BIZIDAY: miercuri, 5 martie 2014

Publicat la data de de Moise

Biziday: miercuri, 5 martie 2014 from BiziDay on Vimeo.

Emisiunea poate fi urmărită și pe canalul Biziday de pe VIMEO.

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

25 răspunsuri la BIZIDAY: miercuri, 5 martie 2014

  • Constantin
    Martie 8, 2014 la ora 14:04

    @mircea _ „cum adica sa-mi creasca mie preturile ca […] sa-ti iei tu masina noua?” _ Ne explica fenomenul destul de clar R. Coase, prin scrierile sale cu privire la guvernarea bunurilor comune, cum sunt cele de mediu, sau Ch. Pigou, ori S. Kuznets, ca si multi altii. Prima de casare are rolul de a reinnoi parcul auto. Cunosc persoane care au casat masini perfect functionale si in stare estetica foarte buna doar pentru ca nimeni nu le-ar fi cumparat din cauza taxei, impozitului si asigurarii mari. Beneficiul acordarii unei prime de casare de 2000EUR este unul social, NU unul personal. Stiu foarte bine ca o actiune care vizeaza protejarea mediului pare un nonsens. Unii nu inteleg de ce trebuie sa plateasca impozit. Doar ca astfel de actiuni au loc permanent (vezi ESR) si Romania ca tara membra UE s-a angajat sa atinga anumiti indicatori cu referire la mediu. Din punct de vedere al eficientei actiunii de reinnoire a parcului auto, solutia propusa de dl. Moise se afla in sens paretian cel mai aproape de optim.

    Răspunde
     
    1. mircea
      Martie 9, 2014 la ora 15:23

      Ok, total de acord. Acest lucru este valabil intr-o societate echilibrata. Dar atat timp cat eu mananc cartofi cu paine de dimineata pana seara am alte prioritati dacat protejarea aerului pe care il respira cel care mananca fructe de mare in vila de la Breaza.

      Răspunde
       
  • mircea
    Martie 7, 2014 la ora 09:16

    Moise tu te auzi? Cum adica sa-mi creasca mie cel care merg cu transportul in comun pretul combustibilului, mie cel care consum alimente transportate cu ajutorul combustibilului, cum adica sa-mi creasca mie preturile ca sa-ti platesc eu avans de 3000 de euro si sa-ti iei tu masina noua? Vezi prea mult lucrurile doar din punctul tau de vedere. Prima de casare este astfel facata pt a scoate rablele din circulatie si atat. Cum? Simplu, daca eu am o rabla de Dacie din 1980 care valoreaza 1000 lei m-as bucura foarte tare sa obtin o prima de casare de 6500 de lei si deci o sa incerc sa o casez, bineinteles daca o sa am bani sa-mi cumpar alta noua, daca nu voi vinde voucherul si oricum voi obtine mult mai mult decat daca as fi vindut-o pe piata libera. Aceste rable doresc eu sa le scot din circulatie si nu Cielo-ul tau care e o masina f buna. Apoi, pe masura ce nu o sa mai am astfel de rable de scos din circulatie o sa cresc si prima de casare pt a scoate din circulatie rablele cu valoare mai mare. Important este ca eu, stat, sa nu pierd prin plata unei prime de casare de 2000 euro pt o masina ce valoreaza 200 euro.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Martie 8, 2014 la ora 00:39

      ghici ce… deja s-a scumpit motorina. si banii se duc in porcarii electorale in loc sa stimuleze locuri de munca. deci, platiti mai scump autobuzul, eu nu pot vinde cielo, iar dragnea mai face un parculet in poienita.

      Răspunde
       
      1. mircea
        Martie 9, 2014 la ora 14:58

        Tocmai despre asta e vorba. M-am saturat sa-i platesc lui Dragnea, lui Basescu, lui Voiculescu, etc masina, vila, vacantele etc. Chiar nu mai vreau sa fac binefaceri si pt altii.
        Nu vreau sa se ia o masura doar in beneficiul a 10% din polulatie iar restul de 90% sa plateasca pt ea, expceptand persoanele nevoiase pe care le consider un pericol social daca nu sunt ajutate si deci pana la urma masura ajutorarii acestora este in avantajul tuturor.

        Răspunde
         
    2. Lucian
      Martie 8, 2014 la ora 07:54

      1.TAXA DE PRIMĂ ÎNMATRICULARE/MEDIU/AUTO/TIMBRU DE MEDIU ESTE O NEMERNICIE! DIN ACEST PUNCT DE VEDERE ÎI UREZ INIȚIATORULUI TĂRICEANU MUUULTE LUCRURI BUNE! 😉
      2. PROGRAMUL RABLA ar trebui să stimuleze pe cei care vor să-și cumpere mașină nouă ȘI NUMAI PE EI. Nu înțeleg de ce să cumpere statul pe banii lui/ai noștri fierul vechi din curțile unora. Vă spun asta pentru că lucrez la o firmă de colectare de deșeuri și cunosc fenomenul din proprie experiență. Până în 2010 când beneficia de program doar persoana cumpărătoare de mașină nouă și era condiția ca rabla SĂ FIE COMPLETĂ ȘI ÎN STARE DE FUNCȚIONARE, am primit la casare mașini vechi care efectiv ar mai fi circulat pe șosele. Din acest motiv eu consider că a fost un program gândit atât din pdv economic dar și al protecției mediului. Din 2010 de când s-a inventat tâmpenia cu tichetele transmisibile și s-a scos condiția funcționării rablei am primit la casare toate cotețele și toate glugile de coceni care oricum nu mai circulau de multă vreme pe drumurile publice. Programul a devenit astfel economic și mai ales ELECTORAL renunțându-se la motivarea lui ecologică.
      3. nici nu știți câtă bucurie a adus la noi în firmă faptul că noi colectorii am fost scoși din schema de funcționare a a cestui program după bătaia de joc pe care am suportat-o anul trecut la ușile AFM-ului.
      4. Moise, reparații de 2000 de euro la o mașină veche se fac numai dacă vrei să păstrezi acea mașină. O vei vinde cu prețul dorit de tine, dar peste mulți ani și asta numai în cazul în care vor exista colecționari pentru acel model. Îți spun asta tot din proprie experiență pentru că și eu sunt posesorul unei mașini vechi în care trebuie și vreau să bag ceva bani dar pe care nu intenționez să o vând.
      5. În opinia mea politicile de mediu sunt doar vorbe goale menite să stoarcă bani de la contribuabili și nu să protejeze mediul. Dacă ar fi făcute pentru protejarea mediului atunci banii ar fi folosiți pentru plantarea de copaci și nu pentru stimularea cumpărării de vehicule oricum poluatoare de mediu, chiar dacă în măsură mai mică.

      Răspunde
       
      1. Noi
        Martie 8, 2014 la ora 09:57

        Lucian, ai inceput extrem de prost dar macar ai terminat bine. Mai bine sterge punctul, „1”nu de alta dar sa nu primesti „felicitari”.

        Răspunde
         
  • O voce dintre dintre Nistru si Prut
    Martie 7, 2014 la ora 08:45

    putin ar trebui sa stie ca duma de stat nu i toata Russia.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Martie 8, 2014 la ora 00:43

      stimata voce dintre prut si nistru, de ce ma trolezi in halul asta? ip-ul confirma ca esti din moldova, dar ce ai cu noi, cei de pe acest site? de ce trebuie sa-ti schimbi nickul ca sa postezi tot felul de porcarii? si cum te-as putea convinge sa nu mai postezi pe acest site?

      Răspunde
       
      1. O voce dintre dintre Nistru si Prut
        Martie 10, 2014 la ora 11:39

        moise eu am ce am cu Romanii nu cu iudeii

        Răspunde
         
  • Moromete
    Martie 7, 2014 la ora 05:57

    @Moise, felicitari pentru faptul ca ai luat atitudine fata de schimbarea platformei VIDEO.

    Multumesc!

    Răspunde
     
  • Silviu
    Martie 7, 2014 la ora 00:47

    Domunule Guran.Am un var care tocmai ce si-a cumparat un opel astra din 2001 1.6 cu 2200 de euro din germania,si are un cielo pe care il da cu 2000 ron.Stiu cum este cu o astfel de masina,pentru ca si eu am avut o solenza pe care am luat-o cu 5500 de euro in martie 2005 si am dat-o cu 1800 euro in ianuarie 2012.Dupa mine as fi dat-o cu 2500 euro.Mai bine tine-ti masina daca tot ati bagat atitia bani in ea.Cine stie,peste vreo 20 de ani o dati la vreun muzeu,ceva.”Glumesc” :))

    Răspunde
     
  • Dorel.
    Martie 7, 2014 la ora 00:12

    Moise la emisiunea de azi te-ai contrazis de mai mule ori mai ales in legatura cu masinile pe care le ai, ba spuneai ca ai un Cielo de care esti foarte multumit ba spuneai ca ti-ai luat un Duster pentru ca celelalte doua masini (deci si Cielo) se strica tot timpul. Cred ca ai ajuns la varsta cand ar trebui sa te hotarasti ce vrei sa spui si apoi sa îi dai drumul pe gura.
    Referitor la timbrul de mediu, ideea ca acesta ar putea fi mai mare e interesanta si ar putea fi o idee buna dar oare economia noastra poate sustine asta??? Ideea ca sa se introduca in pretul carburantului inca o taxa care sa sustina majorarea primei de casare auto (de parca nu ar fi atatea taxe in pretul carburantului incepand cu taxa pentru acoperirea piederilor de la Bancorex, …) nu cred ca este buna pentru ca astfel îi impovaram tot pe cei mai saraci care oricum nu au bani sa isi cumpere o masina noua. In ceea ce priveste faptul ca tu vrei sa iti vinzi masina Cielo de 12 ani cu 3000 Euro eu zica sa faci un dus rece si sa te trezesti pentru ca ulltima data un Cielo nou era in jur de 8500 USD (modelul cu 16 supape) deci in jur de 6200 Euro, deci tu vrei sa iei pe o masina de 12 ani 50% din pretul ei nou!!! Visatorule tu nu stii ca azi o masina de 4-5 ani este la 50% din pretul aceleiasi masini noi iar la peste 8 ani ajunge la 25-30% din pretul aceleiasi masini noi ori la 12 trebuie sa te bucuri daca iei 10-12% din pretul ei noi dar avand in vedere ca Cielo nu se mai fabrica s-ar putea sa iei 8-10% din petul de achizitie.
    Recunoaste ca ai facut o investetie proasta si mergi inainte, oricum nu este probabil nici prima investie proasta nici ultima facuta.
    In ceea ce priveste piata imobiliara nu le mai face reclama ca peste cativa ani o sa te injure oamenii de rand care iti urmaresc emisiunea, investitiile in imobiliare nu se fac cand dobanda este la minim ci atunci se vinde in asteptarea unor vremuri mai gele care vor veni cu siguranta ca si in 2007 cand leul se intarea de la o zi la alta Euro ajungand la 3.15 Ron nimeni nu ar fi zis ca va ajunge Euro la 4.5 sau chiar 4.6 Ron si uite ca a ajuns.

    Răspunde
     
  • Diana
    Martie 6, 2014 la ora 18:19

    Moise, oare cand ai de gand sa vorbesti si despre minunata OUG nr.8/2014? Sti, ordonanta aia in care taxele auto ce trebuie restituite oamenilor se vor plati esalonat pe 5 ani. Ai de grija… incep sa te banuiesc de niste chestii si sa-mi pierd respectul!!!

    Răspunde
     
  • cristi
    Martie 6, 2014 la ora 17:49

    Informatiile prezentate sint nu sint tocmai corecte. Ma refer la inchirierea unei garsoniere. La 17-18K cumperi confort 3 (asta inseamna 16-18 mp) in cartiere marginase. Nu iti da nimeni chirie 150 Euro (atat e o garsoniera confort 1 – 30mp). Si nici macar 100. Si pe urma trebuie sa scazi: 1.impozitul pe apartament; 2.impozit pe chirie; 3. contributii sociale pe chirie; 4.comision inchiriere la agentie; 5.reparatii; 6.facturi neplatite de chiriasi; 7.lunile in care nu este inchiriata
    Pana la urma, esti doar un pic mai bine decit dobanda la banca, dar cu batai de cap imense. Si nici nu mai poti iesi fara sa pierzi (fiindca platesti si cind o cumperi si cind o vinzi)

    Răspunde
     
  • Cris
    Martie 6, 2014 la ora 16:42

    Am spus si repet – taxa auto este o tzeapa la buzunarul romanului posesor de rabla si o dovada clara de cretinism guvernamental.

    Un om cu rabla daca nu-si poate vinde masina veche, clar, nu-si poate lua masina noua.. Statul pierde pe toate partile. Pe de o parte masina veche ar fi folosita de cineva, carea s-ar duce cu ea la pompa, ar cumpara piese, etc. Pe de alta parte, masina noua ar insemna TVA imediat la bugetul statului.

    Din pacate, au ajuns sa ne conduca toti tampitii si nu e de mirare ca o ducem din ce in ce mai rau.

    Răspunde
     
  • Cosmin Moise
    Martie 6, 2014 la ora 15:34

    Moise, Cielo-ul are o valoarea muuuult mai mare! dar peste 50 de ani, cand te poti mandri ca ai o masina de epoca care a apartinut celebrului Moise Guran! ASa ca nu te lasa fraierit! (sper ca nu te superi?)

    Răspunde
     
  • Cosmin Moise
    Martie 6, 2014 la ora 14:46

    Nu inteleg incrancenarea guvernului, recte a lui Sova, de a nu face Sibiu-Pitesti si de a face sibiu-Brasov. Nu te poate duce gandul decat la afaceri imobiliare sau spagi! Asta e senzatia pe care o dau justificarile penibile de pe toate posturile TV ale lui Sova!

    Răspunde
     
  • Noi
    Martie 6, 2014 la ora 14:41

    Cu privire la taxa de „fraieri” pt ca vrem masini europene. Dupa ce m-am judecat un an pt. recuperarea taxei, acum, vestitul ponta care zicea ca va restitui taxele de polurare incasate (nu spunea ca doar cele castigate in instanta) a venit de curand cu o modificare de legislatie prin care stabileste ca sumele din aceste taxe castigate in instanta se vor restitui in termen de cinci ani. Iata competenta, eu un antiroman mai mare ca asta nu am vazut.
    Doamne scapa-ne de el.

    Răspunde
     
  • Cosmin Moise
    Martie 6, 2014 la ora 14:38

    Bai, cum isi pune Ponta omul la Statistica cum cresc toti indicatorii ca din pusca! Si a reusit sa gaseasca si justificarea cresterii de 3.5%! E tare, daca il mai si crede lumea. Precis vor mai gasi o gaura de vreo 2 mld. cand o cadea guvernul asta si vor veni altii!

    Răspunde
     
  • radu
    Martie 6, 2014 la ora 13:09

    @constantin rusu,aveți dreptate în principiu,numai câ Moise a vrut să sublinieze arbitrariul taxei de mediu sau de primă înmatriculare etc,care chiar dacă ajunge să fie eradicată tot a distorsionat piața,iar recuperările prin justiție sunt atât de greoaie ca birocrație și timp că te lipsești.Da, mai degrabă îl taxezi pe poluator doar atunci când poluează (arde combustibil) pui taxă pe combustibil, și e corect.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Martie 6, 2014 la ora 12:04

    In fiecare seara apare pe ecran un persoanj ,nu se revendica jurnalist ,ce tine sa ne demonstreze cat de cultivat si ,,,educat” este stimabilul.Jocul de a ,, jurnalistul”,chiar involuntar,emanat al mesajului opiniei publice , l-a adus in postura de a cere lui Crin Antonescu demisia.Nimic rau ar spune unii ,dar nenumitul nu intelege economie si consecintele oricarei declaratii.Seara ,,analistul” nu fost in,, apele ”lui, semn ca a inteles,, justetea ”miscari. Un jurnalist ,un mare jurnalist trebuie sa deceleze consecintele economice ale fiecarei suflari de vant(cuvant) in conditiile unei monede nationale ,a unei burse si a unei economi emergente.Antena 1 ar putea sa isi ,,revendice” premiul de destramarea a U.S.L.,.daca in P.S.D. nu ar exista oameni cei inteleg pe ambi combatanti ,Crin si Victor ,si care privesc cu ingaduinta iesirea liberalilor din U.S.L. -un culoar mult mai favorabil pt Antonescu.Victor Ponta nu a inteles ca Antonescu a supralicitat la referendum pt a fi ,,sigur ”de plecarea presedintelui ori prin demisia depusa redevine, partial, Antonescu din 2009 ,un actor politic de alta factura decat Iliescu,Basescu,Nastase sau Ponta, incatusati de functiile pe care le detinau sau le detin.Probabil in toamna guvernul Ponta 3 va fi demis ,urmand exemplul M.R.U-ce coincidenta guvernele de juniori nu rezista nici un an.Va participa tata-socru la complot pt mentinerea influentei in partid ?-deoarece debarcarea junelui Ponta a devenit secretul lui Polichinelle.Dupa aceasta, probleme lui Victor se pot acutiza -vezi siguranta lui Stroe si ingrijorare lui Victor in studioul B1 in timpul operatiei din Apuseni.
    P.S. Credeti ca in Elvetia,Suedia sau Danemarca o televiziune precum Antena 3 ar fi lider pe segmentul sau?Jurnalism inseamna sa prezinti realitatea fara a trasa tuse grose pe evenimentele negative iar cele pozitive sa nu le prezinti ca evenimente ,,exceptionale”.Despre crearea de false ,,evenimente ” ne cantonam in manipularea mediatica.

    Răspunde
     
  • Stelian
    Martie 6, 2014 la ora 12:00

    Frumoasă emisiunea. Mă bucur că ai renunțat la ODB şi poți fi cu zâmbetul pe buze şi joi. Prea te chinuiai să faci o fața acră în prezența unor politicieni. Azi este joi… 🙂

    Răspunde
     
  • Constantin Rusu
    Martie 6, 2014 la ora 10:55

    Daca un specialist in economie si finante omite cu atata usurinta principiul cererii si al ofertei (fundamental in economia de piata), ce autoritate ar putea avea in cazul unor subiecte mai departate de aria sa de calificare?

    Ma refer aici la subiectul „Daewoo Cielo de 3000 de EURO” adus in discutie in cadrul stirii referitoare la programul Rabla.

    In primul rand, pragul de 8 ani stabilit pentru acceptarea masinilor la casare mi se pare absolut inutil si cu atat mai putin jignitor pentru proprietarul de masina veche. Pana la urma, e vorba de un simplu calcul economic si de o decizie voluntara: „imi mai este aceasta masina utila sau pot s-o vand cu mai mult decat valoarea tichetului?” E simplu, o pastrezi sau o vinzi. „E masina mea intr-o stare jalnica, desi nu are decat 7 ani?” (exista astfel de cazuri de abuz si/sau delasare). Atunci o duci la Remat, cu sau fara tichet.

    Revenind la esenta subiectului, sa acuzi timbrul de mediu pentru faptul ca nu poti obtine 3000 de Euro pe un Cielo de 15 ani (chiar si revopsit) a carui valoare de piata e cu mare indulgenta de 1500 de Euro in conditiile in care taxa e de 500 de Euro este o dovada de necunoastere a realitatilor elementare din piata auto.

    Timbrul de mediu are intr-adevar o influenta asupra pretului masinilor second hand autohtone (mai mica sau mai mare, in functie de nivelul taxei) insa principalul motiv este pretul (extrem de redus al) masinilor SH de afara. Cand tu ca cetatean mai modest care vrei sa cumperi o masina ai de ales intre un Cielo rulat 15 ani in Romania si cu 140.000 de km la 3000 de Euro si un Golf 4 de 11-12 ani cu 150.000-200.000 de km rulat numai in Germania si aflat intr-o stare excelenta, la 2800 de Euro, adus in tara, cu taxa platita si cu un set de cauciucuri de iarna, ce o sa alegi?!?

    Principiul cererii si ofertei spune ca pretul unui produs e dat nu neaparat de costul de productie ci de pretul pe care este dispus sa-l ofere cel care are nevoie sau doreste sa achizitioneze acel produs.

    Este posibil sa vinzi un produs cu de 10 ori costul de productie (o geanta Louis Vuitton, o pereche de pantofi Jimmy Choo, etc.) sau sub costul de productie (articole electronice care se uzeaza moral extrem de rapid). Fratele meu a incercat recent sa vanda o navigatie SONY. Ghici ce: abia a dat-o degeaba ca nu mai are nimeni nevoie de asa ceva de cand cu telefoanele care au navigatie.

    In cazul marfurilor second hand, situatia e si mai complicata. Sunt cazuri de masini care au costat peste 50.000 de Euro cand au fost noi si dupa doar 10 ani se vand la circa 5.000 de Euro chiar daca nu au fost „abuzate”.

    Ar mai fi de spus niste lucruri si despre ideea absolut nefericita de a inlocui timbrul de mediu cu o taxa de 0.3 RON/litrul de combustibil dar nu cred ca ar ajuta cu ceva atata timp cat principiul cererii si al ofertei s-a dovedit un challenge prea mare…

    Răspunde
     
  • victor
    Martie 6, 2014 la ora 10:51

    De ce nu mai merge fullscreen si 16:9?

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase