Vederi din România

Publicat la data de de Biziday

PRIMA PAGINA

de Ionuţ Văcaru

La scurtă vreme după ce mi-am cumpărat primul meu smartphone am constatat cu oarecare îngrijorare că sistemul de operare Android încărca automat, undeva în cloud, toate pozele pe care le făceam. Ei bine, pentru belgianul Yannick De Neef această funcţie s-a dovedit totuşi utilă: poate vedea din când în când ce mai fac românii la care a ajuns (fără voia belgianului ) telefonul său. Altruist din fire, Yannick nu a vrut să ţină doar pentru el cele văzute, ci le-a împărtăşit cu toată lumea pe un blog special creat pentru fotografiile recepţionate de pe telefonul rătăcit.

Totul a început anul trecut, când Yannick De Neef şi prietenii săi au decis să îşi facă vacanţa în staţiunea spaniolă Lloret del Mar. Înainte de plecare, tânărul belgian şi-a cumpărat un HTC cu o cameră suficient de bună cât să nu mai fie nevoit să se care după el şi cu aparatul de fotografiat. Yannick recunoaşte pe blogul său că s-a dus în Spania la agăţat. A reuşit să cunoască o fată şi, prea concentrat să facă o impresie bună, a uitat să mai fie atent la telefonul său. Şi-a dat seama că nu îl mai are abia când a ajuns cu fata pe plajă. La scurtă vreme, fata a constatat la rândul ei că a rămas fără telefon. Poliţiştii spanioli le-a spus că probabil telefoanele lor au fost furate, însă nu i-a putut ajuta.

Întors în Belgia, Yannick a încercat să uite vacanţa ratată. Doar că, la vreo trei luni după ce a rămas fără telefon, telefonul a început să îi trimită fotografii prin Dropbox, serviciul Google de transfer al fişierelor. HTC-ul nu a fost resetat, aşa că a rămas conectat la contul de Google al belgianului, care, astfel, a început să afle câte ceva despre noii proprietari ai telefonului său. Două dintre fotografii arată clar de unde sunt aceştia:

222

Mai exact sunt din Măcin, Tulcea, după cum arată o altă funcţie uşor controversată a telefonului (dar utilă în acest caz), cea care stochează în informaţiile despre fotografii coordonatele GPS în care acestea au fost făcute. Însă, cu atât de multe informaţii la dispoziţie (inclusiv un număr de înmatriculare), belgianul susţine pe contul său de Twitter că poliţiştii români nu l-au ajutat în momentul în care au fost contactaţi de unul dintre prietenii săi, ci doar s-au amuzat de situaţie. Ok, să recunoaştem, situaţia este amuzantă şi tristă în acelaşi timp. Dar tocmai pentru că am fost amuzaţi cred că ar trebui să îl ajutăm cumva pe Yannick să îşi recupereze telefonul.

Nota Moise: Posesia unui bun mobil crează o prezumţie de proprietate în favoarea posesorului. În cazul nostru familia din Tulcea. Este posibil ca aceasta să fi cumpărat/primit/găsit un telefon furat. Există totuşi suficiente indicii care obligă  Poliţia Română să pună nişte întrebări. Pe blogul belgianului o să vedeţi şi poze mai expresive care sugerează una-alta despre îndeletnicirile familiei respective, despre modul în care membrii ei îşi fac banii dar şi despre o educaţie greşită pe care o dau copiilor.

Dacă stăm cu capul între urechi şi ne amuzăm putem să ne întrebăm mult şi bine de ce occidentalii nu ne vor în Schengen.

This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Comentarii prin facebook

68 răspunsuri la Vederi din România

  • Constantin
    Octombrie 7, 2013 la ora 08:33

    Daca privim situatia dintr-o perspectiva comica, nu facem altceva decat a facut si Politia insasi. Desigur, presa prezinta totul ca facand parte din categoria faptului divers, cu partea de inedit, cu partea de comic etc. astfel incat sa fie captata atentia publicului. Ma gandesc la „presa usoara”. Presa de investigatie si-ar fi indreptat atentia, spre exemplu, catre motivele pentru care Politia nu a facut nimic in vederea sanctionarii infractorilor. Peste tot in lume printre principalele motive pentru care politistii nu actioneaza in cazul unor infractiuni evidente sunt incompetenta si coruptia. Prin urmare, firesc ar fi sa privim catre cei care sanctioneaza starea de inactiune a Politiei. Bunaoara, spre Parchet. Dar, procurorii, la randul lor, pot sa tolereze coruptia daca sunt ei insisi corupti… Ori, daca se tem ca anchetele lor ar putea fi considerate „dosare politice”. De abia acum apare un motiv evident si deosebit de solid pentru care Romania NU are ce cauta in Schengen. Daca procurorii fac dosare politice, tara noastra NU este in mod categoric o democratie! Spre exemplu, daca eu nu sunt de acord cu politica promovata de guvernul Ponta, m-as putea trezi, oare, ca voi fi anchetat pentru o infractiune imaginara, pentru ca l-am injurat pe vecin, sa zicem?! Este o chestiune deosebit de grava si in orice stat european o asemenea situatie „se lasa” cu demisii la cel mai inalt nivel. Eu, in calitate de cetatean, cer Prim-ministrului tarii care a depistat o asemenea stare de fapt sa ma apere. Daca „a fost invins de sistem”, domnul prim-ministru trebuie sa demisioneze imediat (dl. Constantinescu dintr-un asemenea motiv a refuzat sa mai candideze, cu toate ca avea sanse reale sa fie reales). Altfel, trebuie justificata si lamurita public imediat afirmatia ca procurorii pot face dosare politice. In caz contrar, Romania NU are ce cauta nici in Uniunea Europeana, neindeplinind criteriul fundamental de aderare, cel de a a avea un sistem politc democratic.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 7, 2013 la ora 13:48

      Intre timp eu mi-am ridicat palaria, belgianul n-a facut nimic ca sa-i balacareasca pe romani…

      Răspunde
       
  • sanduCu
    Octombrie 1, 2013 la ora 21:31

    Moise, de-curind am observat un inceput de schimbare la astia de pe aici care se ocupa cu comentarea informatiilor din economii vis-a-vis de reactiile pe bursa. In general comentariile lor sunt o combinatie de international cu national, stii ca moneda nationala a oricarei tari nu este de sine statatoare, oricit ar vrea. Dar de fapt, in ce consta noutatea – au inceput fratii sa o dea pe spectacol, adica cu public (stii guvern fata de camera reprezentantilor, sau prezentator si spectator, la egalitate). Probabil ca inca nu au curajul sa iasa la scena deschisa, dar accepta deja telefoane in emisie (lucru obisnuit in alte spectacole, mai simple). Stiu ca ai deja experienta de la radio cu treaba asta, uneori erau si ne-a-venite. Unii mai obisnuiesc sa-si aranjeze omagiatori, si nu-i rau, mai da curaj. Eu stiu ce-i aia, ca nu suport sa vorbesc in fata publicului – am facut-o numai cind nu s-a putut altfel. Deci pe cind Biziday telefonic (de la iphone 5, desigur), in drum spre Biziday cu Public? Daca vei avea nevoie de un ajutor in dispute de economie, in lipsa de altceva, cred ca vei gasi vre-un voluntar (a inceput in sfirsit sa se practice asa ceva si in Romania de astazi, in trecut eu smulgeam usturoi, de exemplu)printre economistii de pe blog. Ce zici?

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 1, 2013 la ora 21:39

      In alta ordine de idei, chiar nu ti-a placut postarea cu Natanyahu si Obama?

      Răspunde
       
  • Sef de sef politist corupt
    Octombrie 1, 2013 la ora 15:56

    sa nu fim naivi, probabil hotul e chiar unul dintre politisti aflat in vacanta, la rotunjit veniturile. cum unii conduc autocare in muntenegru, asta conduce afaceri in spania.

    Răspunde
     
  • basil
    Octombrie 1, 2013 la ora 09:49

    Am zis sa trimit un email despre aceast articol catre Insp. Jud Pol Tulcea.
    Din pacate niciuna din adresele de email de pe website nu sunt valide : http://www.politiaromana.ro/tulcea.htm

    Doi la mana : aveti careva email-ul doamnei Leslie Hawk? Am un lot de pamant langa un sat de tigani(Dambovita) si tocmai am recoltat doar 3/4 din recolta din pricina mexicanilor. Vroiam sa o chem pe dna Hawk sa ii consilieze, ca tot ne tinea lectii de civism acum vreun an-doi.

    Răspunde
     
    1. dan onofrei
      Octombrie 1, 2013 la ora 19:46

      stimate domnule BASIL ,poate daca dati de doamna puneti-i la dispozitie un autoturism inchiriat -platim noi benzina si inchirierea sa faca o tura a tarii incepind de la granita de vest la est sa admire palatele tiganesti cu sutele exact de la sosea ca-f.dese pe linga Arad si sa faca o ancheta in ce conditii acesti pagini fara ocupüatie care MAI PRIMESC SI AJUTOARE Sociale de la statul Roman au acoperire financiara la acele lucrari si masini de lux:Fratilor nu va suparati dar cu tiganii ati derapat tare in acea tara se pare cam fara stapin(sau un stapin slab de inger) unde s-a inteles gresit de aceasta mionoritate ce este LIBERTATEA.IAr politia si securitatea a jucat mina in mina cu dinsii de pe timpul lui Ceausescu ( s-au folosit de ei ca informatori de parale ca sa tina romanii sub control absolut) iar la inceput cind dupa 89 in asa zisul spirit al democratiei au dat drumul din puscarii la toti delicventii cei mai multzi de etnie roma cum isi zic dinsii adica tigani .
      Eu zic asa ,mai sinteti romani romani in acea tara ( nu nmulti dar mai sint ceva )iar ei sint si trebuie sa fie tratati ca cetateni cu drepturi egale cu ale romanilor dar sa se educe o data ca atare :Exista o unica soplutie
      ORDINE SI DISCIPLINA chiar cu riscul unei dictaturi care sa matrure laturile din acea tara.Vine un moment cind mai departe nu se mai poate asa.Dinsii trebuioe sa inteleaga cu forta (se pare ca de buna voie nu sint in stare)treaba ca aceea este o tara de oameni normali si muncitori nu de delicventi incorigibili si sarlatani .In primul rind sa fie obligati toti sa dea socoteala de unde au averile si masinile de lux caci aici in Germania si un specialist
      casatorit care munceste
      cu sotia si plateste claqsa de impozit 4 / 4 nu poate acumula asa ceva in 20 de ani cum au facut-o dinsii acolo in se pare tara nimanui cu aprobul tuturor politicienilor de dupa 89:Deci sa dea socoteala fiecare cum a facut acea avere mai ales daca nu are acoperire cu munca in Romania sau strainatate(
      dovedit cu carte de munca nu de cerseala):IAr judecata sa nu o faca Romania ci sa o faca bulibasii procurorii lor ca am inteles ca au si rege sau regi.DEci ORDINE SI DISCIPLINA
      iar politia si securitatea romana sa dea socoteala ce a pazit pina acuma -Stim cu totii ca la Bucuresti in ultimii ani ai lui Ceausescu securitatea punea
      tiganusi sa mearga in spatele romanilor si sa traga cu urechea ce vorbesc romanii pe Bdl.MAgheru de exemüplu:MI-a povestit un cumnat prin anii 95 venit la Frankfurt la Tirgul cartii:I-am zis ma MIrcea trebuie sa fiti democrati si cu tiganii ;:Mi-a zis ba DAnut sti ce faceau ei prin anii 80 (ATUNCI EL ERA STUDENT LA GEOLOGIE SI MERGEA PE JOS DE LA UNIVERSITATE IN pIATA rOMANA UNDE STATEA LA PARINTII MEI)zICE UITE MA DE CE ERAU IN STARE PUNEAU tiganusi sa asculte in spatele nostru ce vorbim daca il injuram pe Ceausescu si faceau raport la miulitie!!!!!!_Deci despre ce vorbim :Nu e vorba de ura Doamne fereste si vrem sa fim democrati dar nu cu delicventii si pungasii carea au dus tara de toata rusinea in Europa mai ales in Germania probabil la fel si in celelalte tari.IAr pacatul si mai mare este ca si copii lor sint educati in acelasi spirit de puturosi parveniti ,rai deguiraq si agrsesivi si fara educatie sau doar cu educatia bordelului la care mama e campioana Europeana.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Octombrie 1, 2013 la ora 21:55

        Danut, chestia asta „un specialist casatorit care munceste cu sotia” mi-a placut, chiar mai mult decit treaba cu dictatorul care sa mentina ordine si disciplina. Numai vezi ca romanii de astazi, ca tot omul o sa le placa prima parte dar aia cu dictatorul o considera de origine nesanatoasa/comunista si o vor respinge din fasa. Nu stiu, nu am gasit calea sa explic ca peste tot exista asa ceva, dar bine sau mai putin bine mascata – altfel de ce atitea agentii bugetare de tot felul, ca doar nu pentru senatori. De fapt „brouhaha” asta (o vorba americana, probabil nascocita de cei care lupta pentru patrie pe teritorii straine) a fost cea care m-a descurajat sa-mi fac un coltisor pe meleagurile natale. Stii ca eu de fapt sunt nascut pe la Bacau.

        Răspunde
         
        1. dan onofrei
          Octombrie 1, 2013 la ora 23:41

          stimate SAndule CAnadianule -deci ORDINE si DISCIPLINA dupa modelul cdin clipul Youtube de mai jos(de cfremarcat la min 1:”1c armata republicii Moldavskaia.DFeci cu di9sciplina tiganii nu o prea au fug dee ia ca de vvint -apropo sti cve vorba au ei irana -fie frigul cit de frig numai vintul sa nu bata !Vizionatre placuta
          http://youtu.be/Aboe6tygXLg

          Răspunde
           
  • Gigi
    Octombrie 1, 2013 la ora 08:46

    Despre ce drepturi de autor tot vorbiti? Prostia se plateste, Dropboxul(contul) apartine belgianului.Daca astia de pe „Cetate”,ca pe acolo stau in Macin cred, sint inculti si-i trimit pozele, ele devin un accept la publicatie.

    Răspunde
     
  • Foxcrawl
    Octombrie 1, 2013 la ora 00:17

    Ceea ce urasc cel mai tare este politia romana, imbecila ca mai intotdeauna. Iar chestia asta cu prezumtia de proprietate a imbecilitate curata, n-am auzit de ea. In privinta „Este posibil ca aceasta să fi cumpărat/primit/găsit un telefon furat”, tre’sa te duci la politie. Un telefon care este raportat furat, ramane furat si trebuie inapoiat proprietarului. Faptul ca tiganii vor spune ca l-au gasit, cumparat, aia e alta poveste, ramane la atitudinea justitiei daca ii crede sau ba.

    Răspunde
     
  • dan onofrei
    Septembrie 30, 2013 la ora 21:50

    buna seara la toata lumea.Egal cum se termina povestea ,una este clar.O minoritate neintegrata in nici o tara Europeana din fostul bloc de rasarit.Si asta din cauza slabei lor pregatiri profesionale si a lipsei de respect fata de carte si cultura pe care cei mai multi din ei o vad in idolatrizarea manelei.Nu cred sincer ca in viitoarele decenii dorinta lor de a isi educa copii in sensul pozitiv se va schimba major:Asa vor fi in continuare multi din aceasta minoritate ocupati mai departze cu tilharia de doua paraler ,cersitul dde tip ordinar (Cum au facut si mai fac in Gewrmanmia cu bilete vdin 89 incoace pe care4 scriu sint din Romania –fieva mila demine ..),munci derizorii prost platite sau prostitutie si nu m-ar mira si drogurisau furturi de masini de lux. Asta nu inseamna ca toti pot fi stampilati dc rau caci mai sint si comunitati unde probabil se ajunge la compromisuri si se incearca aducerea lor cu picioarele pe pamint:Pentru binele si viitorul copiilor lor care daca vor face ca parintii sint mai departe generatii ratate si deteste ca minoritatea ceas maqi dfe jos in Europa-si epacta caci sint tot oameni:DEci sincer numai o scoala serioasa si invatatul unei ,eserii pe care sa o practice serios le poate salva onoarea caci sint detestati de toti cetatenii cinstiti in Europa .

    Răspunde
     
  • theo
    Septembrie 30, 2013 la ora 21:35

    de ce nu scrieti de cele zeci de cutremure si despre fracturare hidraulica. deabia astept sa aiba moldovenii gaz inflamabil la robinet sa vezi ce mai voteaza pesedelu…
    putem sa ne incalzim si cu electricitate din vant nu?

    Răspunde
     
  • PeCeResoare
    Septembrie 30, 2013 la ora 17:04

    perversul belgian a stat mai bine de un an si a urmarit si descarcat pozele (private) ale tiganilor. Cand tiganii l-au depistat s-a speriat si a dat-o cotita pe tumblr si twitter, sa-si acopere spatele. Orice tribunal belgian il condamna pt. violarea intimitatii personale. Este trist ca prea multi dintre noi mai pun botul la asa ceva! Cum i-au furat tiganii telefonul? De ce nu spune ca era beat manga si nu mai stie pe unde l-a lasat. A inventat povestea cu furatul sa scape de bascalia gastii cu care era la mare. Un moron.

    Răspunde
     
    1. Andrei
      Septembrie 30, 2013 la ora 17:05

      Esti unu din tiganii din poza ?

      Răspunde
       
      1. PeCeResoare
        Septembrie 30, 2013 la ora 17:56

        NU ! Da’ nici unul dintre tembelii care pun botul la astfel de stiri (sic!).

        Răspunde
         
    2. tudor
      Septembrie 30, 2013 la ora 20:13

      sincer, asta e cea mai mare tampenie care am auzito…

      Răspunde
       
    3. Radu
      Octombrie 1, 2013 la ora 09:19

      Belgianul nu a violat nici o intimitate. El a postat pozele din contul sau Dropbox … poate idiotul ala din Macin i-a violat intimitatea belgianului postand poze in contul de Dropbox.

      Răspunde
       
  • Cris
    Septembrie 30, 2013 la ora 16:56

    Problema nu este cine, ce afurat, se intampla in toate tarile, dar problema cu popor-ul roman este ca prolifereaza prin legi aceasta situatie. Este singura tara din Europa cu impozit 0 (zero) pe averile din furt,crima talharie. Este un paradis fiscal pentru averile ileagale, si nu este nici macar nevoie de spalare de bani.

    Răspunde
     
  • PeCeResoare
    Septembrie 30, 2013 la ora 16:54

    belgianul este cel care a gasit telefonul tiganilor din Tulcea si acum se tine de glume proaste (si virale) pe tumblr, unde mai sunt si alte farse de genul asta, protagonisti alti tigani sau arabi. Nu stiu cu a cui aprobare a folosit imaginile alea strict personale. Daca tiganii din Tulcea sunt destepti – nu mai muncesc toata viata si vor trai din daunele morale platite de rasistul belgian.

    Răspunde
     
    1. Andrei
      Septembrie 30, 2013 la ora 17:04

      Esti pornit impotriva belgianului. Tu esti serios cu daunele morale ? II contul lui de dropbox; daca tiganii au fost ata de prosti incat sa nu resteze telefonul merita.
      Pe de alta parte ce te face sa crezi ca aia au muncit o zi in viata lor ?

      Răspunde
       
      1. PeCeResoare
        Septembrie 30, 2013 la ora 17:22

        sunt pornit impotriva belgianului pentru ca nimic din ce spune nu sta in picioare. Daca este baiat destept, dai pe twitter sau ggl thisguyhasmy… si vezi cate poze de arabi si tigani iti sunt prezentate. Poate a fost o actiune premeditata! Cine stie? De ce trebuie neaparat sa fiu „unul din poze” ca sa sustin un punct de vedere contrar curentului general? Prostia naste … monstrii ! si din pacate nu doare… retine chestia asta.

        Răspunde
         
  • Cris
    Septembrie 30, 2013 la ora 16:07

    Bai nene, voi ati auzit „prostia zilei” ??? Cik cutremurul de la Galati, produs la 5km adancime, a fost provocat de ploi…

    Ha, ha, ha, ha :)))

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Octombrie 1, 2013 la ora 08:53

      Dl Cris, vorbiti de ceea ce se intimpla la Izvoarele? Se mentiona la TVR si ca la vreo 4 km exista o sonda de petrol. Acuma stiiti, nicioadata nu poti trage tot petrolul, cam 20-30% ramine neatins. Daca vrei totusi, atunci folosesti …gaz natural – nu contaminezi petrolul si nu risti sa tectonizezi subteranul. Gazul este mai practic dpdv tehnic, dar daca esti zgircit si nu-ti pasa, poti baga apa sub presiune, find mai rigida decit gazul poate provoca dislocari in structura subterana, deschiderea acestor cai duc si la pierderea de petrol. Asa-i cind te scumpesti la gaz natural. Acuma, daca asta-i ce s-a petrecut (apa din ploi sau din freatic ? e o timpenie, daca e apa trebuie sa fie sub presiune, nu vorbesc de diferenta de nivel care explica artezianul), inseamna ca cel care a facut-o nu-i meserias, daca bagi gaz e in ordine, dar daca e apa (si e bine sa fie apa sarata) mai intii controlezi structura geologica a zonei, sa te asiguri ca pierzi petrolul. Acuma, daca au avut deja loc fracturari subterane, glisari de strate, miscari care sa genereze „seisme” succesive/repetate, treba nu e buna de loc. Daca structura de capcana este un strat nispos, inca se mai poate face ceva. Dar daca-i o zona carstica (si prin Dobrogea, Altin-tepe cam asa este) cu spatii, atunci devine tare costisitor consolidarea subteranului, zona devine periculoasa. Faptul ca nimeni inca nu a observat deformatii de teren la suprafata (doline, unduiri), ma incurajeaza sa cred ca este vorba de intercalatii nisipoase si marnoase, usor tectonizate dar etansate natural (restul de petrol s-a pastrat), iar acuma apa sub presiune a mobilizat fracturile. Pina ce apa se va scurge, vor mai fi miscari. Dar tot este bine ca dupa ce isi termina extractia (asta nu inseamna sa nu se verifice macar acuma situatia geologica) sa se injecteze lapte de ciment pentru stabilizarea fracturilor.

      Răspunde
       
  • George
    Septembrie 30, 2013 la ora 15:01

    E timpul ca politicienii nostri sa inteleaga de ce nu intram cu adevarat in Schengen si sa lase restul de vrajeli. Si nu numai politicienii – ci si judecatorii care dau pedepse in gluma micilor gainari indiferent de etnie (si violatorilor si altora) si nu inteleg ca nu numai victimele lor sufera direct ci si ceilalti. Avem o problema cu exportul de infractionalitate si ASTA e o problema (economic vorbind) care afecteaza Romania probabil cu sute de milioane de euro anual. Ce spune un potential investitor mai putin informat cand vede lucrurile astea, cand vede ca muzeele de prin EUropa sunt pradate de opere valoroase etc etc. Pe mine ma apuca groaza cand constat ca aproape toti infractorii care fac ravagii in Europa au fost condamnati si in Romania dar cu pedepse date efectiv in gluma. E timpul ca justitia sa fie facuta pe bune iar infractorii (repet – indiferent de etnie) sa fie pusi acolo unde trebuie pentru mult timp – astfel incat altii sa se gandeasca de 2 ori inainte de a pune mana.

    Răspunde
     
  • :(
    Septembrie 30, 2013 la ora 13:54

    „Politistii le-a spus, […] insa nu i-a putut ajuta”? 🙁

    Răspunde
     
  • Marian
    Septembrie 30, 2013 la ora 13:53

    Nu ma pot abtine sa nu fac unele precizari dupa ce am citit toate tampeniile din comentarii.

    HTC ofera fiecarui client gratuit timp de 2 ani 25GB spatiu stocare in Dropbox. Contul de dropbox nu are legatura cu contul de Google, cu Google Drive sau vreun alt cloud. Se pot face setari ca pozele facute cu telefonul sa fie uploadate in Dropbox (ceea ce omul avea). Pt asta nu e nevoie neaparat ca utilizatorul sa aiba trafic de date pe sim-ul care il foloseste pt ca de fiecare data cand se conecteaza la o retea WiFi contul lui de Dropbox se sincronizeaza automat, fara ca el sa stie (primeste notificarea dar dupa fata, nu cred ca intelege el ce s-a intamplat).

    Prin urmare, mie nu mi se pare „cusuta cu ata alba” cum au spus unii. E doar un articol scris prost si slab documentat care lasa loc interpretarilor.

    Răspunde
     
    1. George
      Septembrie 30, 2013 la ora 16:36

      Corect. Si eu pe Samsung S3 am avut activata implicit o optiune similara – de a sincroniza automat fotografiile cu contul de Dropbox (indiferent de SIM pentru ca traficul se facea pe orice cale se lega telefonul la net – de exemplu cand era legat prin o retea wi-fi). Nu mi se pare deci deloc „cusuta cu ata alba” povestea. Eu am dezactivat respectiva optiune dar acum imi dau seama ca poate fi utila uneori daca telefonul iti dispare…

      Răspunde
       
  • Funny
    Septembrie 30, 2013 la ora 12:00

    Autorul urmareste stirile si a inceput sa stearga pozele. 🙂
    Din cate se pare povestea nu este singulara dar de data asta are alti protagonisti.

    http://lifeofastrangerwhostolemyphone.tumblr.com/

    Răspunde
     
  • N-am treaba
    Septembrie 30, 2013 la ora 11:54

    Inca un tigan facut „celebru”. Bai, pacat ca tara asta nu a facut nimic, dar nimic(nici macar cu paru) sa-i integreze pe alde astia in societate.

    Totusi exista o speranta, inrudirea fam. Basescu cu cei din etnia de profil. :)))

    Răspunde
     
  • viorel
    Septembrie 30, 2013 la ora 10:53

    Telefoanele sunt furate pentru a fi vandute, nu pastreaza niciun hot bunul furat pentru a-l folosi. Cel mai probabil, cei din imagini sunt doar cumparatorii telefonului, nu autorii furtului, dar toata lumea ii considera hoti pentru ca sunt tigani.

    Chiar daca articolul de fata este atent scris, din comentarii si interpretarile povestii pe alte site-uri se vede clar pana unde ne duce gandirea, ca natie.

    Pacat ca ne dam discriminati de occident, cand si noi discriminam la randul nostru.

    Răspunde
     
    1. Rasistul
      Septembrie 30, 2013 la ora 11:01

      tiganul tot tigan e, 99% din tigani sunt HOTI

      Răspunde
       
  • Eddys
    Septembrie 30, 2013 la ora 10:04

    Nu se poate autosesiza politia, dupa cum bine stiti nu putem discrimina in halul asta populatia de etnie rroma. Adica e logic, un roman a furat telefonul si 5 min. mai tarziu acesta a fost vandut unui biet si cinstit domn de etnie rroma. Cazul a fost rezolvat si nici un politist nu a fost agresat sau abuzat.

    Răspunde
     
  • radum
    Septembrie 29, 2013 la ora 22:05

    Telefoanele cu sistem de operare Android iti cer un cont de Gmail la prima pornire. Pe de alta parte, siVodafone, de ex., cand bagi prima data cartela, iti configureaza sau iti trimite mesaj cu apn-urie, adica setarile de internet. Deoarece e putin probabil ca tiganii stiu sa seteze ceva la acel telefon, acesta a fost configurat, implicit, sa stea legat tot timpul la netul mobil. Cine are oleaca de doxa in ale telefoanelor stie aceste chestii. Belgianul probabil ca si-a suspendat cartela lui, dar telefonul a ramas configurat cu datele lui: email, setari de Facebook, Dropbox etc.

    Răspunde
     
  • Cristian
    Septembrie 29, 2013 la ora 21:27

    Nu mi se pare deloc amuzanta povestea asta, ba foarte trista. Nici cea a pustoaicei din Germania (thisguyhasmyiphone) nu era.
    Oricum ar fi, bunul furat e bun furat. Atata timp cat ni se pare ceva amuzant si-atat, atata timp cat o gramada de romani cumpara telefoane furate, oglinzi de masini furate, biciclete furate samd, furturile de genul asta vor continua si ni se va duce vestea drept hoti. Faptul ca Politia Romania nu vrea sau nu poate face nimic e si mai trist.

    Răspunde
     
  • bebe
    Septembrie 29, 2013 la ora 20:56

    MOARTE TIGANILOR!!!

    Răspunde
     
  • Mihai
    Septembrie 29, 2013 la ora 20:32

    E un fake românesc. E copiat după http://lifeofastrangerwhostolemyphone.tumblr.com/ care e mult mai vechi.

    Răspunde
     
    1. dan
      Septembrie 29, 2013 la ora 20:55

      De ce vorbesti ca sa te afli in treaba ? TACI …ca e lumea plina de prosti ca tine

      Răspunde
       
  • Marian
    Septembrie 29, 2013 la ora 19:16

    Ne place sau nu, acesti indivizi care ne fac „reclama” peste hotare sunt romani. Asta scrie in buletinul lor si, faptul ca nu ne convine nu va schimba aceasta realitate. E nevoie de o legislatie mult mai dura – care sa trateze cu severitate maxima turismul acesta infractorial. Si de o mai serioasa colaborare cu organele de politie din tarile vizate ori cu cetatenii care semnaleaza astfel de cazuri. Daca Politia de la noi a fost sesizata si nu face nimic, atunci asta mi se pare o fapta mai grava decat furtul in sine…

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 29, 2013 la ora 19:50

      Dl Marian, este corect ce spuneti cu „reclama” si mai ales cum foarte bine catalogati situatia:”turismul acesta infractorial”. Un exemplu: am gasit pe jos un credit card si fiind in apropierea unei sucursale bancare, l-am predat primei casierite; daca l-as fi pastrat (fara sa-l folosesc) deja actul este considerat infractiune, furt doar daca as fi extras bani din acel cont, chiar daca nu eu am furat cardul din buzunarul cuiva. Despre rusine, as dori sa precizez un pdv. Rusine lui care fura si celor care arunca galeata in strada peste trecatori nevinovati. Daca eu ca trecator i-as lua apararea hotului, da sa-mi fie rusine, dar altfel sa-i fie rusine celui care mi-a murdarit hainele. Asta se numeste civilizatie din orice unghi ai privi. Si romanii ar trebui sa inceteze sa se „rusineze” de borfasii lor, nu-i descurajeaza ci din contra – sa-i bage la pirnaie si pe ei si pe politistii care nu-si fac treaba. Iar „strainilor” binevoitori, ar trebui sa-i trimitem sa mai invete despre discriminare – eu aici in Canada, nu spun canadienii fura sau corup sau se prostitueaza, desi ziarele sunt pline. Voi cei care va rusinati faceti de rusine Romania – tara aceasta frumoasa si bogata in relief si subsoluri, cu un popor minunat si harnic si mindru de istoria lui si sub calciiul cotropitorilor si dupa ce le-au dat un sut in fund. Cam asta este…

      Răspunde
       
      1. victor crin
        Septembrie 30, 2013 la ora 08:34

        SanduCu . Din pacate pledoaria dvs. a fost prea subtila iar cand vine vorba de tigani mintile se aprind, asa ca ….putina ingaduinta. Cu respect.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Octombrie 1, 2013 la ora 06:13

          Pentru Dl Victor Crin si pentru Dl Marian, asa este, cind e vorba de tigani se aprind spiritele. Si poate nu numai dinca uza lor cit si poate ca romanii vor sa se vada in Shengen – vedeti belgienii le cinta in struna francezilor care spun ca Romania nu este „pregatita”, iar Ponta .. declama si el ca .. ar fi vorba din cauza tiganilor. Stiim cu totii ca nu tiganii sunt de vina, pur si simplu daca se face acest pas, vor urma si alti pasi si pina la urma … o sa trebuiasca se se ajunga la unificare financiara: salariii egale, preturi egale, fiscalitate egala, samd in UE. Pai aia nu vor asa ceva in veci!!! Tactica asta (pentru ca daca dureaza atita si se pun atitea frine), ca nu pot sa cred ca nu e o tactica, este numai sa ne deschidem noi sa poata lua ei ce vor si cit vor. La urma au sa spuna (cu desagile pline) ca din cauza noastra nu s-a putut. O sa ne luam de ei sa intram cu forta? Si pentru ce? Iar daca acuma ne-am pune asemenea intrebari, atunci de ce sa o mai lungim, sa-i dam la dracu. Sper ca nu am fost prea subtil, dar afacerile au miros, chiar daca banii nu. Pute urit!
          Acuma despre tigani. Nu am sa fac apologia lor. Sigur sunt niste minoritati in Romania si oriunde in Europa. Se pare ca au legaturi stramosesti cu indienii din India, doar ca cei de pe aici si-au cam pierdut cultura … materna. Prin tarile astea orientale, delicventa se pedepseste destul de drastic – ei se cunosc destul de bine si stiu ca altfel nu merge. Noua romanilor ne plac cintecele lor si dansurile si … chiar gagicile lor. Este vorba de felul lor de a fi, de natura lor. Nu stiu sa spun cum s-au descurcat alte tari/popoare cu ai lor, dar in Cairo niste colegi de-ai mei au fos devalizati si buzunariti la meserie – cind sa se urce in taxi, nu mai aveau nimic. In Venetia, o singura data am ajuns sa o pot vizita, am parcat la margine (acolo nu este parcare ci un oras de masini), nu trecusem decit vreo trei rinduri de masini si vad patru vizitatori in jurul masinii mele (inchiriata in Germania) – n-am mai vizitat canalele si nici n-am mai avut alta ocazie. In Spania, asteptam cu doi colegi sa luam vaporul spre Palma de Majorca, i-am lasat pe ceilalti doi, sa-mi iau o inghetata (mi-am luat ce-i al meu cu mine, nici daca ma intreaba cit e ceasul nu pun sacosa jos), cind m-am intors – fratii erau cu ochi-n soare, usurati complet. Acuma revin la ai nostri. Am mai pomenit de istorioara asta, dar merita. Se pare ca sunt de doua soiuri, de aia care pot sta locului si slatari care umbla de colo-colo. Ceausescu a incercat sa-i fixeze pe slatari, Pe linga Timisoara in partea de est (treceam pe acolo si cine mi-a povestit, mi-a aratat, uite in blocurile alea), s-au construit niste blocuri, cu butelii si arzatoare, pat-scaune-masa-dulap, simplu. I-au adus cu armata, i-au pus in apartamente, cu lista la primarie – sa mearga sa-si caute de lucru. Urma sa-i lase citeva luni si abia pe urma sa le ia chirie. In prima zi au vindut tot ce era prin casa, nu s-a terminat saptamina si dusi au fost. Liftul a fos WC-ul, au spart peretii dintre apartamente – sa fie impreuna. Ori te obisnuiesti cu ei asa cum sunt ori te obisnuiesti cu ei asa cum sunt. Deci nu-i nici o dilema. Cam asta-i…

          Răspunde
           
          1. victor crin
            Octombrie 2, 2013 la ora 10:10

            Propun sa le dea statul cate 2-300 de euro sa viziteze Franta. Oricum lucruruile sunt clare. Mai rau de atat?

             
      2. Marian
        Septembrie 30, 2013 la ora 10:25

        Domnule Sandu,
        De acord. Romania nu este toata asa. Eu imi iubesc tara – si nu ma refer doar la frumusetile ei naturale cat mai ales la oameni, cu bune si cu rele. Cu toate acestea disciplina trebuie folosita ca un act de iubire – cu toata fermitatea si adaptata derapajului. Nu cu ura si preconceptii dar cu forta necesara stoparii fenomenului antisocial.
        Numai bine!

        Răspunde
         
    2. Mihai
      Septembrie 30, 2013 la ora 11:13

      Salut marian !!
      Mai da pretentios mai esti……Pai de ce politia sa alerge dupa hoti sa consume benzina sa se puna rau cu tiganii si romanii banditi? Doamne da chiar esti impertinent si pretentios….sa-ti fie rusine !! lasa draga politia sa-si faca datoria sa stea la panda cu radarul dupa boscheti sa prinda criminalii de pe sosele ca uite acu le face politicienii jegosi cod rutier acu si tre aplicat ….Ah doamne uite de aia nu avanseaza civilizatia romaneasca…dincauza unora cu pretentii ca tine…RUSINEEEE!!

      Răspunde
       
  • Antonio
    Septembrie 29, 2013 la ora 19:08 Răspunde
     
  • Radu
    Septembrie 29, 2013 la ora 18:55

    Sandule esti incredibil. Un articol rau intentionat? Ce ai fi vrut sa faca omul? Sa nu-si declare furtul telefonului? Pe de alta parte, dupa cum ai observant, banuiesc cu greutate, ca articolul este scris in limba romana, nu in franceza, nu in neerlandeza. Ne-om face noi rau intentionat? Belgia nu are hoti? Ba are si scrie despre ei, doar ca nu ajungi tu sa le citesti presa, macar de-ai putea. Lipsa ta de logica ar fi trebuit trecuta cu vederea, imi cer scuza ca ti-am remarcat prostia. Iar despre Politia Romana, doar de bine.

    Răspunde
     
    1. sanduCu
      Septembrie 29, 2013 la ora 19:19

      Dl Radu, se pare ca aveti nevoie sa va tina careva lampa cind cititi.
      „Ei bine, pentru belgianul Yannick De Neef această funcţie s-a dovedit totuşi utilă: poate vedea din când în când ce mai fac românii la care a ajuns (fără voia belgianului ) telefonul său. Altruist din fire, Yannick nu a vrut să ţină doar pentru el cele văzute, ci le-a împărtăşit cu toată lumea pe un blog special creat pentru fotografiile recepţionate de pe telefonul rătăcit” si acuma sa va traduc: a preferat sa continue sa plateasca din buzunar convorbirile (ca noii posesori nu credeti ca s-au limitat la poze?) si pentru ca a vazut ca-s dintr-o tara pe care strainii (belgienii ca multi altii) din Europa nu o prea agreaza, si-a zis sa mai puie paie pe foc, ca asa-i civilizat. Daca vroia sa fie corect, ii dadea in judecata, si isi recupera telefonul – cine afla din presa despre proces nu-l mai putea banui de rea vointa. Si inca ceva, vi s-a furat educatia…

      Răspunde
       
      1. Cristina
        Septembrie 29, 2013 la ora 19:29

        Telefonul trimite pozele cand e conectat la internet. Deci romanasii nostri au un abonament cu date (probabil nici macar nu stiu ce-i aia). Belgianul nu plateste nimic pentru asta.

        Răspunde
         
        1. sanduCu
          Septembrie 29, 2013 la ora 20:02

          Probabil ca serviciul pe net sa fie gratuit, dar daca providerul serviciului de telefon nu a fost anuntat sa anuleze contul, atunci si serviciul pe net continua sa finctioneze. Intentia belgianului ramine aceiasi, cu orice cost – cine plateste reclama, este intrebarea.

          Răspunde
           
          1. Daniel
            Septembrie 29, 2013 la ora 20:44

            SanduCu, tiganii probabil au aruncat cartela si au inlocuit-o. Belgianul nu plateste nici trafic de voce, nici de date. Dupa cateva luni (cand telefonul s-a conectat la internet, fie prin wi-fi, fie prin conexiune de date de la operatorul de telefonie mobila), abia atunci a observat ca pozele au aparut in Dropbox.

            Nu plateste absolut nimeni reclama

             
          2. sanduCu
            Septembrie 29, 2013 la ora 20:57

            Dl Daniel, deci sa inteleg ca pot transfera o cartela de la alt telefon (pe care platesc abonament) pe un alt telefon gasit pe strada? Nu vorbesc de servicii pe net care unele sunt free, in anumite limite.

             
          3. Daniel
            Septembrie 30, 2013 la ora 11:45

            Dl SanduCu, intr-un telefon se pot inlocui cartelele SIM. In mod normal, belgianul cand si-a pierdut telefonul, mai mult ca sigur a contactat operatorul pentru blocarea cartelei.

            Infractorul, in momentul in care a gasit/furat telefonul, pur si simplu a inlocuit cartela SIM a belgianului, cu o alta cartela SIM prepay sau pe abonament.

            Serviciul Dropbox a ramas activ pe telefon (similar unei aplicatii facebook pe telefon, in care utilizatorul a ramas autentificat). Belgianul poate folosi serviciul Dropbox si pe alte dispozitive.

            Sper ca v-am lamurit.

             
          4. sanduCu
            Octombrie 1, 2013 la ora 07:33

            Dl Daniel, multumesc mult pentru rabdare, acuma vad ca voi aveti asa ceva (Subscriber Identity Modulus), un fel de memory chip care are si rol de activare si de set-up pe un aparat diferit. Asta inseamna ca oricine poate folosi un aparat pierdut dar anulind contul la furnizorul de seviciu, SIM-ul asta devine nul. Toate bune, noi nu avem asa ceva. Daca l-am pierdut, l-am anulat, sunt asigurat si compania imi trimite unul nou si primesc un numar nou – adica cine-l gaseste poate sa-l arunce la gunoi ca nu-i foloseste. Deci SIM ar corespunde cu token-ul in networking, te identifica pe tine si pe primitor. Sistemul care il aveti incurajeaza…hotia, adica furtul aparatului. Aici aparatul il primesc gratis sau aproape gratis cind semnez contractul. Ma rog, sa admit ca n-a platit nimeni reclama, dar magarul de belgian tot rau intentionat a fost – nu l-a vizat pe tigan (ar fi putut sa-l reclame pe cale legala) ci sa murdareasca o natiune, pe romani. De cite ori ii mai prind cu fofirlica, ii dau si la ziar nu numai pe net, mama lor de topirlani.

             
          5. AndreiM
            Octombrie 1, 2013 la ora 10:55

            Buna ziua, D-le SanduCu, aici nu e vorba de abonamentul de telefonie/date ci de aplicatiile care ruleaza pe telefon (care a devenit un mini-calculator).Deci acel telefon chiar si fara sim in el, daca e deschis si se conecteaza la o retea de internet, programele care ruleaza isi fac treaba.Intr-adevar, aceste telefoane pot fi foarte usor identificate de catre providerii de servicii telefonice pentru ca au acel serial unic numit IMEI, pe baza caruia se autentifica in reteaua de voce. Dar nu vor sa se lege la cap, iar „organele” de ordine se fac ca nu stiu.Belgianul nu cred ca a fost rau intentionat pentru ca in articol scrie ca a sesizat „organele”, care nu au facut nimic, iar publicarea pozelor mi se pare o decizie normala atata timp cat autoritatile nu-si fac treaba.

             
          6. sanduCu
            Octombrie 1, 2013 la ora 22:04

            Nu port palarie, dar puteti considera cu totii ca mi-am ridicat-o. Numai bine.

             
  • Ion
    Septembrie 29, 2013 la ora 18:52

    Imi aminteste de o stire in care niste baieti care furau bani din bancomate, s-au filmat in timpul furturilor, si asta a fost dovada politiei impotriva lor !! Propia lor filmare :)) Ceva asemanator si in cazul oamenilor din imagine, si ma indoiesc ca nu au legatura cu furtul…

    Răspunde
     
  • sanduCu
    Septembrie 29, 2013 la ora 18:39

    Rusinoasa poveste, dar si rau intentionata – adica Belgia nu are hoti? In alta ordine de idei, eu cind mi-am pierdut cellphonul, am anuntat compania de telecomunicatii sa-mi deconecteze contul, altfel tot ce vorbeste eventualul nou posesor (proprietar continui sa fiu eu)vine pe factura mea. Nu se poate ca belgianul sa nu fi stiut asta, deci poate sa fie si pescuit pe bune , dar nu de gagici. Deci… rau intentionat, cum am spus…

    Răspunde
     
    1. tmi
      Septembrie 29, 2013 la ora 19:20

      mai Sanducu… e vorba de contul de mail care serveste pe post de cont de utilizator pe sistemul de operare al telefonului, NU de abonamentul telefonic, fii mai informat data viitoare.

      In alta ordine de idei tot e cusut cu ata alba, adica tiganii platesc abonament telefonic cu internet in romania si folosesc un telefon furat (ca imediat dai de ei) sau te pomeni ca stiu sa conecteze telefonul la wireless dar nu stiu sa-l reseteze…

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Septembrie 29, 2013 la ora 20:28

        Stimate tmi, operarea unui post telefonic nu poate fi gratuit nicaieri in lume, nici chiar si un post mobil. Poate fi acoperit de un discount sau de vre-un bundle, dar tot plata se cheama – la o adica daca de pe un telefon mobil pierdut, se receptioneaza o legatura cu acte infractionale federale, posesorul care nu a anulat contul la timp poate fi acuzat de complicitate.
        Despre „tiganii platesc abonament telefonic cu internet in romania si folosesc un telefon furat”, sunt mai multe de remarcat, fara intentii. Dar mai intii va precizez ca eu nu sunt tigan nici pe de-departe. Acuma, numai tiganii fac ceea ce spuneti? Deci stiiti ca tot se plateste un abonament telefonic. Iar ultima, numai in Romania, acuma aud ca poti fi inregistrat cu un telefon furat – de fapt fiecare aparat are o serie de fabricatie care este preluata in contul abonatului, si se stie provenienta.
        Eu obisnuiesc sa ma interesez in detaliu despre ce ma intereseaza, noroc ca nu ma intereseaza prea multe.

        Răspunde
         
  • RD
    Septembrie 29, 2013 la ora 18:00

    Consider o jignire alaturarea acestor banditi de cuvantul „roman”! Eu sunt roman si nu am furat niciodata nimic! Ei sunt tigani, o rasa inferioara care s-a aciuat prin campia Dunarii si acum migreaza catre centrul si nordul Europei! Nu mai doresc sa fiu asociat acestor suboameni!

    Răspunde
     
    1. emma
      Septembrie 29, 2013 la ora 18:53

      @RD Jignire sau nu 90% dintre straini considera ca romanii ca si natie sunt tigani.Traiesc in afara de cativa ani buni si de obicei cand spun ca sunt din Romania majoritatea oamenilor raman surprinsi.”DIN ROMANIA??DAR ROMANII NU SUNT CU PARUL NEGRU SI INCHISI LA CULOARE??”(eu fiind blonda,ten deschis,ochi albastri)Si atunci trebuie sa stau sa explic ca aia sunt tigani,iar romanii nu sunt tigani.dar ce sa inteleaga…ca si idee generala suntem considerati tigani in Europa.

      Răspunde
       
      1. sanduCu
        Septembrie 29, 2013 la ora 20:37

        D-na, Emma, pacat ca nu le-ati cerut sa va descrie tiganii lor, asa ar fi inteles mai bine apropo-ul. Asa le-am replicat aici in Canada, au ris – astia sunt indieni, sau aboriginali, sau africani, sau mexicani,…
        N-am vrut sa ma iau de ei, ca au si albii lor apucaturi…tiganesti.

        Răspunde
         
    2. Marian
      Septembrie 30, 2013 la ora 10:33

      Observ cu stupoare ca derapam intr-un mod ilegal si nefericit. Nu toti tiganii sunt asa si nu avem nici un drept sa generalizam. Veti fi surprinsi sa aflati ca sunt multi ROMANI in afara care fac acelasi lucru. Pana mai ieri „tiganii” la moda prin tarile civilizate erau italieni sau marocani. Nu tine de rasa, ci de alti factori, cum ar fi educatia, mediul de provenienta, etc.

      Răspunde
       
  • Ionut
    Septembrie 29, 2013 la ora 17:54

    Mulţumesc pentru clarificare, Victor. Am confundat Dropbox cu Google Drive. Am modificat textul.

    Răspunde
     
    1. Marian
      Septembrie 30, 2013 la ora 10:44

      Nu cred ca ati salvat modificarea. Textul a ramas la fel…

      Răspunde
       
  • vectorialpx
    Septembrie 29, 2013 la ora 17:17

    Rescriu aici, pentru SEO si, pentru ca tot aveti doua sectiuni de comentarii (why?!)

    Banuiesc ca asta e o noua metoda de a zice „Romanii sunt tigani” (voi ajutati cu succes la asta). Nu cred ca un telefon face doar atatea poze si, daca face, toate sunt ale unor cocalari diversi, din locuri atat de diverse. Banuiesc ca asta se vrea un fel de http://www.pitzipoance-cocalari.ro menit sa distruga imaginea Romaniei. Ba mai mult, sa faca un ban „cinstit” din asta

    Răspunde
     
  • Victor
    Septembrie 29, 2013 la ora 16:53

    Bun articol, doar că Dropbox nu aparține de Google 🙂

    Răspunde
     
 
 
Adaugă comentariul
 
 

Emailul nu va fi făcut public. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

Nume: *
Adresa de email: *
Pagină web
Comentariul*
 caractere rămase