Să ieşim puţin din logica electorală…

Publicat la data de de Moise

ponta blog
de Moise Guran
Discutând cu ascultătorii la România în Direct despre propunerea Guvernului de a reduce cumva, chiar și pentru doi ani, ratele la bănci ale persoanelor cu venituri mai reduse, am auzit de mai multe ori expresia gogoașă electorală, sau mai simplu gogoașă. Că e electorală nu mai încape discuția, dar acum ar trebui să judecăm și cât e de utilă. Văd că statul n-a găsit soluția de a tăia și dobânda pe această perioadă și, în condițiile în care la un credit ipotecar pe 30 de ani plătești de exemplu principalul 30 de euro și dobânda 180, chiar nu te ajută prea mult dacă banca îți scade pentru doi ani 15 euro pe lună, sau chiar 30 de euro. Atunci chiar devine gogoașă.

simulare credite blog
O să sune ca dracu ceea ce o să vă spun acum, dar un calcul simplu arată că schema ar fi mult mai eficientă și că ratele cetățenilor chiar s-ar putea înjumătăți dacă statul ar da deducerile din impozitul pe profit nu cetățenilor ci băncilor. Desigur, asta pentru a putea tăia întreaga rată la jumătate, inclusiv dobânda, nu doar principalul și asta numai dacă banca are profit. Cum profitul întregului sistem bancar a depășit cu greu anul trecut 400 de milioane de euro, statul nu riscă mai mult de 70 de milioane de euro (16%).

Problema este că o astfel de schemă tot discriminatorie rămâne, atât față de cei care au venituri mai mari de 1600 de lei pe lună, dar și față de cei care nu au credite deloc. În plus, oricum ai lua-o, pomana e pomană. Ea nu schimbă mentalitatea unui popor cu evidente înclinații spre reduceri și gratuități într-a unuia cu înclinație spre muncă și un stoicism educat. Dacă tot e să dea bani băncilor pentru a ajuta cu adevărat economia, guvernul ar putea să plătească gradual dobânzile firmelor care creează locuri de muncă. Cu cât mai multe locuri de muncă, cu atât mai mari deduceri la dobânzi. Și atunci cetățenii și-ar plăti ratele din salarii, ar cumpăra la market mai mult din salarii, iar consumul s-ar relansa pe producție, nu pe importuri.
Desigur, în acest caz cetățenii n-ar mai avea conștiința faptului că i-a ajutat Ponta și s-ar pierde efectul electoral, cel care i-a animat din păcate întotdeauna pe gânditorii politicilor fiscale ale neamului nostru de oameni blânzi, buni și, mai ales, milostivi.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

57 răspunsuri la Să ieşim puţin din logica electorală…

  • Mr frances lincon
    Iunie 12, 2014 la ora 17:52

    Sunt domnul frances Lincon, un legitim și un creditor bani reputație. Ne-am împrumuta fonduri de la persoanele fizice care au nevoie de asistență financiară, dăm împrumut la oameni care au un credit rău sau care au nevoie de bani pentru a plăti facturile, pentru a investi în afaceri. Ați fost în căutarea pentru împrumut? tu nu trebuie să vă faceți griji, pentru că vă aflați în locul potrivit i oferim împrumut la rată scăzută a dobânzii de 4%, deci, dacă vă aflați în nevoie de un împrumut vreau să contactati-ma prin acest e-mail Adresa: linconfinanceloan@outlook.com

    Răspunde
     
  • Mr Anderson
    Mai 4, 2014 la ora 08:48

    Ai nevoie de un împrumut de urgență ? Dacă da, sa ne contactati la (georgeanderson.loanfirm255@gmail.com) pentru mai multe informații .

    Răspunde
     
  • zidulplingerii
    Februarie 11, 2014 la ora 12:53

    romani veniti si ingenuncheati

    Răspunde
     
  • mihaix
    Februarie 7, 2014 la ora 01:50

    http://lucianisar.com/general/bine-spus-inceputul-impozitarii-diferentiate/

    De platit tot prostimea va plati. Ca dupa fiecare alegere electorala. Primesti o pelerina si platesti 10000 prin impozite .

    Răspunde
     
  • mihaix
    Februarie 7, 2014 la ora 01:47

    http://lucianisar.com/general/pasul-privind-obligatiunile-obligatare-ar-trebui-urmat-de-legea-insolventei-personale/

    Dle isarescu, vasilescu, stiu ca nu va place de acst domn, si nici de leega falimentului personal, dar cine stie. Poate sefii vostrii din Israel, SUA, Bilderberg o sa va dea voie in sfarsit, daca „stati” frumos

    Răspunde
     
  • mihaix
    Februarie 7, 2014 la ora 01:41

    Daca masura aceasta venea in 2009 avea o logica . Asa apare atunci cand au murit deja oameni, cand s-au intamplat deja mii de drame, si ar trebui ca leaderilor BNRului sa le fie rusine. Dar ei nu au asa ceva, ci doar planuri de inrobire a acestei natii.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Februarie 7, 2014 la ora 01:42

      Poate ca ar fi timpul ca legea sa prevada un maxim de 2 mandate la BNR, pt a se asigura ca nici o persoana nu are o asemenea putere si influenta nociva

      Răspunde
       
  • mihaix
    Februarie 6, 2014 la ora 18:38

    Nu l-am auzit pe isarescu sa zica ceva de scaderea consumului cand impreuna cu amicii sai de smechereli, inclusiv dl ghetea a blocat oug 50. Sau atunci consumul duduia ???

    Al dracu interes. Cu cat esti platit dle isarescu de dusmanii acestei tari ???

    Răspunde
     
  • mihaix
    Februarie 6, 2014 la ora 18:36

    Oare nu era mai bine ca acelasi contabil mediocru numit Isarescu sa accepte OUG 50?

    Ca afecta mult mai multi oameni si lasa legal posibilitatea de a cheltui mai multibani si de a nu-i da camatarilor. Dar deh , de ce sa piarda bancile banii pe care ii fura de la noi si sa ii dam in consum . E mai bine sa dea statul banii in locul nostru.

    Se gandeste cineva ca tot pe cei care platesc la banci va pica magareata sa platim si acesti bani. Caci banii statului sunt de fapt banii nostri.
    Imi este scarba de acest isarescu si de guvern. Sper sa aiba parte de toate bucuriile pe care i le ureaza romanii care au credite la banca si care mor de foame sau se sinucid sau isi pierd casele

    Răspunde
     
  • mihaix
    Februarie 6, 2014 la ora 18:32

    http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/isarescu-sustine-programul-rata-la-jumatate-este-benefic-pentru-consum-pentru-ca-se-adreseaza-celor-cu-venituri-mici-12034185

    Ce inseamna populismul ieftin: Isarescu e de acord cu o masura populista in ajun de alegeri.

    Acelasi Isarescu care nu a fost de acord cu OUG 50, cu Legea Falimentului personal, si alte initiative menite sa reduca controlul camatarilor bancari asupra clientilor.

    Dar nah, aceasta masura e benefica pt consum, de parca OUG 50 era nociva. Asa e cand pui agarici fara patriotism la BNR.

    Ce iti este si cu masonii astia. Oare cat va mai sta un asemenea personaj malefic si nociv pt Romania la carma BNRului. Banuiesc ca „pana cand moartea ne va desparti ” din pacate pt noi. Si pare vioi mosuletul, din pacate noi nu o vom mai duce mult . O sa ne ingroape pe toti, noroc ca grupul Bilderberg isi va face targetul

    Răspunde
     
  • care va
    Februarie 6, 2014 la ora 03:19

    Facilitate optionala pentru 907,000 (cel putin 333,333) buni platnici cu venit maxim de 1610 ron, in speranta ca economia se va imbunatati datorita a 8 miliarde ron adusi in economie si astfel bugetul va cistiga 900 milioane ron din TVA si o treime din sperata crestere economica.
    = cine se baga sau s-a bagat la o rata de 62% din venit si cine a aprobat asa ceva?
    = banca nu pierde nimic, debitorul si statul platesc impreuna
    = statul aduce in circuit economic cei 50% ai debitorului, pe care acesta altfel nu-i mai plateste nici pe aceia, daca nu are toti banii
    = daca pe parcursul primilor 2 ani, situatia economica se inrautateste si debitorul nu mai face fata nici la cei 50%, devine dator si la stat pentru participarea ca „ajutor”
    =nu am vazut unde se promite o scutire partiala de taxe/impozite pentru cei cu venituri mici
    = pentru reducerea impozitului unei categorii de persoane, nu necesita „credit fiscal” si nici nu GARANTEAZA atragerea in circuitul economic a 8 miliarde de ron.

    Răspunde
     
  • ioan
    Februarie 6, 2014 la ora 01:00

    La alfarea stirii mi-au venit mai multe asa zise zicale romanesti si anume: „Facere de bine, fu#&$-n cur” + „Drumul spre iad e pavat cu intentii bune” + „Socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ” + Atentie la darul grecesc (gen calul troian).
    Asa cum cititorii acestui blog sunt oameni inteligenti, sa vedem care sunt actorii principali:
    1. Guvernul repr. aici de MickeyMouse Ponta
    2. Bancile (cu lobby puternic, de 99% pe-o brazda cu guvernul impotriva celui de-al treilea protagonist….
    3. Cetateanul turmentat roman cu rate la banci.

    Si sa o luam incet la pas: Orice interventie a statului in economie, distorsioneaza de cele mai multe ori realitatea economica, favorizand de cele mai multe ori o insignificanta a populatiei/grup de interese in detrimentul alteia, de obicei majoritare. Din cate vad eu si alti cititori activi pe bloc, este vorba de o actiune populista, care-i acorda partidului la putere un avantaj inainte de alegeri. Totusi, aici este vorba (presupun) de o noua actiune facuta pe genunchi, fara un studiu de impact pe termen scurt, mediu si lung. De fapt pe cine vrea sa ajute guvernul?
    – cei cu credit ipotecar?
    – cei cu credit de consum?
    In ambele cazuri, ajutorul este doar unul homeopatic pentru ca pe X.ulescu care are credit ipotecar pe 30ani, 2 ani sunt frectie la picior de lemn prelungindu-i de fapt agonia si disperarea de a face rost de bani pentru plata ratelor. Pentru Y-ulescu, cu credit de consum – poi daca nu sunt in stare sa-si plateasca acutualele rate, cum poa sa creada cineva ca banii economisiti (LoL) se vor indrepta intocmai spre consum?
    Orice om cu scaun la cap va incerca sa scape de o asemenea povara cat mai repede. Nimeni nu sta cu placere in genunchi si cu gura deschisa la usa bancii. Clar cei cu o piatra de moara la gat pt 30 de ani nu vor reusi sa scape asa de repede insa cei cu credit de consum mai au o sansa.
    Masura guvernului mai are o scapare – nu obliga bancile sa participe, astfel este pe baza de voluntariat. Daca ne uitam la spectrul bancar de pe plaiul mioritic, vedem ca mai toate bancile sunt in maini straine (austrieci, italieni, greci, ciprioti, turci) si nu cred ca bancile mame sunt pregatite sa joace cartea guvernului doar cu exeptia unor avantaje majore. Pe de alta parte, bancile sunt in momentul de fata la parghia mai lunga. De ce? La ora acutala sunt subjugati cu datorii cateva sute de mii de romani. Cat a bubuit economia, au reusit sa isi plateasca ratele. Multi au acum dificultati. Banca nu are nici un interes in momentul de fata sa faca reesalonari de credite caci odata cu ratele scadente care nu mai pot fi platite urmeaza foarte rapid somatia si ulterior scoaterea la mezat prin excutare silita. Astfel, multi raman si cu banii luati si fara casa. (chiar daca e vb aici de un credit de consum). Bancile au prea multe credite toxice pe care tre sa le rezolve si cred ca aici orice mijloc le este drept de al plica impotriva unui client nestiutor si neinformat.

    Topic Cursul leu-euro
    Moneda noastra nationala este foarte usor influentabila. Este suficient ca un speculator sa atace moneda astfel incat sa isi piarda rapid din valoare. Astfel cand au loc miscari importante in lume, un simlu suflu undeva peste ocean, sistemul financiar romanesc se trezeste cu o aprindere la plamani. O privire atenta pe glob ne ajuta sa intelegem si acest curs al leului stirb romanesc
    – SUA cu ale ei „Tampering duce ca luna de luna FED-ul ca cumpere tot mai putine bonduri de stat (-10 miliarde de $/luna). Capitalul care circula in lume are niste antene foarte sensibile si cum simte ca se intampla ceva…fuge ca dracu de tamaie.
    Ameirca de Sud = Venezuela (moartea lui Chavez, Moreno duce politica lui anti capitalista mai departe, criminalitate fooarte ridicata), Argentina (copilul bolnav al Ameircii de Sud, cu 28% inflatie fara ca presedinta Krichner sa gaseasca solutii), Brazilia (chiar si cu monadialul din 2014 si olimpiada din 2016, criza majora….de la cresteri de 6-9% pe an la crestere homeopatica pentru una din tarile BRIC)
    Trecem la Africa de Nord – vai de cpaul ei, unde Egiptul are cea mai importanta pondere (jumatate din populatie sub 25 de ani, insa fara munca cu somaj de peste 25%), Siria, (unde marile puteri, SUA, EU, Liga Araba, Iranul, China si Rusia isi disputa intresele), Turcia (cu scandal de coruptie la nivel inalt si cu cresteri economice de asemenea homeopatice) Rusia (va de capul ei) China, chiar daca creste in continuare, viteza acesteia s-a redus considerabil, Thailanda cu criza lor guvernamentala si sa nu uitam INdia cu alte probleme majore de crestere sustinuta….Capitalul se retrage de peste tot din aceste tari si se intoarce in State unde randamentul plasementelor este in crestere….Si atunci draga Moise, te miri ca cursul monedei noastre este asa de volatil?

    Hai la mai mare. O seara buna tuturor

    Răspunde
     
  • Oncescu Enache
    Februarie 5, 2014 la ora 21:44

    PENTRU CA ROMÂNIA SĂ-ŞI REVINĂ DIN „COMA INDUSĂ”, NE TREBUE O LEGE CARE SĂ STABILEASCĂ: SALARIU MAXIM SĂ FIE ÎN RAPORT DE 1 LA 5 FAŢĂ DE CEL MINIM (4-500 DE EURO), IAR POSTURILE DE CONDUCERE ŞI DE LUCRU SĂ FIE OBŢINUTE ÎN URMA UNUI EXAMEN DE SPECIALITATE, NU PE CRITERII POLITICE.LEGILE SĂ FIE SIMPLE ŞI NEINTERPRETABILE.
    „BURUIENILE” LE STÂRPLM NUMAI DACĂ LE SCOATEM DIN RĂDĂCINĂ !

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 6, 2014 la ora 01:25

      N-ar fi mai bine sa nu fie nici maxim si nici minim? Sa fie pe merit, si merita fiecare ce nu sta acasa si merge la munca?

      Răspunde
       
  • bogdan
    Februarie 5, 2014 la ora 14:18

    Masura asta e electorala in mosura in care comentarea ei la antena3 va avea efectul scontat asupra electoratului care nu are credite, nu are bani, da’ aude ce chestii bune face guvernul. Oricum ala cu credit de 30k eur luat in 2008 nu se apuca de reesalonare (care apropos, costa si ea ceva comisioane de analiza) pentru a reesalona 40 de lei.
    Din cite inteleg, diferenta de rata pe care o suporta guvernul e din scaderea impozitului pe salariu. Da’ daca imprumutatul devine somer peste 2 ani, cine-i mai plateste diferenta de rata?
    Asta ca sa nu mai spun ca limitele maxime pentru scaderea ratei (500 de lei) si cresterea ratei peste 2 ani (200 de lei) sunt de 5-10 ori peste ce poate plati ca principal un salariat cu 1600 de lei.
    Concluzie: masura luata fix pentru a avea antena3 ce comenta seara la rubrica cu realizarile marete.

    Răspunde
     
  • bogdan manolache
    Februarie 5, 2014 la ora 10:40

    nu prea vad cum ar fi putut cineva cu 1600 lei pe luna sa ia un credit de 30000 euro…asta este o scadere temporara pentru cei care si-au luat telefon in rate pana trec alegerile…si daca au fost asa boi saisi ia telefon in rate sunt la fel de boi si cand voteaza

    Răspunde
     
  • ION
    Februarie 5, 2014 la ora 09:26

    Hai să vă zic un banc….Cică unu fugea de rupea pământul și il oprește cetățeanu , ”da ce ai frate de fugi așa ” ….fugarul raspunde”ba fug că sunt niște tipi care pe toti care -i prinde si au două perechi de testicule le taie o pereche” cetățeanu bulversat il intreabă ”pai și cum tu ai două perechi” ”pai nu am” raspunde disperatul ””și atunci de ce fugi frate” ”PĂI BĂ INTAI TAIE SI DUPĂ ACEA NUMĂRĂ”

    Răspunde
     
  • virgil
    Februarie 5, 2014 la ora 09:10

    Salut Moise,
    Prin toate aceste stiri din scumpa noastra patrie reusesti sa faci doar un lucru foarte bine: sa-ti pierzi timpul.
    Iti propun in acest sens sa faci o emisiune-experiment macar in care sa nu vorbesti de Romania. Ai putea in schimb sa vorbesti despre UE, sau ai putea sa consideri ca tara noastra este Germania si sa comentezi cu aceeasi pasiune ce se mai intampla. Sunt destule subiecte si cu siguranta ne influenteaza mai mult decat show-ul de proasta calitate jucat de politicieni si cei ce ii sustin.

    Răspunde
     
  • ovidiu
    Februarie 5, 2014 la ora 08:41

    D-l Guran, daca tot se vorbeste de relansarea consumului de ce nu se ia in calcul si majorarea deducerii personale de baza la calculul impozitului pe salarii? De ce a ramas la 250 lei inca de la infiintare, daca ar fi ridicata pe la 500-600 lei sau chiar la nivelul la care este salariul minim pe economie, respectiv de la 850 lei minus contributiile la asigurari, nu ar face ca fiecare salariat( si nu numai cei care au imprumuturi) sa impulsioneze consumul?

    Răspunde
     
    1. Cris
      Februarie 5, 2014 la ora 10:15

      De ce nu se ia in calcul dublarea valorii tichetului de masa, de exemplu ????

      Cine mai cumpara ceva in ziua de azi, de 9.35 lei ???

      Răspunde
       
  • anca
    Februarie 5, 2014 la ora 03:03

    Este normal ca romanul sa gandeasca -ca-i o GOGOASA ELECTORALA,de 24 de ani a fost pacalit cu un mic,o bere,o fasole,e acum e altceva,rate scazute,a umblat la intelectualitate ca pensionarii sunt ai lui oricum.Si apoi,vedeti-l cat de mult ai place sa fie vedeta trasa-n poza,e umflat ca o GOGOASA ––.

    Răspunde
     
  • Mariana
    Februarie 5, 2014 la ora 00:42

    Moise, noi astia platitori de taxe &impozite nu avem nevoie de ajutor. Nu avem nevoie de pomeni.Avem nevoie de corectitudine. Avem nevoie de responsabilitate in gestionarea banului public, vrem, sau, mai exact, eu vreau sa mi se dea socoteala de felul in care e cheltuit orice leu din impozitele platite de mine. Vreau scaderea taxelor pe munca, vreau cresterea taxelor pe proprietate. Cu banca ma descurc. e datoria mea, e prostia mea, mi-o asum, o platesc. Treaba guvernului nu e sa dea bancilor banii platiti de contribuabili, treaba guvernului e sa limiteze abuzurile bancilor. Sa respecte legea si hotararile judecatoresti. Si sa termine dracu cu tampeniile.

    Răspunde
     
    1. Silviu
      Februarie 5, 2014 la ora 12:59

      D-na Mariana, cu banca este ceva mai complicat: nu mai departe de 5 zile am incheiat o hartuiala de 43 de zile cu banca la care am credit. Am primit solicitare de actualizare a datelor. Nici o problema, sotia a semnat si a adus documentul acasa. Cind l-am citit, mi-a ramas in gat: un paragraf de 8 rinduri facea referire la actualizarea datelor, restul de 3 pagini jumatate erua bagate cu furca un morman de clauze. Inchei si eu contracte, asa ca am fost la banca, am anulat actul (avea o clauza care permitea acest lucru) sub cuvint ca trebuie sa semnez in cunostinta de cauza. Si am luat documentatia bancii, am citit – fara sa ma lamuresc – de unde imi baga mie acele suplimente, si prin incapatinare si perseverenta(a se citi „tocare la cap a reprezentantilor bancii”) am inceput sa fac incet-incet lumina. Sa scurtez povestea, mi-am recitit contractul initial,am gasit ca orice schimbare facuta de banca trebuie sa aiba o reglementare legala specifica, am aflat sursa reglementarii actualizarii (BNR – reglementare nr. 9/2008, combaterea fraudelor si a spalarii de bani)iar restul clauzelor au fost puse banuiesc din burta. In tot acest timp, reprezentantii respectivi insistau fie sa semnez, fie sa refuz – ceea ce, conform declaratiei d-lui Vasilescu, vicele BNR, ar fi indreptatit banca sa imi blocheze contul, fara sa pot efectua plati pina la actualizarea respectivelor date. Cind am intrebat de reglemetari pentru restul clauzelor nesolicitate de BNR, reprezentantul bancii nu a putut oferi explicatii. Mi s-a oferit un formular de sugetii/reclamatii in care sa imi expun doleantele si sa solicit un raspuns. Inca astept raspunsul. Banca nu este un partener, domna, ci un trisor, profitind de lipsa de cunostinte a unor cetateni. Pai, daca nu aveam rutina unor contracte, ce as fi putut vedea in contractul respectiv? Dar citi cetateni detinatori de credite au asa ceva? Stimati concetateni, va rog un singur lucru: atentie.
      PS: unele dintre clauzele adaugate suplimentar vizau utilizarea datelor personale in scopuri de marketing si neinstiintarea clientului despre modificarea dobinzilor.

      Răspunde
       
      1. punctul pe i
        Februarie 5, 2014 la ora 14:01

        Stimate domn .. BUNA ZIUA !!

        Perfect aratata LIPSA DE SCRUPULE .. a bancilor „ROMANESTI” .. puse pe .. PROFIT – vezi Doamne .. SURSA TUTUROR BINEFACERILOR noii noastre societati .. a viselor de generatii , ACUM IMPLINITE !!

        DAR .. o intrebare nevinovata: CHIAR NU EXISTA IN TARA ACEASTA NIMENI .. care sa verifice matrapazlacurile acestor HOTI MONDIALI ???Sau Banca Antinationala a Romaniei .. B(A)NR.. are rolul numai de a cumpara si vinde .. moneda nationala si valuta TARII ( ptr ca BUNURI FIZICE ..care STAU LA BAZA ACESTOR bani .. NU PRODUCE !!)functie de .. traseele de migrare .. a fluturilor Cardinal .. in sezonul ploios ?? ( pardon .. voiam sa spun .. ” solicitarile..PIETEI ” .. fara a explica
        la care piata se refera ?? CINE .. este aceasta piata ?? si CINE II DA DREPTUL ..la existenta dar mai ales ..RECUNOASTERE !! ?? CELE cateva mii de SPECULATORI ..autointitulati .. „INVESTITORI „??

        SI .. BINE inteles .. CA TOATE ACESTEA SUNT POSIBILE PRIN CARDASIA … LASITATEA ..SI NIMICNICIA .. CLASELOR POLITICE .. TRADATOARE DE NEAM SI TARA !!!

        Răspunde
         
        1. care va
          Februarie 6, 2014 la ora 01:47

          „o intrebare nevinovata: CHIAR NU EXISTA IN TARA ACEASTA NIMENI .. care sa verifice matrapazlacurile acestor HOTI”.
          Stimate domn, peste tot unde am mers la o banca, functionarul a discutat cu mine, in biroul lui (cind se semneaza documente, nu se face la ghiseu) toate detaliile necesare, ba chiar a citit rind cu rind, asigurindu-se ca il urmaresc. Ce ai semnat la o banca nu se mai anuleaza, decit … la tribunal sau daca Banca n-are nimic de pierdut. Ei nu sunt hoti, ei fac „business … for living”.

          Răspunde
           
      2. care va
        Februarie 6, 2014 la ora 01:38

        Dl. Silviu, cu tot respectful, n-o mai lasati pe doamna sa mai semneze ceva fara consimtamintul dvs. Ulciorul nu merge de multe ori la apa.

        Răspunde
         
        1. Silviu
          Februarie 6, 2014 la ora 12:20

          d-le punctul pe i: exista organisme de control si reglementare. Realist vorbind, o banca este un organism de lobby dificl de clintit. Referitor la situatia mea, contractul respectiv era construit excelent(pentru ei). Daca nu era clauza de anulare de 15 zile, nu mai puteam face nimic(vorbesc in cunstinta de cauza).
          d-le care va: eu cu doamna mea discutam aceste aspecte impreuna(de altfel, mi-a si telefonat sa imi spuna ca i se cere o actualizare si i-am spus ca nu e o problema – doar ca nu mi-a spus ca mai erau si alte elemente in afara actualizarii, cea ce, pentru un cetatean pur si simplu neavizat, suplimentul de clauze nu parea nociv). Problema semnarii contractului a stat in momentul ales: pe data de 24 decembrie, si i s-a solictat sotiei, nu mie, iar cele 15 zile(am intrebat) erau calendaristice, nu lucratoare. In perioada sarbatorilor, asadar, 15 zile in care omul doar la banci se gindeste. Chiar si eu am apucat sa citesc documentul 2 zile mai tirziu. Trebuie sa recunosc: solicitarea a fost extraordinar aleasa ca moment, iar contractul era construit incit sa nu poata fi atacat juridic(avea o clauza care viza expres aceasta situatie). Acelasi indemn: atentie.
          Inca astept un raspuns din partea unui reprezentant al bancii.

          Răspunde
           
          1. punctul pe i
            Februarie 6, 2014 la ora 14:24

            Dle Silviu..

            Am lucrat ultimii 20 de ani .. IN BANCA !!
            Am participat la „nasterea ” uneia dintre primele banci private de dupa „89 .. care mai tarziu .. a fost „matrasita” .. ( pardon .. am vrut sa spun VANDUTA (GRATIS) ..de CEI CARE NU AU FACUT NIMIC .. dar CONDUCEAU sistemul .. – adica B(A)NR . si guvernul !!)
            VA ROG sa ma credeti .. CA STIU CE SPUN !!
            NU !! OAMENI BUNI .. NU POATE FACE O BANCA STRAINA ( la fel ca si CEA autohtona – singura care a mai ramas – DIN CELE 42..!!) CE VREA EA CU CLIENTII .. CI NUMAI CE I SE PERMITE !! UITATI-VA SI IN JUR .. Oare in Polonia .. sau Ungaria .. Cehia .. se comporta .. ca si aici ??( adica sat fara caini ??) DE CE ACUM SE PUNE PROBLEMA CLAUZELOR INACCEPTABILE ptr CLIENT – cu posibilitatea apelarii in justitie !! DAR CAND AU FOST ..P R O P U S E .. in norme de catre banci .. NU I-A LUAT NIMENI LA INTREBARI ??
            De aceea spun : SINGURA SOLUTIE DE A SCAPA DE LIPITORI .. este sa fie FALIMENTATI !! NU MAI PLATITI ratele jecmanitoare !! ca nu au ce VA face !! Daca nu platesc 100 – 1000 .. pot sa ameninte , pot sa „lichideze”..DAR DACA NU PLATESC CATEVA MILIOANE DE CLIENTI !!! NU AU CE SA FACA .. TREBUIE SA-SI IA TALPASITA..
            CA DACA ASTEPTATI CEVA DIN PARTEA GUVERNULUI SAU B(A)NR ..nici o sansa ..nici ptr noi si nici ptr urmasii nostri .. !!

            Toate mizeriile pe care le fac .. se bazeaza pe lasitatea noastra!

             
          2. care va
            Februarie 6, 2014 la ora 19:10

            „i s-a solictat sotiei, nu mie” si „contractul era construit incit sa nu poata fi atacat juridic” – pe mine banca m-a trimis acasa sa vin cu sotia la semnat, am semnat singur numai cind am ramas vaduv. Nu stiu cit de juridic este dar asta este legalitate. Dupa cum vedeti, sotia a semnat si dvs alergati sau asteptati. In orice caz, asta este atitudinea, trebuie sa inteleaga ca nu sunt de capul lor.

             
    2. dan onofrei
      Februarie 7, 2014 la ora 02:30

      respect total /comentariu excelent /tot doamnele ne dau lectii/numai /ca daca tara aia mai poate fi scoasa din mocirla ,doar de o doamna ,mama ,cu experienta de viata si echilibrata>MAsculii sint terminati ii simti dupa comentarii.

      Răspunde
       
  • Adina
    Februarie 4, 2014 la ora 23:54

    Domnule Moise Gura,
    Felicitari pt emisiune, este fantastica. Imi place foarte mult ca adunati pareri despre ce se mai poate face pt tara asta pt relansarea ei economica. Vad ca sunteti cam singurul pe aceasta baricada.
    In legatura cu masura anuntata de Guvern privind subventionarea creditelor celor cu venituri mici, eu cred ca este o masura foarte proasta. Ii pun pe cei care platesc cu greu credite sa mai plateasca indirest si creditele altora. Plus, nu are valoare adaugata pe termen mediu si lung. Dar, asa cum spuneti si dvs, scopul ei este bun, atunci merita discutat. Deci, intrebarea este: ce doreste guvernul prin implementarea acestei masuri ( nu in plan electoral, care este evident)? Putem spune ca: 1. doreste ajutarea celor care nu au posibilitatea sa plateasca. 2. Doreste sutinerea bancilor prin reducerea nr de rau platnici. 3. Doreste relansarea economica prin relansarea consumului. Mergand pe acest rationament, ne intrebam: aceasta este problema reala pe care Guvernul trebuie sa o rezolve in acest domeniu si pt care are si atributii in acest sens? Sau problema reala este lipsa increderii in sistemul bancar, pe fondul abuzurilor bancilor (ma refer la clauze abuzive din contracte), a cursului de schimb foarte mare, a lipsei oricarei intentii a bancilor de a sustine relansarea sectorului privat din Romania prin acordarea de credite competitive si facile, prin nepotismul generalizat, cam toti din BNR si-au bagat rude, nepoti, fini, afini prin functii de conducere in bancile comerciale. Deci, masurile care se impun ar trebui sa rezolve fix aceste probleme: 1. curatarea tuturor contractelor de credit de clauze abuzive. Adica prin hotarare de guvern sa abroge mizeria de oug 50 si sa oblige toate bancile sa calculeze marja in contracte plecand de la dobanda de la data acordarii minus indicele cotatiei robor/ libor/ euribor de la acel moment. In plus, trebuie eliminate toate comisionele abusive. nu sa propuna banca marja de 7 cand dobanda la acordare este de .5.7. si alte asemenea mizerii. Protectia consumatorului prin miile de procese pe rol, stie exact unde sunt hibele. O astfel de masura ar reduce cu cel putin 25% rata majoritatii romanilor indatorati pe toata perioada creditarii, si ar creste si increderea populatiei si ar duce si la relansarea consumului. 2. Sustinerea propunerii UDMR care da posibilitatea refinantarii creditelor prin acoperirea creditului initial la cursul de schimb de la momentul acordarii. S-ar face o mare dreptate celor cu credite in franci elvetieni, pacaliti pur si simplu sa incheie contracate in aceasta moneda prin neinfomarea exacta despre cum se stabileste acest cursed schimb (prin raportare la euro), ei preferandu-l in mod eronat mondei leu, sau euro. 3. Curatarea BNR de nepotism si functionari incompatibili (pur si simplu sa fie pusi sa semneze o declaratie ca nu au rude in functii de condcere banci comerciale din Romania). 3. Sprijinirea firmelor care iau credite/au luat credite si au peste 5 angajati/creeaza locuri de munca prin deduceri fiscale, dar si prin eliminarea clauzelor abusive din contractele lor. Multe sunt/au fost tepuite la greu de banci si nimeni nu poate intervene in favoarea lor, decat in instanta, or nu au bani sa plateasca avocati in acest sens. Ei, mai sunt multe masuri care se pot implementa. Dar mai intai, trebuie facuta CURATENIE! si asta numai guvernul poate face. Pana la pomeni electorale, ar trebui sa inceapa prin a-si face treaba. Si asa nu mai pot spune bancile ca ele sunt cele victimizate! se face dreptate!

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 6, 2014 la ora 02:02

      D-na. Adina, „ce doreste Guvernul … ?” – de ce credeti („putem spune ca…”) si nu-l intrebati pe Guvern, nu pe Moise? „masurile care se impugn…” – le impuneti dvs, cui? Mergeti la Guvern si mai luati inca citeva mii care gindesc la fel. „trebuie facuta curatenie!” – Guvernul sa se curate singur?

      Răspunde
       
  • Cris
    Februarie 4, 2014 la ora 21:10

    Aceasta masura este o amagire si o sa ma explic:

    1. Clientul nu plateste doi ani o suma din Principal (in anii 1 si 2), dar care nu se sterge ci se adauga in urmatorii doi ani din scadentar (anii 3 si 4)

    2. Iata ce se intampla in anii 3 si 4:
    Omul plateste rate majorate, respectiv un Principal mai mare cu suma neplatita in anii 1 si 2. De asemenea omului i se retine pe statul de salarii TOT impozitul pe venit datorat statului – creditul fiscal actioneaza doar dupa incheierea unui intreg an fiscal, deci luna de luna, omul va plati impozitul intreg si il va recupera doar dupa incheierea anului.

    Ce castiga statul in anii 1 si 2 in consum, pierde in anii 3 si 4 cand clientul va achita rate umflate dupa mecanismul descris.

    Creditul fiscal nu actioneaza imediat ci anual, dupa incheierea anului, de regula in luna septembrie a anului urmator celui de calcul.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Februarie 4, 2014 la ora 20:59

    Este o masura neconstitutionala. Dupa parerea mea nu va putea intra in vigoare in forma prezentata de dl. L. Voinea.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Februarie 6, 2014 la ora 18:47

      Este o masura de relansare a consumului, SIC. A zis-o isarescu 😛 …. Ce inseamna si alegerile astea.
      Sunt convins ca amaratii aia o sa relanseze consumul. Probabil vroia si guvernatorul sa se bage in seama sa mai dea o veste buna, ca tot il injura lumea si ii scade cota si imaginea de bun specialist. Dar o asa ineptie , chiar si pt imagine. Zau cine il mai crede pe pacalici ?

      Răspunde
       
  • Cris
    Februarie 4, 2014 la ora 20:26

    Ponta si Voinea nu vor sterge cu nimic ticalosia calcularii accizei la un curs de 4.7380 incepand cu 1 ianuarie 2014.

    Ticalosie mai mare nici ca se poate.

    NISTE ESCROCI !!!

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 4, 2014 la ora 19:56

    Reducerea TVA-ului era cea mai buna masura.

    Peste 85% din romani nu-si pot permite sa umple un cos de mancare la hipermarket, adica sa cumpere toate bunurile alimentare care ar fi necesare intr-o casa de om.

    Cine se uita pe bonul fiscal poate constata ca, la un cos de mancare de 300 de lei, numai TVA-ul are fabuloasa valoare de 58 de lei, ceea ce este ENORM, intr-o tara bananiera cu venituri africane precum Romania.

    TVA-ul la mancare in Romania este enorm !!!

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Februarie 7, 2014 la ora 02:38

      stimate domnule CRis /atunci majoritatea romanilor ,daca sint harnici sa isi faca in asociatii mici ferme si gradini>PIRLOAGA e destula in tara>Fiti harnici si cu initiativa ,nu asteptati numai investorii straini pe care ii ridicati atita in cer.Aveti inititiva nu numai gargara pe bloguri

      Răspunde
       
  • dragos
    Februarie 4, 2014 la ora 19:52

    Varianta asta ete mai mult decat populista. Nu ai cum sa stai ca sef de executiv atat de mult timp la televizor? Mi se mare strigator la cer!
    Incurajeaza iara-si creditele negeneratoare de profit iar saracii oamenii aia or sa ajunga si mai rau. Chiar si in romania de astazi o farte mare parte din electorat voteaza cu trandafirii sau ca e victor ponta brunet sau ca celalalt candidat merge la Biserica. Asta e nivelul de cultura.

    Răspunde
     
    1. Cris
      Februarie 4, 2014 la ora 19:59

      Ponta sta mult la televizor pentru ca are un intelect redus care ii spune ca Basescu si Boc nu au comunicat suficient masurile „ticaloase dar necesare”…

      In umbra care e in creierul lui Ponta s-a nascut un gand: ca decat sa tii o guvernare de rahat numai pentru tine, mai bine o imprastii pe televizoare. Ca lumea daca e informata, strange mai usor cureaua…

      E penibil.

      Răspunde
       
  • Stoica Dragos - Carino
    Februarie 4, 2014 la ora 19:49

    SI EU CARE NU AM CREDITE IMPREUNA CU CEILALTI 20mil din Ro, CE PRIMIM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????????????
    Din taxele si impozitele mele ( cateva sute de mii de euro pana acum ca si persoana fizica cat si ca persoana juridica ) se achita credite luate de persoana fizice ??!!
    0722133528 – Stoica Dragos Marian – pentru cei care vor sa deschida proces in cazul in care se merge mai departe!!!!
    Am reusit datorita legilor acestei tari sa creez precedent in justitie si le este frica acum SA MA SI CONDAMNE LA CEI 5 ANI CARE AR TREBUI SA-I EXECUT!!! Daca o vor face vreodata, ei stiu cate persoane si institutii vor merge alaturi de mine – au realizat greseala dupa sentinta!!!!! Ma rog de ei de 4 ani si nu vor sa mearga mai departe! La fel de usor ii vom infrange si in procesul care poate urma in urma acestei decizii de cheltuire a banului public pentru achitare credite persoane fizice !

    Răspunde
     
    1. simona
      Februarie 4, 2014 la ora 20:54

      Un mincinos si un pacalici
      Daca va uitati in seara asta la stiri, pe tvr 1, aflati minciuna. Adica, s-a luat ca exemplu un credit pe 10 ani cu rata de 800lei(bagam aici rata cu dobanzi, finala), pe durata a 24 de luni statul ii va plati imprumutatului 400lei,iar acesta va completa pana la 800. DAR creditul se MARESTE cu 24luni, adica nu mai e pe 10 ani ci pe 12 ani, iar in ultimii 2 ani nu mai plateste rata de 800lei ci de 1000lei.
      Cu alte cuvinte, statul nu face decat sa te indatoreze si mai mult!
      Sapati mai bine si va rog sa ma contrziceti daca am gresit cu ceva.

      Răspunde
       
      1. VictorL
        Februarie 4, 2014 la ora 21:06

        @Simona.Ai gresit,dar nu e grav…Creditul nu se prelungeste.Ti se reduce rata doi ani iar peste doi ani cind vei plati mai mult ai promisiunea ca nu vei mai plati o parte din impozitul pe venituri.Adica stii sigur ca vei plati mai mult dar nu stii daca Ponta sau care o fi atunci la Guvern isi va mai aminti ca ti-a promis o scutire la impozit.

        Răspunde
         
  • Cris
    Februarie 4, 2014 la ora 19:42

    Cineva a pus o intrebare buna astazi:

    Daca statul roman vrea sa acorde un credit fiscal, ca sa mearga o suma de bani in consum, de ce nu acorda acest credit fiscal nu pentru rate, ci pentru impozite si taxe datorate de persoanele fizice.

    Credit fiscal pentru plata taxelor locale sau a altor impozite si taxe…Contributia la Sanatate, de pilda…

    ANAF este in curtea Guvernului…. E mai simplu de implementat.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 4, 2014 la ora 19:39

    Si pentru cei care spun ca agricultura are nevoie de retehnologizare se inseala. La gradinarit nu ai nevoie de mii de hectare de teren, si tractoare cu 12 brazde. E buna si o moto sapatoare si chef de munca.
    Bunicu cand a venit din razboi a hranit 8 copii cu o sapa si 3 hectare de pamant.
    Acum in Romania, MUNCA ESTE O RUSINE.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 4, 2014 la ora 19:36

    Are dreptate Cris, sa ne scada taxele. Sa faca lege prin care noi cetatenii sa votam daca vrem sa ne creasca taxele sau nu.
    Dupa 25 de ani isi dau seama ca cineva a taiat arbustii de langa sosele, care ar fi tinut crivatul pe loc.
    Dupa 25 de ani isi dau seama ca au nevoie de uniforma.
    Dupa 25 de ani isi dau seama ca CEAUSESCU, un om cu 4 clase a gandit mai mult ca ei cu facultati.
    Marele filantrap GRUIA STOICA, alt hot care face acte de caritate pe banii nostri.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 4, 2014 la ora 19:32

    A zis bine CRIS, mai bine ne reduc taxele. Asa ar fi corect, pentru toti cetatenii. Sa votam daca vrem sa ne creasca taxele, asa ar fi corect. Politicienii ar trebui sa se descurce cu banii care ii au, nu sa ceara altiii.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 4, 2014 la ora 19:30

    Pai cand ma instiinteaza ca ma urmareste penal, arunca cartele si-mi cumpar alta. Ce mare filozofie?

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 6, 2014 la ora 03:54

      Da, sunteti norocosi, voi europenii. La noi nu e pe aruncate cartel. Oamenii nu vor nici GPS si nici „cloud”, nici firmele nu se inghesuie. Nu stiu de ce? Ai „back-up” la informatii si te localizeaza daca ai vreun accident. Ce-ti poti dori mai mult? Sa stii ca „somebody is there for you anytime”.

      Răspunde
       
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 4, 2014 la ora 19:27

    Eu nu inteleg o treaba, de ce BNR accepta aceasta dobanda variabila? Banca plateste analisti, economisti, de ce nu-si face calcule si sa spuna: nu-ti pot da pe 10 ani cu dobanda de 8%, iti dau cu 40%, pentru ca….
    Cum sa fie stabilitate in economie? Cand se duce unu la TV si trage o basina, uite cum sare dobanda in sus sau daca unii nu-si platesc ratele le suporta ceilalti participanti.
    Vina este a BNR pentru ca nu are o legislatie buna pe care sa o aplice.
    Cresterea economica din timpul lui TARICEANU, este aceasta finantare cu buletinu si pentru orice, dar fara nici o acoperire din partea economie.
    Acum apar masuri electorale care mai de care mai fantastice.
    Ne construiesc 3000 km de autostrada, ne fac pod peste Dunare, tunel pe sub Dunare, ne achita ratele la banca, ne elibereaza semenii, ne reduc taxele cu penitenciarele, etc………
    Vorbe in vant.
    FAPTE NU VORBE, ca de VORBE SUNTEM SATUI.
    Cel care munceste este discriminat, cel care face rate cu buletinul, fura, injura, face incest, violuri, crime etc, este UN OM PERSECUTAT.
    Ne meritam soarta.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 4, 2014 la ora 19:26

    rebuie sa intelegeti ca exista un mare plan pentru a elimina orice posibila cale de a aduce politicieni in fata justitiei.

    Daca in Noul Cod de Procedura interceptarile se fac numai dupa inceperea urmaririi penale (care trebuie notificata suspectului!!) in noul proiect de Constitutie interceptarile se vor face numai dupa ce inculpatul este trimis in judecata (!!!).

    Partidele constituite de grupari de crima organizata vor sa bage pe gat aceasta noua Constitutie in felul urmator: referendumul pentru Constitutie va fi in aceeasi zi cu Europarlamentarele.

    Mai sunt cateva luni pana atunci, iar noi vom afla continutul Noii Constitutii probabil cu cateva zile inainte de Referedum.

    ABSOLUT PENIBIL !!!

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 4, 2014 la ora 19:18

    Daca cumva desteptul de Voinea s-a gandit sa faca precum camatarii de la firmele de recuperari (Kruk si alti escroci) adica sa imparta datoria in „rate convenabile” adica mai multe si mai mici, pe un termen mai lung, trebuie sa-i spuna cineva ca nimeni nu mai pune botul la astfel de manevre, si ca lumea a invatat sa calculeze.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 4, 2014 la ora 19:14

    Reducerea urgenta a tuturor taxelor, nu vrajeli din astea…

    Voiati sa-l invitati pe Voinea sa explice… Ce sa explice? Pun pariu ca habar n-are cum poate fi pusa in practica o astfel de masura.

    Daca totusi il invitati pe Voinea, spuneti-i ca nimeni nu mai pune botul la vrajeala Guvernului si ca lumea va iesi cat de curand in strada sa-si faca dreptate.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 4, 2014 la ora 19:13

    Da, eu care muncesc sunt discriminat, pentru ca din taxele mele se platesc ratele unor puturosi care au luat credit cu buletinul, pentru a cumpara o masina second hand, dar de firma renumita. Alimenteaza odata pe an de 50 de lei 2 pachete de tigari, iar restul benzina. ASTA E ROMANUL.
    CRed ca anuitati se numesc. Prin care banca isi sporeste profitul intr-un timp mai scurt.
    In ianuarie iei creditul, platesti 1 leu din principal dobanda 500, administrarea contlui 100.
    Cand vezi acasa acel grafic stai si te gandesti ca ai luat parte la o smecherie si incerci sa achiti crediul cat mai repede, dar…….
    DAR dar tu 4 ani ai platit doar dobanda, dar din principal nu ai dat nimic, iar banca a castigat destul, a dublat cel putin baniiiiiiiii.
    Cand incerci sa achiti dupa inca 2 ani, adica pe la 6 ani din credit, dobanda este mica si principalul mare. Dar banca castiga din administrarea contului, pentru ca in cei 4 ani cat tu ai platit dobanda, banca a adunat banii care i-a dat ca si credit, a adunat si o dobanda, iar acum asteapta sa te mai jegmaneasca un pic.
    Aceste anuitati au fost inventate de un bancher destept, care a vazut ca clientii lui plateau anticipat, iar el pierdea din dobanda.
    NU SUNT RATE EGALE, asta e pentru prosti sistemul folosit este acesta cu anuitati.
    Poate nu am explicat bine, poate se intereseaza MOISE mai mult.

    Răspunde
     
    1. care va
      Februarie 6, 2014 la ora 04:12

      La voi nu exista Plan de protectie (asigurarea de viata si de sanatate a creditorului) pentru imprumuturi ipotecare, carte de credit sau linie de credit? Probabil ca BNR nu este dispus sa ofere asemenea servicii bancilor…

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase