Portul Constanţa, perla neagră a piraţilor locali

Publicat la data de de Moise

pirates of ctharbour blog
de Moise Guran

V-am tot spus că marea vulnerabilitate strategică a României este corupția, că această situație nu e de ieri, de azi, ci încă de la înființarea statului modern român, dar că ne-am obișnuit cu acest fenomen încât avem tendința să îl bagatelizăm.

Nu sunt un mare fan al teoriilor conspiraţioniste dar, în următorul minut, eu o să vă expun câteva evenimente care, aparent, n-au nicio legătură între ele. Dacă au, vă las pe dumneavoastră să stabiliți…

De ani buni, gruparea Mazăre-Constantinescu de la Constanța se chinuie să pună mâna pe cel mai important port al României. La orice mișcă Ponta în plan politic, la orice are nevoie de o susținere din interiorul PSD, dinspre feuda Constanța îi vine mereu aceeași cerere – dă-ne dom’le nouă portul. Nu neapărat în proprietate, că nu veniturile legale contează acolo. Contează cine pune șeful, căci acela controlează și tot ce înseamnă bani negri.

La ultima remaniere de guvern, asta din care au plecat liberalii, Ponta și-a impus apropiații mai tineri printr-o negociere destul de dură cu baronii partidului. Soluția găsită a fost ca, în urma unei listări la bursă, Consiliul Județean să devină cel mai important acționar și deci să poată pune șeful, chiar dacă nu va avea majoritatea singur.

A izbucnit apoi criza din Crimeea, americanii și-au trimis navele de luptă în Marea Neagră unde, probabil, vor rămâne și vor fi o prezență permanentă și sporită. Mai ales că ieri, la Bruxelles, Barroso a spus că ruta alternativă la gazele europene primite de la Rusia nu poate fi decât Azerbaidjan. Deci pe mare, posibil prin Constanța. Când au auzit, însă, că portul va fi la mâna mafiei locale, americanilor nu le-a convenit deloc.

Așa că… (dar asta este chiar întâmplător) DNA-ul a mai făcut o încercare de a-l aresta pe Nicușor Constantinescu, după cea eșuată din ianuarie. Constantinescu a fost, însă, eliberat pe motive medicale.

Sunt tare curios să văd dacă Ponta va mai insista cu transferul Portului Constanța în mâna autorităților locale, dar am o vagă bănuială că nici acestea nu vor mai insista să-l ia.

Comentarii prin facebook

12 răspunsuri la Portul Constanţa, perla neagră a piraţilor locali

  • Daniel
    Martie 29, 2014 la ora 20:35

    Mi se pare corect semnalul de alarma dat de Ramona Manescu si rationamentul prezentat.Sper ca situatia cu Portul Constanta sa se rezolve intr-un mod fericit si cred ca in final asa va fi pentru ca nu cred ca SUA si UE vor permite baronilor locali sa isi faca combinatile pe acolo in detrimentul intereselor lor.Din punctul asta de vedere inca o data avem noroc cu strainii!
    In aceeasi idee mie personal nu mi se pare curata nici trecerea metroului la primarie.Metroul nu este un proiect care sa poata fi sustinut si dezvoltat doar de un oras.

    Răspunde
     
  • Custodie comuna
    Martie 28, 2014 la ora 19:53

    Nu inteleg de ce aveti obiectii ? Regula nu este ca prada de razboi sa se imparta ?

    Răspunde
     
  • Margelatu
    Martie 28, 2014 la ora 10:51

    „La orice mișcă Ponta în plan politic, la orice are nevoie de o susținere din interiorul PSD, dinspre feuda Constanța îi vine mereu aceeași cerere – DĂ-NE DOMțLE NOUĂ PORTUL!”

    Întrebare întrebătoare: dacă Mazăre&comp cer controlul asupra portului, în mod logic derivă întrebările CINE îl controlează în prezent/CINE l-a controlat și „vămuit” în ultimii ani, UNDE s-au scurs „vămuirile” 😉 și cum se mai simte „REGINA”…

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Aprilie 1, 2014 la ora 21:48

      „CINE îl controlează în prezent” _ Oricine o face, o face prost. Deşi este cel mai mare port la Marea Neagră si al optsprezecelea (operaţional) al Europei, potenţialul portului Constanta este, conform opiniei specialiştilor si tinand cont de dimensiunile sale (al doilea din Europa), de cel puţin trei ori mai mare. Corupţia si proasta organizare fac ca beneficiile pe care bugetul naţional le-ar putea avea să fie risipite pur si simplu. Prin urmare, dacă eficientizarea activităţii se poate obţine prin cedarea către municipalitate, să se facă aşa. Doar că la Municipalitate este o încrengătură de tip mafiot, cu familii de naşi si fini PSD, iar premisele unei bune administrări lipsesc cu desăvarsire. In fapt, ei sunt cei care controlează portul si in prezent, chiar dacă oficial el aparţine majoritar de Ministerul Transporturilor.

      Răspunde
       
  • Mihail Dragotoiu
    Martie 28, 2014 la ora 10:09

    Primaria Constanta nu ar trebui sa primeasca nimic. Mazare si Constantinescu controleaza toate institutiile locale si judetene de mult timp. Acolo s-a format o retea de tip mafiot care conroleaza toate afacerile din zona. Odata cu trecerea portului in administratia Consiliului Local evaziunea si afacerile la negru vor lua o si mai mare amploare.

    Răspunde
     
  • anca
    Martie 28, 2014 la ora 02:07

    Mai toata lumea face trimitere de cum se procedeaza in USA pentru situatii importante-BUN-dar justitia noastra nu vrea sa auda de sistemul aplicat penalilor in USA?In USA ,penalului i se face tratament in detentie iar procesul se deruleaza pana la sentinta finala.Mai mult,la ei nu se ia in consideratie varsta penalului sa i se reduca pedeapsa (vezi nastase poate si altii)care la noi e de rasul curcilor iar la noi puscariasii”bolnavi”le mai si permite sa plece in occident pentru „tratament”.Si atunci pentru ce ne miram ca siameze mazare-constantinescu vor Portul Constanta ca si cum ar cere o bere la bodega din colt !?

    Răspunde
     
  • miruna
    Martie 27, 2014 la ora 23:20

    pacat de oportunitatile pe care le avem si nu stim sa le apreciem/exploatam!

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Martie 27, 2014 la ora 23:07

    buna seara tuturor doamnelor si domnilor.
    HAi sa va dau un tip pentru toti ce doriti un concediu(vin acusi vacantele ) minunat pe litoral ,departe de tiganeala din Mamaia( o data prin ani 60-70 un paradis linistit si civilizat unde turistii germani veneau cu familiiloe cu placerte cu zecile de mii farav sa frie traumatizati la timpane de MANELE!!!!!!!)
    conceputa si realizata dupa 89 cind a picat statul romanesc ca stat independent europipian de rasarit .Duceti-va fratilor la NAvodari la plaja fostei tabere de pionieri de dinainte vde 89 si la campingurile din apropiere .Plaja e o nebunie si e liniste majora !!!!Pe deasupra pentru cei care au masini faceti o mica excursie de o zi la HISTRIA !!!!minunata cetate anjica mai intii greaca si apoiu romana:Asa veti intelege globalismul European si interesele ecopmomice pe malul MArii Negre de la inceputuri!!Muzeul este si el o nebunie(fiti generosi cu portarul la final dati-i biletul de intrare inapoi se va bucura si va zice multumesc !!!!e un om minunat ) ,sincer merita sa pierdeti o zi intreaga ,iar pentru copii mai crescuti e o lectie de istorie de neegalat(Acolo vor vede ape viou cum pe la anul 200 e. n. romanii invatau viitorii romani cum se cdonstruiesac robust (Sau pastrat intacte !!!inca !!) baile !!!! si canalizari intr-o urbe !!!!CIVILIZATA !!!)!!!!:Este unic European extrem de multi intelectuali germani (Nu avem prea multi dar mai avenm ceva ) care au vizitat CETATEA HISTRIA au ramas incintati si au inteles mai bine istoria ROMANIEI de mai tirziou.Apoi cind va intoarceti inapoi spre NAvodari undeva inainte de COrbu puteti vizita intr-o comuna total mica ,spßecific dobrogeana si curata de linga sosea asa numnita MINASTIRE ADINCATA ,un unicat ,o biserica ridicata in ev mediu si jumate ingropata in pamint pentru a evita invazia tatarilor care nu era rara in acele timpuri(erau pe deasupra barbari stricau tot, la fel ca hoardele hungarice care au emigrat dinspre Asia in cimpia Panonica ):Este si acea minastiore un mic paradis si preotul sufletist a infiintat un mic muzeu cu icoane vechi de o valöoare rara !!Deci nu evitati veti ramine incintati_
    Cit ramin afacerile primarilor,cel putin sa cistige intreaga regiune .DAca vor face asa cum a facuit primarul Orasului FAgaras ,care dupa 89 a facut actual dintr-un orsa inegrit de otrava chimica un oraS CURAT TARE APOI SA FIE CINSTE lor. Si daca termina si cu tiganeala si cu mitocania manelelor din fostele statiuni turistice civilizate a nilor 60-70 (unde toti occidentali modestsi veneau cu placere cu familia !!!),apoi chiar ca merita toata lauda _DAca nu luam distanta si daca nu se poate avea liniste nici la NAvodari ne ducem de la NAvodari si mai departe ,la Corbu .si tot asa la deal.
    va doresc la toti o seara placuta

    Răspunde
     
  • vlad
    Martie 27, 2014 la ora 21:40

    cat de tare e poza, ati facut-o si la rezolutie mare, numai buna de poster :))

    Răspunde
     
  • gen. Buck Turgidson
    Martie 27, 2014 la ora 21:39

    Nu cred ca portul Constanta conteaza pentru transportul de gaze. Pentru asta ai avea nevoie de terminale de gaz lichefiat (LNG) intr-un port special construit pentru asa ceva, ceea ce nu e cazul. In plus, azerii ar trebui sa aiba o intreaga infrastructura de LNG , ceea ce iar nu e cazul. Ca sa construiesti astea ti-ar lua la fel de mult timp ca pentru constructia unui gazoduct prin Turcia. Nu prea ar avea sens. Cred ca portul are doar o importanta militara foarte mare, cum ai spus. Crimeea e doar la vreo 300 km. Cum ar fi ca intreg NATO sa stea la discretia lui Mazare? Cam cum ar fi? Pe langa interesele de acum in zona, Mazare si Nicusor sunt niste bieti gainari.

    Răspunde
     
    1. gen. Buck Turgidson
      Martie 27, 2014 la ora 21:47

      Ar mai fi de pazit totusi platoul Marii Negre. Mai degraba asta. Plus de pazit eventuala viitoare cortina de fier, care ar trece si pe aici.

      Răspunde
       
  • Luka
    Martie 27, 2014 la ora 20:05

    Din pacate lupta aceasta s-ar putea sa ne coste.
    Pe malu Marii Negre nu este doar Constanta ci si Varna iar bulgarii nu vor sta cu mina in sin. Banuiesc ca oricum au deja infrastructura de la gazoductul South Stream(o alta batalie pierduta de marii nostrii politicieni), care a fost conceput sa transporte gazele rusesti spre Europa. Cu putin ajutor de la europeni(si aici nu ma refer doar la firmele care mai sint implicate in South Stream: Eni, EDF, Wintershall),vor transporta gazele din Azerbaidjan si ne sar din nou din schema.
    Dar ce conteaza binele tarii pentru politicienii nostri? Daca nu le iese si lor ceva atunci duca-se…………

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase