BIZIDAY: Marţi, 27 mai 2014

Publicat la data de de Moise

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

26 răspunsuri la BIZIDAY: Marţi, 27 mai 2014

  • tree4me
    Mai 31, 2014 la ora 04:35

    Domnu Guran, incerc sa postez un comntariu privind autostrazile, mai exact despre costurile lor. Aveti ideie de ce nu se poate?

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 31, 2014 la ora 19:12

      mersi de raspuns

      Răspunde
       
    2. Kristina
      Iunie 1, 2014 la ora 15:24

      Va salut!
      Era interesant de aflat un astfel de calcul.
      Atentie,insa trebuie tinut cont de relief in mod specific.
      Eu am lucrat o vreme si la un institut de hidrogeologie,
      Nu cred ca e un mare secret in zilele noastre calculul pt.baze de preturi.
      La drumuri in nici un caz.Mai incercati,poate vi se permite totusi.
      o zi buna!

      Răspunde
       
      1. tree4me
        Iunie 2, 2014 la ora 01:47

        Eu sun profesionist. Relieful este un parametru indiscutabil, important – conditiile hidromorfologice dicteaza traseul. Aspectele geologice ingineresti (calitatea rocei) – dicteaza volumul de excavatii si volumul de balast care ia cam 50% din cost (de multe ori roca locala inacceptabila calitativ trebuie inlocuita – iar in Prahova zonele acestea sunt recvente). Si americanii sunt exagerati la preturi (fata de europeni) chiar si la ei in tara – nici nu stiu cum de au cistigat contractul acela. Iar invelisul asfaltic, cu cit are mai multe strate rezista mai mult, nu aritmetic, ci logaritmic. In general se fac 2 strate, la autostrada se recomanda minimum 3 (deja te costa cam 50%), dar daca faci si al patrulea (de uzura) poti sa ajungi sa dublezi perioada de garantie (este constatata treaba asta la pistele de aterizare, astfalt de 1.5-2.0 m). Sunt elemente constructive, tuneluri care sunt ma scumpe si totusi pot reduce costurile proiectelor in mod semnificativ. Exista tehnologie avansata si ieftina, dar cine nu stie o cumpara scump.

        Răspunde
         
  • Paul_
    Mai 29, 2014 la ora 22:36

    Investitii privat vs stat:

    Răspunde
     
  • Vasile Săcăleanu
    Mai 29, 2014 la ora 13:56

    Am rugămintea să nu mai repetăm la nesfârșit că scoatem rubrica ”cursul euro” . Să nu uităm că este foarte importantă pentru cei ce au credite însă nu numai, este o rubrică școală , ca să zic așa, aflăm cu toții cum se mișcă valutele și mai ales tendințele care pot urma. Eu sunt de părere Moise că rubrica aceasta va fi la fel de importantă și după 20 de ani cînd poate vom adera la Zona Euro…

    Răspunde
     
  • Kristina
    Mai 29, 2014 la ora 11:30

    Sunt rea ,”o mare xenofoba”nesuferita,si voi primi multe,multe dislike_uri la urmatoarea observatie:
    D_nul Guran de ce se insista atat pe autostrazi construite de guvern,cand puteti bine mersi sa plasati sarcina in curtea BISERICII ORTODOXE din Romania?
    Ati vazut cate constructii ridica anual?
    Catedrala MANTUIRII NEAMULUI se vrea un al doilea IERUSALIM.(cel putin asa se percepe din grandoarea
    proiectului).
    Deci daca s_ar lasa autostrazile in sarcina BISERICII ORTODOXE,sigur dar sigur le vom avea.
    si fara atata tamtam pe seama lipsei de bani.
    pentru spitale,scoli e greu cu finantarea,la fel si cu asfaltul.
    cand vine vorba de banii pt.biserici cu turnulete aurii,inmarmurate fara numar ,asa sunt si banii…

    Răspunde
     
    1. Mircea
      Mai 29, 2014 la ora 13:20

      uite ca ai luat un like

      Răspunde
       
    2. un turist
      Mai 29, 2014 la ora 16:15

      Kristina: Anul trecut am fost dupa vreo 13 ani in Romania si aveti dreptate am ramas uimit de atitea constructii de biserici. Intr-un sat sau comuna daca nu ma insel pe o portiune de un stadion au fost ridicate 4.PATRU. Biserici cu toate ca nu se putea circula bine de atitea gropi.

      Răspunde
       
  • Horatiu
    Mai 29, 2014 la ora 09:49

    Problema ar fii cam urmatoarea:
    Nu am auzit de Bosch prin zona Zalau in schimb am auzit de Michelin cu 2 fabrici si a treia in perspectiva si de Tenaris care tocmai a terminat o noua fabrica, care probabil ar avea nevoie de autostrada asta pentru a merita sa investeasca in continuare. Practic ei sunt motorul zonei Salaj si au nevoie de o cale de transport si avand in vedere ca Salajul sta prost la capitolul trenuri sau avioane este nevoie mare de aceasta autostrada. Multumesc

    Răspunde
     
  • Citoyen
    Mai 28, 2014 la ora 21:47

    Buna seara

    D-le Guran va propun sa analizati urmatoarea afirmatie : Intr-o tara cu oameni saraci DEMOCRATIA nu functioneaza si tara respectiva derapeaza in extremism.
    Va desfid sa dati exemplul unei tari in care aceasta afirmatie nu este adevarata!

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 30, 2014 la ora 04:18

      Corina Cretu, „Prabusirea comunismului, in urma cu doua decenii, a nascut sperante peste tot in lume. Parea evident, atunci, ca exista o legatura intima intre democratie si dezvoltare, ca democratizarea este o conditie de prim ordin pentru invingerea, sau cel putin pentru punerea sub control a saraciei. Ceea ce vedem acum este o criza generalizata a democratiei reprezentative peste tot in lume, o crestere a saraciei si in sanul societatilor celor mai dezvoltate. Aceasta criza, de natura politica, care este agravata de problemele economiei globale, are drept consecinta directa retragerea cetatenilor din spatiul public.”
      Xavier Darcos, „la confuzia clasica dintre justitie sociala si egalitate”. „O societate justa nu poate suprima toate inegalitatile sociale si economice, oricat de mare ar fi vointa sa de a-si ajuta membrii cei mai dezavantajati sau de a asigura egalitatea sanselor, mai ales cand lucrurile se desfasoara la scara globala… Chestiunea repartitiei si(sau) a compensatiei ramane cheia unei societati juste, mai ales cand munca este rara si cand castigurile din munca sunt cu mult mai mici decat cele din capital.”
      Britanicul Tim Williams, fost consilier guvernamental special in probleme de regenerare urbana, reinnoire, administratie locala si locuinte, care traieste in prezent in Australia. crede ca fondurile structurale europene fie ii fac pe cetateni mai saraci, fie impiedica lucurile sa devina si mai rele decat ar putea fi.
      @Citoyen, ” Intr-o tara cu oameni saraci DEMOCRATIA nu functioneaza si tara respectiva derapeaza in extremism.”
      Democratia este o forma de guvernamint pentru cei multi dar si pentru cei saraci.
      Democratia accepta gruparile ideologice de „centru” si extremiste (de „dreapta” si de „stinga”), daca sunt echilibrate, o numim democratie „normala”.
      Radicalismul se opune conservatorismului, cautind sa impuna o scimbare, spre bine, cu hotărâre nestrămutată și consecvență, „dacă e necesar și cu forța”.
      Extremismul desemnează idei sau acțiuni considerate extreme, exagerate, utopice și neadaptate la lumea reală, facind uz de metode violente și agresive.
      Cum definim o tara saraca?
      Titus Corlatean, „Romania nu este o tara saraca, este o tara jefuita”.
      Aflu ca, in Anglia, Romania este data ca ETALON pentru tara saraca, desi in NE are zone mult mai sarace. Comparind PIB pe cap de locuitor si salariul minim, aflu ca Germania, Finlanda si Elvetia nu au legiferat un salariu minim – cred ca asta tine de … civilizatie.
      Pina la urma, cred ca am gasit ceva concret care sa defineasca o tara saraca: adulti platiti cu salarii la limita saraciei (nu se poate trai din ce cistigi, aduci acasa doar 80% din ce ti-e necesar). In Romania, 19% din forta activa este in aceasta situatie, media pe UE a fost de 9% in 2012. In Romania, 50% din populatia saraca se gaseste la limita saraciei.
      Si acuma revin la afirmatia dvs. Am vazut ca putem considera extremismul ca o latura a democratiei. Vedem ca democratia se adreseaza si saracilor. Apreciind democratia ca parte a unei societati juste, intelegem ca totusi nu este capabila sa asigure egalitatea, economica si sociala, a membrilor sai.
      Deci, egalitate economica, ca singura solutie pentru eradicarea saraciei.
      Dealungul timpului, democratia „de substanta” a fost inlocuita de una „formala”, care in contextul unei economii capitaliste, a dus la regimuri „liberal-democrate” – adica unii avanseaza economic pe seama societatii, iar altii recupereaza societatea dispunind de rezervele economice. Dar nimic despre egalitate economica intre membrii societatii.
      Este evident ca guvernamuintul democratic este … si pentru saraci, nimic mai mult. Functionarea democratiei nu este afectata de existenta saraciei. Orice tara, care respecta principiile democratice, poate avea sau nu saraci. Extremismul sau radicalismul este o ideologie sprijinita de vointa generala sau majoritara, inalienabila si indivizibila, a colectivitatii sarace.
      Egalitatea economica, este de preferat a fi atinsa pe alte cai decit cele violente. Astfel cred ca va putea fi asigurata stabilitatea rezultatului obtinut.

      Răspunde
       
    2. Palax
      Mai 30, 2014 la ora 08:49

      Saracia afecteaza tranzactiile intre state mai mult decat in interiorul lor. Astfel ca democratia poate merge si chiar e recomandat sa fie folosita in tara saraca. Tranzactiile se pot face intre cetateni si cu bani putini pentru serviciile acesibile. E aceiasi situatie cu doua familii de vecini, unul cu casa luxoasa si masina in curte, si altul sarac cu o singura camera si o mica gradina. Ce ar putea face ala sarac pt cel bogat? Exista situatia sa nu poata face nimic, pentru ca cel bogat nu are nevoie de serviciile lui.

      Răspunde
       
  • Adi
    Mai 28, 2014 la ora 21:30

    Un comentariu de al meu de acum citeva saptamini: ” O realizare a guvernului Poanta este ca nu mai găsești statistici despre noi născuți în românia pt 2012 și 2013 ultima data este din 2011 când s-au născut 196242 copii în românia. Primul an sum 200 000 pt 2012 si 2013 ori cit încerc nu dau de nici o data. Moise ai vreo șansa sa afli date în acest sens. D.p.d.v. al economiei pe termen lung este cel mai important, citi o sa mai fie in Ro peste 80 de ani. Fara nici un mort din cei născuți e sub 16 milioane la rata actuala a noilor născuți , în ritmul de scădere și luând în calcul decesele care apar peste 80 de ani dacă mai exista o populație de 7 milioane e mult. Cineva își pune problema consecințelor economice ce deriva din acest fenomen. Suntem o nație pe moarte despre ce altceva vorbim, ce altceva mai contează în ritmul actual dispărem ca și națiune în cel mult 100 de ani.”

    Se pare ca nici tu Moise nu ai reușit sa obții date pt 2012 respectiv 2013. Vorbim de case inteligente dar noi nu putem sa tine o evidenta a populației la zi. economia intradevar se reglează în final singura doar ca în 25-30 de ani reglajul v-a fi foarte drastic .

    Răspunde
     
  • George Mortan
    Mai 28, 2014 la ora 11:04

    Buna…apropo de somaj….dupa 12 luni nu mai sunt considerati someri…..trb sa-si refaca actele din 6 in 6 luni si pt somaj neindemnizabil….cine se mai duce sa-si refaca actele… pt ce?…deci oficial sunt mult mai putini decat real….

    Răspunde
     
  • Marius
    Mai 28, 2014 la ora 09:05

    E o minciuna sa spui ca salariile influenteaza natalitatea, atunci bogati de ce nu au multi copii, iar din cate stiu eu tarile cu salarii decente( vestice) au o natalitate dramatica, daca nu o aveau nu importau est-europeni

    Răspunde
     
  • Mihai
    Mai 28, 2014 la ora 03:16

    Ma incadrez bine in statistica. Nascut in `87, plecat din tara la 26 de ani. Nu regret nimic, in foarte putin timp am ajuns sa traiesc de 100 de ori mai bine. Nu mai stati pe ganduri, cum spuneau niste baieti pe care ii ascultam, „cauta o harta, pune degetul oriunde si pleaca”. E mult mai bine. Si sa nu va faceti griji de familie, daca nu sunteti lenesi va veti permite sa aduceti si familia cu tot cu catel si purcel. Bafta!

    Răspunde
     
    1. Vali
      Mai 28, 2014 la ora 06:53

      in afara de bani mai conteaza ceva pentru tine?

      Răspunde
       
      1. Sellmann
        Mai 28, 2014 la ora 12:01

        Oare de ce mergem la munca ?De ce avem aspirații tot mai mari ?

        Răspunde
         
      2. Stelian
        Mai 28, 2014 la ora 22:44

        Ar fi distractiv sa va citesc, daca n-ar fi tragic. Unde in comentariul omului ati citit cuvantul „bani”? El a spus ca traieste de o suta de ori mai bine. Sa spunem ca o parte din aceste „100 ori” ar insemna bani mai multi. Spun ca e tragic comentariul dvs, pentru ca mie nu mi s-a parut ca Mihai a vorbit numai despre bani. Dar dvs ati citit prin ochii mintii dvs si v-a reiesit ca el se referise doar la bani. Mai sunt si altele in sfara de bani. Eu banuiesc la ce s-a mai referit, pentru ca traiesc de cativa ani in alta tara. Traiul mai bun inseamna ca suntem respectati acolo unde traim. De autoritati, de medici, de politisti, de profesori, de colegi. Traiul de o suta de ori mai bun, inseamna mult mai multe decat mi-as fi imaginat cand traiam in Romania. Traiul poate fi mult mai bun si traind toata viata intr-o casa inchiriata si conducand o masina mai ieftinuta, dar fara stres, fara frica pierderii locului de munca, fara teama ca ajungi cu copilul intr-un spital de stat unde nu au de niciunele, fara teama ca te lasa motorul masinii cand esti la sute de km de casa si nu ai bani pentru compania de remorcari, pentru ca banca iti asigura acest serviciu gratuit. Si muulte altele. Inseamna ca oameni necunoscuti sa-ti zambeasca pe strada ca si cum ti-ar fi prieteni. Inseamna ca un batranel sa se opreasca din drum, cand iti vede sotia abatuta (pentru ca fetita plangea cand o lasa la gradinita in primele zile), sa se opreasca din ce facea prin curte, sa vina la poarta, sa-ti opreasca sotia si sa-i spuna sa nu-si mai faca griji, ca el devenit de curand bunic, poate garanta ca abia la varsta lui incepe partea frumoasa a vietii. Traiul mai bun inseamna bani multi, numai pentru cei ce se gandesc numai la bani. Marian nu mi s-a parut ca a vorbit numai despre bani. Ba chiar nici nu a vorbit despre bani. Eu vad ca a vorbit despre harnicie, ca fiind cea care aduce un trai mai bun.

        Răspunde
         
  • anca
    Mai 28, 2014 la ora 03:15

    Chiar credeti ca sova si ponta sunt interesati sa creeze locuri de munca!?,el a crescut acciza sa aiva bani pentru campania electorala.Buna ideie cu cursurile de inginerie,dar oamenii acestia mai au habar de ceva matematica,fizica?,sau sunt cursuri muncitoresti cu plata?

    Răspunde
     
    1. iuliu
      Mai 28, 2014 la ora 12:01

      Pai ii cam asa , compania are posturi pentru inginer de care o fi el , si trebuie sa umple pozitia pe hirtie mai important , numai ca nu poate lua pe unu care are doar liceul si experienta asa ca ii forteaza sa inceapa cursurile universitare , ca pe cei care au diploma proaspatul absolvent nu il angajeaza ca nu are experienta nici rabdarea ,cum are cel cu liceul de 38 de ani , plus nu ii inginerie ce fac ei acolo , e productie , in romania e „plantatie ” nu cercetare si dezvoltare .

      Răspunde
       
  • Tantar Nicolae Alin
    Mai 28, 2014 la ora 01:44

    deci nu mai aveam rabdare ! asteptam de 2 ore sa o puneti pe site ! MULTUMESC

    Răspunde
     
    1. Cristian Sima
      Mai 28, 2014 la ora 01:55

      Asteptarea a fost meritata 😀

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Mai 31, 2014 la ora 18:15

        Domnule Cristian Sima, in privinţa construcţiei autostrăzilor in patria noastră, după părerea mea, merită să astepti. Ele sunt promise in fiecare campanie electorală, evidenţiindu-se beneficiile investiţiilor in infrastructură, inclusiv rutieră. Problema este cu privire la disonanta cognitivă de după alegeri. Investiţiile sunt tăiate, proiectele începute de „anteriori” sunt stopate, iar pe drumurile construite in urmă cu mai mult de jumătate de veac se introduce taxarea. Ele sunt un fel de Fata Morgana. Frumuseţea romantică a ideii justifică întotdeauna aşteptarea. Altfel spus, autostrăzile reprezintă un „soi” de morcov atarnat in fata măgarului care marge la vot.

        Răspunde
         
        1. tree4me
          Mai 31, 2014 la ora 20:16

          Incercati sa comparati preturile oferite de europeni cu cele oferite de americani, o sa fie interesant. Americanii se trag in piept si la ei in tara.

          Răspunde
           
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase