Când nu mai vezi nimic dincolo de 2014…

Publicat la data de de Moise

 

de Moise Guran

Haideți să risipim împreună misterele bugetului pe 2014, așa cum a plecat el spre Parlament… Bătălia lui Ponta e pe creșterea accizei cu aproape 10% și introducerea taxei de stâlp. Bătălia lui Băsescu este pe anularea acestei creșeteri și oprirea transferului a 1,4 miliarde de lei prin Dragnea către administrațiile locale. Ce nu spun nici Ponta, nici Băsescu este că în buget sumele estimate ca venituri suplimentare din aceste taxe sunt mult subevaluate. Cum Băsescu a ținut să fie popular și să se declare de acord cu creșterile de salarii, în critica sa referitoare la proiectul de buget a preferat să treacă cu vederea aceste subevaluări. De fapt creșterea accizei aduce statului  cam 3-3,5 miliarde de lei, iar nu 2,2 miliarde cum scrie în buget, iar taxa pe stâlp va aduce 1,5 miliarde de lei și nu 400 de milioane. Diferența de peste 2 miliarde de lei acoperă scăderea CAS cu cinci puncte procentuale pentru jumătate de an 2014, dar crează, implicit o gaură de două miliarde de lei în bugetul pe 2015. Până atunci economia ar trebui să se miște cumva, cu talent, într-un fel în care să stimuleze crearea de noi locuri de muncă și o creștere de cel puțin 10% a contribuțiilor, deci a angajărilor legale. Cum asta înseamnă cel puțin 400 de mii de locuri de muncă noi, sau ieșite la suprafață din economia neagră în 2014, și cum un astfel de rezultat nu se poate obține pe acest termen mai ales dacă mai crești și taxele pe consum, Guvernul preferă să treacă planul su tăcere. Băsescu preferă la rândul lui să se concentreze pe alocarea banilor către baronii locali căci bătaia calului său este pe corupție și pe alegerile de anul viitor.

Trăgând linie și adunând, rezultă că atât viziunea celor de la Palatul Victoria, cât și cea a celor de la Cotroceni se oprește la perspectiva anului electoral 2014.

Bugetul de anul viitor putea fi făcut pe o scădere a CAS, chiar și de la jumătatea anului viitor, fără creșteri de fiscalitate dar și fără cadouri uriașe pentru o Administrație locală nereformată, expertă doar în transformat licitațiile și achizițiile publice în bani de sponsorizare pentru partidele care își trimit anul viitor candidații în cursa electorală. Acesta este, de fapt, călcâiul și al bugetului și al premierului Ponta. Prea slab ca să mai țină piept presiunilor din teritoriu via Liviu Dragnea, lui Ponta nici nu-i trece prin cap că, de exemplu, schimbarea modului în care se fac achizițiile publice îi poate economisi suficienți bani la buget pentru a asigura sustenabilitatea reducerii taxelor pe muncă chiar și cu 5% de la începutul anului viitor.

Din păcate în România muncesc atât de puțini oameni încât ei nu reprezintă o miză electorală pentru politicieni.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

89 răspunsuri la Când nu mai vezi nimic dincolo de 2014…

  • G De Gaulle
    Decembrie 2, 2013 la ora 09:03

    troe e ponta plagiat e imnul sau iliescu redactor sef troli sunt ”rejili” mihai si masonul tiriac …adriam minune carbunar si mai multi ca cei smintiti
    salutari de la Paris

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Decembrie 1, 2013 la ora 22:21

    “Un troll este un provocator fără cauză, cineva care lansează o discuție cu scopul de a recrea un conflict de idei. Uneori, conflictul devine amuzant pentru troll, dar aproape niciodată pentru participanții inocenți.”
    “sentimente raţionale din raţiuni sentimentale” = calea de mijloc a umanitatii, intre sentiment si ratiune.
    Este rau sa „nu faci politica” de dragul politicii? De fapt sunt interesat ca cei alesi de mine sa conduca tara asa cum vreau eu (poporul sau ¾ din el); deasemenea sunt interesat ca bugetul sa fie utilizat la crestere economica si nu irosit in procese electorale fara sens (orice partid va face exact acelasi lucru – intre totul sau nimic, atita timp cit nu sunt controlate de vointa/puterea poporului – fapt deja demonstrat in toate timpurile si in toate sistemele social-politice). Ca urmare, nevoia de implicare in politica a cetatenilor, fiind practic zero, este o reactie fireasca. „schimbare in proportionalitate inversa cu .. calitatea politicienilor” = vorbe de claca. In treburile interne ale unei tari, politica este apa chioara, buna numai pentru frecamangii sa o duca bine o cadenta pe seama celor care produc. Intr-un fotoliu caldut sub imunitatea legii. Politica isi are rolul ei, de neinlocuit, in relatiile internationale – vdem ca aici nu apar semnificativ apartenentele la diferitele curente politice. In aceste conditii, calitatea politiceanului consta de fapt in abilitatea lui organizatorica si flexibilitatea la cerintele poporului. Asemenea aptitudini, sunt in marea majoritate, disponibile oricui. Deci, ce este definitoriu pentru bunul mers al unei tari este relatia de subordonare a alesilor in fata poporului. Acest fapt va motiva pe toti cetatenii sa participe la procesul electoral. Despre tehnica mentinerii acestui control si responsabilitatile reprezentantilor am mai scris.
    Implicarea presedintelui (a oricarui presedinte in Romania ultimilor 25 ani) la actul decizional, este zero. Aceasta demnitate de onoare, este gresita/necorespunzatoare pentru o tara in care nu exista …onoare, provenita numai si numai din respectul general cistigat de unul din alesii tarii. Prea multi intoxica alegatorii numai pentru asi asigura borcanul cu dulceata al pensionarii vesnice. Constitutional, Romania ar trebui sa se modifice, atribuind unui presedinte drepturi executive – la munca, nu la intins mina!!!

    Răspunde
     
  • Constantin
    Decembrie 1, 2013 la ora 10:59

    (1) _ Pretextul pentru cele mai multe dintre comentariile din spatiul acestui blog este de natura economica. Cum factorul politic joaca un rol decisiv in politica economica, derapajele sunt inevitabile, la fel ca aparitia fanaticilor, tzutzerilor de partid si a trollilor. In contextul unei sustineri masive pentru Puterea politica actuala este dificil de facut observatii critice asupra masurilor economice guvernamentale fara a trezi resentimente. Sentimente, resentimente, carevasazica fara nicio legatura cu ratiunea. In aceasta nota poate fi privita si inteleasa atitudinea fata de Traian Basescu. Imediat dupa 1990 dictatura FSN a facut din activitatea politica un lucru reprobabil. Cei care apareau in perioada aceea la TV incepeau prin a declara in mod idiot „nu fac politica”, inclusiv cu intelesul „nu sunt impotriva FSN”. Nevoia de implicare in politica a cetatenilor este acum la fel de mare ca atunci, iar necesitatea schimbarilor este evidenta, pe masura calitatii politicienilor si in proportionalitate inversa. Participarea la procesul electoral este redusa si in scadere. Intr-un gest care aminteste de comportamentul aparent absurd, in realitate conformist al concetatenilor mei din 1990, declar ca nu-l sustin pe Traian Basescu si nu sunt aprioric impotriva USL.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Decembrie 1, 2013 la ora 10:58

    (2) _ Nu pot, insa, sa nu fac observatii de bun-simt cu privire la masurile de politica economica ale guvernului. Iar, din motivele aratate mai sus, acestea sunt preponderent critice. Chiar si din perspectiva cetateanului obisnuit apare intrebarea „ce implicare are Traian Basescu in actul decizional al guvernului?”. Raspunsul rational este „niciuna”. Si totusi, numele sau este asociat permanent cu ineficienta actului de guvernare si erorile pe care guvernul le face in elaborarea si punerea in fapt a politicilor sale publice. In mod evident se doreste prin aceasta transferarea asupra lui Traian Basescu, in opinia publica, a responsabilitatii pentru ineficienta guvernamentala. El functioneaza totodata ca „paratraznet” pentru fortele de dreapta care ar putea sa se organizeze pentru viitoarele alegeri. Pentru mine Traian Basescu este un cerc pe un zid pe care cativa shmekeri au scris „loc de dat cu capul”, iar cetetnii se dau ca barbecii cu capul de zid. Este o situatie revoltatoare. NU ma intereseaza Traian Basescu atat timp cat el NU are nici un rol in actul de guvernare si, prin urmare, atentia cetatenilor trebuie sa se indrepte asupra celor responsabili de situatia economica actuala si incapacitatii lor de a fi eficienti. Inteleg, fara sa fiu de acord cu ei, supararea celor care il injura pe Traian Basescu pentru ca a cerut Justitiei sa-si faca datoria indiferent din ce partid fac parte infractorii. Dar ideea ca masurile aberante de crestere a fiscalitatii ar putea fi puse in sarcina lui Traian Basescu, iar guvernul trebuie sustinut si laudat pentru asta, este o tampenie pe care profesiunea si bunul simt ma determina sa o denunt.

    Răspunde
     
  • nedumeritu
    Noiembrie 29, 2013 la ora 08:31

    cu postari pe bloguri si comentarii venite de la cititori ne cam iei la misto cu emisiunile tale.eu,de exemplu,asteptam sa vad in fiecare zi cite o „informativa” privind mersul in tara asta prapadita.nu ca n-am informatii,si nici ca m-ar face mai destept(n-aveti cu ce),dar smecheria asta de a mima ca facem si noi emisiune de 2 ori pe saptamina si apoi ne amuzam cum isi dau fraierii cu parerea pe blog,ma cam dezgusta.profitati de faptul ca nu aveti concurenta intr-o zona in care romania nu are competente,dovada ca si eu pot sa-mi dau cu presupusu

    Răspunde
     
    1. Moise
      Noiembrie 29, 2013 la ora 16:51

      Nedumeritu> va inteleg frustrarea si va asigur ca e mai mica decat a mea, ori de cate ori nu am emisiune. Pentru noi, astfel de zile sunt pierdere curata, caci fara emisiune nu incasam nici bani.

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Noiembrie 29, 2013 la ora 23:04

      „nu aveti concurenta intr-o zona in care romania nu are competente,dovada ca si eu pot sa-mi dau cu presupusu” _ Foarte buna observatia, iar textul comentariului dumenavostra confirma cele spuse. Cat priveste concurenta, ea exista, insa valoarea emisiunii acesteia va face sa o neglijati. Asa-i?

      Răspunde
       
  • diaspora
    Noiembrie 28, 2013 la ora 09:39

    totui bine si frumos dar oare chiar asa sa dai jos drapelul UE vai de capu lu ponta si al echpei sale condusa de ioan iliescovici , au acut ca filat catt banditul rogozin a venit la chisinau -filimon a dat jos treicolorul si scheme de sata, iar chiroaca l a lasat sa manifesteze in piata marii adunari nationale si sa atite focul intre tineretl rus contra bastinasilor chirtoaca ala care se numa patriot si nu permitea noi drepta se participe anul trecut la marsul unirii in centrul capitalei apoi tot desteptu ista striga o lege un rege , eu intreb care rege romania ce i monarhie, si ce fel de personaje care au tradat natiunea omnesca si tara omaneasca stalin l a decorat pe mihai iar mihai pe chirtoaca si noi vrem unire

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Noiembrie 27, 2013 la ora 10:15

    Bancul Zilei:Traian Basescu este invitat de catre Primarul Sibiului cu ocazia Festivalului de teatru , editia 2011. Basescu accepta invitatia si participa la spectacolul Othello,maurul din Venetia in rolul lui Othello.Reprezentatia este stradala ,iar la un moment dat, Othello trebuie sa il prinda de piept pe Iago cel cei aduce vestea infidelitatii.Basescu vrea sa fie original s-a apuca pe primul calator cei iese in cale.Cum acesta era un italian ii sopteste presedintelui-O` bello!Un copil hatru ,fiu al unui functionar public atins de pachetul de masuri al Cabinetului Boc adauga -bestia neagra a romanilor!Un ziarist economic strain cu vederi de stanga, participant la eveniment retine scena si relatand de revenirea partiala a salariilor isi intituleaza articolul:Basescu sau O`bello ,bestia neagra a romanilor! reproducand intamplarea.Basescu citeste articolul si se amuza.In toamna lui 2011are loc o reunine S.U.A. -Europa la care particpa si Presedintele.Presedintele american il abordeaza brusc pe Basescu si se recomanda:Obama, Presedintele S.U.A.
    Basescu( surprins,adauga):O`bello ,bestia neagra a romanilor !
    Concluzia: Orice om in subconstientul sau se cunoste destul de bine.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Noiembrie 27, 2013 la ora 09:11

    In 2015 D-l Voinea are un spatiu de manevra fiscala ,prin introducerea redeventelor la hidrocarburi (toate companiile care exploateaza hidrocarburi,Petrom si Romgaz in principal) astfel incat se poate realiza reducerea contributiilor sociale si iata cum un buget anual incorporeaza politici fiscale multianuale.

    Răspunde
     
  • zgoneain69seconds
    Noiembrie 27, 2013 la ora 01:10

    Ce-am invatat eu din afacerile cu chinezii… Nu te tocmesti cu ei, daca incerci, te da afara pe usa!

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 27, 2013 la ora 03:40

      Nu sunteti departe de adevar. Nu i-ati cistigat increderea. Chinezul nu vrea sa cistige in detrimentul tau. El vrea un partener corect. Un vecin de-al meu, nu ma primeste in casa (nici eu nu l-am invitat la mine), dar vorbim si ne ajutam, ca intre vecini. Un altul, am lucrat impreuna citiva ani, am ajuns sa boscorodim patronul fara sa ne fie teama ca ne turnam unul pe altul. Cu alti doi, iarasi am lucrat o perioada mai scurta, si din comunitate de pareri am ajuns la discutii deschise. Chinezii nu sunt turnatori, au caracter – nu te certi de doua ori cu el.

      Răspunde
       
    2. cetateanul
      Noiembrie 28, 2013 la ora 09:16

      zgonea ca si ponta doi needucati un i plagiator altu i fara cultura baiatul lui cu apucaturi criminale este laudat chiar de taica sau zgonurovici rusine cu asa reprezentanti la guvernare , si inca ceva chiar a trebuit de dat jos drapelul UE… sa nu mai vorbim de multe alte…Chinezii au fos prieteni cu romanii de la egal la egal ins dar ata a fost pe timpul lui Ceausescu

      Răspunde
       
  • Cris
    Noiembrie 26, 2013 la ora 17:09

    Intrebarea patetica a prompteristelor;

    „Suntem in stare (ca tara) sa dezvoltam un parterneriat durabil cu chinezii?”

    Raspuns: „Suntem pe drk! Romania colcaie de coruptie, iar peste 80% din populatie nu are bani nici de mancare!”

    Răspunde
     
    1. Ion
      Noiembrie 28, 2013 la ora 12:08

      da, in mare parte aveti dreptate

      Răspunde
       
  • Lama
    Noiembrie 26, 2013 la ora 16:25

    Doamne ocroteste ne de plagiatori minciunosi talhari….

    Răspunde
     
    1. Dan B.
      Noiembrie 26, 2013 la ora 21:59

      si ocroteste-ne Doamne de guvernatori hoti, mincinosi si demisi de propriul popor, ocroteste-ne Doamne de guverne slugi ale guvernatorului, precum precedentele care au nenorocit Romania.

      Răspunde
       
  • dan
    Noiembrie 26, 2013 la ora 15:53

    Buna ziua Moise,
    Ai prezentat miercurea trecuta o carte.Nu i-am retinut numele exact, asa ca, te rog, daca se poate, sa mi-l comunici si eventual si editura.
    Multumesc anticipat !

    Răspunde
     
    1. mihaela
      Noiembrie 27, 2013 la ora 10:33

      DAN,cartea se numeste Bisnitari,Descurcareti,Supravietuiotori si daca bine am retinut vinerea aceasta apare pe piata.

      Răspunde
       
      1. dan
        Noiembrie 27, 2013 la ora 10:53

        Multumesc Mihaela !

        Răspunde
         
        1. mihaela
          Noiembrie 28, 2013 la ora 13:51

          Pentru putin!
          Cartea a fost lansata in 22.nov si o gasesti la vanzare online pe curteaveche.ro.Poate s-or mai vinde si prin alte parti,dar eu am gasit-o aici si nu am mai cautat.

          Răspunde
           
        2. mihaela
          Noiembrie 28, 2013 la ora 13:52

          Am uitat…pretul….31.5lei

          Răspunde
           
  • Lama
    Noiembrie 26, 2013 la ora 15:38

    demonul conduce cu lumea sa l doboram NO CAPIALISMO DI CLANO !

    Răspunde
     
  • Cris
    Noiembrie 26, 2013 la ora 15:34

    Vizita delegatiei chineze in Romania este insotita de o suita de comentarii inepte din partea prompteristelor cu creierul spalat de pe la televiziuni: „E Romania pregatita pentru investitii chineze de miliarde de dolari?”

    Raspuns: E pregatita pe drk! Romania nu e pregatita nici de ninsoare sau de o ploaie mai zdravana, daramite de altceva!

    Răspunde
     
    1. cristina
      Noiembrie 26, 2013 la ora 19:46

      Chinezii sunt foarte parsivi,cand te uiti in ochii unuia zice ca il dispretuiesti….cum se negocieaza o afacere doar cu ochii plecati?sau „doar inchisi”? Nu vin sa dea moka,vin manati de propriul interes ,si ATENTIE ,DOAR PE TERMEN LUNG !

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 27, 2013 la ora 03:20

        Incercati sa ma credeti pe cuvint, am participat la negocieri cu tot felul de ochi. Ce conteaza este ce scrii si semnezi. Fireste ca fiecare isi apara interesul. Ca “termen lung”, puteti sa considerate perioada de executie plus perioada de garantie. Nu o sa gresiti cu mult.

        Răspunde
         
    2. sanduCu
      Noiembrie 27, 2013 la ora 03:19

      Hei, hei, lasati ca nu-I dracul chiar atit de negru. Stiu si ei ce-i aia politician, nu-si risca numeni miliardele pe vorbele citorva …injurati prin bloguri. Au venit sa incalzeasca nitel spiritele europene si sa intoarca o vizita neclara a lui Ponta. Si asta face parte din negociere, negocierea intre popoare – stiiati ca sunt chinezi care stiu perfect romaneste? Poate care chiar urmaresc acest blog, cu pseudonimul.. sa-i zicem „valahul ratacit”.

      Răspunde
       
  • AndreiM
    Noiembrie 26, 2013 la ora 12:32

    Moise, faci analizele astea dar uiti de un lucru. Daca ii putem suspecta de buna credinta. In aceste conditii ne putem intoarce foarte usor inainte de ’89, pentru multi ar fi o binecuvantare.Nu cred ca avem gena necesara pentru democratie (responsabilitate si responsabilizare) si libertate.De aceea avem ceea ce meritam. De curiozitate, ai masurat cumva impactul emisiunilor si articolelor tale asupra auditoriului? Exista vreun trend?

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 27, 2013 la ora 02:54

      Vedeti? Una-doua va vine cite o ideie create: “..ne putem intoarce”, “..avem ceea ce meritam”. Asa fara un consult cu tot poporul..? Dar cu “impactul asupra auditoriului” v-ati spalat pacatele. Dar credem, fara sa stim cu certitudine ca totusi, atit emisiunile cit si articolele, pot fi filtrate, chiar si numai de un interes personal – nimic condamnabil. Nici daca eu nu pot sa-mi clarific o parere, pot sa beneficiez de suportul unui “formator de opinie”. Inseamna ca cu totii de pe blog am ajuns la aceiasi opinie? Nu. Inseamna ca opiniile noastre, diferite dar la un loc reprezinta opinia intregului popor? Iarasi nu. Atunci, as fi curios, cum poate sti, sa zicem, un Comitet, ca 75% din populatie vrea acelasi lucru? In cazul Rosiei Montane, de exemplu, se poate sti cit la suta din populatia tarii a influentat respingerea proiectului? Foarte, foarte important pentru a se evita varsarea de singe – daca ei vor sti ca este vorba de vointa unanima sau majoritara (75% mi se pare suficient de convingator) nu vor mai opune rezistenta, pentru a reda si a asigura ordinea si respectarea legii.

      Răspunde
       
  • Adrian D
    Noiembrie 26, 2013 la ora 11:50

    Moise, imi amintesc ca scrisesem anul acesta ca scaderea de CAS ori nu o sa se faca, ori va costa prea scump, fiindca asha-i cand ai acord cu FMI.
    Citesc postarea dvs shi observ ca nu ma inshelai prea tare.
    Ce mai observ este ca in toate discutziile despre viitorul buget, dar absolut in toate, se uita sau se trece sub tacere ca acest buget este rezultatul proaspetelor negocieri cu FMi pentru noul acord.
    Haios e ca nimeni nu a observat acest hiatus in discursul dlui Traian basescu (-care ar fi trebuit sa shtie asta, mai bine decat noi totzi), shi nici consecintza care rezulta de aici: ca dl preshedinte se dadea mare cocosh mare cu noul buget deshi el shtia prea bine ca nu se mai putea face NIMIC pentru a schimba ceea ce se convenise cu Fondul.
    Corolarul poveshtii este ca … se tot sustzine (inclusiv dvs o facetzi) ca a noastra clasa politica da vina pe FMI pentru incapacitatzile sale. Asha o fi. Numai ca ceea ce se vede (shi ar trebui sa sara in ochi, shi nu numai mie, ca nu oi fi eu cine shtie ce geniu) este ca dl preshedinte nu numai ca nu a dat vina vina vina pe FMI, ba a mai shi sustzinut ca „FMI-ul e la dispozitzia Romaniei, nu invers”.
    De ce?
    Fiindca de fapt NIMENI nu da vina pe FMi, ci tace strategic cand vine vorba despre subiect (ca dl basescu ori dl Ponta, cand discuta despre buget shi acciza pe combustibil), preferand sa arunce vina ba pe CCR, ba pe parlament, ba pe guvern, ba pe preshedintzie etc.
    Morala istoriei, shi inchiderea cercului, este ca absolut TOAtE lucrurile despre care discutam noi acum cu maxima aprindere se regasesc in acordul semnat acum cateva saptamani shi care inca nu este public.
    Shi NU se mai pot schimba, indiferent de ce dorim noi, ori de ce declara dl premier ori dl preshedinte.
    Iar cele cateva „concesii” obtzinute ne costa al naibii de scump.
    dar… asta e pretzul pe care l-am platit pentru ca nu am shtiut ce sa le cerem liderilor noshtri politici (shi nici acum nu shtim). shi pe care continuam sa il platim, fiindca ici acum se pare ca nu shtim ce ar trebui sa le cerem liderilor.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 27, 2013 la ora 02:23

      Dl. AdrianD, a tacea strategic, am mai intilnit a ocoli artistic. Sa mai spuna cineva ca limba romana nu este ..nuantabila. In principiu sunt deacord cu comentariul dvs, dar avind in vedere ca mai si invat de la toti contributorii de pe blog si pentru ca cu totii sunteti mobilizati spre alegeri, cred ca ar fi necesare citeva precizari.
      „NIMENI nu da vina pe FMi” – probabil pentru ca „nimeni”, adica tot romanul alegator este de vina, deci n-o sa se invinuiasca singur. Am invatat cum lucreaza asasinii economici, care sprijina actiunile FMI. „nimeni” trebuia sa-i protejeze pe alesi de santaje, amenintari, astfel ca alesii sa-si poata face treaba pe care „nimeni” o asteapta de la ei.
      „..acordul semnat acum cateva saptamani shi care inca nu este public. Shi NU se mai pot schimba, indiferent de ce dorim noi,..” – mai de mult aminteam ca in practica contractuala internationala (si aproape sigur si la alte nivele in care sae opereaza cu documente oficiale), toate partile semnatare trebuie sa-si primeasca o copie originala autentica pentru ce a semnat. In caz contrar documentul este nul. In cazul in care un semnatar are rol de reprezentare, acesta are obligatia de a aduce la cunostiinta continutul documentului, in caz ca reprezinta poporul, documentul trebuie sa fie facut public. De ce? Se presupune ca reprezentantul stie exact ce doreste poporul, si totusi, ori a omis ceva ori poporul si-a schimbat opinia – in orice situatie, exista un termen legal de reziliere fara penalitati sau exista in vigoare o intelegere, un protocol (in cazul unor contractari repetate intre parteneri) privind anumite trepte de penalizare. Daca, totusi, acel acord semnat nu a devenit public, presupun ca undeva in legislatia romaneasca sau in Constitutie care prevede ca legal fiind mentinerea secreta a unui document public, care vizeaza ..soarta lui. Mi-am adus aminte de acest fapt, pentru ca tocmai recent, in America, niste ziaristi (mama lor de ziaristi, nu se mai potolesc odata) au aflat ca nu exista nici o legislatie care sa mentina clast, raportul complet „Warren” referitor la asasinarea lui Kennedy, pentru o perioada de 75 ani – ca urmare, doar anumite parti mai pot fi tinute secret pina in 2017, restul raportului este deja public. Deci probabil ca din momentul in care se face public acordul cu FMI, se mai pot face schimbari sau chiar reziliat. Dar in extremis, ca nu se mai poate rezilia sau modifica, daca semnatarul reprezentant al poporului isi pierde acest statut, acordul devine nul – nu am auzit inca ca o organizatie internationala sa dea in judecata un popor.
      „..fiindca ici acum se pare ca nu shtim ce ar trebui sa le cerem liderilor.” – foarte rusinos, dar si foarte posibil. Cred insa ca adevarul e altul: poporul nu este unit si fiecare bisericuta crede ca vrea altceva. Asa ca, romani, unitiva in ceea ce vreti, ca asa… nu mai merge.

      Răspunde
       
      1. Adrian D
        Noiembrie 27, 2013 la ora 03:23

        SancuCu, cateva precizari legate de raspusnul dvs:
        1. acordurile cu FMI sunt, de obicei, publice (imi sta marturie site-ul institutziei, http://www.imf.org), site pe care nu-l citeshte shi nu-l consulta nimeni, dar toata lumea shtie cel mai bine cum e cu FMI.
        Acordul actual al Ro cu FMI nu a fost INCA facut public – shi e normal sa fie asha, ma gandesc eu. ALtfel, s-ar gasi cineva sa observe „coincidentzele” intre actualele proiecte ale guvernului shi ce scrie in zisul acord.
        Sau poate ca nu… Nimeni nu a observat coincidentza intre incheierea acordului shi terminarea proiectului de buget shi impingerea lui spre discutzii in Parlament…
        Ideea este deci ca respectivul acord (ca shi scrisoarea de intentzie din vara, care il anuntza shi il prefigura) nu este facut public nu prentru ca ar fi secret, ci pentru ca … nu este inca facut public. Va fi, iar cand va fi, va avea exact soarta pe care au avut-o celelalte acorduri shi scrisori de intentzie de dinainte – va fi ignorat cu voluptate de jurnalishti shi opinia publica.
        2. „nimemi” in ce scrisesem eu inainte se referea nu la popor, ci la politicieni. Teza obishnuita este ca politicienii dau vina pe FMI pentru prostiile pe care chiar ei la comit.
        Ori, observam eu, nici dl Ponta nici dl Basescu nu au dat vina pe FMI (shi , in general, niciun politician care se afla la putere), ci dimpotriva, au asumat prevederile acordurilor ca shi cum le-ar fi gandit ei cu mintea lor,.
        E interesant ca e asha.
        3. eu personal nu ma pregatesc de nicio alegere De altfel, alegerile prezidentziale mi se par lipsite de miza, acum, ca shi in 2009, intrucat cadrul general al politicilor viitoare ale Romaniei a fost deja stabilit, odata ce in 2013 (ca shi 2009) acordul cu FMi a fost deja semnat INAINTE de zisele alegeri (de aia, eu nu cred ca soarta Ro ar fi fostr diferita daca in loc de TB ieshea mircea Geoana. cred ca dracul ar fi fost la fel de negru, fiindca jocurile fusesera deja facute).
        4. nu shtiu cum e cu asasinii economici (am citit shi eu cartea lui Perkins, insa nu am o parare despre ea).
        Shtiu insa ca exista o linie generala de politica economica adoptata gradual de tzarile OECD (shi nu numai) inca dinaainte de ’90 care este consistenta cu ceea ce spune Perkins ca ar face respectivii asasini economice.
        Shi nu shtiu ce nevoie e de ei, cata vreme delegatzii shi misiuni ale FMI+BM se afla in mai toate tzarile lumii, shi ishi fac treaba destul de binishor.
        In europa, situatzia e shi mai trista datorita rolului – catastrofal, dupa parerea mea, extraordinar dupa parerea lui Constantin (dar Constantin ia de bun cam tot ce vine din Vest, asha cum, pe vremuri, altzi domni ca el luau de bun tot ce venea de la rasarit) – jucat de CE, care este varful de lance al implemetarii politicilor bazate pe „consensul de la Washington” pe acest continent.
        Daca doritzi sa invatzatzi mai multe, va recomand calduros carte scrisa de Naomi Klein, „The Shock Doctrine”.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Noiembrie 27, 2013 la ora 05:10

          Multumesc pentru carte, mai am citeva, le string pentru cind voi sta la fereastra.
          „va fi ignorat”, incet-incet lumea se uniformizeaza – devine receptiva numai cind da de greu: cind creste somajul, se inchid afaceri,… atunci ii intereseaza si de ce l-au omorit pe Kennedy. De fapt nu as numi ignoranta (vedem ca se stiu multe), dar credulitate (stai sa vezi ca n-o sa fie) da. Pe asta se bazeza jonglerii de la putere.
          Imi cer scuze, pentru confuzie. Deci doi „nimeni”, al dvs politicieni acoperiti de FMI (nu se simt ofensati ca opiniile lor sa fie sustinute de altii), al meu cei carora li se datoreaza posibilitatea ca FMI sa puie tara la cale.
          Doar in Israel am inteles necesitatea unui presedinte de onoare, altfel, la naiba cu balacareala asta nesfirsita intre doua capete neincoronate. Probabil ca in Romania ideia a fost sa-si asigure unul sau altul …drepturile de autor pe viata. Sa vezi cind Romania o sa aibe o echipa de fotbal, toti fosti presedinti. Nu stiu daca exista o limita de virsta (minima), dar nu cred ca cineva poate sa ajunga la 55 de ani capabil deja de aceasta onoare. Este realmente idiotic sa votezi un presedinte de portelan – in Europa mai exista asa ceva?
          O alta treaba cu care nu sunt deacord, este impactul unui acord cu FMI (care este totusi, numai un acord) asupra destinelor tarii, alegerea reprezentantilor poporului – este o subordonare fatisa si fara scrupule a unei tari in fata unei…organizatii financiare. Tocmai ca se tolereaza asa ceva, le da nas si altora sa-i sictireasca pe romani. Anglia cind a beneficiat de serviciile FMI nu a avut acest regim. Sper ca n-o sa zica nimeni ca deh… Anglia. Ma… carcalete, amindoua sunt tari. Este suficient ca alea cu mai multe picioare au drept de veto si isi mai pun si un G in fata.
          Va trebuie o schimbare radicala, fara partide, cu alegeri autentice si un presedinte care sa munceasca. Poate ca asa sa inceapa romanul sa-si respecte tara, poporul, pamintul si in sfirsit dupa toate astea sa se respecte pe el. Sa nu-i fie rusine de limba lui, de mamaliga lui, .. Cind ne-am nascut, nu ne-am nascut cu totii cu ochi-n soare, asa ca putem sa ne uitam in jur si sa alegem fara sa fim alesi. Va trebuie o schimbare sa fiti mindrii de trecutul si viitorul vostru. Am revazut recent „Procesul de la Nuremberg” – poporul german nu este deacord cu ce a facut Hitler dar l-au considerat conducatorul lor pentru ca a fost de partea lor. Nu-l ridic in slavi, fereasca D-zeu, nici Napoleon nu a fost mai breaz, dar din Sf. Elena pina la Paris a redevenit Imparat si a intrat in capitala cu o armata populara si fara o picatura de singe. Asta spune totul despre un conducator al poporului.
          Perkins spune multe, dar chiar daca are, nu-si poate permite sa faca public ceva inainte sa treaca printr-un tribunal, ca acuzator – ce sa acuze? ca X l-a santjat sau asasint pe Y, ce treaba are el cu unul sau cu celalalt. Respectul universal este dat de forta, de putere – forta armata si putere financiara. Asa a fost intotdeauna si asa va ramine. Cind poporul va intelege ca la el in tara o are si pe una si pe alta, atunci va trai pasnic pe pamintul lui. El este cea mai mare armata in tara si fara el nu se stringe nici o firfirica. Nu este indemn la anarhie, ci indemn la autorespect. De fapt asta este tot ce-i lipseste romanului de astazi. Odata cu asta vor veni toate celelalte, bune iar relele vor disparea.

          Răspunde
           
  • Chirita Aurelian Stefan
    Noiembrie 26, 2013 la ora 11:09

    Bancul Zilei:Cica analizand Bugetul de Stat 2014, Traian Basescu impreuna cu consilieri sai decid sa-i acorde d-lui Liviu Voinea, Ordinul Steaua Romaniei in rang de Mare Ofiter.Zis si facut.Cand sa semneze pt titularul brevetului ii iese .. Traian Basescu. Concluzia : Toate persoanele competente din Romania sunt intrupate in una singura ,desigur Traian Basescu.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Noiembrie 26, 2013 la ora 11:07

    In sfarsit,v-ati prins d-le Guran cum vine vorba cu bugetul de anul viitor,existand posibilitate reduceri contributiilor sociale! Dar mult v-a mai luat!Ceva scuze la adresa d-l Liviu Voinea ,dupa un noian de articole defaimatoare? Sunteti ,,prea” oltean.Se apropie 1 decembrie iar unii,, patrioti” romani nu inteleg sensul cuvantului, ce semnifica punerea interesului general mai presus decat cel privat-vezi acciza pe carburant.Cu atat este mai regretabil cu cat buni si strabunilor lor au murit fara sa stie daca jertfa lor nu era iuntila.Macar de 1 decembrie, romanii trebuie sa renunte la un obicei strabun de a vorbi si dupa aceea de a judeca.Dar ce vreau eu sa-i transform in nemti?-vezi maxima ,,Neamtul masoara de trei ori …Fiti de 1 decembrie nu romani neosi, ci cu totul altceva pt ca riscati sa fiti patriotarzi.

    P.S. Semnat-Un oltean ce satul de atatea lehamite(putine caractere in tara asta!!!) doreste sa fie italian.

    Răspunde
     
    1. Cosmin
      Noiembrie 26, 2013 la ora 15:57

      Prefer 10 mai!!! Numai cand ma uit afara ma ia frigul! Iar nenea Voinea sa-si ia lumanari din accizele alea!

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Noiembrie 27, 2013 la ora 01:17

      Apropo de neamt, pe chinez in afaceri il vad ca pe un neamt oriental.

      Răspunde
       
  • Ion
    Noiembrie 26, 2013 la ora 10:52

    traiasca socialismul comunismul si prietenia popoarelor

    Răspunde
     
  • TiberiuC
    Noiembrie 26, 2013 la ora 10:10

    Prin aceasta masura (acciza marita) am impresia ca guvernul a ridicat steagul alb impotriva evaziunii fiscale…
    Filozofia ar fi urmatoarea : „daca tot nu vreti sa dati bon fiscal la butic, daca tot va platiti angajatii la negru, atunci o sa va ard pe partea aialalta… muuulta lume are masini (am vazut ca se cara si fan cu ele..), iar companiile petroliere sunt dpdv statistic cele mai oneste cu statul”. Din pacate, astfel, toata lumea va avea de suferit (si omul cinstit si evazionistul ^^)
    Chestia cu CAS redus cu 5%, Moise, nu stiu… 5% la o companie care invarte sute de milioane /miliarde de E, da, se simte, dar cum noi avem FOARTE multe imm-uri (cred ca in jur de 80% din firme sunt immuri daca nu ma insel..), la ele saracele 5% este ca suta de lei a lu’ Ceausescu…
    In rest, batalia politica penibila dintre Ponta si Basescu nu ar avea loc daca in Romania nu ar exista public care „sa o muste” 🙂

    Răspunde
     
  • Li Keqiang
    Noiembrie 26, 2013 la ora 10:02

    Ceausescu si Poporu Romania viitoru !

    Răspunde
     
  • Li Keqiang
    Noiembrie 26, 2013 la ora 09:55

    consideram Romania un mic san-hai din Europa de est cu afaceri profitabile

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 26, 2013 la ora 11:33

      Shanghai ori Shengen, tot un drac..

      Răspunde
       
  • Ciprian Postolache
    Noiembrie 26, 2013 la ora 09:11

    Moise, asa a fost tot timpul! Din al doilea an de mandat, fiecare se gandeste la urmatoarele alegeri si toate masurile se reduc la perioada de pana atunci.
    Un fel a de trai de azi pe maine la scara macro.

    Răspunde
     
  • Daniel
    Noiembrie 26, 2013 la ora 01:58

    Ma intreb pana unde se va merge cu politica asta?!Ce ar trebui ca sa avem o clasa politica de nivelul UE?

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 26, 2013 la ora 11:31

      „o clasa politica de nivelul UE?”, asta-i ce va doriti? Dar stiti ce-i aia?

      Răspunde
       
    2. Adrian D
      Noiembrie 26, 2013 la ora 11:35

      Din pacate pentru noi, o avem deja. Dl Van Rompuy nu e mai inteligent decat dl Traian basescu iar dl Baroso nu e mai inteligent decat dl Ponta. Cam tot aparatul CE are probleme cu suspiciuni de coruptzie (confirmate dar necondamnate in cazul Baroso – suna cunoscut?), cu trafic de influentza (confirmate shi necondamnate etc)
      Daca ne uitam la scandalurile politice din guvernele Sarkozy – Merkel – Hollande, parca citim presa dambovitzeana.
      In principiu, singura diferentza intre clasa noastra politica shi a lor e ca, la ei, odata dovedita o suspiciune (cu cateva exceptzii notabile, cum e dl baroso), personajul fie demnisioneaza, fie e trecut pe linie moarta. pe cand la noi, nu prea.
      Ceea ce ii face pe ai noshtri mai indraznetzi. Dar nu cu mult.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 27, 2013 la ora 01:12

        Altfel spus,indraznetul are spatele tare iar fricosul e condus de la spate.

        Răspunde
         
  • MIhai
    Noiembrie 25, 2013 la ora 21:50

    Ni se pregateste ceva de la Miscarea Meritocrata. Mai multe gasiti pe net despre asta, pentru cine e curios sa afle.

    Răspunde
     
  • crina
    Noiembrie 25, 2013 la ora 20:14

    De ce nu candidati la prezidentiale la anul???

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 25, 2013 la ora 22:52

      Hai doamna Crina si dvs:Acuma ??!!PAi e om serios cu nevasta ,soacra si copil de crsecut nu se ocupa cu treburi neserioase lasati-l acolo unde este, avem nevoie si de juranlisti ca dinsul care sa mai tina si cu poporul de rind (de la orase si sate ):Pai daca ii facem pe toti prezidenti???!!!Unde ajungem??!!:Uite aSA NU MAI are TAra propagandisti de partid (dl.ILiescu) ,
      profesori universitari de geologie care sa gestioneze hartile cu aurul de la Rosia Montana (Dl:Constantinescu ) sau comandiri de nave comersante(Dl.BAsescu) Acum vreti sa raminem si fara jurnalsiti economici la televizia publica ???
      De ce nu propuneti dvs ca doamna tot o DOAMNA ca prezidente ,ar fi un mare cistig al Romaniei in viitor o doamna eventual fosta profesoara universitara cu raspundere si mama de copii cdeva in sensul doamnei Ecaterina Andronescu:Deci de ce neaparat un taur ca prezidente , ce nu poate fi si o femeie puternica destul ??Cu siguranta da .

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 26, 2013 la ora 11:27

        Cu o soacra presedinte, mai Danut, esti mare – nu exista opozitie. Dar cine e taurul, n-am inteles?

        Răspunde
         
  • george
    Noiembrie 25, 2013 la ora 19:54

    Unii sunt boii care muncesc, iar altii caii care se hranesc, sa vedem cati vor iesi in strada

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 25, 2013 la ora 22:54

      sa va spun s9ncer daca as trai in Romanica as lasa sa iasa boii pe strada si as ramine in grajd sa mulg vacutele m incale-ar taticu pe dinsele.

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Noiembrie 26, 2013 la ora 11:14

      Cheama-i si vor veni.

      Răspunde
       
  • AntiGunoaiePolitice
    Noiembrie 25, 2013 la ora 19:13

    Fratilor, as vrea sa va impartasesc si parerea mea despre toate aceste jocuri politice, care, sunt facute publice doar ca sa ne arunce noua praf in ochi, pentru a nu vedea adevaratele furturi la scara larga.
    Daca tot se cearta Ponta cu Basescu zilnic, ca la usa cortului, oare de ce sa nu-i bagam pe amandoi in aceeasi celula si sa-i „uitam” acolo pana se halesc intre ei ? Ca in celula le este locul, si lor si celor care-i dirijeaza din umbra.
    Eu cred ca ambii sunt doar marionete (marionete bine platite). Marionetele sunt amuzante in general. Dar astia ne fura zi de zi si asta nu mai este amuzant deloc. Pana nu iese lumea in strada si nu-i pune la locul lor (in celula sau la zid), tara asta va merge tot in jos.
    DESTEAPTA-TE ROMANE pana mai ai putina vlaga. V-am pupat.

    Răspunde
     
    1. Gabriel
      Noiembrie 26, 2013 la ora 00:36

      Ca sa ii bagi in „celula” cum sugerati dvs. ai nevoie de politisti, procurori si judecatori – toti condusi tot de ei, toti aflati tot la mana politicienilor, toti datorandu-si postul tot politicienilor din moment ce sunt pusi acolo dupa criterii politice. Cu tot respectul, credeati ca ne-ati desteptat dvs acum? Ca nimeni in tara asta nu s-a gandit ca locul lor este acolo? Din pacate de la a vrea pana la a putea… e cale lunga; dealtfel cum este si invers (ei ar putea… dar nu prea vor)

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 26, 2013 la ora 11:10

        Daca locuiti la parter, va inteleg. Dar daca locuiti la etaj si v-a intrat sarpele in casa, chemati jandarmii sau sariti pe fereastra? Vedeti, intre a vrea si a putea nu mai este chiar asa de mult.

        Răspunde
         
  • Cris
    Noiembrie 25, 2013 la ora 19:12

    Domnule Guran,

    Sunt convins ca stiti deja ca Dacia Duster functioneaza cu benzina sau motorina, combustibili care, in Romania, vor avea in pret, in 2014, vreo 4-5 taxe distincte, una mai aberanta ca alta, care vor urca pretul carburantilor la cer.

    Pretul carburantilor in Romania nu se justifica nici prin calitatea lor intrinseca, nici prin calitatea drumurilor pe care circula masinile…nici in termeni de eficienta, prin rezultatele pe care le poti obtine, in economia romaneasca, prin arderea unui carburant atat de scump.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 25, 2013 la ora 21:16

      stimate domnule Cris-pai atunci nu mai ardeti carburantii cum va exprimati::Mergeti cu mijloace de circulatie in comun ,faceti asociatii de mers la serviciu in 5 (masina plina )Sau mergeti cu trenul si vara cind este cald mergeti cu bicicleta sau cu electrobicicleta:IAr DAcia Duster folositi-o o data sau mai multe ori pe an cind va duceti cu familia in concediu:Asa salvati si clima globala cu o mica interventie personala benefica (o mica picatura crae insumata da un ocean )si salvati si buzunarul.,Cine foloseste masina intensiv pentru firma si afacere poate fi despagubit.DECI lasati MIORLAIALA tipic Romaniceasca

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Noiembrie 25, 2013 la ora 23:00

        Colin asa imi place -comentarii dure ca in Youtube .da-i nainte usna mkai cfa la nenea IAncu!!!!:Cind ma arunc de la balcon sa imi leg si miinile la spate ??
        Inainte SA MA ARUNC AM VOIE SA IMI DAU SI O PALMA ??

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Noiembrie 26, 2013 la ora 10:28

          Ce ai patit Danut?

          Răspunde
           
      2. sanduCu
        Noiembrie 26, 2013 la ora 11:03

        Mai Danut, aud ca au adus astia pe aici niste electro-sapaligi din Germania. Vrei sa-ti trimit si tie una?

        Răspunde
         
  • callina
    Noiembrie 25, 2013 la ora 18:33

    cei care ne conduc nu ajung la scaunul pe care ar trebui sa se aseze – pt ca sunt prea mici – si umbla printre picioarele scaunelor si de acolo ne conduc – asta este drama poporului nostru ! (citat din .. )

    Răspunde
     
  • george
    Noiembrie 25, 2013 la ora 17:54

    buna observatia felicitari cu subevaluarea impozitarii … in rest este speculatie ca banii catre primarii sunt cadouri electorale (nu fac politica) … sunt multe proiecte viabile, unele urgente care asteapta de ani de zile sa se miste inclusiv in infrastructura, educatie, spitale care au nevoie de o alocare bugetara … dar asa ne place sa traim intr-un haos si sa aratam cu degetul spre guvernanti de parca noi romanii am fi nsite sfinti si oricum ne-am descurca mai bine fara politicieni … ei bine nu se poate decat cu ei asa ca sa fim mai atenti ce apocalisme si „vadisme” vorbim (pe post de analize economice)

    Răspunde
     
    1. Cris
      Noiembrie 25, 2013 la ora 18:21

      Subevaluarea efectului umflarii taxelor are ca scop ca pomenile electorale care vor fi facute, inclusiv reducerea CAS sa arate ca fiind „rezultatul realizarilor exceptionale ale Guvernului”. Adica se ia acum cu o mana ca sa poata fi aruncate niste firmituri la anul.

      Nimeni nu pune botul.

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Noiembrie 26, 2013 la ora 10:58

      Acuma asa se numeste ..subevaluare? Pina nu de mult stiiam ca-i zice minciuna.

      Răspunde
       
  • Cris
    Noiembrie 25, 2013 la ora 17:49

    Eu, personal, as prefera sa nu scada niciun CAS si sa ramana, naibii, taxele mai stabile (sa nu mai creasca in fiecare an)… Pun pariu ca si oamenii de afaceri la fel.

    Degeaba ii scazi tu, stat, omului de afaceri CAS cu 5% daca ii provoci o gaura in cash flow de 15-15% printr-un nou impozit pe blana ursului din padure – constructiile speciale.

    O sa continuam sa ne furam caciula, in felul asta… O sa ne laudam cu scaderi de taxe fara sa luam in calcul alte taxe babane careu au intrat in vigoare sau faptul ca deductibilitatile din baza impoziabila la impozitul pe venit au intrat, an de an, la apa.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 26, 2013 la ora 10:54

      Cresterea taxelor inseamna o crestere economica. Important de stiut este, cit de mult vrei sa cresti si cit de repede. Probabil ca nici prea mult si nici prea repede. Atunci taxele vor fi aproape stabile cu o usoara crestere, si intre timp nici n-o sa-i mai pese cuiva de ele.

      Răspunde
       
  • SaVinaSchimbarea
    Noiembrie 25, 2013 la ora 17:34

    Părerea mea este ca noi cetățenii avem puterea de a oferi un soc politic celor care încă nu au înțeles că sunt aleși pentru a lucra pentru bunăstarea poporului și nu pentru a se juca ei un monopoly la scala mare.
    De câteva zile mă gândesc Cum as putea sa fac o campanie prin care sa conving poporul roman sa voteze un candidat independent sau pe oricine altcineva care nu are nici o treaba cu vreun partid desprins din PCR sau cu vreun altul care se declara democrat liberal și național sau alte manipulări de acest fel.
    Din păcate cred ca este imposibil. Sunt mult prea mulți cei care au nevoie de găleți, tigai, brichete sau pixuri. Și așa ajungem la educația poporului roman și la sărăcia lui. E un cerc vicios. .. Una este influențată de cealaltă și clasei politice ii convine de minune. Mai avem o șansă cu presiunea pe care o depune UE asupra noastră. Dar am printr o mica deșteptare am putea sa fim un făt-frumos al europei. Sa creștem cât alții în 10….visuri frumoase ce am și eu :-J

    Răspunde
     
  • SaVinaSchimbarea
    Noiembrie 25, 2013 la ora 17:33

    Sa vina schimbarea. Părerea mea este ca noi cetățenii avem puterea de a oferi un soc politic celor care încă nu au înțeles că sunt aleși pentru a lucra pentru bunăstarea poporului și nu pentru a se juca ei un monopoly la scala mare.
    De câteva zile mă gândesc Cum as putea sa fac o campanie prin care sa conving poporul roman sa voteze un candidat independent sau pe oricine altcineva care nu are nici o treaba cu vreun partid desprins din PCR sau cu vreun altul care se declara democrat liberal și național sau alte manipulări de acest fel.
    Din păcate cred ca este imposibil. Sunt mult prea mulți cei care au nevoie de găleți, tigai, brichete sau pixuri. Și așa ajungem la educația poporului roman și la sărăcia lui. E un cerc vicios. .. Una este influențată de cealaltă și clasei politice ii convine de minune. Mai avem o șansă cu presiunea pe care o depune UE asupra noastră. Dar am printr o mica deșteptare am putea sa fim un făt-frumos al europei. Sa creștem cât alții în 10….visuri frumoase ce am și eu :-J

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 26, 2013 la ora 10:47

      Ati inceput bine, dar cind ati luat-o cu imposibil, m-ati pierdut de sustinator.

      Răspunde
       
  • Ana Manolea
    Noiembrie 25, 2013 la ora 17:16

    Oricum era departe de mine gandul ca macar unul dintre cei doi e bine intentionat. Fiecare ataca aspecte care au o miza personala sau de grup (unul restrans). Nici de viziune n-aveam cum sa-i suspectam..

    Răspunde
     
  • Vlad
    Noiembrie 25, 2013 la ora 17:13

    SCHIMBAREA INTREGII CLASE POLITICE DIN ROMANIA!

    Ne putem astepta la o perioada de anarhie dupa ce facem asta, dar in cele din urma vom putea sa repunem la locul lor bazele unui stat liber si unde conducatorii sunt o exprimare DIRECTA a vointei poporului.

    Noi ii supunem pe ei, nu ei pe noi! Ei lucreaza pentru noi ( sau asa ar trebui).

    Jos si cu Ponta, si cu Basescu, si cu intregile lor partide umflate de atatia ani de monopol politic! Sa vina partide noi, de tineri, neatinsi de sistemul asta corupt, imbatranit si ajuns la ridicol.

    Răspunde
     
    1. Marian
      Noiembrie 25, 2013 la ora 17:26

      Aveti dreptate, dar din pacate noi lucram pt ei iar ei lucreaza pt FMI si pentru smecheri, care din pacate sunt multi in Romania.

      Solutia din pmdv este descentralizarea, dar una pe bune. Eu locuiesc in Oradea si sincer as prefera ca banii care ii platesc ca si contribuabil sa fie administrati de oameni ca Bolojan. In plus, e mult mai usor sa iesi in strada in Oradea sa-i strigi unuia in fata decat sa mergi pana in Bucuresti la un miting la Cotroceni sau palatul Victoria.

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Noiembrie 25, 2013 la ora 22:13

        stimate MAriaq -pai vezi??Tocmai de aia chiar daca platiti mai mult la benzina stringind UN PIC cureaua poate asa scapati de FMI(fe me i):DA sa nu scapato de tot ca fara fe me i nu se poate trai (Ca barbat cel putin -sti cintul acela -iubesc femeia de dor nebuna …..grozava melodie ceva de prin anioi 1930…ce vremi ???Ce femei!!!!!!.(nu se inventase pe atunci siliconul!)
        Dar apropo de Oradea clar ai dreptate totaqla foecvaqre tre swa raspunda de farfuria lui:MAi sint insa si exceptii:Aswade exemplu amk vazut intimplator intr-o emisie a uni coleg al domnului Guiran :Un domn Cornel Buirtea car4we face la TVRInternationbal o emiis epur econoimica Euroeconomi aqca primartele dsavs de Oradeac vacum vo 2 ani a luat la loi8cfitatie traqmvaie dela o firma poloneza m,ulöt inapoiater tehznologic fat dee cele fabricatzer de fosta UZIAN dee VAgoanjew Arad care lam, üpratea ccea mai importanta E_DRIVEUL UTILA CU TEHJNICA siEMENS ;CEA MAI PUTERNICA LA ORAV ACTUALA LA MVEHICOLE PÜE SIONAQ .sAV NU MA CONTRAZICETI CA INJH !)(%-(( AM CONSTRUIT ” LOCOMOTIVE SPECIALE PENTZRU METROPUL DEIN NbERLIN wEST PE ATUNCI CU EI:

        Răspunde
         
      2. dan onofrei
        Noiembrie 25, 2013 la ora 22:39

        stimate dle.MArian -pai vedeti??Tocmai de aia chiar daca platiti mai mult la benzina stringind UN PIC cureaua poate asa scapati de FMI(fe me i):DA sa nu scapato de tot ca fara fe me i nu se poate trai (Ca barbat cel putin -stiti cintul acela -iubesc femeia de dor nebuna …..grozava melodie ceva de prin anii 1930…ce vremi ???Ce femei!!!!!!.(nu se inventase pe atunci siliconul!)
        Dar apropo de Oradea clar aveti dreptate totala fiecare tre sa raspunda de farfuria lui:MAi sint insa si exceptii:Asa de exemplu am vazut intimplator acum vo 2 ani si ceva intr-o emisie a unui coleg al domnului Guran :Un domn Cornel Burtea-un lat6 om minunjat mai ceva ca Guran care face la TVRInternational o emisie pur economica Euroeconomia ca primarele dvs de Oradea pe atunci a luat la licitatie traqvaie de la o firma poloneza mult inapoiate tehnologic(o generatie in urma ) fata de cele fabricatzer de fosta UZINA de Vagoane Arad care lacompüonenta cea mai importanta E_DRIVEUL UTILA deja CU TEHNICA SIEMENS de ultima generatie ;CEA MAI PUTERNICA LA ORA ACTUALA LA VEHICOLE PE SINA .sa NU MA CONTRAZICETI CA INanii 85-88 AM CONSTRUIT 2 LOCOMOTIVE SPECIALE PENTRU METROPUL DIN BERLIN WEST PE ATUNCI CU EI ca antreprenor generalsi lio9ferant de echipament electro .
        Deci sa fi fost intimplare alegerea nechibzuita a primarulöui de Oradea de atunci sau pura invidie pe orasaul TOT ROMANICESC ARAD care are mare traditie in constructie de vehicule de cale ferata UVA_UZINA VAGOANE ARAD.Ce nu a inteles acel lipsit de minte primar este ca in afara unei tehnici superioare ca randament energetic oferea si o sansa intregii industrii autohtone romanicesti!caci un tramvai eca vsio un aut5omobil un ansamblu demiid esubcomponente si componente!!Si aici este buba la descentralizare!!!”Deci daca ati fi un popolo unito nu ar fi nici o problemo dar nu sinteti cum ar trebui sa fiti si atunci si controlul de la centru poate nu e vceva rau.Altfel la Oradea sinteti o comunitatea dintre cele mai fericite ale Europei ;aveti si petrol ,aveti baile Felix si agricultura bogata:Deci sinteti niste fericiti altii nujj mviseazab in Europaviat si bogatia voastra :Pe deasupra sintei direct vecini cu maghiarii ,un popor prietenos ca vecin .Am avut colegi la petrol si gaze prin anii 70 care probabil acum sint mari sefi petrolisti la voi pe undeva pe la Alesd asu Suplacu de Barcau .

        Răspunde
         
      3. sanduCu
        Noiembrie 26, 2013 la ora 10:33

        Nu trebuie sa vii la Bucuresti, ii tragi un sut in fund lui ala care te reprezinta de la Oradea.

        Răspunde
         
    2. cecile
      Noiembrie 25, 2013 la ora 17:37

      sa vina, sa vina … de unde sa vina? catapultati de pe marte, extrasi din spuma marii? un pic de realism nu ne-ar strica …

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 26, 2013 la ora 10:38

        Corect, nu trebuie sa vina nimeni si nimic. Ii alegeti dintre voi, sa nu fie nici sugaci si nici bosorogi, Cam de la 50 in sus pare rezonabil. Dupa aia stati cu ochii pe ei, nici altii sa nu-i hacuiasca si nici ei sa nu jefuiasca.

        Răspunde
         
    3. dan onofrei
      Noiembrie 25, 2013 la ora 21:27

      asta suna din nou cu au plecat ai nostri (CA brazii) au venit tot ai nostrii(Tot ca brazii sau la inceput ca bradutii) .
      Deci mai asteptam inca 23 de ani de schimbari experimentoase dupa care copii dvs,o sa strige din nou -le rois est mort vive le rois.Nu trebuie revolutiune (e pierdere de timp si vitrine sparte cam de pomana),trebuie terminat cu tiganeala clanurilor mafiote si capuselor ,trebuie intrat in normalitate si definita o industrie nationala chiar mica dar nu una neaparat numai la comanda
      marilor concerne.Aceaia pot exista mai departe dar trebuie ca omul de rind al Romanicii sa se organizeze in mici asociatii industriale si ferme agricole care au cimp suficient de actrivitate :DAr sint convins ca intrartea in relatie directa economica MAREA si minmunata China cu Romania va fi foarte benefica .Sint convins mie la suta

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 26, 2013 la ora 10:43

        Danut, tu stii ca stiu ce stii. Vine Muci-in-Ceai sa umple Romania de virtelnite. Si cine plateste toata aiureala asta – face Romania datorie la chinezi?

        Răspunde
         
        1. cristina
          Noiembrie 26, 2013 la ora 12:32

          Asta gandesc si eu….datorie la chinezi ne mai lipseste..,sau:circula deja o „explicatie” haioasa pe internet CICA LA CHINEZI NU PREA SE POATE FURA SI PONTA LE-A ZIS CA IN ROMANIA SE POATE SI PENTRU EI….:

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            Noiembrie 27, 2013 la ora 00:14

            Intimplator am comentat cite ceva recent (art. din 21 si 25 nov) despre tranzactii directe cu interes comercial reciproc. Deci cit mai putini bani lichizi care se pot pierde pe drum, in alte directii – fara datorii, balantat cum trebuie..win-win.

             
    4. sanduCu
      Noiembrie 26, 2013 la ora 10:30

      Bine zis, dar se poate si fara partide.

      Răspunde
       
    5. Cosmin
      Noiembrie 26, 2013 la ora 16:08

      OK! Si cum facem? Ceva idei? A!

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 27, 2013 la ora 00:45

        Daca nu ati retinut, eu sunt stabilit in Canada. Ideia este ca politica externa isi are rostul ei, justificat. Politica interna are sens numai pentru cei care vor gargara platita sau cei care vor sa-si avantajeze propriile interese. Peste toata aiureala asta mai vin si cheltuielile periodice, dar care creeaza gauri in buget/economie pe perioade cam indelungate, datorate campaniilor electorale. Lucruri pe care le stiti cu totii si care va revolta. Cum o faceti, eram si eu interesat sa o stiu de la cei din tara. De fapt cum o faceti este cel mai simplu: nu mai alegi partide si nici candidatii lor, gata. Cineva trebuie totusi sa fie ales, ca sa conduca, sa-si asume responsabilitatea. Este vorba de o posibila reactie violenta a celor care se vor vedea ..nealesi. Motiv pentru care, cei fara de partid (sa le spuneti probabil, independenti) ar trebui sa-si asume niste riscuri personale dar si sprijinul general real – deci nu cred ca este: eu il propun pe cutare.. ci este vorba de autopropunere, voluntara. Acuma si respectivul sau respectivii trebuie sa aibe posibilitatea sa-si prezinte o platforme electorala, un plan sumar de intentii privind refacerea economica. Acest plan, trebuie detaliat imediat dupa alegere si facut public, supus dezbaterii si aprobarii alegatorilor. Dupa finalizare, programul devine lege pentru toti. Daca curajosi or fi mai multi, dintre ei trebuie alesi cei care se pricep, cel putin sa organizeze in jurul lor priceputi. Mai pe inteles: daca nu ati construit cu mina dvs o casa, nu inseamna ca nu puteti sa o faceti, chiar poate sa iasa mai buna decit a altuia care cu asta se ocupa. Si imbunatatirile se pot face si pe parcurs, pina la finalizare. La gramada vor fi si multi care sa se inghesuie la borcanul cu dulceata – puterea poporului trebuie sa ramina in mina poporului: constitutional cei alesi sa poata fi demisi oricind, dar programul aprobat sa ramina in continuare valid. Nu este simplu, este posibil, si mai ales trebuie sa fie ceia ce vrea poporul.

        Răspunde
         
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase