BIZIDAY: Miercuri, 23 aprilie 2014

Publicat la data de de Moise

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

88 răspunsuri la BIZIDAY: Miercuri, 23 aprilie 2014

  • Constantin
    Aprilie 26, 2014 la ora 16:56

    La data de 25 februarie 2014 International Advertising Association a acordat premiile anuale de excelenţă. Citind numele premianţilor, printre care se remarcă spre exemplu vedetele Smiley şi Pavel Bartoş – ProTV la categoria „Excelenţă în Entertainment TV”,
    „Pentru tonusul ridicat şi pentru atitudinea pozitivă cu care ne distrează, pentru glumele de bun simţ şi pentru consecvenţă”, sau Andi Moisescu – Apropo TV la categoria „Excelenţă în Informare si Educare TV”, „Pentru încăpăţânarea de a sta aproape de industrie şi de a dezvolta un proiect de comunicare altfel, la fel de relevant şi de profesionist în fiecare ediţie”, ori Adrian Sârbu la categoria „Media”, „Pentru vizionarismul şi leadershipul cu care a construit cel mai complet şi mai profesionist trust de media din România, pentru voinţa de a fi mereu inovator şi pentru sutele de profesionişti pe care i-a format si inspirat în ultimii 20 de ani” (asta exact în momentul în care domnul respectiv răspundea la întrebările unor anchetatori), mă cuprinde un sentiment neplăcut de pastişă, de mediocritate şi de şuşanea. În fine, mi-am spus că a fost premiată mediocritatea într-un spectacol mediocru pentru că acestea este nivelul marketingului autohton şi al publicului căruia el i se adresează.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 26, 2014 la ora 16:56

    Dar, alături de Andi Moisescu TV la categoria „Excelenţă în Informare şi Educare TV” a fost premiat şi un profesionist adevărat, dl Moise Guran. În cuvântarea domniei sale de mulţumire spunea: „Uitaţi-vă în jur, uitaţi-vă la lumea în care trăim. Daca vă place, să ştiţi că este meritul dumneavoastră. Dacă nu vă place, de asemenea. Televizorul şi mass-media în general sunt instrumente extrem de puternice iar dumneavoastră ştiţi că ele depind de fapt de finanţarea pe care dumneavoastră o aduceţi. Alegând să finanţaţi tabloidul, kitch-ul, GRP-ul, audienţa, indiferent cum a fost ea făcută, aţi reuşit să introduceţi un model social extrem de greu de educat, extrem de greu de schimbat, dar foarte uşor de manipulat. Dumneavoastră sunteţi cei care dirijaţi sute de milioane de euro în fiecare an către producţiile TV. Ştiu, sunt banii clienţilor, nu este vina dumneavoastră, dar asta nu înseamnă ca n-aţi avea şi o responsabilitate. Aşa că eu vă mulţumesc pentru acest premiu şi mai ales vă mulţumesc pentru ajutorul acordat.” . Cum să contrazici aşa ceva?! Fiecare cuvânt este cat se poate de adevărat!

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 26, 2014 la ora 16:55

    Cu toate acestea, pe postul public TV, adică pe cel mai puternic instrument dintre „instrumentele extrem de puternice” care reprezintă mass-media din ţara noastră, se porneşte o campanie împotriva educaţiei. Adică, tocmai împotriva domeniului-categorie pentru care a fost premiat de către IAA dl. Moise Guran. După Roşia Montana, ori exploatarea gazelor de şist , o campanie publica împotriva cadrelor didactice aproape că nu mai atrage atenţia. Dar tragic este faptul că ea are loc tocmai în ţara cu cel mai redus număr de absolvenţi de învăţământ superior din Uniunea Europeana, la mai puţin de jumătate din media pe toate ţările membre. Denigrarea profesorilor se petrece exact în ţara în care mai puţin de jumătate dintre candidaţii la examenul de Bacalaureat reuşesc să-l şi promoveze. Asta în condiţiile în care se fac şi două (chiar trei) simulări prealabile. Iar mulţi dintre cei care promovează Bac-ul ajung în facultate fără să fie capabili să scrie corect şi să se exprime coerent în limba maternă, astfel că o treime dintre ei nu termină studiile, iar jumătate dintre cei care le termină nu reuşesc să se angajeze. Dincolo de disfunctionalitătile din economia patriei noastre, mulţi dintre absolvenţi au probleme reale în comunicare, rata analfabetismului funcţional fiind in rândul tinerilor români de aproximativ 40%.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 26, 2014 la ora 16:54

    Dacă suntem nevoiţi să recunoaştem o anumită lipsă de performanţă în învăţământul romanesc, trebuie neapărat să observam în acelaşi timp că ea este generată, la fel ca ORIUNDE altundeva în domeniul social-economic, de absenţa competitivităţii. Veniturile mizerabile din învăţământ, ingerinţele politice şi efortul profesional uriaş elimină orice motivaţie pentru cadrele didactice. Pe de altă parte, lipsa concurenţei determină acoperirea posturilor cu numeroşi suplinitori subcalificaţi. Incultura creează potenţial de manipulare. Iar campania aceasta anti-educaţie este una cu un caracter profund manipulatoriu. NU se face [probabil în mod voit] diferenţa dintre diversele categorii de profesori. Lipseşte informaţia corectă cu privire la venituri şi la activitatea profesională a profesorilor-educatori, profesorilor-invaţatori, profesorilor de gimnaziu, profesorilor de liceu, profesorilor din universităţi. Informaţii complet neadevărate declanşează revolta părinţilor care se tem pentru copiii lor. Şi pentru sănătate se tem. Apropos, aşa cum spuneam şi altădată, ne temem că murim, dar nu ne temem că murim proşti. Pentru numărarea celor trei sute de lei primiţi anul trecut shpagă de un profesor, nu mai ştiu pe unde, a fost uşor, NU a fost necesar să fie adusă o maşină de numărat bani, precum în cazul sutelor de mii de euro găsiţi la medici. Medicii au salarii mici în România?! Şi se compară de către unii în mod inept cu profesorii?! Nu pot să nu remarc atitudinea habarbnamistă cu privire la activitatea profesională a cadrelor didactice. Iar cu cât ştiu mai puţine despre un lucru, compatrioţii mei sunt cu atât mai categorici!

    Răspunde
     
    1. golan
      Aprilie 28, 2014 la ora 15:30

      Bine, bine, problemele sunt multe, dar ce facem cu invatamantul? Mai ales daca rezolvam o parte din celelalte probleme (iata, justitia se zbate sa reinvie, industria, agricultura merg in ciuda statului roman, veniturile cresc, lent, dar cresc). Vom fi in situatia in care o sa avem fonduri mai multe si acelasi sistem nenorocit. Ce-o sa facem?

      Eu, personal, nu va sustin, cu sau fara voi, lucrurile merg inainte ca va place sau nu. Suntem in situatia in care 60% din elevi sunt sub medie, ca rezultate, 80% din elevii care termina astazi liceul nu sunt in stare sa rezolve subiectele de nota 5 din BAC-ul de acum 12-14 ani. Eu am terminat cu 9.49 la BAC acum vreo 10 ani. Mi-a luat 6 luni pregatirea de examen, ce fac cu restul de 11 ani si jumatate din viata. Pe ai mei nu-i recuperez, dar in mod sigur nu va voi incredinta anii copiilor mei. Nici daca ar fi bani, nu ati fi in stare sa faceti scoala la nivelul la care trebuie. Invatamantul alternativ, din pacate asta este viitorul generatiilor actuale si viitoare.

      Răspunde
       
      1. tree4me
        Aprilie 28, 2014 la ora 23:30

        „Bine, bine, problemele sunt multe, dar ce facem cu invatamantul?” – eu sunt mic nu stiu nimic, nici macar nu sunt voinic.

        Răspunde
         
  • Daniel
    Aprilie 26, 2014 la ora 12:24

    Anul şcolar 2013-2014 are 36 de săptămâni de cursuri, însumând 176 de zile lucrătoare. Un profesor sta acasa 189 de zile si munceste 880 de h. Sotia mea are 1500 de lei/ luna, deci 18000/ an. Deci este platita cu 20 lei/ h , cam 6 $ / h.

    Răspunde
     
  • Ion Marin
    Aprilie 25, 2014 la ora 17:00

    Nu stiu de unde pana unde comparatia cu Germania ca un profesor la noi castiga in medie 8 euro pe ora si la nemti 18 euro. Un debutant in invatamantul preuniversitar primeste in mana, fara taxe abia 200 de euro pe luna si in Germania salariul minim pentru un profesor debutant pleaca de la 2500 de euro ajungand chiar la 3000 la un profesor de liceu. Aproape de pensionare in Germania profesorul poate primi dupa 30 de ani de munca pana la 8000 de Euro. Deci de peste 10-15 ori mai mult ca la noi.

    Răspunde
     
  • valentin
    Aprilie 25, 2014 la ora 12:58

    Precizare pt tree4me
    –––––––––––
    citez „” –––-conducere colectiva, care se traduce cu o responsabilitate colectiva asupra ceia ce facem cu totii. Treaba asta este decisiva/finala in asigurarea unui rezultat “bun”. Adica un rezultat care sa ne convina la toti. Si cu standarde, si cu reglementari, si cu toate celelalte. Dar sa ne convina la toti!!!””
    ––-am incheiat citatul
    Dumneavostra jucati in alt film ori nu traiti in Romania.
    1. Nu exista decat CONDUCEREA DE PARTID SI DE STAT. aia cu colectiva a murit de mult. Intitutiile statului sunt conduse de POLITRUCI care multi nu ar trece un examen psihiatric.
    –––––––––
    2. Pana una alta suntem intr-o economie de piata si doresc sa fiu PLATIT CORESPUNZATOR – sloganurile tembele de partid sa punem toti umarul sunt pentru CRETINI. ATATA TIMP CAT UN POLITRUC PRIMESTE O AVERE FARA NICI O COMPETENTA VEZI asigurarile NIMENI SA NU-MI CEARA SA FAC MUNCA PATRIOTICA. Deci „bulshit” de managment si tqm sa nu aud de la propagandisti.

    Răspunde
     
  • valentin
    Aprilie 25, 2014 la ora 12:43

    Draga Moise, de multa vreme nu am avut timp sa vizionez emisiunea ta dar acum ca am un mic ragaz am sa comentez unele lucuri care spun eu sunt foarte importante si citesti cu atentie.

    1. Referitor la scoala
    ––––––––––––-
    cand eram la una din facultati dupa revolutie studenti au pus cursurile pe linie. Astfel luni de la 8-10 se preda aceeasi materie de 3 profsori. Studentul alegea profesorul. Atfel uni au pierdut catedrele. Lipsa de optiuni atat pt studenti cat si pt elevi fac ca sa asistam la degradarea invatamantului.
    In occident orice elev de liceu alege profesorul si materia pe care doreste sa invete.
    ––––––––
    Sindicatele politizate precum si legislatia tampita cu precizari si metodologi fac imposibila o concurenta intre cadrele didactice. Astfel orice cadru didactic ce nu preda bine este out.
    –––––––––-
    Inca o precizare profesorul care era cel mai sever dar competent avea cel mai multi studenti. La ora actuala eu ma duc ca student la scoala fara nici o optiune unde trebuie sa suport profesori pederasti fara nici o optiune pe bani mei. Tin sa precizez ca facultatea ce o urmez este pe bani mei.
    2. Referitor la windows ––––––––––
    Din nou te rog sa precizezi cat salar ia un info de la stat.
    Iti zic eu o cifra de invatamant 1400 lei/luna cu vechime de 15 ani.
    In aceste conditii cred ca intelegi ca daca in loc sa achizitioneze 30 000 de licente si salarizau info mai bine era alta situatie.
    Este falsa idea cu windows XP. In general datele se stocheaza pe servere ce ruleaza cel putin windows server 2003 sau mai nou care are suport. Intradevar statiile de lucru ruleaza XP.
    DIN NOU FALSA IDEA CA LINUX ESTE PE GRATIS.
    NUUUUU. este pe gratis pt casnici o firma plateste pt varianta enterprise o suma bunicica. Pt un SUSE NOVELL pe 5 ani 2600 euro . Eventual daca vorbim de statii de lucru si pentru acelea se palteste o suma mult mai mica.
    Deci draga MOISE daca in tara aceasta suntem toti „urechisti” cu spunea ROSIANU ajungem unde suntem.
    3. Precizari ––––––––––––––––-
    Exista si la stat joburi bine platite cu fonduri europene dar pt cei cucarnet de partid si fara studii.
    Mai mult este strigrator la cer sumele incasate de diversi sefi de pe fonduri europene – de ordinul zecilor de mii de euro.
    Un sef care face parte din cel putin 3 proiecte si incaseaza pe un proiect sume ca expert de ordinul 30000 lei cumulat pe proiect. Evident ca nu muncesc nimic si o parte din bani merg la partid dar angajati prost platiti fac treaba.
    Ar mai fi de povestit dar se pare ca oricum prea citesti comentariile

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Aprilie 25, 2014 la ora 17:49

      „Studentul alegea profesorul” si „sa asistam la degradarea invatamantului” – faceti legatura? Peste tot in „lumea libera” este la fel. Doar ca angajatorii te platesc pentru ce faci nu pentru un cartonas obtinut cu profesori preferentiati – si asta se reflecta in somajul mare in rindurile tinerilor graduati. Chestia cu ne umplem de diplome este buna pentru cei care le vind.
      Despre „In occident orice elev de liceu alege profesorul si materia pe care doreste sa invete”, n-as prea crede, pentru simplu motiv ca inca nu am vazut asa ceva. Liceele au alte boli, dar asta inca nu le-a atins.
      „concurenta intre cadrele didactice” – nu am nici o problema sa fie dat afara cine nu este corespunzator, ca oriunde. Dar ce intelegeti prin concurenta intre profesori? Mai exact, ce este aia „concurenta”? Sa-ti elimini adversarii, prin tot felul de tertipuri, pina ai monopol? Cum s-ar raporta asta la profesori, si de fapt care ar fi cistigul? Puneti ceva in loc, inainte sa dati cu barda.
      „Tin sa precizez ca facultatea ce o urmez este pe bani mei” – trebuie sa respect asta ca la toata lumea, este cineva care face facultatea pe banii altuia? Mai devreme sau mai tirziu, totul se plateste inapoi (in unele cazuri cu dobinda). Trec peste chestia cu „pederasti” (cind ceva este stricat, il repari sau il reciclezi), si am sa acord atentie la „profesorul care era cel mai sever dar competent avea cel mai multi studenti” – sunt curios, cum stie un student ca un profesor este „competent”?
      In legatura cu invatamintul … de pe net – ce parere aveti, se invata mai bine cu ochii pe monitor sau cu creionul pe hirtie? Nu am nimic contra IT sau „info”, dar credeti ca nu fac suficienti bani din telefonie si schimbari de OS dupa bunul plac (fara o justificare reala, numai ca „nu mai suportam” si cumparati-va altele noi, de parca cele „vechi” dupa nici 2 sau 3 ani sunt gunoaie, desi dupa buzunarul meu nu-s-au compensat). Era sa uit: de ce pe driverul „C” se pune memorie mai mica decit pe „D”, mai ales ca toate „up date” (care se fac „automatically” maninca zilnic din memoria „C” si in 2 sau 3 ani nici un service nu mai remediaza asa ceva si trebuie sa recicle computerul „vechi” cu altul nou care nu performeaza diferit de cel „vechi”? Asta da „business” pe buzunarul meu!
      „Exista si la stat joburi bine platite”, asta si tot ce urmeaza este sau pare a fi adevarat, in orice caz este cunoscut si arhi-cunoscut. Mai interesant este altceva: simt o usoara invidie – de ce ei si nu eu? Ma insel? Daca da, de ce nu veniti cu niste propuneri? Domnul Guran citeste, este businessul lui, dar asteptati de la dumnealui o rezolvare?
      Acuma, m-ati nimerit in plin, dar numai pe o parte: nu „joc” in nici un film, dar nu traiesc (din pacate) in Romania. Si totusi vad ca aveti „partid” si „stat” dar nu aveti „CONDUCERE”, nici vorba de colectiva. Observ ca vi s-a predat deja „economia de piata” dar n-ati ajuns inca la „calitate”. Nici una nici alta nu au treaba cu propaganda, tin de viata de zi cu zi – este bine sa o intelegeti acum, ca tot o sa o intelegeti mai tirziu, dar mai greu.
      „doresc sa fiu PLATIT CORESPUNZATOR” – cine nu doreste? Dar stim ce dorim? Ce este „corespunzator”? Nu inseamna dupa munca si rasplata? Multi in lumea libera muncesc citiva ani inainte, sa aiba din ce-si plati un an sau doi. Iar mai muncesc si iar se intorc la studii. Altii fac toata facultatea pe datorie si pe urma platesc dobinzile, ca restul este mizilic. Inteleg ca si dvs ati muncit deja, de o faceti pe banii dvs. Atunci nu inteleg ce nu ati inteles? Ce este rau in „SA FAC MUNCA PATRIOTICA”? Puteti sa-mi dati credit: politica este un ” Deci “bulshit”, viata nu.
      In alta ordine de idei, uitati ce am gasit pe internet:
      See „bullshit” because only special kids spell it „bulshit”.
      AIM conversation:
      Person1: Man, that’s bulshit.
      Person2: It’s spelled „bulLshit,” moron.

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Aprilie 26, 2014 la ora 16:58

      „trebuie sa suport profesori pederasti” _ Stimate domn, vai de fundul dumneavoastra!

      Răspunde
       
  • Delia
    Aprilie 25, 2014 la ora 10:14

    Bună ziua
    Stimate domnule Guran, trebuie să vă scriu( spun)că am rămas cu un gust amar după ce m-am uitat la emisiunea dumneavoastră din 23.04.14.
    Cred că ar trebui să faceți o rectificare a numărului de ore săptămânale din contractul de muncă al unui profesor. Acestea sunt în număr de 40 și se împart în
    a)18/ 20 sau 25 depinde de sector ( la cel preșcolar sunt 25)ore de predare
    b)22/ 20/ 15 pentru realizarea materialului didactic necesar la clasă, pregătirea proiectelor, schițelor de lecție, discuții cu părinții, corectarea caietelor, lucrărilor, tezelor,servicii pe școală, ofițer de serviciu sâmbăta sau duminica,completarea documentelor școlare, consilii profesorale, comisii metodice, pregătiri pentru olimpiade și concursuri, cercuri și alte activități extrașcolare, meditații.
    Altfel, lumea o să creadă, o să ia de bună informația transmisă de dumneavoastră și ar fi păcat- spun asta pentru că ( eu, cel puțin) până acum am apreciat efortul dumneavoastră de a participa la educația civică a cetățenilor României, că încercați să schimbați atitudinea celor din jur, felul de a privi, a spune lucrurilor pe nume, de a lupta pentru a remedia o acțiune începută greșit sau care nu este necesară.
    Trebuie de asemenea să mai spun că profesorii – pentru a se pregăti/ dezvolta în carieră participă anual la cursuri de cel puțin 120 de ore, simpozioane pe care de multe ori le plătesc din buzunar, la grade de perfecționare, schimburi de experiență, etc. Toate acestea nu sunt plătite.(”dreptul la replică” pentru postarea lui Stelian din 24.04.14, ora 19:56 )

    Răspunde
     
  • tree4me
    Aprilie 24, 2014 la ora 20:29

    Am avut de ales, se pare, locul unde sa postez acest comentariu: la „PR guvernamental” sau la „plata profesorilor”. Am optat pentru a doua din ele, vor fi probabil mai putine postari aici.
    Mai intii trebuie sa marturisesc ca nu am stiut ce inseamna „PR”. Precis nu Porto Rico. Cred ca m-am indreptat gresit in directia intelegerii ca ar avea vreo legatura cu un Program de urgenta in cazuri de inundatii. Fiind vorba de un „exercitiu” la care a participat Premierul Romaniei, am decis ca asta este PR.
    Ca inundatiile din primavara aceasta se pare ca vor fi un „sezon lung”, si ca o pregatire serioasa este importanta, se pare ca nu este la ordinea zilei. Mai apetisant este „birfa” din jurul participarii premierului la un „exercitiu”. De fapt nici nu cred ca un premier trebuie sa participe la asa ceva – sa le dai de furca pompierilor cu alte griji decit cea a unei operatiuni de salvare. Cam atit.
    Despre ce vreau sa incep o discutie acuma, este un subiect care, dupa cum veti vedea, se leaga cu aproape orice se intimpla in jurul nostru, in sfera personala sau internationala de activitate. Deci, are legatura si cu exercitiul PR, si cu plata profesorilor romani, si cu Ucraina, samd. Va fi vorba despre … ECHILIBRU.
    In natura totul este echilibrat, nici mai mult nici mai putin, tocmai cit trebuie – natura este o „fiinta” desteapta. Chiar si omul este o fiinta desteapta, cind vrea. De exemplu: vrem sa construim o casa, avem de asigurat o buna legatura intre doua parti – casa si terenul. Casa este ceia ce vrem sa construim, iar terenul este ceia pe ce vrem sa construim. Intre aceste doua „forte” trebuie sa existe un „echilibru”, care este asigurat de fundatie – terenul cu parametrii lui (densitate, umiditate, unde seismice, si altele) care sa asigure portanta si cladirea cu parametrii ei (dimensiune, masa, expunere la interperii, si altele). Ambele parti trebuiesc cunoscute in amanuntime si corect, pentru a decide si proiecta o fundatie care sa serveasca ca echilibrare intre cele doua componente pe intreaga perioada de folosire in conditii de siguranta. Un inginer de aia invata, sa stie sa faca fundatii. Dar sunt multi alti participanti, de care este nevoie, care nu stiu – pentru acestia exista „standarde”, pe care trebuie sa le respecte si … inginerul.
    Este o mica-mare problema cu standardele astea. Nu poti standardiza tot ce faci, pe unde traiesti. Conditiile/parametrii sunt diferite de la un loc la altul, de la o situatie la alta, de la o perioada la alta, chiar si modul de folosire poate fi diferit (sa le zicem traditii). Ne mai ajutam cu niste reglementari locale (cum construim in desert este una, cum construim la cercul polar este alta). Si tot nu ajunge. A existat cindva Controlul de Calitate (QC), si a fost inlocuit cu Asigurarea Calitatii (QA), dar si asta s-a considerat ca trebuie sprijinita de Conducerea Calitatii Totale (TQM). Da! Asta este ce ne trebuia de mult!! O conducere colectiva, care se traduce cu o responsabilitate colectiva asupra ceia ce facem cu totii. Treaba asta este decisiva/finala in asigurarea unui rezultat „bun”. Adica un rezultat care sa ne convina la toti. Si cu standarde, si cu reglementari, si cu toate celelalte. Dar sa ne convina la toti!!!
    De fapt ce ne convine la toti sunt lucrurile facute in buna intelegere, cu bun simt, cu atentie si respect fata cei din jur. Se obisnuia pe vremuri sa spui: „ce tie nu-ti place, altuia nu face”. Acuma ii spunem TQM – mare descoperire. Pentru aspectele vazute la scara internationala (relatiile tehnice pe mapamond) a fost inventata Organizatia de Standarde Internationale (ISO) si multe altele, pentru diverse domenii (ca de exemplu ICOTERMS – Conditii Comerciale Internationale). Exista si cele 4 Conventii si 3 Protocoale de la Geneva, mai exista si un Tribunal/Autoritate International la Haga. Adica suntem incorsetati de … interdictii si prescriptii. Nu spun ca este rau. Din contra, este necesar pentru … lumea in care traim noi, OAMENII, care uitam ca mai avem pe undeva si bun simt, ramas nefolosit de multi dintre noi. Ne bucuram ca l-am bagat pe careva la pirnaie (adica l-am adus la Haga), si nu realizam (sau prea tirziu) ca de fapt noi nu am cistigat nimic din asta (pierderea ramine pierdere). Nu exista o compensare, o rambursare reala si egala cu pierderea. Pierderea, distrugerea este singurul lucru pe care omul nu o poate echilibra. Natura este singura care o poate face si o face, dar isi ia timpul LUNG de care are nevoie. Alta vorba spune: „mortul de la groapa nu se mai dezgroapa”.
    Pe la inceput spuneam ca echilibrul asta, sa-i zicem BUN-SIMT, are aplicatie in orice si oriunde. Cred ca n-am gresit, dar sa vedem.
    Exercitii pregatitoare pentru atenuarea/salvarea (daca de prevenit nu suntem instare) in cazuri de accidente sau catastrofe naturale. Ce este mai important, sa birfesti un premier (care a gresit ca s-a antrenat intr-un pasaj cotidian in loc sa-si vada de coordonarea la nivelul pentru care a fost ales) sau sa mediatizezi, sa faci cunoscut publicului ce are de facut inainte sau dupa nenorocire? Fireste ca premierul, decit sa se dea in barci, mai bine se ocupa sa asigure niste fonduri pentru urgenta (nu sa le cauti cind ai nevoie si sa intrerupi alte activitati), sa asigure stocuri de materiale si alimente si medicamente si personal calificat pentru asemenea situatii. Si multe altele din asemenea categorii. Cum am spus, pentru asa ceva trebuie sa cunosti perfect ambele laturi participante la problema, pentru a fi un bun „problem solver”. Deci trebuie sa evaluezi ce ai putea avea nevoie si ce posibilitati ai acuma pentru a le produce si aproviziona stocul. Dupa acesta urmeaza fundamentarea solutiilor – planificare, organizare, distribuire, informare,…
    Plata profesorilor. Nu am inteles de ce trebuie facuta o comparatie intre Romania si alte tari – comparatiile nu au fost niciodata solutii. Ca sa ajungi la discutarea solutiei este, cred, indicat sa distingi cele doua situatii: predarea normala la scoala (cadre didactice obisnuite cu un nivel de asimilare obisnuit al elevilor) si meditarea speciala, in program suplimentar, a elevilor care au nevoie/doresc sarecupereze mai rapid cunostintele necesare. Am sa dau citeva date din Canada, nu pentru a compara cu Romania, pentru a demonstra ca sistemul exista – sunt doua situatii distincte si legiferate. Exista o evidenta de salarizare(in CD) pe clase profesionale, raportate la anii 2010 si 2012: Minerit/Extractie petrol 1801 si 1952, Administratie 1158 si 1109, Comert 501 si 530, Constructii 1071 si 1150, Educatie 946 si 1002. Ati observat ca la Administratie a fost o scadere. Desemenea, daca consideram un program de lucru obisnuit de 160 ore lunar, un miner ajungea la 12.2 CD/ora iar un profesor (cred ca de liceu) ar ajunge la 6.3 CD/ora (probabil ca au mai putine ore pe luna, dar se pot aranja la doua scoli, daca legea permite – nu stiu). Exista legiferat si sistemul de meditatie (tutoring). Poti negocia direct (acasa) intre 10 si 15 CD/ ora la nivel de elev/student care da meditatia sau pina la 75 CD/ora pentru un profesor cu experienta. Sunt Agentii care iti trimit meditatorul pentru o taxa de la 25 CD/ora (ca si instructorul de la scoala de soferi), dar sunt si Centre unde se organizeaza clase care pot costa 50 CD/ luna sau in cazul unui program mai intensiv sa se ajunga la 150 CD/saptamina. In acest fel se elimina si acel „conflict de interese” ilegal (profesor la scoala si meditator) si deasemenea nu ne mai confruntam cu evaziunea fiscala (cine mediteaza personal trebuie sa fie inregistrat si trebuie sa respecte niste reguli). Cum am spus, cunoscind perfect ambele situatii solutia nu se lasa asteptata. Adica exista o anume scara a valorii de salarizare/taxe (cind spun aici taxa, nu ma refer la fiscalitate ci la plata pe unitate) diferita si cunoscuta in fiecare tara.
    Despre rolul echilibrului fortelor armate, asta poate sa para poate un pic mai complicat, dar la o intelegere ne-partinitoare, totul se lamureste usor. In cazul cu americanii si rusii in Ucraina (nu sunt partinitor fata de celelalte state sau membre NATO, dar doar vreau sa simplific ce am de spus), vad doua aspecte, fiecare cu doua laturi. Mai intii, asa cum am mai comentat si in alte dati, armata americana are soldati albi si soldati de culoare – asta este situatia si diferenta nu o fac eu. Ca cei de culoare sunt majoritari, este o observatie personala (si nu cred ca gresesc) pe care o explic si prin faptul ca ei sunt a doua prioritate la angajare, adica la somaj sunt prima (fapt observat si la nivelul de criminalitate, de fapt politia cind incepe o ancheta o face cu descrierea suspectului – prima intrebare este daca suspectul era „caucasian” sau nu) – mai clar, cei de culoare au potentialul mai mare de a fi inrolati. Dat fiind faptul ca poporul american nu mai este deacord sa lupte pe teritorii straine, cei de culoare, pur si simplu, nu se mai inroleaza (nici din inchisoare). Obama … ce sa spun, singele apa nu se face si nu poate fi condamnat pentru ca le tine parte. Ieri vedeam la TV soldati americani sosind in Polonia – am fost foarte atent, nu am vazut un singur soldat de culoare!!! Dar toti foarte tineri. Mare pacat, pacat este si pentru unul ca mine, dar totusi… Deci primul aspect a fos despre componenta trupelor americane, lucru care reduce mult potentialul de forta activa dar si „grija” speciala acordata implicarii acestor trupe – imi cer scuze dar diferenta nu provine de la mine, reporterii ii intreaba pe senatorii caucasieni daca isi trimit copii si senatorii fug pe scari si coridoare. De aici vreau sa punctez o parere personala: trupele americane nu se vor implica in nici o confruntare armata – si asa poporul american nu vrea si sa-si mai vada si caucasienii in punga de plastic, ar incepe un dezastru national. Asta poate fi considerata ca „solutie” a primei situatii. A doua situatie, ar fi posibilitatea, totusi, a unui conflict intre americani si rusi. Chiar la egalitate de forte, cel care se apara cistiga – si aici rusii se apara la ei acasa, unde au tot ce le trebuie, suport tehnic si suport moral. Deci a doua „solutie”, cam identica cu prima, nu va exista nici un conflict armat. Strategic si logic, cred ca am dreptate. Ce trebuie sa remarc, foarte interesant, este ca americanii au facut o mutare foarte buna. Daca cu Romania au simtit ca n-o sa le mearga, au mutat „alaiul” intre susi si germani, dar nu pe post de tampon ci de separator. Nu stiu daca au gindit-o, dar le-a iesit.

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Aprilie 25, 2014 la ora 11:15

      PR-Public Relations (deci este un „exercitiu”). Din acest cearceaf, concluzia ar fi ca oamenii sunt…neechilibrati.Ceea ce este perfect adevarat,fiind singura fiinta care a rupt bariera echilibrului prin activarea constiintei. De accea legile naturale nu ii mai sunt opozabile (dusmani naturali sau limitari de mediu), iar istoria pamantului a demonstrat ca orice scapare de sub control este rezolvata prin…catastrofe(cazul dinozaurilor).
      In privinta profesorilor, arata clar situatia societatii romanesti.Oare profesorii nu au si o anumita vina prin acceptarea acestei situatii (o oarecare doza de fatalism)?
      Considerati ca americanii pot duce un razboi cu 600 de soldati alocati si 4 avioane? Ma indoiesc. Este un razboi mai mult economic, pentru controlul „tevii” de gaze, ceea ce explica prezenta in Polonia.Iar Rusia este in corzi din punctul asta de vedere.

      Răspunde
       
      1. tree4me
        Aprilie 25, 2014 la ora 16:09

        Relatiile cu Publicul? Multumesc, probabil ca are legatura cu inundatiile care vor veni, dar nu vad eu legatura.
        Echilibrul naturii si bunul-simt al oamenilor, deci fiecare cu treaba lui si totul va fi bine.
        Nu as pune societatea romaneasca in circa profesorilor, sunt prea mici pentru un razboi atit de mare, deci fatalisti este prea mult spus. Dar societatea romaneasca, adica omul de rind, trebuie sa fie convins (de inteles a inteles deja, dar se pare ca nu este suficient) ca fara educatie nu va exista nimic – nici sanatate, nici politete, nici … nimic. Deci societatea ce face?
        Americanii (adica poporul american, republicanii si Obama) nu vor sa faca nimic. Democratii vor, probabil ca daca ar fi fost in opozitie, n-ar fi vrut nici ei. John Kerry, probabil ca isi stoarce creerii sa mai gaseasca alta sceneta. Cea cu 400 de „diplomati” americani gasiti intr-un avion american (spion?) al unei firme americane (?) care are relatii economice cu Iranul (?) si a fost obligat sa aterizeze pe un aeroport iranian – sceneta asta a aparut o singura data la stiri si … s-a terminat. In Siria, al Qaida siriana se lupta cu Hezbollahul rebel american, dar nici despre asta nu se mai vorbeste. Cu avionul malayezian, scroafa-i moarta in cotet. Ca replica la dronele americane din Yemen, in Afganistan au inceput sa moara americani de origine afgana (moarte tradatorilor!). Mai nou, Israelul nu mai are treaba cu teroristii si se ciriie pasnic cu palestinienii – trebuie sa aiba si politicenii ceva de facut. Continuarea la faza cu polonia: spectacolele televizate sunt pline de ironii (se strica lumea de ris). Obama vrea sa-l salveze pe Putin: „Don’t do me to do!” Putin: Si totusi, hai s-o facem! Serios, crede cineva ca rusii n-ar fi intrat pina acuma in Ucraina daca ar fi vrut? Ei nu vor bucatele din Ucraina, nici n-au nevoie de Ucraina. Rusii vor totul inapoi cum a fost si fiecare sa-si vada de treaba lui. De fapt nici nu stiu cine nu a inteles treaba asta?

        Răspunde
         
    2. VictorL
      Aprilie 25, 2014 la ora 12:48

      @Tre4me.Sanducu scria cearceafuri parca mai interesante…
      PR=relatii publice ,,po angliski”sau publicitate pe intelesul nostru.
      In Romania invatamintul e teoretic pe banii statului si practic pe banii parintilor.Stiu si profesorii dar nu mai pun paie pe foc…Ce efecte sunt?1)Copiii care reusesc au tot dreptul din lume sa paraseasca tara asta;2)Multi copii abandoneaza scoala sau o termina ca inculti si viitori candidati la saracie si viata de ratati.
      Miza ,,Crizei din Ucraina” este supravietuirea regimului lui Putin la Kremlin.Rusia nu se poate sustine singura si nici nu poate sustine tari ,,satelit”.Despre ,,zone de influienta” nu se mai poate vorbi de 20ani doar ca au mai ramas multi care nu pricep asta…
      Nu v-a exista confruntare militara decit daca rusii vor sa se sinucida,ceea ce nu e exclus,avind in vedere dezinformarea sistematica la care sunt supusi.
      Confruntarea va fi economica,deja a inceput,iar Rusia va iesi din ea mult mai mica decit crede Putin la ora asta.Armele nu-i ajuta la nimic dar nu cred ca pricepe sau daca pricepe e beat de putere si nu face ce trebuie,adica sa demisioneze si sa lase rusii sa-si aleaga singuri soarta.
      Ucraina va exista si singura isi va alege soarta.De fapt la cum a fost adusa in faliment nu prea mai are ce alege insa nu cred ca va avea soarta Crimeei.Deja Crimeea a inceput sa-i creeze ,,indigestie”monstrului care a inghitit-o.
      Putin trebuia sa inteleaga de cind s-a trezit cu Ianucovichi in pravalie ca e pe cale sa cada in groapa dar a crezut ca restul lumii v-a inchide ochii ca pe vremea cind a invadat Georgia.Se vede treaba ca s-a inselat.De acum nu prea mai are loc sa iasa cu onoarea reperata din rahatul asta si odata cu el ingroapa si Rusia.

      Răspunde
       
      1. tree4me
        Aprilie 25, 2014 la ora 16:30

        „Copiii care reusesc au tot dreptul din lume sa paraseasca tara asta”,
        „Rusia nu se poate sustine singura” si „Nu v-a exista confruntare militara decit daca rusii vor sa se sinucida”,
        In plus fata de aceste … perle, referitor la „Confruntarea va fi economica”, stiiati ca in Canada benzina este cu aproape 10% mai scumpa fata de acum 2 saptamini? Iar gazul a urcat cam la peste 35%? Stiiati ca Saudia (ultimul aliat arab al americanilor) finanteaza al-Qaeda? Stiiati ca productia de petrol arabesc se orienteaza spre China, si mai putin spre Europa? Putin nu are nici o problema cu poporul lui si nici Obama cit timp tine cu „poporul lui”. Apropo, „Sanducu” avea cearsafuri? ca nu l-am vazut pe nicaieri.

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Aprilie 25, 2014 la ora 21:59

          @Tre4me.Ben Laden era saudit dar inca nu s-a plins nimeni ca sauditii finanteaza Al Qaida.Se pling toti de Rusia si Iran.Piata e libera China cumpara de unde gaseste…Mai sunt si altii,Emiratele Arabe Unite,Venezuela,doar ca America importa mai putin iar gaze deloc.
          La noi la anul e vorba sa se tripleze pretul la gaze dar de la rusi doar 15% am luat in iarna asta.Rusii la RT ne-au anuntat ca nici eolienele nu sunt bune…Cu gazele de sist au lasat-o mai moale.Mai nou nici internetul nu mai e bun,ca si Visa si Mastercard in schimb fac reclama la Renault Logan si Daewoo Nexia,adica Cielo pe care noi nu-l mai fabricam demult.
          Dupa cum s-a vazut ,,perlele” la mine au fost confirmate de realitate.Blogul asta avea si istoric daca nu a sters Moise totul…

          Răspunde
           
          1. tree4me
            Aprilie 26, 2014 la ora 11:52

            Saudia a despagubit foarte frumos toate familiile celor impuscat din drone, si americanii nu mai pupa petrol de acolo. Aveati o vorba: „mai documentati-va”.

             
  • Mihai
    Aprilie 24, 2014 la ora 19:32

    Si ca o continuare la ce doua mesaje, putem spune ca dumneavoastra, domnul Guran, munciti 1 ora pe zi?

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Aprilie 24, 2014 la ora 20:59

      Domnul Mihai, cele doua mesaje sunt pline de informatii pe care nu le stiam, sau le-am uitat, dar aici, aceasta intrebare este gresita. Domnul Guran are o afacere pe cont propriu, nu este salariat. Intr-adevar, afacerea asta este mai potrivita – cind pleaca in vacanta poate sa inchida portile linistit. Sunt altii care au fabrici sau magazine sau servicii. Acestia „saracii” nu po sa vada o vacanta, iar daca o vad, le titie poponiciul ca-si pierd clientii pina se intorc. De fapt ce am vrut sa spun: domnul Guran lucreaza (cind nu este in vacanta, dar nu-mi pun pielea la bataie nici pentru asta) 24 cu 7. Numai dumnealui stie daca-l merita.

      Răspunde
       
  • Mihai
    Aprilie 24, 2014 la ora 19:23

    Si ca o continuare a aceea ce am scris mai jos… majoritatea profesorilor stau in scoala de la 8 la 13-14. Sunt acele „ferestre”. Este dificil sa faci un orar ca sa vii la 8 si sa pleci la 12-13 in fiecare zi. Asa ca nu s-ar supara nimeni sa aiba 24 de ore in norma si o crestere de salariu cu 50%.

    Cred ca singura suparare ar fi vacantele prea lungi.

    Răspunde
     
  • Mihai
    Aprilie 24, 2014 la ora 19:04

    Nu cumva in cazul profesorilor din Germania s-a impartit la 40 de ore?

    Cat despre faptul ca vor sau nu sa munceasca mai mult profesorii din Romania, v-as ruga domnule Guran sa intrebati un profesor daca ar accepta sa tina ore la plata cu ora.

    Si ca un raspuns la intrebarea de mai sus, ati auzit de profesori universitari care primesc bani pentru 2-3 norme didactice?

    Stiti ca s-a impus de catre MEC ca un profesor universitar sa nu aiba mai mult de 2,5 norme didactice?

    Stiti ca aceste ore la plata cu ora erau atat de „vanate” incat multe universitati au decis sa le plateasca maxim la echivalentul unui post de lector/sef lucrari?

    Sa inteleg ca profesorii din preunivertar nu vor sa tina mai multe ore iar cei din universitar vor?

    D. Guran, v-am auzit de multe ori facand acest rationament, asa ca v-as ruga sa cautati un raspuns la aceaste intrebari.

    Răspunde
     
    1. golan
      Aprilie 24, 2014 la ora 21:20

      cifrele sunt oficiale, vorbim de net, neincluzand alte tipuri de beneficii.

      economia germana este faimoasa pentru ca faptul ca a reusit sa mentina salariile la niveluri foarte scazute pentru foarte multe categorii sociale, motiv pentru care economia lor nici nu a avut probleme la fel de mari in criza, fata de alte state. un sacrificiu imens si probabil ca nu este chiar usor considerand sindicatele de pe la ei, dar s-a dovedit a fi treaba nemteasca. la fel si la agricultori in toata europa: venituri mici + subventii + alte beneficii, ca sa mentina preturile la mancare mici si sa nu-si puna in cap agricultorii. si le merge, cat de cat, momentan.

      Răspunde
       
      1. tree4me
        Aprilie 26, 2014 la ora 12:23

        Stimate domn, aveti dreptate, este treaba nemteasca. Nu stiam de mentinerea salariilor jos la toate nivelele, Dar cred ca stiu sa se si organizeze si sunt disciplinati.

        Răspunde
         
  • ligia
    Aprilie 24, 2014 la ora 18:27

    Domnul Guran vorbeste destul de neavizat despre activitatea profesorilor ! Daca un profesor isi ia in serios activitatea ,numai pregatirea activitatilor, de pe o zi pe alta ,poate sa-ti ia si 4-6 ore ,numai ca sa vizualizezi structurile si mijloacele de invatare ,la acestea se adauga o gramada de activitati in scoala ,activitati metodice , activitati de monitorizare si extracurriculare ,proiecte s.a. ,fara de care nu poti avea un calicativ anual bun ,toate acestea nu le face nici pe jumatate profesorul din occident , crede-ma ,am vazut si stiu !Meditatii dau profesorii de la cateva discipline ,elevii sant presati pentru anumite examene si ingrasa intelectul dupa cum doresc parintii , uneori motivat !Invatamantul preuniversitar e mai complicat fata de invatamantul superior unde poti sa te scoli din pat si sa te duci sa predai ,lectia de la a a
    V-a nu se potriveste cu lectia de de la a VIII-a !Vorbeste ca Basescu ,din auzite sau ca madam Andronescu , la fel de bine initiata in problemele sistemului de invatamant ca si Grivei !Daca nu ar dezinforma ,din necunoastere , ar fi mai util !
    In alta ordine de idei , ii precizez d-lui Guran ca ,in Occident ,salariul unui profesor ii permite ,minimum, o casa-vila,o masina ,vacante diverse ,un standard pe care profesorul roman nu-l poate atinge nici cu doua slujbe (”scolare”),el abia daca isi achita chiria cu un salariu mediu , despre ce vorbim aiurea !Situatia in invatamant e jalnica ,dar nu e singura ,e adevarat !Ar trebui un comentariu mai substantial ,nu dupa principiul „toti ne pricem la toate !„

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Aprilie 24, 2014 la ora 19:56

      Daca un agent de vanzari seara acasa pe calculator, isi face stocul si pune in format electronic tot ce a facut in ziua respectiva, pentru ca asa prevede contractul de munca, acele ore nu i se platesc. Daca un profesor isi pregateste cateva zile acasa discursul si materialul pentru o conferinta nu cred ca i se plateste si este normal. Daca un medic se pregateste acasa citind nu i se plateste. Si daca alege sa faca acest lucru in biroul de la spital, avand poate mai multa liniste decat acasa, aceste ore nu i se vor plati. Si tot asa…

      Răspunde
       
    2. Nume
      Aprilie 24, 2014 la ora 21:02

      Este total nepregatit. ….

      Răspunde
       
    3. tree4me
      Aprilie 24, 2014 la ora 21:21

      Doamna ligia, am votat cu dvs, pentru atitudine – nu fata de domnul Guran ci fata de situatia din Romania. In legatura cu pregatirile necesare unui profesor, le stiu, le cunosc si cred ca pot fi atenuate, chiar reduse la minimum, in timp, cu experienta. Stiti ca sunt sahisti capabili de simultane? Si atunci cind meditezi un grup de elevi/studenti, o poti face individual si chiar pe tematici diferite – accentul se pune pe antrenarea meditatului intr-o contributie activa la acumularea cunostintelor (exercitiul personal, nu mura-n gura). Este drept ca parintii trebuie sa permita meditatorului sa-si faca treaba. In legatura cu ce cistiga un profesor in alte tari, nu sunt in masura sa va incurajez. Probabil ca trebuie sa va mai informati. Sunt profesori universitari care nu-si abandoneaza afacerile in consultanta, sau proiectele de cercetare, sau indrumarea tezelor de graduare, si multe altele. De fapt un profesor universitar are si alte obligatii fata de Universitate, in plus fata de predare si examinare.

      Răspunde
       
    4. golan
      Aprilie 24, 2014 la ora 21:25

      pai si la ce ma ajuta teoria asta, daca in practica, 4 din 5 elevi sunt la nivel mediu sau mai jos?

      putin imi pasa, ca platitor de taxe si elev pana nu de curand ce mai au de zis cadrele didactice, in conditiile in care tot ce am avut nevoie pentru terminarea liceului am invatat in ultimele 6 luni, inainte de examen. tot ce s-a lucrat in 11 ani si jumatate a fost si de proasta calitate si de prisos, timp irosit din viata a 90% din elevi (mai sunt si unii care dau de cate un profesor interesat de materia sa, si chiar daca nu-i pasioneaza subiectul, tot mai au ce invata). mult si prost, tipic romanesc.

      Răspunde
       
  • daniel
    Aprilie 24, 2014 la ora 16:18

    18 ore pe saptamana strict pentru predare, nu se iau in calcul orele facute peste program, pregatire lectii, corectari lucrari de control, pregatiri in afara orelor de predare neplatite(nu meditatiile in particular) se aduna lejer 8-10 ore de lucru pe zi.
    Nu sunt profesor, dar am o persoana apropiata care este profesor de liceu.
    Da este adevarat ca sunt profesori care se limiteaza doar la orele din aceasta norma(18 ore) dar ca sa corectezi niste lucrari la istorie iti trebuie cel putin 10 minute pe lucrare si ai minim 20 de elevi pe clasa si ai 6-8 clase, va rog sa faceti un calcul; inca 20-25 de ore, astea nu intra in norma de 18 ore se fac peste aceasta norma si mai sunt inca multe alte activitati neremunerate.

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Aprilie 24, 2014 la ora 21:37

      Domnul daniel, deasemenea ma solidarizez cu dvs, desi „calculele” nu spun totul. Eu am fost asistent universitar o perioada, dar am si experienta de meditat (la limbi straine sunt o tragedie). Sa stiti ca experienta unui profesor nu inseamna numai trecerea timpului, trebuie sa mai si adaugi ceva in timpul acesta. La fel cum un conducator de firma/departament isi educa angajatii incit sa poata sa le acorde delegarea responsabila pe anumite proiecte sau activitati, si un profesor poate delega un elev (in liceu, in mod voluntar, este si o cinste pentru cei 2 sau 3 mai buni din clasa) in pregatirea materialelor si chiar la corectarea celorlalte lucrari, iar in universitati exista pozitii part-time pentru studenti recomandati ca fiind corespunzatori, sa sprijine profesorul si chiar sa-l suplineasca in prezentari. Dealtfel, este o practica destul de populara, in ambele nivele, ca elevii/studentii sa-si schimbe intre ei lucrarile si sa le corecteze.

      Răspunde
       
  • Dan-Marius
    Aprilie 24, 2014 la ora 14:49

    Si totusi, se pot rula pe Linux programe create special pentru Windows. E suficient sa fie instalata o aplicatie denumita Wine care permite acest lucru.

    Pe de alta parte, nimeni nu ii impiedica pe oficialii Romaniei sa-si faca propria distributie de Linux pe care sa o foloseasca in cadrul institutiilor publice din toata tara. Poate doar lipsa de inteligenta si de cunostinte.

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Aprilie 24, 2014 la ora 21:53

      Domnul Dan-Marius, metoda de predare/invatare la distanta este o metoda si atit. Rezultatele depind foarte mult de … conjunctura. Cert este ca angajatorii ajung sa considere certificatele/diplomele obtinute pe aceasta cale, numai daca nu au incotro. Parerea mea este ca in programul liceal, nu este o garantie. Poate in ultimii ani de liceu, cind seriozitatea devine o realitate. Ma refer la seriozitatea elevului. Sa nu uitam ca profesorul este numai o parte a problemei. La nivel universitar, in cadrul internetului universitatii, fiecare profesor si student isi are site-ul sau, asigurindu-se o comunicare aproape continua intre factori. Deci nu este vorba numai de orele prezente in clasa. Aceasta comunicare creste gradul de eficacitate al invatamintului, surprinzator de mult. Este ca o meditatie exact cind ai nevoie de ea. Mult mai mult decit un … software.

      Răspunde
       
      1. Dan-Marius
        Aprilie 24, 2014 la ora 22:19

        Hei, tu ai citit ce am scris sau pur si simplu te-ai apucat sa comentezi aiurea?

        Răspunde
         
        1. tree4me
          Aprilie 25, 2014 la ora 18:10

          Stimate „Hei, tu”, ” lipsa de inteligenta si de cunostinte” – tot ce este prea mult strica, chiar si electronica.

          Răspunde
           
          1. Dan-Marius
            Aprilie 25, 2014 la ora 18:14

            haha :)) Pustiu, vezi-ti de treaba si abereaza cu altcineva. Vad ca o faci ”bine”.

             
    2. un turist
      Aprilie 26, 2014 la ora 11:18

      Dan Marius: Cer scuze dar pentru a plati un impozit,amenda sau cine stie ce trebuie sa stai la cozi interminabile cred ca nu are rost sa dicutam deocamdata de niste aplicatii fie ele cit de simple.

      Răspunde
       
      1. Dan-Marius
        Aprilie 26, 2014 la ora 12:41

        Pleosc! O nuca in perete.

        Comentam stirea pe care a pomenit-o Moise Guran cu sistemele de operare, nu cozile la care trebuie sa asteptam. In plus, tocmai aplicatiile astea pot ajuta (daca sint implementare corect) la eliminarea cozilor.

        Răspunde
         
        1. un turist
          Aprilie 26, 2014 la ora 18:13

          Sa se faca corect nu cu nasul varul sau alt neam!!!Atunci va fi bine.

          Răspunde
           
  • Alex
    Aprilie 24, 2014 la ora 13:41

    O tot aud pe chestia asta ca daca s-ar face treaba de la scoala nu ar mai fi nevoie de pregatire. Probabil ca asa este, doar ca nu prea are cum sa existe un interes prea mare mai ales cand salariul nu ii motiveaza cu nimic.
    Ar trebui oferite diferite sporuri pentru performantele elevilor, astfel incat sa ii motiveze si pe profesori sa faca ceva.

    Răspunde
     
    1. Adriana
      Aprilie 24, 2014 la ora 14:16

      Am stiut ca o sa spuneti ca nu sunt platiti profesorii.Sa va dau exemplul meu lucrez la brutarie si am 800lei salariu, lucrez 12 cu 24 si am plan 1000 de paini plus ce mai apare.Deci ca sa iau acesti bani trebuie sa fac 1000 de paini bune nici crude si nici arse ,pe cand profesorii nu au niciun plan si nicio calitate si salarul mic sau mare oricum este, trece luna si-l iau chiar daca nu se prezinta la ore si apoi mai este si fiecare meserie cu riscul ei, ti-ai ales o meserie ori o schimbi daca nu-ti place ori o faci cat de bine te lasa constiinta.

      Răspunde
       
      1. Nume
        Aprilie 24, 2014 la ora 21:06

        Deci, ai putea sa-ti schimbi meseria si sa fi profesoara ! Te tine ? Daca te-ar tine nu lucrai in brutarie! Respecta-i pentru scoala lor comparativ cu a ta…Si pentru faptul ca iti pot educa copiii, daca ai sau vei avea…
        Si tine cont, ca nu sunt profesor…

        Răspunde
         
        1. tree4me
          Aprilie 24, 2014 la ora 21:58

          nu-i frumos si nu duce la nimic

          Răspunde
           
        2. Adriana
          Aprilie 26, 2014 la ora 10:38

          Aud des expresia,respectai pe profesori pentru ca iti educa copii,dar oare asta nui tot o meserie ca oricare alta si totusi daca sant asa indispensabili pentru ca formeaza viitorul tarii cu atat mai mult trebuie sa raspude de greselile lor. La urma urmei nici ei nu ne respecta copii noi ce ar trebui sa facem.Daca as face painea cum trateza unii profesori elevii ar fi foarte cruda se vede foarte bine cati iau bacu ,dar eu nu pot face rabat nici la calitate nici la cantitate.Doamna fara nume nu putem fi toti profesori nu putem fi toti brutari ,daca eu nu sant profesoara asta nu inseamna ca nu are cine sai invete pe copii si daca nas fi brutar nu are cine face paine deci nimeni nui indispensabil putem fi inlocuiti si daca as fi profesor as respecta copii si pe parintii lor care dau tot ce au pentru copii lor dar sa stiti ca imi iubesc meseria si nu as schimbao pentru nimic in lume si au fost destule probleme ,nam primit salar si cate 3luni nas putea spune acelasi lucru si despre profesori ei daca nu le convine salaru repede se razbuna pe elevi si cei care pierd sant doar copii nostri. un croitor daca a gresit hainele numai are ce face cu ele trebuie sai opreasca din salar contravaloarea,un doctor daca gresete o operaratie pacientul moare ,etc .Fiecare om trebuie sa raspunda pentru calitatea serviciului adus.Sant profesori care isi fac meseria cu mult respect pentru ea si pentru om in general dar sant cam putini.Adevarul este ca nu sant vinovati profesorii ci doar parintii pentru ca nui intreaba prea des pe copii lor ce au facut la scoala, ii intreaba doar ce note au luat si la ce obiecte ca sa stie cu ce profesor trebuie sa vorbeasca etc.Cand a plecat fata mea la liceu am fost sigura ca no sa se descurce ca la generala invata foarte mult si note de10 nu prea avea,dar am ramas surprinsa cat de usor se ia 10 la liceu,daca cumparai o carte la romana sau daca te duceai la teatru luai 10 si la alte obiecte la fel si mai era si mare ajutor si copiatul la lucrari.Copiutele se fac la xerox in liceu la sfarsitul lucrarilor se strange cosul plin cu copiute nici macar nu le ascunde nimeni,profesorii stiu asta si nu zic nimic deci se creeaza o noua generatie care nu pare ca o sa fie prea cinstita ci doar smecheri cine o formeaza altcineva decat profesorii deci cei cinstiti no sa aiba nici o sansa .Fiica mea a copiat o data si aluat 7 si a zis daca nu copia tot atat lua si de atunci nu a mai copiat si inca ceva diriginta lea zis sa nu spuna tot de la scoala la parinti acasa.Iertatimi greselie fiica mea nu este acasa sami corecteze ce am scris .Am scris doar pentru ca ma doare ca fiica nu vrea sa mearga la facultate pentru ca azis ca nu vrea dupa ce termina facultate sa mearga in Italia ingrijitoare pentru ca nu are bani sa cumpere un post asa cum stau acasa cateva prietene care au terminat facultatea

          Răspunde
           
          1. tree4me
            Aprilie 26, 2014 la ora 12:05

            Doamna, sa-i aratati ficei dvs. ce scriu acuma: sa fiti mindra de mama dvs. si sa mergeti la facultate – astazi e greu miine va fi mai usor.

             
          2. Adriana
            Aprilie 26, 2014 la ora 19:33

            Am stiut ca o sa fiu desfiintata cu comentariul meu analfabet,daca am invatat ceva la cei 50 de ani ai mei este respectul fata de om si ar trebui sa se predea si in scoli,de aceea o sa va raspund cu un fragment din eseul Revelatiile durerii de Emil Cioran,tema ficei mele” Viaţa nu e un spectacol şi nici un joc. in lumea în care
            uuii mor fără să fi cunoscut victoria, în care unii se sacrifică
            din disperare, iar alţii urcă din iubire toată scara renunţărilor,
            în această lume în care nedreptăţile sunt eterne
            şi imanente în suferinţele arzătoare şi infinite, mai putem
            zÎmbi şi ne mai putem juca, mai avem dreptul să facem
            numai consideraţii ? Nu-ţi vine mai bine să renunţi la
            cărţile ce le citeşti sau la cărţile pe care le scrii, la toate
            ideile de bibliotecă şi la toate voluptăţile muzicale, la gînduri,
            la femei şi la visuri, pentru a te înregimenta Într-o
            cruciadă împotriva tuturor nedreptăţilor umane, împotriva
            a tot ce a rezultat din obrăznicia şi megalomania omului,
            împotriva a tot ceea ce nu e puritate, dezinteresare şi eroism?
            Căci m-a apucat o pasiune nebună pentru tot ce e pur şi
            nefalsificat, în lumea asta de indivizi acri, sceptici, murdari,
            incapabili de sacrificii.

             
          3. Stelian
            Aprilie 26, 2014 la ora 22:38

            @Adriana fiti pe pace, eu am inteles ce ati spus si va dau dreptate. Si cred ca mai sunt si altii. Dar nu ati ales bine sa-l citati pe Cioran. E usor sa desfiinteze tot, fara sa puna nimic in loc. Nedreptatile nu sunt eterne. Dreptatea este eterna.

             
      2. tree4me
        Aprilie 24, 2014 la ora 21:59

        corect, daca nu-ti place ce ti-ai ales ca meserie, nu vei putea da rezultate, este greu

        Răspunde
         
    2. VictorL
      Aprilie 24, 2014 la ora 15:05

      @Alex.Probabil ca ai dreptate dar eu cred ca ar fi bun si un sistem prin care sa fie inlocuiti daca nu performeaza.Daca nu sunt multumiti de ceva pot sa demisioneze cum facem si noi in sectorul privat.

      Răspunde
       
    3. tree4me
      Aprilie 24, 2014 la ora 22:13

      Aveti dreptate pe jumatate, dar voturile sunt oro-ori. Motivarea profesorilor pentru performantele elevilor este o latura, dar si participarea activa a elevilor la procesul educational trebuie motivat. Nu inveti, nu dai rezultate, nu inaintezi (corijente, repetentii, medii mici), media pe care o obtii sa reprezinte 80% din creditarea in inscrierea pentru scoli profesionale sau universitati. Restul de 20% sa fie eliminator pe baza de examen. Despre motivarea profesorilor cu salarii mai mari sau bonusuri, nu sunt deacord. Salariul se plateste pentru munca depusa si atit. Performantele elevilor (media pe clasa, inspectii scolare, caracterizare personala si recomandari), toate acestea trebuie sa duca la cistigarea de gradatii odata cu experienta – timpul nu inseamna experienta.

      Răspunde
       
  • Adriana
    Aprilie 24, 2014 la ora 11:14

    Daca profesori si-ar face orele nu prea ar mai fi nevoie de meditatii .Am o fiica in cl. a XII a si in primii 3 ani a avut o profesoara de romana care le-a spus de la inceput ca n-are ce sa ii faca nimeni ca ea nu-si face orele, fiica mea invatand la un liceu respectabil ,nici un parinte in 3 ani nu si-a pus problema ce face copilul lui la bac si nu este singurul caz. Parintii vin cu cadouri sa aiba copii 10 pe linie ca sa intre la o facultate buna acesta fiind singurul scop iar cei care invata cu adevarat nu pot trece de astia cu bani si faptul ca se copie 99% nici asta nu intereseaza pe nimeni iar adevaratele talente se pierd printre buruienile cu bani. Sa nu ne miram ca nu avem medici, avocati etc. buni .Sunt multe de spus despre invatamant dar nu intereseaza pe nimeni.

    Răspunde
     
    1. un turist
      Aprilie 24, 2014 la ora 12:13

      Mariana: Gresiti aveti cadre bine pregatite in toate domeniile dar ce este de plins ca mai toti ii puteti intilni la noi in Germania si UK spus in Europa de west. Pacat.

      Răspunde
       
    2. tree4me
      Aprilie 24, 2014 la ora 22:23

      Doamna Adriana, nu nu pot vota nici pro nici contra – spuneti un adevar strigator la cer. Daca in cazul unui hot, eu ii mai pot gasi circumstante atenuante, unui profesor din categoria pe care o mentionati, l-as trimite la taiat sare numai pe baza opiniei publice – indiferent de materia predata, cind inveti tinerii ca se poate trai si altfel asta este o otrava sociala cu explozie intirziata.

      Răspunde
       
  • Daniel
    Aprilie 24, 2014 la ora 10:58

    sotia mea este profesoara intr-o comuna. Eu spun ca profesorii au mai mult de 8 $ / h. Greseala dv. e facuta ca nu ati facut pe an, cum se face in America. Cate ore lucreaza pe an ? Sotia mea va pleca 5 luni sa lucreze in Germania ( din 15 mai pana la 15 octombrie) A lucrat si anul trecut. In astea 5 luni ( se va invoi la director pt ca nu-i la patron ) ii vor veni banii pe card. Mai pune vacantele de iarna, paste etc cand nu se duce la scoala. La scoala are cam 5-6 ore pe zi in care sambata, duminica si joi este libera. Se poate invoi oricand, iar daca nu face o ora la scoala, nu o trage nimeni la raspundere, iar elevii se bucura.

    Răspunde
     
    1. Nume
      Aprilie 24, 2014 la ora 21:09

      Rusine !!!
      Prosesoara….

      Răspunde
       
    2. tree4me
      Aprilie 24, 2014 la ora 22:31

      Domnul Daniel, cred ca sunteti alta persoana decit domnul daniel, de mai sus ( cu calculul unor activitati neremunerate), de aceia, fara nici o referire la ce fac americanii sau germanii, va rog cereti-i domnului Moise sa va stearga comentariul.

      Răspunde
       
    3. Merto
      Iunie 4, 2014 la ora 13:20

      You know what, I’m very much inniecld to agree.

      Răspunde
       
  • Mircea
    Aprilie 24, 2014 la ora 10:41

    Legat de Windows XP versus Linux, solutia este ca „aplicatiile” sa se afle in cloud, nu instalate pe fiecare calculator. S-ar ajunge astfel ca orice sistem de operare este instalat pe calculator sa nu aiba relevanta pentru ca interfata se face prin browser web existent pe orice sistem de operare, inclusiv pe acel „temut” Lixux care pe langa ca este gratuit pentru utilizare (si ar aduce economii) are o interfata extrem de usor de utilizat chiar si pentru un neinitiat. Ca sa nu mai spunem ca vorbim de o securitate sporita in cloud, cu mult mai mare decat cea oferita de administratiile locale, in special in orasele mici.

    Insa asta ar insemna ca s-ar reduce timpul de asteptare, birocratia, s-ar rezolva cu platile online pentru ca toate informatiile ar fi intr-un singur loc, accesibile oricand si de oriunde. Ar insemna de asemenea ca o parte din locurile de munca de la stat ar disparea pentru ca nu isi mai au rostul, s-ar vedea cat si ce face fiecare bugetar si multe alte avantaje.

    Nu de idei ducem lipsa, ci de vointa de a schimba ceva.

    Răspunde
     
  • profu` de engleza
    Aprilie 24, 2014 la ora 10:06

    Stimate domn Guran,
    Calculul pe care l-ati facut in cazul profesorilor, cu cei 8 euro pe ora, nu este corect. Majoritatea profesorilor primesc mult mai putin. Personal, primesc pe ora ceva mai mult de 10 lei, la o norma de 20 de ore pe saptamana. Daca as avea un salariu dublu, sa zicem, tot ar insemna doar vreo 5 euro pe ora.
    Pe de alta parte, norma didactica de predare de 18 ore pe saptamana nu inseamna ca doar atat muncim. Profesorul, pe langa lucrul la clasa, trebuie sa intocmeasca diferite documente, sa pregateasca lectii si activitati, sa faca parte din diferite comitete si comisii in scoala, sa participe la diferite cursuri (obligatorii) si sa aiba o activitate stiintifica si metodica. De aceea, norma de munca a unui profesor este de 40 de ore pe saptamana. Din proprie experienta, va spun ca unii dintre noi muncesc si sambata pentru a intruni toate conditiile necesare activitatii. Asadar, daca veti calcula salariul de profesor real, nu unul mediu pe care nu stiu de unde l-ati obtinut, raportat la, sa zicem 30 de ore pe saptamana, nu 40… veti vedea ca educatia este grav subfinantata. De aceea exista un deficit de educatie.
    Din nou, problema orelor suplimentare platite nu se aplica decat unora. Nu toti profesorii fac asa ceva, nu in toate zonele tarii parintii isi permit sa isi educe copilul suplimentar (mediul rural, spre exemplu, zonele sarace din orase).
    Incercati sa va detasati de viziunea asta urbana-centrala si veti vedea problemele adevarate ale educatiei.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Aprilie 24, 2014 la ora 10:27

      Stimate domn profesor de engleza, am precizat faptul ca aceea este o medie, nu sunt euro ci sunt dolari, iar asta cu lucrul de acasa e o mai veche motivare ce nu se aplica doar profesorilor. Uite, acum este ora 10 si 25 de minute, eu sunt acasa dar scriu pe blog, acesta fiind unul dintre joburile mele. Peste 15 minute plec si ma mai intorc la noapte dupa ora 24, ceea ce, pe un calcul al dvs m-ar califica la 14 ore de munca. Acest calcul este totusi inexact pentru ca in intervalul respectiv mai beau si o cafea cu un amic, mai si mananc, mai si fumez caci am pacatul asta, ceea ce reduce timpul efectiv de lucru la aprox 10 ore. Nu pretind nimanui sa ma plateasca 14 ore si ar fi si aberant caci ma platesc singur si daca nu ma platesc degeaba ma mai si enervez 🙂

      Răspunde
       
      1. ana oniga
        Aprilie 24, 2014 la ora 14:07

        Dl Guran ,pe pagina dv. de fb. isi fac publicitate si jegosii lui Voiculescu. Ex. general de securitate Rotar Gheorghe cu pagina lui de blog. Atentie ar trebui sa va plateasca pt.,aparitia lor acesti viermi afurisiti.

        Răspunde
         
        1. tree4me
          Aprilie 24, 2014 la ora 22:57

          ce nickname are?

          Răspunde
           
      2. Danys
        Aprilie 24, 2014 la ora 14:56

        Moise, ai devenit cam superficial dupa vacanta. Ceva in genul lu” Ponta. Concentreaza-te!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Răspunde
         
        1. tree4me
          Aprilie 24, 2014 la ora 22:58

          ceva mai concret, nu va jenati…

          Răspunde
           
      3. Constantin
        Aprilie 24, 2014 la ora 19:25

        „nu sunt euro ci sunt dolari…” _ Ei, da! Asta este altceva! Cata cafea beau profesorii care corecteaza gratis lucrarile pentru simularile repetate de Bac a scapat calcului. Ma rog… In multe cazuri, parintii au o parere execrabila cu privire la cei care le educa copilasii. O discutie pe un ton calm si cat de cat obiectiva (adica altfel decat cele purtate in studioul TVR) ar putea due la intelegerea mai buna a situiatiei. Altfel, dincolo de inadvertente si pozizia nedreapta fata de o intreaga categorie profesionala, se comit erori elementare care duc cu gandul pe privitori catre lipsa de informare din partea realizatorului si superficialitate in abordarea problemelor grave din invatamant. Obiecivitatea , desi pare dificil, trebuie pusa cel putin de catre persoanele publice inaintea calitatii de parinte.

        Răspunde
         
        1. tree4me
          Aprilie 24, 2014 la ora 23:10

          Obiectivitatea este o … obligatie necesara in orice domeniu.
          „trebuie pusa cel putin de catre persoanele publice inaintea calitatii de parinte” – adica, responsabilitatea in educatia copiilor este mai mare a persoanelor publice decit a parintilor? Daca sunt parinti care se spala pe miini, asta este altceva, altfel scoala ramine pe locul doi, impreuna cu societatea din afara casei. Daca sugerati o responsabilitate financiara, atunci societatea sau persoanele publice o au fata de parinti nu fata de copii. Parintele ramine pe viata responsabil pentru copilul sau. Despre obiectivitate, am marcat de la in ceput, este valabila oriunde.

          Răspunde
           
      4. tree4me
        Aprilie 24, 2014 la ora 22:39

        Perfect legitim, activitatea unui profesor nu poate fi interpretata ca cea a unui patron, chiar daca si unul si altul ar lucra 24 cu 7. Pentru un profesor as sugera un salariu minim fix (nu orar) si gradatii corelate cu performanta.

        Răspunde
         
      5. profu` de engleza
        Aprilie 25, 2014 la ora 09:27

        Aveti dreptate, domnule Guran, nu sunt euro, ci dolari, imi cer scuze pentru confuzie. Totusi, din raspunsul dumneavoastra inteleg ca sunteti de acord cu mine ca norma de 18 ore nu este criteriul relevant de analiza a activitatii profesorului. Mesajul meu incerca sa sustina o mai corecta abordare a situatiei acestei categorii socio-profesionale. Cand am spus ca educatia este subfinantata, m-am referit nu doar la salarii,ci si la spatii, dotari, logistica etc.
        Pana la urma, sistemul educational nu poate fi altfel decat societatea in care exista: saraca, fara sanse reale, blazata, in care succesul este exceptia, nu regula.
        Va salut.

        Răspunde
         
    2. VictorL
      Aprilie 24, 2014 la ora 11:28

      @Profu…Din intimplare, zilele astea am vorbit cu copiii de liceu ai prietenilor.Se plingeau ca au profesori care la ore explica in fuga si dezinteresat ce predau si apoi daca copiii nu au inteles ii invita seara acasa la meditatii platite.Aici cu ce avem de-aface cu subfinantare sau cu rea vointa si interes material?
      Cred ca un profesor de felul asta este de fapt o risipa pentru sistemul de invatamint nu o subfinantare.

      Răspunde
       
      1. Dragotoiu Mihail
        Aprilie 24, 2014 la ora 13:34

        Cam tot sistemul educational este conceput in asa fel incat sa fie nevoie de ore suplimentare, de meditatii. Profesorii sau mai bine zis majoritatea dintre ei nu isi dau un interes prea mare la clasa cu scopul de a atrage elevii dornici de rezultate bune catre meditatii. Meditatii care de obicei sunt la negru si care reprezinta de fapt evaziune fiscala. Plus ca au un program foarte lejer (desi ei sugereaza altceva), cu vacante de cel putin 4 luni pe an.

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Aprilie 25, 2014 la ora 07:20

          Se observa stimate domn faptul ca ati citit Legea Invatamantului. Aceea trebuie sa fi fost sursa informatiei cu privire la concediile cadrelor didactice. Doar ca din neatentie ati retinut numarul 4 [luni] in mod eronat. Nu este vorba despre patru luni, ci despre 40 de luni…sau de zile?!.

          Răspunde
           
      2. Constantin
        Aprilie 25, 2014 la ora 07:17

        Stimate domn, cu tot resapectul, incercati sa vorbiti si cu un cadru didactic pentru o informare cat de cat echilibrata. Invitatita este adresata cu deferenta si autorului articolului. O discutie cu un profesor, cu un inspector scolar sau cu oficialitatile din Ministerul Educatiei este fara indoiala utila pentru o corecta informare.

        Răspunde
         
      3. Calimero
        Aprilie 28, 2014 la ora 15:13

        Depinde de calitatea elevilor cu care ati discutat….

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Aprilie 28, 2014 la ora 17:08

          @Calimero.Discutia a avut loc in urma unui transfer intre doua licee.Elevul era acelasi dar la alt liceu a gasit alte obiceiuri.Ca la bordee nu-i asa?…

          Răspunde
           
    3. tree4me
      Aprilie 24, 2014 la ora 22:52

      Domnu profu` de engleza, deacord cu dvs, la modul general.
      „nu in toate zonele tarii parintii isi permit sa isi educe copilul suplimentar” – asta este o problema in plus, care trebuie solutionata. Dar fara ca ceilalti parinti, care isi pot permite, sa se considere discriminati. Este greu. Prima solutie care imi vine este invatamintul gratuit, la toate nivelele. Banul nu trebuie sa influenteze in nici un fel gradul educatiei. Dar pina una alta, as sugera o suportare de la bugetul local (adica judetean) a tuturor cheltuielilor legate de studiul suplimentar. Si acesta ar putea fi organizat intr-un Centru cu sediul in … scoala. Aceasta forma ar dezveli multe lacune despre care nu se vorbeste.

      Răspunde
       
  • Marian
    Aprilie 24, 2014 la ora 09:42

    Dragă Moise,
    Te rog menționează sursa în care ai găsit informația despre faptul că în Suedia profesorii din preuniversitar lucrează 35 ore pe săptămână (aici mă refer la orele fizice de lucru cu elevii, pentru că le-ai comparat cu cele 18 ore prestate de profesorii români).
    Mă miră punctul tău de vedere și mai ales calculul făcut din care au rezultat cei 8 USD/oră. În calcul ar trebui considerate toate orele petrecute la școală, incluzând diverse activități administrative (consilii, cercuri, comisii etc.) care, fără îndoială, se atribuie obligatoriu fiecărui profesor în parte. În plus, mai este timpul petrecut pentru pregătirea orelor, dar care este de fiecare dată minimalizat de cei din exterior pentru că nu toți cei din sistem fac acest lucru. Totuși, există oameni care își fac datoria, și nu trebuie generalizat.
    În final, poate că știi, dar în România, în mediul preuniversitar, norma profesorilor se calculează la 8 ore pe zi.
    Astfel, cred că se justifică amendarea calculului prezentat de tine.
    Marian

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 26, 2014 la ora 17:59

      Ba da, toti cei din sistem fac planificari de le ies ochii, zilnic se scriu in condica detalii cu privire la activitati, se corecteaza sumedenie de lucrari, atat in preuniversitar cat si in invatamantul uuniversitar s.a.m.d. Nu toti cei care vorbesc despre invatamant stiu amanunte despre activitatea didactica si pedagogica. Nu mai vorbim despre activitatile extracuriculare. Pur si simplu nu pot intelege rosdtul acestei campanii impotriva cadrelor didactice. Este o aiureala fara sens!

      Răspunde
       
  • Cosmin Moise
    Aprilie 24, 2014 la ora 09:13

    Pai ne vaitam ca nu creste consumul! Uite ca ne creste: la bautura, sa ne inecam amarul pentru ca nu avem bani pentru altceva!!!

    Răspunde
     
    1. ana
      Aprilie 24, 2014 la ora 21:44

      anulare abonament

      Răspunde
       
  • Adrian
    Aprilie 24, 2014 la ora 08:23

    Tot pe linia dvs de reportaje „dezvaluiri”, va propun un nou subiect.

    Poate nu am dreptate, dar merita documentat cazul.

    Magazinele Profi. Au fost cumparate de aceeasi firma imobiliara/fond de investitii care detinea Magazinele Artima pe care le-a vandut catre Carrefour iar cu acei bani + alte fonduri au cumparat PROFI.

    Ok, nimic ciudat. Problema este ca Magazinele PROFI nu functioneaza dupa regulile unor magazine normale, unor comercianti.
    Au intrat pe piata cu o politica care sa nimiceasca totul prin preturi si reclame si dezvoltare si deschidere de noi magazine astfel incat probabil in 4-5 ani sa poata fi vandute.

    Practic, ce vreau sa spun este ca ei vand marfa fara adaos(veti gasi aceasta specificatie si pe rafturile lor „Adaos comercial 0%”) poate chiar in minus doar pentru a castiga cota de piata si alti indicatori pentru a vinde reteaua…

    In tot acest timp, toti micii buticari si magazinase de colt, isi pierd afacerile.

    Asta este viata, e o nisa exploatata de firma aceasta dar noi ca societate avem prea mult de pierdut. Din pacate.

    Răspunde
     
    1. Lucian
      Aprilie 24, 2014 la ora 08:40

      Adrian,
      Nu stiu cum ti se par mici tie preturile de la Profi.?! Am fost de curand in tara si am vrut sa cumpar mozzarella. Am dat 16 lei pe 250 de grame. Specific mozzarella facuta in Romania si nu importata! Eu locuiesc in strainatate si dau 2 eur pe 3grame.
      Ulei de masline 30lei 750ml. Eu dau 3 eur pe kilogram… Lapte mai scump in tara decat in strainatate…
      Eu nu pricep cum mancarea e in Romania mai scumpa decat mancarea in Europa. Nu mai vorbesc de o analiza a preturilor alimentelor in functie de puterea de cumparare – dezastru!

      Răspunde
       
      1. Lucian
        Aprilie 24, 2014 la ora 08:42

        erata pret mozzarela : dau 2 eur pe 380grame

        Răspunde
         
    2. oniga
      Aprilie 24, 2014 la ora 21:23

      anulare abonament

      Răspunde
       
  • Lucian
    Aprilie 24, 2014 la ora 08:21

    Fotografia cu pârâul Teleormanul pe care ai prezentat-o este fâcută pe șoseaua Alexandria-București iar satul pe care l-ai prezentat este satul Vitănești.
    Beiu este la câțiva kilometri în aval. 😉

    Răspunde
     
    1. Lucian
      Aprilie 24, 2014 la ora 08:50

      Îmi cer scuze!
      Poza e corectă.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase