Negociind dur, cu pistolul sub masă

Publicat la data de de Moise

Putin pistol 2
de Moise Guran

De acum, semnele războiului economic între Rusia și aliații europeni ai Statelor Unite sunt din ce în ce mai clare și impactul va fi, probabil, mare dacă europenii nu vor înțelege să fie uniți. Spun aliații europeni ai Americii, iar nu Uniunea Europeană, pentru că în cadrul UE nici nu se pune problema ca Germania, Franța, Italia sau alți prieteni ai Federației Ruse să intre în acest război.

Dar Putin înțelege foarte clar ostilitatea Poloniei și a Țărilor Baltice, înțelege și spaima duplicitară a Moldovei, ba chiar și independența – mai mult vocală – a României. La ruși, nu prea ține cu reguli și finețuri… Trimite NATO avioane în Polonia atunci, iaca și carnea de porc polonez e plină de E-uri și nu mai poate fi importată în Rusia. Vrea Moldova fără vize în UE… apăi poa’ să-și ia și vinul cu ea, că pentru ruși ce nu-i vodcă e un fel de apă dulce.

Ca din întâmplare, Ford reduce la minimum producția de mașini de la Sankt Petersburg și trece și la concedieri, invocând cererea slabă și devalorizarea rublei.

Intrarea Federației Ruse în recesiune este inevitabilă, sau, mai bine zis, singurul mod de a o evita este unul foarte urât. Problema oricărui imperiu, și azi, ca și acum două mii de ani, pe vremea lui Cezar, este că nu se poate autosusține decât printr-o permanentă expansiune. Economia Rusiei nu se reduce la exportul de gaze către Germania, chiar dacă acela susține, în esență, politica de forță al acestui colos militar.

Putin știe că nu își permite o plecare a investițiilor străine, iar dacă un război economic nu va putea fi evitat, atunci acesta va cere cu necesitate o altă invazie, o expansiune militară care să compenseze cumva pierderea economică. De exemplu acum, în Crimeea invadată, companii întregi sunt, pur și simplu, preluate de statul rus sau de interpuși ai acestuia.

Altfel spus, Putin șicanează economic Polonia și Țările Baltice pentru a nu fi nevoit să invadeze estul industrializat al Ucrainei. Oricum, NATO susține că retragerea trupelor rusești e o poveste.

În tot acest timp, Moldova poate fi altfel cucerită, cumpărând la bucată primarii pentru alegerile de la toamnă, pentru a le netezi comuniștilor drumul spre putere și pentru a mai amâna vreo zece ani eventualii pași concreţi pe care Moldova ar trebui să îi facă spre Uniunea Europeană.

Din punct de vedere economic, Rusia este acum ca un pokerist care supralicitează periculos pentru că nu prea are cărți în mână. Vrea să sperie. Din punct de vedere militar, pokeristul rus are pistolul sub masă și, probabil, va apăsa pe trăgaci dacă nu-i iese cacealmaua economică.

Comentarii prin facebook

60 răspunsuri la Negociind dur, cu pistolul sub masă

  • Zonda
    Aprilie 10, 2014 la ora 11:37

    Dupa criza rachetelor din Cuba, Rusia a pierdut in mod constant zone de influenta, culminand cu situatia din anii ’90, cand s-a spulberat tot ce realizasera in materie de URSS incepand cu anii ’30. Aceasta situatie, a dat apa la moara SUA, care in ultimele decenii s-a erijat in „politistul mondial” , intervenind militar, de cele mai multe ori pe ratiuni pur economice, in mai multe colturi ale lumii, deschizand astfel o cutie a Pandorei, de care Rusia se foloseste in polemica actuala. In acest context, acum mai mult ca niciodata, EU trebuie sa-si regandeasca politica comunitara, asta daca va dori sa supravietuiasca ca si entitate. In caz contrar, pierderea de credibilitate va da multa apa la moara secesionistilor.

    Răspunde
     
  • mihaix
    Aprilie 7, 2014 la ora 09:12

    Oricum stati linistitu, sunt unuk din cei care considera ca iliescu alaturi de multi fsnisti, inclusiv basescu trebuie condamnati pt genocid , la mineriade. Si asta o zic fiind nascut bucurestean si traind acele evenimente. Su pt ca parchetul nu va fsce nimic , tot eu ma voi duce alaturi de multi altii sa ne bucuram la inmormantarea unor asemenea lepre atunci cand le va veni timpul. Dar asta nu ma impiedica sa votez psdul pt ca socialistii europeni sa ii dea jos pe populari prin votul meu

    Răspunde
     
  • VictorL
    Aprilie 6, 2014 la ora 18:31

    @Moise.In perioada Razboiului Rece URSS era atent supravegheata daca a avut productii agricole suficient de mari incit sa-si poata hrani proprii cetateni.Daca nu aveau rusii ce minca era pericol…
    Acum cred ca ne aflam intr-o situatie cam asemanatoare.Putin a cheltuit banii Rusiei si ai Ucrainei pe Olimpiada de la Soci si impreuna cu gasca lui de oligarhi au spalat si devalizat miliarde care sunt mutate in afara Rusiei.
    Rusii fac scandal daca nu sunt tinuti ocupati si cu pieptul umflat.Arme au fost si in timpul Razboiului Rece si sunt si acum.Nu e nici o criza…Totusi Rusia ataca doar periferia UE si asta doar pentru a distrage atentia de la Crimeea.E tot un fel de cacealma insa nu a primit nici un semn ca a speriat pe cineva.Crimeea e oricum plina de rusi si nimeni nu riposteaza acolo insa riposta va fi de durata si partea economica e doar inceputul.Nici o tara din UE nu-si permite sa nu participe la efort dar au tot timpul din lume.
    Putin e in criza de timp si de asta agita pistolul si si-a impuscat ciinele.Nu a speriat pe nimeni si toata lumea il vrea prezent la masa de poker,unde il vor ligugi…Cit timp sta la masa e pace iar daca se ridica de pe scaun atunci nu se mai poate face nimic si se incalzeste plita.Sa speram ca nu se ajunge acolo…

    Răspunde
     
  • cristi
    Aprilie 5, 2014 la ora 16:42 Răspunde
     
  • Ovi
    Aprilie 4, 2014 la ora 23:13

    Bai batzaila, atunci cand agentiile de spionaj americane si europene au agitat masele in Ucraina, Rusia a fost cea agresata. Razboiul l-au inceput vesticii si americanii, nu rusii. Nu rusii vor sa amplaseze rachete in Cuba, ci americanii la Deveselu, iti amintesti? Rusii au raspuns ocupand un teritoriu care era rusesc. Deci care va sa zica nu Rusia tine pistolul sub masa, ci altcineva.

    Răspunde
     
  • ioan
    Aprilie 4, 2014 la ora 03:37

    In legatura cu razboiul economic: Putin pe cine poate trimite in lupta in momentul actual? Doar varful sau de lancie – Gazprom-ul – gigant energetic cu o cifra de afaceri de 120mld € (2012) cu 412.000 de angajati. Gigant care de la izbucnirea crizei din Crimeea a avansat la gradul de Bau-bau pt tarile vestice. Acest monopolist pe piata ruseasca si-a construit o pozitie asa de puternica in Europa si in Germania incat tarile vestice, daca continua sa “viseze” la sanctiuni, atunci ar trebui sa le impuna altor companii insa nu Gazprom-ului. Pe termen scurt cantitatile importate de gaz spre Europa nu pot fi inlocuite de catre un alt furnizor….totusi aceasta nu este o conditie sine qua non in germania si Europa de vest. Dominanta gazpromului este trecatoare, deoarece acesta din urma pierde continuu din competitivitate. Ineficieta, coruptie interna/externa si birocratia ii dau lovituri la “ficat” astfel incat compania ruseasca nu reuseste sa se modernizeze, permitandu-I sa nu se adapteze rapid la schimbari in piata de profil. Acesta este catalogat drept ultimul dinosaur din bransa. Acestia nu au pariat nici pe trend-ul gazului lichfiat nici pe gazele de sist si fracturarea hidrologica. Gazpromul a permis ca prin legaturile de cumetrie din interiror, sa se castige sume immense de bani care insa iau un cu totul alt drum, si anume in buzunare adanci ale unor apropiati ai lui putin. Vant aspru bate si dinspre UE care a deschis o procedura de infringement impotriva acestuia datorita abuzului aplicat prin simpla putere pe piata pe care o are compania. In extremis ar plati o “amenda” in cuantum de 10% din cifra de afaceri pe un an de zile.
    Pe de alta parte reuseste gazpromul sa inunde Europa cu gazul sau, prin 2 conducte care se termina undeva in Europa. Nord Stream, activa din 2012 la care se adauga South Stream-ul. Constructia a inceput in 2013 in Anapa, pe partea de est a Marii Negre si care va trece pe sub Marea Neagra ajungand in Bulgaria. De aici merg conexiuni inspre Italia si Austria pana in Germania, intarind astfel pozitia companiei. Nivel de investii la 23 mld de €. Dupa terminarea investitiei vor curge 63mld m³ de gaz, cam ½ din consumul actual german. Pe langa faptul ca gazpromul prinde Europa cu aceste 2 conducte ca intr-un cleste, incheie si colaborari cu concerne europene. La nord stream acestia detin 51% din actiuni si iau cu ei in barca e.on, wintershall (companie apartinand B.A.S.F.). la aceste ase adaouga si olandezii de la Gasunie si francezii de la GDF. La South Stream unde rusii au 50%, participa si italienii de la ENI, EDF si Wintershall. Francezii de la TOTAL si-au asigurat 15% din campul de gaz Jamal din nord-estul Siberiei. Dornici de gazul rusesc sunt olandezii de la Gasunie, cel mai mare furnizor de gaz din Olanda. Gazprom isi va incorpora Wingas-ul de la cei de la Wintershall. In acest fel gazrom-ul isi asigura controlul asupra unei parti din infrastructura de livrare a gazului din Germania. La aceasta infrastructura apartine si cel mai mare rezervor de gaz din Europa de vest. Gazpromul pune astfel mana exact pe acele rezerve germane care ar trebui sa asigure necesarul daca chiar Gazprom-ului I se nazere sa inchida robinetul inspre vest.
    Pe langa aceste actiuni, rusii il mai au pe Gerhard Schröder, fost cancelar german in consiliul de supraveghere, care nu se exprima in privinta crizei din Crimeea.
    Nici Germania nu scapa repde de rusi. 40% din importul de gaz vine de la rusi, la nivel UE este de 15%
    Pe termen lung insa se schimba situatia. Nu principiile de piata libera concurentiala ghideaza compania ci dorinta celor de la Kremlin. Deciziile iimportante nu sunt luate in cartierul general de la Gazprom ci in cabinetul de la Kremlin. Exemplificator ar fi o decizie cu privire la cat ar trebui sa plateasca tarile vecine pentru gazul livrat. In bielorusia, gazul costa doar jumatate din cat costa in ucraina. Cat timp ianukowitch a fost la putere, s-au acordat reduceri; dupa fuga acestuia in Rusia, Gazprom-ul a saltat imediat preturile de la 1 aprilie sic ere datoria de 2 mld de € inapoi. Asemenea practice dau dovada ca in miezul sau, Gazprom-ul a ramas la fel de sovietic si aceasta imagine ii este in detrimental ei. Campurile de gaz au trecut de zenith iar investitii in camuri noi nu s-au facut. Mai rau decat atat, bugetul de investitii a fost redus de la 40 de mld € la 30 mld€. Compania incearca sa se apropie de China in czul in care problemele cu UE continua sa se agraveze. La nivel declarative ar fi un contract gata de semant intre Rusia si China pe o perioada de 30 de ani. Concret ar trebui sa curga gaz inspre China din estul Sibiriei cu un volum annual estimate la circa 38 de mld de ³ de gaz.
    In realitate exista doar o declarative de intentie cu privire la o colaborare caci intre rusia si China exista diferente cu privire la pretul discutat. Infrastructura dinspre Siberia spre China lipseste cu sesarvarsire iar CEO-ul Gazprom a incercat cu banii preconizati ca ii va primi de la chinezi va reusi sa finanteze constructia conductei. Cand au auzit chinezii ca canstructia acesteia ar dura 6 ani, au renuntat complet la discutii.
    In urma acestui faux pas se cauta un nou inlocuitor si se zvoneste ca ar fi fie seful actual a banii ruse Sberbank sau insusi premierul Medwedev. Un management orientat spre capitalism si piata libera arat altfel.
    Un ultim cuvant la cat de conectate sunt economiile tarilor in cauza:
    Volum commercial al rusiei cu China (66,8mld.€), Olanda (57mld€), Germania (56mld€), Italia (40mld€), ucraina (29mdl€), Bielorusia (25mld€), Japonia (25mld€), Turcia (24mld€), Polonia (21mld€) SUA (20mld€)

    Răspunde
     
  • ioan
    Aprilie 4, 2014 la ora 03:01

    In revista economica de prestigiu germana Wirtschaftswoche a fost un editorial foarte interesant, n care se urmareste urmatoarea intrebare: cine este mai puternic in conflictul cu Rusia? Regimul democratic sau regimul autocratic? Cui dauneaza mai mult un boicot?
    Cu mare ingrijjorare se aduna costurile unui boicot anti-rusesc? Concernele vestice pun sub semnul intrebarii atat investitiile cat si piata ruseasca unde activeaza. Se pune intrebarea: Sa platim pentru Crimeea? Aceasta intrebare aminteste de o alta si anume “Mourir pour Dantzig? Pacifisti francezi sustineau aceasta intrebare in 1939 cand era vorba de inceputul celui de-al doilea razboi mondial impotriva Germaniei naziste a lui Hitler si ca un oras ca Danzig nu merita pt a trimite la moarte soldati francezi. Comparatii intre personaje istorice nu sunt intotdeauna corecte. Putin nu este hitler insa acesta se foloseste de mecanismele regimurilor autoritare. In primul rand este calcul la rece in ceea ce priveste uzul de forta majora folosindu-se din plin si de slabiciunile societatilor democratice din vest. Acestea se misca si decid foarte incet ceea ce le dezavantajeaza fata de cercuri politice mici, de genul celui din jurul lui Putin, care decid rapid directia de urmat. O intalnire la varf a europenilor dureaza mai mult decat anexiunea Crimeei. 10 ani cu numearoase rezolutii, misiuni de pace si runde de negocieri au fot purtate pana cand vestul a hotarat sa intervina in Kosovo.
    Criza de pe maidanul din kiev a fost urmarit de catre Putin doar catva luni si s-a folosit de aceasta oportunitate. Societatea civila fragmentata activeaza ca si cand ar fi paralizata, pe cand o propaganda orchestrata de catre stat mobilizeaza masele. Democratiile vestice sunt de obicei slab militarizate. In SUA ale lui Obama, aparatul militar se reduce drastic facand loc programului Obamacare. La fel europenii care dupa terminarea razboiului rece au investit in programe sociale reducand programele militare. Democratiile isi cumpara cu bani grei neparticiparea in conflicte militare: Helmut Kohl a platit miliarde penru a nu-si trimite soldatii germani in razboiul din golful persic. In 1939, premierii francezi si englezi – Daladier & Chamberlain au permis ocuparea regiunea sudeta de catre Hitler. Au dat dovada de realism, cumparand de fapt timp, timp pentru inarmare.
    Dar si autocratiile au slabiciunile lor. Acestea distrug libertatea, paralizeaza initiative individului si distruge eficienta economiei in detrimental unei clientele politice. Inca din anii 90 consilierul politic pe teme economice a lui putin, Andreij Ilarionov a atras atentia ca o politica autoritara in favoarea unui club de oligarhi, slabeste economia, franeaza economia si degradeaza tara la nivelulde exportator de resurse primare. Tot mai multe societati de stat rusesti au fost tinute pe linia de plutire de catre Putin cu ajutorul miliardelor de la Gazprom. Rusia a ramas dupa atatia ani in continuare la stadiul de tara in dezvoltare.
    Pe termen scurt democratiile sunt lente si laxe in activitatile ei ins ape termen lung aceastea dezvolta forte proprii de autoaparare prin libertatea individuala de care se bucura fiecare cetatean.

    Răspunde
     
  • mihaix
    Aprilie 4, 2014 la ora 02:18

    Imi cer scuze ca am postat numele partidului hulit numit psd. Dorinta mea era doar de a arata cum se poate folosi un vot in mod negativ pt a cenzura tampeniile Europei care ne considera colonie- vezi cazul referendumului, FMIului care face ce vrea in aceasta tara, etc. Consider ca un vot la europarlamentare dat socialistilor e cea mai buna metoda – pt cei care au comentat ca e dat psdului, va rog sa va abtineti, daca nu stiti ce e socialismul in europa, nu vorbeam de cel romanesc.

    Imi pare sincer rau ca dupa atatia ani de democratia , majoritatea dintre voi nu ati inteles cum este guvernata Europa si care este rolul pe care ni-l doresc noua, si care este metoda prin care ii putem da jos pe acesti infractori comparabili cu leprele din Wall Street numiti populari europeni. Pacat si sper ca cei care au comentat negativ sa isi manance linisti salamul luat din Cora si Carrefour si benzina de la OMV pt ca francezii si austriecii vostri iubiti sa o duca bine. Bafta la vot , cand veti vota PNL (fostul meu partid de simpatie), PDL, PMP , si repet, sper sa va placa salamul cancerigen si rolul de colonie daca nu intelegeti unde se indreapta Romania.
    Pt cei care inteleg ce zic, uitati-va si ascultati-l pe Ilie Serbanescu, un om care de ani de zile se lupta cu morile de vant.

    PS Nu va faceti griji pt mine, cand o sa moara ITul in Romania- adica never, voi pleca oriunde in afara. Oricum din ultimele evaluari, cei cu castiguri similare noua, tinerilor ITisti sunt sub 100.000. Deci ma intreb, cine primeste uleiul si faina pt vot, si cine ar trebui in mod real sa voteze.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Aprilie 4, 2014 la ora 10:32

      @MihaiX.Vad ca te superi ca morarul pe saci.Daca esti asa de bun du-te afara si lucreaza un an si dovedeste-ti tie.Apoi dai si lectii altora.
      Despre socialistii europeni poti sa te lamuresti tragind cu ochiul la Franta si la Hollande.E confirmarea ca la vremea lui Boc a facut ce trebuia la noi si ca Ponta autistul nostru traieste in lumea lui pe banii prostilor din tara asta.
      FMI-ul e o banca de la care am luat bani si care isi vrea banii inapoi fara sa-l intereseze de pensii dar se intereseaza de companii de Stat falimentare in care se ingroapa banii lui…Nu-ti convine de o banca faci plata anticipata si te scapi in libertate…
      Ilie Serbanescu nu a mai invatat nimic de cind a murit Ceausescu.In ,,Europa asta globala”cind discuti economie ai mai multe variabile de luat in calcul si nu-ti iese daca nu tragi cu ochiul si la ce fac altii.
      Avem drepturi egale in UE dar prostii nostri de la virf nu vor sa se foloseasca de ele si sa ne respecte.Le convine sa-si umple buzunarele pentru cind vor primi pachete si vizite la vorbitor.Europa e normala dar Romania nu.

      Răspunde
       
      1. mihaix
        Aprilie 4, 2014 la ora 12:01

        Sunt asa de bun, incat nu e nevoie sa merg afara, ca sa am un trai f bun. Asta am zis: ca daca nu mai merge treaba aici plec, dar sa stii ca nu numai ca merge, dar salariile si cresc in domeniul meu, si nu vorbim de salarii de 500 – 1000 de euro.

        Pacat ca inca nu te-ai prins ce inseamna FMIul si la ce este folosit de catre „lumea civilizata”. Tinand cont ca ai o parere corecta despre Ponta si in general si alte lucruri pe blog, ma mira naivitiatea de care dai dovada in legatura cu Boc (daca nu ma crezi dute pe la Cluj, sa vezi cum ii treaba), sau cu FMI (de asta nu iti mai zic care ii interesul ca l-am zis multi pe aici, si il zic multi , goagal it 🙂 ).

        Oricum fiecare crede ce vrea, important e unde se duce tara, si cu cei multi, ca tine, care credeti ca le stiti pe toate, le faceti pe toate, din comunism si pana acum (eu am avut sansa sa fiu mic la revolutie), uite ca nu merge. Si nu merge de 25 de ani, nu crezi ca e timpul pt o schimbare – nu ma refer la PSD, PNL, PDL, PMP – astea sunt aceleasi partide cu aceleasi fete de securisti, inclusiv mru.
        Cheers !

        Răspunde
         
      2. mihaix
        Aprilie 4, 2014 la ora 12:03

        Inca ceva , te rog mult nu mai zice si nu mai compara FMIul cu o banca. Macar atat. O banca nu te obliga sa iei masuri, o banca doar iti cere banii. Tu decizi de unde si cum. FMIul e altceva si de aia si primeste atatia bani de la tarile „civilizatoare” ca sa le dea cu „conditii” negrilor ca noi

        Răspunde
         
      3. mihaix
        Aprilie 4, 2014 la ora 12:11

        Inca ceva: Europa nu mai e normala. Din multe puncte de vedere: de ex de cand a inceput criza si unii trebuie sa exporte mai mult in dauna altora, vezi Germania.
        Sau de cand unii folosesc tactici incorecte si ne- europene. Nu o zic eu, au zis-o freancezii despre germani, de ex: scandalul salariilor din industria carnii.
        Sau alt exemplu ca Europa nu e normala: Europa in 2 viteze: vezi Nord vs Sud.
        Cum poti sa zici o asemenea aberatie ca Europa e normala ? Numai batalia dintre Franta , Germania si UK, sau problemele din Spania si Italia ne arata ca Europa s-a schimbat si ca la dracu cu democratia si cu egalitatea : e criza , scapa cine poate, pe barba celorlalti ( printre care si Romania)

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Aprilie 5, 2014 la ora 15:48

          „ Europa nu e normală: Europa in 2 viteze: vezi Nord vs Sud.” _ Nu cred că merită să insist foarte mult asupra comentariului, dar as îndrăzni să subliniez un aspect al acestui subiect care a mai fost adus in discuţie pe blogul d-lui Moise, atunci când fuse vorba despre Marea Britanie. Aşadar, sunt câţiva care strigă din toţi bojocii că fiecare stat european trebuie să-si menţină cât mai mult din specificul naţional, să aibă ritmul propriu de dezvoltare in cadrul UE si să cedeze cât mai puţin din suveranitate. Apoi, aceiaşi, ori prietenii lor, strigă la fel de tare că Europa Unită nu are nicio şansă de evoluţie atât timp cât este eterogenă si inegală. Păi, hotarâti-vă, fraţilor!

          Răspunde
           
          1. mihaix
            Aprilie 6, 2014 la ora 04:34

            Corect , o decizie trebuie luata de UE , pt ca boala lunga , moarte sigura.
            Dar eu din ce vad prin alte tari, mi se pare ca se trage tare in directia fiecare pt el, amplificate si de nationalism si populism.
            Asa ca nu cred ca vom avea vreodata o Europa unita, pt ca marile puteri, de la Franta, Germania si UK vor sa isi pastreze identitatea, puterea , si dreptul la decizii. UK mai mult ca sigur ca va iesi, Franta a fost intotdeauna un jucator care face doar ce vrea , au si un sistem de genul noi suntem francezi, asa e la noi , nu ne intereseaza de alti. Ca sa dau un exemplu: cum sa ceri o Europa unita, atunci cand scrii un mail in franceza de pe tastatura engleza, normal , fara accente, si francezul iti zice ca nu a inteles nimic, ca nu stii franceza, ca nu ai pus e cu accentul care trebuie, ca si cum ar fii o cu totul alta litera (cam e dar …). AAaaa si mai casca si gura mirat: vai , voi nu aveti tastatura in franceza, vai, dar ce este asta. Deci daca la nivel de tara nu se accepta tarile est europene cu valorile lor, cu specificul lor, daca Franta nu vrea sa dea nimic din independenta sa , si regulile sale sociale, ce Unitate sa avem.

            Pt mine este clar, ca proiectul Uniunii Europene, este picat, atata vreme, cat nimeni nu vrea o federalizare, sau altfel zis o Uniune a Statelor Europene, similar SUA. Si nu doar ca e picat, dar aceste diferente si interese, vor duce la dezechilibre si miscari sociale interesante.

             
        2. VictorL
          Aprilie 5, 2014 la ora 20:39

          @MihaiX.Eu nu am zis sa pleci afara ca nu ai avea bani aici.Poti sa ai dar pina nu intri intr-un mediu concurential adevarat esti nimeni.In tara orbilor chiorul e imparat…De asta nu inveti nimic de ani de zile.
          Departe de mine sa le stiu pe toate dar in mod sigur am intimpinat de toate si inca mai intimpin.De asta am termeni de comparatie.
          Romania in 25ani s-a schimbat mult si asta si cu ajutorul FMI.FMI nu te lasa sa furi banii dar daca nu ne place FMI putem imprumuta de la bancile comerciale la dobinzi mari insa nici o banca comerciala nu-ti da bani daca nu esti sub lupa FMI.
          Boc la vremea lui nu avea de unde lua bani pentru pensii si salarii la bugetari.Asta datorita lui Tariceanu care acum se viseaza presedinte.Eu zic ,,sa-i dam Cezarului ce e al Cezarului si lui Dumnezeu ce e al lui Dumnezeu.Cind Ponta va face ceva bun in tara asta voi aprecia dar inca nu e cazul.
          Europa e normala si capitalista si asta implica si proteste atunci cind e cazul.Binenteles ca nu le convine sa circule Dacii pe drum si fabricile lor sa se inchida dar europenii trebuie sa inteleaga ca si altii trebuie sa manince si intre timp cumpara si hirburile de care s-au saturat ei.
          Germania la copiat pe Boc iar Franta a adus socialistii la putere.Franta a ramas si fara milionari si fara salarii iar acum voteaza fascistii.Pe drumul asta ne aflam si noi iar la toamna Ponta va da cu fundul de asfalt fara sa stie ce l-a lovit.Nu toate mustele fac miere…

          Răspunde
           
          1. un turist
            Aprilie 5, 2014 la ora 23:28

            VictorL: Intradevar aveti dreptate, Franta a inceput cu votul de dreapta si nu va fi singura si asta trebuie sa ne faca griji mari unde vom ajunge. Cunosc cava din scena,va fi poate pe undeva si cite unul cu capul pe umeri dar majoritea mare =Doamne fereste.

             
          2. mihaix
            Aprilie 6, 2014 la ora 04:17

            Victor: eu lucrez in Romania pt cei din afara , in IT. Mai concurential decat asa nu se poate, pt ca aia cer si performanta si preturi bune.

            De invatat ma abtin sa mai comentez, la cate proiecte am facut….
            Nu stiu sincer de unde le scoti, dar probabil ca nu stii cu ce se mananca domeniul IT daca zici ca in Romania nu e concurential si nu e de munca.

             
          3. mihaix
            Aprilie 6, 2014 la ora 04:41

            Victor chiar sunt curios cum de ai tras tu concluzia ca eu nu invat nimic in IT in Romania, si ca singurul mediu concurential in acest domeniu e in afara ?
            Sunt extrem de curios, tinand cont ca acest domeniu merge f bine in tara,mai ales pe outsorcing (dar chiar si startupurile romanesti au avut succes, multe fiind cumparate, tocmai pt ca aveau produse bune, vezi cazurile : Radu Georgescu, IXIA, …) si nu ma refer la firme gen Siveco (adica doar afaceri cu statul). Chiar sunt curios de unde stii tu ca domeniul IT , si mai ales outsorcingul merge prost , e neconcurential si mai ales nu se invata nimic in el, daca nu pleci ???

             
          4. VictorL
            Aprilie 6, 2014 la ora 17:32

            @MihaiX.Eu nu am scris de IT ci de politica si viata romaneasca.Si in IT daca esti tare te duci la Seatle ca sunt o gramada de romani acolo…Iti urez sucees!Despre voturi gindeste si nu mai scrie ca se vede treaba ca se sparg in capul tau vase de care nu tu esti responsabil.

             
          5. VictorL
            Aprilie 6, 2014 la ora 17:43

            @Un Turist.Traim filme care au mai rulat…Daca politicienii fura si tradeaza si Justitia nu-i pedepseste se ajunge la extremism.E bine sa ne mentinem in limita respectarii legii ca avem oricum alte probleme,insa daca oamenii vad ca o duc rau din cauza unor retele mafiote care au capetele in Parlament sau la sedii de partide vor da cu partide le de pamint si dam iar in dictatura.Inca e bine…

             
          6. mihaix
            Aprilie 7, 2014 la ora 02:43

            Victor , am recitit mesajul si exact despre munca mea ai scris , deci despre IT. Cand o sa intru in politica , te anunt, dar mai este pana cand un ministru sau presedinte sa aiba salariul meu , iar pe spagi la plic , multumesc nu e in fibra mea.Deci data viitoare cand imi mai dai sfaturi sa plec afara pt ca aici nu sunt competitiv , verifica datele inainte. Votul meu il dau cui vreau eu , chiar si in mod negativ vs populari. Dar o fac pt ca asa am decis eu nu ca multi romani hamesiti si prostiti de galeti si faina baronului. Vb dupa alegeri cand popularii o sa si-o ia in bot si dupa prezidentiale cand sa dea dracu daca mai votez cu antonescu , care semneaza cu popularii care si-au bagat picioarele in Romania. Si pana in feb juram ca pe el il votez.

             
          7. VictorL
            Aprilie 8, 2014 la ora 07:30

            @MihaiX.Ma bucur ca ai salariu mare mai ales ca din cit il urai pe Ghetea am inteles ca esti dator la banca.Inca mai astept rezultate de la Comisia Nana…
            Eu cind iti scriu ca ,,inghiti avioane” nu la IT ma refer ci la vorba aia cu ,,tot ce zboara se maninca”.
            Eu despre Antonescu scriu de doi ani ca ,,e cal mort” si tu inca te gindesti sa-l votezi…Mai nou si Ponta tot o gloaba care respira greu a devenit si era de asteptat.
            Vezi si alegerie din Ungaria si de ce a pierdut stinga si apoi intelegi daca PEE are vreo sansa.Liberalii nostri nu au ce cauta in PPE pentru ca sunt doar socialisti mascati.
            UK nu va iesi din UE.A fost data afara o data si stie ca in afara UE e ,,frig”.Frictiunile economice sunt normale in UE dar Spargerea UE ar fi politica.Nu se intrevad pericole decit din partea neo-fascistilor dar nu cred ca au sanse odata cu iesirea din criza si cu ameninarea Rusiei.

             
          8. mihaix
            Aprilie 10, 2014 la ora 17:54

            Inca sunt dator la banca. Dar il urasc pe Ghetea nu pt ca nu pot plati (rata e relativ mica pt mine , la genul 400 de euro), ci pt ca nu vrea sa imi respecte niste reguli elementare, pe care in alte tari bancile le respecta. Asta e tot. Consider ca la salariul meu , care e manevrat de banca, plus faptul ca sunt client bun platnic, merit sa fiu tratat cu respect, nu cu contracte cu clauze abuzive , comisioane din burta, si DAE ca de lumea a 3a. Eu chiar am avut conditii preferentiale la credit, si tot nu sunt ok. Asta e tot, vreau sa fiu tratat ca si cetatean european, nu doar sa profite banca mama austriaca de mine, in timp ce Asociatia romana a bancilor si BNRul sa mangaie pe cap si sa imi dea la gioale. Sau daca am bani, trebuie sa tac din gura si sa nu imi cer dreptul si sa zic , asta e , traiesc in Romania , deci mi-o merit ??? Legat de Antonescu, l-am scos de pe lista de ceva vreme. Este coleric, la fel ca si basescu, si nu mai am chef de un nebun la putere. Prefer oamenii lucizi, care nu sunt in stare sa arunce tara in prapastie, pt ca le place lor ruleta ruseasca. Mi-a demonstrat acest lucru Basescu in cei 10 ani ai sai, ce inseamna sa ai un nebun la volan. Multumesc, nu , zise pasagerul

             
          9. mihaix
            Aprilie 10, 2014 la ora 18:04

            Good one asta Victore cu liberalii si socialistii mascati. Eu as pune-o altfel: care liberali. Ca la guvernare se vede doctrina, si nu i-am vazut, cu nici o masura de dreapta. De fapt nici de stanga. Pur si simplu nu au existat. Iar Radu Stroe ala e de un penibil extraordinar, genul de om pe care poti sa il pui fie maturator la minister, fie ministru de interne , sau al muncii, el nu stie nimic, nu face nimic, trece ca rata prin apa. cum poate sa zica antonescu despre el ca e psdist, cand el e nada, zero barat ? PNLul a dormit in papuci cat a fost la guvernare, si acum au impresia ca daca sunt in opozitie, ii mai crede cineva, sau ca mai iau voturi ca zic ca vor face si vor drege si criticand. Nu , tata , ai avut puterea, nu ai performat , pt mine esti out, la fel ca si PDLul. Nu te pricepi, zbori, nu imi ceri votul , ca nu il mai iei, decat peste o generatie. LA fel si PMP, care tot PDL este. Deci intrebarea ramane: PDL , PNL , PMP au demonstrat prin guvernare ca nu pot. PSDul tot a mai miscat ceva, dar nu pot accepta multi oameni din vechea garda , si Ponta e un mare sarpe, deh, fost procuror , ginere de securist. Asa ca , singurul motiv pt care i-as fii votat la europarlamentare, era ca votam vs populari. Acum ca s-a lamurit cu Mircea Diaconu, votez omul , si gata, , sunt multumit ca am cu cine, chit ca i-l anuleaza dupa aceea.Macar despre Mircea stiu, de la prima mana ca e ok, am oameni , prieteni care lucreaza in Nottara, si e ok, cu toate minusurile sale. Deci nu ma duc dupa imagine, ci chiar stiu din 4 surse (plus a 5a , prestatia frumoasa si demnitatea vorbirii de care da dovada la tv – nu tu injuraturi, tiganisme, smechereli , doar calm si bun simt si un nationalism ceva mai infipt – imi place ca insista sa ne promovam mancarea si traditiile)

             
    2. Constantin
      Aprilie 5, 2014 la ora 15:33

      „dupa atatia ani de democratie…” _ Domnule, nu a prea fost…Iar socialistii, sub diferite nume, CPUN, FSN, FDSN, PDSR, PSD si marturisec ca nu mai stiu cum se numesc toti puii si puiutii lor, dar stiu ca toate sunt legate de I. Iliescu, A. Nastase si V. Ponta, s-au aflat permanent la guvernare in Romania dupa Marea Revolutie din Decembrie. Adica, chiar si atunci cand prin diverse aliante s-au intamplat la Putere si alte formatiuni politice cu rol nesemnificativ in adoptrea deciziilor precum PNTCD. (Daca vreti, va reamintesc toate etapele devenirii noastre istorice, pentru ca nu ne-am nascut chiar toti dupa ultima ploaie, dar spatiul blogului acesta devine insuficient. Ma gandesc, spre exemplu, la blocajele [parlamentare] din timpul Conventiei.) Singurul moment din istoria postdecembrista in care ramura ultraretrograda si corupta din FSN (adica PSD) putea fi inlaturata de la putere de catre ramura progresista din FSN (adica PDL) a fost cel in care T Basescu a cerut d-lui Tariceanu sa demisioneze pentru a declansa procedura alegerilor anticipate. Refuzul sau, previzibil de altfel, a sugerat apropierea acestuia de politicienii corupti din stanga socialista (PSD), ceea ce a fost confirmat recent prin actele sale grave de sabotaj la adresa PNL. Din punctul meu de vedere, este necesar sa ne despartim o data pentru totdeauna de toti urmasii FSN, indiferent cum se numesc ei.

      Răspunde
       
      1. Stelian
        Aprilie 6, 2014 la ora 00:22

        Corect. Eu asta am facut. M-am despartit de ei. 🙂

        Răspunde
         
      2. mihaix
        Aprilie 6, 2014 la ora 04:19

        Daca ii adaugi si pe PDL, PMP, PNL sunt de acord. Sau vrei sa zici ca PDL si PMP nu se trag tot din FSN – blaga, roman ??????
        Daca tot vb , sa vb de toti, ca stim cu s-au facut partidele in tara asta dupa revolutie, si cine a intrat in ele

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Aprilie 6, 2014 la ora 21:03

          Da, domnule, asta am scris. Va rog sa cititi inca o data comentariul meu. M-am referit la toti urmasii FSN.

          Răspunde
           
          1. mihaix
            Aprilie 7, 2014 la ora 02:34

            Nu vad nimic scris de pmp mai sus, desi basescu si udrea sunt reprezentanti ai fsn/psd . pt pdl , Imi cer scuze , apare intr-adevar si pdlul pe acolo jos., dar contextul ii este favorabil , el nefiind pus sus in lista urmasilor de drept ai fsnului. Oare in politica asta nu e loc de oameni onesti ? As vrea sa vad un partid format din oameni de cultura , profesori , academicieni , orice intelectual nemanjit de scandaluri cu spagi si afaceri precum plesu sau mru . Daca pmp avea asa ceva si daca basescu , si restul smenarilor precum udrea se delimitau de el , era o alternativa pt mine. Asa este , ca si pt restul romanilor care au semnat pt diaconu , un semnal ca mai e mult pana la intrarea in normalitate, si ca vom ramane in duhoarea fsn -pnl psd pdl pmp. Pacat ca dreapta a mai pierdut o oportunitate de a aduna oameni de val si de a coagula o masa precum atunci cand a fost ales Constantinescu

             
      3. mihaix
        Aprilie 6, 2014 la ora 04:25

        Cand zici sa ne despartim de urmasii FSN pt totdeauna , banuiesc ca te referi si la PDL si PMP, nu ?
        Sau Udrea, Basescu si Blaga nu provin tot de acolo.

        Si ca sa nu fie cu suparare dau eu citatul:

        Udrea began her political activity in 2002 as a legal adviser to the Social Democratic Party (PSD).
        Traian Băsescu entered politics after the 1989 Romanian Revolution, as a member of the large National Salvation Front (FSN) party.
        La alegerile din 20 mai 1990 a fost ales deputat de Bihor pe listele Frontului Salvării Naționale

        Deci ne lepadam si de astia, sau astia sunt buni ca-s de-ai „nostri” ?
        Adica eu inteleg ca PSDul e hulit, dar parca nici cu restul nu imi e rusine, si parca tot din FSN au pornit, ca doar nu au fost vreun Coposu prin inchisori comuniste si si-au deschis partid sa se bata cu FSNul din prima.

        Răspunde
         
        1. mihaix
          Aprilie 6, 2014 la ora 04:26

          Erata: Blaga : La alegerile din 20 mai 1990 a fost ales deputat de Bihor pe listele Frontului Salvării Naționale

          Răspunde
           
  • dragos
    Aprilie 3, 2014 la ora 22:14

    Pana la urma cu ce ne poate santaja Rusia pe noi? Gaz nu prea importam, schimburi comerciale nu prea avem. Faptul ca „am pierdut piata rusa”, cum ne lamentam pana acum, devine acum un avantaj.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Aprilie 3, 2014 la ora 13:31

    Evaziunea v-a disperarea in momentul cand vom cere bonul, iar statul inapoiaza 5% din valoarea bonurilor, iar tva ajunge inapoi la 19%.
    Legile drastice nu se aplica decat fraierilor,cerol care sunt la partid, suna pe cine trebuie si pleaca inspectorul cu ……..coada intre picioare.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Aprilie 3, 2014 la ora 09:43

    Iar vindem gogosi domnule GURAN? Cine este dependenta de RUSIA? UE este dependenta de RUSIA sau Rusia dependenta de UE?
    Gasiti numai subiecte sa atatati spiritele, nu vedem solutii clare, doar manipulare.
    Va indepartati de la calea cea dreapta si impartiala.

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Aprilie 3, 2014 la ora 09:37

    Iata ce spunea ieri un inalt oficial al Daimler:
    “Am cercetat parametrii de bază şi potenţialul unei producţii locale de autoturisme în Rusia şi am purtat diverse discuţii în acest sens”

    Daimler vrea sa produca in Rusia 50.000+ automobile din clasa medie/premium, iar investitia initiala se ridica la 700 MIL. Euro!

    Cumulat, Daimler, BMW, VAG vand in Rusia 140.000 unit/an.

    Surse din piata petrolului mai spun ca Exxon va incheia un parteneriat tehnic cu Gazprom pentru explorari in zona M.Negre…

    Domnilor, zgomotul politicianist cu pistoale de apa e o fatada falsa. Pe cadavrul celor 80 de morti de la Kiev economia mondiala merge inainte!

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 5, 2014 la ora 15:52

      Asa este, dar evolutia subiectului poate fi un bun agent electoral pentru prim-ministrul roman, care spune ca Daimler va veni deindata in Romania, iar domnia sa se grabeste sa construiasca autostrada catre Alexandria…sau spre Sibiu. De fapt nici nu conteaza, ambele promisiuni au aceeasi valoare in realitate.

      Răspunde
       
  • Catalin ( CTL )
    Aprilie 3, 2014 la ora 08:37

    Si noi, ce incercam sa evitam ? Ca oricare din variante pare proasta. Ca despre imperii, asa e, ajung , in cele din urma sa se rabusasca sub proria greutate. Chiar si SUA era mult mai prospera si mai puternica inainte sa-si contruiasca peste 100 de baze militare in toata lumea.
    Eu Cred ca Rusia are suficiente resurse, si materiale si intelectuale, ( ca suprafata e acea mai mare tara din lume ) pentru a prospera. Dar le st in cale mentalitatea. Desi sunt destui rusi care nu sunt de acord cu ceea ce face Putin.

    Răspunde
     
  • tree4me
    Aprilie 3, 2014 la ora 01:17

    Care este forta reala a unei tari? La un capat al atei este administratia/statul iar la celalalt capat este poporul. Amindoua componente pot lucra impreuna sau se pot opune.
    Ce anima aceste componente? Uneori dorinta de dominare, cistigul material, imbogatirea. Alteori dorinta de supravietuire, apararea pamintului stramosesc.
    Vorbiind de forta, aceasta se pune in evidenta (adica in valoare) numai prin comparatie. Cu ceva care i se opune sau care i se alatura. Adica forta se demonstreaza, se dovedeste. Altfel, practic nu esxista.
    Toate marile imperii au trecut prin aceste … sa le zic, conceptii. Conducatorul a vrut si poporul l-a sprijinit in diverse etape si aspiratii.
    Sa amintesc citeva imperii celebre: Mongol, Persan, Roman, Otoman, Austro-Ungar. Daca ar fi sa ma refer la WWII, as adauga si Imperiul German. Toate imperiile au avut mereu aceiasi cauza care le-a dus la sfirsit – expansiunea mult prea mare sau mult prea rapida. Faptul ca au reusit sa se extinda, demonstreaza ca au avut o tactica, o strategie aproape perfecta. Nu s-a tinut cont de capacitatea de asimilare sociala si economica. Nu s-a tinut cont de capacitatea de adaptare a invingatorului si a invinsului la noile conditii, mereu schimbatoare. Cred ca se poate observa ca si tehnologia militara a avut un cuvint de spus: cu cit tehnologia este mai ridicata si imperiul dureaza mai putin. Probabil ca cu sabii si buzdugane si astazi ne-am fi gasit sub Imperiul German al lui Hitler.
    Deci, imperiul este una din formele de manifestare, la nivel international, al unor forte, puteri. Puterea poate fi demonstrata foarte convingator si in mod pasiv, fara conflict armat – imi arat muschii si te-am bagat in boala, te intimidez. Aici m-am referit la „razboi cald” si la „razboi rece”. Cred ca trebuie sa fac o distinctie: la „cald” se schimba granite, iar la „rece”, nu. Prin intimidare nu cauti sa te extginzi, ci doar ameninti ca te vei apara cu ghiarele si cu dintii.
    Actualmente, eu vad doar trei mari puteri in lume, fara o prioritate anume (n-are sens): Rusia, China si Germania. Pe motiv ca acestea se cunosc si se inteleg reciproc foarte bine, cred ca au sa fie, cum au fost mereu, de aceiasi parte. Daca intre rusi si chinezi au fost conflicte, faptul ca granitele au ramas neschimbate, demonstreaza ca motivul a fost unul minor – exersarea fortei. Intre rusi si germani, in WWII (mai recent), interpretari sunt multe, dar faptul este ca germanii s-au lasat manipulati de britanici.
    Probabil, aproape sigur, o sa mi se reproseze ca nu mentionez America. Spre deosebire de celelalte trei, America nu a demonstrat niciodata ca ar fi capabila sa duca singura un razboi de la inceput pina la sfirsit si sa-l mai si cistige. Gresesc: le-a luat mexicanilor, Texasul. Dar in rest, chiar ca nimic: Vietnam, Coreea, Irak, Jugoslavia, Afganistan, Libia, Egipt. Nici macar de sfera de influenta nu se poate vorbi, ci doar de furt de resurse sub protectie armata multinationala. Daca nu lua tot, isi asigurau partea leului – ca deh, „brand”-ul conteaza. Poate ca de germani sa se spuna ca au pierdut si ei – era de asteptat, au fost de fapt singuri, dar la cite batalii cistigate un razboi pierdut, are o alta semnificatie.
    Lasind la o parte imperiile si referindu-ma la tari mici care s-au aparat, nimic mai mult, as aminti Vietnamul, Israelul si Romania. Combinatia administratie si popor, a lucrat mina-‘n-mina. Rezultatele s-au vazut si se vad inca. Dorinta de supravietuire este un factor pe care putini tacticieni o iau in considerare. Este aici o exceptie, si intimplarea face sa fie la romani: au trecut (au atacat) Nistrul, cu germanii si in final au pierdut Basarabia si Bucovina (ca parte a pradei de razboi). Sigur ca sunt interpretari si versiuni. Nu acesta este motivul ecestor rinduri – pragmatismul, realismul tacticii de razboi este ce conteaza cind suiera gloantele.
    Incepusem sa vorbesc de forta. Am adus, intr-un fel, vorba si despre tactica. Nu pot sa nu mentionez ca americanii au ratat o ocazie unica de a supune pe rusi: din punct de vedere economic si administrativ, Gorbaciov a pus intreaga Uniune Sovietica la pamint. Acest avantaj nu a naucit pe nimeni. Au urmat baluri si bairamuri. Rusii si ceilalti doi au fost singurii care au stiut, au inteles situatia. Ceilalti doi i-au ajutat sa-si revina, si asa ceva rusii nu uita. Rusii au demonstrat ca stiu sa piatda putin pentru a nu pierde tot: americanii au jucat tontoroiul pe alte meleaguri si nu le-a mers rau cu globalizarea si oligarhia financiara. Le-a atras ceva ura internationala, mai pronuntat din lumea araba, dar democratia uleioasa conteaza.
    Acuma s-a schimbat roata, este exact pe invers. motiv pentru care marii financiari americani nu au nici un chef sa investeasca intr-o cauza pierduta. Nu stiu daca Obama a inteles asta, dar din instinct, face bine ce face. De unde nu e, nimeni nu cere (poate doar cei care nu pricep).
    Tocmai citeam ca investitorii nu pot influenta ciclul economic dar il pot „adjusta” cu „ebbs and flows” pentru a pastra o linie de plutire. Probabil ca rusii nu au sa rateze sansa unei revansari prin care sa-si refaca sfera de influenta. Dupa cum vedeti nu va fi o baie de singe dar schimbarile vor fi drastice.
    „Codrule codrutule…” sunt niste versuri semnificative pentru atitudinea romanului – va sti inca odata ca buna vecinatate este uneori costisitoare dar este singura care-ti permite sa traiesti. In 24 de ani nu s-a trait. S-a crezut ca nu stiu cui o sa i se faca mila. Intr-o lume nebuna, nu exista asa ceva.

    Răspunde
     
  • Moise
    Aprilie 3, 2014 la ora 00:27

    Va rog sa pastrati o decenta in comentarii.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Aprilie 4, 2014 la ora 02:35

      Imi cer si eu scuze, pt ultimele comentarii, am sarit si eu calul, dar la atatia postaci , sau victime ale fsnului, e greu sa ma abtin. DAr asa este cand pronunti PSD toti urla (e de inteles, pt ca vb de partidul lui iliescu si nastase care stim cu totii unde au dus tara asta). Ce sa fac daca unii nu inteleg ca vorbim de alegeri europarlamentare si de batalia politica din UE, dintre populari si socialisti.Ei saracii au ramas cu aoleo ne fura PSDul, uitand cum iau sacul de faina de la pdl sau pnl la fel de usor. Asta prezumand buna lor intentie, desi adevarul este altul, cu blogeri si internautii platiti. O seara buna si la cat mai multe emisiuni de valoare.
      Semnat: Un eurosceptic, fost eurofil.

      Răspunde
       
  • Daniel
    Aprilie 2, 2014 la ora 23:41

    Cu posibila invadare a estului Ucrainei cred ca depinde foarte mult de sprijinul populatiei locale.Cand spun sprijin ma refer la disponibilitatea lor de a lupta intr-un posibil razboi civil in cadrul Ucrainei,dublat de razboiul ruso -ucrainian.
    Lucrurile sunt complicate si nimeni nu poate preconiza ce si cum si cred ca tocmai de aici vine riscul major.Daca acest sprijin se dovedeste majoriatr si aspectele de ordin politico-economico-strategic nu vor conveni Rusiei,atunci cred ca s-ar putea ajunge si la o invadare militatra a estului Ucrainei de catre Rusia si deci razboi.Dar in cazul asta,tarile prietene ar mai pastra relatia economica cu Rusia?Si daca aceasta invazie,razboi va avea loc cred ca practic ar insemna ruperea Ucrainei in doua state.E imposibil de spus ce va urma,dar in mod sigur e de urmarit.
    Cred ca peste cativa ani se va vorbi despre aceste evenimente la fel cum s-a vorbit pana acum de criza rachetelor din Cuba.
    Moise, intrebare. Nivelul investitilor straine este influentat direct de prezenta in NATO.Dar de ce Finlanda si Suedia sunt o exceptie?In special Finlanda care are granita cu Rusia si care a avut si confruntari militare in istorie.Ar putea functiona pentru Ucraina exemplul Finlandei?Dar cu Georgia cum ramane?

    Răspunde
     
  • Constantin
    Aprilie 2, 2014 la ora 22:03

    „Problema oricărui imperiu, și azi, ca și acum două mii de ani, pe vremea lui Cezar, este că nu se poate autosusține decât printr-o permanentă expansiune.” _ Discutabil, atat din perspectiva teoriei sistemelor sociale, cat si [mai ales] din perspectiva economica. Istoria imperiilor a aratat ca extinderea duce la implozie ori disolutie din pricina imposibilitatii administrarii eficiente a periferiilor. Aplicarea violentei in sprijinul politicilor ineficiente conduce la revolte. Ultima data cand am auzit la modul serios de neoimperialism, cu referire la epoca moderna, cred ca a fost pe vremea lui N Ceausescu, iar in gluma, la I.M. Wallerstein.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Aprilie 4, 2014 la ora 02:31

      corect, vezi cazul Imperiul Roman.

      Răspunde
       
  • hmm
    Aprilie 2, 2014 la ora 21:31

    Stiti vorba aia „mai bine mort decat comunist/rus” cred că s-ar putea sa mi se ceară să o pun în aplicare.

    Răspunde
     
  • Rudi
    Aprilie 2, 2014 la ora 20:59

    De cativa ani urmaresc treaba asta cu postacii pro comunisti,pe diferite bloguri sau site-uri.
    Sfatul meu : Sa va manance pamantul asa in roz cum sunteti imbracati !

    Răspunde
     
  • leo
    Aprilie 2, 2014 la ora 20:52

    Sa ma kak in votul tau inteligent !

    Răspunde
     
  • Mihaiz
    Aprilie 2, 2014 la ora 20:41

    Se pare ca si pe la Moise incep sa apara postaci pesedisti cu propaganda ieftina. Nesimtirea nu are limite la unii.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Aprilie 4, 2014 la ora 02:09

      don’t worry, nu sunt in politica, nu primesc bani, daca tu atat ai inteles, du-te si te arunca in hau. era vorba de un vot al meu anulat, care va fi validat in curand. poate te prinzi.

      Si pt toti postacii de partid: pmp, pnl, psd, pdl, sau ce dracu o mai fi acum pe scena politica, ca mine gandesc toti cei crescuti dupa revolutie.

      Bosorogilor vine schimbarea, si nu mai acceptam oameni ca voi in politica – nici de stanga nici de pseudo dreapta.
      Schimbare !!!

      Răspunde
       
    2. mihaix
      Aprilie 4, 2014 la ora 02:23

      Pt toti cei care ati postat negativ la adresa mea, speram ca pe acest blog (pe care scriu de vreo 2 ani), sa se afle intelectuali , nu pseudo plesisti. Avem 2 optiuni. Ori puneti mana pe o carte – a se citi 10 ziare, si 5 posturi tv (va dau un hint – incercati digi 24, nu b1tv)si incepeti sa ganditi singur.
      A doua optiune , cea mai probabila, vazand ceata de latratori , acum in prag de alegeri, este sa ma retrag eu. Oricum o duc prea bine in aceasta tara distrusa, incat sa ma ma intereseze prostia umana, care a dus-o in acest stadiu dupa revolutie. Pt cei care gandesc, duceti-va in tarile nordice sau Franta pt a intelege socialismul vs aberatia de populari si dupa aceea dati din gura pe blog (atfel aplic regula 2 si ma retrag eu, nu ca ar fi mare pierdere, grupurile de latrai prosti castiga intotdeauna, dar mor de inanitie in viata reala ) . Ave !

      Răspunde
       
  • mihaix
    Aprilie 2, 2014 la ora 20:22

    Moise cum poti sa zici asa ceva despre Germania sau alte tari ale UE. Tocmai ei , campionii democratiei, care urlau ca la noi nu e stat de drept sa treaca cu vederea asa ceva pt binele lor economic.
    Wow – e parca nu ar mai fi democratie, stat de drept, si respectarea regulilor diplomatiei si a tratatelor. Si totul din partea acestor tari, care cica sunt protectori si ne dadeau lectii nu mai devreme de 1 an. Ehhh, macar sunt multumit de faza cu cainele pe care i-a facut Putin lui Merkel. Sincer stie si ea dar nu are ce face. Si sunt multumit ca i-o da cineva peste bot, la fel cum voi face si eu cand voi vota PSDul la europarlamentare (asta daca nu reintra M D in joc) . Nu de alta dar daca castiga PSDul , atunci popularii vor zbura, si voi simti ca le-am dat o mare palam lui Merkel si Barroso, 2 nesimtiti care si-au bagat picioarele in afacerile noastre interne si mi-au nescootit votul meu sfant

    Răspunde
     
    1. JOHANNES
      Aprilie 2, 2014 la ora 21:01

      d-asta merge prost tara ca sunt destui prosti ca tine si sunt multi care omit ca existati si nu iau masuri. eu zic sa plecati spre stepele inghetate ale asiei daca simtiti chemarea

      Răspunde
       
      1. mihaix
        Aprilie 4, 2014 la ora 02:26

        esti un „destept” daca tu asta ai inteles din postarea mea. Reciteste-o si dati una unde vrei si dupa vino si discuta. Eventual in stepele Rusiei cu amicul tau Basescu. ca eu nu am treaba pe acolo, poate familiar ta de desculti

        Răspunde
         
    2. Gigel
      Aprilie 2, 2014 la ora 21:09

      Saracul tau vot sfant, dat pe 5 kile de faina si 10 de ulei. Ai o logica de strut mai nene. Ne mai mira de ce o tinem cu comunistii de 70 de ani? Tu esti dovada.

      Răspunde
       
      1. Dragotoiu Mihail
        Aprilie 3, 2014 la ora 09:20

        Si o s-o mai tinem cu comunistii încă vreo 50 de ani, pana dispar generatiile care plâng si acum după regimul de atunci . Valabil si pentru cetățenii din Republica Moldova.

        Răspunde
         
        1. mihaix
          Aprilie 4, 2014 la ora 02:30

          Mihail: pe bune ?
          Tu stii ca astea sunt alegeri europarlamentare, nu locale si ca ai de ales intre populari si socialisti ????

          Ai aprins televizorul taica , sau ai pus mana pe vreun ziar, inainte sa postezi ???

          Pt informarea ta, am intre 30 si 40 de ani, si pana sa crapam, noi astia care ne-am prins cum functioneaza securistii ca tine ( sau poate chiar crezi ca urasti psdul, pt cate a facut kgbistul bunicuta) ), o sa crape cei ca tine. Si sa vezi atunci val de nationalism romanesc, care o sa va mature pe toti popularii si lingaii care ati vandut tara rusilor, europenilor si americanilor.

          Dar pana atunci mai pune mana, mai citeste ce am scris, poate te prinzi. Depinde de IQ , nu de EQ

          Răspunde
           
      2. mihaix
        Aprilie 4, 2014 la ora 02:06

        Nu primesc bani pt votul meu, am scris suficient pe acest blog, cei care ma stiu , au aflat ca lucrez in IT de multi ani, deci castig mult mai mutl decat media , mi se rupe de faina sau malai :). Comentariul de mai sus era doar o satira vs PPE pt ca votul meu conteaza. Si fac ce vreau cu el si probabil ca Merkel va intelege asta the hard way.

        Postaci sunteti voi, cei care dati in cineva care zice ca va vota 1 data cu PSDul (pe ai carui membrii ii uras la fel de mult ca pe Basescu). Puteti cauta orice post de-al meu referitor la bombonel, sau dragnea.

        Dar ceea ce prostii nu inteleg, este ca votul conteaza si poate fi folosit. Oricum, chiar si negativ. Mai ales dupa ce iti este anulat de niste papagali din afara.

        PS La prezidentiale nu ma voi duce , nici pt antonescu, care m-a dezamagit cu stilul coleric, similar altui mare guvernator. Sunt satul de figuri, imi doresc un presedinte responsabil nu disperati colerici sau comunisti kgbisti precum bunicuta. Desi recunosc ca as prefera un rege.

        Observ din cele 40 de voturi negative ca prostia are limita. mare dar are 🙂

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase