Lumea Europa FM : Mişcarea de rezistenţă de la Pungeşti

Publicat la data de de Moise

Senzaţional reportajul făcut de colegul meu Iorgu Ianuşi la Pungeşti. El nu şi-a propus să afle cine are şi cine n-are dreptate în problema gazelor de şist ci doar să ia pulsul unei comunităţi răsculate. Un reportaj audio, cu oameni adevăraţi, cu sentimentele şi impresiile lor, aşa cum ne-au obişnuit deja la Lumea Europa FM

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

45 răspunsuri la Lumea Europa FM : Mişcarea de rezistenţă de la Pungeşti

  • casti audio
    Noiembrie 28, 2013 la ora 12:58

    Woah this specific site is astounding i adore researching your content. Continue being the good work! You recognize, a great deal of folks are shopping around just for this info, you could possibly help all of them considerably.

    Răspunde
     
  • folclor
    Octombrie 31, 2013 la ora 16:20

    in federatia rusa apele sunt tulburi rusii din ce in ce mai mult sunt nemultumiti putin este iudeu si ei au inteles acest lucru cat despre Romani ei inca dormiteaza

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 31, 2013 la ora 17:43

      Despre tulburari mai urmariti, la o privire de ansamblu, n-as prea crede. Despre Putin n-am stiut, dar poporul rus n-a avut niciodata problema cu asta. Despre romani e bine sa fie organizati inainte de a se trezi, nimeni n-are nevoie de un nou 1989. Se poate si fara.

      Răspunde
       
  • folclor
    Octombrie 30, 2013 la ora 09:01

    sandule ceausescu a fost roman si nu dadea voie strainilor sa vina si sa privatizeze tara iar cei de la kremlin au avut mare ura pe dinsul de alt fel ca si pe toti romanii iar in 1989 a fost lovitura de stat…acum ciocoii conduc destrama natiunea romaneasca

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 31, 2013 la ora 16:07

      Este adevarat, Ceausescu a incercat sa faca ce-a facut Tito, atita doar ca ala a fost si a ramas legat de popor. Rusii n-au facut si nu fac mai mult decit ceea ce fac astazi toti din jur. Este prea usor sa aruncam pe altii greselile noastre. Influentele externe, de orice culoare, sunt prea puternice pentru un muritor de rind. Nimeni n-o sa reziste tentatiilor sau santajelor lor. Procedee simple si omenesti. Ceausescu a avut mai multa experienta de conducere decit Iliescu, asta de fapt n-a avut cam deloc si asta s-a vazut. Toti cei care i-au urmat, la fel: n-au condus nimic, au fost simpli executanti care au tras pe ei cum au stiut. Va place sau nu, acuma numai o dictatura militara va scapa, altfel veti continua sa fiti o colonie internationala de muls din toate partile. Romania este prea mica si prea bogata si prea important localizata ca sa fie lasata de capul ei. Are nevoie de o tutela. Europa occidentala, dealungul intregii istorii, nu a aratat nimic decit intentia de a cotropi tara si a folosi-o ca pas de trecere spre Orient. Orientul la fel. Mereu am fost folositi ca argument in negocieri si asta-i ce suntem si acuma. Este foarte adevarat ca ne indreptam sigur spre pierderea Transilvaniei, dar nu vom avea nici Basarabia. Este foarte rau cum suna, dar asta a fost si va ramine (nu putem deveni ce nu am fost niciodata – o tara mare si puternica, de sine statatoare), intotdeauna va trebui sa avem un stapin. Romania nu a fost niciodata Imperiu, Austro-Ungaria a fost. Astia au creditul istoric al Europei vestice. Bulgarii, lacheul istoric al rusilor, la fel ieri, la fel astazi – au fost si ei ametiti un pic dar s-au trezit. Daca ii veti urmari pe polonezi veti vedea ca au inceput o intoarcere la 180 grade – se misca incet si cu grija. Ungurii n-au fost si nu vor fi legati de Romania, cu exceptia celor care s-au legat de pamintul pe care traiesc (acestia sunt loiali, trebuie respectati pentru a-i nu-i pierde. Cu sirbi trebuie sa ne imprietenim la loc, au fost singurii de partea noastra (am avut aceiasi politica comuna dintotdeauna: pe aici nu se trece) si i-am pierdut. Americanii sunt aceiasi pe care ii cunoaste intreaga lume – niste cutre. Putin n-are nimic de pierdut, ei sunt cu chinezii si controleaza tot. Nimeni nu indrazneste sa treaca peste ei, ca ar trece cu primul tren. Indiferent unde va izbucni ceva (Asia, Africa, Sud America), Romania va fi la mezat, ca intotdeauna si va reveni Imperiului rus. Este o impotrivire de doua ori fara rost: occidentalii nu ne vor ca sa ne apere (cei mari isi vad fiecare de tara lui, iar cei mici joaca tontoroiul in jurul lor), iar rusii ne vor si ne vor avea, fara macar sa miste un deget. Tot ce sper e sa nu curga prea mult singe pina ne v-om convinge de aceasta situatie de fapt. Se vede clar ca nu avem nici un conducator – nimeni nu intelege nimic, si-si vede doar de agoniseala pentru cind nu vor mai fi. Cei mai tineri sunt atit de naivi crezind ca se vor retrage undeva pe o insula cu tot ce au strins. De orice poti scapa dar nu de tradarea de tara. Dupa cum vedeti nici eu n-am terminat ce ati inceput.

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Octombrie 29, 2013 la ora 18:20

    la Pungersti ,
    la Pungesti ,
    pe femei sa
    le iubesti
    …tare aia cu mamaia aceea de peste 80 ani (tinara si sprintara face naveta zilnica la demonstranti…) care le aduce ciorba de curcan ecologic!!!!..la dimonstarnti(cum s-ar zice la botul calului )
    BAi tata e de veselie mare viata in Romanica cu pagube colaterale (taranii in loc sa faca aratutrile de toamna stau la demostratii si politichie
    Cel putin la Pungesti ,apai daca la revolte mai te servesc si babele cu ciorba acrita cu bors proaspat ,ce sa zic ,noi nemtii putemn sa murim de invidie :Aici poti face revolutie in toata firea si nu te serveste nimeni cu un pahar de apa chioara(vi cu pachetelul de sandwicv de acasa)!!!Cel mult apa dela tunurile de apa ale politiei:Sint renumite la export si f.cautate in toata lumea…carte peste tot se lafaie in stabilitate:LA fel ca la Pungesti
    unde dai -cauti gaz metan
    si unde crapa :
    in blidul cu bors proaspat de curcan
    HAi ca e bine si la vara sigur cald.

    Răspunde
     
  • folclor
    Octombrie 29, 2013 la ora 16:59

    basesdar sandule care i casa ta

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 29, 2013 la ora 23:03

      citeste si vei sti

      Răspunde
       
  • folclor
    Octombrie 29, 2013 la ora 16:40

    sanduman laitraot aifo ata gar pleca acolo dac in orientu apropiat aveai de toate

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 29, 2013 la ora 16:52

      nu sunteti primul care nu stie ce spune

      Răspunde
       
  • 2013
    Octombrie 29, 2013 la ora 12:07

    Noi vrem pământ!

    Flămând şi gol, făr-adăpost,
    Mi-ai pus pe umeri cât ai vrut,
    Şi m-ai scuipat şi m-ai bătut
    Şi câine eu ţi-am fost!
    Ciocoi pribeag, adus de vânt,
    De ai cu iadul legământ
    Să-ţi fim toţi câini, loveşte-n noi!
    Răbdăm poveri, răbdăm nevoi
    Şi ham de cai, şi jug de boi
    Dar vrem pământ!

    O coajă de mălai de ieri
    De-o vezi la noi tu ne-o apuci.
    Băieţii tu-n război ni-i duci,
    Pe fete ni le ceri.
    Înjuri ce-avem noi drag şi sfânt:
    Nici milă n-ai, nici crezământ!
    Flămânzi copiii-n drum ne mor
    Şi ne sfârşim de mila lor –
    Dar toate le-am trăi uşor
    De-ar fi pământ!

    De-avem un cimitir în sat
    Ni-l faceţi lan, noi, boi în jug.
    Şi-n urma lacomului plug
    Ies oase şi-i păcat!
    Sunt oase dintr-al nostru os:
    Dar ce vă pasă! Voi ne-aţi scos
    Din case goi, în ger şi-n vânt,
    Ne-aţi scos şi morţii din mormânt; –
    O, pentru morţi şi-al lor prinos
    Noi vrem pământ!

    Şi-am vrea şi noi, şi noi să ştim
    Că ni-or sta oasele-ntr-un loc,
    Că nu-şi vor bate-ai voştri joc
    De noi, dacă murim.
    Orfani şi cei ce dragi ne sunt
    De-ar vrea să plângă pe-un mormânt,
    Ei n-or şti-n care şanţ zăcem,
    Căci nici pentr-un mormânt n-avem
    Pământ – şi noi creştini suntem!
    Şi vrem pământ!

    N-avem nici vreme de-nchinat.
    Căci vremea ni-e în mâni la voi;
    Avem un suflet încă-n noi
    Şi parcă l-aţi uitat!
    Aţi pus cu toţii jurământ
    Să n-avem drepturi şi cuvânt;
    Bătăi şi chinuri, când ţipăm,
    Obezi şi lanţ când ne mişcăm,
    Şi plumb când istoviţi strigăm
    Că vrem pământ!

    Voi ce-aveţi îngropat aici?
    Voi grâu? Dar noi strămoşi şi taţi
    Noi mame şi surori şi fraţi!
    În lături, venetici!
    Pământul nostru-i scump şi sfânt,
    Că el ni-e leagăn şi mormânt;
    Cu sânge cald l-am apărat,
    Şi câte ape l-au udat
    Sunt numai lacrimi ce-am vărsat –
    Noi vrem pământ!

    N-avem puteri şi chip de-acum
    Să mai trăim cerşind mereu,
    Că prea ne schingiuiesc cum vreu
    Stăpâni luaţi din drum!
    Să nu dea Dumnezeu cel sfânt,
    Să vrem noi sânge, nu pământ!
    Când nu vom mai putea răbda,
    Când foamea ne va răscula,
    Hristoşi să fiţi, nu veţi scăpa
    Nici în mormânt!

    Răspunde
     
  • o voce dintre nistru si prut
    Octombrie 29, 2013 la ora 10:14

    sandule nu vorbi prostii, nu am timp pentru lectii oare eu trebuie sa ti le citesc? de ce a fost ucis ceausescu? cine traieste acum bine? evenimentele din 1989 – lovitura de stat sau revolutie? cati dintre cei ajunsi in functii inalte de dupa 1989 au fost romani? politica e lucru fin sandule.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 29, 2013 la ora 16:43

      Stimata Voce, nu dau lectii nimanui si sunt interesat sa invat oricind ceva nou. Istoria este istorie si trebuie sa ramana istorie nu povestea fiecaruia. Ceausescu nu a fost ucis ci executat. Eu l-as fi ucis pentru ca i-a asasinat pe ai mei si mi-am pierdut tara din cauza lui. Nu am nici un motiv sa-l apar sau sa-l glorific, dar in primii 10 ani a fost iubit de popor, nu cred ca dupa 1989 a fost iubit cineva la fel. In 1968 a facut ce trebuia sa faca fiecare conducator si poporul l-a sprijinit. Eu aveam 18 ani si m-am inscris voluntar contra rusilor, bulgarilor si ungurilor care amenintau cu invazia tarii. N-am facut-o pentru Ceausescu ci pentru tara. Mai tirziu am avut neplacuta experienta, in alta tara, sa lupt cu arma si am aflat ce inseamna asta. Indiferent daca ne convine sau nu, daca romanii de astazi ar fi pastrat ce au avut pina la 1989, astazi le-ar fi fost mai bine. Tocmai pentru „finetea” ei, am urit dintotdeauna politica, chiar o consider fara rost in interiorul tarii. Politica externa este altceva. Numai bine.

      Răspunde
       
  • cornel
    Octombrie 28, 2013 la ora 22:29

    Interesant e faptul ca o parte dintre tovarasii de lupta ai lui Avram Iancu care au aparat tinutul Muntilor Apuseni, acum sunt ingropati in cimitirele de la Rosia Montana si o firma straina vrea sa vina sa le strice somnul de veci si sa ia bogatiile din Muntii Apuseni, cu acceptul celor care astazi conduc vremelnic aceasta tara.

    Răspunde
     
  • cornel
    Octombrie 28, 2013 la ora 22:13

    Am urmarit astazi, 28.10.2013, emisiunea „Dosar Romania” ce a avut ca subiect exploatarea din Rosia Montana.
    Dupa parerea mea taranii din Rosia Montana care nu doresc sa vanda si sa plece din Rosia Montana, pentru ca RMGC sa detina toate proprietatile din zona si sa inceapa proiectul de exploatare, sunt niste iubitori de tara, de meleaguri stramosesti si niste patrioti.
    Intrebat de reporter un taran din RM : „Care e pretul ca el sa vanda si sa plece din Rosia Montana?” el a raspuns: „Nu exista un asemenea pret.”
    Probabil acelasi raspuns l-a dat si Stefan cel Mare turcilor cand i-au pus aceeasi intrebare, adica : „Care e pretul de vanzare al Tarii Moldovei?”
    Din pacate prea putini din cei care conduc Romania astazi au moralitatea si verticalitatea necesara pentru a da un asemenea raspuns celor care vor sa cumpere Romania (resursele naturale ale Romaniei) astazi pe APROAPE NIMIC.
    Saraca tara bogata Romania are tot ce ii trebuie, pentru ca natura a fost darnica cu locuitorii acestor meleaguri, dar nu are conducatorii potriviti, de aproape 23 de ani in care JAFUL, HOTIA si CORUPTIA au fost ca la ele acasa.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 28, 2013 la ora 23:03

      domnnu Cornel -asa cum le definiti :
      -jaful ,Coruptia ;hotia !!!??? suna ca un strigat la cer dar sincer -oare numai in ultimii 23 de ani????!!!:HAi sa fim sinceri dar sinceri de tot:Oare in cei 50 de ani de
      PCR cu renumita sa clientela politica atot vazatoare (cu partidsul nostru-n frunce faurim victorii mulce !!!Ura ura !!)organizata prin aprozare de cartier de gen vilele din Floreasca si de pe Kiseleff(Serghei Mitzil si baietii destepti) nu au fost tot o insiruire de hotie ,coruptie si jaf ???:unii pe santiere in cisme (Santierele socialismului )zic cu apa inghetata in cisme (la barajul de pe Dimbovita de la Pucioasa din anii 73 stateam 2 subingineri intr-o camera de 2,5 x 3 m !!!!!iarna pe geruri de -25 grade !!!nu mai ieseam noaptea afara sa facem pipi ca WCul era la juma de km pe munte:Faceam, direct in chiuveta!!!!:Fostul meu coleg de camera inginerul constructor de baraj Litvac Adrian poate sa va confirme asta .El este acum in Israel,culmea m-a reintilnit pe blogul dlui Guran unde i-am pomenit numele:Si in acest timp cei care ne conduceau din castelul de fildes stateau bine mersi la caldura caminului incalzit cu lemne de steajar(romanesc !!!) la vilele din Floreasca aparate cu strasnicie de SECU :Li se rupea de noi boborul si ne trageau cu lozinci de3 ori pe zi ca la slujba la biserica.Ne hraneau cu lozuinci si 2000 lei pe luna cu care nu iti puteai cumpara mai nimic de doamne ajuta ca magazinele erau goale(magazinele, lor erau pline da noi nu aveam acces)!!!IAr in anii 80 nici de mincarte suficienta nu mai aveau pentru noi boborul dar aprozarele lor nu duceau lipsa -nioci debanane .wisiky si kentane !!!!!!
      Apoi mai devreme in istorie ,toti domnii carte s-au perindat si care ne-au folosit precum carne de tun !!!!!!
      Cum zic pe tata l-.au trimis cu armnata regelui Mihaita cel dintii mare cavalerist ca sa crape in gerul Stalingradului cu o armata deed rahat inzestrata (patria iti va fi recunoscatoare ….eroi au fost eroi sint inca si alte baliverne ipocrite hahhaaaa)iar pe bunicul in 62 l-au obligat cu forta(semneaza mos Ioane !!:::) sa dea cu mina lui iscalit ca da vaca si calul de buna voie si nesilit de nimeni ca altfel il arunca pe fiisu (tata ) pe strada, si bietul tata abia venit in 45 inapoi din prizonierat bolsevic si a gasit si casa arsa iN Giulesti de la bombardamentul americanilor din 44…(unchii lui Chevronn actual?)
      MAi bine las-o domnule ca PURCEAUA e de mult moarta in cotet :Tara aceea a trait permanent dupa deviza -operatia reusita ,pacientul mort.si .dupa mine potopul ,se descurca care si cum poate .
      cred insa ca cel mai grav la ora actuala este ca le-au plecat oamenii mai ales cei tineri si calificati si vor fi intre timp obligati ori ei (stiti la cine la refer ) ori copii lor sa lase mapa si sa puna mina si pe sapa:Si de sapa le e frica tare ca de muncit nu prea au muncit la viata dinsilor(i9nainte sedinte departid acum de parliament ca sa vezi neicusorule tot ca la pasopt!!)) :Decit mai mult cu gura .DAr multi din ei se vor face nevazuti ca au siogur conturi peste mari si tari prin Barbados sau altele republici bananiere.

      Răspunde
       
      1. cornel
        Octombrie 28, 2013 la ora 23:41

        Aveti si dvs dreptate dar e o atitudine paguboasa asta, parerea mea. Dupa logica dvs nu ar trebui sa avem sperante pentru un viitor mai bun pentru ca parintii si bunicii nostri su suferit, sub diferite aspecte, in regimurile in care au trait ei iar cu noi va fi la fel, poate chiar mai rau.
        Ma scuzati, dar nu sunt de acord cu dvs.
        La fel cum nu sunt de acord cu dvs nu sunt de acord nici cu rationamentul ca cetateanii altor tari din lume traiesc mult mai prost si indura mult mai mult decat romanii (vezi aici Coreea de Nord sau diferite tari din Africa). Daca vrem progres ar trebui sa privim la cei care traiesc mai bine ca noi, sa incercam sa ii copiem si sa ne raportam mereu la ei ca si realizari. Altfel daca te raportezi la prostul clasei efectele si realizarile vor fi mereu PROATE.
        E numai o parere.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Octombrie 29, 2013 la ora 03:47

          Dl Cornel, e drept ca Danut exagereaza cu cizmele gaurite si gheata pina la briu. Santierele dadeau cizme noi daca cereai. Am fost pe Lotru, e drept vara, intr-o practica – aveau caldura de la sursa proprie („Lotrisorul”, neracordat la retea – nu-i hotie ca-i spre binele celor care muncesc), care mergea si iarna. Pe unde o fi fost Danut, n-au stiut sa se descurce. In rest, partidele au facut aceasi potlogarie si atunci, si inainte , ca si acuma. Asta este cind poporul nu controleaza ce se face cu puterea pe care o acorda prin votul sau. Speranta exista, dar practica ne omoara. Cit despre luat exemplu, iei exemplu daca conditiile sunt egale si deci de tine depinde sa faci la fel. Altfel degeaba iei exemplu ca tot nu-ti iese. Mereu spun, compararea Romaniei cu alte tari nu e buna, fiecare tara cu schema ei. Romanii trebuie sa faca ce pot cit pot, cu ce pot si cind pot. Nu-i nici o rusine: ce-i in mina nu-i minciuna, atita timp cit nu lasi pe altul sa-ti invirta lingura in ceaun.

          Răspunde
           
          1. cornel
            Octombrie 29, 2013 la ora 07:10

            Tare asta : „Santierele dadeau cizme noi daca cereai.”

             
          2. sanduCu
            Octombrie 29, 2013 la ora 15:47

            Da dl. Cornel, echipamentul de protectie esti obligat, de regulamentul de protectia muncii, sa-l ceri ori de cite ori ai nevoie. Daca nu, se cheama ca l-ai incalcat si poti avea probleme. Asa este in orice tara si deci si in Romania – nu sta seful dupa tine sa vada daca ai apa in cizme, dar daca te prinde poate sa-ti taie din salariu.

             
          3. sanduCu
            Octombrie 29, 2013 la ora 15:58

            Dl. Cornel, in Israel eu aveam pentru oamenii mei (muncitori sau ingineri, chiar pentru vizitatori) echipament de protectie. Daca nu respect regulile de protectie, la o inspectie pot pierde locul de munca, ca sef. Aveam bocanci, manusi, ochelari, masti, palrii de soare, casti pentru urechi, cascheta, halate, plus afise si etichete de tot felul. Nu este gluma. Nici n-ai voie sa intri in zona sau lucul de munca fara tot ce se cere.

             
    2. sanduCu
      Octombrie 29, 2013 la ora 03:03

      Din reportaje de la fata locului, din Rosia Montana, si de la protestatari din Bucuresti am auzit care e pretul: Numai morti plecam, vii nici-cum.

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Octombrie 28, 2013 la ora 20:59

    captarea gazelor prin fracturare hidraulica trebuie permisa numai dupa punerea la punct a unie noi tehnologii far substante chimice extrem denicive cu popsibil impact asupra pinzei deape freatice:LA ora actual GERMANIAS perfera sa plateasca un pret ridicat pe gaze imüport la rusi decit sa foloseasca acesata metoda .Se stie clar ca cercetrea cauta momentan folosirea unei metode fara substante chimice nocive .Deci solutii de explorare si exploatrae sigura vor exista intr-un viitor apropiat:Deci de ce s-ar ghrabi guvernul Romaniei cind o tar european ca Germania care pune pret la orice pas pe siguranta MEDIULUI REFUZA momentan metoda americana.Americanii nu sinbt baietzi rai dar merg vla orice paS RISC necercetat suficinet exactz ca in tehnologiile clone .in vitro sau modificari genetice in agricol !!Rezultatele le stim cu totii:Ei au o problema se uita mai intii la profit maxim si apoi la factorul MEDIU:-Sint efectiv o natiune depasita de schimbarea societatii dintr-una de consum bazat pe profit intr-una ecologica -clar auiic sint deviona tehniocienii lor care nu au fost capabili in deceniile mtrecvute sa gaseasca tehnicii noi pentru inlocuirea combustibililor fosili!!!este o rusine pentru elita lor tehnica care de fapt nicicind nu prea a fost capabila ,mai mult au copiata si ei pe unde au putut precum chinezii mai ales de la germani:Asta este adevarul Asa se face ca nici pina in prezent nu au acceptat tratatul de la Kyoto care limiteaza emisiile de CO2 .

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 29, 2013 la ora 03:09

      Danut, Romania nu duce lipsa de gaze naturale. Atita doar ca gazele acestea sunt vindute ieftin altora si vor sa scoata… rahatul asta sa-l vinda romanilor. Adica au invatat si strainii ca din rahat se poate face bici (era si timpul sa invete, dupa 25 de ani, son of a bitch).

      Răspunde
       
  • Cristian
    Octombrie 28, 2013 la ora 19:31

    Si cand se termina concediul de odihna?
    Pe 25 noiembrie…deci o zi dupa referendum :)))
    Sigur este o coincidenta…

    Răspunde
     
  • O VOCE DINTRE NISTRU SI PRUT
    Octombrie 28, 2013 la ora 16:12

    DECEBAL MIHAI VITEAZUL MIHAI EMINESCU VLAD TEPES STEFAN CEL MARE CEAUSESCU IOAN CUZA HORIA CLOSCA CRISAN AVRAM IANCU ANTONESCU … NEAMUL ROMANESC ARE MULT MAI MULTE VALORI DOAR CA UNII DEFORMEAZA ADEVARUL SI NE INJOSESC CA NATIUNE

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 28, 2013 la ora 23:11

      Ceausescu -o valoarae ??? la romani?????
      Hai domle sa fim seriosi -daca va citeste bietul MIHAI VITEAZUL apoi se intoarce in mormint.Aceluia i-au placut capeteniile de osti adevartae nu cismarii politruci parveniti in stejari si geniile CArpatilor:Nu va dati seama ca tot circul la care asistam si astazi este rezultatul epocii de aur si a omului nou impus de doctrina ceausista incepind cu anii 80 care a izolat tara si a dus-o in intuneric

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 29, 2013 la ora 04:09

        Danut, tocmai eu n-o sa-i iau apararea lui Ceusescu. Desi s-a stiut cum a ajuns la putere, i s-a trecut cu vederea (mai de voie mai de nevoie) si in istorie totusi tipul a fost iubit de popor vreo 10 anisori – nu i-ar fi sarit nimeni in ajutor cind cu 1968. A avut si realizari, care astazi au disparut – s-au facut praf. Iar ce este astazi nu numai urmare a traditiei comuniste – chiar vrei sa minimalizezi stradaniile alora de-afara? Istoria trebuie pastrata/transmisa asa cum e, fiecare poate sa judece: tu vei spune -asta si asta a facut rau, eu voi spune – i-a omorit pe ai mei si mi-am parasit pamintul.

        Răspunde
         
    2. sanduCu
      Octombrie 29, 2013 la ora 04:12

      Stimata Voce, daca nu te lasi injosit, nimeni nu o poate face.

      Răspunde
       
  • O voce dintre dintre Nistru si Prut
    Octombrie 28, 2013 la ora 15:33

    titusb nu vorbi prostii usl a stricat multe in RELATIILE INTERNATIONALE.
    DETECTORUL DE MINCIUNI MULTI DRACI AR SCOATE LA IVEALA.

    Răspunde
     
  • O voce dintre dintre Nistru si Prut
    Octombrie 28, 2013 la ora 14:35

    De la Nistru pân’ la Tissa
    Tot Românul plânsu-mi-s’a,
    Ca nu mai poate strabate
    De-atâta strainatate.
    Din Hotin si pân la Mare
    Vin Muscalii de-a calare,
    De la Mare la Hotin
    Mereu calea ne-o atin;
    Din Boian la Vatra-Dornii
    Au umplut omida cornii,
    Si strainul te tot paste
    De nu te mai poti cunoaste.
    Sus la munte, jos pe vale
    Si-au facut dusmanii cale,
    Din Satmar pân’ în Sacele
    Numai vaduri ca acele.
    Vai de biet Român saracul!
    Îndarat tot da ca racul,
    Nici îi merge, nici se ‘ndeamna,
    Nici îi este toamna, toamna,
    Nici e vara vara lui,
    Si-i strain în tara lui.
    De la Turnu ‘n Dorohoi
    Curg dusmanii în puhoi
    Si s’aseaza pe la noi;
    Toate cântecele pier,
    Sboara paserile toate
    De neagra strainatate;
    Numai umbra spinului
    La usa crestinului.
    Îsi desbraca tara sinul,
    Codrul – frate cu Românul –
    De secure se tot pleaca
    Si isvoarele îi seaca –
    Sarac în tara saraca!

    Cine-au îndragit strainii,
    Mânca-i-ar inima câinii,
    Mânca-i-ar casa pustia,
    Si neamul nemernicia!

    Stefane Maria Ta,
    Tu la Putna nu mai sta,
    Las’ Archimandritului
    Toata grija schitului,
    Lasa grija Sfintilor
    În seama parintilor,
    Clopotele sa le traga
    Ziua ‘ntreaga, noaptea ‘ntreaga,
    Doar s’a ‘ndura Dumnezeu,
    Ca sa ‘ti mântui neamul tau!
    Tu te ‘nalta din mormânt,
    Sa te aud din corn sunând
    Si Moldova adunând.
    De-i suna din corn odata,
    Ai s’aduni Moldova toata,
    De-i suna de doua ori,
    Îti vin codri ‘n ajutor,
    De-i suna a treia oara
    Toti dusmanii or sa piara
    Din hotara în hotara –
    Îndragi-i-ar ciorile
    Si spânzuratorile!

    Răspunde
     
    1. cornel
      Octombrie 28, 2013 la ora 15:52

      Multumim pentru poezie.
      Aceste versuri, scrise de Mihai Eminescu, sunt pline de sens, adevar si parca ar fi fost scrise astazi.
      Ma intreb uneori cum ar fi aratat neamul romanesc fara Mihai Eminescu si fara Stefan cel Mare. Eu cred ca era fara doua repere morale majore, mult mai sarac si mult mai supus disperarii.

      Răspunde
       
  • O voce dintre dintre Nistru si Prut
    Octombrie 28, 2013 la ora 14:27

    soros ca majoritatea iudeilor smecheri si cu multi bani face jocuri intunicate(DAR ASTA E SE PRICEPE)
    ce pacat pe ambele maluri ale prutului ciocoii ne conduc astia vand tradeaza fura si distrung mai bine de 20 de ani e mare nelegiuire, nu la asa viitor am sperat…veniva un cutremur sa linisteasca toate si pe toti

    Răspunde
     
  • Alex
    Octombrie 28, 2013 la ora 13:59

    Moise vezi cine e generalul Clark problema aceasta e legata si cu regionalizarea care se incearca a tinutului secuesc se incearca sa se creeze o problema siciala in care sa apara victeme dupa care Uniunea Europeana sa vina sa controleze intreaga Transilvanie. Mare atentie ! Soros lucreaza la asta

    Răspunde
     
  • O voce dintre dintre Nistru si Prut
    Octombrie 28, 2013 la ora 12:49

    MOLDOVA ARDEALUL SI TARA ROMANEASCA.
    DREPTATE SI ADEVAR.
    ( ce fel de mitinguri anti-romani pe teritoriul Romaniei, care secui sau huni, nu le convine sunt liberi sa plece.)
    Cata injosire cata pedeapsa a suferit si mai sufera intreaga natiune romaneasca, nu avem lideri nu avem Oameni care sa ne reprezinte – cum ajung in functii inalte fura inseala tradeaza… la naiba .

    Răspunde
     
  • Neo
    Octombrie 28, 2013 la ora 08:05

    ATENTIE!
    Mesaj pentru politicieni:
    Din cauza coruptiei si incompetentei voastre Romania risca sa piarda o parte din teritoriu deoarece restul europei considera ca este mai intelept sa dea Tinutul Secuiesc unei conduceri mai capabile.
    CONFORMATI-VA SAU DEMISIONATI !

    Răspunde
     
    1. un turist
      Octombrie 28, 2013 la ora 17:04

      Neo: Daca EU hotareste si granitile Romaniei atunci la dracu cu tot EU.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 29, 2013 la ora 04:24

        Dl. Unturist, chestia asta am spus-o mai demult, daca Romania intra cu surle si trimbite in UE (pentru ca inca se crede ca e dar nu-i), pe urma daca nu-i convine – i se va spune bine plecati mai putin bucatica asta. Cine ne va tine parte? Americanii?

        Răspunde
         
      2. sanduCu
        Octombrie 29, 2013 la ora 15:34

        Dl. Iorgu Ianus, sunteti o raritate in breasla dvs. V-am asculta reportajul de la Pungesti si n-am remarcat nici o opinie personala din partea dvs, ati cules opiniile tuturor, ati redat atmosfera de la fata locului. Pare ciudat, dar am inceput sa ne bucuram ca profesionalii isi indeplinesc menirea: toate felicitarile si respectul.
        Ascultind acei oameni, aud vocea poporului care-si apara dreptul la viata pe pamintul lui. Nimic mai mult si nici mai putin. O voce care exprima cu tristete dezaprobarea fata de atitudinea cirmuitorilor pe care i-a ales. Acesti alesi nu vor mai fi alesi vreodata, este clar.
        Ce trebuie sa fie inteles, pentru viitorul imediat si in continuare, orice ales va fi la fel. Deci poporul trebuie sa inceapa asi exercita obligatia de a controla puterea reprezentantilor sai de la cirma tarii. Decizie cu decizie pe tot parcursul mandatului. Referendumul nu este o solutie pentru ca ramine (asa cum a fost dovedit) acelas instrument, de manipulare si de mascare a opiniei poporului, in mina puterii. Controlul trebuie exersat nemijlocit si permanent prin Adunarea Nationala (termen cu care omul de rind din Romania este mai familiarizat, Senat suna a ceva care nu este de nasul palmasului), organ administrativ de decizie de zi cu zi in balansarea puterii cirmuitoare a Guvernului. Trebuie ca aceasta Adunare Nationala sa fie alcatuita, in mod constitutional, din reprezentanti directi, locali si anual – putind fi inlocuiti simplu si pe loc atunci cind nu-si indeplinesc datoria de REPREZENTARE pentru care au fost alesi de cei 40,000 de alegatori. Oricare dintre cei 40,000, avind virsta intre 25 si 55 ani poate fi DEPUTAT, o singura data in viata, pe o perioada de un an sau pina la momentul in care este inlocuit ca necorespunzator. Masa de alegatori (acei 40,000) trebuie sa fie autorizata constitutional cu puteri depline in alegerea sa.
        Aceasta forma legislativa este singura democratie functionala in jungla administratiei de stat existenta astazi in Romania. Daca fiecare veti intelege acest fapt care este in interesul fiecaruia din voi, atunci veti sti si cum sa constitutionalizati acest organism. Fara asa ceva nu puteti vorbi ca aveti democratie, pe care inteleg ca o doriti.

        Răspunde
         
  • Chirita Aurelian Stefan
    Octombrie 28, 2013 la ora 07:57

    Vizita pe meleaguri americane trebuia sa fie o ,,binecuvantare” pt prezidentiale de anul viitor in buna traditie psdista, insa s-a transformat intr-un esec rasunator-cea mai slaba vizita la nivel inalt dupa 1997, demonstrand inca odata ca in politica globala faptele te definesc.Tot trebuie citit in cheia izolari prezintiabilului Antonescu si inscrierea primarului Klaus Johannis in P.N.L. mai mult ca sigur o directiva canceliera-vezi reprosul lui Geoana din emisiunea de la Pro TV , o persoana bine,, conectata” in vest..Pe baza sondajelor de opinie, P.N.L. va executa manovra Stolojan sau Stoica sacrificand presedintele in interesul partidului si noul personaj va avea ,,calea batuta” de sustinerea P.S.D.din 2009 ,colaborata cu activitatea de primar si seriozitatea tipic germana.Toate acestea nu s-ar fi intamplat ,daca Victor Ponta ar fi renuntat la titlul de doctor si inversunarea cu care l-a aparat facandu-l indezirabil in ochi occidentalilor.Pt domnia sa nu este valabila zicala cu mintea romanului, ci cea referitoarea la fudulie.
    P.S.Instalat la Cotroceni ,d-nul Johannis va trebui sa reformeze puternic guvernul U.S.L. in el fiind cooptati specilisti ca d-nul Geoana,Mihai Tanasescu-probabil premier pt a atenua fenomenul ,,Piata Universitatii”. Sper ca timpul ramas sa indeparteze pe veci clasa politica -trecerea la democratia participativa.

    Răspunde
     
    1. TITUS B
      Octombrie 28, 2013 la ora 11:26

      Băiete, tu te-ai uitat la alt film! Pe bune. Ce vroiei, ca după ce Băsescu a stricat totul, absolut totul, în relaţiile interneţionale, acu vroiei să îl primescă Obama? ……… E clar penstru toată lumea că nu avţi toate ţiglele pe casă.

      Răspunde
       
      1. cornel
        Octombrie 28, 2013 la ora 11:53

        Dumneavoastra aveti toate tiglele pe casa? Nu lipseste cel putin una, care se numeste bun simt?

        Răspunde
         
  • cornel
    Octombrie 28, 2013 la ora 02:18

    Reportajul e de nota 10, parerea mea.
    Satenii din Pungesti, din ce am auzit in reportaj, nu mi se par agenti KGB sau trimisi ai GazProm-ului ci mie mi se par a fi urmasi demni ai lui Stefan cel Mare pentru ca simt pericolul care vine si care le va afecta iremediabil existenta, exact ca venirea armatei otomane in Moldova lui Stefan cel Mare, parerea mea.

    Răspunde
     
  • defrag
    Octombrie 27, 2013 la ora 19:49

    Cred ca nu va mai veni Chevron sa „dea cu teava in pamant” la Pungesti pt. ca nu-i vor mai lasa politicienii locali. Sa ne imaginam pt. o clipa ca ceea ce spune la sfarsitul reportajului preotul satului este adevarat: nu arata ca si o palma data USL-ului? … dupa mintea mea cam asa arata ! Din acest lucru eu trag mai multe concluzii: 1. si USL-ul este la fel de mincinos ca si PDL-ul, dar poate mai ticalosi prin modul de actiune; 2. Acest scenariu se mai poate repeta usor si in alte locuri si vor mai iesi la iveala si alte „mizerii” facute de fosta opozitie; 3. Nu cred ca a venit cineva din afara („agenturile straine”) ca sa-i manipuleze pe oameni pt. a facut-o suficient de bine USL-ul, doar ca acum se intoarce impotriva lor pt. ca oamenii s-au prins ca au fost mintiti la un moment dat – fie cand li s-a spus sa se opuna fie cand li se cere sa se supuna :); 4. Daca asa stie sa guverneze tara atunci USL-ul este mult mia periculos decat CDR-ul. Sanatate si apa buna !

    Răspunde
     
    1. cornel
      Octombrie 28, 2013 la ora 02:20

      Aveti perfecta dreptate.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase