De la ocupaţiile armatei sovietice la „just business”-ul Rusiei capitaliste

Publicat la data de de Moise

putin croatia tanc blog

de Moise Guran

Coincidență sau nu, nici nu mai contează, Rusia a plătit Ucrainei două miliarde de euro exact în ziua în care regimul Ianukovici a luat decizia intervenției în forță împotriva demonstranților. Spun că nici nu mai contează dacă este o coincidență pentru că oricum toată opinia publică din Ucraina și nu numai crede că nu este. Toți știu că Rusia a condiționat această a doua tranșă de numirea unui premier aflat sub controlul său, n-a putut obține asta așa că este foarte posibil să fi pus piciorul în pragul lui Ianukovici și să-i fi plătit pur și simplu intervenția în forță împotriva propriului popor, o intervenție în care au murit 26 de oameni și au fost răniți peste o mie.

Nu știu dacă exact asta a fost în mintea lui Mihail Gorbaciov acum aproape 30 de ani, dar o analiză cinică a evoluției URSS spre Rusia capitalistă chiar confirmă RED ARMYtransformarea armatei roșii. Cățărată pe miliardede făcute de Gazprom exact din businessul cu țările occidentale, Rusia nu mai trimite trupele Tratatului de la Varșovia cum a făcut în Ungaria în 1956 sau în Cehoslovacia în 1968, nu mai intervine nici în mod neconvențional cum a făcut în România în 1989 sau cum a încercat în Georgia în 2007 și, pentru că n-a reușit a urmat invazia din 2008. Ei bine acum Rusia capitalistă dar nu mai puțin imperialistă decât Uniunea Sovietică are varianta cumpărării pur și simplu a unei țări, poate negocia tot pe bani postul de premier și, de ce s-ar opri aici, cu două miliarde de euro poate plăti și trupele țării în care dorește să intervină.

În timpul ăsta liderii occidentali, inclusiv Germania condamnă la unison regimul Ianukovici din Ucraina, dar nimeni nu sesizează faptul că intervenția este plătită din bani nemțești, austrieci, polonezi, italieni și ai tuturor țărilor care finanțează noua armată roșie cumpărând gaze de la ruși. Și dacă Rusia de azi nu e cu nimic mai puțin cinică decât Uniunea Sovietică interbelică a unor Stalin și Molotov, cât de nevinovată se poate considera o Uniune Europeană care face „just business” cu Putin?

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

71 răspunsuri la De la ocupaţiile armatei sovietice la „just business”-ul Rusiei capitaliste

  • acelasi
    Februarie 24, 2014 la ora 14:27 Răspunde
     
  • acelasi
    Februarie 24, 2014 la ora 14:21

    1. Victoras, acuma aflu de pompa de caldura , si vad ca sunt sanse sa functioneze pina la maximum 20 C sub zero. Nu sunt lamurit cita caldura poate transfera in locuinta (unde obisnuim sa fim mai lejeri decit la lucru). Dar vad ca I se face reclama si ca pot folosi si agenti frigorifici mai blinzi cu mediul. In Canada nu se practica.
    Gradientul geotermic, de care vorbeste Danut, este cu totul altceva. Este vorba despre cresterea temperaturii terestre (geologica, subterana) pe masura cu cresterea adincimii. Depinde de conditiile geologice locale: tectonica, stratigrafie, hidrogeologie. Mai exact, cu cit nu se ventileaza subsolul, cu atit este mai cald, nu se pierde caldura. In aceste conditii, pentru Romania s-a apreciat experimental o medie cam de 1 C la fiecare 33 m in adincime. Acesta este unul din principalele motive pentru care proiectarea galeriilor la o mina se face astfel sa fie asigurata ventilatia naturala maxima – altfel nu se mai poate lucre din cauza caldurii. Cind Ponta a intrat in galerie la RM si era rece, acea galerie era la suprafata – sa fi intrat la 500 m adincime putea sa stea in camasa, afara fiind toiul iernii. Deci ce spunea Danut cu foraje de 4000 m si apa/noroi care nu te oparea, inseamna cam sub 80 C (se mai raceste pina ajunge la suprafata), este correct. Am fost si eu la Baicoi, si temperature gazului la iesire este un factor important in faza de inmagazinare – sunt niste trepte de presiune de la container la altul.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Februarie 24, 2014 la ora 16:41

      SanduCu.Acuma afli despre pompa de caldura…Eu am vazut demult,parca pe Discovery ca Toronto ere un sistem integrat de aer conditionat vara si de incalzire iarna tocmai pompind apa in subteran unde apa se raceste sau incalzeste ,dupa caz…Ia da cu hirletul pe acolo ca s-ar putea sa afli mai multe.
      Se fac si la noi cite 3 gauri cam la 10m una de alta.Se muta instalatia la fiecare gaura si ramin pe loc habele de noroi,baracile…Nu vad nici un risc pentru ca nu se incepe una pina nu-i terminata ailalta,si inchisa.
      Cu toxicitatea nu ma convingi pentru ca e aceiasi indiferent ce se cauta.Forajul e acelasi dar la adincime mai mare.La fracturare am inteles ca se foloseste apa cu presiune mare.Apa nu e toxica iar noroaiele nu se mai ingroapa demult.Noroiul se muta de la o sonda la alta si ce ramine se duce la statia de tratare.Ramine iarba verde si citeva dale…

      Răspunde
       
      1. acelasi
        Februarie 26, 2014 la ora 07:18

        Victoras, nu ma lua repede ca ametesc. De pompa de caldura n-am zis ca e rau, doar ca n-am auzit de ea. Intre timp am si citit si merge bine pina la 5 sub zero si se incearca sa fie adaptata si pentru 20 sub zero. Acuma ca-mi spui de Toronto, m-ai facut curios. Se vorbeste de „reversible air-source heat pumps”, si mai popular „heat sink”. „When comparing the performance of heat pumps, it is best to avoid the word „efficiency”, which has a very specific thermodynamic definition. […] Note that an air source heat pump is more efficient in hotter climates than cooler ones,” Este vorba de coeficientul de performanta (COP), cita energie electrica folosesti sa muti aceiasi cantitate de caldura in casa. In zile calde (peste + 10 C) ai un COP de 2.5 la 5 si este in ordine. Cind temperatura de afara atinge 0 C, atunci COP este aproape de 1.0. La – 18 C incepe sa fie mai nasol (” Carnot efficiency limits”). Mai spun astia ca sistemul asta baga si ceva umezeala in casa. Pa, casele pe aici sunt din lemn – putrezeste casa pe noi, chiar si cu un COP de 5.0. Ai aer conditionat, il dai cind pe cald cind pe rece ce vrei si fara umezeala. Eu sa nu vad aer conditionat. Boala curata, si mai si platesc pentru ea. Cum am mai spus, pe aici casele cu ventilatia lor prin pereti si prin podele este standardizata. Ce sa ne legam la cap fara sa ne doara. Un mc de gaz sau kWh tot cam 0.12 CD costa.
        Ai baut vreodata „secarica”? Se bea la Gura Humorului. Am fost bolnav cit am stat la Lesul Ursului. Aia parca n-au auzit nici de rom si nici de votca. Nu numai capul, te dor si urechile. De aia zic, nu vreau sa te conving de nimic, daca tie asa ti-e bine. Dar nu le viri la altii pe git aiureala asta, pentru ca este o aiureala. Cind o sa incepeti sa va incalziti casele cu posirca asta gazoasa o sa va plingeti de mila. Moise plingea ca la butelie este mai bine decit la teava, si pe vremea aia cred ca nu incepuse. In orice caz, ca apa, poti sa i-o spui lui cu-cu nu mie – apa nu este capabila de disociere minerala precum „toxicele”, iar daca bagi in sist marnos peste 600-800 kff/cmp, iti sare toata sandramaua cu tubaje cu tot in cap.

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Februarie 26, 2014 la ora 08:19

          @SanduCu.Pompe de caldura se folosesc la noi dar pe la tara unde omul isi organizeaza gospodaria.Nu stiu eu prea multe dar am vazut ca lumea se lauda ca sunt bune.
          Aia cu mai multe gauri date din aceiasi pozitie vad ca se foloseste of shore.Pe platforme e alta mincare de peste…Nu stiu nu ma bag.
          Am vazut ca se stie deja ca stam pe gaze si de sist dar inca la noi exploatarea e ilegala.Oricum foraje trebuiesc facute mai ales ca sunt pe banii altora.Poate nu ne trebuie,ca avem gaze naturale,dar e bine sa fim pregatiti.Nu se stie ce-i fata mintea lui Putin.

          Răspunde
           
          1. acelasi
            Februarie 28, 2014 la ora 02:17

            Da, scuza-ma. Cred ca am omis sa mentionez ca cei unde am vazut ca au problem au preluat, pe uscat, practica de pe mare – probabil incercind sa pagubeasca mediul mai putin. Aptopo, nu ti-e bine fara razboi? Ce tot ai cu Putin? El isi vede de treaba lui iar tu n-ai razboi. Nici eu nu vreau ca americanii sa aiba posibilitatea sa inceapa ceva – nici nu-ti imaginezi ce se poate intimpla cu penurie de barbati in Canada.

             
          2. VictorL
            Februarie 28, 2014 la ora 06:46

            @SanduCu.Eu stau bine fara razboi dar tocmai ce ni-l pregateste Putin.Tehnologia aia cu care se lauda Doamna Gheorghe ca e la noi face si la ucraineni naveta.De altfel si la rusi dar ce spun eu e ca si ucrainenii au gaze si pot da Europei,daca Putin ii lasa in pace.Acum vad ca si-a primit papusa inapoi si s-a suparat.Americanii fac treaba de mult aici si la UKraina si chiar au interese ce trebuie aparate,in afara de problema principala care e Iranul.Se pare ca la Afganistan NATO si-a terminat treaba.

             
  • acelasi
    Februarie 24, 2014 la ora 14:19

    3. Vad ca te pricepi la coloane cimentate si tubaje. Si astia, presati de noile restrictii, au inceput sa folosesca metode care sa le asigure un nivel de rentabilitate. Executa mai multe foraje din aceiasi locatie. Foarte bine, dar pe de alta parte se complica: profesionalitatea trebuie sa urce, angajatii trebuie sa priceapa ce fac si sa respecte etapele de executie. Un exemplu de accidente pe aceasta tema: „One of the advances in drilling and completion technologies brought to land from offshore operations is the ability to directionally drill multiple wells from one location or “pad”. The advantage is efficiency and smaller geographic footprint. The disadvantage, among others, is the danger of multiple operations on a single location .
    Casing failure has a several causes; manufacturing flaws, damage while handling, or improper setting are most common. Most frac jobs are pumped directly down the casing, rather than using a small diameter tubing run inside. Operators do this to get a higher pump rate, and/or lower injection pressures, allowing for larger frac jobs”.
    Pentru cine mai crede ca extractia gazelor de sist este … sanatoasa: „Toxics are in friction reducers, clay stabilizers, and other additives. The industry uses diesel fuel in some jobs. Tert-butyl hydroperoxide, harmful in most all concentrations, is an element in gel breakers commonly used. The industry (and its employees) make a huge mistake by claiming there is nothing toxic used. It’s factually incorrect, and delegitimizes all of its public assertions about the safety of hydraulic fracturing”.
    Pentru americanii care sustin ca la ei in America totul este in ordine, o harta actualizata pentru mai 2011:
    http://earthjustice.org/features/campaigns/fracking-across-the-united-states

    Răspunde
     
  • VictorL
    Februarie 21, 2014 la ora 14:59

    @Moise.De fiecare data cind vine vorba despre rusi ca nu stau la ei acasa auzim aceiasi poezie despre faptul ca ne dau gaze rusesti.Pentru prostia asta l-am suportat pe Iliescu 10 ani din viata, care valoreaza mult mai multi daca tinem cont ca Romania a pierdut startul din 1990 si am ajuns sa avem drept de munca in lumea libera deabea acum in 2014.
    Gazele rusii le dau contra cost si daca nu le vind nu primesc bani.Fara bani nu pot sta si nici Europa nu sta fara gaze.Daca rusii nu le vind europa merge la razboi si le ia cu japca.
    Razboiul acum se duce in primul rind economic.Daca europenii o duc bine-merci si rusii fac foamea e clar cine a cistigat.
    Rusii fac foamea iar gazele rusesti le vinde Putin care e dictator.
    Acum citiva ani cind Ucraina nu prea avea bani sa plateasca pret mare pe gaze Putin a inchis canaua in plina iarna.Acum vine si le da cadou ucrainenilor 15miliarde.Ucrainenii nu mai vor miliarde si nici gaze vor sa-l vada pe Ianukovici plecat si libertate.Tinind cont de faptul ca au fost deja morti,asadar s-a trecut pragul,cred ca ucrainenii il vor mort sau inchis la puscarie…
    Nu mai bat moneda pe faptul ca Ianukovici e doar o marioneta dea lui Putin.Se pare ca razboiul a inceput deja pe fata si nu se mai limiteaza doar la sopirle despre toxicitatea gazelor de sist.
    Ucraina va i libera in curind si in curind si dictatorul Putin nu va mai putea sa se ascunda cit e Siberia de mare.
    Ce are de facut Romania acum?Nimic.Doar sa se mentina in Club si sa-si bage hotii la inchisori.Ucrainenii se descurca singuri daca rusii nu intervin iar pentru ca rusii sa nu intervina exista NATO.

    Răspunde
     
  • Zagura
    Februarie 21, 2014 la ora 10:47

    Madame Merkel (febletea dvs, d-le Guran) este, dupa parerea multora, principala vinovata a situatiei din Ucraina prin atitudinea inflexibila legata de conditionarea aderarii de eliberarea Iuliei Timosenko. Ca a facut-o din solidaritate feminina, din ratiuni economice sau (de ce nu?) in intelegere cu Putin, ramane sa deslusim in viitor.

    Răspunde
     
  • MagicM
    Februarie 21, 2014 la ora 09:38

    Chestia e ca nici romanii nu stiu exact ce vor.
    Pai daca nu vrem sa depindem de gazul rusesc hai sa dam drumul la exploatarea gazelor de sist. Eu cred ca in isteria asta si-au bagat coada si rusii si ceilalti care doresc sa aibe tari dependente. Am inteles ca Franta nu doreste sa exploateze aceste gaze. Pai Franta isi permite pentru ca este o mare putere nucleara … dar noi ne permitem oare sa imbogatim pe rus?

    Răspunde
     
  • Pavel
    Februarie 21, 2014 la ora 00:30

    Cica Putin afirmat ca nu poate livra banii intr-o tara care nu isi poate controla populatia….

    Răspunde
     
  • philip peter
    Februarie 20, 2014 la ora 21:58

    Nu cred UE ar avea un amestec in toata povestea, Rusia se prea poate….dar sa nu uita ca totul se invarte in jurul gazelor naturale…..

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Februarie 20, 2014 la ora 23:31

      Rusia da, pentru ca-i in jurul ei, UE nu dar americanii da, ca atit asteapta.

      Răspunde
       
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 20, 2014 la ora 19:11

    Asta ne trebuie acum? Razboi langa granitele noastre.Daca incepe si in Moldova, la Cernauti. Suntem in alerta, iar o simpla mobilizare aduce economia la pat, bolnava. Economia deja este pe patul de moarta, ne ducem direct in cap.
    DOAMNE FERESTE, asta ne trebuie noua romanilor

    Răspunde
     
  • Iulian
    Februarie 20, 2014 la ora 18:43

    Adevarul ca-n anii 89 am avut si noi de ales intre gazul rusesc si mercedesul nemtesc si …… se vede unde am ajuns. Poate altii is mai inspirati si nu se grabesc cu luarea unei decizii.Oare chiar asa interesati de binele omenirii is europenii astia dezvoltati (ai caror multinationale inca practica sclavagismul, modern cei drept de tip lohn in tarile slabdezvoltate) sau doar vad in Ucraina o alta piata de desfacere ce trebuie mai intai distrusa ca ulterior sa fie obligata sa semneze un tratat de aderare dintr-o pozitie inferioara, fara prea multe de obiectat.
    Nu sunt impotriva pietei libere europene, dar nici nu cred ca neamtul tremura de spaima ca, ii va fi invadata piata interna de produse ucrainiene de lux si va da mercedesul faliment.

    Răspunde
     
    1. Daniel
      Februarie 21, 2014 la ora 09:43

      Mercedesul nu i sa i dea faliment neamtului, dar depinde de noi daca computerul de bord are sau nu software romanesc. Si daca sunt langa el parcate 3 masini Dacia.
      Daca cineva is inchipuie in Romania ca drumul catre Rusia e mai bun pentru noi ori e bolnav mintal ori e un nenorocit.
      Da, trebuie sa avem o relatie mai buna cu Rusia.
      Nu, nu trebuie sa ne treaca niciodata prin cap ca rusii ar putea vreodata sa ne aduca prosperitate sau libertate. Stim cu totii cine sunt rusii.
      UE este singura cale pentru noi, vrem nu vrem. Iar eu cu siguranta vreau.

      Răspunde
       
  • alex
    Februarie 20, 2014 la ora 17:30

    Si „Rusia capitalista”, Moise ? Pe bune ? Capitalism cu importul de chiloti interzis, n-are nici cea mai a dracu logica :))) http://www.dailymail.co.uk/news/article-2561554/Trade-ban-Russias-knickers-twist.html

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Februarie 20, 2014 la ora 23:28

      Da, mai dar asta-i in Almaty, Kazakhstan.

      Răspunde
       
    2. alex
      Februarie 21, 2014 la ora 14:28

      Pai Uniunea Eurasiatica cine dracu o controleaza, ca doar nu Elvetia ? Mi-i si imaginez pe aia de la nush ce mama dracu de comisie a chilotilor, spunand ca „femeile din Marea Uniune bla-bla, nu pot sa poarte haine decadente de la Victoria’s Secret. E impotriva moralei eurasiatice” sau ceva similar. Dupa ce ca sunt niste dictatori toti( Lukasenko si Nazarbayev cu acte in regula, chiar) sunt si ridicoli. :))))

      Răspunde
       
  • victor crin
    Februarie 20, 2014 la ora 16:27

    @ Moise, revin la postarea anterioara. Dezinformarile nu-ti apartin, am vrut sa scriu mult in cuvinte putine

    Răspunde
     
  • n italy
    Februarie 20, 2014 la ora 16:17

    articolul lui moise e de 10 [pt. mine care gandesc in aceeasi parametri [[ dar mai dur si nu se poate scrie ]] fata de rusi] SUA are o adm. moale ..dupa mine trebuia sa plece imediat toata lumea de la Soci si la ora asta sa fi fost deja aplicate sanctiuni dure fata de ucraina cat mai sta ianukoviciu lui peste ca pres. Asistam doar la vorbe

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Februarie 20, 2014 la ora 18:34

      nu stiti despre ce vorbiti

      Răspunde
       
  • victor crin
    Februarie 20, 2014 la ora 15:57

    @ Moise. Ai ridicat mingea la fileu si de aceea te rog sa dezvolti la radio sau tv. Ai afirmat ca Rusia a intervenit neconventional in Romania in 1989! Continua subiectul daca ai informatii noi, nudezinformarile vehiculate pana acum! Nu te critic dar sunt curios, sigur sunt si altii, sa aflu ceva nou!

    Răspunde
     
    1. n italy
      Februarie 20, 2014 la ora 16:23

      nu cred ca moise are timp s-o ia de la abcedar unde ai fost 24 de ani s-au daca ai doar jumatate pardon [sper ca victor si crin sa nu fie ce banuiesc]

      Răspunde
       
      1. victor crin
        Februarie 20, 2014 la ora 16:32

        N italy. In principiu ma adresam lui Moise dupa cum ai citit acolo….si ca sa fie un lucru clar, anumite subtilitati nu le poti pricepe

        Răspunde
         
  • Daniel
    Februarie 20, 2014 la ora 13:43

    In primul rand vreau sa tin cont de faptul ca in astfel de situatii sunt intotdeauna aspecte necunoscute publicului,dar in principiu cred ca UE greseste atunci cand are o politica energetica neuniforma fata de Rusia.Nu cred ca prin politica energetica dusa de UE pana in prezent se poate contracara influenta Rusiei.Cred ca Germania a gresit cand a luat decizia sa renunte la energia nucleara.Cred ca nefinalizarea Nabucco de catre UE a fost o greseala.
    Ideal ar fi ca Rusia sa fie o alternativa care sa echilibreze piata.Din pacate nu asa stau lucrurile.
    In plus,cand vine vorba de gazele de sist si fracturarea hidraulica,energia nucleara sau investitii in energie regenerabila,cred ca politicienii din tarile europene si cei care de regula se opun traditional unor astfel de solutii ar trebui sa priveasca foarte atent la ce se intampla acum in Ucraina.Nu este de gluma.Experienta Iugoslaviei nu trebuie uitata.
    In plus,ma intreb.Exista riscul ca Belarusul sa alunece pe un tipar de instabilitate daca situatia din Ucraina continua sa fie instabila?
    Belarus este la fel o tara mare,aflata in sfera rusa de influenta,aflata la fel intre UE si Rusia.Este o tara mare care la fel ca Ucraina nu da pe afara de prosperitate si care este controlata de un regim, zic unii, nu tocmai prietenos cu democratia.
    Ramane de vazut cuma vor evolua lucrurile,dar la prima vedere nu imi pare ca UE are prea multe de facut atata timp cat este dependenta de gazele rusesti.
    Cred ca Romania ar trebui sa puna in practica o strategie de independenta energetica extrem de serioasa.Cand spun asta nu ma refer doar la explorarea gazelor de sist si ulterior posibil exploatarea lor,dar ma refer si la faptul ca este inacceptabil ca in atata timp Romania a fost incapabila sa termine centrala de la Cernavoda,ce sa mai vorbim despre constructia unei a doua centrale nucleare,si cred ca este o mare tampenie faptul ca s-a renuntat la stimularea constructiei de parcuri eoliene.
    In legatura cu turbinele eoliene care vin din China,Moise te intreb.Daca Romania ar avea un proiect serios si de anvergura, nu ar deveni mai rentabil ca aceste turbine sa fie construite in Romania si astfel s-ar creea investitii.Intreb si eu.Plus mentenanta necesara.Un exemplu in sensul acesta cred ca ar putea fi Danemarca.

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Februarie 20, 2014 la ora 19:00

      „Ideal ar fi ca Rusia sa fie o alternativa care sa echilibreze piata” – adica sa cumpere la nesfirsit ce nu mai pot sa cumpere cei mici si, iarasi, sa aprovizioneze la nesfirsit cu ce, iarasi, cei mici nu mai prididesc? Alternativa este sinonim cu echilibru, sau mai exact, cu egalitate?
      Vad ca ati condamnat Germania pentru renuntarea la energia nucleara, pe urma recomandati altora energia regenerabila – pina la urma v-ati hotarit?
      „la prima vedere nu imi pare ca UE are prea multe de facut atata timp cat este dependenta de gazele rusesti” – si la a doua vedere, credeti ca UE are vre-un drept sa faca ceva cu Rusia, sau fiecare sa-si vada de treaba lui?
      Pina la urma, vad ca aveti ce aveti cu morile de vint. De Danemarca nu am inteles nimic. Dar, daca Germania a renuntat la energia nucleara, Romania totusi sa insiste… si daca se poate si citeva parcuri cu elicit (in Canada cam de 5 ani in coace eolienele abia daca au ajuns sa contribuie cu 2% din necesarul energetic, va asigur ca daca merita ar fi fost 100%). Ati citit chiar totul despre gazelle de sist?

      Răspunde
       
  • Flavian
    Februarie 20, 2014 la ora 10:11

    Exista alternative mult mai bune decat geotermalele, gazele, eolienele sau altele de genul. Stati sa vedeti cand or inunda piata dispozitivele tip Keshe, Searl, motoare magnetice si alte cele… 🙂

    Nici de autostrazi n-o sa mai fie nevoie cand vor intra in serie IGV-urile: http://searlsolution.com/technology3.html

    Răspunde
     
    1. Radu T.
      Februarie 20, 2014 la ora 16:39

      John Searl n-are decat o jucarie frumoasa cu magneti care se invart rapid, si o groaza de naivi care trimit bani pentru absolut orice material de pe acel site (carti pdf, documentare etc). Oricine ar dori fantastic de mult sa reuseasca ce spune el acolo doar cu magneti, dar deocamdata n-a ridicat absolut nimic de la pamant.

      Răspunde
       
      1. acelasi
        Februarie 20, 2014 la ora 20:25

        http://www.go4it.ro/curiozitati/dosare-3998600/proiectele-necunoscute-ale-lui-henri-coanda-7057481/ozn-ul-lui-coanda-fascinanta-creatie-care-a-inlemnit-america-7099030/
        „aerodina lenticulara” a lui Coanda si asociatia ARCA, care a lansat in spatiu (octombrie 2010) o racheta romaneasca.

        Răspunde
         
  • Lae
    Februarie 20, 2014 la ora 00:12

    „Rusia […] nu mai intervine nici în mod neconvențional cum a făcut în România în 1989″… Ooooooooooooo… Gurane, ce vrei matalutza sa spui cu asta?! Adicatelea la noi, in Romania, in 1989 nu a fost revolutia poporului?! Daca te da in judecata domnul Iliescu?
    Apropos… Basescu il tot face pe domnul Ponta „mare corupt si mare mincinos”. Oare de ce primul ministru nu il da in judecata pe al sau presedinte de tara pentru calomnie?
    Cat de Germania si Rusia, cica la procesul de la Nurenberg cand s-a aflat ca, de fapt, nemtii au avut cu rusii un protocol secret si ca si Rusia a contribuit la inceperea razboiului prin ocuparea partii estice a Poloniei, lucrurile au cam cazut in derizoriu.

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Februarie 20, 2014 la ora 01:20

      Au avut si rusii o intelegere cu nemtii si probabil ca s-ar fi respectat. Dar au avut englezii pe unul Churchill, care s-a mindrit ca a salvat Anglia de o invazie germana: a aruncat el asa intr-o doara ca Hitler nu are curajul sa deschida front spre est. Dobitocul s-a prins la cirligul asta si asa, pe linga rusi intrati in WWW II a intrat si Romania contra rusilor. Bun Churchill asta, de n-ar mai avea liniste in veci.

      Răspunde
       
      1. Silviu
        Februarie 20, 2014 la ora 11:26

        D-le Acelasi, exista documente care arata ca germanii nu intentionau sa respecte tratatul Molotov-Ribbentrop, de asemenea exista cel putin o carte(Spagatorul de gheata ii zice) care argumenteaza ca nici rusii nu ar fi respectat respectivul tratat si asteptau doar ca germanii sa invadeze Marea Britanie ca sa atace ei vestul, pentru a vedea si ei cum e cu lebensraum-ul german. De altfel, la vremea respectiva, razboiul cu Marea Britaie era privit ca si castigat(a fost desecretizat un document in urma cu 4 ani care spunea ca la momentul critic Anglia mai avea combustibil pentru 3 saptamini, dupa care avioanele germane ar fi urmat sa survoleze fara piedici majore insula in cauza). Istoria este a dracului de incilcita…

        Răspunde
         
        1. acelasi
          Februarie 20, 2014 la ora 21:09

          „Istoria este a dracului de incilcita” – asa este, motiv pentru care, daca faptele de multe ori pot fi contradictorii (vazute din diverse unghiuri), mai merita sa ne luam dupa intentii, chiar documentate si desecretizate?

          Răspunde
           
          1. Silviu
            Februarie 24, 2014 la ora 12:16

            Ce sa-i faceti, daca altceva nu avem decit niste documente dupa care sa ne luam (verba volant, scripta…) – ne multumim si cu cozonac, daca paine nu este.

             
      2. dan onofrei
        Februarie 22, 2014 la ora 23:47

        @acelasi-f.bun comentariu dar nu cred ca e vorba de Churchill ca persoana ,neaparat ci de ci de o mare putere colonialista globala GB,care si in prezent isi face interesele proprii dupa deviza permanenta divide et impera.Le fac si le deesfac cum vor deionmsii caci au oameni peste tot in lume .Oameni extrem de abili vu-i sa zic,nu de 2 parale .DAca in WW 1 au vrut sa impiedice iesirea Rusiei tariste din razboi s-au implicat direct prin serviciile lor secrete in uciderea lui Rasputin care sfatuia direct Tarul in favoarea imediata a pacii:Astfel pacea a fost aminata si asa ,armata imperiului german ,ramura de est a ramas acolo si nu a fost transferata pe frontul de vest unde erau si englezii .Deci ce au urmarit au obtinut -2 fronturi pentru germani .

        Răspunde
         
  • acelasi
    Februarie 19, 2014 la ora 22:48

    In alta ordine de idei, la intilnirea reprezentantului protestatarilor ukraineni cu rusi si europeni, „boxerul” a aratat ca este un incapabil. De unde l-or fi gasit si americanii? Nu spun ca n-o fi avut ceva de spus. pentru asta s-a dus si pentru asta, pentru el au venit toti ceilalti. Vii la asa o intilnire ca sa arati niste fotografii? Am fost foarte curios ce o sa spuna, si nu numai eu. Deacor, nu stapineste germana, sau nici alta limba. Dar a venit sa reprezinte niste oameni care vor ceva. In asemenea situatie cere si ti se va da un traducator, si vorbeste naibii in limba ta. Dar spune ceva!!! Merkel a fost finuta cind a declarant, dupa intilnire: nu s-au stability niste cerinte dar usile europene ramin deschise. Astazi vad un alt lider al protestantilor, Vitaly, declarind ca ei sunt pregatiti de atac. Reportera il intreba, adica ce anume vreti sa faceti. Nu a primit nici un raspuns. Agiti niste oameni sa-si verse single pe caldarim si conducatorii lor habar n-au ce vor. Asta se numeste provocare dirijata. O manipulare haina – razboi sa fie, dupa aia ne descurcam noi. La Pungesti, oamenii stau ce vor si ce nu vor. Cu Rosia Montana, romanii stiau ce vor si ce nu vor. Este drept ca in 1989, nu s-a stiut, si au inceput sa fie invatati romanii ce au vrut, retroactiv. Asta-i ce se incearca sa li se bage in cap de 25 ani.

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    Februarie 19, 2014 la ora 22:29

    Cel mai ” just business ” e Germania din UE. Si ” just business ” au fost si rusii cand le-au dat nemtilor pe Hodorkovski. In schimb, cu englezii lucrurile nu stau asa, dei cei mai multi ologarhi rusi prefera Londra nu Bonn sau Berlin.
    E drept ca e o greseala majora pentru europeni sa aibe incredere in rusi. Chiar de o fi ei nemti. Ei vad o singura parte intr-o afacere, pe a lor. De aceea nici o tara vecina nu i suporta.
    Sunt extrem de oportunisti si lipsiti de scrupule. Daca europenii, blegi din fire, nu vad asta, o fac pe pielea lor.

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Februarie 19, 2014 la ora 22:53

      Fiecare popor este pe pielea lui, la fel cum fiecare om este pentru familia lui. Care tara europeana sau membra in UE a vrut binele Romaniei, macar in ultimii 25 ani – perioada in care sinteti indoctrinati in directia asta si se vad si rezultatele. Numai in tine si in propriul popor poti avea incredere, dar si atunci cind poporul este unit. Foarte important.

      Răspunde
       
  • acelasi
    Februarie 19, 2014 la ora 22:01

    Interesant pentru a aprecia la justa valoare a situatiei europene, in care Romania se pare ca va fi inpinsa sa joace un rol. Nu vad de ce trebuie sa fie blocata informatia.
    Este vorba de rolul Germaniei, impreuna cu Rusia si Franta si Polonia. Deasemenea rolul Americii se reduce – vezi „zapazica”. Nu fac o legatura dar nu ma pot impiedica sa o banui, cu venirea la Bucuresti a sibianului.
    Nu cred ca o agitatie prea mare este de bun augur, acuma.

    Răspunde
     
  • lemma
    Februarie 19, 2014 la ora 21:58

    Exista un trend interesant pe tvr1,2 si 3 daca vrei de a dezaproba politica Rusiei in general si a lui Putin in particular desi nu vorbim despre acelasi lucru cind ne referim la o persoana sau un stat. As putea spune ca lucrurile stau exact invers pe Youtube dar ca sa nu deviem de la subiect fac referire la acel reportaj de tip Discovery unde niste tipi inteligenti au dedus ei ca vreo citeva zeci de milioane de oameni si-au lasat osemintele exact pe acolo unde a calcat apasat talpa sovietica si ai naibi alcoolisti au facut-o de coma si au falsificat istoria etc. pina in timpul actual cind chipurile Rusia este inca un stat fascist. Spun asta pentru ca oricine care se uita cca doua ore la tv are creierul spalat cristal clear, zero informatie asimilata, 100/100 timp pierdut de un animal furajat sau un om decrepit cind zbang apare cite un documentar dintr-asta care suprainformeaza si cum din start omului ii repugna tot ce este anormal si sub limita bunului simt el o ia de buna si flamboaiat deja se umfla in pene de parca le stie pe toate. Mai mai ca acel om o sa iasa in strada, bagsam ca romanii vor treace granita si vor pune umarul la miscarea populara de pe Maidan. Ha-ha-ha vrajeala, un scenariu de Sergiu N. Pai cit de prosti putem sa fim, sa iesim la gratare cind ceilalti UEisti ies in strada? Da! Sa punem botul la tot felul de vrajeli dupa doua ‘revolutii’ facute cu televizorul in Romania? Nope! Vax Albina! Daca cineva ma scuipa pe bombeu eu il scuip in fata. Credeti ca acest conflict a inceput intimplator exact cind rusii au inceput sa se dea cu sania? Seamana cu ceva similar stratagema asta televizata unde nu ai cum sa vezi in direct cum mor oameni pentru ca coloana sonora este dintr-un film patriotic? Hm, Hollywood nu mai este marca inregistrata de mult timp dar au fost tigari bune la timpul lor. Putin ne da Moldova, ObamaCare ce ne da ca sa ne bagam si noi? Un altfel de inflatie probabil. Eu daca as fi un ziarist adevarat as incepe sa supraveghez aeroporturile…

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Februarie 19, 2014 la ora 22:08

      asta este. Aveti dreptate. Romanii trebuie sa deschida ochii acuma mai mult decit oricind. Sa nu ne pomenim peste vreo 4-5 ani ca ne pare rau de ce am facut sau ca n-am stiut si altii ne-au fluturat steagul pe sub nas. Responsabilitate inseamna sa-ti asumi consecintele. Romani, nu treceti nici o granite. Voi plecati si altii intra. Asta nu este sah.

      Răspunde
       
  • acelasi
    Februarie 19, 2014 la ora 21:45

    If Europeans want to retain the great life they have, they will need a lot more European integration. At the same time, more integration would almost certainly destroy the EU.
    Truly democratic decisionmaking on common European policies needs a common European electorate. In other words: making the EU more democratic will require a European body politic. And that means more integration.
    National reform plans have proven ineffectual. Germany violated the EU’s Stability and Growth Pact; Spain failed to regulate its banking system; Greece cheated its way into the euro; and Italy shunned labor market deregulation. The bottom line is that more prosperity in an aging continent will likely mean more economic integration.
    When globalization, European integration, and economic turmoil plunged nations into crisis, national identities were plunged into crisis too. The effects can be observed across the EU, from the UK to France, from the Netherlands to Hungary. All are engaged in deep soul-searching because they feel their identity is threatened
    The European Parliament elections in May this year offer no relief. They are not a single European race, but 28 simultaneous national contests. By promising a pan-European political relevance they can’t deliver, these elections will only widen the gulf between necessity and identity.
    Only a truly democratic process at the European, not the national, level can resolve the EU’s dilemma. Only then can Europeans decide how much integration they want.
    18 feb 2014

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Februarie 20, 2014 la ora 00:09

      mai pe romaneste: ce vor tarile europene este unificare (e necesar), dar nu se poate ca nu vrem nici sa ne amestecam (fiecare tine la identitatea lui) si atunci lipsa de democratie e de vina, saraca.

      Răspunde
       
  • augustus
    Februarie 19, 2014 la ora 20:54

    Germania ARE un parteneriat strategic cu Rusia! Cate tari europene isi permit acest lux?

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Februarie 19, 2014 la ora 22:15 Răspunde
       
    2. n italy
      Februarie 20, 2014 la ora 16:00

      asta nu e lux deloc e ceva intre interes egoist si tradarea europei.Mai ales acest guvern merkel cu socialistii inclina prietenia cu rusii mai ceva ca schroder

      Răspunde
       
  • augustus
    Februarie 19, 2014 la ora 20:51

    E greu sa faci afaceri cu rusii. Nu preau au in sange ideea de parteneri egali, ca de altfel orice natie care vrea mai mult decat sa supravietuiasca. Sa speram, totusi, ca Brzezinski se va orpi la timp… 😉 Prietenii stiu de ce!

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Februarie 19, 2014 la ora 22:17

      orizontul trebuie largit

      Răspunde
       
  • razvan
    Februarie 19, 2014 la ora 20:50

    Articolul este foarte interesant, dar comentariul cu energia geotermala obtinuta direct din lava pana la care Merkel nu vrea sa sape e minunat;)

    Răspunde
     
  • alex
    Februarie 19, 2014 la ora 20:42

    Pai asa e Uniunea Europeana. Uniunea Sovietica se baza pe tancuri. Uniunea asta din urma se bazeaza pe birocratie si „valori traditionale”. Care nu sunt mereu democratice. Nu ma intereseaza ce crede/face cel de langa mine, important e sa „fie bine pentru tara/ Europa”. Si daca tot umfla muschii prin presa, de ce eurocratii germani nu fac ce au facut in Iugoslavia, adica sa dea arme la separatisti ? Sau oare cred ca am uitat cine a sustinut „ustasii”( de orientare nazista pura) din Croatia si Bosnia Hertegovina, in ’92 si ’93 ? Nu sunt un fan al rusilor sau al regimurilor „anti-imperialiste” rasaritene,chiar ii detest, dar e cel putin ciudat, ca populatia, de-abia in momentul respingerii tratatului de asociere UE, au luat foc. Adica serios, Yanukovici e de peste 10 ani la putere, le-a incalcat cetatenilor sistematic si progresiv drepturile, a devalizat tara, dar populatia e brusc nemultumita ca nu are „vederei progresiviste si unionale” ? Peste noapte ?

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Februarie 19, 2014 la ora 22:20

      Corect. Numai ca intre timp, relatiile ruso-germane s-au schimbat mult.

      Răspunde
       
  • virgil
    Februarie 19, 2014 la ora 20:02

    Vorbit de Rusi si de Rusia parca vorbiti despre niste fiinte de pe alta planeta.Raspundeti perfect manipularilor,Sunteti cobaii ideali.
    In regimul trecut la fel se intimpla toti ii pupa undeva pe Rusi.Nemtii tin cu Germania si atit,restul este alianta de conjunctura dragii mei.

    Răspunde
     
  • stan
    Februarie 19, 2014 la ora 19:27

    exista o varianta la gazele rusesti dar nimeni nu o vrea sa o vada : energia geotermala (uitati-va la islanda) ieftina (aproape gratis), verde , inepuizabila, si non stop 24 din 24 365 de zile pe an (nu ca aia eoliana doar cand bate vantu sau ca aia solara doar cand ii soare sau ca aia hidro doar cand nui seceta) dar pt energia geotermala trebuie sa investesti bani si tre sa investesti si in cercetare un pic , dar ii mai simplu sa dam bani rusilor pt gaze( care mai apoi isi fac bombe nucleare cu bani nostri si ne ameninta cu ele tot pe noi) daca EU ar investi jumatate din bani pe care ii da rusilor in energie geotermala am fii mult mai independenti fata de rusii ( si sa nu imi spuneti voi mie ca nu exista energie geotermala in fiecare tara ca sub fiecare dintre noi este lava daca sapam suficient de adanc) trebuie doar sa vrem

    Răspunde
     
    1. AliG
      Februarie 19, 2014 la ora 19:50

      Corect, insa nu rezolva problema industriilor consumatoare de gaz (CH4) bine dezvoltate in vest. Mai mult, consumatorii industriali de gaz (ma refer la gazul folosit pentru ardere si nu pentru incalzire) pentru a trece la folosirea apei geotermale ar trebui convertita in energie eletrica (cu un anumit randament, deci pierderi) si apoi folosita. Nu mai punem la socoteala consumatorii industriali care au ca materie prima gazul ce il convertesc apoi in diversi compusi chimici folositi mai departe in lantul de productie.
      Asadar in mare sunt partial de acord, in sensul ca se reduce dependenta de gaz si implicit scade si influenta Gazprom.

      Răspunde
       
    2. acelasi
      Februarie 19, 2014 la ora 22:22

      Islanda are multa apa in jur. Nu-i asa de simplu. Nu stii ce-ti aduci in casa.

      Răspunde
       
    3. acelasi
      Februarie 20, 2014 la ora 00:56

      Pentru cine da dislike fara sa intrebe:
      http://statiuneabailefelix.wordpress.com/2011/05/01/apele-termale-din-baile-felix/
      O sa vedeti ca inafara de temperature apei, adincimea orizonturilor si virsta acviferului, pe undeva se mentioneaza ca originea lor s-ar datora unor „conditii litologice si structurale favorabile”. Nu va opriti din citit, la sfirsit scrie si „avind si o oarecare radioactivitate”. La bai, doctorii cunosc chestia asta, motiv pentru care imbaierile sunt controlate (numar si durata). La fel ca si la radiografii in spitale sau la dentist. Mai poate fi si o alta sursa de incalzire a apelor subterane: contactul apei cu un anumit corp eruptive in curs de racier, atita doar ca acestea sunt cam … fierbinti si sunt mari sanse ca apa sa se vaporizeze, mineralizindu-se si condensindu-si spre suprafata. Adincimea mica a apelor termale, cam exclude (theoretic) activitatea vulcanica/eruptiva. Sunt roce calcaroase, capabile sa mai absoarba/reduca din radioactivitatea apelor cu care vin in contact, daca au timpul necesar. Circuitul apei in natura, implica si faza in care apa de precipitatie sau din riuri sa se infiltreze in adincime si sa se incalzeasca la … rasiatie. Aici intervine ideia de structura favorabila: functie de panta de curgere, volumul pinzei se ajunge la un timp sufficient de lung sa se incalzeasca si sa se si incarce de radiatii. Centralele termonucleare sunt o copie artificeala a ceea ce se intimpla in natura. V-ati incalzi locuinta cu apa folosita la racirea unei instalatii termo nucleare? Probabil ca nu. Nu doresc sa sperii. Sunt si limite cu care unii din noi ne-am obisnuit corpul sau oricum, cindva mai si murim de gripa. La o central, ei sunt obligati sa dezactiveze apa folosita si in general o ingroapa in foraje de mare adincime. Si aici sunt riscuri de crestere a seismicitatii. Credeti ca nemtii, degeaba vor sa treaca la incalzirea cu gaze sau carbuni? Decit raze de care nu scapi, mai bine aer filtrate. Am auzit si eu de Islanda. Am auzit de iceberguri radioactive. Sed pare ca fosforul din peste si radioactivitatea fac un fel de casa buna. Fosforul radioactive contine radiu. Ceausescu il recomanda cu caldura prietenilor. Ca si in gazelle de sist, nu stiu citi investitori sunt interesati sa-si taie craca explicindu-va aceste amanunte. La Karlovy-Vary au si ei ceva ape termale, de ce nu se incalzesc cu ele?

      Răspunde
       
      1. acelasi
        Februarie 20, 2014 la ora 01:08

        La Bucuresti, nu au fost niciodata ape termale. Am afla surprins ca pe undeva in centrul orasului, au la robinetul din curte apa termala si se balacesc fratii in toiul iernii. Nu mi-a venit sa cred. Intimplator, cineva pe blog povestea ca lucreaza pentru Magurele in legatura cu niste deseuri radioactive. L-am intrebat daca stie ceva de apele termale, n-a mai raspuns – cum e omul nostrum: dupa mine aia vii de-or mai fi… Mai tirziu, descopera si TVR ca intr-o aripa a Jilavei sau cetatea parasite au fost depozitate niste aiureli radioactive. Le-au masurat cu biziitoarea si s-a lasat a intelege ce vrei, poate ca n-ofi dracul chiar asa de negru. Dar a verificat cineva ce vine la robinete? Nu-I frumos sa treci sub tacere. Ma rog, nici canadienii nu sunt mai cu mot…

        Răspunde
         
      2. Silviu
        Februarie 20, 2014 la ora 11:44

        Domnule draga, nu o lua in nume personal: am obervat ca dupa articolul cu religia, apar constant citeva dislike-uri parca de amorul artei. Daca va ajuta cu ceva, am dat like celor 3 comentarii postate de dumneavoastra care mi s-au parut reusite.

        Răspunde
         
        1. acelasi
          Februarie 20, 2014 la ora 21:47

          Dl. Silviu, multumesc, dar nu umblu dupa voturi. Dl. Stan sugereaza geotermalele. Poate are interes sau poate nu stie. Este o treaba periculoasa. Poate ca astazi lumea nu se mai sperie asa usor. La fel ca el am spus si eu ce stiu din ce am invatat. Invatam pentru cei din jurul nostrum si pentru noi.

          Răspunde
           
    4. Mister Chew Chew
      Februarie 20, 2014 la ora 09:33

      O varianta la energia fosila importata din Rusia o reprezinta energia verde obtinuta din centralele eoliene. RPChineza a investit in cercetare si dispune de tehnologia necesara pentru realizarea de centrale eoliene performante in Romania.

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Februarie 23, 2014 la ora 00:55

        stimate domnule Ciu -Ciu(Chew -chew) da energia eoliana este o treaba de viitor si China este deja leader dar sint si tehnici aferenbte precum modificare traselor sau inmagazinarea temporara(Conversia prin metanizare ) Tehnici deosebit de very expensive !care necesita investitii la nivel mare,iar tara vedeti are probleme cu finantele :Romania are un potential IMENS !!!!! HIDROGRAFIC ( HIDROCENTRALE ) pe care trebuie sa il reutileze TOP si nu are probleme !!!IAr daca sint siguri pe ei sa foloseasca tehnica nuclaera cel putin momentan:Clar extinderea la eolian este de dorit si clar China trebuie si poate fi un partener f.serios de afacere_Trebuia sa fie si pina acum :De ce a uitat de Romania anilor 70 -80 care a fost un partener extrem de serios si important in comertul bilateral industrial (NU izmenme vindute pe marginea santului sau in buticuri ci instalatii si masini complexe )cu China ??Si in agricultura China poater face afaceri minunate cu Romania la fel ca si in infrastructura FEROVIARA -calea ferata (cel mai ecologic transport terestru!!!!) din Europa de west spre CHINA trece prin ROMANIA !!Nu trebuie decit revazut minunatul model al anilor 70 care a functionat perfect dupa actuala zicala win win.Deci de ce sa redescoperim roata ,ce a functionat odata cu succes se poate pune din nou in aplicare.LA fel si in turism :Cu siguranta turistii chinezi ar fi incintati de minastirile din nordul Moldovei sau MAramures sau de statini de tratament din toata tara HErculane de exemplu dar sinmt zeci :Acolo in China aveti datorita poluarii masive din marile orase probleme mai laes cu caile respiratorii,de ce nu ii aduceti pe cetatenii dvs care altfel muncesc ff greu .cu Air China combinat cu TAromul pe litoralul romanesc sau la aer curat de Carpati:LA Busteni de exemplu sau la Poiana TApului este sanatate curata .IAr de aici din Romania pot vizita cu autocarul atitea tari vecine la fel de interesante .

        Răspunde
         
    5. dan onofrei
      Februarie 23, 2014 la ora 01:20

      stimate domnule Stan -daca imi aduc bine aminte din studiul meu in anii 70 la foraj .in Romania gradientul geotermnic este de cca 1 grad Celsius la 33 m adincime :Deci la 1000 m cca 30 grade Celsius :Stiu ca prin 70 in vara am facut practica studenteasca la o sonda de cca 4000 m adincime (Ei voiau sa atinga 6000,era de prospectiune ) direct la orasul Baicoi PRAhova si fluidul (Noroiul de foraj ) iesea la suprafata la sitele separatoare cald bine dar nu te oparea !!!Islanada e alta treaba :Si se folosesc izvoarele masiv .Clar si aici in GErmania se foloseste energie geotermica in gosdpodarii private DAr sint modele mici cu foloosire la scara redusa si relativ scumpe :O industrie puternica are nevoie de power si in acest caz nu toti sintem Islanda :Iar pentru o tara cu cetaeni nu tocmai prea instariti si modelui micilor centrale termice private sint deja o problema de finantare :Clar un oras ca Oradea care are asemenea izvoare geo-termale merita sa investeasca masiv in captari dar sigutr o face:Bihorenii sint ff bogati ei au parca si gaze de sist pe la Alesd aveam colegi de facultate repartizati acolo:Au vrut la ei casa sint siguri oameni bogati acuma dupa 40 de ani intr-asa o zona bogata:De fapt Romania e o tara f.bogata in resursec de aia vor sa o fure cam multi.

      Răspunde
       
      1. VictorL
        Februarie 23, 2014 la ora 09:42

        @DanOnofrei.Te ajut eu Nene…Cind tubeaza astia acum la vreo 1300m incubatorul de probe de ciment sta setat pe 55 de grade Celsius.Nu cred ca sunt de ajuns in miezul iernii si nu cred ca sapa nimeni 1000 m pentru o pompa de caldura.Pe la Bihor e patratica Gazprom sa sape si vad ca acolo nu se opareste nimeni din cauza gazelor de sist.Deocamdata se tipa ca strica Baile Felix…

        Răspunde
         
  • scrisulici
    Februarie 19, 2014 la ora 19:13

    Pai exista cumva o alternativa energetica la gazele rusesti de care UE nu vrea sa tina cont? In contextul in care Germania a inceput sa scape chiar si de centralele nucleare?

    Răspunde
     
    1. acelasi
      Februarie 19, 2014 la ora 22:24

      Cu asta ati spus mai mult decit banuiti.

      Răspunde
       
    2. mircea motrescu
      Februarie 20, 2014 la ora 00:24

      S-ar putea ca Moscova la un moment dat ( dupa Olimpiada …) sa nu mai fie atat de „ingaduitoare” cu regimul Yanukovych iar domnul Putin sa nu-si mai doreasca la granitele sale o Ucraina destabilizata ,in pragul sau intr-un posibil razboi civil si sa „gaseasca” si o alta solutie …

      Răspunde
       
    3. mircea motrescu
      Februarie 20, 2014 la ora 00:31

      Nu stiu cat de mult isi doreste Germania o alternativa la gazul rusesc atata vreme cat „motorul” Europei are o relatie foarte apropiata cu Gazprom – ul … ( vezi proiectul North Stream )

      Răspunde
       
    4. dan onofrei
      Februarie 23, 2014 la ora 00:20

      stimate deomnule scrisulici -nu sint specialist energetician(vorbesc din ce ciotzesc in presa nu de ieri de azi) ,dar la ora actuala renuntarea brusca in Germania la centralele nucleare pe care au salutat-o toti cetatenii cu entuziasm ne creaza mari probleme :Sint probleme tehnice majore referitoare la trase plus ctehnica aferenta si conversia energiei eoliene prin metanizare in perioade de productie de virf (Vint continuu !!!)Deci cel putin actual, fara gazul rusesc ,Germania cel putrin are o problema in stabilitatea retelei de energie electrica ,caci centralele termo pe gaz pot fi demarate aproape instantaneu cind nu bate vintul (Eolienele nu produc )dar e cerere mare de curent in industrie:Si fiindca avem probleme sintem din nou fortati sa marim capacitatile la termocentrale pe carbune din fostul RDG care la rindul lor produc emisie de CO2 desi se folosesc actual metode redox si catalizoare .IAr gazele de sist nu sint inca o alternativa pentru GErmania caci metoda este ecologic CONTROVERSATA datorita chimicalelor folosite la fisurare si care pot afecta pinzele freatice !!DEci de gazul rusesc este nevoie si in occidemt ca de altfel si in rasarit ,avem deci cu totii o probloema in domeniu ,momentaqn nu avem laternativa :Si si in viitor industria chimica are nevoie masiv de gaze sau inchidem portile si ne ducem cu totii de ripa.Sigur pe ici pe colo ne mai da speranta cind geologii gasesc rezervoare noi precum de curind israelinenii in coasta Ciprului parca .DAr cel putin momentan gazele rusesti sint de neinlocuiot pentru siguranta energetica ,cel putin in Germania .Potzae si noi forme de energie prin reactii identice celor solare vor salva viitorul:O armata de oameni de stiinta isi dau ce au mai bun si se investesc sume grele ,trebuie rabdare si pina atunci alternativa ramin fosilele

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase