În estul rusesc ca în vestul sălbatic

Publicat la data de de Moise

biden family

de Moise Guran

Statele Unite au prostul obicei de a se purta uneori ca un SRL de familie, în care trebuie să-ţi pui neamurile în posturile cheie ca să te asiguri că afacerile îți merg bine. Sau ca niște asociaţii de baroni de pe la noi, ca să fie şi mai plastică comparaţia.

Oricât de proastă ar fi situaţia Ucrainei, oricât de urâţi şi periculoşi ar fi ruşii în această parte a mapamondului, noi cei din Europa de Est trebuie – cred – să fim fermi şi să fim uniţi atunci când americanii se pretează la mârlănii, precum cooptarea unuia dintre fii vicepreşedintelui Joe Biden în conducerea unei companii ucrainiene de petrol şi gaze.

Să ne înţelegem, afacerea nu este şi nu a fost deloc secretă, ba chiar compania ucraineană respectivă, care e privată, nu de stat, a pus pe site-ul propriu ştirea privind cooptarea lui Robert Hunter Biden JR în conducerea sa. De parcă asta i-ar proteja de ruşi, cumva…

Ca să înţelegeţi această lipsă de jenă a americanilor, când vine vorba de interese pe care noi le numim strategice, iar ei le spun oferte generoase, o să vă readuc în memorie scandalul şi mai mare al fostului vicepreşedinte american, Dick Cheney, care, înainte de a-l seconda pe George Bush junior în atacarea Irakului, fusese conducătorul corporaţiei Halliburton, una dintre cele mai mari din lume în materia serviciilor petroliere.

D C HalliburtonPlecând de la Halliburton la Casa Albă, domnul Cheney a primit un pachet de NUMAI 36 de milioane de dolari, dar după ce America a invadat Irakul, Hulliburton a câştigat contracte de 7 miliarde de dolari printr-o atribuire directă în care nu s-a admis niciun competitor.

După aceste fapte din 2004, Hulliburton a început să-i plătească fostului său CEO o pensie de 400 000 de dolari. Vă sună a dosar numai bun de DNA această poveste, nu-i aşa? Foarte bine, şi mie la fel, dar mai trebuie să ştiţi că scandalul declanşat la vremea respectivă în Statele Unite a dus la o investigaţie a FBI care a ajuns la concluzia că legea nu fusese încălcată.

Ceea ce nu înseamnă – şi revin acum la povestea cu fiul lui Joe Biden – că noi, ăştia de prin ţările amărâte şi aliate ale Statelor Unite, trebuie să acceptăm acest tip de comportament ce poate fi numit, în cel mai bun caz, amoral.

Noi numim asta corupţie şi ni se urcă sângele în cap când astfel de fapte vin după o doamnă Nuland care ne explica de ce exact corupţia este marea noastră vulnerabilitate.

E timpul ca şi Hunter ăsta, şi tac-su, care a venit înaintea lui cu ajutoare în raţii de hrană pentru armata ucraineană, să priceapă că astfel de fapte sunt rele şi pentru noi aliaţii, şi pentru imaginea Statelor Unite, căci constituie o nepreţuită muniţie pentru propaganda rusească, care oricum face ravagii într-o generaţie crescută cu spaimele capitalismului şi ale imperialismului american.

Comentarii prin facebook

75 răspunsuri la În estul rusesc ca în vestul sălbatic

  • Alex
    Mai 27, 2014 la ora 04:51

    Domnule Guran,

    O mica rectificare la ariticolul dumneavoastra. Subsidiara Haliburton, KBR, Inc., nu a primit nici un contract prin atribuire directa de la US Army. KBR era la vremea respectiva prim contractor al unui contact de tip IDIQ (indefinite delivery/indefinite quantity) pe nume Logistics Civil Augmentation Program (LOGCAP) III, care a expirat in 2013 si care a avut o durata de 12 ani si o potentiala valoare de $38 de miliarde. Era in dreptul oricarei organizatii apartinand US Department of Defense care opera in Afghanistan, Iraq, Kosovo, etc. sa contracteze servicii de logistica prin acest contract al carui prim contractor era KBR prin simpla formalitate de a emite un ordin de sarcina catre KBR. KBR a casticat contractul LOGCAP III ca urmare a unei licitatii de tip „full and oper.”

    Cat despre remuneratia vice presedintelui Cheney post Haliburton, asta tine de „full vestiture” in optiunile de actiuni Haliburton pe care le-a primit in timpul mandatului sau ca director executiv al Haliburton. Daca vreti mai multe detalii le gasiti in raportele 10K ale Haliburton de la vremea respectiva. Remuneratia lui Cheney nu a fost nici pe departe un fel de spaga cum insinuati.

    Răspunde
     
  • Radulescu
    Mai 20, 2014 la ora 19:38

    Domnule Guran,
    Daca intrati pe site-ul companiei il veti regasi in board of directors si pe Mr. Kwasniewski, fostul presedinte al Poloniei, a carui reputatie nu cred ca poate fi pusa in discutie. S-ar putea sa fie un montaj mult mai subtil decat sugerati Dvs. Cu stima.

    Răspunde
     
  • dragos
    Mai 18, 2014 la ora 04:02

    Daca asta ii ajuta sa scape de rusi, nu vad care e problema.
    La o adica, noi nu l-am adus pe Carol sa ne fie rege tocmai din acelasi motiv, ca sa fie tara ferita de rusi/turci etc?
    Si asta dupa ce ne-am milogit de generalii lui Napoleon al treilea si astia au refuzat oferta.
    Iar acum, cand ucrainienii folosesc smecherii asemanatoare ca sa supravietuiasca, ni se pare degradant.

    Răspunde
     
  • rotar
    Mai 15, 2014 la ora 23:22

    Sunt complet dezamagit de ostilitatea voastra la adresa acestei minunate populatii nordamericane care inseamna democratie,libertate,concurenta si corectitudine…Nu ati inteles nimic din toate astea desi parintii si bunicii vostri ii asteapta din ’50.
    Va luati dupa prprietarul paginii.

    Răspunde
     
  • Mihai Marius
    Mai 15, 2014 la ora 23:16

    Daca nu prea se mai poate vorbi despre investitori straini in Ucraina macar sa nu plece cei existenti.
    Nu stiu cum sunt americanii dar prosti nu sunt. Daca era afacere de familie era cu perdea. De unde stie(NU STIE!!) Moise toate secretele afacerii respective.
    LOGIC: Dc s-a facut „tam-tam ” asta era si ideea! De ce? Cred ca o strategie de imagine pentru ca, in plan financiar, totul depinde de imagine. Iar Ucraina, in plan economic are nevoie de o (alta) imagine.
    BANC care se potriveste:
    2 orbi au vrut sa stie ce e un un elefant. Cel care a pipait trompa a zis ca e ca un sarpe, cel care a pipait un picior a zis ca e ca un stalp. Asta facem noi acum.

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 16, 2014 la ora 01:55

      Eu stiam alta cu 2 orbi. Se lovesc unul de altul pe strada. „De ce nu te uiti pe unde mergi?”, celalalt: „De ce nu mergi pe unde te uiti?”

      Răspunde
       
  • Mihai Daniel
    Mai 15, 2014 la ora 13:44

    Ucraina este o victima a intereselor Rusiei, Americanilor, si Europei de Vest. Geografic privind, alegerea Ucrainei ar fi trebuit sa fie una simpla, Rusia. In acest caz, trist, multe state par a fi de partea Ucarinei, insa scopul este altul, subjugarea economica.

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 15, 2014 la ora 23:13

      Deacord, intr-un anume sens. De fapt in ce consta marea economie ucraineana, inafara ca sunt mari si numerosi? Ce este de „subjugat”? Romania este mai bogata. Cred ca mai mult este vorba de sfera de influenta.

      Răspunde
       
      1. VictorL
        Mai 15, 2014 la ora 23:42

        @Tre4me.Nu mai e vorba de influienta.Ucraina a cerut intrarea in NATO in 2008 la Bucuresti.Nu a fost primita ci doar ca partenera.Putin a venit abea dupa ce s-a votat asta si a fost multumit de ,,pacea intre popoare”.Intre timp a bagat-o la zdup pe Tomashenko si a pus un detinut de drept comun presedinte.Rezultatul a fost falimentarea Ucrainei.Americanii si europenii au investit in Ucraina pentru a o face in stare sa dea gaze si petrol Europei dar Putin vrea sa dea numai el.Ucrainenii au explodat,l-au aruncat pe Ianukovich peste gard si l-au enervat pe Putin.Asta e tot dar a fost doar inceputul…Ucraina e o tara mare cu vreo 80mil de locuitori,din cite stiu eu,cu rezerve de carbune,petrol si gaze,inclusiv de sist si care poate sta pe picioarele ei fara Rusia.Nu are nevoie de aprobare de la Putin pentru nimic si nici nu-i poate impune Putin nimic.Asa va fi marea problema a lui Putin.Crimeea va fi un ,,cui al lui Pepelea”.

        Răspunde
         
        1. andrei
          Mai 16, 2014 la ora 00:40

          „Intre timp a bagat-o la zdup pe Tomashenko si a pus un detinut de drept comun presedinte” – Timoshenko a fost bagata la zdup penteru ca era si este o infractoare, la fel ca Nastase sau ca Sanader, iar Ianukovici a fost ales ddemocratic, fapt constatat inclusive de Comisia Europeana, cu un scor confortabil. Despre ce vorbim noi aici? despre cum sa rescriem istoria ca sa ne iasa ce vrem??? sorry, it doesn’t work this way.
          Iar la Bucuresti, in 2008, a fost foarte clar ca Ucraina si Georgia NU vor intra in Nato sau UE, in schimbul aprobarii Scutului Antiracheta de catre Putin.

          Răspunde
           
          1. VictorL
            Mai 16, 2014 la ora 07:45

            @Andrei.Ianukovich la ei a fost ales de Parlament.Este fost infractor dovedit aflat sub influienta lui Putin.Acum a fost demis tot de Parlament,afara de faptul ca a dezertat de la post si a tras in manifestanti.Timoshenko se pare ca a fost eliberata de ucraineni si probabil ca ei stiu mai bine daca a fost infractoare sau nu.NATO nu cere aprobare de la Putin nici pentru scutul antiracheta si nici pentru integrarea Ucrainei sau Moldovei,Georgiei.Putin nu are cuvint de spus si nici ,,zone de influienta”.Cam asta e istoria…

             
          2. andrei
            Mai 16, 2014 la ora 10:03

            Buna diminbeata! E timpul de o cafea, pentru limpezirea mintii! Ianukovici a fost ales cu o majoritate confortabila prin alegeri normale, ca in Romania, nu catre Parlament ( a se vedea, pentru comoditate, articolul care ii este dedicate pe Wikipedia).
            Asta deja spune tot despre cantitatea de informatii de care dispui – undeva spre 0 si o bogata fantezie.
            Timoshenko a fost condamnata si rfe-comandata, dupa xilioane de apeluri. Deci probabil ca tribunalele ucrainene stiau mai bine decat stiau rachetii care au eliberat-o in 2014. Cum t6e-ai simti tu ca o noua mineriada sa io elibereze pe Nastase si sa il declare „victima politica”??? Abuz de putere, traffic de influenta, delapidare, participare la crima etc Asta e Timosenko.
            Da, Ianucovici a fost condamnat pentru jaf, cand avea 17 ani, prin anii 70.
            Dar a fost ales democratic, in urma unor alegeri pe care CE le-a considerat corecte.
            Punct.
            Orice altceva tine de delir.
            Aisi de altfel se poate masura drama REALA a ucrainenilor: ca au de ales intre o infractoare ca Timosenko si un fost bandit cxa Ianucovici, si ca din afacerea asta acastigat unul ca Yats, care I-a dat pe mana FMI-ului si foarte curand o sa il vada pe dracul gol, pentru ca si-au castigat dreptul la mai mult sonaj, la mai multa mafiocratie si la un pret al gazului bine aranjat de catre germani.
            Mai bine bea o cafea, arunca o privire pe Wikipedia (daca nu pe altceva) si lamureste-te. Apoi vino sa iti dai cu dislike pe propriile postari, fiindca sunt pline de BS (no offence).

             
        2. tree4me
          Mai 16, 2014 la ora 04:34

          Domnu VictorL, ce-ar fi sa va fac cunostinta cu Putin? Eh, daca as putea as face-o. Hai la lucruri mai serioase, citeodata mai aveti si de-astea, ca acuma: ” Ucraina e o tara mare cu vreo 80mil de locuitori,din cite stiu eu,cu rezerve de carbune,petrol si gaze,inclusiv de sist si care poate sta pe picioarele ei fara Rusia.” Are 44 milioane. Agricultura si industrie extractiva. Admit ca foarte posibil sa poata sta pe picioarele ei. Daca poate, de ce n-a facut-o?
          Uitati, Romania. A fost o tara eminamente agrara si nu a fost grinarul Europei. Ucraina a fost. Si nenorocitii astia de comunisti au industrializat-o, chiar si cu opozitia rusilor. S-a dat loc de munca intregii populatii, nu au existat someri. O sa spuneti ca era „somaj mascat”, admit si asta – muncesti si nu-ti ajung banii. Dar n-a fost nimeni in strada pentru ca nu-si platea intretinerea, chiria, mincarea. I se majora salariu, era trecut la un loc de munca mai bine platit, se mai stergeau din datorii. Mi se pare logic, nu au fost puscarii pentru datornici.Cunosc cazuri concrete in care intreprinderea … lua masuri. Cu educatie si sanatate gratuita, da-da cu ciubuc si cadouri (turcu plateste), dar era. Erau si industrii, si agricultura. Desigur – ” there is no such thing as a crystal ball for making money in the stock market”, am gasit si mi-a placut, se si potriveste – nici comunistii nu erau reusiti complet. Dar lumea era multumita, probabil 50% nu, poate 60%, nu peste 70% – cel putin 30% erau multumiti chiar si fara sa aibe carnet rosu. A venit achitarea datoriei (discutabil daca a fost o miscare buna sau gresita, nu stim ce ar fi fost daca nu se achita) si nemultumirile s-au inasprit. Dar s-a continuat sa se munceasca, oamenii asa amariti continuau sa aibe grija de ce munceau. Nu se dadea rasol si pretentiile s-au mentinut. Cinematograful, televiziunea, teatrul, invatamintul, chiar si sanatatea – ce vezi astazi, plingi fara lacrimi. Au fost si lucruri bune, care dupa 1989 au disparut datorita tehnologiei avansate si concurentiale pe piata libera si democrata cu libertatea cuvintului cu tot. S-a ales praful.
          Uitati Cehia si Slovacia. S-au despartit, erau prea multi politiceni si vroiau fiecare guvernul sau. Dar au continuat aceleasi relatii comerciale ca dintotdeauna, fara sa le pese de ce este in jur. Cehia industrializata, Slovacia agrar-forestiera.
          Imi amintesc de un interviu la TVRI (pe vremea aceia nu era domnu Guran sau poate era si nu stiam eu) cu doi tineri americani, solii pacii. Ea poloneza de origine, prinsese romana destul de bine. El cam tantalau, o vorbea „a la Florida”, probabil ca la Giurgiu asa se vorbea (ea fusese intr-un sat banatean). Erau voluntari, am vazut cu alte ocazii, anunturi in ziare. Vii, esti incadrat in cimpul muncii (parca un roman somer nu ar fi putut sa faca ce faceau ei, pe fonduri europene?), inveti limba, traditiile si scrii rapoarte – sa stie investitorul care este pulsul. Ea spunea ca in Slovacia n-au mai vrut-o. El era cu facultate si far lucru – i se promisese ca va primi un job bun, la urma.
          Inapoi la Ucraina. Va sta pe picioarele ei, dar ce se va intimpla cu ea pina atunci? O va sprijini UE, USA, FMI la fel ca si pe Romania (sau pe altele)? Este aproape de 3 ori Romania si populatie dubla (vad Carpatii Meridionali sunt numiti Alpii Transilvaneni, am ajuns sa ne faca strainii si geografia; sa te mai miri ca ai Carpati linga Azov), pai asta-i motivul pentru care nu o vor – Romania cit este ea de mititica si tot le-a stat in git, de Polonia s-a ocupat Germania (ca tot era in galeata cu unificarea); Grecia era de-a lor, Jugoslavia au maruntit-o, si gata tochitura. Deci, cum va sta pe picioarele lui asa un hirb? Care a trait tot timpul sprijinit de rusi? Este drept ca nici rusii n-au avut interes sa o ajute sa se increada in ea insasi, sau poate nici nu au putut. Comparati-o cu Romania, cu Cehoslovacia, chiar si cu Polonia – ce sanse ii dati? Dar pe bune. Acuma ca americanii s-au inteles cu rusii la energie, fiecare o sa-l lase pe celalalt sa aibe grija de ea, de Ucraina. Au nevoie americanii de carbune? Au mai mult si il lichefiaza. Au sa faca bani din gaze si petrol, dar tot nu va fi suficient sa-si refaca economia. Iar chinezii ii macelaresc mai departe, vor sa faca si trenulete – sa-i vezi pa chinezi la sonde americane.
          Cacialmaua americana nu-i a buna. Ei vin, sug si pleaca. Inapoi sau spre Moscova. O sa invatam ca nici Siberia nu este ruseasca – se vor bate americanii si chinezii pe ea. Dar or sa mai fie atunci americani? Sper intr-un control rusesc asupra companiei cu american la bord, dar ii astept pe aia din UE, nu nemti si nu polonezi (astia sunt aranjati). Apropo, ati inteles ca Polonia a tinut jeturile in centrul tarii, au minimalizat la maximum exercitiile acolo, si de zburat s-a zburat numai in tarile baltice, nu in Polonia, nu linga Ucraina, si nici macar la „usor”. Polonia nu va dirdii de frig la iarna.
          Mi-a facut placere sa argumentez in locul dvs, dar incercati sa va documentati pe viitor – este mai usor sa ne duelam pe chestii concrete, adica reale. Promit ca daca iar o luati pe aratura sa nu va mai iau in serios.

          Răspunde
           
          1. VictorL
            Mai 16, 2014 la ora 08:05

            @tre4me.Eu am vazut Alpii Transilvaniei trecuti in toate hartile englezesti.Probabil ca nu au batut drumul sa ne intrebe pe noi pe vremea cind ei faceau harti si cucereau Pamintul.
            Am fost viu si am trait in comunism asa ca stiu foarte bine cum a fost.Povesti nemuritoare…
            Ucraina a fost falimentata de Rusia cu Ianukovich.Se pare ca deja primeste bani europeni si de la FMI.
            Polonia nu de Germania a fost ajutata ci de UK.Polonezii nu sufera nemtii si pe rusi nici atit…
            Cu Putin parte in parte cred ca as face fata…

             
          2. tree4me
            Mai 27, 2014 la ora 20:09

            „Eu am vazut Alpii Transilvaniei trecuti in toate hartile englezesti.Probabil ca nu au batut drumul sa ne intrebe pe noi pe vremea cind ei faceau harti si cucereau Pamintul.” – domnu VictorL, n-ati obosit, asta e bine.

             
  • rotar
    Mai 15, 2014 la ora 12:13

    In conflicte sunt f. importante serviciile de spionaj-alea ‘de furt’,’de plgiat’.Ale noastre s-au laudat cu o ‘activitate-deosebita’.Cati spioni SUA,francezi,germani,OTAN au fost prinsi ? Se stie ca SUA detine in puscarie un spion FRATE israelian.Articolul e slabut avand oscilatii avocatesti-vest/est-date de trecerea de la o televiziune la alta..

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 16, 2014 la ora 01:49

      “unrivaled and unseemly”, US government does not “comment on intelligence matters” – nostim. Aflu acuma si o chestie pe care n-o stiusem: spionul este inclus la nationalitatea tarii pentru care lucreaza. Pina acuma stiiam ca spionul n-are nationalitate, adica odata prins este la discretia cui l-a prins si nici o tara nu-l va acoperi – este prea mare „rusinea” sa faci ceva atit de urit(?). Nu am inteles despre ce spionaj a fost vorba. Unii vorbesc despre bomba nucleara, altii despre tranzactii comerciale,… recent Natanyahu, la Casa Alba, a conditionat continuarea discutiilor de pace cu palestinienii de eliberarea lui Pollard. Au fost refuzati.
      De la Snowden: americanii si britanicii au spionat oficiali germani si francezi de la UE (2008-2011). Pentru 2014, „black budget” (bugetul serviciilor de informatii americane este de … $52.6 B. Si sunt nemultumiti: „without being able to provide “critical information to the president on a range of national security threats”. Acest buget este mai mare decit al trei ministere la un loc: interior, comert si NASA.
      Toata chestia asta mi se pare o rica mocnita a americanilor pentru ca Israelul s-a detasat de ei. Remarcasem, cu surpriza, nu de mult, ca in scriptele americanilor, Israelul se afla printre cele 3-4 tari cu care nu are relatii economice. Probabil ca de cind au incetat actiunile „teroriste” in Israel si intarirea relatiilor acesteia cu Rusia. Sa fi aflat Mosadul ca „teroristii” aceia erau in solda americana?
      Spuneam mai sus „rica mocnita”. Trebuia sa fi spus „antisemitism”, asta-i ce reiese din comentariile referitoare „aparent” la articolele pe marginea acestui subiect, postate 15 mai, 2014. De ce spun „aparent”? Comentariile sunt datate nov-dec, 2013.

      Răspunde
       
  • Marian Androne
    Mai 15, 2014 la ora 11:30

    Am mai spus: Ucraina e un motiv, nu un scop. Bursele mondiale au stiut ca „razboiul” de acolo e doar sursa de profit, iar acum se clarifica. TOATE companiile producatoare de armament au crescut in medie cu 20% in 3 luni, in timp ce restul stau la 0 – 5% !
    Noi vom scoate bani de la bugetul sanatatii pentru armata si vom ramane vulnerabili la toanele unui Putin nederanjat decat de sanctiuni pe persoana fizica!!!!!!!!!

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 15, 2014 la ora 23:07

      Cu bursa, cam aveti dreptate – criza energetica poate sa contribuie la prabusirea economiilor cu 50% in cursul lui 2014 (asa spun „bursierii”. Despre inarmare, avintul prabusirii – se retrag fonduri de la inarmare pentru a unge rotitele economiei.

      Răspunde
       
  • Cosmin Moise
    Mai 15, 2014 la ora 10:32

    Domnilor, observ ca Biden Junior a avut niste functii prin Departamentul Comertulu, ba chiar si in boardul Amtrak. Oare findca era fiul lui Biden al batran? Si daca si-a gasit un job in privat, ce-i rau in asta? Vinde petrol si gaze la suprapret firmelor de stat americane (daca ar exista) sau armatei americane? Cred ca aici se fac procese de intentie, iar comparatia cu jaful de la noi nu-si are rostul! vreau si eu un Biden in Romania si sa o duc ca americanii!

    Răspunde
     
    1. Emil
      Mai 15, 2014 la ora 21:32

      Şi-a găsit un job în privat ca ăla al lu’ ioroparlamentara a mică pe vremuri la Luxten. Este?

      Răspunde
       
    2. tree4me
      Mai 15, 2014 la ora 23:01

      „The Largest private Ukraine Gas Producer … holds a portfolio with permits to develop fields in the Dnieper-Donets, the Carpathian and the Azov-Kuban basins”.
      „Sistemul muntos Alpino-Carpato-Himalayan”, adica Carpatii o cotesc spre sud in muntii Balkani si continua spre … sud. Este vorba de doua „scuturi” care nu se … inghit (de aia si avem atitea cutremure in Vrancea) si n-avea cum sa ajunga in … Azov. Dar este avocat si se pricepe bine la altele. Si totusi, nu vad legatura „vreau si eu un Biden in Romania si sa o duc ca americanii!” – credeti ca americanii o duc bine, sau credeti ca lui Biden ii pasa cum o duc altii?

      Răspunde
       
  • Gabi
    Mai 15, 2014 la ora 09:21

    „cooptarea unuia dintre fii…”-intre timp s-a inventat al treilea „i”;)

    Jenant…Sa-i rupeti capul aluia de va redacteaza textele!

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Mai 15, 2014 la ora 11:41

      @Gabi.Al treilea ,,i” e inventat de mult.
      …ar putea fi;
      …cei doi fii;
      …timite-ti fiii!

      Răspunde
       
      1. Gabi
        Mai 15, 2014 la ora 12:37

        @VictorL-de-asta citasem textul cu pricina…ca sa nu se creeze fo’confuzie;)

        Răspunde
         
      2. tree4me
        Mai 15, 2014 la ora 22:41

        „cooptarea unuia dintre fii..”, da trebuiau 3, ei si?

        Răspunde
         
  • Dodo
    Mai 15, 2014 la ora 09:03

    Pai ce credeati dragi tovarasi si pretiti,ca Uniunea Sovietica Ailalta implementeaza libertatea si democratia pe ochi frumosi!? Uitati-va la astia doi,parca zic:V-am facut fraierilor asa cum i-am facut si pe cei din Irak,Libia si Egipt.FELICITARI pt. articol MOISE GURAN!

    Răspunde
     
  • 2DU
    Mai 15, 2014 la ora 08:50

    asa si culpa e .. care? Daca este o firma privata, nu are voie sa puna in conducere pe cine vrea ea? sau trebuia sa ceara voie lui Putin intai?

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Mai 15, 2014 la ora 09:10

      Simpla angajare nu este o problema, dar Moise a spus ca din experienta noastra pe aceasta planeta, prevesteste ceva. Daca Ioana Basescu se angaja la o firma privata, careia apoi i se atribuiau contracte de miliarde cu statul roman, ar fi fost asta o problema?

      Răspunde
       
      1. 2DU
        Mai 15, 2014 la ora 09:27

        suntem cu totii deacord ca domeniul resurselor energetice este rezervat unor entitati de afaceri pe care noi, oamenii de rand, nici macar nu putem sa banuim sau sa anticipam cum opereaza. Pe aceasta harta nu exista spatii goale ci dimpotriva, o continua lupta pentru suprematie, pentru ca energia este puterea si uneori te ajuta foarte mult in politica … Mi se pare de prost gust sa dai ochiii pe spate aratand cu degetul ca uite domnule ca americanii nu sunt de fapt Alba ca Zapada, ce dezamagire, cum ca e normal sa rusii sa se consolideze dar americanii nu au voie sa reactioneze, (vai, sa beau un pahar cu apa) … plus ca au mai omorat si bizonii… e clar, ar trebui sa-i alungam din Europa! Mars, ma!

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Mai 15, 2014 la ora 11:15

          Si eu care credeam ca oamenii pun intrebari sincere, pentru a primii raspunsuri sincere…

          Răspunde
           
          1. 2DU
            Mai 15, 2014 la ora 15:14

            @Stelian, no offence, am raspuns la mesajul tau dar nu m-am referit la tine ci in general la modul cum pun unii problema.

            Sunt deacord cu tine si sunt constinet legat de influenta relatiilor acestor oameni, insa sa fim realisti in judecata tinand cont de importanta momentului.

             
    2. m
      Mai 15, 2014 la ora 09:45

      si basescu a pus-o pe eba la luxten, care-i problema 🙂

      Răspunde
       
    3. andrei
      Mai 15, 2014 la ora 09:55

      Evident ca firmele private pot sa puna pe cine vor la conducere. Daca vrei sa angajezi un martian, si daca legea nu ti-o interzice, si daca o faci cu contract de munca si esti perect legal, poti sa angajezi si un martian, daramite pe fiul vicelui de la US of A.
      Problema nu e cu firma.
      Problema e ca fiul vicelui nu ar fi trebuit sa nu accepte, stiind ca ta-su e insarcinat cu negocieri cu Ucraina, inclusive privitor la energie.
      Sau, daca beizadeaua dorea musai sa fie in board la ucraineni, atunci beiul – aka tatal, aka Biden Sr – ar fi trebuit sa demisioneze din postul de vice.
      Aici e problema.
      Cat si in faptul ca cei de la Casa Alba nu vad nicio problema, dupa cum nici Nixon nu vazuse vreuna in povestea de la Watergate, sau Bush Jr. in propriile-i povesti, sau Cheneey, sau Rumsfeld sau Wesley Clark sau Gittenstein.
      Si nici noi nu parem sa vedem vreo problema, si iarasi aici e o problema.
      Dupa cum o problema va fi si faptul ca vom uita aceasta stire in cateva zile, iar cand o sa vina Biden Sr la Bucuresti si o sa ne invete despre lupta anti-coruptie, iarasi nu vom vedea nicio problema.

      Răspunde
       
    4. tree4me
      Mai 15, 2014 la ora 22:37

      Nu este nici o vina, este o intelegere, cum bine ati spus „domeniul resurselor energetice este rezervat unor entitati de afaceri”.
      „nu m-am referit la tine ci in general la modul cum pun unii problema” si „e clar, ar trebui sa-i alungam din Europa! Mars, ma!” – interesant.

      Răspunde
       
  • Catalin ( CTL )
    Mai 15, 2014 la ora 08:13

    Dar cate ar mai fi de aratat si de povestit despre corupria sistemului politic american. De la Monsanto care isi pune fosti angajati in posturi cheie prin comisiile de agricultura, la marile banci care dau presendinti de banci centrale ( vezi Greenspan ) la producatorii de armament care impiedica orice reforma in privinta achizitionarii armelor de catre populatie, la companiile farmaceutice care practic sunt subventionate de stat, institutii de invatamant private si cate si mai cate.
    Vedeti, de aceea nu s-a acceptat nici o austeritate in SUA, le ranea interesele. Orice reducere de buget i afecta direct.
    SUA e prizoniera intereselor la fel cum e Rusia doar ca in Rusia interesele au un singur cap iar in SUA sunt multe si veninoase.
    Lumea are nevoie de o SUA puternica si mai mult de atat ( ca puternica e ), de o SUA integra care sa fie un model pentru ceilelalte natiuni. Inca nu avem alternativa la ei.

    Răspunde
     
  • andrei
    Mai 14, 2014 la ora 23:30

    „Noi numim asta corupţie şi ni se urcă sângele în cap când astfel de fapte vin după o doamnă Nuland care ne explica de ce exact corupţia este marea noastră vulnerabilitate.” – ar fi numitt-o si americanii, daca investigatia impotriva lui Dick Cheney nu s-ar fi desfasurat in epoca lui G.W. Bush Jr. Care crescuse pe genunchii lui Cheney. Care Cheney era vice-presedintele lui Bush Jr. Care Bush Jr ramane in istorie ca centrul unuia dintre putinele scandaluri americande fraudare a alegerii.
    Iar dna Nuland – care mai tarziu avea sa poarte o discutie telefonica foarte interesanta -, nu e singurul official occidentgal care a vorbit in mod ipocrit despre coruptie.
    Coruptia exista si este buna atata vreme cat o face „celalalt”. Cand o faci tu, este si mai buna, cu conditia sa ai gura mare. Si o dna Nuland de serviciu.

    Răspunde
     
  • anca
    Mai 14, 2014 la ora 23:02

    Ma bucur dl. Moise ca in final ati vazut si d-voastra fata adevarata a democratiei americane.

    Răspunde
     
  • tree4me
    Mai 14, 2014 la ora 22:12

    „Ca să înţelegeţi această lipsă de jenă a americanilor” – sa dea dracii!!! Cind nu tine domnul Guran, cu americanii, incep sa tin eu. Nemaipomenit. Si respectul acesta se trage din titlu. Abia dupa ce am strins informatiile citesc si articolul, si … se potriveste aproape perfect.
    „estul rusesc ca vestul salbatic”, am ajuns la California Gold Rush, adica la „Westward Expansion – 1865-1914”. UItati lista „US Teritorial Acquisitions” (sa fiti atenti cit este achizitie si cit nu):
    Latura estica = 1783, Original Thirteen States ceded by GB
    Alte 13 state in zona centrala = 1803. Purchase from France
    Florida si inca citeva teritorii = 1819, Spanish cession
    Texas si New Mexico = 1845, Texas Anexation from Mexic
    Washington, Oregon, Idaho = 1846, Treaty with GB
    California, Nevada, Utah, Arizona = 1848, Mexican cession
    Alaska = 1876, Purchase from Russia
    Respectul de care vorbeam – americanii nu-si sterg sau modifica istoria (ca altii), ei au grija sa „modeleze” prezentul (partea asta nu este de respectat). Deci ne-am cam lamurit cu … expansiunea. De fapt numarul de portavioane sugereaza destul de clar, deasemenea.
    Acuma la articol.
    „Noi numim asta corupţie şi ni se urcă sângele în cap ..” – ce nu inteleg eu, este de ce abia acuma domnul Guran s-a suparat pe americani (incep sa plece din Romania – ca numai prezinta interes – si a prins si domnul Guran curaj?), tot am incercat sa explic: n-o sa fie razboi ca nu se inroleaza africanii si nici UE nu e cu ei, plus ca rusii si-au pus vaporasele in Crimeea.
    Despre planurile internationale privind legaturile ferate de inalta viteza (4 linii, trans-Pacifica, trans-EuroAsiatice – atentie, nici una nu trece prin Romania, dar prin Kiev, da), am amintit mai deunazi.
    Acuma nitel politica (interna/nationala, este apa de ploaie, nu merita) externa/internationala – asta-i interesant. Sunt foarte curios cum va primi UE vestea ca americanii le vor … vinde gaze. De germani nu-mi fac probleme, sunt aranjati cu rusii. Dar toti ceilalti au halit-o. Poate ca asta si vrea Putin: plecati de pe capul meu si luati-va de ei, de americani. Sigur ca si Chevron a stiut si a pastrat Marea Neagra intacta. Acuma daca gazele romanesti sau ucrainene, parca mai conteaza – tot proprietate americana sau NATO sunt si Romania n-o sa zica nici pis. Asa-i, daca nu tii cu vecinul, el te vinde cel mai bine. Cui sa te mai plingi? Ma intreb daca Putin nu are vreo legatura de rudenie cu … Churchill? Neh, rusii astia sunt unsi cu alifii asiatice: astept reactia Europei Unite contra americanilor, ca au intrat in piine si o vor vinde ca pe cozonac proaspat.
    Mai sunt 11 zile si Ucraina va ramine cum a fost, intreaga si sub tutela ruseasca, la intelegere cu americanii. Astia au primit exact ceea ce vor si nici rusii nu pierd nimic. Putea sa fie mai bine (cind Putin a oferit Romaniei sa devina furnizorul Europei) – da-i romanului mintea cea de pe urma. Sper sa se mai schimbe ceva din scenariul acesta, ca altfel va fi o iarna cam grea in toata UE (cu exceptia Germaniei si Poloniei, stiti ca Polonia nu a permis nici un fel de exercitii aviatice pe teritoriul ei).

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Mai 15, 2014 la ora 10:54

      @tre4me.Nu stiu cum faci ca le potrivesti mereu ca nuca in perete.
      Americanii lucreaza si in Rusia de mult timp si Putin deloc nu se plinge.Un rus care e sef pe Romania a lucrat in Siberia la firma americana,sau mai bine zis multinationala,pentru ca a fost frantuzeasca,a investit in ea cine a vrut si cine nu si a ajuns sa cumpere tot ce era bun si facea concurenta.Seful de pe Romania a plecat in Polonia si a venit si din Algeria un ajutor in schimbul altora care umbla hai- hui prin toata Africa.Firmele mari si tari sunt combinatii intrnationale iar firma aia ucraineana va avea de spus o vorba pe viitor daca o ajuta americanii.
      Polonia a primit inclusiv Eurofighter-e britanice si toate zboara in zona la greu,inclusiv deasupra tarilor baltice.In Baltica 18 tari NATO si din afara NATO fac aplicatii.Rusii au adus in Marea Neagra o Nava si oricum toata flota lor nu poate pleca nicaieri,in caz de,,DoamneFereste”.Doar apara Crimeea pina se vor hotari europenii ca le trebuie…
      Pe partea cealalta Rusii cu Chinezii fac si ei manevre,ca tot a fost Obama pe acolo iar China s-a gindit brusc ca i-ar prinde bine niste teritorii vietnameze.E posibil ca Putin sa intentioneze repornirea conflictului din Korea,pentru a tine americanii ocupati o vreme,dar asta inseamna ca deja s-a trecut la faza a 3-a,adica la cofruntari militare.Nu cred ca-si permite nici cu ajutor chinez.
      Astazi vine Rasmunsen la Bucuresti sa vorbesca discutii…Una peste alta deja deranjul e mai mare decit intentiona Putin sa fie si deja nu mai are curajul de a trimite Armata Rusa in Ucraina.Pina acum armata lui s-a luptat doar cu civili si militari care aveau ordin sa nu traga.Nu e ca la defilare in fata la Kremlin si nu cred ca rusii de rind sunt de acord cu ce face Putin.In orice caz daca se ajunge la razboi acesta va avea loc pe teritoriul Rusiei si nu cred ca va fi convenabil pentru rusi.

      Răspunde
       
      1. tree4me
        Mai 15, 2014 la ora 16:50

        Stiati ca un divort poate porni si numai de la faptul ca sotul vrea ciulama si sotia i-a facut pirjoale? Eu vreau pace, iar dvs, doriti razboi – aici nu ne intelegem.

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Mai 15, 2014 la ora 17:04

          E frumos ca va doriti pace. Numai ca eu tot nu stiu ce va doriti. Doriti pace in familie? Pace in comunitate? Pace in tara? Pace in Europa? Pace pe pamant?

          Răspunde
           
          1. tree4me
            Mai 15, 2014 la ora 20:54

            Pace pe tot Pamintul, si daca s-ar putea si in spatiu cosmic. Mai exact, si noi si toate vietuitoarele sa murim numai de … batrinete.

             
          2. VictorL
            Mai 15, 2014 la ora 21:42

            @Tre4me.Ce frumos…Mai lipseste tribuna a2-a cu Ceausescu Pace si de restul porumbei.Te podideste plinsul nu alta…Putin deja schimba la batiste…
            Rasmunsen a dat interviu la TVR.,,Nici prin gind sa nu le treaca sa atace vreo tara NATO”.Ucraina si Moldova sunt tari partenere NATO si participa la operatiuni comune de pregatire de lupta si interoperativitate cu trupele NATO.Moldova are soldati in Afganistan si va trimite si in Kosovo.In timpul asta Putin tot ameninta…

             
        2. VictorL
          Mai 15, 2014 la ora 17:26

          @Tre4me.Nu am scris niciodata ca vreau razboi.De ani buni scriu ca se pregateste Putin pentru asa ceva si ca noi aici acasa trebuie sa cascam ochii.Luam informatiile corecte asa cum sunt si nu ne imbatam cu apa calda.,,Daca stii sa asculti fanfara stii ce se discuta la Statul Major”.Propaganda trebuie tratata cu circumspectie .Afara de asta trebuie stiut ca nici capitalistii nu ofera mese gratis si orice miscare va fi facuta pentru a duce la victorie si profit implicit.Din cauza asta Putin si-a gasit beleaua.Anexarea Crimeii a fost o gresesala.

          Răspunde
           
          1. tree4me
            Mai 15, 2014 la ora 20:59

            Domnu VictorL, chiar si acum prin ce spuneti demonstrati ca vreti razboi. Nu sunteti impaciuitor. Daca ati fi avut dreptate, ati fi, dar nu aveti si atunci o tineti cu … famfara.

             
    2. VictorL
      Mai 15, 2014 la ora 11:20

      @tre4me.Trenul de mare viteza pleaca din Dusseldorf si ajunge la Beiging.Ce sa caute la Bucuresti?
      Ne-au promis si noua chinezii ca ne fac tren spre mare.Pentru asta s-a plimbat Dragnea la Beiging…O trecem la pierderi.

      Răspunde
       
      1. tree4me
        Mai 15, 2014 la ora 22:20

        Domnu VictorL, nu stiu de ce pierd timpul … Poate sper sa va calmati si sa nu mai amestecati realitatea cu ceia ce probabil ca doriti. Dar s-o luam pe rind:
        > ” militari care aveau ordin sa nu traga” – si totusi au fost impuscati civili pro-rusi.
        > ” Rusii au adus in Marea Neagra o Nava si oricum toata flota lor nu poate pleca nicaieri,in caz de,,DoamneFereste” – … strong winds and high seas have caused the US and its NATO allies Bulgaria and Romania to delay the naval portion of its military exercises. Washington said both the air drills and the joint Black Sea exercises with Romania and Bulgaria, which were delayed due to bad weather, were scheduled long before crisis struck Ukraine. The exercise is not expected to entail any live-fire component. US Navy destroyer, the USS Truxtun (is an Arleigh Burke class destroyer equipped with the Aegis combat system, which integrates the ship’s radar, sensors and missile weapons to engage anti-ship missile threats. The warship is part of the USS George W. Bush Carrier Strike Group currently stationed in Greece. The carrier is not expected to move into the Black Sea in respect of the Montreux Convention of 1936. USS Truxton will reportedly stay in the Black Sea till mid-March. The Montreux Convention allows a warship of any non-Black Sea country to stay in the region for 21 day only), the Bulgarian naval frigate Drazki, and three Romanian naval vessels will take part in the drill, which will be held in international waters southeast of the Romanian port of Constanta. Constanta lies about 220 miles (350 km) from the Crimean port of Sevastopol, where Russia’s Black Sea fleet leases a base. (08 mar. 2014)
        > ” Polonia a primit inclusiv Eurofighter-e britanice si toate zboara in zona la greu,inclusiv deasupra tarilor baltice” – That follows a decision made by the US last week to send a Boeing KC-135 Stratotanker aerial refueling plane and six F-15 fighter jets to Lithuania to bolster NATO’ air patrol over Baltic airspace. Those ships will reinforce four F-15s, which arrived on January 1 to fill NATO’s Baltic Air Policing rotation (four F-15 currently flying air patrols over the Baltic states). The rotations is scheduled to end April 30.

        The air drills began on Tuesday (11 mar. 2014) at the Lask Air Base in central Poland. Polish President Bronislaw Komorowski was present as the exercises commenced, standing by as four Polish F-16s lifted off. A US Lockheed C-130 Hercules transport plane landed with support staff, while at least 12 US F-16 fighter jets and 300 personnel are due to arrive by Thursday (13 mar. 2014). „The squadron will number twelve F-16 planes and will transport 300 soldiers,” Polish Defense Ministry spokesman, Jacek Sonta, confirmed to AFP. (10mar. 2014).
        Following recent events in Crimea, however, Siemoniak asked the Pentagon to send fighter jets instead. „This was our request,” Reuters cites Siemoniak as saying at a Polish Rocket Defense site. „We really appreciate that the reaction was that quick and significant.” (11 mar. 2014)
        The Polish media reported that US fighter jets would be stationed at the Lask air force base in central Poland. In Poland as recently dispatched US jets are set to take part in the exercises.
        The decision to deploy the US jets followed a phone conversation between US Defense Secretary Chuck Hagel and his Polish counterpart Tomasz Siemoniak on Sunday (09 mar. 2014). Washington insisted the air exercise was planned long in advance, though Siemoniak maintains the exercise was to have been smaller, only involving transport aircraft.
        On Monday (10 mar. 2014), NATO also gave the green light to Airborne Warning and Control System (AWACS) for reconnaissance flights over Poland and Romania in order help monitor the crisis in Ukraine. The planes are slated to fly from their home airbases in Geilenkirchen, Germany and Waddington in Britain, from where they will cross Romanian airspace on Tuesday.(11 mar. 2014)
        Four Royal Air Force Typhoon aircraft deployed today to take part in the NATO Baltic Air Policing (BAP) mission over Estonia, Latvia and Lithuania. (28 apr. 2014) .
        > ” China s-a gindit brusc ca i-ar prinde bine niste teritorii vietnameze” – este vorba de a 3-a linie ferata high-speed ce pleaca din Kuniung, trece prin Vietnam, Cambodia, Thailand si ajunge in Singapore (malaysia). Trenuletele astea trebuie sa treaca pe un teren cit mai putin accidentat si chinezii stiu asta.
        > ” Trenul de mare viteza pleaca din Dusseldorf si ajunge la Beiging.Ce sa caute la Bucuresti?” – in general, reteaua ferata chineza vizeaza numai capitale. Dvs. spuneti ca si Dusseldorf, fie. Este vorba de prima linie (EuroAsian): Londra, Paris, Berlin, Warsawa, Kiev, Moscow, dupa care urmeaza doua ramificatii, drept spre est (Khabronsk, probabil in intentia de a se intilni cu linia a 4-a care va traversa Bering-u)l, si spre sud in Kazahstan (spre a face centura cu linia a 2-a care pleaca din Urunqi spre Uzbekistan, Turkmenistan, Iran, Turky si mai departe spre Germania. Spuneti „ce sa caute la Bucuresti?”, morfologia i-ar impinge in mod firesc prin Sofia la Bucuresti, Budapesta, Viena si Roma. „tren spre mare” promis, nu-i vad rostul. Poate ca si trecerea prin Bucuresti sa nu mai fie considerata, dat fiind interesul european pentru … fluvialul de la Marea Neagra la Marea Nordului (capacitate comerciala mai mare si mai ieftin). Sa mai spun ca Franta are indoieli mari ca Europa ar avea nevoie de trenul chinez, care ar servi numai interesului asiaticilor. Probabil ca ce o fi discutat Dragnea sa nu fie nici pierdere si nici cistig, sa fie … nimic.
        > ” nu cred ca va fi convenabil pentru rusi” – va referiti la razboi (tot timpul il cautati). Cititi in continuare si va veti edifica: “We have no right to be surprised by a severe and imminent stock market crash,” explains Mark Spitznagel, a hedge fund manager who is notorious for his hugely profitable billion-dollar bet on the 2008 crisis. “In fact, we must absolutely expect it.” The “Warren Buffett Indicator,” also known as the “Total-Market-Cap to GDP Ratio,” is breaching sell-alert status and a collapse may happen at any moment: Stocks Will Collapse by 50% in 2014.
        “Many, if not most, European countries have no appetite” for a conflict with Russia. … and others, including Italy, that believe “we should work and try to bring Russia back to play a responsible role in the international community,”
        „Italy plans to use its six-month EU presidency starting July to work on “re-establishing a partnership with Russia,” Foreign Minister Federica Mogherini said in Brussels this week.”
        In legatura cu … cheltuielile de inarmare al celor 4 mari puteri europene:
        > Italia isi reduce cu 3 B eur, din fondurile destinate achizitionarii de F-35
        > Spania si ea isi reduce cheltuielile cu peste 10%
        > Germania (cea mai puternica economie in UE) isi reduce cheltuielile pentru 2014 destinate dotarii cu elicoptere si tancuri Leopard 2 (ramine la 322 bucati fata de 4,000 avute in 1989, probabil ca a mai si vindut, nu stiu cui)
        > Franta este singra care merge cu inarmarea peste posibilitatile ei, riscind o reducere a GDP de cca 1.9% (poate se razgindeste).
        „Russia is following “a very clever policy by not announcing any end goal and making incremental moves and avoiding dramatic steps that would provoke harsh measures from the West,” said Forbrig. “This makes it very hard for EU decision makers to come up with responses.”

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Mai 15, 2014 la ora 23:22

          @tre4me.Se pare ca cel care a pierdut timpul am fost eu citind vechituri…
          UK a trimis 6 Taiphoon-uri in Polonia de saptamina trecuta.Danemarka 6 F-16.Awax-urile zboara in permanenta…In RO 6 F-18 canadiene dar eu stiu mai multe si nu scriu.
          Trenul ala de care am scris eu il fac nemtii dar cred ca nu mai e de actualitate.In schimb conflictul Sino-Vietnamez e inceput de ieri…Truxton a fost al doilea distrugator care s-a plimbat pe la Constanta dar mai importanta a fost fregata franceza care a inregistrat convorbirile teroristilor cu Moscova in privinta ostaticilor OSCE.Franta a oprit livrarea navelor Mistral catre Rusia la cererea lui Obama.Reducerile de cheltuieli militare nu mai sunt de actualitate.Tarile care ezitau sa impuna sanctiuni Rusiei erau Germania,Franta,Italia.Intre timp sanctiunile deja le-au aprobat toti.

          Răspunde
           
  • Cata
    Mai 14, 2014 la ora 22:02

    Intai Franta cu barcutele ei, acum tarlanii astia. Chiar ca totul si oricine au devenit de cumparat ca la piata.

    Răspunde
     
    1. andrei
      Mai 15, 2014 la ora 01:11

      Lucrurile sunt usor diferite. Contractul cu navele Mistral – care nu sunt cine stie ce, de fapt – a fost semnat acum cativa, si trebuia onorat. Dar, oricum, nu a fost intai Franta.
      A fost mai intai Germania cu gazul ei, despre care nu vorbeste mai ninmeni, aproape niciodata. Nu-I de bon ton.
      Ca o paranteza istorica, cu putin timp inainte ca Germania sa atace URSS, in 1941, Italia lui Mussolini i-a livrat lui Stalin o nava de lupta. Italienii nu stiau ce intentiona de fapt Hitler, si voiau si ei sa primeasca livrari de petrol sovietic.
      Iar firmele franceze ca GDF Suez sunt si ele implicate in traficul de gaz rusesc, azi, desi in mai mica masura decat firmele germane.

      Răspunde
       
  • tuxtm
    Mai 14, 2014 la ora 21:56

    @VictorL
    Daca ai fi din zona si ai sti ca singura sursa de apa potabila este panza de apa freatica, care e posibil sa fie contaminata de exploatarea gazelor de sist s-ar putea sa gandesti si tu la fel ca „babele din Pungesti”

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Mai 15, 2014 la ora 10:03

      @tuxtm.Peste tot unde se foreaza in tara asta sunt ape freatice si nu le polueaza nimeni.
      ,,Babele de la Pungesti” sunt maipulate de unii care-si iau bani pentru treaba asta.La noi se foreaza de 150ani si tot avem cea mai buna apa freatica.www.youtube.com/watch?v=iTJaaiuzSU.Cine a imprastiat panica in America, babele le maninca pe piine…

      Răspunde
       
      1. andrei
        Mai 15, 2014 la ora 10:29

        … si in America, cat timp s-a FORAT, apele freatice au fosdt OK.
        Problema a inceput cand au inceput sa FRACTUREZE, ceea ce nu e chiar acelasi lucru.
        Cn Romania inca NU s-a inceput FRACTURAREA, si de-aia inca avem ape OK. Cand o sa inceapa, se va schimba treaba.
        Cat despre Pungesti, stiu povestea, si sunt satul de barfe ieftine.
        De revoltat, s-au revoltat si taranii din satul unde vrea Lukoil sa inceapa o viitoare fracturare. Si pe-aia tot rusii i-au platit????

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Mai 15, 2014 la ora 11:06

          @Andrei.In Romainia se fac fracturari hidraulice de 60ani,Singura diferenta va fi ca DACA se va hotari scoaterea gazelor de sist fracturarile vor fi orizontale.Pina atunci insa trebuiesc scoase carote si analizate daca contin gaze de sist.Oricum noi avem gaze naturale de scos,la greu si nu avem inca nevoie de cele de sist.Doar ca trebuie sa stim de ele.Rusii platesc doar propaganda iar fraierii o inghit ca pelicanii,fara sa stie macar despre ce-i vorba.

          Răspunde
           
          1. andrei
            Mai 15, 2014 la ora 11:18

            Cum am zis deja, am mai auzit toate povestile astea si sunt satul de barfe iefttine despre comestibilitatea gazului de sist.
            Fracturarea de care e vorbesti nu e aceeasi cu cea despre care vorbim noi aici.

             
          2. VictorL
            Mai 15, 2014 la ora 11:26

            @Andrei.Poate vrei sa-mi explici si cum poate ajunge gaz metan la robinetul de la baie…Atentie! Eu stiu din ce-i compusa o instalatie de alimentare cu apa a unui oras.
            Puneti-va mintea la contributie si lasati prostiile…

             
          3. tree4me
            Mai 16, 2014 la ora 04:54

            Fracturarea a fost interzisa in Romania pina in 1989, dupa aia nu mai stiu.

             
          4. tree4me
            Mai 16, 2014 la ora 04:57

            Atentie, robinetul cu apa bolborosita nu era la oras.

             
          5. andrei
            Mai 16, 2014 la ora 05:40

            observ ca vei sa imi bagi in cioc, ca la pelicani.
            Numai ca genul asta de barfe nu merg.
            Reteaua de alimentare cu apa a unui oras nu are NICIO treaba cu problema infectarii panzei de apa freatice in urma fracturarii hidraulice. O bagi si tu asa din top, poate-poate ti-ai gasit pelicanul.
            Exragerea gazului metan dintr-o punga deja formata prin forarea pungii respective este o chestier cu totul diferita de spargerea rocii si extragerea gazului continut IN ROCA. Asta se face prin injectarea unei supe extreme de toxice care poate ajunge foarte usor (si chiar ajunge, aici in US e plin de astfel de procese) in panza de apa freatica.
            De asemenea, supa aia implica o mare cantitate de apa initial potabila care este apoi transformata intr-o chestier toxica, datorita respectivbilor aditivi (care sunt SECRETI, deci expertii de la contributos pe care ii citesti habar nu au despre ce vorbesc. Dar vorbesc, fiindca ei, spre deosebire de tine, chiar sunt platiti sa indoape pelicanii).
            Cat despre propaganda si pelicani, gandeste-te la cati bani baga in PR firme ca Chevron, dupa aia uita-te in oglinda si cauta pelicanul.
            Nu e asa ade greu – o sa il ai drept in fata, si o sa iti zambreasca uimit de asemanarea dintre voi.

             
          6. VictorL
            Mai 16, 2014 la ora 08:40

            @Andrei.Nu e cazul sa fii obraznic.Si acum si si inainte de ’89 lucram la sonde.Nu stiu cine-i contributors si eu intreb pe cei care au habar.Spre exemplu la Fracturare e sefa o poloneza si nu doar Chevron o poate face…Mai bine zis o fac altii care stiu pentru Chevron.Chevron detine contractul dar acolo lucreaza firme multe,fiecare cu specialitatea ei.
            Afara de asta saptamina trecuta la Radio Romania Actualitati a explicat destul de bine ce si cum in profesor universitar de la UPG Ploiesti.
            Se poate informa toata lumea daca vrea.
            Apa boloborosita poate iesi din pamint.Avem si noi Vulcanii Noroiosi pe la Buzau dar apa de baut trece prin decantoare cu filtre de nisip fin.Are tot timpul sa piarda gazele alea ,,comestibile” de care eu nu am auzit pina la tine si gazul metan nu se dizolva in apa.
            Nu se fac fracturari pentru ca nu-i nevoie deocamdata.Se faceau pe vremea lui Ceausescu dar la sondele de cercetare,5000-6000-7000m tot pentru cercetare.O sonda la adincimea aia are cel putin trei coloane de burlane trecute unul prin altul basca ciment.Nu va trece apa pe acolo niciodata.
            Chevron va sapa la 4500m.Va avea cel putin trei coloane iar la adincimea aia singura apa va fi cea din noroi si daca se va fractura cea bagata cu presiune pentru fracturare.Astea se recupereaza total pentru ca presiunea le impinge inapoi in sonda.Poloarea apei se poate face prin contaminare cu titei daca e cazul dar cu gaze niciodata.

             
          7. andrei
            Mai 16, 2014 la ora 11:25

            Nu, nu este cazul sa fiu obraznic, dar este cazul sa fii precis, si sa vorbesti despre lucrurile care sunt pe masa.
            Ma intorci pe la Ploiesti, cu gazul metan care se diolva sau nu, cu vulcanii noroiosi (care sunt totusi un fenomen natural) si cu alte aiureli … ori, problema centrala este solutzia folosita la „supa” de fracturare. Iar expereinta tuturor proceselor din US a aratat foarte clar ca respective „supa” a trecut in panza freatica, cu toate burlanele despre care imi vorbesti. Fiindca burlanele alea sunt exact apa de ploaie. Iar daca chiar lucrezi in genul asta de lucruri, cum poti sa imi spui de „niciodata”???
            In rest, numai de bine, si nu am sa mai fiu obraznic daca si tu ai ra renunti la obraznicia de a repeat aceleasi chestii care nu au nicio valoare si nicio relevanta cu subiectul.
            Cat despre profesorul de la Ploiesti, o fi el genial, de ce nu, dar nu cred ca aaflat reteta secreta a solutiei de fracturare, ca sa isi poata forma o idee. Orice spune el despre asta are cam aceiasi relevcvanta cu ce pot spune eu despre galaxia XF242, despre care stiu la fel de multe ca si el despre Solutia secreta despre care vorbim.
            Informeaza-te, si dupa aia vorbeste-mi despre pelicani. Gatul meu e foarte sensibil la propaganda, te rog sa ma crezi, si am alergie la barfel ieftine despre gazul de sist, dincolo de care se simt PR-ul si banii de la Chevron.

             
          8. VictorL
            Mai 16, 2014 la ora 18:42

            @Andrei.Nu lucrez pentru Chevron si nu am treaba cu ei.Sunt lucruri publice si le stie cine vrea sa afle.Spre exemplu poti afla ca Exxon plateste 80mil euro altora pentru lucrarile offshore din Marea Neagra.Supa aia e un lichid de foraj .In America inca nu a facut nimeni legatura intre poluare si fracturare sisturilor pentru simplul motiv ca se face cu apa sub presiune si al doilea motiv este ca forajele au loc in zone consacrate de ani multi ca zacaminte de hidrocarburi in exploatare.Vad ca esti mai destept decit profesorii dar nu-ti pui intrebarea ce au cautat reporterii RT la Pungesti si in UK unde si acolo se fac explorari.Profesorul de facultate nu stie dar stiu babele din Pungesti sa faca foraje…

             
          9. VictorL
            Mai 16, 2014 la ora 21:51

            @Andrei.Mai spart cu profesionalismul celor de la Russia Today.Daca esti in State vezi ca e o realizatoare TV pe acolo care si-a dat demisia in direct dupa ce Putin a invadat Crimeea.Afla de ce si vei mai afla si despre Ocuppy Wall Street si altele.
            Revenind la ,,oile noastre”,toate ,,supele” se fac in functie de solul in care face treaba.Am inteles foarte bine dar ti-am spus ca nu doar Chevron stie marele secret.
            Nu am nevoie sa citesc pentru ca intreb daca trebuie pe cine chiar ar putea face treaba pentru Chevron.Spun ar putea pentru ca nu face si nici Chevron nu face decit sa scoata carote pntru analize.Fraturarea in Romania e ilegala dar utilajele sunt aici de multa vreme.Daca va fi ceva in neregula nu se vor face niciodata fracturari dar asta nu o stabileste RT si nici babele de la Pungesti.Pe la noi a mai aparut si alt film nu doar ala cu robinetul care ia foc:www.youtube.com/watch?v=iTJaaizSU.

             
          10. VictorL
            Mai 17, 2014 la ora 10:18

            @Andrei.Ai dat-o in atacuri la persoana si n-ai habar.Putei macar sa vazi filmul ala…Asa e Romania stabileste daca se va face sau nu factuare hidraulica aici.Parerea mea e ca nu e nevoie.Eu nu scriu din Wikipedia ci din experinte personale si de aia nu inghit ca pelicanul.Mai sus de Pungesti o firma tot americana extrage gaze naturale.Eu stiu ce-i o sonda fara Wikipedia.Pe linga posturile TV enumerate de tine mai aduga Rossia 24 si sa stii ca-l inteleg si pe ala.Acolo mai sunt aratate si alte imagini doar ca comentariile sunt intoarse pe dos.Putin nu a platit Occupy Wall Street doar a dat ordin ca RT sa stea acolo.A explicat fata aia destul de clar si cine face politica editoriala.Ai ajuns in State si te uiti superior in urma ca noi nu stim gramatica.Afara de ce transmit americanii in Romania mai ruleaza si alte posturi.Sunt si intaliene spaniole nemtesti englezesti.Umblam prin Europa si vorbim limbi straine milioane de romani.Mai ai mult sa ma prinzi din urma cu toata wikipedia ta.Timoshenko a fost bagata la zdub de Ianucovich pentru ca s-a luat de piept cu Putin pentru pretul la gaze.A stat Europa fara gaze saptamini si miscarea a fost premeditata.Nu scrie in Wikipedia dar la ora aia eu lucram la LUKOIL si se facea revizie in miezul iernii.Reviziile se fac vara nu iarna cind ingheata apa in instalatii…Doar pelicanii nu inteleg asta.Timosenko a fost eliberata de Parlamentul Ucrainei nu de racheti.Putin i-mi pasa ca a fost corupta.Nu afecteaza asta Romania si romanii.La odessa s-au urcat pe Casa Sindicatelor si au pus steagul Rusiei.Apoi acelasi om tragea cu luneta in manifestantii de jos.Un altul tragea cu pistolul.De unde stiu? De la Rossia 24.Comentariul era ca sunt provocatori platiti de CIA.Ucrainenii le-au dat foc si au murit vreo 31.Din astia 5 erau transnistreni si 11 ofiteri rusi Tot ucrainenii i-au salvat pe majoritatea caci altfel mureau sute.Noi astia mai tomnatici am prins vremurile cind veneau ofiteri in clasa si ne explicau ce inseamna ,,masuri active”si cum sa intelegem daca in jurul nostru se intimpla ceva.Am facut premilitara si armata.Vad destul de clar si vede si restul lumii.Toata lumea e nebuna numai Putin e sanatos.Asa va invata RT…Nu am vazut nimic in neregula la Biden.E american si nu a tradat USA.Fiu-sau poate fi in misiune dar tot nu tradeaza USA.Ce face America aici deocamdata e in intresul Romaniei.Din America poate se vede altfel dar un om intreg la minte stie ca apararea Romaniei ne-ar fi costat scump daca ramineam in afara NATO si UE.De unde banii? de la babele de la Pungesti? Cit scrie in Wikipedia ca plateste un taran roman taxe la stat?Poate scrie si citi asistati sociali are Primaria Pungesti pe liste.Eu am adus bani in tara asta si inca mai platesc taxe aici.Nu-mi spune Wikipedia ce si cum…Si sa stii ca de cite ori am incercat Wikipedia doar informatii partiale am gasit si pe linga realitate.Ma refer la cele despre Romania.

             
          11. tree4me
            Mai 27, 2014 la ora 20:46

            „apa de baut trece prin decantoare cu filtre de nisip fin … .Si acum si si inainte de ’89 lucram la sonde” – se vede.
            „Nu se fac fracturari pentru ca nu-i nevoie deocamdata.Se faceau pe vremea lui Ceausescu dar la sondele de cercetare,5000-6000-7000m tot pentru cercetare.O sonda la adincimea aia are cel putin trei coloane de burlane trecute unul prin altul basca ciment.Nu va trece apa pe acolo niciodata.
            Chevron va sapa la 4500m.Va avea cel putin trei coloane” – de ce intrati in subiecte in care ca sa le intelegeti ar trebui sa cititi prea mult?
            „Poloarea apei se poate face prin contaminare cu titei daca e cazul dar cu gaze niciodata” – insist ca poate renuntati. O intrebare. Un zacamint de hidrocarburi are apa, petrol si gaze. Dupa o exploatare naturala, presiunea geologica dispare si se recurge la presiune suplimentara, in zacamint. Unde este presiunea mai mare, in titei, in apa sau in gaze?
            In alta ordine de idei: nu orice facut public este inteles de tot publicul, mai exista si consultanta.
            „Ai ajuns in State si te uiti superior in urma ca noi nu stim gramatica” – asta nu-i frumos, sunteti singurul pe blog care sustine gazele de sist. Pluralizati ca sa pareti mai multi?

             
  • rotar
    Mai 14, 2014 la ora 19:56

    Nu,e o greseala de interpretare.Nu e coruptie ci se pun la adapost firmele Ucrainiene de nenorociri. SUA reprezinta democratie,libertate,concurenta cinstita,…,a unui popor multimilenar ce a fost atacat o perioada de niste amerindieni dar a invins !!

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 27, 2014 la ora 21:14

      Despre ameridieni: „According to the oral histories of many of the indigenous peoples of the Americas, they have been living there since their genesis (The majority of authorities agree that the earliest migration via Beringia took place at least 13,500 years ago, with disputed evidence that people had migrated into the Americas much earlier, up to 40,000 years ago)”, si sugerez sugerez versiunea originala tradusa in englez, cea in romaneste, ca de obicei … excrecabila.
      „a unui popor multimilenar ce a fost atacat o perioada de niste amerindieni dar a invins !!” – deci cine pe cine a atacat?
      „SUA reprezinta democratie,libertate,concurenta cinstita,…” – really?

      Răspunde
       
  • VictorL
    Mai 14, 2014 la ora 19:55

    @Moise.Si la Lukoil sunt actionari o gramada de americani de pe vremea cind s-a spart URSS-ul.Holliburton e si la noi si au si ei tehnologie de virf.Seful mare pe Europa era un roman si poate mai e daca nu l-or fi promovat la Huston.
    Diferenta intre ce fac americanii si ce fac ai nostri consta in faptul ca ai nostri,,ca brazii”nu se pricep decit sa aduca prejudicii Statului Roman sau firmei care le plateste leafa.Sa falimentezi o firma si apoi sa mai ai si pretentii de mare manager e chiar tupeu.
    Afara de asta America are bani multi investiti in Ucraina.Se pare ca Biden are incredere in viitorul Ucrainei si al exploatarii gazelor de sist acolo.Asta inseamna ca e dispus sa riste pentru cistig.Putem invata si noi ceva din asta si sa afle si babele de la Pungesti…Putin va face ,,maruntel”din buze.

    Răspunde
     
  • alex
    Mai 14, 2014 la ora 19:33

    Dincolo de grija pentru PR, ca tot ati pomenit de capitalism, in economia cu adevarat libera, o companie privata angajeaza pe cine vrea. Sigur ca niste bolsevici care au crescut cu defilari de 1 mai si 23 august, gasesc asa ceva drept rusinos. Si nu le da nicio garantie, intr-adevar, ca Красная Aрмия nu se va plimba cu tancurile prin Kiev. SI deja devine penibil cum orice flatulenta ce vine din Ucraina trebuie sa zguduie lumea. Au avut mai bine de 20 de ani sa aleaga directia in care vor sa se indrepte. Ei au vrut bani de la europeni si cumetrie ruseasca. Nu e ca si cum n-am cunoaste fenomenul. SI de ce dracu nu au cu adevarat tarie sa rupa tara in 2, pasnic si sa negocieze cu rusii pentru un port la Marea Neagra ?

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Mai 14, 2014 la ora 22:25

      pentru ca nici ucrainenii nu vor sa rupa nimic si nici rusii nu se vor lipsi de Ucraina.

      Răspunde
       
    2. alex
      Mai 15, 2014 la ora 12:00

      @ tree4me, atunci sa-i ia dracu. Erau pe cai mari cand cu Mamushca Rasia in spate voiau sa distruga Delta Dunarii cu Bastroe, doar ca sa ne arate noua ca sunt putere regionala. Acuma sa se masacreze, pana la ultimul om. Ce ? Brusc nu mai e „cool” sa fii cu rusii ? Se simte prea tare gheata pe grumaz, de cand cu criza ? Ei ce credeau? Ca le dau oligarhii apartamente cu panorama de 360 grade, o Lada noua si bilete de tratament in Vietnam ? Ha …

      Răspunde
       
      1. tree4me
        Mai 27, 2014 la ora 21:42

        Domnu Alex, aveti dreptate. Nu le pling de mila nici rusilor, iar pe ucraineni nici nu-i inghit, de cind cu navalirile peste Stefan cel Mare, pe urma cind au primit de la rusi cadou teritoriile romanesti, si de cind s-au hamesit la platforma continentala romaneasca (ca cu ei ne-am judecat international).
        Si pentru ca vorbim de teritorii, as vrea sa vad o politica romaneasca de negociere si redobindirea Bucovinei si a Basarabiei. prin aceasta Delta Dunarii va ramine cimentat romaneste. De ce spun „politica romaneasca”? Pentru ca este total gresit ca Romania sa astepte de la UE sa-si redobindeasca teritoriile (teora cu R>Moldova in UE este de fapt o unire cu Tara, este o gogorita), daca Romania negociaza cu rusii (in problema asta nu este alt partener de negociere, iar faptul ca rusii nu au fortat sa ajunga pina la granita romaneasca, la nord de Delta, pare ca o invitatie la negociere) UE nu va avea nimic impotriva sa aibe in UE o Romanie mai mare.
        Spun ca ar parea ca o invitatie la negociere, pentru ca liderii romani au mai ratat o invitatie la negociere – oferta rusilor ca Romania sa devina furnizorul cu gaze al Europei.
        Acolo in tara ii injurati pe politiceni pentru tot felul de aiureli (de care nici nu le pasa), dar cind este vorba de miscari cu bataie lunga, ii lasati sa alunece la vale. Nu stiu daca propunerea cu teava mai este de actualitate (poate da), dar pentru retrocedarea teritoriilor romanesti, ACUMA este momentul.

        Răspunde
         
  • oct
    Mai 14, 2014 la ora 19:16

    chiar, cum ramane cu gen(r) Wesley Clark, care face „lobby” (la noi in codul penal era „trafic de influenta”) pentru Chevron?

    Răspunde
     
  • oct
    Mai 14, 2014 la ora 19:14

    DOAR 36 de milioane plus pensie? pai asta ii cam face pe astia cu „spaga de un milion”, pe chestii mai mici, sa para mai seriosi… in activitatile ilegale, macar…

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase