ca daca parintii nu au o situatie financiara buna nu ai nici o sansa, apoi e nevoie de talent; deci ordinea corecta ar fi ca parintii sa fie foarte stabili financiar si apoi sa fie extrem de determinati.

      Cat despre multumim Simona, (pt ce? Doar e munca ei si investitia familiei) Simona ne aduce si ne uneste, asta e nisip in vant din urma unei industrii de entertaiment care urmareste audienta si profitul. (sa mai mentionam Fifa 2014 din Brazilia pt care sau facut atatea crime si deturnat atatea fonduri in detrimentul spitalelor si ivatamanutlui pt a constientiza acesta industrie? )
      De luni sfaraie micii si berea si deja romanul nici nu mai stie cine e Simona si ce e aceea unitate pt ca autostrazile vor fi blocate, acciza la combustibili ramane, scumpirile vor continua iar romanu tot nu iesa in strada….care unitate? care schimbare?

      Răspunde
       
      1. Marian
        Iunie 9, 2014 la ora 00:13

        Am uitat sa adaug ca in timp ce romanii erau cu ochii pe Simona in jurul sarbatorii de Rusalii (a coborarii sfantului duh) homosexualii marsaluiau prin Bucuresti paziti de 300 de jandarmi. Asta e normalitatea care o vor urma urmatoarele generatii…Simona trece ca orice eveniment, legile care se forteaza acum raman.

        Răspunde
         
    2. gabriela iovan
      Iunie 9, 2014 la ora 16:27

      Simona Halep are meritul ei si numai al ei, prin aptitudini si prin munca si determinare, sa ajunga aici unde este acum. Este un exemplu pentru toti tinerii. A facut ceea ce i-a placut si a atins o mare performanta. Tinerii trebuie sa inteleaga ca trebuie sa-si aleaga un drum in viata(cat mai devreme) si sa munceasca pentru a atinge un tel, pentru a avea din ce sa traiasca, pentru a forma o alt fel de societate, a lor, cu alte principii decat coruptia si castigul fara munca. Nu te ajuta nimeni fara sa astepte ceva in schimb. Parintii te cresc, te ajuta cu tot ce pot, dar asteapta de la copil sa-si croiasca un drum frumos in viata, o familie…, poate un sprijin la batranete(eu asa am inteles de la parintii mei chiar daca nu mi-au spus asta explicit). Asa se poate forma si o societate sanatoasa. Este punctul meu de vedere, al unui om de +40.

      Răspunde
       
    3. tree4me
      Iunie 9, 2014 la ora 21:48

      Nu am urmarit meciul, dar l-ati descris incit mi-l pot imagina. N-am mai urmarit nici un meci de tenis de cind pe Progresul, Ilie Nastase a vindut Cupa Davis, si l-a calcat in picioare pe Tiriac care l-a ajutat sa se perfectioneze.

      Răspunde
       
  • Marian Androne
    Iunie 8, 2014 la ora 22:17

    Succesul Simonei este succesul unui model sanatos pe care ea si l-a construit: Gica Hagi. Televiziunile trebuie sa prezinte copiilor nostri modele de succes, ceea ce nu fac. Media o condamna pe Simona sa ramana doar o exceptie.

    Răspunde
     
  • rotar
    Iunie 8, 2014 la ora 21:11

    Asa e,trebuie sa muncesti ca sa ai.Uite EU stau ( vreau sa zic muncesc din greu ) ascultand posturile care dau premii daca zici ce-au difuzat si am castigat o casa mobilata,4 masini,doua neveste-una o dau-si bilete in insulele capului verde , nu ca puturosii de bugetari si asistati…..!

    Răspunde
     
  • Lucian
    Iunie 8, 2014 la ora 20:50

    Moise, ai început să vorbești mult prea mult din cărți.
    Realitatea e cu totul alta. Simona e o excepție. Regula este că ceilalți tineri din generația ei sunt educați tot în spiritul vechilor metehne.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Iunie 8, 2014 la ora 20:45

    „din puterea lor se hrăneşte pozitivismul meu” _ Acesta este un fel de wishful thinking. Efuziunea din tările latino americane in urma evenimentelor sportive nu fac statele respective mai prospere, mai democratice etc. iar pe cetăţenii lor mai harnici. Si nu le sporeşte constiinta socială. Dimpotrivă, telenovelele si fotbalul fac ca pasiunile să se manifeste departe de sfera politică, iar hoţii să isi poată vedea linistiti de furat din averea publică. Solidaritatea din arenele sportive nu este obligatoriu să se regăsească si in viata social-politică, iar defularea maniei pe stadioane erodează energiile revoluţionare. Cu alte cuvinte, astfel de evenimente fericite sunt consumatoare de energie socială, sentimentul de satisfacţie si împlinire alimentează starea de automulţumire cetateaneasca, adâncind condiţia vegetală a populaţiei. Singurul beneficiu public real este, pe plan internaţional, că in aceste zile se vorbeşte de bine despre România (iar Simona Halep este o româncă, o persoană care-si asumă românismul si merită să-i mulţumim pentru asta), iar pe plan naţional, va determina mai mulţi copii să practice tenisul. Intr-adevăr, nu-i puţin lucru, dar este altceva decât ne-am dori prin acel „wishful thinking”.

    Răspunde
     
  • vasile
    Iunie 8, 2014 la ora 20:12

    stimati co-comentatori, eu cred ca Moise nu voia sa ne faca mai mindri ca suntem romani, voia simplu sa punem mina pe sapa sau pe mapa(dupa caz) si sa nu mai asteptam nimic de la nimeni, ci pur si simplu sa FACEM ceva… sa miscam tara, sa nu asteptam sa vina cineva acum sa vina sa ne ude ogoarele, sa nu asteptam pe altcineva care sa ne educe copii, si nici pe altii care sa ne apere sa sa ne salveze. nu mai e vremea de stat cu miinile in san. asta e!

    Răspunde
     
    1. un turist
      Iunie 8, 2014 la ora 20:48

      Vasile:Nu va puteti imagina cita dreptate aveti numai ca toti cei buni pleaca din tara si va fi nu prea departe ca si aceasta jucatoare sa caute viitorul ce-l merita.

      Răspunde
       
  • aurelia.marcu
    Iunie 8, 2014 la ora 19:26

    CTP are dreptate!Ne bucuram ca cineva arunca o raza de lumina asupra noastra,a Romaniei,care se confunda mereu ,mereu cu;jafuri,coruptie,mita,crime,cersetori etc.Acum,Simona ne apartine!!!!Cine ce a facut pt ea?La ce emisiuni a aparut?Pai nu are unde,caci canalele sunt full cu;Guta,Minune cu fiica,Vijelie,Sorinei si altii cu dinti de aur…Si cand ne gandim ca sunt atatia olimpici,sportivi ce vor,,ingheta”neavand posibilitati sa se afirme,iar altii,nu prea au modele decat mizeria de la tv.Rusineeeeee.Cum apare cineva,toti cei de,,sus”,buluc pe ei.Mi-e scarba.

    Răspunde
     
  • rotar
    Iunie 8, 2014 la ora 19:16

    O observatie utila : in capitalism un succes al meu nu e un succes al tau,al aluia,al aluilalt…etc,pt ca noi concuram intre noi ( evident loial ).

    Răspunde
     
  • MO-GU-L
    Iunie 8, 2014 la ora 19:09

    Comentariul de mai sus , al unui adevarat ‘BIZIDEU’ al tenisului romanesc seamana cu altul auzit de mine multi ani in urma in herastrau la terenurile de tenis.Un suporter stelist il vede pe Danciulescu si ii spune ca e fotmalist mai bun ca el (danciu ) pt ca tine cu Steaua,nu cu Dinamo,iar Steaua i-a batut rau….Cine o fi ‘stelistul’ in comentariu ?

    Răspunde
     
  • morun
    Iunie 8, 2014 la ora 19:06

    Comentariul de mai sus , al unui adevarat ‘BIZIDEU’ al tenisului romanesc seamana cu altul auzit de mine multi ani in urma in herastrau la terenurile de tenis.Un suporter stelist il vede pe Danciulescu si ii spune ca e fotmalist mai bun ca el (danciu ) pt ca tine cu Steaua,nu cu Dinamo,iar Steaua i-a batut rau….Cine o fi ‘stelistul’ in comentariu ?

    Răspunde
     
  • Marius Malus
    Iunie 8, 2014 la ora 18:55

    Comentariul lui CTP era o reactie la adresa acelor inflacarati din senin, mai ales din media, vezi Gadea. E si mult patriotardism exprimat acum public, ca vai ce mandri suntem ca romani, si ce zice CTP e adevarat. Mandria e din ceva ce facem ca natie, nu din munca unui om. E o senzatie de capuseala. E ca reporterii aia de intreaba orice strain daca ii plac romancele, de parca asta e mandria noastra, ca se nasc femei frumoase, chiar daca isi rup tocurile prin gropile pe care noi nu prea stim sa le asfaltam. Dar ne mandrim. Ce spui tu, Moise, e corect, si iti impartasesc sentimentul, ce ma bucura e ca se poate, ca uite traiesc intr-o tara care poate da campioni intr-un sport atat de solicitant fizic, psihic, financiar. Ceea ce inseamna o perspectiva de viitor si pentru copiii nostri, o incredere intr-un viitor mai normal.

    Răspunde
     
    1. bauhau
      Iunie 9, 2014 la ora 10:05

      ..da. asa e.. ea concureaza ca Simona Halep nu ca si Romania, la competitiile pe echipe parca e altceva, jucatorii vin din medii diferite p..pare un efort colectiv..poate am sustinut echipa la vre-un meci sau cumparand tricouri etc.., Oricum ii multumim si succes in continuare., poate e intr-adevar o generatie noua cu un nou suflu..dar astept mai multe exemple , Doamne Ajuta!

      Răspunde
       
  • Liliana Mateev
    Iunie 8, 2014 la ora 18:01

    CTP e cel mai …franc ceea ce il face sa nu fie placut de multi. Ca multi dintre noi, patitii, generatia de sacrificiu,ne e greu sa credem ca ceva se va schimba. Am luat atat de multe tepe incat suflam in toate nu numai in iaurt.
    Despre Simona: toata admiratia si respectul. Dar e gresit sa ne asumam merite. Norocul nostru e ca e romanca si mapamondul poate vedea ca nu suntem numai o tara de cersetori. Nu a facut-o pt romania, a ajuns aici pentru ca are talent si e ambitioasa. Nu am stiut de ea pana acum. Hai sa fim cinstiti.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase