Iar s-au întâlnit hoţul cu prostul?

Publicat la data de de Moise

rompetrol 2 blog

de Moise Guran

Cum să nu te apuce nervii când afli că cea mai mare rafinărie românească, Petromidia, a reușit în anul Domnului 2013 un record de volum și totuși a ieșit pe pierdere netă aproape 100 de milioane de dolari? Cum să mai ai măcar un dubiu, unul singur cât de mic, că proprietarul kazah al rafinăriei făcute de români în 1969 o folosește azi doar pentru a rafina în UE țițeiul propriu, exportând profitul fie prin umflarea prețului materiri prime, fie printr-o vânzare la export (eventual printr-un trader propriu sau complice) a benzinei și a motorinei făcute în România la un preț subevaluat? Trebuie să fii orb să nu vezi asta, mai ales în condițiile în care Petromidia exportă cam jumătate din ce face dar încasează din export cam de două ori mai puțin decât ia din motorina și benzina vândută în România.

rompetrol 1 blog

Altfel spus, numai nu scrie mare pe poarta rafinăriei de la Năvodari – NOI FACEM EXPORT DE PROFIT! Și totuși Guvernul României negociază cu acești oameni un acord prin care să-i ierte de câteva sute de milioane de dolari datorii la fisc, în schimbul unei investiții, zice “de până la un miliard” dar care în acte este garantată de doar 150 de milioane. Nu vi se pare ciudat? Nu vi se pare absurd? Statul are în mână posibilitatea preluării pachetului majoritar și totuși statul român este cel aflat sub presiune de amenințarea celor de la Kazmunai că pot închide oricând Petromidia, ceea ce ar produce câteva mii de șomeri? Cât tupeu să ai să faci asta cu o companie românească, ba chiar cu una cotată la bursă? Dar Guvernul României cum poate negocia astfel? Nu vi se pare că s-au întâlnit hoțul cu prostul?

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

83 răspunsuri la Iar s-au întâlnit hoţul cu prostul?

  • ponta, prietenul infractorilor
    Februarie 23, 2014 la ora 17:45

    ha,ha,ha:
    Keep calm and follow the rules.
    Ponta rules!

    Răspunde
     
  • mihai
    Februarie 20, 2014 la ora 10:23

    „În anul 1975, a fost înființat Combinatul Petrochimic Midia Năvodari pe o platformă de 480 hectare. Proiectarea și construcția sa a avut loc între anii 1975-1977, pe baza tehnologiilor românești performante de rafinare și a unor licențe străine. În perioada 1979–1996 au fost puse în funcțiune urmatoarele instalații de producție: prima instalație DAV (1979), instalația de reformare catalitică (1981), instalația de cracare catalitică (1984), instalația de cocsare (1985) și instalația MTBE (1996).”-citat din wikipedia.
    Rafinaria a fost gandita sa proceseze petrolul adus din Libia(Awbari Field) de pe terenul concesionat de Ghadaffi lui Ceausescu.Ulterior -in anii democratiei noastre concesiunea a fost vanduta catre Repsol.

    Răspunde
     
    1. punctul pe i
      Februarie 21, 2014 la ora 20:27

      Stimate Dle Mihai ..

      Imi exprim solodaritatea fata de Dvoastra , avand in vedere modul in care inteleg gestionarii acestui blog , sa se comporte fata de oricine DA DOVADA DE EXPERIENTA DIRECT PRODUCTIVA , CONCRETA , care AU „CE PUNE PE MASA !!.”. intr-un limbaj mai popular !!
      Tot ce depaseste nivelul de intelegere al unor .. „absolventi la distanta dela celebra univesrsitate Spiru Haret !!” – adica „genunchiul broastei ! vorba povestitorului nostru ..” este DEZAVUAT si taxat !! trimis in spam ! .. FARA REPLICA !!
      Eu .. si sunt convins ca si Dvoastra , alaturi de mai multi din categoria „tataie „..in gandirea lor „savanta” , ma rog la Dumnezeu sa-i ierte .. ca nu stiu ce fac ! si…ramane cum a spus EMINESCU !( desigur .. ptr ei .. un fost jucator la Steaua.. )

      E usor a scrie versuri
      Cand nimic nu ai a spune ..
      Insirand cuvinte goale ..
      Ce din coada au sa sune …

      Critici ,,, voi.. cu flori deserte!
      Ce ROD IN LUME n-ati adus !!!
      E usor a scrie versuri ..
      CAND NIMIC NU AI DE SPUS !!

      Răspunde
       
  • anca
    Februarie 20, 2014 la ora 07:02

    @Razvan Ioan Cretu,imi pare rau pentru d-voastra,dar cine dracu l-a pus pe ponta de doua ori PM?,si acum se balacaresc ca doua mahalagioaice pe la posturile lor de tv.In 2012 cand presedintele era in pericol sa piarda locul la Cotroceni venea la televiziunea lui Radu Moraru iar acum nu mai are nevoie?In problema gazelor de sist nu a luat nicio masura pentru amaratii din Pungesti,ca si cum el ar fi fost pe luna,iar la demonstratiile din toamna,a considerat sa nu discute cu protestatarii ba mai mult sa spuna ca nu trebuie sa blocheze arterele de circulatie.Trebuia sa iasa si sa discute cu oamenii si sa ia masuri impotriva lui Gold corporation,dar presedintele face lobby pentru GOLD corporation,Chevron,in concluzie pentru toti care vor sa ia totul din aceasta tara,gratis.In mintea lui,numai asa putem sa fim INDEPENDENTI de gaz,petrol,dandu-le altora.Chiar crede ca acest popor este idiot?

    Răspunde
     
  • anca
    Februarie 20, 2014 la ora 06:16

    Nu credeti ca ar trebui sa facem ceva sa-i luam si chilotii dupa el si sa-l punem in centru la UNIVERSITATE ,poate reusim sa scapam de el,iar odata cu el si de rudele prin alianta. In nici un caz nu trebui sa-l lasam sa fuga,cu banii din off shore ar trai imparateste 100 de ani el si familia.

    Răspunde
     
    1. daniel
      Februarie 20, 2014 la ora 11:54

      Eu nu i-as lua chilotii ”de pe” el. Eu i-as lasa chilotii si l-as trimite definitiv undeva de unde sa nu se mai intoarca. Chiar daca ia cu el tot ce a furat pana acum. Si, un lucru esential: Sa-l ia cu el si pe tata socru, popa-securist, Ilie Sarbu.

      Răspunde
       
  • mihaix
    Februarie 20, 2014 la ora 00:29

    La un restaurant, o mama sta la masa cu copilasul ei de 10 ani. Copilul se joaca prosteste cu o moneda de 10 bani, o baga in gura, si la un moment dat o inghite din greseala. Incepe sa tuseasca. Se pare ca se asfixiaza. Mama striga dupa ajutor, in timp ce copilul incepe sa se faca vanat.

    De la o masa vecina, sare un domn si ii trage copilului pantalonii jos, si il strange tare de testicule!
    Copilul urla de durere si scuipa moneda din gat.

    Mama e uluita, si dupa cateva minute, ii multumeste domnului:
    – Ati fost extraordinar, credeam ca o sa-mi moara copilul! Sunteti medic?
    Domnul ii raspunde:
    – Nu, doamna, eu lucrez la FISC. Asa procedam noi de regula ca sa facem pe oricine sa scuipe si ultimul banut!

    Răspunde
     
  • Florin
    Februarie 19, 2014 la ora 20:05

    Guvernul (prostul) a negociat foarte bine termenii (de spaga) cu reprezentantii KMG (hotul).
    KMG a inceput investitiile masive in Romania…Incepand cu luna februarie 2014 divizia de foraj a grupului Rompetrol trimite oamenii in somaj.
    Bravo dle. Ponta! Iti multumim pentru ca reprezinti interesul national. Masurile sociale adoptate de acest ”Pacalici” au fost promisiuni electorale.
    Unde sunt locurile de munca promise in campania electorala?
    Victor Ponta le dă românilor o veste bună: Economiile lui au crescut cu 5% în ultimul an
    http://www.catavencii.ro/Victor-ponta-le-da-romanilor-o-veste-buna-economiile-lui-au-crescut-cu-5-in-ultimul-an_0_10316.html

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 19, 2014 la ora 19:33

    Acum ceva timp Domnule MOISE GURAN, micii intreprinzatori erau cei mai mare evazionisti, dar acum acesti colosi ce sunt?
    Cati mici evazionisti trebuiesc ca sa acopere gaura data de PETROMIDIA?
    Mici intreprinzatori fac evaziune pentru ca trebuie sa manance, iar marii evazionisti gen PETROMIDIA fac evaziune pentru spaga electorala si scoaterea profitului din tara.
    Acum vine bumerangul lansat de dumneavoastra, cati mici intreprinzatori evazionisti trebuiesc ca sa acopere marele evaziuni da-te statului de firme gen PETROMIDIA, ROMPETROL?
    Sa nu va suparati, pe mine.

    Răspunde
     
  • Daniel
    Februarie 19, 2014 la ora 18:19

    Ma gandesc,ca ori sunt lucruri necunoscute publicului,ori este vorba de coruptie din partea oficialilor romani.
    De curiozitate,intrebati-l pe Traian Basescu in seara asta care este punctul lui de vedere.Poate aflam ceva.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Februarie 19, 2014 la ora 18:57

      Ei, domnule Daniel, cum vă gândiţi că ar putea fi vorba despre lucruri necunoscute publicului cu privire la Rompetrol?! Iar în ceea ce priveşte corupţia din partea oficialilor români, ar trebui să vă fi dat deja seama că acest lucru este necesar a fi complet şi definitiv exclus din orice discuţie legată de societatea în cauză! După cum puteţi observa şi dumneavoastră din informaţiile apărute în presă, dar şi citind comentariile din arhiva prezentului blog, experienţa anterioară a demonstrat cât se poate de limpede că politicienii români sunt absolut incoruptibili. Sau încă nu aţi citit nimic până în prezent în legătură cu subiectul?…

      Răspunde
       
  • Iulian
    Februarie 19, 2014 la ora 17:35

    S-au REINTALNIT hotul cu prostul ( ca doar nu crede cineva ca toate aceste tepe contra statului roman pe care Ponta le prezinta mari realizari, fonduri de investitii care vor creste asemeni lui Fat Frumos si alte nenumarate avantaje si beneficii pentru statul roman care, fara interventia lui divina ar fi fost asemeni contractelor Bechtel doar alte „succesuri” din „greaua mostenire” lasata de ……..Burebista) nu au fost stabilite inainte sa-si ia marele om de afaceri, sau mai bine zis marele om de afacere ca alta nu i-a reusit banii.
    Sau, poate gresesc si o companie de talia Kazmunai nu si-a permis un amarat de consultant (ca doar casa de avocatura Sova era in concediu cheltuind bonusul de succes de la Bechtel ) si a cititi in caietul de sarcini la achizitie doar prima pagina din bilantul Petromidia, cea cu activele. Partea din bilant cu pasivele a fost pentru ei o surpriza de proportii, nefiind analizata si negociata (neoficial macar) decat dupa ce au dat banii si deci lasandu-se practic la mana statului roman care putea oricand sa faca conversia datoriei in actiuni si sa redevina actionar majoritar.

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Februarie 19, 2014 la ora 17:26

    Rompetrol nu face altceva decat sa se adapteze la „economia” romaneasca. Da spaga si primeste. Turcul care plateste este, in cazul asta, ca si in cazuri mult mai celebre (Bancorex, FNI, Oltchim, CFR, etc) romanul care tocmai citeste articolul lui Moise.

    Răspunde
     
    1. daniel
      Februarie 20, 2014 la ora 12:09

      Este foarte adevarat ca ”romanul”, generic vorbind, plateste mereu oalele sparte de toti hotii care conduc aceasta tara. Dar nu-i mai putin adevarat ca isi merita soarta. Pentru ca in proportie de circa 70% (va spune ceva acest procentaj?)e bezmetic, needucat, neinformat, rau voitor si, indraznesc sa spun, chiar idiot (prin insumare desigur. nu stiu cat reprezinta procentual fiecare categorie enumerata in parte)

      Răspunde
       
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 19, 2014 la ora 17:17

    De ce permite Ministerul finantelor, ca petromidia sa vanda la export sub pretul de productie, pentru ca altfel nu ai cum sa iesi pe pierdere la un rulaj asa de mare.
    Pe hartie este pe pierdere in realitate este pe profit.

    Răspunde
     
  • camino
    Februarie 19, 2014 la ora 16:27

    Faceti jurnalism de investigatii cat mai agresiv si dati pe media ce hotii si abuzuri se fac. O sa castigati audienta mai tare ca A1,A3, si alti care stau pe can can. Noua, cititorul care te urmareste si va apreciaza munca NE PASA. BRAVO pentru articole si la cat mai multe.

    Răspunde
     
  • razvan
    Februarie 19, 2014 la ora 14:25

    Mai degrabă s-a întâlnit hoțul deștept cu hoțul prost…

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 19, 2014 la ora 13:51

    Vina cea mai mare o are Parlamentul Romaniei, care a dat niste legi de cacat.
    Un privat vrea sa faca profit si va ocoli legea cat poate de mult.
    Asta face si petromidia.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 19, 2014 la ora 13:25

    Romania, tara hotilor, nu a motilor
    Dintr-o tara bogata, Romania a ajuns cosul de gunoi al Europei. Dintr-o tara de oameni respectabili, am ajuns o tara de hoti, curve, pesti, cersetori (puturosi), marlani neadaptati, nespalati, boschetari, infractori, politicieni mincinosi, guvernanti la fel de mincinosi si nesimtiti, “vedete tv” adica toate parasutele, copii needucati si nu in ultimul rand tigani (rromi ca fac discriminare).
    Chiar fac discriminare? Cine e persoana discriminate? Eu cetateanul onest sau persoanele mai sus mentionate ca-si bat joc de mine, ca sunt corect, imi platesc taxele, incerc sa fac cinste tarii in care m-am nascut, imi cresc copiii nu ii vand, imi vad de viata mea si nu ma intereseaza “capra” vecinei de la parter.
    NU, nu fac deloc discriminare pentru ca cetateanului onest ii ingheata mainele si picioarele muncind, in timp ce multe din personajele de mai sus, nu fac nimic. Nici pentru ei, nici pentru statul in care traiesc dar doresc drepturi.
    La munca, nu la intins mana. Cine are sa traiasca, cine nu sa mai munceasca. Munca nu este o rusine, asa trebuie sa ne educam copiii.
    Investim in toate nebuniile numai in educatie nu.
    Investim in afise electorale de milioane de euro, ca sa poata avea puterea o mana de oameni corupti, care sunt interesati de burticile lor, nepotii lor si partid. Nu de interesul tarii si al cetateanului onest.
    In spatele partidului se afla o mana de hoti care au toate avantaje dupa preluarea puterii. Timp de 4 ani jefuiesc cat de mult se poate, apoi transfera puterea urmatorului partid, ca sa nu moara de foame nici celalalt partid apoi revin la putere primii. La televizor sunt dusmani, in realitate sunt prieteni si isi fac vacantele impreuna, dar nu in Romania ca sunt vazuti de cetatenii onesti. Stati linistiti domnilor deputati, domnilor senatori, guvernanti si restul bugetarilor ca o sa aveti de munca si la anul viitor, ca cetateanul onest e pe patul de spital din ROMANIA, unde plateste taxe dar nu primeste decat iluzii.
    Stati linistiti domnilor senatori, deputati, guvernanti si bugetari, sclavii nu stiu sa citeasca, nu stiu sa gandeasca. Se uita la televizor si va cred toate promisunile. Ne-ati prostit odata cu televizorul in 1989, ne mai puteti minti tot cu televizorul si in 2012. Sclavii sunt pregatiti pentru munca si anul viitor, ca ne-ati dat de mancare inca un set de promisiuni desarte.
    Oare are vreo problema cetateanul onest ? O fi nebun, poate a innebunit din cauza foamei. Lasati domnilor ca ne mai construiti niste supermerketuri si mall-uri, ca sa vedem in vitrine toate minunatiile lumii.
    Asteptam sa ne moara bunicii, chiar parintii pentru a avea un acoperis deasupara capului. Asteptam sa castigam la loto, asteptam sa ne dea statul sau UNIUNEA EUROPEANA ajutoare, ca doar suntem cetateni europeni, dar nu ne place munca. MUNCA E PENTRU MASINI, NU PENTRU OAMENI.
    ASTEPTAM, ca nu avem nimic de facut. NU MUNCIM, nu ca nu am avea unde munci. Nu muncim ca suntem puturosi, e mai usor sa fii curva, peste, cersator sau mincinos (adica politician). E mai usor sa vorbesti frumos, sa promiti lucruri marete dar care nu pot fi indeplinite. Mai bine sa te plangi ca esti sarac, nu ai casa, nu ai masa, poate ai noroc si iti mai promite un politician ceva sau ai noroc mai putin si te loveste un roman intors din tari straine cu 10 lei, ca sa-l ierte DUMNEZEU de pacatele de zi cu zi. Dar daca acest roman intors din tari straine ar fi mai bun si onest in viata de zi cu zi, ar disparea cersatorul, ar muri de foame pentru ca ii dispare obiectul muncii sau ar trai daca s-ar duce la munca, dar munca e grea. Ii ingheata mainele, face basici, rad prietenii de el, esti privit ca un sclav. “Cetateanul muncitor si onest” chiar asta este UN SCLAV MODERN, nu cersetorul. Cersetorul este un “baiat destept”, ca alti baieti destepti din tara noastra mult iubita.
    Romanul intors din tari straine, un mic tradator de patrie si neam, (poate cand eu gresit sau am fost prea rau si dur cu romanii plecati din tara).
    Multi ma vor condamna pentru acesta remarca, dar are un sambure de adevar. Daca eram inca 5 milioane in tara si nu plecam pribegi prin tari staine sa ne facem un rost in tara, poate Iliescu si restul politicienilor le-ar fi fost frica de o multime infometata si pacalita din 4 in 4 ani. Cum spune SUN TZU in ARTA RAZBOIULUI “lasati-le o portita de scapare si nu vor lupta pana la moarte”, asta a fost portita noastra, emigrarea in alte tari. Dar pentru fiecare 1000 de euro castigate am pierdut in tara 10.000 de euro, prin vinderea fabricilor si uzinelor. Inainte de 1989 Romania era o tara bogata pentru ca toate ramurile industrie, turismului si agriculturii erau foarte dezvoltate. Tara a ajuns bogata nu doar “cizmarului cu 4 clase”, a devenit datorita noua, cetatenilor care au muncit din greu. Are si carmaciul o parte din merit ca a stiut sa ne conduca si sa ne puna la munca. Au fost si privatiuni, si chestii rele, dar cel care a muncit si vazut de viata familiei, nu a dorit lacomie, nu a poftit la alte femei, nu a avut intentii criminale si golanesti, nu au fost homosexuali ca se plictisisera de sexul normal, nu au fost pedofili, nu i-a intrebat nimeni de sanatate. Dar toate relele au fost pentru binele tarii, nu pentru burtile unor oameni lacomi,(politicienii si unii din marii milionari romani) care nu le ajungea nevasta de acasa, vroiau femei tinere, vroiau fetite, baietei, amante si cine stie ce alte nebunii.
    Am intrat in NATO si UE datorita presedintilor acestei tari sau politicienilor aceste tari, NU. Am intrat pentru ca poporul roman a muncit din greu in perioada comunista, unde am acumulat aur in Banca Nationala, am scapat de datoriile externe, aveam de primit bani de la diferite state, s-a construit fabrici, uzine, orase, infrastructura rutiera, infrastructura feroviara, chiar si o autostrada (1973 BUCURESTI PITESTI), iar dupa 1989 le-am instrainat catre straini pentru a fi primiti in aceste organisme internationale si europene.
    Acum tara a saracit, “cetatenii onesti” au ajuns niste marlani nesimtiti care doar stau cu mana intinsa si doresc sa le ofere politicienii mita la 4 ani cate 2 mici si un pix, apoi se roaga sa mai supravetuiasca inca 4 ani pentru a mai prinde macar odata cei 2 mici.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 19, 2014 la ora 13:10

    Iulian Campeanu, o capusa pe capul statului roman. Pensie de handicap de 9 ani, 1500 pe luna.
    Ce masuri luam noi romanii?
    Niciuna, ne ducem cu drag in mai la vot si punem stampila.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 19, 2014 la ora 12:31

    Dorim drepturi dar cu ce sa le obtina statul Roman? Daca noi nu dorim sa platim nimic la stat, dar vrem de toate. Sa ne faca statul de toate, dar cu impozit zero.
    Pai sa largeasca aria de impozitare, dar in Romania, contribuie mai mult cei ramasi acasa, iar cei plecati la munca in alte tari nu contrbuie la buget, dar cand vin acasa vor de toate, autostrazi, sa ma trateze medicul gratis, medicamente gratis la parinti, totul gratis…
    Dar nu se poate domnilor, trebuie sa platiti cum platiti in tarile in care munciti, abia atunci veti simti cum se simt romanii ramasi acasa si impovarati de taxe.
    In occident sunteti emigranti iar acasa va da-ti printi si printese.
    Pana nu vom pune toti umarul la constructia tarii nu se va intampla nimic in Romania, decat jaf. Dar cand sunteti jefuiti, lasati ciocul mic, pentru ca va este rusine, ca va pacalit unul cu 4 clase, ca voi aveti facultati.
    Atata timp cat un lucru nu va afecteaza va este indiferent, cand va afecteaza incepeti sa tipati, dar cand trebuia sa tipati sau sa iesiti in strada, ati plecat la munca in occident. Acum nu va mai minunati ca Romania este tara hotilor, pentru ca nimeni nu a luat vreodata atitudine.
    Iar cu o floare nu se face primavara, nici cu 100.000 din 22.000.000, adica nici macar 1%, este vreo 0,45%.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 19, 2014 la ora 12:21

    Ce firma privata vinde in pierdere? CIne isi piermite sa vanda cu mai putin decat a dat pe produs?
    NImeni.
    De cE nu vinde Petromidia prosusele doar in UE si Romania, unde profiturile sunt mari si prefera sa exporte sub pretul pietei in tari non UE? Cu jumate de pret?
    Pai este simplu, daca ar face profit, ar trebui sa plateasca gaura lasata de domnul PATRICIU, vreo 600 milioane de $.
    Daca nu face profit nu plateste, dar pierde banii platiti pe rompetrol, dar sa este pe pierderi dar vinde produse in alte tari sub pretul pietei, dar fara costuri de productie.
    Adica, vinde cu 1leu catre tara non Ue, apoi in acea tara vinde cu 3 lei. Dar importatorul are sediu in alta tara, nu in Romania, unde are anumite beneficii.
    Dar are profit 2 lei la litru.
    Dar in Romania este pe pierderi si cu costuri uriase de productie suportate la pompa de catre prostii de romani care alimenteaza zilnic. Simplu ca bunaziua, dar va deschide ochii domnul GURAN, dar voi va bagati degetul in ochi.
    RUSINE, mai spuneti ca lucrati in domeniu de 8 ani.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 19, 2014 la ora 12:14

    Statul suntem noi cetatenii, noi pierdem banii din impozitul pe profit, pe care trebuiau sa-i plateasca cazaciii.
    Reprezentatii statului gen ponta si altii, au salarii imense plus alte venituri neimpozabie, gen spaga.
    Asa ca singurii care pierdem suntem noi, nu cazaciii, de asta avem taxe mai mari, ca sa platim diferenta cazacilor.
    Eu cand vreau sa vand masina platesc tot la finanate apoi vand masina.
    Dar Patricu a lasat gaura ca sa o plateasca cazacii, cazacii sa dau raniti si uite cu pierde ROMANIA Aproape 1 miliard de euro sau dolari.
    MOISE GURAN ARE DREPTATE, dar altii au orizonturile mici si nu gandesc decat pe un fir, dar sunt milioane de variante si fire.
    Banii pierduti de statul roman, adica noi romanii, vor fi platiti prin noi taxe si impozite, de noi toti romanii.
    Cine pierde, cine este hotul?

    Răspunde
     
  • Macrineanu Silviu
    Februarie 19, 2014 la ora 12:04

    Moise, nu cumva s-au intalnit hotul cu hotul?

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 19, 2014 la ora 12:03

    Este vai si amar pentru ca cei ramasi acasa sa munceasca achita si taxele celor emigrati in occident, dar pentru parintii lor nu platesc un leut taxe.
    Adica ai facut facultate in Romania, ai emigrat in Anglia, dar parintii si copii sunt acasa.
    Dar taxele tu le plaetsti in anglia nu in Romania.
    Eu trebuie sa platesc pentru pensia tatalui tau.
    Noi oamenii de rand nu avem bani ca MONICA ANGHEL, nu suntem vedete.
    INteleg un sportiv, dar atata. Punct. restul trebuie sa plateasca taxe, ca sunt cetateni Romani. Sa-si declare veniturile obtinute in strainatate si sa plateasca CASS, CAS, Impozit 16%.

    Răspunde
     
    1. unu din occident
      Februarie 19, 2014 la ora 13:05

      Nu are nicio treaba subiectul cu plecarea in occident. Si da e o problema mare pentru Romania emigratia dar pot pune pariu ca in 90 cand se putea schimba ceva in bine ai fost unul din desteptii care aplaudau minerii in Bucuresti… usor cu remarcile acide. Pe de alta parte multi din noi trimit acasa pe luna mai mult decat salariul tau brut din care mare parte tot la stat ajunge prin taxe (mai putin cele pe salariu) dar daca stai si faci un calcul cam tot pe acolo iesi. Succes

      Răspunde
       
    2. unu din occident
      Februarie 19, 2014 la ora 13:10

      Si tare sunt curios de ce as plati cas si sanatate in Romania ? Ce daca ma inbolnavesc pe unde oi fi ma trateaza statul roman? Problema e simpla : Iti place sa fii furat? stai si rabda. Nu iti place ? cauta alta solutie si nu mai critica aiurea.

      Răspunde
       
  • Razvan
    Februarie 19, 2014 la ora 11:40

    de fapt un titlu mai realist ar fi fost ca s-au intalnit hotul cu alt hot 🙂

    Răspunde
     
  • Fondu' structural
    Februarie 19, 2014 la ora 11:22

    Eu am o alta intrebare: cati bani se varsa de la Petromidia pentru diverse contracte de consultanta/servicii?, in firmele cui? cine sunt actionarii acelor firme?
    Faptul ca rafinaria asta e tinuta pe pierdere inseamna ca nu-i rentabila, deci s-o vanda.

    Un alt aspect interesant este legat de faptul ca nu poti acorda inlesniri fiscale firmelor (companiilor) aflate in dificultate – cel putin asa stiu eu de la UE
    Al treilea aspect este vizat este faptul ca impozitul pe profit al astora e ZERO. si deci la stat nu intra nici un leu.
    Rezultat= Noi toti trebuie sa suportam taxe si impozite marite, sa muncim practic pentru stat, pentru ca niste smecheri isi baga banu’ in propriu buzunar.
    Oare de ce nu facem niste plangeri penale impotriva guvernantilor si impotriva kazahilor?

    Răspunde
     
  • Bazatul
    Februarie 19, 2014 la ora 11:05

    Domnule Guran, fara suparare, dar sunteti ca elevul lui Caragiale. Nu totul se reduce la castraveti. Sa nu amestecam istoria antic-Patriciana cu epoca moderna a Rompetrol de dupa 2007, ca sa nu mai vorbim de preistoria pagana de dinainte de privatizare. Cand se fura hot pe chior, unde erati? Strainii astia sunt afaceristi, n-or fi ei foarte breji, dar nu au ascuns niciodata ca vor sa faca profit si au ales Romania pentru ca aici pot sa faca profit mai mare sua mai usor decat in alte tari. Noi, ca lepre ce suntem, am vandut vaca familiei pe nimic si acum fac spume la gura ca de ce ne-o mulge altul. Pai frate, zi mersi ca a bagat bani sa faca o rafinarie sa straluceasca in conditiile in care in toata Europa rafinariile se inchid pe capete pentru ca nu pot sa faca profit. Vrei sa dai vina pe cineva, sari pe Patriciu, sari pe guvernele succesive care si-au batut joc de Rompetrol si continua sa isi bata joc de toate asset-urile statului, nu doar cei 44% la Rompetrol. Pana la urma, Kazahii astia pe care ii acuzi tu de furt sau interese ascunse au bagat 1 miliard de dolari in modernizarea Petromidia, au salvat si chiar creat locuri de munca in economie, si daca asta nu e destul ca sa ii crezi cand zic ca au planuri de viitor pentru afacerea asta, atunci esti un nebun orbit de furie, care loveste in stanga si in dreapta mult dupa ce hotul care i-a dat in cap a fugit. Hai sa terminam odata cu generalizarile si sa impartim clar spetele. Daca vrei sa ajuti cu ceva tara asta, ataca coruptii nu victimele. Leaga-te de Nastase, Ponta, Patriciu, Vosganian si altii care au capusat vaca pana au inbolnavit-o inainte sa o vanda la fermieri adevarati.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Februarie 19, 2014 la ora 14:23

      Stai ca nu mai inteleg… Eu spun ca, din contra, trebuie sa faca profit. Asta cu rafinariile din Europa nu fac profit nu prea tine. Tocmai pentru cei care pricep am pus pe carton si rezultatul operational care NU include amortizarile. Cand la 5 mld de dolari si maximum de capacitate ai EBITDA de 29 milioane (cat vine? 0,5%?) asta chiar nu spune nimic? Pai asta inseamna ca Petromidia o sa faca profit cand o fi barilul 10 dolari. Adica niciodata.

      Răspunde
       
      1. daniel
        Februarie 20, 2014 la ora 12:30

        E clar ca ceva este foarte putred in legatura cu aceasta afacere. Este de asemenea foarte clar, Moise, ca ai dreptate. Marea noastra problema, de fapt tragedia noastra, este ca incompetentii si hotii care conduc tara vor face in continuare ce stiu mai bine, adica vor fura, bazandu-se pe un proverb ce caracterizeaza de minune atitudinea romanilor: ”cainii latra, ursul merge”. Asta-i durerea.

        Răspunde
         
    2. punctul pe i
      Februarie 19, 2014 la ora 18:32

      ALOO !! Domnu”/.. las-o mai moale cu „investitul ” .. ca asta NU MAI TINE NICI MACAR .. la „ieconomisti !”
      Daca ar fi sa ia cineva la bani marunti ..”investitiile”.. TARE IMI ESTE ca .. au numarat in „cheltuielile cu investitia „” si AERUL ADUS CU VAPORUL .. din Kazahstan .. cand au adus cele 2 suruburi .. in valoare de cate 500 miloane de usd/bucata !!

      DE ACEEA .. CAND VA VENI SI ZIUA JUDECATII ( nu „cea de apoi”.. !!).. CA SE APROPIE mai repede decat cred multi..NUMAI GLOANTELE.. NU VOR FI SUFICIENTE !!!

      Doamne ajuta !!

      Răspunde
       
  • popescu ionel
    Februarie 19, 2014 la ora 10:54

    Aici nu ai dreptate deloc. Incepi sa devii doar un jurnalist care face declaratii senzatiinale fara sa stie ce spune.
    Uitate la rafinariile europene, citeste putin despre marja de rafinare in europa si vei intelege.

    Răspunde
     
  • ici
    Februarie 19, 2014 la ora 10:49

    Noi inca nu realizam ca suntem in Europa si nu trebuie sa ne mai fie FRICA de Sovietici!

    Răspunde
     
  • Banciu
    Februarie 19, 2014 la ora 10:47

    o natiune de prosti hoti betivi si curve ramasite aduse din inperiul roman

    Răspunde
     
    1. dedu
      Februarie 19, 2014 la ora 11:25

      E mai usor sa iei spaga de cateva milioane de euro …decat sa iti asumi responsabilitatea unui proiect gigant ..de care depinde vietile catorva mii de romani ! Exact la fel este si la oltchim …numai la noi la romani se poate intampla asa ceva …sa fii cel mai bun de pe piata si noi ii dam in cap …stati linistiti ca asta e o mica buba …pe „capul” romanilor…zilele trecute am citit ca ministrul care era desemnat strict pe infrastruca Poloniei …a fost demis ..ca in 5 ani a facut
      „doar” 1500 de km de autostrada ..:)))) asta ca un mic exemplu…cam la cati ani lumina suntem noi de civilizatie !

      Răspunde
       
  • Attila
    Februarie 19, 2014 la ora 10:45

    asa i romanul moldovan deci roman roman deci tigan prost + hot = noua natiune de etnici ai europei.

    Răspunde
     
  • fl
    Februarie 19, 2014 la ora 10:35

    Comunismului sovietic creeaza deranj la nivel international.

    Presedintele Romaniei s-a retras din intelegerea Rompetrol la care initial a luat parte, iar acum doar Guvernul a fost parte din intelegerea cu acesti indivizi din stepele asiatice.

    Ar fi interesant sa stim cam ce procent din populatia Romaniei ar fi facut la fel pentru a stii astfel cam cat la suta ne-am indepartat de nebuloasa sovietica si cat mai avem pana vom vedea lumina.

    Răspunde
     
  • spartacvs
    Februarie 19, 2014 la ora 10:09

    ce e din petrol,e inflamabil.astia se joaca cu focul.sper ca am fost clar.

    Răspunde
     
  • mm
    Februarie 19, 2014 la ora 09:57

    Moise o sa-ti arat ca in acest caz gresesti, pt ca am lucrat 8 ani in industrie si stiu ce se intampla.
    Sa o luam pe rand: cand toate lumea, cu exceptia Petrom, afiseaza pierderi sau un profit minuscul, trebuie sa te gandesti ca profitul vine de la ce are in plus Petromul, adica titeiul intern ieftin. De acolo fac profit, din extractie. Marjele de profit pe rafinare in Europa sunt la cote istoric de mici, la fel marjele pe partea de vanzare cu amanantul(statiile). Din statii, daca vrei sa stii. se fac bani din partea de shop si restaurant, pe care doar OMV-ul o face ca lumea, restul nu, nici macar statiile vechi Petrom.
    De ce crezi ca a vandut Dinu Patriciu? Ca nu mai putea sa o tina, ca nu facea marje. Pentru ca marjele in petrol sunt acum la cei care extrag, nu la cei care rafineaza si apoi vand cu amanuntul. Daca observi asta e miscarea, cei care extrag cumpara rafinarii si retele de statii, pt ca au cash. Dar de fapt, nu prea stiu in ce se baga si cand se baga deja e tarziu, incep sa marce pierderi. Situatia ideala ar fi daca tot te bagi in vanzari cu amanuntul sa controlezi un pic o piata locala, sa poti sa faci profit, adica sa ai un market share consistent. Din pacate la noi, deoarece Petrom face banul pe partea de extractie, nu are curaj sa faca profit bun pe partea de vanzare cu amanuntul. Ca o paranteza, sa stii ca la cantitati mult mai mici in Rep. Moldova Rompetrol statii de acolo aveau profit mai bun decat Rompetrol statii din Romania! Ori in conditiile in care ai aceeasi reteta de statii, management, etc, e clar ca e ceva in piata care distorsioneaza profitul si marjele in Romania. Si acesta se numeste Petrom care face profit pe extractie si din cauza presiunii politice nu fac si pe partea de statii. De altfel ei au raport de activitate detaliat si poti sa vezi acolo cat din miliardul anuntat azi e din extractie si cat din „marketing „- adica vanzarea cu amanuntul.
    Oricum, ce ma socheaza e ca cu toate sursele si inteligenta jurnalistilor economici, nimeni nu a mirosit pana acum aceasta situatie. SI inca ceva. Cand exporti nu ai TVA, accize, etc, care sunt cam mai mult de jumate din pretul de statie. Deci da, 50% productie vanduta intern are incasari duble decat 50% vandut la export. ce naiba, macar asta sa o fi vazut!

    Răspunde
     
    1. Moise
      Februarie 19, 2014 la ora 14:34

      Uite ca tocmai si-a publicat si Petrom rezultatele. (http://www.petrom.com/SecurityServlet/secure?cid=1255757636783&lang=ro&swa_id=1339629296981.2173&swa_site=wps.vp.petromcom)

      Deci Petrom cumpara motorina fie de la Petromidia fie din import si scoate doar benzina din rafinarie. Si totusi are +386 mil lei rezultat net pe R&M. Asta intr-o tara in care marjele pe motorina sunt mai mari decat pe benzina iar raportul de consum intern benzina/motorina e de 1/3. Deci, imi explica si mie cineva?

      Răspunde
       
      1. mm
        Februarie 19, 2014 la ora 17:10

        – pag.7 din raport, marjele de rafinare sunt negative, adica rafinaria pierde bani si in 2012 si in 2013.
        Citez: Indicatorul marja de rafinare a scazut fata de T4/12, la -4,39 USD/bbl, fiind afectat de marjele mai
        mici la produse, in special benzina si distilate medii.
        Rata de utilizare a rafinariei a fost de 90%, optimizata pentru a reflecta cererea pietei si performanta
        operationala.

        Traduc: pierd au pierdut bani cu fiecare baril rafinat.

        Legat de de rezultatul net pe R&M, e dat de reteaua OMV din Romania pe care a incorporat-o in R&M si care e foarte buna ca profitabilitate, plus profitul R&M de pe alte piete pe unde mai au statii. Si da, fac si ei motorina, stai linistit.

        Răspunde
         
  • cyphres
    Februarie 19, 2014 la ora 09:26

    In sfarsit ne-am trezit 🙂 Pai Moise , eu ti-am atras atentia asupra Rompetrolului de vreo 6 luni si n-am primit nici un raspuns . Desi nu sunt un prieten al Petrom-ului ( am o afacere in transport si ma arde destul de tare la buzunare ) totusi astia inregistreaza profit urias an de an . Pe cand cazacii , tot pe stilul lor de tatari de cand ii stim 🙂

    Răspunde
     
  • fidias
    Februarie 19, 2014 la ora 09:25

    Salut Moise, daca tot te intalnesti in seara asta cu Basescu, intreaba-l, te rog, daca stie ceva despre ordonanata 85 prin care firmele care foreaza in Marea Neagra sunt scutite de taxe de concesiune si exploatare. Artizana ordonantei fiind E. Udrea. In acest fel statul pierzand anual sute de milioane de euro. Asta vis-a-vis la disputa cu Premierul in legatura cu cresterea accizelor pe motorina.:)

    Răspunde
     
  • Cosmin Moise
    Februarie 19, 2014 la ora 09:04

    Si la Lukoil se facea la fel! Acum cativa ani refuzau depunerea bilantului anual la Ministerul Finantelor pe motiv ca ei nu raspund decat in fata rusilor lor, plateau amenzile (sume modice, ii durea la basca) asa ca Fiscul s-a resemnat si se face ca nu vede, ca sa nu strice prietenia ruso-comunista, inchis rafinarie etc. E indeajuns ca incasezi ceva accize si tva, taxe si impozite la salarii. Daca un buticar face asa ceva vine fiscul si ii ia din casa si-l mai baga si la puscarie pentru evaziune fiscala. Dar de, rusii sunt rusi!

    Răspunde
     
  • MM
    Februarie 19, 2014 la ora 08:48

    Probabil ca nu sint singurii care procedeaza asa ,la ei s-a vazut imediat pentru ca e prea gogonata,dar daca cineva ar lua si ar verifica cifra de afaceri si profitul net de la alte firme cu un picior in Romania si cu un altul in alta tara s-ar descoperi multe surprize .Vina oricum sta la noi, cu o legislatie stufoasa in continua modificare si cu posibilitati de „ocolire”a unor articole ,cu oameni usor de cumparat in posturi de conducere ….la ce va asteptati?

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    Februarie 19, 2014 la ora 07:27

    Vai de mine ce ar fi facut fiscul american cu ei daca faceau scamatoria asta acolo.

    Răspunde
     
    1. Comment
      Februarie 19, 2014 la ora 09:43

      Stai calm, că la americani nici nu îndrăzneau așa o mișculație… mai ales în ultimii ani, când toată lumea e cu ochii pe „butelie”…

      Răspunde
       
  • vasi
    Februarie 19, 2014 la ora 07:03

    Eu spun ca s-au intalnit HOTUL (rompetrol) cu HOTUL (reprezentantii statului roman)

    Răspunde
     
    1. Mihai
      Februarie 19, 2014 la ora 10:35

      O Combinație win-win….

      Răspunde
       
  • mihaix
    Februarie 19, 2014 la ora 03:38

    Ba da – raspunsul la intrebare 🙂

    Cum ar fi sa vina un audit ?

    si dupa sa se faca o mica negociere referitoare la acel miliard. Ca daca asa sunt regulile jocului.

    Intre timp mi-a placut stirea cu polonezi care l-au dat afara pe ala de la cnadnrul lor dupa ce a facut 1500 km de autostrada in 5 ani. Cica ca sa ii potoleasca pe reprezentantii companiilor de constructii, care zbierau ca omul le-o trage la gioale. Dar l-au lasat 5 ani sa isi faca treaba, de unde reiese ca se poate: pui unul bun care sa se jaoce cu ei, si dupa le zici: da bre l-am dat afara. Oare de ce la noi nu putem face asta cu Petromodia, cnadnr. Un control, un om intransigent, un joc de-a soarecele si pisica, ca sa obtinem ce vrem. Altfel nu se poate, dar poate invatam si noi regula jocului.

    din pacate tare mi-e teama ca noi o stim, dar o faultam repede ca iese spaga ….

    Răspunde
     
  • adrian nastase
    Februarie 19, 2014 la ora 01:46

    Cand vei aborda un articol , similar , pe tema Petrom? Sigur n-o sa poti raspunde! Hahahahahahaha!

    Răspunde
     
    1. Moise
      Februarie 19, 2014 la ora 14:39

      Sugerati cumva faptul ca n-as critica Petrom pentru ca este sponsor? Am o surpriza pentru dumneavoastra! Si Rompetrol este. Sau mai bine zis a fost.
      Uite aici articol publicitar(marcat ca atare) Rompetrol publicat pe biziday pe data de 7 mai 2013 (http://www.biziday.ro/2013/05/07/rompetrol-unul-dintre-contribuabilii-vitali-pentru-romania/)
      si articol jurnalistic (sub semnatura mea) publicat pe acelasi site doua zile mai tarziu.
      http://www.biziday.ro/2013/05/09/intrebarile-afacerii-rompetrol/
      Va asigur ca cei de la Rompetrol platesc foarte bine, dar publicitatea e publicitate iar jurnalismul este jurnalism. Apropo de pseudonimul pe care vi l-ati ales, nu toti putem fi cumparati.

      Răspunde
       
      1. Chirita Aurelian Stefan
        Februarie 19, 2014 la ora 20:02

        D-le Guran spuneti-ne in calitate de analist economic ,cat ar trebui sa fie redeventa pe hidrocarburi pt ciclul 2015-2024?Pun pariu ca nu stiti sa calculati?
        P.S. Pritenii stiu de ce!

        Răspunde
         
        1. Moise
          Februarie 20, 2014 la ora 01:32

          🙂 ma subestimati. redeventa depinde de gradul de maturitate al zacamantului. deci despre ce zacamant vorbim?

          Răspunde
           
          1. Chirita Aurelian Stefan
            Februarie 20, 2014 la ora 13:38

            V-am spus sa calculati nu sa emiteti ipoteze sau nu stiti despre ce este vorba?!
            P.S. Succes ,dar nu cred ca puteti pana la sfarsitul lui 2014.Ca asa sunt olteni calculeaza ,,repede ” doar cand pot.

             
        2. acelasi
          Februarie 21, 2014 la ora 05:03

          Dl. Chirita Aurelian Stefan, probabil ca un pic de aritmetica mai stiu, mai nasol este ca nu am gasit … ciclul 2015-2024. Probabil ca si daca-l gaseam tot mare brinza nu faceam, ca as mai sunt necesare niste preturi de referinta, dupa cum se vede din:
          ” (1) societatea si filialele sale, in masura in care inregistreaza venituri din activitatea de productie de titei si gaze naturale, constituie o rezerva in limita unei cote de 35%, aplicata asupra:
          a) pretului de referinta al tonei de titei extras, stabilit de ANRM, in scopul calcularii redeventei petroliere;
          b) pretului de referinta si cantitatilor respective de gaze naturale livrate de catre producatorii de gaze naturale, stabilit de ANRM, in scopul calcularii redeventei petroliere, excluzand contravaloarea impozitului pe gaz si a serviciilor de inmagazinare, transport si distributie.”
          Si acuma va intreb eu: in cazul ca nu se „inregistreaza venituri din activitatea de productie de titei si gaze natural”, se mai calculeaza vreo redeventa?

          Răspunde
           
  • TiberiuC
    Februarie 19, 2014 la ora 01:10

    Moise, toata lumea face in asa fel ca sa nu aiba profit pe hartie ca sa nu plateasca impozit. Iar in privinta Rompetrol chiar te asteptai la altceva?

    Răspunde
     
  • Razvan
    Februarie 18, 2014 la ora 23:28

    @moise: conform analistilor, petromul va raporta maine un profit record…pariem ca asa va fi? propun totusi o analiza atenta a rezultatelor acestora…cu cat au extras titeiul, cu cat l-au procesat si cu cat l-au vandut…export au facut? ..nu de alta dar i-am vazut in top 10 exportatori

    parca anul asta expira redeventele stabilite la petrol si gaze…trecem si noi la nivele europene, dupa 10 ani de blocaj..un export de gaze, ceva?

    un alt pariu: pe rafinare au pierdere, compensata de partea de extractie si distributie..

    @dacus: in romania si in europa este foarte bine reglementata ideea de pret de transfer..basca ca cel de la care ia titeiul este cotat la bursa din londra..kmg e&p

    in ciuda pierderilor, s-au facut ample investitii..de asta a ajuns cea mai mare si performanta rafinarie din romania..nu stiu daca e relevant, dar acestia au si rafinaria vega, singurul producator de bitum din tara si cea mai veche rafinarie in functiune (1905)

    ps. cand vedem si un cazac in emisiune ta, sa lamureasca aceasta dilema?:)

    moise, de curiozitate..unde erai pe pe 27 aug 2007, asa pe la pranz?:)

    Răspunde
     
    1. Moise
      Februarie 19, 2014 la ora 01:39

      pe bune? te astepti sa mai stiu unde eram acum sapte ani?

      Răspunde
       
    2. Comment
      Februarie 19, 2014 la ora 09:44

      Deci unde era MG în august 2007? Hai, luminează-ne…

      Răspunde
       
      1. Mihai
        Februarie 19, 2014 la ora 12:46

        Cel mai probabil, Razvan, la asta s-a referit cand a facut aluzia respectiva:
        http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1035368-tranzactiile-actiuni-rompetrol-investigate-jandarmul-bursei.htm

        Răspunde
         
        1. Moise
          Februarie 19, 2014 la ora 14:49

          Ahaaa! Eram la Antena 3, asta zici? pai si tu crezi ca imi spuneau mie Voiculescu si Patriciu ce fac ei si ce sa dau la tv? Cred ca, din contra, am fost printre primii care au relatat despre aberatiile acelei zile.

          Răspunde
           
          1. acelasi
            Februarie 21, 2014 la ora 05:19

            Moise, 27 august 2007 este … DUMINICA.

             
  • gigixy
    Februarie 18, 2014 la ora 23:27

    cam la fel e si in port. un profit miiic-mic-mic, rulaj mare, investitii 0.

    Răspunde
     
  • doru mobilatoru
    Februarie 18, 2014 la ora 22:59

    Am doar doua cuvinte:
    Moise presedinte!
    Sincer eu as vota un om cu asa caracter.pacat ca nu poti fi politician:).

    Răspunde
     
  • MBB
    Februarie 18, 2014 la ora 22:51

    Mi-as dori sa cred ca România mai are o șansa, ca romanii pot trai uman in tara lor, dar pe Zi ce trece constat ca nu se poate. Oare ce vina au kazahii, pentru ei e bussines, cine dintre cei care comentează nu ar vrea un astfel de „bussines” e foarte tare.

    Durerea apare cand ma uit la cei ce ar trebui sa ne apere interesele, mai mult decât atât vorbim de energie deci siguranță naționala.
    Voi va dati seama ce oameni ne reprezintă pe unii ii si cunosc, vai de noi, nu stiu că-ți din voi realizează ca acești Negociatori romani se comporta ca atunci cand vinzi o masina, ei nu înțeleg responsabilitatea si povara pe care o au atunci cand negociază cu alte popoare.

    Cum sa ai oameni capabili cand sunt puși politic sau din obligatie ca a dat cu gura pe la TV de ex., asta este adevarata trădare, sa pui incompetenti in poziții cheie. Pentru asta as da 20 de ani de pușcărie. Va spun eu ca de pușcărie le e frica. Ce vina are ăla care a semnat cand el e bun la vândut legume? Nici o vina. Problema e ăla care la pus acolo.
    Voi va dati seama cat au muncit părinții noștri pt Petromidia, stăteau in frig si mâncau…
    Am multe de spus dar iar ma deprimat si maine tre sa o iau de la capăt prin „mocirla” cu moralul ridicat.
    Bogdan

    Răspunde
     
  • Dan
    Februarie 18, 2014 la ora 22:20

    Moise, profitul operational este diferenta dintre cifra de afaceri si cheltuielile operationale ( inclusiv cheltuielile cu materiile prime- in cazul de mai sus).

    Nimeni nu cred ca e naiv sa conteste operatiunea de mascare a profitului doar „pierderea” vine din chetuielile cu amortizarea si cele financiare. Sunt curios cum arata o balanta la dec 2013, dar din ce am vazut la 2012 aveau cheltuieli financiare de vre-o 40 mil $.

    Apropos : de ce ni se prezinta cifrele astea ba in dolari, ba euro , ba in lei ?

    Răspunde
     
    1. Moise
      Februarie 19, 2014 la ora 01:41

      eu pot vorbi si despre operatiuni de hedging pe pretul petrolului, sau pe cel al carburantului. acesta este totusi un blog pe care incercam sa fim pe intelesul tuturor.

      Răspunde
       
  • Dacus
    Februarie 18, 2014 la ora 22:14

    Dl Razvan 20.53. Opinia dvs ar fi de folos totuși. Vis-a-vis de subiectul asta aveți o părere ?

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    Februarie 18, 2014 la ora 21:26

    Pai Ponta a fost in turneu prin Kazahstan si mai stiu pe unde, sa caute investitori sa negocieze. Intr-o postare asta ne-a spus domnul Blanculescu.
    Wai, nu stiu ce sa mai zic, cand citesc astfel de lucruri ma ia cu dureri de cap.

    Răspunde
     
    1. Marius
      Februarie 19, 2014 la ora 10:42

      Ponta s-a dus in Kazahstan sa isi repare greselile. S-a dus sa discute cu proprietarii unui mare contribuabil la bugetul de stat asta dupa ce i-au atacat sau sabotat prin media ca razbunare politica sau santaj pentru a strange bani de campanie. Noi, cei de afara, nu vom sti niciodata exact ce se intampla in culise, dar putem sa ne facem o idee extrapoland obiceiurile si experientele anterioare ale personajelor implicate. Ponta este un agent al Kremlinului care abia a terminat cu nota de trecere scoala dezinformarii. Daca era mai abil poate reusea sa prosteasca pe mai multi, nu doar flamanzii cu spume la gura. Dar cum in Romania „merge si asa”, omul este mai mult decat capabil sa prosteasca saracia aruncand cu rahat si furandu-le atentia cu fumigene.

      Răspunde
       
  • Mihai
    Februarie 18, 2014 la ora 21:18

    De vazut opinia auditorului independent ce spune la acest aspect? Sau nu zice nimic?

    Răspunde
     
  • Razvan
    Februarie 18, 2014 la ora 20:53

    moise, lasa ca maine vine petrom cu profitul record..sa inteleg ca nu o sa comentezi, sau eventual o sa ii lauzi un pic ca fac afaceri curate din titeiul nostru:)

    incearca totusi sa-ti largesti orizonturile si sa nu mai cazi in populismele ieftine, ca nu iti fac cinste…sau poate esti pupila tovarasei andreea paul v(f)ass:)

    cred ca era mai bine sa inchidem dracului toate rafinariile si industria de resort…arpechim, doljchim, oltchim, rafo, steaua, darmanesti, astra, suplacu de barcau, petromidia, vega..sa-i dam afara si pe rusii de la lukoil si sa facem supermarketuri si hypermarketuri…sa plantam eoliene si sa ne rugam sa bata vantul…

    Răspunde
     
    1. Moise
      Februarie 18, 2014 la ora 22:36

      nu stiu cat de bune vor fi rezultatele Petrom dar am invitat-o pe Mariana Gheorghe la emisia de joi.

      Răspunde
       
      1. Marcel
        Februarie 18, 2014 la ora 22:43

        Pai parca venea Super-Base la emisunea de joi…

        Răspunde
         
        1. Cornel
          Februarie 18, 2014 la ora 23:56

          Super-Base vine miercuri, din pacate fricosul de Ponta nu a acceptat invitatia lui Moise.

          Răspunde
           
          1. TiberiuC
            Februarie 19, 2014 la ora 01:08

            Sincer, si eu daca eram in locul lu’ Ponta nu veneam intr-o emisiune cu Basescu. Basescu a ajuns dintr-un om pe care l-am votat in 2004 intr-un om pe care il urasc la fel de mult cum am urat PSD-ul in 2004. A fost cea mai mare dezamagire cand ma gandesc ca am pus stampila pe el.

             
      2. MBB
        Februarie 19, 2014 la ora 20:33

        S-au negociat deja Redevențele ? Sau urmează ? Cred c ar fi un subiect fierbinte de abordat … Succes

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase