Magna Carta of Taxation

Publicat la data de de Moise

magna carta of taxation

de Moise Guran

După ilaritatea provocată de ideea (lui Liviu Dragnea se pare) de a decreta iminența unui ger polar pentru a scoate în avans de calamitate bani de la Fondul de urgență al guvernului, a devenit totuși destul de clar faptul că prin bugetele locale fluieră vântul și că de presiunea primarilor, baronilor, marchizilor și altor oficialități locale, Ponta nu prea are cum să scape.

Cu excepția Bucureștilor și a altor câteva mari orașe cu pile la guvern, bugetele locale au fost întotdeauna ca vai de capul lor, dar asta din două motive mari și late – unu! într-o nație de proprietari socialismul guvernamental face o excepție de la impozitarea cum se cade a locuințelor; și doi! într-o nație de baroni roșii aceștia nu au nici habar, nici interes să stimuleze afacerile legale, să vâneze munca la negru și să-și sporească astfel veniturile din cotele de TVA și de impozite pe salarii pe care le primesc.

Mentalitatea lor simplă și perfectă e că dacă ai bani asta este pentru că ți-a dat guvernul iar dacă n-ai bani, înseamnă doar că n-ai avut pile la Dragnea. După ce au aflat că Ponta vrea să pună taxe pe stâlpi și și-au dat seama că n-are cum să-i colecteze fără ei, primarii au pus piciorul în prag – taxă să fie, dar banii să rămână la bugetul local! Ce salarii profesori debutanți? Ce medici rezidenți? Avem achiziții de făcut că vine anul electoral și finanțarea de bine cu cheltuială publică se ține… Aici Ponta plăteşte tributul nereformării administraţiilor locale, căci nu e rea în sine descentralizarea, cât faptul că ea nu face decât diseminarea şpăgilor în şpăgi mai mici, dar care dau cu plus la deficit pe un buget al şpăgilor general şi consolidat.

Ce nu înțeleg nici baronii mari de la București, nici cei mici de la primărie, este că pe total sumele care ajung la stat cam tot alea sunt, că după ce ai pus 300 de taxe și de impozite, poți să mai pui încă un milion de dări și tot degeaba o faci. Dacă nu mai are de unde da, fix ca Moromete, economia nu mai plătește. Ori fuge în subteran prin evaziune fiscală, ori descarcă mai mult pe cetățean care taie din altă parte, ori se duce în inflație care în esență e o învârteală în jurul cozii – cu mai mulți bani cumperi mai puține lucruri, deci la buget tot puţini bani ajung.

E aproape ca la chimie! În economie totul se poate transforma, dar de la un punct prin taxare nimic nu se mai câștigă.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

51 răspunsuri la Magna Carta of Taxation

  • Constantin
    Noiembrie 17, 2013 la ora 10:15

    @Cosmin _ Stimate domn, nu cunosc indeaproape piata real estate din Sevilla, am vizitat frumoasa Spanie doar in calitate de turist si preturile proprietatilor imobiliare nu m-au preocupat. Dar pretul indicat de dumneavoastra mi s-a parut exterm de atragator pentru un oras turistic precum Sevilla. Am cautat, asadar, pe Goagal si am gasit o agentie imobiliara.
    http://www.milanuncios.com/venta-de-apartamentos-en-sevilla/
    Nu am aflat in oferta dumnealor proprietati atat de ieftine precum indicati dumneavoastra, ceea ce nu inseamna neaparat ca nu exista, ci ca sunt cazuri exceptionale. Si in Ploiesti pot fi gasite apartamente mai ieftine de 40.000. Daca nu gasiti, va pot oferi eu un apartament de doua camere, al unei rude, in cartierul bucurestean Berceni (adica, asa cum ar fi la Madrid, in capitala, domnule Cosmin), cu doar 35.000E. De altfel, in capitala mandrei noastre patrii puteti gasi chiar si case (villas, cum ar spune spaniolii) recuperate de banci si vandute cu preturi chiar mai mici decat cele indicate de dumneavoastra. In cartierul Tei Toboc.

    Răspunde
     
  • Ion
    Noiembrie 15, 2013 la ora 08:57

    uniunea social liberala ne fura si ne minte.

    Răspunde
     
  • Io
    Noiembrie 14, 2013 la ora 05:45

    Așa vă trebe dacă i-ați votat! În loc să vă folosiți conștiința la votare, ați păcătuit. Să votați mai bine data viitoare! Ce să vă zic.

    Răspunde
     
  • Alex
    Noiembrie 13, 2013 la ora 21:43

    Nu e ca la chimie Gurane. E cam asa de la un punct de taxare totul se distruge oamenii devin tot mai dependenti de guvern ( tot mai saraci sclavi ) Controlul este tot mai puternic din partea guvernului Dupa care etc etc. aveti putina imaginatie daca nu stiti isarescu stie de la Council foreign relations Poate putem vorbii de taxare fara reprezentare. Daca tot vorbesti de Magna Carta

    Răspunde
     
  • Dorin
    Noiembrie 13, 2013 la ora 21:09

    De la zicalele:
    „Boieri au fost , boieri sunt inca” si „Scapa cine poate”, spun doar urmatoarele:
    -acest popor de cand este el nu a stiut sa fie unit si nici nu va reusi vreodata
    -cine stie putina istorie, cu siguranta poate afirma , cum ca romanului pana nu ii ajunge cutitul la os, si ii mor copii de foame, nu va face nimic, dar si atunci va cauta un leder de care sa se agate…..care ar putea fi?
    -una din bolile acestui neam sunt gradele de rudenie indepartate si frica de gura batranilor, motive suficiente ca odata, unele persoane ajunse in vreun post cheie, sa faciliteze „cunostintelor”, posturile bine platite sau unele avantaje……
    Sunt multe de spus, si multe probleme, pe care nu vom putea si nici vrea sa le rezolvam, asa ca va dau un sfat : „iubiti-va tara , dar fara oamenii din ea”.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 13, 2013 la ora 21:30

      Inteleg perfect la ce va referiti, si in strainatate se obsearva uneori aceasta situatie. Totusi nu este generala, sunt oameni si oameni. Despre conducator, este la fel ca la o masa – la un moment dat careva monopolizeaza discutia, acesta e seful. Trebuie sa va adunati mai multi cu aceleasi opinii iar conducatorul il veti vedea, ceilalti il vor sustine. Oameni suntem cu totii, nimeni nu s-a nascut conducator si nici sclav.

      Răspunde
       
  • callina
    Noiembrie 13, 2013 la ora 19:25

    in general nu vedem intr-o taxa o diminuare a libertatii, desi e clar ca asa este !

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 13, 2013 la ora 19:39

      Cind incercati sa va urcati intr-un autobuz plin si nu reusiti, asta inseamna ca aglomeratia va diminueaza libertatea de a folosi mijlocul de transport in comun?
      Fiti convinsa, taxa nu a fost inventata de exploatatori – s-ar fi lipsit bucurosi de ea. Fiscalitatea este instrumentul prin care sunt colectate fonduri pentru buget, un fond pentru sustinerea economiei si a serviciilor publice (care ar trebui sa ne revina toate gratuite). Un fel de a spune, pentru ca tot noi le platim cu contributiile noastre si beneficiem cind unii cind altii, dupa necesitate.
      Trebuie sa ne revoltam contra abuzurilor care se fac pe aceasta filiera, la fel ca si la autobuz – sa puie mai multe autobuze pe linie, sa calatorim cu totii civilizat.

      Răspunde
       
      1. Cris
        Noiembrie 13, 2013 la ora 20:16

        sanduCu, pana „sa puie” mai multe autobuze ai ramas si pe jos si cu banii luati. Iti recomand sa te speli pe creier singur si sa nu lasi pe altii sa faca acest lucru. E spre binele tau.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Noiembrie 13, 2013 la ora 21:20

          Dl. Cris, mersi pentru corectie. Deci sa puna mai multe autobuze. Pentru ca discutam de autobuze, inteleg ca numai daca aveti abonament , banii pot fi considerate cam pierduti. Dar o situatie ca aceasta nu apare de la o zi la alta, deci se poate reclama din timp. Revenind la taxe, desi sint in Canada, nu vreau sa se repete o alta aiureala din care sa ramiie pe caldarim mii de oameni care nici macar n-au stiut pentru ce sunt acolo. Trebuie sa recunoasteti ca cel mai trist este sa mori degeaba. Incercati sa intelegeti ce este aia taxa inainte de a da cu bita, mai ales ca eu sunt de partea rominilor si nu de partea asupritorilor. Deasemenea incercati pe viitor sa va controlati limbajul pentru ca riscati sa conversati singur.

          Răspunde
           
          1. florin
            Noiembrie 14, 2013 la ora 07:36

            Iar confundati Romania cu Canada. Am sa fiu dur dar ati plecat in Canada de prea mult bine ? In privinta demersurilor civice de care vorbiti….. ati gresit un pic tara…. Apropo ati fi deacord sa platiti impozit pe venit de 100%? ca vorba aceea „Intrebata ce poti face tu pentru tarta si nu ce poate face tara pentru tine „. Am impresia ca sunteti intr-un univers putin parallel…

             
          2. sanduCu
            Noiembrie 15, 2013 la ora 00:15

            Dl. Florin, ati gresit tara si univers paralel? I-ati lasat pe aia sa-si bata joc de voi si-mi reprosati mie ceva? Mersi. La impozitul de 100 % sper ca nu asteptati un raspuns. Asta “Intrebata ce poti face tu pentru tarta si nu ce poate face tara pentru tine “, nu stiu de unde ati adus-o, dar merita de discutat. In primul rind tara nu asteapta de la poporul ei, sa moara ci sa o transforme intr-un loc bun de trait in el. In legatura cu taxa (in general), am sa ma repet (cum spunea si Moise, poate foloseste), este singurul mod in care ajung bani in buget, care buget trebuie folosit in dezvoltarea economica a tarii si in sprijinul poporului. In momentul in care fiecare roman va face pentru tara tot ce poate si tot ce stie mai bine, iar in acelasi tim si statul va incepe sa faca pentru popor tot ce este obligat sa faca, se va putea spune ca situatia va incepe sa se normalizeze.

             
  • Cris
    Noiembrie 13, 2013 la ora 19:10

    Este revoltator cum infractorii fiscali care conduc Romania isi gasesc repede avocati si aparatori chiar printre sclavii care platesc.

    Romani, nu mai sustineti cu taxe si impozite asasinii economici ai acestei tari. Faceti altceva cu banii vostri!

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Noiembrie 13, 2013 la ora 15:47

    Ce cred ca este important
    = toata lumea sa munceasca
    = fiecare sa fie platit corect pentru munca depusa
    = ce se colecteaza din taxare sa fie folosit pentru binele societatii
    Deci nu conteaza cit esti taxat, daca ai de unde contribui spre binele societatii, poti chiar dona, tot aia este. Conteaza ca ceea ce dai sa fie folosit in scopul enuntat.
    Cind se cer majorari de taxe, inseamna ca este nevoie. Normal, prima intrebare este daca am de unde, nu am nu dau – nu exista nici o lege care sa ma oblige sa dau din ce nu am. Daca am de unde, normal,a doua intrebare este pentru ce este nevoie, sa fie in favoarea mea si a societatii in care traiesc – banul meu trebuie folosit cu acordul meu.
    „The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything” – Albert Einstein

    Răspunde
     
    1. florin
      Noiembrie 14, 2013 la ora 07:29

      Problema nu se pune daca ai sau nu ai…….
      Spui ca esti din Canada, dar te intreb eu pe tine : Crezi ca un canadian va fi deacord cu o majorare de taxe in conditiile in care il; pui sa-si reduca bugetul destinat alimenterlor si intretinerii familiei ? Crezi ca un Canadian ar accepta usor o scumpire in valuri a benzinei, curentului electric si a alimentelor si sa descopere ca aceste facturi il costa 80-90 % din venit….. Cred ca mai trebuie sa ai in vedere si venitul…… .
      In aceste conditii m-ai bine stau acasa si tip la guvern sa-mi plateasca ajutoarele sociale sa-mi acorde scutirile sociale, decat sa ma duc la munca si sa castig aceasi bani…
      S-au poate asta este scopul sa ajungem o natie de pauperizatii ?
      E usor cu gura…… In privinta destinatiei banilor, in ultimi 23 de ani am invatat ca nu exista o destinatie, ca sa nu vorbim de doua filosofii diferite de a pune impozite :
      Ex. In Canada nu exista impozit pe masina, au sa spui ca platesti taxa de numere si asa este dar platesti circuli, la noi nu circuli dar platesti. Despre cuantum acestora putem spune ca la un anumit nivel impozitele din Romania sunt mai mari taxa de numere din Canada.
      Un alt exemplu este taxa de scoala care se plateste in anumite partii ale canadei, pentru intretinerea sistemului de invatamant. As plati asa ceva in Romania, dar sunt sigur ca aceasta nu va ajunge niciodata unde trebuie….

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 15, 2013 la ora 01:19

        Dl. Florin, acuma inteleg care este neintelegerea. Eu comentez mai de mult pe acest blog si altii ca mine imi cunosc déjà opiniile, deci nu trebuie la fiecare postare sa reiau totul din urma. Chiar daca ma tutuiti de la prima conversatie, desi limba romana are tot cei trebuie (engleza nu are si tot se mai folosesc in asemenea ocazii diverse expresii ajutatoare – altfel careva poate sa-ti intoarca spatele), totusi voi face o scurta revenire asupra opiniilor mele.
        In primul rind economia trebuie refacuta si pentru aceasta salariile trebuiesc sa fie suficiente pentru a asigura dorinta poporului de a contribui la refacere. In al doilea rind, din aceste salarii care sunt suficiente, pot fi platite taxele necesare bugetului pentru a finanta in continuare procesul de refacere si acoperirea celorlalte obligatii sociale (pensii, sanatate, educatie). Economia este un tot care trebuie inteles ca atare. Absolut sigur ca nu este bine ca cineva sa stea acasa – nu se va mai misca nimic. Nu este vorba de gura mea sau a altuia, este vorba de vointa intregului popor (inclusive a dvs) sa refaca, ce ati permis asajisilor vostri reprezentanti pe care i-ati ales. Nu este usor, vad ce brambureala aveti. Sunt absolut convins ca cel putin 75 % sunteti bine intentionati, dar daca nu veti intelege exact o anumita prioritate a lucrurilor, veti fi manipulati in continuare in detrimentul vostru – mai exact, poporul este de vina ca alesii lui, il smechereste.
        In Canada platim reinoirea permisului de conducere odata la 5 ani, iar dupa 65 ani, odata la doi ani (parca, daca nu chiar anual). In fiecare an platim licenta masinii. Pentru masinile mai vechi de 7 ani, se face odata la doi ani testul emisiilor (drive clean), fara asta nu primesti licenta. Daca nu vrei sa circuli, mi se pare firesc sa nu platesti (dar daca circuli si te-a prins, te-a ras), dar atunci de ce ai masina? Nu stiu cit de relevant este a se compara cei aici cu ce-i la voi, dar reinoirea permisului este 75 CD, licenta pentru un Pontiac Grand AM SE este de 90 CD, iar testul (fara eventuale reparatii) este cam 60 CD (asta depinde si la cine o faci).
        Taxa pentru educatie o platim cu totii (daca avem sau nu avem copii in scoala, si nu conteaza citi copii), este inclusa in impozitul de proprietate (pe care il poti plati lunar sau odata pe an), care este estimat functie de valoarea proprietatii. Nu m-a interesat sa intru in detalii (daca fiecare component este o cota fixa sau este un procentaj din valoarea proprietatii. Sunt scoli sau licee publice sau particulare. La cele particulare se mai plateste anual ( nu mai tin minte exact, dar ceva in jur de 1000 CD pentru un copil, iar pentru mai multi se face o oarecare reducere).
        Despre nesiguranta dvs., o sa mai discutam. Sunteti cu totii intr-o mare primejdie de a gresi iarasi, si se pare ca nu va mai puteti permite asa ceva – absolut totul poate fi rezolvat daca sunteti impreuna si hotariti. Sa intelegeti ce vreti asta-i prima chestie.

        Răspunde
         
  • sandu
    Noiembrie 13, 2013 la ora 15:12

    Oare cei 13 lei a lui Cosmin merg la bugetul local sau cel central? Oricum important ca la Iasi fiscul s-a pus pe treaba 🙂

    http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/fiscul-stoarce-de-bani-un-copil-de-12-ani-din-iasi-vina-lui-este-un-geniu-al-pianului–29690.html

    Răspunde
     
  • cristina
    Noiembrie 13, 2013 la ora 15:03

    si pentru cei care calculeaza %pe seama studentilor sau scolarilor,as indrazni sa afirm ca psihologic vorbind,portretul studentului roman difera cu mult de cel de acum 10_12,chiar 20 de ani in urma.STUDENTII de acum nici pe la sectiile de votare nu prea se prezinta…ah daca vrei un mars spontan pt….eu stiu ce da ,este credibila reactia,dar pt.6%alocati ,in ce ?la universitati particulare…e de tot rasul

    Răspunde
     
  • cristina
    Noiembrie 13, 2013 la ora 14:54

    Azi eram in masina si europa fm se prinde bine in zona respectiva…LA UN MOMENTDAT REALIZATORUL vorbea despre rolul manifestatiilor de strada postdecembriste(de dupa ’89).AFIRMA:”Eh,lasati ca am aflat ce inseamna libertatea…”L-as intreba,sau as intreba la care fel de libertate facea referire?la aia de a palavragi verzi si uscate,la aia de opinie care nu conteaza pt.nimeni?la libertatea de a injura sau dea ne spovedi pe bloguri?DOMNULE,CU TOATA STIMA DE CARE SUNT CAPABILA VA SPUN CA LIBERTATE FARA BANI NU EXISTA.asa ca…

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 13, 2013 la ora 15:21

      D-na, Cristina,
      = ce intelegeti dvs prin libertate?
      = de citi bani are nevoie cineva sa se simta liber?

      Răspunde
       
      1. cristina
        Noiembrie 13, 2013 la ora 15:57

        Unul ca ilie nastase(tenismenul),tiriac,copos..etc.astia a caror avere adunata fac aprox.cat pib-ul romaniei CRED CA SE SIMT FOARTE LIBERI.in a se imbraca,a calatori,a avea onomastici si nu in ultimul rand in A MANCA SANATOS!SI REVIN LA INTREBAREA MEA :cat de liber este un om care castiga 850 lei/luna in romania? va multumesc,o seara buna la toti.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Noiembrie 13, 2013 la ora 17:26

          Deci LIBERTATE inseamna sa maninci ce vrei, sa te imbraci cum vrei, sa pleci unde vrei si cind vrei.
          Ati picat pe un exemplu nu prea potrivit – Ilie Nastase a vindut Cupa Davis la Bucuresti, deci a dispretuit Romania. Eu il dispretuiesc de doua ori pe atita. Fireste ca lui nu-i pasa de mine cit imi pasa mie de ceea ce a facut – fiecare este LIBER sa-i pese de ce vrea si cit vrea.
          Cum se acumuleaza bogatia la unii si saracia la altii? In mod LIBER – unii sunt prosti si altii se cred foarte destepti.
          Daca incepind de miine, eu v-as garanta 10,000 Euro lunar pe viata (a dvs, nu a mea), v-ati considera LIBERA sau SCLAVA? Presupun ca nu vi-i dau degeaba.

          Răspunde
           
        2. bogdan
          Noiembrie 13, 2013 la ora 17:35

          Perfect spus!

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            Noiembrie 13, 2013 la ora 18:53

            Este drept ca si Moise a contribuit la asta: cumparindMoise: cumparind datoriile unei tari incepi sa-I reduci din independenta. E vorba de Ukraina.

             
      2. Florian Stelian
        Noiembrie 13, 2013 la ora 18:59

        Multora libertatea le este confiscata de bani. Libertatea pentru mine inseamna ca atunci cand pot si imi este permis sa fac un anumit lucru, eu sa aleg sa nu-l fac.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Noiembrie 13, 2013 la ora 19:22

          Corect, acesta este un alt aspect. Adica, confiscata de puterea banului. Deci cu permisiunea dvs, am putea generaliza – libertatea este interzisa de putere. De exemplu ce am vazut la un loc de munca in Canada. La un program de instruire in securitatea muncii, ni s-a explicat ca avem dreptul sa refuzam a opera o masina defecta care ne poate pune in pericol. Un lucrator a pus in aplicare acest sfat sau recomandare (care de fapt era o obligatie).. A facut-o de doua ori. Prima data a fost mutat la alt loc de munca, iar a doua oara, a fost disponibilizat pentru reducerea activitatii firmei (deci nu a fost concediat). Putem spune ca tipul a devenit LIBER?

          Răspunde
           
  • callina
    Noiembrie 13, 2013 la ora 13:13

    parca ar fi sfatul celor 13 !

    Răspunde
     
  • Cosmin
    Noiembrie 13, 2013 la ora 12:58

    Pret apartament 1 camera (living plus dormitor, baie si bucatarie) Sevilla, Spania – 40000 euro – Pret apartament Ploiesti, Romania 2 camere bloc comunist – 40.000 euro.Impozit apartament Sevilla intre 0,66% și 1,22% din această valoare (intre 264 si 488 euro anual). Impozit apartament Ploiesti, Romania – 90 lei = 20 euro! Despre ce vorbim????…!!! Sa nu o bagati pe aia cu salariul colo si colo ca nu tine! in functie de criteriul asta un apartament in Ploiesti ar trebui sa coste 10.000 de euro (mult mai aproape de adevar)! TINE DOAR DE VALOAREA PROPRIETATII!! Nu esti in stare sa o intretii o vinzi si te muti cu chirie! Atunci sa ai pretentii la un oras civilizat!!!

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 13, 2013 la ora 17:00

      Dl. Cosmin, citeva vorbe: fii cuminte; stai in banca ta; nu te intinde mai mult decit ti-e plapuma. Este foarte bine, educativ, corect referitor la un anumit moment din viata. Altfel devine restrictiv, incet incet duce la extinctie pentru ca se opune evolutiei, care este legea existentei – nu te dezvolti, dispari. Nu spun sa dai bice peste ce poti, dar intotdeauna poti mai mult. Nu trebuie mai mult decit poti, dar nu trebuie mai putin decit poti. Unii pot mai mult, altii mai putin, dar fiecare poate.
      Sugerati ca cine nu poate sa-si plateasca taxa pentru 40,000, sa vinda si sa se mute la tara, probabil, ca-i mai ieftin. Nu gresiti, pentru un anumit moment. Dar daca in momentul urmator realizati ca el poate dar nu i se da posibilitatea sau nu stie sa-si gaseasca oportunitatea. Si atunci nu mai aveti dreptate, poate exact el este cel care poate rezolva ce altii nu pot. Comunitatea, societatea trebuie sa mearga impreuna, la bine si la rau. Numai asa este puternica, nu va fi invinsa, nu va fi distrusa.Nu-i vorba de sluga si stapin, unii cu lopata altii cu mapa.
      Vorbiti de nivel de salarizare diferit siimpozitarea locuintei proprietate personala. Corelatia dintre costul locuintei si salariu este relevant la un anumit moment, in viata. Lucrezi, esti bine platit si iti permiti. In alt moment, pierzi locul de munca si… trebuie sa fii exclus din anturajul social in care te-ai format, in care poti contribui? Nu ar fi o pierdere?
      Si in Canada impozitul este 1.2%. Cam cit platesti anual ar corespunde cam cu cit ar trebui sa cistigi pentru ceea ce ti-ai ales ca locuinta. Deci daca cistigi mai mult, inseamna ca esti modest si nu te intinzi. Daca cistigi mai putin, inseamna ca vrei mai mult si trebuie sa faci eforturi suplimentare. Nu stiu daca acuma mai este asa, dar in Germania, erai taxat functie de masina pe care o aveai – Mertz, BMW, Audi, VW. Stiiai cine, ce si cum. Foarte multi cu Audi isi permiteau Mertz – oameni cu capul pe umeri, viata este schimbatoare.
      Revenind la comentariul dvs. Asa cum nivelul de trai si puterea de cumparare difera, la fel si preturile difera. Ce costa 40,000 in mijlocul Bucurestiului (un spanac) nu-i ce costa in Sevilla (mai bun) si nici ce-i in Delta Dunarii (un palat). Fara nici o legatura cine locuieste in ele. Deci daca cineva este in imposibilitatea de as plati taxa, ar putea avea doua explicatii principale: si-a suprasolicitat posibilitatile sau societatea nu-l foloseste la capacitatea lui. Numai in primul caz aveti dreptate, dar cum puteti fi sigur de asta? Nu-i mai bine sa va revoltati, asumind a doua varianta, care nu exclude nici un caz nici altul si mai are un plus: revolta dvs poate duce la imbunatatirea celui de al doilea caz dar si pe primul – societatea evolueaza.

      Răspunde
       
      1. bogdan
        Noiembrie 13, 2013 la ora 17:54

        Recunosc ca mi-a placut ce ati scris si sunt de acord cu dumneavoastra. Dar cu toate astea cred ca impozitele pe proprietatile imobiliare ar trebui sa creasca, caci sunt prea mici. Evident nu ar trebui sa facem o trecere de la 20 E la 268E. Dar de la 20 la 40 poate ar merita, inca 20E pe an sa fim seriosi, nu cred ca e un capat de tara.
        Putina disciplina si rezulta ca ar trebui sa punem deoparte pe luna inca 90 / 12 = 7.5 lei.
        Cred ca 95% din populatia de proprietari isi permite un 7.5 lei in plus.
        Si care ar fi efectul: 7.5 lei cheltuiala in plus pe luna pt mine, dar venit DUBLAT la bugetul local.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Noiembrie 13, 2013 la ora 18:33

          Categoric, taxa este sursa bugetului societatii, trebuie sa creasca. Numai ca ordinea fireasca, cred ca ar fi refacerea economica, salarizarea si apoi taxarea.

          Răspunde
           
  • Andrei Mitrut
    Noiembrie 13, 2013 la ora 11:55

    referitor la ultima parte din articol, mi-am amintit ce zicea Winston Churchill

    We contend that for a nation to tax itself into prosperity is like a man standing in a bucket and trying to lift himself up by the handle

    Răspunde
     
  • Marian
    Noiembrie 13, 2013 la ora 11:37

    Buna ziua

    Va multumim pentru emisiunile pe care le facem si in care explicati multe dintre tainele financiare , ca sa le zic asa.

    Astazi la Europe FM am auzit pe unul dintre colegii dumneavoastra la Desteptarea dupa emisiunea dumneavoastra citind o scrisoare catre DL Ponta si catre Dl Ministru de finante , o scrisoare geniala zic eu :), nu am retinut cine a scris-o, in care un domn istet, domnul X, ii cerea domnului Ponta si domnului Ministru de finante o gramada de documente , asa cum ne sunt cerute noua cand dorim sa platim ceva la institutiile publice, fara de care domnul X nu mai platea taxele catre stat. Daca se poate as dori sa pot sa o vizualizez si eu aceea scrisoare sau sa mi-o trimiteti pe e-mail sa pot sa o dau mai departe . Multumesc anticipat, cu stima, Marian.
    O zi buna si multe emisiuni de gen pe mai departe :).

    Răspunde
     
    1. Ovidiu
      Noiembrie 13, 2013 la ora 13:18 Răspunde
       
  • Suvorov Daniel
    Noiembrie 13, 2013 la ora 11:18

    marea carta a taxelor – GULAG

    Răspunde
     
  • Suvorov Daniel
    Noiembrie 13, 2013 la ora 11:17

    sa fie taxati bogatii nu jupiti oamenii simpli si cinstiti

    Răspunde
     
  • Suvorov Daniel
    Noiembrie 13, 2013 la ora 11:15

    Protest de amploare al studenţilor. Mii de tineri din 11 centre universitare ies în stradă …..

    Răspunde
     
  • Suvorov Daniel
    Noiembrie 13, 2013 la ora 11:14

    capitalismul nici nu pute pe linga comunism macar recunoasteti acest adevar toata lumea vede si simte nenorocirea aceasta occidentala

    Răspunde
     
  • cotusipiscotu
    Noiembrie 13, 2013 la ora 11:08

    Una peste alta traim intr-o tara de rahat si unii maninca tot timpul, aia din poza se subscriu primii, fireste. Partea amuzanta e ca mai si despicam firu in patru pe aceasi tema.

    Răspunde
     
  • Logosfera.ro
    Noiembrie 13, 2013 la ora 09:54

    Ma uimesc mereu propunerile de crestere a taxarii proprietatii. Pana la proba contrarie, orice proprietate e cumparata cu bani care au fost impozitati deja (salarii, dividende etc).

    Masura de netaxare a proprietatii o fi dictata de ratiuni electorale (in cazul romaniei) dar in nici un caz nu e una socialista. Iar faptul ca alte tari mai vestice dar la fel de sclavagiste au impozite pe proprietati mai mari tot nu e un argument. Ma rog, daca acceptam ca furtul e imoral si nu vrem sa facem chestii imorale.

    Răspunde
     
  • ProTranslatio
    Noiembrie 13, 2013 la ora 07:56

    🙂 fix ca Moromete.
    Ai reusit sa surprinzi o idee extrem de importanta in cateva cuvinte. Imi place. Te urmaresc cu interes!

    Răspunde
     
  • TiberiuC
    Noiembrie 13, 2013 la ora 00:02

    profit Petrom / 2012 = 3,9Mld Ron. Si noi ne plangem ca statul mai vrea o felie de acolo. Nici 1 companie petroliera nu s-a plans ca „profitul companiei va scadea cu noile taxe” doar ca se vor scumpii carburantii, atat, tot prostul va suferii… e OK.

    Răspunde
     
  • Alex
    Noiembrie 12, 2013 la ora 23:27

    Pai ce naiba, hai sa supraimpozitam locuintele, ca veniturile le-am rezolvat. Sunt plafonate de ani grei, fie ca vb. de privat sau de stat! Felicitari, e democratic, n-am ce zice…

    Răspunde
     
  • Cris
    Noiembrie 12, 2013 la ora 20:45

    Bugetele locale sunt vai de sulla lor pentru ca se fura la greu din ele. In timp ce toata lumea e cu ochii pe Basescu si Ponta, primarii sug din bugete cat pot ei.

    Vezi cazul lui Robert Negoita care, desi are o suta de consilieri, mai are nevoie de unul caruia i-a bugetat deja o suma uriasa pentru „consultanta”.

    Cine nu stie cum se fura in primarii, pune botul la tot felul de aberatii. Bani sunt suficienti… problema e ca sunt sifonati.

    Normal ca nicio primarie nu incaseaza pe cat si-ar dori primarii sa fure.

    Hai sa punem, atunci, niste impozite pe proprietati de 50% cu precizarea care imi place mie din Codul Fiscal – „baza de calcul nu poate fi mai mica de….” sa vedeti voi cum se umplu primariile de bani.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 13, 2013 la ora 04:45

      “baza de calcul nu poate fi mai mica de….” si mie imi place

      Răspunde
       
  • Mihai
    Noiembrie 12, 2013 la ora 20:44

    Stiu ca sustineti de mult ideea taxarii mai serioase a proprietatilor, dar eu unul nu cred ca e o solutie. Majoritatea proprietarilor romani abia subzista, daca vor plati un impozit mai mare pe proprietate vor cheltui mai putin pe mancare – ati demonstrat deja in articol ca impactul asupra bugetului ar fi nesemnificativ.
    Un singur lucru ne poate ajuta sa progresam: incurajarea economiei reale, private. Asta insa e ultima prioritate a unui guvern socialist.

    Răspunde
     
    1. Cezar
      Noiembrie 12, 2013 la ora 22:00

      Sunt întru-totul de acord cu cele spuse de Mihai! Eu, unul, n-aș fi găsit o exprimare mai clară și mai pertinentă.

      Răspunde
       
  • alex
    Noiembrie 12, 2013 la ora 19:42

    Da, bugetele locale,au fost mereu vai de capul lor. Dar si majoritatea locuintelor sunt cam vai de capul lor. Solutia salvarii bugetului local sa fie supratxarea cutiilor de chibrituri, de 50 mp in care locuim ? Wow …

    Răspunde
     
  • Constantin
    Noiembrie 12, 2013 la ora 19:39

    Sintagma „baroni roșii” exprima partizanatul politic. Baronii locali sunt in realitate de toate culorile, iar caracteristica lor cea mai importanta este tocmai cameleonismul, care le permite sa supravietuiasca in functii indiferent de culoarea formatiunilor politice aflate vremelnic la guvernare.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase