Nu e inteligenţă, e păcăleală…

Publicat la data de de Moise

blog-ponta-benzina-pompa-gangster-accize

de Moise Guran

Scumpirea biletelor  la metrou ca și ideea introducerii unei taxe pentru infrastructură în prețul carburanților, sunt de fapt manevre pe care guvernul Ponta le gândește acum sub presiunea lipsei de bani de la buget, pentru înlocuirea unor fonduri cu altele. Metroul este subvenționat de la buget. Un preț mai mare al biletului înseamnă de fapt o tăiere a subvenției și realocarea banilor pentru altceva pentru care banii nu mai ajung. O taxă de infrastructură în benzină înseamnă o tăiere a fondurilor de investiții care oricum fuseseră tăiate de la același buget. În ambele cazuri golul îl umple cetăţeanul. Probabil cineva și-a făcut calculul și a ajuns la concluzia că e mai nepopular să crești taxe decât să scumpești metroul sau benzina. Din punct de vedere politic probabil acest calcul este corect, deși o scumpire de 33% a tichetelor la metrou sau o scumpire cu 5000 de lei vechi a benzinei nu prea au cum să treacă nebăgate în seamă.

La balta lei pe care o au acum în piață, aceste măsuri reprezintă cocktailul perfect pentru o creștere urâtă a cursului de schimb.
În altă ordine de idei, guvernul tot nu rezolvă problemele grave care s-au adâncit în acest an și care au și dus de fapt la criza de bani din buget. Scumpirile pot rezolva problema banilor dar o așezare a taxelor care să-i facă pe români să-și dorească să le și plătească tot nu vom avea.
O fi murind speranța ultima, dar în privința unei guvernări inteligente deja eu i-am făcut speranței mele parastasul.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

66 răspunsuri la Nu e inteligenţă, e păcăleală…

  • v.ninel
    Noiembrie 4, 2013 la ora 20:19

    Taxa pe infrastructura care o mai
    platim in nenorocita de rovigneta, va afecta toata economia provocand cresteri ale preturilor la alimente si servicii. Unde vor duce tara asta?

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 4, 2013 la ora 23:43

      „Unde vor duce tara asta?” – acolo unde ii lasa poporul!

      Răspunde
       
  • Csibi Barna
    Noiembrie 4, 2013 la ora 20:11

    Domnule Moise Guran, te rog din tot sufletul, in numele tuturor romanilor ce traiesc in Harghita si Covasna, sa nu mai spui ca aici nu sunt probleme. TU ESTI DOAR UN CETATEAN CE ATRECUT PE AICI CATEVBA ZILE, LUNI DAR NU AI STAT AICI ANI LA RAND SI NU TE-AI CONFRUNTAT CU CE NE CONFRUNTAM NOI !!!
    Poti fi un formator de opinie si te-as ruga sa stai in banca ta cand spui ca aici sunt doar probleme inventate ! TE ROG FRUMOS SA-TI VEZI DE INVENTIILE TALE SI SA NU MAI VORBESTI IN NUMELE NOSTRU CA NU STI CE VORBESTI !

    Răspunde
     
  • defrag
    Noiembrie 3, 2013 la ora 12:12

    Cred ca ar fi vremea pentru o GREVA FISCALA generala urmata de alegeri. Macar exista speranta ca asa se va schimba ceva. Oare daca ar aparea un candidat, un „underdog” cu idei bune nu l-ar vota oamenii? Daca oamenii ii voateaza tot pe cei care ii voteaza de 20 ani incoace atunci ne meritam soarta !

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 4, 2013 la ora 23:40

      Greva fiscala, adica sa nu mai fie platite taxele? Teoretic, asta inseamna ca unii isi vor pastra banii iar altii nu vor primi salariile sau ajutoare (acolo unde exista). Dau cu stingu in dreptul, sau se declanseaza razmerita nationala. Cred ca este clar ca cei care traiesc din taxe, vor continua sa si le plateasca pe ale lor? Greva asta este o forma de protest si…atit. O actiune de masa trebuie gindita inainte nu dupa. Iar practic, am inteles ca cine intirzie sa-si plateasca obligatiile, i se blocheaza contul – deci legiuitorii sunt pregatiti si pentru asa ceva. Pomeneati de un „underdog” (ceea ce inseamna un subordonat umil) cu idei bune spre a fi votat. Chiar asta este ce doriti?

      Răspunde
       
      1. Mutu
        Noiembrie 5, 2013 la ora 00:38

        Eheheeee… io, bugetar, nu am cum „fenta” statul la taxe şi impozite în modul DIRECT. Dar în modul indirect şi parţial, în care îmi alimentez maşina de mai mult de doi ani numai cu motorină „frăţească”, din Republica Moldova, ei, atunci pot să fac ceva pe acciza cea nouă? Eu şi toţi cei care locuim la sub 30 km. de un punct de trecere al frontierei, mai exact!

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Noiembrie 5, 2013 la ora 02:43

          Dl. Mutu, motorina aia „frateasca” este moldoveneasca sau ruseasca? Vedeti cum vine politica: nu dvs. ati descoperit sursa ci ati fost ajutat sa o descoperiti, a fost pusa special acolo. La fel poate fi si cu conducta de gaze romaneasca – in loc sa duca gaze, poate sa aduca. Intrebarea cine a fost politiceanul cel bun? Dvs sau aia? Este buna frisca, dar cine incepe cu desertul?

          Răspunde
           
          1. Mutu
            Noiembrie 5, 2013 la ora 08:00

            Surprinzător, e… românească! Vin cisternele din România și alimentează acolo. Cât despre „pusă acolo”, parcă nu cred. Alimentează și „frații” destul, nu se bazează numai pe români. Și te poți mulțumi cu frișca, dacă „desertul” e deja mâncat! E mai bună decât nimic.

             
          2. sanduCu
            Noiembrie 5, 2013 la ora 09:56

            Daca n-ati stiut, aveti doua calitati: sunteti adaptabil si flexibil.

             
    2. vlad
      Noiembrie 5, 2013 la ora 10:13

      sunt de acord cu greva fiscala, as incepe de maine. Dar trebuie sa fie coordonata, adica sa faca si firmele si persoanele fizice. Iar aceasta coordonare nu va exista niciodata.
      In plus, eu am pe nume doar o masina, la care impozitul e pe la 100 RON/an, deci nu cred ca ar avea mare impact 🙂

      Răspunde
       
  • Marius Teleanu
    Noiembrie 1, 2013 la ora 22:07

    prezumtia de inteligenta din titlu nu are niciun sens in discutia despre guvernul ponta

    Răspunde
     
  • Cris
    Noiembrie 1, 2013 la ora 19:25

    Discutiile cu FMI sunt strict secrete pentru pulyme.

    Romani, vi se pregateste ceva!
    Masurile „ticaloase dar necesare” pe 2014.

    Uitati-va la ce bani v-au mai ramas in buzunar; n-o sa-i mai vedeti.

    Răspunde
     
  • EMINESCU
    Noiembrie 1, 2013 la ora 16:40

    Legile noastre sunt străine; ele sunt făcute pentru un stadiu de evoluţiune socială care în Franţa a fost, la noi n-a fost încă.

    Răspunde
     
  • terezu
    Noiembrie 1, 2013 la ora 14:22

    Domnilor, sa-mi spuneti mie de ce Metrorex primeste subventie de la Buget, si daca trebuie subventionat de ce nu primeste subventie de la Consiliul Local sau Primaria Generala? Pai de ce sa plateasca ala de la Simleul Silvaniei, Odorheiul Secuiesc, Oravita sau Radauti bani la metrou. Sa plateasca cel care merge cu el si eventual primaria din localiteatea in care merge metroul. Personal as taia subventiile in totalitate, as pastra/creste subventiile pentru bolnavi (pe perioada cat e bolnav), bolnavii cronici si cei cu grad de handicap.

    Răspunde
     
    1. mihaix
      Noiembrie 1, 2013 la ora 15:59

      Nu ma deranjeaza ca metroul este subventionat, si nici ca se mareste taxa (asa e in toate tarile, cost maricel gen 2 euro, dar e si subventionat) . Ideea este ca subventia ar trebui intr-adevar sa vina de la primaria noastra , nu din alte fonduri.
      Ah , si daca s-ar taia toate subventiile, cu cine s-ar mai vota ? Ca vin alegerile, si e istoric dovedit ca PSDul stie doar sa dea bani si sa ia voturi. Suedia noastra are subventii pt orice: lemne, caldura, transport in comun, gaze pt industriasi, petrol pt austrieci, pacat ca nu avem clasa de mijloc , si nici domnie a legii

      Răspunde
       
      1. Mutu
        Noiembrie 1, 2013 la ora 19:52

        Ce să facem noi cu clasa de mijloc sau cu domnia legii? Cine să-i mai voteze pe hoţi / secretare / amante / fiice / protejaţi etc.? Eşti culmea, tizule!

        Răspunde
         
    2. sanduCu
      Noiembrie 1, 2013 la ora 21:52

      Dl. terezu, subventia este un artificiu financiar cind ceva nu merge bine, ca o alifie peste o fractura de oase. Nu sunt deacord cu nici o subventie, iar daca o accept, este numai cind este urmata de masuri de indreptare. Ca platiti dvs pentru pagubele din alte locuri, aveti dreptate, nu este corect. Avind, insa, in vedere ca totul (si bine si rau) se petrece in aceiasi tara si ca toti cetatenii acestei tari vrem ca lucrurile sa mearga bine pentru toti, este bine sa fiti „ars” si dvs. Exact ca si cu Rosia Montana, catastrofa spre care vor sa ne duca niste hamesiti (interni si esterni) ne afecteaza pe toti, in orice colt de tara ne-am gasi. Nu este bine ce se intimpla in Bucuresti si este foarte bine ca si cei din Sighet sa urle contra, aleturi de bucuresteni. Cu totii suntem romani condusi de un guvern cu radacini straine.

      Răspunde
       
  • Marian Androne
    Noiembrie 1, 2013 la ora 14:02

    Naivitatea suprema a oamenilor de 23 de ani este ca au crezut ca fiecare nou guvern va fi Mesia de Romania…
    Nu exista nicio scuza sa nu vezi ca partide=gasti interesate doar de comision.
    Eu mereu le-am acordat prezumtie de vinovatie!
    Solutia? Land german. Poate nu e chiar departe…

    Răspunde
     
    1. Marian Androne
      Noiembrie 1, 2013 la ora 14:14

      Un argument:

      Oamenii s-au bulucit la Romgaz „ca la hipermarket”, deja au motive serioase de dezamagire: cei 390 mil.euro subscrisi vor merge la…buget! Ca si investitor cu cunostinte, va pot spune ca oferta Romgaz este un esec: orice IPO ar trebui sa produca bani pentru dezvoltarea afacerii emitentului…

      Răspunde
       
    2. Marius Teleanu
      Noiembrie 1, 2013 la ora 22:06

      .. sunt de aceeasi parere in legatura cu partidele. mai cred ca sunt o grava amenintare pentru democratia si pentru noi (nu zic tara, ca apare confuzia), subordoneaza tot in interesul lor..eu le-as scoate in afara legii..si inca ceva in legatura cu guvernul (nu neaparat asta incompetent de acum): cum e posibil ca noi sa cedam dreptul de conducere a tarii(legislativ) parlamentului, si el il cedeaza guvernului !!!

      Răspunde
       
  • nc
    Noiembrie 1, 2013 la ora 13:56

    Ce să facă săracu’ Ponta, tot caută soluții…
    El ar vrea să facă bani cu RMGC și Chevron, dar dacă e lumea încuiată și-i spune că dacă vrea bani, să rezolve mai întîi evaziunea fiscală uriașă din țară și corupția? Domne… e foarte greu să fii un prim-ministru genial cînd ai o asemenea opoziție. Că cică apar probleme la suprafață, sînt poluate pînza freatică și solul, că Gasline, prostii d-astea… Oricine are un pic de creier își dă seama că dacă la americani se întîmplă lucrurile astea, nu e obligatoriu să se întîmple și la noi! Păi, nu e clar că pînă nu încercăm concret și să vedem ce se întîmplă, ne facem griji aiurea? E o logică elementară…
    Lumea obtuză… Mi-e și milă de Ponta, atît de inteligent și curajos (domne, distruge țara, o distruge, dar cel puțin a avut curajul să încerce!).
    Așa că ce să facă? Cum? Strategii inteligente, pornind de la o evaluare de ansamblu a României? Păi, hai că metroul e ceva local, dar taxa asta pentru infrastuctură din prețul benzinei ce e, nu vizează țara în ansamblu ei?

    Răspunde
     
    1. nc
      Noiembrie 1, 2013 la ora 14:02

      Am vrut să zic Gasland, nu Gasline…

      Răspunde
       
    2. Alin
      Noiembrie 1, 2013 la ora 16:01

      d-voastra sunteti pe principiul: „sa vina bomba intai (cu cianuri) si vedem apoi daca e rau”; „elementar” este sa te asiguri ca nu are nimeni de suferit si ca de ceea ce ne-a lasat divinitatea beneficiaza poporul in primul rand, nu corporatiile straine.

      Răspunde
       
      1. nc
        Noiembrie 1, 2013 la ora 17:45

        @Alin:

        🙂 Credeam că e evident că vreau să arăt cît de absurd e discursul ăstora de la putere, care se plîng că n-au bani și sînt dispuși să distrugă fără să clipească mediul pentru niște bani care le vin fără nici un efort.
        Asta în timp ce sume uriașe se pierd prin evaziunea fiscală și jaf din bugetul de stat.

        Ce e nașpa e că mulți încă mai au urechi pentru discursurile ăstora, de parcă n-ar fi siguri de propriul discernămînt. E de ajuns ca un politruc să susțină o nesimțire, dar să lase impresia de coerență și siguranță de sine, ca unii să se întrebe dacă nu cumva are dreptate și că poate nu înțeleg ei despre ce e vorba.
        Am ajuns atît de jos, încît nu mai realizăm cît de multe cretinisme tolerăm! Sînt nenumărate exemple de poluare din cauza expoatării gazelor de șist în SUA – cazuri concrete, înregistrate video, pozate (e și un site care le monitorizează aproape la zi), dar noi încă dezbatem dacă e bine sau nu să le exploatăm și noi pe-ale noastre, de parcă ar mai fi vreun dubiu în legătură cu ce efecte dezastruoase vor urma (le-am văzut deja la alții!, despre ce mai discutăm?). Iar după ce am văzut cu ochii noștri ce se întîmplă, apare cîte unul cu: „Domne, nu știu, să întrebăm specialiștii.” 🙂 La ce paștele mă-sii să mai întrebăm specialiștii, sîntem chiori?!
        Pe bune, mi se pare uluitor…

        Răspunde
         
        1. tort si atat
          Noiembrie 1, 2013 la ora 18:19

          Citind comentariile de pana acum imi dau seama cum toata lumea „spera” si se gandeste la solutii de „aiurea” care nu exista si nu se vor a fi implementate vreodata.
          Lucrurile spuse in articol sunt de fapt o perdea mica a ceea ce se doreste, adica:
          Niste bani, „un tort mic”, a existat pe vremea lui Boc-Ungureanu si care acestia cum necum l-au papat ca doar de aceea au iesit 7400000 de oameni la referendum impotriva lor. La momentul acela D. Ponta se batea cu pumnul in piept ca sunt bani…ca sunt de salarii la profesori…ca etc. Acum, ajuns la guvernare evident ca acel tort nu mai exista si ar vrea si el unul care trebuie creat. In esenta toate aceste masuri nu sunt decat sa creeze un tort nou care sa fie „halit” de actuala putere ca doar na, daca s-a putut inainte se poate si de acum incolo. Nu este nimic mai mult. Habar nu aveti cate firme asteapta sa muste din acest tort evident majoritatea din partea USL. Chiar daca se accepta sau nu Rosia Montana scumpirile si taxele tot cresteau. Un tort mai mare, cu atat mai bine 🙂

          Răspunde
           
          1. nc
            Noiembrie 1, 2013 la ora 20:41

            @tort si atat:

            Da… E oribil. Păi cînd au început protestele anti RMGC astă vară, era Șova la un talk-show la tv, pledînd pentru exploatare, cînd, la un moment dat, un ziarist din studio a făcut un calcul din care reieșea că anual urmau să ajungă la buget ceva pe la 150 de mil. de euro (cam așa ceva). Fază la care l-a întrebat zîmbind pe Șova dacă merită distrusă zona aia pentru suma asta care, totuși, la nivel național nu înseamnă prea mult. Șova a confirmat suma și n-a mai putut să spună nimic. A tăcut cîteva secunde și pe urmă a abordat brusc un alt aspect al exploatării.
            Și atunci chiar la asta m-am gîndit, că banii ăia de la Roșia Montană ajunși la buget nu vor însemna altceva decît mai mulți bani de furat pentru ăștia, care-ți fac să dispară 150 de mil. de euro cît ai clipi.
            E oribil… Cum dracu să se dezvolte țara cu termitele astea la conducere? E imposibil! E ca și cum ai înainta cu frîna trasă.
            Din păcate, pînă n-o să iasă cu geamuri sparte, incendieri și tam-tam ca în ianuarie 2012 (deși mi-e teamă că de data asta va fi mult mai rău, că deja lumea s-a săturat să schimbe niște nesimțiți cu alții la fel), n-o să vedem vreo schimbare.

             
        2. Alin
          Noiembrie 4, 2013 la ora 14:30

          ok, nu am sesizat sarcasmul si umorul fin la care ati apelat; credeam ca e vorba despre un alt $$sustinator$$ al proiectului. imi cer scuze.

          Răspunde
           
  • Paul
    Noiembrie 1, 2013 la ora 12:15

    Domnule Guran va rog frumos sa nu mai folositi in emisiunea dumenavoastra sau pe site sume de bani expriamte in lei vechi. Suntem deja de 8 ani cu banii schimbati si vad ca la televizor se tot bate moneda pe lei vechi. Daca nici dumneavoastra care faceti o emisiune de economica nu renuntati la acest cliseu atunci …

    Răspunde
     
  • ME.A.
    Noiembrie 1, 2013 la ora 11:34

    ….
    Mita e-n stare să pătrundă orişiunde în ţara aceasta, pentru mită capetele cele mai de sus ale administraţiei vând sângele şi averea unei generaţii.
    ciocoii cauza multor rautati.

    Răspunde
     
  • Miștotică
    Noiembrie 1, 2013 la ora 10:56

    Moise, explică-mi și mie, te rog, ca la un prost cu 2 clase: ce te face să crezi că s-ar vrea o „guvernare inteligentă” din partea politicului?

    Răspunde
     
  • Dani
    Noiembrie 1, 2013 la ora 10:40

    Scumpirea biletelor de metrou nu mi se pare o anomalie. Nu poti sa dezvolti reteaua si sa o intretii pe banii oradenilor (sau oratanilor daca vrei), iesenilor, samd. Dragi bucuresteni vreti metrou curat, functional care sa ajunga din drumul taberei in pipera si la Bucuresti Noi? Atunci sa platiti.

    Răspunde
     
    1. mda...
      Noiembrie 1, 2013 la ora 19:13

      oratanilor sau orataniilor?

      Mai intai as invata sa scriu (vorbesc), pe urma as recurge la a descalifica pe altii…

      Ce zici, maestere Dani?

      Răspunde
       
  • CRISTINA MARIA
    Noiembrie 1, 2013 la ora 10:39

    Am o nedumerire mare de vreo 7ani tot incerc sa ma lipesc de asa zise fonduri nerambursabile.Sunt fantomatice la noi precum Sarbatoarea Americanilor de Hallowen:))

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 1, 2013 la ora 23:18

      Da, de mult nu mai tin pasul cu sarbatorile. Hallowe’en (ajunul tuturor sfintilor), aud ieri la TVR ca ar fi o traditie celtica. Vad ca in America si Canada este adoptata si pastrata. Dar astia pe aici n-au apucat sa-si faca o traditie – importa tot: statuia libertatii, castele scotiene, dansuri irlandeze, de gastronomie nu mai vorbesc sau de religii. Dar toate astea nu aduc profit, fast food, de exemplu este perfect. Am fost profund contrariat, cind la TVR (Telejurnal) se incerca a se lansa ideia ca romanii trebuie sa adopte traditii – Romania are traditii sa exporte! Dar traditia nu este marfa de export, este pentru sufletul romaului. Vad ca se fac fieste braziliene (sud americanii le fac cel mai bine pentru ca e a lor), se face publicitate manifestarilor „gay”-lor (care inseamna vesel si uneori destrabalat), adica a avut romania asa ceva? Sau cel putin in masura sa se justifice crearea unei sarbatoriri „nationale”? Sunt pentru unitatea universala a pamintenilor, dar traditiile locale, nationale, etnice, religioase – fiecare pe bucata lui. La olimpiada fiecare alearga pentru el si pentru tara pe care o reprezinta, miine-poimiine n-o sa mai stim pentru ce se alearga, pe cine bate Steaua si la cine a pierdut Rapidul. Ieri a fost si aici Hallowe’en, in alti ani a fost mai vesel (cartier nou, proaspeti mutati in case noi), cu casele decorate, strada aglomerata, fiecare isi trimetea copii dupa „treat”-uri, ce se aducea se reimpartea (circulatia marfurilor si grija pentru sanatate – prea multa ciocolata strica), dar de la 6 seara pina aproape de 1 noaptea – o placere. Acuma, s-a mai schimbat (nu ca n-ar fi alti copilasi, casele s-au mai invechit, salariile s-au mai uzat), la citi le mai pasa de „treat”-uri? Am ramas cu „trick”-urile. Asa o traditie reflecta si se modifica dealungul timpurilor. In Bucuresti, de exemplu, nici nu are acelasi fason. Trimiti copii pe scara blocului de la un efaj la altul? Neh! La TVR vedeam cite unii isi aduceau dovleacul si-l punea intr-un parc la rind cu altii, ca la expozitie. Si? Nimic, asta nu-i Hallowe’en si nici nu trebuie sa fie in alta tara decit cea careia ii apartine traditia. Mai ales ca ceea ce se explica la TVR (de catre o mare „cunoscatoare”) ca ar fi o „pomana” pitoresc romanesca (foarte usor sa se transforme in cersit, in Romania – mi-aduc aminte de: „Steaua sus rasare/Ca o taina mare… de prin tramvaie) – vorbim citeodata ca sa ne aflam in treaba. Cei tineri-tineri pot sa inceapa a crede ca asta-i traditie sau mai rau, ca asta-i traditie romaneasca. Ca si istoria care se propagandeste pe la colturi… La fel de dureros, fenomenul se petrece in economie – ce merge la altii nu merge la noi: noi mincam porc (nu eu, Doamne fereste ca-s vegetarian) nu vaca, bem Borsec nu Perrier, bem tuica nu „visiki”, mincam mamaliga si mai rar orez sau macaroane, mincam fructe naturale nu formule chimicale impachetate in forma de fruct, n-am avut boli pe care le-am importat cu mult sirg ca nici nu stim din ce punct cardinal au sosit. Apropo, canadienii astia au si ei niste reguli la vama (sa stea pisica-n coada): daca pe unde ai fost, ai calcat (Doamne fereste) pe la vreo ferma, nici vorba ca nu poti introduce in tara (atit de curata bio-chimic) seminte sau bucatele de fructe sau frunze sau alte tarasenii, dar iti ia tot bagajul la control sau curatat (pantofii sa nu aiba balegar, prin buzunare sa n-ai prafuri,..). Stiu ca va ginditi la droguri, asa vor si ei sa lase a se intelege, dar este vorba sa nu creezi posibilitatea sa cultivi aici, de exemplu rosii romanesti sau piersici grecesti (vara asta mincam o piersica in timp ce treceam spre vama – „de unde o ai?”, „Din Grecia”, „Arunc-o la cos”, „De ce?”, „Nu poti sa treci”, „O maninc aici si o trec in stomac”, „OK”). Cind am fost prima data in America, la New York in aeroport, mi-au confiscat o bunatate de salam de Sibiu (eram deja vegetarian dar subtire la buzunar) si au aruncat-o pe tobogan – „Ce faci? Era proaspat!”, „Garbage! Not allowed!” Macar daca l-ar fi recuperat careva, sunt convins ca n-ar fi avut nici pe dracu, chiar daca avea si carne de cal cum este in reteta. Traditii, traditii,…

      Răspunde
       
  • Lucia
    Noiembrie 1, 2013 la ora 09:18

    Ca tot a fost vorba despre scumpirea calatoriilor, ce parere aveti despre faptul ca la plata abonamentului pentru o linie RATB in valoare de 30 de lei TVA-ul se calculeaza (acum dupa mai bine de 2 ani de la majorarea de la 19% la 24% tot cu 19%.Calculul din bonul fiscal arata asa: cota TVA 24% = 5,81 lei (!!!) in loc de 7,2 lei

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 1, 2013 la ora 23:22

      asta-i buna de pus la gazeta..

      Răspunde
       
    2. Cosmin
      Noiembrie 4, 2013 la ora 10:32

      Draga Lucia, este 30 lei INCLUSIV TVA! Adica, pentru clasa a treia (sau pentru cheluta ala, fost conducator de fisc, ajuns europarlamentar, eventual si pentru d-nul Sova), regula de trei simpla ne spune ca TVA= 30 lei*24/124, adica 5.8064 lei!

      Răspunde
       
  • Lucia
    Noiembrie 1, 2013 la ora 09:03

    Aveti dreptate. Chiar ne-am pierdut si ultima speranta.

    Răspunde
     
  • mihaix
    Noiembrie 1, 2013 la ora 01:29

    Guvernatorul bancii Romaniei (Isarescu) la frizer:
    …tac-tac, tac-tac…
    Frizerul:
    – Domnu’ Isarescu, chiar nu ne afecteaza criza aia financiara?
    Isarescu:
    – NU!
    …tac-tac, tac-tac…
    Peste cateva minute.
    Frizerul:
    – Domnu’ Isarescu, dar chiar asa banci stabile avem, nu ne facem griji?
    Isarescu:
    – Da, dom’le, sunt stabile!
    …tac-tac, tac-tac…
    Peste alte cateva minute.
    Frizerul:
    – Domnu’ Isarescu.
    Isarescu:
    – Ce mai vrei, ma, de cand te intereseaza pe tine, asa, economia?
    Frizerul:
    – Nu ma intereseaza, dar cand va zic de criza vi se ridica parul si se tunde mai usor!

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Noiembrie 1, 2013 la ora 23:25

      asta-i de coridoarele ONU sau UE…

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Noiembrie 1, 2013 la ora 23:26

      sunte-ti sigur ca nu-i patentata, o patentez eu – face banii…

      Răspunde
       
  • Cristian
    Octombrie 31, 2013 la ora 22:47

    Buna seara ! Instinctiv, am uitat ca joia emisiunea incepea mai devreme ; va rog sa ma iertati , cam pe la ce ora se uploadeaza emisiunea pe site ? Mi-ar parea rau sa pierd una dintre editiile de joi… Va multumesc !

    Răspunde
     
  • cornel
    Octombrie 31, 2013 la ora 22:42 Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 31, 2013 la ora 23:09

      buna asta dle.Cornel-Nu conteaza -mici sint chiar bune se mai decssarca energia:E ca la barebati cu sexul.Decit un vulcan dezastruos dupa 3 minute de sex mai bine mai des :DE fapt pericolul adevarat incepe de la gradul 7 pe scara Richter cind apoi fiece zecime de grad are proportii devastatoare dupa o scara logaritmica :Deci slabe si dese e mai bine sa se descarcE. ENERGIA.aTUNCI CIND ERAM COPIL TATA IMI POVESTEA DE CEL DIN 1940 DE LA bUCURESTZI UNDE SE DARIMASE BLOCUL Carlton:Nu pricepeams :IN 1977 L-AM TRAIT LA 7,5 GRADE SCARA RICHTER(deci rele au fost cele …virgula 5 grade daca erau numai 7 ar fi fost lux) PE PIELEA MEA INTR-UN NBLOC PE cOLENTINA UN DE MA AFLAM INTIMPLATOR LA UN COLEG DE FACULTATE sERALA sa-l ajut la matematica .Acasa, in Bucurestii Noi ca printr-o minune sotia cu fetita de 3 anisori aTUNCI au scapAt ca prin minune cu viata :Calcanul casei a picat complet!!!CAsA nu erA o cocioaba ci robusta dar Bucurestiul e prost amplasat pe linia principüala de propagare DIN vRANCEA si are teren nisipos deci baza slaba nu stinca.SincEr daca puteti cautati sa va faceti un cuibisor mai in afara orasului si dacA este poSibil cel mai bine la tarA la curte;PAmint aveti acolo cu nemiluita ,sau intentionati sa il vinEdti pe tot la fermierii straini iare dvs. sa va faceti toti apartamente la cucuiata in blöocurile bucursecilor`???!!!Ciudata mentalitate!!NU ca sa va sperii dar sotia colegului unui unchi al meu ce a fost aviator se numea Monoranu a zis dupa cutremur ca va sta si la o cocioaba dar pe pamint nu mai vrea la bloc dupa martie 77: A prins cutremurul la etajul 6 unde avea apartament in Bucurestii nOi unde erau cele mai stabile blocuri ,primele facute ca proprietate in Romania prin anii 65!!!Asa l-a obligat pe sot si s-au mutat la o casuta mica modesta dar pe pamint.

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Noiembrie 2, 2013 la ora 02:42

      Dl.Cornel, este interesant dar nu trebuie sa fie motiv de panica. Pamintul traieste si le mai trage si el din cind in cind. Mai intii, referitor la cel de la Galati. Cum spun si ei, cutremure diferite, fapt pentru care avem un interval asa de mare (aproape 2 ore), dar posibil aceiasi cauza (fractura, sa zicem) – daca ar fi fost vorba de aceiasi unda (a celuiasi seism, magnitudinea fireste ar fi fost aceiasi), atunci cele citeva secunde diferenta de lungime de unda ar fi o informatie care sa descrie cauza sau roca focarului. Si inteleg insistenta dvs, ca o ingrijorare legata de eventuale lucrari subterane. Sa stiti ca aia sunt profesionisti, deci stiu ce sa publice si ce sa omita, atita timp cit este ceva de ascuns.
      In alte comentarii pomeneam de zonare macroseismica si microseismica (domeniul care este sugerat de „intensitate III”) dar se ajunge deseori si la necesitatea unor microraionari de orase sau chiar a unui santier de constructii. Asa ceva am facut pe amplasamentul barajului de anrocamnente de la Stinca-Costesti, pe Prut. Nu este aici spatiu pentru detaliere, dar ati inteles ca amplitudinea oscilatiilor (unda seismica distrugatoare) depinde de coeficientul de elasticitate al rocei traversate si in cea mai mare masura de trecerea dintr-un mediul la altul (la intrarea intr-o roca moale/plastica amplitudinea poate creste de 10 sau chiar de 1000 de ori, ce trece pe sub mine aici sa nu simt si la citva metrii de mine cade lumea din picioare, asta numai asa ca sa vizualizam; la intrarea intr-o roca tare/elastica amplitudinea se reduce). Aici am sa remarc ce spune Danut despre aluviunile nisipoase ale Bucurestiului. Nisipul/pietrisul, deci granulometrie mare, este un excelent material pentru fundatie (tasare mica, bun filtrant, pe scurt o minunatie), dar Dimbovita aduce sau a adus si miluri/argile/loessuri care sunt o pacoste (daca este posibil cel mai bine este sa fie excavate din groapa de fundatie si aruncate la dracu, daca nu fundatie speciala), ce este cert este ca amindoua categoriile sunt roce nesedimentate/neconsolidate, adica moi – cind intra in ele o unda, chiar daca amplitudinea la intrare corespunde unui grad Richter 4, efectul sa corespunda unui „grad Richter 8”, de exemplu (am exagerat pentru a fi inteles).
      Sunt doua feluri de unde (sa le zicem principale), transversale si longitudinale. Cu viteze de propagare diferite (deci provenite din acelasi seism si transmise prin acelasi pachet de roce). Cele longitudinale ajung primele (motiv pentru care li se mai spune si Primare, cele transversale ajung mai tirziu (si li se spune Secundare). Diferenta sau momentul sosiriii secundarelor se remarca imediat pe seismograma (amplitudinea mare care matura pamblica de inregistrare dar si suprafata Pamintului. Aceasta diferenta ajuta la interpretarea pachetului geologic parcurs. Distanta intre doua unde de acelasi fel (ori P ori S, de preferat S) este pasul sau lungimea de unda, care adusa in viteza (km/s) poate lamuri tipul de roca. Daca se cunoaste exact stratigrafia perimetrului respectiv, se poate determina prezenta unei anomalii (sau serii de anomalii) care pot fi interpretate avind cauze diferite de cele naturale.
      Intr-un limbaj usor, ori te pui tu pe masurat ori trebuie sa-l crezi pe el ce spune – el fiind cel cu gazele de sist si impuscaturile lui de 6-7 mii m/s, care corespund destul de bine cu undele longitudinale din granit superior sau bazalt inferior (din scoarta terestra) .
      Cutremurul din 1940, care in Vrancea a avut gradul 10 (in macrozonare seismica cu 12 grade de intensitate, nu scara Richter) si fara pagube la fel de mari ca cele din Bucuresti, unde a ajuns la gradul 9. Asa cum preciza si Danut, unei jumatati de grad in scara Richter (0.5) ii corespunde o crestere de energie eliberata de cca 10 ori (evident fiind vorba de un calcul logaritmic, ponderea va creste functie de intervalul la care este calculat). Un cutremur de grad 5-6 in Richter, este cotat ca un cutremur „destul de puternic” si poate fi resimtit la cca 45 grade distanta (ca latitudine intre Roma si Berlin sau ca longitudine intre Paris si Bratislava). Marea majoritate a cutremurelor sunt de mica adincime, sub 100 km.

      Răspunde
       
  • A.
    Octombrie 31, 2013 la ora 22:35

    Multe dintre editii- si de Ora si de bizi…-pot fi banuite de patriotism „pe bune”, si pentru ca joaca in domeniul de care depind toate celelalte.

    Asta e FOARTE demodat si FOARTE frumos!

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Octombrie 31, 2013 la ora 20:26

    Oare de ce s-a ajuns sa se creada ca o campanie electorala costa? Nici macar nu spun mult sau putin. Te urci pe un scaun, spui ce ai de spus, daca este ceva de ascultat vei fi ascultat si gata. De aici incepe coruptia: vai vin alegerile, este nevoie de bani. Pentru cine? Pentru unii din alegatori, carora nu li se poate mari salariul sau asigura un fotoliu. Pentru seful tau care iti spune daca nu votezi cu…, cu-cu loc de munca,…

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 31, 2013 la ora 22:43

      ca sa vezi SAndu Cu le -la fel si absolut identicidos ca in SUA (Se aprind lampile rosii la NSA cind sorteaza termenul ) ,Brasil,Argentina ;Grecia ;Germania ;FRanta ;CAnada ???!……!Lista e lunga :Cit e lista tarilov mapamondului:POate IN CUBA( iar se aprind lampile la NSA!!!HAaaaaa cum se consuma curentul inutil ) e ceva mai altfel???..oare?? -asi ..fu o iluzie optica -bause Fidel Castro prea mult Cuba Libre si cazu sub scaunul vorbitorului politic a lui il comandante iar acolo sub masa se intilnii cu cine crtezi?cu Bredjeneev :Au inceput sa suga amindoi la biberon acolo pe intunericul de sub masa (sugeau din sticlele deja golite ) si radiau ambii amindoi -Auzi sefu ii zice CAstro cum ne iubesc aiai micii si cind nu mai sintem prezenti -boborul -cu slogane de gen -cu partidu nostr-un frunte faurim victorii multe!!Ura ura de trei ori ura -si la gara:MOrala fabulei e una singura:La sfirtsitul chermezei cineva trebuia sa plateasca sticlele de vodca si Cuba LIbre :Sigur nu nici CAstro nici Brejneev :Nici Lenin ca ala,era mort de mult.Clar BOborul :CA in parodia lui Constatin TAnase
      Stainii cind ne viziteaza ,
      Intre ei .
      Se decoreazab.
      Beau.
      Benchetuiesc !!!!
      Eu platesc
      Voia sa zica bietul TAnase Dumenzeu sa il hodineasca -ba cineva tre sa plateasca socoteala:Egal ca la alegeri si de orice culoare politica.

      Răspunde
       
  • marian
    Octombrie 31, 2013 la ora 19:31

    iti descriu o varianta de combatere a evaziunii fiscale- daca ti se pare buna , cand il intalnesti pe ponta sa ii comunici propunerea- pentru combaterea evaziunii fiscale – act normativ prin care populatia primeste fiecare un cod fiscal – pers fizice si pers juridice – pe acest cont ar trebui ca fiecare persoana sa isi declare bunurile la primarie in decursul unui an de zile. aceasta declaratie este obligatorie si va contine totalitatea bunurilor si venituriilor avute de catre o pers pana in momentul declararii bunurilor. fiscul nu mai poate ancheta cum anume s-au obtinut bunurile care au fost declarate- asta ptr a incuraja declararea bunurilor. dupa momentul depunerii declaratiei, dar si pentru persoanele care nu declara bunurile se va pproceda astfel- fiscul va 1. merge la persoana fizica – va lua declaratia data cu bunurile – 2. va analiza veniturile ce au fost declarate la fisc dupa momentul declaratiei initiale, 3. va analiza 1+2 = bunurile prezente. 4. daca bunurile rezultate sunt mai mari ca valoare deat 1 plus 2 , atunci s-a facut evaziune fiscala si averea poate fi declarata ilicita si se poate confisca atat bunurile in plus, cat si bunurile obtinute din exploatarea averii ilicite.
    dar pentru ca sa fie savarsita infractiunea de evaziune fiscala toate veniturile dupa momentul t0- mom incheierii depunerilor declarate trebuie a fi impozitate , cu un impozit diferentiat si mic pentru a fi platit si suportabil, POt fi date scutiri de la plata impozitului pe venit si pentru acele persoane scutite vor avea mentiunea in contul de la anaf si primarie. daca nu declarii veniturile asta inseamna ca faci evaziune fiscala prin neplata impozitului, iar daca impozitul este mic va fi stimulant ptr a se plati (salariile si pensiile de ex se vor trimite pe contul salariatului/pensionarului se vor trece automat pe contul de la anaf prezentat la angajare sau la la decizia de pensionare trimisa de catre pers jur), astfel se inregistreaza bunurile si nicio persoana nu poate spune ca a primit de la persoana x , pentru ca anaf poate merge la pers x sa intrebe de unde are bunul, daca bunul este inregistrat pe pers x .

    Răspunde
     
  • mihaix
    Octombrie 31, 2013 la ora 19:16 Răspunde
     
  • George
    Octombrie 31, 2013 la ora 18:55

    Sa vina Boc !!!
    Doamne cat de ipocriti putem fi…Nu zic ca acest guvern a facut mare branza, dar atata timp cat de celalalt nu te-ai atins iar pe asta vii si il faci in toate felurile, eu imi pun un semn de intrebare. Si dati-mi voie sa cred ca guvernul Boc a fost cel mai prost guvern pe care l-a avut Romania in istoria moderna…

    Răspunde
     
    1. dmariuss
      Octombrie 31, 2013 la ora 19:11

      vă dăm voie să credeți ce vreți și să votați așa cum credeți, așa e în democrație și așa ne alegem cu guvernări competente 🙂 Dacă guvernul Boc a fost cel mai prost din istoria modernă (!) înseamnă că nu știți istorie sau sunteți foarte tânăr și extrem de influențabil

      Răspunde
       
    2. cristian
      Octombrie 31, 2013 la ora 19:29

      Mergi si te culca. Ajutoarele sociale vin peste cateva zile si poti iesi linisiti la o bere atunci

      Răspunde
       
    3. Moise
      Octombrie 31, 2013 la ora 21:50

      George, vad ca reveniti sub diferite nume. Sunt de acord ca guvernul Boc a fost cel mai prost din istorie(se poate discuta doar daca guv Vasile n-a fost cumva mai prost). Am vorbit seara de seara despre el. Acum nu mai reprezinta decat istorie. Iar guvernul Ponta atenteaza din pacate la pozitia sa. Ce doriti dvs de la mine? Sa spun ca e ok Ponta pentru ca nu a atins inca performantele lui Boc?

      Răspunde
       
      1. A.
        Octombrie 31, 2013 la ora 22:28

        🙂

        Răspunde
         
      2. Constantin
        Noiembrie 2, 2013 la ora 20:27

        Daca afirmatia apartine d-lui George, sau ce nume o avea, nu merita o atentie deosebita, insa in cazul in care este asumata de cineva care se exprima coerent in domeniul economic, trebuie reamintit faptul ca Romania a fost [incomparabil mai prost] guvernata in perioda in care, avand cea mai mare crestere economica din istoria recenta, a inregistrat cele mai mari deficite, ori in perioada existentei FPS, in care marile intreprinderi au fost decapitalizate si trecute din proprietatea publica in cea privata a catorva clienti politici, acesta constituind un jaf din avutia nationala de proportii fabuloase, care a dus la disparitia unor intregi sectoare economice. Detalii si argumente au fost prezentate in imprejurari anterioare.

        Răspunde
         
  • Rossi
    Octombrie 31, 2013 la ora 18:53

    Cu fiecare zi cu care ponta si usl-ul conduc Romania, populatia acestei tari devine o populatie de sclavi. Tara se vinde incet dar sigur, popolatia si dreptul la proprietate este calcat in picioare de firmele private ce cauta gaze si petrol … Pana nu incepe lumea sa isi faca singura dreptate, nu se va schimba nimic.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 31, 2013 la ora 23:31

      stimate domn -paminturile ,hai ca treaca MEARGA AU FOST DATE INAPOI zice -se PROPRIETARILOR cUM AU FOST ;E ALATA treaba ,nu are sens:DAr bogatiile subsolului sint ale poporului deci ale statului;Aici IN Europa asta e legea ,nu ne aflam in junmgla de aMerica(SUA)!!!!Deci daca e gaz la Pungesti ala e al tuturor si la Pungestenilor si al Timisorenilor si al Hunedorenilor si al Constantenilor si al alora din orice comuna sau sat romanesc de pe harta RSR-ului ,tara libera si independenta .
      DAr pesntru gazul Pungestenilor emai indicat ca toti romanii sa mai astepte ceva ani pina se pune la punct o tehnologie fara lichide riscante la mediu:Germani lucreaza la viteza pentru o soluztie far vrisc intrucit si ei sint inmteresati decaptatrea caqestor ghaze.Deci un pic de rabdare se face platita pentru mediu dar petrolul si gazele sint regii ale statului chiar sub forma petrom sau rompetrol

      Răspunde
       
  • Florin Octavian Matei
    Octombrie 31, 2013 la ora 18:16

    Ponta si Inteligenta, doua lucruri paralele

    Răspunde
     
  • gigel
    Octombrie 31, 2013 la ora 18:08

    Ponta nu ne da nici 1 km de autostrada. are Nevoie de bani de campanie. Minte ca de obicei.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Octombrie 31, 2013 la ora 18:05

    O crestere a accizelor la carburanti desi in conceptia guvernantilor poate fi digerata mai usor de populatie, duce in mod inevitabi la scaderea puterii de cumparare. Adica la saracirea tuturor. Parca ar fi reteta „centului” d-lui Blanculescu. De la alimente la hartia igienica, tot ce se transporta pe soselele patriei noastre urmeaza sa se scumpeasca pentru ca o componenta a pretului este reprezentata de costurile de transport.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 31, 2013 la ora 23:43

      Costica draga ,marfa se poate transporta excelent si cu trenul ,culmea asta toamna fiind pe soselele Romaniei :Nadlac _Galati si retour deci vreo 1700 Km ,am vazut destula circulatie privata nu numai de marfuri.Deci sa nu le scumpeasca la carausi sau acestia sa pota sa scada din taxele date la fisc dovedind ca au carat dar boborul nenica sa plateasca da zdravan bine daca le place sa se plimbe cu masina..Deci aia este nu mai facem, discutii pe principiul ordine si disciplina:DAr cum spuneam solutia optimala pentru ecologie ramine
      CALEA FERATA
      ELECTROBICICLETA mai alese in orasele mari
      cu posibilitate data navetistilor sa pota lua bicicleta in tren sau crearea de statii de inchiriere biciclete.

      Răspunde
       
      1. vlad
        Noiembrie 1, 2013 la ora 12:46

        nu e sigur ca, daca se scumpeste benzina, nu va creste si CFR Marfa tariful (sau GFR); doar asa, ca sa se alinieze tendintei.
        Varianta pe cale ferata este una mai ecologica, dar ce conteaza este impactul asupra buzunarului. Adica, nu ma intereseaza cat poluez atata timp cat ma costa mai putin.

        Răspunde
         
      2. Constantin
        Noiembrie 2, 2013 la ora 20:13

        La magazinul Kaufland de la care mai cumpar din cand in cand au uitat sa-i faca si cale ferata pentru aprovizionare. Am sa le expun ideea de a se aproviziona cu bicicletele, iar producatorii de oua sa fie dotati cu biciclete in tandem, intrucat ele vor fi echipate cu instalatii frigorifice pentru ca sa nu se strice produsele si trebuie padalat cu mai multa forta.

        Răspunde
         
  • sandu
    Octombrie 31, 2013 la ora 17:55

    „La balta lei pe care o au acum în piață,” ???

    Răspunde
     
    1. Vlad
      Octombrie 31, 2013 la ora 18:11

      Cred ca este un typo, eu am citit: „La balta DE lei”

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase