BIZIDAY: Marţi, 3 iunie 2014

Publicat la data de de Moise

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

38 răspunsuri la BIZIDAY: Marţi, 3 iunie 2014

  • emanuel
    Iunie 7, 2014 la ora 17:19

    Bucureşti, 4 iunie 2014

    Coaliţia pentru Familie şi Constituţie, for al societăţii civile, constituit din peste 30 de asociaţii şi fundaţii, sprijină protocolul încheiat între Ministerul Educaţiei Naţionale, Patriarhia Română şi Secretariatul de Stat pentru Culte privind educaţia religioasă în şcoli. Jurisprudenţa CEDO în materia autonomiei cultelor, cu aplicare la statutul personalului de cult în şcoli, este astfel pusă în aplicare, în sfârşit, şi în Romania.

    În calitate de părinţi preocupaţi de viitorul copiilor noştri, salutăm acest demers care are temei legal şi democratic în prevederile Constituţiei României, ale Codului Civil şi ale Legii Educaţiei
    Naţionale, conform cărora libertatea credinţelor religioase şi dreptul la învăţământul religios sunt garantate, iar părinţii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educaţia copiilor lor, ca principali beneficiari ai procesului de învăţământ.

    Creşterea calităţii actului de învăţământ, inclusiv a predării orei de religie, este o preocupare permanentă pentru noi ca părinţi şi considerăm că o strânsă colaborare între Ministerul Educaţiei
    Naţionale şi Biserică este singura cale prin care acest deziderat îşi poate găsi împlinirea.

    Dorim ca profesorii de religie ortodoxă să reprezinte pe deplin învăţătura Bisericii Ortodoxe Române şi să păstreze permanent legătura cu aceasta, pentru a le asigura copiilor transmiterea învăţăturii de
    credinţă pe care noi, formaţi în timpul regimului comunist, nu am dobândit-o în cadrul şcolii. Suntem favorabili ca şi celelalte culte şi denominaţiuni să semneze cu instituţiile abilitate protocoale asemănătoare, care vor duce la un învăţământ religios de calitate.

    Ne dorim ca profesorii de religie să aibă pregătirea teologică necesară predării acestei discipline importante, care contribuie major la formarea intelectuală, morală, emoţională şi socială a copiilor
    noştri, tocmai pentru a fi eliminate erorile din procesul de predare.

    Considerăm că numai cooperarea între Stat şi Biserică poate asigura menţinerea tradiţiei, a păcii sociale şi a identităţii noastre în ţara europeană cu unul dintre cele mai ridicate procente de oameni credincioşi din Europa, conform statisticilor.

    Membrii şi susţinătorii Coaliţiei pentru Familie şi Constituţie doresc să asigure Ministerul Educaţiei Naţionale că protestele izolate provenite din societatea civilă, legate de încheierea acestui protocol cu Patriarhia Română, indiferent cât ar fi de vocale, reprezintă doar opinia unei minorităţi antireligioase, angajată într-o luptă
    declarată, nedemocratică, pentru marginalizarea a tot ce ţine de
    spiritualitate în spaţiul public, şi care doreşte în special minimalizarea rolului pe care Biserica Ortodoxă Română l-a avut şi îl are în structurarea societăţii româneşti. Întrucât, potrivit chiar
    declaraţiilor ministrului educaţiei, astfel de acorduri există sau
    urmează a fi semnate cu toate cultele din România, considerăm reprobabilă instigarea de către cei menţionaţi la discriminarea largii majorităţi a românilor, care şi-au declarat apartenenţa la credinţa creştin-ortodoxă.

    Coaliţia pentru Familie şi Constituţie îşi afirmă convingerea că, în orice domeniu al societăţii, buna colaborare dintre culte şi
    instituţiile statului român reprezintă un gest firesc şi care îşi găseşte ecou în convingerile majorităţii românilor. Ne dorim ca astfel de înţelegeri între instituţiile majore din societatea noastră să continue, ele fiind garanţia armonizării corpului social şi a
    întăririi spirituale a poporului nostru.

    Aşa să ne ajute Dumnezeu!

    Semnează:

    1. Asociaţia pentru Apărarea Familiei şi Copilului (Bucureşti)

    2. Asociaţia Dascălilor din România (Bucureşti)

    3. Asociaţia Părinţilor pentru o Educaţie Sănătoasă (Bucureşti)

    4. Asociaţia PRO VITA – filiala Bucureşti

    5. Asociaţia Familia Tradiţională (Iaşi)

    6. Asociaţia Ortodoxia Tinerilor (Galaţi)

    7. Liga de Utilitate Publică – LUP (Bucureşti)

    8. Fundaţia Sfinţii Martiri Brâncoveni (Constanţa)

    9. Fundaţia Creştină Părintele Arsenie Boca (Bucureşti)

    10. Asociaţia Sfinţii Martiri Brâncoveni (Suceava)

    11. Asociaţia „Cercul Studenţesc Floarea de Foc” (Bucureşti)

    12. Asociaţia „Doamna Stanca” (Bucureşti)

    13. Asociaţia „Sfântul Grigorie Palama”

    14. Asociaţia Civic Media (Bucureşti)

    15. Asociaţia Ortodoxia Tinerilor (Bucureşti)

    16. Asociaţia Familia Ortodoxă (Bucureşti)

    17. Asociaţia Tradiţia Românească (Bucureşti)

    18. Asociaţia „Gaspar, Baltasar & Melchior” – Şcoala Agathonia (Bucureşti)

    19. Asociaţia pentru Revigorarea Tradiţiei – ART (Bucureşti)

    20. Asociaţia Basarabii (Bucureşti)

    21. Asociaţia Hrisdoria

    22. Asociaţia Tinerii Creştini Ortodocşi

    23. Asociaţia Civică a Tinerilor Creştin Ortodocşi Români – ACTOR (Bucureşti)

    24. Asociaţia Christiana (Bucureşti)

    25. Fundaţia Sfânta Irina (Bucureşti)

    26. Asociaţia ROST (Bucureşti)

    27. Asociaţia Predania (Bucureşti)

    28. Asociaţia AMMA (Silvestru, Bucureşti)

    29. Alianţa pentru Demnitate Naţională

    30. Liga pentru Identitate Naţională

    SURSA comunicatului: coalitiapentrufamilie (punct) ro

    Răspunde
     
  • Stelian
    Iunie 7, 2014 la ora 01:54

    Buna seara Moise. Abia acum vad emisiunile tale de saptamana asta. Vad ca ai luat foc, si pe buna dreptate, cu biserica spion securista. Cei mai multi crestini din alte culte, au suferit cel mai mult in perioada comunista, din cauza preotilor ortodocsi care aveau legaturi cu securitatea. Deci practicile sunt vechi si cunoscute. Cred ca ai citit destul ca sa stii lucrurile acestea. Ma bucur ca iei pozitie fata de aceste practici, ceea ce in comunism nu se intampla, sau n-am auzit eu, ca atei sau agnostici sa arate clar aceste abuzuri si incalcari de lege.

    Răspunde
     
  • un turist
    Iunie 6, 2014 la ora 01:55

    Peste 600 de scoli nu sint intr-o stare sa mai functioneze din cauza ca sint aproape ruine. De ce nu intervine Biserica cu finantele ei multe sa ajute la remedierea neajunsurilor????Numai comanda si spionaj!!!????Avem 2 Biserici in sat dar nu avem geamuri la clase si nici cel putin un WC functional.Doamne Doamne……..

    Răspunde
     
  • Ioan
    Iunie 5, 2014 la ora 23:08

    Vă asigur că B.O.R. nu a binevoit vreodată să finanțeze nici măcar activități cu caracter religios, nu mai vorbesc de cele culturale considerate prin lege extremiste…Dacă sunteți imparțial pe cât vă considerați vă rog să popularizați acele postări „zise legionare” și de ce nu să explicați publicului ce fel de manifestări interzise sunt promovate de acele site-uri. B.O.R. în complicitate cu autoritățile locale știu doar să ceară nu să ofere…și știți acest lucru… ca de altfel și servilismul presei așa zise libere…Vă rog să fiți mai explicit în privința personajului Cornelui Zelea Codreanu…n-am înțeles ce cunoștințe aveți despre acesta? Ar fi interesantă o nouă emisiune despre acest fenomen…vă asigur că veți avea o audiență record… Amintiți vă rog dacă sunteți „democrat”, că acele site-uri aparțin unor O.N.G. „apolitice” și vor înțelege telespectatorii că popularizarea anticomunismului este voluntară și nu un marketing mediatic. În concluzie, să înțeleg că internetul reprezintă un potențial de sursă de anti-cenzură mediatică mediatică care deranjează…mai e puțin și televiziunea pierde telespectatori…Ce e mai grav domnule este că vă desființați cu propriile dumneavoastră arme…

    Răspunde
     
  • in trecere
    Iunie 5, 2014 la ora 13:21

    d. guran sa-ti amintesc ca romania si toata lumea au nume evreesti si nu sunt evrei.
    ion-ilie -mihai-dan- daniel- gabriel-matei-amos-
    dana-gabriela-david-alin-a moisi-maria-doina-aaron-si multi alti.nume evreesti de familie daianu=daian isaila=ishai. s.a.m.d.
    ivan mihail- jhon si multi si multe alti.
    probabil ca ai parinte inteligent fiidca ti-a dat mmele celui mai mare profet din istorie si e nnme bine cuvantat.poarta-ti numele cu mandrie.apropo si uni legionari
    au nume evreesti ebraice.nu. nu esti evreu.numai bine

    Răspunde
     
  • Claudiu
    Iunie 5, 2014 la ora 00:08

    Ambii mei profesori de religie din liceu simpatizau fatis, miscarea legionara si toti profesorii mei care aveau inclinari spre religie. Nu am inteles niciodata de ce, poate acum imi e putin mai clar(lucru care s-a intamplat intre 2 si 5 ani in urma).

    Răspunde
     
    1. Elsie
      Iulie 14, 2015 la ora 19:23

      ‘Sentiment al descoperirii’Care dieocpersre?Pana la urma trebuie sa inveti ca papagalul niste chestii pe care unii spun ca sunt adevarate,fara a avea dreptul sa te indoiesti de ele.’Posibilitatea de a lucra la un nivel mai inalt’Oricum asta va invata BOR care ‘lucreaza’ la cel mai inalt nivel cu rezultate vizibile[gaurile din bugetul statului]’Posibilitatea de a selecta copii pe o grila mai exigenta’-Serios? Exista si o grila a indobitocirii?!?Cum vine asta?Partial indobitocit,indobitocit de-a binelea,what’s next?

      Răspunde
       
  • bohumil
    Iunie 4, 2014 la ora 23:35

    În altă ordine de idei,biserica este instituția evului mediu.Nu are nimic de a face nici cu Isus,nici cu învățăturile lui.Pur și simplu a fost creat de un politician din considerente politice,și așa a rămas.

    Răspunde
     
  • bohumil
    Iunie 4, 2014 la ora 23:28

    Dl.Guran
    Ați întrebat aztăzi la radio ,ce facem,care este soluția să ne ferim de asemenea abuzuri.
    Eu zic că reformarea modalității de vot ar ajuta.Nu înțeleg de ce nu se întroduce votul prin corespondență?Inclusiv corespondența electronică.Suntem în sec.21,rezolvăm o mie de probleme prin internet,nu înțeleg de ce nu se poate vota în acest mod.Ar putea vota și românii din afara țării(aprox.15%)cei care nu au așteptat „socialul”,au plecat la muncă.Poate ciuma asta numită PSD ar accede mai greu la guvernare.Pentru că asemenea grozăvii se produc sub guvernarea lor.Poate-poate ar mai scădea și nivelul de populism,pentru că și celelalte partide trebuie să se conformeze cât de cât la ștacheta ridicată de PSD,având în vedere extraordinara mașină de propagandă a acestei ciume.

    Răspunde
     
    1. Popa Lin
      Iunie 6, 2014 la ora 10:13

      îmi place impresia pe care o aveți despre PSD, eu le mai spun și FSN. deoarece am mari belele și m-aș face frate cu dracu cu scop de a lovi alte satane, am dat-o pentru prima dată în viață în milogeală. printre altele am fost la sediul PSD (Mazăre) Constanța unde NU am găsit acele sfaturi pe care le cer la tată lumea, ci am dat de nea Nelu pus în tablou pe perete! că să știți la cine se închină năpârcile și puii de năpârcă! odraslele celor ce au afectat grav strucura morală a acestui neam! nu icoană cu Domnul sau cu regele, ci cu cel mai mare criminal! care trebuia pus la zid și nu pe zid! ca să știți și să-i criticați! PS nu le am nici cu Domnul și nici cu Mihai, dar nici contra lor nu sunt!

      Răspunde
       
  • stefania
    Iunie 4, 2014 la ora 23:03

    Sunt ortodoxa si nu am ce critica pe altii cand eu nu sunt perfecta.
    Vreau doar sa spun domnului Moise ca a vorbit un pic cam personal,desi, cu totul indreptatit ca patinte de copil.Si eu am nemultumiri dar nu am o emisiune in care sa imi prezint plingerile mele .
    Va rog sa nu va razboiti la televizor,ca sunt destule alte emisiuni cu oameni care se cearta si nu ii urmaresc.
    Cei care jignesc pe altii(crestini,credinciosi,necredinciosi, atei sau orice alt fel de persoane daca mai sunt si alte feluri)nu inseamna ca sunt mai buni decat cei pe care ii jignesc,sau,au si dreptate.
    CAT DESPRE NUME,ESTE FOARTE FRUMOS,DESI L A PRIMIT UN EVREU A FOST DAT DE FIICA FARAONULUI EGIPTEAN SI PE VREMURI NUMELE AVEAU O INSEMNATATE NU ERAU PUSE CA SA SE RADA DE OAMENI,IAR IN ZILELE NOASTRE ESTE PURTAT SI DE CRESTINI NU DOAR DE EVREI (eu personal cunosc doi monahi ortodoxi cu acest nume)

    Răspunde
     
  • daniel
    Iunie 4, 2014 la ora 19:14

    Dl Moise,eu unul sunt de acord cu ora de religie.Si nu pentru indoctrinarea copiilor cu cine ce prostii…..cum au debitat cei de mai sus,ci pentru ca este singura ora unde pot fi expusi si la atitudini pozitive.Toti suntem indignati ca am devenit o societate egoista unde legea junglei guverneaza dupa bunul plac.Dascalii de religie-aici este o lunga discutie pt ca nu oricine a facut un liceu pedagigic poate preda religia.Nici acei preoti care au incalcat normele morale. Si cu siguranta sunt multi preoti de calitate.Cel mai elocvent exemplu este parintele CONSTANTIN NECULA- in primul rand trebuie sa fie cunoscatori ai istoriei religiilor,a cultului ortodox in deplinatatea lui (de la simbolistica si pana lapartea sociala ).Unde pot fi invatate aceste lucruri daca nu la seminariile teologice?

    Răspunde
     
  • sara
    Iunie 4, 2014 la ora 17:56

    Ce se intimpla la manastirea Petru Voda, Neamt?
    Este un cuib de legionari trecut vederea. Copiii care chipurile sant ajutati, sant invatati in cultul urii rasiale si etnice. treziti-va oameni buni. A fi patriot nu are nimic de a face cu credinta care este o alegere personala.

    Răspunde
     
  • gabriel
    Iunie 4, 2014 la ora 17:54

    Este cel putin a patra oara in care v-am auzit mentionand ca nu sunteti evreu. Si daca erati evreu, care era problema? Si Isus tot evreu era. Genul asta de precizari nu isi au locul in o emisiune despre economie si va reduc din profesionalism.

    Răspunde
     
  • Dorin
    Iunie 4, 2014 la ora 17:44

    1. Legat de religia din scoli si practicile profesorilor… sunt cel putin creatoare de greata. Religia ca materie ar trebui ori inclusa in orele de istorie or sa fie predata ca materie de cultura generala (istoria religiilor, diferentele si asemanarile, religia in istorie etc.). Ar fi atatea altele materii mai utile care nu sunt predate de exemplu educatie rutiera, dar in scoala se face o materie numita religie (doar ortodoxa) care consta in, si asta o zic din experienta mea scoalara, indoctrinare, ca sa nu zic spalare de creiere. Pe langa valorile morale crestine (care fie vorba intre noi, ar trebui sa fie valori morale de bun simt majoritatea si invatate de acasa de la parinti nu din scoala sau de la biserica) se mai predica si idei gresite, lipsa de toleranta (de exemplu fata de cei de alte religii sau confesiuni – am avut un profesor de religie care a urlat la un coleg ce era catolic sa iasa din clasa ca la el la ora nu au voie sectanti) si alte procarii de genul.

    La un nivel mai inalt, tara asta e stat laic din cate stiu (desi nu e mentionat asa ceva in Constitutie), deci educatia religioasa, cu atat mai mult cand aceea consta doar intr-o religie si confesiune, in institutiile publice cum sunt scolile de stat ar trebui interzisa… de altfel ar trebui interzise manifestarile religioase in instituii publice dupa mine. Religia fiecaruia ar trebui sa fie o treaba personala. O manifesti unde vrei tu atata timp cat nu incurci, ofensezi sau fortezi pe altii la participare. De exemplu cum e la Timisoara unde slujbele se aud in tot centrul seara sau dimineata ca Mitropolia are boxe si statie de amplificare sa auda toata piata. Daca eu pun boxele mele si dau la fel de tare volumul la Rammstein pe geamul de la bloc la aceleasi ore iau amenda… unde e normalitatea?

    2. Moise, insinuezi ca ne pleaca cei mai buni tineri absolventi din tara pentru ca nu isi gasesc de lucru? Daca nu, am inteles gresit, daca da, gresesti… cei mai buni isi gasesc, foarte usor chiar si au si de unde alege… problema e ca oferta salariala din tara e de toata jena de cele mia multe ori, asa ca pleaca in afara pentru ca acolo sunt platiti mai corect. Problemele cu tinerii absolventi care nu isi gasesc de lucru pleaca e la:
    – alegerea gresita a facultatii – nu multi lucreaza in domeniul in care s-au specializat si asta pentru ca si-au ales scoala dupa dificultate nu dupa cererea de pe piata sau dorinta proprie fata de ce ar vrea sa faca in viata (in cazul in care stie asta cand termina liceul, pentru ca tot mai multi habar nu au nici macar pe moment)
    – calitatea indoielnica a pregatirii – unde vina e atat a unor facultati care nu sunt decat imprimante de diplome cat si a studentiilor si profesorilor care nu isi fac treaba (studentii prefera sa copieze decat sa invete, profesorii prefera sa ii treaca ori contra-cost ori ca sa nu ramana prea putini si sa ramana fara catedra)
    – legislatia care permite sau tolereaza furtul si indolenta. S-a vazut asta clar cand s-au introdus camerele la Bac… scandaluri ca vai doamne ce le facem copiilor urmat de dezastru in rezultate. Si ce masuri s-au luat? nu mai sunt camere, se discuta despre admiterea la facultate fara diploma de Bac la un moment dat s.a.m.d.

    Nici un absolvent bun, nici un profesionist adevarat (cu sau fara diploma) nu va avea probleme in Romania sa isi gaseasca de lucru indiferent de domeniu… va avea probleme sa isi gaseasca de lucru remunerat la valoarea lui. Firmele, cele serioase cel putin, toate fac specializare si calificare la locul de munca, dar nu vor angaja pe cineva care nu detine cunostiintele de baza. Aici e problema mare, cei care nu stiu nici macar lucrurile de baza desi au o diploma care zice ca le stiu nu is vor gasi niciodata de lucru in domeniul lor si daca isi vor gasi o sa fie pe bani putini, pentru ca nu o sa investeasca o companie intr-un om care nu stie nimic doar pentru ca are o diploma. Iar in alt domeniu din start nu pot sa aibe asteptari mari de salar pentru ca nici macar teoretic nu au acea pregatire.

    In concluzie, tinerii nu pleaca din tara ca nu isi gasesc de lucru, pleaca ca nu isi gasesc de lucru la un pret corect pentru valoarea lor si nu avem somaj doar pentru ca nu sunt destule locuri de munca ci si pentru ca candidatii nu sunt suficient de pregatiti.

    Răspunde
     
  • VictorL
    Iunie 4, 2014 la ora 15:52

    @Moise.Hotarit lucru;locul religiei e la biserica si al educatiei in scoli.Codreanu a fost ifluientat de Goga in sens antisemit dar in vremurile alea evreii nu erau tocmai ingerasi si nu veneau doar cu cadouri de peste Nistru.Azi misticismul exagerat nu-si mai are locul iar antisemitismul nici atit.
    A mai observat cineva ca aceiasi intoarcere la misticism are loc in Rusia lui Putin sub obladuirea cekistilor.Cred ca asemanarea nu-i de loc intimplatoare cu amendamentul ca cekistii sunt aceiasi,adica la Lubianka.E de studiat cui da raportul Marele Fericit Daniel si cine din politica de la noi se bucura de binecuvintarile lui.

    Răspunde
     
    1. Popa Lin
      Iunie 6, 2014 la ora 10:24

      domnule îmi place ceea scrieți dar ce spuneți despre instituțiile statului, Justiție, Poliție, Sănătate, Protecția Copilului? și multe altele! ce spuneți dacă eu vă demonstrez cu respectivele și altele au un scop distructiv pentru mine! poftiți, am un fiu bolnav psihic, eu ce pot face? m-aș omorî dacă ar ajuta puțin la însănătoșirea lui! acum e pe stradă zombi! de 10 ani mă chinuiesc și cei abilitați îmi pun mie în responsabilitatea mea exclusivă pe schizofrenic! merg la spital unde dau 100 lei medicului, care ulterior dă drumul bolnavului pe stradă! am scris 10 mii de pagini despre cât de ticăloși sunt magistrații din România!

      Răspunde
       
      1. VictorL
        Iunie 8, 2014 la ora 14:13

        @PopaLin.Sa inteleg ca vreti sa scapati de copil sau ca vreti sa fiti ajutat sa-l ingrijiti?Mai incercati si fara a jigni pe cei de la Protectia Copilului si poate se schimba ceva.Mai e si solutia cu aruncatul de la balconul Parlamentului si atunci un mogul de presa va va rezolva toate problemele;casa,renta viagera,etc dar e greu cu intratul acolo…

        Răspunde
         
  • als-ob
    Iunie 4, 2014 la ora 14:18

    Libera alegere este baza democratiei pana nu dauneaza celorlalti. SOLUTIE: O parte din elevi sunt la ora de religie,pentru cei care nu sunt la ora de religie in colaborare cu (sunt doar exemple) politia, pompieri,spital etc.,sa primeasca lectii educative tematice ex.ce sa facem daca etc.

    Răspunde
     
    1. adicristea
      Iunie 4, 2014 la ora 14:46

      Nu e o soluție tocmai corectă. De ce copiii care aleg (mă rog, ai căror părinți aleg) să meargă la orele de religie să fie privați de învățarea unor informații utile? Așa cum zicea Mircea, orele trebuie puse la începutul sau sfârșitul orarului, astfel încât cei care nu vor să participe să nu vină/plece.

      Răspunde
       
      1. MihaiN
        Iunie 18, 2014 la ora 03:22

        „Nu e o soluție tocmai corectă. De ce copiii care aleg (mă rog, ai căror părinți aleg) să meargă la orele de religie să fie privați de învățarea unor informații utile? Așa cum zicea Mircea, orele trebuie puse la începutul sau sfârșitul orarului, astfel încât cei care nu vor să participe să nu vină/plece.”

        In varianta prezentata de tine mie mi se pare injust fata de acei copii care aleg sa nu mearga la orele de religie. Pentru ca vorbim de zeci de ore anual ce sunt pierdute practic de acestia, ore ce ar fi putut fi utilizate pentru a invata altceva, adaugand ceva la cunostintele lor generale. Si sa nu uitam si de faptul ca in scolile publice statul plateste din banii tuturor, in consecinta toti copii ar trebui sa beneficieze de acelasi numar de ore intr-un final.

        In alta ordine de idei, scoala romaneasca nu intelege ca disciplinele scolare ar trebui sa aiba ca scop pregatirea de absolventi ce se pot angaja usor si sunt gata pentru viata extrem de competitiva din secolul 21. Ei sunt inca blocati in vremea comunismului si astfel elevii si studentii de azi sunt pregatiti in multe cazuri pentru meseriile de ieri.

        Răspunde
         
  • Cosmin Moise
    Iunie 4, 2014 la ora 13:54

    Domnilor, m-am prins! Informatiile pe care trebuie sa le furnizeze dascalul de religie de fapt este o cercetare de piata ce va permite sa se adopte cea mai buna strategie de marketing si comerciala, cercetare de piata axata pe satisfactie, cercetare de piata destinata evaluarii nivelului de satisfactie a enoriasilor si fidelizarea acestora, precum si cercetare de piata de tip „brand awareness” pentru a evalua notorietatea preafericitului pe piata tinta. Ei, ce ziceti?

    Răspunde
     
    1. Cosmin Moise
      Iunie 4, 2014 la ora 15:35

      Scuze: nu „este o cercetare” ci „reprezinta o cercetare”

      Răspunde
       
  • Cosmin Moise
    Iunie 4, 2014 la ora 13:08

    Mafia popilor in actiune: „reprezintă, însă, scandalul de la APIA, procurorii DNA dînd azi buzna peste mai-marii Agenției de Plăți și Intervenție în Agricultură după ce s-a descoperit că aceasta a plătit anul trecut ilegal milioane de euro, din bugetul statului, bisericilor și mănăstirilor sub formă de subvenții agricole.”

    Răspunde
     
  • ion
    Iunie 4, 2014 la ora 12:48

    La noi la Teleorman se fura cu mai multa inteligenta; firme, interpusi, achizitii publice…Teldrum, Proinvest etc.

    Răspunde
     
    1. Cosmin Moise
      Iunie 4, 2014 la ora 13:12

      Stai sa vezi in Prahova! Il capo dei capi Cosma si familia! De abia cand fraierul de fiu-su si-a bagat coada au fost gabjiti, altfel 15 ani batranul a avut grija sa-si acopere urmele! Cred ca 70% aia le-a venit de hac! I-a facut sa devina neglijenti, cu gandul ca sunt de neatins!

      Răspunde
       
  • un turist
    Iunie 4, 2014 la ora 12:38

    Vorbim aici despre economie si politica dar ce are a face Biserica ma mira tot mai mult. Acel batrin barbos Daniel sau cum il cheama este poate o reiviere a lui Ceausescu de prezinta niste legi sau indicatii in scolile Romaiei. Scoala are obligatia de a forma acel copil pentru VIATA nu pentru niste iluzii de care nu are nimeni habar ca nu le-a vazut nimeni.Da d-lor sa ne rugam la moastele XYZ care va ajuta omenirea nu la munca cea de toate zilele din care se traieste. Aceste exagerari cred ca nu au loc in scoala, sa si le exprime cei sus pusi la Biserica daca au idei mai bune pentru a forma un copil si cine va vrea sa mearga bine cine nu??? Criticam Europa si restul lumii dar nu vedem ca ne indreptam spre o forme de dictatura. Da daca Biserica o sa ajunga sa conduca desfasurarea orelor de curs la scoli si mai departe destinele Romaniei: Bun venit in evul mediu!!!!!!!!!

    Răspunde
     
  • Mircea
    Iunie 4, 2014 la ora 12:16

    @Moise Guran: eu as merge mai departe cu povestea asta cu religia.

    1. Se vorbeste de ore de religie, deci nu de ore de religie ortodoxa. Si totusi, in manualele printate este prezentat cultul ortodox, pentru ca manualele sunt printate sub indrumarea Patriarhiei Romane. In lume insa exista multe alte religii cu milioane de adepti. Copiii trebuie sa afle si de ele daca chiar vrem sa vorbim despre religie.

    2. Legea nu implica existenta orelor de religie in scoli, ci existenta unui cadru moral care sa permita fiecarei persoane sa isi exprime liber convingerile religioase. Cu alte cuvinte, sa nu dam nimanui in cap pentru ca nu este ortodox.

    3. Ora de religie este o materie OPTIONALA. Totusi, este inclusa din oficiu in programa, ceea ce implica ca de fapt ca este materie obligatorie. De ce? Daca mergem pe acelasi principiu, am putea include de la clasa 1 ore de stiinta cu prezentarea teoriilor darwiniste.

    4. Vina nu o poarta doar BOR si MEC ci si profesorii si parintii care accepta acest lucru si mai mult, nu fac nimic pentru a rezolva aceasta situatie. Ma refer la a pune aceasta ora ultima din program (sau prima) a.i copiii care nu sunt inscrisi sa poata pleca acasa, respectiv veni mai tarziu la scoala.

    5. Vizita preotilor in scoli preuniversitare nu isi are locul. Scoala nu este biserica, preotul NU are ce cauta la orele de religie.

    Nu cred ca sunt departe de adevar cand spun ca BOR incearca sa isi garanteze urmatorul rand de enoriasi si viitori preoti. Parintii trebuie sa le asiguram copiilor libertatea de gandire, nu sa-i lase la cheremul unui profesor de religie deja indoctrinat. Iar in momentul in care apar derapaje precum cel indicat in reportaj, atunci trebuie luate masuri urgente.

    Deci, pe langa solicitarea cu miscarea legionara, as solicita BOR sa paraseasca zona preuniversitara. Religia poate fi prezentata cel mult, pentru cei interesati, ca o istorie sau un fapt existent in viata noastra, nicidecum sub forma actuala.

    Răspunde
     
  • George
    Iunie 4, 2014 la ora 11:47

    Felicitari pentru subiectul cu imixtiunea grava a BOR in scoala de la inceputul emisiunii.
    Va sustin. Biserica se implica din pacate in domenii unde nu ar trebui sa aiba vreun rol in secolul 21 si in acelasi timp neglijeaza incredibil domenii unde traditional era activa (caritatea de exemplu – putinele exceptii nu fac decat sa confirme regula).
    Cu stima,
    George / Botosani

    Răspunde
     
  • Cosmin Moise
    Iunie 4, 2014 la ora 10:54

    Domnule, ce inseamna Scoala Securitatii comuniste! D-nul Ciubotea (preafericitul Daniel) aplica tot ce a invatat acolo cu sfintenie! Cam aceleasi metode si aceiasi linie ca a lui Putin in Rusia! Se observa un model tipic scolilor KGB-iste! Pe asta cine-l mai opreste, Doamne!

    P.S. Dupa cum se vede si pe mine ma cheama Moise, poate-l intereseaza pe preafericit! Ups, da’ nu sunt evreu! Nasol?

    Răspunde
     
  • ion
    Iunie 4, 2014 la ora 10:47

    Iata o alta monstra de intruziune grava a BOR in scoli.
    PE SITE-UL INSPECTORATULUI JUDETEAN GALATI, profesorul de religie are indicatie clara, de a INCOLONA SI DUCE LA MOASTE ELEVII, OBLIGATORIU!
    .
    –––––––––––
    Vineri, 25 septembrie, ora 14, la Catedrala Episcopală din Galaţi: întâmpinarea cinstitelor moaşte ale Sfintilor Martiri de la Niculiţel, (…). Veţi urmări ca ţinuta să fie ireprosabila şi veţi fi insoţit(ă) de 10 elevi ai şcolii unde predaţi.
    2. , Sâmbătă, 26 septembrie, pe parcursul intregii zile, puteţi insoti elevii din şcoala dumneavoastră, doriton’ a se închina la moaştele sfinţilor martiri.
    3. l Duminică, 27 septembrie, cu o grupă de elevi, în ţinută de gală, veti fi A ` prezcnt(ă) la Catedrală, la ora 9
    .Veţi pregăti, in mod special, grupa de elevi cu care veţi participa la eveniment
    Semnat: PS Episcop dr. Casian al Dunării de Jos
    ––––––––––––––––
    .
    http://www.isj.gl.edu.ro/html/sub_linkuri/RELIGIE/adr_episcop.pdf

    Răspunde
     
  • moi
    Iunie 4, 2014 la ora 09:30

    Felicitari Domnule Guran pentru emisiune si in special pentru primele 10 minute de aseara. Sunteti primul care ridica problema imixtiunii Bisericii Ortodoxe in educatia copiilor, in sensul indoctrinarii acestora si nu a largirii educatiei crestine.
    De cand a aparut acest prea f. Daniel, observ o agresivitate crescanda a B.O., prin implicarea in diferite domenii, cu scopul de a-si impune punctul de vedere sau anumite persoane.
    Din pacate, doar dumneavoastra, media, societatea civila pot opri aceasta expansiune, fara precedent in ultimii 25 de ani, a pretentiilor B.O. si in particular ale lui Daniel. Ar mai fi fost si scoala, dar din pacate scoala este puternic politizata, de la inspectorii scolari pana la simpli profesori sau invatatori si se dau prioritate directivelor de partid in locul principiilor laice.
    Si stim bine ca politicienii au nevoie de voturi si niciodata nu vor lua atitudine impotriva bisericii.
    Prin urmare, nu renuntati sa aduceti la lumina orice lucru necurat legat de B.O. indiferent de amenintari. Nu sunteti singur.

    Răspunde
     
  • MANDACHE GHEORGHE
    Iunie 4, 2014 la ora 09:27

    Propun introducerea in scoala a disciplinei Educatia ateista care sa aiba tot atatea ore alocate cat si Religia.

    Răspunde
     
    1. Horia Brighidau
      Iunie 4, 2014 la ora 11:27

      Eu as propune ore de educatie spirituala, indiferent de religie.

      Răspunde
       
    2. toma
      Iunie 4, 2014 la ora 21:59

      @MANDACHE GHEORGHE :
      ”Propun introducerea in scoala a disciplinei Educatia ateista care sa aiba tot atatea ore alocate cat si Religia.”

      Are deja mai multe, toată educația în afar ă de orele de religie sunt de disciplină atee.

      Dar este o idee bună după părerea mea să existe disciplinele separate ‘evoluționism’ și ‘creaționism’ ambele predate, și copilul să aleagă în cunoștință de cauză în care crede.

      Azi situația este așa: Învață evoluționism și dacă i se spune de creaționism, cel care-i spune este anti-democratic cică nu lasă copilu’ să aleagă singur.
      ……

      Eu zic că e firesc ca proful de religie, care a absolvit o facultate teologică (adică are studii avansate a religiei) pt a ajunge prof de religie, să aibe binecuvântarea clerului religiei respective, pentru a profesa. Și să fie sacționabil de clerul religiei dacă va învăța contrar pregătirii sale.

      Faptul că i sa cerut profului cutare, să adune date, nu-i OK, dar și confesiunile concurente fac la fel, doar în alt mod organizat

      Răspunde
       
  • Dragotoiu Mihail
    Iunie 4, 2014 la ora 09:25

    Biserica se implica din ce in ce mai mult in domenii care nu o privesc in mod direct. Ar trebui sa fie mai puțin vizibila, mai ales ca tot vedem in ultima vreme reprezentanți ai acestei instituții care nu fac cinste deloc BOR.

    Răspunde
     
  • ion
    Iunie 4, 2014 la ora 08:31

    Azi au sters atat articolul cu pricina, cat si altul care face referire la o procesiune cu MOASTE!!! Pe site-ul edu.ro!! Le-am fcut reclamatie si au sters! Iata ce era pe site:
    .
    isj.gj.edu.ro/procesiune-sfintii-imparati-constantin-si-mama-sa-elena/
    .
    Procesiune Sfinții Împărați Constantin și mama sa Elena:.
    .
    Marti 20.05.2014, la ora 19.30, va avea loc la Biserica cu hramul „Sfinții Împărați Constantin și Elena” (Parângu), procesiunea religioasă cu ocazia serbării „Sfinților Împărați Constantin și mama sa Elena”, unde vor fi aduse moaștele Sfântului Ioan cel Milostiv Patriarhul Constantinopolului.

    Răspunde
     
  • anca
    Iunie 4, 2014 la ora 06:25

    Felicitari D N A-ului,dar ce ne facem cu procurorii,ponta si membri parlamentului Roman,care se lupta pentru amanarea,impiedicarea proceselor(voiculescu,ghita,etc.)doar- doar va expira termenul.
    Dupa ce si-au vandut vechiturile de avioane, normal ca au bani,mai ales ca americanii nu fac servicii gratuite.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase