Ponta a mai racolat doi socialişti. Moscovici nu e printre ei

Publicat la data de de Moise

de Moise Guran

Numai în pielea lui Daniel Chițoiu n-aș vrea să fiu acum. Un liberal adevărat și-ar da naibii demisia și ar pleca acasă. Hai că pe Ponta pot să-l înțeleg, pe Liviu Voinea de asemenea… socialismul lor nu e ca al lui frere Moscovici de la Paris, dar e socialism. Să iei mai mulți bani de la bogătanii cu mașini care alimentează mai mult cu acciză decât cu benzină la pompă și să-i dai amărâților de bugetari și de pensionari, poate fi o acțiune de stânga. Un deștept ca Moscovici s-a gândit să crească TVA-ul la anumite produse și să scadă taxarea muncii în același timp, dar francezul ăsta de origine română n-a trăit nici pe vremea lui Iliescu ca să știe că alte idei de socialism fiscal în România n-au existat niciodată. De 23 de ani creștem taxele și dăm la bugetarii și la pensionarii care ne votează. Dar să aplici această filosofie a enșpea oară cu mănușa unui ministru liberal de la Finanțe asta deja e perversiune fiscală. Crin Antonescu și Daniel Chițoiu s-au lăsat păcăliți ca niște copii naivi cu o scădere a CAS-ului care nu va fi prinsă în niciun buget, în nicio lege, ci doar e o promisiune a lui Ponta. Și pentru ca lucrurile să fie și mai clare trebuie să înțelegem cu toții că educerea CAS cu cinci puncte procentuale de la jumătatea anului viitor presupune acoperirea din alte surse a unei găuri de un miliard de euro pentru 2014 și de 2 miliarde de euro pentru 2015.

Eu nu spun că asta nu ar fi posibil. Ar fi, dar pentru asta guvernul socialisto-liberal ar trebui să dea dovadă de mult mai multă creativitate în politica fiscală și de mai multă fermitate în combaterea evaziunii. Și până acum n-au prea dovedit că ar avea resurse. Dacă reducerea CAS nu va avea loc, domnii Chițoiu și Antonescu mai au două variante… ori trec la PSD și devin socialiști cu acte în regulă, ori rescriu doctrina liberală ca să se regăsească și să se justifice ei înșiși doctrinar. Că acum sunt pierduți populist undeva între Dan Voiculescu și Dan Diaconescu.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

105 răspunsuri la Ponta a mai racolat doi socialişti. Moscovici nu e printre ei

  • careva
    Noiembrie 9, 2013 la ora 19:57

    „am decis intr-un consiliu de familie sa ramanem in Romania” Noiembrie 6, 2013 la ora 20:30

    „Am fost plecat si din prostie m-am intors crezand ca poate se schimba ceva si eu pot sa schimb ceva” Noiembrie 6, 2013 la ora 15:00

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Noiembrie 7, 2013 la ora 21:08

    si totusi spuneti: trebuiesc taiate cheltuielile ”la sange”. Din ce vad eu pe aici, cind e criza creste somajul, care reduce asigurarea medicala, asigurarea de echipamente si materiale, cheltuieli de instructaj sau transport, mai putine bonusuri si cadouri de sarbatori, mai putina utilitate de platit, chiar si sefii primesc mai putin cind au mai putina responsabilitate. Adica cum am spus singe = forta de munca. Ca doar nu produci mai prost si mai ieftin sau mai incet.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 7, 2013 la ora 21:12

      Dl. Vlad, raspunsul e mai sus.

      Răspunde
       
      1. vlad
        Noiembrie 8, 2013 la ora 15:18

        hm, cred ca m-am prins… se poate sa ne fi incurcat in expresia ”la sange” 🙂 eu nu ma refeream la oameni.
        Ma refeream ca cheltuielile trebuiesc taiate la maximum posibil (drastic, daca vreti), nu ma gandeam la forta de munca. Credeam ca expresia are doar sensul pe care l-am folosit eu 🙂
        Ca angajat, n-as putea sustine disponibilizarea oamenilor 🙂

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Noiembrie 8, 2013 la ora 19:41

          Dl. Vlad, si eu tot la “drstic” ma refer, numai ca spuneti “cheltuiala cu personalul e mica” si “cele mai importante sunt cu materialele directe”, si tocmai aici va aratam ca de fapt forta de munca este cea mai importanta, “single” oricarei afaceri (manopera este in general 70-80% din prêt). Metal, lemn, hirtie, benzina,… sunt “spanac”. In mod special in privat se dau afara oameni, ca cea mai popular solutie. La stat, se mai intirzie cu asta, la fel si in marile companii unde din anumite considerente se incearca a se proteja “secretul de fabricatie”.

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            Noiembrie 8, 2013 la ora 19:42

            „drAstic”

             
          2. vlad
            Noiembrie 10, 2013 la ora 00:45

            bine ca macar cu expresia am lamurit-o 🙂
            forta de munca intr-o companie e importanta (mai ales cea specializata), dar nu este mai scumpa decat materialele, cel putin nu in Romania. Companiile vin aici ca sa plateasca mai putin oamenii, nu mai mult. Dar sunt de acord cu dvs intr-o prinvinta, e mai simplu sa dai afara decat sa cauti alte solutii.
            in alta ordine de idei, treaba asta cu nickurile mi se pare absurda, de prost gust. sper sa se rezolve cat mai repede. Era chiar civilizat si placut pana acum…

             
          3. careva adica sanduCu
            Noiembrie 10, 2013 la ora 02:48

            Dl. Vlad, aveti o bila alba, stiam ca salariile romanesti sunt prapadite, deci vedeti procentajul este inselator. Spuneam ca manopera este 70-80%, dae asta intr-un standard economic normal. Eeh, se mai si pierde. Numai bine.

             
  • sanduCu
    Noiembrie 7, 2013 la ora 00:29

    Dl. Constantin, va casunat pe articolul asta sau va trecut osul de cutit? Danut va sfatuieste, precum politicienii: „ca si cap de familie sa faci ce e mai bine pentru tine”, adica lasati balta familia (sau tara pentru ei) si vedeti-va de ale dvs. In orice caz, asteptam de mult o schimbare si in atitudinea dvs. Nu a fost o surpriza pentru mine, precum baba Dochia si cojoacele, unul cite unul. Chiar si intre comentariile de mai jos si astea din fata. Pentru un tip care „rumega”, puteti fi asemanat cu o piatra de hotar, in evolutia furiei generale. Inseamna ca e de rau. S-a terminat cu gluma, de parca ar fi glumit cineva pina acuma. Mai aveti o reduta cu „piata concurentiala” dar o sa cada si aia, faptul ca respiri mai mult aer decit cel de linga tine nu te face mai fericit in viata. Ultimele 3 comentarii sunt intr-un crescendo. Mai zilele trecute sustineati ca tara nu are nici un viitor si acuma „nu cred ca eu voi apuca vremurile acelea”. Marcant. Precum undele premergatoare, din ce in ce mai dese. Pe cind undele secundare, alea longitudinale? Nu flatez. Nu sunt genul. Dar daca punem, unul linga altul, ce ati scris cindva pe acest blog si ce ati scris acuma – nu sunteti aceiasi persoana. Incercind sa-l gasesc pe Laurentiu Catrina, am intrat pe facebook-ul lui si… pe lateral, primul dintre titlurile de oferte ale astora cu comert electronic, vad: „Vreti sa stiti daca cineva a fost inchis? Intrati pe site-ul… M-am dus si am simtit la fel cum simteam cu un an inainte de plecare (marea fuga, mai mult decit evadare) pina a venit gratierea generala. E drept, era scris in romaneste. La SRI site-ul este in engleza si se mentioneaza ca trebuie sa fii cetatean roman care sa locuiesti in Romania (deci nici macar nu este obligatoriu sa fii roman, dar sa stii perfect romaneste). Ma trece un fior cind ma gindesc la citi straini vin la practica in Romania. De aia care-si spun voluntari si eu stiu care sunt criteriile, am vrut in disperare sa plec voluntar, In China sau Africa, cu asta sotia era deacord. In primul an si jumate, a fost nasol. Cu doua Mastere (unul din tara comunista si unul din tara capitalista) si experienta cit cuprinde, nu m-au primit nicaieri. Nu am fost in soc desi nu-mi facusem iluzii. Aveam instructajul facut – fara lingura de lemn la marginea societatii. Felul cum poporul isi trateaza noii sositi este exceptional. In Canada, am asteptat doar cit sa se construiasca casa, am mobilat-o si instalat-o ca nu mai trebuia sa schinb nici o scobitoare. Am simtit de la inceput rasismul sau discriminarea (interzise prin lege) – cine nu-i nascut acolo e un cacat. Daca iti face hatirul sa te angajeze, ori esti la rind cu cei la primul job sau nu le pasa ce muncesc, ori esti platit (legal dar mascat) cu 60% din ce primeste un egal de al tau (orice combinatie de pregatire si experienta). Intr-un an de zile in care nu am considerat decit ce imi corespundea, am primit doar doua interviuri. Unul ca geolog la interpretarea datelor geofizice. Urma sa plec pe o saptamina, doua in diferite zone, unde se zbura si se efectuau masuratori. Acolo faceam prelucrarea primara si acasa definitivam raportul si plecam in alta cursa. Pentru 80,000 era frumos, dar i-am intrebat care-i rata accidentelor de zbor si am renuntat. Alt interviu, la o companie care lucra cu statul (un fel de semi-
    guvernamentala) in constructii de drumuri. Seful de departament un tinerel absolvent de vreo 4 ani si seful meu direct un maistru intre doua virste care s-a vazut sef de perimetru si fandosit mare ca stie sa opereze Project Management pe computer. Amindoi la interviu. Pustiului nu i-a convenit de mine iar maistrul m-a intrebat care sunt etapele unui proiect. I-am explicat, convingindu-l si mai mult pe pusti ca nu sunt ce le trebuie pentru 70,000 si inca citeva plusuri anuale. Mi-au si trimis o scrisorica ca sunt impresionati de pregatirea si experienta mea dar au altul mai potrivit. Daca la avion am dat eu bir cu fugitii, la astia am vazut negru in fata ochilor. Ce mai trecuse anul si i-am aratat sotiei o scrisoare in care eram invitat la un interviu in… nordul inghetat. In plic era si o brosurica care sa ma „aclimatizeze” la ce sa ma astept: afara era asa de frig, ca ori te imbracai cu ce iti dadeau ei ori nu mai reveneai in casa; cladirile firmei (si minerit si constructii – eu ma pretam si cu una si cu alta din activitatile lor, Geolog sef) erau legate prin tunele aeriene, camin cultural, aprozar comunal, dar modern. Aaa si masina de teren bine asezonata a firmei. Un vecin (italian) care lucrase in conditiile alea, mi-a spus ca dimineata pleca cu masina de parca era pe traversele ferate pina isi mai reveneau cauciucurile la forma rotunda. Nu-ti spun ca m-am certat cu nevast-mea, ea NU eu da ca 140,000 nu mai gasesc in veci. Si n-am mai gasit. Anul trecut, iar am dat de cava interesant prin mijlocul Canadei (fiica-mea caresi ea se opunea, imi spunea ca acolo sunt doar indieni si traficanti de droguri si cea mai proasta universitate, am pus-o la punct cu autoritatea de parinte), m-am documentat si am vazut ca si nemtii sunt amestecati acolo (centrala era in Germania) dar nu era clar ce se doreste – ca si cum se angajeaza mercenari in prospectiuni in conditii grele. Ajung la interviu si semnez pentru prospectiuni marine in…Mediterana! Asa ceva m-a readus la viata. Acuma tachinez cu ceva pentru America de Sud. Stiu ca un animal salbatic nu trebuie sa simta ca ti-e frica, oare serpii sau crocodilii stiu asta? Astia sunt unii (habar n-am ce sunt englezi, portughezi, jamaicani,..) care se ocupa si de tunele de mare capacitate si foraje speciale de mare adincime. Aveau un tunel undeva la granita cu America si am aplicat pentru Administrator de santier (adica Diriginte). La interviu m-au intrebat daca as considera ceva extern, mai la sud – mai calificat si mai bine platit. Acuma astept, si mai caut ca cine stie. M-am apucat de aventuri la batrinete. In China, India, Japonia n-am ajuns. Nici in Norvegia. In Africa de Sud am fost sa fac o adaptare la curelell transportoare la o diamanterie – lucram muncitor la o fabrica israeliana. Viata este frumoasa cind vezi numai reusitele. Pentru esecuri si infringeri trebuie sa fii de granit. Asta nu se invata nicaieri, o ai sau nu. Eu am avut o sotie extraordinara. Nu sunt lamurit „Suntem multi cei care ne serbam onomastica in aceeasi zi”, cu ce se maninca?

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Noiembrie 7, 2013 la ora 20:00

      „nu sunteti aceiasi persoana” _ Pai nu suntem, asta spun si eu! „Suntem multi cei care ne serbam onomastica in aceeasi zi.” Exista cel putin inca un coleg comentator cu numele Constantin. Asadar, daca veti fi injurat pe acest blog de vreunul dintre noi, fiti sigur ca voi da vina pe ceilalti Constantini.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 7, 2013 la ora 20:56

        nu tine, acela este 1 iar dvs…zero.

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Noiembrie 9, 2013 la ora 19:25

          Multumesc, d-le sanduCu, dar chiar sunt mai multi comentatori cu acelasi nickname. Amuzant este ca avem si opinii didferite cu privire la anumite chestiuni, astfel ca textele noastre, uneori in acelasi thread, sunt contradictorii.

          Răspunde
           
  • sanduCu
    Noiembrie 6, 2013 la ora 21:50

    „Vin alegerile, la dracu cu economia !!!”
    Benzina din R. Moldova, motorina din Bulgaria, impozit pe saracie, salariu african, politicieni subordonati FMI, autostrazi de dreapta sau de stinga,…
    Dar cu cine votam? Hai ca salaritii isi voteaza seful, si cine n-are? Panseluta ei de treaba!

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 6, 2013 la ora 23:18

      si femei frumoasew SAndu Cu le -ai uitat femeile frumoase…. las sa vina si o mie de alegeri.Are balta peste sti tu vorba la romani.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 7, 2013 la ora 01:27

        Nu stiu daca este vorba de socialism. Ca Ponta nu este socialist este sigur, de Moscovici iarasi nu stiu – apartenenta la un partid nu spune nimic, il schimbi ca umbrella. Comunisti care s-au dezis si acuma sunt D-zeu stie ce, am vazut si legionari deveniti comunisti.
        Totusi: “Socialism = să iei mai mulți bani de la bogătanii cu mașini care alimentează mai mult cu acciză decât cu benzină la pompă și să-i dai amărâților de bugetari și de pensionari sau să crească TVA-ul la anumite produse și să scadă taxarea muncii în același timp”, diferenta este ca unul impulsioneaza economia iar altul muta fonduri. Deci e vorba de stiinta nu de politica, cind spun ca la interior nu este nevoie de politica, nu ma credeti. Iaca-ta. Moise a spus-o, poate fara sa vrea.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Noiembrie 7, 2013 la ora 01:34

          Danut, chestia asta n-are traeba cu gagicile desi e chestie de deget, l-am pus gresit.

          Răspunde
           
  • Constantin
    Noiembrie 6, 2013 la ora 20:30

    In urma cu multi ani, dupa ce m-au fugarit minerii prin orasul in care m-am nascut si am trait, am decis intr-un consiliu de familie sa ramanem in Romania, despartindu-ne de prietenii care si-au indreptat pasii spre noi orizonturi, perfect constienti de ceea ce traiam si de ceea ce urma sa vina. Nu am gresit cu nimic anticiparea noastra; toate s-au infaptuit cu cruzimea si le-am trait cu dramatismul la care familia mea si cu mine ne asteptasem. Si stiu foarte bine ca zilele pe care le mai am de trait nu vor fi intr-o tara normala. Emigrarea NU este o solutie nici pentru tineri, nici pentru batrani, este o cale de supravietuire, cu avantajele si dezavantajele ei.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 7, 2013 la ora 00:30

      Costica draga ;sa fim seriosi ,nici chiar atita pesimism !!!Pentru tineri exista solutie -sa invete si iar sa invete si sa fie flexibili in a isi cauta munca mai intii sa epuizeze posibilitatile in tara inainte de a emigra:Cei batrini adica pensionarii ca mine :Nu trebuie sa o vedeti prea ingust :De fapt o faceti de oaie de ingust unii din voi ,parca majoritatea :La ,urma urmei biata lor pensie se intoarce INTEGRAL in circuitul economic-consuma curent, servicii(TV ,telef ,poater unii internet,apa ,canal etc ) ;Poate conduc masina (Carburant, service,amenzi,bilete tzransport comun ,doctori ) plus alimente ,medicamente si daca le mai raminme ceva mai dau si la nepoti sau se duc in vreo excursie(deci platzesc la turism sa zicem local).Deci sa fiou sincer aici iN Germania la ora actuala poti sa ii numeri pe degte pe pensionarii care mai pun putin sub perna:Sincer de tot traim tot de la luna la luna aproape cu apa la gura(sdi asta in cazul meu ca exemplu dupa 40 ani de munca ).Zic majoritatea :O minoritate dar complet de neglijat isi mai permite treburi mai de lux sau pun bani la investitii deci si aia de fapt sustin economia:NU vad ,acum nu ca am ajuns eu pensionar dar nu vad ,pensionarii un factor negativ intr-o economie ba dimpotriva .Asta fiindac asera un tinar se ingreuna debalstul pensionmarilor din cauza carora vopua va merge rau in Romanica :Sincer in locul dlui POnta eu v-as dubla benzina iar din acel dublu as plati pensiile pentru ca acei bani reintra INTEGRAL in circuiot poate choiar in luna urmatoatre !!!!Si as scapa tara de imprumut extern :Abia atunci puteti respira cu totii si sa va luati friurile singuri de data asta in mina

      Răspunde
       
  • Constantin
    Noiembrie 6, 2013 la ora 20:29

    Romania NU se va asemana cu un corp ceresc mort, macar daca privim spre cei care sunt nemultumiti de liberalizarea circulatiei capitalurilor, inclusiv in ceea ce priveste dreptul de proprietate asupra terenurilor agricole, pe care le vor putea cumpara si cetateni straini. Asa cum este o prostie ceea ce spunea cineva pe blogul acesta, ca Transilvania (o zona bogata in resurse) a fost nelocuita pana in sec. al XIII-lea, nu ma astept sa creada cineva ca populatia patriei noastre va scadea prin emigrare etc. Hotii care ne conduc in prezent tara vor fi inlaturati de la putere, doar ca nu cred ca eu voi apuca vremurile acelea. Lipsa de eficienta a politicilor publice (ca sa numim in mod elegant cleptocratia) va face sa fie ratate oportunitati de dezvoltare si sa fie prelungita durata pe care Romania o parcurge spre normalizare in timp ce infractorii care ne conduc transfera averea publica in proprietatea lor privata.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Noiembrie 6, 2013 la ora 20:27

    @ un turist _ „cu ce valoare intra un concern sau o firma la bursa…” _ Piata concurentiala este cel mai eficient mijloc de alocare a resurselor. Altul mai eficient nu s-a descoperit inca. Lucruri perfecte nu ne putem astepta sa existe pe Pamant. Le vom gasi la Ceruri. Nu valoarea creste cu 300%, ci valoarea de schimb, adica pretul. Escroci sunt cei care incalca legea, cei care cumpara si vand se cheama ca infaptuiesc acte de comert. In privinta taxelor, probabil ati sesizat corect, in cele mai multe cazuri masura cresterii fiscalitatii are ca efect franarea cresterii economice. Adoptarea masurii, insa, se afla in sarcina guvernului, si NU a FMI. Pentru ca a venit vorba, un succes notabil al FMI in tara noastra este cel de la Tarom, unde politicienii nostri au fost nevoiti sa actioneze impotriva propriilor interese.
    P.S. Suntem multi cei care ne serbam onomastica in aceeasi zi.

    Răspunde
     
  • folclor
    Noiembrie 6, 2013 la ora 16:57

    o sera buna romani

    Răspunde
     
  • diaspora
    Noiembrie 6, 2013 la ora 15:50

    NATIONALIZAREA AVERILOR ILICITE MARII CORUPTI DUPA # # #
    NATIONALIZAREA AVERILOR ILICITE MARII CORUPTI DUPA # # #
    NATIONALIZAREA AVERILOR ILICITE MARII CORUPTI DUPA # # #
    NATIONALIZAREA AVERILOR ILICITE MARII CORUPTI DUPA # # #
    NATIONALIZAREA AVERILOR ILICITE MARII CORUPTI DUPA # # #

    Răspunde
     
  • Adrian D.
    Noiembrie 6, 2013 la ora 15:45

    Moise, tlate bune shi frumoase cu analiza dvs., numai ca observ ca ea lasa deoparte cateva amanunte simple: a. eternul shi fascinantul FMI (cum de nu atzi scris ca povestea asta s-a facut in contextul negocierilor pentru FMI???? Poate ca ieshea la socoteala mde final ca exista shi o legatura de cauzalitate, ca sa shtie shi tzugulanul mioritic cu ce se mananca treaba asta, nu de alta…) b. liberalismul , el insushi, saracul de el, are fatzete shi forme multiple de exprimare, daca stam sa ne uitam la istoria acestei doctrine politice shi la modul cum a fost ea apropriata de varii partide shi partiduletze. Acum o surta de ani, liberalismul romanesc – ala al lui bratianu, da- era mai degraba la stanga decat la asha-numita dreapta, din punctul de vedere al implicarii statului in economie (de pilda). shi c) in fine, asha cum era ushor sa sari de la socialism la comunism in anii 60-70, fiindca ele doua doctrine se cam atingeau, tot la fel azi e foarte ushor sa sari, inconshtient chiar, de la liberalism (care oricum e o doctrina proteica, dupa cum spusei, cu multe fatzete) la neoliberalism care e o tampenie absoluta care profita catorva. Ar mai fi shi d) de fapt, socialismul, azi, nu mai exista decat ca subiect de studiu academic. Partidele care se numesc social-democrate practica o forma aparte de neoliberalism, asezonata cu un discurs relativ de „protectzie sociala”. In punctul acesta, diferentzele dintre „liberalul” Chitzoiu shi „social-democratul” sunt chiar neglijabile, shi asta cu atat mai mult sub bagheta dirijorilor de la FMi & BNR (care dirijori, se uita mereu, shi nu se spune niciodata, sunt parte esentziala la negocierile care de-abia se incheiara).
    Cat despre povestea cu scaderea CAS-ului, era oricum o iluzie. A confirmat-o repede madam FMI (nu m-am mai obosit sa-i retzin numele, numerita).
    Shi oricum, iarashi uitam, orice acord cu FMI se renegociaza odata la 3 luni – iar experientza a dfovedit-o ca renegocierea nu se deruleaza aproape niciodata in favoarea romanaiei.
    Astfel incat CAS-ul, liberalismul, socialismul etc… sunt doar concepte.
    Ceea ce conteaza e marirea accizei pe benzina shi privatizarile care stau sa inceapa.
    restul e poveshti.
    care poveshti, ca de obicei, ne intereseaza mai mult decat detaliile esentziale, dupa cum se vede.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 6, 2013 la ora 23:23

      buna seara domnu Adrian -bagati si munitia grea,tare la gioale lui Costica (Constantin )

      Răspunde
       
      1. Adrian D.
        Noiembrie 7, 2013 la ora 02:18

        de ce, Dle Onofrei? Domnia sa cu ale sale, eu cu ale mele.

        Răspunde
         
    2. VictorL
      Noiembrie 9, 2013 la ora 18:01

      @AdrianD.Ce-mi place cind imi dai dreptate pina la urma…Liberalii din PNL sunt liberali cum sunt eu preot.Am scris si eu de Bratianu si chiar de Belcescu de la 1848.Atunci m-ai combatut dar ideile erau comuniste,desi comunismul a fost numit asa de Lenin mult mai tirziu.La fel ca intotdeauna schimba denumirile si palaria dar Maria e aceiasi,cu apucaturi cu tot.Scopul e puterea,nu conteaza ca o au si nu stiu ce sa faca cu ea…Doar taxe si amenzi insa cu astea nu te poti duce in fata FMI-ului decit ca ala din ultima banca,scos la tabla cind el nu a citit nimic si a jucat fotbal.Se adevereste ca Boc a fost injurat degeaba.E TVA mare la 24%?Bucura-te ca inca e mic…Dar binenteles ca Madam Lagarde este de vina si neaparat Basescu…

      Răspunde
       
  • titi
    Noiembrie 6, 2013 la ora 15:20

    Draga Moise, iti aduc aminte ca prin primavara lui 2009 ( daca imi aduc bine aminte ) , tataie ilici iliescu impreuna cu bombonel nastase avertizau activul de partid al pdsr ( PSD a fost un partid interbelic , atit… )sa aiba grija ca pnl-ul a devenit pdsr2 si se situeaza mai la stinga lor. Iar crin a lu’ kakarau nu a fost niciodata suspectat ca ar fi de dreapta , iar tov chitoiu e pupilul tov. gradu’ rusanu. Deci nicio noutate …Mii de scuze dar nu pot folosii litera MARE la scrierea numelui acestor derbedei ai politicii !

    Răspunde
     
  • diaspora
    Noiembrie 6, 2013 la ora 15:10

    romania apartine romanilor? una si buna regi printi baroni gandoni ect.zisul rege om de treaba? asta care a trada romania si pe romani, asta care a pradat romania si pe romani asta care a primit felicitari si ordin de la stalin,putrigaiul asta care are castele si avutii enorme pe pamant romanesc iar rominii mor de foame pleaca prin lume la munca injositoare destrama familiile se distrunge neamul romanesc iar voi il sarbati pe putregai

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Noiembrie 9, 2013 la ora 18:16

      @Diaspora.Cit timp te odihnesti citeste o carte.Putregaiul ala e roman si el iar daca nu era bunica-sau si strabunicu-sau poate nici tara numita Romania nu era,atit cit a mai ramas intreaga.Nu mai semna Diaspora ca murdaresti cuvintul…

      Răspunde
       
  • Cris
    Noiembrie 6, 2013 la ora 14:48

    Se practica INFOMETAREA GRAVA A POPULATIEI. Desi veniturile sunt la valori foarte mici, africane, de-a dreptul, Guvernul Romaniei gaseste noi cai de subtiere a buzunarelor celor care abia o taraie de pe o zi pe alta.

    Aceste personaje abjecte care ne conduc considera, impreuna cu FMI ca Romania e plantatia lor de sclavi care pot fi oricat infometati de dragul stabilitatii bugetului.

    Răspunde
     
  • Anonim
    Noiembrie 6, 2013 la ora 14:25

    Si mie imi plac emisiunile lui Moise pline de basisme.

    Răspunde
     
  • Alex Jones
    Noiembrie 6, 2013 la ora 14:15

    Moise imi plac emisiunile tale si le ascult dar e timpul sa depasesti acest punct de intelegere a economistului de pe strada sau de la catedra si ti fac o recomandare incearca sa intelegi Hegelian dialect / creerea unei probleme /criza / rezolvarea problemei in favoarea ta. Este principiul de baza applicat in tot ce se intimpla. Pentru ca nimic nu se intimpla din intimplare. Ar trebui sa citesti despre agenda 21 si atunci totul ar apare clar de ce in Romania se intimpla ce se intimpla o carte buna este Behind the green mask Toate cele bune

    Răspunde
     
    1. Marian Androne
      Noiembrie 6, 2013 la ora 16:50

      Agenda 21 sau 69, esti sigur?
      Mai bine spuneai pe sleau: ungurii, evreii, abhazii, sau mayasii…nicidecum romanii, sunt de vina!
      Conspiratia prostiei face victime de mii de ani.

      Răspunde
       
      1. folclor
        Noiembrie 6, 2013 la ora 16:56

        cati Romani sunt la guvernare ? majoritatea nu au nimic in comun cu aceasta natiune-bastinasa.

        Răspunde
         
  • diaspora
    Noiembrie 6, 2013 la ora 14:15

    Domnilor, cati Romani sunt in Guvernul Romaniei?Maroritatea nu au in comun mai nimic cu natiunea Romaneasca nici dupa hip nici dupa port.

    Răspunde
     
  • folclor
    Noiembrie 6, 2013 la ora 13:26

    bune poze-rare exemplare de Romani, trei sminiti hapsini.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Noiembrie 6, 2013 la ora 13:21

    Presedintele acuza guvernul ca actioneaza in defavoarea I.M.M. Oare prin reducerea veniturilor bugetarilor cu 25% si cresterea tva cu 5 pct procentuale in 2010, unde s-a dus consumul intern,cel care a afectat cel mai mult I.M.M.?Domnia sa este confuz, vrea autostrazi ,dar nu taxe .Introducerea cotei unice in 2005 era dorita si de P.S.D la 19% si este o masura aplicabila in perioade de crestere economica sustinuta.Ce spun prognozele de crestere pt U.E., principala piata de export a Romaniei si pt Romania?Cresterea salariului minim s-a efectuat pt a nu destabiliza bugetelor celor saraci in fata avalansei de scumpiri generata de programul de liberalizarea a energiei electrice si a gazului metan semnat in perioada Boc,fara vina ultimului dupa o perioada de ragaz 2009 -2011.Acest animal politic actioneaza nu in favoarea Romaniei pe care o invoca cu atata nerusinare ,ci pt gruparea politica sau in interes personal.Oare daca se intrdoucea taxa pe carburant in 2011, prin constructia de autostrazi, cate locuri de munca s-ar fi creat si daca Mechel ar fi fost inchis?!
    P.S. Lupul de mare isi schimba parul dar naravul ba -vezi actiunile distructive ale acestui personaj cu nuante malefice ,de la intelectuali ca Andrei Plesu pana la Boc, ce nu a semnat proiectul Rosia Montana si asta ii face cinste fostului premier.

    Răspunde
     
  • folclor
    Noiembrie 6, 2013 la ora 12:43

    DREPTATE SOCIALA ! TESTUL CU DETECTORUL DE MINCIUNI-AVERILE ILICITE NATIONALIZATE.MARII TALHARII LA ###

    Răspunde
     
  • Constantin
    Noiembrie 6, 2013 la ora 12:21

    Singura solutie pentru tineri este emigrarea. Deficitul de pensii este atat de mare ca acesti 3 mln. de muncitori in privat niciodata nu vor putea sa sustina pensionarii si bugetarii fara sa-si sacrifice propriul nivel de trai. Romanua nu are o strategie demografica pe termen lung, cei care produc ceva in tara asta sunt putini si nu pot genera alte afaceri pe orizontala.
    Apropo, ce se mai aude cu minciuna aia de 1 mlrd. euro, eu nu m-am lamurit pe ce exact s-au fraudat acei bani.

    Răspunde
     
    1. un turist
      Noiembrie 6, 2013 la ora 13:02

      Constantin: Credeti cu adevarat ca este mai buna emigrarea tineretului? Si in statele westice devine tot mai complicata problema pensiilor care sint si ele reduse din an in an. Vreti o Romanie care se aseamana cu suprafata lunara adica sa nu mai fie nimeni peste sa spunem 2 generatii? Peste tot nu numai in Romania cel MIC este exploatat la maxim,Nu mai esti bun te arunca la gunoi sau cum spune Romanul pe linia moarta. De multe ori aceasta *BUNASTARE* din west este numai o reclama si ascunsa dupa niste fatade. Nu o sa fie niciodata ca in Romania asta este adevarat dar sa se caute unde este nodul si sa se dezlege.Nu se poate cum si spuneti sa traiesti numai cu minciuni si inselaciuni. In privinta economiei si a locurilor de munca este iarasi o problema, si la noi se infrumuseteaza aceste cifre. Vedeti numai cu ce valoare intra un concern sau o firma la bursa si dupa un an este notata dublu sau chiar triplu, oare nu se fac speculatii? Oare valoarea creste cu 300% cu acelas personal si cu aceeasi desfacere. Toata Europa este cuprinsa de un cerc de speculanti si escroci si Romania nu scapa de ei din contra se agraveaza situatia. In privinta benzinei avem saptaminal si chiar zilnic diferete de preturi de pina la 0,13€ deci iarasi o problema a concernelor. Se poate spune ca si politicienii sint slugile acelor concerne dar poate nu au de ales ca sint santajati. Se stie bine ca finantele conduc lumea.Ce este adevarat ca marirea taxelor este o piedica in dezvoltarea economiei.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Noiembrie 6, 2013 la ora 15:00

        @ un turist- Eu asa cred pentru mine, cel mai bine este sa plec pentru o perioada, cel putin, foarte lunga. Am fost plecat si din prostie m-am intors crezand ca poate se schimba ceva si eu pot sa schimb ceva. A fost naivitatea tineretii si cu asta raman. In ce priveste argumentele Dvs. aveti dreptate, diferenta este ca acolo iti ramane ceva la salariu dupa impozite iar daca ramai somer ai protectie sociala superioara celei din Ro. Stiu ca si strain trebuie sa muncesti enorm dar eu am experienta si nu am avut probleme, stiu ca si in Vest au o populatie imbatranita numai ca acele tari compenseaza prin imigranti calificati iar piata muncii este destul de accesibila pentru cei mai experimentati si calificati. Faptul ca ei au somaj mare in randul tinerilor se datoreaza lacunelor din sistemul de invatamant si ca acei tineri refuza sa mai invete meserii grele sau macar o limba straina. In Romania cunosc oameni trecuti de 40 de ani care nu-si pot gasi de munca desi au diplome de Ingineri, Chimisti etc. Sunt multe de spus aici dar eu raman la parerea ca Romania este un stat cam ratat….

        Răspunde
         
        1. Constantin
          Noiembrie 6, 2013 la ora 19:34

          Suntem multi cei care ne serbam onomastica in aceeasi zi.

          Răspunde
           
          1. Adrian D.
            Noiembrie 10, 2013 la ora 01:09

            … atunci diferentzia-va. Despartzitzi apele shi constantinii.
            Altminteri, schizoidie sa fie, dac-o cer interesele partidului, dar s-o shtim shi noi.

             
        2. dan onofrei
          Noiembrie 6, 2013 la ora 21:11

          Costica draga tu ai obligatia pentru tine si familia ta ca si cap de familie sa faci ce e mai bine pentru tine;DAr inainte sa o faci gindeste de 2 ori prin cap nu prin stomac(chiar daca iti e foame) daca totusi nu e mai bine sa ramii in tara.Cel putin acolo in rural puteti trai ca regii odata daca va luati o casuca modesta sa aveti si o curte de cca 1000 mp:Va putei tine niste gainuse ,si alte mici animale stiti voi mai bine ca mine.Porc ,etc(tata bun a tinut in Piata Romana vorba ceea si porumbei si citeva gainuse si avea deja peste 90 de ani ):Nu mai vorbesc de vin acum toamna ca mor de ciuda pe ,voi(mosu avea o bolta Dumnezeu sa il ierte si cu 80 de ani mai facea vo 60 litri Merlot de mina 1 din bolta din fata casei !!iti jur)
          Costica rau este peste tot tata ca sintem 7 miliarde si cu papica avem peste tot probleme in lume in viitor ,ca si cu munca va fi si mai groasa;Aici nu trec decade sa nu auzi ca ala si ala taie cu miile locuri de munca ;Dupa ec acum vreo 2 luni Siemens a dat cunoscut ca taie global 15 mii angajati de pe lista ,la fel si Thyssen mii datorita unei afaceri nefaste in Brazilia si mai cite de management mizer ,azi chiar citeam ca gigantul RWE -marele furnizor de curent german va taia mii delocuri de munca desi de la anul ne vor scumpi incepind cu 1 ianuarie cu 6 euro KWh( e drept asta o fac politicienii care au facut socoteli eronate cu schimbare la curent eco)deci noi platim asta este si salariile nu se mai ridica nu mai ciriie unul ,iar la pensionari definitia este NULL Runde adica zero si baga-ti degetul in popou:E deja stabilita :Eu il plateam deja 34 de centi/Kwh deci peste 2 luni voi da 40.Si am consum ca am boiler trifazic la baie in principiu tot e electric afara de incalzire momentan dau 180 Euro/ luna sigura de la 1 ian tre sa socotesc cu 200 curentul lunar:Pa si la gara CA ACU SINT SI PENSIONAR deci string cureaua:Deci ne ternina.,Dar ce sa faci:DA :stringem cureaua:Voi minca si mai multa ceapa (imi aduc anula ceapa de apa minuta de la Buzau dar e scumpa si acolo pe sosea o vinmd la funie dare o nebunie ) cu sare si piine:Pe piine pun ceva untura deporc(O fac singur -iau slanina de cla macelar ,o topesc si o amesetec cu mirodeniii uscate din gradina -peste 10 sorturi:Apoi o pun la borcan) :II trag si o vodca ruseasca facuta cu catina romaneasca care am löuta-o tot dela voi (este aur curat si bietii tigani o vind amaritii cu 2 euro/ Kg deci pe nimica In muntii Buzauilui pe sosea ) .
          DEci se poater trai:Si inca bine.cum zice dom mBAsescu:MzuraTURI MI-AM PUS VBREO 4 portii bune din ultimele rosii si fasolea uscatra am adus dela tara o nebuniede iahnie face baba mea. E mai rau daca esti bolnav atunci e groasa dar nu trebuie gindit la rau.

          Răspunde
           
      2. sanduCu
        Noiembrie 6, 2013 la ora 18:55

        Dl. Unturist, sunteti optimist? „Nu o sa fie niciodata ca in Romania asta este adevarat”. Succes. Despre „Oare valoarea creste cu 300% cu acelas personal si cu aceeasi desfacere”, v-as aminti o zicala: pestele mare inghite pe cel mic, si asta poate explica.

        Răspunde
         
      3. dan onofrei
        Noiembrie 6, 2013 la ora 20:34

        asa vad si eu stimate dle.un turist.
        Cu tot greul de acolo daca tineretul ia taurul de coarne reusesc nu tzrebuie saiai neaparat calea pribegiei-estze o solutie dar e bine sase gindeasca macar de2 ori inainte sa faca pasul si macra deaca iol, fac sa mearga pregatiti cu limba si o promisiune certa de munca si cazare sigura :Clar supara taxarea este rea dar este si o vorba la romani -orice rau spre bine.Poate trebuie sa fie cumva si putin mai optimisti:Acum spuneti si dvs.care stiti ce tara minuta si bogata au:La tara se poate trai ce noi aici in WEst in vecii vecilor nu visam :MAi intii ca au spatiou nu glouma si nu sint inghesuiti ca noi,apoi unnaer curat ce nu visezi aici decit in BAyern in munti la Obersdorf:IAr hrana au curata dar unii nu vor ,acolo e la coada vacii :Inainte parintii lor ,navetistii cum le spunea munceau ,multi din ei munci grele de tot fizice ,faceau naveta cu trenul ,autobuzele si seara mai dadeau si de mincare la porc ,gaini .vaca o mulgeau,unii aveau siomparinti paralizati care cumva ii mai si ingrijeau!!!NU ca astia tinerii vedeti comentariul unuia Cosmin -sa dispara pensionarii si am rezolvat problema costurilor !!!Deci noi sintem probnloema o spun cu gura lor si inca larg deschisa HALAL romani si bunatatea lor sufleteasca !!:Acum, las ca dam cu degetelul
        pe tabletta si vaca o mulg aia de la KAufland pentru noi!!!
        Deci se poate tari minunat dar trebuie sa aiba vointa de lupta cu greutatea vietii:Astia si-au pierdut complet curajul!!Clar ca au si avut politicieni care i-a vindut cu totul in anii dupa 89 dar nu pot la infinit sa miorlaie.
        Deci ei sa fie sanatosi sa invete ,fiecare sa invete ceea ce intradevar are talent si vor reusi .

        Răspunde
         
    2. Cris
      Noiembrie 6, 2013 la ora 13:22

      Cea mai buna solutie este sa nu mai platim NIMIC CA IMPOZITE SI TAXE incepand de ACUM.

      banii ajung la Mafie si nu vom beneficia de ei.

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Noiembrie 6, 2013 la ora 21:21

        sinteti prea exagerat -nu cred ca in situatia de azi nu s-au trezit politicienii la realitate si nu vor fi mai zgirciti cu impartzirea banilor colectati.Eu sint convins ca s-au trezit la realitatea altfel le puneti la toti pielea pe batz.Presa independenta trebuie sa stea la tot pasul dupa actiunile lor cu economisti ca dl.Chirita Aurelian si daca o dau in bara safie trasi la raspundere de justitie independenta ,nepartinica .SA NU EXISTE IMUNITATE nici unui PARLAMENTAR, a fost prins cu mita in sac sa raspunda caci este reprezentantul poporului:SA SE LIMITEZE AVEREA PARLAMÈNATRILOR -sa dovedesaca ca TOT ce are survine din munca lui onesta de angajat pentru popor.deci sa decida parlamentar sau om de afacere nu ambele.

        Răspunde
         
    3. sanduCu
      Noiembrie 6, 2013 la ora 18:47

      nu stiu daca e minciuna dar Moise zice ca un miliard e pentru 2014 si inca doua miliarde se vor adauga in 2015.

      Răspunde
       
    4. Constantin
      Noiembrie 6, 2013 la ora 19:33

      Suntem multi cei care ne serbam onomastica in aceesi zi.

      Răspunde
       
  • Cris
    Noiembrie 6, 2013 la ora 12:17

    Nu ma revolta nimic mai mult decat prostia crasa a asa-zisilor „analisti economici” care propovaduiesc pe la TV ca scaderea CAS-ului cu 5% va conduce la cresterea numarului de locuri de munca.

    Faceti niste calcule, oameni buni, nu fiti idotzi.

    Reducerea CAS cu 5% este PRAF IN OCHI. Reducerea tuturor taxelor si imopozitelor e solutia pentru locurile de munca. Daca oamenii nu au bani nici de mancare, locurile de munca nu vor pica din cer.

    Romani, treziti-va! Sunteti prostiti pe fatza la TV zi de zi. Incercati sa ganditi singuri.

    Răspunde
     
  • vlad
    Noiembrie 6, 2013 la ora 11:34

    cand e criza, trebuiesc taiate cheltuielile ”la sange”. Cel putin asa e in sectorul privat, pe unde-mi fac veacul. Se renegociaza preturile cu furnizorii si nimeni nu indrazneste sa mareasca preturile fata de clienti, ca i-ar pierde. Poate trebui aplicate o parte din aceste practici si la stat.

    Răspunde
     
    1. diaspora
      Noiembrie 6, 2013 la ora 11:42

      SUNT LUCRURI CU MULT MAI IMPORTANTE PE CARE TREBUIE SA LE APRECIEM SI SA LE PROMOVAM CU TRAGERE DI INIMA, REGILE REGINA PRINTII SI PRINTESELE BARONII SI TOT SOIUL DE SUS PUSI CU AVERI COLOSALE CASTELE PALATE HARTII DE VALOARE AUR ….POPULATIA DE RAND ESTE UN SIMPLU ARGAT CARE REBUIE SA CONTRIBUIE LA BUNASTAREA CELOR PUTRED DE BOGATI SNGELE SI SUDOAREA POPORULUI ESTE SACRIFICIUL SACRU CARE TREBUIE CEDAT FARA DREPTA LA APEL ASA E ROMANUL SA I PROMOVEZE PE TRANTORI STRAIANI TRADATORI TALHARI SI TARATURI POLITICE MARII BOGATI CARE AU PRADAT TARA SI NATIUNEA SE BUCURA DE PRIVILEGII SI CINE SA I PEDEPEASCA CINE ?

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Noiembrie 6, 2013 la ora 19:11

      Taierea la singe in privat inseamna concedierea fortei de munca. Se aplica asa ceva si la stat, din cind in cind (uneori mascat de activitatea agentiilor de HR), dar totusi statul are mai multa grija de ai sai – fiecare cu secretele si practicile lui (in industria alimentara, de exemplu, sunt angajati mult mai usor cei care au deja experienta si cunostinta de invirtelile clanului). In spatele experientei care se cere, se ascund alte subdedesubturi – motiv pentru care cine are cunostinte invatate dar nu practica „productiva”, continua sa stea pe bara. Majoritatea care au reusit in viata, au avut un inceput cam umbrit, de care nu vor pomeni niciodata. La primul interviu, trebuie sa minti (de-ngeata Dunarea) si pe urma sa tii capul plecat si pliscul inchis pina faci „vechime” acceptata oriunde.

      Răspunde
       
      1. vlad
        Noiembrie 7, 2013 la ora 09:16

        sigur exista si alte cheltuieli, nu doar cu personalul, care pot fi reduse. In privat, cheltuiala cu personalul e mica; nu zic – se mai angajeaza si prieteni, veri, etc si la privat.
        Dar un manager care trebuie sa aduca profit nu supra-angajeaza. Ma refer la firme serioase; multinationale dar nu numai. In principal personalul e echilibrat in raport cu nevoile firmei, iar cheltuielile cele mai importante sunt cu materialele directe.

        Răspunde
         
  • EMINESCU
    Noiembrie 6, 2013 la ora 11:08

    Mita e-n stare să pătrundă orişiunde în ţara aceasta, pentru mită capetele cele mai de sus ale administraţiei vând sângele şi averea unei generaţii.

    Răspunde
     
  • folclor
    Noiembrie 6, 2013 la ora 11:07

    romanii sunt condusi de straiani

    Răspunde
     
  • Marian Androne
    Noiembrie 6, 2013 la ora 10:53

    Legile fizicii functioneaza de milenii. La actiune exista o reactiune egala si de semn contrar…
    La Ruse sunt inregistrate vreo 18.000 de firme, doar 6000 sunt autohtone, restul sunt romanesti, grecesti, turcesti…
    Am platit acum un an cam 800 leva (400 euro)iar chiria pe spatiu (fictiv, desigur) a fost…50 leva/an. Mi-au merit-o acum cu 5 leva, cica e cerere. Oare de unde?

    Răspunde
     
    1. vlad
      Noiembrie 6, 2013 la ora 11:14

      destepti bulgarii astia. Am vazut multe masini inmatriculate in
      Bulgaria, acum aud si de firme. Vor deveni, incat-incet, un paradis fiscal pentru tarile din zona. Atunci probabil se va sesiza UE…

      Răspunde
       
      1. Marian Androne
        Noiembrie 6, 2013 la ora 12:54

        Bulgaria ESTE deja paradis fiscal vs. Romania.
        Tva e returnat in 30-60 de zile! Pe mine m-au bagat in evidente la 45 de zile.
        Taxa profit flat 10%
        Salarii jumatate fata de Bucuresti. Taxa pe munca 60% vs.Romania.
        „Export” clientilor mei finali fara TVA 24%.

        Răspunde
         
        1. vlad
          Noiembrie 7, 2013 la ora 09:19

          mda, am primit si noi o factura de la niste romani, care aveau o firma in Ungaria sau Austria, nu mai stiu exact.
          E convenabil fara TVA, doar ca trebuia sa platim in Euro; probabil o factura in Leva, fara TVA, e si mai avantajoasa (nu cunosc paritatea Leu – Leva).

          Răspunde
           
  • CRISTINA MARIA
    Noiembrie 6, 2013 la ora 10:40

    tocmai am afirmat faptul ca NU MA REVOLTA NIMIC AICI.cand fac rost de ochelarii necesari nu va mai scriu in CAPS.altceva ma oboseste seara si motivul pt.care nu va pot urmari seara pe TVR1 este acea miscare,agitatia si gesticulatia excesiva pe care o efectuati cand expuneti temele informative la BIZIDAY…in rest e ok.cu invitatii sunteti static si ne transmiteti o imagine CALMA.va multumesc pt.spatiul acordat

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 6, 2013 la ora 19:20

      asa e Moise, nu mai da din miini ca poate lovesti pe cineva

      Răspunde
       
  • Cris
    Noiembrie 6, 2013 la ora 10:23

    ATENTIE!

    Trebuie tras un semnal de alarma foarte serios in zona salariilor minime, care nu ajung nici pentru mancare !!!

    Salariile sub 2000 lei net / luna NU ar trebui sa aibe nicio taxa, pentru ca reprezinta mai putin de 450 de euro pe luna, deci reprezinta practic subzistenta.

    Statul roman practic „impoziteaza foamea romanilor”

    Sunt impozite pe foame, va spun.

    Răspunde
     
    1. diaspora
      Noiembrie 6, 2013 la ora 11:39

      SUNT LUCRURI CU MULT MAI IMPORTANTE PE CARE TREBUIE SA LE APRECIEM SI SA LE PROMOVAM CU TRAGERE DI INIMA, REGILE REGINA PRINTII SI PRINTESELE BARONII SI TOT SOIUL DE SUS PUSI CU AVERI COLOSALE CASTELE PALATE HARTII DE VALOARE AUR ….POPULATIA DE RAND ESTE UN SIMPLU ARGAT CARE REBUIE SA CONTRIBUIE LA BUNASTAREA CELOR PUTRED DE BOGATI SNGELE SI SUDOAREA POPORULUI ESTE SACRIFICIUL SACRU CARE TREBUIE CEDAT FARA DREPTA LA APEL ASA E ROMANUL SA I PROMOVEZE PE TRANTORI STRAIANI TRADATORI TALHARI SI TARATURI POLITICE MARII BOGATI CARE AU PRADAT TARA SI NATIUNEA SE BUCURA DE PRIVILEGII SI CINE SA I PEDEPEASCA CINE ?

      Răspunde
       
  • Cosmin
    Noiembrie 6, 2013 la ora 08:52

    Dupa masinile inmatriculate in Bulgaria urmeaza alimentatul cu motorina in Bulgaria, inmatricularea firmelor in Bulgaria, salariile platite in Bulgaria, cumparatul de la supermarket din Bulgaria si mai sunt idei!
    O sa ramana singuri Ponta cu Ca…. Antonescu, cu pensionarii si bugetarii, sa le plateasca ei lefurile! Pentru ca pensiile nu se pot muta in Bulgaria!!! Ha!!

    Răspunde
     
  • Cris
    Noiembrie 6, 2013 la ora 08:19

    Am urmarit toate posturile TV – SE ABEREAZA LA MAXIM.

    In primul rand, scumpirea combustibililor este crima la buzunar raportat la nivelul de trai african din Romania. Se vor scumpi TOATE produsele in special cele alimentare.

    In al doilea rand, trebuie sa fii tampit sa crezi ca o mica reducere a CAS, de 5%, va dubla numarul locurilor de munca in Romania. Va imbunatati un pic cash-flow-ul firmelor… ATAT. Ca sa se vada ceva in bugetul firmelor, trebuie sa scada MASIV toate impozitele astfel incat sa creasca consumul.

    NUMAI prin cresterea consumului firmele vor crea noi locuri de munca. Restul sunt abertatii.

    Chitzoiu e un gabor abject. Ponta e un personaj dubios, cu intelect economic redus. Ne conduc niste redusi intelectual – slugi ale FMI.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Noiembrie 6, 2013 la ora 08:18

    D-le Moise Guran masura de majorarea a accizei la combustibili nu are legatura cu o masura de stanga ci cu dezvoltarea retelei de autostrazi pe care o solicitati de atat timp fiind prin natura sa o masura de dreapta.Majorarea salariului minim si indexarea pensiilor se face pt cresterea consumului intern – ce nelinisteteste inclusiv F.M.I.-in vederea mentineri locurilor de munca.Inteleg supararea d-v pt nereducerea fiscalitati muncii ,dar situatia europeana nu permite o masura ca aceasta acum ,altfel s-ar mari taxele.D-l Voinea s-a demonstrat inca odata clasa de economist iar un calcul simplu confirma o inflatie chiar mai mica decat cea preconizata de B.N.R~0,2%.Influenta cresteri accizei 6% ,ponderea in chelutielilor fimei de transport 1/3,cheltuielile de transport in pretul marfii 6%

    Inflatia prognozata fara absortie din partea producatorilor de combustibili si a transportatorilor(%).=6/100*1/3*6 =0.12%.Ce diferenta colosala intre d-l Voinea si baietasul Victoras, ce a iesit sa prezinte triumfalist finalul negocierilor fara sa inteleaga nimic!

    P.S. D-le Constantin, sper ca veti avea puterea de a recunoste aprecierile gresite la adresa D-le Voinea, un gest de minima educatie-va reamintesc apelativul de ,,gugustiuc mediatic” .Sau puneti totul in carca d-lui Gerghina?! Intr-o tara normala, d-l Voinea ar fi apreciat ,deci Brucan s-a inselat amarnic.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 6, 2013 la ora 20:06

      Dl. Chirita Aurelian Stefan, cu „nereducerea fiscalitati muncii ,dar situatia europeana nu permite o masura ca aceasta acum ,altfel s-ar mari taxele”, sunt totalmente NEdeacord. Nu stiu la ce „situatie europeana” va referiti, dar crocodilul ei de situatie! Europei nu-i pasa de Romania, atunci de ce invers? Si acuma ca m-am racorit, la problema. O taxare mica a muncii duce la un salariu mai mare – ceea ce nu-i rau. As, e rau pentru patron: salariu mai mare = contributie mai mare la buget (cota de pensii, cota de asigurare medicala), salariul mai mare = creste pretul (ca doar n-o sa scada profitul), taxa mai mica pe munca = creste TVA (drepturile bugetului neschimbate). Dar, una peste alta, este bine pentru toti: salariat, patron si buget. Puterea de cumparare creste, circulatia…circula, bugetul nu se mai imprumuta pe seama salariului minim, somajul si migratia scad. Europenii sa-si vada de-ale lor.

      Răspunde
       
      1. Chirita Aurelian Stefan
        Noiembrie 7, 2013 la ora 09:59

        D-le SanduCu, sunteti sigur ca o reducerea a fiscalitati pe munca pt angajat va duce la cresterea consumului?Presa dorea cu insistenta o reducere pt angajator ,in mare parte.Datele din economie va contrazic-vezi reintregirea salariilor bugetarilor,cresterea pensilor si cresterea anemica a consumului,mai mult o stagnare iar in consecinta statul nu colecteaza t.v.a. din neexistenta unui consumul suplimentar.Romania beneficiaza de o fiscalitate redusa in general,insa de o fiscalitete pe munca ridicata.Credeti ca in perioade de criza, o reducere a fiscalitati va conduce la aceasi colectare sau chiar mai mare precum in 2005, dupa un an 2004 de crestere economica de 8,35% ,cea mai mare dupa revolutie?Oare era bine ca cota unica sa fie de 19% iar diferenta pana la 16% sa fi fost canalizata in autostrazi?

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Noiembrie 7, 2013 la ora 22:08

          Dl. Chirita Aurelian Stefan, logica spune ca daca ai un banut in plus in buzunar, mai devreme sau mai tirziu il vei cheltui. Nu spun sa nu se reduca fiscalitate la producatori/patroni, cid oar ca statul sa nu jupoaie de pe angajat ce poate lua foarte bine de la patron. Dvs aveti date economice care sigur par a contrazice ceva logic. In meseria mea asa ceva se numeste anomalie, care este foarte bines a fie studiata de cine se pricepe – pentru o posibila remediere sau schimbare. Dvs chiar spuneti ca Romania are o fiscalitate generala redusa (foarte bine) si o fiscalitate a muncii ridicata (foarte rau) – orice banut in plus in buzunar inseamna crestere a consumului.
          Intrebati daca in perioada de criza colectarea va fi mai mare? Stiti si dvs ca in criza economia stagneaza, atunci de unde mai multa colectare? Crestere economica in 2004 si colectare mai mare in 2005, mi se pare logic. Nu fac legatura intre 19% si 16%, dar, inca odata, decit sa ma imprumut ca sa fac ceva (fie si numai diferenta pina la cit mi-ar trebui), mai bine fac altceva (schimb prioritatile, aceasta schimbare generind ea insasi o noua prioritate). Chiar daca proiectul respectiv (sa zicem o autostrada) este important, o fortare financiara s-a dovedit intotdeauna mai paguboasa (dobinzi mari, santaj economic, cheltuieli de intretinere neasteptate, beneficii sub asteptari). As dori sa ma intelegeti ca sunt un al productiei, fac numai din ce am – evit sa ramin cu caruta-n drum. Pina nu am tot ce-mi trebuie nu incep – treaba mea cum ma organizez, dar trebuie sa am totul de la inceput. Mai sunt si alte metode: sa faci intelegeri de descarcarea responsabilitatii daca ceva nu vine la timp (cind am nevoie), atunci incep cheltuieli de stationare (babane) – eu nu vreau asa ceva. Probabil ca economia “politica” sa fie altceva decit economia “reala” (de productie).Daca imi spuneti ca imi dati 3% sa va fac niste km de drum, nu va fac nici un pas – nu am nevoie de procente. Imi spuneti citi bani aveti si ce doriti de la acest drum – restul proiectare si executie este treaba mea si va spun citi km veti avea. Pe aceasta baza se merge la licitatie contra proiectului statului. Uneori au fost discutii ca se cere imposibilul si am tratat situatia ca pe o anomalie – de multe ori proiectantii statului (adica ai nostril) proiectau fara sa aibe habar de terenul pe care urmeaza traseul (asta pe la inceput, i-am strins de git si au inceput sad ea cu nasul pe teren). Se pot face multe remedieri si in structura drumului functie de calitate materialului adus sau local, tii cont si de costurile specific al operatiilor. Cind le ei la puricat, cifrele se schimba.

          Răspunde
           
  • szabo
    Noiembrie 6, 2013 la ora 07:40

    Si cum spuneam inainte de a citi comentariul de pe Bizy day, ce treaba au chitoiu, antonescu si altii cu politicile liberale .Ei doar de fatada sa fie la numar cineva si in partidul liberal…ca deh trebuie si stinga si dreapta ca doar e democratie. La noi se mimeaza capitalismul de 23 de ani , de aia nu realizam nimic.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 6, 2013 la ora 20:08

      in America nu s-a mimat si sa vedem acuma pe seama cui se vor reface

      Răspunde
       
  • Petrisor
    Noiembrie 6, 2013 la ora 02:02

    incet incet, intri in mainstream. Felicitari! Din pacate TVR-ul nu e la o audienta la care sa ai o expunere la care sa ai o adevarata apreciere. Insa ce sa-i faci… cu rabdare si cu creativitatea de care dai dovada, sunt convins ca vei reusi! Ai un fan aici plus familia care de asemenea te urmareste si cativa, nu multi colegi. Te urmaresc cu placere inca de cand erai la A3, in ciuda expunerii concurentiale cu stirile protv si recunosc ca ma uitam la canalul ala numai cand era emisiunea ta.

    Răspunde
     
  • eujiji
    Noiembrie 6, 2013 la ora 01:03

    Taxe, taxe, taxe si romanul tace, tace, tace. Eu vad lucurile asa: Daca am un autovehicul, platesc 3 taxe pentru drumurile pe care ma deplasez(cele doua taxe de drumu in benzina si rovinieta). Chiar daca platesc aceste taxe eu nu am autostrazi si nici celelalte drumuri bine asfaltate. In concluzie platesc ca un prost 3 taxe degeaba, fac mai multe drumuri pe la servis (ca doar nu gasesti drum fara o groapa) si pe langa toate astea, platesc mai mult si la tot ce tine de transportul auto (cum ar fi mancarea) si asta pentru ca eu ca un bun cetatean trebuie sa contribui la acoperirea a tuturor gaurilor (furaciunile) din bugetul statului….

    Răspunde
     
    1. folclor
      Noiembrie 6, 2013 la ora 12:37

      DREPTATE SOCIALA ! TESTUL CU DETECTORUL DE MINCIUNI-AVERILE ILICITE NATIONALIZATE.MARII TALHARII LA ###

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Noiembrie 6, 2013 la ora 20:16

      Cind lucram la drumuri, sefii mei aveau o problema: cetateanul avea dreptul (efectiv, cu sanse mari de cistig) sa dea statul in judecata pentru daune. E drept ca exista si o expertiza, si un raport de la politie, adica accidentul sau paguba nu putea fi evitate de o conducere (driving)competent.

      Răspunde
       
    3. Constantin
      Noiembrie 6, 2013 la ora 20:39

      Platiti mai multe taxe decat ati mentionat si NU aveti drumuri, domnule eujiji. Cele mai consistente fonduri care teoretic sunt destinate „marilor proiecte” sunt alocate de la Buget. Adica de acolo unde merg o sumedenie de taxe. Lipsa de importanta a sumelor provenite din taxele pomenite de dumneavoastra este ilustrata mai ales de faptul ca nimeni nu stie cati bani se aduna anual si ce anume se face efectiv cu ei.

      Răspunde
       
  • Sergiu Daniel Berghian
    Noiembrie 6, 2013 la ora 00:59

    Măi Moise mă, tot mai tare ești pe zi ce trece!

    „Mai zi-le Moise, mai zi-le!”

    Răspunde
     
  • Dragos
    Noiembrie 6, 2013 la ora 00:48

    Eu as scadea TVA-ul la 18 si CAS-ul cu 5 puncte procentuale. Asa banii care umbla la negru ar apare o parte dintre ei. Desigur aceasta masura ar fi luata dupa ce as marii amenzile poate si de 10 ori pentru ca oamenii sa prefere sa scoata la lumina banii decat sa trebuiasca sa dea o spaga generoasa celor care vin in control. Pretul la combustibil intra in valoarea la toate produsele asa ca ne va afecta dar nu foarte mult,la modul general iar particular poate pe transportatori mai mult.Moise sper sa nu iti mai fie foame si sa mai mananci litere cu ar fi *r* din *cu toții că *r*educerea CAS* in rest numai de bine si succes in continuare.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 6, 2013 la ora 20:20

      cit este amenda platita de cei care vin in control? (am avut un singur „r”, si e la locul lui)

      Răspunde
       
    2. Constantin
      Noiembrie 6, 2013 la ora 20:47

      Si eu am crezut ca TVA poate reveni la valoarea de 19%. Cresterea acestei taxe a tot fost contestata permanent de actuala coalitie de guvernamant, astfel ca m-am asteptat ca deindata ce se vor afla la putere si vor exista conditiile economice necesare (trend economic ascendent, stabilitate macroeconomica etc.) vor reduce TVA. Imi dau acum seama ca m-am inselat. Nu este suficient sa pastrezi inflatia sub 3% si deficitul bugetar la 2,5% pentru a spune ca ai stabilitate macroeconomica. S-a dovedit ca au dreptate cei care au spus permanent [o parafraza] „nu putem noi produce cat puteti voi fura”.

      Răspunde
       
  • Dragos
    Noiembrie 6, 2013 la ora 00:47

    Bugetul se contruieset cu identificarea tuturos surselor pentru cheltuiei. Eu as scadea TVA-ul la 18 si CAS-ul cu 5 puncte procentuale. Asa banii care umbla la negru ar apare o parte dintre ei. Desigur aceasta masura ar fi luata dupa ce as marii amenzile poate si de 10 ori pentru ca oamenii sa prefere sa scoata la lumina banii decat sa trebuiasca sa dea o spaga generoasa celor care vin in control. Pretul la combustibil intra in valoarea la toate produsele asa ca ne va afecta dar nu foarte mult,la modul general iar particular poate pe transportatori mai mult.Moise sper sa nu iti mai fie foame si sa mai mananci litere cu ar fi *r* din *cu toții că *r*educerea CAS*, in rest numai de bine si succes in continuare.

    Răspunde
     
  • Dragos
    Noiembrie 6, 2013 la ora 00:38

    Din nefericire cand se construieste bugetul trebuie sa se identifice surse de venit.Eu as marii deficitul la 2.99 si as reduce TVA-ul la 18 si poate si CAS-ul cu 5 procente desigur inainte dubland,tripland marind poate de 10 ori amenzile date de fisc.In 2006-2007 erau bani in piata pentru ca lumea prefera sa doarma linistit decat sa dea jumatate din bani ca spaga la controale. Desigur se va da spaga in continuare dar mai mica. Marirea pretului la combustibil ne afecteaza pe toti pentru ca este o cheltuiala obligatorie in fiecare produs,dar cei cu bani isi vor schimba masinile (pentru ca nu mai sunt cool) cu unele cu un randament consum/km mai bun, iar cei fara bani isi vor lasa masinile in parcare. Si Moise respect pentru articol(e) si pareri si cred ca cu gandul la meci ai mancat un *r* din *cu toții că *r*educerea CAS*.

    Răspunde
     
  • anca
    Noiembrie 6, 2013 la ora 00:32

    Poate asa lumea se trezeste la realitate si cei care au votat pentru o galeata,un tricou sau mai stiu eu ce, sa caste ochii cand voteaza.Iar pana la momentul votarii,poate justitia il pune pe dragnea unde ii este locul sa nu mai deranjeze mortii din somnul cel de veci,sa voteze pentru tradatorul de tara.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 6, 2013 la ora 20:24

      dca galetica are si o lopatica si o grebluta, o sa ma mai gindesc.

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Noiembrie 6, 2013 la ora 00:25

    deci treceti masiv pe MASINI pe gas _LPG
    Cistiga locurile de munca nationale create de DACIA ,atmosfera fata de emisii,
    si buzunarul celor care circula mult .IN afara de asta aveti bucuria de a conduce o masina noua .

    Răspunde
     
  • A.
    Noiembrie 6, 2013 la ora 00:06

    de la scumpirea benzinei se resimt influente in toate produsele, deci…pacaleala si pentru cei care primesc in plus cu si din acest pret!

    intre timp se aude ca acciza nu se poate majora 🙂

    Răspunde
     
  • mihaix
    Noiembrie 5, 2013 la ora 23:40

    Perversiune, perversiune, da sa stim si noi. Abia astept sa vad contractul cu fmiul, sa stiu ce mai dam pe de-a moca, ca sa aiba cainele politist englez pensia de 1500 de lire !!!

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 6, 2013 la ora 20:28

      Daca stiti totul despre contractele cu FMI de dinainte, spuneti-ne si noua.

      Răspunde
       
  • Irina
    Noiembrie 5, 2013 la ora 23:13

    Sincera sa fiu, ma lasa rece doctrinele lor. Nu cred ca vreunul dintre ei intra intr-un partid de dragul doctrinei, sa fim seriosi.
    V-am urmarit aseara si ma gandeam ca, hai, 0.7 eurocenti mai e cum mai e, dar 7 eurocenti e de zece ori mai mult! Si celelalte mariri pe care tot noi, fraierii care muncesc, le suportam…Ma gandesc cu teama la viitorul copiilor mei aici pentru ca in fiecare zi este amenintat echilibrul (si asa fragil) pe care noi, parintii, ne-am straduit sa-l asiguram.
    In ceea ce priveste pomenile, va dau exemplul unei cunostinte cu pensia cam pe la nivelul salariului minim care era destul de necajita ca in urma fabuloasei mariri nu se va mai incadra la gratuitatea pentru transportul in comun, depasind cu cativa lei (!) plafonul si fiind nevoita sa scoata din buzunar mai multi bani decat marirea in sine…

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 6, 2013 la ora 20:37

      D-na. Irina, ba sa stiti ca de dragul doctrinei – politica este o meserie tare banoasa, bazata pe credulitatea oamenilor seriosi. Despre ce i s-a intimplat pensionarei, sa stiti ca se intimpla frecvent si la majorari de salarii a angajatului firmei. Atita timp cit suma de baza (salariu sau pensie) este acceptabil, problemele trecerii peste majorari sunt si ele acceptate.

      Răspunde
       
  • Vali
    Noiembrie 5, 2013 la ora 22:45

    Ce ma enervezi ca n-ai emisiune azi!

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 6, 2013 la ora 20:39

      de cind tot spun ca in Piata Romana este nevoie de o spinzuratoare..

      Răspunde
       
  • Constantin
    Noiembrie 5, 2013 la ora 22:34

    Nu este vorba despre inconsecventa doctrinara, pentru ca nu a fost vorba niciodata de vreo doctrina. Singura „doctrina” este punerea la adapost de efectul legii si bratul slab al Justitiei. Cativa carcotasi ortodocsi din PNL care n-au fost surghiuniti [inca] protesteaza cu voce domoala, ca sa nu-si deranjeze candidatul la presedintie. Dupa parerea mea, efortul lor este zadarnic, pentru ca dl. Ponta nu va lasa sa-i scape avantajul (sustinerea) pe care-l are in randul electoratului.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 6, 2013 la ora 20:43

      doua fete sareau coarda, va sa zica se …
      iar romanii se …pontifica?

      Răspunde
       
  • CRISTINA MARIA
    Noiembrie 5, 2013 la ora 22:14

    Carburantul are o pregresie crescatoare de ani de zile in ROMANIA,se preconiza O CRESTERE DE PANA LA de 7,5 lei pt. 2014(nu este de mirare);SOCOTEALA CU „TAXAM BOGATASII CARE ALIMENTEAZA LA POMPA”ESTE TOTAL ERONATA,SI ATENTIE!!!: MARII TRANSPORTATORI VOR ALIMENTA IN AFARA TARII DECI,ESTE UN NONSENS TOATA DISCUTIA REFERITOARE LA SCUMPIREA CARBURANTULUI;cat priveste celelalte taxe VOR FI SUPORTATE DACA POPULATIA LE ACCEPTA(e prost cel care cere?nu e prost cel care da,si daca poporul da care este problema.DE CE SA NE MAI REVOLTAM…

    Răspunde
     
    1. Moise
      Noiembrie 5, 2013 la ora 22:43

      Va inteleg revolta… Si eu sunt revoltat, dar ce ar fi insemnat sa scriu tot articolul asta in CAPS?

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Noiembrie 6, 2013 la ora 20:51

        Nu, nu! Continuti cu alea mici, ca si asa suntem cu totii CAPSati. Nu vedeti? POPORUL E PROST si de aia nu se revolta.

        Răspunde
         
  • cristian
    Noiembrie 5, 2013 la ora 21:54

    Desi traiesc binisor in momentul asta in Romania, imi vine sa-mi iau campii cand vad cum ne jupoaie guvernul socialist pe noi astia care mai muncim ceva in tara asta. Plec si las naibii tara asta de asistati sociali…Prefer sa platesc guvernului german taxe, stiu macar ca se cheltuie cu folos banii aia….

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Noiembrie 6, 2013 la ora 00:10

      sintei convins 100% ???Culmea ,eu care traiesc aici nu prea:Peste tot esti presat ca o lamiie de zeama:Pina la ultima picatura.

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Noiembrie 6, 2013 la ora 20:55

      Cind cineva spune „stiu” trebuie sa fie sigur ca asa e. Dar nu-i problema, politicienii ne-au obisnuit cu asta.

      Răspunde
       
  • Cris
    Noiembrie 5, 2013 la ora 19:32

    Se practica, in continuare, impozitarea crunta a iobagilor, adica tot a fraierilor care platesc. Combustibilii nu sunt, sau nu ar trebui sa fie un lux, pentru ca stau la baza oricarei activitati economice.

    Sa aplici o acciza babana la combustibili si TVA 24% la aceasta e criman financiara la buzunar.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 6, 2013 la ora 21:26

      Mi-aduc aminte in liceu cind, la istorie, profesoara ne-a spus prima data „iobagii s-au rasculat”, ne-a pufnit pe toti risul. Adica: i-o bagi si tot plateste = fraier.
      Este alta noua, dar numai romanii de pe aici o inteleg: „pick-up and drop-off area”, adica biroul sefului, de unde te azvirle cintind.

      Răspunde
       
  • mihaix
    Noiembrie 5, 2013 la ora 19:08

    Dupa vestile din zilele acestea , RIP Romania. Oricum era RIP de cand au zis prima oara ca vor incheia un nou acord cu fondul.
    Am zis-o si alta data : marirea cu 3-4 % e praf in ochi (la 1000 de ron pt medicii rezidenti e 30-40), mai ales cand toate preturile vor creste in urma masurii de la combustibili. Dar repet: Vin alegerile, la dracu cu economia !!!

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase