BIZIDAY: marți, 8 octombrie 2013

Publicat la data de de Biziday

Emisiunea poate fi urmărită și aici: http://www.seenow.ro

This entry was posted in ÎNREGISTRĂRI. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

74 răspunsuri la BIZIDAY: marți, 8 octombrie 2013

  • Adrian Popescu
    Februarie 17, 2014 la ora 15:03

    @ Constantin: ai urmarit cumva rezultatele financiare prezentate de Renault recent si ca Dacia i-a scos pe ditamai profitul? Nu stiu daca stiai la momentul cand ai postat, dar singurul model care se poate considera „vechi” din prezenta gama Dacia este Duster. Vechi in ghilimele findca tocmai ce s-a lansat faceliftul, si vanzarile tocmai ce il confirma ca si succes. Deci, imi pare rau sa o spun, dar nu stii despre ce vorbesti apropo de Dacia.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Octombrie 11, 2013 la ora 12:24

    Ceea ce consider cu adevarat ingrijorator este NU faptul ca dispare [din Romania] Logan, ci acela ca intarzie aparitia unui nou model care sa-i ia locul pe liniile de fabricatie romanesti. Cunosc explicatia cu privire la criza economica si impactul acesteia asupra industriei auto. Doar ca Renault si-a concentrat atentia asupra propriilor modele, neglijand innoirea productiei din Romania. Desigur, strategia economica a companiei Renault nu poate fi criticata (decat formal), oricat de putin ne-ar conveni. Insa dincolo de componenta morala a relatiei Renault cu Romania, solicitarea de sprijin din partea statului roman este o chestiune cat se poate de materiala si cu care nu pot fi de acord atat timp cat beneficiile acestui sprijin se manifesta mai mult in rentabilizarea propriilor modele si mai putin in favoarea statului roman care il ofera. Adica, din banii mei, ca sa ma fac mai bine inteles.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 13, 2013 la ora 12:35

      sa privatizam… Fabrica romaneasca!!!

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Octombrie 13, 2013 la ora 12:36

      sau sa o… nationalizam???

      Răspunde
       
  • Constantin
    Octombrie 10, 2013 la ora 18:54

    Ceea ce i se poate, totusi, reprosa Renault este o chestiune de etica. Este vorba, dupa parerea mea, despre utilizarea rezultatelor cercetarii romanesti (mai ales la Titu) pe modelele Renault, lasand de 10 ani modelul produs in Romania (Logan) in mare neschimbat. Francezii si-au dat seama de geniul romanesc care a proiectat Logan si l-au exploatat. Este regretabil ca NU si in interesul tarii in care aceste cercetari au avut loc. Cat de serios poate fi reprosul? Nu prea. Afacerea a fost una cinstita, am vandut catre Renault fabrica, brandul etc. Totul a fost cinstit, negustoreste. Ei au profitat incercand sa salveze cu ajutorul inteligentei romanesti modele Renault care nu aveau suscces pe aiurea. Si au reusit in mare parte, iar asta le-a adus bani frumosi. Era minunat daca ar fi proiectat romanii nostri si un nou model de Logan, sau cum l-ar fi botezat, care sa imbogateasca gama, eventual mai sofisticat, cu un pret mai mare, pentru germanii care nu au cunoscut criza, spre exemplu, asa cum a facut VW cu Skoda. Este de reprosat francezilor ca lasa modelul Logan sa moara in Maroc, ori pe alte meridiane. In Romania este necesar sa fie produs acum un automobil cu mai multa valoare adaugata. Ar aduce un venit mai mare la PIB, iar noi am putea crede ca exista intr-adevar o politica de dezvoltare a sectorului auto in Romania. Altfel, putem crede ca este doar o alta pleasca pe care Renault o doreste de la statul nostru, sau o prelungire a celei existente. Adica, din banii mei.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 10, 2013 la ora 21:33

      deci Costica dragule -nu e de reprosat francezilor absolut nimic dar absolut nimic fara francezi nu stiu daca nu cumva si astazi ne numeam voievodatul MUnteniei si Molödovei otomane si cel al Transilvaniei austro ,Ungare iar uzinele de la Mioveni nu aveau soarta lui ARO dupa 89.
      Ei au mizat clar pe mina de lucru ieftina la Mioveni si coplaborare din 68 asa cum este politica capitalismului de caravana care domneste dupa 90 incoace.Te duci undd poti produce mai ieftin si ai piata de desfacere eventuala cit mai tinara in apropiere :Arabii sint momentan plini de tineret care nu are de munca .Deci despre ce stiuca vorbim halloo .pina mai ieri erai capitalist convins!cu concept supeerr liberal -vezi ca astia au picat complet din Parlaqment in Germania dupa 64 de ani _Pacat ,sincer!!PAi de cind pina cind vorbim la capitalisti de etica ???:De fapt la fel ca si la fostii comunisti-ne propaganjdeau egalitatea sociaqla si ei i-o trageau cu Chiolhane (Ei si odraslel lor vezi Serghie mIZIL sarmanul!!)in ghetoul lor de liga TV R iN Floreasca sio pe Kiseleff.Etica ???Nu cred nici pe lumea cealalta, poate doar in cursuri teoretice la sociologie sau filozofie!!!uite vetica e ca avenit babamea dela munca ,ma pun la cina si ii frig un Bordeaux din 2007(incepuse criza dar nu voiam sa credem )
      Deci ramii francofon convins ca doar esti nascut in Romanica si franceza a fost (swi sper mai este)limba noastra de baza ca si romana in scoala(as zice ca romana a fost mai secundara nu prea s- a meritat dar am fost obligati sa o invatam!!).Nu te gindi ai sa vezi ca vor scoate probabil la Mioveni un model electro si unul Hybrid sint convis.(pacat ca nu deschid si mo fabricatie de pedelecs adica E-biciclte -matre viitor in lume !!si costa de la 2000 Euro in sus )
      Deci vive la FRANCE la cvapitolul asta nu au sens discutiile.IAr VW ,marca germana care conduce intradevar Skoda (intimplator am facut multe masini Schenk la Mlada Boleslav -unde au si fete de 1000 puncte si le cunosc uzina pe de rost -deci cind cehii faceau masini acolo ,romanii nu faceau decit seceri si nici macara pluguri,potcoveau caii !!!)dar cum ziceam VW a fost mereu un numar mai mare decit Renault-ul au o alta putere tehnica si alt concept.German.IAr muncitorii si specialistii lor cu traditiede la Skoda au fost decenii sub cultura germana.Nu poti compara sint mere cu pere .

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Octombrie 13, 2013 la ora 12:29

      Renault in sus, Skoda in jos si imi vine o ideie… Statul israelian avea tot felul de masini, dar destul de multe Renault. Mergeau bine si pe aratura sau nisip, si in panta, stabilitate in viraje. Dar acuma cum sa duci Renault (care este in Israel) in Maroc (cu intentia sa vinzi si in alte tari arabe)? Duci omasina… din Romania!!!

      Răspunde
       
  • Constantin
    Octombrie 10, 2013 la ora 18:38

    Ma intorc acum la avantajele comparative ale tarii noastre in domeniul industriei auto. Pai, cum spuneam, Renault NU a avut in vedere asa ceva cand s-a apucat de Logan. Ei doreau sa satisfaca o cerere strict pentru piata ROMANEASCA. Nu se stie in Romania de vreo politica pe termen lung la nivel guvernamental pentru fructificarea avantajelor comparative (care?!) in domeniul auto, astfel incat ele sa devina avantaje competitive si sa se elaboreze strategii de sprijin pentru aceasta industrie. Renault a dat peste o pleasca! Faptul ca ponderea veniturilor din exporturile Renault in PIB-ul Romaniei este mare, nu se datoreaza unor productii fenomenale de automobile, ci nivelului redus al PIB-ului tarii noastre. Daca avantajele competitive ar fi reale (lucru indoielnic) ar aparea si alti investitori (eu am redat un dialog imaginar intr-un birou Chrysler) care sa doreasca sa produca automobile in Romania. Nu sunt! Daca avantajele competitive sunt DOAR pentru Renault, atunci chestiunea ar trebui sa intre probabil in atentia Consiliului Concurentei.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 13, 2013 la ora 12:15

      Moise, chestia asta „Faptul ca ponderea veniturilor din exporturile Renault in PIB-ul Romaniei este mare, nu se datoreaza unor productii fenomenale de automobile, ci nivelului redus al PIB-ului tarii noastre”, este perfecta, ca o lovitura sub centura (nesemnalata de arbitru).

      Răspunde
       
  • Constantin
    Octombrie 10, 2013 la ora 18:29

    Surpriza imensa a fost sa se vada ca vanzarile Logan au explodat la export, mai ales pe pietele vestice. Declaratiile oficialilor Renault si Dacia (printre care si Stroe) sunt cunoscute. Daca teoretic se anticipase o fabricare a Loganului pe o perioada de 5 ani, uzuala pentru un model de automobil, iata ca a ajuns la 10. Mutarea in Maroc (sau aiurea, in orice caz, renuntarea la producerea modelului in tara noastra) vine, din cate stiu eu, mai tarziu decat se proiectase initial, prin urmare, NU ar trebui sa surprinda pe nimeni. Era de asteptat, asadar, producerea in Romania a unui nou model in gama. Duster apartine altei game (autoturism de teren, cross country, SUV s.a.m.d.). Facelift-ul este o prostie, un model de autoturism nu poate supravietui douazeci de ani! Nu poti sa-i tot pui o aripioara, ori un beculet lateral, cum s-a intamplat decenii la rand cu DACIA 1310LUX. Faptul ca se mai vinde, fie si in Maroc, China, ori pe alte piete, este o minunatie a inteligentei romanesti care a proiectat un autoturism atat de bun. Este necesar sa fie lansat ACUM un nou model de autoturism realizat in fabricile romanesti. Nici Sandero, un Logan cu portbagajul taiat, nu este vreo mare noutate!

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 10, 2013 la ora 21:00

      bine punctat Draga Costica sa nu crezi ca Renauloul nu stie asta si vor reactiona cu siguranta probabil cu un nmodel Hybrid sau electric dar este nevoie acum de sprijin din partea guvernului Romaniei ca in momeNtul de fata sa dea din nou in miscare un program RABLA si sA inoiasca tot parcul intregilor ministere PLUS ADMINISTRATII LOCALE si ale presedentiei cu atutoturisme marca DACIA si FORD-.
      !!!Deci GErmnanii in 2009 cind am trecut in industria auto prin cataclism care era sa ne termine pe toti(a vednit peste noapte cam cum se prefigureaza acum, din nou ) a luat peste noapte si o masura de a reinoi tot parcul de leasing al firmelor mari(lasiotie toti sefuii si personalul de service au schimbat marca BMW segmentul superior dar deja vechi cu AUDI :A costat ceva bani(bani de la contribuabili si pe datorie) dar a salvat uite pina zi intreaga industrie deci avem 4 ani dee pace de atunci(sa fiou sincer a fost sio salvarea mea sa ma pot vedea la pensie si ca mine mii de bosorogi )SA fiu sincer firma mea ,pe atunci Scherer Feinbau (preluata acum de concernul Chiron-seful si-a facut deja milioanele )care faceam masini unelte linii complete automatizate pentru cei din industria auto ,precadere VW ;Audi;Mercedes am zis ca ne ducem de ripa peste noapte :Si din aceasat combinatie reinoirea parcului la masini leasing firme mari si putin somaj tehnic pe partial din personal s-a salvat o iminenta catastrofa nationala.Pe care insa nu stiu daca o mai erusim acum daca ar mai veni si a doua criza-salvare ar fi acceptul consumatorilor la elctro si hybride momentan dar avem probleme -sint scumpe ,oamenii au saracit MASIV!!!dar masiv mai ales tineretul iar bosorogii ca mine doar obligati mai schimbam masina::Se pare ca vor sa ne bage pe git sa renuntam cu fo9rta la SH dar atunci iese lumea pe baricade
      DAr ca sa revin guvernul trebuie rapid sa lanseze un program de refacerea parcului auto caci are mai mult de cistigat decit daca REnault este obligat sa stagneze productia:LA fel guvernul poate printr-o regie nationala specializata sa preia masini aduse de romani dupas anii 90 din vest ca SH care insa acum sint depasite(Euro 3) si sa le dea mai substantila suma pe ele astfel ca acesti posesori sa acceseze masini de tip FORD B-max :Apoi acele amsini SH cumparate de regia nationala pot fi reconditionate (Se pot crea sute de locuri de munca calificate !!!) si apoi vinde in teritoriile spatiului asiatic sau in tari ca Bulgaria sau Grecia dar si iN orient sau Africa !!Astfel vor fi toti participantii cistigati in tara ,guvernul va face cistigb in final fara discutii iar noii posesori vor circiula cu msini complet noi CU EMISII REDUSE de CO2 si alTE NOXE SI VOR AVEA SI MAI PUTINE COSTURI CU REPARATIILE:deCI TOTI IES BINE

      Răspunde
       
  • Constantin
    Octombrie 10, 2013 la ora 18:16

    Proiectarea Loganului de 5000 EUR a inceput la fel ca 2CV, de la un set de conditii minimale: trebuie sa incapa in habitaclu cel putin trei tarani burtosi si un copil, in portbagaj trebuie sa aiba loc cel putin doi saci de cartofi si unul de ceapa etc. Asta pentru ca Logan a fost conceput in urma cu mai bine de 10 ani pentru piata romaneasca si eventual pentru pietele emergente din jur. Asa s-a ajuns sa aiba un portbagaj imens, pentru ca romanii nu-si permit doua masini, una fiind de marfa, si cara cu berlina de toate. De aceea are garda la sol atat de mare. Skoda, spre exemplu, oferea „pachetul de drumuri grele” optional. De la un moment dat pentru modelele cele mai bine vandute in Romania „pachetul de dumuri grele” a inceput sa fie montat in serie, pentru ca in tara noastra si autostrazile sunt drumuri grele. Prin urmare, Logan si-a atins obiectivul. S-a produs in Romania 10 ani pentru piata romaneasca si si-a terminat teoretic ciclul de viata.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 10, 2013 la ora 21:35

      Costica ,care autrostrazi ??alea in curs de dezvoltare !!!

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Octombrie 10, 2013 la ora 12:33

    Vad ca problema „nationala” este fabrica de automobile Dacia, romaneasca de la Renault. Nici Moise nu stie ce planuri au francezii. Poate pentru romani ar fi momentul sa-si faca un plan, pentru ca sigur nu au – se multumesc cu rolul de spectatori in tara lor. Buffett cind a inceput, a facut-o cu stingul, dar bine – a carotat la bursa pretul firmei pe care vroia s-o cumpere. Nimeni nu l-a acuzat de nimic pentru ca pe nimeni nu interesa acea firma. Francezii, se pare ca nu mai sunt interesati de fabrica romaneasca, salariile prea mari sunt o limita pe care nici un „manager experimentat” nu o va neglija. Romanii ar trebui sa-i „ajute”. Citeva greve sau proteste, acuma este momentul cel mai potrivit, le-ar scadea actiunile la bursa. Se pare ca nu va convine sa va ia „tiganii” CFR-ul, poate nu v-ar deranja sa ia Mioveni. Si daca nici asta nu, atunci, ce ziceti de o nationalizare? Oricum francezii n-au sa fie interesati sa-si care surubelnitele in Maroc. Ca in orice afacere, cu diplomatie se poate negocia niste conditii de desfacere – cel putin sa-i testezi daca vor incerca sa te desfiinteze cu Marocul sau se vor pastra „pasnici” pentru o bucatica de timp.

    Mutatul capitalei? Canadienii au facut-o, si nici astazi nu sunt convinsi daca au cistigat ceva din asta. Insa au gasit un remediu interesant. Au imprastiat prin toata Canada (exact in zonele moarte economic) majoritatea organizatiilor si agentiilor guvernamentale. In capitala au numai ministerele. Frecvent cind am de apelat la unele servicii, descopar ca sunt locate prin nu stiu ce provincii. Cladirile eliberate din Bucuresti, dupa reabilitare, pot deveni locuinte pentru cei ale caror locuinte ar necesita sa fie mai bine demolate. Terenul revenind primariei, s-ar putea construi niste parcari etajate, cu PLATA – bani pentru panselutele lui Oprescu.

    Inteleg ca au inceput sa se faca jocurile pentru presedentie: juristul de la PDL (gagica cu turismul si bazinele de inot? Neh), Antonescu, Oprescu, siiii Victoraaas. Hai cine mai vine? Probabil ca cu Dacia o sa ratati, dar aici?! Tot vorbeam eu de simbol, de onoare referindu-ma la presedintele Romaniei. Astia care bat deja ritmul de dans pe marginea ringului, vi se par potriviti? Aveti alte propuneri? A da, Dl Constantin sugera pe cineva, pe care eu ii sugeram lui Moise sa-l invite la un „five o’clock” cu noi (cu mine cel putin ca nu-l cunosc). Pina atunci avem timp sa ne gindim la altceva: de ce unii vor sa devina presedinti in Romania, de astazi? Freci tambalul si te alegi si cu pensie prezidentiala. De ce are nevoie Romania de un presedinte tambalagiu? De ce nu-i copiem si noi pe americani, sa avem si noi un „Obama” al nostru? Cind vad cum congresul il aduce la respect pe presedinte cu tot departamentul lui de stat, chiar daca stiu ca tot de parale e vorba, dar totusi, de ochii lumii, parca creste increderea in tine. Apoi va fi altceva, se muta ciorovaiala presedintelui cu senatul, care mult mai tirziu (ca asa-i la romani) va deveni si popular.

    Sa va descretesc fruntile, cum spune Danut, citeva de-ale lui (nu Mitica) CNN: foarte finut republicanii lasa sa transpire cum ca tot departamentul de stat s-a dotat cu… pahare de cristal (daca stiu ei asta inseamna ca mai stiu ei si altele unde s-au dus trilioanele de care Obama nu vrea sa „negocieze”; 1.3 bilioane s-au dus pentru armament dat egiptenilor (nu s-a mentionat daca este vorba de fratii musulmani, al caror lider e la pirnaie); si o lovitura, nu neaparat sub centura, data democratilor – s-au reluat cercetarile cu atacul de la Tripoli, adica vrem si noi sa stim cum au murit soldatii americani (3 la numar), impuscindu-l pe ambasador sau de vina este un arab care tocmai a fost imbarcat pe un „ship” in apele somaleze si nu mai poate sa vorbeasca ca s-a inecat ca tiganul la mal (nu „mall”, ca ala e la Na-iRobi, in Kenia, unde s-a pierdut mult cautata „vaduva alba”).

    Despre universitatile Romanesti, asa-i ca-i tristete mare? Vad la TVR ce mult sufera viitorii politiceni ai Romaniei (studenti in stiinte politice – inainte ii spunea Stefan Gheorghiu, acuma ii spune Gheorghiu Stefan). Da, da, da! Da, da! Pleaca ai nostri, vin ai nostri. Nimic nou pe mapamond.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Octombrie 10, 2013 la ora 00:31

    Stimate domnule Guran pentru remarca cu MIHAI VITEAZUL tot respectul, onor patria:Nu ca a fost oltean ci pentru ca a fost cel mai roman dintre romani vreodata. Si pentru asta a fost lasat sa fie decapitat de generalul polonez BAsta trimios de austroungari ca legionar pe meleaguri ardelene
    _cit priveste tiganimea pe care ne-o expediati la ,Offenbach-(de ex) etc …e nu departe de mine va rog sa va suparati la puterea nu a doua ci a douazecea ca noi germanii nu mai acceptam sa fim calcati in picioare de gunoaie care fara nici un capatii au descoperit Germania ca lacas de cultura pentru cersit ajutor social(ca saledeea ajutor social comunele taie banii la alte necesitati urgente ):Cred ca nu v-ar conveni sa stat9 pe o strada pe care cite zece persoane sa stea sa doarma in autobuz la marginea trotuarului unde isi descarca si necesitatile!!Deci de din astia sintem satui:NU va spun ca sa nu fiu exagerat ca acum 4 ziloe la veciinii mei de gradini au fost sparte in mod BARBAR inimaginabil aici IN GErmania usile la casute si ravasit totulsi furat :Unii sint persoane pensionare ,altul abia a scapat de paralizie:Stim cu totii cine ne face asemenea barbarii!!!Deci puteti sa va suparati pina la Schengen si 20 de paome mai susu;noi germanii stam toti!!!!in spatele ministrului de interne carte multum,im Celui de Sus e bavarez si stie disciplina si dorim cu toata taria ca aceste gunoaiose ale societatii sa plece acolo d eunde au fost educati decenii si ele,si parintii lor(multi probabil ,infractori lasati liberi de izbeliste din puscariio dupa 89-uite rezultatul!!):daca vds.nu sinteti in stare sa ii educati las pe noi ca o rezolvam_-in fortza :Deci la noi e ordine si disciplina -germaqnj achgiarv dac va supara pe dvs.Ai de munca cinstita , ai ce cauta aici nu, te duci unde gasesti de munca !!!!

    Răspunde
     
  • Aava
    Octombrie 9, 2013 la ora 23:04

    Faptul ca te tot iei de bucuresteni nu cred ca e ok, induci termeni discriminatorii iar folosirea cuvantului „mitici” te alatura lui Mircea Badea. Se pare ca o iei pe o panta negativa.

    Răspunde
     
    1. bogdan
      Octombrie 9, 2013 la ora 23:26

      Sunt bucurestean subventionat si termoficat de radet si de 2 saptamani de cand a dat frigul ma incalzesc cu aparatul de aer conditionat + caloriferul electric pe ulei.
      E usor sa emiti judecati de valoare despre incalzire atunci cand nu ai 17 grade in casa.

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Octombrie 9, 2013 la ora 23:45

        Bogdan caloriferul pe ulei nu este de fel randamentos ci pagubos tare :Exista solutii mult mai rafinate tot pe electric.Merita sa dai un ban mai mmult dar economisesti la energia consumata si ai comfort termic incomparabil:Merita investit chiar si cu mic credit :DAr sa iti spun sincre 17 grade nu sinmt bune insa 19 sint sufisante pentru un om tinar totul este sa iei niste papuci imblaniti cu blana naturala de oaie de la m,picioaqre te poate lua nfrigul altfel e mult mai sanatos o temperatura sub 20 grade .Nu fiti clociti ca nu e bine

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Octombrie 10, 2013 la ora 05:38

          nu nene, caloriferul cu ulei e sfint. Aveam in Israel unul cu termostat, il tineam in mijlocul apartamentului – o placere. M-a pus… nu spun cine si am cumparat si un AC, de clantaneam, numai cu caloriferul cu ulei ma mai redresam. Bun-bunut.

          Răspunde
           
    2. dan onofrei
      Octombrie 9, 2013 la ora 23:37

      panta negativa ??? ..mda…suna ca la sedintele de partid PCR. tovaqrasi critica si autocritica !!!haaaa..nu am fost membru dar am avut coploegi si le auzeam vocabularul asemaNATOR…uite tov-ul ..ala…a luat-o pe panta …negativa
      aLTFELO CE SA VA SPUNU AM FOST bUCURESTEAN GET BEGET NU DIN GENERATIA DE MIRLANI adusi de prin anii 60 sa ne industrioalizeze fortat(aia au fost inceputul sfirsitului):SA stiti va pot garanta ca am tot doua oaua ca si cei din Brasov sau din GAlati,nu am patru….Mentionez ca sint de gen Masculinoum:Deci cu ce sint mai mai bucurestenii matale chipesi …decit ca au acolo ambasadele :Nu mai spun atit cit vad ca trec scurt prin orasul acela doar pentru citeva tantici pe duca :S-a umplut de tiganime (dar din aceia rai si brutali pe catre autroritatile nu le ami au sub control )si se circula barbar(unici nin Europa) :Deci ce a fost odsta prin anii 50-60 -70 (dar deja in 70 ne cucerisera mirlanii) nu se mai intoarce. DAr sa se mute capitala nu se merita ,ar fi prea scump ce se merita este o zona metropolitana imensa Bucuresti _Ploiesti -Brasov -Giurgiu care sa includa zonele rurale ,unde se poate trai minunat si curat :Si fiti atent am auzit ca nici gagici cum aveam noi odata iN Bucurestii nostri nu mai aveti_doar lesinaturi siliconate derci cu ce temai laquzi ???FA o tura la Oradea sa vezi ce dansatoare au !!!Deci mai bine capitala la Oradea!

      Răspunde
       
      1. Aava
        Octombrie 10, 2013 la ora 14:45

        Cred ca nu ai inteles ce am zis! ti se pare ok folosirea apelativului „Mitici”? Mai stiu un expat mass media care foloseste „melteni”..de la olteni… ti se pare normal?

        Răspunde
         
    3. Codru'Penal
      Octombrie 10, 2013 la ora 10:36

      @Aava, se pare ca nu ai inteles mare lucru din material. Nu despre bucuresteni este vorba, ei sunt doar beneficiarii unei alte nedreptati pe care Ponta o face pentru candidatul la presedentie Oprescu. O companie care varsa 100 mil lei/an in bugetul central (deci si pentru mine, provincial) este anexata unui RADET falimentar (care iti apartine tie, capitalist). Nu a zis nimeni ca bucuresteanul (beneficiar al apei calde) ar fi vinovat ca primarul ales de el este un incapabil si un incompetent, care isi ascunde rahatul sub pres bagand mana in ceea ce este si al meu, taran din provincie. Primariei mele i s-au alocat de la CJ 10.000 lei, primariei Generale 100 mil. lei. Insa primarul meu nu are veleitati de presedinte, nu?

      Răspunde
       
      1. Aava
        Octombrie 10, 2013 la ora 14:49

        La fel, vezi mai sus te rog! Lasand la o parte culorile limbii romane sa fim un pic mai limitati in cuvinte si mai directi in informatii ar fi util. Mitici, melteni, si alte apelative nu fac bine, intelegi la ce ma refer?
        mai exista un post de televiziune numit Look Tv a unui minoritar care isi focalizeaza tunurile verbale pe bucuresti si induce o idee separatista, o astfel de abordare intr-o emisiune care se vrea „economica” devine mult prea politica. Nu-i nimic nu imi e greu sa schimb pe Digi care si ei au o emisiune similara daca se mai intampla astfeld e cazuri.

        Răspunde
         
        1. Moise
          Octombrie 10, 2013 la ora 16:17

          Ava, pot fi de acord ca poate nu am folosit cel mai potrivit cuvant. Acesta era hot-hotie. Cand se face prin lege nu mai e hotie iar eu pot fi actionat in judecata. Acuma insa mi se pare un drum lung de la asta si pana la a trasnforma o discutie pur economica – transferul Elcen la bucuresti intr-o chestie politica, cu minoritari care au nu stiu ce televiziuni. imi cer scuze daca v-am ofensat, dar sa nu exageram totusi. Mi se pare nedrept sa sugerati o comparatie cu MB

          Răspunde
           
          1. Aava
            Octombrie 10, 2013 la ora 17:30

            De asta am si vrut sa atrag atentia, sa nu ajungem la nenumitul…

             
  • dan onofrei
    Octombrie 9, 2013 la ora 22:43

    buna seara -daca voiam Dle Guran si nu se potrivea asa -acum 2 zile am primit gratuit revista lunara a clubului german ADAC (cel mai mare si puternic financiar club auto european) numita MOTORWELT nr 10/Okt.2013.
    Si fiindeca e cca final de an ca de obicei se face o analiza a celor mai bune marci auto ale anului cotate in Germania :Analiza este bazata pe raspunsurile date de cititorii revistei in ultimele luni.
    Analiza este prezenata sub titlul de -Die starken MArken.cit de multzumiti sint conducatorii gerrmani de masinile lor 2013?
    -la clasamentul general din 25 de locuri marca DAcia (cumulate toate clasele ) Se afla pe locul 12 anul acesta fata de locul 11 anul tercut deci o scadere minima
    Are in fata marci ca BMW -locul 1 sau Mercedes -loc 6 sau Skoda loc 7(crescuta de pe locul 10 de anul trecut!!!)
    sau VW -locul 9(scazut si el cu 2 locuri fata de 7 anul tercut)
    Are si marci dupa ea ca Ford (locul 17(fata de 15 anul trecut)sau Opel -locul 22(putin redresat fata de 23 anul trecut sau Fiat -locul 25 deci ultimul!!! sau Peugeot -locul 23.Iar Koreenioi cu KIA sint pe locul 16 iar Hyundai pe 19-

    Acum pe claes sa vedem ce si cum :
    -la clasa inferioara mijlocie unii ca Mercedes au scazut de pe oocul 5 anul trecut pe loocul 11 !!!!!deci alunecare brutala!!!!pentru regi
    -la clasa massini mici din 21 marci DACIA SANDERO a scazut de pe locul 9 anul trecut pe locul 12 dupa Skoda Fabia -locul 6(fata de7 anul trecut)dar mult inanintea lui CLIO -locul 17 sau a lui Opel Corsa pe locul 19

    la categoria SUV -uri ceva mai rau din 14 locuri _Dacia Duster e pe locul 10 anul acesta fata d elocul 6 anul trecut:
    -pe locul 1 -BM;W X3
    pe locul 7 VW Tigouan ,pe locul 11 Ford Kuga deci dupa Duster iar pe ultimul looc 14-Kia Sportage
    LA capitolul Kombi inalte macar din cele 5 cotate DAcia Logan pe loocul 2 deci ca si anul trecut dupa VW Caddy si inanintea lui Skoda Roomster
    Sigur clasamentul nu spune totul dar spune f.mult(CEL mai IMPORTANT DACIA este o mkarca ETABLISDATA in Germania!!!) si mai spune anume in ziua de azi la asa o concurebnta ca sa te mentii pe locuri de virf trebuie sa dai ce ai mai bun in tine si sa oferi üpret scazut cit posibil.
    Oricum lupta de concurenta va fi si mai rabiata caci din ce in ce mai mult incep sa se etabliseze masinile electro sau hybridele,vrem nu vrem va trebuii ca si consumatori sa inghitim galusca desi stim toti ca este un provizorat si inca unul de prost gust dar nu avem tehnic alte solutii si nici nu este dorit de concernele petroliere o schimbare peste noapte!!! Deci sintem dusi masi deeparte cu zaharelul !!!N-avem incotro.
    DAca deci Renaultul va face multe plus puncte la capitolul vinzare cel putin In Germania ,daca vor vinde mai departe la pret mic (GermaniI sint fortati intrte timp ,din cauza inflatiei sa intoarca si ultimulö CENT!!!!) si sa doteze masinile ca extras sa bata concurebnta cu GAS lichefiat LPG:Asa cred vor reusi sa vinda mai binisor :MAsinile sint bune dar si concurenta mai ales Coreenii vin tare de tot din spate ioar INDFIENII cu TATA lor (la ora actuala toata industria germana electro le doteaza uzinele -clar la inceput o sa ridem deie ca de copreeeni si la 5 ani o sa cumparam tata cum cumparam acum DAcia si Kia sau Hyundai dar la un pret de nimic ca pachetul de tigari):DAr daca vor livra masini combi benzina _LPG la pret cam ca cele pe benzina vor face ceva mai multe vinzari:Momentan piata e saturata si aSTA SE VEDE DUPA vinzatorii de SHAnd care stau pe stocuri .
    IAr o alta programa asa zis rabla deci cotare de2500 Euro pentru masina de fier vechi contra cumparat noua nu va veni decit poate doar in caz extzrem pentru industria auto deci iarv catstrofa generala din 2009.
    Si acolo in Romania guvernul trebuie sa incurajeze mai puternic vinzarea masinilöor autohtone in tara unde se creaza locurile de munca la o multime de industrii .Iar momentan cu tot regretrul si intradevar muncitorii cum spuneti sint platiti rau de tot chiar la DAcia dar sa zica momentan multumesc Celui de Sus (In acest caz Renault) sa aiba de munca constant caci vin mai departe nori negri:Francezii invsetesc In MAroco si datorita muncii ifetine dar este si o imensa treaba politica ,trebuie cumva mentinuta si iN Africa de nord care FIERBE ,pacea sociala prin locuri de munca :Cum stimm lumea acolo fierbe ca un cazan de smoala si daca explodeaza acolo ne afecteaza pe toti:SA cnu uitam ca si MArocul a fost colonie franceza cindva .
    DAr ca sa ma repet si sa o scurtez guvernul Romaniei trebuie sa faca absolöuit tot(trebuia deja de la inceputul guvernarii Ponta !!!) ce ii sta in putinta POLITICA pentru a incuraja cumpararea de cetateni romani a marcii DACIA care fara sa le facem reclama este o masina f.potrivita si reusita(mai mlase pentru soselele mai dfure momentan ale RO):DAr dle.Guramnj ce sa va spun am mai povestit la sfirsitul Lui August ma aflam intre Sebes si Sibiu cind am fost depasit dee Un mErcedes negru imens cu nr parca B-101-MAE intr-o zona de mare pericol (ImENS!!!) si cu dunga continua :A vazut si sotia banuiesc ca era al ministerului de externe poate ministrul:Domnule dar stai nu pot sa conduca DAcii sa zicem DUSTER negre sau Logan MCV !!!Deci ce exemplu dau dinsisi cei din guvern care vad si in emisia dsv cind dati dela guvcern numai AUDI!!!Deci asa cumpoara cu sarumina de la Germania??? -le cumpara limuzine de lux cind ei au 2 fabrici indigene de facut automobile !!!???HAi domnmule sa fim serisoi ca toti din guvern merita inlocuiiti numai si macar din acest motiv!!!UN pic de demnitate NATIOANLA si de bunm simt fata de majoritatea cetatenilor unei tari adusa din incompetenta si lasitate si vanitate la prag de colaps si pe deeaqsupar si cu bogatuiile subsoiluluki si padfurilor strainatatii!!!:CUM spun ,fara suparare CEusecsu se intoarce in mormint!!!!!!DEci sa nu ne miram ca Renault pleaca iN Africa o merita guvernantii Romaniei cu dedicatie ma scuzati.Deci parvenitism de tip Dinu PAturica :Uite ba ce-ma fost si ce-am ajuns _Ceussecu ne-ö-.a lasat DFAciile 1310 negtre si uite nasdule in ce Audi negru ma duc la birou la guvernare _HAi si matale si adu-o si pe nasa dar nu il uita si pa ala micu -sa faca si el o primblare ca benzina o plateste GHeorghe si Ion -de la impins vagon !!!!Si asta la o tara care isi onoreaza fosti profesori de CHIMIE cu 200 Euro pensie pe luna !!!..la preturi in Supermarket-uri ca in verst alimente !

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 13, 2013 la ora 12:00

      Danut, excelenta retrospectiva pietei automobilistice. Dar nu te-ai prins, ministrul ala a vrut doar sa demonstreze ca masinile nemtesti nu sunt bune…pentru drumurile romanesti. Acuma, cind tu ti-o vinzi pe a ta, sa nu iei una nemteasca sau „marocaneasca”.

      Răspunde
       
  • Razvan
    Octombrie 9, 2013 la ora 19:43

    La partea cu taxele la facultate tind sa contrazic. Poate asa este la unele facultati, dar la Politehnica nu e chiar asa. Nu avem taxa pentru adeverinta, nu avem taxa pentru biblioteca si in nici un caz taxe pentru absente. Manuale nu exista. Foarte rar apar profesori care ne pun sa cumparam vreo culegere. Majoritatea ne spun ca o gasim la biblioteca sau o putem cumpara de la xerox facuta la cerere de ei (10 lei). Intradevar platim restantele cam 150 de lei una(30 de lei pct de credit si o materie importanta are in jur de 5). Cel putin la Politehnica pot sa spun ca situatia nu e asa neagra.

    Răspunde
     
  • micutu de la 7
    Octombrie 9, 2013 la ora 15:32

    Toata tara sta in Renault si Ford, daca pleaca si astia am pus-o. A plecat numai Nokia si s-a simtit. Cat despre relocarea capitalei implica multe lucruri si de oameni si de infrastructura si de toate. Noi nu putem lucruri mai simple sa facem o autostrada de 10 km cap coada. Cat despre noi bucurestenii nu cred ca am suferi 😀 Abia am avea locuri de parcare.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 10, 2013 la ora 05:26

      Dl micutu de la 7, asa-i cind bazezi economia pe altii, te lasa cu ..ala-n balta. Dar apropo, ca se muta bucurestenii in alta capitala, aud ca Lupoaica cu Romulus si Remus a inceput sa se plimbe de colo colo. Ultima oara o lasasem pe Dorobanti linga Caragiale – poate puneti o vorba buna la Oprescu sa o aduca inapoi, nici nu mai stiu cum sa-i spun la locul ala: Lupoaica…fara Lupoaica?

      Răspunde
       
  • Victor
    Octombrie 9, 2013 la ora 15:01

    Un posibil subiect pentru emisiunea de diseară: http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Digi24+Oradea/Stiri/Universitatea+din+Oradea+a+marit+taxele+de+transfer+chiar+si+de+

    Interesantă mi se pare motivarea celui care a propus această măsură (între altele e și senator PSD). Adică decât să ne străduim să creștem calitatea unei universități de rang mai coborât stimulându-i pe studenți să vină și să rămână la noi, mai bine îi legăm de glie pe cei dornici să se perfecționeze într-un mediu universitar mai bun. Taxa asta de transfer e un fel de „timbru de mediu”.

    Eu zic că pe termen lung această strategie va fi una păguboasă, deoarece îi va alunga din start pe acei potențiali studenți aflați în categoria la care se referă dl. Bodog (respectivii vor face un efort și vor merge din start la o Universitate mai de Doamne-ajută).

    La urma urmei e problema lor (a Universității și a studenților), însă ăsta e un nou exemplu perfect pentru ideea că în funcții de conducere ajung mai mereu oameni lipsiți de viziune.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 9, 2013 la ora 23:18

      stimate Domn .SA inteleg ca strain ca universitatile se impart in Romania lui 2013in mai multe categorii si anume :
      -Universitati universitati cum au fost odata cind ieseau elite din fostul Institut Politehnic Bucuresti
      care proiectau masini si uitilaje dinainte de WW2 si fara supercomputere
      (acestea trebuiau superdotate tehnic cu material didactic la laboratoare si biblioteci la zi)
      -Universitati de tip nou .post decembrist 89 de tip capitalism taraganat romanesc nici dezvoltare nici sucombare un fel, de sublim dar lipseste cu desavirsire precum
      -universitati fara Doamne ajuta
      -universitati cu Doamne ajuta dar insuficient
      -universitaile mai de Doamne ajuta
      dar ne rugam si de mai bine
      -universitati chiar de Doamne ajuta ce vor fi o revolutionare a sistemului de invatamint universitar Romanesc si care se discuta actual in parlament:DAca avem sansa sa fie aprobata s-a stabilit si locul unde se batem primuö tarus -la Pocreaca din deal ca la a din vale avem deja una de tip mai vechi
      deci domnule universitati de Doamne ajuta -nu erau ? dar nu imi spuneti de muncit mai munceste careva pe acolo??Vreau sa zic in aafra de parlamentari sI TVReu ,sa zic asa tarani fermeri cu ferme mici si mijlocii,macelari sa le taie si prelucreze animalele,lacatusi si electrotehnisti care sa le construiasca instalatiile necesare(stiu raspunsul nu se merita le importam ) ,brutari sa le faca pinea buna ai neagra si sanatoasa de odata nu aia de Boronmir!!!!(sau chiflele albe si dulci gen MAc maca..),cismari care sa repare o pereche de pantofi buni de piele (Nu se mai merita stiu raspunsul cu CEaUSESCDU le e frica numai cind aud cuvintul cismar ) tinichigii care sa …sudori,sculeri matriteri..instalatori… si reglori de masini unelöte ,chimisti…..sau nu e bine ca ne aducemj aminte de tovarasa ..
      o facem peste tot acele minunate universitati pe care absolventii le parasesc apoi la fel de isteti cum au intrat ca si asa dupa acveeaq iau drumul emigratiei:Am inteles ca medici veterinari sint fericitio ca in Danemarca pot jupui nutriile la ferme de blanuri naturale.aceeia cind ii angajeaza nu ii intreaba de sortul universitatii daca de mai mult sau mai putin Doamane ajuta ci vor sa stie doar daca sint pretinii (dragi tovarasi si pretini)animalelor .Cu blana

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 10, 2013 la ora 05:12

        Draga Danut, ce sa spun, „Doamane ajuta” sau Slava D-lui! ca ai sosit. Credeam ca nu mai vii. Dupa ce toata tara se plinge ca nu se trece BAC-ul, universitatile sunt pline, cu PRE-CADERE alea care elibereaza politicieni, avocati si mai stiu eu ce care nu stiu ce-i aia surubelnita. Despre nutrii sa nu mai scrii, ca te dau pe mina lui fii-mea si-ti aduce toata protectia vietatilor pe cap…

        Răspunde
         
  • Catalin ( CTL )
    Octombrie 9, 2013 la ora 14:30 Răspunde
     
  • Constantin
    Octombrie 9, 2013 la ora 14:11

    Modul in care este pusa problema plecarii Renault (R) din Romania este unul fundamental gresit. Ceea ce spun eu pare a fi o sentinta suficient de categorica incat sa ma stept la contestatii, prin urmare nu intarzii sa explic. Am sa incep prin a spune ca nu este evidenta dorinta R de a se muta definitiv in Maroc, ci relocheaza productia unui anumit tip de bunuri. Pentru realizarea acestei categorii de produse este posibil ca Maroc sa fie un loc mai potrivit din punct de vedere economic decat patria noastra. Opinia mea este ca in Romania, dupa ce s-a construit Loganul in clasa economica, model asemanator cu Supernova, s-ar putea trece la fabricarea unor produse mai sofisticate, din clasa medie, care sa contina un volum mai mare de tehnologie si mai multa valoare adaugata. Am in vedere o politica similara cu cea pe care a avut-o VW in Cehia, care dupa ce a produs Favorit si Felicia, a lansat in 2001 Skoda Superb. Pe de alta parte, nu pot ignora posibilitatea ca intreaga campanie de presa „Vai, pleaca R!” sa aiba un caracter de marketing, asa cum nu este exclus ca investitorii sa mai vrea unele facilitati, iar decidentii politici sa mai vrea finantare in campaniile electorale in schimbul lor. Pentru a atenua impactul public, putin balet cu plecarea R din Romania se poate dovedi a fi eficient.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Octombrie 9, 2013 la ora 14:09

    Sa presupunem ca totul este „curat” si o parte din productia Dacia se muta in Maroc. Motivatia ca in Romania piata auto este in scadere este ridicola: in Maroc lucrurile nu stau deloc mai bine. Daca productia Sandero s-ar muta in China, spre exemplu, argumentul ar putea fi luat in considerare. Este cunoscut din teoria si practica economica faptul ca nici un stat nu poate produce toate bunurile de care are nevoie piata sa interna. Prin urmare, pe de o parte, statele sunt nevoite sa faca schimb de marfuri, iar pe de alta parte, drept consecinta, sunt nevoite sa indentifice avantajele comparative in producerea unor anumite bunuri si sa le transforme in avantaje competitive, urmand ca aceste bunuri sa fie oferite inclusiv la export. O prima intrebare care se poate pune in legatura cu acest principiu economic simplu este daca tara noastra a identificat industria auto ca un domeniu in care detine avantaje comparative ce pot fi fructificate intr-un mod eficient pe pietele externe. Faptul ca PIB are o componenta importanta ce provine din exporturile auto pare sa confirme acest lucru. Dar, aceasta NU este in nici un caz o strategie economica guvernamentala. Desi contributia guvernului Romaniei la sprijinirea celor doua fabrici de automobile prin ajutoare de stat este reala, nu se poate trece cu vederea ca tarile vecine (CZ, HU, BG) au avut strategii mult mai bine articulate si mai eficiente in acest sens. Prin urmare, avantajul comparativ slabeste (daca nu dispare). In vremea „impuscatului” Ro detinea trei fabrici de automobile si alte trei de autovehicule comerciale, in contextul in care tarile vecine nu aveau dezvoltat acest sector industrial. In cazul in care ar exista actualmente o asemenea strategie ar fi fost sprijiniti si ceilalti constructori de autovehicule care si-au manifestat interesul de a produce in tara noastra. Lipsa unor conditii investitionale, de infrastructura etc. favorabile (cu exceptia manii de lucru ieftine) anuleaza alte avantaje comparative. Romania are insa, bunaoara, uriase avantaje comparative in domeniul agriculturii care raman nefructificate.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 10, 2013 la ora 05:00

      Dl Constantin,
      comparind Romania cu China, cind spuneti „piata auto”, va referiti la piata de resurse sau piata de desfacere?
      „sunt nevoite sa indentifice avantajele comparative in producerea unor anumite bunuri si sa le transforme in avantaje competitive”, este „acest principiu economic simplu”? Ma refer la dinamica concurentiala intre capitaluri, intre tehnologii. Mai ales ca la urma urmei exista si niste limitari: piata lumii. Inchipuitiva numai industria de automobile, se vor produce atit de repede si atit de multe si atit de ieftine incit … nimeni nu mai cumpara si nimeni nu mai profita – adica am pierdut cu totii sau ne intoarcem la cartofi, sa-i indistrializam si pe ei, o sa mincam suruburi prajite… „Prin urmare, avantajul comparativ slabeste (daca nu dispare)”. Cind spuneti „impuscatului” Ro, imi amintesc de bancul cu ursul si cei doi vinatori: ba, tu tii cu ursul sau cu mine? Ma refer la asta:”Lipsa unor conditii investitionale, de infrastructura etc. favorabile (cu exceptia manii de lucru ieftine) anuleaza alte avantaje comparative” – de ce economia romaneasca trebuie sa se orienteze mereu spre ai ajuta pe altii sa se dezvolte (de parca nu le-ar ajunge… dezvoltarea lor), in loc sa schimbam optica: sa ne dezvoltam dupa posibilitatile nostre si in ritmul nostru (graba strica treaba si sanatatea). Sigur, nu putem produce totul dar vom importa numai ce vrem si la pretul la care ne convine, atunci cind avem nevoie. De ce disperarea asta nelimitata de a alerga cu robotii dupa noi (pina la urma chiar or sa ne fugareasca). Unde ne grabim? Stiti cit il costa fitness-ul pe un computerist si cit il costa pe un fermier? Stiti care-i longevitatea unuia sau a altuia? Dl Constantin, fie-va mila! Suntem oameni!!! Ati intrat in rezonanta cu capitalistii si nici macar nu aveti cont in Bahamas. Iar pentru asta: „Romania are insa, bunaoara, uriase avantaje comparative in domeniul agriculturii care raman nefructificate”, trebuie sa va critic. Nu va iert, nici pina la D-zeu. Adica acuma daca am ramas fara automobile, ne treceti la morcovi (astia au vitamine, altceva), la pastirnac? NU, incepem in sfirsit (ca au plecat toate ajutoarele de buna voie) sa ne dezvoltam si noi economia noastra: si agricultura dar si industrie, si mai ales educatie – ca iar vin astia cu tehnologia de gradul 4 si iar ne prind necivilizati.
      Si totusi nu e gluma. Se spune: Cind D-zeu iti ia mintile, ti le ia cu amindoua miinile!

      Răspunde
       
  • Constantin
    Octombrie 9, 2013 la ora 14:06

    Plecarea unui investitor si relocarea productiei este incontestabil un fapt cu impact negativ asupra economiei. Mutarea Nokia (mai inainte din Finlanda, apoi din Germania) este un exemplu elocvent. El ne poate ajuta sa intelegem mai bine ca circulatia capitalului este un fenomen firesc. La fel si mutarea productiei. Aceasta tine de modelul de dezvoltare ales de fiecare tara. In comertul mondial intotdeauna va exista un echilibru intre productiile diferitelor tipuri de bunuri. Aceste lucruri au fost cat se poate de clar lamurite in anii ’70 si ulterior, cand se vorbea de „Noua ordine mondiala” (a se vedea spre exemplu Mihajlo Mesarovic-„Omenirea la raspantie”-Al doilea raport catre Clubul de la Roma si Jan Timbergen-„Restructurarea ordinii internationale”-Al treilea raport catre Clubul de la Roma ). Aparitia WTO a instaurat libertatea schimburilor de marfuri. Din fericire. In consecinta, ne putem intreba foarte bine si la fel de justificat de ce a plecat industria textila din Romania?! Un domeniu in care tara noastra era deosebit de competitiva a disparut pur si simplu. Uriase uzine textile cu zeci de mii de muncitori au fost rase de pe suprafata pamantului si in locul lor au fost construite mall-uri. De ce guvernul nu a facut nimic pentru a fi pastrate? De ce guvernul nu poate face NIMIC pentru a fi pastratata industria auto, ori cea miniera, sau cea metalurgica, daca acestea nu mai sunt competitive? Asa cum industria textila s-a mutat in China, cea metalurgica in Brazilia, ori cea auto in Maroc, Romania trebuie sa fie pregatita pentru a primi industrii cu un nivel mai inalt de tehnologizare. Cand se vorbeste in Vest despre reindustrializare se are in vedere de fapt AL TREILEA val de industrializare din istoria civilizatiei. Industria bazata pe tehnologie inalta.

    Răspunde
     
    1. un turist
      Octombrie 9, 2013 la ora 17:47

      Contantin:In privinta tehnologiei noi va dau dreptate. Unde lucrez o masina dupa 12 ani fie ea si perfecta fara greseli bine intretinuta este scoasa pentru ca un client cind vine si face o comanda trece in primul rind prin interprindere. Daca sint aliniate masini noi cu tehnologie noua ai sansele maxime de a primi contractul, cu cele vechi ai pierdut din start. De aceea ne mai putem tine pe piata cu toate ca avem salarii mari.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 10, 2013 la ora 04:04

        Dl Unturist, ce faceti cu alea vechi? Le donati la nevoiasi? Mai sunt si sub-dezvoltati carora le-ar prinde bine…

        Răspunde
         
    2. sanduCu
      Octombrie 10, 2013 la ora 04:01

      Dl Constantin,
      „circulatia capitalului este un fenomen firesc. La fel si mutarea productiei. Aceasta tine de modelul de dezvoltare ales de fiecare tara” – firesc pentru cine? SUA au redus taxele la productia interna pentru a incuraja intoarcerea industriilor, ca moare statul platind atita somaj, sau vor porni un razbel sa mai reduca din someri, ai lor si ai altora. Intelegeti ca TARA nu alege nimic, numai oligarhia financiara.
      „In comertul mondial intotdeauna va exista un echilibru intre productiile diferitelor tipuri de bunuri” – acest echilibru nu vine in conflict cu competitivitatea/concurenta? Cartoful n-o sa concureze castravetele.
      „Aparitia WTO a instaurat libertatea schimburilor de marfuri” – instaurat, este atit de exagerat incit nici ei nu-si permit sa o spuna. Nu discut, cine vrea intra pe site-ul lor si se lamureste, cum devine treaba. Uitati aici un fragmentel si sa-mi explicati daca puteti de ce nu am auzit de WTO de cind cu Rosia Montana: „Discouraging ‘unfair’ practices ; measures to protect not only the environment but also public health, animal health and plant health. However, these measures must be applied in the same way to both national and foreign businesses”.
      „De ce guvernul nu poate face NIMIC pentru a fi pastratata industria auto, ori cea miniera, sau cea metalurgica, daca acestea nu mai sunt competitive?” – intrebare cu raspuns inclus sau pur si simplu guvernele nu au nici o putere contra oligarhiilor internationale.
      „Romania trebuie sa fie pregatita pentru a primi industrii cu un nivel mai inalt de tehnologizare. Cand se vorbeste in Vest despre reindustrializare se are in vedere de fapt AL TREILEA val de industrializare din istoria civilizatiei. Industria bazata pe tehnologie inalta” – solidaritate patriotica cu…oligarhia industriala de gradul 3. Daca toate tarile ar fi fost egale, s-ar duce dracu toata ierarhia economica. Asa aia de gradul 3 ii giugilesc pe cei de gradul 2, ii sug pe cei de gradul 1 si ii distrug pe cei de gradul 0 (cu unele exceptii, ca si WTO).
      Care e diferenta intre economie politica si politica economica? Precis o urasc pe una din ele dar nu m-am hotarit inca.

      Răspunde
       
  • Marian Nicuriuc
    Octombrie 9, 2013 la ora 13:32

    Oare cand o sa vedem si noi asemenea pedepse si in Romania, sa primeasca si Adelu 20 ani de parnaie, si Ministru Bordura alias Videanu, sau toata cardasenia de ministrii care s-au perindat prin functii doar pentru a fi snapani. Cum ar fi tarisoara asta atunci, o adevarata oaza!

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 9, 2013 la ora 20:20

      RESPECT TOTAL.Si neconditionat!!!Buna aia cu bordurile.Dle.sinteti unici in Europa ,ca le faceti ma rog e traditie probabil nationala(sa va inghesuiti singuri intr-un spatiu limitat -trotuarul fara sa va oblige nimen-:DA le faceti inalte si late !!!!!nu gluma frate!!!! :Sint o teroare si pentru pietoni si pentru masini,deci un monumnmet al pürostriei umanme :ca pe linga asta consumati si ciment care este un material scump si intensiv consumator de energie arata ca sinteti si risipitori si putin ecoloogisti(energie multa -emisie de CO2 mult!!!)

      Răspunde
       
  • Max
    Octombrie 9, 2013 la ora 12:43

    @XX nu ai trecut pe la ora de gramatica? analfabetule… mai pune mana pe abecedar inainte sa postezi comentarii

    Răspunde
     
    1. TiberiuC
      Octombrie 9, 2013 la ora 13:32

      daca tot o arzi cu „politia gramaticala” ce ar fi, daca ai fi corect pana la capat, daca ai scrie si tu macar cu diacritice, sa fi corect pana la capat. De jignit ne pricepem cei mai multi, dar nu ne uitam in oglinda.

      Răspunde
       
      1. Max
        Octombrie 9, 2013 la ora 13:47

        Pai vad ca nici matale nu folosesti diacriticile si mai vorbesti de altii, iar daca tu nu poti citi textul fara diacritice, dar poti scrie fara diacritice, inseamna ca ai o probleme la mansarda.

        Răspunde
         
        1. TiberiuC
          Octombrie 9, 2013 la ora 14:01

          vezi, a doua postare, a doua jignire, si spui ca eu am probleme la mansarda. Nu ai inteles absolut nimic din ce am zis. Eu, in primul rand nu ma i-au de nimeni la comentarii pe net, ma iau doar de cei care au aceasta problema. Ti-am spus doar, daca tot o dai „din cola’n fanta” cu „analfabetismul” macar scrie si tu corect 100%. Atat

          Răspunde
           
          1. TiberiuC
            Octombrie 9, 2013 la ora 14:05

            PS eu am putut citi si textul lui XX fara probleme, chiar daca are greseli gramaticale am priceput ideea, asta ca sa fiu in linia replicii matale.

             
          2. sanduCu
            Octombrie 10, 2013 la ora 02:41

            o dai “din cola’n fanta” si problema la mansarda… strasnic! Limba romana n-are nevoie de importuri. Unde esti Danut, sa le inveti si tu.

             
  • XX
    Octombrie 9, 2013 la ora 10:17

    Doamna Grapini e si ea setata cu impozitul forfetar.
    mai bine ar fi bagat asat:
    un post de spalatorie,:arrow: un salariat cu norma intreaga
    -la un numar x de camere hiotel ➡ o femeie de serviciu cu norma intreaga
    -la un bar ➡ un numar de x barmani cu norma intreaga
    sigur incassirle bugetare ar fi fost ami mari,
    dar pe parte de CAS, CASS si somja
    darcum pe cei de la MF ii intereseaza decit profitul si TVAul…..:(

    Răspunde
     
    1. AndreiM
      Octombrie 9, 2013 la ora 10:30

      Nu vad luata in calcul varianta cea mai importanta, doreste cineva corectitudine in Romania? Eu cred ca nu, pentru ca are legatura cu munca (al naibii ala care a inventat-o)

      Răspunde
       
      1. TiberiuC
        Octombrie 9, 2013 la ora 10:41

        munca munca munca, corectitudine etc, viata ideala. Dar rolul taxelor care este? pai ca sa ai invatamant „de calitate”, sa ai spitale „decente”, sa ai drumuri, sa nu ai birocratie exagerata, sa nu fi luat la misto la alegeri, pensionarii sa nu moara de foame, politistul sa-si faca treaba nu fie „boschetar” (vorba lu’ Badea), sa nu fi batjocorit cand mergi sa-ti platesti taxele de exemplu (stai la cozi interminabile), lista poate continua. Ti se pare ca in Romania ai aceste facilitati daca esti corect si iti platesti taxele? Nu incepi dupa aceea sa te intrebi, „ba, dar eu de ce dracu’ mai platesc taxe”? Da, am ajuns intr-o situatie nasoala din care nu am incredere ca iesim nici daca statul ar incepe sa colecteze 100% din ce au de colectat.. NU AM INCREDERE IN EL!!!

        Răspunde
         
        1. vs
          Octombrie 9, 2013 la ora 10:48

          greva fiscala?

          Răspunde
           
          1. AndreiM
            Octombrie 9, 2013 la ora 10:54

            Ai atins un punct sensibil, cred ca este un element demn de luat in considerare alaturi de demonstratiile pasnice

             
        2. AndreiM
          Octombrie 9, 2013 la ora 10:51

          Aici nu e vorba de viata ideala, ci pur si simplu de viata. Statul si-a pierdut rolul administrativ, consider ca o treaba mai buna fac retelele sociale (desi sunt total impotriva lor). Asa cum am mai incercat in alte randuri si asa cum am observat ca si alti comentatori incearca acelasi lucru, consider ca trebuie gasita o alta paradigma sociala. Daca este sa fie internetul, sa fie (accept orice rau este mai bun decat convulsiile sociale)

          Răspunde
           
          1. TiberiuC
            Octombrie 9, 2013 la ora 11:07

            la nivelul evaziunii din Romania se poate considera deja ca tara este intr-o greva fiscala profunda deja de o destul de lunga perioada de timp. Intrebarea este: statul cum reactioneaza la aceasta greva fiscala? inaspreste legea? da amenzi mai marei? ii exploateaza mai mult pe contribuabilii care au ramas? sau incepe si se pune pe treaba facand spitale moderne, maternitati moderne (sa nu mai mearga (dau exemplu din vestul tarii) in Ungaria sa nasca femeile), sa investeasca masiv in infrastructura scolara si sa zica, anul viitor nu va mai exista nici maca O SINGURA scoala fara autorizatie sanitara… Din astea, si dupa ce face acest lucru si mentalitatea omului nu se va schimba, atunci sa puna legea aspra pe ei. Ca daca aplica doar legea aspra si tot nu vor face nimic…nu se va rezolva nimic.

             
          2. AndreiM
            Octombrie 9, 2013 la ora 11:20

            Este un cerc vicios in csare am intrat si in care incercam sa ne furam cat mai mult caciula unul altuia. O caciula o reprezinta chiar modul de functionare a statului si anume asistenta sociala, sustinuta artificial contra voturi.Ce solutii poti gasi pentru a schimba aceste lucruri? Se incearca prin vinderea resurselor naturale (un sistem care functioneaza in tarile nordice), dar nu cred ca rezolva problema de fond, o problema a societatii.

             
          3. sanduCu
            Octombrie 10, 2013 la ora 02:26

            Dl AndreiM, ha-ha-ha! „convulsie sociala”, de asa ceva se feresc si guvernele de pe aici. Observ ca se trece la actiune: evaziunea este denumita greva fiscala, nu de mult se sugera greva votului. „O noua paradigma sociala” ca sa se iasa din acest „cerc vicios”, la faza asta de prea-plin, cel mai bun lucru de facut este ajungerea la o unitate de idei si organizarea – constientizarea este cel mai bun sfatuitor, in primul rind trebuie sa stii ce vrei. Despre nordici ca si-ar vinde resursele? Voi fi curios sa aflu mai multe, pina una alta norvegienii exporta in Canada cot la cot cu chinezii, produse finite.

             
          4. AndreiM
            Octombrie 10, 2013 la ora 09:59

            D-le SanduCu, Norvegia este a 15-a exportatoare de petrol si a 3-a de gaz. Este usor sa dezvolti industrie pe orizontala si sa faci politici sociale cu „cascavlul” curgand. M-as fi asteptat sa oferiti o contra-partida, spre exemplu Japonia. Evaziunea fiscala nu reprezinta o actiune (spre exemplu greva fiscala), ci o autoreglare a relatiilor cetatean-stat (atat consider ca valoreaza modul de administrare/reprezentare a intereselor mele ca cetatean)

             
          5. sanduCu
            Octombrie 10, 2013 la ora 11:07

            Dl AndreiM, am inteles, nu a-ti dat nordicele ca exemplu ci ati asteptat o solutie. Nu este Japonia, ei au alta mentalitate, alte educatie, alta cultura. Romanii sunt latini dar mai oriental prin obisnuinta, precum grecii. Latinii se aprind repede si se sting incet, orientalii, invers. Din istoria noastra se vede, romanul este rabdator si nu finalizeaza. Un comportament usor de controlat. TiberiuC a vazut o mutare inaintea dvs. – se intreaba cum va reactiona statul la autoreglare. Pina la unitate si organizare mai e. Nemtii nu se aprind si nu se sting, isi urmeaza planul pas cu pas, la timpul potrivit: stiti ce considera ei emigranti sociali? Pe cei care nu vor sa accepte muncile pe care ai lor le refuza. In Canada aceste munci se numesc “dirty jobs”, au un foarte mare avantaj – nu poti fi concediat. Deci nemtii stiu ce vor si stiu sa aleaga: ori munca calificata in care n-au investit nimic si o platesc cum vor, or ice am pomenit mai sus. In rest, afara! Adevarata fata a UE. Cel putin, ei sunt mai directi. Italienii, de exemplu ne iau cu coloranti in salam, francezii cu carne de cal, olandezii nu stiu ce la brinza, aveau si englezii ceva dar am uitat. Deacolo vor romanii sa se uite inapoi, spunind printre lacrimi: acolo este tara mea,…

             
  • XX
    Octombrie 9, 2013 la ora 10:13

    la DACIA se fac cam 1300 de masini pe zi, daca am infi buna.
    Camcit reprezinta cheltuiala cu salariile in pretul unei masini?
    Hai sa fim seriosi, calculele sunt facute pentru salarii cit mai mari ale angajatilor, dar trebuie ca directorimea sa isi ia bonusurile uriase.
    IN PRIMAVARA, miam luat o Fiesta fabricata in Germania, si miau dat astia de la FordRomania un disocunt de 3200 euro.
    [nu am luato prin RABLA]
    Deci despre ce vorbim?
    Sia pus intrebarea vreun deontolog, care se mai crede si mare analsit, cit reprezinta costul fortei de munca in produsul final, cit reprezinta tarnsportul pina in capatul Europei, si alte costuri care se cred ca r fi mari?
    Pe Investitor il interseaza sa dea cit mai putin impozit pe profit si dividende in Romania, dar nimeni nu il asculta.
    ia sa bage guvernul pentru investiitle noi:
    1. impozit pe profit 1.6%
    2. impozit pe dividende 1,6%
    3. la o investitie de 100.000. euro obligatoriu X salariati cu sal mediu pe economie din naul precedent
    4. 1,2 si3 valabile 10 ani de la infiintarea societatii
    si s a vedeti buluceala de investitii straine 😉

    Răspunde
     
    1. TiberiuC
      Octombrie 9, 2013 la ora 10:21

      da, asa am atrage investitit, dar sti ce este culmea? cica astfel de „practici” sunt considerate „ajutoare de stat” si sunt neconcurentiale iar, Comisia Europeana nu accepta asa ceva, dar, statului ii trebuie „sange in instalatie, vezi „ajutorul de stat” (sanki) dat de catre guvernul Ungar celor de la Mercedes, inca cred ca sunt „anchetati ” de catre comisie, dar investitia tot s-a facut.

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Octombrie 10, 2013 la ora 02:04

      Dl XX, investitia pe care o dati ca exemplu acopera un singur salariat pe 10 ani…

      Răspunde
       
  • TiberiuC
    Octombrie 9, 2013 la ora 09:57

    m-a demoralizat complet comentariul despre Dacia Renault, din acel comentariu am dedus ca noi, Romania, nu vom ajungie NICIODATA nici ma car la jumatatea nivelului de trai al unui neamt de exemplu (nu pun tarile nordice unde pe hartie se traieste mai bine). Cand am auzit ca uzina de la Mioveni se apropie la niste salarii la care incepe sa nu ma fie rentabila… mi-a trecut tot cheful de viata ^^ Momentan, din cate am vazut salariul mediu la Dacia este intre 2500 si 3000 Ron adica intre 560 si 575 E. Pe bune?? si ne plangem ca salariile sunt mari?? eu mor cand ne comparam cu altii in acest fel…”da aia au salarii de 200E, voi aveti aproape de 3x mai mult”, da, dar altii la vreo 1500 – 2000K mai in vest au salarii intre 1500 – 3000E, si culmea, inca sunt competititvi pe piata… cu aia nu ne place sa ne comparam ^^

    Răspunde
     
    1. TiberiuC
      Octombrie 9, 2013 la ora 10:07

      tot in legatura cu Dacia, la ce te-ai referit Moise ca „Statul” ar trebuii sa faca ceva (ca nu cumva sa se ajunga ca Dacia sa plece de la noi, s-au sa-si reduca productia etc)? sa faca ceva punctual cu Dacia? Daca da, atunci inteleg votul pe care senatul l-a dat impotriva inceperii urmaririi D-lui Vozganian 🙂

      Răspunde
       
    2. Moise
      Octombrie 9, 2013 la ora 12:20

      pai da, dar ce nu se stie e ca la dacia nu prea sunt roboti. Sunt aproape 5000 de oameni care sudeaza caroserii.
      teoretic poti avea salarii mari, dar numai daca ai amortizat niste investitii in tehnologie si, mai ales, daca ai angajati mai putini. deci sunt chestii simple de strategie, n-au legatura cu chesful de viata.

      Răspunde
       
      1. un turist
        Octombrie 9, 2013 la ora 17:33

        Moise:Automatizarea este scumpa, acei roboti nu sint biciclete si trebuie prefinantate. Randamentul sau profitul se vede numai dupa un timp, va trebui o perioada pina cind se amortizeaza . Nu cred ca s-a realizat mult pentru salariat cind creste salariul cu 20% si sint concediati 50%.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Octombrie 10, 2013 la ora 01:25

          Dl Unturist, corect! Tocmai citeam recent ceva despre capital-intensiv: roboti scumpi, forta de munca ieftina si vinzare exploziva. La sfirsit, pa si pusi!

          Răspunde
           
    3. sanduCu
      Octombrie 10, 2013 la ora 01:53

      Dl TiberiuC, Moise cam are dreptate: „n-au legatura cu chesful de viata”, e business. Despre „si culmea, inca sunt competititvi pe piata…”, n-or mai fi nici pe aici competitivi, dar situatia este tare sensibila. Nici guvernul si nici populatia nu prea au experiente, si nu prea stiu la ce sa se astepte unul de la altul. Nemultumiri sunt dar pe un fond de tatonare. Cind se fac scumpiri se fac cu tiriita si la perioade mari. In caz de scumpiri mai drastice, statul sare sa „ajute” ca de exemplu: „The Ontario Gouvernment has taken 10% off your electricity bill – including electricity costs, regulatory charges, the debts retirement charges and taxes, for the next five years”. Protestele, rareori sunt luate ca atare. Sunt interpretate ca acte huliganice (nu teroriste ca asta ar agita alte spirite). In orice caz, un salariu normal trebuie sa acopere… parca dvs nu stiti. Pe aici, somajul este cam 500 $, si nu e usor deloc.

      Răspunde
       
  • Cris
    Octombrie 9, 2013 la ora 09:04

    Pe Ponta nu-l duce capul un lucru simplu: daca Guvernul intra in panica ca nu mai are bani la buget si anunta mariri de taxe, concomitent, cei care platesc taxele intra si ei in panica ca mai au un pic si dau faliment sau mor de foame si sunt nevoiti sa faca evaziune fiscala la greu pentru a putea rezista, nu pentru castig sau profit.

    Răspunde
     
  • XX
    Octombrie 9, 2013 la ora 09:04

    Negociază afacerile ca şi cum ţi-ai alege mirele sau mireasa
    „În căutarea unei înţelegeri de afaceri adoptăm aceeaşi atitudine ca în cazul alegerii mirelui/miresei: este bine să fii activ, interesat şi deschis, dar nu trebuie să te grăbeşti”, spune Buffet.
    ci citatul asat, sigur o sa primesc numeroase injuraturi de la intreprinzatori, care mai nou au fost denumiti
    antreprenori

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 10, 2013 la ora 01:14

      Sfatulacesta este dat de unul care a ajuns la adinci batrinete fara nimeni in apropiere, toata viata a iubit banul, si acuma cind America este in galeata a aparut pe post de cioclu – probabil ca la Rosia Montana o sa aiba un mormint pe masura. Deci cu maritisul am terminat. Activ si interesat este oricine care vrea sa intre in afaceri. Deschis? Adica corect? Sau cinstit? Cind si-a achizitionat prima firma, a carotat informatiile de bursa, sa-i coboare pretul la cite parale avea el in buzunar sa o cumpere – si asta inseamna ca a inceput cu dreptul. Iar cu grabitul, uneori da alteori nu. Nu sunt antreprenor, dar nu sufar bogatasii care stiu cum au ajuns unde au ajuns si mai dau si sfaturi – cu cit mai multi antreprenori cu atit mai multa haleala pentru rechini. Urmariti „shark tank”, sa va edificati.

      Răspunde
       
  • XX
    Octombrie 9, 2013 la ora 08:57

    @Moise
    Patronul de la GECAD a citi si el niaste carti la un moment dat.
    Si acolo se spunea ca afacerea trebuie sa o ai pregatita oricind pentru vanzare, ca nu sti „cine bate la usa”
    Acest sfat lam dat la o gramada de asa-zisi intreprinzatori, si mau luat si la misto,
    ca cine sunt eu si ce am realziat la viata mea de vreau sa ii invat. 😆
    Acum dupa ani, majoritatea numai sunt in „piata”, iar altul a iesit din „sistem” cu ajutorul funiei. [pacat]

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase