Nu trebuie să fii Cristiano Ronaldo ca să fii genial

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

Voi ce ziceţi, Cristiano strânge bonurile de la gelul de păr pe care îl cumpără? Dar îl cumpără de la Madrid, unde-i plecat la muncă, sau i-l trimit părinţii de acasă, din Portugalia? Că dacă e de acasă, s-ar putea să-i trebuiască bonurile…

ronaldo blog

Face ocolul lumii o știre despre portughezi, care au decis să combată evaziunea fiscală înscriind într-o loterie națională toate bonurile fiscale cerute la cumpărături de cetățeni. Cu cât mai multe, cu atât mai mari șanse. Ideea nu este nouă și, în ciuda faptului că e spectaculoasă nu este nici măcar foarte eficientă. Știu, o să ziceți că la apetitul pentru caritasuri, feneiuri și pronosport al românilor ni s-ar fi potrivit mănușă. De fapt portughezii au evaziunea fiscală pe la 20% din PIB, deci cam la jumătate față de noi, dar acum patru ani, pe vremea unuia dintre guvernele Boc a circulat și la noi o astfel de idee. Nu, nu cu loteria, ci cu deducerea personală din impozite. Poate ați văzut acum la benzinărie cât de simplu este ca pe bonul fiscal să ți se treacă un număr personal. Acum casele de marcat de la benzinării sunt setate să treacă Codul Fiscal pentru mașinile de firmă care decontează carburantul. Așa! Şi la pâine, la carne, la Carrefour, la Mega Image sau la buticul din colț nu ți se poate trece CNP-ul? Ba da, desigur, e chiar simplu. Durează 20 de secunde, dacă îţi ştii CNP-ul pe din afară (iar dacă nu-l ştii şi nu vrei să-l înveţi poate-ţi iei buletinul cu tine).

Și dacă tu faci statului dovada că ai plătit în decursul unui an TVA de 3000 de lei, l-ar durea mâna pe stat să-ți dea înapoi de exemplu 300 de lei? Ce? Vi se par sumele prea mari? Apoi să vă fac un calcul simplu!

tva blog

 Un cetățean cu un venit mediu de 1600 de lei care cheltuiește potrivit statisticilor 75% din salariu, deci 1200 de lei pe lună ar trebui să contribuie la bugetul statului cu 232 de lei pe lună. Într-un an se strâng fix 2787 de lei(hai că am fost aproape de 3000!). Iar statul ar da înapoi cetățeanului 10% din TVA sub forma unei scutiri de la plata impozitului pe casă de exemplu, dar ar dubla încasărle din TVA. Ei, ce ziceți? Vi se mai pare așa bună ideea cu loteria portugheză? N-ați fi mai tentați să primiți cert 300 de lei, în loc să participați la o loterie? Din păcate la noi astfel de idei par excentrice și nu mai ajung niciodată să fie aplicate.

Nu trebuie să reinventăm roata ci doar să mergem pe bicicletă, nu trebuie să fim geniali ca şi Cristiano Ronaldo ci doar să păstrăm bonul de la gelul de păr sau ce ne mai cumpărăm.

PS Anual statul român pierde doar din evaziunea fiscală la TVA peste 6 mld de euro. Doar aşa, de dragul aritmeticii distractive, la o valoare de 100 de milioane de euro, de aceşti bani statul român ar putea achiziţiona 60 de jucători ca Ronaldo. (Ce vreţi, m-am plictisit şi eu de comparaţiile cu … ar putea construi X kilometri de autostradă 🙂 )

PPS Pardon! Am gresit! 11,5 miliarde de euro evaziunea doar la TVA. Faceti voi calculele câţi Ronaldo putem cumpăra de banii ăştia

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

107 răspunsuri la Nu trebuie să fii Cristiano Ronaldo ca să fii genial

  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 12, 2014 la ora 09:42

    Ca sa fiu in pas cu nick-ul. Ca dupa aia apar speculatiile.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 12, 2014 la ora 09:42

    Buna ideia domnule GURAN.

    Răspunde
     
  • Catalin ( CTL )
    Februarie 12, 2014 la ora 07:30

    Am citit cteva comentarii legat de sistemul socio-economic in care suntem si capitalism. Foarte multi le confunda. Tineit minte ca domnul Guran a vorbit despre coruptie foarte mult in ultima vreme, si spunea ca stie ca e o emisiune cu specific economic dar in momentul de fata, coruptia e economia romaneasca, e un capitalism ( desi pot demonstra ca e ma de graba socialism ) de cumetrie. Intr-adevar, sa faci greseli, sa furi si sa nu fii afectat nu e bine dar acesta nu e un principiu al capitalismului. Capitalism inseamna castiguri private, pierderi private. Ne putem lungi mult vorbind despre riscuri sistemice dar pe scurt capitalismul e cum spuneam in propozitia anterioara.
    Deci, in loc sa blamam capitalismul am face bine sa ni-l cerem, pentru ca va asigur ca nu il avem.

    Răspunde
     
  • care va
    Februarie 12, 2014 la ora 02:04

    Buna Moise. Este bine sa mai ai si cite o reactie, numai formator de opinii? Incepe sa fie plictisitor. Chestia cu ” poate va permit prea multe pe acest blog”, suna cam in contradictie cu ARTICOLUL VII – parerea dvs conteaza!!! Sa stiti ca scriu si pe alte bloguri si chiar voi afisa raspunsul dvs, pe citeva din ele. Sunt curios care va fi reactia TVR la treaba asta. Mai departe. Se pare ca nu m-ati inteles. Eu nu fac politica, nu sunt nici comunist, nici capitalist si nici macar socialist. Nu trebuie sa fii socialist sa-ti permiti a vorbi despre societate, dar sunteti om de litere asa ca nu insist. Daca nu ati retinut, va voi repeta: in toate timpurile s-au facut si bune si rele. Lasind la o parte orice interes, se pot discerne aspectele pozitive, care pot contribui la crearea unei societati … ne-nimic din ce a fost pina acuma, dar sa fie buna pentru toata lumea. Si mie mi se intimpla sa uit „litera mare” de la numele unei tari, deci sa vorbim de Canada. Sau mai exact, despre cit de bine traiesc eu „din acumularea de secole a unei economii capitaliste dezvoltate”. Pina una alta, aveti aici o mostra mititica, locatia nu este decit la vreo 20km de capitala:
    http://ottawa.ctvnews.ca/prescott-family-pulls-the-plug-on-hydro-one-1.1599304
    Felul in care vorbiti, denota ori ca nu stiti despre ce vorbiti, ori ca dezinformati intentionat. Dar nu condamn nici una nici alta. Nu pentru ca, omeneste n-as fi tentat, dar nu foloseste. Cu emisiunea dvs si cu blogul faceti un lucru bun, poate ca nu tocmai ce intentionati dar … nimeni nu le are pe toate.
    Revenim la Canada. Astia pe aici nu au pretentia ca sunt ceea ce opinati dvs, motiv pentru care la toate campaniile elctorale aflam ce au facut rau si ce n-au facut bine diversele culori. Este drept ca sunt si citiva socialisti pe aici, dar cei mai multi si mai activi la ora asta in lume sunt in Anglia si America. Economia de piata, baza sistemului economic promovat de capitalisti, criticata de multi, preaslavita de altii si aplicata dupa ochi de fiecare cum stie mai bine – de exemplu, in dezbateri publice: dvs va substituiti unui dictator al informatiei si al opiniilor. Stiu, este omeneste sa-ti placa sa fii laudat si foarte neplacut sa fii criticat, mai ales pe blogul public personal.
    Despre blog:
    = ” Blogging has become one of the more popular pastimes on the internet. Some people blog for money, others blog about current events, and others blog for humor. The list goes on. Increasingly, bloggers are use weblogs as a personal journal, preferring to keep it out of the spotlight.”
    = ” a lot of other folks in the blogosphere who just want to write personal publications that are not exactly meant for making money. I really like that, actually. We need more people who just want to share their stories in this world.”
    = ” Write posts that are intimate and… well… personal. I’d suggest making your readers (which will likely be a small amount) feel as if they are having a conversation with you, and during the amount of time that it takes to read your post, it could just be assumed it’s your turn to speak. Hopefully, if the discussion is enticing enough, they will respond.”
    Deci blogul are mai multe utilitati. Al dvs, stimate Moise, este o afacere. Ca si o reclama. Ai nevoie de public. Dar in capitalism ai nevoie de public care sa-ti spuna si cind o ei pe de laturi – ca sa-ti revii. Altfel este ca in comunism – batem cu totii din palme, iar tu nu esti comunist, nu-i asa? Pe scurt, din moment ce esti interesat intr-o popularitate cit mai mare (care sa-ti mentina emisiunea, afacerea, „livingul” tau), atunci blogul functioneaza in regim public – nu se injura, nu se jigneste, dar se spune tot ce se doreste. Chestia asta cu votatul comentariilor: este haioasa, dar nu se preteaza la genul discutiilor ce se poarta – un NU sau un DA nu tine loc nici de argument si nici de contra-argument. Cu fofirlica, cu ascunsul unor comentarii, nu am nici o problema – sunt curios si deschid tottul.
    Deci, Moise, ai creat un spatiu public si esti primul obligat sa-l respecti. Altfel iti va fi retras.
    Asta este o dezinformare, ” sa ne spui noua, celor ramasi sa ridicam tara asta dupa 50 de ani de comunism, despre cat de rau e capitalismul.”, under-cover. Adica incerci sa atiti opinia publica, sa o orientezi. Daca-i asa, incearca sa fii lider si sa-ti sutii opiniile – va fi nitel mai greu decit afisarea unor opinii „neutre”. Nu vad nimic rau sa auzi pe „care va” ca mai spune: bai romanilor, vaicareala nu va schimba in bine nimic, va lasa raul sa se rostogoleasca si sa creasca, pina cind? Sie ste normal ca voi cei „ramasi” sa o faceti (o vorba olteneasca spune: „tu o faci, tu s-o desfaci”) – voi ati permis sa fim ucisi sau dati afara din tara, ati permis prin atitudinea voastra sau prin lipsa de luare de atitudine (ma rog : „frica pazeste bostanaria”). Eu si altii ca mine suntem de vina ca voi ati distrus sau ati permis sa fie distrus ce putea fi pastrat, folosit si imbunatatit? Ma rog, poate nu-i adevarat nimic din ce spun, atunci de ce nu faceti altceva nou in loc sau macar ceva?
    Si acuma am ajuns la faza in care arati (sau afirmi) ca eu traiesc pe spinarea capitalistilor dezvoltati. In alt context sau spus de altcineva, ar suna ilar, dar de la tine … iti cam tai craca, sa faci afirmatii de doi lei la colt de strada.
    Probabil ca n-ai retinut (mare greseala) sau vrei sa lasi pe altii sa inteleaga altceva despre felul in care imi cistig eu existenta in lumea capitalista. O recapitulare succinta:
    = dupa ce amdevenit inginer si am lucrat niste ani buni, a trebuit sa plec, altfel ar fi urmat al treilea accident si acesta ar fi fost sigur fatal – deci am parasit de nevoie;
    = am plecat cu palma-n fund – din ce mi s-a permis sa impachetez, mai mult de 70% mi-a fost confiscat la granita:
    = intotdeauna cind nu am avut posibilitatea sa lucrez in profesia mea, am lucrat orice altceva – capitalismul dezvoltat profita din orice fara nici o legatura cu interesul public:
    = in Tehnion am intilnit un profesor roman care mi-a deschis ochii – nu ai facultate de aici, esti aproape mort – si am obtinut al doilea Master (nu pe „pile”, sarmanul profesor a murit doua luni mai tirziu, am aflat asta cind m-am inscris si imi luasem un apartament ca muncitor in fabrica:
    = mi-am cistigat notorietatea profesionala in sfera de lucru in care profesam pe fortele proprii, cu indirjirea care ma caracterizeaza – capitalismul dezvoltat n-are mila:
    = am parasit o tara, cu tot viitorul ridicat, fara remuscari (poate cu naivitatea ca capitalismul dintr-o tara este respectat de capitalismul din alta tara – asa am descoperit principiul egoistic al capitalismului) – o faceam in speranta ca-mi voi salva sotia:
    = am luat-o de la … tacimuri mai bune, nu de lemn ci metalice, am venit cu tot ce am avut (ma rog cind „vinzi” de nevoie, de fapt pierzi) si tot nu mi s-a considerat „pe bune” nici masterul „capitalist” – asta o consider pe drept discriminare, dar intelegator cum sunt, mi-am zis: „si-i apara pe ai lor”:
    = am muncit si am invatat tot ce s-a putut ca sa-mi maresc sansele de supravietuire (nu mi-am putut permite o noua facultate – aveam fetita la scoala si sotia din ce in ce mai bolnava) – nu am putut sa merg nici in „nord”, conditii speciale dar as fi lucrat si as fi fost platit la pregatirea mea:
    = cind am ramas vaduv si fetita a mai crescut, mi-am permis sa aplic pentru pozitii corespunzatoare pregatirii, dar care implicau „relocare” – am avut sansa sa aplic la o companie cu centrala in Germania (am banuit ca e ceva, dar nu eram sigur) si la interviu am avut parte de o schimbare de „macaz”, am inceput sa lucrez international si profesional:
    = acuma pot spune ca putea sa fie si mai rau, nu ma invidiez: am pierdut usor tot ce am avut mai scump si am cistigat foarte greu ceea ce am.
    Moise, nu traiesc pe spinarea nimanui si nici din mila nimanui. Viata, nu ideologiile, ma determina sa doresc si sa sper ca romanii vor ajunge sa traiasca bine, unul pentru celalalt, in tara lor – nicaieri nu poate fi mai bine.
    Nu sunt genul care sa puna un banut pe scuze!
    Dar acuma, ti le pretind si mi le vei oferi, daca esti OM.

    Răspunde
     
    1. raspuns pentru @care va(stabilt prin Canada)
      Februarie 12, 2014 la ora 11:07

      Buna ziua!Eu prin decembrie ,inceputul lunii ianuarie am fost tinta unor OBSCENITATI RECITATE pe acest blog(intram cu numele de Kristina)AM SCRIS IN ALTA PARTE,am cerut cenzura initial,dupa care ati observat cu totii modificarile de format de pe blogul lui Moise.CE SA VA RASPUND MAI. INTAI STIMATE DOMN?1/cui trebuia sa aduc acuze la momentul acela?2/toate mesajele noastre sunt citite,filtrate de indivizi care cu greu pot fi catalogati in vreun fel.3/Romania este condus in mod exceptional de fosta securitate.3/foarte multi inculti,impotenti intelectual,au handicap privind starea de sanatate,nu au religie,nu numai ca nu au habar sa se exprime logic,MULTI NU STIU SA SE IMBRACE ADECVAT CAND SE EXPUN IN PUBLIC,DA ,pe scurt Romania este aici pentru ca. oamenii buni(si accentuez :cei care au. refuzat securitatea sunt. hartuiti,subminati,cenzurati in. continuare)Eu am cel mai mare defect. posibil INCAPATANAREA,nu sunt. ORTODOXA,am fost la CC in 1989(prin. preajma)si am prieteni buni chiar si la CAPATUL LUMII.

      Răspunde
       
      1. care va
        Februarie 12, 2014 la ora 20:03

        D-na. Kristina, imi amintesc ca au fost parca doi comentatori, Kristina si KRISTINA. La vremea respectiva, stiu ca am incercat sa disting diferenta si nu cred ca am reusit. Erau dezbatute articole cu Pungesti, Moldova, Brasov. Se spune ca in viata, atitudinea conteaza cel mai mult – cred ca este foarte importanta dar lipsesc multe altele pina la atingerea obiectivului. Viata este un proces social dinamic care ne implica pe fiecare, cu voia sau fara voia noastra. Deci si obiectivul fiecaruia difera sau se aseamana cu al altuia, poate suferi modificari sau transformari. Singurul lucru care nu se schimba este ceea ce vrem, ceea ce dorim de la viata, de la viata in general, nu in particular. Aici lucrurile devin aparent simple pentru ca nu dorim,de fapt, mult – dorim sa traim bine, noi si cei din jurul nostru. Aceasta parte incepe sa devina o convingere, un tel, un obiectiv care atrage tot mai mult – cu cit este mai greu de atins, cu atit este dorit mai mult. Uitam ca suntem, totusi, oameni cu limitati de destine superioare noua. Nimeni nu le poate face pe toate, de perfectiune se poate vorbi,numai. Trebuie sa lasam si altor generatii ceva de facut, de fapt nici nu avem incotro. Trebuie, insa, ca inceputul sa fie facut. Corect, nu bine. Au incercat multi, in teorie si in practica. Rezultatele s-au vazut si se vad inca.
        La punctul 1. va intrebati pe cine sa acuzati. Sa va sugerez ca pe cel care scrie destinele? Ar fi prea mult. Vedem acuma, in zilele noastre ce se petrece si sigur la fel a fost si inainte, si inainte. Asta-i ce destinul nu ne invata: sa coabitam, sa ne intelegem, sa ne respectam, sa ne unim fortele macar pentru o bucata de drum. Preferam sa inlaturam obstacolul in loc sa-l ocolim. De mult, chinezii au descoperit ca la baza destinelor sunt citeva elemente, toate egale. Cu orientare geotehnica, am ramas din facultate cu convingerea ca, totusi, APA este cel mai puternic element in natura. Acestui izvor al vietii nu i se poate opune nimic. Profesorul ne-a repetat mereu: legea #1 – nu te opune apei, ajut-o sa curga pe unde vrea! Cautind vinovati, pedepsindu-i, asasinindu-i nu va schimba nimic. Nici vorba ca nu va imbunatati nimic. Noi vom invata sa fim si mai rai, viitorii vinovati vor invata sa fie si mai vicleni. De mult timp, este un serial TV „Walking dead” (se anunta si „Talking dead”) pe care nu am vrut sa-l urmaresc, chestiile astea cu zombi nu ma atrag, dar la sfirsitul de saptamina trecut a fost un maraton si am urmarit, cred, totul de la inceput . Interactiunea dintre oameni, intr-o faza sociala ne-civilizata (temporar), este prinsa si redata destul de semnificativ. Am sa evidentiez numai o faza care m-a impresionat: mesajul dintre generatii. Un batrin veterinar si un tinar luptator (de fapt un copil de vreo 12-14 ani). Filmul este plin de violente, nimic nu te mai sperie. Batrinul lupta si el ca toti ceilalti din grup, pina cind l-a vazut pe tinar ca a omorit pe un tinar adversar, fara sa fi fost nevoie. Acesta se predase. Din acel moment, batrinul i-a marturisit tatal copilului ca nu va mai lupta, nu vrea ca tinerii sa se obisnuiasca cu crima, sa o normalizeze. Au fost vazuti cei doi in gradina de zarzavat a batrinului (asa am aflat ca vrejul de mazare rupt si plantat imediat in pamint prinde radacini). A urmat o scena in care batrinul, prizioner fiind, a fost ucis (nu executat) sub ochii tinarului. Cam cum facuse tinarul cindva. A urmat o alta faza, in care batrinul si tinarul erau izolati de altii si tinarul a avut o rabufnire de revolta superioara: n-am nevoie de tine, nu esti bun de nimic, ma voi descurca singur! Tatal, ranit fiind , si-a pierdut constiinta (moarte aparenta). Au fost atacati, tinarul singur a indepartat atacatorii si i-a eliminat. Revenind linga tatal sau, stiindul mort, i s-a destainuit: Vezi, m-am descurcat, te-am aparat dar nu stiu ce sa fac acuma. Mai tirziu tatal si-a revenit, nu stia nimic din ce se intimplase intre timp. Relatia tinar si tata devenise fiu si tata. Arta cinematografica nu sta in trucaje ci in mesaje – nuvelistii sau regizorii, nu au ajuns artisti, chiar degeaba. Foarte bine, d-na. Kristina ca nu ati gasit pe nimeni sa acuzati.
        La punctul 2. va referiti la tinerea populatiei sub observatie. O fi necesar, n-o fi necesar? Ca tacticean (am facut scoala de ofiteri superiori #1 din Bucuresti, specialitatea ofiter de stat major) sunt convins ca este obligatoriu sa cunosti in permanenta miscarile si intentiile inamice. Ti-e teama, nu este convenabil sa te lasi surprins. Vorbeam mai sus de diferenta obiectivelor, de preferinta de a combate in loc de a coopera, victorie inseamna sa distrugi. Poporul este o masa eterogena, in opinii si aspiratii. Asta duce la confuzii si de o parte si de alta, supravegeati si supraveghetori. De la confuzie la greseli nu este mult, mai ales daca suntem pusi in faze tensionate. As incerca sa interpretez just si as spune ca eroarea este de ambele parti. De multe ori am spus: poporul nu stie ce vrea, adica nu s-a ajuns la unitatea de opinie, este alba sau neagra. Stim ca nu exista asa ceva, dar decizia trebuie sa fie una clara si sa fii capabil sa-ti accepti consecintele propriei decizii. Responsabilitatea poporului naste/determina responsabilitatea reprezentantilor sai. Noi continuam sa-i injuram, iar ei vor continua sa-si bage picioarele in noi si cu asta basta. Cind vom sti cine suntem noi, vom sti cine sunt ei, cu totii suntem la fel, indiferent de culoare politica ce ne diferentiaza este interesul, un amanunt nesemnificativ in spatiu si timp. Ca sa judeci sau sa intelegi pe altul, trebuie sa fii capabil sa o faci mai intii cu tine insuti.
        La punctul 3. pomeniti de componenta si abilitatile conducerii. Noi toti, noi majoritatea uitam sau ne este frica sa recunoastem cit de puternici suntem. Conducerea este, insa, constienta de aceasta in fiecare moment. Diferenta dintre ei si noi, ni se datoreaza noua, poporului. Noi i-am cocotat pe piedestal si acuma ne inchinam la ei cu teama si smerenie. In loc ca doar sa-i respectam, sunt tot unii ca noi. Unde gindesc mai multi, gindurile se aduna. Ei sunt mai putini, piedestalul este prea inalt si atunci … gindesc intre ei. In comparatie cu nelinistitul si talentatul Mihai Eminescu, inteleptul Tudor Arghezi o spune magistral in „Cel care gindeste singur”. Este adevarat ca pina la Dumnezeu ne maninca sfintii, si nu trebuie sa te manince de doua ori. In armata, ordinul se executa, nu se discuta – probabil ca nu au fost alesi dupa sprinceana, dar au fost pregatiti/instruiti pentru un obiectiv clar, nimic mai mult. Aproape sigur, daca fiecare din ei si-ar fi ales propriul drum in viata, n-ar fi fost aceiasi. Securistii, si toti acei slujbasi ai serviciilor secrete din lume, functioneaza dupa principii si reguli rigide, numai de ei stiute. Ei stiu ca sunt acolo pe post de tampon intre conducerea infricosata si multimea involburata. Daca as spune vijelioasa sau infuriata, as lasa sa se inteleaga o directie si un sens al miscarii, dar nu este cazul. Rolul de tampon cu dificultatile lui, implica necesitatea unor compensatii – mina libera. Instructajul si mina libera duc fara doar si poate la cele descrise de dvs. Vorbind de instructaj si mina libera, intelegem sau cel putin avem posibilitatea sa vedem intr-o lumina mai clara orientarea sau conduita in societate a unor „securisti de moda noua” (de fapt nimic nu este nou in lumea asta). Ma refer la Ma refer la cei de tipul lui Liviu Voinea si Remus Pricopie. Daca ar trebui sa fim onesti cu noi insine, noi, poporul suntem cauza. Nu neaparat vinovatii, asta nu ajuta la nimic sa o stim.
        Acuma imi amintesc ca parca sunteti romanca si locuiti in zona numita cindva Autonoma maghiara si asta explica de ce nu sunteti ortodoxa. Spuneti ca sunteti incapatinata- o trasatura cu doua taisuri (de fapt toate trasaturile sunt la fel) dar care presupune atingerea obiectivului cu orice pret, mai devreme sau mai tirziu. Daca nu aveti un obiectiv, pererea mea este ca sunteti patimasa si probabil capabila sa ajungeti si la capatul lumii sa va vizitati prietenii. Poate ca gasiti o modalitate sa-i aduceti pe ei in tara. Cine a trait afara stie cu ce se maninca.

        Răspunde
         
        1. care va
          Februarie 12, 2014 la ora 20:18

          corectie: „A urmat o alta faza, in care batrinul si tinarul erau izolati” in loc de batrinul, a se citi „tatal”.

          Răspunde
           
          1. o simpla replica finala,atat
            Februarie 12, 2014 la ora 21:57

            tocmai ati contrazis faptul ca nu puteati face diferenta intre comentatorul KRISTINA si Kristina cand v-ati adresat cu d-na Kristina.Oricum va apreciez raspunsul chiar daca eu imi dau seama ca nu sunteti una si aceeasi persoana cu „sandu cu”alias „care va”.TOATE CELE BUNE STIMATE DOMN.si nu uitati ca „atat spionul cat si politicianul stau in aceeasi camera dar intra pe usi diferite”!IAR de condus lumea e greu,cineva spunea ca o conduc tot spionii dar numai cei care patrund in mintea politicienilor….,cam asa ceva

             
      2. care va
        Februarie 14, 2014 la ora 01:51

        D-na. Kristina, despre spioni nu stiu sa spun mai mult decit se scrie pe ici pe colo. Despre politiceni invat cum sa ma feresc de ei. Despre mine, va asigur ca sunt „sandu cu”, sau mai recent „care va” – de altfel nu mi-am schimbat opiniile. De la o virsta nu mai schimbam nimic. Numai bine.

        Răspunde
         
      3. care va
        Februarie 14, 2014 la ora 01:55

        Acuma observ neintelegerea, ceva mai sus v-ati prezentat „pe acest blog(intram cu numele de Kristina)”.

        Răspunde
         
  • Andreea
    Februarie 11, 2014 la ora 19:20

    Daca faci dovada ca ai realizat cumparaturi (bunuri sau servicii) a caror TVA cumulata este de 3000 lei, nu inseamna ca pe traseul comercial al acelor bunuri a fost achitata TVA de 3000 lei. Uneori poate nici chiar 300 lei, cat este sugerat in articol sa primeasca o persoana „premiu”, sub forma unei rambursari atipice de TVA, total nejustificata fiscal.

    Niveluri diferite ale.evaziunii fiscale necesita abordari diferite. In Romania este ar fi necesare condamnari anuale cu executare ale carori valori cumulate.sa.depaseasca 5000 ani.

    Răspunde
     
  • MamicaMea.ro
    Februarie 11, 2014 la ora 16:25

    Sunt multe solutii pentru a reduce evaziunea, dar cei care fac legile trebuie sa ii protejeze si pe evazionistii care ii sponsorizeaza sa ajunga in parlament.
    Din combaterea evaziunii se strang mai putini bani decat in calcul, in primul rand cel care face evaziune la chisc nu face valoarea totala a TVA, mare parte este deja incasat, el face evaziune doar din TVA aplicata la diferenta de pret.
    Cei mai multi bani s-ar face prin eficientizare cheltuielilor statului.
    Eu as angaja la fiecare agentie sau intreprindere de stat un manager pe care s ail platesc cu un procent din profit
    As da si 50% din profitul suplimentar obtinut, 50% din ceva este mai mult decat 100% din nimic si in anumite cazuri poate fi vorba de pierderi care din ce arata economia actuala sunt de multe ori mai mari decat acei 50% din profit

    Răspunde
     
  • Olimpiada
    Februarie 11, 2014 la ora 15:47

    A
    P
    O
    C
    A
    L
    I
    P
    S
    A

    PARAURI DE SANGE

    capitalismul satanic va fi nimicit

    2014

    A
    M
    I
    N .

    Răspunde
     
  • Cupola
    Februarie 11, 2014 la ora 15:41

    CAPITALISMUL DE CLAN = SATANA.

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Februarie 11, 2014 la ora 15:15

    E complicat.
    Mie, ca inginer, imi plac solutiile simple si eficiente: scad TVA iar „pierderea” o compensez prin taierea cheltuielilor statului. Privatizare pe bursa, externalizari, desfiintari agentii parazite, etc. Restul e can-can!

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 12, 2014 la ora 05:56

      Privatizarea pe bursa = solutie inginereasca?

      Răspunde
       
  • AliG
    Februarie 11, 2014 la ora 13:28

    Din punctul meu de vedere, inainte de a discuta despre cresterea gradului de colectare a taxelor, ar trebui sa punem in discutie numarul si cantitatea taxelor impuse de stat (inclusiv birocratia), insa si „atentiile” oferite „controlorilor” de firme care efectiv sufoca activitatea micului intreprinzator (chiar daca esti in regula, tot iti gasesc ei ceva). Acestea sunt realitatile cu care se confrunta antreprenorii, in loc sa se gandeasca mai mult timp cum sa creasca firma, sa vina cu angajari, el trebuie sa se lupte cu acest sistem bolnav. Si cu cat esti mai mic cu atat este mai dificil…
    Trebuie sa se puna in discutie si modul cum se „incurajeaza” crearea si mentinerea firmelor de tip IMM, ca cele mari oricum beneficieaza de negocieri privilegiate si diverse facilitati (vezi Mittal)
    La toate acestea adaugati si spiritului intreprinzator limitat la nivel national + frica intreprinzatorului de a da gres.
    In lipsa unui suport solid pentru firme, in conditiile ideale de colectare raportate la facilitatile actuale, cred ca se va asista la falimente in serie, din nefericire.

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 12, 2014 la ora 05:52

      Toata suprastructura administrativa si birocratica a sistemului fiscal poate fi diminuata semnificativ, reducind astfel seriile de problem de care amintiti.

      Răspunde
       
  • Marian
    Februarie 11, 2014 la ora 13:05

    Buna Moise,

    Buna ideea, dar cam greu de pus in practica. Ar trebui o mobilizare exemplara a aparatului bugetar pt a verifica toate acele bonuri si a le procesa. Mai mult, pasul urmator ar fi sincronizarea programelor statului cu cele ale primariilor, pt ca, nu-i asa, impozitele le platim la primarie.

    Ca sa nu o lungesc, ideea nu e rea, dar avand in vedere aparatul bugetar romanesc, bolnav si plin de bube, nu cred ca o astfel de masura ar putea fi pusa in practica cu succes.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 11, 2014 la ora 12:57

    Eu cred ca e o problema secundara ce discutam noi aici.

    Problema principala este TVA-ul ENORM LA MANCARE !!! Cand TVA-ul va scadea la o cota rezonabila… atunci putem discuta si de tombole.

    Discutand prematur, practic, dam prilej statului sa faca TVA-ul 50% si sa faca o tombola alocand 1% din suma suplimentara incasata.

    Nu mai pune nimeni botul, va spun…

    Reducerea MASIVA a TVA este marea tombola. Am fost prostiti atatia ani sa acceptam TVA 24%… Nu se mai poapte, a ajuns cutzitul la os.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Februarie 11, 2014 la ora 20:00

      „TVA-ul ENORM LA MANCARE !!!” _ Cota TVA redusă la alimente este o chestiune care s-a mai discutat, dar, intr-adevăr, atât timp cat cea mai mare pondere a cheltuielilor lunare din veniturile unei familii de români ( 41% in Q4 2013; Sursa: INS) o au cele pentru hrană, suma reprezentând „TVA la mâncare” colectată de Stat este „enormă” (in raport cu veniturile). Doar că nu tombola este văzută de autorul articolului ca opţiunea cea mai bună, ci deducerea personală din impozit (iar opinia mea este aceeaşi). Pe de altă parte, sunt de acord cu dumneavoastră asupra faptului că scăderea cotei TVA este nu doar posibilă in prezent, ci si recomandabilă atât pentru mărirea bazei de colectare, cât si ca măsură de stimulare a economiei. (Aceasta nu vine in contradicţie cu ceea ce am spus altundeva cu privire la creşterea importurilor odată cu consumul.)

      Răspunde
       
      1. care va
        Februarie 12, 2014 la ora 05:48

        Statistica spune ca la romani 41% din venit se duce pe mincare. Probabil ca exista o compensare: barbatii cu stomacul si femeile cu aspectul exterior. Totusi cred ca vorbind strict de alimente, 30-35% ar fi cam ce este firesc. Daca este mai mare, cred ca se datoreaza aprovizionarii in conditii avantajoase. Numai o parere.
        „deducerea personală din impozit” – n-as vrea sa inteleg o reducere diferentiata a impozitului, vorbim deja de o departajare procentuala fireasca, cred ca este suficient. Jocuri de noroc nu comentez.

        Răspunde
         
    2. care va
      Februarie 12, 2014 la ora 05:35

      Reducerea TVA, si in general a tuturor impozitelor este o solutie pentru cresterea „apetitului” de a participa/contribui la cresterea economica, adica nu luata ca solutie unica. Nu vad justificata o reducere diferentiata pe produse – favorizezi o ramura economica fata de alta? Ai nevoie de fiecare ramura in egala masura, pentru simplu motiv: daca nu o ai trebuie sa importi scump de pe piata libera si concurentiala. A fost pe aici mare vilva pina s-a ajuns la o taxa unica (pe provincii si industrii) de 13%. Este drept ca nivelul economiei si nevoile bugetului au principalul „cuvint”.

      Răspunde
       
    3. john
      Februarie 12, 2014 la ora 12:52

      Este clar ca trebuie sa ne indreptam in directia reducerii tva la alimente. Am si facut primul pas , cu reducerea pentru paine si produse derivate. Eu cred ca aici am facut o mica greseala. Cred ca ar fi fost mai bine sa fructificam aceasta oportunitate ( negocierea cu fmi pentru reducerea la un produs ) si sa reducem tva la carne. Nu spun ca reducerea pentru paine e gresita. Dar ar fi fost mai bine sa incepem cu reducerea pentru carne, si motivez asa: Cu tva mai mic la carne, rezultau preturi mai mici,competitivitate mai mare la export. Se stimula atat consumul intern cat si ramura zoo si export, pentru ca mai toate tarile din jur nu ar fi putut sa ne concureze la pret. Am fi exportat mult mai profitabil in China etc. Adaugam si reducerea evaziunii in domeniu. Deci, mai multe beneficii. Sigur ca vom vedea si ceva beneficii in cazul painii, dar ceva mai mici, zic eu ( nu exportam paine, ci doar grau ). De curand guvernul ungar a redus tva la carne. Urmariti efectele. Deja importam de la ei.
      Metoda cu recuperarea a 10 % din tva sub forma de reducere de impozit pe casa…nu stiu daca se poate aplica. Impozitul pe casa se datoreaza si plateste autoritatilor locale. Ar insemna ca Statul sa colecteze tva din tara, sa evalueze cat ar trebui sa vireze autoritatilor locale, ca acestea sa nu mai incaseze acea parte de la cetatean si s-o considere deducere din impozitul pe casa. Uff, cam greu. La ce birocratie avem, asta ne lipseste. Si daca ne gandim ca romanul este inventiv, sa zicem ca se vor gasi cativa care vor scoate la imprimanta niste bonuri emise de niste firme fantoma, recupereaza 10 % din tva pe care acele firme nu-l vor plati niciodata la stat. Sau se pot ” fabrica ” niste bonuri la calcuator, pur si simplu. Cati functionari ar fi necesari sa verifice veridicitatea acelor bonuri ? Trebuie sa ne gandim la altceva pentru reducerea evaziunii.

      Răspunde
       
  • pe baricada
    Februarie 11, 2014 la ora 12:24

    SANGE SI NOROI !

    Răspunde
     
  • pe baricada
    Februarie 11, 2014 la ora 12:09

    capitalismul de clan = satana.
    fara mila fata de ciocoi zmulge i gatlejul si vei fi respectat OMULE CETATEANE ajunge sa suferi si sa fii injosit
    INTERNATIONAL APEL DESCATUSAREA !

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 11, 2014 la ora 11:52 Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 12, 2014 la ora 05:18

      Multe lucruri tin de educatie, iar educatia este dictata de situatia economica. Exact ca si bugetul: este folosit in alt scop decit cel consacrat – si asta ne face sa-l detestam. A face cadou este un gest social care ar trebui sa apropie oamenii – faci o bucurie sau ajuti. Donatia este un cadou, dar din care multi reusesc o evaziune fiscala. Nu vad de ce as face cadou unui angajat al scolii care nu are nici o tangenta cu copilul meu. Nu vad de ce as face cadou profesoarei asteptind sau cerindu-i favoruri. Tin minte ca de 8 martie, fetele din clasa (baietii nu prea) aduceau buchete de flori – cind cineva aducea un „buchetoi”, „Aaaa, iti aranjezi media?” Aveam si limbutii nostrii prin clasa: „Uitati ce buchet va adus. De nota 10!” Au existat mereu treburi ca „lantul slabiciunilor”, asa cum folosirea fortei nu poate impune respect (amenitarea cu forta impune teama), la fel nici apelarea exagerata la justitie nu cred ca este de natura sa rezolve ceva, din contra poate sa le complice fara rost – civilizatia trebuie sa-si spuna cuvintul, incetul cu incetul, asupra stabilirii unei limite in modul cum intelegem sa rezolvam diverse relatii intre oameni. Altfel, foarte curind, o sa ni se para normal ca vine o tara sa faca ordine la alta.

      Răspunde
       
  • cornel
    Februarie 11, 2014 la ora 11:48

    Industria auto la nivel mondial navigheaza printr-o furtuna teribila unde deciziile de relocare de fabrici si linii de ansamblare auto se face intr-un ritm si cu o viteza imposibil de imaginat acum 30 de ani. Totul tine de calcule seci, costul fortei de munca si colac peste pupaza de vanzarile auto care la nivel mondial sunt pe o panta abrupt descendenta. Nu mai zic de provocarile tehnice pe care industria auto la nivel mondial trebuie sa le infrunte si asta insemna investitii suplimentare deci costuri care trebuiesc suportate cumva de aceasta industrie astfel incat sa existe/sa se creeze un viitor pentru acea marca auto.

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 12, 2014 la ora 04:40

      Teribil de autentic este tabloul prezentat. Nu m-as pronunta asupra justetii care duc la aceste decizii „seci”. Este vorba si de multa reclama care speculeaza sentimente omenesti. Daca se va insista asupra cointeresarii regionale sau nationale, calculele nu vor mai fi seci si vor tine cont de necesitati reale, correlate cu stadiul economic.

      Răspunde
       
  • cornel
    Februarie 11, 2014 la ora 11:37

    http://www.zf.ro/politica/basescu-daca-nu-se-finalizeaza-coridorul-iv-se-va-pierde-asamblarea-de-la-pitesti-la-dacia-12059323
    Si eu sunt de parere ca autostrada Pitesti-Sibiu este mult mai importanta decat autostrada Bucuresti-Alexandria. Cam de 10 ori mai importanta pentru economia romaneasca. E numai o parere.

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 12, 2014 la ora 04:29

      Importanta sau necesitatea unei sosele depinde de mai multi factori. Fiecare factor isi are greutatea sa fuctie de contributia la cresterea economica, care este un proces dinamic, adica schimbator, din pacate. Legatura tarii cu state vecine (in interesul lor sau al economiei nationale?), legarea sau crearea unor centre economice (industrial, turistice, balneo-climaterice) intre ele sau cu centre populate (iarasi este un factor, sprijinirea dezvoltarii unei regiuni, reducind circulatia, fara rost, a resurselor). In acest context, cel mai important este prioritizarea, functie de aportul, imediat sau in viitorul apropiat si sigur, adus de construirea ramurii rutiere. Pentru ca de fapt drumurile se construiesc din buget, bugetul se aprovizioneaza din fiscalitate – centrele economice interesate sa contribuie direct la construirea drumului, compensate de o reducere fiscala. Cointeresarea nu este un … comert conditionat. Multe lucruri bune pot fi facute cu o coordonare economica centralizata.

      Răspunde
       
  • vrem
    Februarie 11, 2014 la ora 10:57

    sange si noroi

    Răspunde
     
  • Cosmin Moise
    Februarie 11, 2014 la ora 10:39

    Combaterea evaziunii fiscale la TVA se face prin micsorarea TVA-ului. Iar pentru bani in compensare marirea impozitului pe proprietate. Cu asta nu fugi in spinare si este perfect vizibila! Dar nu se vrea, ca de, nu eu am vila cu 15 camere ci tot ei, barosanii!!

    Răspunde
     
  • Filotin
    Februarie 11, 2014 la ora 09:56

    Imi aduc aminte ca a trebuit sa fac o lucrare, un acoperis, si mesterul m-a intrebat…-Cu factura sau fara? – Cu, am zis eu, in speranta ca lucrarea o sa fie mai de calitate, garantii, siguranta. Si s-a dublat costul. Adica cu 3000 de euro mai mult. Si acum zic si eu, citi pot rezista unei astfel de tentatii? Se merita maruntisurile (bon la gelul de par, unde vrei nu vrei, bonul tot se da) dar problema ramine tot lacomia guvernelor, care nu vor sa renunte la cheltuieli exagerate, spagi legale si cite or mai fi pentru a cistiga increderea si de ce nu, respectul contribuabilului roman.

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 12, 2014 la ora 04:08

      Impozitul pe circulatia marfurilor sau cum i se spune taxa pe valoare adaugata, este de fapt una din cele doua surse (mai este si impozitul pe venit/proprietate) ale venitului la buget. Bugetul este generat deci de munca omului, a poporului. Deci bugetul trebuie sa fie folosit numai in favoarea poporului. Daca acest lucru va fi clarificat, va devein evident fiecaruia ca trebuie sa contribuim la bugetul nostrum. Pe timpul ceausist, a fost o reforma prin care nu mai vedeam pe statul de plata acel impozit pe venit, primeam salariul net si tin minte ca eram cu totii multumiti – banii pe care ii primeam la caserie erau aceiasi. La fel cred ca ar fi posibil de facut si cu TVA. Sa dispara din ochii nostril, ce atitea bonuri fiscal si evaziune. Organizatiile de stat (producatoare) si firmele private sa plateasca tot ce trebuie direct la buget. Ar fi o schimbare in sistemul financiar, dar se face ordine si liniste. Poate nici sa nu se mai cheme TVA, contributie la buget sau altfel. Nu vad rea credinta din partea nimanui sa se opuna aprovizionarii bugetului care este folosit spre binele comun, al poporului. Nu este o chestie populista, dar de fapt poporul munceste. In cazuri asemanatoare, ca cel cu acoperisul, iarasi nu vad vreo problema ca meseriasul sa-si plateasca contributia la fisc (lunar sau annual). Probabil ca infiintarea unor firme mai mari pentru astfel de servicii ar mai simplifica procedura. Sau pur si simplu, sa existe o clasificare a micilor firme, dupa venit annual si sa plateasca annual un impozit fix, functie de clasa cu care este inregistrata. Sa zic ca un impozit mai mare la clasele mai mici le-ar influenta sa avanseze spre clase mai mari si mai usor impozitate, dar mai mari si mai organizate. Sa insemne asta o … cooperativa sau o asociere in domeniul serviciilor mestesugaresti? Poate, si nu cred ca e rau. De ce fermierii se pot asocia si mestesugarii nu?

      Răspunde
       
  • geco
    Februarie 11, 2014 la ora 09:45

    Buna ziua,
    Imi place foarte mult emisiunea, Moise. Tine-o tot asa!
    Nu vreau sa ma dau destept, sa dau sfaturi, dar, daca vrei, ai putea sa folosesti cuvantul numar(numere, cifre – la plural) in loc de cifra – la singular pentru numerele mai mari ca 10. Cifra inseamna de la 0 la 9.

    Răspunde
     
  • m
    Februarie 11, 2014 la ora 09:23

    in conditiile actuale in care de-abia ajung banii de mancare, caldura si mai ai si datorii, eu nu as da bon fiscal pe nimic. daca e vorba sa mananc eu o paine sau sa-i dau lu fenechiu si becali sa manance o paine din banii mei, aleg sa mananc eu in fiecare zi 🙂 sanatatea oricum o platesc separat cand ma doare ceva ma duc cu plicul si spirtul de acasa. la scoala iti cer bani in fiecare luna pentru orice. deci statul minimalist 🙂

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 12, 2014 la ora 02:55

      Foarte adevarat, dar statul poate fi schimbat mai usor decit obisnuinta noastra.

      Răspunde
       
  • Cristiano despre domeniile de activitate contemporana nr.1.
    Februarie 11, 2014 la ora 09:14

    Vremea strica si schimba toate. Preotii si calugarii de alta data erau intr adevar evlaviosi si invatati; cei de azi insa nu le seamana nici la post. Intocmai ca pescarul care vea sa prinda mai multi pesti deodata, ei nu si-au largit poalele decit ca sa poata ascunde cit mai multe vaduve si neroade care care fac prostia sa li se spovedeasca. Preotii din batrini nu doooreau decit izbavirea sufletului; cei de azi viseaza numai la placeri si bani. Nascocesc tot felul de mijloace ca sa sperie si sa pacaleaca pe prosti, bagindu-le in cap ca iertarea pacatelor se cistiga prin pomeni si liturghii. Cei de odinioara fugeau de lume ca sa fie mai aproape de cer; cei de azi se calugaresc ca sa scape de munca si de nevoi, prostind pe cei care, miluindu-I, le hranesc trindavia. Nu zic ca nu ajuta ispasirea pacatelor, cind se indreapta catre Dumnezeu; dar… e mai firesc sa dai pomeni adevaratilor saraci … iar nu celor ce s-au jurat sa se resfete in lene pe spinarea celor muncitori. Fiindca toi popii stiu ca numai propavaduind saraia se pot ei insasi imbogati … si daca cineva indrazneste sa-I mustre pentru nerusinarile lor , numai decit raspund : “ Faceti ce va spunem, iar nu ceacem noi !” Si binele si raul numai Dumnezeu se cade sa-l laude sau sa-l pedepseasca. Iar, de veme ce Dumnezeu stie tot, de ce ne-am spovedi altora.

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 12, 2014 la ora 02:52

      „de veme ce Dumnezeu stie tot, de ce ne-am spovedi altora.” – doar ca o curiozitate. Nu neaparat la biserica, dar in general: de ce ne rugam, cerem ajutor si Cui? In existenta fiinitei noastre stim ca suntem mici si neputinciosi. Probabil ca intre rugaciune si spovedanie exista o legatura – trebuie sa fii curat inainte sa ceri. Poti sa te spovedesti … singur. Poate vei fi „auzit”, dar tu vei crede ca ai facut-o? Facind-o in fata altcuiva, fie el si preot, o constientizezi. Eu, de exemplu, certurile din familie le consider un fel de spovedanie – uneori sunt auzite pe toate etajele, deci sigur si acolo sus. Dar ce cred ca este cel mai important: sa traim in permanenta impacati cu ceia ce facem, sa nu ajungi sa-ti para rau de nimic din cele facute – este greu sa mori cu inima incarcata. Cind soldatii mureau, nu conta cine era in apropierea lor: ultimele vorbe erau – spune sotiei sau copiilor ca nu a fost sau a fost asa. Nu este regie, sufletul nu te lasa sa pleci incarcat. Nu tine de noi.

      Răspunde
       
  • Robert
    Februarie 11, 2014 la ora 09:11

    Un efect negativ al ecestei initiative ar fi ca oamenii vor prefera sa cumpere din supermarketuri in dauna pietelor. Vinzatorii de acolo nu sunt obligati de lege sa dea bon fical, asa ca cei amatori de scutirea impozitelor vor evita sa cumpere din piata. Si asa avem o problema cu consumul produselor autohtone.

    Răspunde
     
    1. Mister Chew Chew
      Februarie 11, 2014 la ora 10:32

      „Vinzatorii de acolo nu sunt obligati de lege sa dea bon fical”. Ba, cam sunt.

      Răspunde
       
      1. care va
        Februarie 12, 2014 la ora 02:32

        Da, legea este pentru toti, dar macar unde se poate, s-o incalcam pentru a sprijini produsul romanesc. Aveam o vorba: daca gresim cu totii, nu este nimeni vinovat.

        Răspunde
         
  • Catalin ( CTL )
    Februarie 11, 2014 la ora 07:47

    Eu as aplica chestia asta de maine. Domnul Blanculescu ar trebui sa-i sopteasca cat mai des idea d-lui Ponta, cine stie, poate se prinde ceva.

    Răspunde
     
  • care va
    Februarie 11, 2014 la ora 06:03

    Sa ai aurul la olimpiada, inseamna sa fii cel mai bun in lume – ciudat, ca cei care pierd, nu pierd nimic in favoarea cistigatorului, adica nu sunt exploatati. Si asta e o chestie greceasca.
    Vad ca le merge bine canadienilor, la inceput le era teama ca rusii au sa-i caroteze in favoarea americanilor. eva ma face sa cred ca daca s-ar fi pus problem unui boicot, Canada ar fi fost ultima sa accepte. A fost o olimpiada in care Romania a obtinut locul doi, dupa America – sigur a fost pe merit, nu a fost politica si nici coruptie.

    Răspunde
     
  • care va
    Februarie 11, 2014 la ora 05:49

    „clasa politica fura”, „utilizarea TVA este o minciuna”,”cu adevarat o economie de piata vie si prospera atunci cand afacerile cu statul vor trece in umbra afacerilor private” – aceasta societate este pentru cei „puternici”, care nu se vaicaresc, care trec peste orice, care vind si pe mama si pe tata, fara limite (sfirsitul este limita absoluta). Acest sistem social are printer avantajele sale si libertatea de a gresi, lasind pe altul sa sufere, iar sistemul bancar sa domine. Nu asta va doriti?

    Răspunde
     
    1. Moise
      Februarie 11, 2014 la ora 08:25

      ce misto e sa fii socialist din canada. sa traiesti bine din acumularea de secole a unei economii capitaliste dezvoltate si sa ne spui noua, celor ramasi sa ridicam tara asta dupa 50 de ani de comunism, despre cat de rau e capitalismul. ma gandesc ca poate va permit prea multe pe acest blog. va rog, nu incercati sa ne otraviti creierele, ca unii dintre noi suntem mai olteni si avem capetele mai tari.

      Răspunde
       
      1. una de pe aici
        Februarie 11, 2014 la ora 09:35

        Bravo! afara de termenul „misto”specific dambovitean,DUMNULE Moise eu,nu tin cu oltenii.Ma dati si pe mine afara?va rog,va rog…semnat Kristina

        Răspunde
         
        1. dan onofrei
          Februarie 14, 2014 la ora 02:26

          onor patria stimata doamna -deci libertatea de expresie este un drtept funmdamental al societatilor moderne globale in care stim si asa totul unii de altii:Deci ce rost are datul afara:Iese cine vrea si intra cine vrea totul esaa nu se injure ca altfel o schimbam definitiv pe Youtube cu manele ca acolo e si mai comentat sau Florin Salam si mama lui :Altfel se numeste stalinism -cine nu-i cu noi e-mpotriva noastra:Cit despre olteni??Simpatici -ce facu-si ,zise-si ..vazu-i ….altfel buni comandanti de osti da nu mai mari decit Stefan Cel MAre(iar cu CEasca au dat-o masiv cu oistea in gard ,unul ca Gheorghiu Dej nu ar fi dus tara la FOAME SI INTUNERIC FIZIC SI MORAL!!!!DESAVIRSIT !!!!!)) :IAr Stefanica asa soldovean cum a fost Tot ala i-a caftit mai des pe otomani decit oltenasii:Pe desupra dl Guran nu e prea oltean caci la Drobeta nu sint nici olteni nici banateni sint o confluneta as zice dupa geografie intr-o zona geografica de paradis:Chiar e pacat ca a plecat de acolo pentru ….Bucuresti:MA rog –munca te obliga sa fi flexibil azi dar epacat dam o zona minunata pentru un oras suprapoluat .

          Răspunde
           
      2. AndreiM
        Februarie 11, 2014 la ora 10:10

        Diversitatea de opinii este benefica in spatiul public. Nu poti impune cuiva sa nu spuna ce gandeste (si acesta este marele avantaj al capitalismului, cel mai important dupa parerea mea in raport cu alte oranduiri sociale). In alta ordine de idei, unele comentarii nu (imi) apar. Daca sunt cumva filtrate automat, se pot trimite mail-uri automate (campul cu adresa de mail este obligatoriu pentru….) unde pot fi specificate motivele. Iar cache-ul blogului este execrabil.

        Răspunde
         
        1. dan onofrei
          Februarie 14, 2014 la ora 02:10

          @AndreiM -bucurindu-ne sa va stim sanatos si sa va recitim bunele comentarii

          Răspunde
           
      3. Cristian
        Februarie 11, 2014 la ora 10:55

        Respect si onoare, Domnule Moise Guran ! Eu am rude prin Moldova si -fara nici o urma de malitiozitate – recunosc…superioritatea, inteligenta, ratiunea si luciditatea olteneasca ; vorba unui clasic „cata luciditate, atata drama” ! Orice, dar nu mai vreau sa fie condusa tara de moldoveni : Nita la mine la Brasov sau Grapini, galateanca in Timisoara…

        Răspunde
         
      4. Constantin
        Februarie 12, 2014 la ora 21:03

        „Mai târziu, când m-am decis să mă feresc de obsesia exilului cu privire la rădăcini (rădăcinile exilului penetrează puţin cam prea profund personalităţile), am studiat literatura exilului tocmai pentru a evita capcanele unei nostalgii solicitante şi obsesive. Aceşti exilaţi se pare ca au devenit prizonieri ai amintirilor de origine idilică: stăteau împreună cu alţi prizonieri ai trecutului şi vorbeau despre bătrâna lor ţară, mâncând bucate tradiţionale şi ascultând muzică tradiţională. În mintea lor rulau încontinuu idei contrafactuale, generând scenarii alternative care ar fi putut avea loc, prevenind fracturile istorice […] Aproape toţi se comportă în acelaşi fel.” (N. Taleb, The Black Swan – The Impact of the Highly Improbable, Random House, NY, 2007, p. 9)

        Răspunde
         
        1. acelas
          Februarie 17, 2014 la ora 07:52

          Stimate domn, ca sa fiu in spiritul cartii sau al autorului, as fi putut sa incep cu : „Ma-am asteptat la asa ceva, ba chiar m-am mirat de ce ati intirziat atita”. Dar am sa fiu sincer si direct ca intotdeauna: Nu m-am asteptat de la o persoana cu pretentiile dvs! Mai intii ca este o provocare la lupta pe un teren in avantajul dvs – mai ales dupa usorul incident avut cu Moise. Deci cam necinstita manevra. Dar stiu ca Moise o sa tina cont si o sa-mi ierte replica pe care am sa v-o dau. Textul pe care mi-l oferiti este la fel de execrabil pe cit a fos si autorul cartiii criticat : Gregg Easterbrook wrote a critical review of The Black Swan in the New York Times to which Taleb replied with a list of logical errors, blaming Easterbrook for not having read the book.
          Dar sa descoperim cine este Nassim Nicholos Taleb. Este un libian care dupa 20 de ani de activitate comerciala a inceput sa scrie carti filozofo economice: Taleb has devoted his life to problems of uncertainty, probability, and knowledge. He spent two decades as a trader before becoming a philosophical essayist and academic researcher in probability theory.
          Deja nu mai puteam sa fiu impresionat, descoperind ca a ajuns si profesor universitar in America, ba din contra – am ocazia sa arat la ce se preteaza America cind are un interes. Deci va ofer o bucatica din reclama profesionala: The book focuses on the extreme impact of certain kinds of rare and unpredictable events (outliers) and humans’ tendency to find simplistic explanations for these events retrospectively. This theory has since become known as the black swan theory.(2007) [..]His main subject matter is „decision making under opacity”, that is, a map and a protocol on how we should live in a world we don’t understand.
          Nimeni nu spune ca este plagiator, pentru ca desi temele lui preferate din cele citeva (mi se pare 5) carti publicate in viteza, au fost cindva temele unor ilustri (David Hume, John Stuart Mill si Karl Popper). Acestia si-au dezvoltat teoriile, determinind concluzii generale pe baza de observatii concrete (empiricism). In contradictie cu acestia trei, Taleb sustine ca aproape toate evenimentele obisnuite din istorie au fost de neprevazut, demonstrind ca este influentat de ceea ce criticii denumesc „creeping determinism”. Adica: dupa ce ai vazut ceva imprevizibil incepi sa crezi ca ai stiut ce se va intimpla. Mai simplu: delireaza. Ceea ce criticile convin „a false premise may lead to a false result” pentru Taleb semnifica ” a good person is as rare as a Blak Swan” . Nu conteza pentru el ca sunt si alti experti in domeniu care sustin ” Rare and improbable events do occur much more than we dare to think”, Benoit B. Mandelbrot and Richard L. Hudson in lucrarea ” The (mis)Behavior of Markets . . . .A Fractal View of Risk,
          Ruin, and Reward”. Acestia arata chiar „Also; assumptions relevant to average situations are less relevant to irregular situations”. Pe motiv, probabil, ca a pomenit in carticica lui despre atacul terorist asupra turnuletelor din NY, filozoful si expert in economie peste noapte, o ia razna (si asa ceva nu trece neobservat) si pune la indoiala rezultatele altor experti, afirmind: adevarul demonstrat stiintific este limitat.
          Ca sa ma opresc aici, dau un alt fragment critic: ” In the second chapter, Taleb discusses a neuroscientist named Yevgenia Nikolayevna Krasnova and her book A Story of Recursion. She published her book on the web and was discovered by a small publishing company; they published her unedited work and the book became an international bestseller. The small publishing firm became a big corporation, and Yevgenia became famous. This incident is described as a Black Swan event.”

          Răspunde
           
      5. dan onofrei
        Februarie 14, 2014 la ora 03:06

        stimate domnule Guran -si socialistii sint tot oameni,dar eu consider ca SAndu CAnadianu e un pic mai capitalist decit probabil aveti dvs .parerea ca sinteti:
        Caci nu va suparati ceea ce se desfsoara din 89 incoace in Romanica numai capitalism nu se poate a fi definit.E un fel de estul salbatec ,fara cap si fara coada,ceva incoerent ,nu va suparati in care vechile structuri de aprozar PCR s-au contopit cu marile clanuri ce au pus stapinire pe vita transata ca la obor .Si biata vita se numeste Romania, unde asa cum vedeti si din comentarii ,multi cetateni onesti sufera fara sa poata schimba ceva in pozitiv pentru ei si implicit pentru societate:Pe deasupora tzara este vinduta strainatatii in mari datorii .Cred ca e timpul sa invatati de un popor ff inteligent si disciplinat in munca ,Chinezii, poate mai puteti redresa ceva :E numai o parere :Cit privesc comentariile lui CAnadinau ,e drept e cam exagerat uneori ,nu avem noi astia din strainattae sa va dam lectii dvs(aici va dau perfecta dreptate ),noi vorbim asa ca sa nu tacem ,dar are si idei f.realiste si cu expereienta de viata in doua lumi (el a trait si traisete capitalism adevarat in Canada )care nu tin de socialsim neaparat ci de bunul simt comunitar economic .Si anume nu poti la infinit sa iti furi singur caciula si sa zici doar ca la vara va fi bine si cald.O seara buna ,e drept blogul este al dvs .categoric sau definitiv ,parerile ramin alae noastre si cine nu e de acord cu ele nu e de acord cu minus si asta a fost:Doar nu vrem noi aici sa emitem pretentii politice de masa !!!Schimbam pareri si opinii asa ne mai diversificam si noi notiunile si mentalitatile :blogul mai twe sa fie si un pic vesel ca doar nu sintem la priveghi sau sa ne bocim ca ne pica drobul de sare in capul copilului:Cumva se vor gasi capete luminate sa scoata si tara aceea din mocirla.Si e clar ca de asa ceva e capabila doar generatia tinara si cu putere .Acum vedeti si dvs ne asteapta o alta mare revolutie -alti bani ,alta distractie ,alta generatie de programatori .IN lumea computerelor .Noile computere qunatice deci Q-BIT-ul , nu mai tine cu ori 0 ori 1 ci paralel si 0 si 1.Astadepaseste orice iomaginatie si numai voi tinerii si copii vostri ve-ti avea distractie in urmatorii 20-30 de ani.Vreau sa zic ca aveti atita treaba de rezolvat incit daca va pierdeti timpul cu maruntisuri(cine si de ce ,cind si cum ..a zis ) ,pierdeti din start trenul viitorului .

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Februarie 15, 2014 la ora 18:00

          @DanOnofrei.Romania nu este deloc in mocirla.Exporta de cinci ori cit exporta pe vremea lui Ceausescu si avem cele mai putine datorii din Europa.S-au darimat multe fabrici care produceau rebuturi si au aparut altele moderne care folosesc tehnoloii noi.Acum se vorbeste si de protejarea mediului,de energie verde si producem energie mai multa decit ne trebuie;dam si in Republica Moldova si o si exportam.Avem si crestere economica,nu cita se lauda Ponta,dar avem si potential mai mare.Vedem si noi ca suntem condusi prost si incercam sa intelegem de ce si ce putem face ca hotii si prostii sa ajunga unde ne-a invatat Eminescu,adica la Puscarie si la Casa de nebuni…
          Ce ne invata SanduCu din Canada despre socialism si alte trasnai se potriveste aici la noi ca nuca in perete.In timpul asta noi vedem la televizor cum Putin a scos oameni din case si i-a lasat pe drumuri doar pentru a construi Satul Olimpic pentru o olimpiada de iarna organizata intr-o statiune de vara pe Litoralul Marii Negre.Cunoastem stilul ca noi l-am mai trait pe pielea noastra.

          Răspunde
           
  • care va
    Februarie 11, 2014 la ora 04:55

    „Acum casele de marcat de la benzinării sunt setate să treacă Codul Fiscal pentru mașinile de firmă care decontează carburantul.” – si de unde stie Fiscul ce masina are dreptul sa deconteze sau cind are dreptul sa deconteze. Am lucrat la stat si cei care primeau masina temporar primeau un card cu care plateau benzina, iar cei care aveam permanent masina semnam la benzinarie cu numarul masinii, aduceam la sevici chitanta si acestia decontau la benzinarie.
    ” l-ar durea mâna pe stat să-ți dea înapoi de exemplu 300 de lei?” – probabil ca nu, dar cit l-ar costa pe stat sa tina o astfel de contabilitate? N-ar fi mai simplu sa se majoreze salariul cu … 25 ron?

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Februarie 15, 2014 la ora 18:06

      @SanduCu.E mai simplu dar aici lucrurile simple nu sunt dorite.Unde-i complicat se poate fura mai usor ca oricine se perde in amanunte…
      Contabilitatea o face firma si nu statul.Patronul poate sa-ti acorde combustibil daca folosesti masina proprie in intresul firmei.E mai ieftin si pentru el decit sa-ti dea o masina de firma la dispozitie tot timpul.La stat se intimpla altfel ca doar Statul are bani de la noi toti.

      Răspunde
       
      1. acelasi
        Februarie 19, 2014 la ora 00:02

        Bravo!

        Răspunde
         
  • cornel
    Februarie 11, 2014 la ora 01:28

    Am mai vrut sa comentez ceva si chiar uitasem.
    Referitor la legea care vrea sa interzica proprietarilor de apartamente inchiderea repartitoarelor pentru ca ei sa nu mai plateasca caldura : cred ca e o confuzie in legatura cu acest subiect si care s-a tot vehiculat in presa din Romania de cateva saptamani. S-a dat o lege in sensul asta, care e in vigoare si se aplica si care a remediat aceasta anomalie (adica situatia ca proprietarul care isi inchide complet repartitoarele de caldura sa aiba costuri ZERO la caldura pe lista de intretinere), in sensul ca intre 30% si 50%, din costul facturii de caldura la un imobil (bloc sau scara de bloc) se imparte in mod egal in functie de metrii patrati ce ii detine fiecare apartament sau in functie detevile de caldura care trec prin fiecare aparatament in functie de grosimea lor.
    Vezi aici normele tehnice ale legii respective, care e in vogoare si se aplica astazi:
    http://www.vergului67.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=95&Itemid=174
    Asadar, astazi in anul 2014 orice proprietar de apartament din Romania dintr-un bloc in care sunt montate repartitoare de costuri de incalzire daca isi inchide repartitoarele de caldura, pentru ca pleaca de acasa sau el considera ca temperatura din apartamentul sau e cea optima pentru el, NU plateste la caldura ZERO lei ci plateste o suma egala cu cota parte comuna care ii revine (in functie de metrii patrati ai locuintei sale si in functie de energia termica degajata de tevile comune de caldura care trec prin apartament, in functie de grosimea lor si este o medie a acestor 2 parametri si aceasta medie reprezinta COST COMUN INCALZIRE APARTAMENT) din costul total al facturii la incalzire a imobilului, adica minim 30% sau maxim 50%, in functie de luna calendaristica respectiva din an iar caldura din apartamentul sau e cea degajata de tevile comune de caldura care trec prin acel aparament si pe care el o plateste.
    Asadar cred ca s-a perpetuat o eroare in presa cu acest subiect sau cine calculeaza altfel costurile la incalzire in Romania incalca legislatia in vigoare si in consecinta calculeaza gresit aceste costuri.
    Noapte buna.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Februarie 11, 2014 la ora 07:18

      Aia este basca. Legea noua propusa prevede ca furnizorul sa puna o „piedica” la repartitor pentru ca acesta sa nu poata fi inchis. Regiile furnizoare de energie termica au nevoie de mai multi bani. Prin urmare, vor putea impune un consum minim per locuinta, pentru ca „piedica” va putea fi pusa mai sus decat este consumul actual al multor apartamente. Cand vor dori sa ia si mai multi bani n-au decat sa cresca consumul minim per locuinta mutand pozitia „piedicii”. Se pare ca se doreste mentinerea unei temperaturi minime de 20 C in orice incapere, chiar daca nu este locuita. Spre exemplu, daca cineva ar considera ca-i sunt suficiente 18 C nu-si poate regla repartitorul pentru o cantitate mai redusa de caldura. Tampenia este ca dac-mi deschid fereastra temperatura poate scadea fara nicio legatura cu „piedica” de la repartitor. Ori, in blocurile izolate termic, temperatura de 20 C se poate obtine cu un consum de energie mai mic decat in cele neizolate s.a.m.d.

      Răspunde
       
  • Alex
    Februarie 11, 2014 la ora 00:47

    Magazinele de cartier, brutariile, vulcanizarile, mediul rural, patiseriile si in principiu pfa( frizeri stomatologi etc) nu dau bon fiscal…. dar nu credeti ca asta s-a reglat in economia de piata?? Adica pur si simplu cerem sa platim in plus serviciile cu 24 % ? Sa nu uitam ca cei din comert nu platesc tva doar pe adaos doar, ei platesc tva cand cumpara produsele de la supermarketuri. Raman frizerii si stomatologii spre exemplu la care simplu se va ridica costul unui tuns de la 10 lei la 12,4 lei pentru ca noi vrem bon fiscal? Cum ati zis majoritatea frizerilor nu dau bon fiscal, dar asta inseamna ca platim redus cu 24%, nu neaparat ca frizerii fura acei 24%… este economie de piata

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 11, 2014 la ora 00:02

    Referitor la Rusia si pretentiile sale de a numi in Ucraina un prim ministru loial. Era ceva de asteptat. O sa spun si de ce – vezi aici problemele cu care Rusia s-a confruntat in ultimii ani cu exportul de gaze prin reteaua de conducte pe care Ucraina o detine, Rusia a promis Ucrainei finantare pentru a depasi problemele economice actuale daca relatiile economice dintre cele doua tari devin mai stranse/loiale si mai putin stranse cu UE, dar si un pret mai bun oferit Ucrainei la importul de gaz rusesc de care Ucraina e dependenta – asa ca Rusia avea nevoie de o garantie astfel incat sa nu fie in final sa fie si pacalita/furata si cu banii dati/luati. E greu sa pacalesti/furi Rusia si sa scapi pentru ca in final Rusia tot pune gheara pe tine. Sa nu uitam faptul ca ce a patit Rusia cu Ucraina, pe partea cu gazele exportate de Rusia in UE prin sistemul de conducte de pe teritoriul Ucrainei, s-a intamplat in mare parte datorita coruptiei din aparatul de stat ucrainian.
    Asta e parerea mea.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 10, 2014 la ora 23:38

    In Romania exista potential de reducere a TVA-ului la toate produsele alimentare de la 24% la 9% ASTAZI.
    Pentru ca TVA-ul la alimente sa scada la 9% trebuie gasiti bani la buget care sa acopere gaura ce va fi creata de o astfel de masura. Lucrul asta il va cere si UE si FMI guvernului de la Bucuresti pentru ca asta e circuitul masurilor economice dorite sa fie puse in aplicare de guvernul Romaniei. E un pas greu de facut dar e si ceva absolut necesar. Se poate incepe cu masuri ce duc la reducerea treptata dar sigura evaziunii fiscale la alimente. Lucrul asta se face prin eliberarea/cererea TOTDEAUNA a bonului fiscal la cumparareade alimente (vezi aici cat e aproximata astazi evaziunea fiscala la alimente in Romania) – lucrul asta va fi incurajat de o bonusare numita VOUCHER la cumparaturile de produse alimentare (pe un bon fiscal trebuie sa am doar produse alimentare).
    Guvernul poate propune urmatoarea masura temporar 6 luni de zile dupa care se analizeaza rezultatele : reducerea TVA-ului de la 24% la 9% pentru alimente astfel – toate magazinele ce vand produse alimentare sa fie obligate ca pe langa bonul fiscal ce contine doar alimente sa se elibereze si un bon tip VOCHER de cumparaturi in valoare de 24%-9% = 15% din valoare bonului fiscal cu ajutorul caruia cumparatorul poate cumpara de la acelasi magazin alimente (cu TVA 24%). La orice cumparaturi de produse alimentare (doar de produse alimentare), cumparate cu bani cash sau VOUCHER se elibereaza un bon fiscal si un VOUCHER in valoare de 15% din valoare bonului fiscal eliberat. Treptat se reduce evaziunea fiscala in domeniul produselor alimentare. Atunci cand aceasta evaziune fiscala ajunge la un nivel ce permite scaderea TVA-ului, prin lege, la toate produsele alimentare de la 24% la 9% se poate face lucrul asta astfel incat EU si FMI sa nu mai aiba nimic impotriva acestui lucru, deoarece intre timp evaziunea fiscala la alimente s-a redus, incet dar sigur, foarte mult, iar situatia actuala bon fiscal si VOUCHER e acelasi lucru ca TVA 9% la alimente in Romania.
    Asta e un plan bun ce poate fi aplicat cu succes in Romania, parerea mea.

    Răspunde
     
    1. cornel
      Februarie 11, 2014 la ora 00:18

      Rog pe cei care dau dislike sa spuna/argumenteze cumva sau, de ce nu, sa vina ei cu o idee mai buna. Asteptam pareri si idei de la acestia.

      Răspunde
       
    2. cornel
      Februarie 11, 2014 la ora 00:23

      Inca ceva : mi se pare neproductiv ca un comentariu sa fie ascuns/sa dispara, fara acordul modelatorului blogului, daca sunt unii care se ocupa doar cu votarea impotriva a comentariilor postate, indiferent de ceea ce contine acel comentariu, parerea mea.

      Răspunde
       
      1. AndreiM
        Februarie 11, 2014 la ora 10:01

        Este un sistem automat prin care sunt ascunse comentariile cu rating negativ. Cine vrea sa citeasca totusi comentariile pot sa apese pe „click here to see”

        Răspunde
         
    3. Zagura
      Februarie 11, 2014 la ora 09:29

      Am votat impotriva intrucat birocratia generata ar fi enorma.

      Răspunde
       
      1. cornel
        Februarie 11, 2014 la ora 09:58

        Birocratia din partea statului ar fi ZERO ca munca suplimentara si costuri aferente. Totul cade in seama comerciantilor – vezi aici cum marile magazine elibereaza VOICHERE ca bonus la produsele cumparate folosind casa de marcat din dotare.

        Răspunde
         
        1. Zagura
          Februarie 11, 2014 la ora 10:33

          Interesanta parere! Adica daca birocratia este la comerciant este OK?

          Răspunde
           
          1. cornel
            Februarie 11, 2014 la ora 11:28

            Da. Pana se reduce tva-ul la alimente, adica 1-2 ani. E ceva relativ simplu, chiar daca la o prima vedere pare un pic complicat. Initial reducerea TVA-ului la alimente se face la comerciant prin diferenta VALOARE BON FISCAL ALIMENTE – VOUCHER dar se castiga TVA din evaziunea fiscala care se face astazi prin comertul nefiscalizat cu produse alimentare. In felul asta clientul va cere mereu bonul fiscal si VOUCHER-ul aferent, pe care il poate folosi la urmatoarele cumparaturi de produse alimentare de la acelasi magazin. Sistemul asta e deja prezent in marile magazine unde reducerile la unele produse se acorda sub forma de VOUCHER de cumparaturi. Asadar e ceva fals birocratia stufoasa de care vorbiti dvs. ca ar fi introdusa de acest sistem.

             
  • Yeculescu
    Februarie 10, 2014 la ora 23:22

    Logic ar fi sa ofere deducere de impozit bazat pe tranzactiile comerciale cu cardul. Are CNP-ul atasat, platitorul nu trebuie sa mai pastreze bonurile iar administratiile financiare nu trebuie sa la mai numere/pastreze: totul se face automat….

    Răspunde
     
  • Anonim
    Februarie 10, 2014 la ora 23:12

    U.E si Rusia ne ingroapa tara impreuna,numai cu U.E o face pa la spate iar Rusia pe fata.Nu mai manipula lumea ca U.E e buna.Dar daca ai fost indoctrinat cu asta n-am ce sa-ti fac!

    Răspunde
     
  • Victor ST.
    Februarie 10, 2014 la ora 23:11

    1. Oare prin eliberarea de bonuri fiscale la scara mai mare nu vor disparea niste locuri de munca? Cred ca sunt destule afaceri care traiesc numai pentru ca nu elibereaza bonuri fiscale pentru majoritatea serviciilor sau marfii vindute. Exista o estimare a acestei posibilitati?

    2. Locuiesc la bloc, intr-o tara mai prin vestul Europei. Am contoar pe fiecare calorifer iar incalzirea este centrala pe pacura. Plata se face in felul urmator: 40% din totalul consumului de pacura in bloc este impartit proportional cu suprafata locuita. Restul de 60% este impartit in functie de cit scriu contoarele individuale. Deci si daca stai cu caloriferele inchise la zero tot vei plati partea ta din cei 40% din consum care se impart la toate apartamentele. Acuma e de discutat acel procent de 40% pus la comun. Mie mi se pare cam mult dar se pare ca asa e peste tot aici.

    Răspunde
     
  • Lucian
    Februarie 10, 2014 la ora 23:00

    Eu am altă idee: ce-ar fi să se desființeze TVA-ul? Ce morții mă-sii e TVA-ul ăsta? De ce să îl plătesc? dacă mie mi se ia impozit pe salariu, de ce dracu mai plătesc eu la stat 24 % din valoarea fiecărui căcat pe care îl cumpăr? Impozitul ăsta nemernic ni s-a băgat pe gât pe nesimțite așa cum ni s-a băgat și tâmpenia cu aderarea la ue și nato.
    la dracu! Câtă vreme dau bani la stat numai ca să fie furați de tot felul de netrebnici care spun că pentru 50 000 de euro nici nu se dau jos din pat(vă mai amintiți?), bravo celor care fac evaziune! tot înainte!

    Răspunde
     
    1. ovidiu solovastru
      Februarie 10, 2014 la ora 23:13

      Incurajezi evaziunea insa dupa aceea te plangi ca nu exista bani pentru scoli, parcuri, strazi, etc. Faptul ca in acest moment fondurile sunt gestionate DEZASTRUOS de clasa politica NU trebuie sa ne faca sa cadem in extrema cealalalta: haide sa furam NOI, ca sa nu mai aiba EI bani de cheltuit. Daca vrei sa rabufnesti, cauta o solutie si lupta pentru ea. Dar e usor sa comentam pe posturi, si sa NU facem nimic in realitate, NU?

      Răspunde
       
      1. manu144x
        Februarie 11, 2014 la ora 00:02

        Alte ţări cum supravieţuiesc fără TVA?
        Faptul că TVA-ul ajută la drumuri, şcoli şi alte cele e doar o minciună bine cosmetizată. Dacă un privat face o autostradă, costă un sfert faţă de cât face statul. Unde se duc diferenţele imense de sume?
        E simplu, e echivalentul birului boierilor de altă dată, doar că acum boierii se îmbracă la costum, nu îi vezi la tv, sunt prin ţările calde. Cei ce îi vezi la TV sunt slugile lor care sunt în stare de orice pentru o firmitură.

        Răspunde
         
      2. Lucian
        Februarie 11, 2014 la ora 12:13

        Câtă vreme contribuţiile mele la bugetul statului se reflectă mai mult în averile nemernicilor zilei decât în ceea ce spui tu(drumuri, învăţământ, spitale, etc.) E de datoria mea să nu plătesc impozite la stat şi să-i încurajez şi pe alţii să o facă. Aici mă refer la oamenii de rând pentru că, poate nu ai sesizat, evaziunea fiscală cea mai mare o fac netrebnicii care ne conduc. Statul român este un stat mafiot. Mafia a devenit o instituţie de stat. Legile sunt date să protejeze marii nemernici ai ţării. Acum 25 de ani îl uram pe Ceauşescu de moarte. Am vrut să îl văd mort şi m-am bucurat că s-a întâmplat aşa. Acum îi urăsc de moarte pe toţi nemernicii care au fost la conducerea ţării de 25 de ani încoace şi aşi vrea să-i văd morţi. De ce? Pentru că din cauza lor am ajuns să regret vremurile de dinainte de 89; pentru că de 25 de ani idioţii care au fost la putere nu au făcut decât să vândă ceea ce s-a construit până în 89 fără să pună nimic în loc. Au vândut toate capacităţile de producţie, le-au terminat iar acum vând ce a mai rămas, adică pământul şi subpământul. De noi nu mai vorbesc, ne-au vândut de multă vreme. Aşa că nu-mi spune mie să dau bani la statul actual. Deci: JOS TVA-ul! Şi nu jos ca nivel, jos=desfiinţat.

        Răspunde
         
    2. care va
      Februarie 11, 2014 la ora 05:09

      S-ar putea taxa marfa vinduta de producator, dar mai sunt si comerciantii care nu reusesc intotdeauna sa vinda tot (se mai pierde, se mai strica, se mai returneaza) sau se mai schimba si pretul. Deci e mai bine sa lasam TVA acolo unde este, bugetul are nevoie de el. Valoarea TVA poate fi redusa (in Canada este 13%).

      Răspunde
       
    3. Filip
      Februarie 11, 2014 la ora 14:15

      E cat se poate de simplu @ Lucian.In curand nu vor mai fi bani(pur si simplu tembelii care ii detin nu ii mai pun pe piata)Deci nu vom mai putea cumpara nici papica(cu tva_ul exagerat raportat la veniturile noastre)Deci nu vom cumpara ,ei nu vor incasa.E cat se poate de logic.

      Răspunde
       
  • rovas
    Februarie 10, 2014 la ora 22:09

    dragii mei daca noi am starpi evaziunea fiscala, si am aduce la buget 11.5 mid euro,
    clasa politica ar fura 15.8 mid numai din rambursari de TVA!

    Răspunde
     
  • Cornel
    Februarie 10, 2014 la ora 22:08

    aveti o idee foarte buna dle Guran, de ce oare nu s-o vrea implementarea unei astfel de solutii?

    Răspunde
     
  • defrag
    Februarie 10, 2014 la ora 21:56

    Foarte buna ideea, doar ca nu se poate aplica dintr-un motiv simplu: la noi nu exista economie de piata. Nu poti compara stabilittea financiara a unuia care este abonat la afaceri cu statul (sa zicem cornul si laptele) cu unul care se chinuie sa supravietuiasca aplicand cat mai bine regulile economice de eficienta. Pur si simplu unul si celalalt nu joaca in aceeasi liga :). SANATATE !

    Răspunde
     
    1. cornel
      Februarie 11, 2014 la ora 00:12

      In Romania va exista cu adevarat o economie de piata vie si prospera atunci cand afacerile cu statul vor trece in umbra afacerilor private, adica afacerile intre firme/companii private. Cu alte cuvinte atunci cand o afacere cu o companie privata va fi mai banoasa/profitabila decat o afacere cu o companie de stat. Din pacate, lucrul asta se intampla doar in cazul in care economia e suficient de dezvoltata si robusta si nu e o economie schioapa si anemica precum cea din Romania unde cei mai multi oameni bogati sunt „fabricati” din afaceri cu statul roman.

      Răspunde
       
  • BOGDAN
    Februarie 10, 2014 la ora 21:50

    Domnule Moise, adica vreti sa spuneti ca daca ma duc la cumparaturi si ma costa produsele X sute lei iar TVA-ul trecut pe bon fiscal e de 30 lei sa zicem, imi da statul inapoi 30 lei ?

    Cum imi trece casiera cnp-ul pe bonul fiscal? il scrie cu pixul? e un soft special?
    reintoarcerea TVA-ului in portofelul meu e lege???

    De ce nu stiam de asta pana acum, pai e o mana cereasca!!!!

    Care e legea, ca sa nu ma cert degeaba cu casierii…

    Ce bine e cand citesti blogurile care trebuie!

    Răspunde
     
    1. George
      Februarie 10, 2014 la ora 22:14

      O sa primesti inapoi 10 % din valoarea totala a tva-ului pe care l-ai platit tu pe durata unui an. Si asta se va intampla doar in cazul in care responsabilii nostri legislativi vor initia o astfel de regula, lucru ce nu se va intampla prea curand.

      Răspunde
       
      1. Bogdan
        Februarie 10, 2014 la ora 22:23

        Hm, acum sunt lamurit.

        Multumesc.

        Răspunde
         
  • Cris
    Februarie 10, 2014 la ora 20:54

    De ce ar trebui sa ne dam CNP-ul la magazin ca o astfel de loterie sa functioneze? Fara CNP nu merge?

    Eu nu as fi dispus sa-mi dau CNP-ul la magazin pentru o tombola penibila.

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Februarie 10, 2014 la ora 21:23

      Absolut corect. Tot timpul dam si nu primim nimic inapoi. Este bine cand primesti CNP-ul, dar sa-l dai, asta nu cred ca-i in regula. Poate ca o data cineva ti-l ia si nu ti-l mai da inapoi. Ce te faci fara CNP?! Si apoi, unde mai puneti doamna/domnule Cris, ca umbla zvonul ca exista tot felul de oameni rai care ar face cine stie ce matrapazlacuri cu CNP-urile. Spre exemplu, numerologii spun ca se pot face vraji de deochi. Ptiu! Duca-se pe pustii! Altii spun ca se fura identitatea. Sunt de acord, CNP-ul nu trebuie dat din mana nciciodata.

      Răspunde
       
      1. Moise
        Februarie 11, 2014 la ora 00:06

        hehehehe! Gogol. suflete moarte 🙂

        Răspunde
         
        1. care va
          Februarie 11, 2014 la ora 05:26

          Cine este Cicikov? De fapt Security Insurance Number fara alte date nu poate fi folosit de nimeni. Este adevarat ca cine are acces la el afla despre tine ce nu vrei sa stie.

          Răspunde
           
      2. Catalin ( CTL )
        Februarie 11, 2014 la ora 07:44

        Am auzit de cativa care nu si-au dat CNP-ul si tot au votat in 3 judete. Daca nu credeti, intrebati pe d-l Dragnea !

        Răspunde
         
      3. Cosmin Moise
        Februarie 11, 2014 la ora 10:35

        Ca sa nu mai zic ca are 13 cifre!!!!

        Răspunde
         
    2. Cornel
      Februarie 10, 2014 la ora 22:09

      dar ce credeti ca poate face cineva cu cnp-ul dvs?

      Răspunde
       
      1. Zagura
        Februarie 11, 2014 la ora 10:53

        Printre altele: Pentru a infiinta un partid imi trebuie liste cu X adeziuni pe care sa fie CNP, nume, adresa, etc. Le procur de la cei care se ocupa de asemenea tranzactii si gata treaba. V-aduceti aminte cum si-a facut partid un actual puscarias? A verificat cineva autenticitatea listelor din sacii prezentati la Instanta?

        Răspunde
         
  • AdiTM
    Februarie 10, 2014 la ora 20:03

    …micii mestesugari, cei ce-ti repara unele si altele prin casa si inca multi altii nu-ti elibereaza bon fiscal.

    Răspunde
     
  • The economist
    Februarie 10, 2014 la ora 20:02

    Ideea e extraordinara si merita sa fie promovata si sustinuta pentru a fi transformata intr-o masura reala de combatere a evaziunii fiscale.
    Nivelul real al evaziunii nu este in realitate cunoscut de catre populatie.
    In orasul meu nu primesti bon fiscal de la nici o brutarie, de la nici o vulcanizare, de la magazinele de cartier nici atat – si sunt inca foarte multe, nu toate orasele au supermarket-uri. In localitatile rurale, nici nu am vazut vreodata cum arata un bon fiscal.

    Răspunde
     
  • AdiTM
    Februarie 10, 2014 la ora 20:01

    Alex, majoritatea barurilor, teraselor, restaurantelor, fast-food-urilor, cafenelelor nu elibereaza bon fiscal decat la cerere expresa.

    Răspunde
     
    1. 01st1
      Februarie 10, 2014 la ora 20:03

      Corect! Si nu numai.

      Răspunde
       
  • 01st1
    Februarie 10, 2014 la ora 20:00

    DomnuleGuran,
    ce scrieti Dvs e interesant. Ce-ar fi daca ati scrie tot aici si ca

    Răspunde
     
    1. 01st1
      Februarie 10, 2014 la ora 20:01

      sorry, am atins TAB si „a plecat”
      sa continuam:
      Ce-ar fi daca ati scrie tot aici si care ar fi modul de a transforma asta intr-o initiativa de lege?

      Răspunde
       
  • Alex
    Februarie 10, 2014 la ora 19:47

    De ce se face atata tam-tam pe bonurile fiscale ? Singurele locuri din care nu se mai primesc bonuri fiscale sunt micile magazine de cartier, care de-abia o duc de pe o zi pe alta, dar in schimb creeaza cel putin 3 locuri de munca. Sa fie oare acolo marea evaziune fiscala ?

    Răspunde
     
    1. 01st1
      Februarie 10, 2014 la ora 19:58

      Esti sigur?
      De fapt stii ca sunt MUUUULTE alte locuri; si acolo se face evaziunea aia de care vorbeste autorul articolului. De ce te bagi in seama? (ca nu cred ca poti fi atit de… naiv sa crezi ca poti influenta pe cineva cu ce-ai mizgilit acolo…)

      Răspunde
       
    2. Cornel
      Februarie 10, 2014 la ora 22:11

      buticuri,patiserie,frizerie,fast-food,terase,restaurante,toate magazinele de la tara,spalatorii auto,service auto etc

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Februarie 11, 2014 la ora 18:39

        buna seara stimate domnule Cornel nu ne spuneti ,una din ce mai performante branse economice de la antichitate incoace ,bordelurile cum elibereaza bon fiscal ??!!LA Kil .la bucata sau la ora sau si aia bata-i vina fac evaziune fiscala??PAi vedeti ??DAca e asa cum sa propulseze economia pe culmi de glorie adica societate capitalista multilateral dezvoltata cu intrarea prin Sarindari??

        Răspunde
         
    3. care va
      Februarie 11, 2014 la ora 05:29

      Fiscalitatea este o masura de control a economiei. Nu vrea nimeni sa stie de ce micile afaceri nu merg? Ajutindu-le, vor fi si altii incurajati sa deschida.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase