BIZIDAY: luni, 21 octombrie 2013

Publicat la data de de Biziday

Emisiunea poate fi urmărită și aici: http://www.seenow.ro

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

49 răspunsuri la BIZIDAY: luni, 21 octombrie 2013

  • sanduCu
    Noiembrie 2, 2013 la ora 10:14

    Draga VictorL, déjà discut cu un sondor. Inteleg ca lucrezi lcu Chevron la foraje de mica adincime (60-90 m, este cam periculos, pentru freatic) motiv pentru care nu ai vazut carotiera (nu mai aveau nevoie, doar n-o sa va spuna totul). Nici carotaj continuu mecanic n-au facut – pacat vedeai si tu o chestie interesanta. La un moment dat ai reusit chiar sa ma derutezi: un motor la zeci de foraje. Mai sa fie mi-am zis, asta-i chiar grozav, pui vreo 20 de turle in jurul tau si te uiti la monitor cum se sapa forajele si le mai titirisesti cu antena – sa fiti cumintele ca va biciuiesc. Dar ai dreptate, in forajele geotehnice se practica forarea simultana (dar fiecare instalatie cu tot ce-i trebuie, inclusiv motor personal), chiar si in cariere setul de gauri pentru impuscare (ca doar nu stai la fiecare gaurica, cind le poti programa pe fiecare cu unghiul si adincime ceruta). Bine ca am realizat confuzia ca ma pregatisem sa-ti vorbesc de sonde cu injectie sau despre forajele de apa (astea sunt recunoscute ca cele mai dificile sau comlexe). Am lucrat in Libia cu niste autopurtate de la Ploiesti. Problemele mai mari le-am avut la inceput cu infundatul rotilor in nisip, dar romanasii au marit butucii si au pus niste cauciucuri de la amfibiile militare – sa bati Sahara nu alta. Pentru ca mi-ai vorbit de freza, sa stii ca sapa si-o alege sondorul functia de ce-i spune geologul. Pun pariu ca n-ai nici un geolog pe acolo. Aaa, mi-am amintit ca odata am stat de vorba cu niste tipi de la Rotary si le-am spus ca rusii a facut primul foraj percutant. N-ai sa crezi ce mi-au raspuns: cei mai buni in forajul de petrol la ora actuala sunt ..rusii. Ti-am spus ca astia de la Rotary sunt americani? Apropo, chestia asta cu „Antena si motorul sunt cheia” mi-a placut, chiar si chestia cu “daca le enervezi rabateaza antena de deasupra si se conecteaza la NASA…” este SF. Daca voi la chestia aia ii spuneti “mars”, probabil, nu pot contesta (este un termen mai mult folosit in minerit). Sondorii ii spun “pas”. Acuma de incheiere, chiar stii ce-I aia … drilcolare? Iti dau un link interesant, ca sa nu-I mai tii atia in brate pe americani cu democratia lor:
    http://www.ionbasganfoundation.ro/books/Ion-Basgan-Un-inventator-de-geniu-A6O.pdf
    Ion St. Bosgan, a fost din Focsani si in 1961 a vazut ca americanii ii folosesc inventia si fac bani buni. A dat in judecata 118 firme americane pentru suma de 8.6 miliarde de dollari. In 1965 drepturile de autor i-au fost confirmate prin expertiza. Acuma chiar ca este BASTA.

    Răspunde
     
  • AndreiM
    Octombrie 25, 2013 la ora 11:30

    „Dl. Cornel, magnetismul si seismicitatea merg mina-n mina, iar schimbarea de clima se datoreaza mai mult magnetismului terestru decit poluarii” puteti sa aduceti mai multe detalii in ce consta influenta magnetismului asupra climei? Daca este vorba de schimbarea polilor, pot influenta directiile curentilor oceanici si atmosferici? Stiam ca tin seama mai mult de variatiile de temperatura si de concentratii.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 26, 2013 la ora 00:12

      AndreiM, Nu-i o filozofie mare, daca o ei din aproape in aproape. Defapt este vorba de distributia intensitatii cimpului magnetic (in liceu tin minte ca puneam pilitura de fier pe o hirtie si un magnet sub ea – pilitura lua o anumita configuratie. Cind ati spus schimbarea polilor, ati presupus doar migratia lor si e corect. Considerind impartirea „administrativa” sau geografica a globului, stim ca polii corespund latitudinii si longitudinii zero, fiecare in emisfera lui. S-a observat ca polul NORD (de exemplu) are o migratie periodica pina spre strimtoarea Bering (prin apropiere de insulele Aleutiene). Acuma, masuratorile au atestat ca polul nord magnetic s-ar gasi in nordul inghetat al Canadei, la 73 grade latitudine nordica si 100 grade longitudine weastica. Polul sud magnetic, la 69 grade latitudine sudica si 145 grade longitudine estica. Normal ar fi trebuit sa existe o simetrie, treburi de felul acesta le numim anomalii, care ne ajuta sa interpretam fenomene interesante sau ciudate. Cum ar fi schimbari ale centrului de greutate al Pamintului (sau alte corpuri ceresti), recalculari de orbite, sau se incearca chiar o corelare a miscarilor nucleului fluid cu migratia placilor (care explica multe din cutremurele majore). Magnetismul pare a fi, din spusele cunoscatorilor, proprietatea fizica „vitala” cind ne referim la miscarea corpurilor in spatiu. Fiind aici, am sa mentionez ca si temperatura este iarasi foarte importanta (are efect direct in schimbarile de densitate care, printre alte forte, datorita gravitatiei poate deasemenea influenta miscarea. Temperatura Pamintului, a fost (si este inca) un aspect foarte disputat: mai de mult s-a crezut ca se datoreaza, in principal iradiatiei Soalare; acuma sunt aproape unanimi ca depinde foarte mult de activitatea radioactiva din nucleu. Lumina este de natura electromagnetica, deci razele solare (care au pondere asupra climei – temperatura la suprafata terestra) sunt influentate de distributia cimpului magnetic al Pamintului (unghiul sub care ating suprafata, atenuarea directiei de refractie prin stratele gazoase ce invelesc globul, si altele). Astfel este mai usor de admis (de fapt sunt date de observatie, trebuie sa faca si astronomii astia ceva) o redistribuire a zonelor climatice, care nici ele nu sunt tocmai trase cu linia de o parte si de alta a Ecuatorului magnetic. Anul acesta, de exemplu, pe canadieni i-a surprins o vara foarte racoroasa. Pe americani si pe rusi, i-au surprins niste inundatii tropicale. De dragul extravagantei, as putea spune ca Romania se gasestei in zona tropicala (sub Tropicul Cancerului) – combinatia inundatiilor extrem de abundente si desertizarea, par a descrie o asemenea schimbare. Nu sunt climatolog, deci sa nu ma puneti la zid. Despre curenti, cred ca faceti legatura cu variatiile de temperatura, de densitate si efectul gravitatiei. Asa cum in treburile sociale se spune „cauta banul”, in astealalte mai naturale, putem zice „cauta magnetul”. Si ca sa legam chiar si socialul de magnetizm (de fapt legatura au facut-o alti cu milenii in urma – cred ca am un comentariu pe tema asta), trebuie sa amintesc ca omul (probabil ca orice corp, organic sau anorganic) este un „magnet” (care isi schimba polaritatea cind trece dintr-o emisfera in alta, probabil ca si un pic din personalitate – tema de doctorat?), iar cimpul sau magnetic interfereaza cu cimpuri magnetice diverse (Pamint si alti astri), functie de intensitatea lor (in mare parte, la formare adica la nastere) i se stabileste orbita vietii (sau soarta) – zodiacele (in mod special cel chinezesc/tibetan, se pare ca este cel mai evoluat) stabilesc categorii de oameni si chiar afinitatile dintre aceste categorii. In conformitate cu acest zodiac, este important pina si sfertul de ora in care te-ai nascut. Si totul vine de la magnetizm. Eram mic, si citeam despre chestiile astea in Sputnik, o revistuta ruseasca cu multa enciclopedie in ea. De pe atunci, Hrusciov facea vizite dese in India si i-au urmat o serie de savanti care au avut de invatat multe in indii (englezii s-au multumit cu mirodenii). Cred ca de vreo doua ori am mentionat, ca in fata lui Hrusciov, citeva tancuri au trecut peste un… i-as spune pusnic (fachir, inseamna totusi scamator) si acesta s-a ridicat ca si cum nimic nu s-a intimplat – nu am fost acolo, dar tind sa cred ca este posibil. Deasemenea, in 1968, cind cu rusii pe Prut (si despre asta am vorbit de mai multe ori, fiind vorba de cel mai bun prieten), acestia au folosit o forta/arma (nu i-as spune nici metoda si nici tehnologie) care anihileaza vointa (cel putin aceia de a lupta) – Ceausescu a tinut-o secret, n-a aparut in presa. Inteleg ca au mai incercat si altii, dar cu mai putin succes. Se spune ca Rusii au experimentat in Siberia o explozie nucleara asupra unei fotografii a unui submarin american aflat i Pacific – submarinul a disparut fara urma. Fotografii din satelit confirma momentul exploziei cu momentul disparitiei. Nu poate fi la mijloc decit magnetizm, ca doar n-or fi venit ploile.

      Răspunde
       
      1. AndreiM
        Octombrie 28, 2013 la ora 11:40

        Multumesc, unele lucruri le mai citisem, altele le intuiam, adevarul este ca fiecare forma fizica este insotita de o forma de energie (de fapt materia „primara”). Daca afli valoarea cu care rezoneaza, poti sa o controlezi. Dar nu cred ca schimbatile climatice sunt majoritar influentate de aceste modificari naturale, mai degraba de inconstienta oamenilor.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Octombrie 28, 2013 la ora 18:21

          inconstienta oamenilor este si ea o influenta naturala, luata in considerare de…natura.

          Răspunde
           
          1. AndreiM
            Octombrie 29, 2013 la ora 10:42

            Tare asta, cred ca este motto-ul care trebuie sa insoteasca orice actiune umana :d

             
  • cornel
    Octombrie 24, 2013 la ora 01:38

    Dupa parerea mea domnul prim ministru Victor Ponts este intr-o mare eroare. Politicienii romani si guvernul nu pot sa ia niste decizii care sunt in contradictie cu vointa cetatenilor romani, adica a poporului roman, si in contradictie cu interesele strategice ale Romaniei pe termen mediu si lung . Ma refer aici la proiectul RMGC cat si la exploatarea gazelor de sist in Romania.
    Cum am mai scris tot pe aici : UE nu e pregatita pentru aceasta nenorocire care se numeste explorarea/exploatarea gazelor de sist. O numesc nenorocire prin prisma evenimentelor/nenorocirilor pe care deja le-a produs mediului si comunitarilor locale (vezi aici cazurile din SUA, Canada, Marea Britanie, etc).
    Din pacate explicatiile pro-exploatare/explorare gaze de sist in Romania date de autoritatile romane cetatenilor sunt ridicole (sau minciuni, depinde cum vreti sa priviti lucrurile) si sunt la nivel de clasa a 2-a primara, nu are astazi un impact major pozitiv (se poate vorbi chiar de un impact sensibil negativ) in dezvoltarea economica a tarii (pot sa spun ca impactul va fi minim in comparatie cu alti factori prezenti astazi in economia romaneasca, care sunt EVAZIUNEA, CORUPTIA si prea putin stimularea muncii si crearea de noi locuri de munca prin reducerea taxelor pe munca), nu va duce la cresterea nivelului de trai si pot sa spun ca pe termen mediu si lung va afecta interesele strategice ale Romaniei.
    O sa si argumentez:
    1).-exploatarea gazelor de sist in Romania nu va insemna un pret la gaz asemanator cu cel din SUA asa cum de multe ori se lasa sa se subinteleaga (un aspect il reprezinta costurile de productie care vor fi mai mari in Romania [suprafetele exploatate sunt mai mici] si alt aspect e calendarul impus de UE Romaniei cu privire la pretul la gaz care trebuie sa creasca si nu sa scada asa cum eronat se lasa sa se inteleaga din aceaste prelegeri pro-explorare/exploatare gaze de sist);
    2).-Romania are o cantitate foarte mare de petrol si gaze din productie proprie comparativ cu alte tari din UE insa nivelul de trai al cetatenilor romani e mult mai prost/scazut in comparatie cu acele tari (vezi aici Germania, Italia, Spania, Grecia). Asta inseamna dupa parerea mea ca nu lipsa de resurse e ceea ce influienteaza nivelul prost de trai si saracia generalizata a majoritatii cetatenilor din Romania ci alta e cauza (oare CORUPTIA, EVAZIUNEA FISCALA [ma refer la marea evaziune fiscala aici, sper ca intelegeti], ce parare aveti?) iar cei 20%, ca si procent de petrol si gaze care se importa si care daca nu se va mai importa in viitorul apropiat va avea efect aproape ZERO asupra cresterii nivelului de trai al cetatenilor daca celelalte probleme din economie si societatea romaneasca raman prezente (vezi aici cantitatea de petrol si gaze mult mai mare importata de alte tari din UE si unde nivelul de trai al cetatenilor este mult mai mare decat cel al cetateanului roman simplu);
    3).-explorarea/exploatarea gazelor de sist in Romania va duce la diminuarea potentialului agricol al Romaniei pe termen lung (a se vede aici in special potentialul BIO care inseamna bani multi si prosperitate garantata pentru prezent si viitor);
    4).-explorarea/exploatarea gazelor de sist in Romania va duce la diminuarea potentialului turistic al Romaniei pe termen lung;
    5).-explorarea/exploatarea gazelor de sist in Romania va duce la probleme grave de mediu pe termen lung (poluare de terenuri, rauri si panza freatica de apa) deoarece actuala tehnologie de exploatare prezinta riscuri mari de mediu si nu e prietenoasa cu mediul (substantele chimice folosite in procesul tehnologic nu sunt BIODEGRADABILE);
    6).-explorarea/exploatarea gazelor de sist in Romania va duce la posibila disparitie a unor resurse naturale UNICE in Europa. Ma refer aici la apele termale cu efect curativ (vezi aici explorarea/exploatarea gazelor de sist din Bihor, care se va face in apropierea acestor ape termale);
    7).-explorarea/exploatarea gazelor de sist in Romania va duce la cresterea activitatii seismice in Romania si nu trebuie uitat ca Romania este in acest moment una dintre tarile UE cu risc seismic crescut;
    8).-NEexplorarea/NEexploatarea gazelor de sist in Romania NU va duce la pierderea acestei resurse energetice ci ea va putea fi folosita, daca e cazul, peste 20 sau 25 de ani cand tehnologia va fi mult imbunatatita si va fi mai prietenoasa cu mediul, riscurile de exploatare pentru mediu vor fi sensibil mai mici si cand celelalte resurse clasice de gaz vor fi epuizate sau foarte aproape de epuizare (asta e si termenul dat de specialisti pentru epuizarea actualelor zacaminte clasice de gaze care sunt exploatate astazi in Romania) altfel e o exploatare a resurselor de tip haiducesc, adica fara sa ne gandim si la generatiile viitoare din Romania (nu ma refer aici la copiii de politicieni!) adica mai pe intelesul tuturor la viitorul economiei romanesti care va trebui sa plateasca pensiile celor care astazi vor sa exploateze oricum si rapid toate resursele naturale din Romania;
    9).-consumul de resurse energetice in Romania (electricitate, petrol si gaze) a scazut continuu in ultimii ani deci se pare ca economia romaneasca nu are nevoie urgent de resurse energetice pentru dezvoltare si cresterea nivelului de trai ci de altceva (oare de ce? astept pareri si opinii.);
    10).-cine isi inchipuie ca atunci cand Romania nu va mai avea nevoie sa importe gaze din Rusia va duce la o prietenie mai mare intre Romania si Rusia si la o viata fara griji, din acest punct de vedere, se inseala amarnic. Sa nu uitam ca linistea noastra depinde si de vointa vecinilor nostrii mai mari si mai puternici. Trebuie sa fim naivi sa credem altfel.
    Avand in vedere ceea ce am spus la punctele 3),4),5),6),7),8),9),10) eu cred ca explorarea/exploatarea gazelor de sist ASTAZI in Romania afecteaza grav interesele strategice ale Romaniei pe termen mediu si lung, adica acele interese care permit o dezvoltare sigura si durabila a economiei romanesti care va avea ca efect final cresterea nivelului de trai (bineinteles daca intre timp se rezolva problemele care tin de CORUPTIE si MAREA EVAZIUNE si care intra in competenta autoritatilor statului abilitate in acest sens).
    Asadar batalia impotriva explorarii/exploatarii gazelor de sist in Romania e la inceput sau INCA n-a inceput, parerea mea.

    Răspunde
     
    1. cornel
      Octombrie 24, 2013 la ora 01:51

      Referitor la sustinerea politicienilor care sunt astazi la putere si sunt pentru explorarea/exploatarea gazelor de sist in Romania, avand in vedere motivele enuntate mai sus, care sunt reale si total impotriva acestui tip de explorari/exploatari, cred ca singura explicatie posibila care poate fi gasita este „recompensarea financiara” a acestora pentru ajutorul si sustinerea oferita, adica la fel cum s-a intamplat si in SUA si Marea Britanie, din partea companiilor care vor beneficia de acest tip de explorare.

      Răspunde
       
  • cornel
    Octombrie 23, 2013 la ora 23:57

    Mi-a placut stirea aia cu firma de prospectiuni. Mai intai au aparut imaginile cu aparate si fire intinse prin diverse locuri, printre care si intr-un cimitir dupa care declaratia d-nei purtator de cuvant de la firma de prospectiuni care ne explica ca angajatii firmei pe care o reprezinta fac tot posibilul ca inainte de a intra pe proprietati straine sa discute cu proprietarii acestora, majoritatea proprietarilor s-au trezit neanuntati cu angajatii firmei de prospectiuni pe proprietatea lor ca dau gauri, monteaza echipamente si fire. Probabil d-na s-a referit la prospectiunile din cimitirul prezentat in imagini unde probabil au vrut sa discute inainte cu cineva dar au constatat ca nu au cu cine.
    Nu stiu de ce dar stirile acestea cu prospectiuni imi aduc aminte de Vestul Salbatic din SUA unde atunci fiecare facea ce il taia capul fara sa se tina prea mult cont de dreptul de proprietate privata.

    Răspunde
     
  • cornel
    Octombrie 23, 2013 la ora 18:54

    Ceva interesant:
    http://www.zf.ro/zf-24/un-nou-cutremur-in-vrancea-11551862
    Ar fi bine ca la sfarsitul acestui an sa vedem o statistica cu numarul de cutremure produse in Vrancea (sau din Romania, mai exact), pe ultimele 4 luni ale anului, din ultimii 10 sau 20 de ani.
    Vom avea o surpriza, cred eu, cu numarul cutremurelor produse in anul 2013.
    Cum zicea cineva : „Vom trai si vom vedea care e situatia si la ce trebuie sa ne asteptam in viitor (vezi aici legatura intre cutremurele produse si explorarea/exploatareagazelor de sist din Romania).”

    Răspunde
     
    1. cornel
      Octombrie 23, 2013 la ora 23:39

      Scuze,
      in loc de :
      „…Ar fi bine ca la sfarsitul acestui an sa vedem o statistica cu numarul de cutremure produse in Vrancea (sau din Romania, mai exact), pe ultimele 4 luni ale anului, din ultimii 10 sau 20 de ani.”
      am vrut sa scriu:
      „…Ar fi bine ca la sfarsitul acestui an sa vedem o statistica cu numarul de cutremure produse in Vrancea (dar si din Romania), pe ultimele 4 luni ale anului, din ultimii 50 sau 100 de ani.”
      Unii specialisti din Romania care au monitorizat cutremurele din Galati ne spuneau la tv ca fenomenul e UNIC in lume. (Saracul, seful IGR daca a fost sincer a fost demis URGENT prin fax).
      Eu zic altceva, noi romanii probabil suntem UNICI in lume pentru ca am fost prea des si de prea multe ori mintiti, furati si prostiti de politicienii romani si de autoritatile romane care au facut in asa fel, in ultimii 23 de ani, incat NORMALITATEA si CORECTITUDINEA sa fie gonite de acasa sau demise prin fax daca cumva apar cateodata chiar si pe neasteptate.
      Astept cu interes statistica aia.
      PS: Sper ca intre timp sa nu vina cutremurul ala mare asteptat din Vrancea, deoarece autoritatile romane sunt complet nepregatite adica asa cum au fost in ultimii 23 de ani in legatura cu acest aspect.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 24, 2013 la ora 18:46

        Dl. Cornel, magnetismul si seismicitatea merg mina-n mina, iar schimbarea de clima se datoreaza mai mult magnetismului terestru decit poluarii. Se topesc calotele glaciare, se ridica nivelul apei in oceane si in subteran, se inmultesc inundatiile, se intind zonele desertice, modificari ale temperaturii sezoniere,.. Daca e sa ne corelam cu placile tectonice, ce se intimpla in Vrancea (cotul carpatic) ar urma dupa ce se intimpla in jurul masivului himalyan (nu-i vorba de intensitatea seismica ci de adincimea focarului).

        Răspunde
         
  • XX
    Octombrie 23, 2013 la ora 10:24

    Intrun comentariu, de pe pagina cineva intreba de ce stayul nu subventioneaza noile locuri d emunca.
    Un Raspuns ar fi, ca la conducerea tarii prin ministere esaloanele 2-3-4 samd, au aparut personanje noi, care considera ca daca lasi firmei X un beneficiu de 10 lei, sttaul pierde, chiar daca firma X iti da 30 lei impozite la buget.
    chiar dadeam aici o sigestie, care potae fi analizata pe sticla
    ca
    daca o firma investeste sa zicem 10.000.000. euro
    si angajeaza 100 de persoane cu salariu mediu pe economie
    firma sa aiba impozit pe profit si pe dividende timp de 10 ani
    sa zicem de 1,6%

    stiti cine va sari de kiur in sus?
    Cei d ela Mfinante ca ei vor fi cei mai afectati, doar primesc prime din incasarile de laTVA si impozite directe
    nu ii intereseaza CASuril &CO
    Au ramas cu mentalitatea de acum 10-15 ani
    , cind la controale erau „drastici” pe TVA si impozit pe profit, si la salarii erau „mielusei”
    Desi pe total, sttaul ar incasa mai multi bani la buget, si n uar mai fi nevoie sa echilibreze bugetul de asigurari sociale.
    Enevoie de unii pe la finante care sa vada global, anumite decizii 😉

    Răspunde
     
  • AndreiM
    Octombrie 23, 2013 la ora 09:28

    Un articol interesant, o alternativa la cianurare. Interesant ca solutia este propusa de catre un institut de cercetare romanesc ICPE-CA iar procedura se numeste „procesul de fragmentare selectivă a rocilor cu impulsuri de înaltă tensiune și mare putere”, complet ecologica si se pot extrage toate metalele continute. Deci daca se doreste se poate:
    http://stiintasitehnica.com/stiinta/rosia-montana-solutie-alternativa-pentru-cianuri/index.html

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 23, 2013 la ora 10:35

      Dl. AndreiM, gresiti fundamental, nu este deloc interesant pentru ca este fenomenal!!!

      Răspunde
       
  • Catalin ( CTL )
    Octombrie 23, 2013 la ora 08:54

    As putea sa il ajut pe tatal colegului domnului Guran. E simplu. La cel mai mare pret, per-ul ar fi de cam 11 . raportat l profitul anului trecut. Adica pretul de 32 de lei e de cam 11 ori mai mare decat profitul net. Adica un randament anual de 9%, cea mai mare parte nu o sa ina prin dividende ci va fi reinvestita creand plusvaloare.
    Daca cumparati o garsoniera, de obicei randamentul e de ,vreo 3,5-4 % pe an. Adica luat o garsoniera cu 25000 euro si o puteti inchiria cu 80 de euro. De aici platiti impozit pe chirie, impozit pe locuinta, asigurare, reparatii la garsoniera si trebuie sa acoperiti eventuale luni in are ramaneti fara chirias, plus ca se poate sa va mai lase cu datorii cate unul.
    Apoi, Romgaz are monopol sau cvasimonopol, se stie ca pretul gazului va creste, are datorii mici raportat la active, raport cam 1:10.
    Apoi, la garsoniera va impoziteaza venitul nu profitul, profitul ( si deci si impozitul pe el ) Romgaz e dupa amortizari si alte cheltuieli, la garsoniera amortizati din ce ramane dupa plata datoriilor si cheltuielilor, nu inainte. Nu sunt termeni de comparatie, clar castiga Romgaz.

    Răspunde
     
  • anca
    Octombrie 23, 2013 la ora 01:56

    Buna ziua Dl.Moise,Cred ca aveti niste „sobolani”in statia d-voastra de transmisie, care tin cu inadinsul sa va distruga comentariile corecte si pe fata, referitoare la situatia dezastruoasa din tara noastra si pe noi cei care urmarim emisiunea d-voastra sa ne scoata din minti si sa renuntam la urmarirea emisiunii.Referitor la subiectul ca oamenii isi vand istoria,parerea mea este ca nu omul de rand isi vinde istoria si se stie de toata lumea cine sunt aceea care vor sa vanda toata ROMANIA pentru SPAGILE lor.La fel sau aceeasi explicatie referitor la nu stim ce sa facem cu BANII.Amaratul stie saracul,chiar daca multi dintre ei nu mai stiu poate nici culoarea banilor.Sacalii care au pus mana pe aceasta tara,de ~25 ani, ei nu vor sa stie altceva decat SPAGA lor nu ce e nevoie pentru tara,cum sa foloseasca banii pentru buna stare a poporuluiInteleg ca oamenii de la noi, renunta la afacerile care le-au dezvoltat cu chin si speranta in ani de zile,pentru ca guvernantii fac orice pentru a-i scoate din business.Referitor la alipirea republicii Moldova de dincolo de PRUT la tara mamaROMANIA trebuie facuta,sunt romani sunt ai nostri dar multi au uitat sau chiar n-au facut istorie.Important este ca trebuie sa rezolvam problema dezastruoasa din tara nu numai sa vorbim.Va doresc o zi buna.

    Răspunde
     
  • pescu
    Octombrie 23, 2013 la ora 00:34

    Desenul in care explicati poporului roman despre bani este un inceput; insa Patratelul cu Creditul este insa blocat, caci bancile stau pe bani si planuiesc sa umfle o noua bula imobiliara, din care castiga bani nemunciti infinit mai mult pe bursa decat finantand productie cu misjoace de productie si forta de munca, ca in secolele trecute. Nu inteleg de ce nu vedeti ca acest aspect e nociv(bula imobiliara, i.e. cresterea preturilor la case).
    Ia vedeti pe ytube la /watch?v=1w-pODAjVyE , unul de la FT explica (minutul 22) cum creditul in Ezona n-a crecut deloc din 2008.
    Daca nu ajungeti pana la sfarsitul prelegerii – Ezona e in fundatura si pe viitor tot acolo, si noi cu ea.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Octombrie 23, 2013 la ora 00:31

    buna seara la toata lumea -stimate dle.Guran ,felicitari totale pentru emisie:Sinteti mare nu ca vrem sa va punem epoleti dar sincer ,ne ungeti la suflet si daca asa cum la min 7.35 le explicati romanilor ca nu banii sint bogatia ci munmca lor cinstita dar CREATIVA !!!!!!adica CEA facuta cu cap va reface tara ,nu trebuie sa o spuneti cu anume retinere *parca va era rusine!!!*ca si cum v-ar fi teama sa nu ii jigniti ci sa si ii convingeti ca acesta este adevarul peste tot in lume.CAci aceea nu este numai o tara de multe lepre si gunoaie sociale fara capatii care si-au facut averi necinstite ci o tara de oameni f.inteligenti si harnici dar prost gestionati de politruci care de multe ori s-au lasat condusi de tiganimea fosta bisnitarime a lui Ceausescu(au fost tolerati caci earu cei mai buni turnatori neavind caracter pe baza vorbei adevarate -tiganul cind s.a ajuns imparat o f–e si pe masa) ) care colabora cu securitatea si fosta militie.
    -la min 8.29 perfecta remarca -BOGATIA ACTUALA si pe viitor_FORTA DE MUNCA calificata IN MESERII/o TARA CARE VREA SA AIBA pretentii la un niveau de viata compatibil cu tari dezvoltate tehnologic nu poate sa o faca daca mai toti sint mai mult CARAUSI sau TAXIMETRISTI si isi vind caciula de la unul la altul>ORi daca nu ai o industrie*chiar si usoara mai ales alimentara dar ceas elvetian si ecologica/ in permanent schimb de componente pentru a crea un produs final si importezi mai totul nu te vei ridica in veci din sartacie>Iti vei vinde pe vecie piela si inca asta pe 2 parale.Se pare aici au taiat firul politicienii inconstienti de dupa 89 cind au hotarit la tot pasul ./;..pai demolam ca nu se mai merita>PAi asta nu, aia nu nimic nu pina la urma nici cum spunea un domn nici ace de cusut si chibrituri nu mai facem ca e mai ieftin din Ciana*CHINA.
    Si pe fete cum imi spuena un tigan la o statie de spalat amsini in NAvodari [prin 2007.Sta cu picioarele sus pe capota unui AUIDI A4 negru si imi spune /pai eu o trimit pe nevastamea la ciocanela in Germanin si sint mai bogat ca matale>Eu venisem la spalat cu un Opel Vectra e drept german sarac cu datorii inca la casa pe atunci.
    /problema mare cred este inca in acea tara lipsa de continuitate in decusrsul istoriei incepind cu sec 20 si intre timp de normalitate caci a trai intr/un vesnic stress cauzat de o situatie politica labila nu poate fi propice in nici un mediu si in final mi/e jena sa o spun dar duce la ruinarea sanatatii cetatenilor la orice nivel!!!!!*poate doar nesimtitii mai au o sansa sau manelistii turmenati
    /si tristul exemplu al exemplului firmei minunate deproduse naturiste Elomiplant este tot o dovada a rateului politic care prin politica financiara incoerenta nu REUSESTE sa sustina patronajul autohton .
    /cit priveste sfatul dat tatalui unui coleg al dvs. cu actinui ROmgaz/sa stea in banca dinsului si sa investeasca in spatiou locativ >Este mai putin riscant pentru un om mai in virsta.Iesirea la bursa este un act de curaj dar pe o asemean piat furtunoasa si de specula ca cea a gazului metan actinui imprevizibile ale speculantilor pot usor ruina un m,ic acvtionhjar>IN gErmania nilor 2000 iesirea la bursa a Telekom/ului a fost brimbitata prin reclame de cei mai mari actori si moderatori TV facind ca mai tot poporul sa depuna la actiuni care au crescut vreo 3 luni ducind la frenezie intregului popor german ca dupa aceea sa se prabusesca totul pe durata ca o cazatura din nori a unui bolovan >Adica ieri in cer azi subpamint>deci batrinul sa investeasca in treburi sigure /terenuri sau agricultura ecologica sau garsoniera sau apartament mic.Nu va pierde in nici uin cay daca o parte din cei 25 mii euro ii depune in depozit de AUR >Pentru nepotii sai sau pentru dinsul in cca 10/15 ani este o investitie perfecta

    Răspunde
     
    1. VictorL
      Octombrie 23, 2013 la ora 00:44

      O noapte buna,Nene Onofrei!Vesel,vesel…Bravo!

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Octombrie 23, 2013 la ora 01:16

        Victoras ,seaqra adica noapte buna /pai vesel ca am terminat cu spor revolutionar de pus gogonelele de iarna si am pierdrei mici la hecatr *Pardon la 2 straturi de cca 6 mp stratul!!!(Si incet incet mi s.au dizolvat si catina luata in septembrie la trecere prin mUntii Buzaului>Bietii tigani o vindeau cu 2 Euro Kilogramul aici nu o gasesc cu 20 euro naturala.Am pus/o la topit in miere naturala si acusi acusi o amestec cu Vodca ruseasca PArlament costa aici cam 12 Euro sticla de0,7 l.DA iese ceva misto tare sa vezi pe urma comentarii ep marginea araturii la blogul dlui Guran si veselie.Apropo am gasit o sursa teribila o retea alimentara serioasa a rusilor se numeste Mix care importa din Romania mezeluri de 1000 puncte si ieftine pe nimic fata de ce calitate naturala >Asa de exmplu 1 kg slanina cu boia 5,5 euro&Kg.Iti dai seama ce combinatie.Visinta de catina curata de munte de BUzau cu usturoi de BAlta Alba si slanina cu boia facuta la PAscani !!!Deci cum sa nu fi vesel!!Si in 2 luni sint pensionar complet ,cu reducere deprocente ca latfel trebuia sa sclavagesc pina la 65 de ani si 5 luni dar sint f.multumit adica chiar mi se rupe pixul.ceea ce va doresc si voua>HAi ca daca am timp vin la voi in Romanica sa facem un [artid al pensionarilor>O sa avem vremi tulburi cu tineretul asta revolutionar.

        Răspunde
         
        1. AndreiM
          Octombrie 23, 2013 la ora 10:22

          D-le Onofrei, sanatate si pensie lunga. Ma bucur ca vizita in ROmania a fost productiva, iar tineretul de azi nu este mai revolutionar decat ati fost d-vstra la varsta noastra.Toate-s vechi si noi is toate.

          Răspunde
           
        2. Victor L
          Octombrie 30, 2013 la ora 21:38

          Eheee,Nene Onofrei!Va urez viata lunga si pensie mare,dupa buget…Adica de-aia nemteasca de sa crape pipota in prostii satului care reazema peretii la circiuma de la 7 dimineata…,,Nu se nasc glorii pe strada,nici la usa cafenelei…”Nu va fi nimic decit ca ai nostri 70% vor plati taxe mai multe si impozite mai mari.Acum se vorbeste de scumpirea benzinei…Sunt lipsa 3,8mld de euroi la Ponta in camara.Vor iesi si mai mult cu radarele la pinda si perceptorii prin pravalii…Sa tot stai pe pensie mare si sa rizi de prosti.Chiar merita…

          Răspunde
           
  • cornel
    Octombrie 22, 2013 la ora 21:35

    Am urmarit emisiunea „Interes general” din aceasta seara au fost doi invitati, adica domnul consilier BNR Adrian Vasilescu si un om de afaceri, in care mi-a placut o faza : domnul om de afaceri spunea ca statul trebuie sa subventioneze o parte din dobanda la creditele oferite de banci firmelor pentru investitii si dezvoltare. Modelatorul sau domnul Adrian Vasilescu, nu mai retin sigur, a intrebat : „pai de unde?” iar domnul om de afaceri a explicat simplu : „… pai daca firma ia credit, investeste si se dezvolta atunci ea plateste taxe si impozite mai mari la stat iar statul per total nu pierde ci chiar castiga pentru ca incaseaza mai mult din taxe si impozite.” Un raspuns atat de simplu incat iti dai seama in 2 secunde ca dezvoltarea economiei romanesti nu depinde de bani astazi ci doar de buna credinta celor care conduc Romania astazi.

    Răspunde
     
  • Sorin
    Octombrie 22, 2013 la ora 21:25

    Buna seara Moise,

    Imi cer scuze ca postez aici – dar doresc sa fac cunoscute informatiile documentate din link-ul urmator:
    http://totb.ro/rosia-montana-o-biblioteca-de-63-trilioane-de-dolari/
    Este absolut incredibil!

    Iti multumesc.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 22, 2013 la ora 22:29

      stimate domnule Sorin -Spunea ovreiasul Alan Greenspan odata ca niciodata :
      AURUL reprezinta INTOTDEAUNA forma cea mai supreama a platilor in toata lumea…Bancnotele nu vor fi luate in cazuri extreme de nimeni in socoteala ;AUR insa va fi acceptat MEREU .
      In acest sens si tzinind cont ca in 1968 1 UNCIE de AUR avea valoare der cca 28, dollar!!!!!!!!!!!!HAaaaaaa!!!!sa vedem cum a evoluat azi 22.oct 2013 pretul unciei de Aur la LONDON Metal EXchange media cca 1340 dollar!!!uncia nu kilu ca nu sintem, in 1968Si cind te gindesti ca din 68 pina azi nu e o distanta de ani lumina !!!!Sint doar 45 de ani deci in 45 de ani a crescut pretul unciei dela 28 la 1340 Dollar:Deci linkul dsv .are perfecta dreptate cu bogatia dela Rosia MOntana care mai trebuie lasata si nepotilor dvs.cind vor fi si tehnologii fara cianuri si poate Romanica va fi singura in stare sa explaoteze rsursa si fara poluare!!!!DAr sa vedem bursa de la LOnmjdra azi la aur si ce specuia mare este inttre dimineata si seara pe chartul pretului la aur.
      http://www.goldpreisaktuell.de/index.html

      Răspunde
       
      1. cornel
        Octombrie 23, 2013 la ora 14:54

        Am avut o ruda prin alianta, in Serbia, care tinea secret mare parte a economiilor dar nu prea era la zi cu evenimentele ce se petrec si cu anticiparea evenimentelor economice. Peste noapte s-au schimbat banii iar peste cateva saptamani a fost nevoit sa faca un foc mare in gradina din bacnote (fiecarei persoane i s-a permis schimbarea unei sume mici in noua moneda).
        Asadar daca cumva se intampla ceva cu EURO sau DOLARUL, in sensul asta, atunci va fi o belea mare de tot si daca detii atunci aur el te salveaza doar in masura in care e bine pastrat sau ascuns. Nu imi doresc asemenea evenimente.

        Răspunde
         
    2. sanduCu
      Octombrie 23, 2013 la ora 10:03

      Dl Sorin, in enuntul lincului pare a fi vorba de 36 de trilioane, in document este vorba de 3.6 trilioane. Sunt al saselea care a lasat un comentariu acolo, si cred ca merita, ing. Apostol Doru Constantin a facut ceva de toata lauda.

      Răspunde
       
  • O voce dintre dintre Nistru si Prut
    Octombrie 22, 2013 la ora 16:08

    DECEBAL MIHAI VITEAZUL VLAD TEPES MIHAI EMINESCU IOAN CUZA AVRAM IANCU HORIA CLOSCA CRISAN….SFINT E NUMELE LOR-PATRIOT. astia care astazi ne reprezinta para ar fi niste blesteme-au un singur dor bautura capat si furat.
    Domane ocoteste!

    Răspunde
     
  • ion
    Octombrie 22, 2013 la ora 14:58

    Moise, de data asta….. ai scrantit-o cu subiectul Basarabia! Basarabia e mai presus de bani(dupa cum si tu ai spus) dar si mai presus de buna informare a publicului de pe ambele parti ale Prutului! Ai pus gas pe focul din creierul boilor care care cantaresc in mod eronat in bani intregrarea RM in UE! Daca Bruxellesul nu va da un calendar palpabil de integrare a RM in UE semnificativ mai mic de 20 de ani atunci sunt sigur ca noi suntem pe calea gresita si ca Ungaria lui Orban e pe calea cea buna! Cum zicea si Basescu in 3-4 ani UE trebuie sa se hotarasca ce vrea…..

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 23, 2013 la ora 07:53

      Ue nu se baga peste americani decit daca le taie rusii gazul. Chestia e ca romanii sa nu se lase impinsi de americani intr-o harta cu rusii.

      Răspunde
       
  • cornel
    Octombrie 22, 2013 la ora 12:36

    http://www.zf.ro/eveniment/cutremur-de-3-8-grade-in-zona-vrancea-11546903
    Acum cateva zile era demis prin fax seful Institutului Geologic Roman pentru ca a avut curajul sa spuna ca in Galati cutremurele produse in zona sunt provocate de explorarile/exploatarile petroliere de acolo. Ca prin minune, dupa cateva zile de la aceasta declaratie si demitere, cutremurele din Galati se raresc si isi micsoreaza intensitatea.
    E bine sa ne amintim ca Romania e una din tarile UE cu risc seismic crescut.
    De aprox 2 luni de zile au aparut diverse stiri in presa si la tv ca unele firme care au concesionat teren in Romania pentru explorarea/exploatarea gazelor de sist au inceput testele legate de testarea seismica a terenului si alte proceduri legate de partea de explorare. Tot de aprox 2 luni de zile s-au intensificat cutremurele produse in zona Vrancea si s-a observat si o crestere a magnitudinii acestora. Cam ciudata coincidenta.

    Răspunde
     
    1. cornel
      Octombrie 22, 2013 la ora 12:37 Răspunde
       
    2. cornel
      Octombrie 22, 2013 la ora 12:39 Răspunde
       
    3. Victor L
      Octombrie 22, 2013 la ora 17:13

      Cornel,nu crede in coincidente dar nu mai da nici dume alarmiste.La stiri a fost prezentata o firma din Bucuresti care poseda utilaje ce pot transmite unde seismice in zona unei sonde de foraj.Se fac prospectiuni si de acest tip la unele sonde dar un cutremur produs de un astfel de utilaj nu tine citeva ci tine multe reprize de citeva minute timp de mai multe ore;eventual o zi sau o noapte intreaga timp in care la diferite adincimi sunt emise unde seismice de catre un utilaj si un alt utilaj care face,,carotajul”inregistreaza din partea opusa sondei rezultatele.Acestea vor fi interpretate mai tirziu dar daca nu sunt elocvente munca se reia.Deci cutremurele induse la sonde nu seamana deloc cu cele naturale iar astea de la sonde sunt stiute si anuntate din timp iar actiunile de tip seismic au loc doar la sonde aflate departe de localitati,din motive lesne de inteles.

      Răspunde
       
      1. cornel
        Octombrie 22, 2013 la ora 18:05

        In primul rand va rog sa imi spuneti ce intelegeti dvs prin „dume” si sa imi dati cateva exemple, ca sa stim de ce vorbim exact.
        In al doilea rand cred ca seful IGR (acela demis prin fax) nu se tinea de „dume” si nu cred ca are vreun punct comun cu Dan Diaconescu sau alte personaje asemenea, care vorbesc aiurea doar ca sa ajunga la Stirile tv pentru audienta si reclama proprie.
        In al treilea rand daca citeati cele 2 stiri, la care va trimite link-urile postate de mine anterior, vedeati ca ele se bazeaza pe fapte reale si nu pe vise, presupuneri sau inchipuiri asa cum probabil sustineti dvs.
        In al patrulea rand nu cred ca va face cinste atunci cand jigniti alte persoane aici pe blog, fara motiv, si cred ca nu aveti decat de pierdut, parerea mea.
        O zi buna va doresc.

        Răspunde
         
      2. VictorL
        Octombrie 22, 2013 la ora 18:55

        Cornel.Nu te-am jignit cu nimic.Ca a fost demis diectorul ala stiu si eu si nu unt de acord cu abuzul dar duma e gogorita cu cutremurele emise de sonde.Te-am pus in tema cu tehnologiile nou aparute.Pot sa-ti mai aduc la cunostinta ca mai nou ,,prima coloana”forata se sapa direct cu burlane speciale care mai apoi sunt cimentate.Asadar pinza freatica este afectata foarte putin si apoi protejata definitiv.Valabil si in cazul gazelor de sist si in al oricarui foraj.Totodata fluidele de foraj se recupereaza,si se recicleaza iar resturile sunt incarcate in basculante si trimise la o statie de tratare si neutralizare.Lucrurile astea nu le stie orice baba de pe la Galati sau Birlad si ar trebui sa fie explicate la oricine.Mai sunt si pustani care alarmeaza taranii si nu cred ca aia se duc de capul lor sa se urce pe stilpi sa afiseze banere,fara sa aibe macar o chifla in stomac .Poate doar daca au note proaste la scoala si nu stiu nimic nici cit babele acelea pe care le abordeaza si le sperie,dar ma indoiesc…Pustii aia inainte de a pleca prin sate urmeaza cursuri la care cineva ii invata cum sa comunice cu oamenii;,,E apa buna in satul asta? Da! Ei n-o sa mai fie daca vin americanii cu gaze de sist…” Astea sunt dume.Mare atentie la ele!Bafta!

        Răspunde
         
        1. cornel
          Octombrie 22, 2013 la ora 21:07

          Eu cred ca am citit destul de clar comentariul dvs si de aceea v-am cerut explicatii suplimentare :
          „Cornel,nu crede in coincidente dar nu mai da nici dume alarmiste.”
          altfel nu va deranjam cu intrebarea mea.

          Răspunde
           
        2. cornel
          Octombrie 22, 2013 la ora 21:21

          Am vazut si eu „marile” interviuri luate de jurnalisti de doi lei care intrebau batrane de 80 de ani sau fetite de 10 ani de ce protesteaza impotriva gazelor de sist si cu ce nu sunt de acord la acest tip de exploatare.
          Eventual puteau sa ii intrebe pe cei care protestau daca cumva au solutii pentru imbunatatirea tehnologiei existente de exploatare, care momentan e secreta. Dar stai, ca era posibil sa apara noi solutii pentru ca reporterul s-a dus la carciuma din sat ca sa ceara pareri interesante si obiective.
          Halal mod de a face jurnalism.
          Halal jurnalisti.
          Imi pare rau pentru dvs daca ati cazut in aceasta capcana care se numeste manipulare ordinara.

          Răspunde
           
          1. Victor L
            Octombrie 23, 2013 la ora 15:26

            Cornel.Nu ai inteles…Orice instalator iti poate conecta la teava de apa una de gaze si apoi gata filmul daca ai camera pregatita.Am vazut demult filmul ala dar nu m-a inspaimintat cu nimic.Toate firmele isi protejeaza rezultatele propriei cercetari insa la o sonda actioneaza multe firme in functie de ce se urmareste cu sonda respectiva.Chevron este o firma mare dar nu lucreaza singura ci tot impreuna cu celelalte.Asa cum OMV prin Petrom la noi lucreaza cu toate celelalte in funcie de operatie.Asadar nu e nimic secret ci doar ca vine omul potrivit la locul potrivit cu scula potrivita.Restul sunt dume pentru ca firmele alea nu-si fac reclama.Eu cred ca totul se reduce la competitia pe resurse si la influienta Rusiei care se vede lipsita de arma de santaj asupra Romaniei si Europei implicit.MRU nu-i prost si a explicat destul de clar dar pentru cine pricepe.La Galati sunt scoase babele pe islaz iar firmele rusesti sapa dupa gaze de sist pe la Suplacul de Barcau.Cirdasia Moscovei cu Budapesta nu e noua dar privind la cum trateaza Moscova Republica Moldova se vede cu ochiul liber ca Ivan nu vrea sa stea la el acasa.Probabil ca el da si dume ca doar asta a facut o viata intreaga,si lasa mostenire din tata in fiu procedura.Numai bine!

             
          2. cornel
            Octombrie 23, 2013 la ora 16:11

            @VictorL>Atunci cand cineva o tine pe a lui, indiferent de argumentele prezentate, e bine sa iti vezi de treaba ta pentru ca altfel e doar pierdere inutila de timp.
            Am incheiat discutia cu dvs pe acest subiect.
            O zi buna va doresc.

             
        3. dan onofrei
          Octombrie 23, 2013 la ora 00:59

          Victoras /eu una stiu /la mine in fintina de cca 13 m cu tuburi de 120 mm de la BAlta ALba am o apa de de cea mai buna calitate*Am adus acum vreo 6 ani proba de 1 litru si mi/a analizat/o complet fiimea la firma aici /rezultat final /apa de calitate de dat si la copii sugaci/deci cea mai inalta calitate in Germania la apa potabila /deci nu imi doresc exploatari de gaz de sist*cu momentan CHIMICAlE extrem de otravitoare in comuna mea >Poate tie la Bucuresti sau la Cosntanta unde traiesti ti se rupe pixul>Mie nu ,eu vreau sa beau mai departe apa mea curata de fintina ,pe care o scot cu mare bucurie fara motoare si hidrofoare ,cu manivela la fintina si galeata de 10 litri.In felul; aSTA SINT OBLIGAT sa nu fac nici risipa de apa!!!!Restul este totul un risc nu e vorba de intrebatri puse unor tarani nestiutori de carte *multa sau putina/

          Răspunde
           
        4. sanduCu
          Octombrie 23, 2013 la ora 07:36

          Mai Victoras, nu stiu cum e cu babele de la Galati, dar fii atent:
          = incepi forajul cu tot dichisul (adica si cu circulatie de noroi de foraj), noroiul se controleaza continuu, deci simti cind sapa a atins un acvifer, e prea tirziu dar asta e;
          = acuma faci tubarea cum bine ai spus cu coloane de ciment, care niciodata nu sunt perfecte (iti mai crapa betonul armat si la suprafata sub ochii tai, e drept ca spui ca-l faci perfect – poti spune altfel?)
          = exact unde ai inbinarile coloanelor ai si traversarea de acvifer, clarisimo?
          = continui sapatul, cind in noroi dai de gazul lichid, opresti si tragi toata hardughia afara (prajina cu prajina), noroiul circula mai departe ca altfel se darima coloana sapata (acvifer protejat, canci)
          = acuma bagi carotiera, ai nevoie sa stii ceva palpabil despre sistul cu pricina, deci ai carota pe toata grosimea stratului respectiv (chiar un pic peste), noroiul nu s-a oprit nici acuma si nici odata
          = ai ajuns la adincimea finala (care in general este bine sa fie SUB sist),tragi sapa in sus, opresti noroiul si abia acuma faci masuratoarea seismica )care se masoara la suprafata pe o raza de cam 3 km, seismele astea sunt spanac (cit scapi o caramida din mina si simti pamintul ca vibreaza sub picior) dar suficient sa detectezi eventualele falii – cu cit mai putine cu atit mai bine, daca sunt prea multe, mai bine inchizi gaura si te muti)
          = acum dirijezi foraje orizontale, unul cite unul in rozeta, astea nu se mai tubeaza, speri ca sistul „tine”
          = ai terminat toata rozeta, introduci instalatia de pompare la baza forajului urmata de echpamentul de impuscare, poti face asta simultan pe toata rozeta – impusti si te retragi (dupa cum ti-ai facut programul, lungime, grosime, debit)
          = aceste impuscaturi in serie (numai un glont poate da o viteza a undei de 7-6 mii de m/s, cit o unda transversala naturala (pentru ca nu e vorba de jocuri pe falie, unda directa nu are intensitate mare, efectul la suprafata e functie de tipul de roce strabatute si de tipul constructiilor la suprafata, efectul se simte in general pe diametrul rozetei;
          = tragi toate pistoalele afara si incepi sa pompezi sub presiune chimicalele respective, acuma incepe dandanaua – se formeaza niste goluri, stratele se prabusesc, presiunea creste, daca mai ai si vreo falie dai de dracu (incepe sa gliseze pe lichidul pompat, dar nu-ti pasa ca deasupra nu-i pamintul tau, tragi tare sa te muti in alta parte cit mai repede;
          = gazul de sist e o apa gazoasa, o stringi in niste cisterne, daca cumva ai tunat prea tare, parte din gaze urca pe unde o apuca pe crapaturi in sus (pierzi ceva dar nu totul) – apele freatice pe care sperai ca le-ai protejat de noroiul de foraj (care in marea lor parte contin baritina, toxica nu face bine la plamini, adica te cam sufoci, in cariera ai masca, camionaele la iesire isi spala rotile), na ca acuma le-ai contaminat cu hidrocarbura – belea mare ca asta nu se spala si mai ajung asa gazele si la radacina porumbului genetic si rezistent, dar si la robinetul de apa potabila. Era un filmulet pe aici cu foc la robinetul cu apa.
          Cam asta-i cu seismele, daca ai noroc, cad numai zidurile de chirpici si citeva tigle de pe acoperis. Intrebarea e ce se intimpla dupa ce-ai plecat, un ocean de apa sub pamint cu chimicale care pot continua sa mai dizove ce mai intilnesc in cale, pina le neutralizeaza natura – ca e drept nu se foloseste cianura.

          Răspunde
           
          1. VictorL
            Octombrie 23, 2013 la ora 08:59

            SanduCu.Nu e meseria mea dar vad si eu ce se intimpla.Ce povestesti tu a fost demult odata.Mastodontul ala face cutremur adevarat nu cit pica o caramida dar asta e valabil linga el.Lucreaza linga sonda incombinatie cu aia care ii numeam noi,, carotaj”.De fapt a ramas doar numele pentru ca nu se mai extrag carote ca pe vremuri.Brlanele au in cap o sapa care mai tirziu este frezata.Cu burlanele se sapa si ramin acolo.Daca cimentarea e defecta se sapa alta gaura in alta directie,incepind de deasupra defectului.Burlanele au fost detubate, daca a mers,iar daca nu sunt abandonate.Gaura se astupa,se baga pana si se dirijeaza in alta directie.Nu se merge la ,,ghici” ca pe vremuri ci la sigur si se ,,vede”totul instant.O sonda care demult se sapa in trei luni acum dureaza o saptamina.Mai mult dureaza mutarea instalatiei daca e la distanta mai mare.Noroiul nu e folosit intotdeauna pentru ca iarasi nu se sapa la ,,chici”sa fie pericol de eruptie si dupa prima cimentare se face prevenirea.Se foloseste si apa caci se fac si spalari si schimbari de fluide care iarasi unele nu trebuie sa intre in contact cu apa.Sunt firme tari aici care stiu meserie.Fiecare e cu patratica ei si fac treaba ca la carte.Nu ramine nimic in urma decit beciul cu un robinet,citeva dale pentru cei de la intrventii si iarba verde.Nu se mai ingroapa noroi ci se refoloste la alte sonde.Totul e in habe etanse si fara nici un batal.Se polueaza putin si cit mai putin dar daca faci omleta mai spargi si niste oua…Cu fracturarea nu stiu exact cum e si de aia tac si ascult dar ce stiu e ca sculele sunt aici,nu le are doar Chevron si Chevron nu lucreaza singur ci tot cu astia care stiu ce si cum.Uitasem sa scriu ca se tubeaza totul inclusiv partea de coloana care ajunge orizontala la final.Cred ca daca te straduiesti afli ce s-a mai inventat pina azi dar la noi nu mai copiaza nimeni ci il cheama direct pe ala care stie ce are de facut.Aia cu focul la teava de apa ti-o rezolva orice instalator.Eu nu pun botul…

             
          2. cornel
            Octombrie 23, 2013 la ora 14:41

            @VictorL>Va rog sa va mai informati in legatura cu acest subiect. Acum sunteti intr-o mare eroare. Daca ai in zona niste sonde care foreaza dupa gaze de sist si ti-au aparut bule in apa de la robinet sau gaz care ia foc atunci instalatorul nu va poate ajuta prea mult in sensul ca panza freatica e deja contaminata cu chimicale si e de preferat sa folositi apa potabila dintr-o alta sursa daca tineti la sanatatea dvs si a familiei dvs.
            Va recomand filmul GASLAND unde sunt prezentate cazuri concrete si implicatiile consumului acestui tip de apa cu gaz. Instalatorul e complet depasit.
            O zi buna va doresc.

             
          3. sanduCu
            Octombrie 24, 2013 la ora 18:02

            Da Victoras, stiam eu c-o sa-mi placa de tine, pe unde mergi prinzi. Bravo. Asa este, nitel confuzie. Cu specialistii astia care spun „carotaj” la mai multe chestii. Initial, carotaj era numai scoaterea de carote (probe de roca din gaura de sonda, pe cit posibil orientate, pentru masurarea de inclinatii si pe urma studiu geotehnic); pe urma au inceput sa bage niste dispozitive pe cabluri (carotaj geofizic, pentru masuratori continuue pe gaura de sonda); si intre timp au facut si chestia asta de care spui tu si care este valabila numai la foraje scurte, in roca friabila. Noroi de foraj se circula in permanenta, si pentru a sustine peretii forati deja si pentru racirea sapei si pentru colectarea de informatii in timpul saparii. Nimeni n-a ghicit nici inainte si nici acuma, un foraj costa ceva. Numai sa-l instalezi si sa sapi prima 100 m, deja este cam 50% din cost. Acuma cind se trece la foraj dirijat (care este numai de mare adincime, este de inteles ca intilneste roce dure, si face multe viraje) chestia cu burlane frezate nu mai tine (dar aici povestile sunt mai lungi). Tocmai faptul ca nu tubezi orizontala ar trebui sa te conduca sa-i intrebi care este adincimea verticala – nu e mare si atunci terenul nu este suficient de stabil, deci este necesar sa cimentezi si orizontala (chiar daca adauga la cost). Daca vorbim de orizontala, inteleg ca vorbim de gaze de sist si de impuscaturi subterane in serie – astea cind sunt prea aproape de suprafata (sub 1000 m) pot produce dislocari pina la suprafata si gazeaza trecatorii (deci valabila si chestia cu apa de la robinet). Acuma o treaba haioasa. Eu daca ma-as ocupa de gaze de sist si as fi sigur ca totul a fost in ordine, l-as da in judecata pe cel care publica o aiureala cum e cea cu flacara la robinet si n-as mai trebui sa lucrez pina la pensie. Intelegi ca nu este chestie de instalator, te frigi la distrugerea unei afaceri extrem de banoasa – treaba este pe bune, nu este chestie de „bot”. A si ca tot suntem aici, sa stii, ca in foraj cel putin, daca ai schimbat instalatia nu schimbi si metodologia de foraj – procedeul se respecta in continuare. Altfel spus, cine a fost forajist acum 50 de ani este si astazi la fel de bun. Din contra, cine nu are experienta mai face si crapaturi de ajunge gazul la suprafata, de exemplu.

             
    4. sanduCu
      Octombrie 23, 2013 la ora 06:41

      Dl. Cornel, cind e vorba de gaze de sist, explorarea este aceiasi cu exploatarea. Nu sunt masuratori geofizice (nedistructive) de la suprafata. Un foraj odata executat (informatiile existente sunt „culese” gratis de la IPJ (Intreprinderile de Prospectiuni Judetene), are o raza de actiune de cam 3 km, carotele de probe se culeg din mers, inaintea sapei, cind ai terminat forajul dai drumul la directionale si la impucari – esti in exploatare. Inteleg ca v-au invadat deja. Probabil ca este dificil sa te tii dupa ei – se inmultesc ca iepurii. In aceasta situatie, cel mai sigur este sa aflati cine face legile si regulamentele prin care acest gaz va fi pus in vinzare – poate sa vi se spuna ca-i rusesc si de fapt sa fie de sist (nu au unde sa-l vinda decit in Romania, orice transport nu merita). Lumea o sa-l simta la bucatarie, dar va fi tare tirziu. Preturile si distributia acuma se fac. Calare pe ei!!!

      Răspunde
       
      1. Victor L
        Octombrie 30, 2013 la ora 21:26

        SanduCu.Uite Sanducule cum te aduc la 2013 si sa nu o mai lungim…Inaintea sapei nu e nimic si nu se mai fac marsuri multe.Carote nu se mai iau;poate doar la explorare cercetare cum e cazul la Chevron.Avem asa:sapa,motor(turbina ziceam noi pe vremuri),antena,stabilizatori,drilcolare,prajini…Antena si motorul sunt cheia.Pe vremuri se schimbau citeva turbine pina se lua deviatia.Acum se baga acelasi motor la zeci de sonde fara reparatii,iar comanda e de sus pe calculator.Din doua marsuri e treaba gata iar la ,,carotaje” doar masina samana.Astea de acum daca le enervezi rabateaza antena de deasupra si se conecteaza la NASA…Basta.

        Răspunde
         
  • Nick Suitable
    Octombrie 22, 2013 la ora 09:58

    Referitor la cursul valutar, imi pare bine ca s-a explicat ca este doar o predictie…si ca nu poate fi impus decat de raportul cerere-oferta existent la un moment dat.
    Intr-o industrie in care se castiga o multime de bani (piete financiare=forex)bineinteles ca isi doresc foarte multi sa intre ,cu castig bineinteles si de ce nu, daca se poate…cu ajutorul muncii altora.Numai ca…e complicat ,personal banuiesc ca acesta e motivul pentru care multi urmaresc emisiunea iar cand se mai pierd si bani (ca asa e in forex) se mai inflameaza spiritele.Da , adevarat, se pare ca pe Time 1H este atins suportul, dar daca se poate impinge sub 4.4 …de ce nu ?
    De ce nu sa avem o valoare cat mai mare de diferenta generata de pullback -ul pietei ?
    …mai ales in lipsa unor stiri bazate pe calendare economice (apropo’ acestea surprind cel mai mult).Astazi dupa 11-12 vedem…
    Succes in continuare, daca predictiile raman 2 din trei sau chiar 3 din 5 tot e ok.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase