Ora de Business: joi, 27 februarie 2014

Publicat la data de de Biziday

Emisiunea poate fi urmărită și aici: www.seenow.ro.

Comentarii prin facebook

22 răspunsuri la Ora de Business: joi, 27 februarie 2014

  • acelasi
    Martie 1, 2014 la ora 20:55

    Dl. Romania Black List, sunt teoreticeni care sustin ca statul n-ar trebui sa se amestece, ci sa lase privatul sa se descurce singur. Dvs vad ca sustineti ca statul ar trebui sa ajute. Nu credeti ca de fapt ii incurca? Din alt unghi de vedere, nici privatul nu prea vrea sa fie lasat singur – toti bilionarii manipuleaza guverne spre interesul afacerilor lor (piata libere si concurentiala sa fie numai pentru ei). Micile afaceri sunt distruse sau inghitite fara mila. Imi aduc aminte de un IT-ist roman de succes – producea fieme mici pentru vinzare. La vremea aceia nu l-am inteles – de ce sa mergi contra curentului cind poti trai foarte bine si dus de current.
    Deci, cum este mai bine pentru privat? Cu ajutor de la stat sau nu. Trebuie de avut in vedere si faptul ca doar statul are grija (sau ar trebui sa aibe cind poate) de toti salariatii tarii (nu numai bugetari) – somerii, pensionarii, sanatatea, invatamintul, infrastructura – toate sunt pe capul statului, privatului nu-I pasa.

    Răspunde
     
  • lichersti
    Martie 1, 2014 la ora 13:59

    Ministerul Finantelor va acorda CFR Calatori un imprumut din Trezorerie de 579 milioane lei, cu termen de rambursare 27 noiembrie, pentru plata restantelor la CFR S.A. consemnate la finele anului trecut, operatorii feroviari de transport calatori urmand sa primeasca si carburanti din rezerva de stat, informeaza Mediafax.

    Si, intreb iar o sa platim gaura neagra de la CFR???

    Răspunde
     
  • Constantin
    Martie 1, 2014 la ora 12:21

    „Coalitia pentru dezvoltarea Romaniei”?!…Si in ce fel raspund oamenii acestia pentru lipsa de eficienta a activitatii lor? Invitarea d-lui Blanculescu la ODB imi aminteste de bancul cu dl. Isarescu la frizer. De cate ori se doreste „enervarea” vizitatorilor acestui blog si animarea discutiilor printre comentatori este chemat dl. Blanculescu. Nevasta-mea incepe sa creada ca decizia de a ramane definitiv in Romania, pe care am luat-o impreuna in vara anului 1990, dupa ce ma fugarisera minerii prin Piata Universitatii, s-ar putea sa nu fi fost cea mai buna. Este tot mai clar ca NU exista nicio perspectiva de redresare a situatiei patriei noastre pentru cel putin inca o generatie. Cu alte cuvinte, mi-am condamnat in mare masura si copiii. Dl. Ponta, „Micul Titulescu”, este speranta noastra, iar dl. Blanculescu, cel care tocmai a coordonat reorganizarea Oltchim, este consilierul domniei sale… Mai frate, in ce tara traiesc!!!

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 28, 2014 la ora 23:28

    Paradoxal guvernul Victor Ponta are astazi o sansa in plus ca sa demonstreze ca poate sa faca si face ceea ce e necesar pentru economia romaneasca si pentru cetatenii din Romania, adica pentru electoratul de la viitoarele alegeri.
    Pentru a sprijini economia nationala, a crea si sustine locurile de munca, investitiile si pentru a incuraja consumul in Romania cota de TVA trebuie sa fie la o valoare mai mica decat este ea astazi.
    In primul rand e necesar de o cota redusa de TVA la alimente deoarece in Romania o mare parte din castigul salarial al majoritatii romanilor este consumat pentru cumpararea de mancare necesara traiului zilnic. Acest aspect e unul esential al vietii oamenilor si al tuturor familiilor si a fost inteles de majoritatea tarilor dezvoltate din UE (vezi cat e TVA-ul la alimente astazi in acele tari).
    In al doilea rand trebuie redusa cota de TVA la produsele nealimentare deoarece astfel sunt blocate investitiile in Romania, adica chiar acele investitii care pot face ca diferite ramuri din economia romaneasca sa fie competitive pe piata UE, care e o piata matura si competitiva, iar consumul si scaderea evaziunii fiscale din TVA nu sunt incurajate deloc in Romania ba chiar se produc efecte pe care nimeni nu le doreste (nici bugetul de stat, nici firmele si nici consumatorii care asista la crearea unei realitati defavorabila tuturor [bugetul incaseaza putini bani di colectarea de TVA, firmele care produc evaziune din TVA, ca sa poata supravietui, au sanse sa fie depistate si sa fie pedepsite iar consumatorul e in imposibilitatea sa cumpere tot ce are nevoie pentru ca TVA-ul e prea mare iar produsul final e prea scum, artificial si anormal, parerea mea]).
    Asadar scaderea TVA-ului e o masura de prioritate maxima in Romania daca vrem sa asistam la dezvoltarea economiei romanesti, crearea de noi locuri de munca, cresterea consumului, scaderea evaziunii fiscale din TVA si cresterea PIB-ului in Romania pe fundamente solide, adica tocmai cele pe care le-am enumerat.
    Astae parerea mea.

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Martie 1, 2014 la ora 06:43

      Nu-mi pot explica necesitatea unui TVA diferentiat pe economie. Ar trebui sa fie unic. Se pare ca evaziunea este estimata cam la 8% din PIB. Deci mai mult sau mai putin cam 11 miliarde Eur. Daca bugetul ar fi avut acesti bani … era mai bine, desigur, dar ar fi acoperit toate nevoile si … neamul. Uite, fata de 12,700 miliarde Eur cit este PIB in UE, nu s-au colectat 1.5%, adica cam 200 miliarde, si cu cit este UE mai bine decit Romania: saracie si acolo, mai mult la sud, mai putin la nord. Dar toti se pling. Adica diferenta asta de 6.5% este toata problema?

      Răspunde
       
      1. cornel
        Martie 1, 2014 la ora 08:27

        Ideea e ca omul fara mancare nu poate sta mult timp. Adica daca cumva omul incepe sa se obisnuiasca cu foamea/nemancatul abia cand s-a obisnuit el moare, de boala sau foame. Paradoxal, pentru unii, lipsa unei alimentatii adecvate zilnice duce la crearea de probleme de sanatate, randament fizic si intelectual scazut, iar in cazuri extreme lipsa alimentatiei poate provoca moartea in mai putin de 90 de zile (am vazut din istorie ca au existat momente in care se manca radacini de plante sau coaja de copac [astea erau gasite gratis si fara vreun fel de taxa, TVA sau altele asemenea]).
        Hrana la un pret accesibil (putine taxe si impozite la aceste produse) e un obiectiv esential in orice economie nationala care doreste sa se dezvolte pe baze sanatoase.
        Statul adica bugetul de stat nu trebuie sa aiba ca obiectiv supra-taxarea acelor elemente esentiale vietii din fiecare zi, adica mancarea de baza (paine, carne, ulei zahar, faina, fructe si legume).
        Sper ca am fost cat de cat clar.

        Răspunde
         
        1. acelasi
          Martie 1, 2014 la ora 21:00

          Da, multumesc. Daca va referiti la alimentele subventionate, nici o discutie.

          Răspunde
           
  • Catalin ( CTL )
    Februarie 28, 2014 la ora 19:55

    Nu se mai difuzeaza ora de business ? S-a terminat deja rezerva de oameni speciali ? Multi sunt la a doua sau a treia prezenta, deci nu prea sunt oameni speciali in Romania noastra.

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Martie 1, 2014 la ora 06:14

      Parca tin minte ca v-a promis Moise un interviu. Vedeti, nu se tine de cuvint.

      Răspunde
       
  • Cosmin Moise
    Februarie 28, 2014 la ora 18:20

    M-a omorat cu „task force-urile lui!! Il doare la basca pe Ponta de ele! Ca dovada ca in 2 ani de guvernare nici nu le-a bagat in seama! cred ca, atunci cand se intalnesc, stau la o barfa si uin whisky! E jenant modul in care il pupa in …. pe Ponta!

    Răspunde
     
  • Viorica
    Februarie 28, 2014 la ora 17:04

    Chiar daca cel din guvern gandeste si vrea sa faca ceva, sa fiti sigur ca se va gasi un directoras care sa reuseasca (voit sau nu) sa nu se realizeze sau sa se realizeze prost, ca oricum nu iese nimeni din birou sa ia contact cu realitatea din teren, sa verifice daca vointa se si regaseste aplicata. Vina reala este ca au creat asa de multe posturi de directorasi incat nu mai are cine munci. In vremurile apuse era o vorba: unul cu mapa si doi cu sapa, acum sunt cinci cu mapa si unul cu sapa de care trag toti cinci.

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Martie 1, 2014 la ora 06:11

      D-na Viorica, stiti unde gresiti? La inceput: nimeni nu gindeste si nimeni nu vrea…

      Răspunde
       
  • Cris
    Februarie 28, 2014 la ora 16:26

    România, pe ultimul loc în UE în privinţa standardului de viaţă; riscul sărăciei a ajuns la 41%

    Nivelul standardului de viaţă în România este unul care clasează ţara noastră pe ultimul loc în Uniunea Europeană, în timp ce riscul sărăciei este cel mai ridicat din zonă, alături de Bulgaria, a declarat, vineri, într-o dezbatere de specialitate, directorul general al Institutului European din România, Gabriela Drăgan.

    http://www.capital.ro/romania-pe-ultimul-loc-in-ue-in-privinta-standardului-de-viata-riscul-saraciei-a-ajuns-la-41.html

    Acest studiu confirma clar FOAMEA in care se zbate majoritatea populatiei Romaniei in timp ce indicatorii macro ating recorduri.

    Răspunde
     
    1. Kristina
      Februarie 28, 2014 la ora 19:34

      Este identic cu raportarile bestiei de Ceausescu;in ultimii lui ani de glorie raporta nu stiu cate realizari pe hectarul agricol,tone de mancare la export,industria duduia, DAR OAMENII MUREAU DE FOAME !Ce alta dovada mai.concludenta vrei?Inca nu au plecat comunistii! mai grav s _au impuiat rau de tot prin mai toate partidele.

      Răspunde
       
      1. acelasi
        Martie 1, 2014 la ora 06:00

        D-na, Kristina, cu un singur lucru nu pot fi deacord: ultimii ani de glorie au fost in capul lui, in primii ani am fost cu el.

        Răspunde
         
    2. acelasi
      Martie 1, 2014 la ora 06:09

      D-na. Cris, stim ce-ai aia saracie, mizerie, sa nu se mai uite nimeni la tine. Ceia ce este si mai rusinos, ca nu se face nimic sa fie eradicate, iar o gramada de teoreticeni au si dezvoltat o baza prin care freaca tambalul pe salarii satioase explicind ce-i aia „risc de saracie”. Riscul de saracie este excluziune sociala, deprivare – adica pe romaneste: saracie. Iar solutia este – reducerea bogatiei. Ca alta solutie nu-i.

      Răspunde
       
  • Claudiu
    Februarie 28, 2014 la ora 13:10

    Imi pare rau domnule Guran ca sunteti nevoit sa renuntati la aceste dezbateri. Ati avut emisiuni foarte bune si reusite. Oare v-au dublat sau triplat tariful de inchiriere al spatiului in primetime al TVR-ului? (Poate de asta sunteti nevoit sa renuntati la editia de la ora 7 si va mutati din nou la ora 10:30)

    Răspunde
     
  • AndreiM
    Februarie 28, 2014 la ora 12:36

    „Alegand sa finantati tabloidul, kitsch-ul, GRP-ul, audienta, indiferent cum a fost ea facuta, ati reusit sa introduceti un model social extrem de greu de educat, extrem de greu de schimbat, dar foarte usor de manipulat.Uitati-va la lumea in care traim. Daca va place, sa stiti ca este meritul dumneavoastra. Daca nu va place, de asemenea” felicitari D-le Moise Guran

    Răspunde
     
  • Mihai
    Februarie 28, 2014 la ora 10:44

    Dl. Guran, va pierdeți vremea cu Dl. Blanculescu, un YESMAM ca sa fiu elegant. E jenant și foarte trist ce spune omul. Îmi este rușine mie de rușinea lui, se vede ca Dl. Parvan se simțea stînjenit. Guvernul nici măcar nu înțelege impactul taxe de 1% pe construcții speciale și YESMAN-ul ne spune ca Guvernul are deschidere către mediul de afaceri, cand el, ditamai „Consilierul onorific” afla de la TV de orice taxa noua. Nu mai exista nici o limita a decentei în tara asta, suntem chiar cu toți niște prosti?

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Martie 1, 2014 la ora 05:40

      Da, n-a avut replica.

      Răspunde
       
      1. acelasi
        Martie 1, 2014 la ora 05:45

        scuze, trebuia sa-l postez la dl. AndreiM.

        Răspunde
         
  • Vlad
    Februarie 28, 2014 la ora 10:25

    taxa pe stalp…scoasa din pix. Cum vine asta, ma gandesc si eu asa, daca un posibil investitor in Romania, a fost deturnat din drumul lui datorita acestei taxe supra evaluate de 10x. Ma intreb daca analiza de impact, i-a in calcul si aceste aspecte. Cati bani si ce investitii se pierd in Romania datorita unor estimari eronate. Tot la fel stau si ma gandesc daca nu cumva aceasta taxa supraevaluata nu este solitara. Ce garantie sa am ca celelalte taxe pe care le platim cu drag si spor, nu sunt, deasemene, supraevaluate. Ce ne facem daca taxele noastre cele de toate zilele sunt rezultatul unor regurgitari inapte produse de analfabeti.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase