Taxa pe stâlp poate desfiinţa parcurile industriale

Publicat la data de de Moise

 

parc-industrial-oradea-bihoreanul01

de Moise Guran

Când e să-și dea cu stângul în dreptul, autoritățile noastre o fac temeinic, cu tenacitate și talent. Iată! Cei trei „T” ai ineficienței administrative românești, ar trebui introduşi prin manualele de la școlile superioare de administrație.

Impozitul pe infrastructură, mai cunoscut sub numele de taxă pe stâlp, este pe cale de a desființa toate parcurile industriale din România. Și acesta ar fi cel mai mic dintre relele posibile…

Simplu ca bună ziua, autoritățile locale din România au atras, care cum s-a priceput, investitori români și străini pentru a crea locuri de muncă. Ideea e că, dacă ai terenul că ești primărie, tragi utilitățile, iar apoi momești investitorul să facă o fabrică la tine în oraș, căci îl poţi scuti de impozitul pe clădiri. Acesta este de doar 1%, deci scutirea este minimă, în comparaţie cu faptul că bugetul local primește cam 40% din impozitul de 16% pe salarii, pe care îl plătește oricum toată lumea.

Cum însă ordonanța cu numita taxă pe stâlp se aplică tuturor structurilor care sunt exceptate de la impozitul pe clădiri, rezultă că cei mai vrednici primari, cei care au înțeles că rostul lor în viață nu este să cerșească bani de la Dragnea, ci să aducă locuri de muncă în comunitate, vor fi și cei care vor rămâne fără obraz în ochii investitorilor pe care i-au convins să vină cu milioanele. Asta pentru că impozitul pe infrastructură se aplică valorilor de inventar ale tuturor construcţiilor industriale pe care le deţine o firmă.

De la Cluj la Slatina, de la Oradea la Ploiești, diferența între un oraș bogat și unul sărac o fac exact aceste parcuri industriale. Acolo muncesc oameni şi problema este că, la fel cum au   venit, unii investitori vor putea să și plece, dezgustați poate de lipsa de seriozitate a autorităților din România.

Spre exemplu, încercând să salveze ceva, Ilie Bolojan, primarul Oradei a și propus desființarea parcului industrial în care reușise să atragă investiții de 50 de milioane de euro, pe ideea că, astfel, investitorii vor plăti doar impozitul pe clădiri de 1%, nu stupidul impozit de 1,5% pe infrastructură, într-o țară care nu are așa ceva, dar îi penalizează pe cei care o fac.

Și uite-așa, avem demonstrată foarte concret și legătura dintre taxarea fără limită de imaginație și numărul de locuri legale de muncă din țara noastră, cel mai mic din Europa.

Când mai auziți de câte un haiduc de ministru care face pe genunchi câte o taxă pentru a ieși bine la evaluările FMI, să țineți minte că doar lenea nu este impozitată în România. Toate impozitele și taxele se descarcă, în final, pe cei care muncesc.

Comentarii prin facebook

46 răspunsuri la Taxa pe stâlp poate desfiinţa parcurile industriale

  • rotar
    Mai 21, 2014 la ora 19:49

    Romanii astia ‘este’ niste lenesi de la ziaristii absolventi de drept pana la opinca absolventi ai ‘academiei lu Hagi’ , de aia au ‘salar’ mici.Sa ia exemplu de la lucratorii din FMI :dimineata mulg vacile,vand laptele,la pranz vin in Romania sa mai dea un imprumut ,seara taie lemne….etc,etc…

    Răspunde
     
  • tree4me
    Mai 20, 2014 la ora 21:58

    De ce trebuie atrasi/momiti investitorii? Si daca da, de ce cu salarii mici? Numai asa pentru ca strainii spun ca romanul nu merita mai mult? Asta o vad tot ca pe o „cersetorie” la care sunt supusi primarii, in cazul de fata.
    Decit sa las pe investitor sa faca ce vrea el in zona mea, mai bine imi fac eu (ca primar) un plan de dezvoltare care sa se preteze zonei mele (conditii. resurse) si sa aleg investitorii care mi se potrivesc – si deci si la salarii (16% este acelasi 16%, dar din ce salarii face diferenta la bugetul local.
    E$u daca as vrea sa investesc in Romania, as umbla teleleu prin tara si poate nici nu stiu sa caut (sau ma plictisesc cautind). Citi investitori stiu sa caute? Marea majoritate prefera sa le oferi diferite optii (conditii avantaje) si ei sa-si aleaga. Precis ce isi vor alege va fi in avantajul local (face parte din planul local de dezvoltare). Citi primari au o lista cu calificarea fortei de munca din zona lui? Citi primari au stat de vorba cu locuitorii lui sa afle/inteleaga ce vor si ce nu vor oamenii in jurul casei lor? Oare asta nu inseamna si stabilitatea fortei de munca, si protectia/grija pentru familie? Chiar ii dezradacinam pe toti de la Iasi la Timisoara si de la Cluj la Constanta? Si asta poate sa continue mereu – ata tot la vatra te va trage si nu se mai risipeste rostul vietii nimanui. Ce construiesc in zona (cladiri, drumuri) capata alta semnificatie a interesului. Poate ca n-am nevoie de o autostrada prin zona mea, o legatura rutiera mai ieftina si mai potrivita cu planurile mele locale poate fi mai interesanta.
    Parcul industrial este o treaba practica pentru investitor (isi cumpara parcela/cladirea cind vrea si o paraseste cind vrea fara sa-i pese ca cel care cumpara aduce alt profil al muncii/industriei = instabilitate si nesiguranta in zona. Pentru primar este mai practic sa-l lege pe investitor de ceea ce face, sa depuna mai mult interes in oameni si in locuri = sa inceapa sa se simta ca „acasa”. Asa vad eu imbogatirea unui oras/zone.
    N-au sa mai fie nici ministrii haiduci, pentru ca trebuie sa se consulte cu primarii. La fel si primarii se vor incadra sau vor participa la creearea planurilor de dezvoltare nationala = stop anarhiei in economie.

    Răspunde
     
  • Kinga
    Mai 20, 2014 la ora 21:50

    Legile par anume facute sa nu intre noi actori economici pe piata. Daca ai vrea sa incurajezi IMM-urile, iei impozit din profit nu intr-adevar taxe inainte de a fi castigat firma ceva.
    Legat de impozitare pe salarii, daca patronul ar vrea sa-ti dea 2000 RON, 800 e taxarea (impozite firma+ tu ca angajat)300 RON e TVA cand faci cumparaturi,mai dai 100 pentru amenda sau parcare,poate 100 o consultatie medicala (ce ar trebui sa fie gratuita) si iaca oamenilor le ramane 35% din munca iar statului 65%.

    Răspunde
     
  • Mediator Bucuresti
    Mai 20, 2014 la ora 19:08

    Intrebarea este daca exista un studiu de impact , daca suma adusa la buget este suficienta pentru a merita riscul desfiintarii parcurilor industriale !

    Răspunde
     
  • Cris
    Mai 20, 2014 la ora 18:33

    E posibil ca aceasta taxa sa-i irite rau de tot pe cei de la OMV Petrom, avand in vedere ca vanzarile de combustibili practic s-au prabusit in urma celor doua accizari succesive si cumulative din 2014.

    E posibil ca pigmeul de Liviu Voinea sa-si dea seama ca a gresit cand a crezut ca poate aplica cum vrea muschii dumnealui sistemul de calcul pentru acciza.

    Prabusirea vanzarilor la combustibili e practic rezultatul lacomiei si nesabuintei.

    Răspunde
     
  • Szabo Dominic
    Mai 20, 2014 la ora 15:48

    Structurile statului ar trebui minimizate. Politicul ar trebui sa aibe foarte putine parghii asupra economiei. Economia se guverneaza singura daca o lasi in pace la cerere si oferta. Actualmente statul se baga peste tot si ce se intampla: Coruptie, coruptie si coruptie. Ultimul rahat de primar de comuna cu 500 de oameni isi face vila si umbla cu masina scumpa….. de unde banii nimeni nu il intreaba.
    Sistemul statului roman este bolnav,profund corupt. Avem nevoie de o revolutie…. sper de catifea.

    Răspunde
     
  • x
    Mai 20, 2014 la ora 15:08

    Sunt curios daca Moise a scris un articol cand ne-a bagat Basescu si Boc TVA 24%.Sa ne spuna Domnul Guran cate firme au dat faliment de la masurile lui basesescu.

    Răspunde
     
  • Ovidiu
    Mai 20, 2014 la ora 12:26

    Hai sa incercam sa nu mai vorbim cu salar….cuvantul corect este salariu. Sper ca cei prea grabiti sa tasteze tot cuvantul o fac pentru ca scriu in pauza de masa, nu pentru ca nu au invatat toate literele la scoala.

    Răspunde
     
    1. sandu
      Mai 20, 2014 la ora 13:27

      @Ovidiu Cred ca ambele versiuni sunt acceptate conform dexonline: http://dexonline.ro/lexem/salar/50027 Desi cuvantul e de origine latina „salarium” a ajuns in romana tranzitat prin fanceza unde e „salaire”. Oricum tendinta limbii este de a taia ultima vocala, spre exemplu la ora de germana inveti „ich habe”, iar nemtii grabiti spun inclusiv la TV, „ich hab”.

      Răspunde
       
  • Kristina
    Mai 20, 2014 la ora 12:08

    S_a scumpit simtitor carburantul.
    Populatia nu mai reactioneaza,
    de ce nu ar taxa in continuare dupa bunul plac?

    Răspunde
     
  • Cris
    Mai 20, 2014 la ora 10:39

    E „taxa pe stalp” sau „bomboana de pe coliva economiei romanesti”?

    Un stat profund corupt, mafiot, impotent, nu are alte solutii decat sa impoziteze mijloacele de productie cu taxe babane, calculate la valoarea blanii ursului din padure (valoarea istorica, contabila).

    Nu conteaza daca obtii sau nu un venit, un profit, un castig, e important sa platesti sume babane la stat. Din prima. Fara sa ai timp nici sa gandesti.

    Daca comiti imprudenta sa iti deschizi o mica firma sau PFA, vei primi de la ANAF o nota de plata babana, inca din start. Nici nu o sa apuci sa vezi culoarea castigului, ca vei avea deja o nota de plata de achitat.

    Sistemul fiscal din Romania a devenit o sursa de taxe de protectie care trebuie achitate ca sa poti sa traiesti, sa respiri.

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    Mai 20, 2014 la ora 09:06

    Suntem prea saraci sa fim de stanga.

    Răspunde
     
    1. Alex G
      Mai 20, 2014 la ora 11:51

      EXACT! Suntem prea saraci sa fim saraci! Si mai mult decat atata Milton friedman arata ca s-a facut (atunci in anii ’70 – ’80) studii care arata ca in orasele mici unde erau pompieri particulari si gunoieri particulari totul mergea pe roate (raspuns rapid) iar costurile era de cel putin 2 ori mai scazute. La fel Numarul dosare rezolvate in firmele de asigurari private pe CAP de angajat erau de 2 ori mai multe decat cele rezolvate de angajatii de la STAT de la Asigurarile sociale SOCIAL SECURITY Americane. CONCLUZIA: Prostia asta cu STATUL SOCIAL e o UTOPIE si este drumul sigur la costuri ridicate si ineficienta si normal coruptie. Cu atatia Directori in Ministere DRACU mai stie CINE si CUI semneaza sa ii dea bani.

      Plus e prea mare: La populatia noastra daca respectam proportia SUA/Romania ar trebui sa avem cam 60.000 de angajati 20.000 la centru poate si in fiecare judet cam 1000 si gata. Sau poftim 120.000 sau hai sa rotunjim 200.000. si cu integrare si Informatizare ar trebui sa fie de ajuns. Stiti cat avem? tot 1.5 milioane! la stat!

      Răspunde
       
  • Catalin ( CTL )
    Mai 20, 2014 la ora 09:05

    Chiar ieri fusesem in zona parcului industrial din Oradea i am gasit cateva firme despre care nu stiam, si cu mai multi angajati decat ma asteptam si fac te miri ce. Mai sunt necesare multe investitii pana cand muncitorii din Oradea sa ajunga sa faca produse cu valoare adaugata mare , sa fie calificati de-a dretu si sa castige pe masura. Autoritatile locale poate se straduie sa faca ceva dar cui sa-i pese la Bucuresti ?

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 20, 2014 la ora 23:43

      poate cei de la Oradea ar trebui sa se puie pe tren, cu primar cu tot …

      Răspunde
       
  • TiberiuC
    Mai 20, 2014 la ora 08:32

    M-am revoltat cand am citit articolul, dar m-am linistit un pic cand m-am uitat la emisiune si ai mentionat ca s-a introdus un amendament prin ncare sunt excluse parcurile industriale de acest impozit ^^ (chiar daca camera deputatilor e for decizional si nu e hotarat nimic inca)

    Răspunde
     
  • Elisa Dome
    Mai 20, 2014 la ora 07:40

    Cine-i harnic si munceste, ori e prost ori nu gandeste!

    Răspunde
     
  • volwerine
    Mai 20, 2014 la ora 01:11

    Haiducii astia de ministrii ai nostrii nu sunt prosti destui daca nu sunt si fuduli…
    Unii zici ca reprezinta idiotenia intruchipata…. in loc sa se straduiasca sa faca un lucru bun…

    Răspunde
     
  • gica
    Mai 20, 2014 la ora 00:11

    Domnule Guran !
    Germania are o datorie de 2146 de miliarde de euro .Romania are 100 de miliarde datorii .
    Germania are 80 de milioane de locuitori .Romania are 20 de milioane .Pe cap de Roman este o datorie de 4 mii de euro .Pe cap de German este o datorie de 50 de ori mai mare .Salarul neamtului nu este de 50 de ori mai mare . CE FACEM ACUM ?

    Răspunde
     
    1. vlad
      Mai 20, 2014 la ora 01:05

      nemtii au alte perspective de viitor, chiar si cu o asemenea indatorire isi permit sa aibe rating bun, pentru ca produc, sunt cuminti si muncesc inteligent.

      frumos ar fi sa se mai optimizeze din structura de stat, fie cu ajutorul unor firme de consultanta fie prin recrutarea elitelor intelectuale de peste hotare.

      Dpdv. al functionarii statul traieste in alte vremuri decat cele actuale. Daca vor continua sa ia din valoarea creata de cetateni doar pentru a face risipa, vom retrograda incet incet intr-o tara de lumea a treia, unde nu mai munceste nimeni.

      Răspunde
       
      1. punctul pe i
        Mai 20, 2014 la ora 13:37

        Stimate domn ..

        Nici macar in ceasul al 12-lea .. cand poate mai avem cateva zile/luni DE PACE !! .. tot nu putem renunta la IDIOTENIILE pe care ni le-au bagat in creier .. propaganda .. celor care incearca sa indobitoceasca omenirea cu argumente „financiare „adica bazate pe HARTII TIPARITE !!.. SI DIN CATE SE VEDE .. CU FOLOS !! ( adica in folosul ..lor !!)

        „nemtii au alte perspective de viitor, chiar si cu o asemenea indatorire isi permit sa aibe rating bun, pentru ca produc, .. bla -bla.. ”

        CE VREA SA EXPRIME .. F I Z I C !!!! adica REAL !! .. acel „rating ” ?? si CINE IL ACORDA ??

        DE CAND .. „o ..perspectiva ” .. REPREZINTA.. UN FAPT CERT .. R E A L ??

        CINE .. A AUTORIZAT .. si PE CINE .. sa „acorde ratinguri ??”

        ABURELI .. pentru aburit .. P R O S T I I !! de care din pacate planeta nu duce lipsa .. caci nu numai ca nu ii scuipa .. dar ba chiar se gasesc si din acei care ii APLUDA !!

        SI ULTIMA INTREBARE .. cu privire ..la „datorii ” si modul lor de „functionare” .. CUM POATE CINEVA .. SA CONSUME ASTAZI .. F I Z I C !! ADICA .. R E A L !!..PAINEA CEA DE TOATE ZILELE.. PE CARE O VA PRODUCE .. L A..A N U L … SAU .. LA MULTI ANI .. ??

        ( astept huiduielile .. celor care se recunosc ..in cele afirmate .. si a caror singure argumente raman .. „dislike”-uile..).. succesuri !!

        Răspunde
         
      2. tree4me
        Mai 20, 2014 la ora 23:35

        „tara de lumea a treia, unde nu mai munceste nimeni” – „The term Third World was originally coined in times of the Cold War to distinguish those nations that are neither aligned with the West (NATO) nor with the East, the Communist bloc. Today the term is often used to describe the developing countries of Africa, Asia, Latin America and Oceania. Many poorer nations adopted the term to describe themselves”.
        „Freedom House is a U.S.-based non-governmental organization (NGO) that conducts research and advocacy on democracy, political freedom, and human rights Freedom House was founded in October 1941.Wendell Willkie and Eleanor Roosevelt served as its first honorary chairpersons. It describes itself as a „clear voice for democracy and freedom around the world”… As of 2010, grants awarded from the US government accounted for most of Freedom House’s funding; the grants were not earmarked by the government but allocated through a competitive process (si care o fi procesul ala nu se stie)… Freedom in the World is a yearly survey and report by Freedom House that attempts to measure the degree of democracy and political freedom in every nation and significant disputed territories around the world…. According to the Freedom House report Freedom in the World 2007, there are eight countries judged to have the worst records … The report also includes nine further countries near the bottom of Freedom House’s list of the most repressive” – sa mentionez ca Iraq, Afganistan si Egipt unde americanii au impus „democratia” nu sunt pe lista, de bine ce o duc popoarele lor.
        „frumos ar fi sa se mai optimizeze din structura de stat, fie cu ajutorul unor firme de consultanta fie prin recrutarea elitelor intelectuale de peste hotare” – adica ori sa crestem cheltuielile de la buget cu firme de consultanta (in loc sa schimbam structura de stat care chiar ca nu face nimic), ori sa aducem straini din afara (direct in structura de stat), pentru ca asa este frumos…

        Răspunde
         
    2. un turist
      Mai 20, 2014 la ora 10:55

      gica: D-le sa nu comparam merele cu perele cum s-a mai spus,Daca eu de ex. am o datorie X si cistig lunar un salar Y am sperante ca sa platesc totusi datoria, DAR:Daca am o datorie A de 50 de ori mai mica ca vecinul si un cistig 0(zero)cind voi plati vreodata datoria mea?? Numai asa pe linga comparati nivelul de trai al majoritatii celor doua state spus al muritorilor de rind nu a hotilor si evazionistilor ca din acestia sint peste tot. Am vazut un reportaj unde se demonstra pentru o pensie de revolutionar si culmea erau oameni in toata puterea de munca?????? dar de ce sa muncim??????daca primim.Si acuma cum ramine? Pacat ca Romania este distrusa incet dar sigur!! cu taxe si minciuni.

      Răspunde
       
      1. tree4me
        Mai 20, 2014 la ora 22:53

        Domnul gica nu amesteca merele cu perele (desi dvs aveti dreptate cu ce spuneti), se refera la lipsa stabilitatii economice in Romania – ceea ce domnu vlad o descrie la nemti „sunt cuminti si muncesc inteligent”.

        Răspunde
         
  • rotar
    Mai 19, 2014 la ora 23:43

    Stie toata lumea ce e aia parc-industrial…e ala prin care te plimbi cu unelte industriale si nu agricole sau juridice !!
    Va falimenta TVR ?

    Răspunde
     
  • curea
    Mai 19, 2014 la ora 23:22

    Dupa cum merg lucrurile…si din ce banuiesc …si se confirma …toate astea sunt facute pentru a distruge economia nu din nevoia de bani !!! Eu cred ca camarila condusa de Ponta a incasat bani buni pentru a distruge economia tarii !!! Asa ceva se face cind urasti tara asta si cind vrei sa o distrugi !!! Mai repet o data !!! Intentionat se distruge cu ajutorul mafiei din Parlamentul Romaniei !!!

    Răspunde
     
  • oradeanul
    Mai 19, 2014 la ora 23:08

    Buna ziua!
    D-le Guran, daca doriti sa fiti corect in legatura cu Oradea, va rog, sa va documentati, nu numai cu privire la Parcul Industrial (pentru care restul firmelor au platit taxe si impozite pentru a se construi si nu au nicio facilitate).Oradea are de platit o amenda de mediu de 33,4 milioane euro cu privire la CET-ul falimentat de Bolojan. De asemenea licitatia controversata pentru noua centrala termica, mai precis contractul de 50 mil euro a fost castigata de o firma infiintata in ziua anuntului de licitatie, iar suma licitata este cu 15 bani mai mica decat pretul estimat de primarie. Daca sunteti impartial ii veti contacta si pe cei de la firma din Bucuresti, care a fost descalificata de Ilie Bolojan, care v-a platit pe d-voastra pentru a-l lauda in campania electorala.

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Mai 19, 2014 la ora 22:23

    Bunicul meu, viticultor din tata-n fiu, imi povestea ca impozitul pe vremuri reprezenta 10% din productia de vin. Perceptorul venea,se uita in crama, scotea „opisul”, calcula si inmana pe loc „docomentul de plata”. Daca ar trai, bunicul ar plati acum vreo 40 de taxe in loc de una. Ma bucur pentru el…

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 20, 2014 la ora 22:40

      Sunteti viticultor? Am o intrebare: Daca pentru un importastor primeaza cantitatea si apoi calitatea, cum il puteti convinge ca un anumit tip de vin se face numai dintr-un anumit soi de strugure de pe o suprafata specifica restrinsa (un deal, anumite raze solare, anumita umiditate a solului, samd) si deci nu puteti furniza nu stiu cite mii de hl din acest tip de vin? Deci nu sunteti de loc interesat sa amestecati productia din diversi ani sau sa dati rasol cu mai multe „miini” de vin.
      Cam asta-i ce se intimpla in Canada: sunt presupuneri ca ce se face la Niagara este amestecat cu California (plus concentrate prafoase) si au si premii internationale si nationale. Altfel este greu de imaginat cum toata Canada are vin din strugure care creste pe citeva zeci de ha si in fiecare an la fel – nici o diferenta la gust, la culoare sau … adulmecare. In alta ordine de idei, Simburesti si Babeasca Neagra erau printre preferatele mele – pe aici nu ajung.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Mai 25, 2014 la ora 10:25

        „nu puteţi furniza nu ştiu cite mii de hl” _ Lucrurile nu sunt chiar atât de complicate, dar îmi place prea mult vinul ca să nu comentez. S-a întâmplat in România cu un soi foarte popular pe aici, „Grasa de Cotnari”, din care exista pe piaţă la un moment dat o cantitate aproximativ de zece ori mai mare decât potenţialul de producţie. Gustul nu poate fi identic, dar degustătorii pot fi păcăliţi de unele chimicale. Nu pot fi păcălite, insă, laboratoarele de analize alimentare, iar cei care sunt păgubiţi (in cazul nostru Compania Cotnari SA) plătesc analizele, depistează falsurile si isi apără drepturile in instanţă. Aproximativ la fel se întâmplă cu parfumurile, spre exemplu. Dar, cel mai periculos in ultima vreme este falsul in domeniul medicamentelor, Internet-ul fiind plin de produse medicale contrafăcute, aparent identice cu cele originale. Ei bine, aceasta este o chestiune interesant de discutat in contextul in care s-a vorbit despre ACTA.

        Răspunde
         
        1. un turist
          Mai 25, 2014 la ora 12:25

          Grasa de Cotnari=fff bun. Costa in Romania 73 Lei /0,750l. Nu o sa o uit niciodata!!!!!!!

          Răspunde
           
        2. tree4me
          Mai 27, 2014 la ora 22:57

          Nu, in Canada n-am auzit ca cineva sa verifice falsurile in vinificatie. Din contra, strazile sunt pline de anunturi cu vinzare de vin „facut in casa” – „franchise” cu vin facut din … concentrate prafoase. Deci este … legal.
          Despre medicamente, asta este o mirsavie, as spune mai mare decit comertul cu organe, care are suport legal sa justifice de ce nu se mai insista in salvare atunci cind este o „urgenta” in salvarea cuiva cu dare de mina. Cazurile astea sunt mai rare decit intoxicarea unei populatii cu medicamente false. Sunt firme de avocatura care traiesc pe scara mare din cite o boala (side effect) generata de un asemenea medicament.
          Dar una iarasi foarte controversata (si recenta): „The state of Colorado has signed a law giving terminally ill patients the right to use experimental drugs”, adica sa ai „dreptul” sa incerci sa fii cobai, pe raspunderea ta. Intr-un fel pare a fi o justificare: oricit ai testa pe animale (si sunt asociatii care fac taraboi mare pe tema asta), tot nu este ca pe om. Desi si aici este o latura sensibila (si stiintifica): un organism bolnav, care nu mai are puterea sa lupte pentru viata, reactioneaza diferit. Ma rog. in Colorado a inceput si treaba cu liberalizarea matragunei si acuma este balamucul dracului cu impuscaturi si asasinate de toate felurile (de parca pina acuma nu erau, dar cel putin acuma au un motiv). Un tinar de 20 dupa o cearta, si-a impuscat colegul de camera si inca alti 5 (printre care si 2 fete). Fosti prieteni si vecini ai tinarului sunt surprinsi – nu poate fi el acela. Tatal criminalului, deplinge si victimele si pe fiu – de vina este administratia, pina la presedinte: viitorul tineretului nu este o prioritate.
          Ehei, Canada este o tara linistita, si totusi la Pacific treburile sunt urite rau.
          Acuma Obama a dat onorul victimelor militare din tara (deci nu cei care au luptat in afara) – o sotie cu 2 drfani si-a pierdut sotul intr-un exercitiu militar. Se vorbea de vreo 400,000. Un sergent, care a scapar cu o singura mina (si git) era foarte incintat (in fata camerei) de grija care i se acorda (totul numai proteze). A vorbit si un sergent veteran (singurul african pe care il vad in legatura cu scandalul veteranilor, ca in Afganistan, cu ocazia vizitei lui Obama, am vazut mai multi) din Coreea, Vietnam si Afganistan – culmea, era intreg si parea si normal. Spunea ca lucrurile astea n-au voie sa se mai intimple.

          Răspunde
           
  • VictorL
    Mai 19, 2014 la ora 21:21

    @Moise.Lenea nu-i impozitata in Romania…,,Lenesul mai mult alearga si prostul mai mult patimeste.”Acuma daca lenea e luata deja,munca se stie ca e impozitata din toate partile,cum sa facem cu prostia?
    Lenesul daca alearga il prinde radarul si plateste.Prostul patimeste ,deci plateste iar vrednicul plateste pentru a le asigura celorlalti doi supravietuirea si implicit taxele…
    Hotarita treaba,ramin lenes…De-o trebui sa alerg,nu-i nimic ,fac sport…Insa mai e si radarul.Cind ma gindesc la el ma apuca o lene…

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Mai 19, 2014 la ora 20:01

    Vand untura, mai puteti sta in genunchi inca vreo 25 de ani. SAU DACA ESTE UNTURA DIN PLIN STATI IN VARFUL STALPULUI.

    Răspunde
     
  • Alex G
    Mai 19, 2014 la ora 19:26

    Si aprop de stangu in dreptul…AStia nu sunt in stare sa OPTIMIZEZE 3 balamale pe o usa! Darmite sa le si monteze! Si tu vrei sa prganizeze parcuri industriale?? Acuma sincer RAD in hohote! LOL:)))..de UTOPIA care era in capul meu….ca sa faca elegi cu 1% procent ca sa..aducem fabrici..in parcuri industriale..Acuma realizez de ce nu s-a facut nimic: PROSTII astia nu stiu sa faca nici macar pasul 1: Parcul industrial…ai ai ai de capul meu de politicieni romani prosti..astia daca sunt pe FRONT se impusca intre ei! :)))) sau isi impusca calul de sub ei!

    Răspunde
     
  • Alex G
    Mai 19, 2014 la ora 19:22

    HA! Cum adica? De ce sa desfiinteze? Taxa pe stalp e taxa pe stalp se are una cu alta?

    Răspunde
     
  • sandu
    Mai 19, 2014 la ora 19:20

    @Constantin La orice taxa se poate renunta, caci legile sunt facute de om si tot de om pot fi schimbate. Doar legile lui Moise nu le poti schimba.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Mai 19, 2014 la ora 23:09

      Nu se poate, pentru ca sunt prevazute venituri la Buget din aceasta taxa si din majorarea accizei la carburanti. Eventual, anul viitor.

      Răspunde
       
      1. Mihail Dragotoiu
        Mai 20, 2014 la ora 12:05

        Aceasta taxa e prevazuta in Bugetul de stat pe 2014, insa pot apare exceptii de la baza de impozitare. Deja pentru activele din agricultura sunt deja discutii pentru scutirea de la plata acestui impozit. Ar putea scuti plata taxei sie pentru parcurile industriale, ca exceptii de la lege.

        Răspunde
         
      2. tree4me
        Mai 20, 2014 la ora 22:20

        Potrivit art. 3-33 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2013, anexa nr. 3 la Legea bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.106 din 22 februarie 2013, se modifică. – prin urmare, niciodata nu-i prea tirziu daca ai temei. Sa mai spun ca nici un premier sau presedinte nu este obligatoriu sa-si termine mandatul, daca nu-si vede de treaba?

        Răspunde
         
  • sandu
    Mai 19, 2014 la ora 19:18

    Evident ca daca introduci taxe pe parcurs e lipsa de seriozitate si iti spune ca nu poti face un plan de afaceri pe termen lung din cauza instabilitatii legislative. Numai din acest motiv taxa nu trebuia introdusa. Totusi taxele din Romania continua sa ramana mici, pentru ca le raportam la salarii mici. Costul mediu orar in industria germana este de 32 de euro, sa presupunem ca muncitorul e casatorit, are si niste copii in intretinere, deci clasa 3 de impozitare inseamna cam 12% – asadar statul ramane cu 3,84 euro. Revenim in Romania unde ora de lucru are fantasticul pret de aproape 5 euro, iar cota unica e de 16% – statul va ramane cu 80 de centi.

    Statul trebuie sa se concetreze mai putin pe cuantumul si numarul taxelor si impozitelor, insa trebuie sa puna accent pe stabilitate legislativa, pe dezvoltarea infrastructurii, inbunatatirea educatiei, sanatatii, care sa permita oamenilor sa faca mai multi bani, astfel ramanand si statului mai multi bani in final.

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 20, 2014 la ora 22:12

      Imi place stabilitate legislativa, dar nu in aer, ci pe baza stabilitatii economice locale.

      Răspunde
       
  • Foamea
    Mai 19, 2014 la ora 19:15

    Mentalitate regateana

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 20, 2014 la ora 22:07

      De a invita straini la masa? In casa niciodata, dar in vecinatate si sa-si dea interes pentru casa care si-o face, sa-l ajuti – de ce nu?

      Răspunde
       
  • Constantin
    Mai 19, 2014 la ora 19:10

    Din nefericire nu se mai poate renunta la aceasta taxa. De asemenea, este contraproductiva aplicarea majorarii accizei pe carburanti. Nici la aceea nu se mai poate renunta. In plus, nici scutirea de impozit a profitului reinvestit si nici reducerea CAS nu sunt sigure.

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 20, 2014 la ora 22:03

      Din nefericire, nu mai puteti fi contrazis, este prea tirziu. De ce se spune totusi: niciodata nu-i prea tirziu? Dezarmarea are ca optii cautarea de solutii, de schimbari.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase