Chevron n-a biruit Pungeștiul

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

Cei de la Chevron au așteptat să treacă Ziua Națională ca să dea cu țeava la Vaslui. Ori s-au gândit că ar fi alimentat protestele de 1 decembrie, ori au mizat pe faptul că după petrecere vasluienii vor fi prea mahmuri ca să mai protesteze.

Trimiterea jandarmilor la Pungești, poate mai bine organizați decât acum o lună și jumătate dar după un scenariu similar arată cât de puțin înțeleg autoritățile noastre din ceea ce li se întâmplă. Pur și simplu Ponta a trimis o mie de jandarmi la o sută de protestatari, crezând că asta le va da oamenilor mai multă încredere în Chevron, în primar, în prefect sau în șeful guvernului.

În România avem în ultimele luni două tipuri diferite de intenții de exploatare, două tipuri diferite de comunicare, dar ceea ce au în comun aceste exploatări este că populația nu le vrea. A fost și va mai fi probabil o vreme Roșia Montană, o exploatare de aur în a cărei comunicare publică Gabriel Resources a investit zeci de milioane de euro. S-a dovedit că în final reacția străzii și, de fapt, neîncrederea în autorități, au biruit zecile de milioane de euro cu care compania cumpărase pur și simplu bunăvoința televiziunilor. Apoi a apărut Chevron, care a luat în 2012 licență de explorare și exploatare pentru petrol și gaze. Aroganți cum îi știm, americanii au venit și ne-au spus că ei știu treaba cu gazele de șist. Poate au crezut că o să sărim în sus de bucurie.

După prima răscoală, cea din 16 octombrie, Ponta tot n-a înțeles că la Pungești n-ar fi fost nicio răscoală dacă oamenii aveau un primar care în loc să vândă chiar el pământul americanilor s-ar fi luptat pentru ei și pentru drepturile lor. Dreptul de a fi informați ce vor ăia de la ei, de a avea garanții de mediu, că nu le otrăvește nimeni nici apa nici pământurile și, da, garanții de dezvoltare… care înseamnă în final acordul unei comunități și, bineînțeles, împărțirea redevențelor statului cu comunitatea locală.

De la început și până la sfârșit este vorba de încredere. Nici Gabriel nici Chevron n-au priceput că un acord cu autoritățile române nu creează în România opiniei publice o prezumție de legalitate ci una de corupție.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

222 răspunsuri la Chevron n-a biruit Pungeștiul

  • Dorin
    Decembrie 12, 2013 la ora 05:46

    Am citit o dată o poveste, cea mai frumoasă poveste … Sună aşa:

    Au fost odată 10 copilaşi … 10 frăţiori … Părinţii lor erau puţin mai departe … Aşa credeau copilaşii, dar de fapt păriţii îi supravegheau destul de aproape, aşteptând ca aceştia, copilaşii, să înveţe împreună lecţia dragostei, adică să renunţe la egoism, şi să înveţe să trăiască toţi în armonie, în linişte şi pace, şi să nu mai fie nevoie niciodată ca părinţii să intervină cu „nuiaua” ca să facă pace între ei …
    Şi dintre aceşti 10 copilaşi, 9 erau mai simpli, mai inocenţi … Chiar fraieri s-ar putea zice … Pentru că nu-şi imaginau de fapt, că există „răutatea”. Că cineva, se va folosi de inocenţa lor, de naivitatea lor …
    Unul din ei deci, era mai şmecheraş … Mai „isteţ”… Nu-i prea plăcea munca … Dar nu-i plăcea deloc munca! … Şi se credea superior celorlalţi …
    Şi stând el într-o zi mai de-o parte, singur, meditând, ce i-a trecut prin cap? … Un Plan! …
    Ce să facă, cum să facă, pentru ca să-i bage pe toti ceilalţi frăţiori ai săi, într-un Sistem, de unde să fie foarte grea scăparea, şi acolo să-i facă sclavii lui … Diabolic, nu?
    Ce a născocit acesta?? Ştiind că ceilalţi 9 frăţiori, au nevoie de energie … termică … electrică … benzină … etc, viaţa are nevoie de ENERGIE! … El a pus deci mâna prin orice metode pe acele terenuri de unde scotea energie, şi le-a zis celor 9 frăţiori că le va da oricând, oricât vor ei, din acea energie … Dar! … Încetul cu încetul, le-a cerut tot mai mulţi bani pentru acea energie, trăind efectiv „pe spatele” celor 9 frăţiori ai lui … Şi aşa, s-a transformat într-un fel de mogul …
    Inspiraţia, illuminarea, aceste idei diabolice, îi veneau de „undeva” … de la „cineva”… Şi crezând că tot ce făcea el este BINE, pentru că îi mergea efectiv bine, deoarece trăia efectiv pe spatele celorlalţi frăţiori ai lui de sânge, a crezut că este BINE chiar să i se şi închine acelui ceva/cineva care i-a inspirat aceste idei diabolice … De parcă acel „ceva” … „cineva”, ar fi tatăl său … sau mama sa … sau Dumnezeu … Şi aşa, s-a transformat într-un fel de mason …
    Ba mai mult, îi sărăcea tot mai mult, împrumutându-i cu bani, pentru care le cerea DOBÂNDĂ … Şi astfel „şmecheraşul” a adunat zi de zi, bani, putere … Pentru că aceşti frăţiori încă nu-şi dădeau seama că pot trăi şi departe de acest „şmecheraş” … Adică fără „ajutorul” lui …
    Ca idee, imaginează-ţi că ai 90 de monede, şi împrumuţi toate aceste 90 monede la 9 persoane, 10 monede/persoană, şi le ceri înapoi 15 monede/persoană deci o dobândă de 5 monede fiecăruia, în total dacă ai strânge toţi banii împrumutaţi plus dobânda, ar fi 135 de monede … De unde ar putea veni restul de monede, acea dobândă? De nicăieri … AICI e secretul! La un moment dat, peste cei 9 frăţiori, mai devreme sau mai târziu, vine o „criză financiară” … Nu poţi scoate monede „din nimic” … Doar dacă doamne fereşte cei 9 s-ar lua la bătaie, să-şi fure unii altora monedele, pentru a-şi plăti datoria … Cât de diabolică această idee, cu împrumutatul fraţilor, cu dobândă … Aşa-i?? Pentru că acel „şmecheraş” ştia foarte bine ce face …

    Dar … Într-o zi, minune! … Câţiva din aceşti 9 copilaşi, neştiind ce să mai facă să iasă din mizeria în care i-a băgat „şmecheraşul”, şi inspiraţi de cineva anume (o persoană total opusă persoanei care l-a inspirat pe şmecheraş cum să se folosească de ceilalţi frăţiori) au descoperit metode alternative de producere a Energiei Libere (pe unul îl chema Tesla parcă..)
    Şi astfel, n-au mai trebuit să se mai „milogească” de frăţiorul şmecheraş, cu aere de superioritate, să-i mai ceară bani … energie …
    Şi astfel, toată „şmecheria” lui îşi pierdea pe zi ce trece din putere, pentru că toţi şi-au dat seama încetişor, că banii lui erau de fapt … hârtie … Şi pur şi simplu frăţiorii săi, acei 9 copilaşi inocenţi, s-au transformat din „fraieri” în mici înţelepţi, la fel de inocenţi, dar liberi şi independenţi … Puteau să trăiască bine mersi, şi au învăţat, spre surprinderea şi marea bucurie a părinţilor lor, să trăiască în dragoste şi armonie unii cu alţii, fără banii şi energia acelui şmecheraş … Şi nu le-a mai lipsit absolut nimic niciodată … Iar acest al 10-lea copilaş, acest „şmecheraş” … văzând armonia, liniştea, dragostea ce plutea în aer parcă, l-au trecut remuşcările, mamă mamă ce remuşcări, şi a venit de şi-a cerut iertare plângând în genunchi de la ceilalţi frăţiori, abia acum s-a illuminat cu adevărat şi a „văzut” toate toate relelele ce le-a făcut celor 9 frăţiori ai lui … Şi s-a vindecat până la urmă, şi de boala psihică ce se cheamă „şmecherie” dar şi de lene … Pentru că pur şi simplu pe niciunul din cei 9 nu-i mai putea folosi/fraieri, nimeni şi nimic …
    A început să se stingă, să-şi piardă utilitatea chiar si acea persoană care inspira la lucruri rele, egoiste …
    Şi dragostea şi armonia dintre aceşti copilaşi, dăinuie până în ziua de azi, şi va dăinui de-a pururi … Şi poate fi primit chiar oricine între ei, între aceşti copilaşi, oricine şi-a însuşit această fină lecţie de viaţă, anume să renunţe la egoism şi „şmecherie” …

    Aşa-i ce frumoasă poveste?? Dacă ţi-a plăcut, te rog frumos dă-o mai departe, să o citească toată lumea, chiar şi acei care seamănă cu acel „şmecheraş” … Pentru că se va vedea în „oglindă” şi are şanse să se vindece … Şi să vadă şi cei ce se recunosc în persoana lui Tesla, ca să ştie ce să facă … Share pls … Distribuie dacă ţi-a plăcut … Să fiţi iubiţi … Pace şi armonie …

    Răspunde
     
  • Libertate nume Sfint
    Decembrie 10, 2013 la ora 16:41

    guvernare de dusmani.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Decembrie 5, 2013 la ora 20:01

    deci un al doilea Petre Tutea nu pot sa cred ca se va mai naste in Romanica :MAi ales cea actuala sau viitoatre :Nu mai este posibil

    Răspunde
     
    1. Neantul valah
      Decembrie 7, 2013 la ora 01:20

      @ dan onofrei daca l-ai descoperit pe Tutuea apuca te urgen de cartea lui Ion Ioanid Inchisoarea noastra cea de toate ziele .
      Eu am realizat un lucru de cand m-am nascut in tara asta ,aici nu exista exercitiul memoriei ,acesta e un popor care nu ar timp pentru memorie tot ce vrea este sa isi astampere foamea si se ploconeste la oricine ii da un os si ala aruncat pe jos.

      S-a lansat acum cateva zile un documentar numit „În spatele cortinei de fier „.Ma uitam cum apare un personaj in cadrul acestu documentar pe numele lui Dinu Zamfirescu si mi am amintit cum dumnealui la sediul TNL patrona un debate pro sau contra monarhiei,bine inteles a castigat echipa pro monorahie ca da bine ,monarhia nu vien din trunchiul comun al FSN ,ca FSN de dreapta adica Basescu.Acum politrucul asta liberal vorbeste de instalarea comunismului in 44 da el si partidul lui dau lovituri de stat in Romania de azi totul pentru a discredita un presedinte ales ,a modifica Constitutia.Si da ai mare drepate cand spui de Securitat epe vremea voievozilor dar hai sa analizam lucid interbelicul .SIngurul partid democratic din interbelic era PNT si ce a ajuns sa faca ? Din cauza clanului mafiot si oligarhic bratienist si liberal a acceptat pana si pe idiotul de Carol al II .Miturile astea cu interbelicul si democratia si cu partidul liberal functioneaza de minune si acum si inca primim lectii de istorie de la unii care furau in interbelic mai ceva ca FSN in anii 90.Trista tara fara memorie

      Răspunde
       
  • unu
    Decembrie 5, 2013 la ora 17:48

    Suntem praf. UN popor de idioti.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Decembrie 5, 2013 la ora 19:41

      pai credeti ca mult prea marele domn PETRE TUTEA ;Dumnezeu sa il hodineasca in lumina vesnica spuneaa la fel:Pacat ca in rahatul de regimm comunist(zis ) DICTATORIAL de inspiratie nationalist- ceausista pina am plecat in 84 din Romanica nu am stiut ca a existat asa un om de milioane(si bietul om era si in puscarie numai pentzru ca avea curajul sa gindeasca )):Acum ,la 30 de ani de atunci a iesit si pentru mine ,boul,inca un pic de adevar la lumina cind intimplator pe Youtube am gasit interviuri cu un asemenaea TITAN .Deci da aveti dreptate ,cred insa ca si de aceea securitatea si cea de inainte de 89 si cea noua de dupa este singura care conduce acea tara:Eu cred ca generalii lor au avut mereui tendinta sa spuna intre ei -nu ba ca astia sint prea timpiti si nu sint corigibili tre sa stam cu maiul pe ei.Si stau:Dar cred ca au facut-o si pe timpul domnitorilor (cu siguranta si atunci era un fel de tot securitate) de pe timpul Romaniei neunite cind toti taranii au fost tinuti in intuneric si prostie lucie izolati de carte si stiinta;NU am avut deci nicicind sansa reala in istorie sa ne dezvoltam normal -ne-au lipsit mijloacele materiale si stiita:FAceam facultati de teorii curate cu laboratoare prost utilate si apoi eram de ris pe unde ne duceam (eram repartizati la munca ) ne lipsea orice si de de toate ca sa ne facem meseria pentru care eram pregatiti.Nu am sa uit in anii 80 ma zbateam sa utilez cu ceva aparatura minimala laboratorul de radio pentru statiil noi radio montate pe locomotive .Era vorba de un simplu si banal generator de semnale :UN aparat pe care copii astora in occident ca hobysti faceau pipi pe el daca se plictiseau .Asa am ajums la un institut de electronica din Floreasca unde un super ingiíner cercetator electronist mi-a spus sarmanul domnu Onofrei va fac unul la aceasi parametri cu a lui Hewlet PAckard dar aduceti-mi 50 de rezistente cu toleranta de 1% si 0,5 % !!!!Deci in ce hal am fost condusi si atunci!!!Era timpul cind CEusescu a dat cu tara in gard sistind complet importurile.Acele rezistente costau la un distributor ordinar sa zicem CONRAD dinm Germania cca 5 DM!!!Deci asa am trait si atunci si asa am fost condusi spre noi culmi de glorie!!!Si si acum se pare la fel dar vazut din alta parte tara e vinduta de tiganime si clanurile lor interlope !!DE aceasi tovarasi generali si colonei(hai Dinamo) care o dau pe patriotiiDeci da ,aveti dreptate desi e tare rusinos si trist:Am sa caut clipul Youtube si il poszteu desi va fi cred sters de o anume cenzura.

      Răspunde
       
      1. careva
        Decembrie 5, 2013 la ora 22:47

        Danut, ai dreptate, chiar si cu importurile. Dar sa dea dracii daca mai ai nevoie de ele (rezistentele alea) daca incepi sa le faci singur. Iar daca mai pui si mintea la contributie, poate ca nici nu vei mai avea nevoie de ele – faci un HP la parametri superiori si-i lasi pe toti tut. Asta progres. Sa ai tot ce-ti trebuie si sa le asamblezi si un copil stie. Nevoia te invata, durerea te caleste – nu ca ar avea careva nevoie de…nevoie sau durere.

        Răspunde
         
    2. dan onofrei
      Decembrie 5, 2013 la ora 19:51

      adica exact cum se exprima Domnul TUTEA ,Dumnezeu sa il hodineasca la
      min 7:29 in clipul Youtube

      Răspunde
       
  • Adrian D
    Decembrie 5, 2013 la ora 14:36

    Moise, a propos de o controversa de mai jos shi a propos de ceea ce dvs. scriatzi ori spuneatzi cu alte ocazii (i.e. – ca explorarea nu inseamna fracturare”), no, sa vedem ce zic chiar d-nii de la Chevron, ei inshishi in persoane:
    http://www.b-o.ro/Evenimente-1504-Chevron_recunoaste_in_direct_la_televiziunea_publica_nationala_ca_va_folosi_fracturarea_hidraulica_in_faza_de_explorare_!_4_Decembrie_2013.html
    Cred ca subiectul a fost lamurit shi putem trece mai departe.
    Ramane doar sa ne intrebam cum anume se facea ca tocmai dna Rovana Plumb ca shi atatzia altzii domni marcantzi responsabili in acordarea permiselor de explorare nu au shtiut acest secret al lui Polichinelle…
    (reamintesc ca dna Plumb trimisese aceasta vara o scrisoare de dezmintzire unde spunea negru pe alb – ceea ce a deveneit shi teza oficiala a oficialilor noshtri – ca explorarea nu inseamna fracturare… Dragutz, nu?)
    (shi, oricum, e haios, finca se spune ca Gazprom mishca toata opozitzia pentru gazele de shist. OK. Asha o fi. Ce3 au reushit gazprom sa cumpere? un popa in barlad shi catziova oengishti? Shi ce au reushit Chevron sa… convinga? Nishte mionishtgri, o gramada de jurnalishti – nu ma refer la dvs., Moise, ba dimpotriva, ca daca ash fi crezut asha ceva, nu mai scriam aici -, armate de secretari de stat care shi-aui schimbat totzi opinia…etc… Hmmmm… )

    Răspunde
     
    1. careva
      Decembrie 5, 2013 la ora 23:06

      AdrianD, linkul dvs a venit cam tirziu. Apropo, ati reusit sa vedeti filmuletul? Ca acuma este…blocat. Personal, n-am nevoie de inca o confirmare. Ce incepe sa fie critic este ca ne revoltam ca la Kiev jandarmii blocheaza manifestanti, iar la Pungesti acelasi comportament este trecut cu vederea. Acuma o saptamina revedeam filmul „Procesul de la Nuremberg”. Erau judecati niste judecatori. Dupa condamnarea pe viata, unul dintre condamnati, catre judecatorul american: N-am stiut ca se va ajunge la asa ceva, sa fie omoriti milioane de oameni. Americanul (in filme este chiar frumos): Din momentul in care ai trimis la moarte primul nevinovat, ai stiut. Asa si cu primul pungean lasat in nemiscare pe ulita lui. Nu mai este vorba de gaze de sist.

      Răspunde
       
  • rewind
    Decembrie 5, 2013 la ora 08:36

    Tom Holst, manager la Chevron, recunoaşte oficial la TVR că explorarea zăcămintelor de gaze de şist implică teste de fracturare hidraulică, adică… chiar fracturare hidraulică:

    Răspunde
     
  • VictorL
    Decembrie 5, 2013 la ora 02:23

    Rossia Today a prezentat Pungestiul cu Jandarmi cu tot si in acelasi timp au mai prezentat si de la englezi o manifestatie in care oamenii puneau intrebari despre pericolul sa le strice apa.Se pare ca si Shell sapa de zor pe linga Mancestern dupa gaze de sist.

    Răspunde
     
  • DMS
    Decembrie 5, 2013 la ora 01:39

    Romanii nu sunt de acord cu exploatarile? Mai uitati-va o data pe orice sondaje doriti, facute de cine vreti dvs si o sa constatati cu surprindere ca peste tot, minim 60% dintre romani sunt de acord cu exploatarea resurselor.
    Mai departe, certificate de mediu pt oamnenii aia cu 3 clase? Pai ei nu stiu sa citeasca…ce certificate sa le arati? Sunt de acord ca nu sunt animale, sunt tot oameni…dar hai sa facem un efort si sa intelegem realitatile

    Răspunde
     
  • Nick Manu
    Decembrie 4, 2013 la ora 22:09

    Felucitari pt Coloana Verticala.
    As fi onorat de o invitatie in cercul dvd de cunostinte pe FB. Va urmaresc cu interes si INCREDERE

    Răspunde
     
    1. Nick Manu
      Decembrie 4, 2013 la ora 22:10

      Dvs*

      Răspunde
       
  • misu
    Decembrie 4, 2013 la ora 19:10

    am un sfat pentru cei tineri, pentru ca cei de varsta mea si peste, ori au agonisit cate ceva, ori sunt plecati deja din tara, ori au o varsta…. si nu le mai pasa:
    luati-va tara inapoi. incercati s-o luati institutional dar cum sunt convins ca e aproape imposibil luati-o cu forta.
    criza v-a luat si ultima speranta -emigrarea.

    hotii din fruntea tarii de acum au amanetat-o deja. grabiti-va s-o rascumparati pana nu e prea tarziu.

    voi intelegeti ca guvernul actual propune prin lege ca o companie straina sa poata expropria un cetatean roman din casa in care s-a nascut?
    voi intelegeti ca in toata tara oamenii lui tender al carui avocat este/a fost ponta intra cu forta pe proprietatile oamenilor iar politia ii intimideaza tot pe proprietari?
    voi intelegeti ca la pungesti jandarmii, platiti de romani, slujesc o companie straina si ii ciomagesc pe oameni pe proprietatile lor?
    voi intelegeti ca, desi, pe siteul camerei deputatilor a romaniei la sondajul despre rosia montana, peste 95% dintre cei peste 8000 de respondenti s-au pronuntat impotriva, seful sri face analize de risc in favoarea unei puteri financiare straine?

    daca nu intelegeti sunteti prosti. daca intelegeti si acceptati sunteti si mai prosti.

    tara de prosti cu prim ministru hot si tradator. cu primar prins cu mita, condamnat dar cu drept de a semna acte administrative, cu ministri care mint la televizor precum respira (vedeti stalpul lui sova pe protv) cu procurori sefi care au primit ajutoare de revolutionar desi erau soldati la revolutie, cu parlamentari arestati dar care voteaza in parlament, cu banci de stat care finanteaza televiziuni de partid.

    Răspunde
     
  • careva
    Decembrie 4, 2013 la ora 16:24

    Asa ceva nu se poate solutiona la Pungesti – Silistea. Numai la Bucuresti.

    Răspunde
     
  • careva
    Decembrie 4, 2013 la ora 16:01

    1 – Este a nu stiu cita oara ca sunt taiat de la postare, pe acest blog. Nu-mi pasa de asta. Nu-mi scriu opiniile pentru a fi flatat pentru asta – opiniile mele coincid cu ale multora si sunt exprimate in contextul altor comentarii si a evenimentelor ce se petrec in Romania. Deci situatiile nu sunt inventate. Poate cum vad eu sa nu fie tocmai calea ideala de urmat pentru aducerea (nu spun revenirea, nu stiu cind a fost asa ceva) poporului roman la o viata normala: omeneasca, civilizata si cu satisfactii.
    2 – Pina acuma am postat sub „porecla” sanduCu. Moise, se pare ca m-ai taiat pe motiv de „activism”. Nu cred ca am facut rau ce am facut. Si desi acesta este blogul tau proprietate personala, desi aceasta este afacerea ta ta din care asiguri cele necesare familiei tale, desi stiu ca ai angajamente pe care trebuie sa le respecti, totusi trebuie sa te intreb: ce vrei tu de la romanii care scriu pe acest blog? Ce vrei tu de la romani in general? Ce vrei tu de la tara asta care se numeste Romania?
    3 – Moise, nu poti sa contesti, in pofida atitudinii tale fata de cele scrise de mine, ca nu am fost consecvent si nepartinitor in tot ce am postat. Am un mod clar de a vedea si de a intelege lucrurile in viata si sunt devotat normalizarii vietii romanilor in tara lor. Asta nu poate fi condamnat si deci nu ai nici un drept sa ma elimini la bunul tau plac. Nimeni nu cauta (nici nu cred ca este posibil sa se gaseasca) o solutie ideala, dar trebuie facut ceva (sa se inceapa) care poate fi imbunatatit pe parcurs, numai ceva care sa poata fi permis sa fie imbunatatit pe parcurs. La aceasta se poate ajunge numai si numai prin discutii directe si libere, argumentate la modul general de intelegere (nu toata lumea este profesionista in toate domeniile care se abordeaza, dar absolut nimeni nu poate fi eliminat de la participare, daca o doreste) si, fireste, cu atitudine civilizata (cind vad ca cineva este linsat pentru ca isi apara dreptul la viata, consider ca este civilizat sa cer ca vinovatul sa fie trimis la spinzuratoare).
    4 – Desi m-ai pus pe linie moarta, vezi ca totusi insist sa continui a comunica cu romanii. Trebuie sa fii deacord ca majoritatea populatiei este la capatul suportabilitatii, nu mult peste aceasta limita va curge singe – lucru pe care orice om normal nu o poate respinge ca fiind o posibilitate realistica. Asa ceva trebuie evitat. Se poate ajunge la normalitate si fara varsare de singe. Este o singura conditie pentru asta: poporul sa fie liber de orice influente externe. Aceasta este o lege atit de naturala, incit nu pot sa ma impiedic de la o comparatie naiva: neintelegerile intr-o familie se rezolva intotdeauna perfect, numai atunci cind nu intervin influente externe. Avem realmente la indemina doua situatii de miscari sociale cu implicatii profund economice (nici vorba de politica), aparent asemanatoare si totusi total opuse in esenta (prima ne-mediata in strainatate si a doua mediata in permanenta, prima are conducatori si a doua n-are):
    = miscarea de la Birlad, careia i se opune guvernul manipulat de straini, si
    = miscarea de la Kiev manipulata de straini, careia i se opune guvernul.
    5 – Sunt adeptul cifrei 5 (nu numai pentru ca este nota de trecere), in primele patru parti faci sau spui totul si in a cincea urmeaza compensarile si concluziile. Moise, daca ai sa vrei sa ma acuzi de ceva, acuma va fi momentul – dar iti vei pierde orice sustinere a programului, pentru ca voi posta acest text pe alte citeva bloguri romanesti pe motiv ca tu ai refuzat. Acuma ca am clarificat acest aspect, sa trecem la concluzii. De pe acest blog se poate retine ca majoritatea romanilor vor o schimbare, iar o minoritate vor „doar” o schimbare. Adica unii vor sa se termine cu politicienii si in tara sa se traiasca normal, iar altii vor sa ia ei locul si sa se simta bine. Primii au conducatori dar nu si-i cunosc (pentru ca este cam greu de rupt niste „baraje”), iar ceilalti isi au conducatori din aceiasi oala (diferite nuante) cu conditia sa-si faca si ei un cuibusor. Intrebarea mea este: cine va cistiga? Iar raspunsul este: primii, in prima faza (acuma direct si decis) sau in a doua faza (prin rasturnarea celor din al doile grup si cu singe). Precizez: nu este o discutie politica, totul este pura economie – nivelul de trai.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Decembrie 4, 2013 la ora 16:09

      Sanducu: incercati sa fiti mai scurt va rog si sa puneti mai putine linkuri.

      Răspunde
       
      1. careva
        Decembrie 4, 2013 la ora 16:33

        In ordine. Sa continui sub „careva” sau deblocti „sanduCu”?

        Răspunde
         
    2. VictorL
      Decembrie 4, 2013 la ora 19:11

      @SanduCu.Recunosc ca pe mine m-ai pacalit…Nu ai dreptate.Noi romanii suntem fripti odata cu lipsa oamenilor politici.Nu ei sunt problema ci calitatea lor.Avem democratie si pluralism politic.Oricit ai crede ca merge fara ei,orice altceva ne apropie de totalitarism.Si cu ala noi ne-am fript…Orice dictator are si o camarila care il sustine.Uita-te la Ponta ce camarila are dar tot camarila il va linsa la anul cind va fi un ,,luzar”…E prea idiot ca sa poata merge prea departe iar romanii oricit ii crede restul lumii ca sunt prosti au o tara la care tin cu totii si orice prost are momente cind realizeaza ca e tratat ca atare.
      Basescu nu e dictator ca ne-ar fi incalecat pina acum si nici in jur nu are mai pe nimeni.PDL care a fost partidul lui e ,,pe perfuzii”si oricum e pe alt drum.Se va retrage la anul in plina glorie sa-si scrie memoriile si sa faca afaceri.
      In Ucraina iar nu ai dreptate.Ucrainenii se uita la UE ca mita la oala cu smintina si nu-i nevoie sa-i plateasca nimeni sa iasa in strada.Ianucovici e omul lui Putin.Rusii intotdeauna au incercat sa-si puna papusile in funcii in tarile in care au interes.Putin asta face si nici nu stie altceva pina nu-i va veni si lui rindul…
      Toti care au scapat in libertate nu mai pot fi legati.E cazul moldovenilor cu rusi cu tot si al ucrainenilor la fel cu rusi cu tot.Era plina Anglia si de unii si de altii.Am cunoscut care erau plecati deacasa si de 14ani si lucrasera peste tot;Portugalia,Spania,Italia,Franta,Germania mai inainte si Anglia la urma.Pe astia nu-i mai legi si nici nu-i mai inchizi iar banii ti-i arunca in nas ca au si ei.
      Lumea noastra de acolo se vede altfel asa ca nu lua de bun ca noi ne mai contram aici.Cind iesim pe strada ne impiedicam de masini bengoase de nu mai avem unde le parca iar aia care-mi controleaza mie tomberoanele vorbesc la ifoane cind ii suna pirandele…

      Răspunde
       
      1. careva
        Decembrie 5, 2013 la ora 01:45

        @VictorL, “Nu ei sunt problema ci calitatea lor”- „care-va-sa-zica…nu le are”, dar pluralism…berechet. Basescu nu poate incaleca nimic, este cu santajul de git. Victor, ce vad cu ochii nu poate fi rastalmacit. In plus am vazut imagini luate de cameraman care se pune in siguranta si imagini luate de cameraman care se simte in siguranta – sunt imagini total diferite. Eu nu pun urechea la propaganda, sunt prea batrin pentru asta.

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Decembrie 5, 2013 la ora 02:01

          @ SanduCu.Eu mi-am dat cu parerea.Nu stiu de nici o propaganda dar nici nu cred ca-l poate santaja cineva…

          Răspunde
           
    3. cornel
      Decembrie 4, 2013 la ora 20:37

      M-ati pacalit cu numele „careva”. Cred ca Moise a vrut doar sa va mai linisteasca pentru ca probabil ati dat impresia ca v-ati infierbantat putin. Orice discutie civilizata e binevenita si orice sfat bun cred ca e binevenit, parerea mea. Asteptam comentariile dvs d-le SanduCu dar acestea sa fie infierbantate moderat adica nu infierbantate.

      Răspunde
       
  • Lajos
    Decembrie 4, 2013 la ora 08:53

    In Bihor situatia e si mai grava. Vor sa distruga sursa de apa geotermala si o statiune balneo numita Baile Felix si Baile 1 Mai nemaivorbind despre orasul Oradea.
    http://www.bihon.ro/si-somnul-natiunii-naste-monstri/1360889
    http://www.bihon.ro/gazele-pun-in-pericol-apa-geotermala/1360239

    Răspunde
     
  • Teo
    Decembrie 3, 2013 la ora 22:18

    Un studiu despre efectul gazelor de sist.
    S-a constatat ca gazul metan afecteaza solul otravind plantele si alte organisme (asta inainte de gazele de sist):
    http://www.eurekalert.org/pub_releases/2012-07/esoa-teo071212.php

    Răspunde
     
  • cornel
    Decembrie 3, 2013 la ora 19:32

    Un adevar pentru care foarte putina lume este pregatita astazi:

    Răspunde
     
  • cornel
    Decembrie 3, 2013 la ora 18:17

    Ceva interesant:

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Decembrie 3, 2013 la ora 19:46

      buna sera domnu Cornel -simpatic ca mereu:PAi daca faci inseamna o iahnie de fasole cu apa din aia a americancii de pe la minutul 3 si ceva din clip s-ar putea dupa o masa copioasa sa iti exlodeze Kurul daca tragi o basina.Stiti ca dupa fasole iahnie este regula si e bine asan ca se mai curatas tomacul.De fapt grecii au o vorba dela doctor:Cur basinos stomac sanatos!!O sa o intreb pe baba mea si o sa vi-l spun si pe greceste:Dar nu asta e treeaba deci daca la metanul normal se suprapune si cel din apa atunci explozia poate duce la daune grave in partea dorsala.PAi daca e asa si domnul Ponta crede ca nu e nici o probloemskaia sa faca dinsul doar in bucatarie acasa iahnie de fasole cu apa amestecata cu gaze de sist infiltrate!!!O seara buna si la iahnie serviti un molan bun rosu:Eu o ador cu ceapa de apa de Buzau e o nebunie da si cu muraturi merge.Si nevasta-mea o face cu ciolan afumat ,e prapad .Ciolanul il luma de la magazinul russesc MIX si e facut la unabator din PAscani.Altfel nu gasim asa bun aici dar dvs.acolo aveti si mai bun cca taiati porci ecologici si ii pirliti cu paie.Domnu Poanta e copil simpatic dar5s i nevinovat cind prein anii 73(cred ca dinsul atunci sugea tita la mamica dinsului) la barajul din Pucioasa de Dimbovita raspundeam de etansarea barajului am facut experienta(practica nu din teorii citite)cit de parsiva poate fi apa care se infiltreaza unde nu te gindesti.Nu e mare filozofie e legea vaselor comunicante .DAr nu de asta refuza Germanii (fixisti in orice deomeniu mai intii pe SIGURANTA !!!!)metoda ci din cauza nocivitatii chimicalelor din lichidul hidraulic injectat:Americanii, au fost hazardeuri ei pun mai intii profitul rapid si maxim siu apoiu siguranta:Asa au facut si fac si cu tehgnica genetica si cu insamintarile in vitro_LA dinsii conteza numai banii:Sint de mult pe cai gresite ,sint de fapt inapoiati ecologic !!Si separe ei comanda la dsv:Dupa 89 voi si cu unguriivecini ati fost singurii catre ati acceptata experimenteeca pe cobai cu tot felöul deporumburi modificate genetic desi noi in vest nu vrem asaceva in Europasio acum este scandal la nivel inalt pentru aprobarea acestor soiuri care ne vor face sclavii definitivi ai lui Monsanto si compania:daqr nu ai ce sa le replici ei iti posteaza ca sintem miliarde si altfel nu supravietuim .

      Răspunde
       
  • cornel
    Decembrie 3, 2013 la ora 17:23

    Va recomand :
    http://www.tvrplus.ro//editie-beneficiar-romania-157879
    (de la min. 08:30 – o poveste reala despre cei care au luptat pentru ca noua astazi sa ne fie mai bine sau eroii nu au avut si nu au varsta).
    Eu pe cei de la Pungesti (copii, batrani si femei dar si barbati) care protesteaza impotriva Chevron ii consider niste eroi pentru simplul fapt ca ei nu inteleg si nu concep sa renunte la drepturile lor, ca si comunitate, fara lupta adica asa cum au facut si stramosii si inaintasii nostri. Din acest punct de vedere ei sunt urmasi demni ai lui Stefan cel Mare, parerea mea.

    Răspunde
     
  • Maier Vasile
    Decembrie 3, 2013 la ora 16:55

    Asa de curiosi 🙂 utati-va pe pagina de Facebook a lui Basescu si faceti o comparatie cu pagina lui ponta. Ce parere aveti? Daca te uiti la Ponta e ca la comunisti, numai laude, numai fapte bune si actiuni care il favorizeaza pe prostan dar daca va uitati la Basescu veti vedea titluri ce tin de realitate, ce tin de ceea ce se intampla la ora asta in tara si nu povesti cu mielusei ranjiti pe campii cum vezi la ponta.

    E evident, dar sa avem radare ca roata se invarte si va fi strivit si bolovanul de ponta numa sa-i vina randul.El nu-si da seama ca sta pe un butoi cu pulbere format din popor…si ca tara asta nu e a lui, e a poporului Roman!

    Răspunde
     
    1. Ion Popescu
      Decembrie 4, 2013 la ora 12:07

      Vasile, din pacate nu va mai exista un vot liber!!! Toate aceste actiuni de tip comunist demonstreaza ce alegeri vom avea in viitor. Va iesi cu suta la suta, ca pe vremea lui ceausescu, votul pentru USL.

      Răspunde
       
  • dan
    Decembrie 3, 2013 la ora 15:24

    Din pacate, se pare ca americanii au cumparat autoritatile romanesti pe bani de nimic, in comparatie cu beneficiile exploatarii Rosiei si a Pungestiului. Problema este ca presa sau unii se axeaza pe Pungesti in timp ce in judetul Bihor, la baile Felic, s-a dau autorizatia de exploatare a siturilor si este in pericol intreaga statiune de a fi rasa din cauza acordurilor obscure, fara consultarea populatiei. Un proiect de anvergura, este la mintea prostului, daca e facuta in termeni legali, este consultata populatia care locuieste acele teritorii. Ce veleitati de zeu isi ia acest Ponta, stiind ca comite niste abuzuri de o crasa perfidie.

    Răspunde
     
  • mihaix
    Decembrie 3, 2013 la ora 14:19

    Mie cel mai mult mi-a placut cum a venit Ponta sa ne zica ca acolo e proprietate privata si ca jandarmii o apara conform Constitutiei.

    Hahaha – de parca face la fel si atunci cand intra hotii pe orice alta proprietate privata, sa fure. In mod clar Ponta apare la TV la fiecare asemenea caz si mai trimite si jandarmii , ca deh, asa e in Constitutie.
    Dl ponta a devenit f penibil o data cu acel interviu, in care s-a vazut f clar ca nu il intereseaza ecologia si nici interesele oamenilor de acolo.

    Dle ponta, chemati repede jandarmii ca mi-a intrat un hot pe teren. Aparati-l ca asa zice Constitutia. Lol

    Răspunde
     
  • DumbravaRosie
    Decembrie 3, 2013 la ora 14:07

    Mai toti vin si ne fura.Multi tradatori avem in randurile boierilor.

    Răspunde
     
  • Ion
    Decembrie 3, 2013 la ora 14:00

    ukraina ?

    Răspunde
     
  • alina
    Decembrie 3, 2013 la ora 13:41 Răspunde
     
    1. Mavrocordat
      Decembrie 3, 2013 la ora 14:02

      salut Alina ce faci?

      Răspunde
       
    2. sorin1
      Decembrie 3, 2013 la ora 14:02

      culmea…la TV romania…nimic. bine ca au stiut striga acum 24 de ani ”VENITI SI APARATI TELEVIZIUNEA ROMANA LIBERA!!! ”

      Răspunde
       
      1. sorin1
        Decembrie 3, 2013 la ora 14:13

        La loc comanda. mea culpa. la si 10 min a intrat stirea.

        Răspunde
         
  • un turist
    Decembrie 3, 2013 la ora 12:51

    Numai o PARERE PERSONALA:::Privind infrastructura si aceasta mare agitatie in jurul autostrazilor care se *construiesc* aproape lunar pe alta ruta cred ca daca era acel mic Ceausescu al d-voasrea acuma erau construite cel putin autostrazile principale care sa lege sudul de nord si vestul de est. Populatia majoritara rabda si acuma foame poate mai mult decit in comunism ???? si daca nu mai avea Romania datorii putea face multe.De ex. sa adune toate averile de miliarde si sa faca autostrazi ca la Ceausescu nu erau miliardari in $ deci acele finante erau folosite la autostrazi. Da daca s-ar simti un progres este bine si asa dar?????? Ca concluzie :Erau vreo citiva mai*saraci* poporul si asa rabda foame si erau autostrazi si statul avea poate mai putine datorii.

    Răspunde
     
  • george
    Decembrie 3, 2013 la ora 12:50

    nu stiu cine e mai penibil pe site-ul asta Moise Guran sau cei care posteaza … nu vad decat injuraturi … ca sa ma fac inteles desi nu cred ca e posibil la ce postari am vazut exploatarea gazelor de sist desi sunt controversate ar oferi un substantial aport la dezvoltarea Romaniei care s-ar simti cert in buzunarul romanului … dar totul se rezuma la scandal altfel nu se vinde presa

    Răspunde
     
    1. UnRoman
      Decembrie 4, 2013 la ora 20:49

      Pai cum s-ar cunoaste asta in buzunarul nostru? Hai demonstreaza matale cum vine asta! Cate preturi au scazut atunci cand o companie straina a extras ceva la noi in tara? Petrom-ul (alias OMV) nu a scazut nimic din cate stiu eu (nu ma lua ca mai scade cu cate 1 ban din cand in cand ca nu tine, atata timp cat creste cu 3-5 bani dupa)

      Răspunde
       
    2. careva
      Decembrie 5, 2013 la ora 02:10

      Dl. george, este scandal dar din cauza ca este potlogarie. Va propun sa va documentati cu acest link (sigur ca veti gasi si altele, poate mai clare):
      http://ro.wikipedia.org/wiki/Putere_calorific%C4%83
      Iar acuma va redau o particica dintr-un comentariu de al meu unde am ajuns la un rezultat:
      „Vad ca din 2008 Romania a trecut la exprimarea energetica a caldurii (in Kwh in loc de Gcal). Sa aibe aceasta legatura cu continutul apos mai ridicat al gazelor de sist, care vor veni? sau este vorba numai de “noile” cazane de condensare germane? Nu ma pot opri sa ma minunez ce tehnica inalta de manipulare au occidentalii, sau pur si simplu au simtit ca merge si atunci de ce sa nu jongleze. Nu-i vorba de politica, numai de parale. Iar guvernele au “pus botul”. Stiiati ca gazele naturale romanesti, dupa masuratorile din 2009, au putere calorifica mai mare decit Rusia, China,Canada si America? 42 Mj/kg fata de cca 38 Mj/kg, egalata doar de Algeria. Deci o diferenta de 4 Mj/kg ar insemna cam 57.2 bani noi pentru fiecare mc de gaz natural.La o medie de 2400 mc anual ar duce cam la 1372 de Lei noi pe an. Si asta este la gaz natural romanesc (cel mai bun in lume la putere calorifica). Inchipuiti-va cind o sa incepeti cu gazul de sist…
      Nu vreau sa dau modul meu de calcul, ca sa nu influentez sau poate folosesc date prea vechi. Astept comparatii.
      Decembrie 4, 2013 la ora 05:27”
      Probabil ca nu s-a inceput inca exploatarea si livrarea (la populatia din Romania sau catre furnizorii de caldura), dar s-au ingrijit deja de modul de calcul – o inventie care merita toti banii. Sunt interesat sa va aud parerea.

      Răspunde
       
  • Spiridon
    Decembrie 3, 2013 la ora 12:49

    Romani luati tzepele in mani si iesiti la hotarul dreptatii sa oprim nelegiuirea !
    Vlazi Voievozi Tepesi de la mic la mare sa i indepartam pe vanzatorii de neam pe asa zisii demnitari si apoi pe oligarhii si magnatii sa isi ia talpasita sa spele putina

    Răspunde
     
  • Spiridon
    Decembrie 3, 2013 la ora 12:44

    Vlade Tepes unde esti daca inca mai traiesti da destire ca i prapat azi boierii ne innec vino Tu Maria ta sa i scaldam in sange DA !

    Răspunde
     
  • Manastirea Noua Justitie
    Decembrie 3, 2013 la ora 12:01

    Cetateni de buna credinta ciomegile in mana si hai sa tinem piept loviturilor capitalosalbaticoanimale.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Decembrie 3, 2013 la ora 11:43

    Draga Victoras, “Daca o are Chevron sapam cu Chevron” – nu-I asa, daca are sa sape la el acasa, Romania are gaze natural in Marea Neagra. La fel ca si aurul, nu arde si deci este timp pentru tehnologii noi. Romanul nu este timpitul Pamintului. In felul acesta nici redevendelenu mai constituie o prioritate. La Pungesti treaba s-a stricat urit, de cind jandarmi din parinti romani au batut ca la fasole. La locul de munca, daca echipamentul este defect si-ti pune viata in pericol sau nu poti sa produci ce ti se cere, ai dreptul sa refuzi sa folosesti acel echipament. Jandarmul are obligatia sa refuse sa loveasca un cetatean pasnic care se opune sa fie omorit. In chestia cu gazul de la robinet – nu este numai dupa cum credem, mai este si dupa cum ESTE. Pe vremea lui Ceausescu eram geolog in Romania, Pungile de gaze (se intilneau frecvent in lucrari miniere, pentru minereu sau ingineresti; mai frecvent in mineritul pentru carbuni) au existat dintotdeauna, se stia de existent lor. Erau considerate nerentabile, deci nu s-a pus problema sa tragi cu pusca dupa ele. Chestia asta este o treaba de lumea a treia sau … fratilor nu mai avem gaze, ce ne facem. Cind romanii vor duce lipsa de gaze, sunt convins ca vor gasi o solutie care sa nu pericliteze apa potabila, care este mai scumpa decit gazul – n-ai observant ca in lumea libera se bea apa de la sticla, la robinet e plina de sediment si microbe si chimicale. Treci pe la o statie de purificarea apei potabile sit e vei lamuri cit costa, sau crezi ca facture pentru apa pe care o platesti este numai cubature? Scuza-ma, Victoras. Te inteleg in toate, dar gresesti in multe. Nici o problema, timpul rezolva orice. Numai bine.

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Decembrie 3, 2013 la ora 14:37

      SanduCu.Asa e timpul rezolva orice,daca avem timp sa asteptam.Daca nu, ne miscam pina nu se misca altii sau pina nu ne maninca vrabiile mamaliga din mina.Chevron sapa pentru noi.Pot sapa si la ei acasa dar i-am chemat noi incoace.
      Eu cred ca oamenii aia sint total dezinformati si neinformati.Chevron a incercat sa le explice ceva la o sedinta dar nu a fost lasat sa vorbeasca.Primarul a inteles ca e rost de cistig si a facut-o personal.Nu au decit sa-l dea in judecata si sa puna pe altul la Primarie.
      e de alta parte ar trebui demis seful Jandarmeriei.Nu trimiti jandarmii sa dea oamenii la o parte de pe paminturile lor si nici sa puna bariere pe drumul satului,sa bata si sa aresteze lumea.
      Se pare ca Jandarmeria a mai comis o idiotenie si cu intoarcerea autobuzelor cu suporteri ai Petrolului,care mergeau la meci.Au primit informatii de la Mama Omida ca la meciul ala va fi scandal.Asta asa ca la proasta cu drobul de sare…Stiu ca demult a fost un idiot sef la jandarmi care voia sa bage jandarmii sa se bata cu un stsdion de oameni.A fost trimis acasa in ora urmatoare definitiv dar probabil ca l-au reangajat acuma de cind cu astia de au 70%.O sa vedem ce va iesi pentru ca Primarul din Ploiesti e din USL acuma si le-a facut plingere penala.Daca oamenii si-au cumparat bilete trebuia sa ajunga la meci si apoi sa-i bata jandarmii.
      Cred ca Guvernul asta de idioti a inceput sa se joace cu focul din ce in ce mai tare…

      Răspunde
       
      1. Adrian D
        Decembrie 3, 2013 la ora 18:40

        VictorL, „Chevron a incercat sa le explice ceva la o sedinta dar nu a fost lasat sa vorbeasca.Primarul a inteles ca e rost de cistig si a facut-o personal.” – Chevron nu a inercat sa explice nimic nimanui.
        Cand Chevron a vorbit, nu a vorbit „oamenilor” – pe care nu ai cum sa ii convingi daca le spui adevarul, ci doar daca ii mintzi – ci a vorbit politicienilor.
        Toata lumea shtie de primarii plimbatzi pe banii Chevron in Polonia (unde, ca venise vorba, sunt sh acolo scandaluri similare cu cele de la Pungehti. de fapt, Pungeshtii au aparut dupa scandalurile din Polonia, ca venise vorba…).
        Mai mul, e suficient numai sa te uitzi la e spuneau politicienii USL INAINTE de a fi aleshi shi la ce spun acum, shi sa itzi pui problema: oare chiar shi-au schimbat, asha, totzi, opiniile dipa ce le-a spus conshtiintza?
        Sau dupa ce le-a povestit uul, altul, intre care shi nishte baietzi veseli in solda unei mari puteri shi a unei mari ompanii?
        Gandesht-te un pic shi foloseshte-tzi neuronii, ca s avezi ca Chevron nu a vorbit amaratzilor alora de la Pungesjti tocmai pentru a vorbit politicinilor, shi a vorbit asha cum fac corporatziile cand pleaca la plimbare afara sa mai faca un „ghisheft”: cu banu’ jos.
        Shi uite asha, fandacsia e gata.
        Dna Plumb nu „shtie” ca explorarea presupune fracturare , dl Ponta „se lasa convins” de prim-ministrul Poloniei (-tzi-ai gasit prim-ministru sa il iei de model…), dl basescu vrea dezvoltare prin eploatarea resurselor (dar vrea ca deboltarea asta sa fie repatriata in altye tzari), primarul de la Barlad a uitat ce a promis in campanie etc
        Iar tu imi spui ca … Chevron nu a fost lasat sa vorbeasca.
        Daca nu a fost a vorbeasca, atunci ce mama ma-sii cauta jandarii aia la Pungeshi?

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Decembrie 3, 2013 la ora 21:36

          AdrianD.Asa o fi cu primarii si cu plimbarile dar la Caminul Cultural cind au venit sa faca scoala cu tot satul inginerii de la Chevron au fost luati la misto si goniti afara din sat.Acuma Chevron foloseste legea si jandarmii impotriva lor.Eu cred ca Chevron isi permite sa plimbe toti satenii si prin America nu doar in Polonia dar considera ca nu-i nevoie.Ii trateaza ca pe gunoaie pentru ca au fost prosti si nu au pus intrebari la sedinta.Au legea de partea lor si s-a terminat.Singura sansa e Justitia dar nici acolo nu cistiga.Tot ce mai pot face e sa nu mai vinda nimeni nimic catre Chevron dar daca afla aia oarece in fundul pamintului vor sta la coada la angajari la Chevron la poarta.

          Răspunde
           
          1. careva
            Decembrie 3, 2013 la ora 23:59

            VictorL, dovada ca ramii in urma evenimentelor este ca nu intelegi, si asta asa este nu intelegi, inca, ca justitia care urmeaza va fi pentru toti ca la francezi…pe vremuri. Si sa nu uit, Chevron de mult nu mai poate face nimic in America, ce a facut a fost deajuns – nici acolo oamenii nu-s cretini. Are problem in Canada si cu aboriginalii nici guvernul Canadian nu se pune. Mai trage pisica de coada in Ecuador, dar aici in Romania i se va pune cruce.

             
          2. Adrian D
            Decembrie 4, 2013 la ora 01:20

            Victor L: 1. Chevron nu are nicio lege de partea sa. Are de partea sa trei guverne romaneshti care au activat shi activeaza impotriva interesului natzional (Boc, MRU, Ponta), cu multzi politicieni coruptzi, din toate cele trei partide mari…. dar asta nu inseamna ca au legea de partea lor (iar ca jandarii fac ceea ce fac la Pungesjti sau aiurea shi ca o fac crezand ca asigura respectarea legii… asta e inca o dovada ca numai un om slab de minte ar putea sa intre intr-o asemenea „arma” shi sa ramana acolo. Numai aplicarea shi respectarea legii nu fca ei pe-aacolo).
            2. ca unii tzarani i-au fluierat shi injurat pe cei de la Chevron… Ei shi? Chevron a primit ceea ce a meritat.
            Nu ai cum sa convingi pe cineva ca povestea asta poate fi in interesul sau, decat daca mintzi sfruntat (asha cum au fcaut baietzii de la RMGC).
            3. „[Chevron] Ii trateaza ca pe gunoaie pentru ca au fost prosti si nu au pus intrebari la sedinta.” – shi daca puneau intrebari, crezi ca nu-i mai tratau ca pe gunooaie? crezi ca nu mai aduceau jandarii?
            Banul e ban, Victor – nimeni nu tzine cont de nimic atunci cand e vorba de bani.
            Daramite daca „nishte tzarani” au pus sau nu intrebari, la nu-sh ce shedintza.

             
        2. VictorL
          Decembrie 4, 2013 la ora 18:40

          @AdrianD.La sedinta aia cu primar si notar in frunte puteau sa puna intrebari si sa ceara sa le iasa si lor ceva in contul localitatii.Drumuri asfaltate,canalizare,bani de gradinita,garantii ca nu le otraveste nimeni fintina,apa curenta la poarta…Toate astea in contract.Asa se aleg si batuti si cu banii luati.Asta-i realitatea…

          Răspunde
           
        3. VictorL
          Decembrie 5, 2013 la ora 08:33

          @AdrianD.Copile vezi ca la Agentina au facut greva politistii iar lumea a inceput sa devasteze magazinele cum facea prin 2001.Din cite stiu FMI-ul nu mai e acolo sa dai vina pe el…Cum comentezi?

          Răspunde
           
      2. careva
        Decembrie 3, 2013 la ora 23:52

        VictorL, daca nu citeam pina la capat, sa vad ultimul rind „Guvernul asta de idioti a inceput…”, as fi zis ca nici timpul nu-ti va mai ajuta. Este drept ca tu esti cu Basescu, motiv pentru care tragi in Ponta. Adevarul pe care ai sa-l intelegi este ca amindoi sunt in aceiasi galeata, doar ca acuma incep sa arunce pisica de la unul la altul, de fapt cum faci si tu acuma cu Chevron, primar, jandarm. Vad ca AdrianD ti-a explicat cite ceva despre cum e cu Chevron, unde greseste AdrianD este ca tu de fapt stii dar ai interes sa nu intelegi. Pe primar nu o sa-l schimbe nimeni, stii de ce? Il vor spinzura inainte de asta. Daca cineva ar fi vrut sa lamureasca oamenii (asta in ideia ca altcineva isi inchipuie ca oamenii sunt cretini) nu trimetea jandarmi sa-i cafteasca. Singura idiotenie pe care a facut-o jandarmeria este ca n-a refuzat ce li s-a ordonat de la Ponta. Trebuie sa precizez, ca nici Basescu n-ar fi facut altfele. In rest, cu USL si primaria Ploiesti – wax albina.

        Răspunde
         
        1. VictorL
          Decembrie 4, 2013 la ora 18:34

          Careva.Nu am inteles de unde reiese ca as a
          ea eu vreun interes.
          Cu Basescu tin pentru ca e Presedintele tarii deocamdata si deocamdata nu a facut nimic contra Romaniei.Eu nu sunt molusca sa accept sa-mi schimbe Presedintele tarii mele unul si altul dupa cum i se scoala sau are interes.Il schimbam la termen cu totii si apoi il lasam sa-si faca treaba pentru care il platim.
          Cu waxul dela Ploiesti se pare ca jandarmul ala mare sef care-si bate jos de oameni si se crede imparat va avea cam 1000 de plingeri penale.Asteptam sa vedem ce dau Judecatorii la urma.Si la Pungesti au facut-o de oaie dar nici oamenii nu pot opri lucrarile daca sonda nu e pe terenul niciunuia dintre ei.Afara de asta in zona aia nu stie nimeni daca sunt gaze de sist insa mai repede sunt gaze naturale.Amromco sapa sonda dupa sonda pe acolo si scoate gaze in draci.Aia e o sonda de cercetare.

          Răspunde
           
  • GheGeru
    Decembrie 3, 2013 la ora 11:07

    afara exploatatorii capialisti americani chinezi rusi francezi turci om trai si fara ”ajutoul lor” in priml rad nationalizarea averilor ilicite ar scoate tara din asa zisa criza .

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Decembrie 3, 2013 la ora 11:46

      intii controlul, pe urma masurile de urgenta

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase