Ora de Business: joi, 19 decembrie 2013

Publicat la data de de Biziday

http://www.seenow.ro/

Categoria: ÎNREGISTRĂRI
Etichete:

Comentarii prin facebook

74 răspunsuri la Ora de Business: joi, 19 decembrie 2013

  • Chirita Aurelian Stefan
    Ianuarie 13, 2014 la ora 08:59

    In viitor, motorele de cautare vor putea reliza o traducere instantanee astfel incat nu ar fi nevoie de studiul limbiilor straine ,dar pt valorificare superioara a creativitatii umane va trebui sa adoptam o limba universala care trebuie sa indeplineasca mai multe cerinte:
    1)Limba trebuie sa fie o limba creativa ,plina de sinonime,expresii ,,plastice” ce ar determina exploatarea la maxim a creativitatii speciei umane.
    2) Sa fie avut o contributie importanta la dezvoltarea stiintei si tehnologiei.
    3) Sa fie o limba sonora astfel incat sa utilizeze consoanele duble,vocale inchise pt a permite dezvoltarea unei culturi muzicale si crearea de noi locuri de munca in domeniul artistic prin infiintarea de orchestre simfonice in orase mici ,a operei in orase medii si a operetei in orase mari.
    4)Sa fie cat mai apropiata de limba engleza ,cea mai raspandita limba nationala.
    5)Sa fie de preferat o limba romanica pt a facilita invatarea latinei in scoala atat de necesara in botanica si medicina, dar si pt a valorifica traditia culturala europeana greco-latina necesara pt etimologia cuvintelor.
    6) Sa apartina unei tari cu o populatie importanta si o comunitate externa raspandita pe mai multe continente.
    7) Sa nu fi avut un imperiu colonial vast si sa nu faca parte din cele trei mari puteri actuale :S.U.A,China si Rusia.
    8) Sa nu creeze reactii ostile in lumea araba si sa aiba relatii de cooperare trainica in aceea parte de lume.
    9) Sa apartina unei tarii destinatie turistica importanta,care sa nu fie dispusa la extremitatea vestica sau estica a Europei pt un acces economic facil al cetenilor europeni.
    10) Sa fie o economie puternica la nivel mondial.
    Singura limba care se califica dupa criterile expuse este italiana (limba muzicii,.vezi rolul lui Enrico Mattei in lumea araba).
    P.S.Sper ca francezi care il admira mult pe Napoleon Bonaparte ,vor respecta opera sa-generata fara indoiala de talentul , poate si de limba materna italiana -prin sustinerea acestei propuneri.Celelate limbi straine trebuie sa fie inlocuite cu studiul latinei si elinei-vezi etimologia cuvintelor.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Ianuarie 11, 2014 la ora 09:20

    Ponta a demonstrat ca nu este decat un umil servitor al d-lui Nastase ,ca nu se va desparti toata viata de eticheta de pupil al marelui ,,El insusi”, ceea ce creaza conditii pt schimbari in P.S.D., dupa ce Administratia S.U.A. a transmis un mesaj important ,Victor Ponta nu mai reprezinat viitorul in Romania( in van a fost intalnirea din S.U.A!).Victor Ponta nu a inteles ca d-nul Adraian Nastase este doar trecutul in P.S.D.,ca pagina trebuia intoarsa demult iar cel mai bine se vede prin apartia publica in acest deceniu a lui Ion Iliescu, extensia comunista a lui Adrian Nastase.D-l Iliescu pare iesit pe campuri,de zici ca la Bucuresti temperaturile sunt primavaratice ,cu declaratia ca Adrian Nastase nu reprezinta simbolul coruptiei in Romania.Cum altfel se poate explica averea fostului sef de cabinet al lui Adrian Nastase ,Remus Truica (detinator al unui palat si 10 h in padurea Snagov pe marginea lacului,un iaht de lux de 7 milioane de euro,un apartament in Monte Carlo,o vila in Caraibe+ o,, padure” de masini de lux),atacurile fara precedent ale ambasadorului americam intre 2002-2004,inadmisibile fara suportul Departamntului de Stat, incredintarea fara licitatie a autostrazii,, Transilvania ”unei firma americane,refuzul lui Miron Mitrea de a semna ordonanta Rompetrol, plasarea omului de incredere a lui Ion liescu,generalul Ioan Talpes in Guvern dupa ordonanta Rompetrol (28 octombie 2003 ordonanta Rompetrol si 10 martie 2004 numirea lui Ioan Talpes) ?!Se pare d-nul Antonescu s-a reorientat rapid,renuntand la Ministerul Justitiei , acceptand anumiti procurori si pozitia ferma fata de d-nul Fenechiu ,declartiile din ultima vreme il fac singura personalitate politica acceptabila la nivel european.Nu cred ca d-nul Geoana,Dargnea sunt solutii ,primul prea ezitant,al doilea posibil puscarias ,conducerea partidului va ajunge la tineri lupi fara trecut nastasian,dupa marea reforma in partid pe care o va face D.N.A.Problemele lui Arian Nastase incep ,daca se deschid dosarele Rompetrol si Petrom-vezi scandalul I.N.A.O redeventa ridcata ,,poate” inchide dosarul Petrom-vezi Ungaria care a refuzat 20 miliarde de euro pt Mol-echivalentul Petromului romanesc pt care O.M.V a platit ,,doar” 600 milioane de euro in 2004 pt 33% din actiuni.
    P.S.Nu l-am considerat pe Adrian Nastase decat un mediocru plin de ifose cu o cultura vasta-vezi cultul personalitatii specific mediocritatilor.E greu de inteles, cum un om cu o minima inteligenta nu intelege condamnarile progresive si pierderea sprijinului prin plecarea lui Victor Ponta.Ce sa mai spun despre,, inteligenta” lui Dan Voiculescu,George Copos,Dinu Patriciu,Fenechiu etc care toti au mari ,,probleme” din perioada nastasiana,si nota bene cu atat mai mult cu cat sunt mari sustinatori a lui Adraian Nastase?!

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Ianuarie 10, 2014 la ora 08:25

    Consilul de administratie al Scolii Maria Rosetti va lua o decizie care ii poate aruca pe decidenti in afara conditiei de educatori -vezi educatia morala cu componenta sa cea mai importanta etica – cat si cea de oameni-fiinte umane. inzestrata cu constiinta.Decizia va demonstra cat de endemica este raspandirea acestei cutume – a nu se confunda cu cadourile oferite voluntar de catre elevi si parinti- si nu reprezinta modelul profesionistului din educatie.D-na Blandu nu este decat o ,,pungasa”-ea se raporteaza la punga celui caruia ii vorbeste- in plus uzurpeaza o calitate a fiscului,singurul colector legal de taxe si impozite.,,Neputinta ” ministrului si lipsa unei pozitii ferme a sindicatelor ,doar nu credeti ca o sa ceara excluderea din invatamant pt incompatibilitate cu meseria de dascal !- demonstreaza ce poate oferi Minsterul si Sindicatele -nu mai lozinci cu diferenta ca unele sunt electorale iar altele sindicale.
    P.S.Mama denuntatore – ce merita felicitata -vorbea de porci si diamante doua simboluri contradictorii-porcul,simbolul jegului ,a mizeriei absolute si diamantul ,simbolul stralucirii si a perfectiuni.Este ceea ce poare oferi clasa politica si sindicatele poporului -doar ,,jeg” -in schimb pastreaza dimantele pt ei ,doar sunt putine si nu le pot imparti la tot neamul.

    Răspunde
     
  • Ciprian
    Ianuarie 6, 2014 la ora 09:55

    Domnule Guran, ideea pe care ati precizato ministrului in legatura cu parintii din comunitate sa aiba grija de scoala si sa plateasca profesori buni pentru educatia copiilor lor este buna dar nu se poate aplica in Romania, poate doar in Occident. Pentru ca vin si eu sa va intreb- daca cativa din parinntii care alcatuiesc comunitatea raman someri si nu o sa mai poata sa-si plateasca partea din banii pe care ii aduna comunitatea pentru a platii scoala si profesorii?Ce o sa se intample cu copii lor?O sa fie dati afara din scoala pentru ca parintii nu pot platii?
    Cat despre Dl Ministru, nu cred ca o sa faca nimic. Dansul e pus politic acolo( in Romania toti sunt pusi politic), o sa faca niste experimnte cu sistemul de invatamant , sa nu se spuna ca nu a trecut pe acolo, dar in principal o sa caute sa-si recupereze banii pe care i-a dat spaga ca sa devina ministru. S-au facut atatea experimente pe invatamantul din Romania ca am ajuns sa cred ca nimeni nu e in stare sa-l reformeze, asa ca eu zic sa ne intoarcem la sistemul care era inainte de 1989.Macar atunci stiai la ce sa te astepti, acuma este o anarhie totala.

    Răspunde
     
    1. Paul
      Ianuarie 6, 2014 la ora 10:02

      Solutia nu este sa plateasca fiecare scoala din buzunar, ci ca parintii sa poata alege scoala unde sa mearga copilul lor iar banii sa urmeze elevul. Unul dintre marii sustinatori ai acestui concept a este Milton Friedman si domnul Funeriu prin 2009.

      Răspunde
       
  • DOAMNE AJUTA
    Decembrie 31, 2013 la ora 09:24

    ROMANI CETATENI DE BUNA CREDINTA NU INGENUNCHATI IN FATA HAITELOR IMBOGATITE DIN FRAUDA NU TOLERATI JIGNIRILE PE CARE CIOCOII LE ADUC NATIUNII ! DREPTATEA SOCIALA MAI PRESUS DE NON VALORILE PROMOVATE IN PREZENT AVERILE ILICITE NATIONALIZATE CIOCOII LA ZID !

    LA MULTI ANI DREPTATE SI ADEVAR!

    Răspunde
     
  • Paul
    Decembrie 31, 2013 la ora 06:06

    Domnule Guran, va rog sa verificati si dumneavostra informatia urmatoare. Este vorba de modalitatea de calcul a mediei pentru admiterea in liceu. Pe parcusul interviului, d. ministru spunea ca incepand de anul viitor, media din timpul anului va conta in procent de 25% pentru anul viitor. Se pare insa ca va fi de 70%.

    „La articolul 76 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    b) in cazul in care numarul de candidati este mai mare decat numarul locurilor oferite de unitatea de invatamant, admiterea se face luand in calcul in proportie de 70% portofoliul educational al elevului, media de absolvire a invatamantului obligatoriu, precum si media la probele de evaluarea nationala de la sfarsitul clasei a VIII-a si in proportie de 30% nota obtinuta la proba de admitere stabilita de unitatea de invatamant.

    Articolul 76 alineatul (2), litera b) asa cum era in LEN:
    ART. 76 – (2) Admiterea la liceu sau la scoala profesionala se realizeaza dupa urmatoarea procedura:

    b) in cazul in care numarul de candidati este mai mare decat numarul locurilor oferite de unitatea de invatamant, admiterea se face luand in calcul in proportie de 70% portofoliul educational al elevului, media de absolvire a invatamantului obligatoriu, precum si media la probele de la evaluarea nationala de la sfarsitul clasei a IX-a si in proportie de 30% nota obtinuta la proba de admitere stabilita de unitatea de invatamant. ”

    Daca este adevarat, sa vezi atunci coruptie si fuga dupa note.

    Răspunde
     
  • Nicolae
    Decembrie 27, 2013 la ora 15:55

    Ministrul asta vorbeste ca o masinarie.

    Răspunde
     
  • Pota
    Decembrie 26, 2013 la ora 16:15

    USL fara S mai sunt si alte forte …

    Răspunde
     
  • Pota
    Decembrie 26, 2013 la ora 16:13

    Poate d-nul Crin ar face ceva bun dar nu are suficienta sustinere …

    Răspunde
     
    1. Mihail
      Decembrie 26, 2013 la ora 16:37

      Ma Pota mai nu fii obraznic !

      Răspunde
       
  • Pota
    Decembrie 26, 2013 la ora 16:12

    Atata timp cat Romania va fi sub influenta iudeo-tzigano-lipovano-maghiaro dictaturo Romanii nu vor fi fericiti la nivel de Natiune. Salutari din Dubai.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Decembrie 26, 2013 la ora 16:02

    In viitor (intre 8 -16 ani de la implementarea reformei) se va trece la desfiintarea cursurilor universitare si cele din ultimele 2 clase de liceu.Avantaje:1) Elevii si studentii vor tece la pregatirea continua.2)Numarul orele din orar se va diminua insa va creste eficienta invatarii (doar seminarii si laboratoare ,elevii si studentii vor avea mai mult timp pt studiu)nr de ore din preuniv vor scadea la 24 ore saptamanle (exceptie doar perioade scurte de 3-4 saptamani cu 28 ore cand se concentreaza laboratorele)3)Profesorii de curs nu vor fi afectati ei devenind profesori de seminarii cu titulatura de eminenti si se vor roti pe la toate grupele anului univ.,studentii pot compara viziuni diferite asupra disciplinei studiate.4)Medicii,avocatii,etc se vor putea dedica mai mult pacientilor respectiv clientilor ,studentii pot sa se initieze mult mai bine in tainele profesiei la locul de munca ai indrumatorilor.

    Răspunde
     
    1. Pota
      Decembrie 26, 2013 la ora 16:09

      stai jos, esti prost !

      Răspunde
       
  • Chirita Aurelian Stefan
    Decembrie 26, 2013 la ora 15:57

    Pt a constiientiza diferenta intre veniturile dupa actual sistem si cel propus.Considerand 275.000 nr corpului profesional al educatorilor, salariul mediu net lunar teoretic (daca toti profesori ar avea exact o norma intreaga)pt un fond de salarii de 10 miliarde de lei.10.000.000.000*0.556/275.000/12=1.684,84 lei.Prin implementarea noului sisteme educational(fara a tine cont de reducerea contributilor sociale dupa 1 iulie 2014)venitul mediu lunar teoretic ar deveni 3205,68 lei aproape dublu decat cel preconizat(S-a pornit de la premiza ca in sistem vor mai ramane 160.000 desi proiectul prevede un numar ceva mai mic).

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Decembrie 26, 2013 la ora 15:52

    Salarizarea personalului didactic (de la 1 ianuarie 2015). Daca numarul cadrelor didactice este de 275.000,ministrul vorbea de 280.000 ,dintr-un total de 1.184.000 bugetari pt un coeficient de 1 din salariul mediu al unui bugetar si pt un fond total de salarii de 47,7 miliarde de lei , fondul de salarii al profesorilor va fi de 11.07 miliarde de lei fata de 10 miliarde de lei cat prevede bugetul de stat 2014 (sper ca P.M. Victor Ponta nu confunda cu fondul de salarii din educatie), diferenta se acopera din redeventa pe hidrocarburi( final 2014).Cresterea fata de1 ianuarie 2012 este de 11,07 /7.754=42,76 %..Salariul minim net lunar pt un invatator sau educator va fi de1.784,5 lei . Salariul minim net lunar al unui profesor de seminar din mediul preuniversitar sau al unui invatator din colegii va fi de 2.153 lei,salariul minim net lunar al unui profesor de curs din preuniversitar va fi de 2.544 lei..Salariul maxim net lunar al unui invatator sau al unui educator (dupa trecerea la predarea universiatara in gimnaziu si liceu) va fi de4.306 lei .Venitul maxim net lunar al unui profesor de seminar din mediul preuniversitar va fi 6.220 lei.Venitul suplimentar al unui profesor de curs din mediul preuniversitar va fi de 3.506 lei.Venitul maxim net lunar al unui profesor de curs din mediul preuniversitar va fi de 2.544 *22/18*2 + 3.506=9.725 lei .In mediul ,salariul mediu net lunar va fi 6.424 lei ,un asistent univ. va castiga cel putin 4.015 lei lunar (corespunzator unui coeficient de 0,625 din salariul mediu).

    Răspunde
     
  • care va
    Decembrie 25, 2013 la ora 00:39

    @Cornel si @sorin1, apropo de Hidroelectrica si elitele profesioniste.
    “Borza deţine firma Euro Insol, administratorul judiciar al Hidrolectrica până în luna iunie, când compania a ieşit din insolvenţă. Hidroelectrica s-a aflat în insolvenţă timp de un an, în perioada iunie 2012 – iunie 2013.”, si la plecare declara: „Statul va deveni un bun administrator atunci când va numi manageri profesionişti la companiile de stat”, a spus Borza, precizând că aceasta este ultima conferinţă de presa în calitate de reprezentant al Hidroelectrica.
    Inteleg de asemenea ca in timpul supravegherii lui Remus Borza, statul avea 80 % si privatul 20% din bugetul social al Hidroelectricei. Din timpul lui Borza (sau imediat dupa ce el paraseste, Hidroelectrica face un profit de 23 milioane Euro din disponibilizarea a 1000 de angajati si reducerea salariului mediu al companiei cu 140 Eueo. Imi este greu sa interpretez pozitiv atitudinea “critica” a unui jurist, privind managementul tehnic al companiei, mai ales ca face in final profit conform cu “standardele” obisnuite. Si asta dupa ce in ultimul an (inainte de insolventa) avusese un profit ne-mai-intilnit in ultimii ani, de 200 milioane Euro. Probabil ca imi scapa ceva sau am pus “puzzles” gresit, dar nu mi se pare potrivit sa iau in serios aprecierile cuiva care s-a indepartat sau a fost indepartat de la taierea tortei.
    Lasind la o parte ce spune Borza, energia hidroelectrica este, vrem sau nu sa admitem, daca nu viitorul (a avut succes in trecut), cel putin singura sansa reala a tarii. In Europa, Romania are, cred un potential natural mai mare si decit Spania. Este o rusine, cind duci lipsa de energie, sa continui sa platesti scump pe alte resurse cind ai ce nu are Europa.
    Despre ce vorbim? Cimpurile electromagnetice din casele canadiene sint in medie de 2 ori mai ridicate decit in SUA si de 10 ori mai mari decit in Europa. Ce sint cimpurile electromagnetice din zonele rezidentiale (CEM)? CEM sint linii de forta invizibile generate in jurul aparatelor electrice, a cablurilor de alimentare cu energie electrica, a liniilor de transport si distributie a energiei electrice. CEM se masoara I mGauss, si poluarea electromagnetic (expunerea zilnica) a corpului uman scade cu cresterea distantei. S-a descoperit o corelatie intre CEM si cancer (leukemia infantile, sopii sunt mult mai sensibili).
    Stiim ca distributia la consum se face la un voltaj redus la 120 V, in Canada si la 220 V in Romania.. Pentru reducerea pierderilor de energie, transportul la distante mari se face prin conductor grosi de cupru si la voltaje mari (110-750 KV).
    Deci, as indrazni sa asimilez crearea sau existent CEM cu pierderile de energie la transport, inclusive la nivel residential. Adica in Canada suntem mai expusi decit in Europa. In Romania tensiunea de linie este 400 V, iar cea de faza este de 230 V; in Canada curentul trifazic (defazat) are un voltaj constant de 120 V.
    Legat de transportul energiei electrice, ceva interesant: Transformatoarele trifazice au aparut pentru prima data la Expozitia de electricitate din Frankfurt, din 1819, fiind construite de Brown si Schuckert, in Europa si Westinghouse in America, dupa proiectul lui Dobrovolski. In 1882 I.F.Usaghin, preparator la Universitatea din Moscova, a demonstrat in public un tip de transformator care se apropia de forma actuala, cu miezul in intregime din fier si cu un circuit magnetic inchis. La vremea aceia randamentul transportului a ajuns cam la 60% (pierderi 40%).
    A fost interesant, si o sa vedeti de ce, o emisiune de ieri la TVR in care au fost intervivati doi cercetatori romani (un ardelean si un oltean, parca), care lucreaza in universitati americane. Nu mai retin numele. Amindoi, am inteles, ca au continuat liceul si restul studiilor (inclusiv doctoratul) in America – va rog sa intelegeti motivarea = nu inveti te ia dracul printre straini. Nici unul nu este interesat sa se reintoarca in Romania, iar olteanul a spus ceva, asemanator cu spusele mele dar cu alte cuvinte): in America distantele sunt mari si deci si distantele intre oameni sunt cam mari. Asa este, in capitalism comunitatea nu are o forta prea mare, chiar romanii se indeparteaza unul de altul. Am observat asta si la unguri, si la cehoslovaci, chiar si la italieni. Nu la polonezi, nu la rusi, nu la evrei. Poate ca gresesc, dar asa vad eu.
    Ardeleanul spune ca cercetarea si laboratorul sau este finantat de guvernul american, chiar anul acesta a primit un premiu de la casa alba. Despre ceilalti cercetatori (americani) spune ca sunt platiti de universitati 9 luni pe an si in rest trebuie sa se autofinanteze (din lucrarile de cercetare). Trebuie sa va reamintesc ca si eu am trecut prin asta in Israel: proful prindea comenzi si noi (fiecare pe profilul lui: un clujean pe chimie-fizica, un marocan pe preparare chimica, si eu pe preparare mecanica – cicloane) duceam greul de cercetare. Care este diferenta intre cercetarea pe cont propriu si cea finantata de stat? Pe contractul cu cel care a comandat, ala isi vrea rezultatele. Cu statul o poti lungi, este mai flexibil. Nu sunt rau, dar la un moment dat nu mai aveam timp de studenti, desi eram platit pentru asta. Ardeleanul era multumit ca guvernul finanta si doctorantii lui. Presupun ca interviul a fost facut in 2013, iar ardeleanul a destainuit ca se ocupa de niste masuratori a unor proprietati de materiale care se schimba functie de reducerea dimensiunilor particulelor la marimi… nanometrice (invizibile cum spunea el, si-i adevarat). Punea problema ca in vreo 20 de ani, probabil se va simti necesara o noua forma de energie pentru ca se pierde cam mult la transport. Deci el cerceta aceste aspecte cam de vreo … cinci ani?
    „cea mai scurta distanta intre doua puncte este … o legatura structurala!” (Karl Hans Welz, 1992. Deci exista tehnologia transportului energiei la orice distanta cu randament 100% (fara pierderi). Despre ce cercetare finantata de guvernul american, vorbeste ardeleanul? Probabil ca TVR nu a urmarit http://www.psihotron.ro/?LegaturiStructurale.
    Dar, ceea ce vroiam eu sa spun de fapt, este ca producerea energiei hidro in Romania trebuie sa capete prioritate absoluta, chiar daca UE nu are interes – o sa-i vedeti pe americani ca au s-o subtieze cu gazele de sist si cu carbunii (inclusiv cu tehnologia de lichefiere a carbunelui), cit de curind.
    Cele de mai sus, sunt suficiente sustineri pentru combaterea privatizarii unei industrii strategice sau posibil strategice si finantarii de la buget, sa zicem a hidroenergieii? Nu o fi nici Borza mai putin corupt decit altii, dar asta este problema??? Sistemul trebuie schimbat si adaptat astfel incit poporul sa poata beneficia de succesele tehnicii … astazi nu peste inca 100 de ani. Aaaa, plagiatele dupa cum vedeti nu au loc numai in rockul american, au loc si sub umbrela casei albe.

    Răspunde
     
    1. care va
      Decembrie 28, 2013 la ora 19:10

      Referitor la cum dezinformeaza TVR. Spuneam ca tocmai urmarisem o emisiune cu doi romani care lucreaza la centre de cercetare americane. Pe cel caruia eu ii spuneam „olteanu” (cam asa am retinut din spusele lui), l-am revazut iar la TVR. Este Mircea Cotlet, care la intrebarea daca mai doreste sa se intoarca in Romania, a raspuns sec: Romania nu are bani. Precizam mai sus ca cercetarile care se autofinanteaza (adica cercetarea care are o aplicatie practica imediata, investitorii nu finanteaza nimic la nesfirsit), nu depind de capriciile bugetare. Dl. Cotlet lucre la Brookhaven National Laboratory, pe vremea interviului. La 1 octombrie 2013 Laboratorul s-a inchis din lipsa de fonduri guvernamentale, iar acuma in Decembrie, TVR ne prezinta succesele romanilor in cercetarea Americana.
      “BNL is staffed by approximately 3,000 scientists, engineers, technicians, and support personnel, and hosts 4,000 guest investigators every year. Discoveries made at the lab have won seven Nobel Prizes.” De la 1 Octombrie, 800,000 de bugetari din cercetare, au inceput sa-si caute de lucru. Probabil ca astia de la TVR ar trebui sa invete de la Moise: sa-si dateze emisiunile si reportajele. Altfel este minciuna pe fata – vre-un telespectator urmareste si isi pune viitorul la risc. Aici, in “lumea libera”, suntem invatati sa nu credem pina nu verificam.

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Decembrie 24, 2013 la ora 02:17

    si fi9indeca in acea tara manelizata mai exista si oameni grei in cultura ca mult prea marea domana soprana MIHAELA GRAJDEANU de la Opera din Iasi sa ne bucuram de copii minunati dascaliti si de dinsa si de colindele de Sfintele Craciun .DEci vazind asemenea imagini vezi ca Romania are viitor daca se va intra in normalitate de ordine si disciplina si se va termina cu tiganeala zilnica (fenomen anormal intr-o tara odata civilizata pusa la perete de anume clanuri sub pseudonimul libertatii):DAr sa auzim minunata muzica

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Decembrie 24, 2013 la ora 02:02

    buna seara la toata lumea .Asa cum s-a comentat educatia ,poate cea dintre cele importante componete in prezentul si viitorul oricarei tari.Nu cred ca un ministru poate face minuni intr-un sistem educational cu resurse financiare si dotare materiala precara si nu numai.Se mai adauga si aceea ce invatamintul romanesc actual nu are legatura directa cu prtactica si anume ca tineretul dotat cu indeminari practice la varii meserii sa invete aceste MESRII la FIRME cu tehnica actula folosita in occident si ma refer primar la meseri8ile tehnice caci astea sint baza industriei:Deci e nevoie de meseriasi f.bine calificati in orice domeniu tehnic dar care sa invete PRACTIC la locul de munnca DOTAT CU TEHNICA si materiala DIDACVTIC MESRIA si paralel sa mearga si la o scoala adiacenta zisa de meserii in care sa completeze cu teoria aferenta si ceva cultura generala :DAr principalul ramine practica facuta in firme!!!ORI aceste firme in Romanica post 89 nun prea exista pe deviza e sublima …dar lipseste cu desavirsire.DEci atita timp cit Romania are inca o industrie firava (Dupa ce s-a vindut tot la fier vechi ) iar investorii straini veniti acolo sint reprezentati doar regional de itiva mari ca DAcia _Renauilt ,Mercedes etc care si asa fac doar ceva ansamble si nu utilaje si masini complexe(sa va fac sa rideti massinile CNC de la ultima firma de la care am iesit la pensie erau ceva mai simple uneori decit complexul HANDLING robotiozat) e greu de crezut ca si in viitorul APROPIAT (1-2 ani) sub acesta forma va exista un sistem profesional consistent carew sa formeze meseriasi devirf vceruti pe piota di9nj west nu la cules patlalgee sau sofat microbuze de carausie pachete ;PE deasupra nu stiu cum esse azi(probabil datorita NET-ului mult mai bine ) ,dar in anii 73 cind am terminat prima facultate la zi ,bibliotecile universitare de atunci erau la un nivel derizoriu iar literatura de specialitate gen reviste lipsea complet Si asta in Bucuresti eram deci din saracie si ideologie comunista izolati conmplet de nivelul tehnicii west dar asta a fost boala cam generala in cam tot blocul de rasarit am intilnit in anii 85 ingineri plecati din fostul RDG sau Polonia comunsita care in sistemul lor au fost tinuti tot in nestiinta si plecati de acaolo au trebuit in west sa se puna la punct cu totul lata tehnica ,cea adevarata
    Nu se poate defini Doamne fereste ca invatamintul Romanesc nu a fost(si baNUIESC 100% CA mai ESTE ) de f.mare calitate(CADRELE DIDACTICE) si seriozitate si asta se datoreste banuiesc cel mai mult DASCALILOR NOSTRI!!!Carora vreau sa le multumesc pe aceasta calem e dtrept nepotrivita (multi sint sigur in ceruri sa ii hodineasca Cel de sus in lumina VESNICA eu unul si cred si sotia le raminem datori pe viata),dar cinste dinsilor ,incepind cu invatatoarea de la primara .Am aterizat in 84 in Germania si mi-au fost in 85 recunoscute ambele diplome de subingineri din Romania si asta nu numai mie (sint mii de ingineri scoliti in Romnanica veniti in GErmanaia), am intilnit in viata profesionala zeci de ingineri studiati acolo sau doctori a caror scoala a fost recunoscuta aici fara nici un fel de problema:Clar a fost pentru cei care au vrut sa isi faca meseria de inginer o scurta perioada de cca 6 luni de adaptare la tehnica dinsilor in cursuri intense cu teste serioase dar scoala romaneasca politehnica a fost recunoscuta aici si apreciata fara ezitare si este sigur si actual pentru cine clar stapineste perfect limba DE specialitate specifica .Cind am venit aici in Romania faceam comenzi cu relee iar aici Siemens era deja la generatia de comenzi omniprogramabile S5 de cca 1 deceniu:Deci inapoierea tehnologica de 1 deceniu a trebuit in graba sa mi-o asum altfel puteam face altceva ,o munca mai necalificata dar cum spun baza a fost buna scoala din Romania ca toti care au emigrat aici ca si mine in acei ani.:DAr nu a fost pentru nimeni o problema decit de adaptare si asta nu a impus decit invat si iar invatat dar si aici ne-a educat bine scoala romaneasca care pe timpul meu cel puiztin era si foarte SEVERA (S E V E R A) !!!!!Si bine facea :Adica nu eram alintatii parintilor saraciti de razboi si nici ai profesorilor care ne spuenau ca numai invatatul serios ne ajuta in viata NU COPY- PASTE!!la tot pasul ) !!!
    :Clar am avut aici marele avantaj al unei documenatii la zi in firme si biblioteci universitare cu care sa inveti meserie dar multe le-am finantat si singuri:(la fel sotia care a facut ASE-ul acolo dar la timpuri comuniste ankii 70 dar diploma i-a fost recunoscuta Dipl:Ökonom insa RO ca adaos caci era sistemn diferit economic -Dar dupa 1 an de cursuri econnomnice s-a pus pe picioare in noul siet5mk complet diferit) .Cartile tehnice nu sint ieftine ca si cursurile la distanta mai ales tehnice care includsi KIt-uri practice fara care teoria nu face 2 parale ca in Romnnia teoretica(asta nu insemana insa ca invatamintul romanesc e de proasta calitate).Din nimnic insa,iese nimic beste o lege a fizicii.Deci cu saracie nu inanintezi in invatare de nou , in pas cu timpul iar firmelor le este egal ,ei vor de la tine totul si putine investesc in tine la poleirea profesionala de finete..sau cind se schimba tehnologiile ca la Siemens de exemplu mai ales in automatizari unde este un domeniu diabolic in supraviteza in ultimuö deceniu caci concurenta e imensa si presiunea pe rationalizarea muncii si mai si:Fie spus cine vrea bransa are bune sanse de cistig bunicel(Intre timposi aici ii inchiriaza pe ingineri ca pe scalvi!!! e o rusine) dar sa fie pregatiti la invatat incontinuu (nu prea mai ai viata de familie )adica momentan cam la fiece 2 ani de ceva nou de tot adica cam de la capat.Referitor la medici ,am avut decenii aici un domn doctor roman Clujean de familie domnul DR.CAliman plecat in anii 70 din tara. Om de mare succes aici ,foarte bun profesional e demult la pensie si plecat acum in Elvetia:(DECI SCOALA romaneasca de medicina de prima clasa!!)Vreau numai sa spun nu se poate spune cum gresit a definit si domnul Guran uneori la emisie ca… Invatamintul Romanesc nu este bun :Este f.bun si si recunoscut ,problema e de ceva orientare si dotare mai puternica spre practica si si mai important ca dupa ce omul TINAR termina meseria sau specialitatea sa gaseasac de munca intr-o industrie reala nu la circiuma sau ca sofer din inginer sau la cules varza pe coclauri.:DAr sa luam un exempl primitiv :O masina comlexa de prelucrare mecanica prin aschiere CNC este o piesa de valoare de la 200 mii euro in sus fara handling !!Clar se pot cumpara si second hand Dar degeaba daca nu sint bani in sistem Iar daca zici bun ,uite fac strungari sau frezori CNC si faci cu ei teorii gri pe hirtie nu ramine din totul decit ca discutia uscata in final Ministrul educatiei -dl:Guran(FRECTIE LA PICIOR DE LEMN):Adica vorba goala-facem ,dregem cu s..a ne alegem ….Deci e o problema de finante(ca si la spitale!!!) ,clar apoi si de orientare ;:Am cartea Convorbiri Obiective din 1971 in fata -un interviou de Romulus Rusan cu marele matematician roman dl.GRIGORIE C.MOISIL (Unul din miile de diamante ale Romaniei ).UN om de mare si grea excelenta Dumnezeu sa il hodineasca :Era subtitlul despre matematici si tehnica .Declara domnul PRofesor MOISIL :subtitlul interviului este
    MAtematica si tehnica .redau …

    ….intr-o tara semicoloniala(!!!!) ca a noastra nu se putea dezvolta inainte de razboi o tehnica autohtona .Contabilitatea superioara a societatii Astra se facea la LOndra ,iar la fabrica de zahar din Roman inginerul autohton putea deveni doar seful unei sectii……………..
    Avem lacune in industrie(se referea acum la anii interviului probabil 70) nu pentru ca sintem recalcitranti ,sau netalentati sau greoi la minte ,nu pentru ca masinile sint proaste ,ci pentru ca nu stim sa umblam cu ele:Invatat sa ghiceasca secretele patronului ,tehnicianul nostru invata doar sa se descurce in tehnica .DA ,dupa 2 decenii de la nationalizarec ,aceasta idee persista si este inadmisibil de periculoasa.EA nu mai corespunde stadiului social si actuala al industriei noastre :Autonoma si obligata la continua modernizare de paralelelismul mondial(!!!ce frumos definea dl:Moisil atunci in anii 60 si.. globalismul de azi)………

    Pentru CA SA EXTIRPAM ACEASTA PREJUDECATA e nevoie de NENUMARATI (!!!!! adica nu unu doi si astia copii sefilor din partid-Serghei MIzil??? care plecau in occident pe atunci sa faca bisnita cu blugi la intoarcere!!!°)bursieri IN STRAINATATE . (buna le-o zicea dl.MOisil da vorbea sarmanul la gard)!!!!
    ….Apoi ACEASI OAMENI sa faca P R A C T I C A (PRACTICA!!!)
    in marile uzine ale Europei!!!!.SA invete nu numai cum s eminuieste o masina,dar si cum se construieste ea ;nu numai cum se construietse dar si cum a fost gindita….!!!
    UN interviu de o actualitate 100 % as zice COPLESITOR .Ddaca gasiti cartea e din Editura Albatros 1971 nu ezitati sa citi tot volumul:E de cateoria supergrea :Deci in acele timpuri cind domnul MOISIL sarmanul , predica acest interviu pe noi ne tineau TOVII maqrelui Stejarel CEAusica ca pe puscariaSI inchisi intr-o tara complet izolata ,nu vedeai nici granita de la Giurgiu nu aveai voie sa te apropii doar muscda in zbor:IAr in tara si atunci invatamintul era FOARTE buna ca teorie si CORP DIDACTIC SUPER EXCELENT dar ii lipseau mijlocele de formare practica :Cu atit mai NEPOTRIVIT !!!! a fost si desfiintarea parca prin anii 73 a scolilor profesionale legate direct de marile uzine si cooperatie si inlocuirea lor cu licee industriale.(modelul francez ;A fost o mare eroare in sistem )
    CA solutie nu vad decit fortarea invatamintului profesional macar in scoli de arte si meserii dar cu puternica baza materiala didactica si de experimentare :Principal sa fie ramura electrotehnica ,electronica , pneumatica ,hidraulica deci mecatronica :Altfel toate meeseriile sint importante si cea de cismar ,maceloar ,bucatar ,frizer ,lucrator in logistica moderna (Depozite ) .DEci trebuie lucrat numai pe modelul german de invatamint DUAL :MAi intii meserie si apoi fa-te si doctor docent daca intradevar esti elita dar nu ca e tactu mare detinator de crismi ;Clar care sint capaciatti deosebite (DAr nu aia suprameditati sau trimispe banii babachii la PAris ) Sa faca in centre de competenta nationala ,infornmatica pina nu se mai vede cit ii duce capul si spijiniti puternic material cu documentatie :IAr cui ii place sportul (sa bata mingea)ma rog ,aduce si ala,bani in viata dar nu intareste industria unei tari.NU imi aduc aminte ca pe timpul cid portarul RQducanu apara NAtionala Romaniei la campio0nateloe mondialoe din Mexico ,industria tzarii sa fi avut vreo crestere cuantica !!!da pe stadioane se urla de zor ,hai rapidu hai steaua ,hai dinamo si isi scuipau seminte prajite (Coji ) In cap unii la altii(obicei stramosesc) dar asta nu schimba sitiuatia industriei ;:Si fara industrie MODERNA Cu specialsiti o tara e nimeni mai ales la ora actuaal si si in viitor,e o tara numai la mina strainatatii de orice culoare . Oricum SISTEMULUI DIDACTIC romanesc ii soun doar sarut mina sint mindru pe tine SI le multumesc tuturor dascalilor mei ;Jos palaria:PAcat, ca s-au scapat haturiloe din mina ,cred ca si aici e o probloema ca intre timp multi copii sint educati de batrinii lor bunici neadecvati pentru o asemnebnea tema(sint prea terminati de virsta si greutati!!!Intr-o tara terminata material)!!!Aici era nevoie de mina energica a parintilor tineri!!!CAre cine stie pe ce coclauri zabovesc ca se capatuioasca ca deh acasa la coada vacii e rusine !!!!!Si pentru asta nu puteti da raspunderea pe ministru si corpul didactic sau si mai rau pe sistemul de invatamint care si el are nevoie cum spune chiar ministrul de STABILITATE nu poti in mod continuu sa il tot reiinoiesti .NU mai discutam de nivelul mediilor private TZV (Vezi Emisii OTV in Youtube sau si la tv Publica ) cu un nivel Ne-educatie de ultima clasa(CAruta cu prosti )

    Răspunde
     
  • Paul_
    Decembrie 22, 2013 la ora 21:59

    Răspunde
     
  • Paul_
    Decembrie 22, 2013 la ora 21:58

    posibila

    Răspunde
     
  • Paul_
    Decembrie 22, 2013 la ora 21:57

    O solutie:

    http://www.youtube.com/watch?v=0DIy-C4cQ-M

    Profesorul Moisil, intrebat fiind ce ar face pentru a imbunatati sistemul de invatamant, a spus (se pare serios), ca ar desfiinta Ministerul Educatiei.

    Vouchere-le reprezinta probabil solutia.

    Răspunde
     
    1. care va
      Decembrie 23, 2013 la ora 01:13

      Dl. Paul, se vorbeste despre „educational vauchers”, care sunt „tuitions” (taxe scolare) acoperite de stat intr-o anumita masura (din taxe) in cazul institutiilor publice sau numai de parinti in cazul institutiilor private. Nivelul institutiilor publice sunt denigrate, mai mult sau mai putin, pe baza performantei lor. Am cunoscut sub diverse aspecte si o forma si alta. Institutiile private, pentru banii pe care ii primesc se angajeaza sa furnizeze o calificare, cel putin formala (trebuie sa termini si sa obtii o patalama, altfel afacerea are o bila neagra) – performantele obtinute in aceste conditii sunt cunoscute, fapt pentru care credibilitatea este scazuta. De cele mai multe ori, elevi care termina liceul nu fac fata cerintelor universitare (cu toate testele guvernamentale absolvite) si atunci li se ofera un an pregatitor (contra cost fireste, un fel de „meditatie”), daca intimpina dificultati in continuare sunt trecuti la categoria de „student special” si i se ofera o alta cale mai usoara de a obtine si el o patalama. Mai sunt si situatii in care nu merge si nu merge, vei termina un „program” fara diploma fara certificat – spui am terminat programul la Harward si toata lumea este multumita. Ministrul nostru a terminat doua programe (unul in Anglia si altul in America) fara patalama, intelegeti. Mie mi-a placut ca si-a pastrat „prestanta” in fata lui Moise, si atunci am inceput sa-l banuiesc de un instructaj, pentru care nu se da patalama (chiar asa sa te dai pe mina oricui?).
      Dar sa ne intoarcem la taxele scolare, in clipurile lui Milton Friedman (care datorita originii sale sociale a avut suficienta motivatie sa reuseasca la invatatura, altfel se alegea praful de el) se observa o apologie a institutiilor private. Este firesc, are si el interese ca tot omul. Dvs. spuneti ca vaucherele ar putea fi o solutie, si aveti dreptate. Sunt parinti care nu-si pot ajuta financiar copii, dar pot GARANTA pentru ajutorul acordat. In cazul unor note si medii suficient de mari, ajutorul financiar se caseaza – acesta este un instrument de motivare fantastic. Am obtinut un master fara sa am un chior, ce ma girat a fost masterul anterior.
      Acuma, nimic nu poate fi generalizat, deci poate oricind sa fie si teribil de rau:
      = copilul termina cu note mici – de bine de rau, cu un pic de noroc va plati din ce incepe sa cistige;
      = daca nu termina – cineva trebuie sa plateasca, adica garantul.
      In cazul Romaniei, daca copilul (absolvent sau nu) isi pune palma-n fund (posibil, nu-i asa?), iarasi garantul plateste. Cind e vorba de garant, sa stiti ca nici pasaportul nu-l salveaza – vorbim practic de un imprumut bancar. Adica este o afacere care trebuie tratata cu foarte multa grija – educatia este tare scumpa, cu dobinzi cu totul poate fi cit doua case, case nu apartamente.
      Aveam o nelamurire, m-am izbit de ea asa pe nepusa masa. Poate un economist sa ma lamureasca si pe mine: „He theorized there existed a „natural” rate of unemployment, and argued that governments could increase employment above this rate only at the risk of causing inflation to accelerate”, deci sa inteleg ca daca America, de exemplu, are acuma somajul 7%, prin reducerea somajului exista riscul sa se ajunga la o inflatie eccelerata?

      Răspunde
       
    2. care va
      Decembrie 23, 2013 la ora 01:20

      Da BBC show, acuma l-am urmarit. Deci se poate face comedie pe aceasta tema.

      Răspunde
       
  • Chirita Aurelian Stefan
    Decembrie 22, 2013 la ora 16:22

    Sa ascultam de sarbatori un basm ,sa zicem Cenusareasa ,fata careia,, printul” Funeriu i-a gresit pantoful.Desi daduse sfoara in tara ce el este cel mai priceput in disegn al incalatilor ,caci lucrase ca maestru in Tara Soarelui Rasare ,tanarul print fu o mare dezamagire ,caci gresi intr-un asemenea hal pantoful fetei, astfel incat fata se impedica la tot pasul de parea handicapata .Si beat orice om ar fi reusit mai bine (dar stati putin, nu este o aluzie la Rosu Imparat ,tatanele printului)!.Acesta ,ce isi datora numele nasului rosu ,dupa adevarurile spuse sau dupa cum zic curteni dupa coloratia aparuta la o anumita licoarea adusa hat departe,tocmai de la margine Imperiului Roman,scutura hainele fetei in loc sa le spele si nori negri se abatura asupra Imparatiei de toate lucrurile mergeau pe dos pt ca asta era singura indeletnicirea a lui Rosu Imparat ,sa fac praf orice lucru.

    P.S.Si astazi se intreaba omologi Impratului, cum de printul a gresit in asemenea hal masura ,caci tanara era maestra la dans -vezi tineri olimpici.Cat despre Rosu Imparat, toata lumea il evita pentu ca era pus vesnic pe hartag si asa ceva la curtile europene nu se cade.

    Răspunde
     
  • soso
    Decembrie 22, 2013 la ora 09:35

    super emisiune

    Răspunde
     
  • sorin1
    Decembrie 22, 2013 la ora 07:25

    Poate da mana cu grebla de la ccr. Mai, unde si-au slefuit astia c.v.-ul ca nu i-am vazut prin transeele celor pe care sunt pusi sa-i reprezinte…s-au dus vremurile alea bune in care pentu a promova intr-o bransa trebuia sa -ti straluceasca evaluarea ani la rand…sau e numai pentru unii.
    Ca vrem si noi sa vedem niste lideri propusi de insusi sistemul din care provin.de oamenii pe care-i reprezinta. Cum zic si scriu americanii:” by the people,with the people, for the people”… ehe..mare vorba…stati sa vina generatiile care si-or da seama ca asa e mai bine ca regula de aur. Dar pana in prezent n-are nici cine sa scoleasca generatiile alea in acel spirit. Ultimul stinge lumina.

    Răspunde
     
    1. care va
      Decembrie 22, 2013 la ora 20:20

      De la ce se scrie si pina la ce se face, distanta de citiva ani lumina..

      Răspunde
       
  • cornel
    Decembrie 21, 2013 la ora 20:45

    http://www.zf.ro/eveniment/borza-profit-record-de-200-mil-euro-la-hidroelectrica-anul-acesta-cat-in-ultimii-11-ani-11802347
    Din pacate asta e istoria recenta a Romaniei unde oamenii de valoare, corecti si profesionisti sunt fortati si oarecum obligati sa se dea la o parte din fata CORUPTIEI si a HOTIEI, care e o masinarie formata din profitori de ocazie si prieteni angajati din institutiile statului care isi vad profesia ca pe o mica si permanenta afacere personala, pentru ca devin prea singuri intr-un sistem prea CORUPT si HOT.

    Răspunde
     
    1. sorin1
      Decembrie 23, 2013 la ora 04:17

      S-apai fereasca sfantu sa aterizezi intre ei cu propriile forte si idei. Unii mai slabi capoteaza. Si ne mai intrebam unde ne sunt elitele. Exista un sistem si functioneaza.

      Răspunde
       
  • Chirita Aurelian Stefan
    Decembrie 21, 2013 la ora 19:16

    In Romania, in ultimi 14 ani nu a existat un ministru al Educatiei ci un sef al sistemului educational. Etimologia cuvantului ne trimite la persoana care este in slujba unei autoritati sau a unei institutii ,iar raportul despre baza materiala a sistemului educational infirma cu prisosinta definitia.In anul 2009-2010 existau in invatamantul primar si gimnazial 75,4 mii sali de clase si cabinete scolare si 8,4 mii de laboratoare, iar numarul de elevi din ciclul primar si gimnazial era de 845.679 respectiv 873.997 Deoarece in Romania exista putine scoli primare ,pt 80% din clase in care se desfasoara ore si in invatamantul gimnazial si pt o rata de ocupare zilnica de 40% a laboratorelor , un simplu calcul ne conduce la gradul de ocupare mediu al unei clase de 12,36 elevi.
    75,4(1+0,8) +8,4*0,4 =139.080 clase si laboratore utilizate . Numarul de elevi era de 1.719.676 (2009-2010) . Numarul mediul de elevi pt o clasa sau laborator 12,36 elevi.Pt un invatamant in care gradul mediul de ocupare ar fi 24,5- cu clase de 27 elevi pt ciclul primar de 4 ani si 22,5 elevi pt un ciclul gimnazial de 5 ani. -numarul de clase si laboratoare utilizabile ar fi 70.190 fata de 139.080. tinand cont ca o parte din laboratore s-ar desfinta prin comasarea pt un numar de 6.500 laboratore cu o distribuitie de 40% si de clase cu 80% in care se desfasoare invatamantul gimnazial numarul de clase si cabinete scolare ar scadea la 37.550 70.190-(6.500*0.4)=67.590/1.8=37.550 aproape la jumatate din cele existente . Avantajele: -disparitia scolilor fara avize sanitare,reducerea cheltuielilor de intretinere (energie electrica si termica, detergenti, creta,bureti ),reducerea efortului fizic al femei de serviciu ,reducerea cheltuielilor de reparatii capitale ,cresterea calitatii actului de predare prin comasarea personalului didactic competent si vanzarea scolilor desfintate. Dezvantaje-cresterea cheltuielilor de transport si eventual cresterea cheltuielilor cu tehnica moderna -videoproiectoare.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Decembrie 21, 2013 la ora 18:48

    In Italia s-a decis inchiderea scolilor cu mai putin de 1.000 de elevi,exceptie fac regiunile muntoase si micile insule unde numarul trebuie sa depaseasca 400.Masura a fost gandita de ex minstrul al Finantelor Tremonti si ex-ministra Educatiei Gelmini inca din august 2008 (Ha,ha,ha d-le Basescu cabinetul Berlusconi stia ce urmeaza).In 2011 au fost inchise 2.500 de scoli ,acum urmeaza alte 800.D-l Funeriu a impus o limita de 300 de elevi si prescolari care nu s-a aplicat niciodata.Crede cineva ca in Romania nu vom mai vedea clase cu 5-6 elevi pt a nu mentiona clase cu 1 singur prescolar?!-caz prezentat si la Ora de Business.

    Răspunde
     
    1. care va
      Decembrie 22, 2013 la ora 20:14

      Odata cu regionalizarea sau descentralizarea, o sa vedeti cum se extinde si in alte domenii de activitate. O sa vedeti orase fara locuitori.

      Răspunde
       
  • Octavian
    Decembrie 21, 2013 la ora 17:46

    Inca o ora destul de importanta dupa parerea mea: ora de Educatie sexuala, ca avem o mare problema pe acest domeniu sau ora de Dirigentie sa fie ora de Dirigentie, nu ora de trecut note in carnet si motivat absente, acest lucru consider ca s-ar putea face si in pauza

    Răspunde
     
    1. care va
      Decembrie 22, 2013 la ora 17:37

      Duck Dynasty = realitate si pacat

      Răspunde
       
  • care va
    Decembrie 21, 2013 la ora 05:45

    A. Fara sa pun deoparte neclaritatile din pregatirea si experienta profesionala, observate de pe Internet, ma voi referi la continutul interviului, care este extrem de importan (ca tematica) dat fiind ca SI educatia contribuie substantial la modelarea viitorului.
    Ca o opinie de plecare, Moise l-a hirjonit cit a putut (probabil ca ministrul este din tabara opusa), iar Marius a practicat o defensiva constructiva – adica a punctat erorile atacului si s-a mentinut pe planul de bataie pre-stabilit. Sa mentionez ca a avut si o erore in pregatirea pentru interviu: nu a stiut care este profesia lui Moise, acesta este un mare minus la capacitatea pozitiei sale (dar nu facem o problema din asta acuma, Basescu incurca felicitarile regale si Ponta este amical cu o „inaltime”).
    Mai intii cu Moise, desi il cunoastem, si fara sa-l criticam prea mult (ca ne taie de la blog), cred ca si el este interesat sa afle „how he did”:
    a = n-am gasit un invitat mai bun – chiar daca a zimbit (cind nu zimbeste Moise), nu este de loc comic;
    b = sa ne imaginam ca ati fi ministrul viitorului – asta este o chestie de „talk-show”, e de presupus ca se doreste obtinerea de informatii reale;
    c = vrem sa fim ca occidentalii (inteleg ca se refera la cei de astazi, nu stim cum vor fi cei de miine) – imitatiile in general nu pot fi considerate obiective, iar atunci cind planifici o faci fata de un viitor universal, nu ca sa tintesti in viitor prezentul cuiva;
    d = involutie si ne prostim – daca oferim niste statistici privind alfabetizare, o facem in mod pozitiv pentru a crea o baza de discutii care sa dea posibilitatea invitatului se demonstreze daca cunoaste fapte ce pot constitui puncte de plecare in ceea ce-si planifica;
    e = modificarea invatamintului – continuati sa sugerati raspunsuri;
    f = sindicatele sunt nemultumite – il pregatiti sau ati inceput prea devreme;
    g = scoala este a elevilor sau a profesorilor – m-am asteptat sa insistati pe relatia elev-profesor, care nu este de natura sa motiveze pe pedagog (discuta deja pe blog) si eventual ce sugestii ar avea ministrul in aceasta problema care este una foarte mare, politia a fost obligata sa intervina in multe cazuri; ati omis un punct forte;
    h = cereti majorarea salariilor profesorilor – parca ati fi seful sindicatului lor, se poate pune problema platii pe masura calificarii; ca de obicei, v-a punctat;
    i = prefera salarizarea profesorilor dupa preferinta parintilor – pare foarte ciudat, cel putin;
    j = atentia elevului la clasa – poate fi important ca detaliere strict profesionala, dar nerelevant pentru un interviu scurt;
    k = salarizarea este cheia … educatiei – are importanta ca in orice activitate, dar nu este cruciala privind modul de desfasurare a activitatii; sa remarc ca cel care conduce interviul nu face afirmatii;
    l = e bine cu meditatiile? – laconic, ceea ce a permis sa fie punctat si raspunsul a mers pe alta directie;
    m = impozitarea mica a meditatiilor – deci revine, intrerupind dezvoltarea unei idei cu adevarat importanta in interviu: calitatea profesorilor; si s-a aminat raspunsul in mod diplomatic (impozitul nu tine de educatie, salarizarea da).

    Răspunde
     
  • care va
    Decembrie 21, 2013 la ora 05:45

    B. Acuma felul in care v-a punctat, ceea ce denota ca a controlat interviul. Moise, dupa ce am citi despre ministru, nu ma asteptam sa aduca noutati deosebite (a avut precautia sa o afirme, chiar, in citeva rinduri), motiv pentru care prefer sa va vad mai elevat. Nu sunt adeptul comparatiilor – ori descurajeaza, ori molesesc. Frecventez si alte bloguri, vizionez frecvent interviuri televizate, am fost si am intervivat si eu cu diferite ocazii.
    1. Sunteti economist sau jurnalist –economist – am considerat asta ca o eroare (asa cum am mentionat la inceput), dar poate fi si o razbunare pentru pct. a;
    2. Nu sunt deacord cu dvs – adica stie el ce stie sau are spatele tare;
    3. Sunt foarte multe lucruri pe care nu le intelegeti – asta asa este, dar nici eu nu am inteles multe din … cum dracu a combinat studiile proprii (si asa alambicate) cu obligatiile de servici (si alea simultane);
    4. Imi plac intrebarile provocatoare (sa fi fost eu acolo, nu i-ar mai fi placut), dar nu sunt orientate (vi le orientam eu d-le ministru, cu tacul de biliard);
    5. Nu refuz critica – dupa cum il apara pe Ponta, are dreptate;
    6. Este foarte bine cu sindicatele – dupa CV sau, precis stie pe cine si cin sa –l … co-intereseze la tacere;
    7. Normal ca e a elevilor, scoale este pentru elevi (Moise, nimic nu stii), profesorul este primul partener – asta da logica;
    8. Asta este o maniera transversala (mai Moise mai, ma deziluzionezi), intr-un sistem cresterea salariilor trebuie sa fie sustinuta, adica crescuta tuturor, si doctorii si ceilalti – pe bune, ca aici are dreptate, nu majorezi discriminatoriu numai la cei care tipa, merita majorari si cei care-s muti ca fraerii;
    9. Asezati problemele in mod jurnalistic si un pic negativ – am observat si eu asta;
    10. Dvs vedeti parte goala (asta deja este pornografie) a paharului, eu il vad in ansamblu – ori totul ori nimic, si are dreptate (firar sa fie, un conducator de proiect asta face);
    11. Sa vorbim de date reale si apoi sa facem presupuneri – asa este, fara presupuneri;
    12. Nu este un raspuns general, interesul elevului este diferit pe subiecte – aici a fost fin, a inlocuit atentia cu interesul;
    13. Prea multe subiecte pe secunda, n-o sa rezolvam nimic – ori ati intrat in criza de timp ori v-ati ambalat, asta este o chestie latina, cei care sunt experti in negocieri, stiu sa asculte si sa pindeasca, daca ai rezolvat o problema, aproape ca nu mai conteaza ca nu le-ai atins pe toate, mai sunt sedinte/interviuri:
    14. Nivelul salarizarii este dictat de calitatea profesorului – normal;
    15. Raspunsul nu poate fi alb sau negru, stiti ca nu este normal sa fii meditat de acelasi profesor? – nu v-a raspuns pentru ca nici nu avea la ce sa raspunda, dar a facut o eroare: nu este etic, dar in practica se intimpla acelasi lucru, oriunde (chipurile se evita conflictul de interese); compensare recomandarilor intre recomandagii;
    16. Ne vom gindi – impozitele nu tin de el.

    Răspunde
     
  • care va
    Decembrie 21, 2013 la ora 05:44

    C. Moise, chestia cu orele de sport era chiar asa de importanta, eu parca tin minte ca aveam o singura ora pe saptamina. El parca a l asat a se intelege ca plata nu este principala motivatie a profesorilor si a precizat in mod clar ca „avem profesori foarte buni”. Si deasemenea, moldoveanul este foarte ponderat si nu este rau „fara scimbari peste noapte”. Prin monitorizarea performantelor, se evita bulversare, in special in educatie. De fapt oriunde. Spiru Haret: „educatia trebuie sa fie inteleasa”, nu l-am inteles, dar probabil ca a vrut sa dea si el un citat. Rearanjarea programelor pe ani – fiecare nou venit va freca tiparul cu asta. A dat afara directori si inspectori care nu-si inteleg atributiile si nici Ponta nu i-a zis nimic – s-a umflat un pic in pene, asta-i cel mai usor sa dai afara (in capitalism cu asta mentii salariile jos, ba chiar reduci din cheltuieli), dar ai altii mai buni, si atunci nu-i mai bine sa le freci ridichea celor pe careii ai si sa obtii ce trebuie? Asta e mai greu si trebuie sa te si pricepi. Chestia cu profesorii si parintii, pedagogie de rezerva. Reinoirea manualelor cu altele mai atractiv – creaza locuri de munca, dar consuma inutil fonduri ce pot ajuta familiile din care elevii abandoneaza scoala – aici trebuie gasita o modalitate efectiva, doar nu dai parintilor bani sa tina copilul in scoala. A pasit blind pe linga si l-ati lasat. Cu fondurile de la alte ministere pentru scoli insalubre – cred ca este singura treaba buna din tot interviul. Chestia cu fetele mai bune la citit – daca un ministru se ocupa cu asta, atunci dam afara portarii si menajerele sa aiba altii din minister ce face. Ups, el a dus-o vrea 12 ani cu asemenea atributii ministeriale. Tarile nordice au avut succes pri rabdare si constanta – are dreptate cu asta, dar fiecare nou venit cu asta se ocupa cit mai intens posibil. Iar unde-i rece, totul este mai … pe-ndelete. Nu face schimbari – n-am facut, n-am gresit. Pune accentul pe educatia prescolara – sigur, copii mici probleme mici. Si asta este capacul: Strategia invatamintului pentru viitor cu banii de la Banca Mondiala – de acolo are Certificatul de acolo ia si banii. Deci tot aia au sa aiba grija de educatia romaneasca: cu aia mici spargeti-va voi capul iar cu cei selectionati ne ocupam noi. Vedeti bai ce universitati aveti voi? Uite ce rezultate frumoase avem in ale noastre. Nu cred ca ne va ajuta Banca Mondiala sa tinem olimpicii in tara, de exemplu.

    Răspunde
     
  • care va
    Decembrie 21, 2013 la ora 05:41

    D. Am vazut ca l-ati cam „intepat” ca este „invatator”, nu vreti sau nu puteti spune mai mult.
    Hai sa vedem, este Capricorn din 22 ianuarie 1970, deci de inteles de ce a inceput scoala mai tirziu. Am inteles, pina la urma de ce studiile le-a pus in ordine cronologica (oarescum), iar activitatea profesionala „cu verdele-n sus”, dar m-am descurcat.
    1990-1995 termina Chimia si Fizica la UB – de ce o fi ales cariera pedagogica si nu de cercetare? Probabil din cauza notelor; si nici nu mentioneaza un master dupa 5 ani de studii;
    1996-1997 uite Masterul belgian de 1 an, dar in acelasi timp
    februaria 1996-iulie 1997 este deja Expert in minister (cu PNTCD), si din minister n-a mai iesit
    Iulie – octombrie 1997 este purtator de cuvint
    1996-1998 o „simpla” Diploma la SNSPA, unde imediat ramine Profesor pina in 2003 (fara nici o experienta ca invatator) si cu disertatia nesustinuta (abia in 2000); ce disertatie! Este Profesor fara Doctorat!!
    1998-2001 devine Expert senior (in geologie devii senior dupa vreo 5-6 ani, daca nu te sapa careva), de data asta a trecut cu PNL
    Ianuarie – mai 2001 este si Purtator de cuvint
    Mai – septembrie 2001 avanseaza Secretar general
    Decembrie 2001 – iunie 2003 este Consilier principal
    2003-2004 intrerupe profesoratul (poate nici n-avea studenti, de parca asta-i mai trebuia) si cavalcada ministeriala, pentru un „program” american, care se incheie fara nici o patalama, dar revine in tara si imediat pentru
    2005 are Doctorat, cumpara si 234 mp (nu singur, cu sotia) suficient pentru
    2005-2007 si 2008-2012 unde … hopa este Decan, si in timp ce este Decan
    2006 mai ia si un Certificat american cu Banca Mondiala (cu care tot spune ca colaboreaza strins), dar in acelasi timp mai face
    2006-2008 un curs de management in Anglia, terminat fara patalama simultan cu
    2007-2008 un program la DOUA universitati americane, dar sa nu omitem
    Mai 2008 este Ministru interimar, suprapus cu
    Noiembrie 2007 – decembrie 2008 cind a fost si Secretar de stat, dupa care
    Ianuarie – octombrie 2009 PSD il caroteaza Consilier principal (asta a mai fost cu PNL, asa ca le stie), dar nu-i pare rau ca isi ia si un Dodge pe care nu cred ca l-a primit cadou de la
    2009 Certificat in educatie la Harward
    Din octombrie 2009 pina in 27 februarie 2012 a fost in … vacanta. Nu rideti, este normal, dupa un balamuc ca acesta poti face si atac de ficat la calciiul drept. Dar nu, a fost numit (cu forta) Rector la SNSPA. Intre timp a declarat pentru 2010 un venit salarial 322,586 Lei de la SNSPA si numai 27,298 Lei de la (zgircitii de UEFISCDI. In orice caz, odihnit a putut sa dea si o declaratie:
    In iunie 2012, dupa ce Consiliul National pentru Atestarea Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare a concluzionat in sedinta ca Victor Ponta a plagiat in teza sa de doctorat, Remus Pricopie a declarat pentru Jurnalul.ro: „Tot ce au discutat dumnealor azi este nul de drept si am asistat din pacate la o batalie politica, in interiorul unei comisii care ar fi trebuit sa respecte standardele legale si academice.
    Drept urmare si concluzia este una nula de drept. Modul in care totul a fost construit, din punctul meu de vedere, ma conduce la concluzia de politizare. Problema de fond trebuie trasa de catre Comisia de Etica si specialisti in drept.
    Astazi s-a dorit cu orice chip sa se dea un verdict, indiferent daca are un cadru legal sau nu si este pacat ca profesori universitari au intrat intr-un astfel de joc politic”.
    Nu sunt rau, dar este o alta vorba: oi fi prost dar idiot nu sunt. Singur daca ma lasa (am facut si eu o gramada de programe si diplome si certificate, dar sa dea dracii ca una nu s-a suprapus cu alta, chiar daca in acelasi timp mai si lucram)i, adica fara sa ma impiedici, n-as fi fost in stare de o asemenea … PERFORMANTA intradevar capitalista. Treaba asta rimeaza cu CIRTITA in virsta de 44 ani.

    Răspunde
     
  • valicfu
    Decembrie 21, 2013 la ora 01:44

    Tind sa cred ca acest ministru stie cu ce se mananca lucrurile…
    Cel putin da dovada de vointa de stabilitate in sistem…

    Răspunde
     
  • cornel
    Decembrie 21, 2013 la ora 00:31

    Ceva ce inca valabil si astazi:
    http://www.youtube.com/watch?v=AmrnielUEOU
    Tradarea, coruptia si hotia isi are izvorul in lipsa de moralitate care e data in principal de lipsa de educatie.

    Răspunde
     
  • cornel
    Decembrie 21, 2013 la ora 00:26

    Ceva emotionant:

    Răspunde
     
  • Dorel
    Decembrie 20, 2013 la ora 23:54

    Felicitari Moise foarte buna ideea de a-l invita pe ministrul invatamantului in emisiune avand in vedere ca generatia care vine trebuie sa ne inlocuiasca pe noi peste cativa ani si trebuie sa fie pregatita pentru a face fata pe piata fortei de munca ceea nu este usor in Romania daca vrei si sa traiesti bine.
    Nu am prea inteles de ce vrei ca in cazul meditatiilor profesorii sa plateasca doar un impozit de 5% in loc de 16% ca tot romanul(poate vrei sa te pui bine cu profesorii mai ales ca ai un fiu elev ) caci diferenta nu este mare in schimb ar crea un precedent destul de periculos zic eu aparand astfel o clasa privilegiata.
    Invatamantul romanesc are niste probleme mari incepand cu cel din clasele primare si terminand cu cel universitar si anume in cele mai multe scoli, licee si universitati nu te pregateste practic pentru ceea ce vrei sa faci in viata.
    Pe vremuri erau ateliere scoala unde elevi sau studentii faceau practica acum acele ateliere au disparut (au fost jefuite de actuala clasa politica pana au ajuns niste ruine sau au fost vandute pe bani marunti unora care le-au jefuit pana s-a ales praful si pulberea de ele, ex. Industria Sarmei Campia Turzii, Otelul Rosu, Combinatul Siderurgic de la Hunedoara, …) cum au disparut si cele mai multe fabrici unde urma sa lucrezi dupa ce terminai asa ca oricine are o doza de minte in cap se gandeste sa plece sa studieze afara si sa ramana acolo pentru cat mai mult timp, pe viata daca se poate.
    In rest poate ca peste cateva zeci de ani si unele universitati de la noi vor ajunge la un nivel comparabil cu nivelul universitatilor renumite din lume dar intrebare mea este unde vor fi cele mai bune universtitati din lume peste cateva zeci de ani???

    Răspunde
     
  • cornel
    Decembrie 20, 2013 la ora 21:47 Răspunde
     
    1. care va
      Decembrie 21, 2013 la ora 05:55

      Polonezii au fost primii, nu stiu pe unde sunt unguri, dar uite-i si pe bulgari.

      Răspunde
       
  • Diogene
    Decembrie 20, 2013 la ora 21:33

    Draga Moise,

    Te felicit pentru ideea de a invita ministrul educatiei in emisiunea de sfarsit de an.

    Cand il vezi data viitoare te-as ruga sa il intrebi urmatorul lucru: care este numarul copiilor care nu au un dascal bun/interesat la clasa si in acelasi timp nu isi permit meditatii particulare? Ma intreb daca nu cumva acest „tip” de elev este dominant ca numar in sistemul educational din Romania. Ar fi interesant de aflat daca exista estimari si preocupare din partea ministerului spre a incerca sa „recupereze” acesti elevi. Tinerii sint resursa cea mai de pret a unei societati. Dincolo de faptul ca romanii nu fac copii si pe cei pe care ii avem ii irosim.

    Educatia, dupa parerea mea, reprezinta un subiect mai important decat sistemul medical si ar trebui sa fie prima prioritate pe agenda publica.

    Salutari din Marea Britanie.

    Răspunde
     
    1. care va
      Decembrie 20, 2013 la ora 23:12

      Dl. Diogene, pina veti primi raspunsul, permitetimi o opinie. Am sa incep cu concluzia: intr-un sistem educational corect nu este nevoie de meditatii. Starea materiala a familiei din care provine elevul nu are legatura cu capacitatea lui de a asimila cunostinte. Sunt familii bogate cu copii lenesi si sunt familii sarace cu copii care inteleg ca „burta pe carte” este singura optie in viata. Daca tot sunteti interesat de statistici, cautati sa aflati cit la suta din copii bogati au note mari si cit la suta din copii saraci au note mici. Daca statistica ar reflecta realitatea, cred ca raspunsul ar fi relevant pentru ceea ce intentionez sa va sugerez. Dar familiile bogate sunt mai atenti cu profesorii si atunci … ce sa mai fac cu statistica. Deci ce vreau sa va sugerez este ca raspunsul il gasiti in motivatia elevului privind viitorul lui. Programele de invatamint intentioneaza a se adresa mediei fondului studios. Pentru exceptiile negative exista corijente sau chiar repetentie, iar pentru exceptiile pozitive (in mod exceptional) pot exista acomodari la suplimentare de studiu in timp normal sau concentrarea volumului de studiu pe un timp mai scurt. Personal, nu cunosc ca solutiile exceptionale acordate „pozitivilor” sa se reflecte in succese iesite din comun – creerul uman nu este un calculator, neuronii au si virfuri si abise, pe perioade de timp ce depind foarte mult de atmosfera sociala a individului. Sa va spun ca premianti au ajuns anonimi sau „mijlocasi” au ajuns celebri? De fapt nu stiu la ce va poate folosi raspunsul la intrebarea dvs, Programa de invatamint este facuta pentru toti si trebuie sa fie corecta, fara exceptii, fara meditatii.

      Răspunde
       
      1. Diogene
        Decembrie 21, 2013 la ora 14:20

        Nu poti interzice meditatiile asa cum nu poti interzice unui timplar sau unui electrician sa lucreze ca persoana fizica autorizata in timpul liber.
        Ceea ce se poate face insa este sa se interzica profesorului sa faca meditatii cu elevii din scoala in care este angajat.
        Impozitarea cu 5%, impozitare mai mica decat pentru restul persoanelor fizice autorizate, ar fi de natura sa scoata la lumina din economia neagra niste bani care altminteri scapa taxarii. In acelasi timp, ar fi o recunoastere, din partea statului roman, a importantei acestui tip de munca care totodata ar reda demnitatea profesorilor scotindu-i din categoria „evazionistilor”.
        Cit priveste elevii care nu isi permit meditatii, acestia sint cei mai expusi abuzurilor si carentelor din sistem. Dupa parerea mea statul ar trebui sa aloce resurse suplimentare, mai ales ca avem o guvernare care se intituleaza „socialista”, acestei categorii. S-ar putea de pilda alege sa fie stimulati financiar preferential profesorii care accepta sa lucreze in mediul rural.
        Poate ca parte din aceste lucruri se fac – ele trebuie comunicate in mod transparent cu date si cifre.
        L-am auzim la o emisiune daunazi pe prodecanul facultatii de medicina din Bucuresti spunind ca nu este autorizat sa faca public numarul absolventilor de medicina care pleca din tara – adica de ce nu, domnule prodecan? Cine ma rog si pe ce baze interzice publicarea acestor date? Rupeti oameni buni odata cercul vicios si dati romanilor realitatea! Ne-am saturat de secretomania din practica administrativa din Romania!

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Decembrie 21, 2013 la ora 14:30

          „sa se interzica profesorului sa faca meditatii cu elevii din scoala in care este angajat” _ Asta spuneam si despre medici. Cat de moral este sa te duci la spital cu o problema de sanatate, iar medicul care te consulta sa te invite la cabiunetul lui privat?! Mai ales atunci cand cabinetul lui privat se afla chiar in incinta spitalului in care lucreaza platit [inclusiv] din banii mei!

          Răspunde
           
          1. Diogene
            Decembrie 21, 2013 la ora 17:08

            De-acord. La fel si pentru medici.

             
        2. care va
          Decembrie 22, 2013 la ora 19:46

          Dl. Diogene, nu am avut intentia de a sugera interzicerea meditatiilor, doar incercam sa-mi explic de ce exista. Si exemplul cel mai bun sunt eu: in liceu luam meditatii la matematica (fara sa am o imbunatatire remarcabila a notelor), mai tirziu am obtinut doua mastere de inginer (9 in Romania si 8.33 in Israel) – deci am fost o … putoare. Dar si motivatia mi-a lipsit. Chestia de etica pe care o puneti, mi-a scapat in comentul precedent sau o considerasem cunoscuta. Dar am iarasi un exemplu pe pielea mea: eram in politehnica israeliana (Technion) si eram „cuc” la ebraica. Proful mi-a recomandat o profa de la Universitate, care la rindul ei recomanda pe proful meu – servici contra servici, sau tot aia e dar totusi etic, nu-i asa? Cu doctorii la fel: in Canada, doctorul de familie i-a recomandat sotiei un specialist, in timp ce asteptam la specialist, secretara aranja la telefon niste recomandari la doctori de familie – pina la urma tot la operatie s-a ajuns (cum „se scapase” la inceputul consultatiei doctorul de familie, dar a mai cistigat si specialistul ceva. Cine vorbea de „lantul slabiciunilor”? – descoperim mereu acelasi „nou”. Intelegeti de ce nu acord o importanta deosebita platii, impozitarii sau evaziunii legate de acest „tip de munca”? Parerea mea este ca atit in educatie, in sanatate cit si in orice alt domeniu, salariile trebuie sa ajunga a fi suficient de mari incit fiecare sa-si faca treaba cum se cuvine. Asa cred eu ca este corect si normal, totodata. Cum puneti dvs problema, se ajunge la o redistribuire a banului bogatilor (sau cel putin al celor care au destul), dar si o „handicapare” sau „discriminare” a valorilor reale, care exista latent sau aparent in populatia studioasa. Faptul ca sistemul educational, in liceie, a separat umanul de real, explica faptul ca s-a observa o posibila diferenta intre inclinatiile elevilor. Desi nu este perfecta (cred ca nici nu trebuie mai mult – cultura generala este un fond sanatos), totusi demonstreaza ca nu toti suntem la fel, nu elevi dar nici profesori sau doctori sau … Nu se poate diseca si legifera viata. Este o exagerare care duce la balamuc. Trebuie educat BUNUL SIMT si lasat sa mai lucreze si el, orice lege poate fi ocolita. Vorbiti de subventie pentru cadre didactice la tara. Aveti dreptate, dar puneti problema, teribil de gresit. Doi profesori, la fel de buni, trebuie sa fie platiti la fel. Cel de la tara poate primi un spor pentru conditiile in care lucreaza, conditiile pot fi diferite de la sat la sat, de la comuna la comuna, chiar si de la oras la oras. Si dupa stadiul economic in care se gaseste Romania astazi, nu cred ca exagerez. Daca se creeaza o asemenea baza, flexibila in timp (deci pe criterii foarte clare, care se pot modifica), deci dinamica in raport cu evolutia economiei, cred ca se va ajunge la un suport profesional, in toate domeniile, pe tot intinsul tarii. Deci salarii egale, pe profesii sau specialitati sau vechime, dar diferentiate de sporuri pentru conditiile de munca. Situatiile cu dizabilitati, trebuiesc considerate speciale – nu vad de loc in asta o discriminare. Din contra, vad o expunere care dezavantajeaza evolutia majoritatii firesti. Nu sunt psiholog, dar chiar nu inteleg cum poate un coleg de banca sa-i fie de folos (sa-i aduca o imbunatatire) altuia cu dizabilitate. Invers, efectul negativ pare evident. Sa ma scuze cei de la TVR care acuma au o campanie care dupa parerea mea este … nefondata suficient (sau este numai o gargara jurnalistica, si atunci este un pacat si mai mare).
          Secretomanie. Sunteti un izvor de subiecte de discutie, stimate domn. Spun asta ca sa intelegeti ca sunt in ton cu dvs – probabil ca discutam degeaba, aici pe blog sau pe strada sau prin alte parti. Chiar si discutiile gen „Bine si Rau” de la TVR (care totusi tot manipulari ramin), daca nu sunt purtate la nivel decizional (cui deacolo i-ar place sa i se impuna din strada anumite opinii; probabil ca strada ar trebui sa se mute in parlament), nici macar curent electric nu se produce – turbinele de vint par a fi mult mai folositoare (n-as fi crezut ca tocmai eu spun asta). In orice caz, cum ati reactiona daca vi s-ar dezvalui un secret privin o realitate cruda – Pamintul va sari in aer in 2033!!! Sau alt secret – unul care se pricepe sa va destainuie ca nu veti trece de 40 de ani (daca aveti curiozitatea, in zodiacul chinezesc veti descoperi lucruri unele lucruri inficosatoare despre existenta dvs – am cartea, nu am avut curajul sa o verific pe mine sau cei in viata, dar am verificat-o pe cei ce nu mai sunt, este groaznic de adevarat). Daca sunteti ca mine, nu v-o recomand. Sotia mea nu a fost ca mine si am ramas pietrificat cum s-a comportat pina la sfirsit. Cum spuneam mai sus, nu suntem toti la fel.
          Si acuma cu picioarele pe Pamint. La ce foloseste cuiva sa stie citi doctori pleaca din tara? Stim ca pleaca, stim ca au plecat nu numai doctori – si? Face cineva ceva, pe strada sau in virful piramidei? Sa stiu ca este vorba de 2341 de proaspeti absolventi care trec frontiera in clipa asta, va schimba cu ceva, ceva? (numarul este din burta, dar va garantez ca este foarte exact). Parerea mea este ca atunci cind se vor rezolva problemele majore, de fond, abia atunci merita sa intram si la detalii – dar atunci cred ca si detaliile vor fi fost rezolvate.

          Răspunde
           
        3. care va
          Decembrie 22, 2013 la ora 19:54

          O precizare: sa nu se interzica meditatiile! Sa le faca profesorul, pe timpul sau, acolo la scoala. Sa-si termine treaba!!!!

          Răspunde
           
      2. marinel
        Decembrie 21, 2013 la ora 22:09

        Foarte bine punctata chestia cu meditatiile. Fiul meu a avut un profesor de mate care scria cu o mina si stergea cu cealalta. Copii nici macar nu apucau sa copieze de pe tabla, daramite sa mai si inteleaga unde au disparut unii termeni si de unde au aparut altii. *N-ati priceput? Sinteti slabi si trebuie sa veniti la meditatie* asta era raspunsul. Ala e profesor??? Nu zic acela…

        Răspunde
         
        1. care va
          Decembrie 22, 2013 la ora 19:57

          Dl. marinel, imi amintesc de o replica „scump, scump, vremuri grele”, este rupt din viata ce mentionati. As spune chiar mai mult: as spune ca este o forma de invitatie la coruptie, o cerere de mita. Pe acest blog sunt foarte multi partizani anti-coruptie. Sa-i prindem pe toti, sa-i judecam si sa-i bagam la pirnaie – zic ei. Deja am obosit, cind se incearca a corecta efectul in locul cauzei, e ca si cum te lupti cu morile de vint. Aia din UE sau din alte parti, o recomanda in continuare romanilor, dar ei nu o mai fac de mult (daca au facut-o vreodata). Sunt premieri care si-au facut sosele personale, primari care se drogheaza la servici, universitati care angajeaza „profesori calificati” cu o saptamina sa inceapa anul, se cere majorarea salariilor rezidentilor stiind ca pacientii mor sub mina acestora in camera de urgenta, sa continui? Toate acestea au pe undeva o farima de coruptie. Nu am sa repet ce am spus deja mai sus. Dar daca ar fi sa legalizam meditatia ca o noua activitate economica productiva, sa o facem, dar dupa ce legalizam trotuarul.

          Răspunde
           
  • gab
    Decembrie 20, 2013 la ora 17:09

    …tipu’ stie multe, da’ habar n’are…

    Răspunde
     
  • cornel
    Decembrie 20, 2013 la ora 14:10

    Ceva interesant:
    http://ro.stiri.yahoo.com/se-pregăteşte-un-protest-uriaş-în-bucureşti–093125282.html
    Eu personal sunt de acord cu cele 9 revendicari din cele 10, adica nu sunt de acord cu revendicarea numarul 1 deoarece nu exista o alternativa astazi (ca sa intelegeti ceea ce vreau sa spun este suficient sa privim la calitatea jurnalismului din Romania, adica obiectivitatea si maturitatea acestuia si care da o prima imagine asupra societatii romanesti si a clasei politice romanesti de astazi).

    Răspunde
     
    1. care va
      Decembrie 20, 2013 la ora 23:48

      Dl. Cornel, sa le luam pe rind:
      1 = intotdeauna a exista aceasta alternativa, un general al Armatei romane.
      2 = Consiliul European nu a interzis niciodata nimic (dovada ca s-a ajuns unde s-a ajuns), a avut doar opinii – nu avem nevoie de opinia lui.
      4 si 5 = mai multe partide sau independenti vor aduna voturi cu care vor negocia fara acordul votantilor, cel mai bine este sa se desfiinteze partidele.
      6 = este bine de declarat, dar nu este nevoie de aprobare.
      7 = este confuz. O fabrica de autoturisme poate deveni o fabrica de armament deci devine obiectiv strategic. Sau un sistem electonic de IT, folosit la supraveghere si control, poate fi secret si folosit de puteri straine. In general, o tara mica nu are probleme de aparare, cine vrea sa le cunoasca le stie deja. Deci desecretizarea generala a contractelor.
      Nu numai jurnalismul nu este obiectiv, toate domeniile de activitate devin subiective sub incidenta poliyica.
      S-a omis legea paminturilor, care intra in vigoare de la 1 ianuarie si va permite vinzarea la liber strainilor, vor fi probleme internationale mari privind despagubirile si retrocedarile – ne dez-legam la cap cind incepe sa ne doara.

      Răspunde
       
  • Mihai
    Decembrie 20, 2013 la ora 11:58

    Domnule Guran,
    Remus Pricopie e într-o proporție mult mai mare politician abil decît tehnocrat. Nu a răspuns convingător la nici o întrebare, nu a dat nici o informație, nu a vorbit nimic de vreun proiect concret, nu a dat nici o data pentru finalizarea unui proiect.
    Domnule Pricopie după un an de mandat nu prezentați nimic palpabil opiniei publice. In cazul asta ori sunteți eminamente politician cu ambiții mai mari (va sugerez sa alegeți un partid) ori sunteți un tehnocrat slab. Eu înclin sa cred ca prima, e important sa știm și noi.

    Răspunde
     
    1. care va
      Decembrie 20, 2013 la ora 23:54

      Dl. Procopie mi se pare ca este PNL si am inteles ca a fost cindva sub indrumarea d-lui Brucan. Dar faptul ca este intrat in politica, nu pare sa deranjeze daca nu ar putea fi banuit de a fi „cirtita” straina.

      Răspunde
       
  • care va
    Decembrie 20, 2013 la ora 11:48

    Incercati sa puneti cap la cap studiile si activitatea profesionala
    http://www.ziare.com/remus-pricopie/biografie#Studii
    si daca reusiti, felicitari. Aaaa, doctoratul l-a facut intr-un an. Sper sa observati ca a urmat cursuri simultan la Londra si la Washington. Si multe altele. Foarte ciudat.

    Răspunde
     
  • Cris
    Decembrie 20, 2013 la ora 10:49

    La fel cum Victor Ponta e tot un fel de Emil Boc, dar cu fizic diferit, la fel Remus Pricopie e tot un fel de Daniel Funeriu (sau Funerariu), dar cu alta tunsoare.

    Fragmente din zgomotul de fond facut de Ministrul Educatiei – Remus Pricopie:

    Scoala, parinti, sindicate… trebuie sa fie un dialog permanent (noi credeam ca nu trebuie sa fie) In fiecare zi ma duc la minister si sa stiti ca sunt multe probleme zilnic (noi credeam ca te duci degeaba)…depinde de modul cum ne raportam la aceste probleme (incerc sa-mi imaginez o situatie in care poti sa nu te raportezi in niciun mod). Daca ne raportam, deschis, cu un dialog permanent… Am spus-o public si nu mi-e rusine..(…) sa respecti sindicatele, parintii, etc si sa-i intrebi despre pozitia dumnealor in raport cu…

    Bai nene, ce limbaj infect cu care sa transmiti putine in vorbe multe…. Daca si pe copii ii educam la fel sa ne duca cu zaharelul e clar de ce invatamantul este asa cum il vedem.

    Răspunde
     
  • Cris
    Decembrie 20, 2013 la ora 10:31

    L-am ascultat pe acest personaj… E plin de vorbe goale, de clisee, de expresii de partid. Solutii, mai putin.

    Răspunde
     
  • Bogdan
    Decembrie 20, 2013 la ora 10:29

    Norma unui profesor este de 18 ore / saptamana.
    Jumatate din ei au 3 ani de studii superioare.
    De ce se cred prost platiti ?
    Nu vedeti ca vorbeste despre sindicatul profesorilor si ministrul ?
    In ce tara adevarata ministrul invatamantului vorbeste tot timpul de sindicate

    Răspunde
     
    1. andrei
      Decembrie 21, 2013 la ora 18:34

      din pacate cei care cunosc putin invatamantul romanesc isi spun parerile foarte putin. noi ceilalti sau cei ce vor sa influenteze da.
      sincer sa fiu nu stiu cum e mai bn. decat nimic mai bine am sustine opinii mai putin solide.
      pt mine putin cunoscator prima optiune e DEPOLITIZAREA sistemului de invatamant. pt un profesor, daca tot are salariul mic, macar sa nu fie batut de elevi pe strada.

      Răspunde
       
      1. care va
        Decembrie 22, 2013 la ora 20:02

        Excelent punctat, Moise a ratat asta la interviu.

        Răspunde
         
    2. care va
      Decembrie 22, 2013 la ora 20:05

      Dl. Bogdan, uitati ca Pricopie (vine de la pre-copiere?) si-a definitivat „studiile” in America si Anglia?

      Răspunde
       
    3. oana
      Decembrie 22, 2013 la ora 21:30

      Am 15 ani vechime, gradul al doilea obţinut cu învăţătură, 5 ani de facultate, rezultate
      foarte bune cu copiii care mă mai şi iubesc pe deasupra, nu dau meditaţii, dar materia mea e disciplină de examen şi muncesc cel puţin dublu faţă de colegii mei. Salariul meu e de 1200 de lei. Am doi copii. Soţul meu e profesor. Chiar credeţi că se poate trăi din aceşti bani? Dacă soţul meu n-ar câştiga şi altfel nu am avea din ce trăi şi eu nu aş putea munci cu la fel de mult drag şi cu eficienţă. Chiar cred că munca mea valorează mult mai mult. Educaţia este vitală pentru un om, deci cu atât mai mult pentru o naţiune.
      Stau în învăţământ numai pentru că vreau să mai fie şi altfel de profesori. Vreau să le arăt copiilor că încă se poate să fii cinstit şi să exişti în şcoală.

      Răspunde
       
      1. care va
        Decembrie 22, 2013 la ora 22:50

        Doamna Oana, se pare ca lumea alerga dupa sarmanul porc. Inteleg acuma cum este cu dvs, dar eu sunt vegetarian asa ca este de inteles de ce mai sunt pe aici. Pe aici, in Canada, astia au asociatii profesionale pentru toate … de fapt pentru ce nu au? Daca sindicatele nu prea sunt luate in serios (cam deloc), asociatiile astea, da. Probabil ca sunt impozitate – au afaceri si cu banca, organizeaza si reciclari, se dau si examene pentru licenta de Profesionist (angajatorii se uita dupa asa ceva). Dupa parerea mea, este o potlogarie, dar e legala si merge. Ba isi protejeaza cetatenii, nu cu discriminare dar cu multa atentie. In Canada detest chestia asta, dar pentru romani, ar fi foarte indicat – altfel o sa se ajunga sa ajunga un profesorasi din strainatate (nu fac aluzie la Pricopie, desi dupa parerea mea, nici o aluzie nu-l mai poate atinge, atita este de sigur ca pielea-i groasa) sa vina sa va dea lectii despre cum trebuie sa va purtati cu elevii ca sa va rotunjiti veniturile, nu pe seama ministerului. Sa-mi scuzati stilul cam direct, dar apreciez dedicatia dvs si sunt chiar convins ca nu sunteti unica, dar totusi printre putinii carora le pasa de educatia viitorului tarii. Acum citeva zile speram mai mult, dar astazi, cum am auzit o expresie frumoasa (in amintirea lui Titus Munteanu) la TVR, totul este un „praf de stele”. Deci daca nu merge la nivel national, poate incercati la nivel de… breasla – salariile trebuie sa fie pe masura cerintelor, iar romanii au pretentii de la viitorul lor. Dar numai cu pretentii nu se traieste.
        Doamna, apropo de olimpiada care vine, de cele mai multe ori se poate cistiga in forta si cu viteza, dar planificat si gindit este cel mai sigur. O asociatie a Profesorilor de limba si literatura Romana (de exemplu), poate obtine o credibilitate sporita din parte Guvernului, credeti ca puteti initia asa ceva? La multi ani si succes!!!

        Răspunde
         
  • Bogdan
    Decembrie 20, 2013 la ora 10:21

    Foarte tare dezbatere !
    Ce sa spun
    Elevii nu mai merg deja la scoala de miercuri la unele dintre scoli

    Răspunde
     
  • Cristian
    Decembrie 20, 2013 la ora 10:19

    Concediu placut! Va astept cu drag in ianuarie.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Decembrie 20, 2013 la ora 07:59

    Stelian Tanase, noul Presedinte Director [interimar] al TVR : „Cine va conduce TVR în 2014 va trebui să sprijine activ campaniile electorale ale USL la europarlamentarele din mai şi prezidenţialele din decembrie. Aceasta va fi misiunea pentru care va fi numit X sau Y director-preşedinte al TVR de către majoritatea USL”

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase