Clubul celor care muncesc în România, episodul 4

Publicat la data de de Biziday

This entry was posted in Campanie. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

34 răspunsuri la Clubul celor care muncesc în România, episodul 4

  • Red
    Martie 6, 2014 la ora 20:50

    Daca nu esti in stare sa pastrezi o masina buna, poti sa-ti cumperi o masina noua o data la doi ani. Romanul e prea prost sa detina masini, un asemenea produs are o complexitate ridicata, de aceea si ajung multe masini sa aibe probleme mecanice. Ca sa poti exploata acest produs trebuie sa constientizezi faptul ca inginerii care nu au dormit nopti ca sa scoata masina aia cat mai buna, au gandit anumite piese – daca nu originale atunci aftermarket de calitate. Daca vei cumpara ce e mai ieftin va rezulta o dacia.

    Luati exemplul articulatiilor, capetele de bara: pentru un Corsa C vechi de 10 ani costa intre 30 si 50 de lei bucata. Diferenta: 30 lei = 5.000km iar 50 = 30.000 km (Lemförder). Romanul nu constientizeaza asta.

    este foarte frumos ca promovati Dacia. Intrebarea este: sunt daciile vandute in romania si facute in romania?

    Răspunde
     
  • Chris
    Octombrie 25, 2013 la ora 21:09

    IMPORTANT !!! Draga Moise,eu fiind nou pe aici tin foarte mult sa te felicit pe tine si pe echipa pt. emisiunea TV si blog.
    Ai deschis un subiect foarte important,cei ce muncesc in Romania. Iti propun sa schimbi titlul SERIALULUI si iti sugerez 2 CUVINTE CHEIE mult mai puternice folosite in alta tara mult mai puternica si bogata decat Romania: CUMPARA ROMANESTE. Acesta sa fie numele serialului.

    Răspunde
     
    1. Chris
      Octombrie 25, 2013 la ora 21:12

      Voi reveni cu amanunte,cu SUGESTII si COMENTARII despre CAMPANIA „CUMPARA ROMANESTE” pentru a ajuta la crearea locurilor de munca aici,in ROMANIA.

      Răspunde
       
    2. Chris
      Octombrie 25, 2013 la ora 21:21

      COTA UNICA DE 16%. Moise,te rog sa atragi atentia dl.PONTA despre modificarea COTEI UNICE din Romania: daca o modifica ROMANIA pierde COMPETITIVITATEA in fata CONCURENTEI adica in fata celorlalte tari ce concureaza pt. atragerea INVESTITIILOR. SOLUTIA la scaderea veniturilor bugetare este SCADEREA CHELTUIELILOR BUGETARE. BULGARIA care este mai competitiva decat Romania deoarece are 10% cota unica REDUCE deja aparatul bugetar cu 10% sau 15%,ACEASTA ESTE SOLUTIA. Ungaria face eforturi disperate sa mentina cota unica la 10%. Spune-i ca REDUCEREA CHELTUIELILOR este solutia si nu incercarea CRESTERII VENITURILOR. este foarte IMPORTANT.

      Răspunde
       
  • cristi
    Octombrie 21, 2013 la ora 04:58

    Absolut genial acest video.
    Cat de real,multi au dilema asta, intre una noua si una veche.

    Răspunde
     
  • Dan
    Octombrie 15, 2013 la ora 21:59

    Domnul Guran vrea sa puna in evidenta faptul ca cineva cu o masina de 8 ani nu o mai poate vinde din cauza timbrului de mediu care este aberant. Eu unu m-am saturat de incompetenta autoritatilor si de lipsa de interes pe care acestea o au fata de producatorii auto din tara noastra. Prin noua lege nu au facut decat sa mareasca numarul de masini importate euro 1 si euro 2 pe care romanul le va mai utiliza cel putin 10 ani, pentru ca atat isi permite. Service-urile isi freaca mainile cand vad cifrele din grafice. Pentru a mentine incasarile doamna ministru dupa ‘jde mii de simulari a ales ca de obicei ce-a mai proasta solutie pe termen lung. Usor, usor o vor lua la fuga si renault si ford iar noi vom ramane cu rablele europei si cu o tara fara investitii care au o pondere mare la buget. Va multumim inca o data domnule Guran ca incepeti sa deschideti ochii tuturor si sa le demonstrati ca o problema poate fi vazuta din mai multe unghiuri. Va doresc putere de munca si sanatate multa in continuare. Numai de bine sa auzim.

    Răspunde
     
  • nicu
    Octombrie 14, 2013 la ora 21:43

    Oare cine nu ar vrea o masina noua … chiar si un Logan.

    Parinte mei au reusit sa stranga 5000 euro (Italia + o livada de pruni). Vrem sa cumparam un Break.

    Ne gandeam si la Logan MCV … dar pana la 9000 euro sunt multi bani. 4000 Euro sa faca ei rate cu pensii de 700 ron … nu cred ca ar recomanda cineva. Insa daca ar avea pensii de 1400 … mai ziceam.

    In anii de bum economic … romanii au cumparat multe loganuri. Deci s-a vazut ca romanul vrea sa isi cumpere masina romaneasca … dar acum pur si simplu nu isi permite.

    Răspunde
     
  • Lili
    Octombrie 13, 2013 la ora 21:52

    Dar chiar nu punctati diferenta intre 4000 si 8000 euro? Pai daca romanu’ are doar 4000 si nu poate sau nu vrea sa se indatoreze la un leasing, ce sa0i faci? sunt sigura ca multi clienti auto daca ar detine o suma mai mare de bani ar cumpara o Dacia.
    Si…una peste alta…sa fim seriosi, nici statul roman nu incurajeaza vanzarile auto fabricate la noi, chiar si Ford. Macar le puteau face scutite de taxa de mediu, MACAR.

    Răspunde
     
  • Chirita Aurelian Stefan
    Octombrie 13, 2013 la ora 15:06

    D-le Moise Guran ,prin campania pe care o desfasurati la T.V.R. realizati o manipulare asocind performanta in managementul din Romania aproape exclusiv de Petrom in episodul I al C.C.M.R,in buna traditie a postului ce va format Antena 3, care considera ca patronul Dan Voiculescu a fost condamnat de procurori, cand verdictele in Justitie le dau judecatori iar cea mai buna acuza este comportamantul celui incriminat ce relizeaza un ping-pong nesfarsit, azi este deputat maine nu.Ajungeti la o concluzie neasteptate ,oricine s-ar dori sa lucreze la Petrom?!,cand destui tineri din domeniul petrolier isi depun C.V. la companii straine de renume -vezi eliberarea de ostatici din Algeria.Nici macar Ferrari care ofera cel mai bun pachet salarial din lume si este cea mai vanata companie din domeniul auto nu ajunge la o asemena concluzie stiind ca orice persoana va dori sa isi optimizeze veniturile prin pozitia de conducere pe care o poate obtine. Seismele repetate din zona Galati are trebuie sa va conduca la o atitudine critica fata de responsabilul acestor evenimente -parerea d-nului Marmureanu este un cumul de factori in care exploatarea petroliera este inclusa – o acuza directa la Petrom S.A.Unde este ,,vestita ” Mona Nicolici- P.R. companiei? Pobabil ne va prezenta reparatiile caselor in etapa finala ,nici macar o figura palida in comparatie cu gestul crestin a lui Gigi Becali ,de reconstructie a caselor afectate de inudatii.Elementele de manipulare, includ faptul ca nu cunoasteti diferentele dintre spaghetele romanesti si cele italiene -greu de crezut, o simpla lectura v-ar conduce la graul durum-un adevar cunoscut, probabil de sute de mii de romani poate chiar un milion de cetateni din tara ,tinand cont de angajatii sezonieri in Italia.In episodul 3 manipularea se face prin omisiune ,nu precizati pretul unui km de autostrada in Germania pt ca el devine competitiv prin impartirea sa la numarul de ani de garantie. In acel moment intrati in contradictie cu analistul Moise Guran care indemna autoritatile sa termine cat mai repede reteua de autostrazi ori la preturile din Germania numarul de km construiti dupa `89 ar fi fost poate de 5 ori mai mic.Sa fie vorba de prostie sau inconsecventa ?!-pt a cita un celebru slogan al zilei Faptul ca nu intelegeti rolul comertului in progresul economico-social este impardonabil pt realizatorul unei emisiuni cu profil economic pt a nu reliefa rolul comertului in descoperirile geografice.Acestea sunt motivele ce ma determina sa va cer sa modificati continutul materialului sau sa intrerupeti colaborarea cu Televiziunea Publica, deoarece un patriotard ce nu realizeaza o analiza economica a Petromului in ultimul deceniu , trecand in barca nu a sustinatorilor Petrom din presa, ci a manipulatorilor devenind pe zi ce trece -se apropie renegocierea redeventelor -o ,,coada de topor ” a natiuni romane.Este posibil sa va situati pe o falie tectonica cu persoane ca Victor Ponta ,Mugur Isarescu si Radu Berceanu -vezi pozitia lor in cazul R.M de tradare a interesului national,d-v avand in R.M o pozitie neutra urmata de o atitudine ecologista in ,,consonanta” cu strada -ce vreti greu se trezesc unele persoane* ziua sau cum ar zice alti v-ati reorientat ca orice oltean,,destept”- dupa apropierea regionala dintre persoanele citate inclusiv dv..Se pare ca asocierea cu Petrom a fost nefasta mari performante, Oltchim a ratat Champions League in 2013 iar lotul de gimnastica s-a intors cu o zestre saraca-un proverb romanesc spune ca Divinitatea aplica corectii severe celor lipstiti de moralitate.
    P.S.Pt admiratorii d-lui Guran. Hitler a primit millioane de scrisori de felicitare in perioada 1933-1940 pt realizarile economice arhitectate in mare maura de Hjalmar Schacht.Dupa razboi, supravietuitori acestor scrisori nu puteau ,,sa creada” ororile din lagarele de exterminare, desi fusesere condusi la fata locului de catre militari americani si rusi si citisera,, Mein Kampf’-vezi schimbarea numelui carti de catre Max Amann. Fara constiinta, fiinta umana decade in regnul animal -vezi definitia omului.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 14, 2013 la ora 23:44

      Adolf a negat ca ar avea origine evreiasca. Ma bucur. Dl. Chirita Aurelian Stefan, .. fara comentarii!

      Răspunde
       
  • Chirita Aurelian Stefan
    Octombrie 13, 2013 la ora 14:11

    Urmarind documentarul de la Rosu la Verde (To Red at Green) am sesizat transformarile profunde pe care le traverseaza cea mai populata tara a planetei. Fiind constienti de schimabrile climatice pe care le poate declansa o dezvoltare in dezacord cu mediu ambiant, conducerea chineze a reusit implementarea unor politici de dezvoltare durabila.Apeland la cei mai buni specialisti din tarile occidentale, China isi pegateste cu multa minutiozitate viitorul ,anual 15-20 milioane de persoane fac saltul dinspre sat spre oras in uriasul proces de industrilizare a tari.In aceasta perioada de timp, tarile cele mai dezvoltate nu au facut demersuri spre un invatamant centrat pe cercetare-exista vreo tara in care doua lucrari perfecte ale unor elevi sau studenti sa fie diferentiate prin nota, daca una dintre ele contine idei inovatoare?-axandu-se pe dezvoltarea serviciilor o masura doar pt reducerea somajului ,ori bogatia a constat de secole in valorificarea superioara a celei mai importante resurse ,cea umana-vezi dezvoltarea Italiei la sfarsitul secolului la XV si a Angliei la inceptul secolului XIX.Diferentele par enorme fata de tarile cu vechi traditii industriale si un detaliu este elocvent,China pregateste anual 200.000 de absolventi in design industrial fata de 5.000 S.U.A.Cu o buna guvernare ,tara care are obiective pe 20-30 de ani, China va surclasa Europa si America .Acestea nu inteleg ca modernizare economica inseamna desfintarea bancilor comerciale ,transformrea acestora in fonduri de investitii,trecerea de la democratia reprezentativa la cea participativa,crearea de guverne academice,stimularea consumului prin creare de noi locuri de munca ,consecinta a intelegeri ca unitatea monetara insemna echivalent munca. Numai asa Europa si America pot mentine un ritm comprabil cu cel chinez renuntand la economia clasica a acumulari in privinta capitalului ci stimuland creativitate indstriala,cu implicatii asupra dezvoltari durabile intr-un timp echivalent cu cel chinez.Peste 15 ani, dupa cea va incheia procesul de modernizarea a tari -crearea infrastructuri de transport,scolare ,medicale la standarde superioare celor din tarile dezvoltate ,China isi va canaliza fondurile investitionale ce fusese destinate celor trei sectoare spre cercetare si cum va fi cea mai bogata tara a lumi,beneficind de un invatamant performant-vezi testele PISA-va crea un decalaj insurmontabil intre ea si restul lumi,Europa si America vor trebui sa se ,,multumeasca ” cu oscioarele de la masa chineza.De ce am ajuns in aceasta situatie ?Ce au facut specialisti occidentali in tarile lor de origine? Goana dupa profitului cu orice pret,cauza a declansari crizei,a dus la procesul de dezindustrializare,facilitatile gresite acordate de guverne,ar fi trebuit mentinut fondul de salarii in tara abandonata pt orice companie care se delocaliza deoarece profitul a fost mai mare datorat atat salarizari fortei de munca cat si prin facilitatile create de guvernele tarilor emergente.Stadioanele si arenele sportive hi-tech din Beijng nu se regasesc nici dupa 5 ani pe taramurile vestice, desi Londra a organizat o Olimpiada in 2012.Industrializarea este o tema pentru tarile din Vestul Europei, mizand pe cresterea salarizari fortei de munca in China,distantei si automatizari complete a viitorelor fabrici.Dar odata cu fuziunea nucleara, dependenta Chinei de resursele energetice se va reduce simtitor si China isi poate orienta resursele monetare spre consumul intern.China a jucat forte bine cartile ,in schimb democratile occidentale ,,par” obosite in mentinerea ritmului secolului XXI.Participarea Chinei la efortul creativ este un factor benefic in progresul economico-social al planetei,dar si tarile industrializate nu trebuie sa ,,mimeze” competitia mondiala.
    P.S. Inca 2 mandate ale Angelei Merkel si 2 pt un presedinte al S.U.A. cea cel actual -da putem ,dar ne plangem ca studenti asiatici parasesc America, iar tineri euopeni talentati vor solicita viza de Beijing peste 20 de ani-ganduri din Tara lui Brucan.Unde ar fi ajuns China cu o conducere politica cea cea romaneasca-vezi dorinta prezidentiala pt Berlin? Sigur cu 5-6 ani in urma la capitolul performanta economica, dar mult mai ,,bine ” la coruptie, fenomenele sunt strans legate in democratiile reprezentative.Nu vi se pare suspecta tacerea d-lui Victor Ponta in privinta d-ei Udrea si faptul ca ,,parata” nu-l reclama pt calomie?Ca asa sunt jocurile politice dambovitene.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 14, 2013 la ora 23:47

      Si totusi .. teoria se leaga de realitate. Dl. Chirita Aurelian Stefan, impresionant si de retinut.

      Răspunde
       
  • Vlad
    Octombrie 12, 2013 la ora 19:33

    Bine punctat si gandit filmuletul. Schimbarea trebuie sa porneasca nu de la vecinu, nu de la presedinte, ci de la fiecare dintre noi. Nu putem schimba pe cei din jur, ci doar pe noi insine.

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Octombrie 11, 2013 la ora 19:55

    Mai Moise, daca masina ta de noua ar fi costat 7000 Eur, acuma dupa 8 ani si 150000 km, nu-ti dau mai mult de 400 Eur. Glumesc, eu nu cumpar peste 3-4 ani, imi place sa iau si ceva garantie de fabrica.

    Răspunde
     
    1. Moise
      Octombrie 11, 2013 la ora 21:24

      masina mea a costat 25k de euro. are instalatie audio jbl pe ea. numai pe aia am dat 1000 de euro

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 12, 2013 la ora 05:25

        Moise, scuze dar in cazul asta trebuie sa ceri minimum 1441 Eur, daca nu-ti scad nimic la cauciucuri si sticlarie. Dar ce puneau aia pe banc, era de la masina ta? Daca da, poti sa-i plingi de mila pe unde ai haituit-o.

        Răspunde
         
    2. un turist
      Octombrie 11, 2013 la ora 21:41

      SanduCu. Iarasi eu. Vreau sa va spun ca un Logan de aproape 7 ani pret nou cca. 11000€ si cu peste 100000Km a fost primit de vinzator pentru cumpararea unui nou cu pretul de 2850€. La privat aduce mai mult. Adevarul este ca o Dacia in stare buna in Germania este greu de gasit chiar si cu rulaj mult. Vecinul taximetrist a rulat cu un combi pina in prezent peste600000Km fara a avea stricaciuni mari in afara de cele de uzura normala.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 13, 2013 la ora 10:54

        Unturist, despre Logan, pentru ca nu a facut sub 20,000 km/an, am mers cu 20% si am ajuns la 2883E, nu departe de 2850E. Despre Dacia, 600,000 km fara reparatii capitale? Incredibil. Poate ca n-a avut-o de noua si nu stie ce-au facut ceilalti.

        Răspunde
         
        1. un turist
          Octombrie 13, 2013 la ora 12:06

          Cumparara noua si ca extra la plata culoarea galbena pentru taxi.

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            Octombrie 13, 2013 la ora 13:42

            Unturist, mi-aduceti aminte de un serial TV, „Married with children”. Tipul, Fred parca, se lauda intr-unul din episoade ca Dodge-ul lui are 300,000 km (vorbea la telefon, nu mai tin minte contextul) si a doua zi au venit de la fabrica sa-i dea un premiu. Sa mai vorbim de patronii care trag de utilaje pina crapa fierea in lucratori.

             
  • Cip
    Octombrie 11, 2013 la ora 11:34

    Se vand masini mai vechi de 10 ani.
    Si nu se vand masini noi.
    Atat ca masina aia veche e 1000, maxim 2000 de euro. Iar Loganul 7700.
    Nu greseste nimeni in ecuatia asta deoarece nu e o ecuatie, de fapt e o inecuatie.

    Răspunde
     
    1. un turist
      Octombrie 11, 2013 la ora 12:14

      Cip: Nu am cumparat niciodata un autoturism folosit dar va pot spune ca,cu unul nou la pret este totusi o ecuatie. Acel veci te tine poate 3 ani si acel nou dupa ecuatie 13 ani, deci faceti socoteala.
      -2000×4=8000€ aveti nevoie de cca. 4 vehicole
      -7990×1=7990€ pentru 1 vehicol.
      -Pe acelas timp faceti economii de cca. numai 10 € la cel nou DAR:::::nu aveti atitea piese stricate, reparatii nu chiar ieftine si senzatia ca stati intr-un vehicol nou si nu vechitura.

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Octombrie 11, 2013 la ora 13:09

        Se intampla ca in viata mea am fost proprietarul mai multor autoturisme si am condus si mai multe. Mercedes a produs in anii ’70 modele care au parcurs cate doua milioane de kilometri. Am cunoscut pe cineva care il cumparase pe al sau dupa ce trecuse pe la alti patru proprietari. Mergea perfect, a parcurs 200.000km si l-a vandut pentru ca se plictisise de el. Cunosc povestea consumerista, cu schimbarea masinii la 5 ani, a prajitorului de paine la trei etc. Se spune despre japonezi ca produc masini de folosinta pe durata limitata. Am avut la un moment dat un Lancer la care dintr-o defectiune a unui simering am pierdut lichidul de racire am completat cu apa pana am ajuns la service, chiar daca s-a calat de doua ori motorul. Din neglijenta, a ramas apa in instalatie inclusiv peste iarna. NU a plesnit radiatorul ca la Dacie, nici blocul motor. Din amandoua au iesit niste dopuri metalice care au permis apei sa se dilate prin inghetare. Am turnat apa calda peste ele, am indesat dopurile la loc si dupa ce am pornit motorul si s-a dezghetat instalatia am pus antigel. Orice mecanic auto ar spune ca motorul a fost distrus. Nu a avut absolut nimic. L-am mai tinut doi ani, dupa care l-am vandut. Am avut si automobile romanesti…Unele mi-au facut probleme inca de noi. Acum am un Logan, dar nu as indrazni sa fac ceea ce am facut cu japoneza.

        Răspunde
         
        1. un turist
          Octombrie 11, 2013 la ora 14:37

          Constantin: Sa nu uitam ca sintem in alt secol si sint alte reguli si cerinte care ne sint INPUSE, pe de alta parte si productia de astazi nu mai este aceea de acum 20 ani. Motorul din Sandero 0,9 cu 90PS se gaseste si in Mercedes A classe riscul de a primi o pana deci egele. Deci vrem sau nu trebuie sa ne acomodam cum vor cei pe care ii alegem de fiecare data.

          Răspunde
           
          1. sanduCu
            Octombrie 14, 2013 la ora 12:52

            Dl Unturist, „sint alte reguli si cerinte care ne sint INPUSE […] Deci vrem sau nu trebuie sa ne acomodam” – presupun ca nu sunteti nici comunist si nici socialist, pentru ca capitalist sigur nu sunteti – dovada cele spuse.

             
      2. sanduCu
        Octombrie 11, 2013 la ora 19:37

        Dl Unturist, nu stiu cum e cu ecuatia, dar o masina noua isi are pretul si garantia ei de 5 ani. O masina folosita isi are istoricul ei, proba de conducere si pretul se discuta. In general se considera cam 20,000 km/an, aici in Canada. Ai trei situatii:masina are numai vechime (nu prea folosita, a stat in garaj), dai 10% jos din pretul nou de fiecare an; masina are kilometraj dar mai are garantie vreo 2 ani, dai jos 20% de fiecare an; masina are si kilometraj si vechime, dai jos 30% de fiecare an. In rest te mai cirii la caucicuri (anvelope, garnituri la usi, etansari la geamuri) si la sticla (gemuri si faruri). Deci in rest (mecanica, caroserie, interior) este deja redus cu procentele. Peste asta vin toate celelalte: taxe, inscrierea, asigurarea.

        Răspunde
         
        1. un turist
          Octombrie 11, 2013 la ora 21:32

          SanduCu.Numai o inscriere pe numele tau fara vechime sau rulaj daca o vinzi in continuare scade deja cu pina la 10% din pret. Ex. personal la pretul de cumparare de 38000€ dupa 110000Km si 6 ani mai primesc cca.16000€ deci puteti calcula cam cit se pierde si asta depinde si de MARCA produsului.

          Răspunde
           
          1. Constantin
            Octombrie 12, 2013 la ora 10:31

            Si atunci, de ce nu as cumpara mai degraba un atutoturism rulat? Ceea ce considerati dumneavoastra ca vanzator castig eu, cumparatorul. In acest fel diferentele dintre costurile si beneficiile oferite de produsul nou si cel rulat se reduc. Faptul ca dumneavoastra aveti o masina performanta, pe care ati ingrijit-o, o vindeti ieftin etc. o face competitiva in raport cu una noua. Eventualele costuri de intretinere mai mari (iar la unele modele nu sunt deloc mai mari) sunt compensate de pretul redus la cumparare. Automobilele moderne, precum spuneati chiar dumneavostra anterior, sunt proiectate sa ofere conditii de siguranta pe termen indelungat s.a.m.d. Repet ceea ce am mai spus si cu alta ocazie: achizitionarea oricarui bun, inclusiv autoturism, nu are legatura cu patriotismul, nationalismul etc. ci depinde de costul de oportunitate si curba de indiferenta.

             
          2. Constantin
            Octombrie 12, 2013 la ora 10:33

            Erata. In comentariul meu anterior textul „Ceea ce considerati dumneavoastra ca vanzator castig eu, cumparatorul” se va citi „Ceea ce considerati dumneavoastra ca vanzator pierdere, castig eu, cumparatorul”

             
          3. sanduCu
            Octombrie 13, 2013 la ora 11:23

            Unturist, daca ati avut-o de noua cu 38,000 E si dupa 6 ani si 110,000 km ati maritat-o cu jumate de pret… ati fost mare si cumparatorul fraier.

             
    2. Constantin
      Octombrie 11, 2013 la ora 13:28

      Domnule Cip, sa privim situatia in mod corect din punct de vedere economic. Este o singura piata, pe care produsele noi si cele folosite concureaza. Atat timp cat costurile si beneficiile oferite de automobilele rulate sunt comparabile cu cele ale produselor noi, diferentele legate de data fabricatiei sunt neglijabile din perspectiva consumatorului. Campaniile de marketing in favoarea cumpararii de produse noi sunt ceva obisnuit in intreaga lume, insa se pare ca noi ne familiarizam mai greu cu ele desi abunda pe sticla ecranelor TV. Producatorii aduc tot felul de argumente emotionale pentru a atrage cumparatorii, fie legate de patriotism, nationalism, dragoste fata de animale, familie si alte asemenea. Stiu ca romanii sunt fiinte sensibile…

      Răspunde
       
  • George
    Octombrie 11, 2013 la ora 11:10

    Felicitari pentru acest film !
    Este purul adevar, din pacate snobismul multora trece dincolo de logica. Am vazut in Germania (in zona Stuttgart unde merg des) zeci de Dustere si Logan/Sandero si chiar glumeam cu sotia ca parca densitatea de Dacii noi e chiar mai mare ca in Romania. Ce nu am vazut in Germania ? Pai am vazut rar masini vechi si foarte vechi – dar stiam deja unde au ajuns asa ca nu am mai intrebat..)

    Răspunde
     
  • Adrian Turcu
    Octombrie 10, 2013 la ora 23:33

    Ati avut ghinion cu Peugeotul, dl. Guran, nu inseamna ca intreaga piata de masini second este o greseala.

    Acum 4 ani am luat o masina second cu 2700+466 taxa de poluare. Platesc cam 100 de euro pe an piese de schimb.
    Un Logan nou la acea vreme era 5500 de euro, bani pe care nu ii aveam.
    Statul roman, atunci ca si acum, m-a taxat pe mine care aveam bani mai putin pentru masina, si i-a dat unui alt cumparator, sub forma tichetelor rabla, pentru a-si lua o masina noua. Deci un transfer clar de la cel cu mai putini bani, la cel cu mai multi. Transfer ilegal de altfel, dovedit astfel in procese de justitie de zeci de mii de cumparatori (eu nu am intentat proces, chitanta de plata a taxei este o amintire pe viata a coruptiei sistemice din romania.)

    Una peste alta, Logan e o masina buna, are tatal meu. Dar compania Dacia, imi repugna, pentru acest tertip cu statul roman, contra cumparatorilor de second hand.

    Răspunde
     
    1. Cetateanul48
      Octombrie 11, 2013 la ora 06:12

      Draga Adriane, ca tot vorbesti de coruptie, sa te intreb tu nu ai contribuit deloc la ea, primind sau dand mici atentii, sau mai mari?
      Parerea mea e ca doar o educatie a omului sa fie OM ne mai poate salva.

      Răspunde
       
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase