O revoluție împotriva planului Valev

Publicat la data de de Moise

hrusciov

de Moise Guran

Am realizat acest material într-un soi de replică față de site-ul de stânga Criticatac.ro, care face o interesantă expunere a situației economice a Ucrainei pentru a sugera, în final, că singura soluție pentru Ucraina este să rămână în sfera de influență a Rusiei (invocând absolut aberant modelul finlandez). Nu fac decât să pun în context istoric informațiile și vă las pe dumneavoastră apoi să judecați dacă banii, economia, sărăcia, sunt lucruri mai importante sau nu decât independența națională a unui popor.

Divizarea Ucrainei pe criterii economice este nu numai nedreaptă, ci pur și simplu parșivă. Estul și sudul rusofone sunt mai bogate, iar faptul că acum aceste secesiuni cer intervenția tancurilor rusești este din motiv că oamenii de acolo spun că s-au săturat să plătească pentru vestul mai sărac. Într-adevăr, revoluția ucraineană este una a oamenilor săraci, este de fapt răscoala împotriva planului Valev din anii ’60, cel care n-a putut fi aplicat de bolșevici în România dar a funcționat perfect în republici sovietice precum Ucraina sau Moldova, ba chiar și bulgarii l-au acceptat. Nu știu câți dintre dumneavoastră cunosc faptul că programarea economică a spațiului sovietic prevedea ca România să fie o țară predominant agrară, inclusă într-un spațiu compus din Bulgaria, Basarabia și părți din Ucraina. Gheorghiu Dej a simțit însă capcana acestui plan și s-a opus din toate puterile. Așa s-a și născut mișcarea naționalist comunistă care a atins apogeul în vremea lui Ceaușescu. Gheorghiu Dej a murit rapid și destul de ciudat în 1965. Şi azi unii istorici cred că este posibil ca acesta să fi fost iradiat accidental. Dar este cert faptul că, în epocă, liderii comuniști de la București au fost convinși că pe Dej l-au omorât rușii tocmai pentru că se opusese planului Valev și pentru că începuse un agresiv proces de industrializare a României. Așa că ei au luat decizia să numească „Gheorghiu Dej” combinatul siderurgic de la Galați, pe atunci vârful industrializării românești. Asta numai ca să le arate rușilor că opoziția românească la planul Valev va fi dusă mai departe. Și chiar așa a şi fost.

Revenind acum la Ucraina, în zilele noastre adevăratul grânar al Europei: revolta regiunilor din centru și vest este, dincolo de aspirațiile europene ale popoporului ucrainean, o răscoală a foamei. Este răzbunarea implacabilă a planului Valev, căci diabolicul plan din 1964 al URSS – acela de a crea dependență economică de Rusia a diferitelor popoare cucerite – nu a fost înlocuit cu nimic după prăbușirea imperiului roșu. Va fi greu cu o Rusie ostilă și o Europă cvasi-indiferentă? Bineînțeles că va fi greu. Nimeni n-a spus niciodată că independența este un lucru ușor de câştigat.

Comentarii prin facebook

104 răspunsuri la O revoluție împotriva planului Valev

  • Stelian
    Martie 4, 2014 la ora 15:29

    Moise, daca inteleg bine ce urmaresti odata cu introducerea optiunilor de like/dislike si anume aflarea opuniei a cat mai multi oameni despre un comentariu sau altul, despre o opinie sau alta,din cate am observat nu stiu de cele mai multe ori ce poti intelege din dislike. De ex. eu spun: wow ce chestie, unii s-ar putea sa comenteze cu alt nick la comentariile lor”. Acuma primesc 10 dislike si 0 like. Aproape imposibil sa-ti dai seama ce inseamna asta. Daca oameni sau ar fi sau n-ar fi de acord cu aceasta practica, dislike-ul nu spune clar nici una dintre aceste opinii. Cu atat mai greu atunci cand un mesaj contine mai multe idei sau solutii. In schimb observ ca pentru parerea pe care ti-o exprimi prin articolele de pe blog nu ai introdus o asemenea optiune. Sa nu ma intelegi gresit, eu fiind de acord cu multe din opiniile tale, dar ca tot vorbim de democratie, ea se pare ca este limitata la like pentru tine.

    Răspunde
     
  • mihaix
    Martie 3, 2014 la ora 18:21

    http://www.bbc.com/news/world-europe-26424738

    Situatia devine din ce in ce mai interesanta. Intre timp Basescu ne da sforaieli linistitoare si guvernul o freaca. Daca izbucneste un conflict militar noi vom fi in prima linie. Rau e cand ai conducatori tampiti si depasiti de vremuri. Asta nu mai e ca atunci cand Isarescu ne linistea cu moneda, acum avem nevoie de un conducator pragmatic si realist, nu un smenar de 2 lei hahait

    Răspunde
     
    1. Comment
      Martie 5, 2014 la ora 09:01

      Dar de marele și curajosul nostru conducător executiv nu zici nimic? Sau ăla e tabu pentru alde voi?

      Răspunde
       
  • katun
    Martie 3, 2014 la ora 15:40

    Ucraina se va dezmembra in urma intelegerii dintre Germania si Rusia.
    Dupa experienta poloneza, Germania nu isi mai doreste o tara de mari dimensiuni sa intre in UE.
    De altfel Ucraina nici nu prea a existat ca tara, iar dimensiunile acesteia au fost marite artificial de sovietici.
    Include nu doar teritorii romanesti, dar si slovace si poloneze.

    Prima miscare de dezmembrare a fost facuta cu mult timp in urma, la vizita Papei Ioan Paul II… motiv pentru care a si fost primit cu proteste la Kiev.
    Vestul nu este doar sarac, dar si catolic!

    Ce inseamna experienta poloneza: la UE reprezentarea se face dupa doua criterii, populatie si suprafata; astfel ca dupa intrarea Poloniei in UE, Germania s-a trezit cu doua probleme, votul in bloc practicat de parlamentarii polonezi, multi la numar conform reprezentarii, si care este bazat pe calcule matematice facute de o echipa de matematicieni si statisticieni, angajati special pentru a evalua continuu impactul fiecarei decizii; astfel Polonia isi negociaza foarte dur fiecare pozitie si da votul dupa interesul national.

    Cea de a doua problema vine din abordarea economica a polonezilor, astfel ei au decis sa copieze intrucatva modelul chinez, adica sa produca aproape orice produce si Germania, dar la un pret mult mai mic, chiar cu sacrificii la calitate. Asa se si explica de ce Polonia nu a fost lovita de criza economica si are indicii economici mai buni decat ai Germaniei.

    Adversitatea germanilor fata de ideea apartenentei la UE a unei tari mari, venita din estul salbatic al Europei, este atat de mare incat pe la unele „porti” se discuta si de dezmembrarea Romaniei pe acelasi model, asta desi politicienii nostrii au reusit sa ofere o imagine clara a incapacitatii lor de a reprezenta Romania ca o entitate/tara la parlamentul european, iar Romania este pe jumatate cat Ucraina… dar poate intra in liga mare daca se uneste cu Basarabia si nordul Bucovinei.

    In concluzie, dezmembrare este pornita de mult, inevitabila avand in vedere ca doi dulai, adica doua mari forte politice si economice si-au dat mana pe acest obiectiv, iar pe margine mai stau ceva catei (Polonia, Romania, Slovacia) gata sa traga de cate un ciolan!

    Răspunde
     
  • Adrian D
    Martie 3, 2014 la ora 10:11

    Planul Valev, Moise? Cu toata ca evenimentele din Ucraina au incceput … dupa summit-ul de la Vilnius shi in legatura cu el??? Planul … Valev???
    Sincer sa fiu, nu pricep cum, shi nici nu vad ce legatura ar putea fi intre planul Valev, 20 de ani de postcomunism, shi mai bine de 10 ani de guvernqare conforma „consensului de la Washington”, bsahca mafiocratzie etc
    Dupa toata acestea, planul Valev ar fi ultimul lucru la care m-ash fi gandit.
    iar daca ar fi sa fie o legatura cu planul Valev, aceea ar fi dez-industrializarea pe care guvernarea dupa consensul de la Washington a adus-o in tzarile care au adoptat-o.
    Shi nu doar Ucraina, ce venise vorba.

    Răspunde
     
  • Cetateanul
    Martie 3, 2014 la ora 10:04

    Doamne ocroteste …

    Răspunde
     
  • Cetateanul
    Martie 3, 2014 la ora 10:01

    de razboi va e frica ? da de furat din banii publici nu ? fie ce o fi. clanurile asa zisilor mari corupti sunt cauza nenumaratelor rautati.

    Răspunde
     
  • O voce dintre dintre Nistru si Prut
    Martie 3, 2014 la ora 09:58

    În cadrul emisiunii „După 20 de ani”, președintele România, Traian Băsescu a declarat că dacă ar discuta cu Putin i-ar spune să înceteze orice joc pe teritoriul R. Moldova și să se limiteze la acordul pe care-l are cu Ucraina.

    Presedintele Traian Basescu este cu adevarat Patriot. Elita politica din Romanaia trebuie sa fie unit.

    Răspunde
     
    1. Silviu
      Martie 5, 2014 la ora 00:07

      Asa a zis, domnule draga, dar tine cont ca pe d-l Basescu nu l-a durut vreodata gura sa spuna ceva.

      Răspunde
       
  • cornel
    Martie 3, 2014 la ora 09:37

    Intrebare : „Cum pot citi comentariile ascunse deoarece atunci cand dau click pe butonul ‘Click here to see’ da eroare in stanga jos in IE iar eroarea este ‘Error on page’ si foarte multe comentarii de pe blog sunt ascunse?”

    Răspunde
     
  • cornel
    Martie 3, 2014 la ora 09:30

    Mi-a placut pozitia Chinei:
    http://www.zf.ro/business-international/care-este-pozitia-chinei-in-conflictul-militar-dintre-ucraina-si-rusia-12179545
    Putin si Medvedev ar trebui sa inteleaga ca astfel de actiuni de forta din partea Rusiei au adus mai multe probleme si deservicii decat beneficii economice si politice Rusiei (vezi aici Cecenia, Georgia, Transnistria, Republca Moldova dar si alte cazuri din istoria recenta).

    Răspunde
     
    1. Silviu
      Martie 5, 2014 la ora 01:28

      „China respectă principiul neintervenţiei în afacerile interne ale Ucrainei şi susţine independenţa, suveranitatea şi integritatea teritorială ale acestei ţări, a precizat oficialul de la Bejing, îndemnând părţile implicate să iniţieze negocieri pentru depăşirea crizei şi pentru menţinerea păcii în regiune.” – ma bucur ca ti-a placut, dar am impresia ca ai citit stirea ca pe o afirmatie de sprijin pentru Ucraina. Eu as avea o alta traducere a declaratiei: „Nu ne pasa, deocamdata, ce se intimpla in Ucraina, a precizat oficialul de la Bejing, atit timp cit nu ne afecteaza relatiile economice cu partile implicate in conflict.” Poate nu e asa.

      Răspunde
       
  • mihaix
    Martie 3, 2014 la ora 03:13 Răspunde
     
    1. Comment
      Martie 5, 2014 la ora 09:02

      …dar unde e ginerele lui Sârbu? Soțul Dacianei, îl știți voi…

      Răspunde
       
  • mihaix
    Martie 3, 2014 la ora 02:59

    Interesant:

    La destrămarea Uniunii Sovietice, Ucraina a moştenit al treilea cel mai mare arsenal nuclear din lume, mai mare decât cele ale Marii Britanii, Franţei şi Chinei la un loc. În 1994, a fost de acord să cedeze acest arsenal Rusiei, în urma unor negocieri mediate de SUA. Ucraina a primit atunci un ajutor financiar considerabil din partea americanilor şi, foarte important, SUA, Marea Britanie şi Rusia au devenit de la momentul semnării acordului garantul integritătăţii teritoriale a Ucrainei. Cele trei ţări s-au angajat să asigure independenţa Ucrainei, să nu efectueze vreun act de agresiune la adresa sa şi să protejeze ţara de orice fel de agresiuni externe (de exemplu, prezenţa trupelor ruseşti în Crimeea, fără acordul Ucrainei). Acesta a fost Tratatul de la Budapesta, reconfirmat în 2009 de Obama şi Medvedev, şi de aici ar trebui să pornească orice discuţie despre scenariile pentru Crimeea.

    Răspunde
     
    1. Comment
      Martie 3, 2014 la ora 13:14

      Vorbești prostii! Ucraina NU avea mai multe focoase decât China în 1991!!!

      Răspunde
       
      1. mihaix
        Martie 3, 2014 la ora 22:55

        Tu vorbesti prostii pt ca nu ai invatat inca sa citesti. Acolo scrie clar: Ucraina i-a dat arsenalul Rusiei. Asa ca pt prosti , explicatia este: arsenalul Rusiei era tinut in Ucraina si pt asta a fost pactul. De aici si partea cu avea mai mult decat China. Daca nu citesti, nu vorbi , ca nu are rost ….

        Răspunde
         
      2. mihaix
        Martie 3, 2014 la ora 22:56

        Intrebare : Rusia avea mai multe decat China ??? Ca asta e intrebarea corecta nu debilitatea cu Ucraina. USSR includea si Ucraina ….

        Răspunde
         
  • mihaix
    Martie 3, 2014 la ora 02:35

    UPDATE 00.15 Un oficial SUA a declarat că forţele ruseşti „au preluat complet controlul operaţional al Peninsulei Crimeea”, conform The Guardian. Oficialul a estimat că în Crimeea se află acum 6.000 de militari ruşi cu armament considerabil şi că sunt aduse întăriri pe calea aerului.

    UPDATE 23.50 Secretarul de stat al SUA John Kerry a anunţat că merge la Kiev luni seara. El se va întâlni marţi cu reprezentanţii noului Guvern, cu liderii Parlamentului şi cu membri ai societăţii civile. Kerry „va reafirma sprijinul puternic al SUA pentru suveranitatea, independenţa, integritatea teritorială a Ucrainei şi pentru dreptul poporului ucrainean de a-şi determina singuri viitorul, fără interferenţe sau provocări din exterior”, se arată într-un comunicat al Departamentului de Stat.

    UPDATE 22.35 Cancelarul Germaniei Angela Merkel a discutat cu Vladimir Putin şi l-a convins pe acesta să accepte o misiune de verificare a faptelor în Crimeea, care ar avea drept scop să deschidă calea spre dialog, a anunţat un purtător de cuvânt al guvernului german. Misiunea ar urma să fie coordonată de OSCE. Merkel l-a acuzat pe Putin, în discuţie, că a încălcat legile internaţionale prin această „inacceptabilă intervenţie rusească”.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Martie 3, 2014 la ora 02:35

      Clar nu e nici un risk daca John Kerry vine in Ucraina 🙂

      Răspunde
       
  • mihaix
    Martie 3, 2014 la ora 02:07

    Desteptul de guvernator a declarat ca nu exista nici un risc de securitate in problema Ucrainei pt Romania.

    Intre timp toata lumea se da cu capul de pereti, pt a evita un razboi ale carui efecte ar fi imprevizibile.

    Doar Romania nu ar fi afectata. Cat de alienat sa fii sa minti in asemenea hal, doar in scopuri electorale. De fapt ma bucur ca poate se prind si basistii ce personaj stupid este acest guvernator: auzi, situatia din Ucraina nu prezinta un risc de secuirtate in viitorul apropiat, ci doar pe termen mediu si lung. Haha.

    Cred ca Polonia, UE , NATO, toti consilierii pe probleme militare sunt niste idioti, daca expertul nostru in blugi si whiskey de contrabanda zice ca nu-i bai. Eu zic sa stam linistiti, ca asa ne-a linistit si ca nu vine criza si nu luam imprumutl de la FMI.

    Hmmm , dar daca se intampla exact ca atunci. Adica iese razboi, NATO se baga, si ne bagam si noi ca parte a NATO plus bazele de la Kogalniceanu , si Deveselu. Pe el nu il doare sa zica tampenii, dar tare imi este ca pe noi ne-ar durea al dracului de tare. E nasol sa ai un presedinte iresponsabil in momente istorice, si vad asta numai cand ma uit la polonezi , care stiu ce vor in aceste momente, si au cerut ajutorul NATO. Deh al nostru face spagi cu gazpromul si fofarlica cu Putin si Merkel.

    El probabil ca scapa, dar stim cu totii ce mult ne plac rusii pe noi romanii. Plus cum s-au purtat in toate momentele in care armata tarista sau cea rosie ne-au vizitat ca armate prietene – vezi violuri si maceluri.
    Traiasca il presidente, acest colos monumental al politicii externe

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Martie 3, 2014 la ora 02:10

      PS Au mai venit o data americanii sa ne salveze dupa 45. Acum o sa vina sa culeaga praful de pe toba.

      Problema mai este si ca suntem intr-un moment extrem de tensionat social datorita crizei. Si de obicei crizele duc la razboaie mondiale. Si cum fiecare razboi mondial a avut nevoie de o scanteie, tare mi-e frica de asta.
      Numai marelui strateg basescu nu ii este.

      Răspunde
       
      1. Comment
        Martie 5, 2014 la ora 09:05

        Oh, bla! Numai Băsescu conduce țara? Măcar aduceți-vă aminte cum se repezeau unii la Bruxelles ca să „reprezinte” România! 🙂

        Răspunde
         
    2. mihaix
      Martie 3, 2014 la ora 02:14

      http://www.hotnews.ro/stiri-politic-16716053-ora-18-00-traian-basescu-sustine-declaratie-presa.htm

      Articolul din ziarul oficial, ca sa nu apara comentarii. E clar nu e nici un risc. Putin e un mielusel, care nu stie sa joace poker …. – si nu ma refer la cacealma.

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Martie 3, 2014 la ora 01:24

    poate interesant si tete a tete-ul celor doua concurente in ale aviaticii

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Martie 3, 2014 la ora 02:44

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Martie 3, 2014 la ora 01:15

    buna seara la toate si toti.Deci hai ca avionul mai e cum mai e ,dar manevra pilotului de la min 2:25 intrece imaginatia.O mare putere ramine o mare putere

    Răspunde
     
  • Petrisor
    Martie 3, 2014 la ora 00:03

    Pertinent articolul, insa toate vendetele astea nationaliste de regrupare euro atlantice asiatice americanice bla bla bla, au un cost: pt noi cel ai elocvent exemplu suntem noi Romanica! Cu ce am iesit noi pe plus pt integrarea in UE?
    Am scris multe randuri dupa care le-am sters. Nu are nimeni timp si rabdare sa citeasca ceea ce toti stim de fapt.
    Am supt-o cu UE-ul din ambele parti: si ei pe noi si noi pe ei. Problema este ca aici s-a cascat un vid de putere administrativa care numai cei care au lucrat in corporatii stiu despre ce vorbesc. Eu am lucrat mult timp intr-o corporatie MARE listata la NYSE, insa am descoperit ca la un moment dat cand am fost tranferat, (sanchi sa implementez politicile corp) un pic mai departe, apoi si mai departe de HQ, lucrurile mergeau cu totul altfel. Cu totii de la cel mai inalt nivel de decizie erau reticenti la ce se cerea de la HQ si NIMENI nu implementa nimic inainte sa faca un circ gen studiu de impact etc… Pe romaneste, tarselosi!.
    Eh asa o vad eu pe UE cu Romanica. Nu au putere, nu au resure si nu au tupeu sa se impuna mai ales cu mama Rusie. La ce ne trebuie noua Ucraina in UE? La japca si la furat, ca inainte de Ucraina s-a cam terminat cu Romanica. A fost cat a fost, ce a fost s-a dat. in rest e foame. Urmatoarea japca era Ucraina. Rusii simt asta in spinare si nu stiu cat de mult pot sa prelungeasca agonia. Ori fac un „circ” MARE sa mai linisteasca apele 5, 10 ani timp in care ei recupereaza timpul pierdut in abureala asta dupa Reikyavik, ori revin in forta si cu toata nebunia declanseaza o isterie mondiala. Nu cred ca se v-a intampla asa ceva insa toata lumea tre sa recunoasca ca isi iau jucariile (Crimeea) si pleaca. Dk toti intelegem asta si explicam nepartizanat la tv cum e cu Crimeea, e bine. Dk ne dam UE-isti, eh atunci sa astepam sa vina americanii…

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Martie 2, 2014 la ora 18:51

    Bine. O zi buna va doresc. Pace.

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    Martie 2, 2014 la ora 18:14

    Dobanzile in sus, bursa in jos, aurul in stratosfera.

    Răspunde
     
  • Stelian
    Martie 2, 2014 la ora 00:15

    Nu stiu cum vedeti voi ceea ce se intampla in Ucraina, dar daca este adevarat filmuletul cu liderul dreptei care isi bate joc de un procuror, luindu-l la palme in biroul lui cu presa de fata, pentru ca el crede ca tergiverseaza un dosar, este tragic ceea ce se intampla acolo. Saracii oameni au de ales intre rusi si mercenarii ca cel din filmulet. Imi este mila de poporul Ucrainei ca are de ales intre asa ceva. Iar rusii nu cred ca se vor multumi doar cu Sevastopolul. Nimic bun nu se anunta acolo…

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Martie 2, 2014 la ora 09:50

      @Stelian.Binenteles ca nu se vor multumi doar cu Sevastopolul.Crimeea- i in centrul Marii Negre in care s-au gasit mari rezerve de gaze.Rezervele alea fiind ale Ukrainei tara asta poate alimenta Europa cu gaze fara sa mai ia din Rusia.Nici Moldova nu-i deneglijat ca nu se stie ce zace sub pamintul ei.Rusia a fost invatata sa puna presedinti prin toate tarile ca e oricum mai ieftin decit razboiul insa de data asta saracanii din Ukraina le-au expediat marioneta inapoi si si-au luat tara singuri cu Sevastopol cu tot.V-a fi interesant cind si-o vor lua saracanii din Rusia caci pe banii din gazele alea Putin se inarmeaza,se distreaza facind olimpiade dar ei fac foamea si frigul uitindu-se cum le pleaca ologarhii cu miliardele la Londra.

      Răspunde
       
      1. Stelian
        Martie 2, 2014 la ora 17:53

        Eu unul cred ca in unele tari democratia nu se poate aplica. Cum ar fi Irak, Siria, Afganistan, Egipt… Populatia unor tari este atat de diversificata si oamenii atat de conservatori, incat democratia nu poate fi o forma viabila de guvernare, cate sa aduca pace si prosperitate locuitorilor acelei tari. Eu cred ca Rusia este una din aceste tari. Poti intrezari in viitor ca va fi democratie adevarata in Rusia? Viitorul pe care-l pot gandi eu e prea scurt. 🙂

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Martie 2, 2014 la ora 18:42

          @Stelian.Din cite am cunoscut eu rusii,sunt civilizati,instruiti bine in scolile lor,muncitori si nu in ultimul rind patrioti.Au acces la internet si nu doar la televiziunile supuse lui Putin.Cred ca pot fi si democrati mai repede decit noi astia pentru care ,,o baba din Damaroaia”a prezis ca ne trebuiesc 20ani.Rusii se vor misca mai repede si mi-ar fi mila de politicienii care vor intra in miinile lor,la o adica…De fapt s-a vazut cum s-au descurcat ucrainenii la Kiev.Cred ca nu suntem chiar batrini sa nu apucam ziua aia.

          Răspunde
           
          1. Stelian
            Martie 2, 2014 la ora 19:39

            Mda… Poate internetul este ceea ce n-au avut pana acum si ii poate uni pe cei cu aceleasi opinii. Acum inteleg de ce oamenii din unele tari au internet cu portia. Totusi democratia este dictatura majoritatii. Cand minoritatea inseamna zeci de milioane de oameni e foarte greu ca ei sa accepte ceea ce vrea majoritatea. Eu nu cred sa apuc ziua in care democratia sa existe, sa functioneze si sa aduca prosperitate si pace poporului rus, asa cum nu cred sa apuc sa traiesc ziua in care Romania va avea autostrazile Angliei de acum 20 de ani.

             
  • VictorL
    Martie 1, 2014 la ora 22:16

    @SanduCu.Eu vad alfel situatia si nu e simpla deloc.Nici nu conteaza daca pustii aia care s-au batut cu jandarmii lui Ianukovici erau de la CIA sau nazisti care fac pe fascistii,cum se vede din Canada…Ceea ce conteaza e ca l-au lasat pe Putin in Of Side,caci i-au speriat papusa.Acum degeaba spune Medvedev ca Ianukovici e Presedintele Ukrainei caci ala umble creanga prin Rusia iar la Kiev sunt altii.Pe Ianukovici o sa-l calce cit de curind o masina dar Putin trebuie sa rezolve problema bazei de la Sevastopol.Ianukovici le-a dat-o pina in 2047 ca era darnic dar acum daca i-a suparat pe ukraineni pina in 2017 barcutele si submarinele trebuie sa fie mutate la Novosibirsk.
    Dacatu crezi ca e simpla treaba eu cred ca nu.Acum Ucraina deja a fost invadata iar ONU va discuta despre asta ca atare.Ar fi bine ca NATO sa inchida ochii dar eu cred ca nu poate.UK a garantat Ukraina intreaga si daca UK stranuta Polonia deja ii da piramidonul.Germania si ea a garantat si nu stiu ce va face si mai e Franta pe care mizeaza Putin ca doar a investit in Holande ca si in Ponta al nostru.La astea se adauga USA si cine o mai vrea dar e suficienta UK pentru ca Rusia sa aiba probleme mari si le va avea. Se vor limpezi apele in curind insa democratii se misca mai incet dar tameinic.Putin incearca o cacealma insa nu cred ca va iesi bine din asta.Nu conteaza ca e America falimentara pentru ca securitatea ei e pe primul plan ori prilej mai bun de a rezolva problema cu Rusia care de fapt e in spatele tuturor problemelor de pe glob,nici ca se putea ivi…

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Martie 1, 2014 la ora 23:32

      Victoras, sa stii ca n-am rude nici in Ucraina si nici altundeva. Daca vrei razboi, nu ma opun.

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Martie 1, 2014 la ora 23:52

        SAndu du CAnada -sa sti ca din cei peste 250 mii evrei veniti in Germania dupa perestroika majoritatea sint din Ucraina !!!!!Am avut chiar un coleg de sreviciu la ultima firma ,f .muncitor si capabil .Era evreu si spunea sincer eu sint evreu dar sint rus:Avea o sora inca undeva parca la Odessa spunea ca acolo e totul f.scump ca imobilii.

        Răspunde
         
        1. doi cu respect
          Martie 3, 2014 la ora 02:35

          Eu am unul vis-à-vis de mine.

          Răspunde
           
      2. dan onofrei
        Martie 1, 2014 la ora 23:57

        deci noi vrem pace ,nu razboi SAndu-le !!!!miliotarii aia disponibilizati sa traga cu cartuse oarbe …la poligon.Sti tu cum faceam noi pe Ghencea la scoala aia de ofieteri de rezerva care am facut-o obligati dupa studii!!!!sau sa faca plaja la MAmaia sau NAvodari:Au o plaja o nebunie la NAvodari!!!

        Răspunde
         
        1. doi cu respect
          Martie 3, 2014 la ora 02:37

          Si noi, dar altii nu vor.

          Răspunde
           
      3. VictorL
        Martie 2, 2014 la ora 00:08

        @SanduCu.De unde reiese ca vreau eu razboi? Eu dau cu parerea dar stiu bine ce incarcam eu pentru Ukraina si oricum aici suntem mai aproape si stim mai bine ce se intimpla in zona noastra.
        E bine ca da Putin 15 miliarde la ukraineni dar la noi se vede doar ca vrea sa le scumpeasca gazele si in afara de asta le-a cerut si sa-si plateasca datoriile urgent.Tu stii de 26 miliarde dar noi stim ca au nevoie de atit doar pentru a rostogoli datoriile vechi si in prima urgenta de 35…

        Răspunde
         
        1. doi cu respect
          Martie 3, 2014 la ora 03:09

          Victoras, absolut fara nici o legatura cu tine. Daca cineva imi da un pumn, nu-l intreb daca are dreptul sa o faca si nici macar din ce partid face parte. La fel si rusii, au primit de la americani si inca se abtin – asta-i partea cea mai nasoala. Iar daca romanii le tin hangul americanilor, nu face decit sa inrautateasca situatia. Si de suferit n-au sa sufere americanii, ei sunt departe. Ma rog lui Dumnezeu sa n-ajungi sa-mi dai dreptate. Deci numai chestia cu pumnul n-are legatura cu tine. Iar in caz de razboi, celor din UE care astazi sunt contra romanilor, li se vor adauga si mai multi. Sa-ti mai spun ca orice portita spre emigrare va fi inchisa? In viata am avut un principiu (unul din ele): sa judec orice situatie de la inceput pina la sfirsit, chiar daca probabil nu voi ajunge la sfirsit. Am spus intotdeauna si o repet si acuma pentru cine nu m-a inteles: tin cu romanii (vinovati sau nevinovati, contra oricui; in aceiasi masura tin cu Israelul, pentru ca intre aceste doua tari nu vor exista conflicte. Fara nici o propaganda: la aceasta ora, Rusia, apoi China si apoi Germania, sunt cele mai puternice puteri armate. Nimeni sa nu uite ca nu se moare de doua ori. Dupa razboi o sa fie foarte mult de lucru, probabil ca si salarii frumoase, dar si foarte multa tristete. Pe asta fiecare si-o ia cu el pe ultimul drum cind I-o veni rindul. Daca ajungeti pina la acest punct cu rationamentele ce fac rusii, ce fac americanii, unde este UE, cine e presedintele Romaniei, si toate celelalte, abia atunci puteti fi siguri ca ati gindit pina la capat. Acuma puteti sa hotariti ce faceti astazi. Si nu veti gresi.
          N-am sa folosesc nici un nume, nu vreau sa se creeze ideia de priritate, mi-a parut foarte bine ca v-am cunoscut (chiar si daca numai asa prin claviatura) si am schimbat opinii (mai mult sau mai putin controversate). Ii doresc fiecaruia sa aiba exact tot ceia ce doreste. In plus va urez si noroc bun, in cazul ca nu este pe lista. Referitor la noua mea identitate (de fiecare data am fost fortat sa o schimb), nu sunt un postag si nici n-am facut un sfant din participarea la blog. Daca va fi bine, voi fi si eu multumit acolo unde voi fi. Daca nu, o sa-mi para teribil de rau ca nu am fost instare sau ca nu mi s-a permis sa ajut mai mult. Salutare taica si NOROC.

          Răspunde
           
        2. doi cu respect
          Martie 3, 2014 la ora 03:26

          Scuze Victoras, acuma vad o nelamurire privind datoriile externe ale Ucrainei. Am scris de vreo doua ori deja, dar probabil ca ti-a scapat. Ucraina are datorii externe de 80% din PIB ei, adica cam 140 de miliarde de dolari. In momentul tranzactiei celor 20% si inca 20% cu compania Americana (care I-a sarlatanit si pe irlandezi), Ucraina avea o datorie de 26 miliarde si la asta se raporteaza tranzactia si garantiile vinzatorilor ucraineni pentru 40%. Intre timp datoria a urcat vertiginous. Probail arme americane sau de alta origine dosite pe undeva, sau chiar finantarea ajutorului armat promis de americani. Dupa cum vezi treaba nu este simpla, dar rusii nu vor pune un sfant la treaba asta. Tu ai face-o? Ca eu nu. Numai bine.

          Răspunde
           
          1. Constantin
            Martie 3, 2014 la ora 05:39

            „Probail arme americane sau de alta origine…” _ Sau, poate, o clasa politica in mare masura corupta, care cheltuie in mod ineficient resursele financiare (ca si pe cele naturale, de altdel) ale tarii? Nu este mai probabil sa fie asa, similar in oarecare masura cu ce se intampla in patria noastra, ca sa fie mai usor de identificat fenomenul?

             
          2. VictorL
            Martie 3, 2014 la ora 08:40

            @SanduCu.Vad ca tot schimbi ID-ul…Pe la noi toata lumea anunta ca Ucraina este in pragul falimentului.Asa a anuntat guvernul nou si suma care le trebuie urgent e 24 miliarde.Nu trebuie sa caut eu dovezi ca nu e guvernul meu…Am vazut ca moneda lor se devalorizeaza cu 5%/zi dar si rubla ruseasca…Eu nu am incarcat scule pentru Tempelton.Sunt mai multe firme americane acolo.
            Pina acum Putin a incercat o cacealma dar deja a pierdut.Onoarea nereperata a unei papusi nu merita sa-ti pui in cap tot pamintul.Acum va cauta o cale de iesire onorabila din rahatul in care s-a bagat.A aruncat o piatra de incercare si aseara Rasmunsen i-a dat raspunsul pe care il astepta.Stai linistit ca nu va fi nici un fel de razboi cu Rusia.

             
    2. dan onofrei
      Martie 1, 2014 la ora 23:43

      Victoras -eu nu cred ca America e falimentara:O mare putere care cerceteaza spaoiul cosmic nu poate fi definita asa cumva.Dinsii insa fac cu siguranta din mari interese economice(ca intotdeauna in istorie ) ale concernelor greseala de a incerca sa ne implice pe noi Europenii intr-un conflict economic intern cu marea Russie care de fapt este sora cu noi Europeenii nu cu dinsii americanii .Personal ,mizez intr-un prezidente democrat si pasnic ca dl_Obama ,care va gasi cu siguranta cu Russia o solutie diplomatica :LA fel ,nu se poate ca marea China sa nu fie interesata in stabilitate economica in zona Europei?!Deci ce vor spune doi mari trebuie sa respecte al treilea mare:Cred ca asa e normal se cistigabfair ,la scor ca la footbal 2:1 si the game is over.
      Oricum noi vorbim de Romanica aici si neutralitatea banuiesc ca ar fi cea mai corecta pozitie.E drept Romnaica ,biata nu este Elvetia(din mare mare mareeee pacat -deeh pozitiec geografica diferita):!!!Chiar imi aduc din nou aminte tristele actuale evenimente de tatii mei:Cel adoptiv ,sofer de sanitara a ajuns pe frontul de rasarit pina la Sevastopol ,apoi a fost detasat la guvernamintul Bucovinei ,la Cernauti si cu sarmanuil general Corneliu Dragalina ,guvernatorul Bucovinei s-a retras ca sofer al acestuia in 44 la Bucuresti(unde a trait cu ochii lui 23 august ).chiar zicea tata (Adoptiv ) dupa razboi ,singura strainatate care a vazut-o in viata lui a fost Sevastopolul,spunea un oras f frumos _:Sti ca apoi la comunisti nu plecai nicaieri in strainatate si in generatia lui de dupa razbel nu au stiut decit munca grea ca totulk era facut zob de razbel!!!!! .CE or fi cauta acolo ????!!romanii???? e drept au fost impreuna cu trupele germane :Dinusl cind cara ranitii dupa lupta ii lua pe toti in sanitara -de faptb sanitarul ,asa a salvat pina la lazaret si ostasi rusi.Culmea mai Victorsa chiar asa sa se repete istoria???Sincer sint batrin cumva dar nu as fi crezut asa ceva :Prin anii 90..si.. am avut o lucrare si un coleg de la alta firma era venit din KAsahstan (era german etnic de acolo cum sintem noi din RO ) spunea in gluma intr-o pauza ..ei acuma s-a terminat razboiul rece si incepe razboiul cald…. :Sint vreo 20 de ani de acolo si cind vad ce se iuntimpla imi vine cumva sa imi zic in gind -ma da dreptate avea ala…O seara bnuna ,dar este o situatie rea tare nu mai asta nu ne lipsea ,deh nu avem destule bube in cap cu criza actuala in Grecia si tarile arabe total instabile!VAd la TV ca aia nu accepta pe strada taierile la bugert ,le-a ajuns cutitul la os la bietii oameni :Acolo cred ca se inmtimpla o nenorocire in final ,nu cred ca se refac economic cum spera astia_PArcda vad ca se va separa Euro in Euro tare de Nord si Euro moalae de Sud:Bine ca aveti leii vostrii:II cuplati unde vi se potriveste mai bine ca si la voi se pare nu va gasiti linia de plutire:Cel putin bietii pensionari care multi au si copiii parintiloir plecati la munca pe cap_Nu toti sint boagtai ca domnul tau prezidente ,care a fost comandir de nava:Unii au fost simpli ,onesti profesori de fizica sau chimie sau stiou eu asistente medicale sau tractoristi dar toti au muncit ca sclavii!!!!!:Cum sa traisaca la infinit cu preturi west in supermarket ,pe taranii liberi i-ati facut pilaf ,nu mai sint decit prin mafii de piata tiganesti care umfla pretul!!!si pensie de 200 Euro?????MAcar un pic ,sociala tre sa fie o societate moderna (sec 21 !!!)altfel ne-am intors cu istoria la epoca de piatra .

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Martie 1, 2014 la ora 22:08

    buna seara la toate si toti.Parerea mea sincera este ca o neutralitate totala a Romnaniei in privinta vecinilor ucrainieni ar fi cea mai onorabila solutie (pentru Romania):Nu stiu de ce dar parca prea imi miroase ca westul impreuna cu vesnicii afaceristi americani vor sa se bage incet incet peste piataeconomica a Russiei dupa modele ce au mai fost aplicate in istorii trecute,unele nu prea indepartate:Ce stiu cert este ca aici in Germania am citit des in presa ultimilor ani ca la multi le curg balele dupa grinarul curat ecologic al Ucrainei!!!SA nu uitam ca resursa de teren agricol MONDIAL este din ce in ce mai redusa (mai ales prin folosirea din pacate masiva si tare paguboasa de teren agricol pentru plante tehnice din care se proceseaza combustibili-benzina E 10 ,biodiselul) ca suprafata iar populatia creste !!!!!!!Deci tendintele marilor concerne globale alimentare este clara ,sa puna mina pe teren agricol cit de ieftin ,adica dupa modelul cunoscut -baga-i in datorie la FMI (fe_me_i ) si apoi fa-i consumatori in masa ..de produse procesate trei sferturi apa chioara cu Chiomie si muuuuuuult zahar (e bun ca ii bagi in diabet!prematur!!!!si pe urma intra farmacia pe fir (Deh maninca si dinsii o piine curata ..si domnii doctori in halate albe ….etc ) si un pic de materie prima,rstul o vinzi la suprapret la consumatorii verstici ca marfa BIO BIO BIO de 4 ori BIO si inca unul BIO pe spate pe eticheta cu rama aurita .Adica in final toti sint scalvi fericioti si …ca la nenea IAncu …venit …vazut …pupat PIAta Independentiii.
    LAsind gluma la o parete nu e bine de loc de ce unii (hunii ??) provoaca la doi pasi de granitele Romanicii,conflict armat :Asa cred ca om de rind ,cea mai buna e neutralitatea :SA faca fiecare ce vrea in casa lui .NU ma bag ,nu ma amestec .Nu e treaba ,mea :Sint mari puteri-globale :.SUA ;Russia ;China ,ele sa decida :Eu banuiesc ca si o forta economica actuala de mare nivel precum China este direct interesata la stabilitate economica in zona Europei de care este direct economic legata si nu la chaos.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Martie 1, 2014 la ora 22:23

      @DanOnofrei.Nene Onofrei neutralitate pina se hataraste la Bruxelles…Daca NATO hotaraste ca Ukraina trebuie sa ramina intreaga prima linie noi suntem.Acum se pregateste retragerea din Afganistan si toti vor trece pe la Constanta.Nici nu ar fi mare lucru sa mai ramina in zona baietii ca doar oricum sunt platiti pe stat ca la fabrica…

      Răspunde
       
      1. un turist
        Martie 1, 2014 la ora 23:46

        Da cred ca va raspundeti retoric. De ce s-a aprobat intrarea in NATO si EU tocmai din motive strategice–ca o sa treaca pe la noi––bineinteles!!!

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Martie 2, 2014 la ora 00:13

          @UnTurist.Nu e raspuns retoric ci baza de la Kogalniceanu va primi zilnic cite 300 de militari.S-au pregatit spatiile de cazare deja, dar acum cu noile evenimente cine mai stie?…

          Răspunde
           
          1. dan onofrei
            Martie 2, 2014 la ora 01:57

            pai vezi Victoras ,uite asa o sa infloreasca turismul la vara la Mamaia ,ca nu e departe :CA baietii au dolari nu au ce face cu ei si isnt si statuti ca acolo in agaristan sti si tu ,emai latfel cu fetilii.:SA sti ca aici unde locuiesc nu departe am avut cu sutele americani ,peste 25 de ani si cind au plecat la voi ,a fost o problema economica majora pentru comune :Erau sincer f. buni platitori de chirii si apoi dadeau de munca la sute de oameni civili pentru varii service-uri:Deci daca vin si e pace nu te plinge ,economic locaql aveti avantaj mare cel putin taranoii vostri din zona daca le inchiriaza locuinte .

             
  • Paul
    Martie 1, 2014 la ora 20:33

    UCRAINA ?! arde casa vecinului,tu romanule,ce ai face ?

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Martie 1, 2014 la ora 21:31

      @Paul-buna seara -stimate domn -noi germanii ,in caz de incendiu ,chiar si la vecin ,sunam urgent pompierii.Aici, in Germania 112 de exemplu.

      Răspunde
       
      1. paul
        Martie 2, 2014 la ora 13:44

        e ca in bancul cu PUSCARIASII CARE GASESC PE STRADA UN PORTOFEL,UN PORTMONEU,UN PORTVIZIR…(protagonistii Dem Radulescu,Jean Constantin,Puiu Calinescu..)sunt intrebati la ora de reeducare de comisarul sef (Toma Caragiul) :”CE FACETI VOI CU EL……?”

        din pacate ,raspunsul pt. UCRAINA este unul destul de serios,si sunt sigur ca va avea efecte asupra Romaniei,situatia de acolo.

        Răspunde
         
        1. Moise
          Martie 2, 2014 la ora 17:37

          Kristina> de ce v-ati schimbat nickul? doar postacii comenteaza sub mai multe nickuri. Riscati sa ajungeti in spam.

          Răspunde
           
          1. Kristina
            Martie 2, 2014 la ora 20:28

            PAUL este un nume foarte drag mie,si am inteles ca @Kristina nu prea a fost agreata pe blogul acesta,Dar cred ca nu conteaza numele,conteaza continutul opiniei exprimate aici!!!STII ,stimate jurnalist ca intr-un razboi conteaza soldatul si mai putin numele acestuia?!Candva un OM mi-a salvat viata cu pretul vietii lui.Crezi ca stia cum ma cheama,ca a fost ceva de genul:”BUNA,EU SUNT PAUL si tu esti…,ce zici?esti de acord sa te salvez ?!NU,te asigur ca nu a fost asa!Daca vrei sa ma trimiti in spam esti liber sa o faci oricand cu @PAUL,cu@Kristina,cu…,EU inca EXIST.

             
        2. Stelian
          Martie 2, 2014 la ora 19:18

          Nu-i scapa nimic lui Moise. Si adresele de email le stie :). De aceea cand postez sub alt nume folosesc si alta adresa de email de obicei :). Glumesc Moise. N-am de ce sa fac asta. Ce am de spus aia zic 🙂

          Răspunde
           
        3. Stelian
          Martie 2, 2014 la ora 19:22

          Dar e tare ideea. Acum m-am gandit ca unii dupa ce centreaza cu un comentariu, alearga pe alt nick sa dea cu capul la raspuns. Totul e posibil 🙂

          Răspunde
           
        4. Stelian
          Martie 4, 2014 la ora 15:17

          Moise, daca inteleg bine ce urmaresti odata cu introducerea optiunilor de like/dislike si anume aflarea opuniei a cat mai multi oameni despre un comentariu sau altul, despre o opinie sau alta,din cate am observat nu stiu de cele mai multe ori ce poti intelege din dislike. De ex. eu spun: wow ce chestie, unii s-ar putea sa comenteze cu alt nick la comentariile lor”. Acuma primesc 10 dislike si 0 like. Aproape imposibil sa-ti dai seama ce inseamna asta. Daca oameni sau ar fi sau n-ar fi de acord cu aceasta practica, dislike-ul nu spune clar nici una dintre aceste opinii. Cu atat mai greu atunci cand un mesaj contine mai multe idei sau solutii.

          Răspunde
           
  • Irina
    Martie 1, 2014 la ora 17:20

    Oamenii au iesit in strada goniti de saracie. Da, Ucraina a fost dependenta economic de Rusia, si este. Mii de ucraineni astazi lucreaza in Rusia. Mii de moldoveni, georgieni, armeni etc. Rusia a ales o strategie gresita pentru ca nu s-a implicat profund in ajutorarea fratilor sai slavi. Acum plateste. Totusi e Kievul. Rusia Kieveana…Trebuia sa atraga Ukraina economic de partea sa. Ce va face Uniunea Europeana? Eu zic sa le dea un cadou in valoare de vreo 100 de miliarde de euro, pentru inceput. Da, si sa le ofere calatorie libera, fara vize in UE. Asa implicare mai inteleg. Insa, reiesind din situatia complica a UE, si anume, sunt voci importante in Franta, Marea Britanie, care vor iesirea din Uniunea Europeana, de aceea nu vor tolera „invadarea” acestor tari (si) cu ucraineni. Asa ca, momentan, ii vor tine sub capac transparent. Cica, ucrainenii vor sa intre in UE… Ei vor sa fie satui, cu salarii si pensii decente. Ati mentionat ca sovieticii au dorit transformarea Romaniei intr-o tara predominant agrara. E de rau, sa inteleg… Acum, insa ma intreb ce produce Romania? La ce categorie de tara se incadreaza? Suntem membrii UE cu drepturi egale? Scopul Germaniei este sa faca din Romania o tara de vis sau sa se imbogateasca pe spatele ei si mai mult? Apropo, de fapt ceea ce s-a intamplat in Ucraina acum este o repetie generala, regizata de SUA si UE, pentru Rusia. E un avertisment… Credeti ca cineva are nevoie de poporul ucrainean? E o vesnica confruntare intre SUA si Rusia. Gazele rusesti- iata scopul final. Tinta – distrugerea Rusiei, faramitarea acesteia. Trecand la alt subiect, analizez si ma gandesc: dezmembrarea Iugoslavie a fost salutata de UE si SUA. Regiunea Kosovo nu a fost calificata ca fiind o regiune separatista , ci popor care se lupta pentru independenta, si NATO a alergat repede cu tancurile, pentru ca le convinea, DEZBINA SI STAPANESTE. Ei, in ce priveste Crimeea, e altfel. Pentru ca, vezi doamne, este interesul Risiei, si acolo unde e interesul Rusiei, lucrurile devin ilegale, separatiste, invazive etc., desi populatia din Crimeea evoca cu voce tare dezacordul in ce priveste actuala orintare politica a Ucrainei. De ce nu ar urma exemplul lui Kosovo? Vai si amar Ukraina! Uitati-va ce fete au acesti noi lideri? Sunt flamanzi rau…. Nu sunt solidara nici cu estul, nici cu vestul, dar parca au innebunit americanii. Isi raspandesc metastazele peste tot. Se cred buricul pamantului.

    Răspunde
     
    1. un turist
      Martie 1, 2014 la ora 18:23

      Irina: Aveti dreptate pe Americani si EU ii doare in cot de POPULATIA Ucrainei ca si la fel de saracia Romanilor. Singurul scop este cel strategic si apropierea granitelor de Rusia care nu trebuie desconsiderata.Exista alt razboi rece cel de propaganda si minciuni. Va inchipuiti ca vine un Klitschko cu materia cenusie sparta de pumni si orgolii si se milogeste de West sa-l ajute sa devina presedinte. Nu sint cu acei comunisti dar trebuie sa existe o baza politica puternica pentru Ucraina ca este un stat mare nu de dimensiuni Andora etc. In plus sa nu uitam istoria ca toti si-au smuls dintii incepind de la Napoleon pina la al nostru dement Hitler incercind sa cucereasca Rusia. Da poporul sa fie satul de mincare nu de minciuni si va fi bine dar sa ne uitam si la Romania actuala citi nu rabda foame in adevaratul inteles al cuvintului. Dupa cum citesc de mai mult timp este o lupte pentru Basarabia Moldova si altele care ar apartine Romaniei dar Krimea nu a apartinut Rusiei???? si cel mai grav este ca nu este luata in considerare opinia majoritatii. Si astea numai din ambitia unor jocuri politice. Da aveti dreptate cind intrebati oare cine se crede America de vrea sa dea sfaturi la toata lumea ca pe unde a trecut numai jale si morti au ramas.Da imperiile se destrama dar mai repede dispare EU decit Rusia!!!!O parere personala.

      Răspunde
       
      1. acelasi
        Martie 1, 2014 la ora 20:21

        D-l. Un turist, americanii nu prea au resurse sa faca nimic, a ramas numai pielea de ei si trag de ea ca sa arate mari. UE stie precis asta – uite Elvetia nici nu se sinchiseste de americani si nu deschide cele 22,000 de conturi ale evazionistilor americani, au legea secretului bancar si gata. Au fost vremuri cind se executau imediat. In privinta Ucrainei, ce cred ei ca mai au un AS in mineca este fostul premier ucrainean, care a acoperit-o pe Belinda ucraineana iesita din puscarie, si care domn este acuma in puscarie Americana pentru matrapazlicuri facute acolo. Credeti ca americanii au sa aibe tupeul sa creeze un govern ucrainean in exil cu puscariasul in frunte? Cindva au facut-o cu Dalai Lama – independenta Tibetului. Si nu le-a mers.
        Acuma, referitor la Basarabia (toata Republica Moldova plus inca o bucata la sud care ajunge la Marea Neagra pina linga Crimeea) si Bucovina (alta parte in nordul Romaniei). Rusia a vrut un control mai clar la Marea Neagra, iar Crimeea si golful din spatele ei erau foarte corespunzatoare. Le-a luat Ukrainei in schimbul teritoriilor romanesti. Cind Republica Moldova si-a luat independent, a luat-o de la ukraineni nu de la rusi. Teoretic, ca practice totul este rusesc. Cum va explicati ca au avut rusii un punct fortificat nuclear pe teritoriul Ucrainei „ne-rusesti” sau „Ucraina grinarul Rusiei”. Deci nu au existat niste relatii comerciale intre republicile member ale federatiei – totul era o economie unica. Cind a venit idiotul de Gorbaciov (spun idiot ca sa nu spun vinzator) cu ferestruica, a dat o lovitura fantastica (sinucigasa) propriei economii – de fapt asta-i si ce se dorea din cealalta parte. Dar Rusia a supravituit. Kazahstanul I-a ramas loial, impreuna cu alte republici mongoloide. Am lucrat in Canada cu un afganistan care locuise in Tadgikistan – avea doi frati mai mici care au terminat facultatea la Moscova si Leningrad. Ei au ramas si lucreaza in Rusia. Omul asta al meu a venit in Canada ca nu s-a mai putut in alta parte, si a fost „refugiat”. De la el am auzit pulsul mongoloizilor. De la mama stiam ca toata zona aceasta este loiala pina la singe Rusiei, fara treaba cu politica. Rusii au avut grija de popoarele republicilor loiale, chiar daca nu erau slavi. Cum puteau sa-i tina cu forta pe cei care au darimat zidul chinezesc sau au distrus Imperiul Persan?
        In Ucraina a fost o asmutire Americana, fara nici o legatura cu democratie, independenta sau mai stiu eu ce. De cind cu vaporasele rusesti, nu mai imi fac nici o problema – nici eu nu vroiam un focar in coasta romaneasca. Se vor linisti si grupul asta de manipulati si gata, omul de rind nu are nimic de pierdut, daca I se de de lucru si munceste.

        Răspunde
         
        1. un turist
          Martie 1, 2014 la ora 22:30

          SanduCu: De cind lumea s-a pus baza pe tradare in razboaie sau pe manipulare in timp de pace. Fiecare tabara se crede superioara.I-mi aduc aminte ca un director din Romania mi-a spus de postul de radio Europa libera care era de fapt linga mine pe care l-am ascultat de multe ori. Se critica pine in pinzele albe dar nu se gaseau solutii. Nu pot sa uit pe unul numit Brucan de care am auzit ca a venit in Romania si ce a facut????NIMIC!!!! Sa nu creada cineva ca Rusia va fi luata peste picior de EU chiar asa usor daca vedem ce primim de la ei.S-a planificat la noi o trasa de curent Nord-Sud si ce credeti cite probleme nu sint din cauza la unele legi *verzi* si sa nu credeti ca va fi un joc de copii sa se construiasca conducte noi de gaz din tarile nordice. Daca se intilneste Merkel cu Putin se discuta in general probleme economice cele politice si de drepturile omului sint numai marginase. Fostul cancelar Schröder fiind bun prieten cu Putin este de inteles ca relatiile cu Rusia nu sint atit de rele cum par!!!!!Ce ofera America Ucrainei? Razboi si nimic mai mult. De aici trebuie vazuta si situatia ca EU nu poate sa se compromita chiar atit de adinc. Da sint vorbe si declaratii dar cum spuneti se vor linisti cu timpul.Cum spune proverbul–Rusia tace dar face–si nu stie nimeni ce produc sau ce au produs in domeniul armamentelor.Ca atare toti *ciocul mic*

          Răspunde
           
          1. VictorL
            Martie 1, 2014 la ora 22:48

            @UnTurist.Ehe…Noi stim bine cine a fost Brucan si cu ce s-a ocupat prin Romania.E poveste lunga…

             
          2. dan onofrei
            Martie 2, 2014 la ora 01:41

            stimate domnule un turist-ce sa o mai lungim .Toate tarile din EU au relatii economice importante cu federatia Russia ,deci sincer nu cred ca in mod serios cineva doreste conflict economic in zona ,care cu siguranta ar fi fatal pentru toti.Ei sint si o mare piata de desfacere ca sa nu mai vorbim mare liferant de tot felul de materii prime ,cumva deci ne intretin indirect pe multi pe lumea asta prin acele materii prime ,baza a mii de produse :.Cit priveste armamentul ,nu stiu nu sint in tema dar cumva pe Youtube am vazut avioanele dinsilor reactoare MIG la expozitia aviatica de la PAris:Mi se par performante si robuste.Dinsii in general au alt mod de percepere la tehnica ,au pus baza pe lucrul facut robust ,dar este cert ca in perioada comunista a anilor 70 nu au mai tinut pasul la microelectronica si masini unelte CNC ,de fapt embargoul tehnologic din west i-a terminat concurential :Asta nu trebuie vazut neaparat ca un dezavantaj.Societatea a fost acolo decenii nu o societate ca la noi in west de consum si arunca ca sa faci altul ci de construit robust ,sa reziste in timp .
            Deci asa cum spuneti nu are nici cel mai mic sens un conflict cu o mare putere militara.NU ajuta la ora actuala chiar pe nimeni:E clar insa ca marile concerne alimentare globale sint cu ochii pe pamintul Ukrainei care este f.fertil si neotravit ca cel din west ,decenii cu chimicale ,deci sint interese westice de extindere in zona masiv .Poaste cel mai nimerit ar fi pareerrea Chinei care este si ea o mare acftuala putere si direct implicata economic in Europa.Cumva trebuie si Chinezii sa preia rasdpundere internationala ,nu se poate la infinit ca numai americanii(apropo ce au cautat in Avgannistan ,i-au facut si pe aceia democrati !!!!convinsi??? ) sa o faca pe jandarmii internationali si Doamne fereste sa ne vire pe noi Europeenii in conflicte pe care in ruptul capului nu le dorim.Caci Russia e drept este mai la rasarit bine ,dar e tara tot din Europa unita.Putem bine spune ca ei sint mai europeeni decit britanicii care sint insulari de cind se stiu.

             
      2. Constantin
        Martie 1, 2014 la ora 21:56

        Da, stimate domn, dar chestiunea este ca din diverse motive comunitatea internationala a solicitat Ukrainei sa renunte la armele nucleare. Desigur, ukrainenii au spus ca intentioneaza sa le foloseasca doar pentru a se apara. Atat de eventualele atacuri ale romanilor sau polonezilor care ar putea dori sa-si recupereze teritoriile rapite de Stalin (cu totul improbabil), cat si in cazul unui eventual atac rusesc (iata, mult mai probabil). Puterile lumii s-au angajat atunci sa garanteze independenta si integritatea teritoriala a Ukrainei. In aceste zile SUA, spre exemplu, garanteaza securitatea Ukrainei care a renuntat la arme nucleare (nu crede nimeni ca le-ar fi folosit impotriva Rusiei, dar ar fi reprezentat un factor de descurajare) prin declaratii ale Presedintelui care le transmite rusilor ca nu este prea frumos ceea ce fac. ceilalti este foaret posibil sa fi uitat deja ce inseamna garantarea independentei teritoriale pentru care s-au angajat.

        Răspunde
         
      3. dan onofrei
        Martie 1, 2014 la ora 22:42

        stimate domnule un turist -de la mine plus verde:Domnule sa nu ne fie cu suparara dar Russia este o mare putere si este o tara Europeana ,cel putin pina la Urali(e clar ca popor slav au alta mentalitate decit westul romanic dar sint vikingi).Deci numai o colaborare strinsa economica cu Russia si nu inghesuirea acesteaia intre corzi in spatiul sau istoric vital ne tine pe toti in liniste si pace.Poate altii din alt continent ,peste ocean ,au alte interese cu noi Europeeni:_SA ne spargem capul intre noi cum am mai facut-o si alta data in istorie (Dementi cum ziceti de Hitler-apropo ca sa va contrazic ,nu a fost al nostru ,era austriac nu german, pot fi scosi de la naftalina la comanda ,e plina lumea de nebuni) si apoi sa vina triumfatori in final .Istoria ne arata ca Russia calcata in interesele sale vitale a stiut MEREU !!!!cu bravura sa se apere.CEA mai buna solutie va fi cu siguranta una diplomatica si sa avem speranta in inmeligenta marilor puteri.Cumva sa imi fie cu iertare nu sint politician dar miroase a incercare de izolare a Russiei si cu siguranta asta nu va fi acceptat de marea putere .Cel mai grav in trista poveste sint bietii oameni care se lasa provocati in asa zise revolutii
        conduse de caftangii boxeri sau fete blonde cu ochi albastri ca acea donna balaie Timosenco ,probabil o marioneta .
        Si si mai grav este sa vezi mult tineret care in loc sa stea sa invete meserii si carte arunca cu bolovanii. IAr in final sint convisnca masele ca mai peste tot in lume nu cistiga nimic :Se vor supraimbogatii unii,putinii (coruptiii,cei fara caracter si fata de om ) iar MAJORITATEA va fi si mai stoarsa precum lamiia pina nu mai ramine strop..(sclavii fericiti???).Se pare ca e legea nescrisa a unei societati aflate in deriva sociala si morala

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Martie 1, 2014 la ora 22:54

          @DanOnofrei.Si daca Putin este un debil mintal de felul lui Hitler? Eu latru in felul asta de vreo 7 ani si acum avem confirmarea…Dar mai bine ca sa fie bine si sa nu fie rau insa Putin nu intreaba pe nimeni.

          Răspunde
           
          1. un turist
            Martie 1, 2014 la ora 23:40

            VictorL. Numai o singura intrebare.Incepind cu Hiroschima si continuind cu Corea, Vietnam, Laos, Somalia, Nicaragua, America de sud in general,Irak,Afganistan etc.(milioane de morti) a fost intrebat cineva si nu s-a facut ce s-a vrut cu toate minciunile????????????

             
          2. dan onofrei
            Martie 2, 2014 la ora 02:32

            Victoras ,cu siguranta Hitler nu a fost un debil mintal:CEl putin in faza initiala.E clar ca a fost direct socat de WW 1 unde ca si combatant a trait in felul sau pierderea razbelului.IAr Putin ,care este prezidente de tara mare ,nu de un FIS de tara cu siguranta este un om cu capul pe umeri!!!!chiar foarte pe umeriSi este absolut normal ca la fel ca si prezidentul tau dl BAsescu si el sa isi apere interesele vitale economice ale tarii sale.Deci omul este cel putin ca figura un tip f.serios si stie sa se bata pentru tara sa care este Russia(intradevar nu America ),nu este ca betivanul de Ieltin sau un conducator ffff slab ca Gorbaciov care era mai bun probabil ca presedinte de CAP(la ei colhoz ) :Deci Putin este un tip militaros ,asa cum se cade la asa o tara mare.IAr daca presa westica cauta sa il denigreze cu niste drogate mintal de gen Pussy Riot se face de risul curcilor nu cred nici ei ce propaganda fac _Deci ala nu este un om care sa se lase intimidat de toti drogatii sau de mari oligarhi evrei care cauta sa ii fure tara fara sa isi plateasca datoriile.E clar ca fiind un tip INCORUPTIBIL este pe neplacul amicilor tai ,americanii:Mie ,fara sa fiu rusofil(eu pensia ,modesta de fapt si si cu reducere tapana o iau dupa munca de 29 de ani in industria privata germana ca om tehnic nu ca politician ) macar un gram imi place teribil fiindca e pizdos si stie sa isi apere interesele tarii sale.adica face ce nu fac conducatorii si prezidentii vostrii care din 89 incoace stiu doar sa stea aplecati de schinare la Inalta poarta si FMI(fe me i) in timp ce clanurile tiganesti si TOTI PUSCARIASIISI CRIMINALIII Tiganizati au pus tara sub bocanc !!!!Nu te supara nu vu-i sa va jignesc .Este o parere ,strict personala .

             
          3. VictorL
            Martie 2, 2014 la ora 06:47

            @DanOnofrei.Hiler a fost dintr-un sat de munte din zona Lintz,in Austria.Se pare ca muntenii de acolo erau izolati si timp de multe zeci de ani se casatoreau intre ei si aveau relatii incestuaste.Asta duce la malformatii asupa urmasilor.Hitler a avut o sora care a fost inchisa si a murit intr-un spital de nebuni si un frate care a facut ceva afaceri pentru Partidul Nazist dar fara succes.De la fratele asta un nepot a ajuns cu nume schimbat in America si se pare ca nici ala nu era in toate mintile.Cind o tara ajunge pe mina unuia cu tulburari de personalitate omenirea are probleme.
            Nici Putin nu s-a simtit prea bine cind Rusia a pierdut Razboiul Rece si acum vrea sa-l incalzeasca.Se lupta cu niste pustoaice care cinta si cu altele care isi arata titele incercind sa atraga atentia lumii cu ce nebun are de-aface.Si la Moscova se fac manifestatii si mitinguri si oamenii aia sunt inchisi la cite 4 sau 8 ani de inchisoare.De acum va avea un Maidan si Moscova ca e contagioasa gripa insa ce ne facem ca deja nebunul scoate la lupta Armata Rusa in afara Rusiei?…

             
        2. VictorL
          Martie 2, 2014 la ora 06:27

          @UnTurist.Istoria e lunga dar veti acolo in Germania exemplul clar cu ce a facut America bun.Daca nu uitati-va la Korea de Nord in comparatie cu Korea de sud.Poate cititi cartea,,Evadare din Lagarul 14″scrisa dupa amintirile singurului evadat de acolo care a ajuns in Lumea libera.Recent ONU a dat publicitatii un raport despre ce se intimpla in acea tara,pentru ca toata lumea intreaga la minte sa nu mai poata vreodata sa spuna ca nu a stiut.

          Răspunde
           
    2. acelasi
      Martie 1, 2014 la ora 19:35

      D-na. Irina, aceasta este atitudinea sanatoasa – nici cu W nici cu E, nici cu unii nici cu altii. Jos palaria!! Ca sa stii ce trebuie sa fac, trebuie sa stii mai intii unde te gasesti. Si cu asta nu lovesti in nimeni altcineva decit in cei care sunt blocati de o parte si nu vor sa stie nimic altceva. Ca o fi vorba de manipulare sau de interese personale, dracu stie. Greseala Rusiei a fost facuta de Gorbaciov, au fost observatory in lume care au prevazut unde se va ajunge. Si mie mi-a parut rau de Jugoslavia, Yeltin a facut ce a putut – la vremea aceia Europa era cu americanii, si rusii nu vroiau sa porneasca al III-lea. Cu Ucraina, este diferit – UE este cu Rusia. O sa mai vedem ce mai ramine din UE.

      Răspunde
       
  • viorel
    Martie 1, 2014 la ora 16:40

    Cred că Polonia, România, Ucraina și Moldova trebuie să facă de urgență front comun și să oblige Rusia să înceteze angrenarea țărilor în războaie, altfel va suporta riposta întregii comunități mondiale.
    Iar România, în special trebuie să înceteze a mai fi pasibilă, căci Moldova o paște și mai grav. Nu se vede că Putin și-a ieșit din minți, ăsta ocupă și destramă tot în preajma sa.

    Răspunde
     
    1. Silviu
      Martie 6, 2014 la ora 13:23

      D-le Viorel, ati uitat sa puneti pe lista Albania si Cehia si lista va fi completa. Iar Putin se va uita la pigmeii care se agita la picioarele lui si-l ciupesc de degete si se va simti amenintat. In regula, lasand ironia deoparte, haideti sa urmarim sensul afirmatiilor dumneavoastra: ce au in comun cele 4 tari? Frica fata de rusi? Romania si Polonia sunt in NATO si in UE. NU luam decizii cum vrem, indiferent ce sentimente avem vis-a-vis de situatia respectiva. Moldova si Ucraina nu au asemenea piedici. Nici protectia Romaniei si a Poloniei. Fireste, fara cele doua entitati, ma indoiesc de faptul ca Polonia sau Romania sau toate cele 4 tari impreuna ar avea voce sa contrazica pe mama Rusie (mama rea, uneori isi mai maninca copiii).
      „riposta intregii comunitati mondiale” – ce inseamna asta? Se va revolta populatia internauta si Putin va da inapoi? Asta imi aduce aminte de raspunsul lui Ioseb Djugașvili(cunoscut ca Iosif Vissarionovici Stalin) când un consilier i-a tras atenţia asupra influenţei Papei în lume: „Dar cate divizii are Papa?”
      Cate divizii au cele 4 tari, d-le Viorel?

      Răspunde
       
  • acelasi
    Martie 1, 2014 la ora 08:19

    INDEPENDÉNȚĂ s. f. 1. Situație a unui stat sau a unui popor care se bucură de suveranitate națională; stare de neatârnare și drept de a rezolva liber (cu respectarea drepturilor altor state și a principiilor dreptului internațional) problemele sale interne și externe, fără amestec din afară; autonomie. 2. Situație a unei persoane care judecă lucrurile și acționează în mod independent, neinfluențată de alții.
    SĂRĂCÍE, (5) sărăcii, s. f. 1. Lipsa mijloacelor materiale necesare existenței; si opusul ei: avere, belșug, bogăție, bunăstare, îndestulare
    Deci Moise ne cere sa alegem intre independenta si saracie. Eu aleg independenta. Si sclavii din Texas au ales la fel, unii au ramas pe drumuri sau fugariti de KKK, iar altii au continuat sa-i serveasca pe plantatori. Astazi rasismul este dinou in floare.
    Saracia este excluziune sociala (nimeni n-are nevoie de tine), sclavia (lipsa de independenta) este acelasi lucru, excluziune sociala. Deci, probabil, ca sa n-ai independenta este egal cu sa fii sarac. Intrebarea este, sa ai independenta inseamna sa fii bogat? Sunt convins ca nu vreau sa fiu sarac. Dar, oare, vreau sa fiu bogat? Imbelsugat, indestulat, plin de bunastare? Opusul saraciei nu vorbeste nimic de libertate sau independenta.
    Deci am ales independenta, dar nu aleg imbelsugarea. Cu asta am scapat de saracie!!! Oare?
    Moise, nu este scris in istorie, si probabil ca nici nu va fi scris vreodata. Ai citit pe undeva ca Dej a avut o moarte ciudata. Nu a fost ciudata. Colegul meu de clasa, si prieten, si nepotul lui Dej – Petre Gheorghiu – l-a vazut pe Ceausescu cu perna pe fata lui Dej. Motiv pentru care s-a spinzurat de clanta de la usa apartamentului sau.
    Romania grinarul Europei, asa se spunea in perioada interbelica. „De unde vine mitul
    Condiţiile meteorologice nefavorabile au generat o criză mondială a grâului în 1938. România a exportat în acel an peste 3 milioane de tone de grâu, nivel istoric. Statistica arată că în acel an producţia medie la hectar nu a fost foarte mare, plasându-se la 700 de kilograme la hectar. Dacă alte state, care au obţinut producţii mai bune, au păstrat grânele în hambare, România a exportat.
    Nici astăzi nu stăm bine la capitolul agricultură. Potrivit statisticii oficiale, randamentul obţinut de România la grâu este cel mai mic din UE şi reprezintă jumătate din media europeană. Astfel, România a obţinut o producţie medie de 2.624 de kilograme/hectar, în vreme ce media europeană a fost de 5.434 kilograme la hectar. Producţia a fost de 5,19 milioane tone, mai mică cu aproape o treime faţă de anul 2011. Suprafaţa cultivată cu grâu în 2011-2012 a fost de 1,98 milioane hectare.”
    Despre industrializare. „Schimbarea politicilor economice sovietice prin adoptarea ideii industrializării rapide a fost marcată de introducerea de către I. V. Stalin a primului plan cincinal („piatiletka”). Industrializarea a adus transformări sociale și economice dramatice în societatea tradițională agricolă ucraineană. În timpul primului plan cincinal, producția industrială a Ucrainei a crescut de patru ori. Industrializarea a avut ca rezultat și o migrația masivă țăranilor spre orașe. Procentul populației urbane a crescut în Ucraina de la 19% la 34%.
    Țăranii, care reprezentau din punct de vedere demografic coloana vertebrală a națiunii ucrainene, au plătit un preț mare în timpul industrializării socialiste. Pentru satisfacerea nevoii crescute de alimente și pentru finanțarea industrializării, Stalin a declanșat programul de colectivizare a agriculturii. Colectivizarea a afectat profund Ucraina, considerată „grânarul URSS-ului”.
    Deci industrializarea Ucrainei a fortat colectivizarea ei.
    In Romania, „Industrializarea în timpul regimului comunist Industrializarea a fost o problemă esenţtială pentru regimul comunist. Modelul marxist de modernizare, preluat de comunişstii români, viza industrializarea fortţată, cu accentul pus pe industria grea: maşsini, siderurgie şsi industria chimică, petrol sşi gaze. Strategia a fost identică celei sovietice de la începutul anilor ’30, care avea ca model prima revoluţtie industrială petrecută în Occident în jumătatea secolului al XVIII-lea sşi sfârsşitul secolului al XIX-lea.”
    Combinatul siderurgic de la Galati a fost proiectat pe fier rusesc, Romania n-are suficient. Deci rusii au fost deacord. Companiile romano-sovietice nu arata ca rusii au fost contra – daca pot lua mai repede si mai mult de 800 milioane de dolari (despagubiri de razboi), de ce nu.
    Referitor la situatia de astazi din Ucraina, „Rusia ostilă” … si Romania este ostila ca i s-a luat Basarabia si Bucovina. Diferenta este ca noi suntem ostili „dupa” iar rusii sunt ostili „inainte”. Daca nu treceam cu nemtii, ne salvau americanii si rusii? Dilema identica cu ce preferi independenta sau saracie.
    Repet, eu am ales independenta si ca ar fi trebuit sa ne luptam cu nemtii si cu ungurii, cum am facut-o pina la urma, dar am spart niste borcane intre timp. Uite, ungurii care au fost cu nemtii, acuma le merge mai bine – au stiut ei ce fac. Daca si noi am fi fost de la inceput contra nemtilor … daca si cu parca. Intotdeauna in viata este bine sa faci in asa fel incit sa nu-ti para rau niciodata de ceea ce ai facut – unde nu-i cap, vai de picioare.
    Sa nu uit, ” o Europă cvasi-indiferentă”, mai corect, cvasi-dependenta de gazul rusesc.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Martie 1, 2014 la ora 09:26

      @SanduCu.De chestia cu perna pina acum nu am auzit dar e interesant totusi de ce rusii au confiscat toate actele medicale ale lui Dej.Ce se stie la noi e ca afost iradiat de rusi cind a fost pe-acolo.Oricum nu conteaza si nu mai sapa nimeni pe tema asta.
      Infometarea Ucrainei s-a facut intentionat cm s-a facut si a Romaniei in 1946-1947.Asa vine comunismul intr-o tara prin saracirea si terorizarea populatiei.
      Ungurii au fost cu nemtii dar mai intii au fost cu rusii si mari bolsevici condusi de Bella Kuhn.Pentru asta armata romana a cucerit Budapesta in 1919.Ulterior Bella Kuhn a fost omorit la ordinul lui Stalin.
      Ucraina e fost creata artificial de Stalin dar azi sunt tratate internationale care fac ca ea asa sa ramina.La fel si Republica Moldova.O eventuala reunire cu teritoriile pierdute s-ar putea face doar in interiorul UE dar pina acolo mai avem de mincat mamaliga…
      Europa e din ce in ce mai independenta de gazul rusesc insa oricum este contra cost.Daca nu-l mai vinde Putin il va vinde altcineva,spre exemplu firmele americane care lucreaza in Ukraina si Rusia.Razboiul se duce cu banii in ziua de azi.Ukraina practic este azi proprietate a USA in proportie de 80%.Va ramine intreaga si se va pune pe picioare insa vor disparea bancile rusesti si vor aparea altele europene…

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Martie 1, 2014 la ora 12:43

        „…azi sunt tratate internationale care fac ca ea asa sa ramina.La fel si Republica Moldova. ” _ Da, doar ca au uitat sa le spuna asta si militarilor rusi stationati in Transnistria. Sau celor din Osetia. Sa fim seriosi. Este vorba despre atitudinea comunitatii internationale fata de pretentiile de imperiu ale Rusiei. Ca orice imperiu, se va destrama, astfel ca insasi Federatia Rusa, in cadrul careia sunt numeroase conflicte de natura etnica, probabil va disparea in forma actuala. Amintiti-va soliditatea tratatelor la care a fost parte URSS.

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Martie 1, 2014 la ora 15:11

          @Constantin.Putin a tacut citeva zile si oricum nu vorbeste mult.Totusi la telefon a vorbit si a inteles foarte bine ce se asteapta de la el.Acum este intre ciocan si nicovala.Pretentiile de mare imperiu ale Rusiei sunt clare insa sunt doar ale lui ca dictator.Rusia are un PIB de peste 10000 dolari pe cap de locuitor anual insa rusii nu simt asta.Pate le-a crescut pieptul cu ocazia Olompiadei dar pe stomacul gol mindria e doar o prostie.
          De fapt ce se vede cu ochiul liber este ca de fapt a pierdut din mina o tara in care Flota Rusa are o baza cu chirie.Acum landlordul s-ar putea sa i-o dea afara cu barci cu tot si submarine.Militarii rusi care au ocupat aeroporturile nu au insemne ale Armatei Ruse si nici numere de inmatriculare la TAB-uri si camioane.Asadar Putin se teme sa-i recunoasca si sunt supusi oricind titulaturii de teroristi.Daca Rusia la ONU e catalogata ca tara agresoare isi pierde dreptul de vot in Consiliul de Securitate si implicit dreptul de veto.Asta inseamna ca oricind Rusia poate fi supusa unui embargou international,militar si economic.O fi Armata Rusa puternica insa nu cred ca Putin va avea curajul sa riste ingroparea Rusiei doar pentru ai spala onoarea nereperata a lui Ianukovici.Va trebui sa dea la pace cu cei de la Kiev si sa spere ca-si va gasi alta papusa printre candidatii la functii acolo.

          Răspunde
           
          1. acelasi
            Martie 1, 2014 la ora 19:14

            Ia te uita Victoras ce-ti scrisesem tie si ai uitat:
            Februarie 28, 2014 la ora 00:22
            “‘Retrogradarea reflectă opinia noastră că escaladarea semnificativă a tensiunilor politice în Ucraina face ca sprijinul financiar promis de Rusia să fie mai puţin sigur dacă Guvernul condus de preşedintele Ianukovici va cădea’, se arată în comunicatul S&P.”
            “Marţi, (28 IANUARIE, 2014) Vladimir Putin a declarat că Rusia nu va revizui condiţiile împrumutului acordat Ucrainei sau reducerea preţului la gaze. Putin a precizat că Guvernul de la Moscova îşi va onora obligaţia de a împrumuta 15 miliarde de dolari Ucrainei chiar dacă următorul Guvern va fi unul al opoziţiei.”
            “În 2013, Produsul Intern Brut al Ucrainei a fost de 1.444 miliarde hryvna (180,7 miliarde de dolari).”
            “La sfârşitul anului 2013, datoria externă a Ucrainei a atins cifra de $140 de miliarde sau 80% din PIB, inclusiv datoria pe termen scurt de $65 de miliarde, se spune în programul Guvernului Ucrainei, aprobat şi publicat joi.’
            “In present (4 dec, 2013), datoria de stat a Kievului constituie 26 de miliarde de dolari, iar experţii susţin că, fără susţinere financiară din afară, ţara ar putea să se confrunte cu o criză economică majoră. [..] volumul datoriei ucrainene răscumpărate de Franklin Templeton până în prezent este de 6 miliarde de dolari, adică mai exact aproximativ 40% din totalul datoriei externe a Ucrainei.”
            Acuma cind s-au dus ukrainienii la Franklin, au facut-o sa dea GARANTII pentru cele 40% (in obligatiuni de stat, adica daca statul se duce, ia cu el si procentele). Este o anume neconcordanta intre si 140 si 26, dar asta-i ce spun romanii, despre aceiasi perioada. Acuma ce este clar ca cele 40% se refera la 26 miliarde, adica reprezentau 10.4 miliarde. Intelegi de ce Putin a pus 15 miliarde? Totusi citi bani au dat Franklin a ramas secret, ceea ce nu este tocmai legal cind este vorba de o tranzactie internationala. La fel a facut Franklin si cu Irlanda, de unde si-a supra dublat profitul. Cu Ukraina au pierdut, si nu mai pot sa zica nici pis. Deci Ukraina la ora aceasta nu are nici o datorie la americani. Roata s-a invirtit, ca la ruleta. Si totul este spre binele romanilor, ca doar nu vrei sa iasa vreun razboi pe acolo? Nici UE nu vrea. Si nici Canada nu vrea. Cum am spus de la inceput, au venit vaporasele la tanc. Gata.
            Despre americani, o duc tot mai rau – chinezii se imbogatesc pe saracia lor. Asta este rau pentru Canada, dar suntem blindati cu britanicii – cind e vorba de parale … brinza-i pe bani.

             
          2. punctul pe i
            Martie 1, 2014 la ora 21:48

            @victorL .. domnule …. esti formidabil !!
            daca te-ai fi uitat la tv .. si la altceva decat la „romanii au talent !!” = de ex la CNN .. ai fi vazut RASPUNSUL OFICIAL al ambasadorului Ciurchin la solocitarea presedintelui Obama ( cu privire la „incalcarea de catre armata rusa ” a independentei Ucrainei ) .. ai fi aflat urmatoarele :intre Rusia si Ucraina .. IN MOMENTUL DE FATA , EXISTA UN ACORD IN VIGOARE cu privire la LIBERA TRECERE intre Rusia si REGIUNEA AUTONOMA a Crimeei .!!Despre ce vorbim ???

             
          3. VictorL
            Martie 1, 2014 la ora 22:36

            @Punctul pe i.Asa si? Scrie in acordul ala ca e trecerea libera cu tancuri? Probabil ca se aduna degeaba lumea la ONU in seara asta sau pe asta n-ai vazut-o la CNN?

             
          4. Constantin
            Martie 2, 2014 la ora 21:38

            Tocmai despre incalcarea acelui acord este vorba. El prevede cu precizie efectivele, ariile si procedurile de desfasurare a trupelor ruse pe teritoriul Ukrainei.

             
      2. acelasi
        Martie 1, 2014 la ora 18:02

        Victoras, referitor la Ukraina artificiala, am postat la articolul din 22 februarie date luate din internet. N-ai decit sa ma numesti mincinos daca vrei sau daca asa iti convine. Tot ce pot sa spun este ca s-a lucrat la fix: site-ul de unde am luat informatiile nu mai exista – nici ca se poate dovada mai clara de manipulare si dezinformare referitor la istorie. M-a scirbit. Ai aici o reluare a postarii mele:
        Ukraina este un popor de sine statator, cu teritoriu, cu traditii, cu limba proprii. Ca si Romania, de altfel. Daca se va avea curiozitatea, la “Rusia Kieveana”, pe internet, se poate descoperi o origine legata de … vikingi. Deci as putea admite aceasta ca o explicatie a afinitatii intre popoarele germanice si cel ukrainean. Istoria Ukra febinei, ca tara mica, a avut destinul legat de intelegerile sau de conflictul de interese intre Imperiul Rus si cel Austro-Ungar. Deasemenea si “dualism between the Austrian Habsburg Monarchy and the Kingdom of Prussia dominated German history” are o influenta. ” In the 3rd century Northern Germany was ruled by the Saxons (unul din triburile germanice) and Slavs – si daca urmarim pe harta, vorbim de teritorii care astazi ar corespunde Poloniei (care pe vremea aceea nici nu exista, Ukraina insa … da. Inainte ca Ukraina sa se “retraga” spre sud, se mentioneaza ” Under the Hohenstaufen emperors (1138–1254), the German princes increased their influence further south and east into territories inhabited by Slavs, preceding German settlement in these areas and further east (Ostsiedlung).” Intre timp, pe teritoriul saxon au aparut cavalerii teutoni polonezi. Statul ukrainean, ” după un război sângeros cu Polonia, a căutat să se pună sub protecția Rusiei prin semnarea unui tratat în 1654,” Adica, cu vorbele mele, Rusia sa protejeze Ukraina de Polonia saxona. Si uite asa, ” Între 1917 și 1918 au apărut mai multe republici ucrainene”. Dar ” In perioada interbelica “Cultura ucraineanăs-a bucurat de o perioadă de renaștere datorată politicii permisive a bolșevicilor”, si deci tinind cont de crearea si evolutia in timp al acestui popor, nu as aprecia ca ar fi vorba de un stat creat tocmai artificial. Alipirile ulterioare ale Basarabiei si Bucovinei – rusii le-au vrut si ukrainienii nu s-au opus, deci … apar ca niste “compensatii” teritoriale – rusii le-au luat ceva de la sud, sa aiba acces la Marea Neagra (cam unde este Olimpiada).
        La http://ro.wikipedia.org/wiki/Ucraina se mai da ceva dar nu este tot. Asta este istoria care se face la comanda si pe urma cereti „dovezi”. Mare rusine!!! Am trait sa o vad cu ochii mei: pe 23 februarie era pe net si astazi 1 martie nu mai este dar in schimb apar alte 3 articole care spun „adevarul”. RUSINE!!!!

        Răspunde
         
      3. acelasi
        Martie 1, 2014 la ora 18:40

        Victoras despre chestia ca americanii detin 80% din Ukraina, las-o balta sau dovedeste. Eu am dat deja informatiile despre datoriile externe ale Ukrainei, am si site-urile (daca or mai exista si alea). Este gogorita. Tot ce are o firma Americana si singura sunt 40%, dar si alea daca se ia in considerare PIB sunt in mare parte acoperite de banii rusesti pe care Putin a promis official ca nu ii retrage chiar si daca in Ukraina va fi un govern opponent.
        Despre Dej nu a fost iradiat, a avut un cancer despre care se stia de mult, dar la batrini evolueaza mai incet. Batalia pentru urmas a inceput cu vreo 3 ani inainte. Dej l-ar fi desemnat pe Chivu Stoica, dar stia ca-i cam prost. Nu se decisese intre Manea Manescu si Alexandru Draghici. De Ceausescu stia ca-i prea tinar, insa acesta avea sefia securitatii politice, deci era peste ministrul de interne, Draghici (cel putin ca sforarie si informatii). Maurer nu a fost niciodata interest de ce se face pe acolo – el era pasionat de vinatoare. Bodnaras, care l-a secondat mult timp pe cel mai bun prieten al lui Ceausescu, Salajan, era prieten cu Lenuta si nu s-ar fi pus contra lui Ceausescu. Asa ca tinerelul l-a amutit pe Dej si a transmis tuturor „ultima dorinta”. Manescu s-a resemnat, dar Draghici nu si a urmat reconstituirea lui Patrascanu si gata. Mai sunt si altii care mai stiu povestioara asta, dar nu cred ca are o valoare mai mare decit o birfa. Zarurile au fost jucate.

        Răspunde
         
  • Constantin
    Februarie 28, 2014 la ora 22:21

    D-le Marian Androne, nu vad unde este „pacatul”. Ukraina este un stat creat artificial, iar reorganizarea lui reprezinta un preambul la reorganizarea Federatiei Ruse. Ca procesul va avea loc pe criterii culturale, din cauze economice si sub pretexte etnice, sau ca se va intampla peste o mie de ani s.a.m.d. nu se poate spune, ca este un proces natural, insa, este evident. Iubitorii Rusiei, URSS, comunismului, Ukrainei si naiba mai stie ce si-a adunat Scaraotzki in ograda lui, vor spune mereu ca nu trebuie suparati, ca nu ar trebui sa zicem nimic, chiar daca ne invita rusii sa-i ajutam pe romanii din afara frontierelor, noi sa refuzam, ca asa-i politicos, iar romanii din Romania ar trebui sa-si arate mereu supunerea fata de ei etc. asa cum au facut si fata de turci. Si nu doamne fereste sa pomenim ceva despre Tezaur, ca asta le-ar putea crea indigestie. Iar dupa greutatea cu care digera cheltuielile uriase cu Olimpiada si revolta ukrainenilor, daca mai zicem si noi despre Tezaur indata pornesc al treilea razboi mondial. Si cum Putin este prieten cu Merkel (doar i-a dat numarul ei de telefon ca s-o sune la ceas de seara) ne-am lins pe bot de sprijinul nemtilor. In cazul asta este musai sa-l punem pe dl. Iohannis prim-ministru ca sa-i ceara scuze in limba germana doamnei Merkel.

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Martie 1, 2014 la ora 08:34

      D-le, de la artificial in jos ai pierdut cararea. Am avut o parere mai buna.

      Răspunde
       
  • punctul pe i
    Februarie 28, 2014 la ora 19:49

    MAI FRATILOR .. INFORMATI- VA MAI INTAI .. SI APOI SA VA DATI CU PAREREA !!
    Sa o luam metodic :
    @marian
    – domnule .. daca NU STII AFLA : la „ruperea fostei URSS” .. s i n g u r a .. care a primit in dotare de la RUSIA !!( care nu poate uita ca LEAGANUL FORMARII POPORULUI RUS .. a fost RUSIA KIEVEANA !! )..si o buna parte din arsenalul nuclear !! a fost UCRAINA !! Si CE A FACUT .. Ucraina .. cu el ?? ( spre exemplificare .. noi romanii care am ASIGURAT din MINELE NOASTRE DE URANIU – constituirea acestui arsenal .. NU AM PRIMIT NIMIC !! – fiind lasati cu .. „neglijee-ul ” gol .. in fata haitelor .. in „89 !!)
    N I M I C !! – ba nu .. A CEDAT PROPUNERILOR SUA si ANGLIEI .. de a DISTRUGE acest atu nemaipomenit .. contra ASIGURARILOR ca in caz de forta majora .. ACESTE DOUA STATE .. vor veni in sprijinul Ucrainei !!
    de aceea , acum , „SARMANII „UCRAINIENI” DIN VEST ” SOLICITA ajutor ul promis !! FERESCA-NE SFANTUL .. sa se ajunga acolo..!!
    DECI CUM ESTE CU afirmatia .. ” Nu are nici garantii de securitate de la NATO,??”
    @victorL – afirmatie ..”.Nu recunoaste insa ca Ucraina este deja in pragul falimentului si ca a fost furata sistematic tocmai de el impreuna cu rusofonii aserviti Rusiei -SIC !!-) Si eu am urmarit confrinta de presa .. dar .. AM AUZIT SI intrebarea retorica a lui Ianucovici .. cu privire la cele 20 mld usd .. „matrasite ” de Iulia Timosenko .. in afacerea cu gazul rusesc .. MOTIVUL ptr care .. a si facut parnaie ..
    DECI ..CARE ESTE ADEVARUL ??
    Afirmatia „Degeaba se pregateste de razboi pentru ca razboiul lui e deja pierdut. -” este demna de un adevarat CUNOSCATOR .ce mai . in RAZBOAIE !! ( dar numai la butoane .. pe calculator !!) Cat priveste istoria REALA .. situatia este cu totul alta ..MAI VEDETI IN TIMPUL LIBER .. SI CATE O CARTE DE ISTORIE ..

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Martie 1, 2014 la ora 08:30

      Stimate domn, cite palarii sa scot?

      Răspunde
       
      1. punctul pe i
        Martie 2, 2014 la ora 13:52

        Stimate domn , respecte !
        Va multumesx Dvoastra si celora care ..INCA..!! ( oare pentru cat timp ?? ) .. onor gestionarii acestui blog .. LE PERMIT sa-si exprime opiniile FARA A FI CENZURATI ..
        Eu .. nu fac parte din acesta categorie favorizata ..
        In lipsa de ARGUMENTE ( existand o prapastie mult prea mare ) intre pregatirea ,.. CULTURA .. si mai ales EXPERIENTA REALA – de viata si gandire , intre subsemnatul si .. acesti bieti amatori .. SINGURA LOR ARMA in domeniul argumentatiei .. DE CARE SE FOLOSESC CU LASITATEA tipica inferiorului .. ESTE CENZURA !!
        Pot oricand dovedi aceasta .. cu incecarile mele de a-mi exprima opiniile .. ( nu am pretentia ca detin adevarul absolut !!) si modul LAS ..in care imi sunt INTERZISE POSTARILE !!

        INCHEI .. cu romanescul .. DUMNEZEU SA-I IERTE..

        Răspunde
         
    2. VictorL
      Martie 1, 2014 la ora 08:53

      @Punctul pe Ion. Serios? Eu nu am scris nimic de Timoshenko pentru ca nu mi s-a parut relevant.Ce e relevant e ca a avut timp sa scoata tara din faliment insa se pare ca Ianukovici doar in ultimul an a facut disparute 34 miliarde de dolari.Despre cartea de istorie pe care ai citit-o poate dai si un titlu sa vad daca nu e cumva la mine in biblioteca…

      Răspunde
       
  • Ann
    Februarie 28, 2014 la ora 19:37

    Ce se intampla in Ucraina acum este mai degraba o ‘criza identitara’ decat un scenariu de interese. O criza prin care cu siguranta trece intreaga Europa. Ceea ce nu au anticipat si afirma acum ‘diplomatic’ demnitarii europeni este importanta si graviatea acetei crize.

    O zi buna va doresc.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 28, 2014 la ora 17:32

    Subscriu la ideea ce e o revolutie a FOAMEI si impotriva coruptie crunte de la Kiev. Practic Ianukovici spala bani publici pentru alimentarea Mafiei ruse, bani care ajung in paradisuri fiscale. Si in Romania se petrece asa ceva dar la o scara ceva mai redusa.

    Nu cred ca problema se pune Rusia sau UE, au rusii grija sa-si puna ce regim vor acolo. UE si SUA nu se vor implica decat la nivel de declaratii.

    Cat timp gazul UE vine din Rusia, UE va adopta o pozitie diplomatica.

    Soarta urcainenilor e pecetluita – sclavie si dictatura multi ani de acu inainte, pentru plata datoriilor.

    Ucraina se va umple de taburi, o sa vedeti.

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Martie 1, 2014 la ora 08:27

      Din pacate aveti dreptate, dar nu-mi pasa de ei cum nici lor nu le-a pasat de noi – ca doar Stefan cel Mare nu s-a luptat cu moscovitii ci cu kievenii.

      Răspunde
       
  • alex
    Februarie 28, 2014 la ora 17:20

    Bine punctat. Acum va ploua cu replici de genul: ” Dar o sa vada ei ce nasol va fi cu UE( sigur saracirea vestului tarii, prin lege e perfect ok, doar daca e de rit rusesc, pana la urma, da-i dracu pe aia. Sunt o adunatura de catolici fascisti)”, ” La ce folos sa ai libertate daca e gazul scump( asa e in Ucraina, gazul e foarte ieftin. Pacat ca si salariile sunt de plans intr-o economie oligarhica protectionista)”, ” Important e sa ai burta plina si servici’ asigurat , ce Europa ?( Partea pe care filo-bolsevicii no vad e ca poti sa fii liber si prosper si fara Europa, ca Elvetia, Norvegia)”. Austria, Danemarca, Finlanda sunt tari fara prea multe resurse minerale. SI membre in UE. De ce sunt economii puternice ? Si un mesaj pt cei de la „Critic Atac”: Bai, Trotkisti de gazeta, unde dracu ati pomenit voi progres social si economie sustenabila fara valori liberale acceptate la nivel individual ? ‘telectualii lu’ peste.
    P.S. Coreea de Nord. Orice alt argument pro-marxist e combatut de asa ceva.
    P.P.S. Tara n-o duce rau pentru ca avem politicieni incompetenti, parlament de hoti si infractori si oameni din clasa mijlocie, platitori de taxe care nu se revolta puternic. Nu, o ducem rau din cauza evreilor, masonilor, a extraterestrilor reptilieni si pt. ca suntem in UE si NATO.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Martie 1, 2014 la ora 12:30

      „unde dracu ati pomenit voi progres social si economie sustenabila fara valori liberale acceptate la nivel individual” _ Domnule alex, ziceti-le va rog ceva si despre China (unde valorile liberale acceptate la nivel individual inca se ascund dupa politica de partid) ca eu de cate ori am spus aiureli de astea libertariene am primit replica.

      Răspunde
       
    2. alex
      Martie 1, 2014 la ora 16:29

      Pai China e dictatura cu ceva inteligenta. Niste „partidisti” si rudele lor concentreaza „vreo” 90% din bunastarea sociala. Si a cam incetinit ritmul de crestere economica. Si in China s-au facut si se vor mai face liberalizari. Au cea mai mare clasa de mijloc, e adevarat, dar la ditamai poporul si cu cea mai ieftina forta de lucru ce-ati vrea ? Se duc pe copca, n-aveti grija. Daca nu vor continua politica de liberalizare( aici mai degraba la nivel social, decat economic) pentru a stimula consumul, antreprenoriatul si inovatia asimetrica, marile companii se vor muta in Cambodgia, Vietnam, Africa sau chiar America de Sud. E tentat exemplul chinez, e si mai tentant sa faci afaceri cu ei. Dar n-as vrea sa traiesc acolo. Urat cu drepturile. Daca superi pe vreun nene politic, ajungi in laogai ;). Daca superi la noi pe cineva, te calareste Fiscul un pic mai tare.

      Răspunde
       
  • VictorL
    Februarie 28, 2014 la ora 17:05

    @Moise.Am vazut conferinta de presa a lui Ianukovici.Acelasi limbaj de lemn dar ,,po ruski”…Amenintari cu Rusia,cu minerii din Donbas si cu rusofonii care cind nu vor mai avea de lucru vor face rvolutie.Nu recunoaste insa ca Ucraina este deja in pragul falimentului si ca a fost furata sistematic tocmai de el impreuna cu rusofonii aserviti Rusiei.Nu intelege ca odata trintita usa in nas Europei a taiat orice speranta de mai bine a ucrainenilor.
    Din toata povestea eu cred ca cel care a pierdut cel mai mult este Putin.A cheltuit 50miliarde de dolari cu Olimpiada doar pentru propria imagine si s-a trezit ca saracanii Ucrainei i-au trintit mucii in fasole.Nu poate repara asta toata armata Rusiei.Degeaba se pregateste de razboi pentru ca razboiul lui e deja pierdut.E doar o chestiune de timp pina cind va pati la fel ca Ianucovici.
    Pina atunci insa lumea civilizata va trebui sa ,,inchida ursul in birlog”daca nu intelege ca politica santajului e demult falimentara.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Martie 1, 2014 la ora 01:33

      Asta si faza cu hockeyul. Cred ca i-a cam stat in gat sa nu ajunga nici in semifinale, si sa nu ia nici o medalie 🙂

      Răspunde
       
      1. VictorL
        Martie 1, 2014 la ora 16:08

        @MihaiX.Uite ca la faza cu perderea meciului de hochei in ultima secunda nu ma gidisem…Pentru aia cred ca Putin e gata sa invadeze si Alaska nu numai Crimeea.Merci de ajutor!

        Răspunde
         
        1. mihaix
          Martie 3, 2014 la ora 02:37

          Ma bucur ca ti-am dat solutia. Cred ca dupa tine o sa se prinda si Obama si se rezolva problema 😛

          Răspunde
           
  • Marian Androne
    Februarie 28, 2014 la ora 17:01

    Ucraina, din pacate mai ales pentru noi, romanii, se va diviza. Nu are nici garantii de securitate de la NATO, nici suficienti bani pentru a-si croi un drum independent. Etnicii rusi, majoritari in sud si est, au bani si confortul sprijinului Maicii Rasiia…Respect, oricum!

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase