Creşterea taxelor chiar nu e o joacă de copii

Publicat la data de de Moise

copii-base-ponta-portofel-bani-taxe copy

de Moise Guran

După creșterea taxelor anunțată de guvern, Ponta și Băsescu au revenit în postura de copii de grădiniță care dau vina unul pe altul într-o chestiune mult prea importantă pentru obosita retorică politicianistă de la noi. Băsescu și-a aminitit de parabola cu statul gras din spatele privatului slab, iar Ponta îl vede pe Băsescu în cârdășie cu FMI pentru răul poporului român. Adevărul simplu, pe care cred că vi l-am mai explicat este că Traian Băsescu este la fel de ipocrit ca și Victor Ponta, pentru că președintele însuși a fost cel care a cerut revenirea salariilor bugetarilor chiar în Parlament, anul trecut, ca să-i ia fața liderului din Opoziție de atunci, Victor Ponta. Băsescu știa că omul slab, economia nu suportă această revenire, iar diletantul lider al Opoziției de atunci a aflat asta de la Florin Georgescu, atunci când a venit la guvernare.
Salariile au crescut în două trepte dar, surpriză, surprinzătoare, nici anul acesta economia reală nu poate suporta creșterile deja operate. Așa că anul acesta Ponta taie de la investiții și, ca să nu facă același lucru și anul viitor scumpește benzina și inventează noi taxe. Atât știe, atât face!

Revenind însă la președintele Traian Băsescu, acesta a reacționat imediat în absența unei opoziții care acum ar fi trebuit să se apuce deja să strângă semnături pentru o moțiune de cenzură care să încerce măcar doborârea guvernului. Știu, Opoziția nu are nici măcar numărul necesar pentru inițierea ei, dar mai știu că grosul celor din PNL nu sunt de acord cu aceste măsuri. S-ar putea ca, așa slabă cum e, Opoziția parlamentară să găsească și numărul de semnături, ba chiar să aibă o surpriză și la votul pe moțiune. O cenzurare a guvernului care n-a suflat o vorbă înainte de alegeri despre creșterea fiscalității ar fi foarte democratică și, mai ales, necesară. Chiar dacă moțiunea nu trece, dezbaterea e necesară. Altfel pe la televizor găsești mulți viteji care țipă, dar țipă degeaba.

Ponta merge înainte, surd la critici, și nu merge singur, trage și țara după el. Vorba premierului… Mersiii! Paaa!

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

82 răspunsuri la Creşterea taxelor chiar nu e o joacă de copii

  • Parintele Cleopa
    Noiembrie 8, 2013 la ora 15:00

    Mai bulihari afurisiti cat mai aveti sa sfisiati din oameni ? tartarilor imbogatiti necinstit-voi o adunatura de netrebnici demnitari si afaceristi clanuri necurate, voi dusmani ai poporului, mare i Cerul ….

    Răspunde
     
  • andrei
    Noiembrie 7, 2013 la ora 22:07

    Cel mai bine ar fi sa ne apucam de „agricultura” http://bancuridecolectie.com/culmea-agriculturii/

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 7, 2013 la ora 23:39

      stiamte domnule Andrei -poate faceti o gluma cu agricultura ,nu stiu ;DAr va spun sincer, agricultura ecologica si procesarea materialului obtinut la fata locului chiar in cantitati mici si vinzazrea pe piete locale fara transport pe ,distante si depozitzari peste depozitari deci ,logistica complicata este viitorul care aici in Europa de west a demarat de multde mai bine de 15 ani:LUMEA de ex. germanii,francezii ,englezii, , sintem de mult de foarte mult timp scirbiti de scandalurile alimentare ale marilor concerne agro-alimentare :Stim ca ne baga cu zile pe mina doctorilor ca sa faca si aia si industria de medicamente afacerea grasa cu noi(SI POPII CU INMORMINTARILE SI PARASTASELE):Asa cautam sa ne redresam vederea dar din ce in ce mai masiv spre ciuda masiva a marilor concerne care fac spume la gura (vind mai putin )caci numai noi consumatorii ii putem invinge !!!Stimm ca sint o putere caci sint concerne cu interese fabuloase si mii de locuri de munca in spate dar mergem pe principiul buturuga mica rastoarna caruta mare.
      DECI FARA SA EXAGEREZ AGRICULTURA ECOLOGICA ESTE De MARE MAREW VIITOR (revolutia aioci in vest e pornita incet dar sigur si fara zgomot de aia vor sa va cardeasca pamintul curat -ei va vor cumpara pe nimic pamintul curat si vind produsele in west pe bani grei si va aduc voua pe cele contrafacute cu aditivi si la ferme de animale in masa )si acceptanta a consumatorului PENTRU CEI CARE VOR SA TRAIASCA DECENT SI SANATOS la minmte si trup NU IN AGLOMERARI URBANE otravite de emisii diesel!!CANCER 100%:
      NU va lasatzi veti avea succesv evitati orasele sau chiar daca stati la orase faceti-va loturi unde sa va uniti -COOPERATIVE agricole mici -asociatiii-nu singuri ca nu reusiti si sa va faceti gradini sa cresteti pasari si animale mici de curte Nu fiti prosti ma copii astia va duc la pieire sigura ca sclavi vinduti pe veci luati-va soarta singuri in mina cum va spune dl_Guran -dar ASOCIATI-VA fiti uniti altfel nu reusiti :DAr e munca nu e de frecat pixul la rece tre sa fiti seriosi si sa aveti ambitie si reusiti:VA faceti centrala, voastra de desfacere ,fara intermediari:Sa suga tiganimea dejetul nu sa va ia marfa sao vinda ei la suprapret va faceti reteaua voastra ,familia voastra !!!!Nimic :Vinzare directa o duceti proaspata la clienti:stringeti comenzi in prealabil:La englezi exista moda laditei verzi :Fiecatre lasa ladita cu biletul cu ce vrea peste o saptamina in fata casei:Ferma vine .le colecteaza si apoi le livreaza tot acolo de uinde le-.a luat!La noi in Germania o gisca taiata proapsta acuma in decembrie aici traditionala de Craciun costa acum 3 ani 50 Euro taiata dar mica .maae era si 70:Acum tre sa fie si 80 daca nu mai bine :Clar daia inghetata din raftul de la Kaufland adusa de la polonezi,unguri (romanii nu au acces inca ) e numai 30 euro:DaR NU SE COMPARA.dACA nu comanzi din timp inainte de Craciun nu mai gasesti proaspata taiata la taran:E drept arae abator mic dar au in cooperatie maim multi dintr-o regiune :Fiecare taraba are doar un container metalic cu frigider si süpatoiu cu regal frigo devinzare directa v:Anuntul il dau in ziarul de reclama locala gratuit nu cel al supemarketurilor aici fiecare regiune mica are de reclama ale firmelor si mici anunturi private c.dar estae o nimica si pe asta se pot specialiaza alatiisau va imptrastiati singuri reclama :Deci aveti munca cita vreti numai sa vreti a muncii

      Răspunde
       
  • Constantin
    Noiembrie 7, 2013 la ora 20:25

    @sanduCu _ Stimate domn, ipocrita sau nu, cererea lui TB era in concordanta cu masura reducerii temporare a anumitor salarii. Motivul si circumstantele reducerii le stim foarte bine toti cei care am parcurs in ultimii ani comentariile de pe blogul d-lui Moise si i-am urmarit emisiunile. Ba am si comentat noi insine vartos pro ori contra masurilor, inclusiv cu privire la cresterea TVA, sau impozitarea unor pensii s.a.m.d. Pentru „rememberance”, au fost adoptate aceste masuri de austeritate si nu altele intrucat nu exista atunci ragazul necesar pentru aplicarea unei strategii de reducere a personalului, iar cei „redusi” au dat in judecata statul si au castigat in instanta (la fel ca unii dintre cei care si-au vazut salariile ciuntite), iar sa concediezi profesori sau doctori s.a.m.d. pentru ca nu li se mai pot plati salariile este o tampenie care ar trebui sa duca mai degraba la „concedierea” guvernului.***In legatura cu simtul umorului nu stiu ce si cum sa va explic. Pur si simplu am scris idiotenia aia pentru ca Presedintele Republicii NU are nicio posibilitate de a interveni in politicile economice ale guvernului. Prin urmare, invocarea domniei sale in rezolvarea unor probleme de natura economica este fie o gluma (careia poti sa-i raspunzi pe un ton sagalnic) fie o naivitate careia-i poti raspunde cu o usoara ironie. Acum ati inteles? ***De redus salarii in continuare nu prea mai este de unde. Chiar daca nominal salariile au ajuns la nivelul de dinaintea reducerii, salariile reale nu au mai revenit niciodata la acelasi nivel. Intre timp a scazut puterea de cumparare a tuturor.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 7, 2013 la ora 23:45

      Costica lasa-l pe dom prezidente BAsescu ca dinsu iese acusi la pensie si i se rupe deja pixu -poa se face iar comandante de navos pe la Happag Loyd (cistiga sigur mai bine decit prezidentul Romanicii!!!)sa mai traiasca odata fetele frumoase din porturile lumii:ma io nu stiu cum rezista astia ca barbati pe mari si oceane cu lunile ,au si femei la bord ???SAu stau ca calugarii pin la primul port .

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Noiembrie 8, 2013 la ora 07:29

        „lasa-l pe dom prezidente” _ Draga Danut, despre asta era topicul, iar la cultivarea rosiilor marturisesc ca nu ma pricep. Dar cele de gradina imi plac la gust. Si eu cred ca „dom’ prezidente” nu avea ce cauta in discutie, dar aceasta este alta chestiune despre care am scris intr-un comentariu anterior pe care probabil nu l-ai citit. Sa lovesti intr-un cal mort este aparent inutil, iar TB insusi stie asta, doar ca nu poti critica zilnic guvernul de pe postul national de televiziune oricat de mari ar fi tampeniile pe care le face fara a atrage reactii incomode. Pretextul TB poate fi util in asemenea situatii.

        Răspunde
         
    2. sanduCu
      Noiembrie 8, 2013 la ora 18:50

      Dl. Constantin, pe vremea reducerilor nu eram pe blog, am citit cite ceva din mers, dar acuma sunt edificat. Multumesc pentru „rememberance” (memorial, armistice, sau red poppy sarbatorit de Imperiul Britanic in fiecare an incepind cu 1918 la ora 11:00, in a 11-a zi, in a 11-a luna, desi desi pacea s-a semnat abia in 28 iunie 1919 la Versailles; de atunci se comemoreaza tot ce se pierde in continuare), foarte util. Ce facem noi aici pe blog, stiti la fel de bine ca si mine, n-o facem ca sa schimbam trecutul, ci sa nu se mai repete in viitor. Stiti deasemenea ce reprezinta salariul, valoarea fortei de munca inclusa in valoarea produsului. Deci n-ai cum sa reduce valoarea fortei de munca fara sa reduce pretul produsului EXACT din acelasi moment la tot ce se vinde in continuare. Asta a fost prima idiotenie, poate chiar mai mare decit sa dai afara oameni. Deci practic, reducerea salariilor nu poate fi o solutie de acceptat (stiti ca pe vremuri, in baza legii salarizarii, nu se putea reduce salariul decit urmare a penalizarii muncii depuse necorespunzator, indifferent unde te mutai cu serviciul, salariul putea doar sa se pastreze sau sa creasca) intr-o societate care se pretinde democratica. Datul afara este prima optie luata in considerare (si pina la urma aplicata, astazi), care in trecut (neglorios) nu intra in discutie (se suporta de la buget, morala in sedinte, mai rar trimis acasa fara plata pentru vreo 3 zile), iar de pierdut pierdeam si atunci cu totii pentru toata timpeniile si a celor mici (dintre noi) si a celor mari – mai rar prin scumpiri cit prin devalorizarea Leu-lui si lipsurile de pe piata. Daca nu gresesc, nici la tara oamenii nu-si faceau probleme ca n-au bani (acolo se descurcau bine mersi), iar la orase se statea la coada (de multe ori si degeaba). Suferinta mai mare a inceput cu programul de economisire a curentului si gazelor, de mincat daca nu gaseai la Alimentara, te duceai la bodega (totul era plin). Esa mai scump, dar tinea ghiozdanul vreo 2-3 zile. Am uitat, nu eram LIBERI sa plecam cind vrem peste hotare si nici sa purtam parul lung (daca aveai „jeans”, se uitau dupa tine pe strada, unii cu jind altii isi notau in carnetel). Despre puscarii si canale si transferu de populatii (cu tot ce se include), istoria universala este plina (cel mai memorabil este aducerea africanilor pe plantatiile texane, dar sa nu uitam sclavagismul – ca tot vedem filme cu gladiatori si toata lumea bate din palme), dar totul depinde de cerneala timpului. Nu o spun pentru ca sa apar comunismul (poate cel mai mare repros ar fi ca nu i-au lichidat pe toti legionarii), asasinarea lui tata si ceilalti ai mei n-are nici o treaba cu comunismul.
      Revenind la problema, salariile nu se reduc si nici oameni nu se arunca in strada. Daca este rau sa fie pentru toti si la toata economia in acelasi timp – adica inflatie sau hirtie de toaleta. In aceasta situatie orice idiot are timp sa-si reorganizeze economia nationala. Si asta vazuta si gindita dupa buzunarul strazilor din toate tarile pe unde am umblat.

      Răspunde
       
  • http://www.romanian-explorer.com/
    Noiembrie 7, 2013 la ora 19:56

    Salut

    Ionuţ Dumitru avea dreptate : toate formele de venit ar trebui să fie impozitate la fel.
    Ştiu că asta e o discuţie care nu convine multora din presă care ar trebui să-şi publice fiecare sub ce formă sunt plătiţi şi atunci veţi avea o mare surpriză să vedeţi câţi primesc banii pe PFA sau pe drepturi de autor. Nu că ar fi ilegal , dar e sigur imoral. Moise, dacă tot vrei să faci o listă cu avantajele de a avea un PFA, fă şi o listă toţi realizatorii de emisiuni indiferent de la ce televiziune şi cum sunt ei plătiţi. Până când unii vor fi mai egeli decât alţii, nu vom ieşi din cloaca în care ne aflăm.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 7, 2013 la ora 23:47

      nu va suparati va rog ce inseamna PFA ??

      Răspunde
       
      1. vlad
        Noiembrie 8, 2013 la ora 13:12

        Persoana Fizica Autorizata, adica liber profesionisti (avocati, arhitecti, etc)

        Răspunde
         
      2. sanduCu
        Noiembrie 8, 2013 la ora 18:55

        iar FBI este Female Body Inspector

        Răspunde
         
  • radu
    Noiembrie 7, 2013 la ora 19:49

    V-am ascultat acum la TVR1 si sint deacord cu opinia dumneavoastra ca statul trebuie sa intoarca ceva din taxele incasate catre populatie ca sa determine cresterea nivelului de trai.
    Va prezint o informatie, pe care dumneavoastra o puteti verifica relativ usor.
    Un prieten care lucreaza de ceva vreme in Sao Paulo(Brazilia)a ramas surpris ca toata lumea dar absolut toti pastreaza bonul fiscal de la absolut orice cumparatura: un suc, o cafea, un corn, o masa la restaurant, cumparaturi in magazine, etc.I s-a spus ca li se returneaza, in anul fiscal urmator, un procent(nu a retinut cexact cuantumul)din sumele cheltuite(probabil deducere la impozitul pe venit).Cred ca o astfel de masura ar scoate la lumina o multime de tranzactii si ar aduce multe fonduri la buget.
    Nu garantez ca prietenul meu a inteles cum functioneaza mecanismul in Brazilia, dar dumneavoastra puteti verifica informatia.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 7, 2013 la ora 20:33

      stiamte domnule RAdu -si in Germania este un sistem de recuperare la finerle anului de munca din impozitul impus de stat si anume:Dupa finalul fiecarui an cei care MUNCESC (nu cei care freaca coceanul sau maninca seminte saui stau in crisma laq cap de sat-vezi seria GURAN clubul celor care munceasc!!!!)si merg cu masina la serviciu primesc inapoi momenatn de la serviciul financiar cite 30 de centi pentru fiecare KM /socotit distanta simpla nu dus intors care ii bat cu masina din fata casei in fata firmei:Deci eu mergeam pe zi la munca 52 Km pina la firma deci mi se dadeau inapoi 15 Euro pentru fiece zi dovedita de mers la munca efectiv nu concediu sau sarbatori:Deci se controleaza totul la singe daca faci goange te-ai ras!!!!:Deci din imensa suma ,aproape jumate din Brutto care imi lua staul imi redadea acesti bani inapoi:La fel imi dadeau tot ce cumparam carti de specialitate sau cursuri si Kit-uri leaRNING SAU EXPERIMENTARE din care ma puneam la punct in mesEria mea in functie de cit plAtisem la impozit PINA LA O SUMA DEE MAXIM 1000 euro dar trebuia safie tehnica din domeniul meserie ce o parcticams i care ma ridica profesionalDeci clar mai dadeam din buzunar dar eram recompensata ca imi intaresc calificarea :Deci cu cit citsigi mai mult esti taxat mai puternic mai ales daca esti singur si fara copij ncum ede exemplu fata mea .Dar nu cred ca romanii nu au acelasi sistem deci este clar ca cel care condiuce masina si merge la MUNCA si ii tine si pe altii asistati social in spate trebuie sa aiba asigurat acest ventil de compensare:Deci trebuie facut un calcul aritmetic contabil f.simplu si precis pe baza de statistica a populatie care munceste-cit se ia prin aceasta noua suprataxare la benmzina cit se va da inapoi si cvit ramine in plus :De asemenea de multi ani pentru a incuraja pe cei care folosecs bicicleta c a sa mearga la munca sau transportul in comun li se da acaesi recompensa ca si cei care merg cu masiona:Deci klar am si avutr multi colegi care lasau masina acasa si veneaua vara cu biciclul la munca (eu nu am pöutut-o face ca am avut mai mereu serviciul deeparte si mult trimp mplecat la puneri in functii in strainatate dar o practrica extrem d emulti intrte timp mai alaes tineriiTotul este ca omul sa mearga la MUNCA !!!!Multi merg combinat cu trenul si biciclöeta ,bicicletrele pot fi usor luate in vagon de tren .Multi fac asociatii de ,mers la munca in colectiv cite 5 in maSINA masina plina:isi stabilesc un punct de plecare comun CONVENABIL si apoi lasa toti masinile in aAfra de unul si fac schimb la saptamina :Dar de cerut bani la financiar cdere fiecare separat CA SI CUM MERGE SINGUR CU MASINA :DAr trebuie sa arate ca au masina pe numele lor asta o verifica serv:finaciar caci serviciile de stat sint interconectate informational.
      Deci sint solutii de recompensare A CELOR CE MUNCESC !!!Problema este sa munceasca

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Noiembrie 7, 2013 la ora 20:39

        pardon ,voiam sa zic nu sa munmceasca din greu cu toiul la margine de sant:Munca este DESTULA in ROMANICA!!! prea multa ,multi sint insa se zice pe germana arbeitsscheu(tradus cu frica iepurasului fata d emunca grea)Trebuie schimbata mentalitatea de baiatul lui tata si mama .
        deci la munca tineri sa va platiti datoriile si pensiile parintilor _NU sint straini fata de voi!!!!Sint parintii vostrii!!!sa va fie rusine unii care ati comenat aici contra pensionarilor!!!MA rusinez eu de voi!!!

        Răspunde
         
      2. radu
        Noiembrie 8, 2013 la ora 15:10

        Sint de acord cu dumneavoastra.
        In exemplul meu era vorba de o mai larga fiscalizare a vinzarilor prin solicitarea bonului fiscal pt absolut ori ce cumparatura.
        Prin acest sistem vinzatorii nu mai pot ascunde o buna parte din venituri prin vinzarea marfurilor fara bon fiscal(la negru). Rezulta incasari mai mari la buget.

        Răspunde
         
  • Filimon
    Noiembrie 7, 2013 la ora 15:38

    Ciocoiul sau puiul de ciocoi, ajuns om de stat, se deosebeste de omul onest.El nu se pronunta definitiv pentru nici o doctrina politica, nu se face adept credincios al nici unui partid, nu doara ca are spiritul drept si nepartinitor, ci ca sa poata exploata deodata toate doctrinele si partidele in folosul sau.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 7, 2013 la ora 21:05

      @FILIMON
      Ciocoii vechi si noi
      un roman al lui Nicolaie FILIMON
      ca sa vezi cum se rescrie istoria de FILIMON

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 8, 2013 la ora 18:58

        „ce naste din pisica, soarece maninca”

        Răspunde
         
  • mambo italiano
    Noiembrie 7, 2013 la ora 15:28

    fiecare cetatean va fi impus sa plateasca taxa adaugatoare pentru viitorul urmasilor parlamentarilor, in caz de refuz rauvoitorii vor fi deposidati de bunurile materiale.

    Răspunde
     
  • folclor
    Noiembrie 7, 2013 la ora 15:25

    I
    Ca lacoma omida, ce-si cauta o prada
    Pe fragede mladite,
    Ca neagra lipitoare pe sânul de zapada
    Al dulcii copilite,
    Ciocoiule! un secol, un secol si mai bine,
    Setos de dusmanie,
    Sugeai în frunza sucul si sângele din vine
    În blânda Românie!
    II
    De groaza si durere, de munca si bataie,
    În jaf si-n umilinta,
    Am tot strigat, dar glasul se-neaca si se taie
    De-atâta suferinta;
    Si ca prin codri freamat, ca murmur în izvoare,
    Asa în noi suspinul
    Mai ramânea el singur sa spuna cum ne doare,
    Cât de cumplit e chinul!…
    III
    Si tu râdeai, jupâne, cu fala si rânjire:
    Râdeai precum un gâde,
    Când vede capul jertfei zburat dintr-o izbire,
    Se lauda si râde;
    Caci nu stiai ca viata, închisa-n nemiscare,
    E cea mai cu putere;
    Caci nu credeai c-un suflet se face si mai tare,
    Calindu-se-n tacere!…
    IV
    Suspinul, ca scânteia ce cade jos în paie
    Sau pe-un covor de spice,
    Pândind o adiere s-o umfle-ntr-o vapaie
    Si-n slava s-o ridice;
    Suspinul, când poporul întreg din piept îl scoate
    Si-un echo se gaseste,
    Suspinul, ca scânteia, turbat cuprinde toate
    Si-n praf le mistuieste!
    V
    Ca un satrap alene lungit într-o gradina
    În moale cugetare,
    Privind cum se iveste în ziua cea senina
    Un nor în departare,
    Asa privea ciocoiul cu genele-adormite
    Suspinul României,
    Si iata ca-ntr-o clipa din neguri gramadite
    Da flacara urgiei!
    VI
    Caci el zicea în gându-i, ca toti apasatorii
    În scurta lor vedere:
    „Nu-mi pasa de nimica! Nu ma-nspaimânta norii!
    E aburul ce piere!…”
    Da! abur este norul, suspinu-i o suflare
    Ce-n aer rataceste,
    Usoara, nesimtita, gingasa, dar în care
    Un trasnet locuieste!
    VII
    A patruzecea iarna, a patruzecea vara
    S-au dus pe-a vremii roata,
    De când prin mii de echuri suspinului din tara
    Raspunse tara toata;
    Caci sunt anume timpuri în care o idee
    Îsi afla un rasunet,
    S-atunci, ori niciodata, ia foc dintr-o scânteie,
    Suspinul naste tunet!
    VIII
    Asa cea sfânta carte a Bibliei ne spune,
    Prin tainice cuvinte,
    C-o trâmbita de înger odata va sa sune
    Pe stârvuri si morminte;
    S-un sunet, numai unul, va face sa re-nvie
    Încenusata fire,
    Caci timpul este totul: o clipa dintr-o mie
    Aduce mântuire!
    IX
    A patruzecea vara-mbracase ieri câmpia
    În busuioci si-n grâne,
    De când suspinul nostru smulsese România
    Din gheara ta, jupâne;
    A patruzecea iarna în haina-i de mireasa
    Se-ndruma dupa vara,
    De când suspinul nostru pe litfa n-o mai lasa
    A-si bate gioc de tara!…
    X
    Si tara se desteapta, voioasa, zâmbitoare,
    Plapânda, rasfatata;
    Jos florile dezmiarda, se uita sus la soare,
    De raze-nconjurata;
    Scaldându-se-n lumina, din ce în ce mai vie,
    Ca trandafiru-n roua,
    O alta simte viata, o veche barbatie
    Si o putere noua!…
    XI
    Dar ce privesc, o, Doamne! Eu cânt, s-acum deodata
    Cutremurul m-apuca;
    O ceata se lateste, o bruma-ntunecata,
    O groaznica naluca:
    Ciocoii se ridica, ca hoituri învechite
    Din cripta infernala,
    Si ca-n trecut se-asaza pe holdele-nverzite,
    Razbiti de flamânzeala!…
    XII
    Nu-i oare vreo parere, vreun joc al fanteziei
    Teribila icoana?
    Tu n-ai fost mort, jupâne? Sub masca letargiei
    Scapat-ai viu din goana?
    A tarii bucurie la patul mortii tale
    Sa fie o greseala?
    Venit-ai iar în lume sa-nfrunti cumplita jale
    Cu fata triumfala?
    XIII
    Sau poate ca natura, sarind din cai batute,
    Din legile-i eterne,
    Când teancul de verdeata, din mii de flori tesute,
    Pe tarina se-asterne,
    Si filomela cânta, si soarele zâmbeste,
    Si dragostea viseaza,
    Atunci deodata ninge… dar neaua se topeste
    Sub calduroasa raza!
    XIV
    Un mort, ce-n cursul vietii a secerat blesteme,
    Poporul povesteste
    Ca viermii nu-l manânca si nemiloasa vreme
    În veci nu-l putrezeste:
    Când vine miezul noptii, când fulgera si tuna,
    Din gaura-ngrozitoare
    Strigoiul dezmorteste si iese la furtuna…
    Sa fie asta oare?
    XV
    Mai stim ca mortaciunea se-ntâmpla câteodata
    Sa strânga din sprâncene
    Ori ochii sa deschida, ori mâna-i înghetata
    S-o lase jos alene,
    Si frica ne cuprinde… dar amagirea trece
    Si nu ne mai însala:
    Cadavrul nu se scoala, cadavrul este rece,
    Miscare masinala!…
    XVI
    O, nu! E viu ciocoiul! Nu-i vis, nu-i ratacire,
    Nu-i nea de primavara!
    Nu-i spaima zburatoare, nascuta-n zapacire
    Si gata sa dispara!
    Nu-i chiar nici letargia, ce lasa o pecete
    Pe tristele-i victime!
    O, nu! E viu ciocoiul, cu bube si cu pete,
    Întocmai ca-n vechime!…
    XVII
    Nu s-a schimbat nimica! Aceeasi fudulie
    De nasteri venetice
    Din oameni fara nume, goniti de prin Grecie
    Si pripasiti aice.
    Aceeasi goliciune la inima, la minte,
    la cugete române;
    De jafuri lacomie, dispret de cele sfinte
    Si lipsa de rusine!
    XVIII
    O, nu! E viu ciocoiul! Nu-i mumie, nu-s moaste:
    Priviti-i crunta gheara!
    Si pentru ca de-ndata sa-l poata recunoaste
    Nefericita tara,
    El trage dupa sine, ca-n zile dinainte,
    Invazia straina,
    Chemând pagâni si unguri sa dante pe morminte
    În patria româna!…
    XIX
    La lupta dar! La lupta! Sa ne vedem de-aproape!…
    Lacustele-ngropate,
    De n-ati strivit chiar oul, din fundul negrei groape
    Învie mai turbate!
    Nu mai gresi de-acuma! Trecutul sa te-nvete!
    La vânatoare, frate!
    La vânatoare! Însa… jos pustile si bete:
    Sa-i bati prin libertate!…

    Răspunde
     
  • Renato
    Noiembrie 7, 2013 la ora 15:17

    Nu, e doar joaca unor arendasi aflati la ultimul an de arenda, si care parjolesc ogorul ca tot nu-i al lor. 🙁
    Si totusi, poate ca le putem sugera sa fie si ceva mai creativi. De ex. sa ne oblige sa ne montam contoare in anumite parti ale corpului, pentru masurarea si taxarea cantitatilor de dejectii 😉

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 7, 2013 la ora 21:25

      Vine si asta nu va ginditi si face iluzii desarte .Aici In west ,in Elevetia si Germania se fac im zeci de ferme cercetari reale cu vaci inchise in celule ermetice complet izolate de exterior si li se masora cantitatea d emetan emanata pe partea dorsala(la esapament sub coada).Apoi gazele eliminate sint contorizate de analizator de gaze si analizate in raport cu ce hrana maninca vaca:Nu e gluma ci traeba carev va influenta viitorul cresterii bovinelor.Fiindca capsomanii din industria auto(pe care momentan se razbuna toti ) zic ca nu sint ei devina ci fermele de vita caci CH4 (metanul )este mai daunataor atmsoferei deci climei globale decit CO2 eliminat de colosii de camioane(aici au dreptate ) !!!!E de ris dar asta este pura realitatea:Deja au stabilit dind diversde forme hrana la, iesle ca cel mai tare basesc metan vacile hranite cu iarba sau fin proaspat si cel mai putin basesc la ptafuri deci nutzreturi cu puternice adaosuri chimice (urmatorae faza vor sa vada ce chimicale sint cele mai potrivite!!!!sincer):Deci laptele sa curga la titza vacii asta e viitorul si pe deasupra maik vom face si locuri de munca la chimie deci cistig pentzru toti:As aca sa nu va mire in vo 20 de ani daca nu mai devreme sa nu vina ordin dela uniunea europipiana ca noi cetatenii Europei sa mincam mai deloc fasole mai ales daia facuta iahnie sau batuta(peromansete ca la mama acsa!!!) DAca o sa o mincam atunci maxim in ILEGALITATEA!!!!:Daca nu ne supunem nu vom avea sanse caci contorul de metan la popou ne va inregistra :Si cine baseste –plateste :::Asa simplu va fi :vine si asta nu va minunmati toti trag pentru imbunatatirea climei globale si taxarea poluarii :Sub orice forma :Deci si a pirturilor sau mai ales ca ….e gaze rele.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 8, 2013 la ora 19:00

        sa mareasca taxele la gaze?

        Răspunde
         
  • UN ROMAN
    Noiembrie 7, 2013 la ora 14:18

    domne cresterea asta cu accizele mi se pare un obuz tras in picior,oricum ei stiu asta dar trebuie sa isi fidelizeze electoratul
    indexarea cu inflatia oricum nu este decat intrarea intr-o spirala inflationista si un mare cerc vicios din care odata intrati nu vad cum am iesi

    Răspunde
     
  • tepes
    Noiembrie 7, 2013 la ora 14:05

    oamenii grasi trebuie impusi sa slabeasca iar oamenii slabi sa se ingrase punctm

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 11, 2013 la ora 01:27

      pentru a avea cu totii si grasii si slabii un sex mai echilibrat si a depasi societatea actuala de capitalsm in faza de multilateral dezvoltat .LA orase si sate .IAr la finalul cererii se scria cu litere mari Traiasca lupta pentru pace:SAu traisaca tovarasul Stalin:Era mai buna a doua ,avea mai mult succes

      Răspunde
       
  • un turist
    Noiembrie 7, 2013 la ora 12:39

    O poveste adevarata: Am fost in deplasara intr-o localitate din mijlocul tarii(Germaniei) si mi-am dat seama ca in mai multe sate cladirile nu aveau fereastra la strada si daca aveau de o proportie fff mica. La intrbarea de ce acest lucru am primit raspunsul ca pe timpuri s-a dat o lege comunala de a impozita ferestrele de la strada dupa suprafata lor. Deci mai este loc pentru o taxa in Romania numai sa mai caute si prostii inventate de straini.

    Răspunde
     
    1. alt turist
      Noiembrie 7, 2013 la ora 12:50

      in elat – orientul apropiat daca politaiul te depisteaza ca dai drumu la gaze pe strada tre sa platesti talon contra-poluarii 20 seiheli

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 7, 2013 la ora 16:04

        nu cred

        Răspunde
         
  • Cristina Maria
    Noiembrie 7, 2013 la ora 12:36

    Si pentru ca. NU IMI ESTE INDIFERENT CE SE INTAMPLA I. ROMANIA
    va spun ca iesirea in strada cu pancarde,marsaluirea nu este SOLUTIA.La mafie nu tine,la ei (cum era in filme,se intra direct peste familii si se rezolva problema)LA ROMANIA si daca pleaca Ponta problema nu se rezolva.VA MULTUMESC,INCA O DATA PT.SPATIUL ACORDAT.

    Răspunde
     
  • Clara
    Noiembrie 7, 2013 la ora 12:34

    Domnule Moise Guran, imi este foarte clar ca nu prea cititi comentariile de pe aici. De fiecare data este cineva care va implora sa candidati la alegerile presidentiale. Moise Guran Presedinte! o scriu si eu, poate vedeti. Sinteti singura optiune viabila. Am incredere deplina in dumneavoastra. Si stiu ca v-ati inconjura de oameni buni si onesti. Va rog luati in considerare aceasta varianta. Sinteti salvarea Romaniei.

    Răspunde
     
    1. olala
      Noiembrie 7, 2013 la ora 12:41

      David Iosif Clara Sara doresc si ei alte schimbari !

      Răspunde
       
    2. Marian Androne
      Noiembrie 7, 2013 la ora 15:04

      Ultima data am votat in 1996, crunta tzeapa!
      De atunci, merg la vot mereu si stampilez pana tzine tusul…ca sa nu-mi distribuie ei votul meu.
      M-as bucura sa stampilez Moise Guran! Cred ca 100k semnaturi (parca) le putem lua in 2 zile. Pentru cei doi copii ai mei stau la Universitate pentru semnaturi de la 8 la 20.00!

      Răspunde
       
  • Cris
    Noiembrie 7, 2013 la ora 12:23

    Domnule Guran,

    Va stiu un om serios si vertical. Declansati lupat deschisa contra TERORISMULUI FISCAL.

    Romnania nu este inca in zona in care sa poata plati impozite si taxe atat de babane. Veniturile majoritatii romanilor sunt absolut africane, mizerabile. Chiar clasa de mijloc traieste de pe o zi pe alta. Abia are bani de mancare.

    Răspunde
     
  • Cris
    Noiembrie 7, 2013 la ora 11:35

    Nu e o joaca.

    E CRIMA FISCALA LA BUZUNAR !!!!

    Iesiti in strada !!!

    Răspunde
     
  • Cristina Maria
    Noiembrie 7, 2013 la ora 10:50

    Saptamana trecuta se vorbea cu lejeritate despre SPAGILE enorme din domeniul energetic.Si toata lumea se intreba :COME E POSSIBILE?”acum ma uit pe 5-6 posturi de televiziune nationala si totul mi se pare un plagiat al spectacolului celebru „THE MUPPET SHOW” Toti gesticulati despre noi taxe,reinventate.CINISMUL SI BATJOCURA CELOR CARE VA ORCHESTREAZA PE VOI CEI CARE AVETI ACCESUL LA MEDIA ne raneste inteligenta !SCUMPIRILE sunt un subiect tabu,mai mult sau mai putin impuse de contextul actual european,problema este de impact.Felul in care transmiteti voi mesajele catre noi,catre populatie este show de prost gust,un show nevrotic.

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Noiembrie 7, 2013 la ora 10:21

    Moise, nu exista opozitie de la PNL !
    Sunt o alta gasca politruca de culoare galben-albastra, atat. Exista mici exceptii acolo, fara rezonanta. Ca si la PSD sau PDL.
    Una alta, alegerile se apropie iar cei 60% nu au cu cine vota.

    Lansez o provocare si nu glumesc deloc: Moise Guran, candidatul celor 60% la Presedintie!
    Ma ofer voluntar pentru semnaturi pe zona Bucuresti. E o sansa pe care nu o putem rata, Biziday e una, Romania e alta…

    Răspunde
     
  • Cris
    Noiembrie 7, 2013 la ora 09:40

    Ponta e om slab, cu intelect redus. El nu isi da seama ca cei care fac in prezent evaziune fiscala vor fura si mai mult in viitor daca creste pretul benzinei la pompa. Toti cei care inca mai actionau cat de cat legal vor trece in economia gri si vor incerca „sa se scoata” cat mai bine in avalansa asta de impozite si taxe. Romania e o tara subdezvoltata, muritoare de foame, chiar, iar aceste taxe nu se justifica. Ele sunt impozit pe saracie, pe iobagie… nu sunt rezultatul activitatii economice.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Noiembrie 7, 2013 la ora 08:14

    Domnule sanduCu, nu are neaparat legatura cu Brutus, asa cum Traian Basescu NU este fiul FMI. Analiza d-lui Moise este corecta si reflecta in principiu starea de fapt. Doar ca Basescu NU avea ce sa caute in ea. Candva TB a spus ca salariile unor categorii profesionale trebuie sa revina la nivelul la care au fost inainte de reducerea TEMPORARA, dupa cum fusese proiectat. Absolut irelevant pentru analiza care este, repet, corecta, cu privire la cresterea actuala a fiscalitatii. T B vorbea despre altceva si altcandva. Doar ca analizele economice corecte nu pot sa fie decat critice la adresa Guvernului. Dar, o atitudine prea critica si pentru prea mult timp la adresa Guvernului pe postul national de televiziune NU poate sa nu deranjeze tocmai Guvernul, adica cel care gestioneaza o parete importanta din fondurile care merg la TVR. Prin urmare, analiza a inceput ca un fel de critica la adresa lui Traian Basescu, pentru ca apoi sa trateze gravele erori guvernamentale in domeniul economic si social.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 7, 2013 la ora 17:53

      Dl. Constantin, imi amintesc de cererea (ce s-a dovedit ipocrita, cum spune Moise) de revenire al salariilor. Nu stiu motivul (sau circumstantele) pentreu care au fost reduse (in loc sa reduce personalul, cum, in genere, se procedeaza) acele salarii si nici cit de “temporar” (a fost enuntata o limita de timp, o conditie de atins). Era interesant de corelat cauzele de atunci cu cauzele de acum – de ce sa nu le reduca iarasi in loc sa continue sa le cresca la loc (??) Este mai comod sa dai peste cap o natiune sau un grup de bugetari? Bugetarii sunt un electorat sigur si usor de manipulate, dar poporul reprezinta un electorat mai mare. In cine are Ponta incredere mai mare si la ce-I foloseste? Dvs sugerati un decret presidential de oprire a cresterii fiscalitatii – daca nu dai inapoi dintr-o parte trebuie sa aduci din alta parte, deci decretul nu mi se pare o solutie. Eventual sa reduca din bugetari, ar fi o catastrofa mai mica. Nu sunt atras de ciorovaiala invinuirilor care nu au dus si nu vor duce la nimic. Motiv pe care l-am adus pe Brutus in actualitate. Si aveti dreptate, asa cum este greu de admis ca Cezar la 14 ani sa-l fi facut pe Brutus, nici FMI, dupa 7 ani de la infiintare, nu l-ar fi putut face pe Basescu. Deci pe ce mizati, o impunere a cresterii fiscal cu riscul unui tambalau sau o re-reducere salariala (eventual de personal) cu riscul unei diminuari al unui electorat sigur? Basescu nu poate face si deaceea nici nu va incerca nimic.

      Răspunde
       
  • Andrei
    Noiembrie 7, 2013 la ora 07:09

    Aceste comori ale statului roman trebuiesc ingropate si uitate in fundul gradinii.Istoria sigur ii va uita, noi , generatia actuala sigur nu-i vom ierta.

    Răspunde
     
  • Petrisor
    Noiembrie 7, 2013 la ora 02:39

    Exact ce ti-am spus ieri: incet incet intri in mainstream insa TVR-ul nu te ajuta. Uite de ex. eu caut azi 6 nov 2013 inregistrarea ta, pt ca am urmarit meciul deci nu erai in pole position, insa ultima inregistrare, e de pe 4.11.2013. Ce fac instead? Ma uit la Rares Bogdan! Tot pe inregistrare. Pa!

    Răspunde
     
  • anca
    Noiembrie 7, 2013 la ora 02:00

    Acesti copii dementi(nu de gradinita) trebuie pastrati intr-un „sanatoriu” pentru multi ani,doar asa are si tara o sansa.

    Răspunde
     
  • Codru'Penal
    Noiembrie 7, 2013 la ora 00:40

    Moise, chiar ti-am simtit exasperarea si cred ca-i de bine. Cred ca orice om sanatos la cap, cu o medie inteligenta poate sa vada intunericul in care suntem afundati. Dar hei! stii ce? Numai asa se va rupe pisica. Poate ca din cenusa tuturor acestor impostori diletanti, si ma refer la TOTI, poate va reusi sa rasara o alternetiva, un suflu nou, atunci cand nu se va mai putea suporta prostia si nedreptatea. Ne calca pe cap? Sa ne calce, pana nu o sa mai suportam!

    Răspunde
     
    1. manoman
      Noiembrie 7, 2013 la ora 10:05

      sper ca asa va fi.
      pentru asta, trebuie sa votam doar independenti (si care nu au fost niciodata in niciun partid).
      atunci cand vom avea un parlament de independenti, vom avea si un guvern de profesionisti.
      sunt multi oameni in tara noastra care merita. trebuie doar sa-i convingem sa candideze.

      Răspunde
       
  • cornel boeriu
    Noiembrie 6, 2013 la ora 23:09

    d-le guran , chiar nu stiu ce sa mai cred. oare chiar atit de nepriceput sunteti sau mintiti si dvs?e ingrozitor ce faceti; scoateti discursuri din context (istoric) , le insirati si apoi incepeti fraza preferata ce incepe , in general cu „v-am spus eu…”.
    asta mi-aduce aminte de gafe grosolane facute de dvs ca incercarea de predictie a cursului, hotarirea CE in leg cu suportarea pierderilor in Cipru, cit de GRAV este ca multi romani lucreaza in strainatate, etc. nu va inteleg deloc (!?!) , al cui produs sunteti; sa fie ambitia si mindria de oltean atoatestiutor, educatia in stil comunist sau nevoia disperata de a confirma intr-o ocupatie ce incet-incet se dovedeste a fi o palarie prea mare pt dvs.
    nu este intentia mea sa va jignesc dar pt numele lui D nu vedeti ca proportia yes-man-ilor intre cei cu care aveti dialog este tot mai mare? eu cred ca nu este inca totul pierdut pt dvs dar tineti va rog cont ca formatul emisiunii dvs precum si subiectele discutate sunt prea importante pentru noi romanii ca sa nu devina doar vehiculul ambitiei cuiva.

    Răspunde
     
    1. bogdan
      Noiembrie 6, 2013 la ora 23:39

      Sa inteleg ca sunteti bugetar, posibil chiar profesor.
      Deciziile guvernului actual vor determina o avalansa de scumpiri si pentru bugetari, adica au primit 25% inapoi, dar le ia apoi 5% numai din carburant. Unde mai pui taxele locale, facturi la servicii facute de firme care vor fi impozitate.
      Deci pe bune, socialistii astia numai taxe stiu sa faca?
      Au promis reintregirea salariilor, f bine. Dar primii revoltati ar trebui sa fie bugetarii, caci pe ei ar trebui sa ii intereseze puterea de cumparare, nu un brut pe hartie. Ori puterea lor de cumparare nu a crescut cu 25% asa cum probabil ca s-a gandit toata lumea. Daca incepem sa calculam poate cresterea reala este de doar 16%. Pai mai bine le crestea cu16% si atat si lasa restul economiei asa cum era.
      Sau creste cu 25% si adu vamesi straini in port si peste tot, si sa vezi atunci combaterea evaziunii.
      Dar asta e poporul, gandeste o mutare, maxim doua in fata si de aia e asa usor de pacalit.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 7, 2013 la ora 03:04

        Dl. Bogdan, sa stiti ca stiu poezioarele cu „intre doua nu te ploua” sau „intre doi nu te umpli cu noroi” si totusi risc: una si cu una fac doua, precis nici la stinga nici la dreapta, cum ar fi cu procentele. Nu sunt deacord sa se aduca straini in Romania (manageri, istorici, SRI-sti, vamesi sau mai stiu eu ce) sa arate ei romanilor ce destepti sunt ei si ce prosti sun romanii. Fiecare popor trebuie sa-si aleaga singur drumul spre ceea ce vrea, si va parcurge acest drum cum vrea – adica cum se simte bine. Partea proasta este ca mare parte dintre romani se uita cu jind la ce-i in caciula altui popor. Nu detaliez ce mina tine caciula si daca e de furat sau s-a singerat. Dvs. spuneti „adu vamesi straini in port si peste tot, si sa vezi atunci combaterea evaziunii”. In primul rind, evaziunea nu trebuie combatuta pentru ca este un efect (o dai pe usa afara si-ti intra pe fereastra sau un ciine se invirte dupea coada – il ajuti sa si-o prinda? nu-i ajuta la nimic, da-i o pastila pentru viermi intestinali), iar cauza este INCURAJAREA EI – este mai usor sa furi cind toata lumea se invirte dupa cozi: ba ca e mai ieftin, ba ca e prea mare, ba ca amintit, na ca l-au prins, ca inainte era rau si acum suntem liberi (parca cuiva ii pasa cu adevarat de aiurelile astea, „but it’s keeping you busy”). Cit despre vamesi, de buni ce sunt, au trebuit sa legalizeze pe „mary-si- joiana” cu multi ani inainte de America si Canada care au legalizat-o abia acuma. In Canada se spune ca-i un medicament, face bine la sex (de malformatii se vorbeste in sedinta separata). In incheiere: Respecta-te pe tine si vei fi respectat.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Noiembrie 7, 2013 la ora 03:07

          la vamesii olandezi ma referisem in prima parte

          Răspunde
           
    2. dan onofrei
      Noiembrie 6, 2013 la ora 23:47

      deci ,sa inteleg ca este o emisie din popor(nu cred ca dl:guran e vreo odrasla de baron) ,pentru popor stimate domn:Noi (ii includ si pe simüpßlii cetateni dela satele Romaniei care sint mult tinuti in nestiinta economica nu asteptam neaparat tratate de tinute de super doctor ci o emisie facuta deschis si cu energie asa cum o face dl.Guran.Cit despre exactitatea si precizia datelor ( chart curs schimb,etc )hai sa fim seriosi :daca citesc aici in Germanmia ce scria acum un an Focus Money sau Manager MAgazin cu angajati analisti economisti de zile grele si ce scriu anul asta sau chiar de la semestru la semestru ,pardon :Si daca ma mai uit si ca cei 5 intelepti ai institutelöor de analiza economica a Germanei(Wirtschaftsweisen) care pe timpuri(si acum 15 ani inca ) dadeau analize pe un an si ce dadeau aia iesea cu precizie de ceas helvetian,iar acum se corectzeaza la fiece citeva luni!!!!Despre ce vorbim??:Deci ,noi consumatorul de rind sintem perfect multumiti ca exista un tip simpatic si pizdos ca Moise Guiran care le mai zice si pe sleau si mai pe linga si iese o emisie simpatica .
      Sincer nu am nici un interes politic in Romania mi se rupe pixul ca sa zic asa dar din ce am vazut la TVR International Moise Guran ramine unul dinmtre copii cei mai simpatici.Este si foarte posibil ca fiind televiziune publica si dinsul sa fie obligat sa prezinte boborului o anume directie trasata,dar as zice eu le mai zice si adevarul in fata:Si cel putin cu Rosia Montana se pune de partea adevarului nu a diavolului.Ni9meni in lume cred nu poate fi impartial complet sau analist perfect in nici o tara ,la nici o televizie.

      Răspunde
       
    3. Codru'Penal
      Noiembrie 7, 2013 la ora 00:42

      @Cornel Boeriu: matale faci parte dintre aia violati care nu stiu ce li se intampla. Sorry baiete, prostia nu-i o scuza!

      Răspunde
       
    4. sanduCu
      Noiembrie 7, 2013 la ora 02:33

      Dl. Cornel Boieriu, presupun ca stiti, Moise Guran este jurnalist si nu are pretentii de economist. Ca jurnalist este exact ce i se cere si este apreciat pentru asta, chiar daca-l mai tachineaza cite unul ba ca 4.4 e prea jos si 4.3 este prea sus. Spuneti „subiectele discutate sunt prea importante pentru noi romanii ca sa nu devina doar vehiculul ambitiei cuiva”, probabil ca aici ati dorit sa ajungeti de la inceput, dar ati plimbat-o (si-l mai acuzati pe Moise de frazele lui). Aveti dreptate, discutiile pe acest blog sunt foarte importante, dar nu suficient sa fie lute in serios, sau poate va fi prea tirziu – intelegeti mesajul? Vorbiti de ambitie? Sa stiti ca este unul din principalii factori motivatori. E drept uneori foloseste in bine alteori in rau. Si de zahar se spune ca produce diabet, dar s-au lamurit intre timp – carnea e de vina. Stiti cum se spune: poti sa-ti ei ce masina vrei, atita timp cit nu-i mai buna decit a mea. Ca cu masini diferite se poate ajunge la acelasi punct terminus, si asta e adevarat. Important este ce faci acolo. Moise are timp sa se pregateasca si daca a inceput cu acest blog, nu-i rau de loc.

      Răspunde
       
    5. Petrisor
      Noiembrie 7, 2013 la ora 02:51

      Corect si pertinent comentariul. Stii ce greseli a facut Dana Grecu la A3 vis a vis de invitatii din platou. ea a inceput; ca dk ramanea singura ii lua fata lui gadea. Ulterior tot postul asta facea. Era jenant infractori de CanCan, erau acolo prezentati persoane publice cu mari veleitati economice. Uita-te la noi cei care iti scriem si crede-ma ca nu vrem sa-i vedem pe MRU, care a fost jenant de altfel la tine pe tema gazelor de sist, pe Ponta si altii care sunt deja depasiti de evenimente si depasiti ca si persoane publice in sfera timpului in care ne miscam. Totul se misca prea rpd iar tu dk ne bagi invitati mai batrani ca tine, deja cauza e pierduta! Incearca asta ca un benchmark si vzi ce iese. No disrepect to elders, insa cei mai batrani ca tine care ajung pe sticla, sunt 100% implicati cu sistemul si e greu sa scoti ceva pertinent de la ei.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 7, 2013 la ora 04:51

        Dl. Petrisor,
        = persoana publica depasita – asa un cuvint doua, pe blog parerile sunt impartite, sau cel putin : nu-mi place mie, na!
        = timpul se misca rpd (la aritmetica au lasat-o colegii repetenta pe profa, nu stia ce-i aia „a/l din r/r duc r/d un p/n”) – Corina Chiriac avea un cintec „Opriti timpul”, pe care-l cinta cu foarte multa pasiune si melancolie (ce vremuri…), de fapt ce legatura are viteza cu un interviu?
        = virsta invitatilor si cauza pierduta – ciudat fel de a pune problema, eu n-am avut bunici dar am stat de vorba cu multe persoane in virsta (chiar prichindel fiind): profesorul Stefan Nicolau m-a invatat sa fac zmeie (mi-a explicat totul in amanuntime), am invatat apicultura de la un batrin care iubea viata albinelor si vedea in stup o societate intelept organizata, profesorul Gedalia Weismann (venit din America) mi-a inteles pasiunea pentru geomecanica si m-a introdus in modelarea computerizata (iesise la pensie si a continuat sa vie la laborator pentru mine), eram la cimitir la mormintul sotiei si alaturi era un batrinel si el ca mine la mormintul sotiei (unguroaica de origine) lui – el fusese proiectant de avioane dar dupa ce a ramas singur s-a reprofilat si a devenit preot, la un moment dat incepusem sa discutam semnificatia coloanei infinitului a lui Brincus si despre efectul de piramida sau triunghiul Bermudelor. Se spune „daca n-ai un batrin, du-te si cumpara unul”. La daci, sfatul batrinilor era sfatul inteleptilor. Dupa cum scrieti, se vede ca cel putin ii desconsiderati daca nu chiar ii dispretuiti. Nu trebuie sa-i iubiti, este suficient sa-i ascultati pina la capat. Probabil ca un batrin din Romania sa nu stie ce-i aia „No disrepect to elders”, dar auzind ce scrieti ar intelege altfel. Eu, de felul meu, nu accept scuze – stiu ca n-au nici o valoare, dupa ce ai bagat cutitul pot sa vina si lacrimile de crocodil. De fapt care-i cauza pe care o pierdeti fiind invitat o persoana in virsta. Academicianul Dan Berindei a spus: ” Avem nevoie de un presedinte care sa fie arbitru nu de unul care sa cirmuiasca arbitrar”. Ioan carmazan isi incepe emisiunea sa la TVR cu: „Este timpul sa revenim la adevaratele valori. Este timpul sa revenim la normalitate”. Pare a fi cam altfel decit ce se vede din comentariul dvs. Se discuta despre istoria romanilor. Nu a spus un cuvint despre cum se scrie astazi istoria, dar a aratat ca desi se faceau niste distorsionari referitor la perioada comunista, totusi marea majoritate isi respectau meseria. A avut o remarca marginala la prezent: „Astazi romanii nu-si mai respecta mortii”. Prezentatorul: Cum asta? „Daca mergi in Italia vei gasi cimitire din sec. XIV, la noi doar din sec. XIX. Duceti-va la Belu – veti gasi morminte noi peste morminte vechi”. La 90 de ani a raspuns extraordinar de promt la chestionarul lui Proust.
        = daca vrei sa scoti ceva de la un „benchmark”, trebuie sa stii sa vorbesti cu el, pentru ca ai ce afla, un pic mai mult decit de la unul de aceiasi virsta. E drept, si Moise trebuie sa invete sa-si pregateasca interviurile.

        Răspunde
         
  • zone
    Noiembrie 6, 2013 la ora 23:02

    Moise, te urmaresc de multa vreme si te admir maxim. Faci o emisiune extraordinara, iar incercarile tale de a deschide mintea si ochii romanilor sunt pe cat de laudabbile pe atat de curajoase. Te simt insa exasperat de ce se intampla in ultimul timp in Romania noastra socialista. Sunt alaturi de tine (si eu si colegii mei cu care vorbesc despre emisiune)

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Noiembrie 7, 2013 la ora 00:39

      cred ca, cu totii simtim ca in ultimele luni Moise s-a luat cu mainile de cap cand vede in ce tampenii persista actuala guvernare. se pare ca nu au invatat nimic de la aceasta criza si de la fosta guvernare. ..

      Răspunde
       
  • Razvan
    Noiembrie 6, 2013 la ora 22:49 Răspunde
     
    1. ioio
      Noiembrie 6, 2013 la ora 22:58

      LOL!

      Răspunde
       
    2. dan onofrei
      Noiembrie 7, 2013 la ora 00:00

      nu taticu -eu in Europa mea ramin -asta e patria mea.poa sa fie dincolo de ocean si ajurul de pe lume e prea departe :Aici m,-am suit in masina si incet incet ajung in tarisoara unde m-am nascut. Si üpot sa-mi iau si catelul cu mine .

      Răspunde
       
  • Alexandru26
    Noiembrie 6, 2013 la ora 21:23

    e jenant cum se vorbeste despre cresterea taxelor, unde institutiile statului (unele) sunt doar cu numele, unde functionarii mananca castravetii muratii si slanina pe biroul unde se semneaza documente, unde de exemplu, o firma cu aprox 30 angazatii poate strange datori la stat de pestre 3 miliarde lei vechi intr-un an, si tot atat pe la furnizori,intra in insolventa, nimeni nu patzeste nimic, si mai mult in acelasi loc, anul viitor mai face o firma, nume asemanator, angazatii aceasi trecuti de pe o firma pe alta, si chestia asta sa se intample de vreo 3-4 ori, si colac peste pupaza patronul este strain!!! si statul inca mareste unele taxe…. rusine!

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 7, 2013 la ora 04:59

      Oameni buni! Auziti? „..si colac peste pupaza patronul este strain!!!” De ce spuneam eu (mai sus) ca nu vreau straini in Romania? Ca ei sunt ca noi sau ca noi invatam de la ei?

      Răspunde
       
      1. vlad
        Noiembrie 7, 2013 la ora 10:52

        am lucrat vreo 4 luni pentru un austriac, care platea la negru. Si nici macar nu vroia sa plateasca, cat ne inteleseseram. Dar pe atunci aveam vreo 21 ani si nu prea-mi pasa. I-am promis ca ma duc la ITM, Politie si alte cele (habar n-aveam de rolul institutiilor 🙂 )si pana la urma si-a platit datoria – care oricum erau ”peanuts” pentru el. Dar stiti cum e, o aluna de aici, una de dincolo si asa se umple borcanul… Ideea e ca de la straini nu invatam doar lucruri bune. Lucrurile bune pentru Romania ar trebui sa le faca in primul rand romanii, ca doar este interesul nostru, strainii n-au niciun interes. Au doar interesul lor, dar asta nu e de condamnat – e economie de piata. 🙂
        Austriacul n-ar fi platit la negru in Austria, dar daca-i merge la noi, de ce nu?

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Noiembrie 7, 2013 la ora 16:23

          corect

          Răspunde
           
    2. vlad
      Noiembrie 7, 2013 la ora 10:56

      legat de astia care dau tzepe.
      Numele lor (proprii si personale) ar trebui sa intre pe o lista neagra (probabil la Camera de Comert) si le-ar trebui interzis sa deschida alte firme. Mi se pare cel putin de bun simt aceasta masura.

      Răspunde
       
      1. Cyphres
        Noiembrie 7, 2013 la ora 15:14

        Uite , eu sunt unul care dau „tepe” . Si recunosc asta . Dau tepe statului roman care la randul lui mi-a dat o amenda la comanda prin Anaf de nu mai putin de 250.000 de euro . Si am ajuns sa intru in insolventa si sa nu mai platesc statului nimic . Dar in acelasi timp nu exista NICIUN furnizor de-al meu care nu este platit . Deci , mai am sau nu mai am voie sa infiintez o firma ? Tu ce ai face in locul meu ? Ce atitudine ai avea fata de finante ?

        Răspunde
         
        1. secretarul
          Noiembrie 7, 2013 la ora 15:33

          esti luat sub urmarire vei primi aviz direc de la guvern cetatean nenorocit

          Răspunde
           
        2. sanduCu
          Noiembrie 7, 2013 la ora 16:34

          Ce intelegeti prin „amenda la comanda prin ANAF?” Eu as fi platit amenda cu un imprumut bancar, ca sa pastrez evidenta contabila separata si as fi continuat afacerea, fara aintra in insolventa. Daca mai tirziu pot demonstra abuzul, voi putea recupera datoria bancara si prejudiciile aferente. Deci amenda la comanda este un abuz financiar?

          Răspunde
           
          1. comisaru
            Noiembrie 7, 2013 la ora 16:53

            IAR O HOHMA DE A LUI SANDU

             
        3. vlad
          Noiembrie 8, 2013 la ora 13:10

          in cazul tau, daca e adevarat, nu pot spune ca ai dat tzeapa. Dar sunt firme care au zeci de plangeri la OPC, se inchid – iar peste cateva luni apare alta fima, infiintata de acelasi om (sau oameni)cu acelasi obiect de activitate, dar in alt judet. La asta ma refeream. Macar astfel de oameni sa fie scosi de pe piata. Sincer, nu stiu ce as face in locul tau si nici nu vreau sa aflu. De aia prefer sa raman angajat, deocamdata…

          Răspunde
           
  • Mihai
    Noiembrie 6, 2013 la ora 21:05

    Domnule Guran, eu cred ca prin acest comentariu alimentati oarecum prostia si ignoranta majoritatii romanilor. Nu s-a inteles in tara asta ca, a spune ca nu maresti pensiile si salariile nu te aduce la putere si nici nu te mentine!? Majoritatea romanilor spun ca sunt dezamagiti, cum ca toti politicienii din 1990 pana acum i-au mintit, dar ei au votat intotdeauna pe cei care au promis ca dau mai mult,fara sa se gandeasca ca nu au de unde. Si ma astept de la d-voastra sa faceti distinctia intre greutatea pe care o are ce spune presedintele, care nu poate pune si in aplicare ceea ce zice, deci poate fi oarecum ignorant si ceea ce spune premierul care si poate pune in aplicare atunci cand are si o majoritate in parlament. Poate ar trebui sa faceti si mai multa educatie cu romanii, sa stie si ei cam care sunt atributiile fiecaruia si ceea ce poate face, pentru ca este grav…romanii habar nu au care si cu ce se ocupa…

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 7, 2013 la ora 05:03

      Corect, si e bine de stiut macar pina la alegeri. Dar cu cit mai repede cu atit mai bine, sa avem vreme de gindit – chiar iar sa votam cu ochii in galetica?

      Răspunde
       
    2. matei
      Noiembrie 7, 2013 la ora 11:19

      Acest guvern a fost creditat de 70% dintre noi! ,,Noi” le-am dat atat de multa putere pentru a face tocmai ceea ce fac acum… si pentru a inchide gura Presedintelui,asadar ce mai ai cu el?
      Mai bine explica romanilor mereu si mereu competentele guvernului,atributiile presedintelui tarii,oricare ar fi el,deoarece foarte multi habar nu au cum sta treaba.
      Pentru aceste suprataxe ar trebui din nou suspendat!?!?

      Răspunde
       
      1. folclor
        Noiembrie 7, 2013 la ora 16:55

        CATI ROMANI SUNT IN GUVRNU ISTA, CA NU PREA SEAMANA LA MUTRE CU BASTINASII ACESTOR INUTURI

        Răspunde
         
      2. sanduCu
        Noiembrie 7, 2013 la ora 16:55

        Dl. Matei, un sef atunci cind este in imposibilitatea de asi exersa toate atributiile (probleme de timp, de distanta, de aglomerare), are posibilitatea de a delega un subordonat (la alegerea lui, a sefului) pentru o activitate specifica. Nu se transfera responsabilitatea/puterea, ci numai dreptul administrativ de a actiona „in numele sefului”. Cind poporul voteaza, isi alege reprezentanti sa execute activitati administrative in numele lui. Puterea ramine a poporului in permanenta. Ignoranta poporului in perceperea acestui fapt de drept si abuzul delegatilor alesi, au dus la aceasta interpretare gresita. Instrumentele de ordine, care de multe ori se transforma in instrumente de represiune, executa ordinele celui care ii plateste – de fapt sunt platite de popor contra poporului. Prin Constitutie, poporul nu transfera putere ci da delegare.
        Aceasta delegatie, in mod normal si civilizat, poate fi retrasa oricind si fara probleme – nici un sef nu intrerupe delegarea la mijlocul activitatii (chiar daca obsearva ca nu este exact ce a dorit), ci numai cind considera ca intregul proiect poate fi dat peste cap. Deci este decizia sefului sau al poporului.

        Răspunde
         
  • Constantin
    Noiembrie 6, 2013 la ora 20:59

    Sunt de aceesi parere: cred ca Presedintele Basescu ar trebui sa emita neintarziat un decret prin care sa opreasca marirea taxelor. Altfel, si eu ma aflu in postura copilului de gradinita care da vina pe cei aflati la guvernare, respectiv majoritatea parlamentara si Executivul pentru masurile cu privire la cresterea fiscalitatii.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 7, 2013 la ora 05:06

      „Si tu Brutus?”, zise FMI catre Basescu.

      Răspunde
       
  • Radu
    Noiembrie 6, 2013 la ora 20:56

    Diletantism politic! Aburitorul neamului! Toti sunt o sleahta de parveniti si de incompetenti. Suprataxarea inseamna incompetenta in vremuri de criza!!!! Nu are cum sa stie ca la drept nu se invata economie. Niste boi…

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 6, 2013 la ora 21:27

      or fi dar nu au incotro ,trebuie sa se lepede odata si opada de datorie externa :Asa mergeti la infinit numai platind credite la credite pina va sufocati .dar sa lansesze si programe economice pentru a infiinta mica industrie si mestesugareala nu numai buticareala

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 7, 2013 la ora 05:15

        Danut, te faci ca ai uitat? Daca se schimba guvernarea, dar asa, complet – nici urma din cea veche, de exemplu nici un fel de partide politice – nici o datorie externa nu mai este recunoscuta. Treaba figureaza in legislatia internationala. S-a facut uz de ea si cu grecii, si cu rusii, si cu si cu (dar nu stim noi. Doar ca nu i se face popularitate. Atunci mai usor cu „dar nu au incotro ,trebuie sa se lepede odata si opada de datorie externa”.

        Răspunde
         
      2. Cyphres
        Noiembrie 7, 2013 la ora 15:20

        Care scapare de credite ? Ca mergem pe deficit an de an . E adevarat ca datorita lui Basescu nu putem sa mergem cu un deficit mai mare de 3%/an . Deci el este de vina ca Romanica nu poate sa cheltuie mai mult si mai mult ca sa ne facem prezentul roz si viitorul extrem de sumbru . Deci cand vom scapa de credite ? Niciodata 🙁

        Răspunde
         
    2. sanduCu
      Noiembrie 7, 2013 la ora 05:08

      Boi! dar boii nostri si caruta…tot a noastra..

      Răspunde
       
  • alex
    Noiembrie 6, 2013 la ora 20:44

    o poveste cu taxe, cum se percep de catre oameni. e interesant de vazut si comentariile:

    http://groparu.ro/cum-sa-scapi-de-taxele-abuzive-ale-cass-in-21-de-pasi-simpli/

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase