Procurorii nu pot trece peste Poporul Suveran, chiar dacă acesta a ales mafioţi să-l reprezinte

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

Deputații au blocat urmărirea penală a fostului vicepremier și ministru de Finanțe Daniel Chițoiu dintr-o rațiune simplă… Dacă o acceptau, deschideau calea penală spre un alt semnatar al Ordonanței ASF, iar acela este premierul Victor Ponta. Asta nu înseamnă că lucrurile se termină aici, dar ele sunt interesante din mai multe puncte de vedere.

În primul rând că suntem în situația unui dosar penal ce va continua probabil fără una dintre piesele de bază ale sale – ministrul care a inițiat o ordonanță ce a permis, zice DNA, desfășurarea unui grup infracțional. Nu o mafie politică, cum deseori îi amestecăm pe politicieni, ci o mafie economică, una foarte concretă, în adevăratul sens al cuvântului.

Faptul că un fost ministru, care este și deputat, beneficiază de imunitate într-o combinație ciudată între Legea răspunderii ministeriale (care dă miniştrilor imunitate pentru unele fapte) și Constituția ce limitează imunitatea pentru parlamentari doar la declarații, îl pune acum pe Chițoiu în situația lui Traian Băsescu, imun – cât mai este președinte – în dosarul Flota. Și uite așa, superimunitatea se extinde, dar sub alte forme.

O altă premieră interesantă este urmărirea penală pentru un act de legiferare. Legile sunt făcute de Parlament, dar ordonanțele guvernului reprezintă de asemenea acte de legiferare, nu de administrare. (E adevărat că această ordonanţă a fost deja aprobată de Parlament, ceea ce complică şi mai tare lucrurile)

Și Chițoiu, și Ponta, și orice ministru care semnează o Ordonanță face de fapt o lege (un act de legiferare). Suveranitatea Legii îi acordă Legiuitorului o altfel de imunitate, căci puterea sa vine de la Poporul care l-a trimis să facă legi. În altă ordine de idei, dacă un grup penal, o mafie, pune mâna pe guvern (sau pe parlament) și se apucă să facă legi, mafioții au legitimitatea poporului și legea rămâne lege, singura sancțiune putând fi tot de la popor… care a votat pe cine nu trebuia. E o sancţiune politică la viitoarele alegeri, şi cam atât.

Ceea ce încerc să vă spun este că mie mi se pare că votul dat azi de camera Deputaților este stupid în apărarea lui Chițoiu, căci  ar fi trebuit să se pronunțe Curtea Constituțională. Care, cel mai probabil, ar fi respins de asemenea urmărirea penală a acestuia, dar din alte motive … dacă poporul își alege mafioți care să-l conducă și să facă legi, procurorii nu mai pot face mare lucru, căci și procurorii se supun legilor.   

P.S. Până să public textul l-am auzit şi pe Traian Băsescu la radio exprimându-şi regretul că procurorii n-au putut ajunge la Ponta. Băsescu trebuia să ştie că iniţiativa nu avea nicio şansă, dar parcă nu m-aş lua nici după opinia exprimată de mine mai sus. Aş încerca totuşi o acţiune la Curtea Constituţională. Să ne spună Curtea că dacă mafioţii dau legi, ghinion frate!

 

Comentarii prin facebook

34 răspunsuri la Procurorii nu pot trece peste Poporul Suveran, chiar dacă acesta a ales mafioţi să-l reprezinte

  • unu analfabetul si fara bun simt
    Martie 15, 2014 la ora 11:03

    Pentru toti ungurii din Romania.

    Nota 10 pentru demnitate prim-ministrului australian Kevin Rudd
    Musulmanilor din Australia, care doresc sa traiasca dupa legile islamice li s-a pus in vedere sa paraseasca aceasta tara, in contextul in care guvernul a tintit radicalismul intr-o incercare de a decapita potentiale tentative de atac terorist.

    Citat:
    „IMMIGRANTS, NOT AUSTRALIANS, MUST ADAPT. Take It Or Leave It. I am tired of this nation worrying about whether we are offending some individual or their culture. Since the terrorist attacks on Bali , we have experienced a surge in patriotism by the majority of Australians.

    „IMIGRANTII SI NU AUSTRALIENII TREBUIE SA SE ADAPTEZE. Asta e, va convine sau nu. Sunt satul de ingrijorarea acestei natiuni in privinta ofensarii unor indivizi sau a culturii acestora. De la atacul terorist din Bali incoace suntem martorii unui val de patriotism venit din partea majoritatii australienilor.

    Aceasta cultura s-a creat in peste doua secole de zbateri, incercari si victorii a milioane de barbati si femei in cautarea libertatii.

    Vorbim mai cu seama ENGLEZA, nu spaniola, libaneza, araba, chineza, japoneza, sau orice alta limba. In consecinta, daca doriti sa fiti parte a acestei societati, invatati limba!

    Majoritatea australienilor cred in Dumnezeu. Asta nu e vreo aripa crestina de dreapta sau o presiune politica, ci un fapt, intrucat barbati si femei de credinta crestina, pe principii crestine, au fondat aceasta natiune, ceea ce este clar documentat. E cu siguranta adecvat a se afisa asta pe peretii scolilor noastre. Daca Dumnezeu este o ofensa pentru voi, va sugerez sa considerati o alta parte a lumii ca fiind casa voastra, intrucat Dumnezeu este parte a culturii noastre.

    Vom accepta credintele voastre fara a va intreba de ce. Tot ce va cerem este sa o acceptati pe a noastra si sa traiti cu noi in ar moni e si bucurie pasnica.

    Aceasta este PATRIA NOASTRA, PAMANTUL NOSTRU si STILUL NOSTRU DE VIATA si va vom permite orice oportunitate pentru a va bucura de toate acestea. Dar imediat ce incetati a va mai plange, vaita si ingrozi de Steagul nostru, de Onoarea noastra, de crezul nostru Crestin, de Stilul nostru de Viata, va recomand cu caldura sa profitati de o alta mare liberatate australiana, LIBERATATEA DE A PLECA.

    Daca nu sunteti fericiti aici, atunci PLECATI. Nu v-am obligat noi sa veniti aici. Voi ati solicitat sa fiti aici. Asadar, acceptati tara pe care VOI ati dorit-o.”
    Prime Minister Kevin Rudd – Australia

    Răspunde
     
  • Mister Chew Chew
    Martie 14, 2014 la ora 09:16

    “Ungaria nu este parte a acestui conflict” . Rusia aprobat acordarea unui credit de 10 miliarde de euro Ungariei. Pentru banii astia nu se amesteca in Ucraina, poate finanta mitinguri in Romania si poate risca relatii proaste cu Uniunea Europeana.

    Răspunde
     
  • anca
    Martie 12, 2014 la ora 22:26

    Mergem la vot,il anulam si scriem”MERITOCRATIA”.
    Succes.

    Răspunde
     
  • Foxcrawl
    Martie 12, 2014 la ora 18:56

    Aha. Deci mai are cineva dubii ca parlamentul este cea mai corupta institutie a tarii??? Sper ca nu.
    Cand ai 600 de banditi, logic ca responsabilitatea se distribuie si paseaza. Trebuie neaparat sa fie maxim 300 pentru a creste presiunea pe cap sec de demnitar. Pana acum avem noroc cu DNA-ul ca-i mai reduc ei!

    Răspunde
     
  • Vocea Cetateanlui Diaspora
    Martie 12, 2014 la ora 16:08

    cati asa zisi demnitari seamana dupa chip si maniere cu Romanii? putini majoritatea au sange strain spurcat. chiar in poze priviti atent.

    Răspunde
     
  • Caius
    Martie 12, 2014 la ora 13:37

    Alternativa e clara: ne strangem cateva sute de oameni, cumparam ceva pistoale-mitraliera si incepem curatenia !!! AZI !!! Ca asa nu se mai poate.

    Răspunde
     
  • Vocea Cetateanului DISPORA
    Martie 12, 2014 la ora 09:43

    În coordonare cu Rusia, Ungaria organizează marșuri ale extremiștilor unguri la Târgu Mureș, Budapesta dar și la Los Angeles și Toronto. Victor Ponta finanțează practic, prin UDMR, protestele extremiste
    Marţi, 11 Martie 2014 Târgu Mureș, România/Romanian Global News .Veniți cu 47 de autocare din Ungaria dar și din localități in România aproximativ 3.500 de extremiști maghiari au participat la comemorarea secuilor ucişi de austrieci în 1854, organizată la Târgu Mureş, transmite Romanian Global News

    Deşi marşul către Prefectura Mureş nu a fost autorizat, organizatorul manifestării, Izsak Balazs, a cerut participanţilor la comemorarea din Cartierul 22 Decembrie să se îndrepte pe trotuare către Prefectura Mureş, pentru a depune o petiţie prin care se solicită autonomia teritorială. În timpul marşului, o serie de membri ai Organizaţiei 64 de Comitate au scandat lozinci cu caracter xenofob, antiromânesc iar în zona Pieţei din cartierul 22 decembrie s-au îmbrâncit cu jandarmii. Forţele de ordine au fost atacate și cu petarde.

    Prefectul judeţului Mureş, Corneliu Grosu, a anunţat sâmbătă că, în pofida afirmaţiilor organizatorilor, marşul nu este autorizat în Târgu Mureş, în ziua de 10 martie, nici de către Primăria Târgu Mureş, nici de către instanţa de judecată şi nici de către Prefectura Mureş, iar orice acţiune de această natură ‘este ilegală şi va fi sancţionată potrivit legii’.

    Participanţii au afişat mai multe pancarte, inscripţionate în limba română, maghiară sau engleză cu mesajele „Autonomia Ţinutului Secuiesc, o promisiune nerespectată din 1918”, „Vrei autostrăzi? Alege autonomia”, „Autonomia nu înseamnă independenţă, înseamnă eficienţă”, „Transilvanie liberă, ţinut secuiesc autonom”, „Ținutul secuiesc nu este România”, „Opincarilor plecați acasă” etc

    CNS vrea să profite de aducerea UDMR la guvernare de către Victor Ponta pentru a-și atinge obiectivele segregaționiste

    La finalul manifestării, preşedintele CNS, Izsak Balasz, a citit o proclamaţie în care a arătat că obiectivul organizaţiei este soluţionarea situaţiei juridice a Ţinutului Secuiesc prin dialog şi colaborare. El a precizat că speră ca noul guvern să arate mai multă deschidere, dar şi că în scurt timp va demara un dialog între Executiv şi reprezentanţii Ţinutului Secuiesc despre viitorul regiunii.

    „Accentuăm din nou: autonomia teritorială a Ţintului Secuiesc nu lezează integritatea teritorială şi suveranitatea României, nici interesele locuitorilor români din regiune şi nici Constituţia României. Solicităm ca Ţinutul Secuiesc să devină regiune de dezvoltare distinctă, solicităm garantarea prin lege a autonomiei teritoriale a Ţinutului Secuiesc, solicităm ca autorităţile române să înceteze de îndată lupta împotriva simbolurilor secuieşti, hărţuirea şi ameninţarea secuilor şi maghiarilor, dar şi ca guvernul să înceapă dialogul referitor la statutul Ţinutului Secuiesc”, a spus Balasz, citat de corespondentul maghiar al Mediafax.

    După citirea proclamaţiei, preşedintele CNS a îndemnat manifestanţii să se deplaseze centrul municipiului. Participanţii au pornit în marş strigând „Ținutul secuiesc nu este România”, „Opincarilor plecați acasă” , „Hungaria”, „Să piară Trianonul” şi „Autonomia”.

    Extremiștii maghiari în stradă și la Budapesta

    Doua mii de extremiști maghiari au manifestat luni, în Piaţa Eroilor din Budapesta, pentru a cere autonomia Ţinutului Secuiesc, organizatorii îndemnând Guvernul României să iniţieze negocieri în acest sens, informează MTI.

    În timpul manifestaţiei, Arpad Gyorgy-Mozes, liderul Societăţii pentru Ţinutul Secuiesc, a cerut Guvernului de la Bucureşti să înceapă negocierile cu organizaţiile care militează pentru Ţinutul Secuiesc şi să respecte drepturile omului.

    La marșul extremist de la Târgu Mureș au participat lideri ai UDMR, PCM, PPMT si CNMT

    si membri ai partidului Jobbik din Ungaria.

    Potrivit primarului din Targu Mures, Dorin Florea, 47 de autocare au venit in oras pentru mitingul de luni. Inclusiv primarul din Miercurea Ciuc se afla printre protestatari, a afirmat Dorin Florea. „Ma bucur ca targ-muresenii au ramas in case”, a declarat la B1 edilul.

    „Cu regret spun ca nimeni nu ia in calcul si partea romaneasca”, a spus primarul, mentionand ca in Targu Mures romanii sunt jumatate dintre locuitori. „Liderii maghiari nu discuta decat din punct de vedere al castigului de voturi si privilegii”, a mai spus primarul din Targu Mures, Dorin Florea.

    Romanian Global News precizează că acțiuni de acest gen au avut loc și la Los Angeles și urmează să aibe loc și la Toronto.

    Acțiunile sunt coordonate și finațate de către un departament special al serviciilor de informații de la Budapesta și se desfășoară în coordonare cu serviciile secrete ale Rusiei, având ca scop fragilizarea poziției României în relația de asistență pe care Bucureștiul o acordă Chișinăului.

    O victorie importantă a acțiunilor coordonate ale serviciilor de informații ale Ungariei și Federației Ruse a fost readucerea UDMR la guvernare, operațiune care are ca scop obținerea de informații clasificate din interiorul instituțiilor cele mai importante ale României și crearea unei vulnerabilități interne care aduce României un handicap serios în gestionarea problemelor de la frontiera de Est și în eventuala asistență a unei crize provocate de Rusia în R. Moldova.

    Romanian Global News reamintește poziția ambiguă a premierului maghiar Viktor Orban față de criza din Ucraina. Pozitia oficiala a Budapestei în momentul in care soldatii rusi ocupau orasele Crimeii a fost ca „Ungaria nu este parte a acestui conflict”. Aceasta a fost declaratia premierului Viktor Orban, facuta pe 3 martie, desi conflictul implica direct Uniunea Europeana si NATO, organizatii in care Ungaria este membra. Singurul lucru care a parut sa-l preocupe pe Orban a fost minoritatea ungara din Ucraina. „Puteti conta pe noi”, a spus Orban, citat de cotidianul.ro.

    Răspunde
     
    1. golan
      Martie 12, 2014 la ora 13:54

      Te inteleg si iti dau dreptate in problema maghiarilor autoritatile si romanii in general au atitudine prea relaxata, dar ce mama dracu’ de legatura are ce scrii tu cu articolul de fata? Romanii trebuie sa invete sa se respecte, de la primul pana la ultimul, cand nu esti in stare intr-o discutie simpla sa discerni care este subiectul acesteia si sa reusesti, nu pardon, SA INCERCI macar sa te mentii in acea discutie la SUBIECTUL acesteia, cand faci asta este lipsa de respect. Si se reflecta asupra propriei persoane.

      Este si lipsa de educatie, in vest, nu te-ar baga nimeni in seama si se capata educatia prin experienta… Pana una alta trebuie sa avem noi, cititorii, de a face cu voi.

      Sper ca Moise sa revina candva la intrebarea pe care si-a pus-o mai de mult legat de cenzura si sa-si dea seama ca inainte de injurii, comentariile „off-topic” ar trebui toate excluse. Comentariile injurioase, chiar si cele xenofobe intra la categoria libertate de exprimare, comentariile in afara subiectului impiedica libertatea de exprimare a celora interesati de subiectul articolelor biziday.

      Răspunde
       
  • TiberiuC
    Martie 12, 2014 la ora 09:12

    Principiul a 99% dintre politicienii de la noi (nu ma puneti sa dau un exemplu din cei 1% ca nu stiu:)) este urmatorul:
    – am prins 1 sau doua mandate la putere…pai trebuie sa ma asigur ca toata viata nu o sa mai am probleme financiare. Si asta nu se reduce doar la persoana fizica politicianul, ci si la sotie,copil/copii, mama, tata, socrii etc etc.
    Alta problema majora este ca, in mentalul omului de rand exista (mai mult sau mai putin) aceeasi dorinta ca si a politicianului, adica, sa faca cumva daca poate acelasi lucru. Adica, oameni buni, voi va ganditi sa traiti din pensie la batranete? voi va ganditi sa apelati doar la medicina din Romania? voi doriti sa va faceti concediul doar pe malul raului din orasul dvs?
    Am deschis cutia pandorei… Problema cea mai mare suntem noi oameni buni, cei care votam cum votam, cei care ne-am saturat sa votam (si sunt multi, peste 50% care nu mai dau 2 bani pe cine ne conduce si cum ne conduce).
    Avem ceea ce producem noi cu mana noastra.
    O zi buna si sanatate la toti!

    Răspunde
     
    1. golan
      Martie 12, 2014 la ora 14:01

      Problema nu este chiar atat de clara, alb-negru. Ai oameni in administratie inca dinainte de ’90. Este un sistem care s-a corupt treptat, a ajuns la stadii de perversitate si majoritatea dintre ei nu mai inteleg unde se termina „sistemul” si unde incep problemele lor personale. Nu cred ca un om integru ar fi rezistat in aceasta imensa mediocritate care stapaneste administratia romaneasca. De aici pana la afaceri sau implicare in afaceri dubioase nu e cale lunga. Cine cotizeaza mai mult, sta mai bine in partid (probabil ca e la fel si in statele unite)…

      Noi ne-am procopsit cu un sistem democratic care difera de asteptarile cetatenilor. Mentalitatea oamenilor de rand este aceea ca cei care conduc trebuie sa decida, autocratia este tolerata, este asteptata de majoritatea alegatorilor. Sistemul nu a fost gandit pentru mentalul romanilor.

      Răspunde
       
  • F.
    Martie 12, 2014 la ora 02:00

    intrebarea domnului daniel este una cheie si pasul urmator la rezolvarea problemei expuse de domnul guran.

    avem alternativa si daca da, atunci care este aceasta?

    din experienta mea, toata clasa politica actuala poate intra la inchisoare, dar atunci va trebui sa construim inchisori noi pentru urmatoarea clasa politica. si ea va fi la fel.

    si concluzia? cred ca eu sunt solutia. si tu… si voi… si cred ca si voi credeti la fel

    Răspunde
     
  • eu
    Martie 12, 2014 la ora 00:55

    D-le Moise,așa cum spunea marele economist Hayek(dacă nu cel mai mare),cu cât li se permite guvernelor accesul la borcanul cu miere al unei țări-economia și banii ei-cu atât problemele acelei țări vor fi mai mari-crize de tot felul,corupție la toate nivelurile,sincope și dezechilibre economice permanente.Cele două războaie mondiale au permis guvernelor și băncilor să aibă un control direct prea mare asupra economicului și implicit piețelor,creind mari dezechilbre și crize până în prezent.De altfel este un filmuleț pe tema asta la Da Vinci Learning,post tv pe cablu,„lupta între Keynes-iști și hayek-iști,recomandabil tuturor.

    Răspunde
     
  • eu
    Martie 12, 2014 la ora 00:23

    trebuia prin constituție menționat că dacă nu își fac treaba sau permit ilegalități,nu mai beneficiază de imunitate iar pedeapsele de la 20 de ani în sus,indiferent cât de mici ar fi fost acestea.

    Răspunde
     
    1. Andrei
      Martie 12, 2014 la ora 01:29

      Da, problema e ca a permite „ilegalitati” inseamna a permite ceva ce este prevazut de intr-o lege ca ilegal. Numai ca ei au dat o lege care a facut-o legala.

      Răspunde
       
  • Bogdan
    Martie 11, 2014 la ora 23:18

    Procurorii nu doreau sa incrimineze actul de legiferare in sine, ci traficul de influenta care a dus la acea ordonanta. Hai sa ne amintim de cazul Severin, speta e similara: un „lobist” vine la tine si tu ii ceri bani ca sa bagi un amendament la o lege in parlament. Zbang, caz penal, europarlamentarii din Slovenia si Austria care au picat in aceeasi plasa ca Severin au fost deja condamnati.

    Răspunde
     
    1. Andrei
      Martie 12, 2014 la ora 01:27

      Dar au vreo cale sa scape de refuzul parlamentului?

      Răspunde
       
  • DanSu
    Martie 11, 2014 la ora 23:01

    Interesanta speta, dar eu nu m-s opri aici, pentru ca noi nu mai suntem „suverani” absoluti pe domeniul „Dreptului”. Suveranitatea absoluta a plecat cand s-au semnat tratate internationale, la fel cum prin aderarea la UE am cedat si pe alte domenii suveranitatea absoluta.
    Revenind la cazul lui Chitoiu & Co (cazul marinerului e doar umplere ziaristica – nu are nimic comun cu speta), fara sa fie direct Chitoiu amenintat de ancheta, fiecare inculpat va invoca dreptul lui absolut (semnat si parafat) la un proces corect, iar in acest drept absolut intra inclusiv stabilirea clara a vinovatiei/nebvinovatiei pentru fiecare fapta, inclusiv pentru faptele penale facute sub amenintare/santaj venite din partea superiorului. Asa ca dominoul e pornit, ori scapa toti (ipoteza putin probabila) ori ata va trage si marii vinovati. Atunci sa te tii campanii euro-sceptice. Problema nue DACA. Problema este CAND si mai ales CUM.

    Răspunde
     
    1. robi
      Martie 12, 2014 la ora 09:21

      lucrurile nu sunt eminamente juridice sunt si politice. procurorii acum sunt influentati de basescu si ei mizeaza pe faptul ca dupa ce nu mai e basescu sa traga de sfori pe la dna si procuratura atunci o vor putea drege.

      Răspunde
       
  • dan a.
    Martie 11, 2014 la ora 22:46

    Domnul Moise. Apreciez faptul ca mai aratati cu degetul si spre politica, sunt constient ca ceea ce se intampla ne afecteaza in diverse moduri. Dar totusi, haideti sa mai vorbim si despre economie. Parerea mea e ca intrati intr-o zona periculoasa unde puteti fi considerat altceva decat sunteti.

    Răspunde
     
  • cirstinoiu sorin
    Martie 11, 2014 la ora 22:45

    dupa vot nu mai pot fi trasi la raspundere decit daca vor ei asa ca fac in continuare abuzuri sub scutul politic

    Răspunde
     
  • Traian
    Martie 11, 2014 la ora 22:39

    Sunt si eu curios unde scrie ca presedintele are imunitate si ce inseamna ea de fapt ? De asemenea ce este superimunitatea? Atata timp cat deputatii au dreptul sa voteze, legal, pentru speta asta, atunci cum este neconstitutional ?

    Răspunde
     
    1. Andrei
      Martie 12, 2014 la ora 01:36

      – Imunitate prezindentiala, Articolul 84 – Constituţia României
      – Superimunitatea http://www.hotnews.ro/stiri-politic-16174669-parlamentarii-elimina-definitia-functionarului-public-parlamentarii-presedintele-profesiile-liberale-schimba-conflictul-interese.htm
      – Cred ca e vorba de neconstitutionalitatea urmaririi penale in cazul emiterii unor legi de genul acesta (nu neconstitutionalitate promulgarii acestei legi), ceva imi zice ca „baietii destepti”, in frunte cu Ponta, care e procuror, si-au facut temele si au avut grija sa fie acoperiti.

      Răspunde
       
  • Nicu
    Martie 11, 2014 la ora 22:13

    „…căci puterea sa vine de la Poporul care l-a trimis să facă legi.”

    Acoperirea cu votul oamenilor se aplica doar pentru legile legate de proiectele din programul de campanie/guvernare promis in alegeri. Daca o lege este aprobata dar nu are acoperire in programul de guvernare prezentat in alegeri nu se poate considera legitimata de popor.

    Eu asa vad lucrurile.

    Răspunde
     
  • Cris
    Martie 11, 2014 la ora 21:54

    Mai e un escroc de care nu s-a mai auzit nimic – LIVIU NEGOITA. Frauda masiva din bani europeni, dosar bagat sub presh.

    Răspunde
     
  • Octavian Matei
    Martie 11, 2014 la ora 21:17

    Cei de la Gazeta Sporturilor au initiat, cu succes, o campanie de demascare a unui joc politic pe bani publici(europeni, dar a picat proiectul), cazul cu meciul de box al lui Bute.
    Oare noi, cetateanul de rand, am putea fi totusi in stare sa pornim un astfel de proces? Daca nu, mai exista o solutie, sacrificarea, ca in ’89, dar in stilul Kennedy si Lincoln. Spre deosebire de aceea situatie, noi nu o sa le ducem dorul.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Martie 11, 2014 la ora 21:35

      „Oare noi, cetateanul de rand, am putea fi totusi in stare sa pornim …?” _ Domnule Octavian Matei, colegul comentator daniel va ofera raspunsul. El este categoric NU! Exista convingerea populara ca pentru politicienii actuali nu exista alternativa, prin urmare sustinerea electoratului pentru cei aflati la putere depaseste 55%. Acest procent ar fi fost probabil si mai mare daca s-ar fi mentinut alianta USL. Asadar, orice tampenii ar face Puterea, sustinerea din partea populatiei nu poate scadea intr-atat incat sa se ajunga la sanctionarea alesilor. Nu numai ca poporul si-ales ticalosi sa-l conduca, dar doreste cu toata convingerea ca ei sa nu fie schimbati de la conducere orice faradelegi ar infaptui in continuare.

      Răspunde
       
      1. Silviu
        Martie 12, 2014 la ora 15:34

        D-le Constantin, tinati cont ca pentru alegeri este necesar sa vina sa voteze jumatate plus 1 din populatia cu drept de vot aflata pe listele permanente- cel care castiga este cel care aduna minim jumatate plus 1 dintre voturile liber exprimate. Dar ati putut constata cat de flexibile pot fi aceste legi in situatia in care nu se doreste un anume rezultat. Asa ca sustinerea populatiei poate scadea cat vrea ea: rezultatul poate fi (si este) pervertit in functie de context (ajutat probabil si de dosarele aflate prin vreun sertar).

        Răspunde
         
  • cristi
    Martie 11, 2014 la ora 21:00

    mai devreme sau mai tarziu, tot ii ajunge din urma „brutaria”; pe toti

    Răspunde
     
  • Daniel
    Martie 11, 2014 la ora 20:57

    Intrebarea mea este:Avem de fapt alternativa la acesti oameni politici?Pentru ca eu unul nu reusesc sa identific niciuna!

    Răspunde
     
    1. F.
      Martie 12, 2014 la ora 01:47

      da, tu esti alternativa. si eu. sunt sigur de schimbare. singurul inconvenient este ca probabil va veni prea tarziu

      Răspunde
       
    2. Dragotoiu Mihail
      Martie 12, 2014 la ora 10:12

      Exact, nu putem identifica o alternativa. Uite si la acest PMP. Era vorba de oameni noi, tineri cu idei noi. A trecut o luna si in conducere au inceput sa apara fosti PDL-isti in frunte cu Elena Udrea. Se va forma aceeasi cloaca sub alta denumire.

      Răspunde
       
      1. buzoian
        Martie 13, 2014 la ora 08:39

        Si care ie problema matale?
        Doamna Udrea ieste un om politic de foarte mare valoare crescut la scoala domnului presedinte Basescu. DEci, comentariul matale ie tipic de moldovian frustrat. Si afla C doamna udrea daca va candida la Prezedentiale cu siguranta va fia aleasa cu unminitate de voturi PRESEDINTE, primul presedinte roman femeie.

        Răspunde
         
        1. Silviu
          Martie 17, 2014 la ora 13:02

          Mda, cu „unminitate” de voturi va fi aleasa. Poate nu si de mine – scade asta „unminitatea”?

          Răspunde
           
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase