Clubul celor care muncesc în România, episodul 3

Publicat la data de de Biziday

This entry was posted in Campanie. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

79 răspunsuri la Clubul celor care muncesc în România, episodul 3

  • cristi
    Octombrie 25, 2013 la ora 20:08

    Moise acest gen de prezentari sunt excelente.
    Foarte frumos facut.
    Bravo, imi place emisiunea ta muuuuuult.

    Răspunde
     
  • Bogdan
    Octombrie 14, 2013 la ora 22:35

    Buna ziua, de profesie sunt inginer constructor si lucrez la o multinationala Austriaca si am avut ocazia sa vad proiecte in: Grecia, Romania, Germania, Olanda si Austria.
    Prima gresala facuta de toata lumeste aceea ca: „ia uite domle ce fac nemtii” sa fie ei sanatosi si sa fie la ei. Trebuie sa fie foarte clar pentru toata lumea ca atunci cand vorbim de constructii nu ne putem compara cu nemtii, si asta nu din cauza faptului ca suntem romani si ei nemti ci din cauza faptului ca avem conditii diferita: 1) Romania este tara cu cele mai mari seisme din Europa si singurele de adancime de pe acest continent ( seismele de adancime sunt mai distrugatoare fata de cele de suprafata din Italia sau Grecia ) si 2) Conditiile climatice sunt diferite.
    Domnul Moise a prezentat doua variante constructive diferite pentru un sistem rutier. In realitate nemtii nu folosesc doar varianta aceasta si nici noi dor pe cea prezentata de Dn. Guran. Cei care au mers pe Autostrada Soarelui au constatat ca pe primii 30 de km de la Bucuresti spre Constanta se aude un zgomot puternic datorita rosturilor transversale de pe drum, acea portiune este realizata cu o solutie de sistem rutier rigid (este facuta exclusiv din beton) imediat ce treci de acea zona intri pe un asfalt negru si foarte lin ( o solutie de sistem rutier elastic, prezentat de Dn. Guran ca fiind consumatoare de bitum, asa si este ).
    De ce este autostrada noastra diferita de cea a nemtilor? Mai sus am zis ca difera clima, Romania: minim -38 C, maxim +44, Germania: minim -20 C, maxim +32 C. In general amestecurile bituminoase au un domeniu de comportare de maxim 40 grade celsius ( adica un bitum pote fi folosit intr-o zona cu o variatie de temperatura de maxim 40 de grade, ex: vara maxim 25 si iarna minim -15 ) iar bitumurile aditivate pot avea intre 60-80 de grade domeniu de variatie. Bitumurile aditivate sunt scumpe si greu de obtinut si in plus noi nu prea avem cultul respectarii proiectelor, in general constructorii cumpara ce e mai ieftin nu ce este specificat in proiect ( din pacate pentru noi ). O alta mere problema a drumurilor noastre este ca nimeni nu executa sistemele de colectare si drenare a apelor pluviale asa cum trebuie. Concluzii: nemtii au o clima ce le permite sa folosesca aproape toate tipurile de sisteme rutiere isi doresc; noi avem o clima cu o variatie a temperaturilor foarte mare ( aprope 70 de grade ) si ne obliga sa folosim sisteme adecvate si bitum de calitate inalta, dar nu respectam aceste lucruri si avem ce vedem.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 14, 2013 la ora 23:42

      da macar sa o vedem o data si asa cum o fi dar terminhata de la un cap la altul:Caci ce am vazut eu asta vara respectziv in august pe un tronson linga Arad este pur si simplu bataie de joc de materiale adica subminare de economie nationala.Asta nu mai e legat de clima ci de dezorganizare cu buna stiinta de santiere.SABOTAJ curat fara exagerare :VA rog treceti dupa NAdlac spre Arad si mergeti pe centura!!!Orasului.In afara de asta cind le proiectati poate va ginditi ca orice conducator auto mai are nevoie si de un eventual popas(sa te odihnesti putin si de WC(sa faci macar un pipi dar cvnu nla roata masinii cum e traditia istorica in Romania).Nu se poate merge ca pe luna intre parapeti de tabla fara nici o posibilitate de refugiu sau popas:VA rog incercaqti acei KM dati liber Deva – Orastie.SAu intii faceti parapetii si la urma ii spargeti cu sudura si faceti acele popasuri sau retrageri de repaus(e o idee aveti munca la infinit).Inteleg ca se face din saraciune dar un pic de ginduire trebuie de la inceput:CA vor circula oameni pe acea autostrada nu martienii

      Răspunde
       
      1. Bogdan
        Octombrie 15, 2013 la ora 21:16

        In mod normal, spatiile pentru servicii si benzinariile nu trebuie sa se afle la o distanta mai mare de 60 km unul fata de altul ( fapt pentru care majoritatea la majoritatea masinilor se aprinde martorul de conbustibil atunci cand mai ai intre 80 si 100 de km, pentru a te obliga sa intri la urmatoarea benzinarie care nu trebuie sa fie la mai mult de 60 de km ). In ceea ce priveste parapetii de beton despre care vorbiti, acestia nu au ce cauta acolo, noi suntem singura tara pe care o stiu care inaugureaza autostrazi neterminate.
        O autostrada nu este gata cand se vede asfaltul ci atunci cand toate elementele anexe sunt terminate si functionale: rampe, telefoane de urgenta, spatii de servicii, benzinarii si mai ales garduri ce nu permit accesul animalelor pe carosabil. La noi apar aceste situatii din cauza faptului ca politicienii vor sa fie vazuti cand taie panglica si forteaza mana constructorilor.

        Răspunde
         
    2. sanduCu
      Octombrie 16, 2013 la ora 05:16

      Dl Bogdan, inteleg ca aveti pregatire si experienta in constructii de drumuri si poduri, la o multinationala austriaca iar microzonarea seismica stim ca joaca un rol preponderent cind e vorba de drumuri si mai ales de poduri. Nu am inteles in ce fel de grade obisnuiti sa masurati variatia bitumului aditiv? Dar de fapt sunt interesat cam cit de scump este un bitum de calitate inalta pe care mi l-ati recomanda pentru un amestec asfaltic de 1″ cu grosier bazaltic, nisip dolomitic si filer de Portland austriac, pentru o clima cu minimum cotat la +7 C si maximum la +40 C (care la soare ar ajunge cam la +65 C). Am nevoie pentru pentru o portiune de drum standard 2 benzi de 2.5Km pe un sol nisipos desertic, dar as prefera un sistem rutier elastic la un trafic ocazional usor. Si cum poate fi contactat furnizorul daca se poate.

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Octombrie 8, 2013 la ora 10:47

    Parca ieri, vedeam o propunere: Moise presedinte!!! Nu ca as fi contra, dar nici pentru. Moise, in ultima vreme, pare foarte schimbat: „bratul sau prin taberi, mii de morti imparte”, nu cred ca i s-ar potrivi postura de „momiie”. Ba chiar, ma gindisem la un job mai ferit, pentru inceput – la educatie. Pacat sa-l haleasca gorobetii asa tinar si ferice… (ca un pui de pitulice)- de dragul rimei, nu e nici o aluzie, de fapt nici nu se potriveste.
    Dar la ce ma gindisem, de fapt era altceva. De ce trebuie Romania sa aiba musai un Presedinte de onoare, in loc sa aiba unul activ? Daca tot trebuie sa schimbam Constitutia – pentru ca trebuie gindita una noua, a venit timpul, asa nu mai merge – poate ca la asta se gindea dl Cornel cind cu .. monarhia. Dar un presedinte care sa fie si seful Consiliului de ministri, i-ar da ceva aripi lui Ponta. Credeti ca merita? Vreau sa spun, merita inca o sansa? Am auzit atitea lucruri urite despre el in ultima vreme. Cineva pomenea de un partid nou – o sa se molipseasca de la cele vechi si va fi la fel, nu-mi fac nici o iluzie. Daca tot vrem sa facem o schimbare, atunci sa fie schimbare: administratie de stat in miinile poporului. Daca poporul va fi la putere, nu va mai fi nici problema cu banii pentru buget, va avea exact cit ii trebuie, nimic mai mult. Ideia mi-a dat-o altcineva care sugera ca pe fituica de votare sa fie prevazut NIMENI, adica sa-i respingem pe toti. Pina aici, totul frumos. Si mai departe? Sau daca unii resping si altii aleg? Ce-am facut? Mai bine sa nu se mai voteze de loc! Iar daca tot nu se mai voteaza de loc, de ce sa se mai astepte pina la alegeri?

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Octombrie 8, 2013 la ora 10:12

    Vad ca cei de la CNN au inceput numaratoarea inversa pina cind America ramine leftera. Nu-mi fac probleme, au sa intre oamenii in banci, cu maciucile, si au sa se imprumute, legal. Desi pomenisem asta, abia acuma am realizat o … ciudatenie. Tara cu un sistem economic de invidiat, cu un ne-amestec al statului in treburile interne ale privatului, cu anti-coruptia cea mai stralucita, si multe alte sclipiri, a ajuns sa aiba un stat indatorat (CUI?) cu 17 trilioane de dolarei – adica a depasit un buget APROBAT, prevazut in mod inteligent. Ba mai mult, statul stiindu-se in galeata, se mai vroia aventurat intr-o indatorire si mai mare: de inca 18 bilioane de dolarei pentru o interventie in Siria. Sa ne mai miram de ce guvernantii romani sunt linistiti – daca corifeul de la apus se descurca ne-om descurca si noi. Aaaa? FMI nu-si ofera … sprijinul? Si totusi, unde s-au topit atita banet? Peste ce era planificat. As zice ca Obama a mai cheltuit citeva firfirici cu banchetele de la casa alba, a inceput sa fie santajat si a inceput sa mijeasca ochii pina n-a mai fost in stare sa vada nimic – motiv pentru care tot ce poate sa zica acuma: nu ma las santajat. De parca pina acuma ce-a facut?

    Răspunde
     
    1. H-euro
      Octombrie 8, 2013 la ora 14:21

      Un calcul simplu ne da o datori de cel putin 50k verzisori pe cap de american. Ca orice tepar cu muschi pe el, atunci cand vine momentul sa plateasca imprumuturile, ii e mult mai simplu sa ridice ghioaga si sa o fluture. Altfel, daca cifra despre PIB-ul SUA per capita este cea reala, toti smechericanii ar trebui sa isi rupa spinarile vreun an jumate, de la nou-nascutul de azi pana la centenarii aproape-zombi, ca sa trudeasca sa isi spele obrazul platind acea datorie.

      N-ai sa vezi…

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Octombrie 8, 2013 la ora 09:53

    Cam acum o luna, urmaream doi experti romani intr-un interviu la TVR : geofiziceanul Mircea Radulian si arhitectul Gh. Maureanu – riscuri seismice in romania in urmatorii 50 ani, constructiile in Bucuresti trebuie reabilitate (armatura incorecta). Astazi s-a reluat tema, probabil intimplarile din zona Galati au improspatat amintirile. E drept ca Radulian, linisteste ca la Galati n-o sa mai fie vai de mine. In schimb, se pare ca este o problema (de parca duceam lipsa): reabilitarile cladirilor in Bucuresti nu pot fi facute fara consimtamintul tuturor locatarilor. Mai mult, dintre locatarii prezenti si care sunt deacord – n-au cu ce plati, iar dintre locatarii care sunt plecati (deci probabil care au cu ce) – nu toti sunt deacord. Colac peste pupaza, chiar daca aceste situatii s-ar rezolva, unde-i cazeaza primaria pe „sinistrati”? Si presupun ca n-au sa se apuce sa reabiliteze cite o cladire, la rind.
    In ideia gasirii unor solutii, as pune citeva intrebari:
    = avind in vedere ca sunt considerate cladiri private si publice, s-a facut o evaluare generala a costurilor, un plan de finantare a lucrarilor si o estimare a necesarului de reabilitat? Poate ca nu tot ce sta sa cada (vechi sau nou – se pare ca si blocuri noi au fost facute de mintuiala), merita, iar daca s-ar gasi solutii de relocare, totul s-ar reduce la o demolare si cistig de spatiu verde.
    = principalele categorii de unde seismice sunt Primare (longitudinale) – mai slabe si Secundare (transversale) – mai puternice. Structura ideala, sa reziste undei seismice este sfera, mai putin ideala este cubul. O cladire cu lungimea bazei, paralela cu amplitudinea undei transversale (deci perpendicular pe directia de propagare a undei) are sanse mai mari sa preia socul cu pagube minime. Deasemenea, doua blocuri inalte (pasibile sa intre in rezonanta) situate pe o linie perpendiculara pe directia de propagare, daca sunt suficient de apropiate se vor ciocani. In 1977, blocurile noi de la patinuarul Floreasca (am avut colegi care locuiau acolo), sunt asezate in scara, adica au pendulat unul pe linga celalalt. Nu am fost acolo, dar mi-ar fi placut sa pot avea asa ceva pe un video. Intercontinentalul se spune ca se apleca asupra teatrului national. La TVR am vazut nu de mult ca japonezii au inventat o schema (de fapt au preluat principiul pendulului de la seismografe) de „absorbire” (atenuare) a pendularii cladirilor inalte, prin instalarea pe acoperis (fixat de coroana) a unui pendul greu. Foarte interesant.
    Probabil ca in 50 de ani Bucurestiul va fi pregatit. Desi cred ca nu numai Bucurestiul este vizat. Cladirile fundate pe roca necimentata sunt mai putin expuse decit cele fundate pe roca solida.

    Răspunde
     
  • Constantin
    Octombrie 7, 2013 la ora 15:51

    „…se aduce vorba de existenta unor alunecari de teren care ar fi puse pe seama acestor seisme”_Invers: s-a spus ca posibile alunecari de teren generate in proximitate de infiltrarile ploii meteorice pe fondul unui sol argilos, relieful fiind dezvoltat pe loess, ar putea reprezenta cauza vibratiilor resimtite de locuitorii din Izvoarele.***Pe de alta parte, exploatarea petrolului in zona se face de circa 60 de ani, la adancime redusa, iar presiunea in zacamant a fost in permanenta constanta. Situatia este studiata in prezent de specialisti, iar concluziile vor fi facute publice mai tarziu.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 7, 2013 la ora 22:58

      Dl Constantin, multumesc pentru corectie: „Invers: s-a spus ca posibile alunecari de teren generate in proximitate de infiltrarile ploii meteorice pe fondul unui sol argilos, relieful fiind dezvoltat pe loess, ar putea reprezenta cauza vibratiilor resimtite de locuitorii din Izvoarele”, inca nu invatasem ca o alunecare de teren ar fi fost capabila sa genereze un seism, indiferent de cauzele care o genereaza, de diferenta de nivel sau de tipul rocei. A trebuit sa reparcurg citeva lucrari in cautarea acestui amanunt care trebuie sa-mi fi scapat. Nu, o alunecare de teren nu poate genera un cutremur, nici nu se pune problema de emiterea de unde elastice. Din varietatea tipurilor de alunecari, as putea considera in discutie „prabusirea de roci” (embulmente): deplasare brusca a blocurilor slabite, din stratele de roci stincoase, detasate din pereti (pante 60-90 grade); acestea sunt declansate de subsaparea artificiala sau naturala si de cutremure. Este vorba de inaltimi mari, 500-1500 m – au loc in lanturi muntoase, dar una mica s-a produs si in Canada (1903, sub Turtle Mountin, a distrus o parte a orasului Frank, provocata de excavarea de carbune de la piciorul pantei si inghetarea apei in fisurile unui calcar cretacic – 30 milioane de material s-a prabusit in 2 minute, asta se numeste instantaneu, suficient timp pentru a transfera masele fara soc). Orice alte alunecari implica deplasari plastice lente de materiale argiloase. Da am invatat despre prafurile loessoide: este un material de alterare al marnelor nisipoase, in perioada de seceta lasa un aspect desertic, si sunt frecvent excavate fiind ingredientul principal al „chirpiciului”. Loess-ul se acumuleaza la piciorul pantelor (sub 10 grade). Aceste pante curg si datorita izvoarelor masive in timpul ploilor mari.
      Astazi, am vazut la Telejurnal si o foarte scurta secventa care probabil ilustra usoare accidente de relief – ramin inca neconvins ca avem deaface in zona cu fenomene carstice. Se mentiona astazi ca sondele de petrol din zona nu au depasit 1000 m adincime. Faptul ca acest cimp petrolifer nu este prea intins, imi sugereaza ideia unei structuri de capcana proeminenta (ar semana cu o cupola, chiar mai bine cu o caciula tuguiata) cu multiple strate nisipoase purtatoare de petrol separate de intercalatii impermeabile (eventual marno-calcaroase) – deci fiecare sonda cu stratul ei. Si asta de vreo 60 de ani. Tipic. Sugi petrolul, si ii lasi timp sa reumple stratul. Fara presiune, fara graba. Si totusi 20% ramin in subteran. Probabil ca sondele de genul celei pe care am vazut-o inchisa, corespundeau stratelor superioare. Daca cumva totusi reusesti sa… fisurezi intercalatiile impermeabile, ce s-a mai strins in stratele superioare se aduna in stratul inferior si mai poti aduna ceva petrol. Apa nu e buna (nu pui apa in vin dar in petrol, chiar daca nu se amesteca dar trebuie apoi separate), dar aerul care nici nu miroase e tocmai potrivit. Aceste usoare fracturari si spatiul dislocuit ar putea explica succesiunea de „trosnituri”. Iar faptul ca exista niste „alunecari” de teren (datorate excavarii materialului de constructie – o caruta aici, alta dincolo) sa-i fi dat romanului ideia ca ar putea sa-si repare casa pe seama petrolistului, care e drept isi poate avea partea lui de vina (casa din chirpici este mai mult decit sensibila si trebuia sa stie asta).
      Cu gazele de sist, treaba este serioasa: stratele care urmeaza a fi „plesnite”, sunt mai groase (sa asigure etanseitatea fate de gazul din capcana), exploziile subterane sunt mai puternice (chiar o structura din beton va suferi pe o raza de 3 km), sunt posibile emanari de gaze la suprafata – hidrocarbura care de asemenea pot polua freaticele), si etanseitatea paker-ului nu garanteaza necontaminarea freaticului, si ce te faci cu balta de lichid chimicalizat pe care l-ai recuperat? Ar fi de discutat ceva despre niste voaluri de etansare, dar gazul asta de sist si asa e de proasta calitate si deci cheltuieli aditionale… mai bine o las balta.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 7, 2013 la ora 23:10

        acele 30 de milioane sunt metri cubi, scuze pentru omisiune.

        Răspunde
         
  • Cris
    Octombrie 7, 2013 la ora 08:18

    Adevarat va spun: NU mai are rost sa muncesti pe bani putini in tara asta. Te sacrifici de pomana si nu ajungi nicaieri. Populatia Romaniei a fost infometata grav fara niciun fel de rezultat. Economia nu si-a revenit si sperantele sunt un mare ZERO. Si atunci va intreb. Ce rost are sacrificiul, austeritatea? Pentru ce? Ca sa se imbogateasca unii, sau ce?

    Răspunde
     
    1. Constantin
      Octombrie 7, 2013 la ora 08:41

      Raspunsul este simplu si probabil va este cunoscut din experienta personala, dar imi place retorica („Adevarat va spun…”), prin urmare imi permit sa va reamintesc ca atunci cand nu mai sunt suficienti bani pentru Stroganoff, meniul se modifica prin includerea Salatei Orientale. Este mai ieftina,… mai austera.

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Octombrie 7, 2013 la ora 09:04

      Dl Cris, aprob disperarea din vorbele dvs, revolta e pe duca. Aprob ceva ce nu vreau sa inteleg. Merita, pentru ca v-ati referit la tara, chiar daca „bani putini” sugereaza nivelul de trai scazut.
      Merita, in primul rind ca alta tara nu merita sacrificiul nici unui roman. Merita, pentru ca o viata normala (intelegeti, mai mult decit mai buna)in Romania o pot obtine numai romanii, voi puteti ceea ce nimeni nu este interesat sa poata. Sunt convins ca cel putin 75% din voi, poporul roman din Romania, vreti sa traiti bine pe limba voastra. Este vorba de unitate de idei, de exprimarea si impunerea lor. Dati prea mare importanta aspectelor politice si financiare, care de fapt sunt niste auxiliare. Nu pierdeti esentialul: romanul traieste in Romania, nimeni altcineva – fireste minoritatile „clasice” cu care istoria ne-a obisnuit, sunt incluse. De faptul ca poporul asteapta sa vina Papa Pius sa-i organizeze, profita cei putini dar care sunt organizati. De voi depinde ce preferati mai intii, sa va organizati pe voi sau sa-i dez-organizati pe ei. De fapt eliminind partidelor (politica in interiorul tarii nu-si are rostul, aduce numai dezbinarea celor multi si controlul celor putini) ar rezolva si una si alta. Ca natiune, ati demonstrat deja ce puteti (nu inseamna ca ati terminat) cu impiedicarea cianurarii in Romania.

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Octombrie 7, 2013 la ora 08:11

    Am abandonat vizionarea unui spectacol muzical ramanesc dat de TVR.
    Cred ca ati urmarit sau ati auzit de o serie televizata „Friends”, una dintre cele mai reusite, dupa parerea mea. Desi, cu o exceptie – Matthew Perry – actorii sunt lamentabili, tematica face toti banii. Ce n-am gasit pe internet, dar se spune ca subiectul a fost luat din viata reala a unuia din actori – Lisa Kudrow, care a fost… om al strazii.
    Recent am vizionat pe TVR un artistic cu Gheorghe Dinica ca principal. Dinica niciodata n-a fost o vedeta, a avut aproape mereu roluri secundare (mafia, probabil), in general de borfas (uneori comunist, alteori ne-comunist) pe care si le-a jucat cu succes (ori i se potriveau, ori a stiut sa intre in rol). Uneori pierd notiunea timpului si in timp ce urmaream filmul ma gindeam, de ce nu isi ia si el niste roluri cu care sa fie tinut minte. Pentru ca, totusi, cu Dem Radulescu m-am lasat pacalit de TVR (Confesiuni), de data asta am verificat si mi-a parut foarte rau sa aflu ca nici Dinica nu mai este. Cred ca ar fi putut mai mult. Pe timpul meu, Romania a avut actori unul si unul. Si cu cei dinainte, se spune ca ne putem mindri.
    Revenind la spectacolul muzical pe care n-am suportat sa-l urmaresc. Trebuie sa remarc ca romanii incearca sa fie altceva decit ceea ce sunt. Ca si cum le-ar fi rusine de faptul ca sunt… romani. Niciodata cel care copie nu demonstreaza nimic, decit ca este un… plagiator. Sa copii comportamentul, vorba, arta,..altora, nu demonstreaza decit ca nu poti fi mai bun sau nici macar nu incerci. Nu vad nimic bun in asta, dar este ceva mai dureros, ceva care va lucra contra viitorului poporului roman, din subconstientul lui: din aceasta atitudine vad umilinta, pierderea respectului de sine. Cind pe scenele unei tari sunt prezentate opere straine, este un semn de apreciere a artei universale. Cind o filarmonica de renume cinta „Rapsodia Romana”, sunt mindru. La fel literatura. Aici, totusi cred ca este vorba de o mare lipsa a celor de la „popularizarea” literaturii clasice romanesti in lume. Se face ceva vinzoleala cu un „Ionita” sau „Rodica” (nume la intimplare) care critica sau condamna COMUNISMUL si cu asta si-au facut datoria catre …patria cui? Noi ii stim pe altii, pentru ca am fost EDUCATI la scoala. Aia nu-i stiu nici pe ai lor (nici eu nu-i stiu pe astia noi, am incercat ceva beletristica si probabil ca nu ma incint cu una cu doua; de exemplu, sotia a fost inebunita dupa Sandra Brown), dar faptul ca nu se publica traduceri ale clasicilor romani, nu apare IORGA in alte limbi – lumea ne va considera niste inapoiati. Bine ca stim sa cintam la nai, la tambal si sa facem cirnaciori oltenesti. Este foarte bine ca un ui roman sa nu-i pese de ce crede altul (alt popor)despre el, semn de mindrie. Dar uite ca faptul ca suntem priviti de sus (asta este realitatea, indiferent ce vrem noi sa credem), se reflecta si in relatiile internationale – reclama mama comertului. Nu m-am omorit chiar de loc dupa jazz, blues-ul ma atrage cind sunt trist si inlocuieste muzica de pahar romaneasca. Altele, nici in tinerete nu am fost extraordinar – am tinut pasul sa nu ma fac de bafta- de fumat nu fumam, macar niste pasi acolo. Dar sa ma uit la niste (…) despuiate bitiind din picioruse si intre ele una care se schingiueste sa raga americaneste (cel putin bine ca e pe romaneste), scuzati-ma, cu toata buna-vointa (vorba vine), este dezagreabil. Prin asta pur si simplu blocam ce este frumos in muzica romaneasca. Prin ceea ce spun, crede careva ca sunt comunist?
    Moise, o sa-ti fie foarte greu sa-i educi pe romani in promovarea produselor romanesti, atita timp cit ei au in singe promovarea altora in felul alora de a fi. Este un fel de „hais si cea”…

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Octombrie 7, 2013 la ora 02:17

    „Make a foundation of a new society, of a man who never was!”
    Suna cunoscut?
    „Crearea unei societati noi, a omului de tip nou!”
    Este ceea ce se cere in lumea libera.
    Vreti sa treceti prin ce au trecut ei sau treceti podul si mergem impreuna spre ceva nou, fara razboaie?

    Răspunde
     
    1. alex g
      Octombrie 7, 2013 la ora 19:12

      ahhh?

      Răspunde
       
      1. Constantin
        Octombrie 7, 2013 la ora 20:10

        Permiteti-mi sa va explic eu, daca sunt unele lucruri pe care nu le-ati inteles in legatura cu tema. Incepand cu „fenomenul Pitesti”, dezvoltarea multilaterală a constiintei socialiste a omului nou a continuat cu sprijinul oamenilor de cultura, a cadrelor didactice, a personalului specializat din randurile Partidului s.a.m.d., in toate sferele de activitate, pana la Marea Revolutie din Decembrie. Dupa aceea a continuat…si continua. Meserias dl. Dragnea! Cum dadea dumnealui indicatii oamenilor noi de la orase si sate sa se organizeze pentru atingerea prin participare la vot de cat mai multe ori a obiectivelor politice propuse!

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Octombrie 7, 2013 la ora 23:37

          Interesanta reactie. De „fenomennul Pitesti” nu am habar, dar daca este sai dau un nume as zice „fenomenul Washington”. Despre socialism, astia de aici nu stiu prea multe – sunt protejati de cortina de catifea si dincolo de ea nu exista un post de radio „America libera” ca sa- i informeze ce se intimpla dupa Marea „revolutie” din decembrie 1989. De Dragnea,…inca unul la pirnaie, sa fie ca nu-i fratele lui tata si daca va fi pedepsit pentru vinzarea Rosiei Montane, nu mai conteaza acuzatia.
          In orice caz, fuga oarba dupa profit cu orice pret, este suficient sa fii doar muritor de rind ca sa intelegi ca va duce la o separare drastica intre mult prea bogati (care de bolnavi ce sunt la cap, nu sunt capabili sa inteleaga ca nimic nu se poate lua pe lumea ailalta) si dureros de multi muritori de foame (care tot ce vor este sa munceasca pentru o viata normala). Daca asta se numeste … socialism, fie.

          Răspunde
           
          1. Constantin
            Octombrie 8, 2013 la ora 11:08

            Am mai discutat subiectul si, daca nu va suparati, nu as dori sa mai revin, dar concluzia esentiala a fost la momentul respectiv ca nu poate exista socialism fara represiune. Oricat de incantator ar incepe (desi peste tot pe unde a fost instaurat regim socialist s-a facut cu violenta), in cele din urma se ajunge la limitarea libertatilor cetatenesti. Drept urmare, majoritatea „oamenilor noi” din fostele tari socialiste considera regimurile pe care le-au inlaturat la sfarsitul anilor ’80 cel putin la fel de criminale precum regimul nazist (daca ideea de genocid suporta grade de comparatie).

             
          2. sanduCu
            Octombrie 8, 2013 la ora 12:14

            Dl Constantin, intotdeauna am respectat o opinie si tonul respectos. Deacord ca prin socialism, foarte multi s-au obisnuit sa inteleaga cele amintite de dvs. Tocmai de aceia, societatea la care gindesc si altii este una care va lua ce e bun din toate. I se va gasi si un nume daca este necesar. Ce este important de inteles: cind cei care muncesc sa-si cistige un trai civilizat vor avea controlul asupra STATULUI obligindu-l sa-i apere, societatea aceasta nu va mai avea nevoie de nimic altceva. Daca gasiti ceva irealizabil in acest obiectiv, ajutati-ma sa-l corectez. Fara politica, desigur.

             
          3. dan onofrei
            Octombrie 8, 2013 la ora 23:08

            Marea lady a Europipiei doamna MArgret Teacher avea o vorba -socialismul, e cea mai buna forma de stat atita timp cit poti sa umpli troaca cu mincare la purcei:Cred ca avea dreptate si ciar daca nu avea istoria i-a dat dreptate prin falimentul URSSS si a intregului compact de rasarit.
            Capitalismul cel putin mobilizeaza omul sa gaseasca solutii inteligente pentrru supravietuire -cercetarea in a gasi forme noi de energie:Chiar azi ne bucuram de noii premianti la fizica cu Nobelul ,cei doi care au tratata teoria materiei X cercetaqta decenii la CERN si acum dovedita .Deci se merge inaninte desi avem si insuccese dar se cercerteaza nu se doarme sau sa se miorlaie permanent ca ii cade copilului drobul de sare in cap!

             
          4. sanduCu
            Octombrie 9, 2013 la ora 00:33

            Draga Danut, nici in Germania nu se urmareste CNN?

             
    2. dan onofrei
      Octombrie 8, 2013 la ora 21:56

      make (Tradus romaneste MACHE!!) love (tradus rtomanestze demahala de Bucale ano 70 (Ai lovi-o) not war(prescurtarea de la warsovia-si tartatul ei deatunci care ne-a dus in grad ca ne-au vindut cu üpile cu tot)
      DFeci SAndule tot mai bine lozinca
      PROLETARI DIN TOATE partile faceti sex !!
      Lauti mexemplu cateilor bagabonzi (Maidanezii ) si in multiti-va ca sa fiti din ce in ce mai multi si puternici si sa dezvoltati industria grea baza a viitoarelor voastre succese proletare !!!
      …dupa aceea abia vine multilateral dezvoltatacind oa sa curga laptele si miereaqc la fiece colöt destrada(Asta cu laptele si mierea va jur e reala mi-o povestea tatal adoptiv dela primeloe se3dinte departid cind asa le povesteau püreopagandistii nu maminmtea era prin anii 50 !!!) Prin aqnii 80m incepeai sa stai la coada de la 4 noaptae pentru 1 (unul) Litru lapte

      Răspunde
       
      1. un turist
        Octombrie 8, 2013 la ora 22:19

        DanOnofrei: Mai incet cu sexul, ginditi-va la virsta ca si motorul se mai poate gripa la turatii mari.

        Răspunde
         
        1. dan onofrei
          Octombrie 8, 2013 la ora 22:54

          sa traiti la München (stiu ca sinteti puritani acolo)dle.un turist ,noi aici in Hessen avem alta atmosfera si o bagam mai in vitezaci la capitolul asta nu dam un pas inapoi.Si si asa ce vreti sa traim cit pietrele de moara ?:Ii lasam pe astia tineri sa vina in viteza ,au nevoie de loc:Vedeti de aia ies eu la pensie cu 63 si dvs vreti sa munciti pina lö 80:SA am mai mult timp cu fetele si mai putini bani in buzunar:BAnii n.aduc fericirea -sexul da.

          Răspunde
           
          1. un turist
            Octombrie 8, 2013 la ora 23:06

            Vroiam numai sa va spun ca daca motorul se strica sint anevoioase reparatiile si scumpe pe deasupra. Stau si vad pe termometru 23°C si asta nu in casa si puteti crede ca nu este cazul sa fi puritan.In ceea ce priveste finantele si eu m-am lasat de adunat ca nu le iau cu mine mai tirziu. Cred ca la 63 de ani ma opresc si eu de la balamuc. Da cu frumusetile creole de pe plaja puteti sa va dati seama ca batrinatea nu a inceput inca.

             
          2. dan onofrei
            Octombrie 8, 2013 la ora 23:12

            ..la marele Udo JÜrgens era..mit 666 Jahren fängt das Leben an ..deci pina atunci mai am …

             
          3. sanduCu
            Octombrie 9, 2013 la ora 00:38

            Nici o grija, Dl Unturist, sun masinile astea (treadmill) de fitness: tu stai si soseaua merge.

             
  • alex g
    Octombrie 6, 2013 la ora 23:23

    Super! Reportajul! Mai faceti din astea!

    Apropo si de Fier beton..va dati seama..daca Balastul ar fi eliminat complet? Si betonul cu 50% mai gros? Atunci chiar ca s-a construi mai repede..si mai solid..

    Sau..sa facem balastul din buiandrugi!

    Răspunde
     
  • ecaterina
    Octombrie 6, 2013 la ora 21:28

    constructia de autostrazi an Romania creaza si face sa creasca profitul baietilor smecheri din politica si din afaceri cu bani publici.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 6, 2013 la ora 22:56

      stimata domna Ecaterina -pai asa cum comentati inseamna ca la atita circumspectie acolo sa nu mai miste nimeni nimic un deget:SA nu se mai faca nimic sa se bage toti in pivnita si sa isi suga degetuL:Nici chiar asa cu tot respectul pentru dvs ca domna. Deci la orice actiune economica de anvergura nu se poate sa nu fie gasite si organe de control capabile profesional si incorupte??SAu sincer ….sint chiat toti stricati la masele in acea tara??????Totusi nu cred uite domnul Guran ne documenteraza cu adevaruri.Si dinsul e stricat????Deci fiti sincera doamna toti sint stricati acolo???????Inseamna ca e molima nationala care sc transmite deja in fatus??!!!Deci si bebelusii la maternitati sint stricati si corupti doamna ???Si cei dee la gradinita si scoli primare si licece sau facultati de aiai acolo stau cu camerele de filmat pe toti -securitate totala ???Poate de multe ori exageram cu circumspoectia noastra dusa parca la paranoia.Cumva treaba trebuie facuta si deciziile trebuie luate :SA stiti i ntehbnica este asa dau exemplul din meseria mea trecuta :esti pus sa proiectezi (noi numim in GErmania sa construiesti ) o masina unealta sa zicem sau o instalatie completa partea de comanda ,o termini ,multumiti si tu si clientul dar incet incet vezi in timp ca ..una ,alata ,multe multe se aduna junde ai facut greseli ca om de tehnica:Deci nimeni nu e perfect sintem oameni si gresim :DAR la urmatoarea cauti sa te depasesti si corectezi:Apoi vin altele si ass numai cu rabdatre trec anii si masinile devin din ce in ce mai bune pe o parte :Asa si cu politicienii nostri ,cumva iau decizii si nu mereu ca si la casa omuui decizia este cea mai buna:Corupotia cu buna stiintza e altceva e gravitate majora si trebuie aspru pedepsita nu se pune intrebare:O saptamina buna la munca si familie .
      Este corect astfel de mari santiere trebuie strict controlate de experti finantisti care banuiesc cel putin nu pot fi toti corupti

      Răspunde
       
    2. sanduCu
      Octombrie 6, 2013 la ora 23:51

      D-na Ecaterina, ce spuneti este adevarat, dar nu generalizati corect. Nimeni nu se naste hot si cind fura o face de nevoie, cel putin prima data. Hotia apare unde sunt conditii si daca merge si hotul se obisnuieste. Daca se doreste o remediere a situatiei, trebuie studiata si inlaturata cauza, efectul va dispare de la sine. Sunt convins ca stiti care este cauza, concentrati-va pe solutionarea ei.

      Răspunde
       
  • Cris
    Octombrie 6, 2013 la ora 21:12

    De asta nu are Romania niciodata bani in bugete. Ca se fura ca in codru cu contractele, in specia prin Primarii si autoritati precum CNADNR. Se umfla cifrele asa de tare incat niciun buget nu ar putea face fatza. E modul in care alesii nostri, stiu de ani buni sa spele banii. Nu fac o lucrare de durata, fac una de mantuiala ca sa paota interveni la ea in fiecare an, alimentand cu bani Mafia.

    Solutia este PUSCARIA !!! In alte tari justitia functioneaza.. la noi nu… La noi pana si Justitia a fost amanetata de smecheri. Aia care ne dau noua lectii de democratie si austeritate… care ne tot indeamana sa strangem cureaua ca sa poata costa o autostrada de parca ar fi construita pe Marte.

    Răspunde
     
  • George
    Octombrie 6, 2013 la ora 18:27

    Se pare ca la noi nu merge nici capitalismul si nici socialismul ! Oare ce ar trebui sa facem sa mearga ceva ?
    Stie cineva ?

    Răspunde
     
    1. Cris
      Octombrie 6, 2013 la ora 21:06

      Trebuie bagati escrocii la Puscarie e clar…Apoi trebuie sa stabilim ce fel de capitalism ne dorim. Din asta salbatic doar pentru „locurile de munca”.. nu mai merge… nu mai pune nimeni botul. Ori capitalism sustentabil, in armonie cu mediul si cu salarii rezonabile ori deloc.

      Răspunde
       
      1. dan onofrei
        Octombrie 6, 2013 la ora 22:00

        Stimate domnule CRis -un baiat f.inteligent puneti punctul pe I:De altfel aceasi intrebare se pune si in GErmania:Stim cu totii ca deviza de decenii de dupa WW2 WEITER SOOO!!!-tot inainte ca si pina acuma nu mai tine:NU mai are sustenabilitate caci resursele sint majoritar epuizate:Stim cu totii ca trebuie schimbat major mai ales conceptul de crestere economica !!!Adica nu mai intelegem intre timp ca o tara desi noprmala (cazul Greciei sa zicem sau al Italiei)sa fie tratata cu minus puncte in fata lumii daca nu are crestere economica majora:Cindva doar sintem intregi la minte ne dam cu totii seama ca este o mare dar imens de mare gogorita predicata de cei care secole au facut jaf ca sa isi umple punga cu galbenei:
        Deci stim si cu totii ca intr-o tara atit de generoasa in natura ca Romania -bogatii naturale ,clima relativ stabila si temperata nu cu excese se poate trai ca regii in FRanta!!!!DAca lumea vrea sa accepte ca asa o tara este o tara la inaltime si fara catalogare A++ de agentii de rating gen Standard & Poors.Clar se pune intre timp problema grava acolo a emigratiei masive de mina de munca calificata deci mai are tara oameni in stare sa vrea sa munceasca serios??? si sa isi foloseasca singuri resursele bogatiei internecafre nu sint putine.printre altele cele mai bune paminturi ecologice pentru agriculöotura din lume !!!??SAu sinteti numai la alergat dupa investori straini (Care dupa ce fac plinul pleaca cum au venit mai departe unde salariile sint mai mici-asa definitul aici in Germania :KAravanekapitalismus -capitalim de satra de cort!!)) si fonduri pe care le numiti nerambursabile dar care sigur sint tot gogorite atita timp cit tara sta la picatura de iinfuzie FMI care a dictat inchidertea regiilor nationale mari.
        Oricum una este clar nu peste 20-30 de ani dar viitorul este numai al unei societati bazate 100% pe concept ecologic grefat pe economia tarii.Dsv ca tineri o veti trai dar temele sint multe pina atunci si se pare cea mai importanmta va fi punerea in fabtricatie in masa la pret accdesibil a motorului cu celula de aradere cu H2 .
        Pentru dsv acolo am mai comentat mai important ca orice ar fi realizarea de zone metropolitane carfe legind orase mari sainclöuda in retea infrastzructura consistenta mai laes cale ferat asi reteaua rurala cared are un imnes potentila agricol si de trai devioat extrem de sanatos.Sint convins ca veti face si veti avea un cistig imens .VA trebuie si rabdare si munca cu capul ,devi bine gindit inainte sa alegeti optiuni este la fel de3adeevarta va trebuie lideri politici nepatati dar asta este dificil oriunde in lume :Si la Chinezi intre timp :IAr extern este cel mai complicat pe ce parte stati caci nu sintei tara neutra si izolata apartineti de NATO si trebuie sa va pastrati angajamentele

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Octombrie 6, 2013 la ora 23:30

          Danut, „nu sintei tara neutra si izolata apartineti de NATO si trebuie sa va pastrati angajamentele”, neutralitatea se acorda sau se impune – la fel ca embargo-ul. Orice contract are si reziliere, casatorie si divort – care sunt avantajele pe care le aduce NATO Romaniei?

          Răspunde
           
      2. sanduCu
        Octombrie 6, 2013 la ora 23:24

        V-ati gindit ca probabil veti injumatatii populatia? Puscariile si ele costa, si pentru multi se poate trai fara griji acolo. „Ori capitalism sustentabil, in armonie cu mediul si cu salarii rezonabile ori deloc”, este foarte vag spus, dar daca deloc, aveti o alta solutie?

        Răspunde
         
    2. sanduCu
      Octombrie 6, 2013 la ora 23:19

      Ati ajuns la capatul rabdarii? Ati face orice ca sa mearga mai bine? Sunteti singurul sau mai multi? Se poate discuta pe cea mai buna sugestie pe care o aveti.

      Răspunde
       
  • un turist
    Octombrie 5, 2013 la ora 23:19

    Singura autostrada pe care am circulat in Romania a fost cea de la Turda la Cluj dar am vazut-o buna. Aici unde ma aflu acuma este o tara fara traditii si o insula cit un judet Roman si sint multi Chinezi care fac autostrazi dar diferenta este ca ei LUCREAZA si nu se fac numai ca lucreaza. Am intilnit un grup de Romani si am intrat in vorba si ce este dureros nici ei nu mai prevad un viitor stralucit pentru Romania. In gluma mi-a spus unul–Mai neamtule tu sti ca in vreo citiva ani daca cineva declara razboi Romaniei nu mai are cui ca toti o sterg si mai ramin cei care si asa nu au habar de nimic–-.Citeodata nu-mi vine a crede ca situatia este de asa natura sa mearga din prost in mai prost.Platesc si eu ceva impozite in Romania dar nu mult pentru mine si ma gindesc ce se intimpla cu acesi € care ii platesc anual si pe alta parte nu inteleg aceasta harababura.Cu timpul se vor face rari si acei investori care mai sint activi daca numai stirile negative sint la zi si la moda. Valorile Romaniei trebuie vazute si intretinute bine dar tocmai inversul este realitatea, exploatam pina mai iese ceva si pe urma potopul dupa noi.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 6, 2013 la ora 04:05

      Dl Un turist, ma adresez dvs dar de fapt e pentru toti. Este evident ca ramanii sunt intr-un impas, aparent fara iesire ceea ce inhiba tot mai mult. Cel mai rau este ca multora, sper ca nu este vorba de o majoritate, li s-a insuflat ideia bolnavicioasa ca cineva va vani sa faca si sa dreaga in locul lor. Nu este vorba ca ei se fac ca muncesc, este vorba ca spera sau asteapta un investitor. Pe dracu! Chiar daca, prin absurd va veni, nu va face nimic pentru ca banii nu fac nimic. „Bottom line”: daca nu faci nu se face! Si nu trebuie sa muti Luna de pe cer, faci ce poti si sa faci pe pamintul tau, sa faci pentru tine. Este vorba de auto-mobilizare, care as vrea sa inteleg ca este mai mult decit o auto-motivare. Indiferent daca ai interes sau nu trebuie sa faci ca altfel nimeni n-o sa-ti faca. Am fost in aceasta situatie de citeva ori, ceea ce explica de ce sunt atit de ne-induplecat si indirjit cind cineva, oricine, imi sta in fata. Nu ma lasi sa fac ce stiu eu ca trebuie facut, te rad si tot o fac. Stiu ca „dupa razboi multi eroi s-arata”, dar nu-mi pasa. A doua greseala este sa-ti pierzi timpul cu hotii si coruptii. O chestie fara cap si fara coada, si sa zicem ca ai terminat, ai rezolvat ceva? Tot trebuie sa pui mina sa faci. Daca bagi jumate de tara in inchisoare (fara exagerare, cam asta ar trebui sa faci) care-i cistigul, dreptatea? Alta greseala este ca au nevoie de cineva cu mina de fier, dar nu-l vor pentru ca vor sa fie liberi si democrati. Cind esti strimtorat, esti pe marginea prapastiei (chiar daca nu esti trebuie sa te consideri asa, este singura situatie care te va determina) incepi sa judeci la rece. Ori te organizezi singur ori te lasi organizat si trebuie sa gasesti organizatorul si sa-l sprijini. Nici un conducator in toata istoria nu a reusit sa se impuna singur, intotdeauna a fost sprijinit. Dar a fost conducator – a stiut ce vrea, a stiut cum sa faca si a facut. Atita timp cit nu ai un conducator adevarat, vei continua in deriva pina te scufunzi. Abia acum, chiar ca nu mai e nimic de facut. Valoarea unei tari rezida in valoarea poporului ei, sunt tari care n-au resurse naturale, si se dezvolta. Fata de ce discut aici, opozitia fata de proiectul cu cianurarea la Rosia Montana este doar una din ultimele zvicniri spre viata, pentru ca poporul se lasa taraganat. Nu este suficient sa fii contra (chiar si cind ai dreptate), trebuie sa ei initiativa, sa ai obiective, trebuie sa ai un plan de lucru cu propriile resurse. Trebuie sa incepi si sa continui singur, dupa ce reusesti sa dovedesti ce esti in stare, vei negocia ajutoarele care ti se vor oferi. Cind spuneam ca trebuie sa smulgi de la viata ce-i al tau, cineva m-a interpelat – foarte usor. Nu trebuie sa asteptam potopul, va veni. Trebuie sa ne construim barca.

      Răspunde
       
      1. un turist
        Octombrie 6, 2013 la ora 21:29

        SanduCu: Am discutat cu acest grup de Romani si i-am intrebat ca daca i-si permite excursii pe Mauritius trebuie sa mearga bine in Romania si stiti ce mi-au spus. Mai frate daca esti prost si nu furi in Romania sau faci niste afaceri dubioase nu ai cum sa avansezi. Este risc dar merita.Cel care este cinstit si are cap o va scoate si el cumva dar este greu ca din munca cinstita nu ai cum sa te imbogatesti. Dupa cca. o ora de discutii mi-am dat seama cu cine vorbesc era dupa mine tot un angajat public pe undeva linga Bucuresti care la timpul potrivit a inselat o interprindere din Bucuresti care facea odata masini agricole.Restul de prosti cum spunea o sa o duca bine la sfintul arhanghel. Deci la ce sa se astepte singura solutie–Daca ma ajuta D-zeu. La anul si la multi ani.

        Răspunde
         
        1. dan onofrei
          Octombrie 6, 2013 la ora 22:32

          Stimate domnule un turist .intradevar din munca cinstita nu te imbogatzeste sa te plimbi lunar spre Mauritius dar din munca cinstita platita onorabil de patroni se poate trai onorabil.DAca ei acolo vor forta prin sindicate serioase pe acei investori straini ca la munca de calitate si onesta sa li se asigure salariile minime Europeene ,mai comentam la ei sa zicem cel putin 7 Euro /ora munjca necalificata normala fara supraore:Atunci si ei majoritatea pot trai nu in bogatie dar se vor descurca si inca onorabil .DAca insa sint dusi de nas cu salarii prea mici iar supermarketurile le vind la pret de vest produse se vor vedea permanent tentati sa fure si depalideze:Deci au nevoie de sindicate dupa modelul Gerrtman IGMettal si IGBergbauchemie:FAra discutii si atunci va merge sigur treaba:Probabil ati intilnit parveniti si fosti ciobani de gen Gigi Becali de la care ce sa te astepti??Deci oameni simpli as zice pimitivi.DAr tara are si inca (cit o mai avea ca astia pleaca incet incet dar toti pina la urma asa ca indienii papuasi in jungla unul dupa altul)deci au si extrem de multi oameni onesti care vor sa fie(vor sa fie dar nu pot) corecti in munca si nu delapideaza.Eu zic cumva cumva vor reusi chiar daca investorii straini se supara pe ei si pleaca mai departe in Rep Moldova si mai departe spre ASsia:DAr nu cred ,ca au potentzial si in Romania pot cistiga frumos si investorii dar si ei .Oricum ei sint o tara de tranzit importanta si si asta este un mare avantaj al lor vorbind economic cu iesire la MAre .Eu zic ca GErmanii daca isi iau in serios rolul de ai ajuta trebuie sa le scolarizeze tineretul, in meserii dar nu teoretic ci practic in firme mici chiat ca model didactric cu mastri si inginetri si tehnica de la noi:Asta se poate si investitia se va face platita pentru Europa deceniiloor viitoare care va fi complet unita nu dezbinat ca acuma .Deci am mai discutat cu dvs. a fost si o greseala de cocept cu industria germana in ai spijini concret ca viitori parteneri economiciadica mai intiki deia ptregati la standard tehnic actula la ei acasa :CAci nu se face platit daca isi parasesc propriile tinuturi sa lucreaze aici cind pot. Si acasa daca li se creaza conditii de calificare practice pot fi un mare spijin pentru o Europa unita de miine :CAci ma repet daca li se da o mesertrie in mina li se pune deja piinea si cutitul de tineri in mina deci vor avea viitor si cu eio noi toti in Europa:DAr asa vedeti ce timpuri traim ??!!

          Răspunde
           
        2. sanduCu
          Octombrie 6, 2013 la ora 23:35

          Dl Unturist, cei ca asta sa nu se mai intoarca, Romania se va reface si nu are nevoie de astia nici inainte si nici dupa.

          Răspunde
           
          1. un turist
            Octombrie 7, 2013 la ora 22:00

            Draga d-le Sandu pacat dar astia sint cei care infecteaza mintile majoritatii si ce este mai grav au si sprijin.

             
      2. dan onofrei
        Octombrie 6, 2013 la ora 23:03

        stimate dle SAndu du CAnada perfect comentat dar din pacate barca e prea mica .MAi bien sa ne construim VAporul si inca unul de tonaj mare ca valurile nu vor fi mici daca bvin si vor veni cu siguranta:Pina la urma tot dl.Prezident Basescu ne salveaza fratilor ca dinsul e comandir de nava facem noi mistio de dinsul da sa vezi cum o sa ne milogim de dinsul sa ne imbarce si pe noi :O sa ii lustruim si ghetele de comandir

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Octombrie 6, 2013 la ora 23:40

          Draga Danut, daca nu stiu ca siferul a mai omorit oameni intr-un accident, ma urc in aotobus. Daca stiu ce antecedente are, as fi idiot sa ma mai urc, mai dai o sansa cind nu ti-o risti pe a ta de a trai.

          Răspunde
           
  • Atentul
    Octombrie 5, 2013 la ora 17:06

    Eu zic ca atunci cand avem un parlamentar, poate, poate am ziz, avem un om constiincios, care chiar crede ca e pus acolo in slujba poporului, cand avem doi parlamentari, avem deja o disfunctie fata de interesele din tara si pentru cetateni, dar cand avem de-a face cu peste 600 de parlamentari(cetateni romani!) avem de-a face doar cu, grupuri de interese si lobby-isti. Pe cine vedeti voi sa apere in acest caz economia romaneasca, cand interesele de grup nu pot fi de ex. interesele economiei, in speta in acest caz interesele industriei de ciment?(industrie aflata in mana investitorilor occidentali)

    Interesul politicianului local, regional si national nu poate fi decat unul, interesul unui grup, interesul carpelilor de tot felul, al reparatiilor eterne, al coruptiei la orice nivel. Daca o autostrada nu va trebui reparata 20 de ani(ca in Germania), ce-i mai pica parlamentarului roman si politicinului local?

    Răspunde
     
  • XX
    Octombrie 5, 2013 la ora 16:47

    Reducerea CAS sau creşterea bazei salariale neimpozitate? Pentru ce va opta guvernul pentru bugetul 2014
    http://www.zf.ro/politica/reducerea-cas-sau-cresterea-bazei-salariale-neimpozitate-pentru-ce-va-opta-guvernul-pentru-bugetul-2014-11460299
    de cind bat eu toba si pe aici de cresterea bazei neimpozabile. Vad ca in sfarsit nea PONTA isi mai citeste eamilurile sau cineva ia spus ca se pregatea o propunere legislativa pentru marirea bazei neimpozabile.
    Acum sa vedeti citi deontologi o sa se arate, si osa despice solutia in mii de parti, de parca ei au fost cu IDEEA.
    @Moise
    poate iti aduci aminte de cite ori am scris pe blogul tau, si sa le tai avantul muncitoresc 😉

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Octombrie 5, 2013 la ora 11:55

    Moise, multumesc pentru autostrada. Pe cind un tunel sau un baraj?
    Mai intii am sa rezum informatiile:
    = autostrada romaneasca: 150-200 cm balast + 3 straturi de beton asfalt (10+7+5 cm); viata 2 ani. La romani spuneti ca se ia pietris de riu, se pune in camion si se varsa pe drum, asta fiind balastul.
    = autobahn german : 19-25 cm balast + 5 cm asfalt (adica de 8 ori mai putin balast + de 6 ori mai putin asfalt); viata 30 ani.
    Acum observatiile:
    La nemti observ ca s-a folosit balast de riu 1” granula maxima, pe un strat de 40 cm, adica de 5 ori mai putin decit la romani + 26 cm beton dublu armat + 13 cm asfalt cu granula maxima de ½” tot de riu, adica de 3 ori mai putin asfalt decit la romani.
    Comentarii si concluzii:
    Pentru ca structura drumului difera functie de natura terenului, intensitatea traficului si tipul materialului este un pic dificil a se face comparatii. Dar ca ordin de marime, pe orice structura, costul materialului si manopera este cam egala intre materialul granular si invelisul asfaltic. Acuma pornind de sus in jos. Nu pot sa fiu convins ca nemtii nu au folosit 2 strate de asfalt, si am sa ma explic. Indiferent ce structura ai, minimul de 2 strate asfaltice este necesar, pavajul are rol de preluare elastica a presiunii traficului – adica sa protejeze si masina si structura de trepidatii. O miztura asfaltica co o granulometrie de 10 ori mai mica decit grosimea stratului unic (cum s-a vazut in clip) nu poate conferi stabilitate indelungata. Mai ales ca agregatul folosit in amestec este de riu, deci cu absorbtie mica. Cind am fost in Germania am observat acelasi lucru, si le-am aratat efectul pe drum de 1-1.5 ani (cum mi-au confirmat ei): agregat lustruit, dislocat din pavaj (lipsa de aderenta) si serii de crapaturi longitudinale (structura neprotejata sau proiectata gresit). Asta era cam cu 20 ani in urma. In orice caz, presupunind ca au imbunatatit tehnologia, folosind „modified bitumen” care este un bitumen polimerizat si adaptat la un tip specific de agregat si cu un continut de sub 4.8-5.0 % bitum (sa-i spunem natural, desi si acesta se separa pe clase functie de duritate si viscozitate, si deci folosit in diverse imprejurari), evitindu-se astfel „transpiratiile” sau cum spun ei „singerari”. Ma astept cam in mai putin de 6 luni sa le apara „urma rotii” (primul defect care apare cind pavajul nu este corespunzator cu rigiditatea structurii). In orice caz este un amestec impermeabil, adaptat climei. Bitum modificat, am folosit si noi in Israel, dar cu agregat concasat si datorita climei si la o granulometrie asemanatoare ne-am invirtit in jur de 4.6% continut. Bitumul polimerizat revine aproape dublu . Sunt convins ca vor reveni cu un al doilea strat peste 6 luni, si cu rol de „reinoire” dar si pentru faptul ca atunci cind va fi necesara inlocuirea pavajului asfaltic ( nu peste 3 ani) folosind faimoasele lor Wirtigen, va fi necesara o „zgrijelire” de cel putin 6-7 cm adincime, adica cam jumate din stratul existent. Avind in vedere proportia granulometriei fata de grosimea de 20 cm (nu pot crede ca cineva isi permite sa compacteze 40 cm deodatape un strat de finis) aunui strat de balast, nu cred in stabilitatea acestei substructuri pregatitoare pentru o placa de beton armat. Probabil asta ar fi unul din motivele pentru care au marit latimea umerilor drumului de la 60 cm la 120 cm, nu numai sa faca loc de refugiu pe autostrada. Toate placile de beton sunt armate, probabil ca ei folosesc turnarea continua (noi o foloseam numai pentru balustrade, care ramaneau la vedere si aveau deja destule crapaturi – clima arida si aditivi de intarire rapida). Nu ma hazardez sa estimez viata acestei structuri (nu cunosc solul pe care a fost construit ce s-a aratat in clip), dar 30 de ani fara repavare din 5 in 5 ani mi se pare mai mult decit imposibil. Totusi vorbim de astfalt si de elasticitate, care nu pot fi jonglate, chiar daca asta pare a fi o combinatie de flexibil cu rigid. La pret batem cam la fel, pavaj asemanator, la structura ce dau pe betonare dau pe sub-structura. Nu vad diferenta. Poate doar in mismasurile romanesti.
    Apropo Moise, daca ai sa ai timp arunca un ochi pe proiectul „axa nordului” din Maramures. Autoritatile considera ca tunelul pe sub Gutai ar putea oferi o dubla deschidere: una spre UE si alta spre Ucraina – Rusia.
    http://www.cjmaramures.ro/detaliu.aspx?eID=2386&t=programe&Node=13
    852 milioane euro pentru 83 km, cu tot felul de lucrari de arta, inclusiv un tunel de 4.4 km,… si tot mi se pare extrem de piparat, dar UE da ca e interesata. Se pare ca initial ar fi fost vorba de austrieci, pe urma niste italieni, acuma se discuta cu niste chinezi. Ai sa te crucesti.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 5, 2013 la ora 12:04

      Italienii au spus ca vor face tunelul pe gratis daca li se permite sa care in Italia tot ce scot ei din tunel – asta negociere…

      Răspunde
       
    2. miraj
      Octombrie 5, 2013 la ora 14:40

      Si totusi, eu merg de mai bine pe autostrazi nemtesti si nu am prea vazut „spurrille”, nici macar pe drumuri nationale sau pe autostrazi in prag de reabilitare, daramite pe autostrazi noi.
      La noi in schimb cam peste tot. Pe soseaua de centura a Bucurestiului, de ex., au aparut imediat dupa ce a fost refacuta.. unele gigantice.
      Stii cumva sa ne spui ce tehnica a fost folosita la autostrada Pitesti-Bucuresti, aia de s-a facut la propriu praf si pulbere dupa mai putin de 3 luni?

      Răspunde
       
      1. Moise
        Octombrie 5, 2013 la ora 16:24

        doua tronsoane ale a1 facute in 1970 sunt pe fundatie de beton. dar si lor le-a expirat vremea. au fost refacute in 1999-2000, dar banii nu au fost de ajuns. bucata refacuta fara structura de beton s-a facut praf la primul frig.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Octombrie 5, 2013 la ora 17:56

          Singura autostrada construita cu structura rigida (placi de beton) a fost Bucuresti-Pitesti, inteleg ca aceasta este a1. Era deja „pe duca” inainte sa plec, prin 1980. Nu a avut pavaj asfaltic. Acest gen de structuri s-au practicat si in Canada cu mult inainte sa vin aici. Fusese construita astfel si Haifa-Tel Aviv. In Israel se sperase ca va da rezultate mai bune pe nisip. Asa ceva nu se mai face, sunt ieftine, rapid de executat dar refacerea este problematica. Nu se pune problema de intretinut. Ce am vazut ieri ca se practica in Germania, este un hibrid intre cele doua tipuri de structuri. Faptul ca au adaugat un pavaj asfaltic deasupra, va atenua impactul cu traficul, iar daca vor reveni cu al doilea strat (nu prea tirziu, chiar si unul de numai 7 cm), va prelungi viata structurii. Asemenea structuri au neaparata nevoie de un drenaj perfect, altfel la o eventuala inundatie vor fi desfiintate. Procesul de imbatrinire al structurii rigide este ireversibil, adica n-ai cum s-o refaci – inlocuirea drumului te va costa la fel ca unul nou. Structura flexibila poate fi remediata selectiv, iar drumul redat circuitului fara cheltuieli importante. Deasemenea se pot adauga intersectii noi, simplu. La cele rigide ai probleme. Cine a lucrat in canalizare, la instalarea conductelor de beton stie la ce ma refer. Absolut, orce lucrare daca nu este facuta cum trebuie, care-va-sa-zica nu e buna. Tot ce am spus aici se refera la lucru bine facut. Daca balastul nu este de calitate, daca compactarea un este uniforma, daca proiectarea nu corespunde tipului de sol – rezultatul se vede in citeva luni. Moise, un drum conceput cu structura rigida, nu poate fi refacut decit integral, ori cu acelasi tip rigid, ori flexibil – nu poti alterna. Asta explica ceea ce spui, conexiunile sunt de nerealizat.

          Răspunde
           
      2. sanduCu
        Octombrie 5, 2013 la ora 18:23

        Despre Bucuresti-Pitesti, cred ca aveti explicatiile mai jos, in raspunsul pentru Moise. Am doar o mentiune, aceasta autostrada nu s-a distrus in 3 luni cum spuneti, abia prin 1981 a inceput sa aiba gropi (lipsa fragmente din placa de beton), betonul a inceput sa cedeze cam dupa vreo 3-4 ani, dar mai putea fi practicabila. Aceasta faza nu va putea fi observata in Germania pentru ca este acoperita, dar cind betonul se va prabusi, toata autostrada va trebui refacuta complet (asumindu-se ca si acolo unde inca mai rezista, nu va mai dura). Pe timp de ploaie deformatiile pavajului sunt foarte vizibile, iar in portiunile in care este necesara frinarea (deci fenomenul se repeta frecvent) asfaltul, chiar doua straturi, ne-avind posibilitatea sa transmita efortul structurii flexibile (efectul Mohr), va degenera intr-o „valuire” pe care se simte la trecere. De fapt cine se ocupa de intretinere, daca isi face treaba, soferul nu va percepe nici o problema. In Germania, au un sistem foarte bun – reteaua de drumuri este regionalizata si data cu contract unei firme. E mai ieftin sa intretii la timp decit sa repari, si neamtul stie asta. Ceea ce am vazut eu, acum 20 de ani, era cam peste tot – chiar si acolo unde am facut fotografiile (pe care le am) crapaturile (cauzate de instabilitatea fundatiei elastice – si neamtul e om si deci supus greselilor) erau caracteristice deplasarii laterale a structurii (intr-o parte aveam versant iar in cealalta parte era riul – nu stiu ce riu, dar pe celalalt mal se gasea statia pilot de clasare a agregatului de riu), datorata unui drenaj insuficient. Trebuie sa ma opresc. Imi place prea mult, meseria asta.

        Răspunde
         
      3. dan onofrei
        Octombrie 5, 2013 la ora 23:44

        domnule stimate miraj-cu scuzele de rigoare dar poate zburati cu helicopterul sau avionul si de sus se vede mai putin si nu se simte deloc_Deci daca si politicienii germani au fost obligati sa declare public(nu mai spun de toti ziaristii care bat d emult clopotele de alarma ) ca starea tuturor strazilor in Germania egal ca autostrazi sau sosele federale este cam in proportie 40% decimata ,recunoscut si de renumitul si cel mai mare club Europeean auto ADAC-ul!!!!!°Deci toate soselele sint ca un imens covor oltenesc peticit , se circula ca la coana chiritza in Provincie sau ca la nenea IAncu inscrisorae pierduta cu dandanache -clopoteii faceau linga– linga linga!!!!SA fim seriosi este o catastrofa nationala azi se cirpeste aici miine se sparge dincolo.Sintem, blocati de santiere interminabile.De vina este supratraficul caci Hitler cind a inceput autostzrazilö numai cu asa un trafic infernal nu a socotit cu expertii sai:Tin minte cind am poposit in Germania prima masina am condus-o prin n85 pe la HAnovra si circulam aproape singur pe autostrada Braunschweig _HAnnover:Astazi sotia face de la noi de acasa la FRankfurt OSt pe criminla autostrada A 661 pentru nici 30 Km de multe ori si peste o ora :Pe linga traficul imenms de camioane sint interminabilile santiere de reparatii azi repara in citeva luni din noudeci punct si de la capat:Nu va mai spun circulatia pe renumita A3 spre Romania de la FRankfurt la PASSAU pe lungi portiuni mai laes multe numai betonate SI VA ROG APOI COMENTATI._deCI SA O LASAM MOARTA ADICA PURCEAUA E MOARTA DE MULT IN COTET SI BANi NU MAI SINT -de akltfel este casi decis ca in curinds sa se oblige strainii la texe la autostrazi ca nu mai au bani de reparatii deci economisiti la öpusculiota vba fi si la noi ca si in Austria taxa de tranzit
        DAr ccum spuneam asta este rezulataului unui tragic mai ales greu de camionae de 40 tone in mod exagerat adica asa o frecvenata nu a socotit nimeni initial.DA inca sint in regula autostrazile la maghiari dar si acolo vad ca incep sa se inmulteasca santierele.Deci azi e bine in citiva ani e rost de reparatii.dar nu avem ce face si traficul va fi si mai mare caci nimeni nu este dispus sa transbordeze camioanele pe calea ferata cum ar face o societate de oameni normali la cap cu viziune la viitor:Toti vedem numai una in fata locuri de munca si crestere economica !!!O sa vedem cit ne va suporta pamintul cu sportul asta in forta contra intereserlor noastre naturale -aerul pe care il respiram si distrugertea garantata a climei globale pentru generatii nu prea indepartate:Deci dupa mine potopul??!!

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Octombrie 6, 2013 la ora 05:22

          Multumesc Danut, dar hai sa spun si una buna. Eram in concediu, dar nu m-a oprit nimeni sa deschid ochii. Am fotografiat diverse aspecte, reale in santierele astea – nu m-a asteptat nimeni sa-mi vinda gogosi. Am vorbit cu oamenii, le-am spus cu ce ma ocup. Am inteles si bune si mai putin bune, in general bune. Uite una: se lucreaza pe o jumate de drum, deci traficul pe jumatatea libera trebuie dirijat. In Israel noi il dirijam cu doi oameni care puteau fi folositi foarte bine la altceva, ba mai plateam si politia, cind eram in apropierea unei intersectii. Nemtii au niste semafoare, pe baterii care fac un duet perfect sincronizat (rosu intr-un capat si verde dincolo),SEMAFOARE nene, aveau si galben. M-am intors la munca si am cerut sa avem si noi pe fiecare santier, mi-au spus .. niet. La citiva ani dupa aceia, merg la Sf. Ana. Si pe aici am fotografiat. Fara suparare, dar la munte se lucreaza mai organizat. Pe un drum de munte, intilnesc un greiderist, era singur. Primea din cind in cind un camion de balast si largea virajele. Am facut citeva poze si discut cu el. Era de etnie maghiara, a vazut Dacia de Bucuresti (aunchiul nevestei)dar a vorbit romaneste. Vazusem ca ceva nu era bine, de aia ma oprisem. Intelege ca si eu sunt drumar si-mi explica singur, fara sa-l intreb, cum sunt ei organizati – erau rasfirati pe citiva km mai multi cu diferite masini si fiecare isi vedea de operatialui, inainte de asfalt venea laboratorul (nu l-am vazut) si aviza continuarea. Poti sa ma crezi, ca nici unul nu statea si-si facea treaba ca lumea. In alta parte, ma apropiam de Sf Gheorghe, era zarva mai mare, ce vad? Semafoarele (cam acelasi stil), era si trafic dar tot m-am dat jos sa le pozez – nu m-a injurat nimeni, nu te pui cu nebunii. Ma intorc iar la lucru si le-am spus ca fac atac daca nu ne luam si noi semafoare. Mi-a raspuns pe romaneste ca nu tine, dar dupa ani, cind le-am spus ca plec in Canada, au tinut minte si mi-au spus: „daca nu pleci luam semafoare”.
          Acuma, una, ca tot ai pomenit de camioane de 40 tone. Cind se masoara traficul este important si gabaritul dar si numarul de axe, adica presiunea rotii pe pavaj. E drept ca un camion poate cara si pina la 25% in plus greutate, drumul este proiectat dupa lege – n-ai voie sa transporti mai mult decit este permis pentru utilajul tau. In proiectare se ia un coeficient de siguranta, dar de multe ori camionagii (platiti la tonaj, nu la cursa) baga mare. Contractorul de asemenea baga viteza, si uite asa incep problemele. Materialele invadeaza drumul, echipamentele nu prididesc si incep sa dea rasol, si peste un material necompactat ca lumea mai vin )cind se deschide drumul) si camionagii supra incarcati. Rezultatul: drum nou arata ca dracu in citeva luni. Harnicie sau nepasare, eram nou si ma tratau ca pe a cincea roata. I-am impus inspectorului nostru sa nu permita descarcarea decit camioanelor cu maximul permis si i-am spus contractorului ca tot ce vine la plata si e peste nu se plateste chiar daca marfa-i pe drum – i-am spus ca string bani sa am sa-i platesc cind l-oi chema sa repare drumul (ma rog, ce nu spune omul la suparare. Normal ca am pierdut citeva zile (am fost de pomina) sa pazesc camioanele: balastul in asteptare se usca si pe contractor il costa apa, asfaltul se racea si il arunca in curtea fabricii. Au vrut sa ma dea in judecata, abia i-a convins avocatul lor ca au sa piarda. Asta a fost numai o povestioara dintre multe care i-au facut sa uite de magarusul care ii arata inginerului pe unde se face drumul. Dar aceiasi povestioara, arata ce lucruri marunte pot duce ca un contractor harnic sa-si piarda creditul profesional. Probabil ca si in Romania se intimpla chestii asemanatoare. De asta i-am admirat pe muntenii aceia care fiecare isi vedea linistit de treaba lui, organizat. Si un guvern poate fi organizat, daca se doreste cu adevarat.

          Răspunde
           
  • cornel
    Octombrie 5, 2013 la ora 11:06

    Problema asta cu construirea de autostrazi scumpe dar proaste in Romania (vezi termenul de garantie oferit de constructor, care e mai mic decat termenul de garantie de la un televizor sau frigider si e ceva jenant si strigator la cer) trebuie sa fie un capitol din „X Files de Romania” alaturi de cel care contine banii cheltuiti (vezi aici comparatia cu banii cheltuiti de alte tari din UE/km) pentru dezapezirea strazilor si autostrazile din Romania si care atunci cand ninge un pic mai mult sunt inchise, asteptam sa se topeasca zapada singura, pentru ca de o dezapezire eficienta si care sa sustina traficul rutier nu poate fi in nici un caz vorba in Romania zilelor noastre (vorbesc aici la nivel global si nu punctual, pentru ca asta conteaza in final).

    Răspunde
     
  • codru'penal
    Octombrie 5, 2013 la ora 10:29

    Mi-a ramas in crestet materialul asta. Acum…eu am o dilema: e clar ca ne ducem dracu fiindca am schimbat pe dracu cu tacso, adica am votat ca natangii imi vine sa zic, dar nici nu aveam ce altceva sa votam. Cum scapam de ei? Prin vot, nu? Acordat cui?

    Răspunde
     
    1. Lucian
      Octombrie 5, 2013 la ora 16:47

      Da prin vot! prin vot negativ sau anulat, cum vrei sa-i spui. Ia ganditiva daca jumatate sau mai mult de jumatate din populatia cu drept de vot am merge la vot si l-am anula? Un NU clasei politice actuale…cum ar fi? Problema este ca nu este prevazut un astfel de scenariu in constitutia RO…

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 5, 2013 la ora 18:32

        .. ati vazut? s-au gindit si la treaba asta.., deci solutia e alta.

        Răspunde
         
    2. corneliu constantinescu
      Octombrie 6, 2013 la ora 04:49

      1. cerem alesilor sa introduca in buletinul de vot si optiunea „NICIUNUL”,care sa aiba calitatea de vot valabil exprimat, contorizat ca atare.
      2.punem stampila acolo si la 50%+1, ii respingem pe toti.

      teoretic,partidele ar trebui sa se primeneasca cu oameni votabili. practic,cred ca bat campii…

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 7, 2013 la ora 00:26

        Nu bateti cimpii, mergeti in alta directie decit cea pe care o doriti. Sistemul de votare existent favorizeaza candidatura incorecta sau nepotrivita. Sugeram pentru executivul guvernamental, doua etape: prima – candidatura profesionalilor, sustinerea publica a candidaturii si selectarea lor intr-un colegiu guvernamental, prin vot public; a doua – se aleg ei intre ei pentru premier si ministri, mai departe ministrii isi aleg ajutoarele in ministere. Deci doua filtre si nimic politic, candideaza oricine fara restrictii. Ca o contrabalansare a puterii de decizie a guvernului este nevoie de o camera a reprezentantilor, pentru care candidatii la deputatie sunt foarte bine cunoscuti de cei cam 40,000 de alegatori. Deci putine sanse ca oamenii sa nu stie pe cine aleg. Alte detalii le puteti gasi ca am mai scris pe tema asta recent.

        Răspunde
         
  • George
    Octombrie 5, 2013 la ora 02:49

    Cunosc o persoana care a muncit in Grecia la asfaltarea unei autostrazi care mi-a povestit cum se construiete acolo o adevarata autostrada. Sunt convins ca el nu e singurul roman care a muncit inafara granitelor tarii, sunt mult mai multi care isi castiga existenta muncind in acest domeniu, dar totusi politicienii nostrii de ce sunt atat de ignoranti ? O fi tot din cauza coruptiei ? Nu am de unde sa stiu dar trebuie facut ceva pentru ca tot mai multi pleaca in alte tari pentru in Romania speranta la o viata ca in tarile vestice este mult prea indepartata.

    Răspunde
     
    1. TiberiuC
      Octombrie 5, 2013 la ora 13:33

      In Grecia nu prea ninge ^^ Autostrazile de acolo au alta „tehnica” de construire. Noi avem o problema mult mai mare decat ei, fenomenul de „inghet/dezghet” distruge un asfalt mult mai repede… Asta e, avem „ghinion” 🙂

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 5, 2013 la ora 18:39

        Grecia este cam muntoasa, ofera baza solida, dar au si drenaje frecvente. Sa le urmariti. In tari calde se practica un amestec asfaltic „deschis” pentru stratul superior al pavajului. In tarile mai iernoase se practica un pavaj „inchis”, cum vedeti la nemti dar si in Canada. Inghetul e un ghinion, dezghetul e o bucurie (daca nu da in inundatie – atentiae la drenaje).

        Răspunde
         
      2. dan_c
        Octombrie 7, 2013 la ora 11:03

        TU ZICI DE GRECIA…FA O COMPARATIE CU CLIMA DIN RUSIA…ACOLO DE CE NU SE DETERIOREAZA ASA USOR ASFALTUL ???
        PENTRU CA FOLOSESC ALT FEL DE BITUM, ADICA CU CARACTERISTICI MAI BUNE…LA NOI IN ROMANIA SUNTEM LIMITATI ASUPRA ANUMITOR TIPURI DE BITUM…DE EX 50/70 IN GENERAL E ADUS DIN POLONIA , DAR CONTEAZA CARACTERISTICILE LUI F MULT, PUNCT DE INMUIERE,PENETRATIA, PUCT DE RUPERE….DE EX IN REPUBLICA MOLDAVA SI RUSIA SE FOLOSESTE 70/100

        Răspunde
         
      3. dan_c
        Octombrie 7, 2013 la ora 11:23

        DE CE LA NOI IN TARA IN ZONELE RECI INCA SE MAI FOLOSESTE BITUM 50/70 CAND AR TREBUI SA SE FOLOSEASCA 70/100 SAU 80/100 DUPA NORMATIV 174/2009 SAU DUPA NOUL NORMATIV AND 605, CARE INLOCUIESTE 174, SA SE FOLOSEASCA 70/100 SAU BITUM MODIFICAT 40/100,

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Octombrie 7, 2013 la ora 13:35

          Dl Dan C, nu m-am astepta sa vad pe blog pe cineva care sa vorbeasca despre duritatea bitumului. Atunci stiti ca aceasta determinare este un paleativ de laborator, de mult nu mai are o semnificatie reala in relatia bitum-agregat. Daca o sa urmariti in standarde, domeniile viscozitatii deschid sau mentin o gama mai larga, care nu este acoperita de duritate (fie vorba intre noi, in rafinarie cind accelerezi procesul de distilare, bitumul se arde si duritatea creste – valoarea chiar daca ramine peste minim, bitumul este un c…t; la fel daca e ars si amesteca motorina ii ridica valoarea si tot c…t este). Deci viscozitatea pe probele de Marshal, distilate cu mina ta si trecute prin viscozimetru e sfinta. In plus, calculul volumului de goluri la un continut dat, iar poate sa-ti spuna ceva despre aderenta. In alta ordine de idei, cu aceiasi calitate de bitum, poti imbunatati calitatea amestecului asfaltic (de fapt asta e ce intereseaza, nu-i asa?) jonglind cu granulometria agregatului, continutul de „fin”, tipul rocei si continutul de bitum – adica sa stii ce Marshal ai pentru ceea ce-ti vine din cariera. Marshal faci de citeva ori pe zi, viscozitate odata sau de doua ori pe saptamina. In alta ordine de idei, petrolul rusesc este sulfuros (bitum inferior), iar bitumul polimerizat (modificat) este aproape dublu la pret (daca nu cumva l-or fi ieftinit intre timp). Mi-a parut bine.

          Răspunde
           
          1. dan_c
            Octombrie 7, 2013 la ora 15:21

            Aveti dreptate Dl sanducu
            Daca e sa ne legam de adezivitate, aceasta stim ca depinde de liant si agregate, aceasta determinare, stiti se face in prezenta apei..
            Daca ne referim la agregatele folosite, cam de multa vreme in Romania, toti folosesc la straturile de baza cat si la cele de legatura pietris concasat…, acuma na asa permite normativul, pe mine unu nu ma incanta acestea inlocuire a stratului cu cribluri cu cel cu pietris concasat, mai ales ca adezivitatea la aceste agregate da sub 80 % si de aceea toti baga aditivi
            Si inca ceva, chiar daca agregatele, indiferent daca sunt de cariera sau concasate, daca intre ele mai sunt si granule alterate,poroase…si daca in compozitia mixturii se baga nisip concasat, ca na e mai ieftin decat cel de rau, si filer recuperat, cum se si intampla de altfel in majoritatea cazurilor ,atunci mixtura aia e de c…t.
            Dac e sa mai vb si de fibrele folosite nu mai terminam….iar cum a zis si Moise Guran, apropo de bitum, interesele importatorilor de bitum din tara dintre care si renumiti oameni politici sunt f mari, asa ca vrem nu vrem, trebuie sa ne conformam.
            Mi-a parut bine.

             
          2. sanduCu
            Octombrie 7, 2013 la ora 23:48

            Dl Dan_c, BRAVO!!!

             
    2. sanduCu
      Octombrie 5, 2013 la ora 19:09

      Dl George, ca in orice domeniu, daca se doreste sa se traga „clapa”, posibilitati girla. In constructii, de exemplu, vreo 3-4 luni in urma, niste arhitecti-constructori, aparusera la TVR si descriau, cu tristete, cum blocuri de locuit noi construite in Bucuresti (si autohtoni dar si straini) nu respectau niste standarde minimale de rezistenta – la un eventual cutremur, multe noi s-ar putea sa lase locul liber. Macar va recupera si Bucurestiul spatiile verzi pierdute. Chestia cu verdele e de la mine, dar totusi, ar trebui o comisie de expertiza si chiar daca (prinde orbul, scoate-i ochii) responsabilul s-a volatilizat, primaria sau statul trebuie sa remedieze structurile blocurilor de apartamente in cauza. Profesionistii aceia si-au facut datoria, au avertizat si pot fi contactati. Nimeni nu vrea cimitire. Cind vorbim de drumuri, defectele le vede si un copil, dar motivul principal al unui lucru prost facut, este remunerarea slaba si dorinta de profit excesiv – acuma ca nu se stie daca mai prind alt contract. M-ati inteles? Cind lucram la drumuri, si am mai povestit, „negociam” ce nu era de negociat – linisteam pe fiecare contractor, ca daca-si face treaba cum trebuie nu-i va lipsi munca. Poate ca suna a promisiune sau oferta de a primi spaga. Nu am cerut si nici nu am primit, dar am pretins si am sanctionat la singe cea mai mica abatere. Pe la inceput un consultant de-al contractorului mi-a strigat in fata: „comunistu-le!” I-am raspuns: „habar n-ai tu ce-i aia”. In orice caz, daca n-am fost dictator, mina de fier am fost sigur. Astfel de miini va lipsesc la multe nivele. Va lua ceva timp sa se inteleaga ca banul nu e totul in viata, pina atunci putine sperante. Educatia generatiei viitoare si autoeducatia celei prezente…

      Răspunde
       
  • dan onofrei
    Octombrie 5, 2013 la ora 02:07

    va multumim de info stimate domnule Guran.
    sinteti tare pe pozitie .respect ,ma rog acum cum o fi numai sa o termine odata:Poate trageti o fuga sa vedeti catastrofa(bataie de joc de materiale!!!) de oraganizare de la centura ARADULUI sau mai bien nu va mai duceti sa nu va apuce apoplexia sau sa faceti un atac cardiac de nervi:Sinteti baiat tinar si aveti copil.DA-i in masa sa moara prosti cum i-au facut mamele dinsilor:IAr daca o sa treceti prin micutul orasel FAgasreas ,pingarit de industria chimica a lui Ceausescu inainte de 89 o sa vedeti ca mai sint si edili care au inteles cum sa faca viata cetatenilor urbei mai frumoasa:Un sfirsit de saptamina placut alaturi de familie va sete mult prea necesra aveti o munca sincer pürea stressanta merita platiota cu aur :DAr nu din la de la Rosia Montana.De fapt aurul il aveti cei care aveti copii ca dvs:DE aceea obligatia principala pentru copii vostri este sa le lasati o natura cit se poatae intacta asa vad discutia despre defrisarile barbare de prima urgenta pe masa politicienilor dvs(mai importanta decit cine pe cine si dece sa il, bage mai intii in puscarie pentru delapidare pe care si cum ??):DE fapt fiecare arbore secular care sta in picioare aduce punctaj la capitolul certificate verzi (deci aur curat)caci un arbore de cca 100 de ani si 33 m inaltime deci acm un brad secular consuma in viata sa 2,6 tone CO2.Deci faceti socoteala cum comnpenseza ceea ce produce CO2 DAcia duster care cred ca are o emisie de cca 150gr/km CO2
    DE retinut 1 hectar padure consuma anual 13 Tone CO2 e clar padure batrina cu arbori mari nu pepiniere care sint firave sau abia plantate cum se lkauda domnul NAumovici ca pigmeii aiaicanadieni bvvor sa taie 250 ha.padure seculara si sa planteze 1000 ha padure de puiet :Mai bine daca au suflet(???) si cap sa lase padurea seculara si sa impadureasca acolo unde este deja defrisat

    Răspunde
     
    1. TiberiuC
      Octombrie 5, 2013 la ora 13:35

      oo da, pe centura aradului este jale… cel putin la vestitul pasaj sunt gropi unde dispari complet cu masina si reapari dupa 10 – 15 secunde… nu mai trec pe acolo nici daca imi dati bani… mai bine pierd 1 ora prin Arad…

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 5, 2013 la ora 18:42

        .. dar daca primesti.. paraLEI?

        Răspunde
         
  • theo
    Octombrie 5, 2013 la ora 00:02

    dude pretuiesc otice fac. as baga baioneta ca la plevna in dudes ca base si ponta care fac harneli pe banii mei fitui in gura

    Răspunde
     
  • Iulian
    Octombrie 4, 2013 la ora 22:59

    In situatia de fata, prostia costa bugetul romanesc din toate unghiurile. Romanii nu au respect pentru munca lor sau a celorlalti. O tara plina de gunoaie si aspiranti care vor sa traiaca ca neamtii. O majoritate care nu pretuieste nici putinul pe care are.

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase