CNA-ul s-a prins că o țară poate fi prizoniera unei corporații

Publicat la data de de Moise

rosia-montana-rmgc-spot-tv-cna-sosete

de Moise Guran

După patru ani de când Sanda Lungu croșetează ciorapi pe toate televiziunile din România s-a trezit și Consiliul Național al Audiovizualului că e o problemă cu campania desfășurată de Gold Corporation. De ce acum? Pentru că, spune CNA, peste 2000 de oameni au trimis petiții împotriva acestui tip de reclamă. Argumentul hotărâto pare a fi fost totuși indignarea Eugeniei Vodă, așa că membrii CNA s-au pornit la dezbatere.

Argumentele aduse de ei în ședința în care s-a luat până la urmă decizia opririi campaniei RMGC, pot provoca unora zâmbete, căci au dat cu mare întârziere o decizie ce putea fi luată încă de la primele reclame făcute de Gold Corporation… Unul dintre membrii CNA zice că cianura este otravitoare deci nu poți face reclamă la un produs otrăvitor. Altul spune că fiind o lege în dezbaterea Parlamentului, decizia e politică, dar n-ai voie să faci publicitate politică. În fine, decizia CNA vorbește de publicitate înșelătoare dar argumentației îi lipsește fondul și mie chiar mi-e ciudă pe chestia asta, căci decizia CNA poate fi atacată imediat în Contencios.

Dar bineînțeles că publicitatea RMGC este înșelătoare însă Consiliul Național al Audiovizualului putea afla asta acum zece ani, atunci când Academia Română a semnalat faptul că interzicerea altor activități decât cea minieră la Roșia Montană va duce la sărăcierea populației și dependența ei de RMGC. Desigur atunci nu exista o campanie pe televizoare, dar în 2007 când a început și, mai ales din 2009 când au fost inventate testimonialele oamenilor săraci din Roșia Montană care spun la televizor ce rău e la ei și că ei vor minerit, CNA putea sesiza faptul că reclama minte prin omisiune. Sanda Lungu nu ne spune că a ajuns să croșeteze șosețele pentru că de cinci ani nu mai ai voie să faci nimic la Roșia Montană. Altfel spus campania ascunde tocmai faptul că în pregătirea acestui proiect autoritățile au pauperizat zona tocmai pentru ca apoi să poată face din Sanda Lungu un simbol al mineritului cu cianuri și o vedetă mai cunoscută decât Andreea Esca. Desigur, dacă ar fi spus asta, atunci CNA-ul s-ar fi acuzat singur de lipsă de vigilență, pentru că a luat o decizie cu patru ani întârziere. Acum nici măcar nu mai e campania cu Sanda Lungu pe TV ci doar aia cu „spune DA mineritului” Spune DA mineritului cu cianuri, ce dracu!

Dar să ținem minte pentru data viitoare – mai bine mai târziu decât niciodată dar și mai bine mai devreme decât mai târziu.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

46 răspunsuri la CNA-ul s-a prins că o țară poate fi prizoniera unei corporații

  • Oana
    Ianuarie 11, 2015 la ora 15:30

    Comentariu tarziu, dar poate ajunge totusi la destinatie.

    Domnule Guran, dvs. argumentati ca Rosia Montana a fost facuta zona industriala si din acest motiv nu s-au putut dezvolta activitati alterative mineritului. Pe de alta parte, RMGC comenteaza in EIM si in documentaria privind raspunsurile date publicului ca doar 25% din perimetrul Rosiei Montane este zona industriala si ca pe restul de 75% se pot desfasura orice alte activitati. Cum comentari acest lucru?

    PS pentru inlaturarea dubiilor: sunt contra proiectului dar vreau stiu care este adevarul.

    Răspunde
     
  • Stefan Andrei
    Octombrie 17, 2013 la ora 22:21

    oameni buni.

    TOATE reclamele sunt mincinoase si induc in eroare prin definitie. Ce companie si-ar pune propriu produs sau serviciu intr-o lumina proasta!?
    Ar trebui interzise toate reclamele in felul asta.
    Cata prostie din partea CNA. Nu e de mirare…

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Octombrie 17, 2013 la ora 14:28

    Chiar in timpul Orei de stiri la TVR, au trecut pe Dorobanti protestatarii contra gazelor de sist ale lui Chevron de la iasi. Jandarmi pazeau televiziunea. Si celor de la Ora de stiri le-a titiit nitel pacaneaca – au intrerupt emisiunea ca sa transmit evenimentul minutului. Unii au trecut, dar altii s-au protapit la poarta, sa-i astepte la plecare. Stiu romanii de unde li se trage. La ora de stiri s-a vorbit si de gazele de sist (au fost si vreo sase care au lesinat cind sa-i impiedice pe aia sa descarce instalatia de foraj). Desi jandarmii au facut loc, nu s-a descarcat nimic – ca doar n-ai sa lucrezi tot anul cu jandarmul linga tine. Am auzit si una buna: jandarmeria sa nu apere hotia! La Izvoarele, vad acuma ceva mai mult. Deci la Schela sunt cam 100 de sonde de petrol si gaze, iar unele se foreaza acuma. Plus ca dintr-o imagine rapida observ ca forajele sunt la nici 50 m una de alta, cam grupate. Nu am sesizat sonde de petrol dar erau guri de gaze.
    Mai intii cite ceva despre cutremure microseismica) si constructii. Terenurile aluvionare (pietris, nisip) au seismicitate ridicata – cladirile amplasate pe asemenea terenuri sufera mai mult. Apa freatica situata la 2-5 m adincime mareste seismicitatea. Daca materialul constructiilor (chirpici) au aceiasi lungime de unda cu oscilatia transmisa de teren, vor intra in rezonanta marind amplitudinea vibratiilor constructiilor. Daca grosimea aluviunilor este mai mica de 4 m si amplasata pe roca compacta, seismicitatea creste cu un grad. Daca apele freatice sunt la mai putin de 5 m adincime, aluviunile sunt saturate cu apa si seismicitatea creste cu 2 grade. Argilele, marna, loessul uscate nu amplifica seismul, dar daca sunt saturate cu apa, cutremurul creste cu un grad. Relieful nu provoaca seisme dar creeaza conditii pentru deplasari de teren. Fundatia constructiei este recomandata a fi un radier (un fel de patrat) si sa fie incastrata in acelasi strat si 4 m mai sus de limita de separare cu stratul urmator. Presupun ca toate aceste recomandari nu prea sunt respectate la Izvoarele, deci locuintele acelea au o sensibilitate mare la seisme – orice vibratie cit de mica aduna inca 2-3 grade. Dupa cum am vazut crapaturile caselor, nu a fost nevoie de prea multa vibratie.
    In comentarii anterioare aminteam, ca gruparea strinsa a locatiilor sondelor de exploatare a petrolului ar sugera o structura in forma de dom (calota) cu multipla succesiune de strate. Acuma ca se vorbeste de forari si obiectivul ar include si gaze naturale (nu de sist, aici nu e cazul), si frecventa fenomenelor seismice poate sugera ca microtectonica un horst (un dom cu falii multiple si paralel-verticale). Daca as fi avut o vedere mai de ansamblu al cimpului as fi putut sa ma pronunt cumva si asupra existentei unei cute-falie. In orice caz fundamentul (Platforma Prebalcanica) se gaseste la peste 3000 m, iar rocele purtatoare de hidrocarburi sunt gresii si nisipuri cu intercalatii de marne, calcare si gipsuri. Faptul ca adincimile sondelor vechi de petrol, au o variatie larga (2000-120 m) sugereaza o structura complexa si tectonizata, cu posibile scurgeri de petrol spre adincime si ascensiuni de gaze spre suprafata.
    Fiind vorba numai de pomparea petrolului din sonde existente, m-am referit numai la recuperarea celor 20-30% din petrolul ramas cindva, prin folosirea aerului comprimat, incercind a gasi o explicatie pentru socurile subterane (eventuale fragmentari si mobilizari de falii, cu riscul pierderii petrolului. Elementele noi sunt existenta in zona a forajelor pentru exploatare de petrol, dar si de gaze. Forarea implica operatii de dislocare mecanica a rocei (sapare), circulatie de noroi de foraj sub presiune, pomparea de aer comprimat in situatii de urgenta, impuscarea coloanei in dreptul stratului de exploatat (explozia necesara fiecarui proiectil se comporta ca un focar generator al unei unde cu viteza de propagare de cam 7000 m/s) , plus eventuale prabusiri de roca in interiorul gaurii de sonda sau intepeniri i sapei la talpa forajului. Presiunea pompelor mamuth pot uneori depasi local rezistenta la compresiune a rocelor (tectonizate, fisurate) in vecinatatea gaurii de foraj sau a faliilor, ceea ce poate duce la deplasari subterane. La traversarea stratului productiv (petrol sau gaz) presiunea hidrostatica trebuie balansata de o contrapresiune pe strat suficienta pentru a se preveni eruptia libera.
    Probabil ca atunci cind se incearca exploatarea gazelor de la mica adincime, efectele sunt mult mai usor resimtite la suprafata. In practica mea de la Cimpina, la interventii in forajele de gaze, nu pot spune ca am sesizat vibratii. Dar asa o fi, cind lucrezi nu simti nimic.

    Răspunde
     
    1. cornel
      Octombrie 17, 2013 la ora 17:13

      Daca e sa-mi dau cu parerea Romania si majoritatea institutiilor statului roman (cred ca mai mult de jumatate) sunt conduse de niste amatori (adica persoane care nu se pricep aproape deloc in domeniul pe care il conduc – amintesc aici ultima traznaie prin numirea la conducerea Ministerului Transportului a unei persoane complet paralele cu domeniul respectiv) pusi pe smecherii, comisioane si capatuiala cat detin functia si dreptul de semnatura pentru diverse contracte si licente paguboase pentru cetatenii romani si pentru tara dar o mina de aur pentru un grup restrans de persoane.
      Imi vine acum in minte intamplarea cand Romania era sub ape si intr-o situatie critica, acum cativa ani, pentru ca plouase continuu timp de aproape 4 saptamani in majoritatea zonelor tarii, exista riscul opririi centralei nucleare de la Cernavoda si solutia optima gasita de autoritati era crearea de diguri de protectie din saci de nisip, inclusiv primul ministru din acea perioada Emil Boc incarca saci de nisip in direct la tv, in timp ce un muncitor (care a lucrat la canalul Dunare Marea Neagra) a venit cu solutia cu care trebuiau sa vina autoritatile romane competente din domeniu adica deschiderea unor ecluze pentru deversarea apei (si nu construirea unor diguri inutile intr-o situatie asa grava), ce urma sa produca inundatii catastrofale datorita viiturilor ce erau asteptate, in Dunare:

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 18, 2013 la ora 18:28

        Imi amintesc de discutiile avute cu LaurentiuCat. Deschiderea ecluzei la Cernavoda e numai o coincidenta dar nu e solutia (viitura e una, debitul e alta).

        Răspunde
         
  • sanduCu
    Octombrie 17, 2013 la ora 14:27

    Deci in noaptea asta s-a semnat intelegerea senat –presedentie. Cam 30% contra, si cam 10% abtineri sau absenti. Se lasa de inteles ca armonia bipartida s-a deteriorat. Au ajuns la intelegere pentru ca trebuia nu pentru ca ar fi cazut deacord. Nimeni nu este multumit. Programul medical a mai adaugat doua trilioane la datorie, acum s-au facut 19 trilioane. Printre programele de finantare prioritare la urmatoarele discutii, am retinut…inarmarea (nu armata, ci inarmarea). Probabil ca acesta a fost un alt motiv pentru care Obama a refuzat pina la capat orice discutii/negocieri. Zarurile se pare ca sunt aruncate – sper sa gresesc. Liberalii mei sunt damblagii, se gindesc la alegeri – mi-au trimis o invitatie (cindva am fost voluntar de vreo doua ori in campaniile lor si ma au pe lista, nu sunt membru dar face impresie pe rezume – cind merg la un conservatorist nu mentionez , ce-i prea mult strica). Miine se intoarce lumea la birouri. Sa vedem ce urmeaza mai intii, scandalurile la parale sau pregatirile militare. Mai inainte am vizionat o emisiune La TVR (nu stiu daca a fost actuala sau una reluata), dar faptul ca a fost data acuma, sa insemne ca rominilor li s-a pus ceva in vedere? Frica pazeste bostanaria si mareste suspiciunea, ce vreti daca sudistii au sa spuna hai, astia se vor uita peste ocean, aia or sa spuna mergeti ca venim din urma. A dracu treaba. La stirile de astazi, niste invitati spuneau ca saracia este cauza alimentatiei nesanatoase si a obezitatii. Multi probabil ca vor spune : pai daca nu ne alimentam nu ne imbolnavim. E adevarat, dar totusi maninci fast food si dai de dracu. Incepusem cu emisiunea aia, „dosare secrete” sau cam asa ceva. M-a calcat pe nervi ca noi romanii (televiziunea nationala) ia interviu despre istoria Romaniei de la un …profesor american (Lary fis-fis), un tip cam de vreo 55 de ani care ne explica noua ce s-a intimplat in Romania inainte de 1970. Pe vremea aia era un tis-bis de 10 ani. Noi care le-am trait si nu le stim exact pe toate, le stie el din…Nebraska. Miine, poimiine o sa avem istorici straini in scoli sau facultati sa ne vorbeasca de cota de zahar. Ma scirbesc…

    Răspunde
     
  • INFO GAZE DE SIST
    Octombrie 17, 2013 la ora 14:19

    Pentru emisiunile viitoare legate de gazele de sist, ar trebui sa va documentati mai bine daca vreti sa fiti avocatul Diavolului aka Chevron – http://en.wikipedia.org/wiki/Environmental_impact_of_hydraulic_fracturing

    O sa va convingeti ca aprobarile au fost cumparate. In alte tari astfel de exploatari sunt interzise, iar motivele le gasiti in acea pagina cu exemple reale..

    Răspunde
     
    1. cornel
      Octombrie 17, 2013 la ora 15:29

      Si eu sunt de aceeasi parere cu dvs – licentele au fost cumparare iar banii s-au dat incepand cu autoritatile locale si pana la cele centrale (adica alea de la Bucuresti) sau invers, cum doriti dvs sa priviti lucrurile, insa nu detin dovezi in acest sens.

      Răspunde
       
    2. cornel
      Octombrie 17, 2013 la ora 15:33

      Cum credeti ca se explica altfel fuga primarului din localitate si ca terenul pe care urma sa se instaleze sonda Chevron e proprietatea sotiei primarului. E un fel de RMGC dar in alt ambalaj.

      Răspunde
       
  • mihaix
    Octombrie 17, 2013 la ora 12:39

    Tocmai am vazut o stire la a3, care zicea ca , comisia parlamentara pt rmgc ar vrea sa dea un raport negativ, dar ca cei din psd ar fi obligati politic sa dea unul pozitiv. Se pare ca Ponta si securistii din psd au chef sa vanda , dupa ce si-au luat spagile. Si dupa ce Romania va primi 4 mld din exploatare, si dupa ce 800 de oameni isi vor primi un salariu de kko de 8 mil pe luna, acelasi stat va plati zeci de miliarde in urmatoarea suta de ani pt ecologizarea zonei. Adica RMGC va veni precum roiul de lacuste , isi fac treaba 5 ani, si lasa acolo ce vor. Bafta Ponta, sper ca nepotii tai sa te injure, daca romanii sunt prea prosti sa te dea jos prin manifestatii din scaunul in care te-au pus.

    Răspunde
     
  • mihaix
    Octombrie 17, 2013 la ora 12:29

    Am vazut ieri stirea despre demiterea directorului instit geol, adica a acelui om care a vorbit sincer si tehnic demonstrand smecheriile celor de la RMGC. Atata poate Ponta sa puna un papagal sa trimita un fax cu o semnatura cu bara (adica un alt papagal a semnat in locul ministrului care nu a vrut sa isi asume scandalul ) ?
    De fapt de ce ne mai miram, cand si Ponta il urmeaza pe Basescu in vinderea acestei tari americanilor pt suportul politic. Incep sa cred ca o bataie buna data de oamenii iesiti in strada, dupa ce ii scot de la Victoria si Cotroceni pe acesti smecherasi vanzatori de tara ar fi cel mai bun lucru. Imi este scarba de acest fost procuror, care am sperat ca poate aduce un nou stil de politica. De unde, este identic ilici, nastase, basescu, daca nu mai rau, pt ca se preface a ii pasa de aceasta tara

    Răspunde
     
  • sorin
    Octombrie 17, 2013 la ora 08:05

    no, păi am evoluat! acuma se procedează la demiteri prin fax. nu se mai smulg unghii și dinți-ca-nainte, pe vremea lu tata… nice! ce proști sunt specialiștii…da” plebeii….

    Răspunde
     
  • horea closca si crisan
    Octombrie 17, 2013 la ora 04:08

    nene gura-n curan moartea unui om e ceva grav nu asa cum dai mata-n din gura la teveceu 1 OM A MURIT DE INFARCT. Ia mai reflecteaza refecaleaza. mata!

    Răspunde
     
  • cornel
    Octombrie 17, 2013 la ora 01:06

    Cineva zicea daca nu ar fi potrivit un referendum referitor la : proiectul RMGC, exploatarea gazelor de sist in Romania precum si pentru alte probleme grave din Romania printre care mai amintesc vanzarea resurselor strategice ale tarii (petrol, gaze dar si alte zacaminte minerale de importanta economica majora pentru Romania) la straini – aici ma refer bineinteles la nivelul redeventelor pe care acestia le platesc Romaniei dar si la faptul ca aceste companii straine au ajuns sa detina un monopol pe piata romaneasca si scumpesc produsul finit (benzina, motorina, etc) pe spinarea cetateanului obisnuit al carui nivel de trai in loc sa creasca el scade continuu.
    Avand in vederea gravitatea si multitudinea acestor abuzuri care au creat o grava nemultumire in randul populatiei stai si te gandesti logic daca nu e mai rentabil si mai eficient o noua REVOLUTIE (ca tot vorbeam de asemanarea cu Rascoala de la 1907) si condamnarea CORUPTILOR care au vandut resursele tarii pe aproape NIMIC si azi vor sa vanda ce a mai ramas din Romania (pana acum s-a privatizat, adica in procent de 90% s-a taiat si s-a vandut la fier vechi pentru ca mai apoi angajatii sa fie trimisi acasa si sa se descurcesinguri, asa cum pot, pentru ca fabricile si uzinele privatizate astazi nu mai exista iar acum se incearca vanzarea resurselor naturale ale tarii la straini pe nimic si pe spatele cetatenilor care vor trebui sa suporte daunele produse mediului de acest tip haiducesc de exploatare a resurselor naturale).
    O adevarata dilema, dupa parerea mea (singura pierdere adevarata ar fi pierderea de vieti nevinovate, adica mai exact cetateni batuti mar de catre jandarmi, care in cele din urma isi dau duhul, pentru ca jandarmii, care sunt platiti din taxele si impozitele platite de catre toti cetatenii romani care muncesc cinstit, si-au facut datoria pana la capat, conform ordinelor primite de la superiori).

    Răspunde
     
    1. UNITI SALVAM ROSIA MONTANA
      Octombrie 17, 2013 la ora 03:57

      Cetatenii nu vor fi batuti mar. Realitatile protestului spontan din seara asta din bucuresti a aratat cat de speriata este Politia si Jandarmeria in fata unei reactii spontane si ferme. Au trimis contingente intregi, dubitse, autocamioane, Testoase. Se tem ai nostri guvernanti..

      Răspunde
       
    2. vs
      Octombrie 17, 2013 la ora 10:25

      nu e o idee rea referendumul, insa cati oameni ar vota in cunostinta de cauza? Cati ar avea cunostintele (informatiile) necesare sa puna stampila unde trebuie?

      Răspunde
       
  • geta
    Octombrie 17, 2013 la ora 00:48

    Domnule Guran,tocmai am vazut emisiunea dumneavoastra in care spre final ati mentionat ca in curand veti vorbi si despre gazele de sist dar ca,deocamdata,nu stiti prea multe.Cu ceva timp in urma am urmarit pe canalul NASUL TV un reportaj intitulat „GAS LAND” realizat de JOSH FOX in care este vorba despre exploatarea gazelor de sist prin metoda fracturarii in SUA.Cautati-l si vizionati-l,daca doriti.Este realizat direct de la sursa si este f.INTERESANT.Cu stima

    Răspunde
     
    1. sorin
      Octombrie 17, 2013 la ora 12:36

      ms! de văzut! e gravă situația.

      Răspunde
       
  • cornel
    Octombrie 16, 2013 la ora 23:53

    Si eu sunt de aceeasi parere, adica in acest moment asistam la inceputul unei Rascoale de genul Rascoalei din 1907. Atunci cei care asupreau poporul erau numiti boieri sau ciocoi. Ei astazi se numesc guvernanti. In 1907 termenul folosit de poporul asuprit era RASCOALA. In 1989 termenul folosit a fost REVOLUTIE. In ambele cazuri am asistat la pedepsirea ciocoilor/guvernantilor. In 1907 se incendiau conacele boierilor. Astazi e posibil sa asistam la incendierea unor primarii sau a guvernului. Sper sa nu asistam la asa ceva si sper ca guvernantii Romaniei de astazi sa fie suficienti de inteligenti despre ce urmeaza sa se intample in Romania avand in vedere proiectul RMGC, explorarea/exploatarea gazelor de sist in Romania, vanzarea resurselor tarii pe aproape nimic (vezi aici redeventele pe care le incaseaza Romania de la compania straina [Petrom] care exploateaza zacamintele de petrol si gaze ale tarii in timp ce Romania se imprumuta ca sa plateasca pensiile sau salariile la bugetari si benzina sau motorina produsa din petrol romanesc se scumpeste continuu fara nici o justificare DAR si cazul concesionarii pe aproape NIMIC de catre guvernantii Romaniei a marelui zacamant de hidrocarburi de langa Insula Serpilor), situatia localnicilor din Galati dar si alte probleme economice grave din Romania de astazi.

    Răspunde
     
  • Sorin
    Octombrie 16, 2013 la ora 23:28

    Moise, tocmai am vazut reclama RMGC cu „ce e bun pt Romania” pe TVR acum un minut, ora 23:27! Cum e posibil asa ceva?

    Răspunde
     
  • Gigescu
    Octombrie 16, 2013 la ora 22:54

    Multe comentarii am citit, si mai multe am auzit prin viu grai, mai ales in partea asta de tara (moldova) unde exista o durere-n cur fata de cel de langa, de neimaginat. Multi oameni nu vad imagina de ansamblu. Nu este vorba de bani. Indiferent cat profit ar fi si cate locuri de munca s-ar face, ca-s la Rosia, ca-s in Vaslui, pur si simplu nu merita. Un simplu calcul arata ca in apuseni s-ar distruge cam 20.000 de locuri de munca. Aici n-a fost calculat ca nici o firma de lactate din Alba (albalact cu zuzu) Cluj (napolact), Hunedoara nu vor mai vinde produse de lapte la nimeni pentru ca nu le va mai cumpara nimeni. Eu in nici un caz. Basca 4 munti cu niste peisaje, paduri, zmeuris, pasuni, tauri, absolut dementiale. La Pungesti la fel, mii de hectare de teren vor fi poluate pentru vecie, amaratii aia din Vaslui care si-asa abia-si taraie zilele de pe urma unei vaci-doua, si a unor legume cultivate in curte vor muri de foame ca nimeni nu le va mai cumpara produsele, asta in ideea ca vor bea din apa plina de hidrocarburi. Iar la Costinesti ce sa mai zic, doar un zvon sa ajunga afara si nu va mai veni nici dracul sa faca plaja la Marea Neagra.
    Pacat de asa tara cu asa imbecili. La inundatiile din Galati, aia neinundati sprijineau gardurile si radeau de cei inundati, in loc sa puna osul la treaba. Cam asta e atitudinea in zona asta

    Răspunde
     
  • CE VREM DE FAPT?????????
    Octombrie 16, 2013 la ora 21:54

    Intrebarea esentiala este VREM SA VOTAM UN NOU PARLAMENT fara PSD-PC-VERZI USL-PNL+PDL?????????????????????
    ALTFEL NU VOM AVEA DECAT FARA NUMAR SUCCESIVE GUVERNE DE MARIONETE.

    ACTUALUL PARLAMENT NE MAI REPREZINTA PE NOI ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ?????????????????????????????????? ??????????????????????????????????

    Răspunde
     
  • Constantin
    Octombrie 16, 2013 la ora 17:22

    Scrisoarea d-nei Eugenia Voda degaja un parfum naiv-romantic. Acest lucru poate fi mai eficient pentru adoptarea unei decizii CNA decat realismul frust al unor comentatori din spatiul acestui blog. Am participat la manifestatii si eu cred ca am fost la un moment dat 20.000 (sau pe-acolo). Dar, in 2012 guvernul a fost schimbat in urma manifestatiilor a circa 200 de participanti. „Proiectul” este o chestiune de importanta nationala. Mai stie cineva pentru ce au manifestat cei 200 care au determinat schimbarea guvernului MRU? Cum a fost posibil, care au fost factorii determinanti? N-am intentia sa politizez prea mult, dar aceasta este o chestiune fundamental politica, iar daca vorbim despre decizia CNA, romantismul d-nei Voda isi poate gasi locul in discutie, insa in politica, NU. Politicul are nevoie de bani, iar acest fel de „Proiecte” aduc bani. Cel mai probabil guvernul nu se va schimba, „Proiectul” va continua, ori vor aparea alte proiecte asemanatoare care sa le aduca politicienilor banii de care au nevoie. Si atentie! Tara nu este prizoniera unei corporatii ci este prizoniera unui sistem corupt, fiind o cleptocratie autentica, asa cum spun de mai multa vreme. Corporatia in discutie poate fi oricand inlocuita cu o alta care ofera fonduri politicienilor, RMGC de altfel nu e singura, este doar mai vizibila decat altele.

    Răspunde
     
    1. Adrian D
      Octombrie 17, 2013 la ora 04:40

      Constantin, da, avetzi dreptate: „Tara nu este prizoniera unei corporatii ci este prizoniera unui sistem corupt, fiind o cleptocratie autentica, asa cum spun de mai multa vreme. Corporatia in discutie poate fi oricand inlocuita cu o alta care ofera fonduri politicienilor, RMGC de altfel nu e singura, este doar mai vizibila decat altele.”
      Atata doar ca 1. aceasta cleptocratzie nu ne caracterizeaza doar pe noi, ca o particularitate „natzionala”, daca vretzi, este rezultatul unei stari de fapt pe care o impartzim cu tovarashii noshtri europeni. La noi, poate, este ceva mai agravata decat in alte partzi fiindca se combina cu produsele antichitatzii comuniste. 2. starea de fapt despre care vorbesc face ca statul, in general, oriunde ar fi el, sa fie sensibil la a fi luat prizonier de o corporatzie ( – sa o luam altfel, ca fac pariu ca nu v-am convins, deshi am dreptate. Ce a fost altceva mareke bail-out din 2008 daca nu capturarea statului de catre banci???? … shi daca adaugatzi la asta felul cum a fost el respins shi apoi aprobbat de congres, ajungetzi exact la ce spun. Sau marele bail-out de banci europpene din UK sau Fr sau Germania? Sau marea cursa imbecila pentru privatizarea unor active ale statului, foarte rentabile, precum utilitatzile de apa shi gaz, sau poshta – chiar acum, in UK – sau, mai ales, tutunul…). Cum credetzi, ca sa iau un alt exemplu, ca a fost posibil ca US of A sa dea verde expoloatarii de gaz de shist PE PROPRIUL SOL? etc etc etc
      Shi da, solutzia este o reforma profunda shi din temelii a statului, asha cum a ajuns el azi, insa… shi aici e marea problema… cum sa faci o asemenea reforma fara a risca sa il destabilizezi mai rau? pana la urma, FMI asta face, nu? Reformeaza pana nu mai ramane nimic. Sau, shi mai departe, shi Hitler shi Stalin cam asta au facut, au reformat, nu???
      Acum, ca sa inchei, vreau sa va amintesc ca manifestatziile din iarna lui 2012 – care, in momentul lor maxim au adunat ceva mai mult de 200 de manifestantzi, probabil cateva mii, dar nu avem cum shti cu precizie, pentru ca atunci ca shi acum, presa avea alta treaba decat sa raporteze corect ce se intampla in Piatza Univ – nu a dus la caderea guvernului MRU, care a cazut ceva mai tarziu, shi din alte cauze.
      Au fost, e drept, catalizatorul care a aratat ca da, erau probleme serioase in vechea guvernare – tot la fel cum azi, toata povestea asta cu Roshia shi gazele de shist (foarte intemeiata de altfel, shi ash fi venit shi eu proteste, daca eram in tzara), arata ca e ceva profund greshit cu actuala guvernare.
      S-auzim de bine.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Octombrie 17, 2013 la ora 14:17

        Unele interpretari ale celor scrise de mine sunt usor improprii, uneori metaforice, intr-o maniera literar-artistica bazata pe imaginatie. Asadar: (1) Exemple de cleptocratii sunt Nigeria, Rusia, Albania s.a.; (2) Bail-outul a avut in centrul atentiei populatia si efectele posibile asupra acesteia a prabusirii sistemului bancar; (3) Hazardul moral a fost controlat prin fermitatea institutiilor financiare internationale, a Germaniei si a BCE; (4) SUA a admis exploatarea resurselor minerale in virtutea Teoremei Coase. Proprietatea asupra bogatiilor subsolului este privata; doriti sa fie asa si in Romania? Eu, da. (5) FMI, asa cum am mai spus, nu reformeaza nimic, este sarcina guvernelor care-i cer bani. Daca nu-si cresc eficienta actului de guvernare si nu amelioreaza calitatea politicilor publice, nu primesc. Nimeni nu baga bani in „gauri negre” (exceptie poate in The Red Light District); (6) Glumele nazisto-comuniste mi se par sinistre, prin urmare nu le gust; (7) Catalizatorul principal in modificarile optiunilor politice ale populatiei il reprezinta mass-media corupta (dupa cum spun cei care invita ziaristii sa dea cu subsemnatul, iar mai recent si jurnalistii onesti).

        Răspunde
         
        1. Adrian D
          Octombrie 17, 2013 la ora 20:56

          Constantin:
          „(1) Exemple de cleptocratii sunt Nigeria, Rusia, Albania s.a.;” – da, sigur ca da. Atata doar ca o cleptocratzie nu e arata neaparat asha de frumos shi la vedere, cum o vedetzi dvs. De pilda, daca tzara X vinde la indemnul Comisiei Y monopolul sau pe tiutiun, vechi doar de cateva sute de ani, care aducea profit, shi il vinde cu pretzul a unui an de profit viitor, eu ash zice ca tzara X e o cleptocratzie. Ramane sa ghicitzi dvs. care este tzara X. Sau, ca sa reformulez, vedetzi cate tzari X se afla in tovarashie europeana cu noi, aplicand recomandarile lipsite de sens ale Comisiei Y.
          „(2) Bail-outul a avut in centrul atentiei populatia si efectele posibile asupra acesteia a prabusirii sistemului bancar;” – sigur ca da. shi tocmai de aceea NU au fost ajutatzi cu nimic cetatzenii americani lovitzi de foreclosure (multe din ele dovedite ulterior a fi abuzive, ca de, asha e in tenis). shi tocmai de aceea bail-out-ul a fost bagat pe gatul congresului, in ciuda unui prim vot negatov. shi tocmai de aceea bail-out-ul s-a facut cu ushile inchise, shi cu o clauza de don’t ask don’t tell. COnstantin, daca e sa ne luam dupa lozinci, shi comunismul avea ca scop binele absolut. Rezultatele insa au fost altele. Shi nu din intamplare. Asha shi cu bail-out-ul. Fiindca intentziiile au fost. Shi anume, capturarea resurselor statului, fiindca, nu-i asha, trebuie sa privatizam profiturile shi sa socializam pierderile. „(3) Hazardul moral a fost controlat prin fermitatea institutiilor financiare internationale, a Germaniei si a BCE;” – ???? Daca exista respectiva fermmitate, nu mai exista sus-zisul bail-out. Iar hazardul moral al unei astfel de operatziuni nu are cum sa fie controlat – el provoaca o falie in insashi baza capitalismului actual, adica: daca faci prostii le faci pe banii tai iar daca pierzi, pierzi banii tai (shi, eventual, aal celor ce s-au asociat cu tine). asta e un indemn sa fii prudent, fiindca e vorba de banul tau. de-aia, intre altele, circula shi sloganul cum ca sectorul privat ar fi mai eficient decat ala de stat: fiindca e vorba de banul privatului.
          care ban al privatului, tocmai se vazu, este rascumparat de nbanul public.
          impactulo este categoric dezastruos: facetzi prostii, baietzi, ca noi va scoatem din shtitzi voi ce.
          iar de prostii sectorul bacar (shi nu mai) face la greuceanu, dupa cum se vazu.
          „(4) SUA a admis exploatarea resurselor minerale in virtutea Teoremei Coase. Proprietatea asupra bogatiilor subsolului este privata; doriti sa fie asa si in Romania? Eu, da.” – shi in Zair proprietatea asupra solului este privata. Ca shi in cazul gazelor de shist din USA, rezultatul nu e chiar frumos. Diferentza e ca in USA mai exista shi pricese, unde companiile respective platesc cu bani grei tacerea celor pagubitzi, cum se intampla destul de recent. Cat despre Zair, daca presa ar fi sa ne serveasca beneficiile proprietatzii private asupra solului, cred ca in fiecare zi am avea cate un titlu mishto.
          „(5) FMI, asa cum am mai spus, nu reformeaza nimic, este sarcina guvernelor care-i cer bani. Daca nu-si cresc eficienta actului de guvernare si nu amelioreaza calitatea politicilor publice, nu primesc. Nimeni nu baga bani in „gauri negre” (exceptie poate in The Red Light District) ” – sigur ca da. FMI nu reformeaza nu nimic, guvernele etc… Atata doar ca scrisorile de intentzie spun [parca altceva: ca masurile in cauza sunt angajate in fatza FMI, nu? Iar noi, care nu suntem chiar redushi minteal, mai shtim shi ca ele sunt luaate la cererea delagatziilor FMI. (va mai trimit o data la cazul exemplar al scrisorii de demisie a lui Budhoo).
          dar, daca dvs va placetzi sa credetzin duhul apelor, eu nu am cum sa va impeidic.
          „(6) Glumele nazisto-comuniste mi se par sinistre, prin urmare nu le gust;” – shi bine facetzi. asta nu va scuza insa din a extragele invatzamaintele care se impun. Morala istoriei fiind: toate iadurile impuse trec prin reforme dorite. Unele reushesc, altele *cele mai multe), nu.
          „(7) Catalizatorul principal in modificarile optiunilor politice ale populatiei il reprezinta mass-media corupta (dupa cum spun cei care invita ziaristii sa dea cu subsemnatul, iar mai recent si jurnalistii onesti).” – nu doar asta, stimate domn.
          Pacatuitzi prin ultra-simplificare, shi, intre altele, lasatzi deoparte shi actziunile sus-ziselor guverne. Care actziuni nu-s nici ele de lepadat.
          De pilda, daca dl Ponta ar fi plecat la urechea la prostiile facute de dl Boc shi perpetuate de dl MRU, nu s-ar fi grabit sa le repete. Acum e pe punctul sa deconteze factura pentru gazele de shist shi pentru Roshia Montana.
          Presa, corupta la greuceanu de ambele partzi, shi-a facut datoria cat a putu sa puna batista pe tzambal. Va amintitzi ca ins eptembreie (ma rog, in cele cateva zile cat am fost in tzara) atat A3 cat shi B1 nu discutau decat despre cainii vagabonzi, asta in vreme ce in centrul bucureshiului erau cateva mii de manifestantzi?
          manifestantzii aia erau acolo nu pentru ca presa asha shi pe dincolo. erau acolo pentru ca ponta perpetua o serie de politici ale guvernarilor anterioare, pe care presa s-a chinuit cat a putu sa le mushamalizeze (aia pro-puttere actuala, ca sa nu dea in puterea actuala, aia pro-opozitzie actuala, ca sa nu ishi aminteasca cineva ca opozitzia a promovat rau respectivele proiecte).
          Lucrurile, domnul meu, sunt ceva mai complexe decat doritzi dvs sa le vedetzi.
          Anyway, daca manifetaziile continua shi djupa 1 noiembrie, cand ma intorc in tzara, cum imi doresc, poate ne intalnim sa bem un pepsi impreuna shi sa ciorovaim amical.
          Iar inviatzia mea o extind shi pentru mihaix sau cornel sau victor (sau moise, de ce nu), daca se gasesc in bucureshti pe atunci.
          shi e limitata ca timp, ca in ianuarie plec iarashi.

          Răspunde
           
    2. vs
      Octombrie 17, 2013 la ora 10:40

      daca ar fi lucrat la o televiziune privata, doamna Voda nu ar fi avut voie (sau n-ar fi avut curajul) sa trimita o astfel de scrisoare. Dar cum TVR are si alte surse de finantare, in afara de publicitate…

      Răspunde
       
    3. cornel
      Octombrie 17, 2013 la ora 11:52

      Dupa parerea mea gresiti fundamental. O sa va si explic de ce : daca fiecare persoana publica si personalitate romana (academician, doctor, astronaut, matematician, fizician, chimist, geolog, scriitor, cantaret de muzica usoara sau populara) ar fi facut o scrisoare deschisa catre CNA asemenea Eugeniei Voda sunt sanse sa se schimbe ceva in tara noastra. Altfel, daca fiecare isi vede de treburile sale (unii scriu poezii sau romane, altii rezolva probleme matematice sau de fizica, etc) fara sa ia atitudine de ceea ce se intampla in imediata sa apropiere e posibil ca nu in curand sa constate ca nu mai poate sa isi continue viata normal pentru ca a aparut un mare lac de cianuri care ii pune si lui viata in pericol sau ii afecteaza viata, ca s-au exploatat gaze de sist, compania care le-a exploatat si-a incasat profitul si aplecat din Romania dar acum populatia, adica cetatenii romani, are mari probleme cu calitatea apei potabile sau ca zacamintele de petrol si gaze ale tarii au fost vandute lacompanii straine pe aproape nimic si lucrul asta face ca traiul sa fie din ce in ce mai scump (vezi aici costul intretinerii si pretul majoritatii produselor care e influientat de scumpirea benzinei, motorinei sau a gazului) si atunci toata lumea se intreaba la final, cand toata lumea resimte efectele ABUZURILOR si ale CORUPTIEI diverselor autoritati romane: „Cum a fost posibil asa ceva?”
      Foarte simplu, pentru ca nimeni nu a luat atitudine de ceea ce se intampla in Romania.
      Va rog sa ma contraziceti daca detineti argumentele necesare.

      Răspunde
       
      1. vs
        Octombrie 17, 2013 la ora 12:43

        nu zic sa nu facem nimic. CNA a primit 2000 sesizari legate de reclama RMGC si n-a facut nimic. Cu scrisoarea doamnei Voda s-au facut 2001 si tot n-ar fi facut nimic – este o decizie politica a CNA (sau influentata de mediul politic). Sigur intre cele 2000 de scrisori au fost argumente cel putin la fel de pertinente ca ale domnei Voda. Protestam de saptamanai bune, in strada, pe net, impotrica RMGC si CNA n-a facut nimic pana acum. Va asigur ca nici eu nu-mi doresc ca, copiii mei sa fie nevoiti sa plece din tara in care s-au nascut din cauza deciziilor generatiei mele.
        Ma gandeam doar la situatia doamnei Voda fata de cea a altor jurnalisti, care poate gandesc la fel dar nu se pot exprima. Pentru ca e mai usor sa te gandesti la binele tau imediat decat la asigurarea unui viitor mai indepartat.
        Cat despre vanzarea resurselor tarii pe nimic, nu pot sa va contrazic, nici nu vreau 🙂

        Răspunde
         
        1. cornel
          Octombrie 17, 2013 la ora 15:25

          Raspunsul meu era adresat d-lui Constantin insa eu va multumesc pentru raspunsul dvs.

          Răspunde
           
  • Emil-Anton COMȘA
    Octombrie 16, 2013 la ora 16:58

    ANT poate face o campanie la nivelul RMGC privind posibilitatea sustinerii turismului in zona. De ce nu ar putea deveni Rosia Montana o statiune turistica!?…

    Răspunde
     
  • Bogdan
    Octombrie 16, 2013 la ora 16:51

    Sa-mi fie cu iertare, nu sunt nici pro nici contra acestei exploatari si RMGC, dar cum sa interzici o campanie la televizor pe motiv ca e inselatoare?
    Pai sa interzica toate reclamele atunci, ca toate sunt inselatoare. Pasta de dinti nu albeste dintii in 10 zile cum pretinde, detergentul nu scoate orice pata, s.a.m.d.
    Chiar si reclamele „serioase” nu sunt la curent cu noile cercetari, de mult s-a demonstrat ca NU trebuie sa consumam 2l de apa pe zi, si la televizor inca se fac campanii…

    Răspunde
     
    1. ion
      Octombrie 16, 2013 la ora 17:03

      uite un prost

      Răspunde
       
      1. alex
        Octombrie 16, 2013 la ora 17:15

        uite altul

        Răspunde
         
      2. Vasi
        Octombrie 16, 2013 la ora 17:19

        Bogdan nu e prost deloc. Toate reclamele ascund ceva, părțile negative mai ales. Studiile medicale mereu ascund ce nu iese cum trebuie.

        De ce e prost?

        Răspunde
         
    2. UNITI SALVAM ROSIA MONTANA
      Octombrie 17, 2013 la ora 03:51

      Tu esti porcul ala de Naumovici.

      Răspunde
       
  • cipri
    Octombrie 16, 2013 la ora 16:45

    De 7 săptămâni iesim in strada(si eu). Nu am fost niciodată cu sutele de mii. Acum citesc,ca au fost 220.000 la oasele de la Iasi. Tara arde, si romanul se roagă. Nu ne ajuta dumnezeu…trebuie sa ne ajutam singuri. Ne meritam soarta din păcate.

    Răspunde
     
  • Marian
    Octombrie 16, 2013 la ora 16:36

    Parerea mea de cand a inceput acest scandal cu RMGC e ca aceste campanii i-au facut mai mult rau decat bine companiei. Eu cred ca daca nu se facea nici un fel de reclama atunci opinia publica nu s-ar fi inflamat si nu iesea ceea ce a iesit. Probabil ca ar fi fost cateva stiri si poate 1-2 emisiuni despre dezastrul ecologic care se pregateste dar cred ca acolo s-ar fi si terminat. In schimb, aducand constant in atentia publica subiectul, cei de la RMGC si-au facut singuri rau si au provocat, daca vreti, populatia.
    Acum, discutiile despre optiunile din zona sunt din punctul meu de vedere inutile. Adica, daca vorbim despre turism vorbim degeaba. Turism nu inseamna sa construiesti o pensiune. Trebuie sa ai o intreaga infrastructura (sosele, obiective turistice, agrement etc), trebuie sa te promovezi (ceea ce inseamna iarasi bani, care de unde vin?) ca sa poti sa ai pretentii de statiune turistica si, mai important, sa te poti sustine ca si comunitate din aceasta activitate. Ori noi in Romania nu suntem in stare sa construim niste sosele in campie sau sa facem o canalizare la sate. Uitati-va cate statiuni turistice din Romania au ajuns in paragina pentru ca nu au fost in stare sa le intretina sau au furat pana nu s-a mai putut.
    Evident ca acolo exista interese mari si soarta zonei a fost decisa de niste politicieni si corporatii interesati doar de buzunarele proprii. Dar acum daca tot ne trezim, hai sa ne trezim pana la capat zic. Ia sa vedem niste actiuni concrete ale DNA-ului de exemplu! Ca pe mine unul nu ma incalzeste ca nu mai pot aia sa-si faca reclama, dar m-as simti mult mai bine sa vad niste oameni judecati si condamnati pentru ca au vandut tara!

    Răspunde
     
    1. bogdan
      Octombrie 16, 2013 la ora 17:07

      Uita-te la modelul Chevron care nu a investit un leu in publicitate si tot spre conflict se duce problema.
      Legat de turism te inseli amarnic , la 20 de km este Albac-ul sau remetea care sunt pline de pensiuni. Toate astea vor disparea incet incet daca la Rosia va aparea un lac de cianuri

      Răspunde
       
    2. cornel
      Octombrie 16, 2013 la ora 17:14

      Imi pare rau sa va spun dar treceti lejer pe langa esenta problemei, adica faptul ca autoritatile locale de la RM au fost cumparate si CORUPTE de cei de la RMGC iar aceste autoritati au luat decizia in consiliul local prin care in RM se interzice orice alta activitate economica in afara de minerit pentru ca zona a fost declarata zona monoindustriala. Asta e un aspect esential din cel putin 2, parerea mea. Asadar nu e obligatoriu ca in RM toata lumea sa faca si sa traiasca din turism, mai ales ca sunt probleme cu accesul in zona.
      Al doilea aspect important in aceasta problema care se numeste proiectul RMGC este faptul ca exploatarea se doreste sa se faca cu CIANURI, proiectul este unul de tip haiducesc (nu putem vorbi despre o exploatare si dezvoltare durabila a zonei RM in acest caz) si se incalca obiective strategice economice ale Romaniei in exploatarea zacamintelor minerale (de exemplu Germaniul este un zacamant important la RM, Germaniul este declarat de UE ca fiind un ZACAMANT mineral STRATEGIC, dar si alte metale rare care sunt prezente la RM, care se vor distruge la o exploatare bazata pe cianuri).
      O zi buna.

      Răspunde
       
    3. tudor
      Octombrie 16, 2013 la ora 20:38

      @marian:

      ati auzit de satul rimetea? e la de 40km de Rosia Montana. Acum 2 ani drumul de acces arata ca dupa razboi si totusi turismul duduia, la fel cum duduie si in continuare. Si apropo, era tot un sat de mineri. Expresii de genul „sa uitam de turism” vin probabil din partea unora care ori n-au calcat vreodata prin Apuseni, ori sunt de rea credinta si obtuzi, ori ambele.

      http://stirileprotv.ro/stiri/travel/romania-ar-putea-avea-in-curand-prima-localitate-aflata-integral-sub-patrimoniu-unesco-rimetea.html

      Răspunde
       
      1. Marian
        Octombrie 16, 2013 la ora 21:01

        Eu nu ca nu am calcat, eu am crescut in Apuseni si momentan locuiesc in Oradea.
        Dar hai sa luam un caz concret: Daca vreau sa merg de ex de la Oradea la Arieseni iarna la ski am urmatoarele probleme:
        1. Drumul Oradea -Beius e sub orice critica, e PRAF si e asa de multi ani. Nu va puteti imagina in ce hal arata acel drum!
        2. Odata trecut de beius mai am vreo 20 km de drum prost (nu la fel ca cel anterior, dar tot plin de gropi, denivelat si fara marcaje);
        3. Odata inceputa urcarea am sanse sa nu fie curatat drumul si nici acela nu e prea bun. De fapt, tot Bihorul e praf cand vine vorba de drumuri.
        4. Am ajuns cumva sus. Aici ma lovesc de alta problema: nu am unde sa parchez!!! Se opreste pe marginea drumului. Daca mergi in weekend (atunci cand merge omul de obicei, ca in Romania acest turism se practica cel mai mult) parchezi si la 5 km de partie. Du-te apoi cu claparii si schiurile dupa tine pe marginea soselei pana la partie. Nu e un caz ideal.

        Si sa zicem ca treci peste toate astea. AColo sunt 2 partii. Una are teleschi iar alta telescaun (construita de Udrea). Nu stii care si daca merge si intre ce ore! Am patit ca am urcat si ori nu era batuta partia, ori nu mergea teleschiul samd. Asa ca, cu toate zecile de pensiuni din Arieseni schiul se rezuma la cateva weekenduri/sezon si la sarbatori. Atat. Potential exista, dar trebuie infrastructura.

        ACum sa va spun despre Boga, despre Barajul Lesu, despre Padis, despre Chiscau si Pestera Ursilor, despre Stina de Vale, Suncuius? Peste tot sunt pensiuni, asta nu inseamna ca exista si turism! Bine, mai putin Padisul, ca acolo e rezervatie naturala si vin unguri multi ca sunt peisaje frumoase si aer curat. DAr si astia vin cu corturi, nu prea stau la pensiuni. Asta trebuie sa inteleaga lumea.

        Prin urmare, eu nu sunt „obtuz” si nici „de rea credinta”. Eu sunt realist! Si vb din experienta si din ceea ce am vazut nu din stiri de la televizor!

        Răspunde
         
        1. victor crin
          Octombrie 17, 2013 la ora 06:57

          Eu locuiesc in Bucuresti dar am batut toata zona de care vorbesti si ai dreptate!

          Răspunde
           
        2. tudor
          Octombrie 17, 2013 la ora 15:33

          @marian
          Marian, nu mi-ai raspuns la intrebare si nu ai facut nici un comentariu apropo de stirea de la PRoTV. Iti mai repet o data: la Rimetea sunt peste 300 de case-gospodarii – pensiuni pline de TURISTI.
          Tu ne povestesti aici de infrastructura de schi (care e jalnica la Arieseni, ai dreptate) si despre drumurile din BH. Pe valea Ariesului se circula foarte bine.

          Răspunde
           
        3. sanduCu
          Octombrie 19, 2013 la ora 02:14

          Dl Marian, aveti dreptate cu ce se alege de toata zona, nu numai de Rosia Montana. Dl Tudor mai imblinzeste un pic situatia. Deci in Apuseni avem doua portiuni care au evoluat economic diferit. Semn ca se poate si spuneti foarte bine: „Potential exista, dar trebuie infrastructura”. Am urmarit tot felul de reportaje filmate in zona. Oamenii locului vor si pot sa faca, asta e ceea ce conteaza. Nimeni nu spune ca in Apuseni n-o sa mai fie minerit. O sa fie cind va fi nevoie si posibil – totul dupa puterile noastre, fara sa pierdem si fara sa ne indatoram. La treaba asta trebuie sa participe toata tara, la fel cum si-a aparat ce-i al ei acolo la RM. Pentru trebusoara asta trebuie un plan mititel inclus in planul national de refacere economica. Planurile astea trebuie sa le faca niste oameni priceputi si care vor sa faca asta pentru tara. Derbedeii care au fost alesi nu se potrivesc in schema asta. Trebuiesc altii, dar care si astia se pot strica daca nu sunt tinuti din scurt. Deci cu infrastructura aveti dreptate, dar e ca si cum ati pune caruta in fata cailor. Toata tara trebuie sa aleaga oameni buni si sa-itie din scurt in permanenta, pina ajung si eu la o cinzeaca pe o terasa deacolo sa ma uit cum se dau nepoteii cu saniuta. Tara a stiut sa se uneasca sa le dea un sut hotomanilor deacolo, acuma tara trebuie sa se uneasca sa aleaga pe cine trebuie, fara greseala ca nu prea mai e timp.

          Răspunde
           
  • Minu
    Octombrie 16, 2013 la ora 16:08

    Concluziile sunt multe si deja mi-e lehamite de ele. Se repeta la nesfarsit in Romania. Ce e important si datator de speranta e ca oameni de seama, ca doamna Voda, ca tine Moise si ca multi altii, pot face ceva pentru Romania atunci cand se implica. Aveti si avem forta sa ne schimbam destinul pe care vor sa ni-l impuna altii.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase