Votăm corupţie, culegem sărăcie

Publicat la data de de Moise

duicu blog

de Moise Guran

Nu știu câți dintre dumneavoastră ați auzit de Adrian Duicu, șeful județului Mehedinți, înainte ca acesta să fi fost ridicat de DNA. N-aveați de ce să auziți, că doar Mehedințiul este printre cele mai sărace județe ale țării.

Cu doar 10% din cei 200 000 de locuitori având o slujbă legală, cu cel mai mic număr de firme la mia de locuitori din toată țara, Mehedințiul este un loc rupt de pe hartă, fără lucrări importante de infrastructură, fără investiții publice majore și fără nicio perspectivă. În Mehedinți, ești în clasa de mijloc dacă ești bugetar și asta pentru că cei mai mulți dintre cei care au o slujbă asta sunt – angajați la stat.

Deși are primele două cele mai mari hidrocentrale ale țării, deși are un combinat de apă grea și un potențial de transport fluvial extraordinar, deși, în Mehedinți, Dunărea face cel mai mare și mai frumos defileu din țara noastră, județul respectiv nu există pe harta economică a României. E doar un alt județ din Câmpia Română, unde țăranii trăiesc din exploatarea loturilor de subzistență.

Ei bine, cam așa arată locul peste care împărățește acest boiernaș de ev mediu timpuriu, pe numele său Adrian Duicu. Omul e tânăr, are doar 43 de ani și destul de dibaci când vine vorba de bani, căci a fost șef la sucursala Petrom, înainte de privatizare, pe vremea embargoului din Serbia.

N-a fost niciodată prins cu nimic, până n-a intrat în politică și a început să-și aprobe lucruri, în calitate de consilier județean. A fost de trei ori suspendat din funcție ca incompatibil, dar s-a întors pe caii mari ai USL la conducerea unui județ dependent de ajutoarele sociale dar și de Dumnezeu. Duicu a avut grijă să aloce sume importante pentru catedrala mântuirii județene, ca și cum astfel ar fi putut salva economia locală. Sau poate că a sperat într-o spălare a păcatelor.

Acum, DNA-ul ne arată că Duicu era disperat să își aranjeze dosarul de incompatibilitate și că a apelat pentru asta la sora judecătoare a șefului Poliței județene, că punea pe funcții pe cine voia și unde voia, și că numărul mare de infracțiuni documentate de DNA sunt cele mai comune găinării pe care un baronaș local le poate face.

V-am spus acum povestea acestui Duicu de la Mehedinți pentru că nu el, ci județul său iese din tiparele celorlalte șapte județe unde baronii locali au picat în plasa DNA – Constanța, Prahova, Argeș, astea sunt județe mult mai bogate, unde furăciunile chiar au o miză. Sunt județe care țin ele în spate alte județe, așa cum este Mehedințiul, al cărui raport între alocări de la centru și contribuții prin taxe este de 130%.

În final, ceea ce contează este faptul că cetățenii județului l-au ales direct pe acest Adrian Duicu, sperând de la el ce anume? Locuri de muncă? Cinste? Curățenie morală? Sau bani pentru catedrală?

Comentarii prin facebook

85 răspunsuri la Votăm corupţie, culegem sărăcie

  • Luca ion
    Mai 19, 2016 la ora 18:54

    Domnule Moise v-as ramane profund indatorat daca v-ati documenta si scrie articole de baronii din Caras-Severin care au facut si fac multe ,,artificii,,manevreaza Politia cum vor ei sa ,,pice,,bine cand sunt la necaz ,ei sau amicii lor ,mai ales la rural.Multumesc.

    Răspunde
     
  • Eduard Milea
    Mai 19, 2016 la ora 14:56

    Bre Moise parca matale esti din MH daca nu ma insel nu ???? cum se face ca deodata vrei sa iesi dintr-un con de umbra chiar cu Mehedintiul deodata te intereseaza Duicu ???? dc nu intrebi de Chior sau de Domn doctor Oprescu ce functii au in servicii ca este la matale acolo unde cica se da ora exacta ???? uite aici nici tu nu joci korect nui mai ai arata pe altii multumesc frumos .

    Răspunde
     
  • Eduard Milea
    Mai 19, 2016 la ora 14:31

    Nu stiu cit adevar spui dar pot spune ca Adi Duicu ca nu are 43 de ani ci mai multi nu mai citesc mai departe ce ai scris ca este posibil sa duci lumea in alta latura cu deosebit respect Edi .

    Răspunde
     
    1. Florin
      Mai 20, 2016 la ora 08:43

      Ce-ți mai place să-l pupi în dos pe analfabetul baron!

      Răspunde
       
  • Mediator Penal
    Mai 19, 2016 la ora 08:31

    Eu cred ca alegerile din acest an vor fi atipice. Oamenii au inteles cat de grava este coruptia si cat de multi bani se furau de la buget si se vor ganndi mai atent ianinte sa voteze!

    Răspunde
     
  • Demian Mugurel
    Aprilie 10, 2014 la ora 12:20

    Am si eu o intrebare , sunt adolescent si nu prea am de unde sa aflu , de ce nu se aplica legile contra evaziunii si spalarii si delapidarii etc. si in cazul tiganilor cu palarie ? adica ei daca sunt in Romania si sunt cetateni ai acestei tari nu trebuie tratati ca si acesti oameni care rand pe rand cad in mainile DNA ? Adica toata lumea stie ca aceia traiesc doar din furat si sunt niste paraziti pentru societatea si economia noastra ? Nu stiu daca are legatura intrebarea cu subiectul dar astept un raspuns de la domnul Guran .

    Răspunde
     
  • un roman
    Aprilie 9, 2014 la ora 09:55

    Pe cand in judetul Botosani, d-le Moise Guran?
    La saracie si boiernasi de partid se aseamana cu Mehedinti…
    Si, la fel, este dependent de ajutoare sociale si ajutor de la Dumnezeu… Daca te duci acolo, ai avea multe de aflat despre multi aflati la putere, cum au ajuns sa castige alegerile locale, dosarele lor si matrapazlacurile pe care le fac…
    Acolo oamenii voteaza pe cei care le ofera sacose goale si galeti, poate un pachet de zahar sau de faina sau, mai rau, o petrecere campeneasca cu multa bautura si gratare de proasta calitate.
    Este acolo unul, primar, care a si fost luat la intrebari despre organizarea unor festivaluri si sursele de finantare…
    Da, exista si Botosani pe harta tarii (cel cu Eminescu, Iorga, Enescu) si pacat de oamenii chiar cinstiti de acolo…

    Răspunde
     
  • tree4me
    Aprilie 8, 2014 la ora 23:03

    Romania de dinainte de comunism si cea de dupa, de la artizanii unei tari crestine, moderne si europene, la distrugatorii de astazi. Imaginile inlocuiesc miile de cuvinte! Nicolae Iorga spunea:“Sa fii mandru ca stai sus numai atunci cand nu-ti este rusine sa-ti amintesti cine te-a adus acolo!” un pasaj de pe alt blog care nu a fost preluat in acest text.

    Răspunde
     
  • tree4me
    Aprilie 8, 2014 la ora 22:56

    Domnul Silviu, am sa incep prin a va multumi pentru interventia dvs. (7 apr. 14:21) si am sa fiu scurt. Noi care traim efectiv in afara Romaniei, pe picioarele noastre si nesubventionati de diverse organizatii, cunoastem si intelegem viata la fel precum popoarele in mijlocul carora traim. Sunt mii de romani care ar lasa balta totul si s-ar intoarce in tara, de bine ce o duc aici. Daca cineva isi inchipuie ca banul este totul, mare iluzie. Sunt pline blogurile romanesti de gindiri curate: <> Nici o asemanare cu reactiile la comentariul dvs. Presupun ca sunteti familiarizat cu tonul si opiniile din … afara: „Whether it’s a corporate executive looking to win back disillusioned consumers and shareholders or a politician making whatever promises necessary to obtain public office, this term seems to have earned a bad rap over the years. And as a result, many have come to question the authenticity of those who use transparency as a part of their normal vernacular.”
    Stiim ce interese au unii de pe aici, stiim ce interese au unii din tara si stiim ce vrea poporul roman. Poporul vrea si va obtine. De asta sunt linistit. Ceia ce nu mi-as dori, este ca istoria sa se repete iar: cei care astazi se opun poporului, miine sa ajunga in fruntea lui. Numai bine.
    ps: am lucrat si la govern, si la particular, si pe cont propriu si intimplator am si mastere, si diplome, si certificate – dar bunul simt este ceia ce conteaza.

    Răspunde
     
    1. tree4me
      Aprilie 8, 2014 la ora 23:02

      un pasaj de pe alt blog care nu a fost preluat in acest text.

      Răspunde
       
    2. Silviu
      Aprilie 10, 2014 la ora 18:27

      Reactiile la care faceti referire le cam asteptam. Ma mir ca la dumneavoastra sunt aceleasi 4 voturi negative peste tot. Asta este un fenomen rar.

      Răspunde
       
  • Victor Asandei
    Aprilie 8, 2014 la ora 09:00

    tigania ole ole ola !

    Răspunde
     
  • alina
    Aprilie 7, 2014 la ora 22:07

    de ce toti oamenii astia urati pe exterior, nu incearca macar sa fie mai buni la interior

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 7, 2014 la ora 20:52

    @Silviu _ Finalul textului este de fapt cea mai interesantă parte (comediile cinematografice pot fi discutate cu voia d-lui Moise la un al topic). Este locul in care descrieţi o situaţie anormală şi pretindeţi ca aceasta este normalitatea. Observaţi in mod corect faptul că actele de corupţie au un cost semnificativ pentru economie şi explicaţi că dumneavoastră aţi consimţit să participaţi la ele. Stimate domn, „lumea mea”, indiferent natura activităţii profesionale, este una in care actele de corupţie sunt denunţate. Confuzia intre respectarea şi încălcarea legii este lămurită in statele de drept de Justiţie şi imi doresc să se intample la fel şi in tara mea. Diferenţele „surprinzătoare” dintre statele de drept şi patria noastră, care este o kleptocraţie, o prezentaţi chiar dumneavoastră prin reacţia cetăţenilor străini care „rămâneau intezisi” şi renunţau la a investi in România. De fapt, mult mai des decât suntem dispuşi să recunoaştem, acceptarea ori respingerea încălcării legii este o chestiune de opţiune personală. Iar refuzul de a privi realitatea in faţă vine ca o consecinţă a faptului că infractorii care ne fură sunt chiar cei desemnaţi de noi in mod democratic să ocupe funcţii publice. Si nu avem curajul să ne asumăm erorile pe care le facem.

    Răspunde
     
    1. Silviu
      Aprilie 8, 2014 la ora 22:04

      D-le Constantin, a sosit timpul sa intru in transee. Ma „bombardati” foarte elocvent. Domnule Constantin, sotia mea este profesor. Mama mea a fost profesoara. Socrii mei sunt amandoi profesori. Dumneavoastra sunteti cumva profesor? Intreb deoarece am observat ca sunteti informat, faceti trimiteri la obiect, si alte cateva detalii de acest gen. Ce am mai observat este ca nu faceti referire la situatii cu care v-ati confruntat personal. Si teroria este buna, d-le Constantin, ne mentine pe directie. Dar practica este esentiala.
      „actele de corupţie au un cost semnificativ pentru economie şi explicaţi că dumneavoastră aţi consimţit să participaţi la ele” – ar fi multe de spus aici. Ma rezum la un singur detaliu(practic): exista un oras in Romania unde „mana mea nu va mai pune piciorul”. Pentru ca sunt cativa localnici care au infundat puscaria datorita abilitatilor si verticalitatii mele. Va puteti imagina ce „beneficii” am cules de acolo?
      „Si nu avem curajul să ne asumăm erorile pe care le facem” – mi-am asumat situatia descrisa mai sus si am stat cativa ani prin exilat prin tari straine in consecinta pina a fost… dezamorsata situatia. Din acest punct de vedere am pretentia ca stiu mai bine decat dumneavoastra atat pretul verticalitatii, cat si cel al coruptiei de care faceti caz. Mi le asum pe amandoua. De aceea il inteleg pe d-l tree4me intr-un mod in care am banuiala ca dumneavoastra nu aveti de ce sa il intelegeti, deoarece – recunosc, ma hazardez aici – dumneavoastra ati trait intr-un mediu mai putin agresiv din anumite puncte de vedere.

      Răspunde
       
      1. tree4me
        Aprilie 8, 2014 la ora 23:11

        Super!!!

        Răspunde
         
  • Constantin
    Aprilie 7, 2014 la ora 20:25

    @Silviu _ Înţeleg obiecţia dumneavoastră cu privire la teoriile economice neconfirmate in practică. Nu voi insista cu chestiuni plictisitoare de natură epistemologică. Trebuie să admit că Economia NU este o ştiinţă exactă, iar unele modele propuse de premianţi Nobel au fost contrazise de realitate. Există, insă, anumite repere, sisteme de referinţă, „paradigme” (vezi T Kuhn, spre exemplu) de care trebuie să ţinem seama. Prin comparaţie, admitem că in conformitate cu Teoria Relativităţii din Fizică putem defini un spaţiu convenţional restrâns (newtonian) in care merele cad de sus in jos. Dacă „aplicăm Teoria Relativităţii Generale” in economie, o „luăm pe arătură”. Altfel spus, dacă luăm in discuţie un număr [prea] mare de parametri (pe lângă faptul că nu este aici spaţiul si locul potrivit pentru modele economice extinse) ne rătăcim. Aşadar, există un număr de principii economice care sunt [răs]verificate empiric, chiar in spiritul falsificabilităţii popperiene. La acelea am făcut referire, inclusiv in ceea ce priveşte Bursa ca piaţă publică transparentă. (Nu am vorbit despre costurile tranzacţiilor, informaţia asimetrică s.a.m.d.)

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 7, 2014 la ora 19:58

    @Silviu _ „nu mi se pare că ia in râs…” _ Recitiţi, vă rog. (Nu mi-am propus să explicitez propoziţie cu propoziţie nici ceea ce priveşte acest aspect al comentariilor anterioare, nici altele; textul ar deveni abuziv de lung, la fel ca al dumneavoastră.) Dacă totuşi nu reuşiţi să vedeţi modul „in râs” de abordare a problemei, cu scuzele cuvenite d-lui Moise, voi face analiza pe text. *** „mă tem că…” _ Fără îndoială, pot fi de acord cu dumneavoastră, ar putea fi vorba despre cunoştinţe economice dobândite prin „practica de afaceri”. Nu este niciun motiv de temere si nu există vreo contradicţie cu ceea ce am scris eu.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 7, 2014 la ora 19:50

    @Silviu _ „lobby […] reglementat” *** Confuzia intre corupţie si serviciu legal plătit este excepţională si aproape întotdeauna voită. De regulă este înţeleasă cu uşurinţă diferenţa dintre situaţia in care T. Remes cumpără 1kg de caltaboşi de la Gh. Ciorbă si situaţia in care el primeşte caltaboşii drept mită. In statul de drept, aplicarea legii/normei NU se tranzacţionează, ori, mita ca preţ al actului de corupţie presupune tocmai acest lucru. (Pentru a vă ajuta in risipirea neînţelegerilor, vizitaţi siteul legeaz.net/dictionar-juridic/darea-de-mita. Sunt, insă, sigur că sunt informaţii pe care le puteţi accesa cu uşurinţă, de aceea reiterez indemnul la informare corectă.)

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 7, 2014 la ora 21:12

      Erata: „Confuzia intre corupţie si…” _ Pe cuvantul meu ca am scris „dintre”, habar n’am cum a iesit asa…

      Răspunde
       
  • Constantin
    Aprilie 7, 2014 la ora 19:38

    @Silviu _ „intr-o lume in care justiţia ar fi lasată să funcţioneze…” *** Stimate domn, mă bucur să fiu pe deplin de acord cu dumneavoastră. Independenţa justiţiei ar trebui sa fie unul dintre obiectivele prioritare de politică internă si unul dintre angajamentele cele mai importante ale ţării noastre fată de UE. MCV a fost instituit tocmai din cauza rămânerii in urmă a României si Bulgariei în ceea ce priveşte reforma sistemului judiciar, corupţia si crima organizată. După cum foarte bine observaţi, rapoartele Comisiei Europene cu privire la obiectivele de referinţă stabilite de către Comisia Europeană pentru evaluarea progreselor înregistrate în aceste domenii arată că ţara noastră întârzie in continuare îndeplinirea lor, iar amânarea admiterii patriei noastre in Spaţiul Schengen este, aşa cum probabil ştiţi, o consecinţă a acestui fapt.

    Răspunde
     
  • tree4me
    Aprilie 7, 2014 la ora 03:41

    „Mehedințiul este printre cele mai sărace județe ale țării” … „județul respectiv nu există pe harta economică a României”
    Are doua hidrocentrale, un combinat de apa grea pentru Cernavoda, un defileu pe Dunare. Si populatie subzista.
    Wikipedia (in engleza) spune: o suprafata de 5000 kmp, o populatie de 255000 (cu 25% mai mica decit era cam prin 1989), se gaseste taman pe granita dintre sirbi si bulgari, are industrie chimica, alimentara, textila, de masini (cai ferate si navala), lemn si hirtie, extrage carbune si cupru (Baia de Arama).
    Wikipedia, in romana, nu spune nimic din toate astea.
    Sa inteleg ca strainii stiu sau trebuie sa stie mai bine ce se poate face in acest judet? Ca se asteapta sa vina ei sa faca ce ar trebui sa faca populatia locala? Sau sa inteleg ca Adrian Duicu este de vina si pentru ca populatia s-a redus cu aproape intreaga populatie a Turnului Severin?
    Nu este nici un repros la adresa nimanui. Nu cred ca este vremea reprosurilor. Daca se continua tot asa, si judetele despre care se crede ca sunt bogate acuma, vor ajunge la fel ca Mehedintul.
    Sunt curios daca cineva are curiozitatea sa faca o lista pe judete cu oameni care pot si vor sa si faca ceva in Romania. Critica este buna. Si puscariile vor fi pline. Si mai departe? Nu dau sfaturi, nu am autoritatea sa o fac. Dar nici nu critic fara sa pun ceva in loc, n-am facut asta niciodata. Cind alegeti, o faceti dintre cei criticati sau dintre cei care urmeaza sa fie criticati?

    Răspunde
     
  • tree4me
    Aprilie 7, 2014 la ora 02:16

    Manipularea este un proces lent de schimbare a gindirii la grupuriin sensul dorit de altii prin propaganda. Se sprijina pe dezinformare si contrainformare.

    „boala lunga = moarte sigura”
    Europa unita nu are sanse, nu pentru ca nu este sau nu poate fi sau nu trebuie sa fie omogena dpdv national sau/si dezvoltata in mod egal, ci pentru ca oligarhi financiari (fara legatura cu natiunea din care fac parte) nu au interes sa imparta nimic cu nimeni. Ce se intimpla intre ei nu este nici macar competitie/concurenta, este un razboi economic – financiar pe viata si pe moarte pentru suprematie, pentru monopolul pe care si-l doreste fiecare. Ei nu se inteleg si nu se vor intelege (fiecare continua sa-si faca contractele/intelegerile internationale pe cont propriu). Nu poate exista un regim monetar unic intr-o fiscalitate separata. Este de admis ca o companie va opera totul in Euro, dar unde plateste taxele – 20% in Germania, sau 30% in Romania, sau 10% in Franta? Se muta cu tot calabalicul in Franta si incepe sa fie boicotata cu diverse taxe de autostrada sau regimuri de preturi diferite la aprovizionare sau la livrare. Sa mai spun ca salariile vor ramine „loiale” fiscalitatii regionale? Politicenii trag la rame cind intr-o barca cind in alta, dupa miros si dupa vint – pot fi condamnati? Iar masa populara multinationala se stinge si nu stie de ce.Cui spunem „Pai, hotariti-va fratilor”? Celor care organizeaza festivaluri internationale cu muzica, dansuri si halalela nationale, cind intr-o parte cind in alta? Daca la Hanul lui Manuc o sa se danseze flamingo si o sa se serveasca cirnat cu varza si o sa se cinte „O sole mio”, se cheama ca ne-am unit? Nu este vorba nici macar de limba oficiala de comunicare. Federalizare? Nici vorba! Federatia este un singur guvern peste o uniune de state autonome, fiecare cu administratie proprie. In fiecare tara se dau batalii intre partide. Pai cind o fi sa se alega presedintele UE, incepe razboiul. In Jugoslavia a fost facuta praf o federatie. Gorbaciov a fost aplaudat pentru aiureala pe care a facut-o. Se sare in sus ca rusii vor sa anexeze Ukraina. Canadienii nu-i lasa pe quebecani sa-si ia independenta. In secuime nu se permite autonomie. Britanicii nu-i lasa pe scotieni din haturi. Iar in UE se refuxa sa se anexeze unii pe altii. Asta nu-i nici macar ciorba de potroace, este un balamuc.

    „o sustinatoare convinsa a monarhiei”
    „Monarhia este un sistem politic în care puterea este simbolizată de o singură persoană numită monarh. A fost o formă de guvernământ obișnuită în întreaga lume în perioadele antică și medievală.” Despre o monarhie „absoluta” in Romania, cu simbolurile existente – este penibil sa se discute. O monarhie „constitutionala”? Sa vedem. Un monarh cu atributii prezidentiale si un premier. Pai acuma este altceva? Asta ar mai lipsi, sa-l incoronam pe … presedinte. Pe urma mai vine si aspectul electoral, al campaniei electorale. Nici unul nou nu se urca pe … esafod, sa strige „Eu, eu! Va aduc marea cu sarea!” La TVR stau la coada mereu aceiasi care nici macar nu se jeneaza sa repete aceiasi sindrofie. Despre „curtea regala”, aud ca a primit o padure si imediat a impartit citeva decoratii, ca recunostinta. Asta chiar ca nu este coruptie – foarte serios, parerea mea este ca a fost foarte frumos. Dar trebuia sa dea la tot poporul, ca padurea nu era a lui Ponta sau a lui Antonescu si … cam atit. Ma intreb, insa, de ce nu a luat „curtea regala” un manager care in loc sa taie padurea si sa o vinda pentru (sau la pret) de lemn de foc, sa deschida o afacere: mobila, echipament sportiv, instrumente muzicale, materiale sau componente de constructie, macar niste saboti cu toc inalt? Asta nu se cheama … onestitate (vis-a-vis de ce afaceri invirtesc politicenii), se cheama … altfel, dar nu-i frumos sa spui. Dar este frumos ce fac ei, incoronatii? Nu spun ca ei au adus Romania in sapa de lemn, dar nici nu ajuta sa se iasa de la …apa. Si atunci, „Pai de ce mai Voineo?”

    Răspunde
     
  • cristi
    Aprilie 6, 2014 la ora 14:00

    titlul spune tot!

    Răspunde
     
  • sorin1
    Aprilie 6, 2014 la ora 07:10

    E o vorbã-Un popor care alege corupți, nu e victimã. E complice. Ia sã ne gândim o țîrã- cine sunt cei mai mulți și mai conștiincioși votanți? Aaa…fix ãia la care li se mãresc veniturile anual….nnu cu mult . dar cresc. nu scad cu rata inflației- ca la restu’. Cineva e mai intelijent…
    Bine- asta nu scuzã ci acuzã neparticiparea la un vot de blam a celorlalți.

    Răspunde
     
  • tree4me
    Aprilie 6, 2014 la ora 04:23

    „teoriile conspirationiste sunt ultimul refugiu al oamenilor slabi”…
    Sunt deacord cu tot ce urmeaza, desi nu inteleg unde am eu ceva cu vreo conspiratie. Intr-un anume fel, cred ca as putea sa incerc a fi deacord ca cei slabi recurg la teorii „conspirationiste”. De fapt, de foarte multe ori in viata se intimpla lucruri pe care le intelegem dar nu avem posibilitatea sa le dovedim, iar daca (cine stie cum) avem aceasta posibilitate, atunci nu avem curajul sa o spunem (ca ne ia dracul). Asa da, suntem slabi si de aia altii sunt tari.
    Astazi a aparut o stire stupefianta: singurul vapor cjinezesc din Oceanul Indian a captat niste impulsuri (niste kHz) provenite, se pare, de la o cutiuta neagra. Este vorba de 777 malysian. Nu este vorba de conspiratie, Guverne corupte (Malaysia si Australia) acopera pe rau-facator si boicoteaza investigatiile de aproape o luna – foarte urita treaba. Cu o zi ininte mi-a fost mila sa vad un om de stiinta australian dind raspunsuri … stinjenitoare (la adresa lui), ca de mintit nu a avut suficient tupeu, referitoare la cit de dificil este sa depistezi/localizezi un avion prabusit in ocean. Din satelit poti observa imbinarea placilor tectonice. Este adevarat, si satelitii astia nu prea au orbitele pe deasupra Oceanului Indian. Chinezii nu au nici unul pe-acolo. Acuma li se reproseaza chinezilor ca nu co-opereaza si nu dezvaluie ce au descoperit. De o luna ameninta si se roaga chinezii sa aiba acces la informatii – nimic. Pentru China sunt foarte importanti cei 168 de cetateni, dar treaba este mult mai groasa si chinezii nu cred ca se vor lasa. De data asta vom afla cine a facut mirsavia. De fapt stim, dar „faptele vorbeste”.
    O alta „conspiratie”. De vreo citiva ani, nu se stie de ce, administratia americana a inceput sa-si supravegheze, foarte strins, propriul popor. Drone, servicii, telefoane. Un program perfect pus la punct. Pentagonul detine tehnologie sa inregistreze si sa stocheze absolut toate convorbirile pe un an de zile pe intreg teritoriul statelor. Totul se memorizeaza si se continua cu anul urmator. Ca Obama a indraznit saptaminile trecute sa sugereze Congresului sa interzica functionarea acestui program, mare curaj a avut. Intrebarea este de ce a inceput asa deodata acest program si cine l-a pornit? Cindva, in armata, cintam: „Viata noastra-i ca la inchisoare/ Boli, mizerii, poti chiar sa si mori/ Ofiterii fac si vinatoare/ Trag in iepuri dar impusca ciori.” Asa si americanii, vineaza drone – mare paguba la buget care si asa-i cam subtire (cam deloc). Au vrut sa dea si o lege sa confiste armele, dar asta- ca si cum ti-ai taia craca – o groaza de banet industria asta. Ca se impusca intre ei (politisti si civili), si in scoli sau universitati nu-i extraordinar. Saptamina trecuta, a doua oara intr-o baza militara (acuma este vorba de cea mai mare baza de blindate, localizata in Texas) au fost impuscati vreo 13 militari si o puzderie de raniti. Sa te mai miri de ce nu mai are America soldati si poporul incepe sa incline spre socialism. Nah, si socialismul asta nustiu ce culoare are. Sunt contra emigrantilor, la fel ca si australienii, unde socialistii sunt cam … nazisti. Aia din Anglia sunt mai normali, nu au contra emigrantilor cit are guvernul – si nici macar nu sunt in opozitie.

    Răspunde
     
  • tree4me
    Aprilie 6, 2014 la ora 03:20

    ” aşa cum o arată teoria, practica economică si experienţa”…
    Adevarat: „arata”, atita doar ca teoria este a unora, practica este a altora, si … palmasul ramine cu experienta.
    Niciodata nu ajungi la ceia ce vrei, cu toata academia, daca nu stii exact de unde pleci. Inca ceva: sa te asiguri ca tot ce faci urmeaza intocmai un plan prestabilit.
    Chiar daca politica este o afacere, nu as amesteca-o in felul in care se conduce o afacere. De fapt, politica acopera afacerile …. „tepoase” (ca sa folosesc un limbaj romanesc popular si actual).
    Nu sunt interesat sa comentez nici „proasta guvernare”, pentru simplul motiv ca proasta este cine o permite (si sufera din asta) nu cine beneficiaza din ea.
    Deci, CORUPTIA (de care sunt chiar foarte multumit, am aratat ca este modul cel mai eficient de a obtine exact ceia ce vrei pentru afacerea respectiva), nu are treaba cu calitatea oamenilor si este practicata in toate sferele sociale, nu numai in politica. Cind vrei un anume profit, trebuie sa investesti si sa-ti protejezi investitia. Cine stie sa corupa se imbogateste, cine nu … nici carne moale.
    Eu nu-mi asum rolul de educator, dar in lumea in care traiesc „brasoavele” nu-si au rostul. Cind s-o schimba lumea, schimbam si obiceiurile. Pina una-alta sunt prea putini interesati sa o schimbe.
    Nu stiu cit de contrara este BURSA fata de coruptie, de fapt nu vad nici o legatura. De fapt cind am spus ca acesta coruptie se leaga de alte … treburi prin bursa, faceam legatura intre coruptie si investitie. Asta cred ca este altceva. Dar coruptia paraziteaza destramind buna functionare a bursei? Asta este „sweet”!
    Bursa este intr-adevar o piata libera, fiecare face ce poate sa-si atinga interesul. Unii vor sa se imbogateasca, altii isi distrug competitorii. Cineva spunea cindva ca un pic (nu prea multa) de competitie nu strica.
    Eu foloseam notiunea de AFACERE, care este sensibil diferit (in opinia mea) de o tranzactie comerciala. Afacerea este mai mult decit o tranzactie, are o gramada de sub-de-desubturi. Tranzactia poate fi transparenta, nu o mai doare nimic, a fost deja perfectata – acuma doar se semneaza.
    Si acuma, despre INVESTITIE. Si investitori… De fapt numai un proprietar are nevoie de investitie, atunci cind ramine in pana cu finantele. Proiectul functioneaza, este demonstrat ca este profitabil si deci merita sa … investesti. Altfel nici vorba. Profitul investitorului este una, iar profitul proprietarului este alta – proprietarul poate sa astepte, investitorul nu (ca te … anexeaza).
    Investitorul intra in hora la oferta proprietarului. In realitate, investitorul il poate aduce pe proprietar in aceasta situatie – prin bursa sau prin fonduri internationale sau prin … prevederi UE (de exemplu). N-as vrea sa se inteleaga ca Romania este o exceptie, investitorii au putere de influenta (coruptie, nu-i asa?) si asupra altor guverne, chiar si din tari dezvoltate (nu stiu de ce am spus chiar). Acolo treburile sunt tratate ca ceva firesc, nu se face caz decit in campanii electorale cind culorile politice se invrajmasesc mai tare. In Romania se pare ca va tin ocupati cu circarii, altfel incepeti sa va injurati intre voi si este pacat.
    Nu cunosc modalitatea prin care un investitor devine actionar la o companie romaneasca, nu ma refer la privatizari, si in alte parti statul mai privatizeaza un spital sau un centru de cercetari sau niste servicii publice, ma refer la achizitionarea de catre straini a unor firme private ne-inrolate la bursa. In mod normal, in alte tari, un strain isi deschide propria afacere si pe urma prin tarasenii isi anihileaza concurentii locali – cind vad ca apar firme straine si pe urma altele locale (de acelasi profil, industrie, sector) inchid portile, asta-i ce pot sa inteleg.
    Cu cele care sunt „publice” (adica scoase la vinzare, partial sau total) treaba este simpla. Cam aceiasi metoda prin care unii patroni isi recompenseaza (uneori diferentiat, pe categorii) angajatii. Ma refer aici la o forma de actiuni (stocks), numita dividents per share (DPS) – cota-parte din cistig/profit. Sunt si alte forme de actiuni, care produc „capital gain” (securities = valori comerciale) sau care dau drepturi de co-proprietate (equities).
    Cum se evalueaza aceste cote (shares/stocks), adica sa-i acorzi un „dollar-amount”, este tarasenie mare. Unele pot fi comercializate liber (float), altele cu permisiuni speciale ale consiliului de conducere al companiei (restricted shares), altele sunt create special si autorizate prin votul actionarilor (authorized shares). Nu orice share confera drept de proprietate, in caz, ca nu, il folosesti in speculatie de bursa (buy low, sell high).
    Unele actiuni sunt mai „volatile” (portofolii cu „commun stocks”) altele mai „defensive” (portofolii cu „prefered stocks”), si tot asa si riscul (valutar, al ratei dobinzii, sau de piata). Sarlatanii, fara sa-si dea seama (de multe ori stiu exact ce fac si ajung sa cumpere o companie pe te miri ce) adjusteaza ciclul economic la produsele necesare sau la produsele de lux – teoriile explica ca este vorba numai de o metoda de a face bani din bani, dar realitatea este ca o economie poate fi ridicata sau distrusa, foarte usor. Astfel iti poti asigura forta de munca ieftina, nivelul de preturi pe care il doresti, chiar si balanta cererii si ofertei. La chestia asta, UE sprijina puternic cu … regulamentele lor.
    Si asa ajungel la capitalizarea de piata, unde confidenta investitorului este data de tendinta pietei – de fapt investitorii creiaza cu buna stiinta si fara scrupule aceste tendinte de care se folosdesc. Politicenii sunt nevinovati, pentru o asigurare medicala sau un cont firav, acopera tilharia (ii zic internationala fara sa gresesc). Niste economisti chiar au dat si niste denumiri al „pietei”: bull = cind graficul este impuns in sus si bear = cind graficul este lovit in jos.
    Imi cer scuze pentru toata polologhia asta, dar cum am mai spus, mi-e greu sa accept gogorite cu TRANSPARENTA atunci cind sunt atitea interese si mijloace in a ti le atinge. Adica: fii tu transparent sa stiu unde sa te altoiesc si nu te uita la mine ca nu-i de nasul tau. Sa nu uit, si companiile au si ele siretlicurile lor (poate vor sa se vinda mai scump, sau poate vor sa stringa niste fonduri inainte sa dea cu firma de pamint). Chestiile astea se vad prin compararea istoriei firmei intre rapoartele „10-Q” (sferturile) si cele anuale („10-K”), ultimele sunt singurele verificate contabil.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 6, 2014 la ora 13:22

      „In România se pare că vă ţin ocupaţi cu circarii, altfel începeţi să vă înjuraţi intre voi si este păcat” _ Din fraza dumneavoastră se înţelege că nu sunteţi in România. Aceasta poate explica in bună măsură faptul că nivelul corupţiei este pentru dumneavoastră o chestiune ridicolă. In ţara in care trăiţi Justiţia ar putea să funcţioneze cu mult mai bine, iar politicile publice ar putea fi cu mult mai eficiente, situaţie care să explice aroganţa dumneavoastră in abordarea temei. „aşa cum o arată teoria, practica economică si experienţa, bursa rămâne unul dintre cele mai transparente moduri de a efectua tranzacţii comerciale” reprezintă replica la afirmaţia dumneavoastră „Afacere, investiţie si corupţie… intr-un fel sunt legate intre ele prin piaţa liberă, adică prin bursă.” Scoaterea cuvintelor mele din context si trimiterea la „pălmaşi” arată ubicuitatea aroganţei dumneavoastră si iraţionalitatea unei eventuale încercări de continuare a dialogului din partea mea. As remarca, insă, faptul că aveţi unele cunoştinţe economice pe care le amestecaţi intr-un mod absurd care „vă ajută” să ajungeţi la concluzii aberante. In cazul in care nu procedaţi in acest fel intenţionat, pentru „a da culoare” comentariilor si asumându-vă riscul ridicolului, opinia mea, exprimată cu toata modestia si multă deferenţă, dar totodată cu respectul cuvenit faţă de Ştiinţele economice, este să vă cumpăraţi un manual de economie. O puteţi considera o investiţie cu profit pe termen lung.

      Răspunde
       
      1. Silviu
        Aprilie 7, 2014 la ora 14:21

        D-le Constantin, intr-o lume in care justitia ar fi lasata sa functioneze, v-as da dreptate. Insa nu am vazut acest lucru. Daca imi permiteti,sper ca nu il jignesc pe d-l tree4me sau pe dumneavoastra intervenind astfel, as avea ceva de notat in privinta aprecierilor pe care le faceti:
        „nivelul corupţiei este pentru dumneavoastră o chestiune ridicolă” – nu mi se pare ca ia in ras aceasta problema. Eu personal m-am confruntat cu aceasta problema in Marea Britanie, doar ca acolo nu ii zice coruptie, ci lobby, si este reglementat(limitat) de stat(ma rog, cu limite, functionarii sunt si ei oameni). Diferenta dintre cele doua este ca lobby-ul este impozitat, din el profita si cetatenii(din pacate, cam la modul teoretic). Daca doriti sa dezvoltati subiectul, sunt deschis dezbaterii.
        „aveţi unele cunoştinţe economice pe care le amestecaţi intr-un mod absurd care „vă ajută” să ajungeţi la concluzii aberante” – ma tem ca ceea ce prezinta d-l tree4me nu sunt cunostinte economice, ci practica de afaceri.
        „totodată cu respectul cuvenit faţă de Ştiinţele economice, este să vă cumpăraţi un manual de economie” – îmi amintesc de un film (slab) hollywoodian in care un om de afaceri mai degraba incult, ridicat prin propriile forte, isi viziteaza fiul la facultate, ii place si lui si se inscrie student(cu ajutorul unei donatii generoase, regulamentul colegiului nu permitea). Singura scena care mi-a atras atentia in filmul respectiv a fost momentul in care participa la o ora de economie si incepe sa fie atent la ceea ce spunea profesorul respectiv, o somitate in domeniu, se pare (ma voi lungi putin, sper sa nu devin plictisitor).
        Profesorul: Astazi veti invata cum sa deschideti o afacere.”
        Omul de afaceri(brusc interesat, si fara sa-i pese ca intrerupe ora): Ce fel de afacere?
        P: Nu are importanta.
        O: Pai, ar cam trebui.
        P: Bine. Vanzari casetofoane.
        O: Nu se poate. Ne fac japonezii praf.
        P(pierzandu-si rabdarea): Constructii depozite. Asta va convine?
        O: Asta da. Nu poti da gres cu asa ceva.
        P: Calculam investitia, alaegem terenul, cautam clienti, dupa care incepem.
        O: Stati putin, ati lasat pe dinafara o multime de lucruri:adeverintele de constructie si de mediu cer timp, si intre timp platesti impozit inutil pe teren, deci platesti spaga sa urgentezi lucrurile, in plus la constructia propriu-zisa intotdeauna ai probleme cu sindicatele, deci este bine sa vii cu o atentie-doua pentru lideri pentru a nu aparea intarzieri, care iar se traduc in pierderi, deci trebuie si acestea luate in calcul in investitia initiala, precum si in pretul de inchiriere…” si discutia continua inca putin. D-le Constantin, un manual nu este o realitate, este un ghid pe care il poti utiliza. Daca toate afacerile ar fi francize , manualul de economie ar fi suficient. Din pacate, orice afacere trebuie sa tina cont de conditiile locale. Veneau cetateni straini in tara pentru a deschide o afacere, iar eu le expuneam pasii de facut pentru asa ceva, iar ei ramaneau interzisi – in principal pe nivelul de birocratie precum si de spaga pentru urgentarea birocratiei. Le explicam insa ca, daca doresc deschiderea unei afaceri aici, trebuie sa fie constienti de aceste riscuri. Mai mult de jumatate au renuntat, iar dintre cei ramasi, putini au continuat, deoarece practica in teren mi-a dat dreptate.
        Mi-as dori sa traiesc in lumea dumneavoastra, d-le Contantin, in care concluziile d-lui tree4me sunt aberante. Din pacate, nu asta mi-a demonstrat viata, atat in tara, cat si in afara. Poate dumneavoastra aveti alte experiente, mai optimiste. Exemplificati-le si incurajati-ne si pe noi.

        Răspunde
         
  • Dan
    Aprilie 5, 2014 la ora 09:58

    In acest articol se pot include toate judetele din Oltenia. Saracia este enedemica iar investitiile straine care ar putea dezvolta zona sunt blocate constant de catre Bucuresti.
    In fond aici este bazinul electoral al partidelor de stanga si nu vad cum cineva ar dori sa schimbe asta.

    Multumesc.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 5, 2014 la ora 12:05

      „investitiile straine care ar putea dezvolta zona sunt blocate constant de catre Bucuresti” _ De acord, domnule Dan, doar că NU trebuie să se creadă că este un blocaj decis administrativ din Capitală, al cărei nume este Bucureşti, la adresa Olteniei. Ar putea fi capitala la Caracal, spre exemplu, iar lucrurile tot aşa ar sta. ISD sunt blocate de lipsa de atractivitate. Zonele sărace sunt neatractive din cauza corupţiei endemice, care provoacă in plus, aşa cum se arată chiar in articolul d-lui Moise, si mai multă sărăcie, intr-un cerc vicios. Întreaga Românie este o zonă neatractivă pentru ISD (in comparaţie cu Ungaria, spre exemplu, cu toate problemele sale de natură politică ori economică). Cauza o reprezintă impredictibilitatea legislativă (vezi introducerea taxei pe stâlp, ori a accizei la carburanţi), numărul mare al taxelor si dificultatea cu care pot fi plătite (vezi reacţia lui R. Cotovelea si modul in care a fost „pus cu botul pe labe”), nivelul ridicat de corupţie s.a.m.d. Regiunile din patria noastră care se bucură de atenţia investitorilor sunt cele in care riscul de a-si pierde banii este cel mai redus, iar probabilitatea de a obţine profit este cea mai mare. In Bucureşti, pentru că se află in apropierea autorităţilor centrale, iar in ţară, in zonele cu un nivel ceva mai redus al corupţiei si o competenţă ceva mai ridicată a autorităţilor locale (CJ, TM etc.). Lipsa infrastructurii, de toate felurile, este un obstacol major in calea investiţiilor, iar chestiunea aceasta a fost subliniată in repetate rânduri de dl. Moise Guran, fie că a fost vorba despre incompetenţii care s-au perindat pe la M Transporturilor, fie că s-a discutat despre corupţia si lipsa de transparenţă in domeniul construcţiei de drumuri. Iată, o întrebare actuală la care dl. Sova NU poate oferi acum un răspuns elementar de simplu, este „unde se află contractul cu Bechtel?”. Aşadar, esentialmente este vorba NU despre Bucureşti, ci despre politicienii pe care ii desemnăm in funcţii publice.

      Răspunde
       
  • tree4me
    Aprilie 5, 2014 la ora 03:57

    Afacere, investitie si coruptie… intr-un fel sunt legate intre ele prin piata libera, adica prin bursa.
    Piata este libera, probabil si concurentiala, dar totul pina la globalizare sau monopol. Din acest moment totul se linisteste, si calitatea, si cantitatea, si tehnologizarea, ba chiar nici de coruptie nu mai este nevoie.
    De fapt o afacere se initiaza dupa abilitatile personale, produsul sau serviciul cerut pe piata si dupa marimea capitalului. In linii mari. Daca cu primele doua si altele din aceste categorii ne mai descurcam, in ultima ne poticnim destul de repede – sprijiniti de concurenta.
    Pe parcursul a ultimilor 60 de ani se poate observa ca am avut parte de o inflatie de peste … 2000%. Piinea costa $0.15, o masina sub $1000, o casa in jur de $5000. Astazi piinea cam $1.5, masina cam $20000, iar casa cam $300000. In 1923, in Germania a avut loc o hyperinflatie de 2500%, in citeva saptamini.
    Harababura asta – inalta rata a somajului plus stagnarea economica – s-a intimplat in tarile industrializatesi a continuat sa se accentueze tot mai mult de prin anii ’70. Desi este general acceptat ca inflatia este cauzata de cererea mare dublata de criza de materii prime, si de costurile ridicate (salarii, taxe, importuri), totusi teoria este inca in desfasurare. Chiar sunt opinii ca o inflatie de 2-3% ar putea fi un semn de crestere economica. Ca producatorul vede intr-un fel iar consumatorul altfel … stiti cu totii cum este.
    Intre inflatie si investitie este o legatura care descurajeaza nitel pe actionari sau jucatorii din bursa libera. Ma refer aici la interesul real (care are la baza cresterea puterii de cumparare), aceasta este rata profitului real, pe care ai surpriza sa o vezi tot mai mica, de cind ai bagat banii si pina vezi … ce mai ramine.
    Ma scuzati de teorie, dar asta-i ce se intimpla in UE, pe care, nu inteleg de ce, unii o considera mana cereasca pentru Romania. Romania, ca si alte tari (chiar Rusia, de ce nu) reprezinta o sursa reala de refacere a occidentului (import la ei de energie ieftina si export la noi de produse scumpe.
    In acest context, pe cit de simplu, pe atit de serios, eu vad ca lumea are nevoie de … coruptie. Este un rau necesar, indispensabil. Cum poti sa-i convingi pe furnizorii de energie sa ti-o dea ieftin (pe piata libera, daca nu ai de unde mi-o platesti cu cit vreau eu) ? Cum poti convinge un guvern sa importe de la tine cu pretul tau si sa-si distruga sistematic sansele de refacere si dezvoltare economica ?
    Refacerea ta cu subminarea altuia prin coruptie. Scenariul se extinde si in forta de munca ieftina, si in educatie precara, si in sistemul de sanatate, samd. Nimic politic, numai economic.
    Cel mai dureros in toata treaba asta, este lipsa oricarui viitor. Este foarte bine ca unii pleaca (sau sunt liberi sa plece), este foarte bine ca cei corupti (nu si corupatorii) sunt anchetati si barati, este foarte bine ca se stie cine nu mai trebuie ales in frunte, se stie chiar si ce lipseste (mai slabut cu prioritizarea) in economie.
    Nu cred ca pentru romani este important daca rusii o duc cum o duc, sau ca nemtii sunt nu stiu cum si nici francezii nu sunt simpatici. Intrebarea este, daca nimeni nu este bun sa fie ales sa conduca tara spre binele ei si al poporului, va fi adus un sef strain (cum s-a facut si cu regele)?
    Sincer cred ca daca se va rezolva latura economica, vor dispare toate celelalte neajunsuri. Fara magie.
    Cu totii suntem oameni, supusi acelorasi patimi si defecte, pretindem perfectiune de la altul numai pentru ca nu suntem noi in locul lui. Sau poate ca nici noi nu suntem perfecti unde suntem, dar nu ne vede nimeni in multime.
    Serios, Constitutia trebuie corectata: indiferent cine este ales, poporul trebuie sa aiba posibilitatea efectiva de a impune ceia ce doreste si sa poata schimba pe loc alesul – fata de suferinta care o sa se intensifice, mi se pare ironic sa te impiedici de niste legisoare cum ar fi ca odata ales, nu-l mai poti atinge pina isi termina mandatul. Ca o fi presedinte sau premier, ori primar sau … baron.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 5, 2014 la ora 12:33

      „investiţie si corupţie… intr-un fel sunt legate intre ele prin piaţa liberă, adică prin bursă” _ Stimate domn, aşa cum o arată teoria, practica economică si experienţa, bursa rămâne unul dintre cele mai transparente moduri de a efectua tranzacţii comerciale. Prevederile conţinute de documentele UE cu privire la acest domeniu se constituie in reglementări care asigură un grad ridicat de eficienţă a proceselor. Corupţia reprezintă un fenomen contrar a ceea ce este bursa, care parazitează [in anumite cazuri, acolo unde este posibil] buna funcţionare a acesteia. Corupţia, de care vă arătaţi nemulţumit, se află in directă legătură cu calitatea oamenilor politici pe care noi ii desemnăm in funcţii publice si cu ineficienta politicilor publice pe care ei le pun in aplicare. Proasta guvernanţă nu ţine de burse, ci de politicienii corupţi aleşi de noi si de actul de justiţie înfăptuit corect in statul de drept. Contrar a ceea ce declară la TV tocmai politicienii corupţi despre care scriu, patria noastră NU este un stat de drept, ci o kleptocratie ( vezi : wikipedia.org/wiki/Kleptocracy ). Timida începere a sancţionării actelor de corupţie din patria noastră (vezi cei zece baroni locali aflaţi in atenţia DNA, printre care si dl. Duicu ) nu face altceva decât să confirme acest lucru.

      Răspunde
       
    2. Marian Androne
      Aprilie 5, 2014 la ora 21:12

      Domnule, teoriile conspirationiste sunt ultimul refugiu al oamenilor slabi. Intotdeauna altcineva e de vina, niciodata noi. Oamenii de valoare din tara, alternativa la sistemul politruc de 25 de ani, stau fie deoparte, fie nu mai exista. Sunt evreii sau extraterestrii de vina? Pana nu schimbam NOI sistemul, nu se va schimba nimic.

      Răspunde
       
  • Ovi
    Aprilie 4, 2014 la ora 23:15

    Si iata cum, din nou, DNA-ul, aka Basescu este cu stea in frunte, taman acum in an electoral.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 5, 2014 la ora 12:35

      Stimate domn, din auzite, sunt cateva doamne varstnice hipoacuzice pe la Vaslui, care cred cu tarie ca dl. Traian Basescu va candida la un nou mandat prezidential si ca va fi ales cu 7.400.000 de voturi.

      Răspunde
       
  • Kristina
    Aprilie 4, 2014 la ora 22:39

    si ca sa va raspund strict ,la subiect:
    VOTAM CEEA CE NI SE IMPUNE,
    DOAR DACA VREM !
    DEPINDE DOAR DE NOI ,DE VOINTA NOASTRA .

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 5, 2014 la ora 12:37

      Desigur, stimata doamna, este respectabila strictetea raspunsului dumneavoastra. Nu inteleg, insa, ciine v-a impus sa votati cu USL? Dar cine a impus votantilor mehedinteni sa-l voteze pe dl. Duicu? Si cum au facut acest lucru?

      Răspunde
       
      1. Kristina
        Aprilie 5, 2014 la ora 22:38

        Domnule Constantin,cu tot respectul :scrie domnule pe aici pe blogul acesta ca eu AS FI SIMPATIZAT VREODATA CU USL_UL,sau ca as fi mers la votare in ultimii 10 ani ?!
        Aveti in mine o sustinatoare convinsa a monarhiei.
        Nu ma trag din regi si printi ori conti,DAR CRED CU TARIE IN VALORILE MONARHIEI.
        seara buna!
        si sarbatori fericite va dorim!

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Aprilie 6, 2014 la ora 00:29

          Si mie mi se pare interesanta monarhia, dar ar fi exact acelasi lucru pe care dumneavoastra il blamati. Ar fi un rege impus celor care nu vor monarhie.

          Răspunde
           
          1. Kristina
            Aprilie 6, 2014 la ora 10:51

            Domnule Stelian,NU POTI DOMNULE COMPARA UN REGE CU O GASCA DE HOTI!!!
            Am inteles ca NU MAI PUTETI SCAPA DE MAFIE SI DE HOTII POLITICE IN ROMANIA ACTUALA.
            Ce_i drept ca sa fiu si eu un pic cinica:”Baroni vad ca aveti slava domnului…:))”
            Deci faceti deja pasi marunti spre o eventuala monarhie:))
            ATENTIE la ultimile doua fraze ca au un continut NESARAT!

            Ps.SARBATORI FERICITE,asemenea va doresc,

             
        2. Constantin
          Aprilie 6, 2014 la ora 12:43

          „scrie domnule pe aici pe blogul acesta ca…” _ Pai, ati scris dumneavoastra ca ati votat ceea ce vi s-a impus, sub un text in care se vorbeste despre dl. Duicu, important personaj politic din PSD, care s-a bucurat de o larga sustinere populara. Prin urmare, raspunsul este „da, se vorbeste” si nu ati explicat modul in care dumneavoastra ati fost constransa sa votati etc.

          Răspunde
           
          1. Kristina
            Aprilie 6, 2014 la ora 13:11

            Haideti sa va LAMURESC INCA O DATA:
            Votam de 25 de ani,ceea ce ni se impune DOAR
            DACA MERGEM LA VOT !!!!!
            In cazul meu:NU VOTEZ PENTRU CA IL VREAU PE REGE!!!

            NU VA MAI VAITATI DE MAFIE SI CORUPTIE DACA ATI AVUT LIBERTATEA DE A VOTA OAMENI BUNI!(educati bine)

             
          2. Constantin
            Aprilie 6, 2014 la ora 13:39

            Am inteles. Dar daca NU mergem la vot, nici eu nici dumenavoastra, in schimb merg doar doi republicani si un monarhist, iar cei doi republicani voteaza, in mod logic, candidatul (ori forma de guvernamat) republican, se cheama ca poporul a decis cu majoritate absoluta ca forma de guvernamant va fi republica. Despre chestiunea aceasta ce parere aveti?

             
    2. Stelian
      Aprilie 5, 2014 la ora 13:44

      Tocmai de aceea votul e secret, ca nimeni sa nu poata impune cuiva cum sa voteze. Singurul mod de a va impune un anumit candidat, ar fi un buletin de vot cu un singur candidat pe el.

      Răspunde
       
      1. Kristina
        Aprilie 5, 2014 la ora 22:28

        Ok.Si daca sunt 3_15 candidati pe liste spre ex. si niciunul nu te reprezinta ce mai votezi?(se presupune ca te_ai documentat atent in prealabil si i_ai evaluat pe fiecare in parte)DOMNULE NU VREI NICI grupul USL,PSD,PNL,PD…etc.NIMIC DIN CEEA CE S_A PERINDAT IN ULTIMII 25 DE ANI PE LA PUTERE?!

        Răspunde
         
        1. Stelian
          Aprilie 6, 2014 la ora 00:11

          Scoateti frumos pixul si scrieti ca nu doriti pe nici unul din cei de pe buletinul de vot. Nu vad ce vina are cineva pentru faptul ca cel pe care l-ati vota, nu a candidat…

          Răspunde
           
        2. Stelian
          Aprilie 6, 2014 la ora 00:12

          Sau poate nu s-a nascut…

          Răspunde
           
          1. Kristina
            Aprilie 7, 2014 la ora 10:39

            @Stelian,din cat am reusit sa citesc despre dv.pe blogul acesta(mai bine zis din cat ati lasat dv.sa se inteleaga)SUNTETI O PERSOANA STABILITA IN MAREA BRITANIE,deci o tara monarhica cu valori autentice,unde nu se titreaza zilnic pe primele pagini ale ziarelor cazuri de mare coruptie.

            Si ca sa va raspund la faptul ca alesul(conducatorul meu dorit)”nu s_a nascut..”
            consider replica o ironie pe care v_o permiteti cu lejeritate,tocmai dat fiind pozitia dv.de superioritate la ora.actuala.

            Tin sa va subliniez faptul ca in ROMANIA situatia este destul de critica,iar lipsa locurilor de munca este cea mai grava problema!
            Asta nu au vrut si nu vor sub nici un fel sa inteleaga politicienii romani.
            Fara locuri de munca nu exista economie reala!

             
          2. Stelian
            Aprilie 7, 2014 la ora 14:42

            Era intradevar o ironie intradevar, pentru care va cer scuze daca v-ati simtit ofensata. Ironia venea din faptul ca ati spus ca oricati ar fi pe buletinul de vod, dumneavoastra considerati ca sunt candidati impusi alegatorilor. Da traiesc in Anglia si dupa cum am spus mai sus, sunt de acord ca monarhia este forma cea mai buna de conducere a unei tari. Si spun asta pentru ca un rege este crescut si educat sa conduca o tara, si ca nu poate un inginer sau un profesor, sau un marinar sa ajunga sa conduca tara in cazul monarhiei. Dar inceputul discutiei dumneavoastra era despre cineva care ne este impus ca sa ne conduca, dar in cazul monarhiei exact asta este. Cu toata pregatirea regelui, cu tot caracterul frumos pe care ne gandim ca l-ar avea, totusi ar fi un conducator impus tuturor cetatenilor tarii. Lucru de card dv v-ati plans mai sus.

             
          3. Stelian
            Aprilie 7, 2014 la ora 15:09

            Dar sa stiti ca ironia a fost una foarte mica. Eu nestiind daca dv ati dorii o anume persoana care sa ne fie rege (caz in care ar fi o ironie ceea ce am spus), sau daca va este draga numai ideea unei monarhii si nu aveti in minte persoana exacta care sa ne fie rege (caz in care nu se mai poate numi ironie ceea ce am spus).

             
  • Kristina
    Aprilie 4, 2014 la ora 22:30

    Am si eu O MARE RUGAMINTE (adresata bineinteles administratorului acestui blog) ATUNCI CAND SUNT BLOCATA DE LA COMENTARII,sau CAND DERANJEAZA PREA TARE OPINIA MEA,sa se aduca si argumentele necesare,daca este posibil.
    Imaginati_va ca totul ma costa timp si nu in ultimul rand bani,
    La fel ca pe dv.de altfel.
    Un comentariu care aduna 21 de voturi pozitive si este sters a doua zi ridica multe semne de intrebare.
    De altfel si la mine timpul este foarte,foarte comprimat,
    deci nu stau mereu sa verific ceva din urma.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 5, 2014 la ora 16:58

      Stimată doamnă, vă mărturisesc că iniţial am trecut cu vederea comentariul dumneavoastră. Apoi, m-am întors asupra lui şi i-am înţeles, cred, mai bine mesajul. Sincer, mi se pare foarte interesant. N-as vrea să mă înţelegeţi greşit. Nu sunt neapărat preocupat de faptul că nu vă regăsiţi in spaţiul blogului d-lui Moise unele texte care [eventual] conţin idei fără un suport argumentativ suficient. Habar n’am, proprietarul spaţiului acesta îl administrează după cum doreşte şi au mai fost discuţii pe subiect. Prin urmare, in absenţa argumentelor, nici lipsa contraargumentelor nu mi se pare surprinzătoare. Ceea ce cred, insă, că este remarcabil e încercarea de evaluare monetară a comentariilor dumneavoastră. Sincer, este o chestiune la care nu m-am gândit pană acum. Este posibil ca din suma textelor aflate in spaţiul virtual al acestui blog să poată fi alcătuită o culegere de idei cu valoare economică, utilizabile intr-un manual de bună guvernanţă. (Nu trebuie uitat că printre comentatori se află si persoane cu o pregătire elevată in domeniu, unele deţinând, in prezent ori in trecut funcţii publice, dar şi practicieni in economia reală.) Ori, ar putea fi selectate o parte dintre materiale intr-o culegere pe care dl. Moise o poate publica. De asemenea, probabil că unele dintre ideile dumneavoastră constituie baza de plecare pentru alte emisiuni televizate. Toate acestea constituie moduri prin care ar putea fi evaluate pecuniar comentariile dumneavoastră. Nu m-am gândit insă, cat valorează ele din perspectiva dumneavoastră. Oare care este costul de oportunitate? Cat pierdeţi pentru a scrie comentariile? Ce altceva aţi fi putut face in timpul respectiv? Caţi bani aţi fi câştigat dintr-o activitate alternativă? Mă întreb, in context, oare nu este mai eficient, atunci când faceţi evaluarea costului de oportunitate, să luaţi in calcul si posibilitatea ca textele dumneavoastră să fie pierdute dacă nu conţin şi argumente, ori dacă le lipseşte decenţa, sau dacă sunt excesiv de vehemente? Prin urmare, nu este oare mai puţin costisitor să faceţi cuvenita cenzură dumneavoastră înşivă înainte de a o face altcineva, obligând, carevasazică, şi respectiva persoană să-şi piardă timpul in care ar fi putut desfăşura o alta activitate care să-i aducă venit?

      Răspunde
       
  • In disperare
    Aprilie 4, 2014 la ora 22:13

    Moise, arunca un ochi si in judetul Caras-Severin, iti promit ca vei avea material pentru 3 emisiuni, nu iti trebuie mult sa iti dai seama ce face „baronul local” aici…..sper, sper ca va ajunge DNA-ul si aici………

    Răspunde
     
    1. Stelian
      Aprilie 5, 2014 la ora 19:49

      Nu cred ca exista judet in care un presedinte de consiliu sa nu se creada deasupra legii si astfel sa faca ceea ce vrea in acel judet. Dar nu cred ca Moise ar trebui sa fie cu ochii pe vre-un sef de judet, ci DNA-ul. Moise ne prezinta informatii care de obicei sunt publice, nu l-am vazut implicat in anchete, ada cum face Tolontan.

      Răspunde
       
  • vlad
    Aprilie 4, 2014 la ora 20:54

    suntem un popor de .surdo-mutii.care nu stim altceva decat ,blaa-blaa,ba inconstintilor ce suntem de ce ne miram de duicu. bluicu sau cuicu, toata tara asta e facuta praf de jaful asta care nare nici o limita,oare cand ne vom trezi din vraja asta a inconstientei?va fi prea tarziu?

    Răspunde
     
    1. Silviu
      Aprilie 7, 2014 la ora 15:38

      Dar dumneavoastra, d-le Vlad, ce pasi faceti pentru a va trezi „din vraja asta a inconstientei”? Mi-am mai exprimat parerea cu privire la acest tip de discurs colectivizant: „suntem un popor de .surdo-mutii.care nu stim altceva decat ,blaa-blaa,ba inconstintilor ce suntem” – vorbiti la singular, este mai corect decat sa va asumati si exprimarea parerilor altora, este un mod facil de a-ti exprima revolta, din pacate nu este si constructiv. Respect faptul ca aveti un punct de vedere diferit de al meu, dar nu ma includeti in el.

      Răspunde
       
      1. vlad
        Aprilie 7, 2014 la ora 20:08

        Stimate domn Silviu modul constructiv despre care vorbiti exista in tarii precum Franta sau Geramania unde exista un echilibru intre preturi si salarii nu aici unde e un total dezechiliru,ce fac eu pentru a ma trezi din vraja incostientei.muncesc 12 ore pe zi in constructi.drept rasplata primesc un salariu mizerabil cu intreruperi primesc luna de luna facturi din ce in ce mai mari preturile cresc luna de luna.simnt ca ma sufoc imi devine imposibil sa traiesc si asta nu mi se intampla numai ci majoritati celor din jurul meu vorbesc la plural fiindca noua romanilor ne devine imposibil sa supraveteuim nu imi plang de mila si nu cer de pomana inca mai am demitate nu vraeu nimic altceva decat sa muncesc si sa duc un trai decent dar se se pare ca cer prea mult deci ce imi ramane de facut. decat sa ma revolt si sa cred din toata fiinta mea ca odata cu mine se vor revolta din ce in ce mai multi si vom reusi sa ne castigam sansa la o viata mai buna

        Răspunde
         
  • Nico
    Aprilie 4, 2014 la ora 19:03

    Dupa ani si ani am auzit zilele astea la tvri(emisiunea ‘Profesionistii’) ca de drept domnul Coposu ar fi trebuit sa fi fost pus la carmele tarii, pe vremea aceea, dupa revolutie .In fine , mai bine mai tarziu decat niciodata .Dar aici iese o problema si mai grava la iveala . Noi chiar daca avem politiceni de valoare , nu santem in stare sa ii deosebim de ceilalti . Ei, oameni de bine oare nu mai sunt si in zilele astea ? Oare nu ar trebui ajutati si pusi in fata, sustinuti ?Ia uitativa in jurul vostru , sunt numai mafioti? TREBUIE CAUTATE SOLUTII…sunt sigur ca Moise ar cam sti ce trebuie facut. Numai criticat sistemul , e prea putin ….
    Alta tema -Regina Elisabetha l-a vizitat pe papa Francisc la Roma zilele astea. Papii ,ca si regii dealtfel ,sunt alesi pe viata(doar Benedikt a renuntat din motive de sanatate) . Stiti al catalea papa e Francisc , pe care il viziteaza Elisabetha ? Al 7-lea !!!

    Răspunde
     
    1. mihai
      Aprilie 5, 2014 la ora 02:11

      Nu poti avea credibilitate cand prin ceea ce postezi demonstrezi ca gramatica limbii romane este nula pentru tine.

      Răspunde
       
  • big
    Aprilie 4, 2014 la ora 11:28

    oise…iti mai dau o pista tare….si te rog moise te rog sa faci si un ochi pe acolo…..comuna Toplet Jud. Caras Severin unde Duicu Senior este vice primar de 22 ani….. si comuna i praf …comuna care dadea de lucru la mii de oameni cu fabrica de mori……..acum saracie deplina……ajuta si comuna asta te rog….salutari si tine o tot asa……cu hotii..

    Răspunde
     
  • big
    Aprilie 4, 2014 la ora 11:17

    Moise…iti mai dau o pista tare….si te rog sa faci si un ochi pe acolo…..comuna Toplet Jud. Caras Severin unde Duicu Senior este vice primar de 22 ani….. si comuna i praf …comuna care dadea de lucru la mii de oameni cu fabrica de mori……..acum saracie deplina……ajuta si comuna asta te rog….salutari si tine o tot asa……cu hotii..

    Răspunde
     
  • cos
    Aprilie 4, 2014 la ora 09:17

    A avea de ales intre Stanisoara si Duicu e ca si cum ar trebui sa alegi sa locuiesti in Somalia sau Coreea de Nord. A alege un altul, e ca si cum ai alege sa mergi pe Marte. Nu te opreste nimeni, doar ca tot in Somalia sau Coreea de Nord ajungi!

    Răspunde
     
  • x
    Aprilie 4, 2014 la ora 08:57

    Tipic propaganda a lui Moise.

    Răspunde
     
  • Liviu
    Aprilie 3, 2014 la ora 22:49

    Moise iti respect meseria foarte mult ………..in ceea ce priveste judetul Mehedinti si orasul Drobeta Turnu Severin am o parere foarte urat . Ceva ani in urma am montat toate locurile de joaca din parcurile orasului dupa 3 zile de la inceperea lucrarilor a trebuit sa lucrez insotit de politistii comunitari ca altfel riscam sa raman fara scule si sa nu imi termin treaba , oamenii sufera foarte mult pt ca ei au dus-o cel mai bine pe perioada comunismunlui si embargoului impus la Iugoslavi imi cer scuze pt unii dar isi merita soarta Drobeta e un oras superb păacat ca e locuit de niste oameni foarte rai puturosi si increzu-ti

    Răspunde
     
    1. Liviu
      Aprilie 3, 2014 la ora 22:50

      Scuze ortografia.

      Răspunde
       
    2. Dragotoiu Mihail
      Aprilie 4, 2014 la ora 12:21

      Scuze, dar exagerezi cand spui ca in Drobeta sunt oameni puturosi si increzuti. PAna la urma multi au lucat la cele mai mari hidrocentrale ale tarii (Portile de Fier 1 si 2), la fabrica de vagoane, la portul de la Dunare, la santierul naval, la centrala de la Halanga si altele. E absurd sa cataloghezi astfel persoane care au lucrat in astfel de colosi. Oamenii prin partile acelea sufera din lipsa locurilor de munca si a unei strategii la nivel de regiune. Din pacate.

      Răspunde
       
      1. Liviu
        Aprilie 4, 2014 la ora 23:32

        Dragotoiu Mihail eu vorba de realitate . Acei oameni de car espui in comentariu au plecat in vest demult crede-ma

        Răspunde
         
    3. Liviu
      Aprilie 4, 2014 la ora 23:35

      Apreciez tote like-urile si dislike-urile

      Răspunde
       
    4. Severineanu
      Aprilie 5, 2014 la ora 11:36

      Liviu, te rog să ne spui şi cine te-a adus ăn Severin să faci, tu marele specialist, locuri de joacă? Tu eşti cel care a dat cadouri şi ceasuri de firmă, pentru a face acele locuri de joacă, unui vice primar la vremea respectivă ? Altfel numai de bine, cred că de locuri de joacă te-ai lăsat, nu pentru că pdl ul nu mai poate să te bage în cărţi, ci pentru că ţi-au fost furate sculele!

      Răspunde
       
      1. Liviu
        Aprilie 5, 2014 la ora 23:28

        Am fost un simplu executant al unei lucrari

        Răspunde
         
    5. oct
      Aprilie 8, 2014 la ora 09:55

      fara sa discutam cum ai ajuns sa montezi parcuri de joaca in Severin, cred ca bati campii grav. du-te si monteaza parcuri prin cartierele bucurestiului, ca acolo sunt unele in care nici nu ai curaj sa intri 🙂

      Răspunde
       
  • costel
    Aprilie 3, 2014 la ora 22:40

    au primit ce au meritat. adica ce au votat. e valabil si pentru celelalte judete, si pentru Parlament etc.

    Răspunde
     
  • mihai
    Aprilie 3, 2014 la ora 21:34

    Persoane ca Duicu sunt voatate de personae care spera la un sprijin de orice natura in urma votului. o galeata, un teren, un loc la gradinaita. Sunt oameni constienti ca nu au nici osansa intr-o societate normal. Grav e ca …sunt majoritatea, si nu doar in Mehedinti! Ci in Romania!

    Răspunde
     
  • c
    Aprilie 3, 2014 la ora 21:31

    Moise, să fim serioși! Toți mehedințenii știu răspunsul: s-a votat pentru a scăpa de alt „baron județean” – Stânișoara.
    Să fiu sincer eu chiar nu mai țin minte cu cine am votat: cu Stânișoară sau cu Duicu. Cred că am dat cu banul. Nici acum nu știu cine e mai rău dintre ei.

    Răspunde
     
    1. cosmin
      Aprilie 4, 2014 la ora 20:05

      ai fi putut da un vot de blam.

      Răspunde
       
  • maxim
    Aprilie 3, 2014 la ora 21:18

    Azi am citit un articol în care domnul Iohanis, mult apreciatul politician , de spunea ca noi romanii nu vom mergem la vot în număr prea mare pt ca nu știm ce se întâmplă acolo, mai pe direct. . Suntem prea prosti ca sa știm noi ceva așa important ! Oare sa îi dau dreptate , noi chiar nu mergem la vot pt ca nu știm despre ce e vorba??? Sau nu mergem la vot datorita acestor lichele ???? Grea politica asta, mai ales pt oameni ca Iohanis vâre nu pricepe de ce prostimea nu mai cred în parcările cere le debitează ei de fiecare data când vin alegerile! !!

    Răspunde
     
    1. Andrei
      Aprilie 4, 2014 la ora 08:58

      Nu mai suntem patrioti. Asta e motivul pentru care ne doare in cot de ce se intampla.

      Răspunde
       
      1. VictorL
        Aprilie 4, 2014 la ora 10:57

        @Andrei.Oare? Ca dovada ca tinerii sunt interesati de ce se intimpla e faptul ca toti iau in calcul parasirea tarii imediat ce termina scoala.A fi patriot nu e totuna cu a fi prost.Pina la urma si sa fii european tot patriotism se numeste de vreme ce Romania traieste din banii cu care o subventioneaza Europa.

        Răspunde
         
        1. oct
          Aprilie 8, 2014 la ora 09:41

          in umratorii 5 ani (parca) Romania primeste de la UE ‘fenomenala’ suma de 34 de miliarde de euro. in conditiile in care cotizeaza anual cu 10 miliarde de euro. daca faci un calcul, iese ca noi subventionam „uniunea”, si nu ea pe noi…

          Răspunde
           
  • dan
    Aprilie 3, 2014 la ora 20:38

    Moise,
    Nu-mi vine sa cred si nu mai inteleg nimic. Acest om a fost sef pe la Petrom si C. Jud. si el e atat de „dibaci cu banii” incat traieste cu 400 lei pe luna din care mai plateste si rate. E prostie ? Atunci cum a ajuns pe acolo ? E din ciclul „mie nu mi se poate intampla nimic !” ? Cum asa ? El e in plin proces cu ANI (pe care vrea sa-l aranjeze) si declara (ma rog, implicit se deduce) ca traieste din 400 lei!!!!

    Răspunde
     
  • oct
    Aprilie 3, 2014 la ora 20:34

    tipu’ asta a ajuns acolo, la fel ca majoritatea din ultimii ani, pe baza voturilor ANTI/IMPOTRIVA. s-a votat impotriva lui Stanisoara (si a lui Basescu/Udrea/EBA!), care este precedentul (si, dece nu, urmatorul) „baron local”… Duicu a venit la pachet si cu PNLul, luand si voturile sustinatorilor liberalilor. aceeasi liberali care l-au „inregimentat” de urgenta pe susnumitul fost ministru, dand inca o palma celor care votasera „impotriva”. dacaq intrebai pe cineva „nu se gaseste un om serios sa candideze?”, o sa ti se raspunda „oamenii seriosi nu intra in politica”. nu vor, nu pot, nu li se da voie. asa ca ne alegem cu duici, cu ebe, cu ponti… poate cu „tribuni”?…. oricum, despre Mehedinti s-ar mai putea spune si de cele doua santiere navale care trag sa moara (inclusiv cel mai vechi santier producator de nave metalice din tara), de fabrica de mobila in incinta careia functioneaza acum un magazin de mobila de import, uzina de vagoane a carei activitate s-a mutat (la fel ca si a celei de la Caracal) la Arad (dupa ce directorul a vandut terenuri ale companiei catre nevasta-sa…), uzina de utilaj de la Strahaia, fabrica de cartoane, un laminor aproape inchis in ciuda modernizarii sau o fabrica de pneuri privatizata sicanata de guvernanti (aceeasi fabrica care producea acum 30 de ani cauciucuri speciale pentru camioanele de 150 de tone facute in Romania)… da fapt, este soarta oricarui alt judet mic sau mijlociu nebinecuvantat cu protectie politica care sa aduca investitori, cu port maritim sau cu autostrada directa spre hotare mai luminoase…

    Răspunde
     
  • rotar
    Aprilie 3, 2014 la ora 20:20

    Termenul ‘coruptie’ e o gogorita aruncat ca sa mascheze adevarata sursa a saraciei : bursa ‘lucrata’ liber de altii care tiparesc cati bani vor, a adus leul la aceasta valoare mica.Hai sa punem noi mana pe bursa si sa ne creem prosperitate.Sa nu mai ascultam balivernele ‘analistlor’ economici….

    Răspunde
     
    1. becalipleaca
      Aprilie 3, 2014 la ora 20:50

      Perfect de acord cu tine! Jos mafia masono-reptiliano-zionismo-americana!!!

      Si ne mai intrebam cum de ajung persoane ca Dl. Duicu sa fie votate…

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase