BIZIDAY: marți, 4 martie 2014

Publicat la data de de Moise

Comentarii prin facebook

14 răspunsuri la BIZIDAY: marți, 4 martie 2014

  • chris gallo
    Martie 5, 2014 la ora 18:14

    buna ziua,

    binenteles ca va felicit pentru emisiune, singura „legatura” cu tvr pe care o am(din pacate);
    referitor la dra petrescu sunt cateva lucruri de mentionat;

    1. intamplator am locuit la fel ca si dansa 14 ani departe de tara si tot in US; spectacolul lingvistic al dansei mi s-a parut de prost gust; „show-ul de tip raducioiu” nu se potriveste cu un doctor in economie; un individ cu o asemnea memorie (adica sa-si uite limba materna) nu poate face un masterat; jalnic!
    2. cacofonia dansei nu s-a redus insa numai la limbajul tip furculision, ci si la ideile despre economie; sincer, nu am inteles nimic si nici nu mi-am dat seama daca dansa cunoaste programul de guvernare si mai ales stie ca el trebuie respectat; despre viziune ce sa mai vorbim?!
    3. un ministru trebuie sa aiba si experienta in conducere; dansa este din acest punct de vedere un om de pe strada sau o necalificata;
    4.un detaliu: daca termini un doctorat sau masterat la Harvard nu inseamna ca ai absolvit Harvard asa cum s-a spus in presa;

    cam asta e! si un ultim detaliu: trebuia sa se spele pe par inainte sa vina la o asemnea intalnire si sa se imbrace profesional; si tinuta are importanta ei, ma mir ca nu a invatat asta in US;

    servesc patria!:)

    Răspunde
     
    1. Cristian
      Martie 6, 2014 la ora 05:11

      Ma bucur sa vad ca primul comentariu serios legat de ministrii tineri din noul guvern e legat de competenta lingvistica, de alegeri vestimentare si de igiena personala. Eu nu am observat ceva in neregula cu parul sau vestimentatia dumneaei, dar ideea ma incanta, eu unul as vrea ca ministrul meu de finante sa se ocupe cu finantele, sa nu aiba timp pentru dezvoltarea unui simt vestimentar sau sa fie obsedata de imaginea fizica personala.
      Referitor la programul de guvernare pe care presupuneti ca nu il cunoaste, permiteti-mi sa ma indoiesc de faptul ca consilierul financiar al premierului nu stie ce trebuie sa faca ministerul de finante.
      Iar legat de limbajul care vi se pare greoi, vreau sa recunsc ca am intampinat probleme asemanatoare incercand sa traduc in minte, din engleza in romana Originea speciilor scrisa de Charles Darwin. Chiar daca inteleg fiecare cuvant dintr-o carte scrisa in limba engleza acum 150 de ani, adevarul este ca e greu sa traduci termeni stiintifici in timp real, daca i-ai studiat intr-o singura limba.
      E posibil sa par putin subiectiv venind in apararea unui necunoscut in fata unui alt necunoscut, asa ca o sa ma explic.
      Nu am afilieri politice si imi e rusine de circul politic pe care il observ de ani buni in Romania. Am 25 de ani, sunt posesorul unei diplome de master emisa de una din cele mai bune universitati din tara si am o fobie in a cauta serios un loc de munca in Romania. Oamenii astia imi dau speranta ca se poate si altfel.
      Va rog sa nu-i criticati inainte de a le da sansa sa faca ceva pentu care pot fi criticati serios.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Martie 8, 2014 la ora 13:17

        „eu unul as vrea ca ministrul meu de finanţe sa se ocupe cu finanţele” _ De fapt , cam despre asta este vorba. Calitatile care o recomanda pentru postul de ministru de finanţe sunt mai degrabă aspectul fizic, usurinta in exprimare intr-o limbă străină, tinereţea si altele asemenea. Doar că tinereţea nu este o virtute, iar celelalte „calitati” nu au prea mare legătură cu finanţele. Ce o recomandă, in acest caz, stimate domn, pentru postul de ministru de Finanţe?! Ocuparea funcţiilor publice de către apropiaţi ai sefului guvernului se întâmplă si pe alte meleaguri. Doar că, dacă in Namibia vorbim despre multiple asemănări cu situaţia din tara noastră, in nordul continentului american este vorba despre specialişti in domeniul respectiv. Şanse similare de a face ceva au fost date din belşug guvernelor anterioare. Am experimentat modele originale adoptate „pe încredere” si „pe cuvânt de onoare” care au dus economia romanească in situaţia deplorabilă de astăzi. Critica nu se adresează in primul rând fetei de la Finanţe, ci celor care au pus-o acolo experimentând încă o dată pe spinarea noastră, pe viata si nefericirea cetăţenilor romani. A mea si a copiilor mei, carevasăzică.

        Răspunde
         
        1. chris gallo
          Martie 8, 2014 la ora 14:00

          buna ziua,

          nu am inteles clar mesajul dumneavoastra; nu stiu daca este o replica la cele scrise de mine sau o completare;

          sunt absolut de acord cu dumneavoastra in ceea ce priveste varsta domnisoarei/doamne ministru; clar nu este o virtute!

          aspectul fizic nu-l discut nu este de discutat; eu m-am referit la o anume politete si respect fata de cei din jur ce s-ar fi putut manifesta prin tinuta; aceea calitate de a vorbi fluent in engleza este umbrita de faptul ca ministrul nu poate sa comunice in romana; de exemplul doar cu ajutorul dlui Guran am inteles un pasaj lung exprimat intr-o pasareasca admirabila ca domnisoara se referea la impozitarea progresiva! cum va comunica dansa cu subalternii?

          nu inteleg la ce va referiti cand spuneti alte meleaguri? in orice caz in tarile la care ne uitam peste gard o asemnea persoana NU exista intr-o asemnea functie orice comparatie cu US, Germania, Franta, Italia, UK chiar Japonia sau Coreea ar fi de prost gust;

          insa din pacate Romania este o tara care improvizeaza cu riscul de a deveni la un moment dat ea insasi o improvizatie, sau o forma fara fond; semne sunt!

          Răspunde
           
      2. chris gallo
        Martie 8, 2014 la ora 15:14

        stimate domn,

        cu toate ca mi-ar fi facut placere sa va raspund cu amanuntime la replica dumneavoastra nu o pot face din lipsa de timp;

        totusi, termenii folositi de ministrul de finante in romana-saxona se refereau la micul dejun si la reduceri(cut-off); nicio legatura cu vreu termen de specialitate sau cu engleza vorbita acum 100 ani!

        cat despre programul de guvernare, atat reducerea cas-ului sau impozitaerea progresiva, din cate stiu eu nu au facut parte din programul de guvernare; chiar daca ponta 3 vrea sa bage aceste masuri in viitor, ele enuntate asa tam-nisam fara o analiza de impact economic, ei bine lucrul acesta m-a facut sa cred ca nu stie ce are de facut;

        in concluzie eu nu as paria nici 5 lei pe performanta acestei persoane;

        Răspunde
         
  • Stefan
    Martie 5, 2014 la ora 17:15

    Pedepse prea mici pentru cei din „Dosarul Transferurilor”. O confiscare mai ampla a averilor ar fi avut un efect si mai puternic. Din pacate acesti indivizi raman cu o mare parte din avere si implicit vor putea avea influenta mare in continuare.

    Răspunde
     
  • bunicile
    Martie 5, 2014 la ora 14:49

    „bunicile ar trebui sa” … pai cred ca numai din america sau de pe marte sa aterizezi in romania, defapt platitudini din astea cu „ar trebui” si „ce bine ar fi” mai auzeam pe la OTV, oricum cred ca da bine la electorat sau ceva …

    Răspunde
     
  • Dragomir Liviu
    Martie 5, 2014 la ora 12:43

    Buna ziua d-le Moise Guran. Va felicit pentru claritatea si sinteza pe care o afisati la fiecare prezentare. Apreciez foarte mult aspectele economice pe care le prezentati si ce trebuie noi, cei fara pregatire economica, sa intelegem din schimbarile legislative si fiscale tot mai dese din tara noastra. Va propun sa faceti o analiza comparativa intre ceea ce au primit pensionarii ( poate si angajatii la stat ) si ceea ce platesc suplimentar de cand le-a fost oferita cresterea : scumpiri, taxe si impozite suplimentare, etc. Este timpul ( de fapt a trecut de mult acel timp ) ca oamenii sa stie sa aprecieze corect ce inseamna fiecare marire de venit, de unde provine si cum se face. Atata timp cat nu exista crestere economica reala, care sa diminueze an de an deficitul economic acumulat, nu se justifica nici o marire de pensii sau salarii. Asta este parerea mea, si cred ca un specialist dovedit ca d-voastra poate prezenta o situatie clara si corecta. Toate cele bune si smult succesc!

    Răspunde
     
  • Cetateanul
    Martie 5, 2014 la ora 11:33

    nationalizarea averilor ilegale eliminarea legilor talharesti ciocoii la zid

    Răspunde
     
  • Alin
    Martie 5, 2014 la ora 09:35

    Sa fim atenti cu cine ne asociem, cui acordam incredere si cum intelegem sa ne cistigam banii. Cind lacomia ia locul judecatii consecintele pot fi devastatoare ca in cazul lui Gica Popescu. Mie nu mi-a fost niciodata indiferent modul in care imi cistig banii si cu cine ma asociez. As fi putut cu mult timp in urma sa am mult mai mult decit am in prezent – dar nu mi-e clar daca mai eram in libertate sa ma bucur de averea acumulata. Este greu de crezut ca Gica Popescu nu a stiut din ce „material” sint facuti fratii Becali. Cu totii avem slabiciuni si cu totii gresim. Cind joci la nivelul financiar al milioanelor de euro esti ca un elefant intre bibelouri – trebuie sa ai grija cum pasesti si in ce directie pentru ca este foarte usor sa incepi sa darimi bibelouri care se pot dovedi al nabii de scumpe. Banii multi in lipsa mintii si tariei morale sint un dezastru.
    Lectia pentru Gica Popescu: Gica, cind Dumnezeu iti da mult, mult iti va cere. Ai gresit in trecut. Este important sa inveti ceva din asta.

    Răspunde
     
    1. Alin
      Martie 5, 2014 la ora 09:37

      P.S.
      Bravo Moise. Ai dreptate.

      Răspunde
       
  • cornel
    Martie 5, 2014 la ora 09:09

    Cred ca e inutil si neconstructiv pentru Romania, in acest moment, ca primul ministru Victor Ponta sa demisioneze din fruntea guvernului, asa cum am vzut la Stirile TVR ca o cere diverse persoane politice din Romania (vezi situatia complicata din Ucraina si din regiune). E posibil ca in timp ce la noi au loc certuri inutile si repetate istoria sa treaca pe langa noi (vezi aici Bucovina de Nord si Republica Moldova). Pana acum domnul presedinte Traian Basescu a fost forta motrice ce a facut ca Republica Moldova (adica pamantul romanesc Basarsbia) sa fie cat mai aproape de tara mama Romania. E nevoie de un sentiment national mai puternic din partea clasei politice din Romania si din partea societatii romanesti pentru ca aceste teritorii istorice romanesti (Bucovina de Nordsi Basarabia) sa revina la patria mama Romania. Cum mai ziceam, in aceste momente Romania are mai multe parghii importante de negociere cu Ucraina, Rusia si UE (poate chiar prea multe) – vezi aici :
    1.- rolul pe care Romania poate sa il joace in situatia tensionata din Ucraina si care poate avea rezultate benefice (politice si economice) pentru Ucraina, Rusia, UE si Romania;
    2.- Romania poate semna cu Rusia un contract reciproc avantajos pentru importul de gaze din Rusia (vezi aici pretul la gaz), de care Romania nu se poate lipsi in urmatorii aprox 10 ani (chiar daca avem zacaminte importante de gaz descoperite in Marea Neagra) si sa interzica prin lege explorarea/exploatarea gazelor de sist in Romania (vezi aici problemele legate de tehnologia de fracturare hidraulica, vidul de legislatie din UE referitor la explorarea/exploatarea gazelor de sist, opozitia opiniei publice impotriva exploatarii gazelor de sist din Romania) pentru urmatorii 10 ani (acesti ani trec foarte repede – vezi aici faptul ca de la revolutia din 1989 au trecut aprox 24 de ani si nu s-a intamplat nimic notabil in istoria teritoriala a Romaniei si teritorii istorice romanesti au ramas separate de patria mama Romania anormal si dureros pentru noi si stramosii nostri care au luptat in decursul istoriei pentru pamantul romanesc mostenit de la cei care au luptat inainte de ei pentru tara lor).
    Important in negocierile cu Rusia trebuie sa fie dorinta de unire a locuitorilor din aceste teritorii istorice romanesti cu patria mama Romania, o stabilitate politica mult mai mare in aceste teritorii istorice romaneti si dezvoltarea relatiilor si schimburilor economice cu Rusia si o zona de pace si liniste la granita Ucrainei si Rusiei;
    3.- intarirea relatiei si increderii dintre Rusia si Romania avand in vedere faptul ca Romania este un membru NATO iar pe teritoriul Romaniei va fi un scut antiracheta;
    4.- Romania a fost si este un pol de stabilitate in zona si poate juca un rol de lider regional (dar lucrul asta va fi greu daca pe scena politica din Romanie e prea mult circ si dezbateri inutile care consuma timp si energii iar cei implicati sunt sunt actori politici importanti de pe scena politica romaneasca).

    Răspunde
     
    1. Silviu
      Martie 10, 2014 la ora 14:31

      – „rolul pe care Romania poate sa il joace in situatia tensionata din Ucraina si care poate avea rezultate benefice (politice si economice) pentru Ucraina, Rusia, UE si Romania” – care ar fi acela, domnule draga? De ajutor? De profitor?
      – „Romania poate semna cu Rusia un contract reciproc avantajos pentru importul de gaze din Rusia (vezi aici pretul la gaz)” – nu depinde de noi acest lucru, exista un concern care castiga din asta si va bloca un astfel de demers. Sigur ca Romania poate semna, dar nu se va intimpla.
      – „si sa interzica prin lege explorarea/exploatarea gazelor de sist in Romania” cu asta sunt de acord
      „de la revolutia din 1989 au trecut aprox 24 de ani si nu s-a intamplat nimic notabil in istoria teritoriala a Romaniei si teritorii istorice romanesti au ramas separate de patria mama Romania anormal si dureros pentru noi si stramosii nostri care au luptat in decursul istoriei pentru pamantul romanesc mostenit de la cei care au luptat inainte de ei pentru tara lor” suna frumos, dar eu nu am fost acolo, banuiesc nici dumneavoastra, iar partea cu stramosii trebuie tinuta minte, nu fluturata. Cei care au fost p-acolo acum 25 de ani ar avea drept sa vorbeasca, atfel, scuzati, e ieftin.
      „Important in negocierile cu Rusia trebuie sa fie dorinta de unire a locuitorilor din aceste teritorii istorice romanesti cu patria mama Romania, o stabilitate politica mult mai mare in aceste teritorii istorice romaneti si dezvoltarea relatiilor si schimburilor economice cu Rusia si o zona de pace si liniste la granita Ucrainei si Rusiei” sunt convins ca dorinta de unire va face diferenta, cum a facut in istorie de fiecare data – nu posibilitatea de a profita de un contex politic favorabil. Ii si intereseaza pe rusi si pe altii stabilitate politica in Romania, o opozitie unita fata de anumite cereri si costuri mai mari in „multumirea” alesilor locali pentru exploatarea unor resurse.
      „intarirea relatiei si increderii dintre Rusia si Romania avand in vedere faptul ca Romania este un membru NATO iar pe teritoriul Romaniei va fi un scut antiracheta” – sunt convins ca aceste detalii nu vor impiedica Rusia sa aiba incredere in noi.
      „.- Romania a fost si este un pol de stabilitate in zona si poate juca un rol de lider regional” – tradus: suntem prea flexibili pentru a merita efortul de a fi destabilizati in vederea obtinerii unor avantaje comerciale; un pic de presiune si ne conformam. Lider regional? Poate, dar ca trepadus („da, sefu’, traiti, sefu, era s-aveti o scama, sefu”), nu ca partener.

      Suna aproape patriot discursul (in sensul bun) dar… solutiile propuse generalizeaza si il golesc de sens.

      Răspunde
       
  • cornel
    Martie 5, 2014 la ora 08:07

    Din pacate pentru PNL domnul Crin Antonescu a gresit grav, dupa parerea mea, atunci cand a luat decizia sa desfiinteze USL. Din cauza acestui fapt PNL va pierde capital politic important adica va pierde politic si electoral tot ceea ce a castigat in ultimii aprox 2 ani de zile.
    PSD paradoxal va castiga capital politic adica va castiga aproape tot ce a pierdut PNL. Astfel, in aceste momente, dupa parerea mea, e nevoie de constituirea unei forte de opozitie mai puternica in Romania si mai constructive decat a fost pana acum asta deoarece asa cum e nevoie de o forta puternica aflata la guvernare e nevoie si de o opozitie cerebrala, serioasa si ale carei actiuni sa fie respectate pe scena politica din Romania. Astfel vom asista mereu la situatia nefireasca cand la alegeri alegatorii nu voteaza pentru cineva ci voteaza impotriva cuiva si de aceea rezultatele din politica, societate si economie sunt asa de slabe si ne invartim mereu in jurul propriei cozi si apoi ne intrebam : „De ce ametim, obosim inutil pentru ca votam impotriva cuiva si nu pentru cineva (asa cum s-a intamplat in ultimii 23 de ani in Romania) si rezultatele nu prea apar?”.
    Uite d’aia.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase