Pușcăria – un concept depășit! Deținuții devin din ce în ce mai scumpi…

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

N-am niciun dubiu că intrarea în vigoare a noilor legi penale a urmărit scăparea celor (câți or fi?) din cele fix 99 de dosare aflate în lucru la DNA. Cum DNA-ul nu se ocupă cu mica corupție, rezultă că cei scăpați sunt barosani. Ceilalți barosani, sau poate aceiași, dar aflați în Parlament au acum pe țeavă amnistia eșuată în marțea neagră din decembrie, ca să nu rămână prin pușcării nici ai care au apucat să intre. Ei au adus ca argument faptul că țara noastră cheltuiește prea mulți bani pe deținuți, ceea ce e anormal. Da, țara noastră cheluia până săptămâna trecută 2397 de lei pe lună pentru fiecare deținut. În secundele următoare o să vă demonstrez de ce un astfel de joc cu statisticile e pur și simplu populist și periculos.

Acum după “mica amnistie” se estimează (nimeni nu știe sigur) că vor părăsi pușcăriile aproximativ 18% din cei 33 de mii de deținuți. Cum ministerul Justiției nu poate reduce personalul, că și așa n-are suficient, cum cheltuielile cu utilitățile nu pot fi reduse, căci oricum închisorile erau cam aglomerate, singura economisire ce se face prin eliberarea noului cod se referă la costurile cu hrana. Din păcate sistemul penitenciar cheltuiește doar 3,2 lei pe zi pentru hrana unui deținut, ceea ce înseamnă că după eliberare, statul nu economisește mai mult de 600 de mii de lei pe lună/total sistem penitenciar. O reducere de 4%. Perversiunea statistică a acestei măsuri este că ea nu reduce ci ridică în fapt costurile pe cap de deținut ale țării noastre, de la 2397 de lei pe lună la peste 2700 de lei pentru fiecare deținut. Și asta fără ca deținuții să fie neapărat mai bine, ci doar prin scăderea numărului lor cu 18% dar și prin scăderea bugetului cu doar 4%. Pentru a face o reducere proporțională ar trebui ca statul fie să facă o restructurare la Administrația Penitenciarelor fie să mai închidă câteva pușcării. Și mi se pare mie către aceasta a doua variantă ne îndreptăm. Într-o țară a hoților penitenicarele chiar nu își au sensul. Sunt depășite. Iar infractorii, scumpii de ei, mai bine îi eliberăm pe toți și econosim bani la buget… că banii de la buget nu îi fură chiar orice găinar.

Comentarii prin facebook

49 răspunsuri la Pușcăria – un concept depășit! Deținuții devin din ce în ce mai scumpi…

  • Dl. Nespor
    Mai 7, 2014 la ora 01:51

    Fiecare zi bună.
    Sunt domnul Nespor împrumut acredible creditor , suntem legitime și un împrumut reputație de companie . Suntem o companie dinamica, cu asistență financiară de fonduri de împrumut Ne din persoanelor fizice la rata de 3% , care au nevoie de asistență financiară , care au un credit rău sau care au nevoie de bani pentru a plăti facturile , sau pentru a porni în sus , Company / Fabrica de Investiții , de a investi pe business.We doriți să utilizați acest mediu pentru a vă informa că am acordă asistență de încredere și beneficiar și să fie bucuroși să vă oferim un loan.Contact ne prin adresa de e-mail : nesporguniversalfunds@outlook.com

    Serviciile prestate includ ; Refinance , Home Improvement , Împrumut de Investiții , credite auto , consolidarea datoriilor , linie de credit , al doilea rând ipotecare , împrumuturi de afaceri , credite personale , masina de imprumut , de împrumut Auto .

    Scrie înapoi, dacă interesat .

    NUMELE COMPLET ………
    HOME ADRESA ……
    SEX ……….
    AGE ……….
    STAREA CIVILĂ ……..
    COUNTRY ……….
    Număr de telefon mobil ………
    NUMĂRUL OFFICE ………
    STAT ……….
    Venit lunar ………
    OCUPAȚIE …..
    DATA NASTERII …..
    Suma necesară AS CREDIT ………
    DURATA DE CREDIT ……
    Scopul creditului ………

    Du-te înapoi la noi cu aceste informații , astfel încât să putem trece mai departe
    bine .

    Aștept să aud de la tine bine .
    Dl. Nespor.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 4, 2014 la ora 18:46

    Mihai, nu este stuf, este stufat, adica o ceapa mica din care ies primavara 2 -3 fire de ceapa verde, din arpagic iese un singur fir. Da nu are nevoie de ingrijire prea mare. Il pui toamna in pamant la 5 cm adancime, iar primavara il duci la en-groos si-l faci bani.

    Răspunde
     
  • Mihaela
    Februarie 4, 2014 la ora 13:13

    De ce nu-i scoate nimeni la munca pe acesti detinuti? Am economisi si bani si ne-am face si treaba cu ei. Aaaa…pt. ca nimeni nu ar mai scoate ciubuc si nu ar mai pune mana pe lucrari de milioane de euro. Mda…

    Răspunde
     
  • viorel
    Februarie 4, 2014 la ora 11:42

    din pacate parlamentarii inteleg prin reeducare detinuti, ceea ce inteleg multi afaceristi din optimizare fiscla : sa faca aceleasi fapte/evaziuni dar sa fie in limita legii. si de cele mai multe ori, schimba legea pentru a nu deranja baronii

    Răspunde
     
  • AlinBaba
    Februarie 4, 2014 la ora 11:19

    „Cum nu vii tu, Ţepeş doamne, ca punând mâna pe ei,
    Să-i împarţi în două cete: în smintiţi şi în mişei,
    Şi în două temniţi large cu de-a sila să-i aduni,
    Să dai foc la puşcărie şi la casa de nebuni!”

    Răspunde
     
  • Alex
    Februarie 4, 2014 la ora 09:24

    Ciudatenia este ca administratia penitenciarelor nu poate sau nu vrea sa descopere modalitati prin care detinutii sa poata munci. Ce dracu’ domnule, nu sunt in stare sale dea de lucru ca pe vremuri ?! 🙂

    Răspunde
     
    1. john
      Februarie 4, 2014 la ora 09:58

      Ar fi canalul Siret Baragan… Pe baza de voluntariat fireste. Sa zicem ca 3 luni muncite la canal, ar achivala cu o luna de pedeapsa. Ar castiga toata lumea.

      Răspunde
       
    2. Mariana
      Februarie 4, 2014 la ora 13:20

      La cate trotuare sunt de dezapezit in perioada asta, ar fi putut sa scoata puscariasii de la caldurica si sa puna mana pe o lopata. Da’ nu se poate pt ca sunt firmele alesilor care sa ia banii de la stat.

      Răspunde
       
  • daniel day lewis
    Februarie 4, 2014 la ora 04:30

    @IOAN
    interesant articolul..mersi pt traducere..

    Răspunde
     
  • anca
    Februarie 4, 2014 la ora 03:29

    Cata nesimtire din partea guvernului,aparatul de stat,sa apari cu asemenea motive in fata tarii.De la lovitura de stat s-a mers pe jefuirea tarii dar sa apelezi tu guvern la asemenea micimi,pentru a scoate niste infractori de inalta clasa din puscarie este CURAT MURDAR COANE FANICA.

    Răspunde
     
  • ioan
    Februarie 4, 2014 la ora 00:41

    Pun la dispozitie un interviu aparut in revista Wirtschaftswoche, nr 5/2014 condus de jurnalista Silke Wettach avandu-l invitat pe Nikos Dimou (scriitor grec, filozof, autor a peste 60 de carti)
    Il pun la dispozitie pentru motivul ca este foarte interesant si se pot trasa anumite paralele cu natia romana. Am incercat sa il traduc cat se poate de exact din lb. Germana.

    E destul de lung insa interesant. Sigur ca se putea face o sinteza a acestui interviu, insa las pe fiecare sa traga singur concluziile. Imi cer scuze pt cei care se plictisesc de atat citit.

    D-le Dimou, spuneti ca Grecia nu este o tara moderna, vestica. A fost o greseala a Europei sa sustine tocmai o asemenea idee atata timp?

    In vest a existat o imagine destul de fixa, ca noi, grecii, suntem mai europeni decat bulgarii sau sarbii (obs. Mea – se pot substitui aceste 2 popoare cu noi, romanii) care care traiesc in Balcani sau in partea mai estica. Trecutul nostru ne-a permis un statut deosebit Un grec ar spune astazi: Noi am inventat Europa. Numele „Europa“ are sorginte greceasca.

    Iar acum Vestul intreprinde in momentul de fata incercari de a-si corecta aceasta imagine….

    …si isi da seama ca nu corespundem acestei imagini idealizate. Ironia soartei consta in faptul ca chiar insasi Germania secolului al 18-lea a inceput cu idealizarea Greciei. Cu Johann Joachim Winkelmann (obs. Mea – fondatorul arheologiei stiintifice si a istoriei artei). Uterior au indoctrinat si restul Europei .

    La ce Va refertiti?

    Bavarezii cu al lor rege Otto, primul rege grec din dinastia Wittelsbach, au incercat sa ne reformeze tara. Au vrut sa ne faca europeni deplini. In acelasi timp au dorit sa ne ridicam pe aceeasi treapta cu stramosii nostri. Sa fim la fel de destepti, de creativi si poetici. Acestea ne-au facut mai mult rau. Nu se pot transforma din niste simpli tarani balcani, majoritatea fiind tarani in acea perioada, in fiinte creatoare. Grecia nu a cunoscut perioada renascentista, reforma, perioada iluminista. Toate acele momente definitorii pentru identitatea europeana, au trecut pe langa noi. Pentru a face din noi o natiune europeana vestica, a trebuit sa importam tot ceea ce a insemnat secolul al 19-lea.

    Totul?

    Totul a inceput cu legislatia importata din Germanaia.Priima legislatie greceasca a fost o traducere din codul civil german. Bavarezii au vrut sa faca germani din noi. Institutiile au fost de asemenea importate. Totul a parut atat de strain.

    Ce relevanta au toate acestea cu situatia actuala?

    Greciei nu i-a reusit niciodata sa evolueze intr-o natiune rationala, vestica. Acest fapt este cu totul natural caci nimeni nu poate reduce un deficit de un mileniu in doar 100 de ani. Impresia mea este ca totusi criza ne ajuta sa ne organizam mai bine.

    Dar din nou avem de-a face cu presiune exercitata din afara? Se poate realiza o transformare daca schimbarile sunt impuse?

    Isotria noastra de multe ori impusa ne-a marcat profund. In Atena antica, a existat o cvasi-democratie unde strainilor, femeilor si sclavilor le-a fost interzis exercitarea votului. Daca facem abstractie de acea perioada, intreaga istorie a Greciei a fost cea a unei tari care a trait permanent subunu regim autoritar. Perioada bizantina a fost autoritara si dominatia turca de asemenea. Deoarece am fost condusi autoritar tot timpul avem o aversiune fata de o autoritate Grecii sunt opozanti inascuti. Noi nu avem o cultura in care sa ne conducem singuri. Aceasta cultura o invatam acum prin intermediu crizei.

    Paralel o parte din greci dau vina pe puterile straine (TROIKA si Germania) pentru starea in care se afla tara. Cat de mare e intelegerea, fiind vorba aici si de propria raspundere?

    Jumatate din populatie accepta faptul ca situatia este din propria vina. Cealalta jumatate cauta vina in afara Greciei. In varianta cea mai „moale“ isi spun ca nu suntem intelesi si ca se vrea transformarea noastra in protestanti cu etica profesionala de rigoare. Angela Merkel si Wolfgang Schäuble, 2 nume de altfel deloc placute aici, vor sa ne rtansforme in roboti germani. Varianta mai dura, gen teoria conspiratiei, merge pe premisa ca Nordul are nevoie de Sudul european, avand astfel la dispozitie und rezervor nelimitat de forta de munca ieftina. O alta teorie afirma faptul ca Grecia ar fi o tara foarte bogata in gaz si petrol pe care strainii vor sa o imparta intre ei.

    De ce crede o patura intelectuala la modul serios asupra asemenea teorii?

    Pentru ca in aceasta tara exista de foarte mult timp o ura si o neincredere fata de Vest. Biserica si partidele de stanga le-au intretinut. Biserica ortodoxa, incepand cu anul 1030, anul Schismei.

    Acest lucru s-a intamplat demult…..

    ….insa de atunci, Biserica Ortodoxa a intretinut aceasta vedere cum ca Vestul este inamicul. Zece ani inainte de revolta imptriva dominatiei otomane, Patriarhul a emis o Bula in care a identificat Vestul ca fiind inamicul cu idei ca democratie, egalitate sau libertate si nu Sultanul turc.

    Si ura fata de Vest a Stangii?

    Stanga a pierdut razboiul civil, insa au castigat razboiul ideilor. Toate cliseele ideologiei comuniste, ca de exemplu bogatia este o forma de pacat, s-a pastrat in discursul oficial. Imaginati-va: Inainte de Craciun, scolile din N-Greciei erau neincalzite, deoarece statul nu a alocat in timp util banii necesari. Fundatia Soros a vrut sa doneze uleiul combustibil, insa asociatile de parinti nu au dorit „uleiul murdar“. Mai degraba isi lasa copii sa sufere de frig. Aceasta denota faptul ca ura fata de Vest s-a adancit odata cu criza.

    Si germanii sunt foarte urati….

    exact. Acum 10 ani erau cel mai iubit popor, acum sunt cei mai urati devansand chiar si pe americani. Pentu cei de stanga, SUA si Germania sunt doar simboluri ale imperialismului, capitalismului si a exploatarii.

    Cat de pregnanta este ura fata de vest in cadrul clasei politice grecesti?

    Oamenii care negociaza cu tarile care pun la dispozitie banii necesari Greciei sunt inteligenti si educati si sunt constienti ca aceste idei nu conteza, insa daca vor sa fie alesi, trebuie sa explice poporului faptul ca nu au incredere in Vest.

    Este acesta un motiv pentru eroziunea clasei de mijloc?

    Asistam intr-adevar la o disparitie a clasei de mijloc interesate de politica. Misacarea PASOK (centru stanga) a fost in ultimii 35 de ani puterea dominanta iar astazi este fragmentata. In 2009 a ajuns la 44% din sufragii. La alegerile Euro-parlamentare din mai se pot considera norocosi daca ajung la 4,4%. Dreapta este la fel de fragmentata.Iar cel mai rau este ca politica are o imagine asa de rea. Nimeni nu vrea sa se incurce.

    Exista insa numeroase exemple de oameni care intra in politica doar pentru a schimba ceva….

    si accestora le merge ca acelor indivizi in SUA ale anilor ’20 cand au incercat sa infiinteze un partid anti.mafie. Dintr-o data se raliaza toti impotriva noilor veniti. Innoirea clasei politice grecesti iti dau batai de cap. Nu vad noi fete interesante. Cei care vor sa ne salveze acum sunt acei care ne-au impins in criza.

    Cum pot ajuta tarile vestice?

    La anumite teme, deloc. La innoirea politicii/politicienilor, se se poate intampla nimic mai rau decat ca un candidat sa ridice suspiciunea ca este sprijinit de catre germani sau francezi. Vedeti, ceea ce isi doreste Vestul de la noi este sa adoptam de pe azi pe maine o noua mentalitate. Vestul nu a priceput ce fel de tara este Grecia si cum gandesc si reactioneaza grecii. Specificatiile date de catr Vest, regimului grec au fost foarte logice, insa noi nu suntem logici, chiar daca logica a fost inventata de Aristotel.

    Se explica prin acest punct de vedere slaba funtionare a statului?

    Aparatul de stat este cea mai mare problema a noastra. Este supradimensionat, ne costa foarte multi bani, si e prost orzanizat, incat nu se poate reforma. La urma urmei nici macar dictatura nu a reusit asa ceva. Obristii au folosit doar cuvinte mari, insa la urma urmei birocratia a invins dictatura, birocratizand-o. In spitale, oamenii trebuie sa astepte 2 ore pana sunt primiti. Cei care fac asemenea reguli sunt sadisti….insa bugetarii sunt fericiti cand nu se schimba nimic.

    De ce nu se plang cetatenii daca sunt tratati in asemenea hal?

    Cetatenii nu au invatat acasa si nici in scoala sa gandeasca critic Grecia este singura tara europeana in care nu se preda teoria darwinista in scoli, deoarece Biserica Ortodoxa se impotriveste.

    De ce nu exista in Grecia o societate civila?

    In Vest au fost nevoie de 3-400 de ani pana cand s-a putut forma o societate civila. Va prinde si aici. Noi nu am avut aici o burghezie formata. Grecia a fost pana in secolul 19 in stadiu feudal.

    Care este prognoza D-voastra cu privire la societatea greceasca?

    Sunt optimist ca vom avea candva o societate rationala, vestica. Cealalta optiune este aceea ca vom deveni un stat religios de genul Iranului. Biserica se implica deja in toate domeniile. Constitutia noastra incepe cu o referire la Sfanta Treime si nu puterea care se deriva de la popor.

    Răspunde
     
  • Marius Z.
    Februarie 4, 2014 la ora 00:10

    Domnule Guran,
    De mult timp tot vorbiti de relansarea consumului sau de nivelul de trai al romanului sau de demografie.
    Sunt de acord ca reducerea CAS-ului ar putea ajuta putin angajatii si angajatorii, dar cred ca exista 3 factori mai importanti datorita carora s-a ajuns aici :

    1. Raportul leu-euro : in iulie 2007 era 3,13 lei = 1 euro, iar acum s-a ajuns la 4,5, deci o pierdere de 44% a valorii in euro a puterii de cumparare a romanilor. Si aici ma refer la mediul privat, eu lucrand la o corporatie si avand acelasi nivel de competitivitate-eficienta cu colegii mei francezi, americani sau germani. Abia dupa 5 ani, in 2013, cu mariri rezultate din performanta personala, care nu s-au aplicat tuturor angajatilor, pot sa spun ca depasesc nivelul salariului meu in euro din 2007, iar venitul sotiei in lei care s-a redus la 1/3 dupa ce fostul angajator a falimentat si s-a angajat cu greu altundeva, si asta ca sa nu vorbim de inflatia in euro a preturilor produselor de uz curent, mare parte importate in Romania. Valoarea cosului de consum sapatamanal in lei al familiei mele, din 2008 si pana acum practic s-a dublat, eu cumparand in mare parte produse similare. Sa nu vorbesc de combustibil, taxe, accize, curent, gaz si RATE IN EURO sau FRANCI ELVETIENI… si eu am inca un venit bunicel ! Dar marea majoritate a romanilor ?! De ce nu vorbiti de asta ??!! Imi vorbiti de productivitate si de grija BNR de a nu impacta exportatorii ca vezi Doamne scade euro de la 4,5 la 4,3 ! O fi si asta, dar in 2007 exportatorii nu erau multumiti ? Pentru a proteja exportatorii, majoritatea romanilor sunt tinuti cu venituri penibile si nu-si permit sa cumpere marfa scumpa, majoritara, de import! Ce demografie, ce asanare a coruptiei, ce nivel de trai ?

    2. Cresterea TVA, a taxelor si accizelor din partea statului roman din 2007 pana acum, de ce nu vorbiti de ea ? La cei -44% din cursul de schimb se adauga inca 5% din TVA (19 la 24%). Daca corelam si cu lipsa creditarii pentru activitate economica, tabloul e minunat si pentru producatori (ma refer la cei cu desfacere in intern), carora le-au crescut taxele, accizele, au crescut salariul minim in lei, le-au crescut preturile cu materia prima, combustibilul si le scad vanzarile pe piata interna deoarece produsele s-au scumpit pe raft cu 5% din TVA.

    3. Bomboana de pe coliva, pe langa devalorizarea leului (si prin inflatie) si cresterea taxelor expuse mai sus, este cresterea accelerata a preturilor energiei si combustibilului, iar asta se reflecta in tot ce se vinde.
    Si in cativa ani, inversarea piramidei varstelor va incepe sa muste si ea. Practic am irosit 25 de ani in care puteam sa crestem cum a crescut China !
    De aceea mediul economic intern e ca si mort, majoritatea firmelor de succes exportand ! Si tocmai aici ar fi o nisa de crestere economica fabuloasa – consumul intern !

    Deci ce legatura are asta cu competitivitatea mea, eu fiind platit la un sfert fata de colegii mei din vestul Europei la aceeasi calitate si volum al muncii, dar fiind nevoit sa suport preturi mai mari in euro ale unor bunuri similare insa deseori calitative inferior, diferenta fiind data de transport, marja de risc de tara si de taxele excesive din Romania ?!

    Imi cer scuze, dar mediul economic dar si cel de viata din Romania e putin spus ca e NOCIV !

    Din ce BUNASTARE ? Din ce CRESTERE DEMOGRAFICA ? Din ce SERVICII MEDICALE, TURISTICE, de INVATAMANT sau de alta natura pentru POPULATIE ? Din ce VIITOR pentru COPIII NOSTRI ?

    De ce nu face BNR impreuna cu guvernul un plan de apreciere a leului pe urmatorii 5 ani, relationat cu competitivitatea, intrarile de capital, nivelul de trai si perspectivele economice ?! Asa, sa tintim din nou un 3 lei pentru euro ! Si macar o strategie de investitii, axata pe zone defavorizate ? Nimic ?

    N-ar mai fi nevoie de blestemata aia de INDEXARE e a pensiilor si salariilor doar pentru bugetari ! Si poate si un pic de deflatie nu ar fi nesanatoasa !
    Noi, cei de la privat, cat sa mai rabdam nesimtirea asta ? Se mira lumea ca majoritatea plecam din tara cu prima ocazie ??!!

    Sincer imi doream si al doilea copil, insa dupa ultimii 5 ani in care nu mi-am permis, acum nu cred ca se mai poate ! Imi da statul roman si sleahta de nesimtiti catarati in diverse functii copilul inapoi ? Macar niste scuze ? Ceva ?

    Nu se gandesc decat cum sa mai dea o mita electorala, sa se mai tina de posturile alea cu dintii inca 3-4 ani !

    Deci domnul Guran, cand abordati miezul problemei ? Ca de «reglaje fine » a la BNR si altii m-am saturat ! Nu mai pot astepta pana la pensie ca sa vad ca se misca ceva !

    Luati exemplul Georgiei si dezbateti-l odata, cum au ajuns aia la doar cateva taxe in 2-3 ani ! Aia e REFORMA !

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 3, 2014 la ora 23:23

    Domnule Guran,

    Escrocheria cu facturile imense la caldura se intampla si in Bucuresti, unde RADET livreaza agent termic foarte fierbinte in conducte, indiferent de vremea de afara, iar acest agent termic se inregistreaza in contoarele de bransament la nivele maxime. Degeaba tine lumea caloriferele inchise, factura care vine este extrem, extrem de babana.

    E o cardasie a RADET cu escrocii – Primaria Capitalei, Guvern… toti sunt interesati sa ia piele de pe iobagi in aceasta iarna cu factura de la caldura.

    E o productie de gaze ramasa pe circuit de cand cu prabusirea industriei romanesti si aceste gaze trebuiau arse intr-un fel sau altul… asa ca se ard la foc maxim in calorifere.

    Infractorii politici sunt interesati doar sa incaseze factura nu ca lumea nu are bani sa plateasca.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 3, 2014 la ora 23:16

    Cum spuneam… nu am incredere in troica Ponta- Chitzoiu- Voinea… Niste penibili… Se apuca si anunta niste chestii la TV fara sa stie concret cum vor aplica ceea ce anunta.

    Niste putzoi !!!

    Răspunde
     
  • gabi
    Februarie 3, 2014 la ora 21:35

    Inca o data, ni se confirma: toate masurile/ modificarile legislative facute de noii „alesi” le permit sa fure protejati de lege. noile coduri „europene” sunt facute pt ca ei politicienii (hotii adevarati ai tarii) sa nu mai poata fi urmariti (ascultate telefoanele) iar pt cei care printr-o minune au ajuns dupa gratii, trebuiesc eliberati urgent
    sa ne traiasca europeanul prim-ministru. Astia m-au scarbit in 1,5 ani cat ceilalti in 8…
    NEMERNICI

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 3, 2014 la ora 20:06

    Ponta crede ca poate pacali pe cineva acordand asa-zise „facilitati” in sistem Carrefour…
    Nu platesti 12 lei acum ci 24 de lei incepand de maine impartit in 3 rate de „numai 8 lei”

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 3, 2014 la ora 19:45

    @mihai, deci esti puturos?
    Pune stufat pe un hectar de pamant toamna iar in aprilie iti garantez ai 100000 in buzunar, poti face si tu dumping in ultimele ture. Poti cultiva inclusiv marar si patrunjel, in 1000 m2, care iti pot aduce si acestia bani frumosi, punand doar o folie de plastic deasupra.
    Dupa cum am spus NU AVEM CHEF DE MUNCA, vrem doar de la stat si patron sa ni se dea.
    SANATATE, ca asta este cel mai bun dar de la natura. Dar sanatatea nu se obtine in fata televizorului.
    O ZI FARA MUNCA INSEAMNA O NOAPTE FARA SOMN.CORPUL SE CLADESTE PRIN MUNCA, IAR MUNCA PRIN STUDIU.

    Răspunde
     
    1. Mihai
      Februarie 3, 2014 la ora 21:03

      Stuful creste asa, de unul singur. N-are nevoie de lucrari de ingrijire de niciun fel. Nici nu te calaresc astia de la APIA sistematic, daca nu dai spaga la nu stiu ce consilier judetean. Chiar si pentru mararul ala, daca vrei sa fii antreprenor serios, ai nevoie de o birocratie mai „stufoasa decat stuful”( tautologia intentionata). Dar, asta e, suntem o natiune de puturosi numai tu esti un hibrid intre Bill Gates si Warren Buffet. Mai poftiti la comentarii pe Biziday, poate revolutionati economia nationala.

      Răspunde
       
  • Cristina
    Februarie 3, 2014 la ora 19:39

    normal…sunt si ei oamnei, au nevoi: telefoane, masa, dusuri, haine, mese regul ate…hai sa dam in cap si vom avea un trai mai bun decat in libertate….

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 3, 2014 la ora 19:27

    @janina, dar poate nu stii in armata si puscarie femeia de concediu este in permanenta in concediu, asa ca……….
    Daca ar fi dupa mine, puscariasul las tine intr-o incapere ca un dreptunghi 50×50 de cm si inalt de 3 metri, fara acoperis , la temperatura mediului inconjurator. Daca afara sunt 50 de grade asa sa fie si in dreptunghiu sau daca sunt -30 tot la fel si in dreptunghi.
    #”Ordinea trebuie totusi sa primeze asupra libertatii si sa reprime depasirea bunei cuviinte”
    #”Legea trebuie sa produca fericirea tuturo, trebuie sa o veneram si sa o iubim ca pe o mama.Cat des[re carmuitor, el trebuie sa fie pastorul oilor sale, nu calaul lor”
    „ESTE O CRIMA INGROZITOARE SA IEI SUDOAREA CU FIERUL”- PLATON cred, nu mai stiu sigur.
    ADICA, nu il poti jefui pe aproapele tau de rodul muncii lui, sa il exploatezi pe om si sa traiesti pe seama sudorii lui.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 3, 2014 la ora 19:26

    Nu am incredere in troica Ponta-Voinea-Chitzoiu. Niste escroci si niste invartitori de cifre.

    Cu ce il ajuta pe un om ca plateste doi ani rate mai mici cu 50% daca maturitatea creditului (data de final) se prelungeste cu inca doi ani, timp in care omul plateste rata si dobanda? Nu e o faciliate, e o amanare la plata daca se prelungeste maturitatea.

    Cine mai pune botul, bai nene, la asa ceva???

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 3, 2014 la ora 19:14

    Bravo bancilor, au inca multi fraieri care se duc sa puna cate 10000 la banca in loc sa-i investeasca. Cel mai mult o sa-mi placa cand se duc dupa 3 luni si inloc sa incaseze 10040, incaseaza 9700. Sa traiasca bancile, bravo lor sa moara fraierii.
    A explicat Moise de mii de ori dar unii tot nu baga nimic la cap.
    Si cea mai noua faza:
    Ce este PFA? Un jurist sau un avocat?:)) =)
    Si ne mai intrebam de ce ne pacaleste toata lumea.
    NU stim ce suntem dar vrem drepturi.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 3, 2014 la ora 19:09

    Eu nu sunt scoala, sunt o firma care vrea sa faca profit si sa supravetuiasca, nu sa faca caritate apoi sa spuna unii, uite pe ala care a fost ceva si acum este un boschetar. Nu-mi face nimeni statuie, doar din c-ca si la prima ploaie sa o spele de tot.
    Pentru asta sunt scolile iar eu platesc taxe si impozite pentru a primi forta de munca calificata, altfel dau faliment.
    Pe langa faliment moare si familia mea de foame. caritatea nu-si are loc intr-o firma care face bani prin munca.
    Patriciu, Ghita, Becali, Nastase, Tiriac pot face asa ceva si sponsorizari, pentru ca au luat o firma de 1 miliard de dolari cu 1 dolar. Eu am plecat de la 1000 de lei cum era atunci si nu am ajuns la acel miliard de dolari inca trebuie sa mai muncesc vreo 399 de ani.
    Nu pot oferi caritate? Ca sa te specializez si sa te fidelizez trebuie sa mai pun ceva si la salariu pentru fidelizare si scolarizare ajung la un cost de 4000 de luna cand toate firmele ofera cel mult 1500, in maxim 3 luni sunt falimentar.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 3, 2014 la ora 19:08

    Incep testele de stres la banci si ca sa nu fie prea stresate, s-a gandit Ponta sa le dea o mana de ajutor printr-un asa zis „credit fiscal”, de fapt o finantare mascata a sistemului bancar.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 3, 2014 la ora 18:53

    In loc sa anunte reducerea tuturor taxelor, Bombonel (Victor Ponta) a anuntat o masura de sprijinire directa a bancilor, camuflata intr-o reducere de rate la anumite persoane fizice.

    Nimeni nu mai pune botul…

    DEMISIA !!!

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 3, 2014 la ora 18:47

    Draga mea, la sapa nu ai nevoie nici de facultate nici de fite, doar sa vrei sa muncesti. Pamantul este parloaga. Se ofera 50 de lei pe zi, iar tu imi spui ca nu este de munca?
    La fiecare produs poti lua si 5 kg pentru consumul propriu, cum nu este de munca?
    La selectat deseuri suntem pe ultimul loc, nu putem selecta la 100%? Nu-ti mai dau ajutor social, vii si prestezi la groapa de gunoi 8 ore si-ti dau 850 ron.
    Dar noi incurajam nemunca si cazare cu 3 mese pe zi la puscarie, cum vrei sa progresam.
    Esti din Galati, mergi pe strada Morilor dimineata sa vezi cum 10 tigani fac comanda la taxi si se duc la groapa de gunoi iar seara vine masina de colectat peturi si incaseaza banii pentru ziua respectiva. Au tabla LINDAB pe vila, (casa cu etaj). Asa ca sa nu ne mai plangem ca nu este de munca, cine vrea sa munceasca gaseste de munca.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 3, 2014 la ora 18:41

    Cel mai bine si corect era ca cei condamnati sa-si plateasca singuri detentia, prin confiscarea averii. In momentul cand este definitiva si irevocabila, tot ce detine individul sa fie scos la licitatie si in maxim 3 luni sa fie vandute toate bunurile personale.
    Sa vedem atunci cine mai vrea la puscarie?
    Dar cand tu furi 100 milioane de euro donezi vreo 20-30 milioane faci vreo 5 ani de puscarie apoi tot neamul traieste bine vreo 1000 de ani.
    SA TRAIASCA FRAIERII SI SA PLATEASCA IMPOZITE, CA SA AVEM CE FURA.
    BRAVO INFRACTORILOR, AU O LEGE SUPER TARE.
    ACUM EMIGRATI CU TOTII.
    In cativa ani nu va mai exista Romania.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul si fara bun simt
    Februarie 3, 2014 la ora 18:34

    @ Cris, nu te supara dar locuri demunca sunt in Romania, problema este ca nu vrem sa mai muncim. Mai bine stam si asteptam ajutor social, ajutoare cu alimente de la UE si ne plangem ca nu avem de munca, DAR GLIA TARII RAMANE NEMUNCITA.

    Răspunde
     
    1. Cris
      Februarie 3, 2014 la ora 18:36

      Sunt o sulla. Uita-te si tu in jurul tau daca mai functioneaza ceva. Toate sunt la pamant. Nu gasesc de munca nici cei in libertate daramite niste condamnati.

      Răspunde
       
    2. Mihai
      Februarie 3, 2014 la ora 19:20

      Decat sa muncesc „glia tarii” care apartine lui Ioan Niculae si Culita Tarata(marii antreprenori politici carora li se sterg datoriile si primesc gaze sub pretul pietei ca sunt investitori „strategici”), prefer sa stau degeaba. Si nu, n-am luat prea mult ajutor de la Statul lu’ Peste, si de la Uniunea Europeana(EUSSR) poate decat cele 12 clase facute la „stat”. Si o completare: micii fermieri sunt descurajati de marile autoritati. Degeaba muncesti „glia” daca nu retehnologizezi treptat, daca nu exista sectorul secundar de prelucrare si bioprocesare si e imposibil sa faci fata produselor din import, care vin la pret de dumping. Asta asa, ca o mica lectie de „agri-business”

      Răspunde
       
    3. Silviu
      Februarie 4, 2014 la ora 12:13

      „@ Cris, nu te supara dar locuri demunca sunt in Romania, problema este ca nu vrem sa mai muncim. Mai bine stam si asteptam ajutor social, ajutoare cu alimente de la UE si ne plangem ca nu avem de munca, DAR GLIA TARII RAMANE NEMUNCITA.” – d-le Unu, desi nu sunt de acord cu un sfert dintre ele, nu pot sa nu recunosc validitatea comentariilor dumneavoastra, dar referitor la comentariul de mai sus, un mic exemplu(personal): lucram la o multinationala pe un salar cam de 4 ori peste medie prin 2009(in Pitesti-Mioveni, o singura industrie acolo); mi s-a nascut fetita si banii si-au piedut savoarea(veneam o data pe luna acasa), deci am demisionat si am venit langa sotie si copil intr-un mic orasel de provincie. Nu pot spune ca nu am ce oferi unei firme, am 3 diplome utile si ceva experienta. Am cautat doua luni de lucru local, nu am gasit nimic, am ajuns sa ma angajez in Bucuresti – cu promisiunea deschiderii unei filiale in zona daca performez. Am performat, miza importanta, dar deschiderea filialei nu s-a mai realizat. Deci, am demisionat si am cautat iar de lucru local, hotarit sa reusesc. 7 luni de zile si 57 de aplicatii – am cautat orice cu incapatinare, local. Experienta, test, performante, recomandari de pe unde am lucrat – egale cu zero(in doua cazuri mi s-a si comunicat ca as fi util, dar cumnata, ruda nu-stiu-care… urmarea nu necesita explicatii). Am renuntat si m-am angajat in orasul vecin – 6 luni munca de jos, sa nu va inchipuiti ca am dat de caini cu covrigi in coada. Apoi am prins o respecializare – agent de paza, grozav, si asa am gasit de lucru pe loc, sa aiba si fiica mea cui zice tata. Si, in sfarsit,la un an a sosit o multinationala in cochetul orasel si am fost angajat pe post de pui de sef, unde o duc aproape decent. Sigur ca se gaseste de lucru, daca ai sa cauti. Depinde cine mai depinde de tine si cit timp iti permiti sa pierzi. Ca sa nu mai spun ca trebuie sa existe cineva care sa te recomande, altfel orice dai dovada ca stii nu exista. Sau sa ai parte de o firma care are interese local si are nevoie de competenta mai degraba decat de relatii. Daca vreau sa fiu parinte, nu imi permit propria afacere. Ca angajat – imi fac serviciul si astept sa fiu recompensat – am mai putin stres – am avut afacere pe mina, retail international, lucram China-Turcia, iti iesi din minti ca se le duci pe toate la sfarsitul lunii si eventual sa faci si profit, si stiti mai bine decit mine cum reusesti sa faci profit aici in tara. „Unii oameni se conjuga cu verbul a fi, altii cu a avea”(Ileana Vulpescu, Arta conversatiei) – nu e de criticat nici una dintre alegerile-am avut pe amindoua in fata si am ales, doar sa ne ducem crucea daca am apucat pe un drum. Dar a gasi de lucru – mai ales in orasele care nu sunt capitale de judet – datorita conditiilor locale(sunt ironic, dar ma tratez), nu este o activitate la indemina oricui.

      Răspunde
       
  • agnostica
    Februarie 3, 2014 la ora 18:22

    ticalosii care fura din banii publici ar trebui sa isi plateasca cheltuielile de puscarias, poate asa nu ar recidiva, iar ceilalti nu ar considera ca merita riscul sa stai 8 luni si sa fii bogat toata viata…

    Răspunde
     
  • Catalin Constantinescu
    Februarie 3, 2014 la ora 18:16

    Si destept si frumos si Pescar ! Mai augam ceva ingrediete „secrete” precum verticalitate, moralitate curaj si atitudine si incepem sa ne minumam cum de mai rezistati intr-o institutie de stat ! Pe de alta parte, chiar nu imi pasa cat timp stiu ca un asa purtator de mesaj are expunere , fie ea si cea a Televiziunii Nationale ! Respect !

    Răspunde
     
  • Janina
    Februarie 3, 2014 la ora 17:57

    Nu trebuie sa credem tot ce spun statisticile. Una scrie pe hartie si altceva se intampla in penitenciare. Iar suma este exagerata. Si nu ma refer doar la mancare, care asa proasta cum este, macar e. Nu au caldura, nu se inchid geamurile sau sunt sparte, nu se face curatenie pentru ca nu au solutii, nu au maturi, nu au mopuri, nu au nimic. Totul trebuie cumparat de cei incarcerati. Si am putea sa discutam la nesfarsit. Deci sa nu ne mai uitam ,,in gura statisticilor”.

    Răspunde
     
  • ioan
    Februarie 3, 2014 la ora 17:54

    nu stiu daca socoteala mea e corecta insa din datele prezentate de Moise avem in felul urmator =((2397,00Ron*12luni)*33000detinuti)/4,5(€) = aproape 211.000.000€/an. Va dati seama ce se poate face cu banii astia intr-un an de zile cu conditia de a sefolosi intr-un scop folositor.
    Detinutii lasati liberi (cei care nu prezinta pericol public, cu bratara la picior, interzicere de parasire a localitatii de nastere, munca in agricultura sau programe de reeducare/antreprenoriat (scoala de meseriii…ca si asa nu mai avem maistri.)

    La nume grele cu dosare la fel de grele, care pun in pericol siguranta nationala prin actiunile lor concertate de delapidare de fonduri etc – procese rapide, fara a le permite reinnoirea termenelor dupa bunul plac pana se prescrie fapta, confiscarea bunurilor pana la paguba produsa, sustinerea cheltuielilor de judecata + X% din paguba supra taxare….ca sa se invete minte.

    Din nou revin la o idee ce am postat-o ieri, nu e nevoie se reinventarea rotii, ci de putin interes pt lucruri ce trec de granita RO. Neamtul zice „über den Tellerrand schauen” a privi putin mai departe de marginea farfuriei.
    In Hamburg intr-o puscarie foarte cunoascuta, detinutii au pus la cale o marca de imbracaminte, design, productie, distributie are loc din puscarie si este condusa de puscariesi. In Suedia sunt lasati detinutii undeva pe o proprietate de capul lor (semi-libertate) unde se autogospodaresc ei insisi).

    Mama lui de gooagl…putin interes si se pot face multe, fara a ingreuna bugetul ci din acele 211 de milioane pe care le economiseste statul.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 3, 2014 la ora 17:22

    Eutanasierea e singura solutie daca bani de puscarii noi, nu avem…

    Acei 2397 de lei pe luna/ detinut trebuie judecati in structura aberanta a costurilor cu subzistenta care sunt in prezent in Romania. Mai mult ca sigur, peste 50% sunt costuri cu mancarea, care este aberant de scumpa in Romania si are si TVA 24%. La asta se adauga combustibili, energie, apa, etc… tot cu 24% TVA.

    Si atunci cum sa nu ai costuri mari?

    Multi infractori au intrat intentionat in Puscarie pentru a avea casa si masa asigurate – lucru aproape imposibil in libertate – economia fiind pe chituci si locurile de munca ZERO.

    Răspunde
     
  • Cris
    Februarie 3, 2014 la ora 17:17

    Analiza nu e completa. O amnistie nu inseamna sa dai pur si simplul drumul pe strada acelor detinuti ci sa te ocupi intr-un fel de re-educarea lor, ceea ce presupune, la fel.. niste spatii de reeducare – casa si masa… deci tot la bani ajungem. Daca ii lasi liberi pe strazi fara sa te mai ocupi de ei, vor ajunge in cel mai scurt timp sa dea in cap sau sa fure, ca nu vor avea ce manca.

    In Romania nu au ce manca, salariati, pensionari, copii, etc. daramite detinuti proaspat eliberati. Nu-i angajeaza nimeni, nu numai pentru faptul ca sunt pusacariasi ci pentru ca economia e pe chituci.. zilnic se inchid mii de firme, datorita impozitelor aberante ale escrocilor.

    Răspunde
     
  • Roxana
    Februarie 3, 2014 la ora 17:09

    E o vorba :putin cate putin formeaza multimea de votanti(si aici ma refer strict la actuala guvernare)Daca ar fi sa adunam:pensionari+prostituate+detinutii proaspat eliberati=GUVERNUL PONTA SE TRANSFORMA IN MOD IN MOD CERT LA ALEGERI IN PREZIDENTIALUL VICTOR PONTA,si de ce nu pe viitor poate renaste PCR-ul mult iubit de cei care nu au parasit doctrina securisto-comunista timp de 5 minute dupa decembrie 1989.”BRAVO ROMANIA!”sa mai aud pe vreunul ca tarisoara asta nu este UNICA.

    Răspunde
     
  • alex
    Februarie 3, 2014 la ora 16:48

    Din pacate, oricat de mult ne-am lamenta si ultragia, aceasta reducere de pedepse se pliaza pe stilul european. Care militeaza mai degraba pt clementa, decat pt pedepsirea infractorilor. Nu vreau sa par eurosceptic sau vreun radical de dreapta, dar la noi inca nu se poate trece la acest sistem penal. Avem nevoie de pedepse dure, poate chiar si pedeapsa cu moartea. Da, poti reintegra social un pusti care a furat o acadea, dar daca dumneavoastra credeti ca un criminal in serie, un interlop care rapeste oameni sau face trafic de organe ori ministru sau oficial al administratiei ce delapideaza milioane de euro merita a 2-a sansa, inseamna ca sunteti rupti de realitate.

    Răspunde
     
    1. Dinu
      Februarie 3, 2014 la ora 21:23

      Pentru a destinde putin atmosfera ,si pentru ca ESTE CRUDUL ADEVAR va transmit un mic studiu comparativ: OBAMA :”La noi,un muncitor castiga 3000$/ luna,2000$ ii ajung sa traiasca ,iar cu 1000$,evident ca nu ne intereseaza ce face!”,MERKEL :”La noi,un muncitor castiga 2000 euro/luna,1500 euro ii ajung ca sa traiasca,iar cu 500 euro,evident ca nu ne intereseaza ce face!”,PONTA:”La noi un muncitor castiga 800 lei/luna,ca sa traiasca are nevoie de 2000 lei,iar de 1200 lei,evident ca nu ne intereseaza de unde face rost !”

      Răspunde
       
    2. VictorL
      Februarie 4, 2014 la ora 10:50

      @Alex.Nu am inteles cum e stilul european.Am cunoscut un englez care pentru inselaciune a primit 10ani din care a facut 5 cu buna purtare.Cind a iesit afara inca 5ani era in ,,probation”,adica daca mai facea ceva intra iar si facea diferenta ,la care se mai adauga si pedeapsa pentru fapta a doua.

      Răspunde
       
      1. alex
        Februarie 4, 2014 la ora 13:04

        Britanicii, sunt in UE cam de forma si inca isi mai pastreaza pedepsele(in afara de cea cu moartea) si sunt „urecheati” sistematic de comisarii politici europeni. Insa uitati-va in tari ca Belgia, Olanda( chiar si aici insa oamenii s-au saturat de luxul si debanda din sistem si ii vor la munca silnica pe detinuti), chiar si unele cazuri din Germania unde infractorul, poate efectiv sa-si negocieze pedeapsa. Sigur, prejudiciul se mai recupereaza intr-o masura sau alta. Dar aici e vorba de egalitatea in fata legii si executarea sentintei fara prea multa tergiversare. Asta e, fie ca ne place sau nu, un Cod Penal performant il au Statele Unite si Japonia. Europa, in ansamblul ei unional e moale la lucruri de genul asta. Si dincolo de criza economica, asta este un important aspect al crizei sociala care va ingropa pe buna dreptate europolitrucii.

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Februarie 5, 2014 la ora 12:29

          @Alex.Am auzit si eu in Franta romani care povesteau ca acolo puscaria e hotel de 3stele.Despre Belgia am auzit ca e mai rau iar in Italia romanii prefera sa vina sa faca puscarie acasa,unde se spune ca in inchisori sunt paduchi.Totusi cu toti paduchii nostri nu cred ca s-a pomenit in Europa ca pentru doua pedepse una de 3 si una de 4 ani,pentru fapte de mare coruptie sa faci 8luni cu mare taraboi si apoi sa ai tupeul sa ceri cu suspendare.Despre Cehia am auzit iar ca are inchisori crunte.Totusi exemplul cu UK eu il consider relevant in Europa datorita faptului ca e cea mai civilizata tara si acolo legea e lege.Nu se acorda pedepse mari pentru fapte marunte dar la recidiva termenul se respecta in totalitate.Nu iese nimeni la munca silnica dar nici nu se tocmeste nimeni.Mai au si pedepse cu bratara(Tag)si la domiciliu dar trebuie sa muncesti sa te intretii iar la 7seara esti in casa, insa doar daca altcineva raspunde pentru tine.Daca ai disparut faceti amindoi puscarie inchisa dar perioada se mareste.Asta ar fi stil european dar ce va fi la noi ramine de vazut.Deocamdata vedem criminali si violatori ca ies din puscarie si intra in centre de minori desi nu mai sunt minori demult…Odata cu codurile astea europene cred ca trebuie sa ne cumparam cu totii arme, pina nu ne iese stilul european pe nas.

          Răspunde
           
          1. alex
            Februarie 5, 2014 la ora 20:36

            Polonia si Cehia au cel mai dur sistem de penitenciare din spatiul comunitar. Iar aia cu Italia nu o cred. Daca era asa rau mai reusea Botezatu sa iasa si sa aiba succesul care il are ? Sa fim seriosi. Si Uniunea Europeana, e si impotriva inarmarii personale, nu stii ? Ce atata spirit razboinic ? Au grija trupele guvernamentale de tine. Chiar si cand protestezi pt o cauza justa 😀

             
          2. dan onofrei
            Februarie 5, 2014 la ora 21:51

            Victoras -ce sa mai
            …. comentam??!! ,comentariul tau depaseste .. deci daca romanii asta au invatat din Franta ,ca puscariile acestora sint hotelur ide trei stele ,inseamna ca sansa de evolutie europeana a Romanicii in viitorul secol este splendida.CU ASA OAMENI performanti in borfasereala nu poti sa nu iasa si sansele de viitor pe masura_Deci borfasii tot borfasi ramin .Este ceva implantat genetic probabil cafre neceista se pare operatii radicale ca la cancer generalizat:Totul este treaba de gene .

             
          3. VictorL
            Februarie 5, 2014 la ora 23:57

            @DanOnofrei&Alex.Romanii in Europa au facut puscarie pina mai o luna in urma si pentru ca au muncit nu doar ca borfasi.E bine ca intram in stilul european,desi eu nu prea cred ca se va intimpla prea repede.Le luam fata polonezilor…
            Totusi,ca tot fac spume la gura astia ai lui Voiculescu si tot ameninta cu puscaria pe Basescu,daca scapa acuma toti hotii principali si secundari ca se prescriu faptele a le lui Basescu nu se prescriu,ipotetic vorbind?

             
          4. alex
            Februarie 6, 2014 la ora 14:05

            :)) Le luam fata polonezilor la ce ? Nici cand eram colegi de „lagar socialist” cu ei nu eram la egalitate. La amenintari suntem suntem cei tari. Cum sa il bage pe Basescu la puscarie ? O sa bage niste patroni „basisti” de IMM-uri care nu si-au achitat 2 lei bagati artificial restanta la impozite. Si sa nu uitam un lucru. Corb la corb nu-si scoate ochii 😉

             
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase