Diversiunea unor mitici ardeleni

Publicat la data de de Moise

transilvania blog

de Moise Guran

Dacă Ungaria și-ar pune mintea să cumpere tot terenul arabil din Transilvania și presupunând că n-ar reuși să ia hectarul mai ieftin decât l-a cumpărat Traian Băsescu în Călărași, ar avea nevoie cam de 20 de miliarde de euro. Cum bugetul Ungariei pe 2014 este ceva mai mare decât al României, dar, la un PIB comparabil, datoria publică este triplă, presupunând că Ungaria ar împrumuta 20 de miliarde ca să cumpere hectarele din Transilvania, atunci ţara vecină s-ar apropia de un scenariu grecesc. Desigur, pământul este încă mult prea ieftin în România, dar asta pentru că noi românii îl privim fiecare altfel.

Pentru țăranul care nu mai vrea să-l are că nu-și scoate banii pe culturi, pământul este o povară de care poate chiar vrea să scape. Pentru discuțologii de la televizor care agită aberant problema naționalistă, terenul arabil este patria noastră, pe care dacă o cumpără străinii va fi ca și cum vom fi deposedați și alungați din țară.

Trecând peste momentul de o joasă calitate politică, ar trebui probabil ca noi, toți românii, indiferent că suntem munteni, moldoveni sau ardeleni să vedem terenul agricol ca pe un factor de producție, pe care da, ar fi bine să-l păstrăm în proprietate românească, fizică sau juridică. El este ieftin în România pentru că nu produce mare brânză, dar și pentru că lipsa de interes nu ne costă chiar deloc. În România agricultura încă mai este o formă de protecție socială și, de la Cuza încoace, toate reformele agrare au fost gândite în acest sens. Conducătorii României mai mari sau mai mici, mai moderne, mai contemporane sau mai postdecembriste, n-au înțeles nici potențialul uriaș al celor 15 milioane de hectare agricole pe care le are România, dar nici nevoia de modernizare a țăranului român.

Cum ar fi dacă impozitul pe un hectar agricol ar fi de o mie de euro pe an? Prea mult, știu, dar dacă ar fi scutiți de acest impozit cei care și-ar lucra pământurile? Ar rezulta că numai cei care nu și le lucrează ar plăti uriașul impozit, nu-i aşa? De exemplu pentru terenul agricol din Transilvania, în ipoteza stupidă că l-ar lua ungurii, Ungaria ar plăti României cinci miliarde de euro pe an, deci după trei ani ar da faliment ca țară și am putea să o cumpărăm noi pe banii ei. Vă spun toate astea ca să vedeți cât de aberante au putut fi aceste discuții. Dar un impozit mare pentru un teren nelucrat e un lucru serios și tot serios vă întreb cum ar fi dacă peste, să zicem cinci hectare, te-ar obliga legea fie să-ți faci o firmă cu care să lucrezi pământul, fie să-l dai în arendă unei firme care să-l lucreze? Ar însemna că nici străinii dar nici românii n-ar mai putea să cumpere terenuri în România decât fie sub cinci hectare pe persoană fizică, fie peste cinci hectare dar pe firmă. Sub cinci hectare ar fi nevoie de trei milioane de străini ca să cumpere toată România, iar pe firmă puteau oricum să cumpere terenul și până acum.

Este interesant cum această diversiune cu ungurii care ne cumpără țara, agitată pe la televizor de (surprinzător?) un grup de români de la Cluj, a fost întoarsă într-o retorică în care ei politrucii ardeleni sunt mai buni decât cei dâmbovițeni, care n-au făcut în 100 de ani o autostradă peste munți până în Transilvania. Ce-or fi avut de comentat moldovenii care sunt de 200 de ani în România și n-au nici ei autostradă chiar dacă aceasta nici n-ar fi avut munți de trecut?

Privind la tv tot acest șou, am avut senzația că politrucii ardeleni (români, nu maghiari) agită ei înșiși ideea autonomiei Ardealului ca să-și negocieze o poziție mai bună cu politrucii dâmbovițeni. De unde rezultă că politrucii sunt toți la fel indiferent în ce provincie istorică a României au văzut lumina zilei, iar eu am încercat să vă demonstrez că şi Transilvania are miticii ei. O astfel de dezbatere e chiar periculoasă, aşa că hai să fim atenţi la cine şi ce interese are.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

69 răspunsuri la Diversiunea unor mitici ardeleni

  • Sergiu Daniel Berghian
    Ianuarie 20, 2014 la ora 19:32

    Măi Moise, de ce nu eşti tu deja Preşedinte?

    Hai fă-ţi un partid să te votăm ca următor preşedinte al României, sau, intră în PDL, ştiu eu…

    Numai să nu faci vreo monstruoasă coaliţie……

    Răspunde
     
  • SANGE SI NOROI VOR FI PEIZAJUL DE BAZA PACATOSILOR
    Ianuarie 15, 2014 la ora 16:34

    DE RAZBOI NU SCAPA NIMENI. MOARTE CIOCOILOR EI SUNT NUCLEUL RAUTATILOR.

    Răspunde
     
    1. dan monofrei
      Ianuarie 20, 2014 la ora 20:36

      stimate domn ,nu te supara ,daca matale in cretinatatea matale de inghesuit mintal vrei razboiu ,fa-l in pat cu sotia matale.NOi ,majoritatea ,vrem pentru copii si nepotii nostri PACE.
      Ma scuzati dar sinteti un inghesuit .Sint destule probleme de rezolvat si se poate si fara razboi:SAu esti in armata si ti.-e frica de somaj!!MArs la sapa ,la rinit la vite sau fa-te programator :IN JAva/C++ de exemplu,ca se cere .Sau sofer ,daca altceva nu poti:Si daca te accepta aia la examen ca se zice ,oaqmeni buni ,oameni rai si soferi:DA matale cu vorbele astea esti ceva mai rau:Negru in cerul gurii.PAcat ca in tara aceea si de minunati intelectuali mai sint si gunoaie cu gramada:Mare pacat

      Răspunde
       
  • APEL
    Ianuarie 15, 2014 la ora 15:07

    Aideţi fraţi într-o unire,
    Ţara noastră e-n pieire:
    Aste ziduri şi palate
    Unde zac mii de păcate
    Aideţi a le dărâma.
    N-auziţi în piaţă larmă?
    Daţi năvală-n mâini cu armă;
    Că soldatul ne ajunge,
    Baioneta ne împunge,
    Daţi, de-o vrea şi el să dea…
    Fraţilor, să n-aveţi milă,
    Daţi în cei ce vă fac silă.
    Vă iau plugul, arătură,
    Boul chiar din bătătură.

    Sculaţi, voi oropsiţi ai vieţii,
    Voi, osîndiţi la foame, sus!
    Să fiarbă-n inimi răzvrătirea,
    Să-nceapă al lumii vechi apus!
    Sfîrşiţi odată cu trecutul negru,
    Sculaţi, popor de osîndiţi!
    Azi nu sînteţi nimic în lume,
    Luptaţi ca totul voi să fiţi!

    Hai la lupta cea mare,
    Rob cu rob să ne unim,
    Internaţionala
    Prin noi s-o făurim!

    Sculaţi, nu-i nici o mîntuire
    În regi, ciocoi sau dumnezei!
    Unire, muncitori, unire,
    Şi lumea va scăpa de ei!
    Prea mult ne-au despuiat tîlharii
    Ce-n lume, lux, desfrîu se scald:
    Să ne unim toţi proletarii,
    Să batem fierul cît e cald!

    Hai la lupta cea mare,
    Rob cu rob să ne unim,
    Internaţionala
    Prin noi s-o făurim!

    Ţărani şi muncitori, noi sîntem
    Partidul, mare muncitor!
    Pămîntul este-al celor harnici,
    Cei leneşi plece unde vor!
    Cînd vulturi lacomi, corbi de pradă,
    N-or mai pluti nori negri-n vînt,
    Pe cer luci-va-ntotdeauna
    Al înfrăţirii soare sfînt.

    Hai la lupta cea mare,
    Rob cu rob să ne unim,
    Internaţionala
    Prin noi s-o făurïm!

    Răspunde
     
  • SIMPLU CETATEAN
    Ianuarie 15, 2014 la ora 15:03

    ROMANIA APARTINE ROMANILOR . DREPATTEA SOCIALA REDESTRIBUIREA BUNURILOR IN MOD ECHITABIL. MOARTE DUSMANILOR.

    Răspunde
     
  • Cetateanul
    Ianuarie 15, 2014 la ora 11:31

    CRIN – VOICULSCU-PONTA DUSMANII NATIUNI ROMANESTI !

    Răspunde
     
  • Dan
    Ianuarie 15, 2014 la ora 11:01

    10 miliarde euro ii iau imprumut de la rusi, deci mai au nevoie doar de 10. Ce poate fi mai rau decat sa cumpere ungurii pamant in Ardeal? Ati ghicit. Sa-l cumpere cu bani imprumutati de la rusi si sa-l puna gaj.

    Răspunde
     
  • aronpumnul
    Ianuarie 15, 2014 la ora 01:24

    Ori discutati despre zootechnie, technologie in egricultura si investitii…ori stati la un sah sau o tabla in parc si discutati acolo idei nesemnificative si inconstructive in lumea de azi. Guralivi nationalisti educati dar prosti ca dv vor fi intodeauna si li se vor da libertate de a vorbi dar efect nu mai aveti decat la pensionari needucati sau izolati. si tot mai putin efect. …mai ales ca nu mai controleaza nimeni relativitatea si chaosul organizat al investitiilor private …unde banii si profitul conteaza si daca ungurul vine sa cumpere de la Mitica un hectar si da mai mult decat turcul sau italianul ecscroc atunci ungurul va avea pamantul acela si credeti-ma ca nu a cumparat hectarul acela de la Mitica sa va fure ardealul. nici macar 1 din 1000 de ganduri nu il freaca de asa ceva . Cumpara sa investeasca si sa-si faca bani. …No binie ma. Deschideti mintea si analizati la ce va ganditi… si nu va opriti sa analizati dupa 2 minute de impresii si impulsii ci dupa un timp indelungat de gandit cu mentalitatea deschisa.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Ianuarie 15, 2014 la ora 02:09

      stimate domn ,daca toata complexitatea vinazarii terenului agricol la straini in conditiile cresterii permannete a preturilor la produsele agricole brute pe pietele mondiale se reduc la ..no binie ma ..atunci e bine ca ve bine si va urez un viitor fericit(din fericire nu locuiesc in zona ci linga Frankfurt Main ).Cit despre aluzia ca pot sa ma exprim liber parca seamana amenintare securista cind era mai bine sa iti ti gura :Pe deviza cine nu-i cu noi e-potriva noastra .Deci mult succesc in vinzarea terenurilor agricole la straini de orice etnie:VA inteleg ,poate a-ti cumparat ca speculant ieftin de la tarani nevinovati(mitica fata cu reactiunea )si va arde buza sa vindeti repede si scump calcind in picioare traditia stramosilor Horia Closca si Crisan .

      Răspunde
       
    2. VOCE DIN POPOR
      Ianuarie 15, 2014 la ora 10:50

      tu haimana de sange spurcat si inferior tu nu stii ce inseamna Nationalism , de jupit pielea celora care badjocuresc natiunea Romaneasca la ea in Tara, tu haimana de sange strain si naemul tau de puslamale venetice sa zici multumesc ca nu sunt si Demnitarii Nationalisti adevarati, sa va dam foc.

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Ianuarie 14, 2014 la ora 20:07

    buna seara la toata lumea :este o singura solutie:Acceptatea unor investori straini (pot fi si maghiari dee ce nu ,sint vecinii directi de tara) IN DOMENIUL FERMIEÖOR AGRICOLE SAU ZOOTEHNIOCE IN COOPERARE MIXTA LA CARE CAPITALUL DE BAZA SA FIE 80 % ROMANESC SI 20 % STRAIN .deci DACA ROMANI cu terenuri dispersate in loturi farimitate se vor unii in societati agricole ei au capitalul cel mai important -terenul ,iar strainii sa vina cu tehnica si sa aiba dreptul de transfer al cistigului dupa ce isi platesc imnpozite serios stautului roman :Munca sa o faca in parti absoluit egale de contributieiar consi.liul administrativ sa fie dupa cum este capitalul 80 % romani si resdtul straini 20 %.SA se faca pe perioade mai inti limitate ,experimental incepind cu 5 ani daca functioneaza si in interesul statului roman se poate prelungi.Iar pentru unii straini cum este si cazul meu (am cumparat in 2003 fara sa va cumpar tara )care vin acolo sa imi a fac o dambla la aer curat la tara ,bun, sa aiba dreptul la o casa pe care insa sa nu o poata instraina prin vinzare ulterioara decit la unui cetatean roman si nu la pret de specula ci la pretul actual al pietei sau sa popata fi mosdtenita de mostenitori directi :IAr bogatia subsoluluki ramine ceva de interes NATIOANAL cum este cazul aurului de la Rosia MOntana:Numai statul are dreptul sa dispuna nu isi vinde tot taranul pamintul cu aur cu tot :Adica se intoarce Romania sec 21 la America westului salbatec sec 19

    Răspunde
     
  • Mediator Bucuresti
    Ianuarie 14, 2014 la ora 19:51

    Frate, a inebunit lupul ! Nu credeam ca in 2014 mai putem avea subiecte atat de puerile in interesul public !

    Răspunde
     
    1. Kristina
      Ianuarie 14, 2014 la ora 20:43

      Agricultura facuta de ungurii proprietari de terenuri agricole in zona mea strict(Covasna,Harghita,Targu -Mures)nu se compara nici cu cea facuta de ungurii din Ungaria.Asta o spun cei care ne viziteaza tara in regiunile descrise!Mai umblati vara in concedii si prin TARA(lasati dk aerele de smecheri de romania si veniti sa vedeti cat de bine isi ingrijesc ungurii pamanturile in tara asta)ATENTIE NU SUNT DE ETNIE MAGHIARA!

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Ianuarie 14, 2014 la ora 21:10

        stimata doamna Kristina -nu contestam harnicia etniei maghiare din Romania sau din Ungariasau de orisiunmjde desi dinsiinu au impinzit lumea ca romanii sint mai patrioti adevarati :E clar sint un popor muncitor ,civilizat si foarte curat iar acolo inm acele judete dee care3 sint legati istoric sint si m kiinmdrideasat si o fac si mai motivati :Asta nu inseamna ca si romanii -DACA VOR !!!!!(deci numaI daca vor !!! SI MAJORITAR NU PREA VOR) sint mai prejos caci din traditie au fost tarani gospodari in toate regiunile taraii( e drept facuti pilaf de bolsevici!!!) inclusiv si in Ardeal partial (au scapat exact cei de la deal si munte !!!) unde din pacate au fost secole iobagii total NEOMENOSILOR !!!grofi unguri.Aici nu este vorba de nationalism ci de situatia reala ABSOLUT ACTUALA caci pamintul agricol are o valorae de neplatit si este LIMITAT ca suprafata !!!!!Dar se pare ca romanii ,petrecareti de fel ,care si-au pierdut(intre timp din 89 incoace sint 2 decenii si..) parintii imbatriniti biologic nu mai sint in starae sa isi gaseasca o cale de a se uni in asociatii agricole si atunmci vor veni masiv si cu fericire peste dvs toti europeeni westici(care bani au dsetui ca bancile dau banii ieftin actual!!) cu siguranta mai intii holandezii zburatori care sint mari maestri in ale fermieritului:Ce sa zic -da-i roma_nului mintea de pe urma dar sint sighur ca facem discutii sterile , e pierdut asi ultima carte ,deci dati-va paminturile si bucurati-va ca Victor L ca are la poarta 2 AUDi A8 peste un an poate si 2 Porsche trageti-o pe chefuri si petreceri ca tot a inceput anul.Si mult succes …in intrecerea …capitalista ..pe timpul meu acolo ,anii 70 se ura de la cel mai intelept stejar al CArpatilor, lumina soarelui si a intelepciunii ….si mult succesc in intrecerea socialista …daqrgi tovarsai si üpretini si ..sa stati linisti la locurilii dsv ..fiti linistiti ca o sa fie bine si la vara cald

        Răspunde
         
        1. Kristina
          Ianuarie 15, 2014 la ora 11:28

          domnule Onofrei,cred ca v_am scris si in luna decembrie faptul ca am legatura de familie (matusa,verisoara,nasa)stabilita in Israel.PATRIOTISMUL SI DRAGOSTEA evreilor fata de pamantul natal ar trebui sa fie exemplu pentru multi.Din pacate nu toti inteleg sensul cuvantului PATRIOT.Li se pare ceva demodat.Ariel
          Sharon a dat exemplu de
          patriotism pana si la sfarsitul vieti sale.

          Răspunde
           
    2. dan onofrei
      Ianuarie 14, 2014 la ora 20:44

      stimate domnule bucurestean :De ce provocati cu comentarii primitive ?????
      Cum adica puieril cind o tara care dupa 89 a fost demontat bucatica cu bucatica spre folosul altor puteri mai mici sau mai mari a ajuns in final sa fie obligata prin conventii internationale sa isi vinda ce are mai de pret orice tara _TERENUL AGRICOL si PADURILE :SI culmea asta in conditiile in care alimentele (produse din materii prime agricole)vor fi mai valoroase ca aurul.Stiu toti aici in west(o stiti si dvs in est dar o faceti pe nestiutorii sau sinteti rau intentionati cu propriile tari) ca la ora actuala nu se mai merita investitii de capital decit investitie in bunuri fixe cu valoare reala adica imobilii si mai ales teren si intre timp arhicunoscut teren agricol mai ales ecologic :Deci si daca sa zicem un taran roman din Ardeal ,Moldova ;Valahia isi instraineaza lotul personal cu 7000 Euro hectarul nepotii il vor blestema in ca i 1-2 decenii vopr asta pe o tara pierduta sclavi ai altora-Istoria globala e plkinma de exemple o data cu inceputul colonialismului .A pierdut din start cu atit mai mult cu cit moneda actual EURO pipiana e tare labila:Adica azi e miine nu este decit hirtiede sters la popu (Istoria se repeta au mai fost cazuri):DAr pamintul agricol ramine ceva care nu se poate inmultri prin specula la bursa sau accelerarea imprimerie la banca centrala europipiasna la turatii de se in rosesc rulmentii.DECI daca puteti actionatio UNITI in asociatii agricolesi nu va vindeti pamintul agricol:NU ca nmu la straini poa sa fie si italieni nici macar la vecini sau daca siontei OBLIGATI din afara sa o faceti faceti contracte intelepte in avantajul vostru + national si pe timp foarte limitat cu clauza de principala de stingerre totala in caz de dezavantaj economic.Apelati la cei mai buni juristi ai dvs.in drept international si contracte economice sau angajati societati juristice straine neutrale !!!!!care va costa bani grei dar sa o faca profesionist in avantajul dvs.

      Răspunde
       
  • Ion Ardelean
    Ianuarie 14, 2014 la ora 17:53

    O mica obiectie as avea: ati luat in calcul terenurile agricole si padurile deja retrocedate bisericii catolice maghiare si urmasilor grofilor?
    Romanii din Ardeal nu au avut o viata prea dulce dar proprietati…
    Au fost sclavi pe pamantul lor..

    Răspunde
     
  • O voce dintre dintre Nistru si Prut
    Ianuarie 14, 2014 la ora 15:07

    ROMANIA APARTINE ROMANILOR ! DREPTATE SI ADEVAR. MOLDOVA ARDEALUL SI TARA ROMANEASCA ! BUNASTAREA NATIUNII UNIREA TARII ! DREPTATE SOCIALA ! LUPTA CREDE OBTINE. Pace tuturor cetatenilor de buna credinta.Domane ocroteste

    Răspunde
     
  • alin
    Ianuarie 14, 2014 la ora 15:00

    Cea mai buna emisiune TV.
    Chiar daca TVR este condusa politic emisiunea ta nu sta in genunchi.
    Aviz A3 spalatori de creiere.

    Răspunde
     
  • unu analfabetul
    Ianuarie 14, 2014 la ora 12:19

    Si referitor la emisiunea de ieri de la Europa fm, Pe tine moise te-as fi ales la presedentie.
    MOISE GURAN Presedintele Romaniei

    Răspunde
     
    1. Costin Turcanu
      Ianuarie 14, 2014 la ora 13:35

      Cinstit vb. ar face mai multa treaba ca Prim Ministru, plus ca ar putea sta mai multe mandate :)!

      Răspunde
       
  • Piticu porno
    Ianuarie 14, 2014 la ora 11:41

    Sa isi decida fiecare soarta dupa cum doreste si nu cum vor hotii de pe Dambovita. Iar pana una alta moldovenii au drumuri mai bune ca si Ardelenii. Ardelenii tot timpul sunt naspa cand vor ceva, sunt Ok numai atunci cand cotizeaza si nu vor nimic.
    In Armata Oltenii si Sudistii voiau sa fie sefi, Moldovenii voiau la bucatarie iar Ardelenii voiau acasa.
    Ardealul condus de Ponta e mult mai rau.

    Răspunde
     
  • ladislau
    Ianuarie 14, 2014 la ora 10:12

    Moise Guran,cine sunt acei DIVERSIONIȘTI MITICI ARDELENI?Poți să dai câteva nume?

    Răspunde
     
  • FabianCj
    Ianuarie 14, 2014 la ora 10:09

    Felicitari D-le Moise Guran!

    Nu stiu alte natiuni dar romanilor le place in mod deosebit sa se scalde in aparente, povesti si confuzie. Solutia e simpla si verificata! Atunci cand esti la inceput si fara cunostinte (asta ca sa nu zic mic si prost), in mod natural trebuie sa fii atent la cei care au ajuns la maturitate si au trecut de primii pasi dar foarte important, au avut succes. Din punctul meu de vedere atunci cand avem cate o problema legislativa…as lua legislatia Germaniei sau Poloniei si … la studiat si aplicat cu ea. Si uite asa micul plagiator ar putea sa isi indrepte talentele innascute catre ceva constructiv :). Sa avem un an profitabil ca sa ne putem macar plati datoriile la stat!

    Răspunde
     
  • unu analfabetul
    Ianuarie 14, 2014 la ora 09:20

    Multumesc Moise pentru aceasta tema.
    Si cum poti distruge agricultura romaneasca prin achizitionarea de teren agricol.
    In 3 ani agricultura romana poate ajunge la zero. In acesti 3 ani iti recuperezi banii pe investitie numai prin subventia primita de cel putin 150×3=450 euro, cam atata se vinde terenul in Moldova.
    Dupa primul an tii productia in siloz, iar cei care trebuie sa insamanteze nu vor gasi samanta ieftina(cand oferta este mica si cererea mare creste pretul), plus ca trebuie sa mananci si sa hranesti animalele. In al doilea an insamantand cu un pret mai mare ai si costuri mai mari. Al doilea an vand productia din siloz plus productia curenta(oferta foarte mare, cererea mica) preturile vor fi foarte mici iar veniturile la fel, dar ai cheltuit mult mai mult. Deja in al treilea an esti in colaps si nu se stie daca poti insamanta, iar daca conditiil meteo nu te ajuta, iti vei vinde terenul strainilor?
    Apoi mai este nevoie de o mica criza si tu nu vei avea nici macar unde sa muncesti sau ce sa muncesti, pentru ca ti-ai vandut terenul, iar acum nu mai da-i jumate din salariu pe mancare il da-i pe tot.
    Romania nu a fost in stare sa scada evaziunea la panificatie, dar cu acest impozit de 1000 de euro.
    Si daca ungurul isi munceste pamantul nu mai da un ban la stat MOISE?
    Dar taranul roman care munceste in alta tara ce va face cu pamantul pe care parintii lui de 70 de ani nu-l mai pot munci?
    Sper sa aveti dreptate domnule MOISE, dar istoria ne va judeca.
    Vom trai si vom vedea ce se va intampla.

    Răspunde
     
    1. Ben
      Ianuarie 14, 2014 la ora 09:34

      Mă refer la afirmaţia „Si daca ungurul isi munceste pamantul nu mai da un ban la stat MOISE?”. În cazul acesta se aplică legea. Cum s-ar aplica legea şi în cazul unui cetăţean român: nu ţi-ai plătit impozitele (impozitul pe proprietate + impozitul pe venit), vei fi executat silit. În cazul proprietarilor de terenuri executarea silită este chiar mai uşoară decât în cazul proprietarilor de firme. Doar nu poate pleca cu terenul. I se confiscă terenul, terenul este vândut la licitaţie şi statul îşi recuperează banii de impozite.

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Ianuarie 14, 2014 la ora 19:29

        buna seara -stimate domn -din pacate in acea tara se pare ramasa sa definim mai realist fara stapin (precum ciinii maidanezi ai caror stapini culeg acum poate rosii in Sicilia )nu prea au taranii Dumnezeu fiscal.Sa va dau un exemplu real chiar din septembrie 2012 .Intorcindu-ma spre casa in Germania dupa cca 10 zile petrecute in tara la o mica casuta taraneasca din judetul Buzau folosesc trecerea spre west trecind muntii Buzaului(UN PARADIS al naturii europeene va recomand la toti dar atentie la ursii salbatici!!!)) cind dupa ce parasesc judetul Buzau(Intorsura Buzaului) undeva mai in vale incepe judetul Covasna.Acolo case tare curate cu graDINI DE FLORI CA IN POVESTI si parca esti in alta lume se vede clar civilizatia imperiului de secole ,asta e de netagaduit deci cinste lor.LA unele porti sint scosi in strada saci de cca 30 kg de cartofi minunati ca si calitate .rodul munciii harnice cu tehnica primitiva si fara chimie a acelor oameni:Avind remorca mica dupa mine nu ezit sa cumpar un sac (Cu ani in urma cind treceam in Ungaria dupa granita se vindea acolo pina la Mako intre timp au disparut acolo datorita autostrazii dar erau si un alt soi nu asa bun ).
        Deci am cumparat au fost miununati nu au tinut din pacate prea mult facuti prajiti zilnic (fiimea mi-a dat comanda extra ):CA ecologici cum nu poti visa sa cumpari nici pe bani grei aici in Germania chiara la tarani_Nu e pamintul de asa natura si si taranii chimicalizeaza puternic altfel nu se dezvolta ,e pamintul slab tare :DAr sa revin la actul de cumparare vinzare a sacului:Credeti ca acea doamna ,(nu era taranca) dar era din recolta lor avea pivnita plina ,platea vreun cent statului roman sa zicem primariei din satul covasnmean ???? pentru acel act de vinzare de putini cartofi:Pivnita era vcplöina dar nmu era extrem de mult??Sint sigur ca nu si de fapt este DECIT un act primitiv de subsistenta,alanmu estze comert:Ce sa o dam cotita ,halul de dezbinare al terenutrilor de dupa 89 a fost cea mai criminala greseala posibila politica :Chiar daca se dadeau paminturile inapoi sa zicem ,OK dar trebuiau da-te nu in folos personal ci in asociatii agricole la fel cum sint majoritatea cooperativelor agricole din vest .Cel putin acolo in comuna BAlta Alba de BUzau unde detin acea micuta casuta ,edrept cu un teren de2500mp teren gradina intravilan (Asa este regula acolo in BAraganul romanesc) multi au in asociatie pamintul si dupa vinzare aproduselor asociatia plateste impozit la stat ,sa zicem ca asa mai are si statul (comunitatea ) un profit,dar o agricultuirade subsitenta si asa facuta de batrini TERMINATI (UNII SI CU NEPOTI IN SPATE COPII PLECATI HAIHUI IN STRAINATATE DUPA MUNCA) peste 70-80 ani (cazul vecinilor mei de casa) care abia se mai tin ei pe picioare :Deci a fost un actionism in 89 la nivel mare :SA numim diversiune nationala facuta sa distruga o agricultura care functiona si avea NEVOIE doar de o mica absolut mica coirectie (RETEHNOLOGIZARE )-se putea face daca nu se dezbinau si isi furau caciula furind totul in comun !!!!):Si-au batut joc de ei mai intii comunistii facindu-i din tarani adevarati cu experienta de agricultori din ata in fiu in navetisti fara scop (nu au fost fericiti in silozurile de cite 10 etaje de beton unde prin anii 80m mkai facdeau si frigul si scoteau burlanul pe geamul bloculuk dind foc la plastic altfel nu se mai duceau la parintii batrini sa taie o data pe an porcul de Sfintele Craciun )DAr intre timp parintii nu mai exista si ei nu prea mai stiu sa tina o grebla in mina :Eu nu am muls vaca !!O sa auzi des de la copii fostilor tarani ,intre timp orasenitii secolului 21 parveniti in limuzine de lux .

        Răspunde
         
    2. nyandy
      Ianuarie 14, 2014 la ora 09:59

      unde gasesti cu 450 euro/Ha ??? , aici in ardeal cer de la 3500-5000 euro/Ha,….problema este ca tot terenul este farmitzat pe bucati intre 15-70 ari,..parcele inguste de 10-30 merti si lungi de 2-400 de metri totul ararta ca niste franjuri unde nu ai spatiu nici sa intoerci plugul,..daca este o bucatica mai mare de peste 2 ha cer o avere,..iar bucatile mai mari sant pe niste pante sau fara sursa de apa si acces pe ele,..etc,..No sa vina Ungurii sa se spele pe cap cu franjuri de pamint …si cu taranii ce nu isi vind tara ,

      Răspunde
       
  • Adrian
    Ianuarie 14, 2014 la ora 06:49

    Moise, ştii ce se întâmplă cu „impozit mai mare, dacă nu e lucrat pământul”? Cam ce se întâmplă acum cu subvenţiile sau cum s-or chema. Omul are 10 hectare de pe care taie buruienile o dată pe an şi ia subvenţie ca şi cum ar fi arat/semănat/etc. Tot aşa şi cu impozitul ăla.
    Aşa cum se întâmplă prea multe în ţara asta. Pe vremuri era vorba: „Noi ne facem că muncim, voi vă faceţi că ne plătiţi”, acum s-a transformat în „Noi ne facem că muncim, voi vă faceţi că nu vedeţi că furăm.”

    Răspunde
     
    1. Ben
      Ianuarie 14, 2014 la ora 09:04

      Ma refer la afirmatia „Omul are 10 hectare de pe care taie buruienile o dată pe an şi ia subvenţie ca şi cum ar fi arat/semănat/etc.”. Din pacate NU este exacta. Subventia este mai mică pentru intreţinerea terenului ca „pajişte temporara” (exemplul dat de Dvs.) si mai mare pentru cultivarea lui.

      Răspunde
       
  • anca
    Ianuarie 14, 2014 la ora 03:49

    UE a dat ordin ca toate tarile din UE sa accepte vanzarea de terenuri.Acest ordin e valabil pentru tari ca ROMANIA care are presedinte,PM,in concluzie toata conducerea de stat si guvern „CORUPTA”.Nu spun ca Bulgarii au o conducere mai cu rusine si cu toate astea au avut curajul de a nu accepta ordinul UE.Din nefericire tara noastra o sa dispara dupa harta lumii,sa le multumim acestor tradatori de neam si tara.

    Răspunde
     
    1. nyandy
      Ianuarie 14, 2014 la ora 08:32

      cu totul de acord cu tine,…dureros dar asa este ,..ajungem cit de curind scavi in propria tara, mai bine era cind plateam tribut la turci,…acum ne mindrim ca santem romani fluturind steagul,…ascunsi in dormitor in fatza Tv-ului urmarind ‘suleiman magnificul’ ,copiii nu mai fac carte , generatia ce vine nu au nici un pic de preocupare in privintza salvarii Romaniei de catre hotii de la guvernare ,le plingem de mila lui Nastase si Becali ce au facut milioane de euro cu salar de prim-ministru.Cine a vazut vre-un American devenit milionar in citiva ani lucrind pentru stat? sau facind afaceri cu teren-gen becali? Un milionar din America a trebuit sa inventeze ceva -sa creeze ceva pt omenire,..Bill Gates spre ex,..Ce a inventat Patriciu? cind a furat Petromul? sau Voiculescu ce aport a adus Romaniei? ROMANIA A FOST VINDUTA PE BANI DE NIMIC>doar iesind in starda mai putem repune ordine in tara – unde este legea 18? citi din guvernanti -politicieni ,primari-senatori-deputati,..si afaceristi (fost securisti) si-ar putea justifica averile??? (hai sa adunam cit poti economisii din salariile de la stat pe 10-20 ani de zile? cu ce ramai? cu nimic,…va spun eu …indiferent de pozitia de incadrare,..

      Răspunde
       
  • Daniel
    Ianuarie 14, 2014 la ora 02:51

    Moise,legat de impozitul de 1000€ pe hectar.In teorie suna bine,dar am o intrebare.Ce faci daca ai teren intr-o zona in care unii proprietari au vandut si au scos terenul din circuitul agricol,altii nu vand si in consecinta asociatia care lucreaza pamantul nu este interesata de zona respectiva.Iar proprietarul nu il poate munci fie pentru ce este batran,fie pentru ca locuieste la oras,strainatate,etc,fie pentru ca suprafata este prea mica pentru a fi rentabila,etc,etc.Nu cumva ar aparea riscul ca proprietarul sa fie fortat sa isi vinda terenul gratis practic,doar pentru ca nu isi permite sa plateasca impozitul?Stiu,nici nelucrat nu este normal sa ramana.Dar cum faci?Ca exemplu ma uit pe terenul din apropierea centurii Bucurestiului,care pe vremea cand eram eu copil era plin de grau,porumb,etc.De la revolutie este un permanent tinut viran.Nu se construieste si nu este nici in circuit agricol.
    Un astfel de impozit,nu ar facilita abuzurile?
    Nu sunt de specialitate,intreb si eu.

    Răspunde
     
  • laurentiu
    Ianuarie 14, 2014 la ora 02:48

    Da Gabriel,ne-a pasat noua romanilor.Asta e motivul pentru care am si intrat in razboi,iar unii au platit cu viata.Ori din cate stiu ,in acest moment Romania nu se afla in razboi cu o alta natiune si nici in stare de alerta.Nu te hazarda sa generalizezi psihoza partidului jobbik si nici sa dam curs provocarilor.Daca intradevar aceste persoane ar fi insemnat un pericol pentru Romania ,de multa vreme ar fi fost declarate persona non grata.

    Răspunde
     
  • sebastian
    Ianuarie 14, 2014 la ora 00:34

    moise, combati bine. tre’ sa facem ceva ca sa devii vocea romaniei, asa cum si america are vocea ei 🙂
    lasand-o pe caterinca deoparte, cred ca ai dreptate, toata chestia cu vandutul tarii pute a propaganda ieftina si intarirea pozitiei – politic sau financiar, dupa caz si imprejurare.

    inca nu stiu sa zic daca e castigatoare strategia de a-i demasca si face de rusine sau e mai buna ignorarea gargaristilor. cred ca poate ne zici tu cum facem, ca pari articulat.

    cu stima.

    p.s.: felicitari pentru demolarea cu metoda a micului titulescu. stii tu, cu ocazia rmgc. poate arunc si eu o bula demnitarului cu ocazia asta: rmgc si chevron cred ca se-ntampla pentru ca industria e bine-mersi si nu se mai prea poate fura de-acolo. asa ca dupa sol vine subsolul. nu-i asa?

    Răspunde
     
  • laurentiu
    Ianuarie 14, 2014 la ora 00:26

    Nu inteleg ce e cu aceasta teama, ce se va intampla daca anumite persoane cu cetatenie ungara vor cumpara pamant in romania? Oare il vor cara in ungaria sau ce? Conform constitutiei, Romania este stat unitar si indivizibil…ceea ce in interpretarea mea inseamna ca nimeni nu va putea schimba granitele existente la ora actuala( bine inteles fara a lua in calcul o declaratie de razboi ,asa cum s.a intamplat in perioada celui de.al 2. lea razboi mondial). Atat timp cat exista cuvantul indivizibil in legea suprema ,nu cred ca avem motive sa ne facem griji.imaginati-va ca va cumparati o proprietate intr-o alta tara .Schimbati cu ceva granitele acelei tari? Nu. Tot legilor acelei tari va supuneti si tot catre bugetul acelei tari veti cotiza anual prin impozit si alte taxe.Principalul zacamant al romaniei interbelice (petrolul) era exploatat de firme ce aveau capital strain si nu doar in domeniul petrolier era aceasta stare de fapt.Sunt roman si iubesc Romania,si sunt intru totul deacord cu a nu schimba nu musai destinatia acelor soluri cat cu a nu schimba compozitia lui prin denaturarea rau intentionata si prin anumite constrangeri legislative tot ce produce acest pamant sa intre cu precadere pe piata interna.Si eu mi-as dori ca pamantul pe care m-am nascut sa ramana in proprietatea unuia din neamul meu insa trebuie sa recunoastem ca nu avem posibilitatea sa il valorificam.asa ca eu cred ca e mai bine sa las pe cineva care are posibilitatea sa plateasca impozitul catre buget si sa si scoata profit de pe el( sursa de alte venituri tot catre bugetul romaniei). E o nebunie excaladarea acestei porniri xenofobe,primitive ,animalice.Si ei ,si noi suntem oameni si cu nimic vom pleca de pe aceasta lume.Tot ce ati expus docamdata va ramane o teorie a conspiratiei,iar Romania va fi fragmentata fie prin schilodirea constitutiei ( lucru pe care doar noi il putem face)fie prin razboi. Spre un trai mai bun si fara a fi rasist strig: Hai Romania! Iar toti cei care duceti patriotismul spre extrem ,aflati ca faceti un mare deserviciu tarii pe care o iubiti atat de mult si va indemn la moderatie.

    Răspunde
     
    1. gabriel tm
      Ianuarie 14, 2014 la ora 02:13

      O întrebare… când s-a impus cedarea ardealului de nord Ungariei, credeţi că i-a păsat cuiva de ce scria în constituţia României?

      Răspunde
       
      1. Ben
        Ianuarie 14, 2014 la ora 09:12

        Cred ca nu ati citit atent postul lui laurentiu. Care a mentionat ca a exclus situatia „declaratiei de razboi”. Cand a fost cedat Ardealul a fost cedat, fiindca cealalata varianta ar fi fost sa fim atacati de Germania nazista si probabil Uniunea Sovietica.

        Vi se pare Dvs. ca exista vreo legatura intre situatia de atunci si situatia de acum?

        Răspunde
         
        1. care va
          Ianuarie 14, 2014 la ora 21:05

          Nu exista dar poate exista. Paminturile apartin unor cetateni unguri (nu conteaza ce etnie au, pot fi de exemplu si austrieci), Romania este membra in UE, deci… ce-i aia Romania sau ce-i aia Ungaria? Si mai tirziu este … Ungaria, pentru ca asa-i normal.

          Răspunde
           
  • mihai
    Ianuarie 13, 2014 la ora 23:46

    In Ungaria, impozitele anuale pe imobile sunt foarte mari si nu se inghesuie nimeni

    Răspunde
     
  • valicfu
    Ianuarie 13, 2014 la ora 23:18

    ce ma bucur ca sunt din moldova(romania), unde ortodoxia e generala, nu trebuie sa tin steag la parta pentru ca toti suntem romani, dar in acelasi timp mi se rupe sufletul de romanii din covasna( sau din centrul tarii… devenind chiar ei minoritati ) . Asa e in Romania, minoritatile au mai multe drepturi decat majoritatea, si se zice ca se face discriminare a minoritatilor, insa tocmai „promovand” „minoritatile” noi, majoritatea devenim discriminati…

    Daca nu m-am facut inteles, scuze, sper ca se simte ce simt eu….

    Răspunde
     
  • Florian C
    Ianuarie 13, 2014 la ora 23:03

    Mai oameni buni unde ati merge voi daca pământul de sub picioare nu v-ar mai aparține, pentru ce si-au dat viata si l-au stropit cu sângele lor strabunil noștri ?
    Toate sunt oare doar motive economice ?
    Oare cum v-ati simți fără casa, fără Dulcea Noastra Românie pe care multi străini o râvnesc si pe care multi dintre noi o batjocorim si nu o respectam.
    CATI oameni care fac politica o fac cu demnitate si idealism in serviciul patriei lor fara sa se servească in interesul propriu din resursele tuturor ? Oare cum se numește un om care fura ? Un HOT este un HOT si un vânzător de tara un trădător de neam, pentru ca noi ROMANII AVEM ANCA O GLIE ! Alti nu mai au !
    Nu uita Române rănile trecutului sunt inca deschise !

    Răspunde
     
  • Constantin
    Ianuarie 13, 2014 la ora 22:20

    „în ipoteza stupidă că l-ar lua ungurii…” _ In ipoteza stupida ca nu l-ar lucra ungurii…

    Răspunde
     
  • Mitic
    Ianuarie 13, 2014 la ora 21:56

    Sunt un „mitic” nascut si crescut in sud, dar stabilit acum in Ardeal. Din afara se vad lucrurile altfel, daca ati vorbi cu taranii de aici ati vedea cam ce parere au ei despre cumpararea pamantului de catre unguri. Globalizarea n-ar fi asa suparatoare daca n-ar fi facuta de eternii rivali care nutresc sentimente patriotice pentru mult-disputatul Ardeal.
    Nu exista riscul cumpararii intregului Ardeal, iar exagerarea dvs. nu prea isi are rostul decat in a manipula. Exista unguri care traiesc de generatii intregi in Romania si stapanesc pamanturi, iar langa acestia vor aparea alte sute sau mii de unguri care vor stapani parcele de pamant mai mici sau mai mari. Nici vorba de alipire a Ardealului la Ungaria, nici poveste de autonomie. Doar accentuarea unor probleme existente, crearea unor situatii ireversibile, asternerea unor predispozitii pentru o eventuala mutare geo-politica pe viitor.
    Exista in mod sigur mitici si in Ardeal, dar fiti sigur d-le Guran ca daca ucrainienii ar fi cumparat pamant in Ardeal in loc de unguri, nu s-ar fi iscat un scandal pentru ca nu ar aparea problemele interetnice care vor aparea cu ungurii.
    Si in final, legea vanzarii pamanturilor este antiromaneasca si va invit, daca tot va place sa exagerati, sa faceti o exagerare cu un seic arab care ar veni si ar cumpara in Baragan cele mai fertile parcele de pamant romanesc. Nu ca sa ne cucereasca, nu ca sa isi aduca neamurile si sa ne imperechem, ci ca sa faca profit pentru preconizata criza agrara de peste 10-15 ani. Cand ne vom trezi iar scalavi pe pamantul nostru, vom fi impacati ca astazi n-am facut nimic pentru a ni-l pastra, fie el si parloaga, in proprietatea noastra? (sunt de acord cu plata impozitelor exagerate in cazul nelucrarii unor terenuri fertile).
    Cu respect, un mitic ardenelizat

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Ianuarie 13, 2014 la ora 22:24

      Nea’ Mitic, ma intreb de ce Dumnezeu nu cumpara cetatenii romani pamant in Ungaria (in diverse moduri acest lucru este posibil), astfel incat sa ne ocupam eternul rival si sa-i invatam in sfarsit pe maghiari sa vorbeasca limba romana. Capitala Marelui Imperiu Romanesc va fi, desigur, la MiticTown, pe malul Dambovitei.

      Răspunde
       
    2. dan onofrei
      Ianuarie 13, 2014 la ora 22:37

      Eu va RESDPCET TOTAL SI NECONDITIONAT -uN FOST BUCURESTEAN CU CASA TARANESACA SI PUTIN PAMINT IN baRAGANUL rOMANICESC -baLTA ALBA DE BUZAU _1 HECTAR JUMATE A APARTINUT CASEI TARANESTI SI L-am DAT LA ASOCIATIA COMUNEI PE CARE O ADIMISTREAZA CU MARE HARNICIE SI SUFLET DOAMNA INGINERA BRAI cu sotuil SA le DEA dUMNEZEU SANATATE .Pamintul ramine acolo nu il aduc cu roaba in GErmania unde am casa si doar doua gradini de zazavat a 300 mp fiecare mai mult de hobby(fiecare are pasarica lui la cap )

      Răspunde
       
  • nyandy
    Ianuarie 13, 2014 la ora 21:51

    deci eu as da voie sa cumpere oricarui strain cu obligativitatea sa il lucreze eficient si sa vinda produsele pe piatza interna cu conditia sa primeasca cetatenia Romana si sa renunte la cetatenia de provenientza pe toata perioada cit este proprietar in Romania.Poate ca s-ar insanatosi agricultura Romaneasca si ar creste ponderea de suprafatza lucrata in Ro si poate ar fi de preferat sa plece tiganii si sa vina in locul lor alti cu bani – mai spalati ce vor sa contribuie la relansarea economiei Romanesti.

    Ce zici Moise? Sant cu idei prea Rasiste? Bafta in noul an !!!

    Răspunde
     
    1. zexe
      Ianuarie 13, 2014 la ora 23:21

      Chestia cu cetatenia ar trebui redusa doar la *pamintul romanesc poate fi detinut doar de persoane (fizice sau juridice) cu cetatetenie romana (sau sediu in Ro, ptr firme)*.
      Dar odata obligati sa lucreze pamintul, statul sa vina si cu contractarea a cel putin 30% din produse, asa cum faceau grecii.

      Răspunde
       
  • Marius
    Ianuarie 13, 2014 la ora 21:45

    Domnilor nu stiu cum e in Ardeal dar in Moldova e jale, nu cred sa se poata face agricultura, terenul agricol este atat de fragmentat incat si daca ar fi tot intravilan tot nu ai avea ce face cu el. Parcele de teren de chiar si de cinci metri latime, pai ce agricultura puteti face oameni buni! Ce polenizare la culturi, nu stiu ce a fost in capul autoritatilor la aceea data cand au improprietarit oameni.
    In Moldova terenurile nu se vand cu hectarul ci cu metru patrat. Este un cosmar!

    Răspunde
     
  • Furcoi Florin
    Ianuarie 13, 2014 la ora 21:34

    Mai copii,daca eu as fi proprietarul Romaniei , as vinde-o Germaniei sau unei tari”harnice”… Dar parerea mea serioasa este ca nu conteaza cine are pamantul atata timp cat el este lucrat si valorificat la maxima lui valoare.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Ianuarie 13, 2014 la ora 22:04

      ce noroc ca nu sinteti dvs. proprietarul Romaniei !!!! apoi chiar s-ar duce de ripa tara cu asemenea filozofi.Nu inseamna ca daca unii romani sau roma_ni nu sint harnici nu sint si destui harnici care pot duce tara in spate si fara sa fie vinduta cum definitzi dvs: harnicilor germani:Si aici IN Germania sint si harnici si…-.DESTUI ;LENESI bautori de bere pe la chioscurile decolt de strada:Peste tot sint si asta nu e o pozitie de a-ti vinde pamintul tarii ca nu are cine sa il munceasca:Din pacate tot comunistii cu politica lor megalomana de industrializare fortata au facut din taranul roman o figura de carnaval .grotesc zis -bai tarane sau …eu nun am muls vaca …sau ..ei si matale …tot la coada vacii(adica ceva fffffff rusinos care nu avea nimic comun cu prea elevatul bucurestean -un navetist fara rost la oras de unde cumpara piinea neagra care o dadea seara la porci ameastecata cu vo 2 stuleti(erau de fapt 3 dar unul il ascundea sub pat pentru nevasta la miez de noapte pe atunci nu erau inca importate west Dildo-urile) furati pe drum spre casa de lasatia autobuzului comunal din lanul CAP-ul,ui :Am mai comentat , Stalin si poporul rus libertatea ne-au adus_Ura ,ura .si la gara:

      Răspunde
       
  • VictorL
    Ianuarie 13, 2014 la ora 21:29

    @Moise.Suna a ,,Noi nu ne vindem tara!”,lozinca urlata din toti rarunchii de muncitorii scosi de Iliescu pe strazi in ’90.
    Ce s-a ales de fabricile lor pina azi se vede de pe luna…
    Acuma alta lozinca;,,Ne cumpara tara ungurii si strainii”!…Pai inseamna ca vor sa devina cetateni romani si sa plateasca taxe in Romania.Care e problema?
    Cine are pamint de vinzare are nevoie de clienti.Daca nu vrea unguri sau straini sa nu vinda decit romanilor dar odata cu clientii straini vor creste si preturile la terenuri,case,etc…Iar, care e problema?
    Romania va fi tot aia si poate ceva mai bogata.Britanicii au inteles de mult smecheria asta si la ei s-a mutat toata bogatia Rusiei odata cu oligarhii rusi mutati acolo de scirba lui Putin sau cu acordul lui.
    Totusi toata tarasenia e doar o diversiune pentru ca paminturile in Romania se vind greu si oricum ai deaface cu mai multi propietari cind vrei sa cumperi ceva mai mare ca suprafata.

    Răspunde
     
  • gabriel_tm
    Ianuarie 13, 2014 la ora 21:20

    – D-le Guran cu părere de rău dar nu înţelegeţi nimic din ceea ce înseamnă ardealul şi relaţiile de acolo. De ce afirm aceasta? simplu, ungurii au o mare traumă pe care şi-o cultivă la nivel de politică de stat – Trianonul! Această traumă i-a făcut să profite în anii ’40 de situaţia mondială şi să obţină Ardealul de nord. Nu am nici o îndoială că în condiţii prielnice ar încerca din nou(în definitiv 20 martie 1990 a avut acelaşi scop). Noi avem tendinţa să ignorăm această problemă, ori de câte ori se face referire la ea…
    – o posibilă autonomie a Ardealului nu are intenţia declarată de a trece la Ungaria(încă!)
    – Anunţul de o posibilă subvenţionare a achiziţiei de terenuri, din partea statului maghiar a făcut-o un oficial al ambasadei maghiare la Bucureşti. Cei care s-au arătat încântaţi de idee au fost politicienii de la Jobbik. Ar fi un caz unic în Europa ca un stat să subvenţioneaze achiziţia de teritorii a unui alt stat.(Deşi avem precedentul Israelului)
    – suma pe care bănuiesc că se bazează maghiarii ar fi un grant de 5 miliarde de euro obţinut pentru a facilita creerea fermelor mari în Ungaria. Conform presei maghiare ar fi vorba de subvenţii pentru achiziţia de terenuri de max 300Ha per solicitant.
    – Condiţiile propuse erau iarăsi ciudate: la sfârşitul vieţii, beneficiarul suvenţiei trebuia să treacă terenul în proprietatea statului maghiar
    – nu mai discut de impactul pe care îl are intervenţia statului(maghiar şi român, căci nici noi nu suntem mai prejos) asupra preţului terenului
    respect…

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Ianuarie 13, 2014 la ora 22:29

      comenatariu de 100 puncte stimate domn:Eu zic ca dl.Guran se face ca nu intelege dar dinsul me destul deinteligenmt ca oltenas si si pricepe:Eu cred ca dinsul mai mult ne provoaca la discutii:Trebuie sa fii bolnav la cap ca Natiune ca la ora actuala cind sti ca alimentele se vor scumpi EXCESIV in perioada imediat urmatoare fara tendinte de scadere in viitorul deceniu-vorbim de alimente curate nu de aliemente cu adaosuri deci alimente semiartificiale deci tot ce produce agricultura in viitor nu va putea fi platit nici in aur:E la fel de clar ca maghiarii si-au construit cu ajutor westic zeci de unitati industriale de furaje concentrate ,uitati-va pe tot drumul paralel cu autostrada din Austria pina iN Romania pe cind romanii cu gindul la distractii-chefuri-gagici si limuzine de lux(sa ai Victor L si 4 Audi A8 nu A6) sint cam saraci in asa ceva;chiar ffff saraci:Vezi doar pe ici pe colo .MAi repede le.au mai ramas silozuriole vechi de la comunisti:Deci a fost o tergiversare si aici cu buna stiinta dupacfe au dat ordin dee deemoloare barbara CAP + GAS pentru ca pamintul agricol sa se vinda strainilor pe bani grasi pe care o sa ii beti la crisma !!!GAsesc o rusine nationala!!DAr este singura ????!!!!!!Aici nu se pune problema de nationalism ci deuna si dinttre ultiomile, resurse naturale ale Romaniei pe care s-au focusat multe interese straine .Deci daca se pierde si aceasta carte tara este eminamente vinduta complet .Probabil asta se urmareste ,iar citiva romanifar caracter si suflet vor trage probabil foloasae grase din asta.Se opot face proiectze copm,unne ,proprietarul pamin tului safie o asociatie defermieri ropm,ani si asociati la afacere sa vina strainii cu tehnica ,inclusiv maghiarii care au imperiul austriac financiar in spate:Conditie sine cva non este sa nu se poarte precum grofii in evul mediu si intirziat cu taranui ardeleni pe care i-au tras pe roata vezi Horia Closca si Crisan. SA nu ne gindim numai la istorie dar sa nu nu uitam istoria:

      Răspunde
       
    2. Kristina
      Ianuarie 14, 2014 la ora 10:57

      pacat ca aici nu se poate da LIKE la unele commenturi

      Răspunde
       
  • Staicu Alex
    Ianuarie 13, 2014 la ora 21:19

    Porbabil, in gandirea noastra, problema este una de fond. Chiar daca Transilvania era in afara contextului in care a aparut „Hora Unirii” a lui Vasile Alecsandri, acum vorbim de intreaga Romanie, si versurile:
    „Hai să dăm mână cu mână
    Cei cu inimă română,
    Sa-nvârtim hora frăției
    Pe pământul României!”
    incep, in mintile romanilor(cei care au), sa-si piarda din conotatie.
    In ultimii ani am aflat cu totii, ca aurul, resurele de subsol si terenurile fertile, adica banii, nu le prea aduc romanilor fericirea, chiar daca sunt ale lor. Aceasta, bineinteles, in contextul in care altii se mira cum sa ne lase mai repede fara ele.
    Adevarul in sine e urat, rau, poate greu de suportat psihic pentru unii, dar nu avem multe de facut in prezent: este normal ca aurul si gazele sa fie exploatate, pamantul sa fie lucrat, partea proasta este ca mereu de oricine altcineva, dar nu de noi,romanii.

    Răspunde
     
    1. Ben
      Ianuarie 14, 2014 la ora 09:29

      Ma refer la afirmatia Dvs. „partea proasta este ca mereu de oricine altcineva, dar nu de noi,romanii.” pe care as dori sa o completez. Daca veti analiza sursa veniturilor celor mai bogati cetateni romani veţi constata că majoritatea şi-au făcut averea prin afaceri cu statul sau/şi prin afaceri imobiliare. Românul este interesat în primul rând de profitul rapid. În cel mai bun caz românul va face comerţ. De aceea majoritatea afacerilor în care se produce ceva sunt deţinute de străini.

      PS: îmi cer scuze românilor deţin afaceri în care se crează plusvaloare. Am generalizat pentru a exemplifica mai bine argumentaţia. Totuşi o afirmaţie rămâne în picioare: printre oamenii de afaceri români, cei care crează plusvaloare sunt în minoritate.

      Răspunde
       
  • Ciprian Bardan
    Ianuarie 13, 2014 la ora 21:09

    Aceasta poveste cu straini ne cumpara tara nu e noua.Nu in ardeal cel putin. La sfarsitul sec XIX inceputul sec XX, in Transilvania imperiala s-a intamplat un fenomen asemanator. Romanii si-au infiintat banci, de ex. Albina, aceste banci dadeau credite obtilor satesti care cumparau mosiile grofilor si le impartea taranilor romani fiecare dupa cat a contribuit la obste. Bancile romanesti erau mici reprezentant la apogeu 7% din activele bancare din Ungaria imperiala (fara Austria) si pt a acorda aceste imprumuturi se imprumutau la bancile din Ungaria. acum incepe asemanarea. Majoritatea judetelor din Transilvania rurala erou cu populatie preponderent romaneasca, prefectiierau unguri. Si acestia nu mai pripideau cu memoriile catre gubernul de la Budapesta s-a opreasca finantarea bancilor romanesti pt ca „romanii ne cumpara tara”. si ce s-a intamplat: nimic, Guvernul nu a luat nicio masura si absolut nicio banca nu a oprit finantarea pe aceste criterii. In secolul Natiunilor capitalismul a fost mai puternic. A venit razboiu si reforma agrara in ’23 dar in Ardeal nu prea a mai fost pamant de impartit el fiind deja impartit de capitalism.

    Răspunde
     
  • doru
    Ianuarie 13, 2014 la ora 20:45

    Nu prea aveti dreptate. Ungurii ar face orice iar G. Funar are mare dreptate. Clar, nu aveti habar ce inseamna Transilvania. Aici nu e vorba de pamant agricol…asa era doar de fatada cu pamantul agricol…

    Răspunde
     
    1. Iosif
      Ianuarie 13, 2014 la ora 21:11

      Exact Doru,spune-le pe fata,doar toti sunt niste retarzi,tu esti seful,liderul tuturor,tu stii mai bine,totul era doar o fatada. Guran si restul tarii habar nu au,mama lor de oligofreni,pai da nu?

      Răspunde
       
  • cornel
    Ianuarie 13, 2014 la ora 20:06

    Diversiunii, da, dar o parte din pozitionari sunt generate si din resursa psihologica/sociala/etc. aproape ancenstrala. (sau cea mai ramas din ea) Presupun domnule Guran ca posedati o locuinta si aveti un anumit fel mai special de legatura cu aceasta, cred ca datorita acestui gen de conexiuni nu sunteti plecat din tara… Ignorati un aspect din trecutul apropiat, este vorba de un mare numar de unitati industriale, cladiri de referinta, suprafete de pamant, care au fost ,,privatizate,, pe sume modice, din a doua categorie, retrocedate. Procesul de retrocedare fiind in o mare proportie, mai mult decat dubios. Aceasta este o bucatica de adevar din perspectiva mea si cred ca simplificari, puneri de stampile, viteze ridicate de reactie, in ansamblu pot decrebiliza pe termen mediu si lung. Cred cu convingere ca reactiile, chiar si cele conservatoare, nationaliste, daca sunt facute cu buna credinta, ajuta. Vedeti dumneavoastra, toate subiectele majore din ultimi 24 de anii, sau desfasurat numai pe aspectele cele mai putin semnificative si in cea mai mare masura manipulate grosolan.

    Răspunde
     
  • Dan Paveliuc
    Ianuarie 13, 2014 la ora 20:04

    Da.

    Răspunde
     
  • mad79
    Ianuarie 13, 2014 la ora 19:45

    Atata timp cat romanul nu isi poate valorifica terenul la adevarata lui valosre si nu face agricultura performanta,ar fi cel mai bine ca acesta sa fie cumparat de straini,fara nici o opreliste.Singura conditie,ar fi ca 50-60%,din recolta,sa revina statului roman,care sa deschida,sa construiasca daca nu sunt in momentul de fata,mari centre de colectare a legumelor,fructelor,cerealelor,etc,ulterior acesta fiind valorificate,astfel ca romanul sa aiba preturi competitive si sa nu isi lase 1/4 din salariu la piata!

    Răspunde
     
  • Daniel
    Ianuarie 13, 2014 la ora 19:34

    Eu unul nu inteleg de ce este considerat periculoasa ideea de a vinde teren strainilor?

    Cat timp il lucreaza, si plateste impozit atat pentru teren, cat si pentru eventualul profit, conteaza cetatenia acestuia?

    Personal mi se pare oarecum fudula ideea de a prefera pastrarea terenului in proprietatea unui cetatean care il lasa in paragina doar de dragul ca este roman, in detrimentul unui cetatean strain care l-ar lucra si ar plati darile catre stat.

    Dar poate ca intr-adevar reprezinta un pericol adevarat si poate am omis eu sa-l observ…

    Răspunde
     
  • Mircea
    Ianuarie 13, 2014 la ora 19:21

    Domnule Guran,aveti dreptate doar partial!Este adevarat,impozitul creaza concurenta!Dar deja in Transilvania,ungurii au cumparat cam 25%din orice……in plus terenul lor ar fi lucrat de etnicii maghiari si romanii pregatiti deja cum se cuvine de catre maistrul poet Gherman,ca la el faceti referire!Apropos de Sabinel,SRI ul credeti ca nu stie de cine este platit!?Acest lucru ma face pe mine ca sibian,sa cred ca Guvernul Romaniei nu are nimic impotriva autonomiei Transilvane,asa ca le permit sa inceapa prin cumpararea pamantului!Toate bune,felicitari pt emisiunile dumneavoastra,le urmares mereu!

    Răspunde
     
  • Dan
    Ianuarie 13, 2014 la ora 19:11

    Nu am inteles urmatorul paragram „Prea mult, știu, dar dacă ar fi scutiți de acest impozit cei care și-ar lucra pământurile? Ar rezulta că numai cei care nu și le lucrează ar plăti uriașul impozit, nu-i aşa? De exemplu pentru terenul agricol din Transilvania, în ipoteza stupidă că l-ar lua ungurii, Ungaria ar plăti României cinci miliarde de euro pe an”

    Deci se presupune ca ungaria ia tot pamantul si nu il lucreaza? De ce ar face asta? Daca il lucreaza nu trebui sa mai plateasca impozitul

    Răspunde
     
  • Rossi
    Ianuarie 13, 2014 la ora 19:08

    Eu tot nu am inteles de ce doar Romania nu poate face altfel decat sa accepte regulile UE in timp ce alte tari, gasesc tertipuri ca sa amane cu 5 – 10 ani acest lucru. De ce in loc de vanzarea terenului nu se foloseste concesionarea ( dar nu pe 49 de ani ci pe 10 max 15 pentru straini ) si obligativitatea de a nu schimba destinatia terenului.

    Răspunde
     
  • mihai
    Ianuarie 13, 2014 la ora 19:01

    Domnule Moise, este ceva periculos, dar si normal in acelasi timp, acnd nu ai bani in buzunar vinzi ce ai prin casa, apoi casa. Nu va mirati, economia sta prost, uitati-va in jur !

    Răspunde
     
    1. zexe
      Ianuarie 13, 2014 la ora 23:35

      *economia sta prost* ???
      Esti prea optimist domnule.
      Sta foarte, foarte prost. Aproape ca nu exista deloc productie. Doar un comert cu ciorapi, luam de ici si-i vindem dincolo.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase