BIZIDAY: miercuri, 5 februarie 2014

Publicat la data de de Biziday

Emisiunea poate fi urmărită și pe www.seenow.ro.

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

75 răspunsuri la BIZIDAY: miercuri, 5 februarie 2014

  • anca
    Februarie 10, 2014 la ora 23:23

    @constantin,apreciez analizele d.voastra la comentariul meu.Dar vreau sa cred ca vom putea sa schimbam mentalitatea subreda a multor romani.Sa inteleaga ca nu se poate avea o viata demna si mai grav,sa nu ajungem sa fim vanduti si noi odata cu tara, daca votam acelasi balast.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 9, 2014 la ora 12:00

    @anca _ „Lumea ar trebui să nu mai cumpere carnea de porc de la unguri!” _ Doamnă anca, probabil că aveţi o mulţime de susţinători pentru această idee. (Daca mă gândesc la Comtim, ar trebui să mă aflu si eu printre ei.) Nu doar pentru că maghiarii vor să ne ia Adrealul, dar pur si simplu nu ar trebui să mai importăm atât de multe lucruri, nu-i aşa?! (In paranteză fie spus, oficialii români, printre ei si cei de la BNR, sunt fericiţi pentru că balanţa comercială a patriei noastre s-a echilibrat [inclusiv] prin scăderea importurilor pe fondul reducerii puterii de cumpărare a românilor si a scăderii consumului!) Dar as da un exemplu, pentru că asta ne „arde” la buzunar: probabil că nu ar trebui să mai importam nici energie. Benzină de la kazahi, gaze de la ruşi, textile din China s.a.m.d. Dar cel mai tare ne apasă, după părerea mea, alte două chestiuni legate de import. Una, priveşte importul de maşini si echipamente care conţin tehnologie avansată. Ai naibii nemţi, ne „rup” la bani cu maşinile lor. A doua, legată de prima, este cu privire la ISD. Ce facem, când vin investitorii, ii obligăm să cumpere maşini fabricate in România (mâna de lucru si caii sunt ai noştri, oricum), sau importăm si maşinile nemtesti? In context, îndrăznesc vă adresez si eu o întrebare: nu credeţi că ar fi mai bine pentru patria noastră să le fabricăm noi pe toate si să nu mai importăm nimic?

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 9, 2014 la ora 11:52

    @anca _ „suntem tară membră în UE, bun, dar ce treabă are UE să ne spună ce [ar] trebui să facem în casa noastră!?” _ Stimată doamnă sunt în deplin acord cu dumneavoastră. Credeţi că am uitat „principiile neamestecului in treburile interne, ale suveranităţii naţionale, ale deplinei egalităţi între state”?! Nici vorbă! UE ar face foarte bine să ne dea banii (conducătorii noştri iubiţi ştiu foarte bine ce să facă cu ei, nicio grijă!), iar noi să-i cheltuim fără să ne întrebe nimeni cum. Chestiunile care se pun sunt două. Una, este cu privire la faptul că UE nu reprezintă o entitate abstractă, ori una de binefacere, ci eset vorba despre muncitorii din DE, FR, IT, BE, DK, NL, ES, UK s.a.m.d. care întreabă, fir-ar sa fie! ce se face cu banii lor. A doua, se referă la faptul că am intrat la cererea noastră într-un club select cu reguli pe care dacă vrem sa fim acolo trebuie să le acceptăm. Cum Porunca a VIII-a a Decalogului este printre ele, n-avem încotro, trebuie să facem ce ne spune UE.

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 11, 2014 la ora 23:26

      „am intrat la cererea noastră” – adevarat, romanii nu au fost fortati, au fost impinsi la marginea prapastiei, si acuma degeaba incearca sa se catere pe versantul opus (li se taie sforile) si sunt obligati sa se catere inapoi pe versantul de unde au cazut. Destul de sugestiv, pentru un adevar trist.

      Răspunde
       
  • Constantin
    Februarie 9, 2014 la ora 11:48

    @anca _ „Din 1990 ne-a obligat să distrugem industria” _ Stimată doamnă, de când scriu pe prezentul blog despre subiectul acesta s-au tocit tastele si mă dor degetele. Industria noastră a fost distrusă de propriii noştri conducători, care au înfăptuit în vremea FPS (sub oblăduirea d-lor Nastase – când sef al Corpului de control al guvernului era chiar dl. Ponta – Iliescu, Constantinescu si muuulţi alţi apropiaţi ai dumnealor) un jaf de proporţii fabuloase din averea publică. Dacă procesatorilor de lapte ori de carne romani li s-a cerut să-si pună faianţă pe pereţi, din punctul meu de vedere, al consumatorului, nu pot decât să mă bucur pentru că am acces la produse mai bune si care nu-mi pun în pericol sănătatea. Dacă fabricanţilor li s-a cerut să-si monteze filtre pentru noxe la întreprinderile industriale nu pot decât să mă bucur că se va muri mai puţin de cancer în patria mea. Despre reorganizarea Oltchim întrebaţi-l, vă rog, pe dl. Ionel Blanculescu, iar despre reorganizarea CFR Marfă, întrebaţi-l pe dl. R. Fenechiu. Peste vreo trei ani, când se liberează.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 9, 2014 la ora 11:44

    @anca _ „şacalii apăruţi odată cu aplicarea DEMOCRATIEI” _ Şacalii care ne fură NU au apărut odată cu „aplicarea democraţiei” ci odată cu neaplicarea legii în patria noastră. Aceasta este chintesenţa problemei: bătălia pe justiţie! Soluţia este simplă: ţineţi minte chestiunea aceasta când veţi merge la vot. Cei care conduc în acest moment România au un singur obiectiv, după cum a reieşit încă de la preluarea puterii în urmă cu aproape doi ani (dar vizibil cu mult înainte), plasarea infractorilor din propriile partide deasupra efectelor legii. Pentru liniştea dumneavoastră, sondajele de opinie arată că USL, actuala Putere, depăseste în acest moment 55% din preferinţele electoratului, prin urmare, „şacalii” vor rămâne să ne fure în continuare încă mulţi ani. Încălcarea legii este un act nedemocratic, stimată doamnă, aşadar, dacă doriţi dispariţia şacalilor, probabil că este recomandabil să susţineţi în continuare consolidarea proceselor democratice în patria noastră.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 9, 2014 la ora 11:40

    @anca _ „suntem impinsi să privatizăm totul” _ Chestiunea s-a discutat aici îndelung si opiniile au fost pro si contra. Personal, consider „Libertatea de a alege” (M. Friedman, Free to Choose ,1980) una dintre cele mai socialiste scrieri pe care am citit-o vreodată, pentru că atacă societatea capitalistă actuală, în forma de organizare pe care o cunoaştem, exact cu argumentele stângii marxiste. Cei mai mulţi consideră lucrarea ca fiind cea mai liberală susţinere a capitalismului existentă în literatura de specialitate. Nimeni nu ne împinge să privatizăm, dar suntem obligaţi să oprim furtul si să eficientizăm economia. Statul este cel mai prost administrator dintre cei posibili. Dacă este cineva de altă părere, nu a reuşit încă să-si argumenteze poziţia in mod convingător. ***Datoria publică a României este sustenabilă, mai mică in raport cu PIB decât datoriile multor alte ţări europene. Faptul că ne îndatorăm pentru cheltuieli pe bunuri si servicii si NU pentru investiţii, da!, este un act criminal la adresa generaţiilor viitoare. Pentru asta, clasa politică actuală este responsabilă, dar peste 55% dintre români sunt de acord cu politica promovată de prezenta Putere si aceasta se bucură în continuare de susţinere masivă din partea populaţiei. Prin urmare, asta îşi doresc românii, iar voinţa lor trebuie respectată.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 9, 2014 la ora 11:34

    @anca _ „să lăsăm lumea pe drumuri” _ Dacă vă referiţi la creditele neperformante, care reprezintă unul din cinci credite din România, aveţi dreptate, dar parţial. Responsabilitatea pentru supraindatorare se distribuie in mod egal asupra creditorului, beneficiarului creditului si Statului care a creat condiţiile favorabile. Dacă va referiţi la şomaj, lucrurile stau puţin diferit, in alte zări şomajul fiind cu mult mai ridicat. Procentul uriaş al populaţiei inactive din totalul populaţiei aptă de muncă se explică in bună măsură (dacă nu in totalitate) prin politicile publice total ineficiente promovate de politicienii noştri de-a lungul anilor (indiferent de partid). Ele au avut ca efect descurajarea ISD (prin legislaţie, infrastructură, corupţie s.a.m.d.), suprataxarea muncii, absenta măsurilor de stimulare a dezvoltării economice (creşterea economică actuală se situează semnificativ sub potenţial etc.) si au păstrat o imensă masă de muncitori intr-o situaţie incertă care i-a făcut fie să rămână „casnici”, fie să emigreze.

    Răspunde
     
  • anca
    Februarie 7, 2014 la ora 02:38

    Lumea ar trebui sa nu mai cumpere carnea de porc de la unguri!
    Un singur lucru nu inteleg, deci suntem tara membra in UE,bun, dar ce treaba are UE sa ne spuna ce trebui sa facem in casa noastra!? Din 1990 ne-a obligat sa distrugem industria ca nu era chipurile de actualitate,au fost foarte darnici ne-au dat bani dar acesti bani au ajuns la toti sacalii aparuti odata cu aplicareaDEMOCRATIEI in tara noastra.Si uite asa ca s-o scurtez,toata economia a ajuns pe butuci,suntem impinsi sa privatizam totul,sa lasam lumea pe drumuri si am ajuns cu o datorie care nu poate fi platita nici de trei generatii de acum inainte.Asta s-a urmarit,Romania sa ajunga in insolventa,chiar nu se gandeste nimeni? Banii primiti au ajuns nu pentru creerea de locuri de munca ci pentru imbogatirea multora fara merit si evident pentru aranjamentele campaniilor guvernamentale,prezidentiale,etc.Jeguri ca primarul mazare au ajuns sa comande si sa dispuna de bunurile tarii ca si cum ar fi ale lor ca „DAR”de familie.Pana nu vor fi pedepsiti toti cei care au contribuit la distrugerea tarii furand prin diferite forme, bani fie veniti de la FMI fie din taxele amaratilor,ROMANIA nu-si va reveni.Daca putem face ceva sa o salvam sa nu ajunga COLONIE.Astia sunt in stare sa ne vanda si pe noi.Hai sa ne gandim cum si pe cine votam,pentru inceput.Bancile vor sa ia si bani de la amarati si dupa aia sa le ia si casele ca vor ajunge sa nu mai faca fata.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Februarie 8, 2014 la ora 20:24

      Scumpa Donna Ancutza .adevarul graiti:DAr lor (colonialistilor li se rupe pixul )de acest adevar:Ei sint pragmatici:Fura cit de mult se poate si sterg putina la altii cind nu mai tine :De fapt regim de colonie a avut Romanica si cind nu functiona ca stat unitar si modern(ce e de la 1918 incoace ,,o mica frintura fata de secole dinainte??) ci ca voioevodate:Atunci,unul ca bietul Stefanica soldoveanul ,definit si el Mare era obligat sa isi trimita asa zisii razesi la batalii percum cele de la Razboieni (numit ulterior VAlea Alba ,denumita dupa multele oase care au umplut valea dupa batalia cu otomanii ) Cu !!!!!!-pieptul gol si cu arcul in fata TUNMURILOR lui OSman PAsa care le cumpara pe aur de la marea putere imperiala europeana austro-ungara:Clar ca pe bani care ii lua ca bir de la voievodatele romane:Culmea e ca Stwfanica ,Zis CEl MAre isi sacrifica bietii osteni ca impartul la Wienna sa gagicareasca linistit cu femelele fara sa il deranjeze otomanii in amorul propriu!!!Adica despre ce vorbim??Sclavul a fost si va ramine sclav :Asta e regula junglei ;Pestele mare inghite pe cel mic :Asta nu insemana ca la un cataclism general(o clisma a societati globale ) pestele mare supra vietuietse neaparat :Asa cum ne-a arat evolutia speciilor dupa cataclsimul meteoritilor si schimbarile glogbale de clima nu au supravietuit brontozaurii ci acele mici specii care au reusit sa se adapteze noilor ,aproape imposibililor conditii adica nu specialistilor ci micilor generalisti-sa sti sa faci de de detoate si paralel si sex :O seara buna ,sineti o scumpa in comentariu :Asa revolutionara ca la pasopt, cu fete ca dvs.se schimba rablagita de Romanica .ramineti pe pozitie ;Dumnezeu cu saracii si amaritii!!!!

      Răspunde
       
    2. VictorL
      Februarie 9, 2014 la ora 15:13

      @Anca.Am o veste proasta;UE e o uniune de state care ne-a luat si pe noi sub aripa ei.Pentru asta am muncit cu totii si am suferit din 1990 si pina in 2014.Am fi putut sa fim si in Shengen dar nu am avut noroc…
      Vestea proasta e ca in 1990 Romania a fost cucerita de oamenii Moscovei care au fost trimisi aici cu misiunea de a distruge totul si aceea de a imparti tara in trei state diferite.Moldova pina la Carpati ar trebui sa apartina CSI,Ardealul de Ungaria iar restul ar mai fi ramas pentru noi dar cu conditia sa renuntam la Dobrogea in favoarea Bulgariei.
      Ne-a trecut glontul pe la ureche si s-a dezmembrat URSS-ul,dar asta nu inseamna ca oamenii pe care ii tinem intre noi, dar ei sunt cu urechea ciulita tot spre Moscova,nu-si fac treaba zilnic,pentru ca e si interesul lor personal sa distruga si sa fure.
      Europa ne da directive si trebuie sa le respectam in interesul nostru.Odata cu directivele ne da si bani.Daca nu ,alternativa e stiuta.De la asta putem pleca spre sectiile de votare insa de rezultat depinde daca copiii si nepotii nostri mai vin in tara asta macar de sarbatori.

      Răspunde
       
  • cornel
    Februarie 7, 2014 la ora 00:54

    Da. Asa este, masura asta cu reducerea ratelor pe care clientii cu credite cu probleme trebuie sa le plateasca o perioada determinata de timp are si iz electoral dar sa nu uitam ca orice masura benefica luata de orice guvern are iz electoral. Ideea e, parerea mea, sa nu lasi lucrurile asa, prea mult timp, fara sa faci nimic si situatia sa scape de sub control pentru ca atunci degeaba te mai numesti guvern pentru ca esti doar cu numele in acest caz si vei fi trimis acasa, cu prima ocazie, printr-o forta pe cat de naturala pe atat de neinteles pentru cei care au facut parte dintr-un asa guvern. Istoria guvernelor Romaniei dupa 1989 abunda in exemple de genul asta.

    Răspunde
     
  • cornel
    Februarie 6, 2014 la ora 21:40

    Masura propusa de guvern de reducere a ratelor la banca pe o perioada determinata e o masura benefica atat pentru banci cat si pentru persoanele care s-au imprumutat si acum au probleme cu plata ratelor la banca din cauze multiple (francul elvetian EURO sau USD a crescut prea mult in ultimii ani, veniturile realizate de persoanele care s-au imprumutat au scazut in ultimii ani sau alte motive). Insa, dupa parerea mea, aceasta lege trebuie sa aiba conditii clare de aplicare pentru ca asa cum e acum e un pic confuza, se ridica prea multe semne de intrebare iar in final e posibil sa produca mai multe incurcaturi decat sa ajute persoanele care au probleme cu plata ratelor la banca. Cred ca e nevoie de o reesalonare a platii ratelor astfel incat ce se plateste mai putin acum, din rata initiala care ar trebui platita inainte de aplicarea acestei legi, sa permita marirea perioadei de rambursare cu 1 sau 2 ani, asa cum doreste clientul, astfel incat in acel 1 an sau 2 ani care prelungesc perioada de rambursare a creditului sa se plateasca dobanda aferenta sumelor care acum sunt scutite de la plata din ratele initiale. Cred ca asta e cea mai buna solutie si clientul sa poata alege in functie de cum e mai bine pentru el astfel incat el sa poata plati ratele la timp si banca sa nu mai aiba proble cu credite restante, costuri suplimentare aferente acestui lucru, care sunt inevitabile, iar BNR-ul si guvernul scapa de mai multe probleme in acelasi timp.

    Răspunde
     
    1. cornel
      Februarie 6, 2014 la ora 21:52

      Inca ceva: de aceasta lege sa poata beneficia toate persoanele care au credit si probleme cu achitarea ratelor si nu doar persoanele cu salariu sub 1600 RON. Sunt cazuri in care sotia e casnica si are grija de copii si doar sotul e salariat sau alte situatii pe care nu le mai enunt acum. Cu cat legea e mai simpla si ii ajuta pe romani sa achite ratele la banca torul e bine atat pentru ei cat si pentru banca, BNR si guvern. Adica toata lumea e multumita ca treaba merge si totul e ok. Sa nu uitam ca aceasta micsorare a ratei pe o perioada de maxim 2 ani de zile nu insemna faptul ca cel care are de achitat un credit la banca scapa de achitarea unei parti din credit ci doar i se permite sa isi achite pe o perioada de maxim 2 ani niste rate mai mici la banca, fara a i se percepe penalizari, insa creditul contractat trebuie achitat integral impreuna cu dobanda calculata la soldul ramas.
      Sper ca am fost destul de clar..

      Răspunde
       
    2. Cris
      Februarie 6, 2014 la ora 22:41

      Pai da, Cornel dar…. daca se adauga 2 ani la scadentar, ajungi in final sa platesti mai mult decat in varianta actuala, fara nicio facilitate.

      Fa niste simulari si o sa vezi, de ce nu se poate face ce vrea Liviu Voinea si sa fie de acord si banca si clientul.

      N-o sa iasa nimic, o sa vezi.

      Răspunde
       
      1. cornel
        Februarie 7, 2014 la ora 00:38

        Cunoasteti dumneavoastra o banca care sa dea imprumuturi cu dobanda ZERO? Eu nu. Nici nu e asta ideea in acest caz. Cine credeti dvs ca ar fi dispus (banca sau buget de stat) sa suporte aceasta pierdere si care ar trebui sa fie fundamentul economic pentru asa ceva?
        Discutam in acest caz de extraterestrii, martieni sau OZN-uri?
        Nu e posibil asa ceva, cred eu, decat in cazul in care vorbim de o nationalizare a acestor pierderi, deci in final tot trebuie sa le plateasca cineva pe aceste pierderi, adica toata populatia, indiferent daca cetateanul a luat sau nu un credit de la banca.

        Răspunde
         
        1. care va
          Februarie 7, 2014 la ora 00:50

          Dl. Cornel, nu este nimic de nationalizat. Cu totii platim toata viata, trebuie sa invatam sa platim numai ceia ce TREBUIE platit. Ce naiba, vrem sa facem afaceri si nu stim sa ne descurcam in propriile afaceri?

          Răspunde
           
          1. dan onofrei
            Februarie 8, 2014 la ora 20:26

            PLUS cu verde SANDU DU CANADA .

             
      2. care va
        Februarie 7, 2014 la ora 00:46

        @Cris, vad ca sunteti axat pe ideia cuplarii unei rate mai mici cu un termen mai lung. Nimic nou si chiar bun. Inca nu am auzit pe nimeni sa confirme sa nu, daca exista in Romania practica asigurarii de sanatate si de viata aplicata la imprumuturile bancare. In acest caz, cam 10% din venit, rata lunara, revine ca un mizilic pe care iti poti permite sa-l platesti fara sa-ti pese de principal – nu ai interes sa achiti imprumutul, sa aibe si banca o bucurie (mai multi clienti ca acestia si se linisteste toata lumea). Mai mult, datoria nu se transmite mostenire, o sterge statul, care la rindul lui se bucura in tot acest timp de taxele si impozitele pe care tu cetatean onest i le platesti continuu. Treburile astea exista in toata lumea. Ma rog sunt unii care se framinta sa-si acjite datoriile. Eu nu si nu sunt singurul (am invatat de la altii).

        Răspunde
         
        1. Cris
          Februarie 7, 2014 la ora 07:55

          NU STERGE STATUL NICIO DATORIE!!!

          BANII PE CARE NU II PLATESTI IN PRIMII DOI ANI II VEI PLATI IN URMATORII DOI ANI.

          TREZITI-VA FRATE! VETI PLATI MAI MULT, NU E CLAR ???

          Răspunde
           
          1. care va
            Februarie 8, 2014 la ora 00:29

            Mai de mult ma adresam cu dl., am observant ca vise spune si doamna asa ca am trecut pe @Cris (pina la edificare), eu ma refeream la ce se face in Canada unde exista asigurare pe vita si sanatate pentru creditul bancar. In acest caz, pe motiv de deces sau imposibilitate de a mai continua plata lunara a ratei, Banca nationala (adica statul) acopera polita de asigurare a bancii private si sterge datoria ramasa. Nimeni nu plinge ca plateste pentru altul. Cu totii contribuim la buget, asa ca bugetul sa se descurce. Singura noastra grija este sa nu murim toti odata. In Romania, nu aveti asa ceva (pacat) si este normal ca statul nu sterge nimic – nimic nu se pierde, totul se transforma intr-o datorie mai lunga si mai grea.

             
      3. dan onofrei
        Februarie 7, 2014 la ora 01:35

        pai ca mereu la dvs.negativismul mai inti de toate /nu se poate nimic decit dat cu bolovanul in vitrine si revolutie /din nimc iese nimic e adevarat / daca nu faci nimic tot e bine ,iese nimic.

        Răspunde
         
  • Kristina
    Februarie 6, 2014 la ora 20:48

    Va felicitam pt emisiunea de asta seara .Faceti o treaba buna in continuare,aveti aprecierea noastra.

    Răspunde
     
  • nelu papa
    Februarie 6, 2014 la ora 20:04

    De ce se ia in calcul venitul salarial al creditorului si nu venitul pe membru de familie. Am un credit de 25000 CHF, rata de 1500 RON, salariu de 2600 RON. Mai ramn cu 1100 RON din care trebuie sa traim 5 persoane, 3 copii minori. Este discriminare pentru ca o persoana singura cu salariu de 1400 RON poate beneficia de acest proiect chiar daca are un venit pe membru de familie mai mare de 5 ori decat al meu dupa platirea ratei la banca.

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 6, 2014 la ora 20:33

      V-ati bagat la o datorie de 58% din venitul familiei, si nu aveti restante. Felicitari.

      Răspunde
       
    2. Cris
      Februarie 6, 2014 la ora 22:45

      Va ajuta Liviu Voinea sa platiti niste rate ceva mai mici dar pe un termen ceva mai lung. Trebuie sa va ganditi daca va convine acest targ, pe care il puteti negocia si in prezent cu banca. Adica, in loc de 1500 lei rata, o sa aveti 1200 lei rata lunara dar pe un termen mai lung. Trebuie sa va ganditi daca va avantajeaza. O sa ramaneti lunar cu mai multi bani in mana, dar pe total veti plati mai mult

      Răspunde
       
  • Dorel
    Februarie 6, 2014 la ora 19:48

    Daca ai vrea sa vorbesti si de amenzile de sute de milioane date de anaf(vonicii de la antifrauda),la niste firme care oricum sunt praf.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 6, 2014 la ora 19:43

    Felicitari pentru emisiune, dle. Guran!

    Liviu Voinea a fost identifiicat drept tzepar… invartitor de alba-neagra, exact cum ne asteptam.

    Deci, practic oamenilor li se propune un scadentar mai lung cu doi ani, cu rate ceva mai mici, dar in final cu sume cumulate, mai mari de plata. f

    Adica in stilul recuperatorilor de la Kruk care propun „rate convenabile” care te fac sa platesti esalonat de trei ori valoarea debitului istoric.

    Cine mai pune botul la asa ceva ???

    Răspunde
     
  • Magda
    Februarie 6, 2014 la ora 19:28

    Ce inseamna credit fiscal? E o stergere de datorii a celor 900.000 pe seama tuturor celor care platesc impozite si nu au credite la banci! Mai bine ar stimula consumul prin reducerea TVA!

    Răspunde
     
    1. Cris
      Februarie 6, 2014 la ora 19:44

      Nu e nicio stergere, e doar o amanare la plata… Numai ca, dupa apicarea reducerii, omul va plati de il va ustura undeva… nu vreau sa spun unde… Si va plati si doi ani in plus la acel credit.

      Nu exista o varianta viabila de restructurare fara a plati bani in plus pe un termen mai lung.

      Răspunde
       
      1. Magda
        Februarie 6, 2014 la ora 19:50

        Daca, dupa 2 ani de relaxare a creditului, omul respectiv nu mai plateste impozit pe venit ca sa plateasca rata cu acei bani, inseamna ca statul ii sterge o parte din datorie.

        Răspunde
         
        1. Cris
          Februarie 6, 2014 la ora 20:16

          Nu-i sterge nicio datorie, ca nu e dator la stat. Ii acorda o reducere de impozit ca sa aiba din ce plati o rata de doua ori mai babana. E o diferenta.

          Răspunde
           
          1. care va
            Februarie 6, 2014 la ora 20:39

            Spuneti mai clar: ce nu plateste in primii doi ani, incepe sa plateasca in urmatorii doi ani si mai plateste inca doi ani in plus la urma. Daca intre timp, a naibii ei de economie nu se reface si nu te mai lasa banca sa traiesti.

             
  • mihaix
    Februarie 6, 2014 la ora 18:44

    http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/isarescu-sustine-programul-rata-la-jumatate-este-benefic-pentru-consum-pentru-ca-se-adreseaza-celor-cu-venituri-mici-12034185

    Moise baiatul acesta vrea sa candideze , sau doar vorbeste fara sa gandeasca ?

    Cum sa zici ca relansezi consumul daca le dai unor oameni amarati o gura de oxigen ?
    Relansezi consumul daca permiti multor oameni , numiti clasa medie sa consume mai mult, prin masuri financiare, de exemplu obligand bancile sa taie din comisioane si dobanzi ilegale sau prea mari.
    Asta e clar o masura necesara, dar din cu totul alte motive (adica sa nu se omoare aia sau sa moara de foame), dar in nici un caz ala amaratul nu va relansa consumul . Daca taceai filozof ramaneai tataie ,ca te faci de ras la batranete

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 6, 2014 la ora 20:44

      Lasa-l, ca-i cu valiza facuta.

      Răspunde
       
    2. cornel
      Februarie 6, 2014 la ora 22:12

      Este reclama la ceva ce trebuia pus in aplicare mai de mult (cu cel putin 1 an de zile in urma), insa a existat o teama ca asta va crea deranj bancilor si posibil interpretari in randul opiniei publice avand in vedere faptul ca exista multi romani care au probleme cu achitarea ratelor la banca si s-a asteptat pana cand cutitul a ajuns aproape la os, adica cei imprumutati si care nu isi mai pot achita ratele la credit sunt scosi din casa cumparata pe credit si casa este scoasa la licitatie de banca. Cam asa a fost si in alte tari insa asta dupa parerea mea e o lipsa de protectie a cetateanului obisnuit si al familiei care trebuie sa aiba o casa unde sa locuiasca, sa aiba un serviciu si sa i se permita o diminuare a ratelor la creditul pentru casa deoarece sunt probleme economice la nivel mondial, in ramuri intregi din economie care acum se confrunta cu o scadere dramatica a vanzarilor si asta inseamna restructurare, faliment sau fuziuni si pierderea de locuri de munca si probleme care apar in societate si ca urmare a acestui fapt toata lumea are de pierdut, in ansamblu.
      Toate lucrurile astea daca se au in vedere si se tine cont de ele acestea inseamna important capital politic castigat iar cel care a fost ajutat de guvern la un moment dat sa nu ramana fara casa, adica cu familia in strada, si i s-a permis sa isi achite in continare datoriile dar cu o viteza mai mica, datorita schimbarilor suferite in economie, va fi recunoscator prin votul sau care la un moment dat va trebui sa il acorde atunci cand vin alegerile.

      Răspunde
       
  • Valentin
    Februarie 6, 2014 la ora 17:49

    Si inca o precizare pentru a intelege perversitatea ratelor subventionate .

    De ce limita de 1600 ????

    In fapt cine vor fi beneficiari subventiilor adica GRUPUL TINTA???

    Pai foarte simplu un singur grup social se incadreaza aici PENSIONARII si angajati la stat cu salarul mici.

    NU am inteles cu o sa se calculeze acel 1600 pe familie sau pe contract ??

    Oricum bancile vor scapa de creditele acordate cu buletinul pensionarilor care erau in general dificil de executat. Cu argumentele varstei erau un cosmar pt banci care ii tot amanau sau se amanau procesele ininstanta din diferite motive de obicei de boala.

    NU va faceti problem privind scadentarul o sa faca bancile un scadentar sa suga cat mai mult de la guvern cel putin in 2 ani dupa care dobanzi cat incape.

    Deci pensionari care vor beneficia de subventie care in general sunt votanti lui Ponta vor sari in sus de bucurie . Oricum cine stie cati dintre ei vor supravetui inca 2 ani cand vin si dobanzile???

    Deci cu statistica umflata (ca in romania) cu reducerea rau platnicilor bancile raporta cifre record care o sa cuprinda dobanzile ce vor fi incasate pt inca 2 ani. BUNA AFACERE

    Si draga Moise daca vrei sa transmit un mesaj pentru VOINEA .
    Cei care au restante au cheltuit bani pe mancare, utilitati, medicamente.
    DE UNDE BANI IN PLUS IN ECONOMIE?? Chiar daca statul le plateste rata acestia oricum nu aveau bani.
    DECI MESAJUL ELECTORAL CA SE STIMULEAZA CONSUMUL ESTE TEMBEL.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Februarie 6, 2014 la ora 20:12

      stimate domn Valentin -sa inteleg ca la fel ca inteleptul domn comentator Cosmin acum vreo 6-7 saptamini aveti CEVA CU pensionarii??!!Va stau in git sa inteleg bine le doriti disparitia timpurie pentru a trai in sfirsit bine cum v-a recomandat prezidentul dvs.marinel-.sa traiti bine ;:Cu salut marinaresc la bereta de marinel!!!sinteti o tinara generatie pierduta moral caci este posibil ca in acea categorie de bieti pensionari sa se afle si odata probabil cindva in viata dvs,si dascalii care v-au invatat alfabetul!!!:Regret sa v-o spun in fata si pe acest ton :Cunosc mult tineret acolo ca si aici de fapt care abia asteapta sa se duca pe cealalta lume parintii sau rudele pentru a le vinde proprietatile si a trai apoi bine din CASH ,poate prin Maledive :Asa sa va ajute CEl de Sus _Dupa cum va doriti .
      O vorba strabuna spunea cindva PARCA -daca nu ai un batrin sa t-il cumperi:Inteleg ca dvs.generatia elevata Facebook & Co stiindu-le pe toate nu va mai trebuie pensionraii ci numaI CASH-ul.
      Tinerii de azi -pensionarii de miine

      Răspunde
       
      1. VictorL
        Februarie 6, 2014 la ora 20:56

        @DanOnofrei.Matale cu pensia de la Germania nu te incadrezi…Toti am fost tineri si batrinii nu aveau incredere in noi,desi poate gindeam corect.Sa nu uitam ca in tara asta tot pensionarii ne-au dat presedinti si partide sa ne conduca.Tinerii niciodata nu sunt intrebati ce fel de tara vor si de asta emigreaza.

        Răspunde
         
        1. care va
          Februarie 6, 2014 la ora 21:23

          Mai Victoras, tinerii nu trebuie sa astepte sa fie intrebati (de fapt cind asteapta ei sa fie intrebati?), sa-si faca tara asa cum vor ei – si ei si batrinii vor fi multumiti. Iar de plecat, pleaca impinsi de parinti: mama mi-a spus pleaca daca vrei sa ramii in viata, ceea ce este altceva decit astazi cind parintii isi trimit copii la studii in strainatate si-i incurajeaza sa ramie acolo. Tineretul este o forta care se risipeste din cauza batrinilor.

          Răspunde
           
      2. valentin
        Februarie 6, 2014 la ora 21:33

        Nu am nimic cu pensionari este doar o analiza de grup tinta.
        Conform veniturilor sunt cei care corespund „patului lui procust” guvernamental.
        Nu fac politica ci o simpla analiza pe datele incerte furnizate de zvonistica.

        A fost grupul preferat de banci. Acum ca urmare a problemelor pensionari nu mai sunt accesptati pt un credit. Mai mult inflatia si sistemul medical au macinat veniturile pensionarilor transformand in dureri de cap pt banci creditele acestora.

        Uni semidocti ca acest domn de la finante care habar nu am de la ce partid provine au impresia ca suntem maimute si nu intelegem nimic. Exist in tara asta si oameni care au studii universitare si inteleg mai profund anuite fenomene. Adica suntel luati de prosti.

        Răspunde
         
    2. care va
      Februarie 6, 2014 la ora 20:50

      In text se vorbeste de venit, iar in exemplificari este vorba de salariu – probabil ca pisica e la mijloc.
      Si fiti mai blind cu pensionarii, pe ei nu-I mai apara nimeni, se apara singuri cum pot.

      Răspunde
       
      1. VictorL
        Februarie 6, 2014 la ora 21:05

        @SanduCu.Tocmai asta e problema,ca se incinta la promisiuni electorale fara acoperire si apoi dau din colt in colt si ajung pe drumuri la batrinete daca nu au copii sa-i ajute.
        In schema asta te poti baga doar daca nu ai nici o problema cu plata ratelor.Daca peste doi ani Guvernul iti trage teapa trebuie sa ai si un plan B.

        Răspunde
         
        1. care va
          Februarie 7, 2014 la ora 05:29

          Plan B = asigurarea pe viata a creditului bancar.

          Răspunde
           
          1. VictorL
            Februarie 9, 2014 la ora 14:52

            @SanduCu.Din cite stiu la noi produsul asta e inexistent.Sunt insa asigurari de viata pe care ti le baga banca pe git odata cu un card de credit,care are dobinda foarte mare,sau cind ceri un credit fara ipoteca insa nici o asigurare de viata nu te apara de saracie.

             
  • Cris
    Februarie 6, 2014 la ora 17:33

    Presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC), Doru Ciocan, doreste sa ia masuri impotriva celor care fac economii la agentul termic, interzicand prin lege inchiderea caloriferelor. Probabil ca vom primi amenda si daca vom deschide fereastra pe timpul iernii

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Februarie 9, 2014 la ora 14:45

      Am ajuns o tara de nebuni,din cauza saraciei…La mine nu e cazul ca am totul separat dar daca omul nu vrea caldura in casa pentru ca nu are bani sau nu sufera caldura, cum poate un cap de bomba sa-l oblige sa stea cu caloriferul deschis?
      Radu Opaina trebuie luat de mot si trimis acasa.Afara sunt 10grade si daca aia de furnizeaza caldura fac vinzare ca au nevoie de bani, locatarii vor trebui sa stea cu ferestrele deschise ca sa nu moara de cald in casa.Asta inseamna risipa de gaze rusesti.
      Cine are impresia ca incalzeste apartamentele din jur nu are decit sa-si izoleze peretii.

      Răspunde
       
  • Tom
    Februarie 6, 2014 la ora 15:55 Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 6, 2014 la ora 21:25

      In Islanda, o mica parte este cam ce reiese din link. Treaba este mult diferita, totusi.

      Răspunde
       
  • Cris
    Februarie 6, 2014 la ora 15:31

    S-a deschis un nou magazin LIDL la Iasi. Lumema s-a calcat in picioare pentru surubelnite, tigai, tensiometre si lame de taiat venele.

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 6, 2014 la ora 21:26

      Incepe poporul sa se … doteze?

      Răspunde
       
  • Cris
    Februarie 6, 2014 la ora 15:18

    Daca acest guvern de impostori nu este in stare sa ieftineasca mancarea prin scaderea taxelor sau prin alte mijloace, propun sa mancam de la unguri, de la bulgari, de oriunde se produce mai ieftin.

    Transportatorii vor alimenta in afara tarii, romanii vor trece pe la pompa doar cand au stricta nevoie… etc.

    Sa vedem ce se alege de prognozele Guvernului. Eu nu inteleg pe ce se bazeaza personaje precum Liviu Voinea cand prognozeaza ca isi vor incasa taxele. Pe prostia mioritica a poporului roman, sau pe ce???

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 6, 2014 la ora 21:29

      Adica, dupa ce Guvernul imi rupe picioarele, eu sa-mi rup gitul? Unde nu-s picioare (Guvern), vai de cap (popor). Asa o fi…

      Răspunde
       
  • punctul pe i
    Februarie 6, 2014 la ora 14:54

    desi .. la varsta senioratului ai pretentia ca greu mai afli LUCRURI NOI ..totusi trebuie sa recunosc ca urmarind emisiunea ..si vazand ca NUMAI daca ai BANI ( de ex 17 mld de lei) poti sa FACI CATE AUTOSTRAZI VREI !! mi-am reconsiderat ..pozitia !!

    Eu .. in nimicnicia mea !! am fost invatat la facultate .. si mai apoi IN VIATA ( facand de-a lungul mai multor ani.. peste 100 de capacitati de productie REALE aici in tara .- unele mai pot fi INCA vazute !! dar si in strainatate..-) .. ca NICI O HALA , OBIECTIV INDUSTRIAL , DRUM .. etc .. NU SE FACE .. DIN BANI !!! ci din beton armat , materiale diverse de constructii , folosind UTILAJE ,.. ENERGIE si COMBUSTIBILI , . si desigur FORTA DE MUNCA CALIFICATA ..( mai mult sau mai putin ..dupa caz.. ) SI TOATE ASTEA ..PRODUSE DE FABRICILE NOASTRE ROMANESTI !! SI PLATITE CU MONEDA TARII MELE !!

    ACUM insa constat .. ca daca NU AI BANI ( si nu oridecare .. ci numai din acei ..GIGEA !! CU DUH SFANT ..ca ceea ce tipareste Romania .. sunt .. CAH !!!! NU POTI SA MAI FACI NIMIC!!!

    Asa stand lucrurile .. trebuie sa stai cu caciula in mana la alti „tiparitori” de „valori” .. sa platesti dobanzi si comisioane .. tu si urmasii tai.. si sa NU AI DREPTUL sa- ti faci TU ..( ceea ce altadata iti faceai SINGUR .. – uneori chiar si pentru altii !! )

    IMI ESTE RUSINE .. CA AM AJUNS ASTFEL .. DE VREMURI !!!

    MA INTREB INSA ..CUM SE VA SIMTI LA VARSTA MEA ..(DE)GENERATIA .. ASTFEL EDUCATA .. DE ASTAZI..

    Răspunde
     
    1. Alex
      Februarie 6, 2014 la ora 17:53

      Poti sa te simti depasit de evenimente tataie. Traim in alte vremuri azi.

      Cimentul ca sa il cumper iti trebuie EURO, salariile sunt legate de EURO ca daca creste vrei marire de salariu, etc.
      Mai mult de atat, guvernul nu are treba cu tiparirea de moneda. BNR face asta si e si el „legat” sa nu o faca.

      Ce nu intelege Ponta e o alta chestiune (chiar mnai complicata). Ca sa construiesti toate astea nu iti trebuie TIE euro, ci investitorului. Totul e sa ii creezi conditii sa investeasca aici si nu langa.
      Dar astia sunt interesati de spagi electorale nu de creat locuri de munca. Una e „SA ITI DEA” Ponta bani s iti platesti rata la banca alta e „SA ITI GASESTI” un job mai bine platit si sa ti-o platesti singur. Cazul 1 stii pe cine trebuei sa votezi ….

      Răspunde
       
      1. care va
        Februarie 6, 2014 la ora 21:41

        Asa e, alte vremuri: se umbla dupa „joburi” nu dupa munca…

        Răspunde
         
      2. dan onofrei
        Februarie 7, 2014 la ora 02:03

        stimate domnule alex /va facetzi ca nu inntelegeti ce a comentat mai devreme cum il definiti pe mai …tataie* Aveti grija ca e boala transmisibila ..tinerii de azi..pensionarii de miine ..timpul trece repede( Omul spune clar si limpede ..am fost o generatie care ne/am chinuit si partial am si reusit in ff multe domenii pentru o tara relativ mica si distrusa de razboi sa facem CAm TOTUL SINGURI/ e drept si asta a fost exces de zel /exagerare / !!!fara sa milogim la investori scum ii definitzi dvs,straini !!!hahaaa care nu vor avea nicicind gind pentru voi ci pentru cistig maximal si apoiu sa intinda putina >:Asta a vrut sa spuna bietul om dezamagit de ce vede in tara acum >DAr e clar ca va stau pensionarii in git !!!~ Din punctul meu de vedere totala, lipsa de respect fata de batrinii vostri care v.au facut ,crescut si educat.In afara de asta amaritle lor de penisii se reeintorc integral tot in circuit economic intern ca sa nu mai punem la socoteala pe acei nu putini ce au pe cap nepotii caci partintii i/au parasit de facto prin emigratie

        Răspunde
         
      3. victor crin
        Februarie 7, 2014 la ora 08:36

        Draga Alex esti mai mult decat prost.

        Răspunde
         
      4. punctul pe i
        Februarie 7, 2014 la ora 13:57

        Draga alex ( intentionat cu „a”) ..

        nu tie iti voi raspunde .. CA TU DE FAPT NU EXISTI !! ci celor de mai jos .. cu care am intradevar ce sa impartasesc !!
        Tu .. probabil de varsta fiului meu ..din Canada! .. stii la fel ca cei mai multi din generatia ta.. ca „cimentul se cumpara „!!- cu EURO !! EVENTUAL CA ACESTA CRESTE IN COPACI , GATA AMBALAT.. si nu ca .. MAI INTAI SE FABRICA !! pentru ca sa ai ce .. CUMPARA !!
        Mare va fi socul .. ( dar sigur cam tardiv ptr voi .. ) in ziua care SE APROPIE mai repede decat credeti ..cand NU VETI MAI PUTEA „CUMPARA „” .. NIMIC !! cu maldarele de hartii ( indiferent cum se vor numi ele.) .. FARA VALOARE !!!

        Pe mine poti sa NU ma crezi .. iar de CITIT ..nu se poate pune problema ..voi fiind nascuti .. GATA DESTEPTI !! .. dar STRABUNICII VOSTRI AU APUCAT ..( si au povestit asta copiilor lor ..) CAND CU SACOSA DE BANI ..NU PUTEAI UMPARA O PAINE !!!
        Asa ca te las .. ( era sa zic .. „in mila Domnului .. ) dar stiu ca aceste cuvinte nu iti spun nimic !!- dupa gradul de „educatie ” pe care (NU) il ai ..)

        Va multumesc stimati domni din generatia din care facem ( inca.. ) parte !!
        Si daca astazi traim clipe ca acestea .. poate ca o parte din vina o avem si noi ..
        Si chiar daca .. MAREA MAJORITATE a celor de teapa lui „a”lex .. vor continua sa gandeasca si sa TRAIASCA .. in felul lor .. AVEM DATORIA .. ca pentru RESTUL …cat ar fi acesta .. NOI SA CONTINUAM sa le deschidem ochii… si sa le aratam adevarul.. asa cum L-AM CREZUT , dar MAI ALES .. FACUT !! NOI . „TATAILE ” ..de astazi !!

        Multa sanatate !!!

        Răspunde
         
    2. care va
      Februarie 6, 2014 la ora 21:39

      Aveti foarte mare dreptate, dar nu stiu cine a spus-o primul, dvs, eu sau altii? Chestia este ca „munca intii, banii pe urma” pentru multi astazi, inseamna patriotism sau communism si deci nu este bun de urmat. In general, un proiect, cind este discutat, se incepe cu necesitatea, apoi forta de munca, materialele si la urma finantele. De multe ori se incepe cu promisiuni de bani, cind se vede ce se face, apar si banii. Fondurile europene, cu ele cum e? Intii arati tu ce poti si ce faci, apoi vin si ei cu „ajutorul”, sau nu mai vin ca nu le convine ca-ti sustii economia interna.

      Răspunde
       
      1. VictorL
        Februarie 9, 2014 la ora 14:31

        Ati sarit cu totii in capul lui Alex dar,exceptind apelativul ,,Tataie”,are totala dreptate.Romania e alta azi,chiar daca se chinuie dusmanii s-o intoarca din drum.Nu mai tine cu,,hai rup”…Cimentul e la pretul pietii mondiale,la fel ca si griul,petrolul sau masina Mercedes.Daca dai dovada ca esti om vine investitorul si baga banii in afacere si ai de munca.Daca nu,stai si astepti sa-ti mai dea Ponta sau Vanghelie o maslina si un mic cu bere,sau te asezi la usa bisericii de Simbata Mortilor.
        Acum 100ani un roman putea sa bata 100 de baroase pe zi si azi tot 100 poate. Peste 100 de ani tot atit il va duce circa dar daca intre timp ne folosim creierele poate scapam de baros si punem robotii sa-l foloseasca.
        Avem bani europeni la dispozitie si noi nu putem deszapezi o strada.Tot timpul ne explica pensionarii ce eroi erau ei cind lupul a fost catel si acum voteaza cu prostii satului sa-i punem sa ne conduca.Dapa asta au pretentia sa stea tinerii in tara sa le plateasca pensiile…

        Răspunde
         
        1. punctul pe i
          Februarie 10, 2014 la ora 21:09

          stimate” domn.”.nu doar varsta ne desparte .. ci LUMILE NOASTRE .. sunt cu totul DIFERITE !!
          CU OBSERVATIA .. ca vremea noastra ..a celor invechiti .. ARE CE SA VA ARATE ca realizari fizice REALE de care va folositi si voi .. !!
          1) PRINTRE ALTELE..AM CRESCUT SI >EDUCAT ??> .. pe „inteligentii ” de astazi .. CARE NU ATI FACUT si NU FACETI NIMIC !! decat in cel mai bun caz „sa o stergeti – FARA SA VA PLATITI costurile SUPORTATE DE VARSTNICII DE ASTAZI .. nici ptr gradinita, nici ptr scoala . liceul , facultatea , SANATATEA = toate GRATUITE !!!

          2) Pensiile .. la care va referiti .. NU NI LE ASIGURATI „d-voastra ” stimabililor !! AM COTIZAT .. FIECARE DUPA VENITURILE NOASTRE !! ( si nu la salariul minim pe economie !! sau la negru .. ASA CUM PROCEDATI VOI .. CI.. LA.. A S I G U R A R I L E .. G A R A N T A T E .. D E ;; S T A T U L ;; R O M A N !!.. si nu la „fel de fel de fonduri ..TEPARE !!! „..
          3 ) LA FEL SI CU SANATATEA !!
          4) Asa este cimentul , etc sunt la pretul PIETEI ” .. ( ceva .. ce este atat de concret .. incat nimeni nu stie nici macar..ce este .. ) DOAR DOBANZILE .. la bancile exploatatoare .. nu sunt la fel !!
          5) ASA CA .. noi .. cei prosti .. am pus mana pe baroase .. si am contruit 1 milion de apatamente ,,peste 3000 de CAPACITATI DE PRODUCTIE (cu LOCURILE DE MUNCA AFERENTE !!) , peste 25.000 km de cai ferate !! O FLOTA MARITIMA ..in primele 10 in lume ..aproape 2 mil de ha IRIGATE !!.. SIIII… TOATE ACESTEA .. CU ZERO LEI .. DATORIE EXTERNA !!

          S A ..N E..F I E .. RUSINE !!

          Generatia ” celor care stiu „sa o stearga ” DESTEPTI” SI „productivi” ..in care „investitorii ” ne construiesc 50 de km de autostrada cu 1,4 MLD EURO !! .. si „investesc .” in CUMPARAREA si SPOLIEREA sarmanilor .. DE TOT CE ..” produce profit !!” .. culmea INDATORAND .. nu numai pe ei .. ci URMASII LOR pe doua generatii !!..AVETI PRETENTIA .. sa ne batjocoriti .. TOT PE NOI ..

          N E P U T I N C I O S I L O R ..

          Din respect si consideratie pentru oamenii de buna credinta.. fac mari eforturi .. de a nu va raspunde.. corespunzator ADEVARATULUI NIVEL de marlanie si NERUSINARE ,,

          Răspunde
           
    3. dan onofrei
      Februarie 7, 2014 la ora 02:14

      RESPECT COMENTARIUL si vechea generatie !!!!cu tot ce a realizat din propriile forte .neasteptind mila strainatatii si comentind sau injurind pe bloguri.!!Problema este ca multi s/au dezobisnuit cu munca adevarata care nu este usoara >Toti sint filozofi si jongleuri finantisti ,vor banul facut repede si daca se poate nu din munca grea *aceea e pentru prosti*ci mai bine finantat de manan si papa.Si masterate /neaparat in strainatate ca e mai palpitant/platite de comunitate ,pe urma mai vedem…..

      Răspunde
       
  • valentin
    Februarie 6, 2014 la ora 14:24

    Draga moise ,
    marturisesc ca nu am vazut si comenta de mult dar acum cu inventia guvernului Ponta trebuie sa comentez. Am mai auzit franturi de discutii la radio despre taxa si din pacate cam toti nu inteleg niste mecanisme economice.

    Nu sunt de acord cu Cristian Tudor Popescu ca sunt bani falsi dar in esenta acesta a suprins falsitatea gestului.

    1. pe cine ajuta povestea cu ratele????
    Aceasta este marea intrebare ??? Nicidecum pe oameni acestia vor avea prelungiri cu 2 ani a contractului adica noi dobanzi o noua perioada in care nu vor putea avea discutii cu banca deoarece orice refinantare ar fi exclusa.

    2. guvernul ?? evident ca initial nu deoarece acesta trebuie sa scoata banuti de undeva.

    AJUTORUL ESTE PENTRU BANCI.

    Contabiliceste acestea o sa reduca scriptic deficitul si o sa apara cu creante recuperate si cu o mai mica vulnaribilitate in fata evaluarilor. mai mult cu dobanzi in plus si cu garantii de stat ele o sa fie relativ scriptic mult mai bine.
    Este si motivul pt care Isarescu nu a comentat nimic. Reducerea datoriilor (atentie nu a dobanzilor) da bine pentru sistemul bancar.
    mai mult procesele de recuperare vor fi mult mai mici si bancile vor figura cu mai putine restabte

    CE VOR FACE CU BANI??
    SIMPLU vor imprumuta statul in toamana pentru campania electorala la pomeni. Evident cu acceasi bani.
    Evident ca in foamea de bani guvenul nu doreste in an electoral sa se puna rau cu bancile sa intrebe de comisioane refinantari cursuri de schimb.

    ROMANI au ajuns sa nu poata plati deoarece statul nu a facut nimic comisioanelor abuzive si dobanzilor prohibitive si mita aceasta arata ca nici nu vor face.

    Cu se numeste datoria pe termen mediu contractata de stat -> INFLATIE .
    Imi este frica ca dupa alegeri constrangerile bugetare vor ajunga ca in vremea lui BOC si datoriile vor bate noi recorduri.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 6, 2014 la ora 13:52

    Oricum Liviu Voinea va trebui sa prezinte clar o varianta de scadentar in care termenul de rambursare si numarul de rate din vechea varianta sa corespunda cu termenul de rambursare si numarul de rate din noua varianta.

    Sper ca nu vine cu un scadentar cu rate mai multe si mai mici dupa modelul tzeparilor de recuperatori de la Kruk, astfel incat in final sa rezulte sume de plata mai mari. O astfel de varianta NU va fi acceptata.

    Răspunde
     
  • Marius
    Februarie 6, 2014 la ora 13:35

    Salut

    Poate il intrebi pe Voinea ce grup de interese i-au sugeret introducerea Electoratei pentru a cresterea consumului. Daca vor intr-adevar sa ajute pe cei care au credite ar putea sa oblige bancile sa elimine clauzele abuzive din contractele de credit si atunci cu siguranta fiecare beneficiar de credit (PF sau PJ) va avea mai multi bani pentru consum. Numai ca la noi in tara cetatenii nu conteaza! Conteaza bancile.
    Eu, atunci cand a venit criza peste afacerea mea, am facut reduceri de pensonal, am restrans la maxim cheltuielile administrative, etc. Bancile ce au factu? Au marit comisioanele sau au introdus altele noi.De ce? Pentru ca pot, pentru ca nimeni nu reglementeaza in mod concret activitatea bancilor.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 6, 2014 la ora 12:26

    Liviu Voinea va trebui intrebat ce au de gand sa faca cu TAXELE PE MANCARE care sunt aberant de mari in Romania si pun la pamant subzistenta mizera a romanilor.

    Veniturile romanilor sunt nerusinat de mici, africane as putea spune…. Macar mancarea ar trebui sa aiba un TVA redus.

    Altfel, asasinii economici si criminalii fiscali sa-si dea demisia pentru infometarea grava a populatiei.

    Răspunde
     
    1. Roxana
      Februarie 6, 2014 la ora 14:50

      nu ai cum da ieftinesti mancarea atata timp cat pretul la utilitati creste progresiv(liberalizarea gazelor este un subiect cat mai des auzit),carburantul este cel care prin cresterea lui impune automat cresterea pretului la orice produs,fie el chiar nealimentar.NU ADUC IN DISCUTIE COTA DE TVA(la vecinii unguri se gasesc solutii constructive chiar si la o cota tva stabila,la noi totul este in defavoarea omului de rand care traieste in Romania)E simplu sa iti dai cu parerea din afara tarii,e simplu sa balmajesti seara de seara niste cifre pe care nu mai are nimeni timpul necesar sa le verifice.Realitatea nu poate fi perceputa din cifre,simple cifre.

      Răspunde
       
    2. Roxana
      Februarie 6, 2014 la ora 14:53

      Nu ai cum sa ieftinesti mancarea atata timp cat pretul la utilitati creste progresiv(liberalizarea gazelor este un subiect cat mai des auzit),carburantul este cel care prin cresterea lui impune automat cresterea pretului la orice produs,fie el chiar nealimentar.NU ADUC IN DISCUTIE COTA DE TVA(la vecinii unguri se gasesc solutii constructive chiar si la o cota tva stabila,la noi totul este in defavoarea omului de rand care traieste in Romania)E simplu sa iti dai cu parerea din afara tarii,e simplu sa balmajesti seara de seara niste cifre pe care nu mai are nimeni timpul necesar sa le verifice.Realitatea nu poate fi perceputa din cifre,simple cifre.

      Răspunde
       
  • Chirita Aurelian Stefan
    Februarie 6, 2014 la ora 09:31

    Fara indoiala ,d-nul LIVIU VOINEA ca un veritabil economist anticipeaza tendintele economiei romanesti si canalizeaza resurse pt o crestere economica trainica.Pt Victor Ponta totul se reduce, din pacate ,daca le dam ceva sau nu-surpinsa magistral de un dinstins ziarist intr-un singur cuvant ,,electorata”-vezi atitudinea fata de acciza pe combustibili,dar si faptul ca nu il felicita pe d-nul VOINEA,parca il aud pe Traian Basescu!D-nul Ponta are dreptate ,d-nul VOINEA este un altfel de ministru, as zice singurul ministru din cabinetul Ponta 2.Insa, d-nul VOINEA prelungeste acest dinozar care este banca comerciala ,ce trebuia transformata in fond de investitii,de introducere a unui venit minimal pt orice cetatean,de retragere a fluxului monetar de catre Banca Centrala, menit sa elimine o mare parte din evaziune fiscala ,daca nu toata, printr-un control vamal eficient.Banca centrala va angaja toti salariati bancilor comerciale ,cu exceptia celor din conducerea acestora(partial).Toate acestea trebuie sincronizate cu disparitia clasei politice , trecerea la democratia directa si constituirea unui guvern academic.Fara disparitia clasei politice si doar transformarea bancilor in fonduri de investitii ,ar fi un dezastru ,imaginati-va ce presiuni ar face politicieni pe langa banca centrala ,ce ingerinta brutala in economie ! Lumea de maine trebuie sa puna accentul pe valorificarea superioara a oricarei resurse si coordonarea eforturilor la nivel global.Din acest motiv si tinand cont de venitul minimal ,invatamantul trebuie focalizat pe creativitate ,aceasta legatura imperceptibila cu divinitatea.Trebuie abandonate unele idei al trecutului, luam de la cei care muncesc si le indreptam spre ceilati, pt ca revolutia industriala ne va face stapani peste roboti si atunci unde va lucra atat noian de lume?!Trebuie incurajate locurile de munca prin impozitarea inteligenta a veniturilor.Ex:-in Franta s-a propus impozitare cu 75% a veniturilor ridicate.Artistul Gerard Depardieu s-a transfert in Rusia .Sa presupunem un venit de 8 milione de euro anual.Pt un impozitat de 60% conditionat ca acesta sa mearga exclusiv in plata salarilor angajatilor -ce trebuiau sa aiba un contract exclusiv cu actorul ,de la nutritionst,doctor,fizioterapeut pana la gradinar si pt un salariu mediu brut de 10.000 euro lunar , ar conduce la 40 de locuri de munca bine platite.Conditia este ca salariile sa nu depaseasca de 5 ori salariul mediu pe economie.
    P.S. Se astepta cineva ca Bogdan Dragoi sa aiba doua intiative ca d-nul VOINEA ?D-nul Dragoi a fost un ,,bun” ministru de finante dupa un ,,expert” ca Traian Basescu,ha,ha,ha!

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 7, 2014 la ora 00:23

      Inteleg ca este vorba de sustinerea lui Liviu Voinea. Ca ce? Pentru ce face acuma se pare ca nu poate fi apreciat pozitiv. La 38 de ani (nascut 1975), as zice ca nici nu m-as astepta la mai mult. Ce este cam mult, ca in 11 ani sa aibe 28 de proiecte de coordinator si expert, sa aibe 9 joburi de consultant, profesor si membru, si sa aiba timp si de vreo 30 conferinte in diferite tari. Baiatul a avut o activitate tare zbucimata, nu cred ca a fost capabil sa se gindeasca la 2 sau 3 probleme, asa mai serios. Spre comparatie (nu compar tari, dar compar oameni), Pierre Moscovici (nascut 1957) isi termina doar un Master of Advances Studies in economie si filozofie, in 1984 trece de la comunisti la socialisti, in 1995 incepe cariera politica (consilii regionale si municipale), abia in 1997 este ales in govern (40 ani) – si acolo sta cu cinste si onoare. Diferenta si rezultate. Altul, Jim Flaherty (nascut 1949), Bachelor of Art (asta inseamna economic) and Law, in cariera politica in 1991 (la 41 ani) si in guverne din 1997. Temeinic, fara exagerari, incet-incet cistigind experienta profesionala si de viata, chiar si increderea alegatorilor (aici deja e treaba de politica, nu pun banutii). Mai clar, daca nu am fost inteles: nu aruncam soarta noastra si a tarii pe mina unor copilandrii, care nu au formate nici o conceptie de viata sau profesionala. Pe astia ii alegem, asa traim. Cel putin la americani mai nimereste cite un presedinte mai tinerel, dar stim cu totii ca este doar o marioneta. Cei din spatele lor au o alta constitutie. Nu alegem sa avem ce injura, ci ca sa traim normal. Asa-i cu tineretea guvernamentala scapata de sub controlul parintesc al poporului. Cind va vorbeam de pretendentii la tron, Ana si Radu, si va spuneam ca n-au nimic de zis sau de sprijinit. Despre Mihaita, la 19 ani mare Rege si patriot – si asta tot exagerare. „Cine n-are batrini sa si-i cumpere” altfel se duce tara de ripa.

      Răspunde
       
      1. Chirita Aurelian Stefan
        Februarie 7, 2014 la ora 09:36

        Ai auzit de Pascal,Maxwell, Picasso ,Mozart sau Einstein ? Fara indoiala ,dar varsta creatiilor ma indoiesc, vazand ce ai scris.Sa multumim invatamantului romanesc care nu ,,indica ”ani realizarilor si astfel apare un asemenea comentariu.
        P.S. Multi politicieni citesc acest blog , cum altfel se explica ascunderea unor comentarii ?!

        Răspunde
         
        1. care va
          Februarie 8, 2014 la ora 02:45

          Stimate domn, reactia dvs. ma lasa stupefiat.Ca sa ma menajez menajindu-va, am sa spun ca nu v-am inteles. Mai intii, nu am si nam avut niciodata nimic contra invatamintului romanesc – uitati ca primul meu master a fost in Romania? Iar proiectul meu de diploma a fost in constructii hidrotehnice, care mi-a placut foarte mult, nu numai pentru ca era o tema foarte la moda pe atunci.
          Acuma la subiect: va permiteti sa puneti pe Liviu Voinea in rind cu …” Pascal,Maxwell, Picasso ,Mozart sau Einstein?” Stimate domn, nu este o greseala, este o catastrofa! Dar pentru ca mentionati „varsta creatiilor”, mi-ati dat prilejul sa-mi reamintesc si chiar sa aflu lucruri interesante. A meritat.
          Renumitul Liviu Voinea, la virsta de 38 de ani a facut ce n-a facut si la 41 ajunge direct in Guvernul romanesc cu o capacitate incapabila de nimic – cum era si firesc, cu o agenda atit de incarcata (si trebuie sa ma indoiesc ca aceasta agenda atit de speciala a fost lasata la voia intimplarii, adica pe mina lui – o sa faceti un efort si o sa intelegeti despre ce vorbesc, in acelasi timp, o sa-mi scuzati revolta, dar acest – am spus pe undeva – incapabil si nu gresesc, nenoroceste un popor, poporul roman), nu a avut nici o sansa sa realizeze ce invata sau ce vorbeste. Dar a fost tinut pe palme straine sa le serveasca interesele in Romania. Nu ma asteptam de la dvs, pe care va tin minte de cind cu democratia greaca. Sa-l lasam pe pezevenchi si sa trecem la lucruri mai placute, chiar daca sunt cunoscute.
          Francezul Blaise PASCAL, 1623-1662, in scurta sa viata (39) n-a facut nici urma de politica, numai stiinta si un pic de teologie.
          Scotianul James Clark MAXWELL, 1831-1879, s-a dedicat tehnicii fotografice si cimpurilor electromagnetice, si s-a stins la 48 ani.
          Austriacul Wolfang Amadeus MOZART, 1756-1791, la 17 ani a fost angajat ca muzicean de curte, devine invatator si compozitor, fiind recunoscut si nu prea bine financiar cu 10 ani inainte de sfirsit.
          Acuma avem doi longevivi.
          Spaniolul Pablo Picasso, 1881-1973, artist pina-n virful unghiilor (sculptor, pictor, poet), la 13 ani este atras de pictura. Toata viata lui este acoperita de cinci perioade artistice. Interesant ca acesta a facut si politica, in 1944 a intrat la comunisti: a primit si Premiul Stalin pentru pace (1950) si Premiul Lenin (tot) pentru pace (1962). Desi a ramas cu comunistii pina la sfirsitul vietii, a avut cindva o remarca: „I have joined a family, and like all families, it’s full of shit”, si totusi ” He was against the intervention of the United Nations and the United States[59] in the Korean War and he depicted it in Massacre in Korea.” A dus-o bine si n-a fost nevoit sa-si vinda capodoperele, care erau cunoscute si apreciate din timpul vietii: a expus sculpturi si picturi. In 1950 a donat orasului Chicago o sculptura publica, refuzind $100,000.
          La urma, dar nu cel din urma, germanul Albert Einstein, 1879-1955, numele sinonim cu geniu,dupa absolvire (22) isi gaseste un post de invatator in Elvetia dupa DOI ani de cautari. Recunoasterea ca om de stiinta vine sapte ani mai tirziu (1908), intre timp isi luase si doctoratul (1905). Premiul Nobel il primeste la 42 ani.Toata politica lui a fost ca asemnat, impreuna cu un britanic, un manifest contra folosirii puterii nucleare ca arma.

          Răspunde
           
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase